Budućnost| Društvo| Filozofija| Istorija| Politika

Revolucije neće biti

Neven Cvetićanin RSS / 14.10.2015. u 19:14

Istorija napreduje u protivrečnostima, što su dobro zapazili oni koji su o njoj ozbiljno mislili, bez obzira da li se radi o Hegelu, Marksu ili Valerštajnu. Protivrečnosti istorije postaju belodane „običnom svetu", koji se ne bavi njome profesionalno kroz naučna istraživanja, tek u vremenima kriza i nestabilnosti, kada ljudi, vođeni svojim egzistencijalnim porivima, počinju da se pitaju šta nosi dan, a šta noć.
Danas je i laicima, koji ne znaju ništa o sociologiji i filozofiji istorije, jasno da živimo u vremenu vrenja kada, kako bi rekli profesori, istorija ubrzava i dobija dodatnu akceleraciju, usled mnoštva različitih događaja koji menjaju svet u kome živimo, kao nikada u prethodnih 70 godina. Nakon Drugog svetskog rata je bilo globalnih nestabilnosti, napetosti među velikim silama, ekonomskih, energetskih i političkih kriza, ali nikada kao u današnje vreme nije bilo takvog spleta faktora koji svet i ono što tek ovlaš možemo nazvati „globalnim poretkom", dovode na ivicu stabilnosti. Regionalni ratovi sa globalnim implikacijama poput onih u Ukrajini i Siriji, promenjena struktura Bliskog istoka, stotine hiljada, a možda i milioni izbeglica, čitave seobe naroda, usporavanje globalne ekonomije, sve veće protivrečnosti među velikim silama i, konačno, svet podeljen na bogate i siromašne. Faktora rizika je suviše, a razboritih rešenja sve manje, što govori da 21. vek neće biti mnogo mirniji od prethodnih vekova, kako su mislili naivni futuristi.

U čitavom tom metežu menja se naš kontinent i život miliona ljudi. Upravo se ovde, u arhetipskom središtu „svetskog sistema" - da upotrebimo Valerštajnovu sintagmu, mogu najbolje uočiti i sve protivrečnosti tog „sistema". Donedavno su se protivrečnosti mogle primetiti samo među građanima, podeljenim u klase, ekonomske razrede, odnosno periferiju (marginu) i centar bleštećeg zapadnog megalopolisa, dok se odskora protivrečnosti mogu primetiti i među elitama, jer je samo bilo pitanje trenutka kada će se situacija „sa terena" preliti i u „počasnu ložu" u kojoj je sve življe. Širom Evrope, rastu tzv. antipolitički pokreti, odnosno pokreti periferije (margine) protiv centra, odnosno pokreti političkih autsajdera protiv političkoga mejnstrima. Za lidera jedne od dve najveće britanske partije je izabran asketski socijalista Korbin. Grk Varufakis već mesecima nakon omekšavanja svojih nekadašnjih saboraca iz Sirize igra ulogu evropskog buntovnog Prometeja, najavljujući sada i osnivanje panevropskog pokreta. U Španiji se Podemos harizmatičnog profesora Pabla Iglesijasa konstituisao kao ozbiljan pokret sa značajnom popularnoću i postao je treća politička snaga, pored dve tradicionalne partije. U Italiji naprosto buja šarolikost antipolitičkih pokreta periferije/margine, bez obzira da li je reč o komičaru Bepeu Grilu ili o gej komunisti Nikoli „Nikiju" Vendoli. Francuzi su se, pak, odlučili da antipolitiku i otpor političkom mejnstrimu većinski manifestuju kroz podršku desnim populistima poput Nacionalnog fronta. I u drugim evropskim zemljama, iako mnogo više u Zapadnoj nego u Istočnoj Evropi (koja pokušava da preživi i da uhvati priključak sa „razvijenima", koji pak počinju da idu u obrnutom pravcu), buja prava šarolikost tzv. antipolitičkih pokreta koji predstavljaju periferiju, odnosno marginu - nasuprot centru i mejnstrimu. Možemo reći da je današnja Evropa podeljena, kako u građanstvu, tako i u elitama na dva pola. Na jednoj strani je, hegelijanski govoreći, konzervativna teza oličena u mejnstrimu evropske birokratije, bez obzira da li ona dela na nacionalnom nivou ili u eksplicitnim briselskim strukturama - na drugoj strani je njihova radikalna antiteza oličena u nizu evropskih antipolitičkih pokreta koje smo nabrojali. I šta će biti? Hoće li izbiti neka revolucija?

Neće biti revolucije. Ali ni stvari neće ostati iste. Pa šta će onda biti?

Kako bismo razložno odgovorili na ovo (nezahvalno) pitanje valja nam se malo vratiti u prošlost. Prethodnih nekoliko vekova je kapitalistički „svetski sistem" bio u cikličnim (ekonomskim, političkim i bezbednosnim) krizama i ciklično su izbijale na površinu njegove radikalne antiteze. Ona najradikalnija je bila oličena u svetskom komunizmu, koji je, u jednom momentu uspešno izveo svoje revolucije i predstavljao pravu opasnost da taj sistem uzdrma. Međutim, „svetski sistem" je preživeo. Preživeo je tako što je transformisao sam sebe. Posleratna država blagostanja (socijalna država) je bila odgovor „svetskog sistema" na komunizam, kada je između konzervativne teze i radikalne antiteze preovladao „srednji put", odnosno sinteza. Ostaće zabeleženo da su nakon Drugog svetskog rata konzervativni lideri, poput recimo Čerčila, De Gola, Makmilana ili Adenauera vodili suštinski socijaldemokratsku ekonomsku politiku, te su se sa eksplicitnim socijaldemokratama poput Atlija, Branta, Šmita i Miterana, smenjivali na vlasti, svi zajedno čuvajući tekovine države blagostanja. Sa slabljenjem opasnosti od komunizma, država blagostanja dobija svoju sopstvenu antitezu u neoliberalnim konzervativnim politikama koje su oličavali Regan, Tačer, Kol i ostali, te je klatno istorije, koje je krenulo u drugom smeru uslovilo sada suprotnu pojavu - socijaldemokratski lideri su sada počeli da vode konzervativnu ekonomsku politiku (Bler, Šreder, itd.) te su tzv. konsenzus blagostanja zamenili tzv. neoliberalnim konsenzusom. Ovaj neoliberalni konsenzus je bio neupitan sve do svetske finansijske krize iz 2009. godine, kada istorija ponovo menja smer i kada nastaje radikalna antiteza ovom neoliberalnom poretku, koja upravo buja u našim danima, kroz pomenute „antipolitičke" pokrete periferije protiv centra. Vrhunac te antiteze je oličen u Korbinu, političkom marginalcu iz jedne od ključnih, mejnstrim, zemalja „svetskog sistema" - Velike Britanije - koji je preuzeo jednu mejnstrim (laburističku) partiju. Međutim, i Cipras, lider grčke Sirize, je bio „antipolitički" sve do momenta kada je postao „politički", odnosno momenta kada je preuzeo vlast, menjajući sam sebe, ali i menjajući i drugu stranu - konzervativni evropski establišment, bez obzira što na prvi pogled izgleda da je promena jednostrana i da je Cipras izvukao deblji kraj. No, njegova (ponovna) izborna pobeda, govori ne samo da nije gubitnik, već da je majstor politike koji razume njenu dijalektiku. Njegov nekadašnji saradnik, radikalni Janis Varufakis je, nakon Ciprasovog smekšavanja, razočarano i kritički rekao da je Siriza mutirala i da je „Cipras doneo svesnu odluku da postane novi De Gol ili još verovatnije Miteran". I bolji kompliment mu nije mogao dati. Upravo se na odnosu njih dvojice može najbolje objasniti dijalektika između dva pola današnje evropske politike. Na jednoj strani imamo konzervativni evropski establišment, oličen više u Šojbleu (koji je mislio da potpuno i brutalno potopi Grčku) nego u samoj Merkelovoj, koji traži stezanje kaiša, na drugoj strani imamo buntovnike poput Korbina, Varufakisa, Podemosa i ostalih, koji traže redefinisanje pravila igre. Naposletku, klatno, što pokazuje čisto istorijsko induktivno iskustvo, neće pretegnuti ni na jednu od te dve strane, ni na stranu (konzervativne) teze, ni na stranu (radikalne) aniteze, već ćemo imati sintezu (jedino nije jasno da li će ona biti popraćena značajnijim geopolitičkim konfliktima, jer je i država blagotanja 20. veka bila ratno čedo) u kojoj će krizom upravljati oni koji će menjati sami sebe, te će budućnost pripasti pragmatičnim socijaldemokratama i smekšanim konzervativcima. Korbin, Varufakis i ekipa teraju vodu na vodenicu upravo Ciprasu i svim sličnima širom Evrope, jednako kao što su nekada komunisti u vreme države blagostanja terali vodu na vodenicu socijaldemokratama, jer će se, ako ovi buntovni radikali ojačaju, konzervativni mejnstrim (kao što je već pokazao iks puta) transformisati i nuditi kompromis, a najveći dobitnici tog kompromisa će biti Ciprasi, odnosno neki novi De Goli i Miterani Evrope 21. veka. I da se razumemo, konzervativni mejnstrim to neće učiniti iz altruističkih razloga, već iz pragmatičnih razloga, upravo onako kako je uradio i nakon Drugog svetskog rata pristajući na državu blagostanja. To je realnost politike i to je realnost „svetskog sistema", koji se pokazao vitalnim u prethodnih nekoliko vekova da apsorbuje sve krize. Iz jednostavnog razloga - zato što je bio spreman da se menja i da se tranformiše. No, ako konzervativni mejnstrim ostane krut u „šojbleovskom" maniru i ne pristane da u budućnosti pregovara o reprogramiranju i moguće, opraštanju dela dugova, periferiji, istorija će dodatno ubrzati i kontinent i svet će se naći u velikoj neizvesnosti i u predvorju ozbiljnijih konflikata. No, čisto iskustvo govori da se istorija nakon svih protivrečnosti i konflikata uvek malo odmori u nekom ekvilibrijumu i da se uvek nađe neki De Gol kao njegov čuvar.

Tekst je objavljen kao autorski članak u nedeljniku NIN

 



Komentari (126)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 19:24 14.10.2015

Bez brige

Nas ta evropska previranja ne treba mnogo da brinu. Šta god da se desi naš sistem će opstati. Burazerski, dođeš mi - dođem ti, lakoćemoprijatelju sistem je žilav i neuništiv!
jinks jinks 20:00 14.10.2015

Re: Bez brige

Takodje, intresantni su i oni koji ovde i dalje uporno pokušavaju da prodaju ideju neoliberalizma (jer, na primer, možda u tome iz nekog razloga za sebe i dalje vide mogućnost neviđenog bogaćenja) iako je klatno istorije, kako kaže autor bloga, već isti odavno poslalo u svoju ropotarnicu.

feliks.krul feliks.krul 18:22 15.10.2015

Re: Bez brige

predatortz
Nas ta evropska previranja ne treba mnogo da brinu. Šta god da se desi naš sistem će opstati. Burazerski, dođeš mi - dođem ti, lakoćemoprijatelju sistem je žilav i neuništiv!


Tipican virus. Mislim na komentar.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:30 14.10.2015

revolution won't be televised, brother



G.Cross G.Cross 20:53 14.10.2015

Secanja

Sa slabljenjem opasnosti od komunizma, država blagostanja dobija svoju sopstvenu antitezu u neoliberalnim konzervativnim politikama koje su oličavali Regan, Tačer, Kol i ostali, te je klatno istorije, koje je krenulo u drugom smeru uslovilo sada suprotnu pojavu - socijaldemokratski lideri su sada počeli da vode konzervativnu ekonomsku politiku (Bler, Šreder, itd.) te su tzv. konsenzus blagostanja zamenili tzv. neoliberalnim konsenzusom


Nevene, ne protivrecim nego samo proveravam svoje secanje.

1975. godine UK GDP growth je bio -(minus) 2.5% ( US je bio -0.5%)
1980. godine UK GDP growth je bio -(minus) 2.2% ( US je bio -0.1%)

Inflacija u UK 1980. godine je bila 18% !!!!

Tesko da se to zove veliki uspeh protiv komunista.
Hocu reci mozda nije napusten koncept drzave socijalnog blagostanja zato sto je propao USSR nego zato sto su propadale drzave socijalnog blagostanja.

Margaret Tacher je dosla na vlast 1979 i preuzela zemlju manje vise u rasulu.

I jedna od njenih najmudrijih odluka je bila da se fokusira interno i da po cenu gubljenja licnog rejtinga pokusa da sredi zemlju. ( ah, kako to lepo zvuci , kad bi to neko u Srbiji slusao).

Pocetkom osamdesetih sam ziveo u UK i isao na demostracije rudara iz Velsa. Moj izbor tad je bio Arthur Scargill.

Stotine hiljada ljudi su izgubili posao jer su bez milosti zatvarane neproduktivne grane industrije ( ekonomska proslost).

Sada posle toliko godina, sa moje tacke gledista, ono sto je radila Megi je bio Common Sense odgovornog lidera nacije.
Shvatiti da se vremena menjaju i prilagoditi se tome.

Pokusao je to i USSR i totalno promasio.

Tako da je to bilo pre ravno 35 godina. I drzava blagostanja je zamenjena " hard core kapitalizmom" ne zato sto je to neko hteo jer je mrzeo drzavu blagostavnja, nego zato sto se drzava blagostanja bila u stanju raspadanja.

Ekonomske teorije kao i duzina suknji ulaze iz izlaze iz mode.

Sada posle 35 godina pitanje je sta posle Neo-Liberalizma u Evropi. I sticajem okolnosti lopta je opet u UK dvoristu.
Evropa ce biti paralizovana do UK referenduma o buducnosti u EU.

Slucajno ili namerno.


Neven Cvetićanin Neven Cvetićanin 22:53 14.10.2015

Re: Secanja

I drzava blagostanja je zamenjena " hard core kapitalizmom" ne zato sto je to neko hteo jer je mrzeo drzavu blagostavnja, nego zato sto se drzava blagostanja bila u stanju raspadanja.

Ekonomske teorije kao i duzina suknji ulaze iz izlaze iz mode.

Sada posle 35 godina pitanje je sta posle Neo-Liberalizma u Evropi.




Mi se slažemo, ne znam da li jasno iz teksta, ali mislim da kao što je država blagostanja bila nužnost trenutka, tako je i neoliberalni talas bio nužnost trenutka, takođe i raspad SSSR-a je takođe bio nužnost zbog slabosti tog sistema, pa se to onda povratno odrazilo na dodatno jačanje neoliberalnih tendencija koje, kad su preterale nužno teraju klatno u drugu stranu. Sve je povezano sa svime i sve ide tokom kojim mora i nema tog madžioničara koji će sprečiti neumitnu logiku istorije, hteo on ovo ili ono, nego stvari idu nužno u međuzavisnosti ekonomskih i političkih faktora. Sistem je u isto vreme i dinamičan i konstantan i, ako je za neku utehu usled ovolikih nužnosti, stalno teži ekvilibrijumu




freehand freehand 23:02 14.10.2015

Re: Secanja

Mi se slažemo, ne znam da li jasno iz teksta, ali mislim da kao što je država blagostanja bila nužnost trenutka, tako je i neoliberalni talas bio nužnost trenutka, takođe i raspad SSSR-a je takođe bio nužnost zbog slabosti tog sistema, pa se to onda povratno odrazilo na dodatno jačanje neoliberalnih tendencija koje, kad su preterale nužno teraju klatno u drugu stranu. Sve je povezano sa svime i sve ide tokom kojim mora i nema tog madžioničara koji će sprečiti neumitnu logiku istorije, hteo on ovo ili ono, nego stvari idu nužno u međuzavisnosti ekonomskih i političkih faktora. Sistem je u isto vreme i dinamičan i konstantan i, ako je za neku utehu usled ovolikih nužnosti, stalno teži ekvilibrijumu

SSSR je ljuljan dok nije srušen, a neoliberalizam je državu blagostanja razmontirao kao skupu a sad već nepotrebnu inscenaciju za gledaoce preko Zida. I takvo mišljenje, naime, postoji.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:04 14.10.2015

Re: Secanja

G.Cross
Sa slabljenjem opasnosti od komunizma, država blagostanja dobija svoju sopstvenu antitezu u neoliberalnim konzervativnim politikama koje su oličavali Regan, Tačer, Kol i ostali, te je klatno istorije, koje je krenulo u drugom smeru uslovilo sada suprotnu pojavu - socijaldemokratski lideri su sada počeli da vode konzervativnu ekonomsku politiku (Bler, Šreder, itd.) te su tzv. konsenzus blagostanja zamenili tzv. neoliberalnim konsenzusom


Nevene, ne protivrecim nego samo proveravam svoje secanje.

1975. godine UK GDP growth je bio -(minus) 2.5% ( US je bio -0.5%)
1980. godine UK GDP growth je bio -(minus) 2.2% ( US je bio -0.1%)

Inflacija u UK 1980. godine je bila 18% !!!!

Tesko da se to zove veliki uspeh protiv komunista.
Hocu reci mozda nije napusten koncept drzave socijalnog blagostanja zato sto je propao USSR nego zato sto su propadale drzave socijalnog blagostanja.

Margaret Tacher je dosla na vlast 1979 i preuzela zemlju manje vise u rasulu.

I jedna od njenih najmudrijih odluka je bila da se fokusira interno i da po cenu gubljenja licnog rejtinga pokusa da sredi zemlju. ( ah, kako to lepo zvuci , kad bi to neko u Srbiji slusao).

Pocetkom osamdesetih sam ziveo u UK i isao na demostracije rudara iz Velsa. Moj izbor tad je bio Arthur Scargill.

Stotine hiljada ljudi su izgubili posao jer su bez milosti zatvarane neproduktivne grane industrije ( ekonomska proslost).

Sada posle toliko godina, sa moje tacke gledista, ono sto je radila Megi je bio Common Sense odgovornog lidera nacije.
Shvatiti da se vremena menjaju i prilagoditi se tome.

Pokusao je to i USSR i totalno promasio.

Tako da je to bilo pre ravno 35 godina. I drzava blagostanja je zamenjena " hard core kapitalizmom" ne zato sto je to neko hteo jer je mrzeo drzavu blagostavnja, nego zato sto se drzava blagostanja bila u stanju raspadanja.

Ekonomske teorije kao i duzina suknji ulaze iz izlaze iz mode.

Sada posle 35 godina pitanje je sta posle Neo-Liberalizma u Evropi. I sticajem okolnosti lopta je opet u UK dvoristu.
Evropa ce biti paralizovana do UK referenduma o buducnosti u EU.

Slucajno ili namerno.



Да.
То је то.
Мање је познато да висока задуженост неких земаља потиче управо из тог периода, настанка државе благостања. Таква држава, наместо својих "поданика", преузима задуживање зарад подизања њиховог стандарда. Свака држава је неодговорнија као задуженик него њени појединачни грађани (говорим о просеку).





Гледајте како од половине седамдесетих држава је та која се појачано задужује, утркујући се да пружи својим грађанима што већи комфор. Делом је то одговор на притисак левичарског наратива. (И прерасподела новостворене вредности управо је тих година ишла више у корист нижих и средњих слојева него што је то данас).

Мислите о томе.
tasadebeli tasadebeli 21:40 14.10.2015

Страхови

Прочитао са уживањем...

Да, у праву си... Парафразирам наслов једног зборника из осамдесетих који је носио наслов Чему још филозофија?, па ово наше доба називам добом Чему још револуција?...

Али ме то играње речима свеједно не ослобађа неких страхова...

Страх број 1:

Donedavno su se protivrečnosti mogle primetiti samo među građanima, podeljenim u klase, ekonomske razrede, odnosno periferiju (marginu) i centar bleštećeg zapadnog megalopolisa, dok se odskora protivrečnosti mogu primetiti i među elitama, jer je samo bilo pitanje trenutka kada će se situacija „sa terena" preliti i u „počasnu ložu" u kojoj je sve življe.

Faktora rizika je suviše, a razboritih rešenja sve manje, što govori da 21. vek neće biti mnogo mirniji od prethodnih vekova, kako su mislili naivni futuristi.


Елите ће свакако после тога и пронаћи неки облик синтезе у којој ће помирити своје интересе, али ја ипак припадам маргиналцима од којих би велики број могао и да не дочека ту синтезу интереса елита.

То се, ваљда, зове егзистенцијални страх.


Страх број 2:

konzervativni mejnstrim (kao što je već pokazao iks puta) transformisati i nuditi kompromis,

No, ako konzervativni mejnstrim ostane krut u „šojbleovskom" maniru



Врло лако се може онда кренути и према неком облику орвеловске строго контролисане наддржаве. (Зар не рекоше недавно тамо негде неки Камеронови блиски сарадници да Корбин представља претњу по националну безбедност?)

Хоћу рећи, тачно је то да после гомиле антитеза долази увек нека синтеза, историја нас је томе одавно научила...

Питање је само по коју цену?
Out of Beirut Out of Beirut 22:18 14.10.2015

Bez brige

Revolucije neće biti
Neven Cvetićanin

..... Naposletku, klatno, što pokazuje čisto istorijsko induktivno iskustvo, neće pretegnuti ni na jednu od te dve strane, ni na stranu (konzervativne) teze, ni na stranu (radikalne) aniteze, već ćemo imati sintezu (jedino nije jasno da li će ona biti popraćena značajnijim geopolitičkim konfliktima, jer je i država blagotanja 20. veka bila ratno čedo) u kojoj će krizom upravljati oni koji će menjati sami sebe, te će budućnost pripasti pragmatičnim socijaldemokratama i smekšanim konzervativcima.

ako konzervativni mejnstrim ostane krut u „šojbleovskom" maniru ...... istorija će dodatno ubrzati i kontinent i svet će se naći u velikoj neizvesnosti i u predvorju ozbiljnijih konflikata.

Шта је револуција? Радикална промена друштвене организације у доста кратком временском року.

Шта носе "озбиљнији конфликти" и "значајнији геополитички конфликти"? ... радикалне друштвене промене, у релативно кратком року.



Синтеза је напросто револуција, већ изведена, с добрим PR-ом.
Пре скоро двеста година, Кјекергор је говорио против панглосијанизма тезе-антитезе-синтезе. ... НЕЋУ да будем мртвији од њега, још сам жив, још могу да кажем булшит кад га видим.
gorran2 gorran2 22:31 14.10.2015

Revolucije neće biti

Biznis je provalio u oblast svesti, i na putu je da potpuno ovlada istom.

Napolju divlja Stvarnost u kojoj Sistem ubrzano produbljuje jaz između malobrojne klasu svemoćnih, i nekoliko slojeva "ostalih", čineći sve veći deo planete nepogodnim za život.

Problemi se umnožavaju na nivou planete, na nivou političkih i ekonomskih sistema, na nivou pojedinca. A na to ne postoje nikakve naznake nekog inteligentnog odgovora, nekih instrumenata koji bi unapredili primenu razuma i opšteg interesa.

Naprotiv, pojedinac je sve više zatvoren u svom virtuelnom oblaku komercijalnih nadomestaka svesti. Kao što je veštačka hrana dovela do pomeranja smisla prehrane i epidemije debljine, tako je i veštačka svest dovela do potpunog zagađenja i paralize svesti, i izolacije pojedinca.

Ljudska svest je kidnapovana od strane industrije svesti. Ljudi su svedeni na botove u neprekidnoj besomučnoj ispraznoj interakciji sa drugim botovima poput sebe, što je u ovom trenutku još uvek neophodno za okretanje točkova biznisa.

Danas ne samo da nema opozicije. Nema ni mogućnosti da se kvalifikovano artikuliše složena problematika, ni instrumenata za upravljanje njome. Društvena svest nema dovoljnu dubinu ni attention span. Mi smo civilizacija obolela od ADHD.

I to nije stvar neke zavere. Iza svega toga ne stoji nekakva zla inteligencija, ni mračna zavera. Samo legitimni interesi, dovoljno jaki da niko ne može ni da ih prepozna, a kamo li zaustavi. Interesi koji suptilno odstupaju od dobrobiti, i opstanka, civilizacije i vrste.

U Stvarnosti, represivni mehanizmi usavršavaju prisluškivanje, praćenje i evidentiranje, kao i taktike razbijanja i zastrašivanja svakog eventualnog otpora i razlike, svakog pokušaja uspostavljanja alternativnog smisla.

I sve to u punoj saradnji sa Građaninom. Sistem truje Građanina i puni mu glavu đubretom, i tako preparirani Građanin se odriče mišljenja, integriteta i budućnosti, prihvatajući epp sreću i sigurnost umesto njih.

U jednoj epizodi Family Guy-a Petera Griffina u direktnom tv-prenosu opkoljava SWAT team, a on sedi na kauču, gleda celu stvar na tv-u, i navija za njih. I kad konačno upadnu u njegovu kuću, drži se noktima za kauč - da ne bi propustio da vidi šta se desilo sa glupanom, to jest sa njim.

Demokratija je potpuno korumpirana i preuzeta od strane mračnih sila, a revolucije neće biti.

Ali možda će ipak na kraju biti nešto zanimljivo na tv-u.
Milan Novković Milan Novković 23:00 14.10.2015

Re: Revolucije neće biti

I sve to u punoj saradnji sa Građaninom. Sistem truje Građanina i puni mu glavu đubretom, i tako preparirani Građanin se odriče mišljenja, integriteta i budućnosti, prihvatajući epp sreću i sigurnost umesto njih.

U jednoj epizodi Family Guy-a Petera Griffina u direktnom tv-prenosu opkoljava SWAT team, a on sedi na kauču, gleda celu stvar na tv-u, i navija za njih. I kad konačno upadnu u njegovu kuću, drži se noktima za kauč - da ne bi propustio da vidi šta se desilo sa glupanom, to jest sa njim.

Demokratija je potpuno korumpirana i preuzeta od strane mračnih sila, a revolucije neće biti.

Ali možda će ipak na kraju biti nešto zanimljivo na tv-u.

Teze, antiteze, sinteze, sistem, granice, integritet ... sve to velikim delom gubi obrise, i potku od raznih skupova obrazaca, i u strukturi i u kretanju, kako ga uroniš u kompleksnost, neki evolutivni vrhovni sistem gde onda gustina umrežavanja raste i osobine sistema su u velikom broju proizvod organizacione fenomenologije, izranjaju iz kompleksnosti na način koji ne možeš da analiziraš, dekonstruišeš.

I dok u sistemu imaš energije, pa života, koji koristi energiju da bi radio i razmnožavao se, co-evolucija je norma, i ta pesimistička i mračna stanja su moguća, ali na kratko, bar u nekom dužem evolutivnom smislu.

A revolucije su neizbežne, pozitivne ili negativne, to ti "garantuje" percolation theory i nad manje živim sistemima, jako uvezanim i kompleksnim, koja kaže "kako polako povećavaš gustinu uvezanosti u kompleksnom sistemu s vremena na vreme "kvalitet", "moć" sistema naglo skoči".

I nema Boga koji to može da spreči
gorran2 gorran2 23:07 14.10.2015

Re: Revolucije neće biti

Milan Novković
A revolucije su neizbežne, pozitivne ili negativne, to ti "garantuje" percolation theory i nad manje živim sistemima, jako uvezanim i kompleksnim, koja kaže "kako polako povećavaš gustinu uvezanosti u kompleksnom sistemu s vremena na vreme "kvalitet", "moć" sistema naglo skoči".

Ne radi se o evoluciji, tj usavršavanju Sistema.
To nije sporno, to već imamo i to funkcioniše.
Problem je u tome što se principi samoodržanja Sistema diskretno razilaze sa nekim ljudskim imperativima.
A mi više nemamo instrumenata da na to utičemo.
Tako da Sistem može "napredovati" (ma šta to značilo).
Najpre na račun nas.
Zatim i bez nas.
zemljanin zemljanin 23:07 14.10.2015

Re: Revolucije neće biti

gorran2


kada na sve to dodamo klimatske promene koje nas očekuju do kraja veka, a one će biti drastične, promena vazdušnih strujanja, vodenih tokova, porast mora, veće površine pod topskim suncem, migracije stotine miliona ljudi u potrazi sa vodom i hranom ... jedno od najvećih žarišta nije Bliski Istok niti ex-SSSR, već granična zona Indije i Pakistana i to već sada - zbog vode ...

PS.ako može sugestija autoru da tekst bloga malo preuredi sa pasusima jer je oveko dosta teško za čitanje ...
freehand freehand 23:12 14.10.2015

Re: Revolucije neće biti

Problem je u tome što su principi samoodržanja Sistema diskretno razilaze sa nekim ljudskim imperativima.
Tako da Sistem može "napredovati" (ma šta to značilo).
Najpre na račun nas.
Zatim i bez nas.

I tako... Koliko? Pet, šest, sedam hiljada godina?
Menja se sistem ali se menja i svest onih koji razumeju principe, metode i ciljeve njeogog delovanja i nalze način da mu se suprotstave. Nekad silom, nekad kreativnošću.
Nedostatak velike ideje ne govori da je neće biti nego da se novi Marks još nije oglasio.
Milan Novković Milan Novković 23:23 14.10.2015

Re: Revolucije neće biti

Problem je u tome što se principi samoodržanja Sistema diskretno razilaze sa nekim ljudskim imperativima.

Ova rečenica ima dve strane pa nisam siguran na koju misliš, recimo da se radi o samoodržanju 1% populacije koja pljačka i koja se onda razilazi sa imperativima 99% normalnih ljudi.

Pa
A mi više nemamo instrumenata da na to utičemo.

Prvo, u organizacionoj fenomenologiji, i osobinama koje izranjaju iz kompleksnosti, nemamo principe kao takve, ili, tačnije, nije svaki princip "klasični" princip gde ti ili ja možemo da ga artikulišemo. Otud reč "fenomenologija" uz organizaciju.

Prosto, sistem nema kanoničnu formu, ni evolucija nije klasična, co-evolucija je prava reč, nije kasična, nema jasne obrise kao u evoluciji vrsta, npr. Sve je izmešano, jedan "organizam".

Sutra nešto može da izroni mimo svake logike.

Korbin je mali iako ne potpuno precizan primer, pošto pojavu možeš donekle da dekonstruišeš, sad sa naknadnom pameti, prosto je potpuno neočekivano izronio, mnogi su za njega glasali ne povrh logike, nego su potegli za instinktom, npr.

petargli petargli 23:29 14.10.2015

Re: Revolucije neće biti

zemljanin
kada na sve to dodamo klimatske promene koje nas očekuju do kraja veka, a one će biti drastične, promena vazdušnih strujanja, vodenih tokova, porast mora, veće površine pod topskim suncem, migracije stotine miliona ljudi u potrazi sa vodom i hranom

Upravo sam ovo hteo da napisem ... Ovo je jedna od kljucnih stvari u bilo kojoj proceni.

Vec sad vidimo kako migracije velikog broja ljudi mogu da uzdrmaju jedan birokratski sistem.

gorran2 gorran2 23:40 14.10.2015

Re: Revolucije neće biti

Milan Novković
Problem je u tome što se principi samoodržanja Sistema diskretno razilaze sa nekim ljudskim imperativima.

Ova rečenica ima dve strane pa nisam siguran na koju misliš, recimo da se radi o samoodržanju 1% populacije koja pljačka i koja se onda razilazi sa imperativima 99% normalnih ljudi.

Stvar je dosta složena, pa ću ti dati jedan pogled iz drugog ugla.

Za potrebe argumenta, recimo da čovek ima dve strane:
- s jedne strane, on je razumno biće, on zaključuje, upoređuje, planira i prilagođava stvari onome što u datom trenutku percipira kao zadatak.
- s druge strane, čovek je svojim jednim delom kao kuče: sav uronjen u trenutak. Ima sve neka dobra i topla osećanja, ali ne ume da ih artikuliše, a kad počne da skakuće loptica, sve se rasprši u paramparčad, i ostane samo sreća besciljnog skakutanja.

Ovaj Sistem se razvio u tom smeru da je taj aspekt upravljanja stvarnošću, razumnog procenjivanja, planiranja i prilagođavanja, kidnapovao i otuđio od nas. Mi nemamo pojma "čemu sve to", zašto učestvujemo u kojekakvim zadacima proizvođenja cevi za loptice, u njihovoj optimizaciji, u strategijama nadmudrivanja i istiskivanja konkurencije.

S druge strane, Sistem pred nas stalno ispucava šarene loptice koje skakuću, i mi smo srećniji nego ikad ranije. I više udaljeni od bilo kakvog smisla nego ikad ranije.
To je tajni smisao našeg "rada".

Čovek više nije središte ni gospodar Sistema - Čovek je njegov kućni ljubimac.

Koga sistem nagrađuje industrijskim đubretom, kažnjava i disciplinuje.

A pri tom, Sistem sam, unutar sebe, u svojoj dubini, nema nikakav smisao.
Samo nagon za širenjem.
Nema pilota u avionu.

Razum je na neki način kidnapovan od strane nama stranog, slepog i besmislenog malignog sistema beskonačne multiplikacije.
Ali jedno vreme ćemo još biti bezmerno srećni, i imati puno "prijatelja" na fejsu.
martin_krpan martin_krpan 07:27 15.10.2015

Re: Revolucije neće biti

Biznis je provalio u oblast svesti, i na putu je da potpuno ovlada istom.


i u svijest je instalirao svoje mitove:

Mit 1: Bogati su igzubili u krizi!
Mit 2: Bogati stvaraju radna mjesta!
Mit 3: Bogati plaćaju najviše poreza!
Mit 4: Bogat može postati svako!
Mit 5: Štednja je dobra za rast!
Mit 6: Bacanje kinte iz helikoptera je dobro za sve nas!
docsumann docsumann 10:55 15.10.2015

Re: Revolucije neće biti

Čovek više nije središte ni gospodar Sistema


hmmm, a kad je čovjek uopšte bio gospodar sistema.

od samih praskozorja civilizacije sistem se čovjeku nametao spolja, pa je tako čovjek sa sakupljčkog prešao u agrarno društvo iako pojedinačno gledano nije imao nikakve opipljive dobiti od toga. ali zato sistem jeste ...
Milan Novković Milan Novković 11:30 15.10.2015

Re: Revolucije neće biti

Čovek više nije središte ni gospodar Sistema - Čovek je njegov kućni ljubimac.

Ja se, u stvari, slažem sa svim što si ti ovde rekao, samo ja to vidim kao sliku sadašnjosti, dok pokušavam da pričam o videou, tj sadašnjost je sadašnjost i mi u jako kratkim vremenskim intervalima ne možemo mnogo da uradimo, niti ne znam čemu radikalnom da se nadamo.

Ali, nije isključeno da je "umreženost" u svetu baš ovih meseci došla do percolation praga kada će se u svetu desiti systemic shifts - dešavanja u Siriji su iznenađenje za sve, američko trošenje pola milijarde na obuku "umerenih terorista", kako ih iz "milošte" zovu, koji su uglavnom plaćenici i prebegnu u IS kako im tamo više plate je bila parodija i do sada, ali pojava Rusije u Siriji i plan iza toga je systemic event što se tiče svih osim onih koji su ga isplanirali.

Još ako i Iračani pozovu Ruse ionako minorna opcija amera sa bacanjem 50 miliona oružja svojim "assets" ovih dana u očajničkom pokušaju da prvi osvoje Raqqa pa tako nametnu neku priču o federaciji će postati još manja.

Ako pogledaš besmisao taktike ovog što ti zoveš "Sistem", gde ja možda tendenciozno vidim us plus zapadne vazale, a ti možda misliš i na ostale, sa svom corporate mašinerijom i korupcijom i u Rusiji i Kini, možda ćeš negde videti i nadu i moć prenapregnute organizacije, teške za pohvatati, fenomenološke, iz koje izranjaju novi kvaliteti:

- Rusija i Kina neumorno ponavljaju win-win, i, realativno uspešno rade na tome.

- Zapad manipuliše, i ja sam nervozan, ja živim na zapadu.

- Toliko je i us prenapregnuta da pucaju balončići, odjednom je Sirija probušila mnoge balone, simboličan a interesantan je da su se odjednom naglo probudili i glasovi tamo koji pričaju o dve amerike, onu na kojoj smo im zavideli i svi poželeli da budemo deo toga, i još donekle želimo, i ova pogubljena neocon.

- Oborili cenu nafte ali Rusi munjevito oborili Rublju i uz malu kinesku pomoć i okretanje dilovima u Aziji značajno ublažili impact, pa će strategijski više izgubiti Saudijska Arabija, koja pored eksplozivne demografije i besmisleno neodržive ekonomije sad ima i Yemen, probuđeni Iran i Ruse kao komšije. Tj prosto liči da je zapad izgubio bliski istok, ma kako region može da bude turbulentan još dugo, i poprilično nepredvidljiv.

- A Kinezi "dobili" Pakistan, ni treba be trene sa evro-iakozapočetakviše-azijskom integracijom.

- O tome da su ruske krstareće rakete sa relativno malih brodova u kaspijskom moru, a vanredno precizne, sa dometom od nekoliko hiljada kilometara, geo-strategijski šok za zapad (tj morali su to zapadnjaci da znaju, al zemlja se ipak trese ovih dana među zapadnim "šahistima".

- Evo šta je predsdnik Evropske Komisije, Jean-Claude Junker, rekao ovih dana, zvanično: " “We have to achieve a sustainable relationship with Russia. ... Russia needs to be treated correctly...We can not have our relationship towards Russia dictated by Washington. It’s simply not on.”"

- Ja mislim sada da je skrivena evro-ruska igra bila u pitanju, Evropljani ne mogu neocons da otresu s vrata preko noći, odavno znaju da ih ameri koriste kao vazale a vide kao veliku opasnost (Eu ekonomija je veća od američke, Evro je uzeo oko 30% posla svetske rezervne valute, evroazija je jedan kontinent, ogroman u masi, površini i resursima, integracija je neminovna.

Tj ameri su nadigrani, ovaj njihov besmisleni deo, a najopasniji, a za onaj drugi i dalje svi mi još uvek navijamo, tj ljudi navijaju za progres, i Sistemska "algoritmika" će uvek na duži rok pokleknuti pred sistemskim (malo slovo, ako sam nejasan) innate potencijalom i vremenom, nema 1% šanse protiv 99% na duži rok.
princi princi 12:34 15.10.2015

Re: Revolucije neće biti

Za potrebe argumenta, recimo da čovek ima dve strane:
- s jedne strane, on je razumno biće, on zaključuje, upoređuje, planira i prilagođava stvari onome što u datom trenutku percipira kao zadatak.
- s druge strane, čovek je svojim jednim delom kao kuče: sav uronjen u trenutak. Ima sve neka dobra i topla osećanja, ali ne ume da ih artikuliše, a kad počne da skakuće loptica, sve se rasprši u paramparčad, i ostane samo sreća besciljnog skakutanja.

Kratko: covek je duboko iracionalno bice, odredjeno, pre i iznad svega, strahom od neizvesnosti, nepredvidljivosti. Covek ne ume da handleuje nepredvidljivost bez velikog napora (pa i onda sa problematicnim vrlo problematicnim rezultatima). Mi (mi kao homo sapiens) smo pattern seeking animals, trazimo patterne, price i znacenja i tamo gde ih ima a jos vise tamo gde ih nema. Zasto? Zato sto nam je tako lakse da svarimo tu stvarnost koja je potpuno nepredvidljiva. I tu je osnovna vrednost ideologija, religija, pa cak i nauke. (Taj strah od nepredvidljivosti je prisutan svuda i svakodnevno: pomislite, na primer, kao roditelji, koliki bi premijum platili za vakcinu koja smanjuje rizik od neke decje bolesti sa 5% na 0% nego, na primer, sa 10% na 5%. Taj premijum koji bi platili je upravo cena koju placate za apsolutnu izvesnost- koja, naravno, ne postoji i samo je koncept u nasim glavama.)

Sto se tice artikulisanosti, tu stvari stoje drugacije: neki ljudi su artikulisani, a neki tragicno izgubljeni u haosu svojih strepnji i strahova. Prvih se treba drzati, oni su korisni. Ovi drugi obicno zavrse bulazneci nekakve gluposti, i od njih se treba cuvati i kloniti se.

Kahnemanov Thinking fast, thinking slow (fantastican naslov, sa sve ovim zarezom) ne mogu preporuciti dovoljno. Preporucih ga svojevremeno nekim ljudima koji su mi bili dragi. Neki cak pomislise i da su ga procitali, ali kroz svakodnevne kontakte sam skapirao da im je cestiti Kahneman zapravo prozvizdao iznad glave kao metak.

Imao bih mozda jos koju o ovim pitanjima revolucija da/ne, ali sta ce vam to, imate precih problema (Bobic & lokalni fasisti).

PS: Pajicu, da, arhitektonke ubedljivo najbolje ribe na BU. Jedini problem je tamo stvarno sto su, arhitetke, sto kazes, dosta izfeminizirani, pa covek moze da se zbuni (jedan takav me umalo zivota nije stajao, :), srdacan pozdrav vernoj i tihoj citacici iz mraka).
martin_krpan martin_krpan 13:13 15.10.2015

Re: Revolucije neće biti

Kratko: covek je duboko iracionalno bice, odredjeno, pre i iznad svega, strahom od neizvesnosti.


Naravno. To se se najbolje vidi na berzama gdje vlada animalni spirit. Zbog toga Keynsa treba držati stalno u džepu.

Međutim, pametan čovjek je sebi napravio modele kao surogate stvarnosti kojima je dao atribute stvarnosti. Priča o "stvarnosti" o nepredvidivosti o nemogućnosti spoznaje je klerikalna priča. Evo, Vučić traži od popova da mu naprave nove asimetrične naočare za Kosovo, iako se bojim da mu neće pomoći da sagleda "stvarnost".
emsiemsi emsiemsi 13:14 15.10.2015

Re: Revolucije neće biti

princi
Za potrebe argumenta, recimo da čovek ima dve strane:
- s jedne strane, on je razumno biće, on zaključuje, upoređuje, planira i prilagođava stvari onome što u datom trenutku percipira kao zadatak.
- s druge strane, čovek je svojim jednim delom kao kuče: sav uronjen u trenutak. Ima sve neka dobra i topla osećanja, ali ne ume da ih artikuliše, a kad počne da skakuće loptica, sve se rasprši u paramparčad, i ostane samo sreća besciljnog skakutanja.

Kratko: covek je duboko iracionalno bice, odredjeno, pre i iznad svega, strahom od neizvesnosti. Covek ne ume da handleuje neizvesnost, u smislu uncertainty, bez velikog napora (pa i onda sa problematicnim vrlo problematicnim rezultatima). Mi (mi kao homo sapiens) smo pattern seeking animals, trazimo patterne, price i znacenja i tamo gde ih ima a jos vise tamo gde ih nema. Zasto? Zato sto nam je tako lakse da svarimo tu stvarnost koja je potpuno nepredvidljiva. I tu je osnovna vrednost ideologija, religija, pa cak i nauke.

Sto se tice artikulisanosti, tu stvari stoje drugacije: neki ljudi su artikulisani, a neki tragicno izgubljeni u haosu svojih strepnji i strahova. Prvih se treba drzati, oni su korisni. Ovi drugi obicno zavrse bulazneci nekakve gluposti, i od njih se treba cuvati i kloniti se.

Kahnemanov Thinking fast, thinking slow (fantastican naslov, sa sve ovim zarezom) ne mogu preporuciti dovoljno. Preporucih ga svojevremeno nekim ljudima koji su mi bili dragi. Neki cak pomislise i da su ga procitali, ali kroz svakodnevne kontakte sam skapirao da im je cestiti Kahneman zapravo prozvizdao iznad glave kao metak.

Imao bih mozda jos koju o ovim pitanjima revolucija da/ne, ali sta ce vam to, imate precih problema (Bobic & lokalni fasisti).

PS: Pajicu, da, arhitektonke ubedljivo najbolje ribe na BU. Jedini problem je tamo stvarno sto su, arhitetke, sto kazes, dosta izfeminizirani, pa covek moze da se zbuni (jedan takav me umalo zivota nije stajao, :), srdacan pozdrav vernoj i tihoj citacici iz mraka).

Слажем се са твојом реченицом - да се човек веома плаши неизвесности.
Но, ту престаје потпуно слагање, односно, да је због тога ирационално биће - јер мислим да је тај, као и сви остали страхови производ реалних догађања - те да се страх генерисао не сам по себи, него био директно индукован рационалним (да не кажем, реалним) неповољним догађањима.
Што се тиче (Бобића и осталих фашиста), тај проблем је исто реалан, није ирационалан - такви људи имају озбиљан хендикеп који се огледа у недостатку Љубави и то се не може, готово, ничим компензовати нити сувисло хендловати.
Све што такови људи могу, могу да се служе мимикријом и кажу, нпр --- уааа емсиемси, какав фашиста, јер (по њима) није могуће да неко толико воли Србе, а да није фашиста.
Успут --- нека се ти нама, за сада повремено, враћаш и у том окрњеном издању.
gorran2 gorran2 13:22 15.10.2015

Re: Revolucije neće biti

Milan Novković
Ali, nije isključeno da je "umreženost" u svetu baš ovih meseci došla do percolation praga kada će se u svetu desiti systemic shifts

Ma sve je to u redu sa legendarnim prelaskom kvantiteta u kvalitet , ali ne vidim zašto je to a priori razlog za optimizam.
Kao kad nagomilavaš plutonijum, pa pređeš kritičnu masu.
I onda dobiješ novi kvalitet, nesumnjivo.
Ali koliko je to dobro, štajaznam - zavisi od ugla gledanja.
gorran2 gorran2 13:28 15.10.2015

Re: Revolucije neće biti

princi
Kratko: covek je ... odredjeno, pre i iznad svega, strahom od neizvesnosti, nepredvidljivosti.

Možda "najčešće", možda "mnogi ljudi".
Ali ne "čovek".
Na primer, analizirajući neke sopstvene postupke, ideje i životne strategije, ustanovio sam da ja imam naprotiv strah od izvesnosti.
I da ću mnogo toga učiniti da sebi zakomplikujem život, ne bih li očiglednost bar malo zamaskirao iza gomile raznolikih međuishoda.
gorran2 gorran2 13:31 15.10.2015

Re: Revolucije neće biti

princi
Imao bih mozda jos koju o ovim pitanjima revolucija da/ne, ali sta ce vam to, imate precih problema (Bobic & lokalni fasisti).

Nisam često ovde, pa sam izgleda propustio najzanimljivije. U čemu je stvar sa tim Bobićem kao fašistom, i ostalim fašistima?
Milan Novković Milan Novković 13:32 15.10.2015

Re: Revolucije neće biti

Ma sve je to u redu sa legendarnim prelaskom kvantiteta u kvalitet , ali ne vidim zašto je to a priori razlog za optimizam.

Osobine koje izranjaju iz organizacije nisu prelazak kvantiteta u kvalitet

Dodavanje nove veze u mreži je mnogo više od dodavanja na kvantitetu - nova veza je kvalitativna poluga velikog dela ostalih veza i kvaliteta.

"Posao" jeste fenomenološki.

A zašto je dobro? Pa kad baciš Monsanto na kolena to je dobro, nije možda od kosmičkog značaja ali je dobro, mala dobijena "bitka" u većem ratu.

Kad to uradiš nad neocons napravio si mali civilizacijski korak ka boljem.
emsiemsi emsiemsi 13:39 15.10.2015

Re: Revolucije neće biti

gorran2
Milan Novković
Ali, nije isključeno da je "umreženost" u svetu baš ovih meseci došla do percolation praga kada će se u svetu desiti systemic shifts

Ma sve je to u redu sa legendarnim prelaskom kvantiteta u kvalitet , ali ne vidim zašto je to a priori razlog za optimizam.
Kao kad nagomilavaš plutonijum, pa pređeš kritičnu masu.
I onda dobiješ novi kvalitet, nesumnjivo.
Ali koliko je to dobro, štajaznam - zavisi od ugla gledanja.

Шта ти видиш као нови квалитет ?
Шта је то (ново) што би требало да буде нови квалитет ?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:58 15.10.2015

Re: Revolucije neće biti

princi

:)
Где ће меда него по... мед.
Људи су, у великој мери, предвидљива бића.
Тако је и било очекивано и ово -- да ћеш се некако вратити. То је била предвидљива стварност.
Добро дошао назад. Опет.
docsumann docsumann 14:58 15.10.2015

Re: Revolucije neće biti

PS: Pajicu, da, arhitektonke ubedljivo najbolje ribe na BU. Jedini problem je tamo stvarno sto su, arhitetke, sto kazes, dosta izfeminizirani, pa covek moze da se zbuni (jedan takav me umalo zivota nije stajao, :), srdacan pozdrav vernoj i tihoj citacici iz mraka).


u svom akademskom lutanju zakučih i završenu 1. godine arhitekture na BU. nosio tad bradu i imao 107kg. vjerovatno se zato nisam uklopio.
naginata_83 naginata_83 05:03 18.10.2015

Re: Revolucije neće biti

A pri tom, Sistem sam, unutar sebe, u svojoj dubini, nema nikakav smisao.
Samo nagon za širenjem.
Nema pilota u avionu.


Odlicno receno. Nikako ne mogu biti problem "zli kapitalisti" koji upravljaju svetom vec celokupan sistem kao takav. Jer sutra bilo koga od nas da postavis u Upravni Odbor Meryl Linch nista se ne bi promenilo. Pojedinac prati logiku sistema. Sami smo i tvorci otudjenosti i otudjene zrtve.
anonymous anonymous 05:46 18.10.2015

Re: Revolucije neće biti

naginata_83
A pri tom, Sistem sam, unutar sebe, u svojoj dubini, nema nikakav smisao.
Samo nagon za širenjem.
Nema pilota u avionu.


Odlicno receno. Nikako ne mogu biti problem "zli kapitalisti" koji upravljaju svetom vec celokupan sistem kao takav. Jer sutra bilo koga od nas da postavis u Upravni Odbor Meryl Linch nista se ne bi promenilo. Pojedinac prati logiku sistema. Sami smo i tvorci otudjenosti i otudjene zrtve.



Sami smo i tvorci otudjenosti i otudjene zrtve.


Baš tako.

Ali i subjekti koji svojom spontanošću kao činom slobode mogu izaći iz "logike sistema."
blogovatelj blogovatelj 03:20 19.10.2015

Re: Revolucije neće biti

Добро дошао назад. Опет.


Ko u ovaj lavirint jednom zaluta, izlaza mu nema. Eventualno može da se reinkarnira kroz promenjeni nik.
naginata_83 naginata_83 11:42 19.10.2015

Re: Revolucije neće biti

A pri tom, Sistem sam, unutar sebe, u svojoj dubini, nema nikakav smisao.
Samo nagon za širenjem.
Nema pilota u avionu.


Odavno nisam procitala bolju definiciju sustine kapitalizma. Nije problem pohlepa pojedinaca ni tih 1% na vrhu piramide vec pohlepa kao jedina pokretacka snaga sistema koji sustinski nema nikakvu drugu svrhu vec da se beskonacno siri hraneci nagon koji se ne moze zasititi. Mozda mi kao pojedinci imamo hiljade razlicitih motivatora zbog kojih radimo ovo ili ono i zbog kojih participiramo u ovakvom sistemu ali sistem prepoznaje i nagradjuje samo jedan - nasu volju da svoje vreme, talenat, znanje, vestine zamenimo za novac. Ono sto se ne moze komodifikovati sa stanovista sistema ne vredi nista. Konzumerizam je religija takvog sistema... moderni opijum za mase. E sad da li ce se covecanstvo na vreme probuditi ili nas tek ceka zaronjavanje u matriks...

emsiemsi emsiemsi 14:36 19.10.2015

Re: Revolucije neće biti

naginata_83
A pri tom, Sistem sam, unutar sebe, u svojoj dubini, nema nikakav smisao.
Samo nagon za širenjem.
Nema pilota u avionu.


Odavno nisam procitala bolju definiciju sustine kapitalizma. Nije problem pohlepa pojedinaca ni tih 1% na vrhu piramide vec pohlepa kao jedina pokretacka snaga sistema koji sustinski nema nikakvu drugu svrhu vec da se beskonacno siri hraneci nagon koji se ne moze zasititi. Mozda mi kao pojedinci imamo hiljade razlicitih motivatora zbog kojih radimo ovo ili ono i zbog kojih participiramo u ovakvom sistemu ali sistem prepoznaje i nagradjuje samo jedan - nasu volju da svoje vreme, talenat, znanje, vestine zamenimo za novac. Ono sto se ne moze komodifikovati sa stanovista sistema ne vredi nista. Konzumerizam je religija takvog sistema... moderni opijum za mase. E sad da li ce se covecanstvo na vreme probuditi ili nas tek ceka zaronjavanje u matriks...


Осећам да си нешто занимљиво написала --- молим те да то напишеш на српском (понукам нековечерњим филмом у коме игра Кевин Спејси и неки Џереми Ајронс или тако некако, па када им неки клинац подноси извештај итд ...).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:16 19.10.2015

Re: Revolucije neće biti

Konzumerizam je religija takvog sistema... moderni opijum za mase.

Боже, каква квазиинтелектуална будалаштина.
predatortz predatortz 10:50 20.10.2015

Re: Revolucije neće biti

Predrag Brajovic
Konzumerizam je religija takvog sistema... moderni opijum za mase.

Боже, каква квазиинтелектуална будалаштина.


Ja pročitao 'komunizam', pa krenuo da lupam preporuke!
anonymous anonymous 11:40 20.10.2015

Re: Revolucije neće biti


naginata_83
12:42 19.10.2015
Re: Revolucije neće biti


Konzumerizam je religija takvog sistema... moderni opijum za mase. E sad da li ce se covecanstvo na vreme probuditi ili nas tek ceka zaronjavanje u matriks...


Upravo tako.



Konzumerizam se pojavljuje i prepoznaje u različitim oblicima.

Gutaju se hrana , garderoba, turistička putovanja, ali i ......informacije , grafikoni , stranice i postovi na internetu......

Proždrljivce ćete prepoznati po tome što nikada ne mogu da napune svoje " stomake "

...Jer se radi o rupi bez dna ....koja se i ne može napuniti.

Sitost pokušava da se postigne, ali ..... pogrešnom hranom.

Gladan nije stomak .....nego duša...






emsiemsi emsiemsi 10:40 21.10.2015

Re: Revolucije neće biti

anonymous

naginata_83
12:42 19.10.2015
Re: Revolucije neće biti


Konzumerizam je religija takvog sistema... moderni opijum za mase. E sad da li ce se covecanstvo na vreme probuditi ili nas tek ceka zaronjavanje u matriks...


Upravo tako.



Konzumerizam se pojavljuje i prepoznaje u različitim oblicima.

Gutaju se hrana , garderoba, turistička putovanja, ali i ......informacije , grafikoni , stranice i postovi na internetu......

Proždrljivce ćete prepoznati po tome što nikada ne mogu da napune svoje " stomake "

...Jer se radi o rupi bez dna ....koja se i ne može napuniti.

Sitost pokušava da se postigne, ali ..... pogrešnom hranom.

Gladan nije stomak .....nego duša...







Ооооо, јебо те патак --- ово си баш лепо синтетизовао.
freehand freehand 22:33 14.10.2015

Dobra analiza

Odnosno, koliko može biti dobra analiza koja u obzir sem u jednoj rečenici i to čini se greškom ne uzme glavni faktor. Glavni faktor u Evropi od kraja Drugog svetskog rata su SAD. Gušenje i sprečavanje pokušaja komunističkih i socijalističkih pokreta da na izborima preuzimaju vlast u evropskim zemljama, negde otvorenom oružanom silom (kao u Grčkoj) a u čitavoj Evropi delovanjem tajnih službi uključujući i tajne vojske, nezavisne od suverenih država, do stvaranja i kontrolisanja terorističkih organizacija poput Crvenih brigada i ubistva Alda Mora.
Sa slabljenjem uticaja tog faktora - a kroz dešavanja u SFRJ i Ukrajini vidimo da to neće ići lako - možda bi se menjala i politička i ukupna evropska paradigma.
Ovako - Svetska banka, MMF, NSA i CIA i konvoji koji tutnje kroz Evropu da bi stanovništvu pokazali da ne treba da se boji ruskog medveda. Odnosno, da nauči koga, u stvari, treba da se boji.
G.Cross G.Cross 12:25 15.10.2015

Re: Dobra analiza

Za komentar


- Zapad manipuliše, i ja sam nervozan, ja živim na zapadu.


Zivis na zapadu, ali da li ces da zivis u EU jos treba da se vidi.

Takozvano renegociranje EU po zahtevu UK jos nije ni pocelo a ka' ce ne zna se.
A referendum prakticno iza coska.

SIgurno postoje pregovori iza scene, ali Angela, a u poslednje vreme cak i Holland, ce znati da koriste faktor Rusije u tim pregovorima.

Do tada ( kada je definisana prakticno nova EU) ozbiljnih reformi unutar Eurozone ne moze biti. Tako da ce kontradikcija izmedju Monetarne Unije i Fiskalne Ne-Unije unutar Eurozone da se siri na radost IMF i World bank - citaj USA).

A Kina ?
Oni mirno rade na zaokruzenju uticaja u Aziji, Latinskoj Americi i Africi.

Dok Wall Street strepi od ekonomskih izvestaja o rastu Kine vise nego icega drugog, (u smislu manje raste u Kini = niza cena mnogih akcija na WS) , Kinezi imaju velikog keca u rukavu (kojeg nece izvlaciti ako ne moraju)

EDIT: Bajdvej, sta bi? Jesu li to izbeglice prestale da dolaze? Zasto? Jel prestao rat u Siriji?
Ko ih je zaustavio? Ako jos dolaze zasto je panika prestala?

petargli petargli 00:12 15.10.2015

Revolucije nece biti ...

ako bude novog svetskog rata.

Nekako mi ovaj rat u Siriji tezi tome ...

Evo jednog retko dobrog teksta Lazanskog o situaciji u Siriji ...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:30 15.10.2015

Nešto ne mogu da spavam

Za sada, nešto malo o Korbinu
Time to grow up, put aside childish things, and stop believing in Peter Pan politics

ako budem imao vremena (capitalism kills, zar ne?) vratiću se ovoj nadasve zanimljivoj temi.

EDIT:
Gorran "sve objasnio", nemam ja šta tu da dodam ili oduzmem.
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:12 15.10.2015

Re: Nešto ne mogu da spavam

Za sada, nešto malo o Korbinu
Time to grow up, put aside childish things, and stop believing in Peter Pan politics

Nije da ne verujem u iskrenost levičarstva Džeremija, ali baš to što nam je ponudio ovaj tekst je suluda istina; levica nije u stanju da ponudi svetu veliki radikalizam promene svesti. Margina je izgleda postala stecište levičarskih ideja i odabir male grupe zaljubljenih čitalaca ozbiljnih voluminoznih knjiga.

but Jeremy spoke in class today:)
Milan Novković Milan Novković 10:58 15.10.2015

Re: Nešto ne mogu da spavam

Za sada, nešto malo o Korbinu
Time to grow up, put aside childish things, and stop believing in Peter Pan politics

Članak je velikim delom besmislen i ni približno ne odslikava sentiment britanskih birača. Ed Miliband je bio laburistički korisni idiot, tj konzervativni korisni idiot u laburističkim redovima, i ta "činjenica" je maska jednog dela istine "na terenu".

Mnoga objašnjenja konzervativaca su ovih dana parodija, što se tiče Bliskog Istoka i Britanije, i Korbin ih je potpuno iznenadio, do te mere da se za sada uglavnom vrte u character-assasination modu koji se vrti oko Korbina od pre 30 godina, a on se netrivijalno promenio.
gorran2 gorran2 13:41 15.10.2015

Re: Nešto ne mogu da spavam

Što se tiče Korbina, možda nijanse postoje, ali princip je prilično očigledan.
Pogledaj slučaj Cipras:
Čak i kad dobiješ izbore, sve je to daleko ispod neophodne mase entuzijazma, i neophodne jasnoće, radikalnosti i složnosti oko nekog sistemskog programa.
A sistem se ne menja krišom, puzeći, milimetar po milimetar.
On to neće dozvoliti.
Jer to je način na koji on, sistem radi.
Tako da će i nadalje svi iskreni levičari, kako budu dolazili na vlast, biti u nedostatku neophodnih preduslova prisiljeni da primenjuju Sistem.
Čak striktnije od ciničnih desničara i centrista koji ne vide dalje od stomaka.

Jedna zanimljiva vest:
Facebook is probably paying less tax than you
freehand freehand 14:23 15.10.2015

Re: Nešto ne mogu da spavam

gorran2
Što se tiče Korbina, možda nijanse postoje, ali princip je prilično očigledan.
Pogledaj slučaj Cipras:
Čak i kad dobiješ izbore, sve je to daleko ispod neophodne mase entuzijazma, i neophodne jasnoće, radikalnosti i složnosti oko nekog sistemskog programa.
A sistem se ne menja krišom, puzeći, milimetar po milimetar.
On to neće dozvoliti.
Jer to je način na koji on, sistem radi.
Tako da će i nadalje svi iskreni levičari, kako budu dolazili na vlast, biti u nedostatku neophodnih preduslova prisiljeni da primenjuju Sistem.
Čak striktnije od ciničnih desničara i centrista koji ne vide dalje od stomaka.

Jedna zanimljiva vest:
Facebook is probably paying less tax than you

Okreni, obrni - uvek do Marksa i pitanja svojine.
blogovatelj blogovatelj 03:24 19.10.2015

Re: Nešto ne mogu da spavam

Korbin ih je potpuno iznenadio, do te mere da se za sada uglavnom vrte u character-assasination modu koji se vrti oko Korbina od pre 30 godina, a on se netrivijalno promenio.


Znači žive još u vremenu pre perestrojke, ko naš Pajić.
smrtfasizmu smrtfasizmu 03:42 15.10.2015

Problematicna Teorija Istorije

Istorija napreduje u protivrečnostima, što su dobro zapazili oni koji su o njoj ozbiljno mislili, bez obzira da li se radi o Hegelu, Marksu ili Valerštajnu.


Teorija koja tvrdi da je istorija determinisana i progres neminovan je problematicna kada se stavi na test. Kako na primer ta teorija moze da objasni postojanje robovlasnickog drustva u sred Industrijske Revolucije i to u okviru kapitalisticke zemlje poput SAD sredinom 19. veka? Ako je istorija vec "prevazisla" robovlasnicki sistem i nastavila preko feudalizma da se progresivno razvija do stadijuma kapitalizma, otkud robovi u SAD u 19. veku?

Ako opservaciju prebacimo na druge delove ljudskih aktivnosti u proslosti, kako mozemo da pricamo o progresu u umetnosti recimo? Na primer, kako su to Pikasove slike bolje od crteza lova i zivotinja koje su ostavili pecinski ljudi pre desetak hiljada godina?
maksa83 maksa83 07:26 15.10.2015

Re: Problematicna Teorija Istorije

Kako na primer ta teorija moze da objasni postojanje robovlasnickog drustva u sred Industrijske Revolucije i to u okviru kapitalisticke zemlje poput SAD sredinom 19. veka?

To nije bilo robovlasničko društvo. Ako je verovati teksaškom udžbeniku za srednju školu izašlom pre neki mesec u lekciji "Patterns of Imigration" to su bili crni imigranti koji su dolazili da rade na plantažama. Kad je neka crna keva iz Hjustona digla frku oko toga McGraw Hill Education priznao da "možda to baš nije najsrećnije sročeno" ali će zbog kopirajta i izdavačkih prava taj udžbenik da bude u opticaju još 5 godina.
smrtfasizmu smrtfasizmu 12:46 15.10.2015

Re: Problematicna Teorija Istorije

To nije bilo robovlasničko društvo. Ako je verovati teksaškom udžbeniku za srednju školu izašlom pre neki mesec u lekciji "Patterns of Imigration" to su bili crni imigranti koji su dolazili da rade na plantažama.


Ako je verovati KKK, to su bili migrantski radnici kome je bio osiguran smestaj, hrana, i nesto zdravstvene pomoci.

Ne, ozbiljno, ako bi autor bloga mogao da nam objasni kako to istorija neminovno napreduje uprkos cinjenicama koje govore suprotno. Ipak mu se cela analiza zasniva na dijalektickoj pretpostavci razvoja istorije. Hvala unapred Dr. Cveticaninu.
anonymous anonymous 16:45 15.10.2015

Re: Problematicna Teorija Istorije


maksa83
08:26 15.10.2015
Re: Problematicna Teorija Istorije

To nije bilo robovlasničko društvo. Ako je verovati teksaškom udžbeniku za srednju školu izašlom pre neki mesec u lekciji "Patterns of Imigration" to su bili crni imigranti koji su dolazili da rade na plantažama. Kad je neka crna keva iz Hjustona digla frku oko toga McGraw Hill Education priznao da "možda to baš nije najsrećnije sročeno" ali će zbog kopirajta i izdavačkih prava taj udžbenik da bude u opticaju još 5 godina.


Какво време ....какви људи ....?????


tadejus tadejus 08:23 15.10.2015

od istorije do grčkog duga u dva skoka

ako je tema samo grčki dug onda zaključak sasvim stoji..
jedino razumno rješenje je približavanje dve strane, nazovimo ih Cipras i Šojble..
ali to nikako nije odgovor na niz drugih pitanja koje si pokrenuo..
globalno približavanje tih 1% i 99% (koje Piketty vidi kao jedino rješenje problema neravnopravnosti raspodjele) je krajnje nerealno..
dok god se ono ne desi moguća lokalna rješenja su neki novi SSSR-ovi (bez gulaga) iz kojih bi kapital pobjegao na sunčanije obale a ono što preostane bilo raspodjeljeno na neke ravnije časti..
da li do takvog rješenje može da dođe u recimo EU..
sa sve Arapima na granicama..
ne znam, možda i može, no nešto ne vidim da se to dešava..
u Kini, tek ne može..
U Americi.. pa kod njih to čak ni onih -1% ne zazivaju..
ostaje onda propaganda (koja je tako dobro djelovala na tih američkih -1%) koja bi opet uljuljkala ljude da vjeruju da je odnos 1:99 ok..
u Evropi to teže ide ali mi se čini da će najnoviji talas imigranata da po tom pitanju upravo djeluje kao povelika doza anestetika..
te bih u tom smislu rekla da nas u Evropi čeka more of the same..
ili to..
ili upravo suprotno..
a možda i nešto između
apostata apostata 10:29 15.10.2015

Re: od istorije do grčkog duga u dva skoka

tadejus

(...)

dok god se ono ne desi moguća lokalna rješenja su neki novi SSSR-ovi (bez gulaga)

(...)



Domazet Domazet 17:00 15.10.2015

Re: od istorije do grčkog duga u dva skoka

apostata
tadejus

(...)

dok god se ono ne desi moguća lokalna rješenja su neki novi SSSR-ovi (bez gulaga)

(...)




Kladim se da nikada nisi bio u Ver. 1.0. Bila je S-T-R-A-S-N-A!. Cak i na samom kraju kada sam ja imao prilike da je testiram.
Milan Novković Milan Novković 17:41 15.10.2015

Re: od istorije do grčkog duga u dva skoka

Kladim se da nikada nisi bio u Ver. 1.0. Bila je S-T-R-A-S-N-A!. Cak i na samom kraju kada sam ja imao prilike da je testiram.

Iako je ovo poluskriveno upozorenje, i sasvim na mestu, u ime balansiranog i trezvenijeg razmišljanja o tekućim godinama i događajima ja skrećem pažnju na sledeće:

- Po medijima, i ne samo plaćenim, u kojima na pozornicu izlaze plaćenici ili neobavešteni, nego i socijalnim, se pojavljuju ljudi kojima bi bilo draže da Rusi u Siriji propadnu nego da propadne IS. To je, po mom mišljenju, jako trul i opasan sentiment. Radost tih nekih ljudi, kako se Rusima dešavaju loše stvari u akciji, proverene ili izmišljene, prelazi granicu koja se može opisati pristojnim rečima, i ukazuje na prosto nadrealnu neosetljivost prema patnji ogromnog broja žrtava u svetu, sadašnjem prvenstveno.

- Vrednovanje po asocijaciji sa prošlošću treba izbegavati, ili staviti pod ozbiljnu kontrolu. Ne treba zaboraviti da je i Nemačka V.1.0 i V.2.0 bila S-T-R-A-S-N-A.

- Poslednjih, koliko, deceniju i još pola, zapad je mnogo više ogrezao u krvi, prljavštini i nedelima, indirektno ili direktno, od "zanemarljivih" prostiranja crvenog tepiha saradnicima iz bivšig sovjetskih republika, kojima je opraštano bacanje političkih protivnika u ključalu vodu, do komadanja država i ubijanja stotina hiljada ljudi.

Pa ja savetujem jedan hladnokrvniji pogled na događaje, benefit of the doubt svima sa iole prljavijom prošlošću, a koji čak i polu-ubedljivo izlaze s dobrim namerama danas, iako su i unutar geo-političke borbe velikim delom, ili svim, a pre svega nevericu prema svima u samom vrhu vlasti.
predatortz predatortz 17:57 15.10.2015

Re: od istorije do grčkog duga u dva skoka


- Vrednovanje po asocijaciji sa prošlošću treba izbegavati, ili staviti pod ozbiljnu kontrolu. Ne treba zaboraviti da je i Nemačka V.1.0 i V.2.0 bila S-T-R-A-S-N-A.



A i V.3.x će biti, čim joj se za to ukaže prilika. Nemci su pouzdani!
Domazet Domazet 20:22 15.10.2015

Milance...

Milan Novković
Kladim se da nikada nisi bio u Ver. 1.0. Bila je S-T-R-A-S-N-A!. Cak i na samom kraju kada sam ja imao prilike da je testiram.

Iako je ovo poluskriveno upozorenje, i sasvim na mestu, u ime balansiranog i trezvenijeg razmišljanja o tekućim godinama i događajima ja skrećem pažnju na sledeće:

- Po medijima, i ne samo plaćenim, u kojima na pozornicu izlaze plaćenici ili neobavešteni, nego i socijalnim, se pojavljuju ljudi kojima bi bilo draže da Rusi u Siriji propadnu nego da propadne IS. To je, po mom mišljenju, jako trul i opasan sentiment. Radost tih nekih ljudi, kako se Rusima dešavaju loše stvari u akciji, proverene ili izmišljene, prelazi granicu koja se može opisati pristojnim rečima, i ukazuje na prosto nadrealnu neosetljivost prema patnji ogromnog broja žrtava u svetu, sadašnjem prvenstveno.

- Vrednovanje po asocijaciji sa prošlošću treba izbegavati, ili staviti pod ozbiljnu kontrolu. Ne treba zaboraviti da je i Nemačka V.1.0 i V.2.0 bila S-T-R-A-S-N-A.

- Poslednjih, koliko, deceniju i još pola, zapad je mnogo više ogrezao u krvi, prljavštini i nedelima, indirektno ili direktno, od "zanemarljivih" prostiranja crvenog tepiha saradnicima iz bivšig sovjetskih republika, kojima je opraštano bacanje političkih protivnika u ključalu vodu, do komadanja država i ubijanja stotina hiljada ljudi.

Pa ja savetujem jedan hladnokrvniji pogled na događaje, benefit of the doubt svima sa iole prljavijom prošlošću, a koji čak i polu-ubedljivo izlaze s dobrim namerama danas, iako su i unutar geo-političke borbe velikim delom, ili svim, a pre svega nevericu prema svima u samom vrhu vlasti.

...moje nimalo prikriveno upozorenje nema nikakve veze sa Rusima a ima sve veze sa Komunizmom onako kako je bio realizovan u mnogim zemljama pa i u Rusiji medju njima. Pri tome ja sebe ne smatram marksistom iskljucivo zato sto mislim da ne znam dovoljno o Marksizmu. Pa ne bih da se kitim nezaradjenom titulom. Sto ne znaci da se stvari nece promeniti kad odem u penziju.
apostata apostata 01:38 16.10.2015

Re: od istorije do grčkog duga u dva skoka

Domazet
apostata
tadejus

(...)

dok god se ono ne desi moguća lokalna rješenja su neki novi SSSR-ovi (bez gulaga)

(...)




Kladim se da nikada nisi bio u Ver. 1.0. Bila je S-T-R-A-S-N-A!. Cak i na samom kraju kada sam ja imao prilike da je testiram.



Pa sunce mu žarko Domazet nije valjda da si zaboravio da si me ovo već jednom pitao?

Bilo je to ako se ne varam na onom blogu o totalitarizmu i tada sam ti odgovorio da sam bio u SSSR-u dva puta - '85. i '91.

A ono sam stavio samo kao ilustraciju na citirano ... tako da ne boj se.

docsumann docsumann 10:52 15.10.2015

što bi rek'o Sveto Marović


revolucije će biti ili je neće biti.
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:07 15.10.2015

Re: što bi rek'o Sveto Marović

docsumann

revolucije će biti ili je neće biti.


ili ćemo se zagrljeni, opijeni ljubavlju, prepustiti stihiji i propasti sveta. Meni ostalo samo malo kajsije - dedine, pa ako može da požuri apokalipsa...


docsumann docsumann 11:21 15.10.2015

Re: što bi rek'o Sveto Marović

pa ako može da požuri apokalipsa...


svako malo je najave, pa ćorak ... jebo ti to

stefan.hauzer stefan.hauzer 11:52 15.10.2015

Re: što bi rek'o Sveto Marović

svako malo je najave, pa ćorak .

kao seks, jebote


anonymous anonymous 17:24 15.10.2015

Re: što bi rek'o Sveto Marović

docsumann

revolucije će biti ili je neće biti.


....можда бидне, .... ал не мора да значи .....
martin_krpan martin_krpan 13:18 15.10.2015

Beogradom

"Beogradom krv će liti, revolucije neće biti".

Serbien gegen alles
freehand freehand 15:16 15.10.2015

Re: Beogradom

martin_krpan
"Beogradom krv će liti, revolucije neće biti".

Serbien gegen alles

Martine, mislim da zaista nema potrebe da se sa time sam nosiš.
martin_krpan martin_krpan 17:55 15.10.2015

Re: Beogradom

freehand
martin_krpan
"Beogradom krv će liti, revolucije neće biti".

Serbien gegen alles

Martine, mislim da zaista nema potrebe da se sa time sam nosiš.


Hahahaha. Takav stav se u psihologiji zove "Projekcija".
anonymous anonymous 15:11 15.10.2015

Ти о истом .....


.....ја о истом....



Већ прва реченица....?

Istorija napreduje u protivrečnostima, što su dobro zapazili oni koji su o njoj ozbiljno mislili, bez obzira da li se radi o Hegelu, Marksu ili Valerštajnu.


Рећи да " историја напредује " ...па ту мисао још приписати и ...Марксу ... је чиста бласфемија.

.... Оптерећујући хегелијанизам...

Развој идеје .... и напредак историје......

Људи су ти који стварају историју ..... чини ми се да рече ....Маркс ?

Мада не волим да га претерано цитирам....


anonymous anonymous 15:49 15.10.2015

Re: Ти о истом .....


....
Možemo reći da je današnja Evropa podeljena, kako u građanstvu, tako i u elitama na dva pola.


Сагледавање света у биполарним, дихотомним, супротстављеним обрасцима заснованим на бинарној шеми рата ( пријатељ/непријатељ ) је реликт пред постмодерне теорије.

Свет је мулти мулти поларан....

Проблематика права / неправа, једнакости / неједнакости , цивилизованости / варварства,

замењује се у савременој глобалној,космополитској перспективи наративима који наглашавају

разлику,разноликост,непоновљивост,јединственост и изнад свега идентитет..

А све - свакако,.... не може бити укалупљено у две политичке опције, попут левице / деснице, или хегелијанске тезе /антитезе , јер су могућности и варијетети бесконачни и несагледиви......
docsumann docsumann 15:53 15.10.2015

Re: Ти о истом .....

anonymous

....
Možemo reći da je današnja Evropa podeljena, kako u građanstvu, tako i u elitama na dva pola.


Сагледавање света у биполарним, дихотомним, супротстављеним обрасцима заснованим на бинарној шеми рата ( пријатељ/непријатељ ) је реликт пред постмодерне теорије.

Свет је мулти мулти поларан....

Проблематика права / неправа, једнакости / неједнакости , цивилизованости / варварства,

замењује се у савременој глобалној,космополитској перспективи наративима који наглашавају

разлику,разноликост,непоновљивост,јединственост и изнад свега идентитет..

А све - свакако,.... не може бити укалупљено у две политичке опције, попут левице / деснице, или хегелијанске тезе /антитезе , јер су могућности и варијетети бесконачни и несагледиви......


mislim da sam saglasan sa ovim
anonymous anonymous 16:17 15.10.2015

Re: Ти о истом .....


socijaldemokratski lideri su sada počeli da vode konzervativnu ekonomsku politiku (Bler, Šreder, itd.) te su tzv. konsenzus blagostanja zamenili tzv. neoliberalnim konsenzusom. Ovaj neoliberalni konsenzus je bio neupitan sve do svetske finansijske krize iz 2009. godine, kada istorija ponovo menja smer i kada nastaje radikalna antiteza ovom neoliberalnom poretku,


Неолиберализам је амерички економско - политички пројекат осмишљен у сарадњи са транснационалном корпоративном елитом, који се никако не може назвати консензусом, јер то никада није био.

Напротив, имплементиран је применом најгрубље силе, тврде и меке моћи...
Готово нигде није прихваћен добровољно и без притисака.

Проблематичан је био и изазивао најразноврсније облике отпора, од момента кад је први пут био примењен,.... а не тек од 2009 године ....???

И то како у теорији тако и у политичкој пракси.

о неолиберализму

anonymous anonymous 19:46 15.10.2015

Re: Ти о истом .....


...." Историја не "иде" напред , јер она уопште не иде . Ми идемо, ходамо или пузимо у свету који смо сами створили.Свет који смо ми створили, ми можемо и разумети, као што каже Вико. Ми не тапкамо само по мраку.Зрак светлости који обасјава тамна места наше прошлости јесте рефлектор наша свести." ...

....Историја нас не учи ничему- учењем од ње ми сами себе подучавамо.Ми смо историчност, ми смо историја.Ми смо учитељи и ђаци у школи која је наша планета.

...Ми учимо од историје зато што заборављамо и зато што се сећамо....

...Ми престајемо да учимо само када престајемо да постојимо.... ..."



emsiemsi emsiemsi 19:52 15.10.2015

Re: Ти о истом .....

anonymous

...." Историја не "иде" напред , јер она уопште не иде . Ми идемо, ходамо или пузимо у свету који смо сами створили.Свет који смо ми створили, ми можемо и разумети, као што каже Вико. Ми не тапкамо само по мраку.Зрак светлости који обасјава тамна места наше прошлости јесте рефлектор наша свести." ...

....Историја нас не учи ничему- учењем од ње ми сами себе подучавамо.Ми смо историчност, ми смо историја.Ми смо учитељи и ђаци у школи која је наша планета.

...Ми учимо од историје зато што заборављамо и зато што се сећамо....

...Ми престајемо да учимо само када престајемо да постојимо.... ..."




Препорука - условна, ако си ово написано смислио сам. Досадили ми цитати. Људи су изгубили способност да сами кажу штошта, него цитирају туђе. Тим цитатима доказују - шта !?
predatortz predatortz 19:53 15.10.2015

Re: Ти о истом .....

Тим цитатима доказују - шта !?


Da su ovladali osnovnim funkcijama svakog editora.
emsiemsi emsiemsi 19:57 15.10.2015

Re: Ти о истом .....

predatortz
Тим цитатима доказују - шта !?


Da su ovladali osnovnim funkcijama svakog editora.

Ма јок !
За то им је довољно само Ctrl-C и Ctrl-V.
Додуше, морају да знају и да маркирају оно што желе да цитирају.
Milan Novković Milan Novković 19:57 15.10.2015

Re: Ти о истом .....

Препорука - условна, ако си ово написано смислио сам. Досадили ми цитати. Људи су изгубили способност да сами кажу штошта, него цитирају туђе. Тим цитатима доказују - шта !?

Nije bitno ko je šta rekao, ako je dobro, naši smo

Ako bih ja nešto uslovno davao onda su to duple preporuke, jedna za značenje, jedna za kreativnost kada je značenje u komentaru u većinskom vlasništvu komentatora
anonymous anonymous 19:58 15.10.2015

Re: Ти о истом .....

emsiemsi
anonymous

...." Историја не "иде" напред , јер она уопште не иде . Ми идемо, ходамо или пузимо у свету који смо сами створили.Свет који смо ми створили, ми можемо и разумети, као што каже Вико. Ми не тапкамо само по мраку.Зрак светлости који обасјава тамна места наше прошлости јесте рефлектор наша свести." ...

....Историја нас не учи ничему- учењем од ње ми сами себе подучавамо.Ми смо историчност, ми смо историја.Ми смо учитељи и ђаци у школи која је наша планета.

...Ми учимо од историје зато што заборављамо и зато што се сећамо....

...Ми престајемо да учимо само када престајемо да постојимо.... ..."




Препорука - условна, ако си ово написано смислио сам. Досадили ми цитати. Људи су изгубили способност да сами кажу штошта, него цитирају туђе. Тим цитатима доказују - шта !?

predatortz
Тим цитатима доказују - шта !?


Da su ovladali osnovnim funkcijama svakog editora.


...Ко разуме ......схватиће....




emsiemsi emsiemsi 20:02 15.10.2015

Re: Ти о истом .....

Milan Novković
Препорука - условна, ако си ово написано смислио сам. Досадили ми цитати. Људи су изгубили способност да сами кажу штошта, него цитирају туђе. Тим цитатима доказују - шта !?

Nije bitno ko je šta rekao, ako je dobro, naši smo

Ako bih ja nešto uslovno davao onda su to duple preporuke, jedna za značenje, jedna za kreativnost kada je značenje u komentaru u većinskom vlasništvu komentatora

Наравно да смо наши - ако је потребно и дупло наши.
Ти порилично мислиш својом главом (и пишеш користећи је), уз изузетак (што би рекао Макса - exception) да је понекада деликатно од твог мулти-лејерског исказа пронаћи разумљиви слој. (Додуше, макар мени. Ови остали, најпаметнији, немају тих проблема)
anonymous anonymous 22:44 15.10.2015

Re: Ти о истом .....


.....револуције неће бити....





Берлин 10.10.2015 год.


Велико буђење Европе
angie01 angie01 17:03 16.10.2015

Re: Ти о истом .....

Берлин 10.10.2015 год.


ovo, ko da je Mojsje lupio stapom i razdvojio more da napravi prolaz.
anonymous anonymous 17:43 17.10.2015

Re: Ти о истом .....

emsiemsi
predatortz
Тим цитатима доказују - шта !?


Da su ovladali osnovnim funkcijama svakog editora.

Ма јок !
За то им је довољно само Ctrl-C и Ctrl-V.
Додуше, морају да знају и да маркирају оно што желе да цитирају.


Fino ... hvala za instrukciju....ovladao sam novom tehnikom ...
martin_krpan martin_krpan 16:29 15.10.2015

Revolucije neće biti

ali građanskog rata sigurno hoće. -> LINK. Branislav i Radomir Nikolić rekoše da prvi idu da poginu za suverenu i teriterijalno integrisanu Majku Srbiju. Rekoše: Tata, kad je mogao i Rade Pašić, sin Nikole Pašića da pogine za našu majku, kad je mogao da zanemari bolest i da svu svoju imovinu da u dobrotvorne svrhe kad je našoj majci Srbiji bilo najteže, onda je tata i naša moralna dužnost da poginemo prvi kako i dolikuje našoj junačkoj šumadijskoj tradiciji.
Domazet Domazet 16:39 15.10.2015

Da vam ja kazem...

Dve najefikasnije poluge vlasti su strah i pohlepa. Sve dok preplaseni i pohlepni ne pocnu da gledaju kako im deca, ili oni sami, pocinju da umiru od gladi. Tada na vlast dolazi Nova Vlast. Koja u trenu otkriva dve najefikasnije poluge vlasti...

Duzina trena zavisi od toga koliko je u drustvu Gorrana2 a koliko je Brajovica. Sto je vise Brajovica to je tren kraci. Gorrana2 nikad nema dovoljno...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:16 15.10.2015

Re: Da vam ja kazem...

Још си љут због Грчке, кад си оно редом све погрешно понабадао?! Некако, као да испаде да су твоје мисли биле дечачка тумбања идеја и емоција, где се једно с другим помеша, па се не зна шта је шта?

Процес одрастања никад не престаје.
docsumann docsumann 18:53 15.10.2015

Re: Da vam ja kazem...

Процес одрастања никад не престаје.


nažalost

and now it's too late ...

emsiemsi emsiemsi 19:03 15.10.2015

Re: Da vam ja kazem...

Domazet
Dve najefikasnije poluge vlasti su strah i pohlepa. Sve dok preplaseni i pohlepni ne pocnu da gledaju kako im deca, ili oni sami, pocinju da umiru od gladi. Tada na vlast dolazi Nova Vlast. Koja u trenu otkriva dve najefikasnije poluge vlasti...

Duzina trena zavisi od toga koliko je u drustvu Gorrana2 a koliko je Brajovica. Sto je vise Brajovica to je tren kraci. Gorrana2 nikad nema dovoljno...

Да ли сам ја добро схватио --- да је Брајовић синоним за страх и похлепу, а Горран2 за супротно од Брајовића ?
G.Cross G.Cross 20:03 15.10.2015

Re: Da vam ja kazem...

Predrag Brajovic
Још си љут због Грчке, кад си оно редом све погрешно понабадао?! Некако, као да испаде да су твоје мисли биле дечачка тумбања идеја и емоција, где се једно с другим помеша, па се не зна шта је шта?

Процес одрастања никад не престаје.


Jos je rano da se vidi da li je bio pogresio oko Grcke.
Domazet Domazet 20:48 15.10.2015

Bankar, pekar, apotekar...

Predrag Brajovic
Још си љут због Грчке, кад си оно редом све погрешно понабадао?! Некако, као да испаде да су твоје мисли биле дечачка тумбања идеја и емоција, где се једно с другим помеша, па се не зна шта је шта?

Процес одрастања никад не престаје.

Ja sam jedino ljut sto si ti Bjelopavlic pa me brukas pred svetom. Guilty by association
Domazet Domazet 20:54 15.10.2015

Njegovo apokalipticno...

emsiemsi
Domazet
Dve najefikasnije poluge vlasti su strah i pohlepa. Sve dok preplaseni i pohlepni ne pocnu da gledaju kako im deca, ili oni sami, pocinju da umiru od gladi. Tada na vlast dolazi Nova Vlast. Koja u trenu otkriva dve najefikasnije poluge vlasti...

Duzina trena zavisi od toga koliko je u drustvu Gorrana2 a koliko je Brajovica. Sto je vise Brajovica to je tren kraci. Gorrana2 nikad nema dovoljno...

Да ли сам ја добро схватио --- да је Брајовић синоним за страх и похлепу, а Горран2 за супротно од Брајовића ?

...vidjenje islama je dokaz njegove gramzivosti a cvrsto ubedjenje da su siromasni (i lenji, i lenji) Grci krivi za to sto njemu nije kako bi hteo da mu bude je dokaz njegove strasljivosti. Ili tako nekako. A Gorran2 jeste u mnogo cemu suprotno od Brajovica.

Ali nisam hteo o tome. Hteo sam o ovome:

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:38 15.10.2015

Re: Bankar, pekar, apotekar...

Domazet
Predrag Brajovic
Још си љут због Грчке, кад си оно редом све погрешно понабадао?! Некако, као да испаде да су твоје мисли биле дечачка тумбања идеја и емоција, где се једно с другим помеша, па се не зна шта је шта?

Процес одрастања никад не престаје.

Ja sam jedino ljut sto si ti Bjelopavlic pa me brukas pred svetom. Guilty by association

Да простиш, нисам баш сигуран ко од нас двојице брука Бјелопавлиће. Узгред, ја не знам да су Домазети из мог племена. Јововићи, Филиповићи, Савићевићи, Ђуровићи... они сви јесу. Домазета нема.

Да нисте ви неке потурице?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:44 15.10.2015

Re: Da vam ja kazem...

G.Cross
Predrag Brajovic
Још си љут због Грчке, кад си оно редом све погрешно понабадао?! Некако, као да испаде да су твоје мисли биле дечачка тумбања идеја и емоција, где се једно с другим помеша, па се не зна шта је шта?

Процес одрастања никад не престаје.


Jos je rano da se vidi da li je bio pogresio oko Grcke.

Не, није.
Он је доносио закључке и судове не знајући ни једну једину чињеницу тачно да убоде. Више би дете факата случајно погодило него што је њему том приликом успело.

То је лако провериво: прегледају се његови коментари кад је писао о Грчкој.

И који је то његов и осталих закључак? Да је судбина Грчке неправедна, то? То би било једнако промућурно као и рећи да су жене привлачне а мушкарци бизгови. Просто -- ординарне ствари.

Нема ту баш неког дубоког и судбинског промишљања. Само једна детиња и слепа везаност за "правду". "Племенито", али детиње.

(Уосталом, сад видех, те популарне, а интелектуално ништавне ставове и овде је почео да понавља. Мени је то досадно, па не бих даље о томе...)
freehand freehand 21:58 15.10.2015

Re: Da vam ja kazem...

То је лако провериво: прегледају се његови коментари кад је писао о Грчкој.

Gde je to? Neki beleške sa datumima ili po sećanju?
Mislim, svakako nisu skrinšotovi, jelda.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:13 15.10.2015

Re: Da vam ja kazem...

freehand
То је лако провериво: прегледају се његови коментари кад је писао о Грчкој.

Gde je to? Neki beleške sa datumima ili po sećanju?
Mislim, svakako nisu skrinšotovi, jelda.

:)))))))))

Evo ovde mojih komentara, koji su većinu blogera tada nervirali: μολὼν λαβέ

Да citiram jedan, одмах с прве стране:

nsarski
Al', opet, evo sta kaze NY Times: Syriza’s victory is a dramatic milestone at a moment when Europe’s continuing economic crisis has stirred an angry, populist backlash. (podvlacenje moje)
Predrag Brajovic:
:)

Да ли си икад отишао код аутомеханичара и он ти рекао да је с колима све у реду?
Или код доктора, па ти он рекао да теби његове услуге не требају?

Новине су произвођачи вести, не само њихови преносиоци.
Замисли да су написали: Сириза победила, али се ништа значајније неће променити?
Да ли би то била вест?

Дакле, слободно се клади на мене.

P.S.
Грчка, са својим поткупљивим политичарима, и невеликим утицајем у међународној заједници, не може бити носилац крупнијих политичких потреса. То би могао UKIP, да добије изборе, или PEGIDA.

P.P.S.
Мислим, биће промене исто колико је било у Србији, с победом Александра Вучића. Правац је, и у Грчкој, одавно утврђен, сад је само питање ко ће да буде кондуктер на тој линији. А воз не уме да скрене са шина. Потреси? Једино у некој таверни, кад буду славили победу, бацајући тањире.


Гле, испаде да сам погодио???
:)))))))
А ти си на овај мој коментар срао како ја се правим паметнији од NYTa?! Мајку му, испадох паметнији...

Хајде сад, ћао, а ти из своје датотеке извуци Домазетове коментаре -- ја за ту твоју терапију прегањањем заиста немам времена ни воље, пробај с неким другим.
freehand freehand 22:17 15.10.2015

Re: Da vam ja kazem...

Гле, испаде да сам погодио???
:)))))))
А ти си на овај мој коментар срао како ја се правим паметнији од NYTa?! Мајку му, испадох паметнији...

Nisam te to pitao - mada možeš slobodno da se ispoljavaš, naravno. Nego, kako pamtiš sve te blogove, reči i komentare? Imaš li to neku arhivu mada su ti skrinšotovi strani i gadni?
G.Cross G.Cross 22:22 15.10.2015

'before you can have a strong currency you

Gde je to? Neki beleške sa datumima ili po sećanju?


Evo beleske iz Guardijana:

Zasto i kako UK nije posta deo Eurozone


Sve u svemu kako kaze clanak ...'before you can have a strong currency you need a strong economy'


-----------

Within minutes of the London markets opening, it was clear the pound was going to come under renewed pressure.

There were only three days until the weekend referendum in France on the Maastricht treaty. Unlike the UK, French voters were preparing to decide on plans drawn up by the then president of the European commission, Jacques Delors, for majority voting and closer economic ties. Polls suggested 58% were against.

Sterling had joined the EU's longstanding Exchange Rate Mechanism (ERM) in 1990 but had struggled to remain inside its designated floating band. Now circling City speculators saw a chance to attack Britain's currency and wreck a fledgling monetary union that many of them thought would never work.

The Italian lira and Spanish peseta were also under pressure, but it was the pound that was grabbing the headlines.

George Soros's Quantum Fund led a field of speculators who borrowed UK gilts only to sell them and buy them back later at cheaper prices. They repeated the trick every few minutes, making a profit each time. Soros said later he had made £1bn from selling sterling he didn't own.

By mid-morning the selling was so intense that Bank of England officials were buying £2bn of sterling an hour.

The prime minister, John Major, was staying in Admiralty house in Whitehall. He was told about the frenzy of selling and convened a meeting of key ministers. He talked about the possibility of interest rate rises beyond the already sky-high 10% and the need for further interventions by the Bank of England. Senior Conservatives Michael Heseltine, Douglas Hurd and Kenneth Clarke joined Major and the chancellor, Norman Lamont, who was on the end of a phone.

At 11am they agreed to push up interest rates to 12%.


Jim Trott, former chief dealer for the Bank of England, described the day as "stunningly expensive". He said that behind the scenes he bought more sterling in four hours that day than anybody had before or since. All of his purchases lost value during the day – and went down even more when the government pulled out.

The ERM demanded that currencies stayed within a band set in relation to other currencies in the club. To maintain the currency values relative to each other, countries with the most valuable currencies had to sell their own and buy the weakest. In September the deutschmark was the most powerful currency and sterling the weakest within its band.

As Trott tells it, the Bank of England was furiously buying sterling but little was done by the Bundesbank to sell deutschmarks.

"The cavalry were the Bundesbank. We kept on looking over the hill, but there was no dust and there were no hats and no sabres. And then later at the conference call they suddenly didn't speak English, which was extraordinary. So we were kind of stretched on that day," he said. Thirteen years later, Treasury papers would be released showing the cost to be an estimated £3.3bn.

Black Wednesday - 16 September 1992

By lunchtime it was obvious the efforts of the central bank and attraction of high UK interest rates were outweighed by a complete lack of confidence in the UK's ability to stabilise its currency. News had filtered through to traders that the head of the German Bundesbank was in favour of Britain devaluing its currency. If this was his view, it explained why he was unwilling to spend money propping up the UK at a higher exchange rate. He obviously believed it was a doomed project and not worth any more German taxpayers' money.

Knowing Britain had a paucity of foreign currency reserves to sell, speculators such as Soros confidently moved in for the kill.

The radio news bulletins that afternoon quoted traders using words such as "slaughter" and "disaster" to describe the situation.

Lamont called Major to say the game was up, but Major disagreed and insisted interest rates should rise further to 15%. When the market closed later that afternoon, sterling was still outside its currency band.

At 7.40pm, after Major conceded defeat, Lamont, flanked by Treasury mandarin Gus O'Donnell and his adviser David Cameron, who were later to be Cabinet secretary and coalition prime minister respectively, declared that Britain had suspended its membership of the ERM.


The TV news bulletins went into overdrive. The BBC's Peter Jay said leaving the ERM would wreck the government's plans to bring down inflation by the end of the decade, though a cheaper currency would spur growth.

In parliament the next day John Smith, the Labour leader, derided the Major government's economic policy. He said: "The real lesson of the ERM crisis was that 'before you can have a strong currency you need a strong economy'."
--------------------------------

I STVARNO, ZAISTA STVARNO NE RAZUMEM ZASTO JE PROBLEM AKO GRCKA NIJE CLAN EUROZONE A U REDU JE AKO UK NIJE CLAN EUROZONE.

Ziveo u UK i u to vreme, kao sto rekoh juce i u vreme Magi Tacer.
Niko medju obicnim glasacima nije imao pojma o cemu je rec i o cemu se deru na BBC i ITV.


Osim da taj grozni Jevrej Soros hoce da unisti nasu voljenu Funtu Sterling.

Give me a break.
freehand freehand 22:26 15.10.2015

Re: Bankar, pekar, apotekar...

Да нисте ви неке потурице?

Pazi, možda su i pederi?!
predatortz predatortz 22:35 15.10.2015

Re: Bankar, pekar, apotekar...

Domazet

Predrag Brajovic


Ajde, Bjeloplavići...
Šta ste se raskokodakali, kad nijeste ni prinijeti mojim Uskocima od Drobnjaka.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:51 15.10.2015

Re: Bankar, pekar, apotekar...

predatortz
Domazet

Predrag Brajovic


Ajde, Bjeloplavići...
Šta ste se raskokodakali, kad nijeste ni prinijeti mojim Uskocima od Drobnjaka.

Морам признати -- мени је све то помало надреално: има тамо неки још маторији коњ од мене у Шикагу, некакав инжињер, шта ли, који -- и после 50 година ван земље -- сања своје племе, и своје племенике, и како ћемо, сутра вероватно, да којекуде Турцима-потурицама-политичарима-тајкунима сабљом одсечемо главу, тако некако, племенски, прваославно и црногорски (пардон: српски! Бјелопавлићи су били Срби све док није Мило завладао, а онда су постали Црногорци), дакле -- све је то мени надреално, до тога да се тај још од мене маторији коњ у тим својим годинама као кав пубертетлија потписује псеудонимом, и из православног и српског Шикага попрцава нас часне домаћине и поштену интелигенцију по Србији.

Као Куста да је сценарио писао.
emsiemsi emsiemsi 05:54 16.10.2015

Re: Bankar, pekar, apotekar...

Predrag Brajovic
predatortz
Domazet

Predrag Brajovic


Ajde, Bjeloplavići...
Šta ste se raskokodakali, kad nijeste ni prinijeti mojim Uskocima od Drobnjaka.

Морам признати -- мени је све то помало надреално: има тамо неки још маторији коњ од мене у Шикагу, некакав инжињер, шта ли, који -- и после 50 година ван земље -- сања своје племе, и своје племенике, и како ћемо, сутра вероватно, да којекуде Турцима-потурицама-политичарима-тајкунима сабљом одсечемо главу, тако некако, племенски, прваославно и црногорски (пардон: српски! Бјелопавлићи су били Срби све док није Мило завладао, а онда су постали Црногорци), дакле -- све је то мени надреално, до тога да се тај још од мене маторији коњ у тим својим годинама као кав пубертетлија потписује псеудонимом, и из православног и српског Шикага попрцава нас часне домаћине и поштену интелигенцију по Србији.

Као Куста да је сценарио писао.

Нисам сигуран да ли овим што пишеш циљаш на Домазета, но, ако јесте, да ти кажем --- Домазет је један од најинтелигентнијих блогера (наравно, уз Принција, Цанета Србљановиша, Максу, Алселонета, итд.).
Успут - за тако интелигентног човека још има шансе да своју инклинацију ка левом уравнотежи.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana