Gost autor| Kultura| Planeta

Budi prisutan

docsumann RSS / 26.10.2015. u 20:06

gost autor: gavrilo 1
 
unesco.png 
 
Slepac krenuo tražiti, krenu tamo i vamo i nije našao, umorio se i tek što će pasti ugledao prelepu pozornicu.

I ja slepac uđoh u pozornicu i opet krenuo tražiti čudo u lepotama njenim, tamo i vamo, i ne nadjoh što tražiš i videh sveću kako gori i uzeh i ja jednu da zapalim.

I gledah kako njen plamen mirno gori i poželih da sam taj plamen i krenem tražiti sebe u plamenu i maštati, i videh da mi um nije miran i tu zaplakah.

I tek što ću pasti začuh glas iza zavese koji pozva moj um i um se primiri i krenem pratiti taj glas koji prepoznah kao svoj. I glas se otkri iza zavese i mogu ga videti sada i srce mi zatreperi jer oseti da nije samo. I zamiriše i reč toga glasa kroz dim što se razli pozornicom i um mi se smiri i sva njegova čula predaše se onome na pozornici.

I Izadjoše i drugi na pozornicu prateći taj glas koji vodi i ispuni se pozornica velikom predstavom koja uze moj um. I telo postade teško, kao olovo me zakuje za patos.

I u njemu osetih tvar koja ispunjavala to telo. I umirih se i glas toga sto govori povede mi um u srce i pokaza mi žar sto tinja u tvari, a oko nje senke na olovu se vide i bi me strah.

I glas dade vetra kroz žar i plamen se raspali i krene da izgara sve i uplaših se i krenuše suze i senke se odmakoše i plamen se umiri i postadoh plamen one sveće što tinja o kojoj maštah. Postadoh miran. I poput kuće sa vratima i prozorima sam. I beše mnoštvo kuća oko mene iz kojih isijava svetlost kroz pozore.

I pozornica cela zasja svetlošću iz prozora za onoga sto plati kartu, i zaneme pred plesom duha njegovog što rastera senke i darova ga aplauzom, svima na dar.

I svi se poznasmo kao jedno, a reći ne izgovorismo i ne pogledasmo se.

 Izadjoh iz Visoke pozornice na tom polju sto vekovima stoji, na ulicu i videh reku kako teče pred njom, i čuh kamenje kako govori iz nje. I kamen u dubini  i onaj u plićaku istom tvari reka miluje i po tvari što teče i tvori reč oni razgovaraše.

Ko što čovek prepoznaše i razumeše čoveka po tvari duha svoga, ko što kamen kamenu veruje tako i duh duhu veruje jer jedna je tvar reke i jedan je Duh.

 I otkrih ko su oni što govoraše na pozornici što im um u srcu stoji, i otkrih tajnu njihove pozornice, i otkrih poziv njihov nama.

I shvatih da im to niko ne može ukrasti jer lopov nema um u srcu i ne može videti ples Duha i obradova me to.

I otkrih drevno polje pozornica koje su prazne i tama obuzela celo polje. I na tom polju senke tumaraju.

 I suze mi krenuše što poljem ne svetli Sveta Liturgija.

I videh,

Stoji vojnik izmedju reke što teče i govoriše kroz kamenje i pozornice odakle izadjoh. I vojnik imaše pušku na jednom ramenu a na drugome znak.

I u um mi dodje,

"Zašto koza čuva kupus?"

 

Dobrodošli na blog :)

 

Tagovi



Komentari (150)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

stefan.hauzer stefan.hauzer 20:33 26.10.2015

.

"Zašto koza čuva kupus?"


zato što ga voli?




4krofnica 4krofnica 20:52 26.10.2015

Re: .

stefan.hauzer
"Zašto koza čuva kupus?"

zato što ga voli?


jer je prisutan? (performans iz in da haus)
the Cabbage is Present.
:)




docsumann docsumann 22:44 26.10.2015

Re: .

"Zašto koza čuva kupus?"


je l' ima neko neku dobru mozgalicu?
angie01 angie01 00:04 27.10.2015

Re: .

je l' ima neko neku dobru mozgalicu?


Trebalo je da neki čovek čamcem preveze preko reke vuka, kozu i kupus. Ali, evo nevolje: čamac je bio tako mali da je u njega mogao da se smesti samo čovek, a s njim još ili vuk, ili koza, ili kupus. Ako na obali ostavi vuka i kozu, onda će vuk pojesti kozu. Ako ostavi kozu i kupus, onda će koza pojesti kupus. Međutim, u prisustvu čoveka „niko nikoga neće pojesti“.

Mada je situacija izgledala bezizlazna, ipak je čovek našao izlaz iz nje, tj. uspeo je da na tom čamcu sve preveze na drugu obalu reke. Kako je on to učinio?
docsumann docsumann 00:42 27.10.2015

Re: .

kejkpis

prvo je prebacio kozu, a ostavio vuka i kupus.
zatim se vratio po vuka, pa njega prebacio na suprotnu obalu, a sa sobom nazad poveo kozu.
kozu je ostavio na početnu obalu, a ukracao kupus.
kupus je zatim ostavio sa vukom na novoj obali, pa se vratio po kozu, a zatim je i nju prebacio kod vuka i kupusa.

angie01 angie01 01:04 27.10.2015

Re: .

:)..eto.














docsumann docsumann 01:30 27.10.2015

Re: .


lako je jer se prvi potez sam nameće. tj. moraš prebaciti kozu jer je ona u interakciji sa oba preostala učesnika (vuk je jede, a ona jde kupus). poslije je šablon i ima dva moguća nastavka.

nešto teže?
maksa83 maksa83 08:38 27.10.2015

Re: .

je l' ima neko neku dobru mozgalicu?

Ne znam je l' ovo bilo.

Zen monah krene u 4 ujutru na vrh Fudžijame da meditira. Stigne, odmeditira šta je imao da odmeditira, i sledećeg dana u 4 ujutru krene istim putem nazad. Brže je silazio nego što se peo.

Dokaži da se u povratku našao na istoj tačci u istom trenutku (sat, minut, sekund) kao i prethodnog dana kada je dolazio.
alselone alselone 09:03 27.10.2015

Re: .

Dokaži da se u povratku našao na istoj tačci u istom trenutku (sat, minut, sekund) kao i prethodnog dana kada je dolazio.


Tacka je tacka dolaska tj. polaska.
maksa83 maksa83 09:14 27.10.2015

Re: .

Tacka je tacka dolaska tj. polaska.

Nope. Ako se spuštao brže nego što se peo onda nije bio u toj tačci u isto vreme - stigao je na vrh brda recimo u 2 popodne, a u povratku je stigao na tačku odakle je krenuo prethodnog dana recimo oko podne.

Tačka je na putu. Treba (prvo prihvatiti da postoji, ljudi sa tim imaju problem) dokazati da ona postoji.
milojep milojep 09:23 27.10.2015

Re: .

alselone
Dokaži da se u povratku našao na istoj tačci u istom trenutku (sat, minut, sekund) kao i prethodnog dana kada je dolazio.


Tacka je tacka dolaska tj. polaska.


Nije tačno jer se vreme ne poklapa! Ako je krenuo ka mestu meditacije u 4 ujutru nije mogao da stigne u 4 ujutru pa se to ne poklapa sa vraćanjem.

Dokaz se najlakše izvodi sa jednim XY kordinatnim sistemom gde bi na X osu stavio vreme a na Y pređeni put. Prvu pravu bi crtao iz koordinatnog početka i predstavljala bi odlazak, dok bi drugu počinjao sa Y ose u tačci ukupnog puta i išao kontra nagibom do vremena na X osi koje je bilo potrebno za povratak.
Te dve prave bi se sigurno sekle u tačci koju tražimo.

Drugi bi bio čisto logički, zamislimo dva monaha koji u isto vreme (4 ujutru) kreću sa pozicija. Kakvim god brzinama da idu i jedan i drugi na jednoj tačci istog puta će se sresti!



tadejus tadejus 09:26 27.10.2015

Re: .

docsumann
nešto teže?


iz dva mjerenja pronađi jednu lakšu među 9 naizgled jednakih kuglica..
a ako si baš dokon a ti odi ovamo
maksa83 maksa83 09:26 27.10.2015

Re: .

Drugi bi bio čisto logički, zamislimo dva monaha koji u isto vreme (4 ujutru) kreću sa pozicija. Kakvim god brzinama da idu i jedan i drugi na jednoj tačci istog puta će se sresti!

Bravo Miloje.

Neverovatan procenat ljudi npr. tvrdi u startu da je to nemoguće, da ta tačka ne postoji.
milojep milojep 09:40 27.10.2015

Re: .

maksa83
Drugi bi bio čisto logički, zamislimo dva monaha koji u isto vreme (4 ujutru) kreću sa pozicija. Kakvim god brzinama da idu i jedan i drugi na jednoj tačci istog puta će se sresti!

Bravo Miloje.

Neverovatan procenat ljudi npr. tvrdi u startu da je to nemoguće, da ta tačka ne postoji.


Zato što odudara od simetrije! Da istima postaviš pitanje gde bi bila tačka da su brzine iste svi bi 'pogodili' da je to na pola puta
nsarski nsarski 09:47 27.10.2015

Re: .

Dokaži da se u povratku našao na istoj tačci u istom trenutku (sat, minut, sekund) kao i prethodnog dana kada je dolazio.

Eeee, ovo je prosto.
Kloniras lika, pa jednu kopiju pustis da silazi, a drugu da se penje. Kad se sretnu (ista tacka) bice to posle istog vremena putovanja jer su istovremeno krenuli.
milojep milojep 09:52 27.10.2015

Re: .

tadejus
docsumann
nešto teže?


iz dva mjerenja pronađi jednu lakšu među 9 naizgled jednakih kuglica..
a ako si baš dokon a ti odi ovamo

Fali neki podatak! Da li su klasična merenja u pitanju ili imaš terazije?
tadejus tadejus 09:54 27.10.2015

Re: .

milojep

tadejus

docsumannnešto teže?iz dva mjerenja pronađi jednu lakšu među 9 naizgled jednakih kuglica..a ako si baš dokon a ti odi ovamoFali neki podatak! Da li su klasična merenja u pitanju ili imaš terazije?


terazije..
bez terazija je nemoguće naravno..
sa terazijama ti ne fali nikakav podatak
maksa83 maksa83 10:07 27.10.2015

Re: .

sa terazijama ti ne fali nikakav podatak

Podeliš na tri dela od po tri kuglice.
Uzmeš bilo koje dve gomilice od tri komada, uporediš, ako su iste težine baciš ih u džubre pošto je ta lakša u one tri koje nisi merio. Iz te preostale gomiclice uzmeš proizvoljne dve, uporediš, ako su iste onda je to ona treća koju nisi merio, ako nisu iste to je ... ona lakša od te dve.

Ako prve dve gomilice nisu iste težine onda uzNeš lakšu gomilicu (ostale kuglice baciš u džubre da te ne zbunjuju) i ponoviš sa njom ono isto - uzmeš bilo koje dve, izmeriš jednu protiv druge, ako je neka lakša to je ta, ako su iste to je ona treća koju nisi merio.

Daj bre nešto što traži cerebrum.

P.S. & Edit: ovde je zamka (u koju sam ja upao pa sam lupao glavom) u tome što na početku utripuješ da je krajnji cilj da ostaneš sa dve kuglice koje ćeš da meriš jednu protiv druge i da ne može drugačije, a što je nemoguće sa samo 2 merenja.
zemljanin zemljanin 10:09 27.10.2015

Re: .

docsumann

je l' ima neko neku dobru mozgalicu?


Koze, kupuse i sl. ne priznajem u mozgalice ... tu se traži optimizacija konkretnog problema ... generalno svaki komjuter može doći do rešenja jer je problem konkretan ... uneseš parametre i pokreneš simulaciju ... svaki problem sa konkretnim brojem rešenja će svaki kompjuter brže rešiti od čoveka ... zagonetke su već nešto drugo
tadejus tadejus 10:10 27.10.2015

Re: .

maksa83
Podeliš na tri dela od po tri kuglice.Uzmeš bilo koje dve gomilice od tri komada, uporediš, ako su iste težine baciš ih u džubre pošto je ta lakša u one tri koje nisi merio. Iz te preostale gomiclice uzmeš proizvoljne dve, uporediš, ako su iste onda je to ona treća koju nisi merio, ako nisu iste to je ... ona lakša od te dve.Ako prve dve gomilice nisu iste težine onda uzNeš lakšu gomilicu (ostale kuglice baciš u džubre da te ne zbunjuju) i ponoviš sa njom ono isto - uzmeš bilo koje dve, izmeriš jednu protiv druge, ako je neka lakša to je ta, ako su iste to je ona treća koju nisi merio.Daj bre nešto što traži cerebrum.


jeste, ključ je u bacanju u džubre.. jer ako ne baciš zbuniš se garantovano
tadejus tadejus 10:11 27.10.2015

Re: .

maksa83
Daj bre nešto što traži cerebrum.


idi i ti na onaj link za dokone.. ima ponešto za svakoga
milojep milojep 10:14 27.10.2015

Re: .

tadejus
milojep

tadejus

docsumannnešto teže?iz dva mjerenja pronađi jednu lakšu među 9 naizgled jednakih kuglica..a ako si baš dokon a ti odi ovamoFali neki podatak! Da li su klasična merenja u pitanju ili imaš terazije?


terazije..
bez terazija je nemoguće naravno
sa terazijama ti ne fali nikakav podatak


Pa onda je to slično kao priča sa kantama.
Uzmeš tri i tri kuglice i staviš na terazije. Ako su u ravnoteži one tri preostale kriju najlakšu. Izabereš dve i lakša ti je tražena kuglica. Ako je ravnoteža onda je ona treća u pitanju.Isto tako se određuje i kada su u pitanju neke od druge dve grupe po tri kuglice.

Jebiga Maxa bio brži

maksa83 maksa83 10:17 27.10.2015

Re: .

idi i ti na onaj link za dokone.. ima ponešto za svakoga

Project Euler? To sam počeo da radim još pre 5 godina, došao do nekog otpr. 10-og zadatka i batalio, ne što mi je previše lako nego je postalo increasingly teško i nisam video poentu (ne ložim se na mozgalice). Bilo mi je zanimljivo da zadatke rešavam u različitim jezicima sa njihovim idiomima i vidim koji je najsažetiji/najekspresivniji u nekom kontekstu.
tadejus tadejus 10:18 27.10.2015

Re: .

zemljanin

zagonetke su već nešto drugo


a ti pazari nešto od ovoga
tadejus tadejus 10:22 27.10.2015

Re: .

milojep

Pa onda je to slično kao priča sa kantama.Uzmeš tri i tri kuglice i staviš na terazije. Ako su u ravnoteži one tri preostale kriju najlakšu. Izabereš dve i lakša ti je tražena kuglica. Ako je ravnoteža onda je ona treća u pitanju.Isto tako se određuje i kada su u pitanju neke od druge dve grupe po tri kuglice.


e ako imaš kante onda ne moraš da bacaš u džubre..

e a znate ono, sjede dva oca i dva sina a ukupno ih je trojica.. kako to..
moj petogodišnjak dobio kao pitanje u školici..
meni to nikakve logike nema, al eto.. ni on nije znao
tadejus tadejus 10:25 27.10.2015

Re: .

maksa83
idi i ti na onaj link za dokone.. ima ponešto za svakogaProject Euler? To sam počeo da radim još pre 5 godina, došao do nekog otpr. 10-og zadatka i batalio, ne što mi je previše lako nego je postalo increasingly teško i nisam video poentu (ne ložim se na mozgalice). Bilo mi je zanimljivo da zadatke rešavam u različitim jezicima sa njihovim idiomima i vidim koji je najsažetiji/najekspresivniji u nekom kontekstu.


perseverance je čudo..
nije za matore..
prije neku noć počnem da gledam Teacher of the year i na 15tom minutu kažem fuck that..
napredak..
ja sam od onih što čitaju knjigu do kraja bez obzira koliko dosadna bila
pročitala sam i jednog Joe Nesboa.. majku sam mu opsovala sto puta usput, toliko me je iznervirao, al reko nećeš majci, ima da te pročitam..
maksa83 maksa83 10:25 27.10.2015

Re: .

e a znate ono, sjede dva oca i dva sina a ukupno ih je trojica.. kako to..

Znam ono, brije se Mujo ujutru i neko mu kuca na vrata. On: "Ko jeee?". Haso: "Jaaaa bolan!".
Mujo pogleda u ogledalo i promrmlja "Jaa? Nemoguće!".
tadejus tadejus 10:26 27.10.2015

Re: .

maksa83
e a znate ono, sjede dva oca i dva sina a ukupno ih je trojica.. kako to..
Znam ono, brije se Mujo ujutru i neko mu kuca na vrata. On: "Ko jeee?". Haso: "Jaaaa bolan!".Mujo pogleda u ogledalo i promrmlja "Jaa? Nemoguće!".


a to je neki napredni kurs.. možda kad napuni 6
milojep milojep 10:27 27.10.2015

Re: .

Evo jednog sličnog starog(meni) problema za mozganje.
Imaš devet ćupova sa zlatnicima. Samo u jednom su pravi zlatnici a u ostalim vešte kopije. Pravi zlatnik je težak 51 gram a lažni 50.
Sa jednim meenjem odredi u kom su ćupu pravi zlatnici.(ovde nisu u pitanju terazije već precizna vaga)

freehand freehand 10:28 27.10.2015

Re: .

tadejus
docsumann
nešto teže?


iz dva mjerenja pronađi jednu lakšu među 9 naizgled jednakih kuglica..
a ako si baš dokon a ti odi ovamo

Izabereš onu na kojoj piše "15% GRATIS"?
maksa83 maksa83 10:29 27.10.2015

Re: .

ja sam od onih što čitaju knjigu do kraja bez obzira koliko dosadna bila

Ja ne merem tako, previše je zanimljivih knjiga da vreme spucam na dosadne. Tako sam npr. kupio prve dve knjige Barkonog Ciklusa Neal Stephensona pošto mi je Cryptonomicon bio zanimljiv. Počeo jednu, smorio se posle 30 strana i batalio, a greota znaš kakve su velike i lepe... knjige ne bacam iz principa. To je bilo ono vreme pre Kindla kad te takve greške koštaju prostora na policama.
mirelarado mirelarado 10:33 27.10.2015

Re: .

tadejus
maksa83
e a znate ono, sjede dva oca i dva sina a ukupno ih je trojica.. kako to..
Znam ono, brije se Mujo ujutru i neko mu kuca na vrata. On: "Ko jeee?". Haso: "Jaaaa bolan!".Mujo pogleda u ogledalo i promrmlja "Jaa? Nemoguće!".


a to je neki napredni kurs.. možda kad napuni 6


Има и: Особа Икс каже особи Ипсилон: Ти си мој син, а ја нисам твој отац.
Ко је особа Икс?

P.S. У нашој патријархалној средини и многи одрасли се овде збуне...
zemljanin zemljanin 10:34 27.10.2015

Re: .

tadejus
ja sam od onih što čitaju knjigu do kraja bez obzira koliko dosadna bila

moj slučaj ...
tadejus tadejus 10:34 27.10.2015

Re: .

maksa83

Ja ne merem tako, previše je zanimljivih knjiga da vreme spucam na dosadne. Tako sam npr. kupio prve dve knjige Barkonog Ciklusa Neal Stephensona pošto mi je Cryptonomicon bio zanimljiv. Počeo jednu, smorio se posle 30 strana i batalio, a greota znaš kakve su velike i lepe... knjige ne bacam iz principa. To je bilo ono vreme pre Kindla kad te takve greške koštaju prostora na policama.


pa jeste, to shvatiš kad malo pomatoriš, zato kažem da perseverance nije za matore.. ili možda jeste za dovoljno matore..
ali ja sam još praktično dijete, kehm..
a i pažljivo biram knjige..
i još uvijek (izrazito) preferiram papirna izdanja

zilikaka zilikaka 10:38 27.10.2015

Re: .

Dokaz se najlakše izvodi sa jednim XY kordinatnim sistemom gde bi na X osu stavio vreme a na Y pređeni put. Prvu pravu bi crtao iz koordinatnog početka i predstavljala bi odlazak, dok bi drugu počinjao sa Y ose u tačci ukupnog puta i išao kontra nagibom do vremena na X osi koje je bilo potrebno za povratak.
Te dve prave bi se sigurno sekle u tačci koju tražimo.

Drugi bi bio čisto logički, zamislimo dva monaha koji u isto vreme (4 ujutru) kreću sa pozicija. Kakvim god brzinama da idu i jedan i drugi na jednoj tačci istog puta će se sresti!


Čak i da brzina nije prava, nego se menja tokom puta, a ti zakon promene ne znaš, i ne možeš grafički (ili kako već) rešiti, ovaj drugi način pokazuje da ta tačka postoji.
tadejus tadejus 10:39 27.10.2015

Re: .

mirelarado

P.S. У нашој патријархалној средини и многи одрасли се овде збуне...


čuj u našoj..
pa imaš ono istraživanje u čemerici.. nešto tipa preko 60% na pitanje o tome kako je hirurg završio operaciju a nije muško (tako nekako bješe) odgovorilo da je nemoguće..
više ih je čak reklo nešto tipa da je promjenio pol nego što ih je reklo da je u pitanju (moš mislit) žena..
reanimator reanimator 10:40 27.10.2015

Re: .

Znam ono, brije se Mujo ujutru i neko mu kuca na vrata. On: "Ko jeee?". Haso: "Jaaaa bolan!".
Mujo pogleda u ogledalo i promrmlja "Jaa? Nemoguće!".

