Energetika

Табла за писање: Стихови

Predrag Brajovic RSS / 30.10.2015. u 21:31
      Био сам на Сајму књига.
     Пред само затварање хала растао сам се с пријатељем и сео на мотор. Дошао сам до наплатне рампе за паркинг. Пружио сам своју улазну паркинг карту, на основу које се временски наплати паркирање. Старија жена у наплатној кућици погледала ме је и рекла:
     - А зашто сте ми ово дали?
     - Не разумем?
     - Па зшто се ми дали да наплатим карту? Ви сте на мотору?
     - Па?
     - Па не морате да платите, можете да забиђете кућицу и прођете поред.
     - Да тако, онда, не платим карту?
     - Да.
     Застао сам и погледао је пажљивије.
     - Нема везе. Наплатите ми.
     - Стварно?
     - Да. Ја волим да плаћам.
     Иза наплатне кућица је пружни прелаз. Рампа на њему је била спуштена. Неки пешаци су се и поред тога провлачили и прелазили пругу. Један од редара, с оним флуоросцентним прслуком, који је стојао поред рампе, није реговао. Поред мене је доклизао црни џип мерцедес, велики ML. Онај највећи. Не познајем моделе кола, али овај знам - мој ме је један познаник њим возио. На десном блатобрану био је исписан натпис на енглеском: Only Milk And Juice Come In 2 Litres. Подигао сам поглед с блатобрана. Прозор се спуштао:
     - И, шта кажеш - обратио ми се један покрупни, необријани, са стомачићем и раскопчаном црном кожном јакном - видим да си прочитао?
     - Јесам.
     - И?
     - Па шта ја знам, неко и то воли.
    Затворио је прозор и пустио музику. Кола су почела да се тресу од прегласних басова и тонова. Под кацигом нисам успео да разазнам текст, али била је то нека домаћа народњачка ствар.
     Воз је био дугачак и споро пролазио. Неки теретни, унифицираних вагона. Редови контејнера. Име транспортне фирме било је исписано на њима. Име које сам заборавио. Рампа се подигла и кренуо сам, први, ка граду. Иза мене су остајали људи, и Сајам књига, и познаници и пријатељи и стихови.

Као боја његових очију

И кажи му, ако не дођем,
да сам се био саплео, неспретно пао,
да ми је срца престало
да воли и закаснило
да куца. Кажи му,
ако не дођем,
да сам био уморан
и стар, да нисам више
умео да трчим, радујем се
и гледам свет као да се
родио претходног дана.
Кажи му да сам био веран
страсти и грешкама,
да сам лутао
циљајући у праве ствари и мете,
да сам уморан
заборавио како да дишем.

И кажи му да га
и сад ипак волим.
А то што ме нема,
то су ситнице, заборављене цедуље
са хемијског чишћења, и стари
рачуни за струју, телефон и
небо белих облака.

Као боја његових очију.



Komentari (284)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 21:33 30.10.2015

Kako si prošao

?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:46 30.10.2015

Re: Kako si prošao

Кратко и лепо. Ја не волим да идем на Сајам, никад нисам ни волео. Говорио сам на представљању једне књиге. Иначе вероватно не бих ни отишао. Срео сам, за кратко време, јако пуно познаника и другова. Неки су ме растужили -- видим да их здравље не држи, с некима сам се љуто и оштро пријатељски речима изнабадао, неки су ме удавили. Смејао сам се с једном другарицом издавачицом, њој су књигу за коју има права -- Пипи дуга чарапа -- без знања и одобрења објавили у другој издавачкој кући, а да би замели траг мало су изменили име ауторке. Каже ми да је отишла до штанда лопов-издавача, рекла му шта је имала да каже, а он поцрвенео и уклонио књигу.
niccolo niccolo 21:47 30.10.2015

Re: Kako si prošao

Aaa...ja pitao u smislu šta si kupio
marco_de.manccini marco_de.manccini 03:41 31.10.2015

Re: Kako si prošao

Каже ми да је отишла до штанда лопов-издавача, рекла му шта је имала да каже, а он поцрвенео и уклонио књигу.

Ц-ц-ц па то је тако неколегијално. Али има ту и трачка наде, неки људи бар поцрвене.
anonymous anonymous 07:43 31.10.2015

Re: Kako si prošao

niccolo
Aaa...ja pitao u smislu šta si kupio


Па,....улазницу ...


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:30 01.11.2015

jesu te neki pitali jesi pro il con Kosova

Неки су ме растужили -- видим да их здравље не држи, с некима сам се љуто и оштро пријатељски речима изнабадао, неки су ме удавили.



hm, a da li su te ikoji obradovali?

it seems that entire emotion was... kind of resigned, or it 's a lack of warm sunny days 'round B-grade?
emsiemsi emsiemsi 21:38 30.10.2015

?

Шта си хтео да кажеш у уводном блогу ?
Појасни !
reanimator reanimator 21:42 30.10.2015

Re: ?

Шта си хтео да каже у уводном блогу ?
Појасни !

Da je imao overu od gospodje na kasi, koja je htela da ga pusti na lepe oči. Braja, zavodniče
emsiemsi emsiemsi 22:00 30.10.2015

Re: ?

reanimator
Шта си хтео да каже у уводном блогу ?
Појасни !

Da je imao overu od gospodje na kasi, koja je htela da ga pusti na lepe oči. Braja, zavodniče

Јбт, да сам знао да на том сајму има и секса, можда бих и ја отишао.
Додуше, оне масне пљескавице ми се гаде.
Spiridon Spiridon 18:15 31.10.2015

Re: ?

Da je imao overu od gospodje na kasi,


braja je hteo nju da impresionira nepotrebnim placanjem parkinga, a njega ovaj baja ja ML-om

krug se zatvorio
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:43 30.10.2015

deo prvi

"Ušla sam u autobus 33 u Jovana Avakumovića do Slavije, otkucala kartu, sela i dobila nervni slom, jer je iz sedišta na kojem je bio odvaljen tapacirani deo, štrčao šraf koji mi je pocepao pantalone. Vozač informisan, sedište i autobus uslikani, prijavljeno dispečeru", kaže za "Večernje novosti" sugrađanka koja je doživela neprijatnost u autobusu.
...........
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:45 30.10.2015

Re: deo drugi

i nastavak, za Braju

To vozilo je isključeno iz saobraćaja, a prijava ja poslata odeljenju GSP-a za žalbe.

Posle nešto više od mesec dana stiglo je obaveštenje: "Dobro jutro. Razmotrili smo vašu žalbu i odobrili vam novac u visini sume koju ste tražili. Ukoliko vam je to u redu, rešenje će potpisati naredne nedelje direktor i pozvaćemo vas d apreuzmete uplatu".
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:47 30.10.2015

Re: deo drugi

Сјајно.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:47 30.10.2015

Re: deo drugi

Сјајно.


Srbija.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:35 30.10.2015

Re: deo drugi

hoochie coochie man
Сјајно.


Srbija.

Отаџбина.
Материна.
Нанина



Ову сам књигу представљао, Бранко Брђанин Бајовић, његове сабране песме.
krkar krkar 03:23 31.10.2015

Re: deo drugi

Ову сам књигу представљао, Бранко Брђанин Бајовић, његове сабране песме.



Plemenik fašista. Finu si knjigu predstavljao, oca očina. Jebiga, zov plemena.
jkt2010 jkt2010 03:37 31.10.2015

Re: deo drugi

krkar
Ову сам књигу представљао, Бранко Брђанин Бајовић, његове сабране песме.



Plemenik fašista. Finu si knjigu predstavljao, oca očina. Jebiga, zov plemena.

Uuu jebote... ovo ko da Hitler proziva Musolinija...
emsiemsi emsiemsi 08:13 31.10.2015

Re: deo drugi

krkar
Ову сам књигу представљао, Бранко Брђанин Бајовић, његове сабране песме.



Plemenik fašista. Finu si knjigu predstavljao, oca očina. Jebiga, zov plemena.

Ееееее, где си Кркаре, пустило те ?!
Ако, ако - само нека је весело, наши смо !
princi princi 08:40 31.10.2015

Re: deo drugi

krkar
Ову сам књигу представљао, Бранко Брђанин Бајовић, његове сабране песме.



Plemenik fašista. Finu si knjigu predstavljao, oca očina. Jebiga, zov plemena.

Krkare, bre, idi malo na ustaške i crvenohrvatske sajtove pa se tamo najebavaj majke i napasuj lokalce govnima. Šta si došao ovde da kenjaš i da se proseravaš kod Brajovića koji ti trepće k'o poslušna ovčica.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:55 31.10.2015

Re: deo drugi

krkar
Ову сам књигу представљао, Бранко Брђанин Бајовић, његове сабране песме.

Plemenik fašista. Finu si knjigu predstavljao, oca očina. Jebiga, zov plemena.

Може бити -- из твоје перспективе.
Ал' он се барем испод сваког текста и коментара потписао, и ниједног се није одрекао нити га скрива.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:55 31.10.2015

Re: deo drugi

princi
krkar
Ову сам књигу представљао, Бранко Брђанин Бајовић, његове сабране песме.



Plemenik fašista. Finu si knjigu predstavljao, oca očina. Jebiga, zov plemena.

Krkare, bre, idi malo na ustaške i crvenohrvatske sajtove pa se tamo najebavaj majke i napasuj lokalce govnima. Šta si došao ovde da kenjaš i da se proseravaš kod Brajovića koji ti trepće k'o poslušna ovčica.

freehand freehand 09:33 31.10.2015

Re: deo drugi

Predrag Brajovic
hoochie coochie man
Сјајно.


Srbija.

Отаџбина.
Материна.
Нанина



Ову сам књигу представљао, Бранко Брђанин Бајовић, његове сабране песме.

I šta si rekao o knjigi, za nas koji smo bili sprečeni prisustvovati?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:27 31.10.2015

Re: deo drugi

To su sabrane pesme Branka Brđanina. On je dobar pesnik, velike, snažne ekspresije. Mislim da je to vidljivo iz pesama koje sam okačio.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:03 31.10.2015

Re: deo drugi

Ал' он се барем испод сваког текста и коментара потписао, и ниједног се није одрекао нити га скрива.

krkar krkar 17:53 31.10.2015

Re: deo drugi

Krkare, bre, idi malo na ustaške i crvenohrvatske sajtove pa se tamo najebavaj majke i napasuj lokalce govnima. Šta si došao ovde da kenjaš i da se proseravaš kod Brajovića koji ti trepće k'o poslušna ovčica.


Ja Srbiji plaćam porez pa ću za svoje pare da serem u Srbiji i po Srbiji kad me volja.

A ti te gastarbajterske fašističke mudrosti probaj da prodaješ svojim domaćinima.
krkar krkar 17:54 31.10.2015

Re: deo drugi

Ал' он се барем испод сваког текста и коментара потписао, и ниједног се није одрекао нити га скрива.


Upoznaj ga sa Krlom.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:12 31.10.2015

Re: deo drugi

Опусти се, Кркаре, мало. Немој да си стално антипротиван.
И пристојно куминицирај -- без псовки.
Или, потпиши се под њих. Онда ће ти и псовке бити дозвољене, кад ти се образ буде видео. Овако, није лепо...
krkar krkar 19:37 31.10.2015

Re: deo drugi

Или, потпиши се под њих.


Potpisan sam od prvog dana. Zovem se Krkar.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:38 31.10.2015

Re: deo drugi

E krki, ajd da malo popričamo, važi?
Ono, da sve što smo pričali i pisali van bloga kopiramo i postavimo ovde.
I ja i ti.
Neka vide ljudi, što da ne?
martin_krpan martin_krpan 19:56 31.10.2015

Re: deo drugi

Ti, bre, ne samo što si zadrigli ustaša, nego si i blebetavi zadrigli ustaša.


Hahaha, ala te tare loša klima. Preporučujem bilokakav "granny in paradise all inclusive" aranžman prije nego što ti lekići zatrebaju.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:23 31.10.2015

Re: deo drugi

krkar
Или, потпиши се под њих.


Potpisan sam od prvog dana. Zovem se Krkar.

Не, ниси потписан.
Ово псовање оца и спомињање курчине под ником наликује као кад оно на часу профа окрене леђа а онда неко од ученика подригује, други га гађа папирићима, трећи њаче -- а кад се профа окрене и пита ко је то урадио, никог нема да се јави.
Хоћу рећи да је инфантилно.
Потпуно.
freehand freehand 20:28 31.10.2015

Re: deo drugi

Не, ниси потписан.

Kako nije?
Lepo piše: K-r-k-a-r.
Inače, ne nalikuje kad, nego nalikuje na. Onako bajdvej, na književnom blogu.
alselone alselone 20:36 31.10.2015

Re: deo drugi

Inače, ne nalikuje kad, nego nalikuje na. Onako bajdvej, na književnom blogu.


Ti i dalje delis lekcije a ne znas kako se pisu redni brojevi?

C, c, c, c, c.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:47 31.10.2015

Re: deo drugi

freehand
Не, ниси потписан.

Kako nije?
Lepo piše: K-r-k-a-r.
Inače, ne nalikuje kad, nego nalikuje na. Onako bajdvej, na književnom blogu.

Хвала ти.
Како сам едитовао коментар, испало ми је једно као, требало је да буде као кад, али -- шрафим неке столове, руке су ми рањаве, па погреших.
Хвала ти, још једном.
Сад ћу да га додам.
freehand freehand 20:50 31.10.2015

Re: deo drugi

Predrag Brajovic
freehand
Не, ниси потписан.

Kako nije?
Lepo piše: K-r-k-a-r.
Inače, ne nalikuje kad, nego nalikuje na. Onako bajdvej, na književnom blogu.

Хвала ти.
Како сам едитовао коментар, испало ми је једно као, требало је да буде као кад, али -- шрафим неке столове, руке су ми рањаве, па погреших.
Хвала ти, још једном.
Сад ћу да га додам.

Ma nema frke ako su ti ruke ranjava, čoveče!
Mani gramtaiku dok se krvari!
Nego - čime li šrafiš ako ti to rane stvara?
emsiemsi emsiemsi 21:01 31.10.2015

Re: deo drugi

freehand
Predrag Brajovic
freehand
Не, ниси потписан.

Kako nije?
Lepo piše: K-r-k-a-r.
Inače, ne nalikuje kad, nego nalikuje na. Onako bajdvej, na književnom blogu.

Хвала ти.
Како сам едитовао коментар, испало ми је једно као, требало је да буде као кад, али -- шрафим неке столове, руке су ми рањаве, па погреших.
Хвала ти, још једном.
Сад ћу да га додам.

Ma nema frke ako su ti ruke ranjava, čoveče!
Mani gramtaiku dok se krvari!
Nego - čime li šrafiš ako ti to rane stvara?

Види се да си слабо шрафио у животу (приупитај Блогија) --- ако састављаш, нпр. намештај, а немаш електрични шрафцигер, те, уколико не шрафиш сваки дана, након 10 до 15 шрафова на длану ти се појави плик - пошто шрафцигер није довољно само окретати, него се мора и притискати (не знам да ли си схватио пошто постоји ротационо и транслаторно кретање шрафцигера - додуше, примениш ли принцип суперпозиције, биће ти лакше за схватање - најпре посматраш само једно кретање, после тога друго - користан принцип за једноставне мозгове).
alselone alselone 21:07 31.10.2015

Re: deo drugi

електрични шрафцигер


Ja sam se preporodio od kako sam kupi ovo sokocalo. Pre par godina bilo neko skupljanje bodova na Mol puNpama. Kad skupis dovoljno moglo je da se kupi Bosov el. sraf. za neku sitnu lovu.
freehand freehand 21:09 31.10.2015

Re: deo drugi

Види се да си слабо шрафио у животу (приупитај Блогија) --- ако састављаш, нпр. намештај, а немаш електрични шрафцигер, те, уколико не шрафиш сваки дана, након 10 до 15 шрафова на длану ти се појави плик - пошто шрафцигер није довољно само окретати, него се мора и притискати (не знам да ли си схватио пошто постоји ротационо и транслаторно кретање шрафцигера - додуше, примениш ли принцип суперпозиције, биће ти лакше за схватање - најпре посматраш само једно кретање, после тога друго - користан принцип за једноставне мозгове).

Brajoviću: ja često ušrafim mnogo šrafova, i za tu svrhu i namenu imam nekoliko akumulatorskih odvijača. Samo, to nikad ne radim uporedo sa blogovanjem, niti mogu da razumem kako bi mi to uticalo na poštovanje gramtike.
A i kad radim šrafcigerom iz tog procesa ne izlazim ranjavih ruku, jerbo imam dovoljno godina da znam kako se to radi uz izbegavanje samopovređivanja. :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:43 31.10.2015

Re: deo drugi

Види се да си слабо шрафио у животу (приупитај Блогија)

:))))))))))))
Не можеш замислити шта сам и колико све шрафио. Ја сам неостварени инжињер и мајстор, а имали смо велико имање у ЦГ, на њему три куће, а ја кутије алата -- бушилица, тестера, шрафицигера, различитих машина, па и оних електричних шрафцигера, и нема шта нисам радио -- од столарије преко водовода до варења. (Да ли смем да споменем да сам сам оправљао и кола и веш машину?) Како год, овде је било неких двадесетак столова пута осам шрафова, љуто у пуном дрвету ушрафљених, а електрични шрафцигер нисам добавио, јер нисам ни рачунао да ће ми запасти тај посао. Но, није коме је суђено већ коме га увале... или како то већ иде, али ја заврших посао, а тај један крстасти шрафцигер који сам имао сатрх. Сад ћу да попијем чашу вина, а ујутро да идем у своју већ популарну шетњу, па ћу поднети извештај.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:52 31.10.2015

Re: deo drugi

freehand
Види се да си слабо шрафио у животу (приупитај Блогија) --- ако састављаш, нпр. намештај, а немаш електрични шрафцигер, те, уколико не шрафиш сваки дана, након 10 до 15 шрафова на длану ти се појави плик - пошто шрафцигер није довољно само окретати, него се мора и притискати (не знам да ли си схватио пошто постоји ротационо и транслаторно кретање шрафцигера - додуше, примениш ли принцип суперпозиције, биће ти лакше за схватање - најпре посматраш само једно кретање, после тога друго - користан принцип за једноставне мозгове).

Brajoviću: ja često ušrafim mnogo šrafova, i za tu svrhu i namenu imam nekoliko akumulatorskih odvijača. Samo, to nikad ne radim uporedo sa blogovanjem, niti mogu da razumem kako bi mi to uticalo na poštovanje gramtike.
A i kad radim šrafcigerom iz tog procesa ne izlazim ranjavih ruku, jerbo imam dovoljno godina da znam kako se to radi uz izbegavanje samopovređivanja. :)

Види, Free, да се разумемо, једном заувек: све што ти радиш, радиш боље од мене: од писања до шрафљења.

Него, само да нам се једном кажеш који си, да знамо у стварном животу како ти је име и презиме, јер овако не знамо кога и ту да хвалимо.
freehand freehand 21:59 31.10.2015

Re: deo drugi

Види, Free, да се разумемо, једном заувек: све што ти радиш, радиш боље од мене: од писања до шрафљења.

Него, само да се нам се једном кажеш који си, да знамо у стварном животу како ти је име и презиме, јер овако не знамо кога и ту да хвалимо.

Ovde se prvo desila greška u koracima jer sam prenebregao da ćirilični komentar na koji sam odgovorio nije bio tvoj nego mcmc-jev.
Što se ostalog tiče - nikad se ja sa tobom nisam merio. Mislim, to je bez veze skroz, meriti se sa plemićem, zar ne?
A slobodno se ti, za šta god ti treba, drži časnog imena i prezimena Freehand i nema problema.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:06 31.10.2015

Re: deo drugi

A slobodno se ti, za šta god ti treba, drži časnog imena i prezimena Freehand i nema problema.

Аха, значи нећеш да кажеш, стидљив си?! Штета, пропаде таленат, не знамо где да те читамо и пратимо, осим овде...

А у ово Google доба нема лепшег стрес теста него да укуцаш властито име и презиме у претраживач, да видиш шта ће да се појави. (Ја, пошто има мој један имењак, обавезно укуцам и град из којег сам.) Препоручујем свима да пробају, који су се бавили неким јавним радом, писали стручне радове, имали фирме, наступали политички итсл.

Ево, сад ћу баш да пробам.
freehand freehand 22:08 31.10.2015

Re: deo drugi

Ево, сад ћу баш да пробам.

Pa zar ranjavim rukama po toj tvrdoj, surovoj tastaturi?!
O ti hrabri, ludi, na sve spremni dečače!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:20 31.10.2015

Re: deo drugi

freehand
Ево, сад ћу баш да пробам.

Pa zar ranjavim rukama po toj tvrdoj, surovoj tastaturi?!
O ti hrabri, ludi, na sve spremni dečače!

Ево, ГЛЕДАЈ ОВДЕ, сад сам се изгугл'о. Занимљиво: први линк јесте онај Српског књижевног друштва на моју биографију, други мој гугл плус налог, трећи блог Б92 линк, четврти мој твитер налог, пети линк ка српској литератури на интернету prozaonline, шести мој приватни блог на блогспоту, седми линк ка мојим књигама на knjizara.com сајту... и ово је прва страна, на њој се понављају неки линкови, али овако она изгледа.

Него, шта теби испаде на тој првој страни?
freehand freehand 22:23 31.10.2015

Re: deo drugi

Predrag Brajovic
freehand
Ево, сад ћу баш да пробам.

Pa zar ranjavim rukama po toj tvrdoj, surovoj tastaturi?!
O ti hrabri, ludi, na sve spremni dečače!

Ево, ГЛЕДАЈ ОВДЕ , сад сам се изгугл'о. Занимљиво: први линк јесте онај Српског књижевног друштва на моју биографију, други мој гугл плус налог, трећи блог Б92 линк, четврти мој твитер налог, пети линк ка српској литератури на интернету prozaonline, шести мој приватни блог на блогспоту, седми линк ка мојим књигама на knjizara.com сајту... и ово је прва страна, на њој се понављају неки линкови, али овако она изгледа.

Него, шта теби испаде на тој првој страни?

Isto.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:34 31.10.2015

Re: deo drugi

freehand
Isto.

Шта, и ти си члан Српског књижевног друштва???
;-)

Опусти се.
Ти знаш да ја волим да се шалим и да сам ведре и добре нарави.
А онда ми ово дође забавно. Особито што се укочиш к'о миш пред мачком.
Јбг, такав ми смисао за хумор: померен.

Hansel Hansel 22:35 31.10.2015

Re: deo drugi

(Да ли смем да споменем да сам сам оправљао и кола и веш машину?)

Ја сам ПРАВИО веш машину, додуше ручну. Радила и центрифуга!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:36 31.10.2015

Re: deo drugi

Hansel
(Да ли смем да споменем да сам сам оправљао и кола и веш машину?)

Ја сам ПРАВИО веш машину, додуше ручну. Радила и центрифуга!

Стварно?
Како?
Зашто?
Мада -- претпостављам у време санкција и хипернфлације.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:45 31.10.2015

Re: deo drugi

Како?


Pa neka kurbla, verovatno, a za centrifugu se promeni odnos remenica, stavi se kaiš na manju gonjenu remenicu i eto brzine.

Jesam li blizu hansele? :)
Hansel Hansel 22:55 31.10.2015

Re: deo drugi

EDIT: Како ти сада изрони коментар... Преценио си ме, све је много једноставније. Ево:
Стварно?
Како?
Зашто?
Мада -- претпостављам у време санкција и хипернфлације.

Није, 2001-2, мада није баш била ситуација. На плацу нисмо имали машину, а већ су моји почели да више тамо бораве... сетио се да сам негде видео стари бубањ (скинут с праве машине), накачио сам га на чекрк који смо користили за извлачење бетона при бетонирању плоче. Испод сам ставио пресечено метално буре из којег је ишло црево за одвод воде (наравно, вентил је био испред), довод воде био цревом... и све као с правом машином, само што се покреће ручно. А центрифуга - само брзо окретање и све пршти - буквално (пошто "машина" није била затворена, за каду је искоришћена само једна страна бурета)... али ипак ради. Било је откачено, стварно за смех, али - радило је, довољно да се руке не држе у детерџенту и хладној води, а и физички је лакше... Мама је чак признала да је резултат бољи од ручног прања. Да не причам колике су претходно биле сумње и отпори, ал' таква ми је судбина. (Да додам да је то, наравно, био модел за екстеријер.)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:06 31.10.2015

Re: deo drugi

hoochie coochie man
Како?


Pa neka kurbla, verovatno, a za centrifugu se promeni odnos remenica, stavi se kaiš na manju gonjenu remenicu i eto brzine.

Мене 92-93. године, које већ оно беху под хиперинфлацијом, изнервирала наша EI машина за веш. У стану нас осморо плус пас, од тога двоје мале сестрине деце. Машина се укључивала три или четири пута дневно, а пошто су Папмерс пелене тада чиниле нам се богатством, ја се са сестром зарекнем да ћемо да штедимо користећи оне памучне, старе... Те пери и пери. А кад цркне машиНа, удри Љиљо и Предраже по кади перући веш. И, чекам онда мајстора да дође, те он, једном, промени вентил. Следећи пут ременик. Па онда прекидач. Па онда програматор... Та се несретна машина кварила једном недељно, није могла да издржи притисак: све су очи стално биле упрте у њу. И кад нам једном опет дође мајстор, и узе нам коју десетину марака, ја приђох мајци и к'о Марко Краљевић јој рекох -- "Мајко, од сад нам више никад ниједан мајстор за машине за веш неће ући у кућу!" И није, све док се од мајке и оца нисам одселио. Ја сам ту несретну ЕИ машину поправљао и поправљао, небројано пута. Нисам сигуран, али на крају каријере мислим да на њој малтене није било дела који јој није био промењен. Само сам прекидач најмање пет пута мењао. Богтемазо, још се сећам како је он изгледао.

И тако... Нема напретка без изазова :)
Ено и Ханселова прича ово потврђује!
tyson tyson 23:30 31.10.2015

Re: deo drugi

радило је, довољно да се руке не држе у детерџенту и хладној води, а и физички је лакше...

A kako si postigao da se bubanj naizmenično vrti u oba smera? Nije valjda da nije bilo nikakve makar poluautomatike, već si morao da vrtiš kurblu čas tamo čas 'vamo?


freehand freehand 23:35 31.10.2015

Re: deo drugi

Ја сам ту несретну ЕИ поправљао и поправљао, небројано пута. Нисам сигуран, али на крају каријере мислим да на њој малтене није било дела који јој није био промењен. Прекидач сам најмање пет пута мењао.

Pa nemoj zajebavati da si pet puta menjao prekidač?!
Sam si se upuštao u tu hajtek avanturu?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:45 31.10.2015

Re: deo drugi

д сад нам више никад ниједан мајстор за машине за веш неће ући у кућу!


Nije to dobro, iz iskustva ti govorim. :)

Ja stalno nešto petljam oko svih mogućih majstorija pa mi u kući takva atmosfera da je normalno da ja sve popravim, u fazonu, pa nećemo valjda pare na majstore da bacamo, popravi ti to.

Ko mi je kriv kad sam se kurčio da sve mogu, valjda sam želeo da fasciniram hanumu :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:01 01.11.2015

Re: deo drugi

Nije to dobro, iz iskustva ti govorim. :)

:)
Мој ме је отац јако волео, делом јер сам стално нешто мајсторисао, неретко под његовим надзором и идејама, а увек без његове помоћи: није био нимало вичан алатима. Прскалице виноградарске, леђне, мотокултиватори, циркулари, пумпе за наводњавање, курца-палца-ово-оно, брусилице-лемилице -- све сам ја то с њим темељито користио, на његову радост и срећу: ето, најзад, једног мајстора који му је увек доступан, а и не мора да га плати! Но, истини за вољу, и ја сам волео да радим, а и дан данас тај ме рад у неку руку одмара, али за њега немам баш времена, а и непрактично је.

Уосталом, има добрих и злих времена и за те ствари, и пре ће бити да сам ја сад у оним другим. Како год, моја је фамилија научила да умем с алатима, али то не злоупотребљавају, а и ја сам врдалама.

P.S.
Има неких алата и мерних инструмената које сам ја сам правио, из мог другог посла, а и данас сам главни при извођењу и свим техничким надзорима.
Hansel Hansel 00:02 01.11.2015

Re: deo drugi

Сад су ми јасније ове искре између Кркара и тебе.

tyson
радило је, довољно да се руке не држе у детерџенту и хладној води, а и физички је лакше...

A kako si postigao da se bubanj naizmenično vrti u oba smera? Nije valjda da nije bilo nikakve makar poluautomatike, već si morao da vrtiš kurblu čas tamo čas 'vamo?

Па, ни машина, мислим, не врти час у једном час у другом смеру, него неколико циклуса у једном, па неколико пута у другом (а и то није изгледа код свих исто). Један циклус окретања (ако баш хоћеш) у једном, други у другом смеру, шта је ту компликовано (и тешко)? Па, сад, још и аутоматику да правим! Ал' озбиљно, ово уопште није било напорно (сигурно много комфорније од ручног прања)... рубље стоји у води, не мораш стално да дежураш, прођеш - окренеш, радиш нетшо друго, опет мало вртиш... Соларна енергија директно загрева воду... ма, чиста екологија! (Још да смо користили цеђ уместо детерџента, их!)
freehand freehand 00:09 01.11.2015

Re: deo drugi

Hansel
Па, ни машина, мислим, не врти час у једном час у другом смеру, него неколико циклуса у једном, па неколико пута у другом (а и то није изгледа код свих исто). Један циклус окретања (ако баш хоћеш) у једном, други у другом смеру, шта је ту компликовано (и тешко)? Па, сад, још и аутоматику да правим! Ал' озбиљно, ово уопште није било напорно (сигурно много комфорније од ручног прања)... рубље стоји у води, не мораш стално да дежураш, прођеш - окренеш, радиш нетшо друго, опет мало вртиш... Соларна енергија директно загрева воду... ма, чиста екологија! (Још да смо користили цеђ уместо детерџента, их!)

Ono kad sedi Crnogorac u hladu bora, žena pere na potoku, a od gore, sa brda, opuči se stena i ženu - bup! u glavu!
"Au oca ti jebem, opet mi nastrada mađina od kamenca... Treća od Božića!"
jkt2010 jkt2010 00:10 01.11.2015

Re: deo drugi

freehand
ja često ušrafim mnogo šrafova, i za tu svrhu i namenu imam nekoliko akumulatorskih odvijača.

Kako ušrafiš odvijačem? Odvijačem se odvija.
freehand freehand 00:13 01.11.2015

Re: deo drugi

jkt2010
freehand
ja često ušrafim mnogo šrafova, i za tu svrhu i namenu imam nekoliko akumulatorskih odvijača.

Kako ušrafiš odvijačem? Odvijačem se odvija.

Nije loše pitati Gugla kad imaš dilemu. Nekad ne ipsadneš glup bez potrebe.
docsumann docsumann 00:14 01.11.2015

Re: deo drugi

jkt2010
freehand
ja često ušrafim mnogo šrafova, i za tu svrhu i namenu imam nekoliko akumulatorskih odvijača.

Kako ušrafiš odvijačem? Odvijačem se odvija.


a ništa antimeterija i te fore ?
petargli petargli 00:21 01.11.2015

Re: deo drugi

Nije loše pitati Gugla kad imaš dilemu. Nekad ne ipsadneš glup bez potrebe.

Nemoj 'leba ti, njemu gugl samo moze da odmogne, ...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:27 01.11.2015

Re: deo drugi

freehand
Ја сам ту несретну ЕИ поправљао и поправљао, небројано пута. Нисам сигуран, али на крају каријере мислим да на њој малтене није било дела који јој није био промењен. Прекидач сам најмање пет пута мењао.

Pa nemoj zajebavati da si pet puta menjao prekidač?!
Sam si se upuštao u tu hajtek avanturu?

:))))
Шта је, маца ти појела језик, па си скренуо с теме?! Нека, нека...
freehand freehand 00:28 01.11.2015

Re: deo drugi

Predrag Brajovic
freehand
Ја сам ту несретну ЕИ поправљао и поправљао, небројано пута. Нисам сигуран, али на крају каријере мислим да на њој малтене није било дела који јој није био промењен. Прекидач сам најмање пет пута мењао.

Pa nemoj zajebavati da si pet puta menjao prekidač?!
Sam si se upuštao u tu hajtek avanturu?

:))))
Шта је, маца ти појела језик, па си скренуо с теме?! Нека, нека...

S koje teme, čoveče? Kako si kao iskusan majstor od mnogih alata i zanata sa deset šrafova izranjavio ruke? Ili je tema nešto drugo?
zilikaka zilikaka 00:42 01.11.2015

Re: deo drugi

docsumann
jkt2010
freehand
ja često ušrafim mnogo šrafova, i za tu svrhu i namenu imam nekoliko akumulatorskih odvijača.

Kako ušrafiš odvijačem? Odvijačem se odvija.


a ništa antimeterija i te fore ?



Kako bre ne znas?
Kolegi ponudis rucni odvijac za leve navoje.
Jeste nesto skuplji al vredi svaku paru
princi princi 12:04 01.11.2015

Re: deo drugi

Stvarno hoću da verujem da je ovih 5 preporuka dato kurconapasanju ovog propalog ustaškog abortusa i nikad do kraja dojebanog Nina Brajovića NATOa motivisano isključivo mržnjom i netrpeljivošću prema mojoj malenkosti, :).

Inače bi stvarno izgledalo mnogo jadno...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:25 01.11.2015

Re: deo drugi

princi
Stvarno hoću da verujem da je ovih 5 preporuka dato kurconapasanju ovog propalog ustaškog abortusa i nikad do kraja dojebanog Nina Brajovića NATOa motivisano isključivo mržnjom i netrpeljivošću prema mojoj malenkosti, :).

Inače bi stvarno izgledalo mnogo jadno...

Чини ми се да придајеш превелику важност себи. Мислим -- свеједно је овим обожаватељима курцонапасања и спомињања задриглог усташе да л' си ти или неко други у питању.
emsiemsi emsiemsi 13:59 01.11.2015

Re: deo drugi

krkar
Krkare, bre, idi malo na ustaške i crvenohrvatske sajtove pa se tamo najebavaj majke i napasuj lokalce govnima. Šta si došao ovde da kenjaš i da se proseravaš kod Brajovića koji ti trepće k'o poslušna ovčica.


Ja Srbiji plaćam porez pa ću za svoje pare da serem u Srbiji i po Srbiji kad me volja.

A ti te gastarbajterske fašističke mudrosti probaj da prodaješ svojim domaćinima.

Није у реду да (толико) сереш по Србији.
Успут --- смрдиш као твор.
Додуше, чини ми се да још сласније сереш по Србима.
tyson tyson 18:48 01.11.2015

Re: deo drugi

Није у реду да (толико) сереш по Србији.
Успут --- смрдиш као твор.
Додуше, чини ми се да још сласније сереш по Србима.

Zar ovakav rečnik i ovakve misli ka bližnjemu na drugi dan Svetog Luke?!


srdjan.pajic srdjan.pajic 20:06 01.11.2015

Re: deo drugi

braja
Не можеш замислити шта сам и колико све шрафио.


Rizikovaću da me alse opet proglasi latentnim gejom, ali ako si već morao da šrafiš puno šrafova bez električnog pomagala, mogao si da upotrebiš rukavice. Ne one baštenske, naravno, nego radne rukavice. Istina, treba malo vremena da se navikneš, ali posle ide glatko, i ne sjebeš ruke toliko.

emsiemsi emsiemsi 20:07 01.11.2015

Re: deo drugi

srdjan.pajic
braja
Не можеш замислити шта сам и колико све шрафио.


Rizikovaću da me alse opet proglasi latentnim gejom, ali ako si već morao da šrafiš puno šrafova bez električnog pomagala, mogo si da upotrebiš rukavice. Ne one baštenske, naravno, nego radne rukavice. Istina, treba malo vremena da se navikneš, ali posle ide glatko, i ne sjebeš ruke toliko.


Рукавице користе девојчице !
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:09 01.11.2015

Re: deo drugi

emsiemsi
srdjan.pajic
braja
Не можеш замислити шта сам и колико све шрафио.


Rizikovaću da me alse opet proglasi latentnim gejom, ali ako si već morao da šrafiš puno šrafova bez električnog pomagala, mogo si da upotrebiš rukavice. Ne one baštenske, naravno, nego radne rukavice. Istina, treba malo vremena da se navikneš, ali posle ide glatko, i ne sjebeš ruke toliko.


Рукавице користе девојчице !


Misliš, pičkice pederske. Taj sam!

EDIT: Sad bez zezanja, dosta koristim ruke na poslu, za prilično fine radove, tipa: lemačenje pod mikroskopom, wire bonding, koji doduše radi mašina, ali moraš da joj povremeno promeniš žicu, što je dosta pipav posao, ili epoxy die attachment, što je isto precizan ručni posao kad ga ne radi mašina za masovnu proizvodnju, nego neki poluautomatski robot - znači budženje mahom (tako je to kad se drkaš sa prototipovima). I onda moram da čuvam ruke, kad, recimo, preko vikenda krenam da pravim terasu ispred kuće. Zato sam, na primer, kupio ne električni štafciger, nego impact driver (stvarno ne znam kako se to zove na srpskom), koji je majka mara kad moraš da ušrafiš par stotina 4- ili 6-inčnih štafova u drvo. Ko to nije nikad morao da uradi, ne zna o čemu pričam.
alselone alselone 20:10 01.11.2015

Re: deo drugi

i ne sjebeš ruke toliko.


dušice.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:02 01.11.2015

Re: deo drugi

srdjan.pajic
braja
Не можеш замислити шта сам и колико све шрафио.


Rizikovaću da me alse opet proglasi latentnim gejom, ali ako si već morao da šrafiš puno šrafova bez električnog pomagala, mogao si da upotrebiš rukavice. Ne one baštenske, naravno, nego radne rukavice. Istina, treba malo vremena da se navikneš, ali posle ide glatko, i ne sjebeš ruke toliko.

:)
Нисам сјебао руке. (Рукавице ми нису биле доступне.)
Разлог?
Техника ми је и даље добра.
А руке и даље снажне (стисак).
Такође, користио сам онај одвртач спљоштеног рукохвата. Код њега је полуга боља. За кризне ситуације (двапут) учврстио сам га у Unior папагајке, претходно га добро набивши куцкањем у проблематични крстасти шраф.

Иначе, рано сам био уложио паре у Makitine бушилице велике снаге и променљивог броја обрта, са уграђеним динамометром, које су се користиле као електрични одвртач. Нешто су ме скупо коштале, сад се присећам.

freehand freehand 23:11 01.11.2015

Re: deo drugi

Нисам сјебао руке. (Рукавице ми нису биле доступне.)
Разлог?
Техника ми је и даље добра.

Pa otkud onda rane junačke?
Иначе, рано сам био уложио паре у Makitine бушилице велике снаге и променљивог броја обрта, са уграђеним динамометром, које су се користиле као електрични одвртач.

Vidiš ti kako to znalac lepo napiše... Sa ugrađenim dinamometrom!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:26 01.11.2015

Re: deo drugi

freehand
Vidiš ti kako to znalac lepo napiše... Sa ugrađenim dinamometrom!

Да. Била је та нека Makita, али је нешто, као, цркла пребрзо, на којој си могао да подесиш коликом ћеш силом да ушрафиш шраф. Знам да ми је овај из сервиса (беше тамо негде на Булевару револуције, баш високи бројеви?) објашњавао како су се те Makite показале сувише осетљивим баш због тог динамометра. Требало је да се промени цела глава, плус што је нешто на мотору било рикнуло. Углавном, то никад нисам урадио, инвестиција је била неисплатива, већ сам купио следећу мултифункционалну бушилицу, Bosch.

Иначе, баш ти хвала што си овако теријерсkи досадан спрам мене, јер ме твоје уједање подсетило на све -- и ту пропалу бушилицу, коју никад нисам подигао са оправке, и на сервис, и на момка у сервису, и на зелену каснију Boschovku... Тако памћење функционише: треба му неки окидач, да обнови и пробуди податке.
freehand freehand 23:37 01.11.2015

Re: deo drugi

Да. Била је та нека Makita, али је нешто, као, цркла пребрзо, на којој си могао да подесиш коликом ћеш силом да ушрафиш шраф. Знам да ми је овај из сервиса (беше тамо негде на Булевару револуције, баш високи бројеви?) објашњавао како су се те Makite показале сувише осетљивим баш због тог динамометра. Требало је да се промени цела глава, плус што је нешто на мотору било рикнуло. Углавном, то никад нисам урадио, инвестиција је била неисплатива, већ сам купио следећу мултифункционалну бушилицу, Bosch.

Znaš, majstore, sve te akumulatorske bušilice/šrafilice imaju podešavanje snage šrafljenja. Kvarovi koje pominješ dosta su čudni: ne znam šta zoveš "glavom" ali ako misliš na futer - on sa tim podešavanjem nema veze. A da ode futer i motor istovremeno može da se desi u padu ali ne i u radu.
Opet, što se Makite tiče, to je alat koji je vrlo daleko od osetljivog. Ja, na primer, takvu jednu mašinicu imam nekih osam godina i nikad joj se ništa nije pokvarilo, a mnogo je rupa izbušila u raznim materijalima i mnogo, mnogo šrafova ušrafila i odvila.
Иначе, баш ти хвала што си овако теријерсји досадан спрам мене, јер ме твоје уједање подсетило на све -- и ту пропалу бушилицу, коју никад нисам подигао са оправке, и на сервис, и на момка у сервису, и на зелену каснију Boschovku... Тако памћење функционише: треба му неки окидач, да обнови и пробуди податке.

Pa kad imaš tu neverovatnu potrebu da pričaš o stvarima o kojima pojma nemaš a sve predstavljajući se znalcem, a mene to isprovocira, i eto.
Inače, od takvog jednog čestitog džentlmena nikad ne bih očekivao da alatku odnese u servis i tamo je ostavi. Mislim, nije valjda da nisi platio ljudima defektažu i popravku?!

I za bonus da ti kažem da se meni od svog alata crkla jedino Bošova bušilica (sa kablom) i to plava, što je kod Boša boja profi serije.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:42 01.11.2015

Re: deo drugi

Znaš, majstore, sve te akumulatorske bušilice/šrafilice imaju podešavanje snage šrafljenja.

О, моћни ренџеру, трик је у томе што ово није била акумулаторска бушилица :)

Али баш си оно UEBER досадан...
Да не кажем како из будућности дијагностицираш шта нија ваљало на мојој алатки, пре више од 20 година ;-) А никад је ниси видео! Показаћу ти је, ако овако наставиш да смараш :)
freehand freehand 23:48 01.11.2015

Re: deo drugi

Predrag Brajovic
Znaš, majstore, sve te akumulatorske bušilice/šrafilice imaju podešavanje snage šrafljenja.

О, моћни ренџеру, трик је у томе што ово није била акумулаторска бушилица :)

Али баш си оно UEBER досадан...
Да не кажем како из будућности дијагностицираш шта нија ваљало на мојој алатки, пре више од 20 година ;-) А никад је ниси видео! Показаћу ти је, ако овако наставиш да смараш :)

I akumulatoreske i one sa kablom rade na istom principu. I na istom se principu podešava snaga.
A ne razumem kako ćeš mi je pokazati ako je nisi uzeo sa opravke?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:51 01.11.2015

Re: deo drugi

freehand
A ne razumem kako ćeš mi je pokazati ako je nisi uzeo sa opravke?

:)))))))))))))))))))))))
alselone alselone 08:40 02.11.2015

Re: deo drugi

... мојој алатки... А никад је ниси видео! Показаћу ти је, ако овако наставиш да смараш :)


A ne razumem kako ćeš mi je pokazati


reanimator reanimator 08:56 02.11.2015

Re: deo drugi

alselone
... мојој алатки... А никад је ниси видео! Показаћу ти је, ако овако наставиш да смараш :)
A ne razumem kako ćeš mi je pokazati

freehand freehand 09:05 02.11.2015

Re: deo drugi

reanimator
alselone
... мојој алатки... А никад је ниси видео! Показаћу ти је, ако овако наставиш да смараш :)
A ne razumem kako ćeš mi je pokazati


Otišla glava, otišo motor, alatka nije ni uzeta iz servisa... Šta bi ti tu gledao?


st.jepan st.jepan 12:05 02.11.2015

Re: deo drugi

у ово Google доба нема лепшег стрес теста него да укуцаш властито име и презиме у претраживач, да видиш шта ће да се појави.

Ja se ne usuđujem.
Ko zna ko me i kako napljuvo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:12 02.11.2015

Re: deo drugi

st.jepan
у ово Google доба нема лепшег стрес теста него да укуцаш властито име и презиме у претраживач, да видиш шта ће да се појави.

Ja se ne usuđujem.
Ko zna ko me i kako napljuvo.

Па шта онда?
Ако те напљувао без основа, какве везе има?
Ако с основом -- заслужио си...
st.jepan st.jepan 17:30 02.11.2015

Re: deo drugi

Predrag Brajovic
st.jepan
у ово Google доба нема лепшег стрес теста него да укуцаш властито име и презиме у претраживач, да видиш шта ће да се појави.

Ja se ne usuđujem.
Ko zna ko me i kako napljuvo.

Па шта онда?
Ако те напљувао без основа, какве везе има?
Ако с основом -- заслужио си...

Ma pusti, ima i grđe:
Kad niko ni ne napljuje.

Edit:
Pogledao.
Tja, snošljivo.
angie01 angie01 18:43 02.11.2015

noc vestica u Beogradu



reanimator reanimator 20:23 02.11.2015

Re: noc vestica u Beogradu

angie01



angie01 angie01 22:55 02.11.2015

Re: noc vestica u Beogradu

reanimator


a, snimi ovu masku,


bocvena bocvena 22:02 30.10.2015

pih, sad moram i ja da pišem

o sajmu knjiga.

mene muče skroz drugi problemi od braje. druga srbija:)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:03 30.10.2015

Re: pih, sad moram i ja da pišem

Хајде, пиши.
Можеш и овде.
Зато се и блог зове: Табла за писање.
antioksidant antioksidant 22:09 30.10.2015

Re: pih, sad moram i ja da pišem

druga srbija?
ladno si srela cedu jovanovica
bocvena bocvena 22:16 30.10.2015

Re: pih, sad moram i ja da pišem

mnogo sam bolesna, a ceo vikend imam seminar o inkluziji.
sledeće nedelje.

zasad najjači utisak: tribina pod nazivom "spasimo školske biblioteke" - 21.vek, sajam knjiga i pisci, izdavači, univerzitetski profesori, učenici i bibliotekari objašnjavaju javnosti važnost dostupnosti knjiga deci i mladim ljudima. i ne samo knjiga nego kulturnih sadržaja uopšte.

meni to pretužno.
krkar krkar 03:24 31.10.2015

Re: pih, sad moram i ja da pišem

"spasimo školske biblioteke"


Kojćetiqrcbiblioteke kad ima Kurir i Informer?
nsarski nsarski 18:44 01.11.2015

Re: pih, sad moram i ja da pišem

Predrag Brajovic
Хајде, пиши.
Можеш и овде.
Зато се и блог зове: Табла за писање.

Pa, da iskoristim priliku. Postoji li srpski prevod ove pesma C. Milosa?


An Honest Description of Myself with a Glass of Whiskey at An Airport, Let Us Say, in Minneapolis
Czeslaw Milosz
December 20, 2001 Issue

My ears catch less and less of conversations, and my eyes have weakened, though they are still insatiable.

I see their legs in miniskirts, slacks, wavy fabrics.

Peep at each one separately, at their buttocks and thighs, lulled by the imaginings of porn.

Old lecher, it’s time for you to the grave, not to the games and amusements of youth.

But I do what I have always done: compose scenes of this earth under orders from the erotic imagination.

It’s not that I desire these creatures precisely; I desire everything, and they are like a sign of ecstatic union.

It’s not my fault that we are made so, half from disinterested contemplation, half from appetite.

If I should accede one day to Heaven, it must be there as it is here, except that I will be rid of my dull senses and my heavy bones.

Changed into pure seeing, I will absorb, as before, the proportions of human bodies, the color of irises, a Paris street in June at dawn, all of it incomprehensible, incomprehensible the multitude of visible things.

(Translated from the Polish by Robert Hass and Czeslaw Milosz)
trener92 trener92 19:46 01.11.2015

Re: pih, sad moram i ja da pišem

nsarski


POŠTENO OPISIVANJE SAMOGA SEBE NAD ČAŠOM WHISKYJA NA AERODROMU, RECIMO U MINNEAPOLISU

Moje uši sve manje čuju od razgovora, oči mi slabe, ali i dalje su nezasite.

Vidim njihove noge u mini suknjama, hlačama ili lepršavim tkaninama. U svaku se zasebno podvirujem, njihove zadnjice, stegna, zamišljen, uljuljkan porno maštarijama.

Pohotni starče, vrijeme je tebi u grob leći, nisi za igre i zabave mladalačke. Nije istina; radim samo ono što sam radio oduvijek, slažući ovozemaljske scene po nalogu erotske fantazije.

Ne žudim baš za ovim stvorenjima, žudim za svime, a one su samo znak ekstatičnoga općenja.

Nije moja krivnja što smo tako napravljeni, pola od bezinteresne kontemplacije, pola od apetita.

Ako se poslije smrti nađem na Nebu, tamo mora biti kao i ovdje, samo što ću tada biti oslobođen tupih osjetila i otežalih kostiju.

Preobražen u samo gledanje, i dalje ću upijati proporcije ljudskoga tijela, boju irisa, parišku ulicu u lipanjskoj zori, svu nepojamnu množinu viđenih stvari.


Marina Trumić
javascript:;

Czeslaw Milosz
[url=http://documents.tips/documents/ceslav-milos-drugi-prostor.html]
Drugi prostor[/url]
nsarski nsarski 19:51 01.11.2015

Re: pih, sad moram i ja da pišem

Zahvaljujem, Koč!
Mada, hrvaština, osim ako nije Arsen, nekako mi ne-poetski zvuči.
trener92 trener92 20:02 01.11.2015

Re: pih, sad moram i ja da pišem

nsarski


:) Ok, mada, možda je i bosanski, ipak je naklada ZORO ( kakav naziv!!!) Sarajevo.
Imam u pdf.zbirku ( ne ovu koju sam postavio, drugu i drugačiji izbor pesama) pokušaću da pronađem, ali nisam siguran da je na srpskom, možda sh sa naglaskom na hrvatski)

mjuz



A možemo i mi sami da prevedemo ?!
nsarski nsarski 20:04 01.11.2015

Re: pih, sad moram i ja da pišem

A možemo i mi sami da prevedemo ?!


A znamo ko je medju nama za to strucan
trener92 trener92 21:21 01.11.2015

Re: pih, sad moram i ja da pišem


A znamo ko je medju nama za to strucan

:)))) Znamo

Nego..
Razmišljao sam o ovom što si napisao. Mislim da je to samo stvar hm, navike recimo( milozvučnosti da tako kažem).

Recimo, ima jedna dobra zbirka pesama, a jedna pesma iz te zbirke ide ovako


"Jedna me žena čeka, ona sadrži sve, ništa ne nedostaje,
a ipak bi sve nedostajalo, ako bi spol nedostajao ili
mokrina pravoga čovjeka.

Spol sadrži sve, tijela i duše, mišljenja, dokaze, čistoću,
nježnost, uspjehe, navještenja,
pjesme, zapovijedi, zdravlje, ponos, tajnu majčinstva,
sjemensko mlijeko,
sve nade, dobročinstva, darove, sve strasti ljubavi, ljepote,
naslade zemlje,
svemoć vlade, sunce, bogove, mogućnike zemlje.

Oni su sadržani u spolu kao njegovi dijelovi i njegovo opravdanje.

Bez srama čovjek, kojega volim, poznaje i priznaje
dragocjenost svojega spola.

Bez srama žena, koju volim, nju poznaje i priznaje.

Sada ću se otrgnuti od neosjetnih žena,
otići ću da ostanem s onom koja me čeka, i s onima koie su
tople krvi i dovoljno mi pružaju,
ja vidim da me one razumiju i da me se ne odriču,
vidim da su dostojne mene; ja ću biti krepki muž tih žena.
One nisu ni zeru manje od mene.

Opaljene u licu od sunčane žege i duhanja vjetrova,
njihovo meso ima drevnu božansku gipkost i snagu.

One umiju vješto plivati, veslati, jahati, rvati se, pucati,
trčati, udarati, uzmicati, napadati, opirati se, braniti se,
one su konačne u svojem vlastitom pravu – one su
spokojne, bistre, potpuno vladaju sobom.

Privlačim vas sasvim k sebi, vi žene,
ne mogu vas pustiti, ja ću vam učiniti dobročinstva,
ja sam za vas, vi za mene, a ne samo radi nas, nego i radi drugih
u vama spavaju veliki junaci i bardi,
njih neće probuditi ničiji dodir osim moga.

To sam ja, vi žene, ja krećem svojim putem.

Ja sam strog, oštar, jak, neumitan, ali vas ljubim;
ne zadajem vam više bola nego je za vas nužno.
Ja točim tvar da bih porodio sinove i kćeri prikladne za ove
države i stežem vas s polaganom grubom miškom,
ja se uspješno svladavam, ne slušam nikakvih molba,
ne smijem odustati dok ne istočim što se tako dugo kupilo
u meni.

Kroz vas ja izlijam zatvorene rijeke što u meni teku,
u vas omatam tisuću narednih godina,
u vas cijepim klice mojih i američkih najvećih ljubimaca,

kapljice koje na vas sipam porodit će vatrene i atletske
djevojke, nove umjetnike, muzičare i pjevače,

djeca koju s vama rađam rađat će djecu u svoje vrijeme,
iziskivat ću savršene ljude i žene od mojih ljubavnih milodara,
očekivat ću da se oni sjedine s drugima, kako se mi sada sjedinjujemo,
računat ću na plodove njihovih štrcanja kako računam na
plodove mojega sadašnjega pljuska,

brinut ću se za mile usjeve od poroda, života, smrti,
besmrtnosti, koje sada s tolikom ljubavi sadim."

A jedna , ovako

"O kapetane! Moj kapetane! Plovidba strašna
prođe,
Prebrodili smo bure sve, dobili plen
takođe,
Blizu smo luke, već čujem zvuke zvona,
i ljudi kliču,
Na mrgodnom i smelom brodu pogledi
svi se stiču;

Ali, o srce! srce! srce!

Te kapi krvi, jao,
Na palubi gde je moj kapetan
Hladan i mrtav pao.

O kapetane! Moj kapetane! Ustaj, čuj zvona
zvuke,

Ustaj, za tebe viju steg, za tebe trepte
trube,

Zbog tebe vrvi čitav žal, za tebe venci,
cveće,

Zovu te, željno za tobom sva lica se okreću;

Kapetane! Oče dragi!

To san je neki zao
Da ležiš sa rukom ispod glave,
Da si hladan i mrtav pao.

Ne odgovara moj kapetan, damari mu ne tuku,
Blede su usne ocu mom, ne oseća mi ruku,

Brod je na sidru, bezbedan, plovidba
strašna prođe,
Pobednički se vraća brod, cilj svladan je takođe:

Kličite žali, zvonite zvona! A ja se tuzi dao,

Palubom kročim gde mi je kapetan
Hladan i mrtav pao"



Pesme su iz zbirke " Vlati trave" koju su preveli Tin Ujević i Ivan V. Lalić

Samo stvar navike,

ovako
angie01 angie01 21:57 01.11.2015

Re: pih, sad moram i ja da pišem

Pjesma o meni

ja svetkujem samoga sebe i pjevam samoga sebe,
a što ja sebi dopuštam, morate i vi sebi dopustiti,
jer svaki atom koji pripada meni, pripada također i tebi.
ja plandujem i pozivam svoju dušu u goste
. ja ležim i lagodno traćim vrijeme promatrajući vlat
ljetne trave.
moj jezik, svaki atom moje krvi, stvoren je od ovoga
tla, ovoga zraka,
rođen sam ovdje od roditelja rođenih ovdje od
roditelja
isto tako, a i njihovi roditelji isto tako;
ja sada, u mladosti od trideset i sedam godina, u
potpunome zdravlju počinjem u nadi, da neću
prestati do smrti.
vjeroispovijesti i škole još neodlučne povuku se učas,
ocijenjene na svoju pravu cijenu, ali se nikada ne
zaboravljaju.
primam u goste dobro i zlo; ja dopuštam da govori uz
ma kakvu pogibelj priroda bez smetnje s
izvornom, iskonskom energijom.



Volt Vitmen-Vlati trave

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana