B92 Blog    Članovi    zeka Novi Sad    Jubilej Koče Popovića

zeka Novi Sad
13:02
UTO
18
MAR

Jubilej Koče Popovića

U poplavi raznih informacija -od nasilja na Kosovu ,preko predizbornih koalicija do presuda u korist mantijasa promicu nam vazne stvari. Jedna od njih jeste i sto godina od Rodjenja Koce Popovica. Da se to ne zaboravi postarao se nas drugar Goran Despotovic i zamolio me da ovaj tekst prenesem na Blogu sto i cinim. zato jer smatram da je ova godisnjica bitna bas zbog svega sto nam se desava.

14. marta navršilo se 100 godina od rođenja Konstantina (Koče) Popovića, filozofa, pesnika nadrealiste, španskog borca, komandanta Prve proleterske, načelnika Generalštaba, ministra inostranih poslova i potpredsednika republike tokom slavnog doba Jugoslavije.

Koča nije samo samo čovek svog vremena, akter nošen vlastitim strastima i ambicijama. U svim iskušenjima on je zahtevao od sebe najviše. Ubeđen da su vlastita savest i vlastiti um jedini apsolutni kriterijum, njemu je uspeo ono što je retko kome: da kroz sva iskušenja, kroz nedaće i uspehe, sačuva neokrnjen vlastiti integritet.

Verovao je u suštinsku dobrotu i raskošni potencijal čovekove prirode. Otuda je slobodu doživljavao kao najvišu vrednost. Tako je postao nadrealista.
Verovao je u unutrašnju disciplinu kao moralnu dužnost u stremljenju najvišim ciljevima. Tako je postao komunista.


Metamorphosis_of_Narcissus.jpg

 

"Bavio sam se, kao. što znate književnošću i uvideo sam da je to luk i voda. Zaključio sam vrlo brzo: jedino što bi još vredelo pokušati jeste da se čovek direktno sudari s neprijateljem" (A. Nenadović, Razgovori s Kočom)

Ovaj prividno paradoksalni – u suštini logički nužan - spoj spontanosti i samokontrole, predstavljao je temelj sa njegovo duboko razumevanje epohe i dalekosežno delovanje. Epoha se sabirala u njemu i razvijala i artikulisala pomoću njega.

Bio je najveći umetnik gerilskog rata.

Bio je ratnik, pesnik, diplomata, sa velikim uspehom. Bio je liberal, antifašista, antinacionalista. Praktičar i teoretičar. Ali se nije identifikovao ni sa jednom od svojih uloga – to su bili samo momenti u kojima je on davao sve od sebe, ali isto tako uvek ostajao uvek izvan, daleko, neokrnjen, identičan sa sobom. Veran svom apsolutnom moralnom principu i idealu slobode.

Kad je sedamdesetih došlo do zastoja u razvoju, liberalizaciji i demokratizaciji jugoslovenskog društva, ostao je u manjini i diskretno se povukao, nadajući se ipak spontanom društvenom sazrevanju.

Ali nije postalo bolje – naprotiv. Sa rastom nacionalizma, počeo je ponovo da se pojavljuje u javnosti, da daje intervjue, upozorava.

"Ja sam protiv svakog nacionalizma, jer je nacionalizam najniži oblik svesti."
"Nečija jednonacionalna “istina”, samim tim što je takva, ne može biti istina. Ona suzbija razboritost slobodnih građana."


20011.jpg

 

Uzalud.

Na kraju je, jula 1991. rezignirano predvideo: "Ma kakva budućnost. Budućnost Srbije je daleka."

Umro je 1992. u Beogradu.

Bitke koje je on vodio još nisu dobijeni – njegovi neprijatelji i naši su neprijatelji. Sad je 2008, a budućnost u Srbiji još nije počela. Sećanje na Koču Popovića ne treba da nam posluži da bismo odali priznanje dostignućima jednog čoveka u jednom prošlom vremenu – ono treba da nam pomogne da se setimo sebe, danas.

Povodom ovog jubileja, povodom njegove borbe i naše borbe, u sredu, 19. marta, Savez antifašista Srbije i Centar za kulturnu dekontaminaciju organizuju tribinu sa početkom u 18:00. Mesto: CZKD, Birčaninova 21.

Goran Despotović
Član Izvršnog odbora Saveza antifašista Srbije





Komentari (290)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vlasta  13:16 18.03.2008
Preporuka: 0

Koča...

#Link  Replika: 3
E, stvarno, da nije ovog teksta, nikada se ne bih setila, ne godišnjice, nego ni Koče! Preporuka
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dobronamjeran  09:30 19.03.2008
Preporuka: 1

Re: Koča...



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
leto dijalektike  11:33 19.03.2008
Preporuka: 0

Re: Koča...

Dobronamjeran,


dobija se utisak da ste izabrali losu ilustraciju uz odlicnu pesmu, a na ponudjenu temu.
Znate li sta je Koca Popovic, prema vise izvora, pred sam kraj svoj zivota govorio o Titu?

Ni kad je preslagao definitivne formulacije svoje jedinstvene, malroovske avanture, Koča Popović nije podlegao ličnim gorčinama, pa ni ako nisu bile samo njegove... Tako, ni kod ocene Tita:
"Bio sam i ostajem uveren da je Tito u našoj revoluciji bio nezamenljiv. (...) Na čelnoj poziciji niko mu, siguran sam, ne bi bio ravan. Bio je... pravi vuk, ili ako hoćete kondotijer. (...) Mogao bih i za sebe reći da sam bio jedna vrsta kondotijera."
Da bi dopunio:
"Pa, kao i Tito, samo manjeg kalibra."

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dobronamjeran  12:10 19.03.2008
Preporuka: 0

Re: Koča...

dobija se utisak da ste izabrali losu ilustraciju uz odlicnu pesmu, a na ponudjenu temu.

Imate pravo no htio sam staviti i verziju koju izvodi Rundek a samo sam ovu nasao.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  13:26 18.03.2008
Preporuka: 0

Kočin početak

#Link  Replika: 2
...Naše prve akcije bili su napadi na žandarmerijske stanice, diverzije mostova, paljenje opštinskih arhiva i presecanje telefonskih žica. Broj boraca naglo se uvećao krajem avgusta ‘44. i tad se odvajaju Kosmajski i Posavski odred. Do tada, zajednički komandant bio je Koča Popović, povratnik iz Španije, ali nije se baš proslavio u tim prvim akcijama. Prilikom napada na most kod Ralje zakomplikovao je šifre, lozinke... Konspiraciju je shvatao bukvalno.
Trebalo je da likvidiramo lokalnog saradnika Gestapoa, koji je Nemcima prosledio spisak sa 70 imena komunista i njihovih simpatizera. Imali smo čoveka u policiji, koji nam je dostavio taj spisak sa njegovim potpisom crno na belo. Preobukli smo se u žandarmerijske uniforme i noću ga izveli iz stana. Na čelo male kolone išao je Koča, gestapovac iza njega, pa ja i nekoliko drugih partizana. Dogovor je bio, kad dođemo do već pripremljene rake u šumi, da se Koča odmakne i izgovori nešto na francuskom, to je znak da treba pucati. Tako se i dogodilo, gestapovac je pao, i ustao! Bio je snažan, jak čovek. Bora Marković, komesar odreda, meni naređuje: Pucaj! - Ne mogu!, kažem. Okrene se Koči, vikne: Pucaj ti! - Ne mogu ni ja, kaže Koča. “Jebem vam majku intelektualsku!”, opsuje Bora i likvidira gestapovca. Kasnije se Koča proslavio, bio je uspešan komandant Posavskog odreda.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  13:33 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: Kočin početak

Bio je snažan, jak čovek. Bora Marković, komesar odreda, meni naređuje: Pucaj! - Ne mogu!, kažem. Okrene se Koči, vikne: Pucaj ti! - Ne mogu ni ja, kaže Koča. “Jebem vam majku intelektualsku!”, opsuje Bora i likvidira gestapovca. Kasnije se Koča proslavio, bio je uspešan komandant Posavskog odreda.

Molio bih vas da ceo prethodni komentar shvatite kao pohvalu Koči Popoviću, kao dokaz njegovog ljudskog sazrevanja u neljudskim uslovima. Iako bih teško za sebe mogao reći da simpatišem komunizam i komuniste, Koča je bio izuzetak.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Taska Dana  13:34 18.03.2008
Preporuka: 0

Koca Popovic

Secam se da su Kocu moji roditelji posebno cenili.
Preporuka za tekst.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gradicevic  13:37 18.03.2008
Preporuka: 0

Koča je Koča..

#Link  Replika: 0
"Ja sam protiv svakog nacionalizma, jer je nacionalizam najniži oblik svesti."
"Nečija jednonacionalna “istina”, samim tim što je takva, ne može biti istina. Ona suzbija razboritost slobodnih građana."



Jos jedan dokaz da covek, bez obzira na ideoloska ubedjenja, moze imati univerzalnu vrednost
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
umberto  13:41 18.03.2008
Preporuka: 2

interesantan slucaj intelektualca

#Link  Replika: 41
koji se okrene protiv oca i klase i onda sebi nadje gazdu da ga sluzi.
pream sopstvenoj izjavi popovic je bio Titova i Jovankina posluga.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gradicevic  13:45 18.03.2008
Preporuka: 1

Re: interesantan slucaj intelektualca

koji se okrene protiv oca i klase i onda sebi nadje gazdu da ga sluzi.
pream sopstvenoj izjavi popovic je bio Titova i Jovankina posluga.


poznat slucaj. Intelektualce je najlakse okrenuti protiv sistema
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
umberto  13:52 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

to znam, ali nisam znao da su tako poslusni.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gradicevic  13:58 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

to znam, ali nisam znao da su tako poslusni.


pa Koča i nije bio baš. Zato je pao u nemilost.
Al svejedno i kad su poslušni, pamet im ne možeš oduzeti
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pufna  13:59 18.03.2008
Preporuka: 2

interesantan slucaj intelektualca

koji se okrene protiv oca i klase i onda sebi nadje gazdu da ga sluzi.
pream sopstvenoj izjavi popovic je bio Titova i Jovankina posluga.


nije samo Crkva opijum naroda. Tu je i partija ; )
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
JJ Beba  14:24 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

kad se priča o Koči uvek ga se setim sa teniskih terena. Igrao je tenis celog života a , i ako bolestan , redovno je dolazio u Humsku. Način na koji je igrao i na koji je doživljavao igru mnogo je goviro o njegovom karakteru i o razlozima zašto je bio to što je bio. Uporan, koncentrisan, nije voleo da gubi. Veoma se nervirao kad neko ko je tog dana bio njegov partner pravi greške. Zbog bolesti i godina igrao je samo dublove, tako da su greške njegovog grešećeg partnera uvek izazivale oštre komntarre. sećam se da mi je jednom kada me dopalo da mu budem partner , iznerviran što mi ne ide servis, sa neprijateljskim pogledom koji ledi krv u žilama uzvikno- gospođice jedino što se od vas traži je da pogodite ovu kocku!hahahhahahha
na terenima sam shvatila zašto je bio tako lukav komnadant. kažu da je rušenje mosta na Neretvi bio njegov izum, njegova strategija, koja je pripisana vrhovnom komnadantu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
umberto  14:27 18.03.2008
Preporuka: 1

Re: interesantan slucaj intelektualca

to rusenje mosta je jako, jako sumnjiv potez. kazu amaterski i razlog ogromnim nepotrebnim zrtvama.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Marko Ristic  14:29 18.03.2008
Preporuka: 1

Re: interesantan slucaj intelektualca

to rusenje mosta je jako, jako sumnjiv potez. kazu amaterski i razlog ogromnim nepotrebnim zrtvama.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pufna  14:33 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

e umberto,
a tako su se lepe price pricale oko tog mosta. Pa putujes na '' nase more'' i prolazis neretvom, priroda prelepa. Roditelji pricaju o pametnom TIti koji je prevario Nemce...
eeee
a ovi Kosovo, Kosovo je srce Srbije...
ne stima tu nesto.
Ispade da ''konjusari'' su za tri koplja uspesniji od ovih tradicionalista, sto se u ikone kunu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Marko Ristic  14:35 18.03.2008
Preporuka: 1

Re: interesantan slucaj intelektualca

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  14:38 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  14:44 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

Obe strane su vodile svoju borbu protiv fašista. Na žalost jošviše su vodile borbu među sobom. I svi su hteli Jugoslaviju.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vanja Montenegro Ljujic  14:56 18.03.2008
Preporuka: 2

Re: interesantan slucaj intelektualca

Vračarac
Obe strane su vodile svoju borbu protiv fašista. Na žalost jošviše su vodile borbu među sobom. I svi su hteli Jugoslaviju.


pre bih rekla da je jedna strana saradjivala sa fasistima. i to nisu bili partizani.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pnbb  14:58 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

interesantan slucaj intelektualca

jebote ovaj prvi levo ispred kamiona isti zika todorovic... da nije iz nekog filma?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dilan Dog  14:59 18.03.2008
Preporuka: 1

Re: interesantan slucaj intelektualca

Vanja Montenegro Ljujic
Vračarac
Obe strane su vodile svoju borbu protiv fašista. Na žalost jošviše su vodile borbu među sobom. I svi su hteli Jugoslaviju.


pre bih rekla da je jedna strana saradjivala sa fasistima. i to nisu bili partizani.

agree
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
umberto  15:01 18.03.2008
Preporuka: 1

Re: interesantan slucaj intelektualca

i to nisu bili partizani.


jesu takodje. jedan od razloga sto nisu vise je sto nemci nisu hteli s komunistima.
saradnja s ustasama je bila veoma uspesna.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pufna  15:04 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

jedan od razloga sto nisu vise je sto nemci nisu hteli s komunistima.

cekaj sad umberto, a komunisti onoliko voleli da saradjuju sa Nemcima, jos od spanskog rata?!
logika ti je tanka, ipak...

saradnja s ustasama je bila veoma uspesna.

kad je trebalo ''dohvatiti'' cetnike. da, ali samo tada.

ne vidim bas smisao ovakvih poslovicnih izjava.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran  16:19 18.03.2008
Preporuka: 3

Re: interesantan slucaj intelektualca

saradnja s ustasama je bila veoma uspesna.
Ovo je jedna od gigantskih laži koje nijedan moralan čovek ne bi smeo ni mogao sebi dopustiti.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Covek u belom  16:20 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

gorran
Ovo je jedna od gigantskih laži koje nijedan moralan čovek ne bi smeo ni mogao sebi dopustiti.
Rece gorran i ostade ziv.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
umberto  16:22 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

ja bih voleo da ti poverujem. objasni ulogu vladimira velebita i izbegavanje jasenovca.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran  16:48 18.03.2008
Preporuka: 3

Re: interesantan slucaj intelektualca

umberto
ja bih voleo da ti poverujem. objasni ulogu vladimira velebita i izbegavanje jasenovca.
Ок - видим да си само жртва пропаганде,.
Влатко Велебит је иначе био Србин. Тачно је да је учествовао у преговорима са Немцима матра 1943. Са усташама није имао никакве везе.
Осим у Дражиној патетичној пропаганди.
Тако је Дража трубио да су партизани и усташе "у Вишеграду" склопили неки споразум, и то Влатко Велебит и Јуре Францетић. А то је било децембра 194.2, баш у време кад су партизани убили Феанцетића у Лици.
После је Дража трубио "како он има доказе да је Францетић жив и здрав, и сарађује с партизанима..."
(Можеш проверити шта је с њим било на сајтовима Црне легије)

Јасеновац је био тежак војни циљ за освајање - на самој саобраћајници Београд-Загреб, и заштићен Савом од Босне.
Осим тога, у њему никад није било више од 4-5 хиљада људи.
Партизани (4. кордунашка бригада) заузели су Јастребарско октобра 1942. где је био логор деце са Козаре и ослободили децу.

Иначе, ово су неке Кочине велике победе над усташама:
Коњиц 24. јуна 1942.
Ливно 5-6. августа 1942.
Јајце 24-26. септембра 1942.
Теслић 31.12.1942-1.1.1943.
Власеница 24. јуна 1943.
Зворник 3. јула 1943.
Бугојно 22-24. августа 1943.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  16:59 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

pre bih rekla da je jedna strana saradjivala sa fasistima. i to nisu bili partizani

Pa zašto onda uceniše Dražu. Na istu cifru kao i Broza.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  17:01 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

Јасеновац је био тежак војни циљ за освајање - на самој саобраћајници Београд-Загреб, и заштићен Савом од Босне.
Осим тога, у њему никад није било више од 4-5 хиљада људи.

Jeste, a i bilo je lakše da ga ustaše isprazne i same odu. zašto bi se "drugovi" izlagali riziku. Ionako su tamo stradali uglavnom srbi a oni su reakcija.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  17:06 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

Ovo je jedna od gigantskih laži koje nijedan moralan čovek ne bi smeo ni mogao sebi dopustiti.

Koliko je domobrana i ustaša pri kraju rata "promenilo dres" i prešlu međ' crvene. Mnooogo. A srpski dečaci uglavnom silom regrutovani od strane JuVO u zapadnoj Srbiji krajem 1944. godine ostaviše kosti kod Blajburga po raznim pasjim grobljima. Za njih milosti nije bilo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Covek u belom  18:09 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

gorran
Осим тога, у њему никад није било више од 4-5 хиљада људи.
Traba da te je sramota zbog takvog razmisljanja, ovo fasisticka izjava par excellence. Od novembara 1944. do april 1945. u Jasenovcu je pobijeno 30000 ljudi. Toliko ljudi su mogli spasiti komunisti da su hteli. Jel to nije bilo vredno zrtava par stotina komunista??? Ocigledno da nije. Komunistickom licemerju nikad kraja.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pufna  18:56 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

Traba da te je sramota zbog takvog razmisljanja, ovo fasisticka izjava par excellence. Od novembara 1944. do april 1945. u Jasenovcu je pobijeno 30000 ljudi. Toliko ljudi su mogli spasiti komunisti da su hteli. Jel to nije bilo vredno zrtava par stotina komunista??? Ocigledno da nije. Komunistickom licemerju nikad kraja.

a sto nije spasila vojska Draze Mihailovica? Ili vlada koja je saradjivala sa Nemcima?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
aurelije  19:16 18.03.2008
Preporuka: 1

Re: interesantan slucaj intelektualca

Retko se koji ustaša izvukao živ (a i taj je robijao) koji je dopanuo partizanima. Domobrani su bili prisilno mobilisani i ako nije bilo dokaza da su činili zločine puštani su. Tako je i sa četnicima rađeno. Pola mojih rođaka u Srbiji je 44. prešlo iz četnika u partizane i primali su boračku penziju, za razliku od mog dede koji je od 41. bio u Nemačkoj u zarobljeništvu, koji ne da nije dobio boračku, već nikad nije ni imao penziju. Neki lokalni komunsti mu nisu verovali jer je 4 godine bio na zapadu pa jedini u selu nije imao državni posao za razliku od četnika preletača.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
lidiaz  19:17 18.03.2008
Preporuka: 1

Re: interesantan slucaj intelektualca

pufna

a sto nije spasila vojska Draze Mihailovica? Ili vlada koja je saradjivala sa Nemcima?

Ovo je tek licemerno. Jasenovac je bio daleko od domasaja bilo koga od ta dva. Ne morate i ustaske zlocine stavljati Srbima na teret, imaju dosta svojih.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pufna  20:00 18.03.2008
Preporuka: 1

Re: interesantan slucaj intelektualca

Ovo je tek licemerno. Jasenovac je bio daleko od domasaja bilo koga od ta dva. Ne morate i ustaske zlocine stavljati Srbima na teret, imaju dosta svojih.

nije mi bila zelja da zvucim licemerno, samo mi je malo muka vise od toga sto nisu ovo, sto nisu ono. Ti isti cetnici kojima se danas brisu sve fleke su delovali i u predelu hrvatske, dosli su i do nekih ostrva, besumucno divljali po hercegovini kao i bosni i to sve po liniji - ko nije nase krvi taj nek se smrvi. Pa kako to da su onda lepo svi bez imalo problema put pod blajburg u bezaniju?! Ruku pod ruku sa ustasama.
divan prizor
p.s. da ne bude zabune, ne podrzavam blajburg niti mi je drago sto nije jasenovac oslobodjen, ali koristiti to kao argument da je partizanima ili komunistickoj partiji to bilo minorno i da su razmisljali kao - nema veze, neka sto vise srba se tamo pobije- jer stvarno ispod svakog nivoa, a to se stalno podmece po ovkvim blogovima.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  20:01 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

nije samo Crkva opijum naroda. Tu je i partija ; )


Partija nije opijum. Ako ste mislili na komunizam,
onda se to može nazvati ev. utopijom.
Religija je opijum jer traži slepo verovanje,
u dogmu koja se ne proverava, niti se može proveriti,
deluje kao droga. Misliš da ti je dobro ili loše,
zbog više sile na koju ne možeš da utičeš,
već samo da joj se pokoriš;
naročito posrednicima između Svevišnjeg i njih,
bez obzira koja je religija u pitanju.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
blackbox  20:27 18.03.2008
Preporuka: 1

Re: interesantan slucaj intelektualca

Vračarac
pre bih rekla da je jedna strana saradjivala sa fasistima. i to nisu bili partizaniPa zašto onda uceniše Dražu. Na istu cifru kao i Broza.

Pa čim je prihvatio saradnju sa Nemcima poternica ni ucena više nisu važili.Da nisu možda Nemci organizovali desant na Ravnu goru da uhvate ljutog protivnika đenerla Dražu.Čak je i izbeglička vlada u Londonu i kralj Petar II znala da Draža sarađuje sa okupatorom i odrekla mu poverenje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  20:34 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

Retko se koji ustaša izvukao živ (a i taj je robijao) koji je dopanuo partizanima. Domobrani su bili prisilno mobilisani i ako nije bilo dokaza da su činili zločine puštani su. Tako je i sa četnicima rađeno. Pola mojih rođaka u Srbiji je 44. prešlo iz četnika u partizane i primali su boračku penziju, za razliku od mog dede koji je od 41. bio u Nemačkoj u zarobljeništvu, koji ne da nije dobio boračku, već nikad nije ni imao penziju. Neki lokalni komunsti mu nisu verovali jer je 4 godine bio na zapadu pa jedini u selu nije imao državni posao za razliku od četnika preletača.

bolje recite da se retko koji ustaša nije izvukao. Glavni cilj komunističke borbe je bila borba protiv nekakvog "velikosrpskog hegemonizma", sekundarni cilj je bila pomoć sovjetima i Staljinu, tercijarni komunistička revolucija. Nacizam je tek na četvrtom mestu.
I želeo bih da zamolim bilo kog "simpatizera" komunista (partizana) koji učestvuje u ovoj diskusiji da nam objasni neposredni povod streljenje rodoljuba i đaka u Šumaricama. Konkretno, sa detaljima.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dilan Dog  21:23 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

Dolybell
nije samo Crkva opijum naroda. Tu je i partija ; )

Misliš da ti je dobro ili loše,
zbog više sile na koju ne možeš da utičeš,
već samo da joj se pokoriš;

ovo neće biti da je tačno
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vanja Montenegro Ljujic  21:24 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

umberto
i to nisu bili partizani. jesu takodje. jedan od razloga sto nisu vise je sto nemci nisu hteli s komunistima. saradnja s ustasama je bila veoma uspesna.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
apatrid  22:04 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

I želeo bih da zamolim bilo kog "simpatizera" komunista (partizana) koji učestvuje u ovoj diskusiji da nam objasni neposredni povod streljenje rodoljuba i đaka u Šumaricama. Konkretno, sa detaljima.


Neposredni povod... Šta sa neposrednim povodom? Neposredni povod je bio napad na nemačku kolonu na putu Kragujevac-Gornji Milanovac. A sada mi, konačno razjasnite misteriju: da li je za zločin kriv zločinac ili žrtva? Da li su za streljanje krivi oni koji su, po rasističkom ključu streljali 100 za jednog ili oni koji su streljani ili njihovi rođaci?
Inače, apologete DM i njegove raspojasane "vojske" su u neprestanom raskoraku sa samima sobom - tvrde da su četnici bili antifašisti, ali neprestano kritikuju borbu protiv istih.
A sada Vi meni recite: šta ste hteli da kažete sa streljanjem u Kragujevcu?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  07:04 19.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

ovo neće biti da je tačno


Pa neće ni biti, jer već jeste.
A šta će biti, to pitajte vidovite...ima ih onoliko
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  08:31 19.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

Neposredni povod... Šta sa neposrednim povodom? Neposredni povod je bio napad na nemačku kolonu na putu Kragujevac-Gornji Milanovac.

Lepo smo počeli, nastavimo dalje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dobronamjeran  08:34 19.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

saradnja s ustasama je bila veoma uspesna.

Pravo zboris. Cetnici vec od svibnja 1942 godine potpisuju lojalnost NDH te skupa s ustasama, domobranima i nijemcima s odredom od oko 800 ljudi zatvaraju obruc oko Kozare u lipnju 1942. Nadalje Italijani ozakonjuju cetnicke jedinice pod imenom antikomunisticka milicija te oni na podrucju dalmacije a posebno je poznata akcija u Dugopolju kada su pobili stotine civila ciji su sinovi bili u partizanima. Zanimljivo bi bilo kad bi nam napisao sto se dogodilo sa dugopoljsik svecenikom. Ime umberto vjerojatno je u znak sjecanja na tu uspjesnu suradnju.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dobronamjeran  09:16 19.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

O martovskim pregovorima napisana je jedna knjiga te se takodjer spominju i u dvije knjige samog Vladimira Velebita. Pored njega u pregovorima su ucestvovali i Koca Popovic te Milovan Djilas. Taj jedan jedini trag koji ravnogorski pokret pokusava staviti na vagu svih njihovih zlocina prenapuhan je do krajnjih granica ravnogorske istoriografije. Sto se tice Jasenovca postoje direktive o stvaranju planova za oslobadjanje logorskog kompleksa no zbog mnogih okolnosti nikada nisu sprovedene u djelo. Lako je danas iz raznih udobnih fotelja razglabati o tome no cinjenica je takodjer da niti cetnici kojima je takodjer bila dobro poznata uloga Jasenovca jer su i sami nakon operacija na kozari zarobljenike transportirali u tom smjeru nisu nikada pokusali napasti logor. Mozda zato sto od svibnja 1942 nema operacija cetnika protiv ustasa u sjeverozapadnoj bosni. Jedino na podrucju hercegovine do Bugojna bilo je suradnje cetnika i partizana recimo prilikom pokusaja zaposjedanja Kupresa kad dolazi partizanima na ispomoc i jedan cetnicki odred te cini mi se prilikom zaposjedanja Bugojna cetnici izdaju svoje dotadasnje saveznike domobrane i pomazu partizanima osvojiti mjesto. (Izvor Davor Marijan Bitka za Kupres 1942 izdanje AGM 1999)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
apatrid  12:33 19.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

Pa zašto onda uceniše Dražu. Na istu cifru kao i Broza.


To je bilo na početku. Kasnije su se stvari znatno promenile. Ko zna, možda se i zbog te ucene DM odlučio na kolaboraciju.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dobronamjeran  13:46 19.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

Od novembara 1944. do april 1945. u Jasenovcu je pobijeno 30000 ljudi.

Rece covek u belom i ostade ziv. Od kuda ti te informacije iz kojih pouzdanih izvora? Da li od spomen podrucja Jasenovac ili iz muzeja genocida u Beogradu?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
apatrid  15:26 20.03.2008
Preporuka: 0

Re: interesantan slucaj intelektualca

Lepo smo počeli, nastavimo dalje.


Pa nastavite. Pitali ste za neposredni povod, to smo apsolvirali. Sada da vidimo šta sa tim, koja je poenta postavljanja pitanja.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Covek u belom  13:53 18.03.2008
Preporuka: 5

Oda zlocincu

#Link  Replika: 41
Ovde na blogu se i dalje nastavlja velicanje komunistickih zlocinaca i njihovo slavljenje. Sramota za b92, al na to se vec naviklo. Pitanje je samo dokle?

"U depeši koju je 21. juna 1944. uputio Titu na Vis Koča Popović je predložio da se bombarduje i "jugozapadna strana groblja na Banovom brdu".

U nizu drugih depeša Popović je krajnje neodređeno fiksirao ciljeve koje Englezi i Amerikanci treba da razore. Tako je 1. avgusta 1944. predložio: "Zahtevajte hitno bombardovanje Lebana, Koča". Tri dana ranije poručivao je: "Mnogo bi nam koristilo bombardovanje Prištine". A 5. avgusta bio je još nestrpljiviji: "Hitno potrebno bombardovanje Kuršumlije."

U svim ovim depešama, kao što se vidi Koča Popović uopšte nije oznčavao nemačke vojne ciljeve koje zapadni "saveznici" treba da razore, već je cela naselja i gradove proglašavao metama koje razornim bombama treba "osloboditi".

Među depešama u kojima je Koča Popović maršalu Titu, na njegov zahtev, predlagao šta sve u Srbiji treba bombardovati verovatno su posebno bizarne one koje je uputio 28. i 29. avgusta 1944. godine.

U prvoj on svog vrhovnog komandanta izveštava kako "sada saznajemo da su u Leskovcu bile velike snage, uglavnom Nedićevske" i da su "otišle iz Leskovca za Kruševac, Zaječar i tri voza Bugara za Niš...

Nekoliko sati kasnije, sutradan, Popović predlaže "najhitnije ozbiljno bombardovanje" tog istog Leskovca iz koga su Nedićeve i bugarske trupe "otišle za Zaječar i za Niš...

Dan pakla osvanuo je 6. septembra 1944. godine: "Ceo Leskovac kao da se digao u vihoru prašine, dima i ruševina... Ono što je ostalo od Leskovca ležalo je obavijeno pokrovom od dima", zapisao je očevidac ovog terorističkog čina Ficroj Maklejn, Čerčilov izaslanik u Titovom Vrhovnom štabu, a potonji dugogodišnji Titov prijatelj, kojem je maršal posle rata, u znak zahvalnosti, poklonio jednu velelepnu vilu na Korčuli.

Ispod "savezničke" prašine ostala je gotovo četvrtina Leskovca. Od 28.000 stanovnika "srpskog Mančestera", život gubi više od 6.000 ljudi, žena i dece. Nemački gubici u Leskovcu i okolini bili su 300 puta manji od gubitaka nevinog civilnog stanovništva."

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
leto dijalektike  13:57 18.03.2008
Preporuka: 0

...

...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pufna  14:03 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: Oda zlocincu

molim Coveka u Belom da prilozi literturu na uvid.
ako vec zeli da se tekst razmotri ozbiljnije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  14:08 18.03.2008
Preporuka: 3

Re: Oda zlocincu

Čovek u belom je u pravu. Komunisti jesu bili najveća pošast koja je pogodila Srbiju i ne treba ih veličati. Samo ipak mislim da je Koča, za razliku od ostalih imao mnogo više šlifa.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
umberto  14:09 18.03.2008
Preporuka: 1

Re: Oda zlocincu

Ovo nije losa namera, to je samo beznadezni pokusaj zbunjenih neokomunista da nadju sebi iole prihvatljiv oslonac u krvavoj i rusticnoj istoriji svoga pokreta koji je pokazao da je pogresan, licemeran, stetan i cije posledice jos uvek trpimo i placamo.

Pa koga biste vi uzeli kao idola da ste komunista: staljina, kardelja, peru stambolica, slobu milosevica?
Popovic je ipak najprihvatljiviji, koliko god smesan bio. Makar je znao da jede viljuskom i nozem.
Mene znaima d ali je on znao za valdhajma. Verovatno jeste.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  14:12 18.03.2008
Preporuka: 1

Re: Oda zlocincu

Popović predlaže "najhitnije ozbiljno bombardovanje" tog istog Leskovca ...

Ima jedan drugi Popovic koji je izjavio:
Zeleo bih da naglasim jednu vaznu cinjenicu o sebi. Ja sam Srbin. Ja sam jedan od losih momaka. Zeleo bih da se zahvalim organizatorima ovog skupa sto su mi dozvolili da ucestvujem u njegovom radu. I zelim da objasnim svoje motive. Smatram da je vazno to sto ja, kao Srbin, podrzavam [medjunarodnu] vojnu intervenciju protiv Srbije

Sta je s tim prezimenom?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pufna  14:12 18.03.2008
Preporuka: 2

Re: Oda zlocincu

a vidis meni su najveca posast Nedicevci, Ljoticevci i ostali simpatizeri FASHIZMA, sa svim svojim proglasima, rasnim delovanjima, zenskim pravima, crkvenim nametanjima, evropskeptizmom.
Komunizma ni priblizno nije bio kao u sssr-u niti u njegovim kolonijama, a da je ulepsan i netacan to ne sporim.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Covek u belom  14:37 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: Oda zlocincu

Doctor Wu
Ima jedan drugi Popovic koji je izjavio:
To je kanda isti onaj, sto se polomio da opravde treceg Popovica...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
JJ Beba  14:39 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: Oda zlocincu

ps
na teniskim terenima zano je Koča i da prozbori koju. Onu koja nije samo grdnja za loše odigran udarac :))
Znao ja kaže " kada je mene žuljalo ja sam znao na koju ću stranu. Žuljalo me je i ja sam morao nešto da učinim. Sada je vreme na vas. Na vama je da i vi sami nešto uradite"
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Covek u belom  14:43 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: Oda zlocincu

pufna
molim Coveka u Belom da prilozi literturu na uvid.
ako vec zeli da se tekst razmotri ozbiljnije.
Ne pravite se blesavi, cak i vas veliki mag gorran drzi na svom sajtu romansiranu verziju (ala nismo znali sta nas snaslo) Ficroja Maklejna - operacija Retvik.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dilan Dog  14:47 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: Oda zlocincu

JJ Beba
ps
na teniskim terenima zano je Koča i da prozbori koju. Onu koja nije samo grdnja za loše odigran udarac :))
Znao ja kaže " kada je mene žuljalo ja sam znao na koju ću stranu. Žuljalo me je i ja sam morao nešto da učinim. Sada je vreme na vas. Na vama je da i vi sami nešto uradite"

Je l on igrao tenis u 80-oj godini?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
JJ Beba  14:56 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: Oda zlocincu

Je l on igrao tenis u 80-oj godini?

igrao je dokle god je mogao i u poznim godimama. zbog toga je i igrao samo dublove. naravno da ga nismo "šetalii" po terenu. imali smo imali respekta prema njemu i njegovim godinama.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dilan Dog  15:03 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: Oda zlocincu

JJ Beba
Je l on igrao tenis u 80-oj godini?

igrao je dokle god je mogao i u poznim godimama. zbog toga je i igrao samo dublove. naravno da ga nismo "šetalii" po terenu. imali smo imali respekta prema njemu i njegovim godinama.

A šta je on tebi rekao na to što si mala? :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
JJ Beba  16:13 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: Oda zlocincu

A šta je on tebi rekao na to što si mala? :)

nije imao ništa protiv dokle god igram tako da dobijamo
:)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran  16:56 18.03.2008
Preporuka: 5

DRAŽA ZAHTEVAO BOMBARDOVANJE BEOGRADA!

Danas znamo, na osnovu dostupnih istorijskih izvora i prvih naučnih radova dr Milana Terzića, da je bombardovanje Beograda, kao i drugih ciljeva u Jugoslaviji, prvi tražio od Britanaca, preko emigrantske vlade u Londonu, njen ministar vojske Dragoljub Mihailović i to već od marta 1942. godine. Do početka 1944. godine uputio je vladi oko 30 takvih depeša sa precizno naznačenim ciljevima... Posebno je uveravao predsednika vlade Slobodana Jovanovića "da Srbi neće žaliti civilnih žrtava".

Pronađeno je nekoliko depeša koje je komandant Jugoslovenske vojske u otadžbini poslao i engleskoj komandi Istoka u Kairo, a zatim od kraja 1943. i komandi 15. američke armije kojaje osvajala Južnu Italiju. Sve navedene komande su te zahteve primale "k znanju" i nisu se na njih osvrtale. Saveznici su imali jasno razrađene svoje strategijske planove kao i pojedinačne vazdušne "taktičke misije", posmatrajući ratna dejstva na globalnom planu.

prof. dr Đorđe Stanković: "REVIZIONISTI" I SAVEZNIČKO BOMBARDOVANjE BEOGRADA 1944. GODINE
VOJNOISTORIJSKI GLASNIK, 1-2/2006
Pročitajte ceo tekst - IZUZETNO JE ZANIMLJIV!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran  17:08 18.03.2008
Preporuka: 3

Re: Oda zlocincu

Dan pakla osvanuo je 6. septembra 1944. godine: "Ceo Leskovac kao da se digao u vihoru prašine, dima i ruševina... Ono što je ostalo od Leskovca ležalo je obavijeno pokrovom od dima", zapisao je očevidac ovog terorističkog čina Ficroj Maklejn, Čerčilov izaslanik u Titovom Vrhovnom štabu, a potonji dugogodišnji Titov prijatelj, kojem je maršal posle rata, u znak zahvalnosti, poklonio jednu velelepnu vilu na Korčuli
Inače, kombinovana NOVJ-saveznička operacija RATWWEK je bila generalno veoma uspešna i imala je dalekosežan uticaj na odvijanje operacija u WW2. Meklejn je sebi pripisivao zasluge za ovu operaciju. Može se pročitati ovde.
Bombardovanje Leskovca bilo je u sklipu operacije RATWEEK i bilo je slučaj primene neprimerene sile uz nedovoljnu brigu o civilima. I sam Meklejn opisuje mučan utisak koji je bombardovanje na njega ostavilo.

Cifre o žrtvama su smešne.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  17:13 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: DRAŽA ZAHTEVAO BOMBARDOVANJE BEOGRADA!

prof. dr Đorđe Stanković: "REVIZIONISTI" I SAVEZNIČKO BOMBARDOVANjE BEOGRADA 1944. GODINE
VOJNOISTORIJSKI GLASNIK, 1-2/2006

Siguran sam da je Branko Kitanović (NKPJ) napisao nešto još eksplicitnije. U njegovim knjigama Rusi pobiše više nemaca nego po podacima sovjetske istoriografije. Šta li je tek, po tim knjigama Draža zahtevao. Ne smem ni da pomislim.,
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran  17:25 18.03.2008
Preporuka: 2

Re: DRAŽA ZAHTEVAO BOMBARDOVANJE BEOGRADA!

Radi se o depešama iz britanskih arhiva koje su nedavno (pre 3 godine) objavljene.
Radi se takođe o školovanim istoričarima od integriteta (dr. Đorđe Stanković, dr. Milan Terzić).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Covek u belom  17:50 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: DRAŽA ZAHTEVAO BOMBARDOVANJE BEOGRADA!

Jel to Latinkin omiljeni decko? Bolje da se drzao 1. sv. rata, 20-ih i 30-ih godina, nego sto se srozava ovim jednim relitivizacijama ne bi li se dodvorio ovim liberalnim neokomunistima.
Ovaj tekst je toliko plitak i jadan da je to prosto strasno.
Prvo kopira Terzica oko Draze samo da bi se pripremio teren za relativizaciju. Za boga, pa i cetnici su trazili, to onda sigurno opravdava komuniste.

Mnogobrojna i visetruka bombardovanje cele Srbije i CG se pokusavaju opravdati uskrsnjim bombardovanjem Beograda uz glavni izgovor kako je Beograd nemacki grad koji je radio za nemacku vojnu industriju.
Pa kako to druze gorrane da Zagreb i Ljubljana nikad nisu bombardovani, a Beograd je bombardovan 11 puta.
Sta cemo sa Nisom, sta cemo sa Podgoricom i Leskovcem koji su sravnjeni sa zemljom?
Sta je sa depesama Kardelja o neefikasnosti saveznickog bombardovanja i moljenja da se ne bombarduje Slovenija?
A razlozi zasto je bas Uskrs izabran, pa u to ni dete ne bi poverovalo.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Covek u belom  17:55 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: DRAŽA ZAHTEVAO BOMBARDOVANJE BEOGRADA!

gorran
Radi se takođe o školovanim istoričarima od integriteta (dr. Đorđe Stanković, dr. Milan Terzić).

Kog integriteta, jel partijskog?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran  18:01 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: DRAŽA ZAHTEVAO BOMBARDOVANJE BEOGRADA!

Covek u belom
Kog integriteta, jel partijskog?
Aj kad ti kažeš
Čovek u belom, apsolutni kriterijum istine i laži )
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Covek u belom  18:12 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: DRAŽA ZAHTEVAO BOMBARDOVANJE BEOGRADA!

gorran
Čovek u belom, apsolutni kriterijum istine i laži )
Ja koliko znam, samo su pravoverni drugovi apsolutni kriterijumi istine i lazi, a boga mi u takvi i ti spadas.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  18:14 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: Oda zlocincu

Čovek u belom je u pravu. Komunisti jesu bili najveća pošast koja je pogodila Srbiju i ne treba ih veličati. Samo ipak mislim da je Koča, za razliku od ostalih imao mnogo više šlifa.


Da li znate kada je u Srbiji osnovana KP ?
I gde se to osnivanje održalo?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Covek u belom  18:34 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: Oda zlocincu

Dolybell
Da li znate kada je u Srbiji osnovana KP ?
I gde se to osnivanje održalo?
2006.
Evo i linka.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
aurelije  19:22 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: DRAŽA ZAHTEVAO BOMBARDOVANJE BEOGRADA!

Covek u belom

Pa kako to druze gorrane da Zagreb i Ljubljana nikad nisu bombardovani, a Beograd je bombardovan 11 puta.

Kako su bombardovani Zagreb i Zadar:
http://www.nacional.hr/articles/view/42075/
http://www.totalportal.hr/article.php?article_id=95059
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  20:14 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: Oda zlocincu

Ovde na blogu se i dalje nastavlja velicanje komunistickih zlocinaca i njihovo slavljenje. Sramota za b92, al na to se vec naviklo. Pitanje je samo dokle?


Šta Vi veličate i šta i koga slavite?
Budite ljubazni pa se izjasnite, molim.
Jedino tako bi mogli ga razgovaramo.

Budite precizni i ukažite na izvore informacija,
odakle ste naveli to što tvrdite, ukoliko niste i
sami učestvovali u navedenom, što nam nije poznato,
jer kao Covek u belom, kako ste se dali nasloviti,
možemo jedino da vas pojmimo kao duha.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Covek u belom  20:59 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: Oda zlocincu

Dolybell

Šta Vi veličate i šta i koga slavite?
Budite ljubazni pa se izjasnite, molim.
Jedino tako bi mogli ga razgovaramo.

Budite precizni i ukažite na izvore informacija,
odakle ste naveli to što tvrdite, ukoliko niste i
sami učestvovali u navedenom, što nam nije poznato,
jer kao Covek u belom, kako ste se dali nasloviti,
možemo jedino da vas pojmimo kao duha.
Nemam ja sta sa vama da razgovaram, pogotovu, s obzirom na ton kojim zapocinjete diskusiju.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran  21:02 18.03.2008
Preporuka: 0

Oslobođeni Zadar

posle savezničkog bombardovanja oktobra 1944.



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
apatrid  21:54 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: Oda zlocincu

pufna
molim Coveka u Belom da prilozi literturu na uvid.ako vec zeli da se tekst razmotri ozbiljnije.


Ma, pisao le ČuB već isto ovo, isto na Zekinom blogu, relativizujući grozni četnički zločin u Vraniću.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
apatrid  22:07 18.03.2008
Preporuka: 1

Re: Oda zlocincu

Vračarac
Čovek u belom je u pravu. Komunisti jesu bili najveća pošast koja je pogodila Srbiju i ne treba ih veličati. Samo ipak mislim da je Koča, za razliku od ostalih imao mnogo više šlifa.


Tako je. Pedeset godina mira više nije moglo da se izdrži...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
apatrid  22:10 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: Oda zlocincu

Dolybell
Ovde na blogu se i dalje nastavlja velicanje komunistickih zlocinaca i njihovo slavljenje. Sramota za b92, al na to se vec naviklo. Pitanje je samo dokle?Šta Vi veličate i šta i koga slavite?Budite ljubazni pa se izjasnite, molim.Jedino tako bi mogli ga razgovaramo.Budite precizni i ukažite na izvore informacija,odakle ste naveli to što tvrdite, ukoliko niste i sami učestvovali u navedenom, što nam nije poznato,jer kao Covek u belom, kako ste se dali nasloviti,možemo jedino da vas pojmimo kao duha.


Reče im jedan čoek, na jednome mestu, jednu stvar...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  22:20 18.03.2008
Preporuka: 3

Šlif je

manje bitan od cilja. Ni sredstva nisu bitna, cilj je bitan. Čast za borbu za slobodu kao cilj u ratu, ali posle, ne bih rekla da se za slobodu zalagao. Uostalom, da je bio u nemilosti, ne bi bio na tako visokim funkcijama. To da je bio nadrealista je vrlo lepo i skoro logično, jer ne znam da li je primećivao realnost oko sebe.
Krajem sedamdesetih godina mog oca su zvali da dodje za savetnika u min. za rudarstvo. A onda su se predomislili, jer nije hteo da se upiše u partiju. Toliko o slobodi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran  22:35 18.03.2008
Preporuka: 1

Re: Šlif je

Krajem sedamdesetih godina mog oca su zvali da dodje za savetnika u min. za rudarstvo. A onda su se predomislili
Sloboda za svakoga da bude ministar! To je naš ideal! (Ili bar savetnik)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  23:05 18.03.2008
Preporuka: 1

Re: Šlif je

Čast za borbu za slobodu kao cilj u ratu, ali posle, ne bih rekla da se za slobodu zalagao.

pa ni taj rat koji je vodio nije bila borba za slobodu, nego revolucija, borba za vlast ili, jos preciznije, borba za hegemoniju, dominaciju grupe kojoj je pripadao. nimalo nadrealna, vrlo realna. i krvava.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
apatrid  00:09 19.03.2008
Preporuka: 0

Re: DRAŽA ZAHTEVAO BOMBARDOVANJE BEOGRADA!

Vračarac
prof. dr Đorđe Stanković: "REVIZIONISTI" I SAVEZNIČKO BOMBARDOVANjE BEOGRADA 1944. GODINEVOJNOISTORIJSKI GLASNIK, 1-2/2006Siguran sam da je Branko Kitanović (NKPJ) napisao nešto još eksplicitnije. U njegovim knjigama Rusi pobiše više nemaca nego po podacima sovjetske istoriografije. Šta li je tek, po tim knjigama Draža zahtevao. Ne smem ni da pomislim.,


U sad si nas pokopao! Kao, mi nismo u pravu jer je i Branko Kitanović knjige o WW2. Ludilo!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  07:09 19.03.2008
Preporuka: 0

Re: Oda zlocincu

Dolybell
Da li znate kada je u Srbiji osnovana KP ?
I gde se to osnivanje održalo?

2006.
Evo i linka.


Ovo mi se dopalo, al ga pogodi, svaka ti čast!
Gde se njih seti?

A ja mislila ozbiljno, na onu pravu a ne na ove old-timere.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  07:57 19.03.2008
Preporuka: 0

Re: Oda zlocincu

Čovek u belom je u pravu. Komunisti jesu bili najveća pošast koja je pogodila Srbiju i ne treba ih veličati. Samo ipak mislim da je Koča, za razliku od ostalih imao mnogo više šlifa.


Kakva je pošast bila, bila je, ali ne zbog komunista, već zbog ljudi
koji su mislili da znaju šta je komunizam i što su Srbi sami sebi
radili i ono što se od njih nije ni tražilo, pa su pošaste i pravili.
Pravi komunista može biti samo obrazovan čovek, kojih je bilo jako malo,
u odnosu na masu koja ih je sledila, i koja je komunizam shvatala u skladu sa
svojim obrazovanjem, i shvatanjem.
Kakva je to pošast bila, da je se još nismo oslobodili - mentalno.
Skoro svi koji vode ovu državu za drugi sistem sem tzv. komunističkog
(koji inače nikad nije postojao) ni ne znaju, sem iz literature
a kakva je bila, ne treba se tome čuditi.
Komunizam se u Srbiji nikad ne bi "zapatio" da nije došao
iz Rusije, u koju su Srbi zaljubljeni naslepo.
KPS je osnovana 1945, u Beogradu.

Čovek u belom je izgleda neki duh koji još luta po ovim prostorima?

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dobronamjeran  08:41 19.03.2008
Preporuka: 3

Re: DRAŽA ZAHTEVAO BOMBARDOVANJE BEOGRADA!

Pa kako to druze gorrane da Zagreb i Ljubljana nikad nisu bombardovani, a Beograd je bombardovan 11 puta.

Vidis kako ili ne znas ili lazes. Zagreb je bombardovan nekoliko puta i upravo su nedavno pronadjene ukupno 5 neeksplodiranih bombi na podrucju Borongaja. Dakle covece u belom sjedi jedan iz tvojeg poznavanja povijesti.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  09:33 19.03.2008
Preporuka: 1

gorrane,

objasni "duhovitost" molim, a bilo bi zgodno i ako ne budeš "sekao" moje rečenice citirajući ih, da bi im promenio smisao. Ali, ako hoćeš, može i tako, na kraju krajeva sloboda je i to da čovek koga država pozove da, zarad svoje stručnosti, bude savetnik u ministarstvu, ne bude ucenjen partijskom pripadnošću.
Ne znam da li je K. Popović pratio šta se sa slobodom dešavalo posle ratova u kojima je učestvovao i za slobodu se borio. Ne izgleda mi tako. A za slobodu se bori i van ratova.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
leto dijalektike  09:36 19.03.2008
Preporuka: 0

Re: DRAŽA ZAHTEVAO BOMBARDOVANJE BEOGRADA!

Vidis kako ili ne znas ili lazes. Dakle covece u belom sjedi jedan iz tvojeg poznavanja povijesti.


Ali,
Covek u belom je zapravo covek u crnom. Kad se stvar sagleda stvar iz tog ugla, mesta uzbudjenju vise nema.
Covek u crnom moze samo da ponavlja pozicije ljudi u crnom. A one su poznato je , neponovljive.
NIkad vise fasizam!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  13:05 19.03.2008
Preporuka: 0

Re: Oda zlocincu

Nemam ja sta sa vama da razgovaram, pogotovu, s obzirom na ton kojim zapocinjete diskusiju.


Šta vam smeta u tonu? Nismo se čuli.
Vaš "ton" je prethodno u uvodu bio neprimeren
tek toliko. Shvatila sam da ste isključivi, što se i vidi,
Teško da sa takvim stavom uopšte i imate sa kim da razgovarate.
I ne kaže se s obzirom, već bez s.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran  19:31 20.03.2008
Preporuka: 0

no hard feelings :-))

Jelica Greganović
objasni "duhovitost" molim, a bilo bi zgodno i ako ne budeš "sekao" moje rečenice citirajući ih, da bi im promenio smisao. Ali, ako hoćeš, može i tako, na kraju krajeva sloboda je i to da čovek koga država pozove da, zarad svoje stručnosti, bude savetnik u ministarstvu, ne bude ucenjen partijskom pripadnošću.Ne znam da li je K. Popović pratio šta se sa slobodom dešavalo posle ratova u kojima je učestvovao i za slobodu se borio. Ne izgleda mi tako. A za slobodu se bori i van ratova.
Slažem se 100% i izvinjavam se na šaljivom tonu - nije bilo zlonamerno.
Tvoja primedba stoji, i važi, kako za "ono vreme", tako i danas (bojim se da ni danas nije drugačije ))

Pozdrav!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Pape  13:59 18.03.2008
Preporuka: 2

partizani

#Link  Replika: 6
Mislim da svaki ozbiljan tekst o partizanskim komandatima, tačnije o bilo kome ko je učestvovao u ratu i u stvaranju posleratne Jugoslavije, mora da ima element višedimenzionalnosti. Ono što piše u kratkom tekstu o Koči Popoviću je pisano uz izvesno nadahnuće, a nije ni netačno, ali daleko od toga da pruža celovitu sliku. Već je 20ak godina šire poznato da priča o partizanima nije sasvim onakva kakva se učila u školama, a nesporno je da je posleratna Jugoslavija nedemokratska država. Popović je imao značajnu ulogu i u ratu i posle njega.
Ne želim da otvorim diskusiju, samo da preporučim čitaocima koje zanima ova tematika da pokušaju da dođu do celovite slike.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Marko Ristic  14:13 18.03.2008
Preporuka: 1

Re: partizani

Ne želim da otvorim diskusiju, samo da preporučim čitaocima koje zanima ova tematika da pokušaju da dođu do celovite slike.


CELOVITA SLIKA

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Marko Ristic  14:17 18.03.2008
Preporuka: 0

celovita slika II

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Marko Ristic  14:18 18.03.2008
Preporuka: 0

celovita slika III

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dilan Dog  14:19 18.03.2008
Preporuka: 0

četnici i partizani: ima neka tajna veza

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Pape  14:27 18.03.2008
Preporuka: 0

Re:celovita slika-pogled kroz ključaonicu

Slika možda govori hiljadu reči, ali je hiljadu unekoliko premalo, naročito kada je reč o temi kakav je drugi svetski rat na jugoslovenskim prostorima. Drugi svetski rat je dovoljno istražen, i kada je u pitanju NOV i kada je u pitanju vojska u otadžbini, i kada su u pitanju četnici Koste Pećanca..."otvaranje očiju" uz pomoć nekoliko fotografija je škiljenje kroz ključaonicu. Uostalom, ovo je jubilej Koče Popovića, pa o njemu treba govoriti...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
apatrid  22:11 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: partizani

Marko Ristic
Ne želim da otvorim diskusiju, samo da preporučim čitaocima koje zanima ova tematika da pokušaju da dođu do celovite slike.CELOVITA SLIKA


Druže Marko, britko, kao i uvek...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pufna  14:18 18.03.2008
Preporuka: 0

ima jos slika

#Link  Replika: 1
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Prethodna
Sledeća idi na stranu Idi

Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri
Najnovije - blogeri
Najčitanije (48h)

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT

PUTOVANJA