Ili ono, udje ganci posle seksa u kupatilo, osveži se, pogleda se u ogledalo i kaže "gde si zeetee" :)
zilikaka zilikaka 10:54 27.10.2015

Re: .



iz dva mjerenja pronađi jednu lakšu među 9 naizgled jednakih kuglica
..
Izabereš onu na kojoj piše "15% GRATIS"?

Ma jasno.

Inače, očigledno su kolege roditelji što vrlo male što vrlo velike dece, dok valjaju zadatke koji se standardno pojavljuju osnovcima.
docsumann docsumann 11:17 27.10.2015

Re: .

Dokaži da se u povratku našao na istoj tačci u istom trenutku (sat, minut, sekund) kao i prethodnog dana kada je dolazio.




rješenje, odnosno momenat u kojem se i pri spuštanju i penjanju našao u istoj poziciji je tačka T

gdje je H - visina Fudžijame

t1 - vrijeme silaska niz planinu
t2 - vrijeme penjanja uz planinu


PS tek sad vidjeh da je Miloje dao rješenje. jbg, kasno sam se uključio.

al' meni i ovo bilo lako


PS ovo je linearizovano uprošćenje, brzina silazka / penjanja može biti promjenljiva, odnosno može na grafiku biti predstavljena krivolinijski
docsumann docsumann 11:50 27.10.2015

Re: .

tadejus
docsumann
nešto teže?


iz dva mjerenja pronađi jednu lakšu među 9 naizgled jednakih kuglica..
a ako si baš dokon a ti odi ovamo



što reče maksa ovo je pis of kejk.

mislim da je najteži slučaj sa kuglicama i terazijama, onaj sa 12 kuglica iste veličine od kojih se jedna neznatno razlikuje u težini (ali se ne zna da li je lakša ili teža od ostalih).
otkriti uljez kuglicu u 3 mjerenja.

docsumann docsumann 11:59 27.10.2015

Re: .

Evo jednog sličnog starog(meni) problema za mozganje.
Imaš devet ćupova sa zlatnicima. Samo u jednom su pravi zlatnici a u ostalim vešte kopije. Pravi zlatnik je težak 51 gram a lažni 50.
Sa jednim meenjem odredi u kom su ćupu pravi zlatnici.(ovde nisu u pitanju terazije već precizna vaga)


a, ovo je varijacija Arhimedovog rješenja problema sa deset kraljevih zlatara koji su krlju, jednom godišnje, poklanjali po 10 zlatnih polugi teških po 10 kg.
samo jedan od zlatara je pravio poluge 1 kg lakše. jednim mjerenjem (preciznom, kantarskom vagom) Arhimed je otkrio prevaranta. kako?
docsumann docsumann 12:20 27.10.2015

Re: .


premjestiti jednu šibicu da bi se dobilo tačno rješenje

milojep milojep 12:28 27.10.2015

Re: .

docsumann
Evo jednog sličnog starog(meni) problema za mozganje.
Imaš devet ćupova sa zlatnicima. Samo u jednom su pravi zlatnici a u ostalim vešte kopije. Pravi zlatnik je težak 51 gram a lažni 50.
Sa jednim meenjem odredi u kom su ćupu pravi zlatnici.(ovde nisu u pitanju terazije već precizna vaga)


a, ovo je varijacija Arhimedovog rješenja problema sa deset kraljevih zlatara koji su krlju, jednom godišnje, poklanjali po 10 zlatnih polugi teških po 10 kg.
samo jedan od zlatara je pravio poluge 1 kg lakše. jednim mjerenjem (preciznom, kantarskom vagom) Arhimed je otkrio prevaranta. kako?


Evo male pomoći , ključ je u broju od deset, tj da su mu svi poklanjali po jednu polugu ili čak i broj koji je manji od deset, ne bi mogli(bili sigurni) jednim merenjem rešiti problem.
milojep milojep 12:33 27.10.2015

Re: .

docsumann

premjestiti jednu šibicu da bi se dobilo tačno rješenje



Može li nejednakost biti tačno rešenje
docsumann docsumann 12:41 27.10.2015

Re: .

milojep
docsumann

premjestiti jednu šibicu da bi se dobilo tačno rješenje



Može li nejednakost biti tačno rešenje


ne, jednakost ostaje
angie01 angie01 13:05 27.10.2015

Re: .


nešto teže?


nije ova mozgalica izabrana zbog lako/teze, nego zbog kupusa i koze.:)
docsumann docsumann 13:07 27.10.2015

Re: .

angie01

nešto teže?


nije ova mozgalica izabrana zbog lako/teze, nego zbog kupusa i koze.:)


sad je već prekasno
ako koza laže, kupus ćuti ...
reanimator reanimator 13:10 27.10.2015

Re: .

sad je već prekasno
ako koza laže, kupus ćuti ...

Dođu tako vremena kada kupus zaćuti, koza progovori...
milojep milojep 13:14 27.10.2015

Re: .

docsumann
milojep
docsumann

premjestiti jednu šibicu da bi se dobilo tačno rješenje



Može li nejednakost biti tačno rešenje


ne, jednakost ostaje


Predajem se!
milojep milojep 13:15 27.10.2015

Re: .

reanimator
sad je već prekasno
ako koza laže, kupus ćuti ...

Dođu tako vremena kada kupus zaćuti, koza progovori...

Kakva je to zemlja gde su koze puštene a kupus vezan.
docsumann docsumann 13:19 27.10.2015

Re: .


moja omiljena mozgalica.

na jednom ostrvu žive sve sami bračni parovi. ako žena vara muža to na ostrvu svi znaju sem tog nesrećnika. ostrvski bonton nalaže da se o bračnim prevaram ćuti.
kad muž ipak nekako sazna da je prevaren, isti dan se oblači u kostim djeda mrata i lupa u činele po cijeli dan.
na to ostrvo je dospio jedan brodolomnik, živio među mještanima par mjeseci, i kad je najzad došao brod da ga vozdi kući, on se zahvalio ostravljanima za gostoprimstvo, ali je usput, glasno prokomentarisao da nisu sve žene na tom ostrvu vjerne.
nekoliko dana se ništa značajno nije dešavalo, a onda trećeg dana nakon odlaska brodolomnika na ulicama su se pojavili djeda mrazovi koji su bučno lupali činelama. koliko je djeda mrazova izašlo na ulicu?
docsumann docsumann 13:21 27.10.2015

Re: .

milojep
reanimator
sad je već prekasno
ako koza laže, kupus ćuti ...

Dođu tako vremena kada kupus zaćuti, koza progovori...

Kakva je to zemlja gde su koze puštene a kupus vezan.


a na vuka svi zaboravili
tadejus tadejus 13:44 27.10.2015

Re: .

docsumann

što reče maksa ovo je pis of kejk.mislim da je najteži slučaj sa kuglicama i terazijama, onaj sa 12 kuglica iste veličine od kojih se jedna neznatno razlikuje u težini (ali se ne zna da li je lakša ili teža od ostalih).otkriti uljez kuglicu u 3 mjerenja.


pa kako može biti najteža kad je princip identičan..
kao da kažeš lako mi je ovo sa dva oca i dva sina al sa dve majke i dve kćerke je zaguljeno.. (mada ko zna, možda i ovo za nekog stoji)
i kakve veze ima jel teža ili lakša ako je samo jedna..
tadejus tadejus 13:45 27.10.2015

Re: .

reanimator
Ili ono, udje ganci posle seksa u kupatilo, osveži se, pogleda se u ogledalo i kaže "gde si zeetee" :)


a politički korektan je i onaj kad ciga kaže ciganki, vidiš kako se naš odnos vremenom razvija, bila si mi sestra, pa žena a sad ćeš mi biti tašta..
docsumann docsumann 13:46 27.10.2015

Re: .

pa kako može biti najteža kad je princip identičan..


nije, pošto ne znaš da li je različita kuglica lakša ili teža od ostalih. a i ima ih 12.

misim najbolje je da sama probaš, pa javi rješenje
zilikaka zilikaka 13:49 27.10.2015

Re: .

moja omiljena mozgalica.


Što bi neki kazli: "Deda*, to si pričo..."

* nije starosno određenje
zemljanin zemljanin 13:51 27.10.2015

Re: .

docsumann

premjestiti jednu šibicu da bi se dobilo tačno rješenje


Skineš jednu šibicu sa desne strane = ostane II
dodaš šibicu na V tako da formira koren
koren iz 1 = 1
1+1=2


EDIT: dodao sliku

tadejus tadejus 13:51 27.10.2015

Re: .

docsumann
moja omiljena mozgalica.na jednom ostrvu žive sve sami bračni parovi. ako žena vara muža to na ostrvu svi znaju sem tog nesrećnika. ostrvski bonton nalaže da se o bračnim prevaram ćuti.kad muž ipak nekako sazna da je prevaren, isti dan se oblači u kostim djeda mrata i lupa u činele po cijeli dan.na to ostrvo je dospio jedan brodolomnik, živio među mještanima par mjeseci, i kad je najzad došao brod da ga vozdi kući, on se zahvalio ostravljanima za gostoprimstvo, ali je usput, glasno prokomentarisao da nisu sve žene na tom ostrvu vjerne.nekoliko dana se ništa značajno nije dešavalo, a onda trećeg dana nakon odlaska brodolomnika na ulicama su se pojavili djeda mrazovi koji su bučno lupali činelama. koliko je djeda mrazova izašlo na ulicu?


nisi dobro postavio..
prvo bonton bi morao da nalaže da se na ostrvu ćuti o preljubi pred prevarenim ali priča svima ostalima..
inače ne bi moglo biti da svi znaju osim nesrećnika..
ako je tako..
moralo bi biti da samo jedna žena vara.. jer ako ih je više.. onda bi svi već znali da nisu sve vjerne (nesrećnik koji ne zna za svoju ženu znao bi za bar jednu drugu)..
ako samo jedna vara.. taj je saznao kad je brodlomnik otišao..
a što je čekao 3 dana..
e to ne znam..
pa bih rekla da tu ima još propusta osim onog da bonton nalaže da se o prevari ne govori..
angie01 angie01 13:59 27.10.2015

Re: .

Dođu tako vremena kada kupus zaćuti,



tadejus tadejus 14:01 27.10.2015

Re: .

docsumann
pa kako može biti najteža kad je princip identičan..
nije, pošto ne znaš da li je različita kuglica lakša ili teža od ostalih. a i ima ih 12.misim najbolje je da sama probaš, pa javi rješenje


a ok, miješaš iz grupa od po 4 u slučaju da ti se rezulat prvog mjerenja ne poklopi..
nije svejedno dal su iste težine ali princip je ipak isti
mada, slažem se, jeste teže od opcije sa 9 kuglica od kojih je jedna striktno teža
milojep milojep 14:01 27.10.2015

Re: .

moralo bi biti da samo jedna žena vara.. jer ako ih je više.. onda bi svi već znali da nisu sve vjerne (nesrećnik koji ne zna za svoju ženu znao bi za bar jednu drugu)..
ako samo jedna vara.. taj je saznao kad je brodlomnik otišao..


to bi onda značilo i da se do tada nijedan deda mraz nije ni pojavljivao!?
A što se tiče trećeg dana to mi liči na ono pitanje:

Zašto kinezi na biciklu idu u kupleraj?
tadejus tadejus 14:08 27.10.2015

Re: .

milojep
moralo bi biti da samo jedna žena vara.. jer ako ih je više.. onda bi svi već znali da nisu sve vjerne (nesrećnik koji ne zna za svoju ženu znao bi za bar jednu drugu)..ako samo jedna vara.. taj je saznao kad je brodlomnik otišao..
to bi onda značilo i da se do tada nijedan deda mraz nije ni pojavljivao!? A što se tiče trećeg dana to mi liči na ono pitanje:Zašto kinezi na biciklu idu u kupleraj?


ma ne nego da je taj prvi rogonja (arherogonja) odradio svoj ples sa činelama a žena mu se uzela u pamet pa je sve opet bilo ok dok nije došao brodolmnik i opet poremetio ravnotežu..
bladerunner92 bladerunner92 14:08 27.10.2015

Re: .

angie01
Dođu tako vremena kada kupus zaćuti,



milojep milojep 14:13 27.10.2015

Re: .

koliko je djeda mrazova izašlo na ulicu?


Ja mislim da je tu proradila ženska ljubomora, pa je onda svaka posumnjala u svog muža kada je saznala da ima nevernih žena sa druge strane! Prvi dan im se kuvalo, drugi dan su se dale u akciju preljube, a treći dan su muževi izašli kao deda mrazevi.
Pa bi se moglo reći da su izašli svi sem onog jednog što reče Tadejus Taj je i dalje mislio da mu je žena verna
tadejus tadejus 14:20 27.10.2015

Re: .

milojep
treći dan su muževi izašli kao deda mrazevi...


a što me (neznano kako) podsjeti na vic o meri (i mornarima)

Dnevnik jednog mornara



31.08.1883.
Otplovili smo prema zapadu, nadamo se da ćemo naći novi kontinent. Posada je dobro raspoložena, hrana je odlična, pet cura iz luke je sa nama i vrlo su srećne.
31.10.1883.
Kompas je crk'o, orijentišemo se prema suncu i zvezdama (kada nije oblačno- jebem im mater i onim oblacima). Posada je još uvek dobro raspoložena, cure su dobro.
30.11.1883.
Jak vetar nam je rastrgao sva jedra, osim jednog. To nas je jako usporilo. Posada je još uvek dobro raspoložena, cure su dobro.
1.1.1884
Slavimo Novu godinu, jebe nam se za vetar koji nas baca tamo-vamo, ne znamo gde smo jer je već 25 dana oblačno. Posada je još uvek dobro raspoložena, cure su dobro.
28.2.1884
U olujnoj noći smo doživeli brodolom. Spasilo se 30 mornara i kuvarica Meri, ružna k'o smrt. Sve cure iz luke su se udavile. Šta ćemo, kako ćemo bez njih? Spas smo našli na pustom ostrvu.
31.2.1884
Na sreću, talasi su nas odneli prema jugu, pa nam bar na pustom ostrvu nije hladno. Ružna Meri kuva odlično, a nekolicina mornara nije izdržala pa je obavila s njom one stvari zatvorenih očiju. Ja to nikad ne bih mogao.
30.4.1884.
Sa Meri sada vodi ljubav svih trideset mornara. Da, i ja sam među njima. Otkrio sam da ima divnu dušu, da je puna razumevanja. Mislim da sam se zaljubio.
31.5.1884.
Jutros sam otišao kod Meri. Ljubili smo se, bilo je divno i onda mi je dala. Nakon toga, isto su učinili i ostali mornari.
30.6.1884
Svaki dan se znojimo zbog jakog sunca. U hladovini se znojimo na Meri. Svaki dan je prekrasan. Kakva sreća što je Meri preživela.
30.6.1885.
Meri je svaki dan (čini mi se) sve lepša. Iako se primeti da teško živi.
30.6.1886.
Meri više ne mora da nam kuva. Sada kuva Džo. Hrana je odvratna, ali svaki nam dan ulepša Meri jer sada svi stignemo svakog dana na red.
30.6.1889
Meri je iscrpljena, čini se da će se razboleti.
30.7.1889
Meri je dobila visoku temparaturu. Svi se molimo za njeno zdravlje. Zbog visoke temperature i njena je toplija za tri stepena- što je za nas mornare interesantna promena.
30.8.1889.
Meri je u besvesnom stanju, temperature je dostigla 41,2C…Bojimo se najgoreg.
31.8.1889.
Meri je umrla. Nas tridesetorica, sve sami morski vuci, plačemo k'o deca. Ne znamo šta ćemo bez Meri.
1.9.1889.
Pokopali smo Meri. Život je izgubio svaki smisao.
2.9.1889
Kuvar Džo se obesio o kokosovu palmu, Džek i Džim su se međusobno izboli noževima…Postaje neizdrživo.
3.9.1889.
Danas smo iskopali Meri…
angie01 angie01 14:23 27.10.2015

Re: .

bladerunner92



milojep milojep 14:36 27.10.2015

Re: .

zemljanin
docsumann

premjestiti jednu šibicu da bi se dobilo tačno rješenje


Skineš jednu šibicu sa desne strane = ostane II
dodaš šibicu na V tako da formira koren
koren iz 1 = 1
1+1=2


EDIT: dodao sliku



Gde si ti video da šibicari znaju da vade koren
Gospodja Klara Gospodja Klara 15:01 27.10.2015

Re: .

moja omiljena mozgalica.


A da ti malo obrišeš ovaj komentar i izbegneš rizik da te neki od nas presretnu u mraku i drugarski ćebuju?

(Da, da, svesna sam da bi to moralo da bude poveliko ćebe i da bi bilo poželjno da nas bude bar desetoro.):)
emsiemsi emsiemsi 15:13 27.10.2015

Re: .

maksa83

...

P.S. & Edit: ovde je zamka (u koju sam ja upao pa sam lupao glavom) u tome što na početku utripuješ da je krajnji cilj da ostaneš sa dve kuglice koje ćeš da meriš jednu protiv druge i da ne može drugačije, a što je nemoguće sa samo 2 merenja.

Ниси само ти упадао у ту замку !
И други неискуснији су грешили на исти начин.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:58 27.10.2015

Re: .

jer je prisutan? (performans iz in da haus)

izvinjavam se zbog celodnevnog odsustva
i je l' neko provalio; zašto koza čuva kupus?


maksa83 maksa83 17:22 27.10.2015

Re: .

i je l' neko provalio; zašto koza čuva kupus?

Zato što je videla pile kako prelazi ulicu.

E sad, da koza zna da pile ne jede kupus ne bi bila koza...
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:39 27.10.2015

Re: .

da koza zna da pile ne jede kupus ne bi bila koza...

đasvi mi se ovo objašnjenje, ali gde je neka zika? kod doksa smo u gostima, a društvo u ćošku tapka u mestu:)




maksa83 maksa83 18:05 27.10.2015

Re: .

ali gde je neka zika?

Zika, zika...

Može naivni rnr, kao naivno slikarstvo?

(mozgalica za tebe i domaćina - ko je za bubnjOvima?)


stefan.hauzer stefan.hauzer 18:22 27.10.2015

Re: .

nije dovoljno heavy!


kažu da je čovek, inače, žešće govno, ali sam mu sve oprostio - jer je žena u telu kamiondžije:)




alselone alselone 18:22 27.10.2015

Re: .

Nope. Ako se spuštao brže nego što se peo onda nije bio u toj tačci u isto vreme - stigao je na vrh brda recimo u 2 popodne, a u povratku je stigao na tačku odakle je krenuo prethodnog dana recimo oko podne.

Tačka je na putu. Treba (prvo prihvatiti da postoji, ljudi sa tim imaju problem) dokazati da ona postoji.


Nisam dobro procitao, mislio sma da je trik pitanje. Ima takvih problema u onim knjigama mozgalicama za decu. Spominjao sam onu zutu sto sam ukrao zeni kad je bila dete. Tamo je bio veoma slican primer sa vozicima.
zemljanin zemljanin 18:27 27.10.2015

Re: .

milojep
Gde si ti video da šibicari znaju da vade koren

... ali su zato moja drvca nemerljivo kvalitetnija od Dokovih ... njegova su neka sirotinjska ... a još sam skinuo "glavu" zbog dece
disident79 disident79 18:30 27.10.2015

Re: .

Imaš devet ćupova sa zlatnicima. Samo u jednom su pravi zlatnici a u ostalim vešte kopije. Pravi zlatnik je težak 51 gram a lažni 50.


Iz poređanih ćupova uzima se različiti broj zlatnika:
prvi ćup 1 zlatnik
drugi ćup 2 zlatnika
treći ćup 3 zlatnika
.
.
.
deseti ćup 10 zlatnika

Ukupno 55 zlatnika, izmeriti sve zajedno. Zavisno od mase rezultat će pokazati koji je ćup u pitanju. N-ti ćup ako je masa 55*50 +N, odnosno:
prvi ćup masa je 2751g
drugi ćup masa je 2752g
.
.
.
.
deseti ćup masa je 2760g

EDIT:Sad tek vidim da je bilo postavljeno 9 ćupova, ali odgovor vredi za bilo koji broj ćupova dok zlatnika u ćupovima ima više ili jednako broju ćupova.

Pitanje:
Nastavi niz
1
1 1
2 1
1 2 1 1
1 1 1 2 2 1
? ? ? ? ? ?


niccolo niccolo 18:36 27.10.2015

Re: .

Imaš devet ćupova sa zlatnicima. Samo u jednom su pravi zlatnici a u ostalim vešte kopije. Pravi zlatnik je težak 51 gram a lažni 50.

Pa i nije baš vešta kopija ako su promašili gramažu za 2%.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:45 27.10.2015

Re: .

Gde si ti video da šibicari znaju da vade koren


Kad si posledji put ti to radio, ali peške, bez digitrona?
:)
maksa83 maksa83 18:59 27.10.2015

Re: .

kažu da je čovek, inače, žešće govno

E neka je, ljubi ga majka, ja mislio da je samo šizofreničar, pošto ne zna siroma' kakvu bi muziku pre pravio, đa stoner metal, đa tvrdi metal, đa pank, đa rokabili... a izgleda kao lokalni opštinski Ku Klux Klan funkcioner.

Taj Blues For The Red Sun album mi se pre neki mesec pojavio niotkuda i uzverao mi se među top 20 all time omiljenih.

Ali čovek je u svoj toj šizofreniji sasvim lucidan. Kaže: "To me Hendrix is the ultimate guitar player. To me there's two Jimies - there's Jimmy Page and Jimi Hendrix, and Jimi Hendrix is the black guy who's like ... the Light, and Jimi Page is the white guy who is actually the Dark."



4krofnica 4krofnica 20:21 27.10.2015

Re: .

stefan.hauzer
nije dovoljno heavy!
ali sam mu sve oprostio - jer je žena u telu kamiondžije:)


:))) istina, kad obuče uske majice bez rukava na kamiondzijsko telo
i senzibilno zavrcka kukovima, nJežnije nego elvis, uh.. sve mu je oprošteno!





docsumann docsumann 05:57 28.10.2015

Re: .

a ok, miješaš iz grupa od po 4 u slučaju da ti se rezulat prvog mjerenja ne poklopi..
nije svejedno dal su iste težine ali princip je ipak isti
mada, slažem se, jeste teže od opcije sa 9 kuglica od kojih je jedna striktno teža


moliću striktno rješenje
docsumann docsumann 11:15 28.10.2015

Re: .

Taj Blues For The Red Sun album mi se pre neki mesec pojavio niotkuda i uzverao mi se među top 20 all time omiljenih.


Kyuss su bili čudo!
maksa83 maksa83 11:36 28.10.2015

Re: .

Kyuss su bili čudo!

Kad reče stoner metal...

docsumann docsumann 13:18 28.10.2015

Re: .

itanje:
Nastavi niz
1
1 1
2 1
1 2 1 1
1 1 1 2 2 1
? ? ? ? ? ?


1 1 1 1 1 1 1 2 1 2 1 1
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:32 28.10.2015

Re: .

Kad reče stoner metal...

nađimo mu korene!



docsumann docsumann 15:09 28.10.2015

Re: .

stefan.hauzer
Kad reče stoner metal...

nađimo mu korene!



Jukie Jukie 16:25 28.10.2015

Re: .

tadejus
maksa83
Podeliš na tri dela od po tri kuglice.Uzmeš bilo koje dve gomilice od tri komada, uporediš, ako su iste težine baciš ih u džubre pošto je ta lakša u one tri koje nisi merio. Iz te preostale gomiclice uzmeš proizvoljne dve, uporediš, ako su iste onda je to ona treća koju nisi merio, ako nisu iste to je ... ona lakša od te dve.Ako prve dve gomilice nisu iste težine onda uzNeš lakšu gomilicu (ostale kuglice baciš u džubre da te ne zbunjuju) i ponoviš sa njom ono isto - uzmeš bilo koje dve, izmeriš jednu protiv druge, ako je neka lakša to je ta, ako su iste to je ona treća koju nisi merio.Daj bre nešto što traži cerebrum.


jeste, ključ je u bacanju u džubre.. jer ako ne baciš zbuniš se garantovano


I zato se Kristofer Bun u knjizi "Čudan događaj sa psom u neko doba noći" zeznuo kad je rešavao zadatak sa troja vrata pa je iza jednih blago, a ako kažeš da su vrata B, i otvoriš vrata A i tamo nema ništa, kolika je verovatnoća da je blago ipak iza B a ne iza C

Zato što Kristofer to rešava matematički umesto da gleda ispred sebe

U trenutku kada eliminišeš vrata A, više ne postoji originalni zadatak, više nije "blago je iza jednih od ovih trojih vrata" nego "blago je ili iza B ili iza C", dakle 1/2 i 1/2, nema više treće opcije.
docsumann docsumann 16:45 28.10.2015

Re: .

I zato se Kristofer Bun u knjizi "Čudan događaj sa psom u neko doba noći" zeznuo kad je rešavao zadatak sa troja vrata pa je iza jednih blago, a ako kažeš da su vrata B, i otvoriš vrata A i tamo nema ništa, kolika je verovatnoća da je blago ipak iza B a ne iza C

Zato što Kristofer to rešava matematički umesto da gleda ispred sebe

U trenutku kada eliminišeš vrata A, više ne postoji originalni zadatak, više nije "blago je iza jednih od ovih trojih vrata" nego "blago je ili iza B ili iza C", dakle 1/2 i 1/2, nema više treće opcije.



wrong!

raspodjela vjerovatnoća presotaje. B - 1/3, A - 2/3


za slikovitiji primjer, uzmi da treba da nađeš keca pika nasumično birajući iz špila karata.
recimo da si odabrao jednu od 52 karte, krupije odbacuje njih 50 i ostavlja samo onu koju si ti na početku izabrao i još jednu nepoznatu.
šta misliš da li je raspodjela vjerovatnoća da jedna od njih bude kec pik, 50:50?

princip je isti samo ti količina karat bolje podcrtava suštinu slučaja.
anfieldroad anfieldroad 16:59 28.10.2015

Re: .

raspodjela vjerovatnoća presotaje. B - 1/3, A - 2/3




Yap! Bilo na Nat Geo. Plastično i jasno, kako samo oni umeju. Sa troje vrata, vrata A, B i C...

Nego, ako me sećanje ne vara, već je bio jedan čitav Doksov blog posvećen Kyuss? Fenomenalni, nema šta a možda ipak samo serija komentara...
docsumann docsumann 17:03 28.10.2015

Re: .

ap! Bilo na Nat Geo. Plastično i jasno, kako samo oni umeju. Sa troje vrata, vrata A, B i C...


imao je i sarski davno blog o tome. mislim da sam se tad prvi put uključio u blog diskusiju. jbg, nisam mogao da izdržima da im ne rečem

Nego, ako me sećanje ne vara, već je bio jedan čitav Doksov blog posvećen Kyuss? Fenomenalni, nema šta a možda ipak samo serija komentara...


biJo!

Heavy Sounds From a Desert
disident79 disident79 00:27 29.10.2015

Re: .

Nastavi niz
1
1 1
2 1
1 2 1 1
1 1 1 2 2 1
? ? ? ? ? ?


1 1 1 1 1 1 1 2 1 2 1 1


Jok, ima 6 znakova pitanja, dakle 6 cifara,
HINT:Nije matematicki problem
mirelarado mirelarado 01:42 29.10.2015

Re: .

imao je i sarski davno blog o tome. mislim da sam se tad prvi put uključio u blog diskusiju. jbg, nisam mogao da izdržima da im rečem


Био је то овај блог. Очи ми је отворио.
docsumann docsumann 05:47 29.10.2015

Re: .

disident79
Nastavi niz
1
1 1
2 1
1 2 1 1
1 1 1 2 2 1
? ? ? ? ? ?


1 1 1 1 1 1 1 2 1 2 1 1


Jok, ima 6 znakova pitanja, dakle 6 cifara,
HINT:Nije matematicki problem



3 1 2 2 1 1

EDIT: mada rješenje nije jednoznačno i mogući su razni pristupi, tako da ni ono predhodno ne smatram pogrešnim
tadejus tadejus 09:07 29.10.2015

Re: .

docsumann
I zato se Kristofer Bun u knjizi "Čudan događaj sa psom u neko doba noći" zeznuo kad je rešavao zadatak sa troja vrata pa je iza jednih blago, a ako kažeš da su vrata B, i otvoriš vrata A i tamo nema ništa, kolika je verovatnoća da je blago ipak iza B a ne iza CZato što Kristofer to rešava matematički umesto da gleda ispred sebeU trenutku kada eliminišeš vrata A, više ne postoji originalni zadatak, više nije "blago je iza jednih od ovih trojih vrata" nego "blago je ili iza B ili iza C", dakle 1/2 i 1/2, nema više treće opcije.


wrong!raspodjela vjerovatnoća presotaje. B - 1/3, A - 2/3za slikovitiji primjer, uzmi da treba da nađeš keca pika nasumično birajući iz špila karata.recimo da si odabrao jednu od 52 karte, krupije odbacuje njih 50 i ostavlja samo onu koju si ti na početku izabrao i još jednu nepoznatu.šta misliš da li je raspodjela vjerovatnoća da jedna od njih bude kec pik, 50:50?princip je isti samo ti količina karat bolje podcrtava suštinu slučaja.


even more wrong..

da uđe u zapisnik da sam se ja sa onim bacanjem u džubre zahebavala..
nema potrebe da se išta baca u džubre i teško se u pomenutom problemu sa 9 kuglica možeš zbuniti..
sa minimumom smisla za logiku zadatak je rješiv u desetak sekundi..
bez smisla čini ti se da nije rješiv..
zabuna je skoro pa nemoguća..
te tako to nema veze sa monty hall problemom (problemom troje vrata)..

kod monty hall problema poenta je u ponašanju voditelja kviza, koje nije slučajno.. ono mijenja vjerovatnoću da se auto nađe iza vrata ponuđenih kao alternativa prvobitno izabranim..
da voditelj nasumično otvara vrata bez pokazivanja šta je iza njij vjerovatnoća bi ostala 50:50, odnosno po 1/3 za obe opcije..
ako znaš da voditelj nikad neće otvoriti vrata sa autom to mijenja šanse u 1/3 i 2/3..

problem sa kartama onda zavisi od toga da li krupije zna koju alternativnu kartu ti je ponudio ili ne.. pa može da promjeni vjerovatnoću sa 1/52 ili ne zavisno od toga..
ali princip rješavanja problema nije u broju ponuđenih opcija nego u pravilima ponašanja krupijea (ili voditelja kviza)
docsumann docsumann 11:41 29.10.2015

Re: .

tadejus


jesi ti meni srećo rješila onaj sa 12 kuglica i jednom neregularne težine


kod monty halll problema suština je upravu u prenosu vjerovatnoća.

problem sa kartama onda zavisi od toga da li krupije zna koju alternativnu kartu ti je ponudio ili ne.. pa može da promjeni vjerovatnoću sa 1/52 ili ne zavisno od toga..
ali princip rješavanja problema nije u broju ponuđenih opcija nego u pravilima ponašanja krupijea (ili voditelja kviza)


krupije se kod karata vodi istom logikom kao ivoditelj sa troje vrata.

kao što krupije zna šta je iza kojih vrata, tako zna i koja se karta krije ispod naličja. naravno da je ona jednu koju je ostavio ili kec pik, ili bilo koja druga, ako je igrač ipak nekako uspio da ga nabode u svom prvom izboru.

dakle, raspodjela koja se izvrši u prvom izboru, kod vrata je ona 1:2. a kod karata 1:51, ostaje ista i kad krupije (ili voditelj) eliminiše iz igre sve preostale karte odnosno vrata koja ne nose nagradu, s tim što mora ostaviti bar jedna vrata i bar jednu kartu.

ne znam šta te ovdje buni. elementarno je jednostavno
tadejus tadejus 11:53 29.10.2015

Re: .

docsumann
tadejus

jesi ti meni srećo rješila onaj sa 12 kuglica i jednom neregularne težine kod monty halll problema suština je upravu u prenosu vjerovatnoća.
problem sa kartama onda zavisi od toga da li krupije zna koju alternativnu kartu ti je ponudio ili ne.. pa može da promjeni vjerovatnoću sa 1/52 ili ne zavisno od toga..ali princip rješavanja problema nije u broju ponuđenih opcija nego u pravilima ponašanja krupijea (ili voditelja kviza)krupije se kod karata vodi istom logikom kao ivoditelj sa troje vrata.kao što krupije zna šta je iza kojih vrata, tako zna i koja se karta krije ispod naličja. naravno da je ona jednu koju je ostavio ili kec pik, ili bilo koja druga, ako je igrač ipak nekako uspio da ga nabode u svom prvom izboru. dakle, raspodjela koja se izvrši u prvom izboru, kod vrata je ona 1:2. a kod karata 1:51, ostaje ista i kad krupije (ili voditelj) eliminiše iz igre sve preostale karte odnosno vrata koja ne nose nagradu, s tim što mora ostaviti bar jedna vrata i bar jednu kartu.ne znam šta te ovdje buni. elementarno je jednostavno


ah..
jesi se sad iznervirao?
komentar ti više nema nikakvog smisla.. pišeš upravo suprotno od onoga što si maloprije s visine spočitavao jukiju..
sve su to odavno poznati problemi, rješenja su sva na gomilu mjesta data na internetu (pa i tog sa 12 kuglica)
zar to ne znaš..
smori ta sujeta do zla boga
docsumann docsumann 12:01 29.10.2015

Re: .

ah..
jesi se sad iznervirao?


ne, odakle ti to. pa ja ne znam čak ni kad sam se zadnji put iznervirao na blogu. a jes jednom kad mi čarsli spočitovao nemoralne namjere

samo pedantno ispravljam tvoje greške iz komentara.

eto, natjera me da se isponavljam. kao što voditelj zna šta je iza kojih vrata, tako i krupije zna koja je koja karta i gdje je traženi kec pik. razlika je samo u broju falš (praznih) vrata odnosno karata.
princip je skroz isti. uvijek se konačni izbor svodi na dvoje vrata odnosno dvoje karata.
stvarno, ali stvarno mi nije jasno kako ti to promiče.

a u sujetu mi ne diraj. pogotovo kad su mozgalice u pitanju

i nikad ne viri u rješenja
tadejus tadejus 12:07 29.10.2015

Re: .

docsumann
ah..jesi se sad iznervirao?
ne, odakle ti to.


otud što mi se obraćaš sa srećo a zatim pišeš užurbano upravo suprotno onom što si u prethodnom komentaru pisao
drago mi je ako griješim

docsumann

samo pedantno ispravljam tvoje greške iz komentara.eto, natjera me da se isponavljam. kao što voditelj zna šta je iza kojih vrata, tako i krupije zna koja je koja karta i gdje je traženi kec pik. razlika je samo u broju falš (praznih) vrata odnosno karata. princip je skroz isti. uvijek se konačni izbor svodi na dvoje vrata odnosno dvoje karata.stvarno, ali stvarno mi nije jasno kako ti to promiče.a u sujetu mi ne diraj. pogotovo kad su mozgalice u pitanju i nikad ne viri u rješenja


e sad ako uspiješ da prevaziđeš sujetu uvidjećeš da si pedantno trebao da ispravljaš svoje greške
a i ne moraš
do tebe je
docsumann docsumann 12:11 29.10.2015

Re: .

otud što mi se obraćaš sa srećo a zatim pišeš užurbano upravo suprotno onom što si u prethodnom komentaru pisao
drago mi je ako griješim



ok, može sestro? a možeš li sad, samo natenane, ako imaš vremena, da mi ukažeš na to što sam to kontradiktorno napisao u tih par komentara.
gdje sam sam sebi skočio u usta.
cijelo vrijeme pišem o istom principu odvijanja igre, i stvarno mi nije jasno kako to ne vidiš.

ako ih navedeš ja ih ispravljam, uz izvinjenje. ofkors i no frks.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana