Budućnost

Путовање Марка Краљевића

Predrag Brajovic RSS / 18.10.2015. u 16:39
     О мало је ком јунаку испевано толико песама као о Марку Краљевићу. Незнатни прилепски владар, како песма каже - краљ Марко, у историји се једва и спомиње: зна се тек неколико оскудних података, од места његове престонице до године смрти, управо онолико колико равнодушност историје налаже да се зна о личностима које је не стварају. Но то оном духу који је спевао песме о Марку Краљевићу нимало није сметало. Напротив, рекло би се; тиме као да је стечена она ретка песничка слобода када су у питању ипак историјске личности. Данас би било вредно знати шта је то од једног историјски неугледног владара начинило славног Марка Краљевића. Некакав подстицај мора да је постојао: можда благост његове владавине која се великашу суоченом са турском најездом чинила као оно последње што за свог живота на општу добробит може учинити... А можда је - да ствари представимо мање идилично - била истина да је неком од турских зулумћара пресудила Маркова ђорда, што је свакако за народног певача био хвале вредан чин који је бар на трен повратио дојучерашњу слободу.
     Како год било, онај стварни, историјски Марко погинуо је као турски вазал, што несумњиво нијe згодна чињеница у животопису хероја бунта и слободе. Овај историјски податак о подаништву у песмама је ипак забележен: у неколиким су приказани Марко и сâм султан, али не онако како се очекује да буду приказани сусрети владара и слуге. Страх, који је у таквим сусретима увек присутан, није имао онај природан смер. Сила и моћ такође.marko1.jpg

     Насупрот овом и оваквом Марку стоји онај Марко који за страх неретко зна, толики да је понеки пут рад двобој избећи, јер пред собом нема ништа лошијег јунака. Легендарни краљевић не припада реду оних древних српских витезова који су жељни да се у двобоју посвете и доспеју на небеса; његов је поглед претежно овоземаљски, те иако Бога не презире није спреман одрећи се ни крчми, ни крчмарица ни леденог вина. Прек а нежног срца, храбар али не и неустрашив, Марко није заступник идеaла из косовских песама. О њему као да је певао певач који се из дрвених дворова српског племства спустио у народ и поданичку стварност носећи ипак сећање на некадашњу част и славу. Стога Марко, баш као и његов Шарин, чврсто свим ногама стоји на земљи. Јер то је једино што је још било преостало.
     Лутања Марка Краљевића по српским и несрпским земљама, и јунаштва али и недела његове преке нарави, помало су налик Хомеровој Одисеји. С тим што Марково путовање не почиње на Итаки већ у старој и слободној Србији, уводно бојиште смештено је не под Тројом већ на Косовском пољу, а повратак... Повратка није ни било јер се Марко није имао где вратити. Оно што је народни певач могао сматрати јунаковим домом нестало је после Косовске битке, и стога је Марко остао заточен не у султановим тамницама, већ на друмовима и конацима који су му постали туђи. Тако је отпочело путовање Марка Краљевића по царским путевима, и столећима која су им припадала, све од Душановог доба до позних хајдучких времена. Стихови који су га описивали били су све многобројнији. Песма Смрт Марка Краљевића и варљиво памћење народног певача наводе да је овај пут трајао три стотине година. Национална историја која је створила лик Краљевића Марка није далеко одмакла за та протекла три века. Све је било исто као и на самом почетку настанка епске легенде. А јунаштво једнога доба било је потрошено. Једини подвиг у коме се Марко још није био окушао била је смрт. И стога, она је и окончала његово пркосно и узалудно лутање: Марко се никад није вратио на Итаку.
     Тако је завршено путовање Марка Краљевића. А епови победе и слободе имали су бити испевани за неког другог.

 ___________

 * Оригинални назив овог текста када је био објављен на Б92 блогу био је Отмица Марка Краљевића. Дана 28. јула 2021. његов наслов је исправљен у складу са насловом који има у књизи Download.



Komentari (346)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

anonymous anonymous 16:51 18.10.2015

? ? ?


...Nekakav podsticaj mora da je postojao.....
reanimator reanimator 17:15 18.10.2015

Re: ? ? ?

Nekakav podsticaj mora da je postojao.....

Raskida se ugovor sa bugarskom Trejs grup, pa se Braja zamislio koliko bi danas imali drumova da nas nisu zadesili razni Marko Kraljevići, Alpine, Trejs grupe...
alselone alselone 17:07 18.10.2015

Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

Pre koju godinu sam čitao Kosingas, lepu epsku fantastiku sa slovenskom/srpskom tematikom. U knjizi Marko i njegov prijatelj i pobratim Gavrilo ratuju protiv mitoloških bića u praskozorke kosovske bitke. Jako draga priča koja komotno može da parira vodećim delima tog žanra.

Marko


P. S. Ja obožavam da čitam fantastiku, naučnu i epsku, na putovanjima, po vozovima, avionima, tokom raznih cekanja, itd. Lako mi je da se ubacim u taj svet, brzo mi prolazi vreme a ne moram mnogo da se koncentrisem sto je tesko zbog vreve u kojoj citam. Na poslednjem putu sam citao Starship Troopers (propustih je kad joj je vreme bilo )
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:32 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

Na poslednjem putu sam citao Starship Troopers (propustih je kad joj je vreme bilo )


Odličan i film, baj d vej, Verhoven ga otkinuo.

Ja sam inače bio u armiji u Prilepu, u kasarni iznad koje su ostaci dvorca Marka Kraljevića. Tamo ga, naravno, zovu Krali Marko, a neki moj drugar Zikov Ljupče (ili Ljupčo, ne sečam se više), iz Štipa, se polomio da me ubedi da je Marko makedonski junak, a ne naš. Pre toga me je skoro ubedio i da je Aleksandar Makedonski bio Makedonac, a ne tamo neki levi Grk.
alselone alselone 17:41 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

Ja sam inače bio u armiji u Prilepu, u kasarni iznad koje su ostaci dvorca Marka Kraljevića. Tamo ga, naravno, zovu Krali Marko, a neki moj drugar Zikov Ljupče (ili Ljupčo, ne sečam se više), iz Štipa, se polomio da me ubedi da je Marko makedonski junak, a ne naš. Pre toga me je skoro ubedio i da je Aleksandar Makedonski bio Makedonac, a ne tamo neki levi Grk.


Kad cujem ove vase dogodovstine iz vojske, prosto mi bude zao sto sam sluzio na faksu. NOT.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:54 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

alselone
Ja sam inače bio u armiji u Prilepu, u kasarni iznad koje su ostaci dvorca Marka Kraljevića. Tamo ga, naravno, zovu Krali Marko, a neki moj drugar Zikov Ljupče (ili Ljupčo, ne sečam se više), iz Štipa, se polomio da me ubedi da je Marko makedonski junak, a ne naš. Pre toga me je skoro ubedio i da je Aleksandar Makedonski bio Makedonac, a ne tamo neki levi Grk.


Kad cujem ove vase dogodovstine iz vojske, prosto mi bude zao sto sam sluzio na faksu. NOT.


Kakav si ti Srbin?! Samo pičkice ne služe vojsku sa puškom u ruci! NOT.

alselone alselone 17:58 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

Kakav si ti Srbin?!


Није лако Србин неслужитељ бити !

П. С. Србија се сагињати неће !
princi princi 18:06 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

Odličan i film, baj d vej, Verhoven ga otkinuo.

Starship Trooper je sve pre nego sci fi film. A da ga je otkinuo, jeste, iako je meni Total Recall, ono, verovatno u 50 najboljih filmova svih vremena.
alselone alselone 18:12 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

Je l' taj film zaista dobar? Ja sam knjigu pronasao na sajtu (http://bestsciencefictionbooks.com/top-25-best-science-fiction-books.php) koji kaze sledece:

Starship Troopers is classic Heinlein and my fill for one of his best novels written. It won the Hugo Award and deservedly so. Unfortunately, most people know this book through the shamefully produced movie. Really, forget the movie ever existed as it’s got nothing on the book itself; the only similarities shared are the character names, the bugs, and the power suits.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:15 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

princi
Odličan i film, baj d vej, Verhoven ga otkinuo.

Starship Trooper je sve pre nego sci fi film. A da ga je otkinuo, jeste, iako je meni Total Recall, ono, verovatno u 50 najboljih filmova svih vremena.


Da, da, totalno druga neka priča ispod one scifi površine. Sa sve detaljima u fazonu onog military intelligenca koji nose SS uniforme, itd.
princi princi 18:25 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

srdjan.pajic
princi
Odličan i film, baj d vej, Verhoven ga otkinuo.

Starship Trooper je sve pre nego sci fi film. A da ga je otkinuo, jeste, iako je meni Total Recall, ono, verovatno u 50 najboljih filmova svih vremena.


Da, da, totalno druga neka priča ispod one scifi površine. Sa sve detaljima u fazonu onog military intelligenca koji nose SS uniforme, itd.

Da, totalno tongue in cheek. Ne znam da je iko tako fino pinovao tu američku gung ho militantnost. Sjajan Verhoven. Inače, baja je fizičar.
docsumann docsumann 18:41 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

iako je meni Total Recall, ono, verovatno u 50 najboljih filmova svih vremena.


svojevremeno sam puno čitao Filipa K. Dika. više se i ne sjećam koje sve knjige.
kod njega mi je ponekad smetao nesklad između fantastičnih zamisli i neubjedljivog književnog stila.
čini mi se da je samo kod Čovjeka U Visokom Dvorcu uspio da izniveliše ta dva kvaliteta.

a Total Recall je Marsovsko Vremensko Iskliznuće ako se ne varam.

najbolji sfić, šta znam, Blade Runner? Alein (1. dio), kao pionir sf-horor žanra... Odiseja??
princi princi 18:48 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

najbolji sfić, šta znam, Blade Runner?

Da, ni to nije SF. Filip Dik se doživotno borio sa rasistom i fašistom u sebi (BR je baš o tome). Sjajan lik. Volim autore koji se ne stide svojih demona.
grmfrm grmfrm 18:49 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba


Da, totalno tongue in cheek. Ne znam da je iko tako fino pinovao tu američku gung ho militantnost. Sjajan Verhoven. Inače, baja je fizičar.


Svi njegovi filmovi su prozeti temama za koje niko nema muda da stavi na film. Robocop isto.
docsumann docsumann 18:51 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

Volim autore koji se ne stide svojih demona.



Dik ih je bar imao na pretek

P.S. mislim da sam ti jednom već poslao prilog o njegovom mističnom iskustvu (proviđenju) koje mu je spasilo sina.
zovitemegrunf zovitemegrunf 18:54 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

alselone

P. S. Na poslednjem putu sam citao Starship Troopers (propustih je kad joj je vreme bilo )

Jel' to ono kad se šoraju sa Gigantskim Svemirskim Bubašvabama? Jbt, sin je tada išao u osnovnu i slatko se je smejao kad smo gledali u Oktobru ... au kad je to bilo

A o fantastici: imao sam na tabletu scanove sve moguće Ex YU SF periodike, od Alefa do Siriusa, i onda jednom polude android iz čista mira i ode sve u qrac ako ima neko, pls... na pp
docsumann docsumann 18:56 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

Da, ni to nije SF.


heh, a šta je po tebi sf?

ne mora definicija, može primjer
princi princi 19:07 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

docsumann
Da, ni to nije SF.


heh, a šta je po tebi sf?

ne mora definicija, može primjer

To je dobro pitanje na koje verovatno svako ima svoj odgovor (kao i na ono šta je pornjava). Ne znam, filmovi, knjige koje su alegorije i koje zapravo tretiraju neke moderne fenomene po meni nisu sci-fi.
docsumann docsumann 19:10 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba


apropo autentičnosti sf filmova, mislim da su Star Wars veliki promašaj.
klasična fantastika zaodjenuta u futur tehnologiju.
kulturološki aspekt dalekih ( u vremenu i prostoru) civilizacija je potpuno izostavljen.
kao da u filmovima slušaš dijaloge iz recimo NY 90-tih.

Sorokin je npr. u Plavom Salu odlično razrješio tu problematiku. toliko promišljeno da su dijalozi jedva pratljivi i pored riječnik futurističkog kineskog slenga na kraju knjige
docsumann docsumann 19:12 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

Ne znam, filmovi, knjige koje su alegorije i koje zapravo tretiraju neke moderne fenomene po meni nisu sci-fi.


ok, ali u BR imaš i odnos ljudi i androida, kao istinski (moguć) konflikt koji budućnost donosi.
princi princi 19:22 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

ok, ali u BR imaš i odnos ljudi i androida, kao istinski (moguć) konflikt koji budućnost donosi.

Da, ali po meni androidi su tamo samo alegorija za "poluljude" Azijate, Latinose, strance... Uopšte nije slučajno što film počinje u kišnom Los Anđelesu u kome svi pričaju broken English.
Milan Novković Milan Novković 19:23 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

ok, ali u BR imaš i odnos ljudi i androida, kao istinski (moguć) konflikt koji budućnost donosi.

"I will never curse you by making you human".

Ja sve filmove gledam jako površno, dovoljne su mi sitnice u njima i jako uživam

emsiemsi emsiemsi 19:30 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

alselone
Kakav si ti Srbin?!


Није лако Србин неслужитељ бити !

П. С. Србија се сагињати неће !

Сагласан - да није лако Србин бити.
Да би се било Србином, мора се бити човек.
docsumann docsumann 19:32 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

princi
ok, ali u BR imaš i odnos ljudi i androida, kao istinski (moguć) konflikt koji budućnost donosi.

Da, ali po meni androidi su tamo samo alegorija za "poluljude" Azijate, Latinose, strance... Uopšte nije slučajno što film počinje u kišnom Los Anđelesu u kome svi pričaju broken English.


priča može da šljaka i na oba plana istovremeno.

inače, Dikova opsesija su bile izmjenjene, izvrnute stvarnosti, bez obzira da li do tog uvrnuća dolazi uslijed objektivnih (nadnaravnih) okolnosti ili su one samo bag u našoj glavi.

normalno, informatičko društvo u povoju samo je razbuktalo njegovu maštu u tom pogledu.
docsumann docsumann 19:34 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

Да би се било Србином, мора се бити човек.


a da bi se bio Kinez, ili Škot npr. taj uslov kao ne važi?!
emsiemsi emsiemsi 19:38 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

Milan Novković
ok, ali u BR imaš i odnos ljudi i androida, kao istinski (moguć) konflikt koji budućnost donosi.

"I will never curse you by making you human".

Ja sve filmove gledam jako površno, dovoljne su mi sitnice u njima i jako uživam


Ја не волим да гледам филмове.
Односно, волим да гледам поједине филмове по неколико пута.
Филм који се мени допада је филм у којем глуми Дени де Вито и Кевин Спејси, са још једним глумцем који је снимљен у само једном кадру --- предивни дијалози.
emsiemsi emsiemsi 19:39 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

docsumann
Да би се било Србином, мора се бити човек.


a da bi se bio Kinez, ili Škot npr. taj uslov kao ne važi?!

То ти ја не знам.
Могуће, но, нисам сигуран. То би морао да видиш са поменутима.
docsumann docsumann 19:43 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

emsiemsi
docsumann
Да би се било Србином, мора се бити човек.


a da bi se bio Kinez, ili Škot npr. taj uslov kao ne važi?!

То ти ја не знам.
Могуће, но, нисам сигуран. То би морао да видиш са поменутима.


ma da, srpski ultimativni test dostojnosti (dobijanja licence da si Srbin) je komad zahtjevni nego kod drugih naroda.
ono što je za druge diplomski, za nas je prijemni...
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:10 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

docsumann
emsiemsi
docsumann
Да би се било Србином, мора се бити човек.


a da bi se bio Kinez, ili Škot npr. taj uslov kao ne važi?!

То ти ја не знам.
Могуће, но, нисам сигуран. То би морао да видиш са поменутима.


ma da, srpski ultimativni test dostojnosti (dobijanja licence da si Srbin) je komad zahtjevni nego kod drugih naroda.
ono što je za druge diplomski, za nas je prijemni...


Čarli odavno ne može više ni da iznervira sa ovim srbovanjem. A kad smo kod teme, sf-a, mene on, i ceo taj koštunićevski narativ, podsećaju na onu kožuricu koja ostane iza mladunčeta aliena, pa dodje brodska mačka i pojede je.
docsumann docsumann 20:13 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

Čarli odavno ne može više ni da iznervira sa ovim srbovanjem.


pa to, postaje dosadno i otužno ...

i uopće nije srbasto
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:16 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

princi
srdjan.pajic
princi
Odličan i film, baj d vej, Verhoven ga otkinuo.

Starship Trooper je sve pre nego sci fi film. A da ga je otkinuo, jeste, iako je meni Total Recall, ono, verovatno u 50 najboljih filmova svih vremena.


Da, da, totalno druga neka priča ispod one scifi površine. Sa sve detaljima u fazonu onog military intelligenca koji nose SS uniforme, itd.

Da, totalno tongue in cheek. Ne znam da je iko tako fino pinovao tu američku gung ho militantnost. Sjajan Verhoven. Inače, baja je fizičar.


Ili ono na kraju, kad konačno smotaju onog jednog ulepljenog aliena, pa krenu da ga "proučavaju", to jest muče, da oda razne tajne. Sad sam video na wikipediji, film je snimljen 5 godina pre nego što je ustanovljen Gitmo.


alselone alselone 21:35 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

Odiseja


Po meni apsolutno prva.
alselone alselone 21:36 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

Jel' to ono kad se šoraju sa Gigantskim Svemirskim Bubašvabama?


To je taj. Mada je taj momenat sa bubama i ratom (pazi sad narativ) efemeran u knjizi.
alselone alselone 21:37 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

apropo autentičnosti sf filmova, mislim da su Star Wars veliki promašaj.
klasična fantastika zaodjenuta u futur tehnologiju.
kulturološki aspekt dalekih ( u vremenu i prostoru) civilizacija je potpuno izostavljen.


Da, odlično primecćno. Meni je to oduvek smetalo. Priča je fantasticno izmaštana ali nije dovršena, nije razrađena. Kontra tome je na primer Bogovi lično (koja se meni ne svidja iz nekih drugih razloga).
alselone alselone 21:38 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

Ја не волим да гледам филмове.


Brate emsi koja si ti nadzak baba. Ne volis filmove, ne volis more, ne volis pivo, ne volis kafu. Sta radis ti covece po ceo dan?
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:15 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

alselone
Ја не волим да гледам филмове.


Brate emsi koja si ti nadzak baba. Ne volis filmove, ne volis more, ne volis pivo, ne volis kafu. Sta radis ti covece po ceo dan?


Evo ja da pogadjam: onako go do pojasa, ispred ogledala programira neki osmobitni PIC i čeka blogija da nešto lupi pa da mu pomene kotlove.
michiganac michiganac 23:02 18.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

docsumann
Da, ni to nije SF.


heh, a šta je po tebi sf?

ne mora definicija, može primjer


Recimo, vecita, dihotomna serpska odiseja ka kamenu mudrosti sto bi, jelte, bio 'Original Falsifikata' Kjubrikovog monolita

Pocevsi od Kraljevic Markove unutarnje raspolucenosti sluzenja narodu ili pak sultanu, preko Karadjordjevih vs Obrenovicevih, monarhista vs drugova, projenkijevaca vs probacuski... i sve tako vecito do 'VECITIH'

Mislem, 'Sutospic' u 1804 je cist SF!




Na kraju balade siguran sam da nece da bude ni projenkijevaca ni probacuski vec ce najbolje sinove u medjuvremenu.. pardon! ..poluvremenu 'da ukradu/"otmu" Nemci'.. -ali to vec nije SF.

Jedinu nedoumicu samo jos imam oko toga da li ce preostali da stanu pod onu jednu krusku ili onaj nedostizni kamen..
anfieldroad anfieldroad 15:19 19.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba

kao da u filmovima slušaš dijaloge iz recimo NY 90-tih.



Retko gledam SF, ne znam definicije, al sećam se SF filma iz nekih 70-ih (možda iz Star Trek serijala or samting...) i u njemu na super turbo komandnom mostu kapetan zamišljen zbog situacije u kojoj se brod našao izbacuje kolute dima iz cigare koju potom gasi u SF pepeljari (pomislio sam tad da bi bolje bilo da je pljugu frljnuo kroz prozor...)
Domazet Domazet 16:49 19.10.2015

PS

P. S.

Jesi li citao Ursuly LeGuin?

A sada nesto sasvim bez veze (mada ima vise veze sa bugarskim nacionalnim junacima nego SF)

docsumann docsumann 16:58 19.10.2015

Re: PS

Jesi li citao Ursuly LeGuin?


Lijeva Ruka Tame mi je među 5 najboljih knjiga u open klasi!




misim imam ja 20-tak knjiga u prvih 5

od SF-a su tu još Solaris i Piknik Kraj Puta od Strugackih (po njemu je kao što znamo pravljen Stalker)
Domazet Domazet 17:07 19.10.2015

Re: PS

docsumann

Lijeva Ruka Tame mi je među 5 najboljih knjiga u open klasi!




misim imam ja 20-tak knjiga u prvih 5

od SF-a su tu još Solaris i Piknik Kraj Puta od Strugackih (po njemu je kao što znamo pravljen Stalker)


Leva ruka tame je zaista sjajna knjiga. Medjutim ja vise volim njenu fantastiku. Earth sea trilogy sa sve nastavcima
Domazet Domazet 19:20 19.10.2015

Ursula svakako...

Domazet
docsumann

Lijeva Ruka Tame mi je među 5 najboljih knjiga u open klasi!




misim imam ja 20-tak knjiga u prvih 5

od SF-a su tu još Solaris i Piknik Kraj Puta od Strugackih (po njemu je kao što znamo pravljen Stalker)


Leva ruka tame je zaista sjajna knjiga. Medjutim ja vise volim njenu fantastiku. Earth sea trilogy sa sve nastavcima

...i Lem i braca Strugratski, nema sumnje. Ali da TI omasis Ray Bradbury-ja?? Kakvo razocaranje. Ali 'ajde, jos si mlad...
docsumann docsumann 19:43 19.10.2015

Re: Ursula svakako...

Ali da TI omasis Ray Bradbury-ja?? Kakvo razocaranje. Ali 'ajde, jos si mlad...


ima već poduže da slabo konzumiram sf literaturu (sem ako Peljevinov S.N.U.F.F. ne spada u taj žanr), a i ovi blogeri stalno preporučuju neke knjige ... ko će to sve da povata.

no, ako ćemo već da se frljamo sa favoritima, ubjedljivo najbolje sf ostvarenje ( računajući sve vidove stvaralaštva film, knjiga, strip ...) za mene je



alselone alselone 20:03 19.10.2015

Re: Ursula svakako...

A Saga Metabarona. :)

Najbolji, ili mozda bolje reci najlepsi strip koji sam ikad citao.
maksa83 maksa83 20:06 19.10.2015

Re: Ursula svakako...

...i Lem i braca Strugratski, nema sumnje. Ali da TI omasis Ray Bradbury-ja?? Kakvo razocaranje. Ali 'ajde, jos si mlad...

Bre qme sve to se čita tu do 20-te...mada ja nemam pravo da nekom tu nešto sviram pošto sam Heinleina iščitao tek pre neku godinu.

Inače mnogo se dobrog SF-a iskovalo i u poslednjih četvrt veka, npr. Peter Hamilton, ko voli asimovske epove, pa David Brin, Dan Simmons, Roger Zelazny ... ok ovaj poslednji i nije tako svež, ali ja ne bih preskočio Gospodara Svetlosti, itd. itd.

alselone alselone 20:16 19.10.2015

Re: Ursula svakako...

20-te


Tajsoneeee, vidi sta ti rade! Oni to tebi namerno.
maksa83 maksa83 20:19 19.10.2015

Re: Ursula svakako...

Tajsoneeee, vidi sta ti rade!

Tužibabajecaulovilazeca!
alselone alselone 20:20 19.10.2015

Re: Ursula svakako...

Dan Simmons


Ostalo nisam citao a za ovog imam komentar - njah.
Pocetak njegove najpoznatije knjige "Hajperion" je fantastican. Obuzeo me je potpuno i odusevio. Pogotovo onom minijaturom o svemirkim Romeom i Julijom. A onda procitam da je pocetak Hajperiona zapravo zbirka njegovih kratkih prica (sve ono sto oni pricaju u svemirskom brodu), i da je ostatak nakalemio na to. Tako da je prva knjiga ispala korektna. Drugu sam procitao samo do pola.

Sad tragam sta citati dalje. Odavde sam krenuo: http://bestsciencefictionbooks.com/best-contemporary-science-fiction-books.php
alselone alselone 20:20 19.10.2015

Re: Ursula svakako...

Tužibabajecaulovilazeca

maksa83 maksa83 20:26 19.10.2015

Re: Ursula svakako...

Sad tragam sta citati dalje.

Probaj npr. Pitera Hamiltona (veliko, kreneš od Pandora's Star) ili npr. Hugh Howey za kraću formu. Oko serijala Silos se ispleo ceo jedan svet pa su i drugi krenuli da kaleme priče i knjižice u tom miljeu. Poprilično dark, ali ubedljivo.
gedza.73 gedza.73 21:31 19.10.2015

Re: Ursula svakako...

braca Strugratski
Bre qme sve to se čita tu do 20-te.


Pre nedelju, dve pročitao "Planetu purpurnih oblaka" (napisano pedeset i neke). Uvuče se između nekoliko odabranih, ajde da je opet pogledam (izdanje 1988.)
Na kraju knjižice preporuka za čitanje "Enderove igre".
Vredi bar za toliko .
zovitemegrunf zovitemegrunf 21:37 19.10.2015

Re: Marko je i heroj u knjigama novijeg doba


To je taj. Mada je taj momenat sa bubama i ratom (pazi sad narativ) efemeran u knjizi.


Hvala za info, ako naletim na knjigu, da je ne preskočim, film mi je bio skroz bzvz...

I malo trivie: Star Wars, ona prva, ili beše četvrta, epizoda je objavljen u Politici, kao roman u nastavcima, tamo negde '74, ili '75, čitao na predavanjima, potkraj studija.
maksa83 maksa83 21:44 19.10.2015

Re: Ursula svakako...


Pre nedelju, dve pročitao "Planetu purpurnih oblaka" (napisano pedeset i neke).

Ma to ja ničimizazvano zezam Domazeta da ga pregazilo vreme (za šta ću verovatno da popijem po p., ali nou risk, nou fan). Rekoh i da sam ja npr. Heinleina koji je stvarao tu oko drugog svetskog rata pročitao tu pre neku godinu. A o muzici koju otkrivam nastaloj pre ili tu negde oko mog rođenja da ne govorim...
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:07 19.10.2015

Re: Ursula svakako...

ima već poduže da slabo konzumiram sf literaturu

И ја, тамо негде од Звезда Кец дана у основној школи.

Пробао пре неку годину Прачета -- јок. Покушао онда и неког Нила с презименом на С -- дугачко, бре, све то, толико слова.
Domazet Domazet 22:27 19.10.2015

Ako mene pitate...

...(a i ako me ne pitate opet cu vam kazem) samo su Ursula i Ray Lepa Knjizevnost (ako se to jos tako kaze) koja je eto, slucajno ili ne, SF provenijencije. Sve ostalo (sto sam ja procitao a od SF fele) je SF koji ponekad dobaci do Lepe Knjizevnosti.

Ali nisam hteo o tome. Nego o nekim zlonamernima ovde. Nije Domazeta pregazilo Vreme. Domazet je postao Vreme. I stim potpuno nevezano, idem za jedno dve nedelje na nekoliko dana u Nju Orleans, ne mogu da docekam. Pa zato evo
maksa83 maksa83 22:35 19.10.2015

Re: Ako mene pitate...

Ali nisam hteo o tome. Nego o nekim zlonamernima ovde. Nije Domazeta pregazilo Vreme. Domazet je postao Vreme. I stim potpuno nevezano, idem za jedno dve nedelje na nekoliko dana u Nju Orleans, ne mogu da docekam. Pa zato evo

Eheee qme, nama ovde za taj tvoj klip kaže (na lepom crnom ekranu):

This video contains content from
[Merlin] Beggars, who has blocked
it in your country on copyright
grounds.


Eto ti sad, land of the free...

P.S. Lepo kaže čarli - nije lako Srbin biti!
Domazet Domazet 22:53 19.10.2015

kad smo vec...

...About time. Lep film

A i muzika u njemu.


A za Zlobnog Ma(r)xu tako mu i treba. Nego da se ipak sazalim mozda ovaj radi:

maksa83 maksa83 23:00 19.10.2015

Re: kad smo vec...

A za Zlobnog Ma(r)xu tako mu i treba.

Eto, jesam rek'o...


Nego i ovo (nije SF) je lep film, a i soundtrack mu je okej - The Perks of Being a Wallflower. Malo je težak, al' je lep.
Domazet Domazet 23:04 19.10.2015

Jes' vala ...

maksa83

Nego i ovo (nije SF) je lep film, a i soundtrack mu je okej - The Perks of Being a Wallflower. Malo je težak, al' je lep.

...i meni se dopao. Bas onako.
Domazet Domazet 23:22 19.10.2015

A i ovo...

potpuno blesavo i smesno

A Health Neglect in the Land of Free savrseno opisan. Kristen Wiig, iako sporedan lik, je savrsena.
maksa83 maksa83 23:26 19.10.2015

Re: A i ovo...

A Health Neglect in the Land of Free savrseno opisan. Kristen Wiig, iako sporedan lik, je savrsena.

E pa to obećava, jeste da IMDB kaže 6.7 ali ja se na to nikad nisam obazirao. Po tom IMDB hive mindu Bekstvo iz Šošenka je film svih filmova, a teško da je tako.
Domazet Domazet 23:37 19.10.2015

Ja da sam na tvom mestu...

maksa83
A Health Neglect in the Land of Free savrseno opisan. Kristen Wiig, iako sporedan lik, je savrsena.

E pa to obećava, jeste da IMDB kaže 6.7 ali ja se na to nikad nisam obazirao. Po tom IMDB hive mindu Bekstvo iz Šošenka je film svih filmova, a teško da je tako.

...nikad ne bih verovao nekom ko u dve recenice za redom dva puta napise 'savrseno'. To o zdravstvu je onako usput ali savrsena minijatura.
Domazet Domazet 23:42 19.10.2015

Koji mi je?

Domazet

...nikad ne bih verovao nekom ko u dve recenice za redom dva puta napise 'savrseno'. To o zdravstvu je onako usput ali savrsena minijatura.

... a da kazem odlicna?
maksa83 maksa83 00:17 20.10.2015

Re: Koji mi je?

Domazet
Domazet

...nikad ne bih verovao nekom ko u dve recenice za redom dva puta napise 'savrseno'. To o zdravstvu je onako usput ali savrsena minijatura.

... a da kazem odlicna?

Qme to sa zdravstvom je zabavan poligon kad se međusobno pođebavaju Kanadijanci i Amerikanijanci.

Mada ni ovo nije loše, onako slobodna forma:

stefan.hauzer stefan.hauzer 01:04 20.10.2015

Re: kad smo vec...

The Perks of Being a Wallflower.

na osnovu ovog zaključujem, kako ste obojica fanovi Doni Darka; hajde što spada pod kategoriju SF, nego i pod tinejdž filmove
tyson tyson 02:38 20.10.2015

Re: Ursula svakako...

alselone
20-te

Tajsoneeee, vidi sta ti rade! Oni to tebi namerno.

Makso, Brute sine, pa zar i ti? I to u nizu komentara o (lepoj) književnosti, o bogohuljenja!


docsumann docsumann 04:57 20.10.2015

Re: Ursula svakako...

Najbolji, ili mozda bolje reci najlepsi strip koji sam ikad citao.


ili najraskošniji
emsiemsi emsiemsi 07:02 20.10.2015

Re: Ursula svakako...

maksa83
...i Lem i braca Strugratski, nema sumnje. Ali da TI omasis Ray Bradbury-ja?? Kakvo razocaranje. Ali 'ajde, jos si mlad...

Bre qme sve to se čita tu do 20-te...mada ja nemam pravo da nekom tu nešto sviram pošto sam Heinleina iščitao tek pre neku godinu.

Inače mnogo se dobrog SF-a iskovalo i u poslednjih četvrt veka, npr. Peter Hamilton, ko voli asimovske epove, pa David Brin, Dan Simmons, Roger Zelazny ... ok ovaj poslednji i nije tako svež, ali ja ne bih preskočio Gospodara Svetlosti, itd. itd.


Јбт, Максо - да ли ти радиш ишта или само читаш ?
maksa83 maksa83 07:09 20.10.2015

Re: Ursula svakako...

Јбт, Максо - да ли ти радиш ишта или само читаш ?

Mogu svakodnevno da ti šaljem moj mercurial commit log na mejl koji izabereš, mada ne vidim zašto bih to radio s obzirom da nisi ti taj koji za to plaća.

Čitao sam puno dok nisam dobio decu, a onda se to znatno popravilo početkom 2010. kada je u moj život ušao Kindle pa od tad čitam kad god mogu i sa čega god mogu. Game of Thrones sam npr. mahom pročitao sa telefona, u hodu. Dodatno pomaže i što čitam stvarno brzo.
docsumann docsumann 10:10 20.10.2015

Re: Ako mene pitate...

Domazet
...(a i ako me ne pitate opet cu vam kazem) samo su Ursula i Ray Lepa Knjizevnost (ako se to jos tako kaze) koja je eto, slucajno ili ne, SF provenijencije. Sve ostalo (sto sam ja procitao a od SF fele) je SF koji ponekad dobaci do Lepe Knjizevnosti.


upravo sam na to ciljao kada sam spomenuo Dikovog "Čovjeka u visokom dvorcu". ostali romani su mu pomalo književno tanki.
docsumann docsumann 14:49 20.10.2015

Re: Ursula svakako...

alselone
A Saga Metabarona. :)

Najbolji, ili mozda bolje reci najlepsi strip koji sam ikad citao.


baš da priupitam maksu, da li je čitao?



(malo je velika slika, al' mora crtež da se vidi)


za alsa (ova slika mu je k'o precrtana iz dmt vizija )



Domazet Domazet 20:01 20.10.2015

Nikako da pitam...

docsumann
alselone
A Saga Metabarona. :)

Najbolji, ili mozda bolje reci najlepsi strip koji sam ikad citao.


baš da priupitam maksu, da li je čitao?



(malo je velika slika, al' mora crtež da se vidi)


za alsa (ova slika mu je k'o precrtana iz dmt vizija )





Je l' ovo Princijev portret. Uzdugnuta obrva je tu. I zloslutni pogled. I nekakva super-puska za tamanjenje svih onih starijih od 20 koji jos citaju SF. Mora da jeste...
alselone alselone 20:19 20.10.2015

Re: Ursula svakako...

za alsa (ova slika mu je k'o precrtana iz dmt vizija )


Ovo je stvaro umetnost.
docsumann docsumann 20:24 20.10.2015

Re: Nikako da pitam...

Je l' ovo Princijev portret. Uzdugnuta obrva je tu. I zloslutni pogled. I nekakva super-puska za tamanjenje svih onih starijih od 20 koji jos citaju SF. Mora da jeste...


to ti je potonji Metabaron, najopasniji baja u svemiru ...

inače, radi se o neopisivo raskošnom nacrtanom i maštovitom ispričanom megaepu


emsiemsi emsiemsi 22:25 20.10.2015

Re: Ursula svakako...

maksa83
Јбт, Максо - да ли ти радиш ишта или само читаш ?

Mogu svakodnevno da ti šaljem moj mercurial commit log na mejl koji izabereš, mada ne vidim zašto bih to radio s obzirom da nisi ti taj koji za to plaća.

Čitao sam puno dok nisam dobio decu, a onda se to znatno popravilo početkom 2010. kada je u moj život ušao Kindle pa od tad čitam kad god mogu i sa čega god mogu. Game of Thrones sam npr. mahom pročitao sa telefona, u hodu. Dodatno pomaže i što čitam stvarno brzo.

Немој да ми шаљеш, када већ не плаћам !
Успут - ја ништа више не читам ("стручну литературу" не убрајам у то), јер све већ одавно знам.
Занимљиво, у мом случају, око читања, је да сам први стрип прочитао на студију. У Гимназији сам читао непрестано, могао сам књигу од неколико стотина страница да прочитам за дан.
Domazet Domazet 23:14 20.10.2015

Ma zezam se...

...a sto se tice stripova meni je Korto Malteze vrh vrhova. A od SF stripova dopala mi se na pocetku Druna dok strip nije presao iz SF u pornografiju. posle sam prestao da pratim. Cudo jedno koliko je u USofA tesko doci do bilo cega sto nije Marvel Comics. Osim u Seatleu a tamo retko navracam...
docsumann docsumann 04:15 21.10.2015

Re: Ma zezam se...

A od SF stripova dopala mi se na pocetku Druna dok strip nije presao iz SF u pornografiju.


da, (5.) 6. ili 7. nastavak su bez ikakvog smisla, samo orgijanje ... mada, ne treba pretjeravati sa smislovima


PS probaj onaj Inkal, što sam ga gore kačio, da nabaviš ( 6 nastavaka). takvo dijelo ne srećeš dva puta u životu.
svarog svarog 09:56 21.10.2015

Re: Ma zezam se...

najbolji strip tj. grafička novela i nije Marvel nego verigo (DC comics)

SANDMAN
docsumann docsumann 10:07 21.10.2015

Re: Ma zezam se...

SANDMAN


čitao. ok, ali daleko od toga da je najbolji. naravno to je moje gledište
svarog svarog 10:56 21.10.2015

Re: Ma zezam se...

Svakako, i ovo gore je moje. Mada se nalazi na skoro svim listama najboljih graf. novela
docsumann docsumann 11:13 21.10.2015

Re: Ma zezam se...

svarog
Svakako, i ovo gore je moje. Mada se nalazi na skoro svim listama najboljih graf. novela


crtež je nekonvencionalan, slobodan i stilski različit, često na nivou skice ili akvarela.
a priča,pa, ko je čitao nešto od Nila Gejmana, zna otprilike kakvu dark poetiku može da očekuje.

moja lista bi inače izgledala otprilike ovako:

1. Inkal
2. neki strip od Žeželja (Sofija, Ritam Srca ...)
3. Kasta Metabarona
4. Invisibles, Liga Izuzetnih Džentlmena 2., Watchmen
...


tasadebeli tasadebeli 17:10 18.10.2015

Херкул, Ахил или можда само Хектор?

Одисеј свакако...

Ух, Брајо, поставио си питање које је нама поставио професор на факултету једном, а ја ни данас не знам да ти кажем одговор јер ни професор није знао да нам каже.

Зашто баш Марко Краљевић?

Једно је сасвим сигурно, у тим песмама, ако боље погледаш, Марко се никада не сукобљава са турским султаном, врховном влашћу (окупаторском ), барем не отворено.

Његови противници су увек неки одметници од султана, силеџије и зулумћари који су додатно зајашили на грбачу ионако већ ропством и нестанком средњовековне државе, утученог народа. Дакле, пре је био утеха потлаченима, него светлост слободе поробљенима. Чак и када уз рамазан пије вино он само потврђује тиме своје право на верску слободу коју му је окупаторска власт гарантовала.

Неки пут се Марко сукобљава са одметницима и у име самог султана (Муса Кесеџија) што се некако слаже са историјским Марком Краљевићем, турским вазалом.

Мени је некако најближе оно објашњење да је Марко Краљевић само етикета испод које је много јунака, неки од њих су живели и много пре Марка, али им је време замело име. У корист те претпоставке иде и објашњење онога Марко Краљевић укида свадбарину у којој се он сукобљава са "црним Арапином". Неки мисле да та песма, односно догађај, иде чак у 7, 8. век када је на византијском двору заиста и постојала словенска гарда, па је неки од њених припадника негде у северној Африци изашао на двобој одметнику јер откуд црни Арапин у срцу Балкана у то доба... А после се све то у песми прилагођавало овдашњим поимањима и топонимима... И променило и име јунака. А и ту је Марко борац за права потлачених јер је мотив укидање прима нокте, права прве брачне ноћи.

А зашто баш Марко Краљевић да буде етикета за све те јунаке из ранијих доба у песмама које су настале много пре њега? Не знам... И до сада нисам чуо још увек ниједно објашњење.

А пошто си ставио и таг Будућност, да ти кажем нешто поводом смрти Краљевића Марка. Многи Срби верују да Марко није ни умро. Само је заспао у некој пећини и пробудиће се када његов Шарац поједе сву маховину у тој пећини и када његов мач буде испао из камена у који га је Марко забио пре спавања. О, Артуре, Артуре!
Jukie Jukie 17:42 18.10.2015

Re: Херкул, Ахил или можда само Хектор?

Sem CSI/NCIS, postoje i neke TV serije o žestokim igračima, super špijunima, međunarodnim dilovima itd. (meni smeta da ih gledam jer me plaši koliko smo mi ostali u stvari male i bespomoćne vodene voluharice koje se po ceo dan bave trivijalnim stvarima i ne znaju kako se ti veliki igraju našim životima) ali sam video neke scene.

Marko je moćan igrač i sultan je moćan igrač. Tu postoji labavo primirje sa jednom rukom na nožu, sevaju oči ispod namrštenih veđa ali su reči treperavo meke (kao divlji med koji kaplje sa drveća, kako su opisali Bagiru), znaju se tajne koje ne smeju da se otkrivaju, postoje ucene raznih vrsta.

Nema tu situacije gde se sultan i Marko tuku ili svađaju ili govore javno jedan protiv drugog. Ne bi ta sirotinja raja tek tako prišla ni Marku ni sultanu da im nešto kaže. On je nekako više šerif od Notingema a ne Robin.
mirelarado mirelarado 17:43 18.10.2015

Re: Херкул, Ахил или можда само Хектор?

tasadebeli
Одисеј свакако...


Oдисеј који се није вратио на Итаку. А није ни могао, јер није имао верну Пенелопу која би га чекала, већ само неке успутне крчмарице, посестриме виле и сличне варљиве женске креатуре. Без Пенелопе нема ни Итаке.
Jukie Jukie 17:45 18.10.2015

Re: Херкул, Ахил или можда само Хектор?

mirelarado
tasadebeli
Одисеј свакако...


Oдисеј који се није вратио на Итаку. А није ни могао, јер није имао верну Пенелопу која би га чекала, већ само неке успутне крчмарице, посестриме виле и сличне варљиве женске креатуре. Без Пенелопе нема ни Итаке.

Pa... lepše grlo u Miloša carsko, jeste lepše nego je u vile.
gedza.73 gedza.73 18:03 18.10.2015

Re: Херкул, Ахил или можда само Хектор?

Neko od hroničara je zabeležio kako je Marko, navodno, pred jednu bitku, u kojoj je učestvovao na strani Turaka, izjavio kako bi voleo da hrišćani pobede pa makar on prvi poginuo.
Možda se ta priča proširila, onda su krenula dodavanja, obrade i prerade...

Ako ne grešim Artur je bio rimski namesnik. Stari keltski mitovi su obrađeni, prilagođeni hrišćanstvu, Artur je od paganskog božanstva postao jedan fajn džentlmen...A legende ubijaju kako su dobre, poput čarobnog cupa, oblacenja čudnog odela i sedmodnevne potrage u njemu za podvodnim gradom, herkuloskih zadataka...
Posle je Tolkin nesto pokupio odatle..

Kad smo kod Imperije da spomenemo i Erola Flina u zelenim helankama koji poput kolege čaruge izlece iz Servudske šume i pljačka vlastelu.
Englez sa srpskom ajduckom krvlju.
zemljanin zemljanin 18:05 18.10.2015

Re: Херкул, Ахил или можда само Хектор?

Marko Kraljević ti je srpski Čak Noris ... ni kriv ni dužan
docsumann docsumann 18:34 18.10.2015

Re: Херкул, Ахил или можда само Хектор?

zemljanin
Marko Kraljević ti je srpski Čak Noris ... ni kriv ni dužan


Musa je zakon
princi princi 18:46 18.10.2015

Re: Херкул, Ахил или можда само Хектор?

Kad sam bio klinac bila su 2 Diznijeva filma koji su mi bili, ono, apsolutno otkidanje: Petar Pan i Mač u kamenu. Ono, mogao sam da ih gledam 1000 puta. Mislim da bi ono letenje Petra Pana sa Vendi mogao i danas da gledam. Danas često sebe zabavljam kad šetam po ovom Primrose Hillu koja je to kuća (i kraj Londona) mogla poslužiti kao model za porodičnu kuću iz crtaća (toliko sam bio zaluđen P. Panom da su moji morali na kraju da mi kupe projektor i film, pričamo o nekim kasnim 60-im). A na Arturovo vađenje (mača) iz kamena sam bukvalno... otkidao.

Posle sam naučio da sve to ima veze s nekim seksom, pogotovu mač, da pravi junak bajke o kralju o Arturu nije Artur, nego Lanselot, kao i da je Kapetan Kuka, u stvari, Vendin otac.
freehand freehand 18:50 18.10.2015

Re: Херкул, Ахил или можда само Хектор?

i Erola Flina u zelenim helankama koji poput kolege čaruge

Pera Božovć/Musa Kesedžija a jes ti to jebo? je konza!
Đes Gedžo i gde se baš Čaruge seti?
Milan Novković Milan Novković 19:05 18.10.2015

Re: Херкул, Ахил или можда само Хектор?

apsolutno otkidanje: Petar Pan i Mač u kamenu

Peter Pan cool, ali je i meni Mač u kamenu vrh, to mi bio osnovni materijal da učim decu smislu svega, a sebe isto tako, samo tiho.

Ekipa koja je to napravila nije bila sa ove planete.
blogovatelj blogovatelj 19:09 18.10.2015

Re: Херкул, Ахил или можда само Хектор?

Peter Pan cool, ali je i meni Mač u kamenu vrh, to mi bio osnovni materijal da učim decu smislu svega, a sebe isto tako, samo tiho.


Al ste se vi kao klinci ložili na prefinjene stvari.
Ja sam bio nafuran na Bleka i Zagora.
princi princi 19:09 18.10.2015

Re: Херкул, Ахил или можда само Хектор?

Ekipa koja je to napravila nije bila sa ove planete.

Da, ni Knjigu o džungli. To su toliko ozbiljni filmovi da čoveka skoro zabezeknu. Dizni se donekle stupifikovao u poslednjih par decenija, ali filmovi iz one ere, to je prosto savršenstvo.
princi princi 19:10 18.10.2015

Re: Херкул, Ахил или можда само Хектор?

blogovatelj
Peter Pan cool, ali je i meni Mač u kamenu vrh, to mi bio osnovni materijal da učim decu smislu svega, a sebe isto tako, samo tiho.


Al ste se vi kao klinci ložili na prefinjene stvari.
Ja sam bio nafuran na Bleka i Zagora.

Jbg, vidiš u kakve smo pičkice izrasli.
docsumann docsumann 19:13 18.10.2015

Re: Херкул, Ахил или можда само Хектор?

ali je i meni Mač u kamenu vrh


magijski dvoboj Merlina i Mimi je antologijski
Milan Novković Milan Novković 19:15 18.10.2015

Re: Херкул, Ахил или можда само Хектор?

to je prosto savršenstvo

Mač u kamenu bi trebao da odgleda svaki novi bloger pre nego što počne da komentariše
docsumann docsumann 19:15 18.10.2015

Re: Херкул, Ахил или можда само Хектор?

Ja sam bio nafuran na Bleka i Zagora.


da, ali kad su se pojavili marvelovci, Stena i Te-Nej Te-Oj su mi postali nekako , kako da kažem... nejaki
blogovatelj blogovatelj 19:16 18.10.2015

Re: Херкул, Ахил или можда само Хектор?

Jbg, vidiš u kakve smo pičkice izrasli.


I bre, vi ste div-junaci, nemoj si lažno skroman
Meni su prvi Blek i prvi Zagor koje sam pročitao pomerili mozak.
Posle par pročitanih Blekovih romana sam otišao u Šumarice, našao pogodnu granu i napravio kuburu kao njegovu, ali original istu.
Posle su mi je matori oduzeli kad sam u napadu strasti komšinicu zakovao kundakom kubure u kosmati deo glave.
blogovatelj blogovatelj 19:19 18.10.2015

Re: Херкул, Ахил или можда само Хектор?

da, ali kad su se pojavili marvelovci, Stena i Te-Nej Te-Oj su mi postali nekako , kako da kažem... nejaki


Ja sam tada već prerastao tu fazu, više sam se ložio na Komandanta Marka kad muva Beti, a ona mu radi ono što nijedan crveni mundir nije bio u stanju.
freehand freehand 19:29 18.10.2015

Re: Херкул, Ахил или можда само Хектор?

docsumann
ali je i meni Mač u kamenu vrh


magijski dvoboj Merlina i Mimi je antologijski


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana