Društvo| Ekonomija| Mediji

PRIČA O KLIKERIMA

tsunade RSS / 10.11.2015. u 10:36

 

 

Pre oko godinu dana pala mi je na pamet ideja da formiram video blog koji će se baviti ekonomskim temama. 

 Konkurisala sam za grant američkog demokratskog komiteta i prošla sam na konkursu.

Razmišljajući o tome kome ću se, zajedno sa jednom grupom vama poznatih blogera, obraćati, imala sam, izmedju ostalog, na umu i društvo koje se ovde redovno okuplja. Na moju radost i zabavu :) 

Volela bih da vas imam na svojoj stranici, u svom klubu polemičara "klikeraša". Neke od vas bih volela da "ugostim" pošto bolje od mene kažete ono što bih i ja rekla, samo da sam malo pametnija ;).  

No, posebnu bih dobrodošlicu poželela onima sa kojima se tradicionalno ne slažem (a to su radikalni levičari, etatisti, sirizičari, zagovornici državnog intervencionizma, socijalizma, komunizma i tome slično). Živim za dobar fajt :)

Razgovor sa svima vama, začin je životu. Osim kad prevrši granice dobrog ukusa. I mislim da u ovom našem haosu, može da pomogne da razumemo blatište u kojem smo se zatekli i da steknemo neku ideju kako da se iz njega vadimo. 

Well, sajt je počeo sa radom. Možete ga pogledati na

www.klikeri.rs

Dobrodošli! 

 edit: ubacila sam i filmčić koji objašnjava glavnu ideju.  

 



Komentari (265)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tyson tyson 15:53 10.11.2015

Re: Možda

tsunade
možeš li molim te da ponovo linkuješ, ne reaguje mi OVO na miša

Naravno, kad nema linka


st.jepan st.jepan 17:56 10.11.2015

Re: Možda

tsunade
možeš li molim te da ponovo linkuješ, ne reaguje mi OVO na miša

OVO

Ne kapiram, radilo je kad sam okačio.
zemljanin zemljanin 18:47 10.11.2015

Re: Možda

Pa mogla bi ta ideja i da prođe ... recimo uvede se maksimum nasleđivanja od 1 mil USD ... sve preko toga po smrti vlasnika prelazi u ruke države ... naslednici i dalje imaju parice a država nekretnine ili efektivu koju može plasirati/rentirati/prodati u socijane ili infrastruktutne svrhe ... time bi se anuliralo trenutno stanje raspodele bogatstva ... recimo
Ribozom Ribozom 22:21 10.11.2015

Re: Možda

st.jepan
Možda bi OVO mogla da ti bude jedna od tema.

Nešto slično predlagao sam negde na ovom blogu, neznajući da koncept odavcno postoji, da je već ponegde isprobavan, te da u Finskoj i Švajcarskoj samo što nije realizovan.

Mislim da ga je i Saša Radulović pominjao.


Ja o tome pricam (i postao sam dosadan) od kada sam na blogu. Mislim da je i moja ovozemaljska misija da tu ideju utkam u srpsko drustvo. Doduse, u mojoj se varijanti to odnosi na dobar socijalni sistem, a sve se svodi na pravilniju raspodelu drustvenog bogatstva. Radulovic je rekao da je progresivni porez mehanizam za pravljenje drzave blagostanja, ali ja mislim da ima jos finesa. Sve se svodi da odnos primanja bude min-max 1:2, kakav je u Skandinavskim drzavama.
Lako je to urediti, a benifiti su ogromni. Recimo da niko nece morati da bezi iz zemlje jer ce uvek imati dovoljno za pojesti, stanovati i platiti komunalije. Niko nece iz razloga staha da nece imati da nahraniti dete isto i ne roditi.
Ama, svaka pora drustva imala bi koristi od toga i time bi postali uredjena zemlja.

Problem su jaki protivnici toga.
1. EU
2. Paraziti na drzavnim jaslama i oni u dilu sa vlastima.

angie01 angie01 22:32 10.11.2015

Re: Možda

1. EU
2. Paraziti na drzavnim jaslama i oni u dilu sa vlastima.


3. vlast, koja nije zainteresovana da bilo sta uredi za gradjane- vec samo za sebe- odmah posle izbora se ponasa bahato i vara one koji su je izabrali i koji je placaju- ovde je stvorena feudalana partokratija, da bi se bilo sta pomerilo, prvo ta konstrukcija mora da se srusi.
tsunade tsunade 22:54 10.11.2015

Re: Možda

ovo


pre neki dan sam ovu vest videla i isto mi se učinila veoma interesantno. to je svakako tema o kojoj bih volela da neko kvalifikovan prozbori. razmisliću ko pa ću napraviti.
st.jepan st.jepan 23:03 10.11.2015

Re: Možda

tsunade
ovo


pre neki dan sam ovu vest videla i isto mi se učinila veoma interesantno. to je svakako tema o kojoj bih volela da neko kvalifikovan prozbori. razmisliću ko pa ću napraviti.

Meni je zanimljiva raćunica koja se odnosi na Hrvatsku, deluje sasvim ostvarivo.

Hrvatska ima oko 4,2 miliona ljudi i godišnji BDP od oko 87 milijardi dolara. Recimo da svakom stanovniku minimalno mesečno treba oko 300 dolara. To je oko 1,26 milijarde dolara mesečno za obvezni osnovni dohodak. Izvodivo?


Ne znam koliki je srpski BDP, ali nekako ne verujem da je više nego duplo manji od hrvatskog, a verujem da bi taj "obavezni osnovni dohodak" ovde vršio posao čak i kad bi iznosio samo 150 dolara.

Izvodivo?

Pitanje je retoričko, naravno da je izvodivo, tim pre što bi se deo tog novca državi vratio kroz PDV, ali taj koncept nikako ne može proči jer bi ugrozio robovlasničku poziciju gazda - ne bi više mogli da roblje ucenjuju glađu.
zemljanin zemljanin 01:25 11.11.2015

Re: Možda

ne znam za te ultra mega giga aspiracije o menjanju sveta i sl ... znam da je sistem vrlo konzervativan i teško se menja bez obzira na kvalitet novih ideja ... jer uvek postoji ta jednostavna premisa "a gde sam tu ja" ... iako izgleda kao samoljublje to jeste test za svaku ideju ... ako se mogu dati rešenja koja taj JA interes mogu podmiriti za različite profile, onda ideja u nekoj perspektivi može i da prođe ... i pod time ne mislim na usko korupcionaško gledanje već na interes pojedinca koji mora da se pronađe u toj ideji i na interes društva, a i mogućnosti, da tu ideju podrži i realizuje.

pošto ne znam za gore navedeno ima ponešto što i znam ... a to je privatni biznis ... kao prvo to mora biti nešto u čemu se pojedinac može pronaći i što će ga motivisati za trud ... pod dva ali ogromno broj 2 je biznis plan ... onaj ko razume svrhu tog plana i ko se suoči sa izazovima koji izrada plana nosi je završio pola posla ... i pod tri, vrlo važno, je koga znaš ... to je mnogo važnije od svih diploma i ideja ... opet ne spuštam stvari na korupciju već na zdravi poslovni kontakt ... ako su te tri stavke ispunjene, uspeh je zagarantovan ... pridržavati se plana i imati realne projekcije je sledeći korak ... i kloniti se više ekonomije i velike politike ... lepo je imati ideje i vizije ali u realnom one ne donose profit već samo zamagljuju sopstvene ciljeve ... u nekim državama je lakše u nekima teže ali svuda uspevaju oni koji ispune gore navedeno i koji su uporni i koncentrisani na ciljeve ...

rad za nekoga je uvek rad za nekoga, i taj neko će uvek da nas plati onoliko koliko mora ili kao se to popularno naziva ponuda i tražnja ... rad za sebe je i rad na sebi ... nakrada za taj trud je nemerljivo veća u svakom pogledu ... sudeći po prisutnosti blogera na sajtu, pretpostavio bih da je većina dosta dobro osmislila svoj ekonomski položaj i da ovde daje oduške svakodnevnom stresu ... sa druge strane, nezadovoljstvo koje se ogledava u komentarima, nekih ne svih, govori sasvim suprotno ...

živimo u doba globalizacije gde je poslovanje u bilo kojoj državi samo pitanje informisanosti pa argument da država u kojoj smo stacionirani ne pruža optimum nije argument već opravdanje ... a onda se vraćamo na ono prvo, što sam već naveo da ne znam ...

i za kraj iz prakse sa ljudima u Srb ... svi imaju ideje ali ne i volje da ih sprovedu na ispravan način ... i ako bih ikada pravio blog/vlog o ekonomiji on bi imao samo jednu tačku a to je biznis plan ... i ništa više i ništa manje ... opet to je samo moje viđenje ... sa biznis planom sam se prvi put susreo 91, nažalost tek tada, i kad god sam poštovao načela sve je bilo kako se poželeti može, kad god sam improvizovao, bez obzira na inovativnost, završilo se minusom ...
mariopan mariopan 13:35 11.11.2015

Re: Možda

st.jepan
tsunade
možeš li molim te da ponovo linkuješ, ne reaguje mi OVO na miša

OVO

Ne kapiram, radilo je kad sam okačio.

OVO što si okačio desiće se samo ne znamo kad, ne samo kod nas nego u celom svetu. Previše je gladnih i onih "koji se nisu snašli". Desiće se milom ili silom...bolje milom jer će šteta biti manja?
st.jepan st.jepan 20:37 12.11.2015

Re: Možda

mariopan
st.jepan
tsunade
možeš li molim te da ponovo linkuješ, ne reaguje mi OVO na miša

OVO

Ne kapiram, radilo je kad sam okačio.

OVO što si okačio desiće se samo ne znamo kad, ne samo kod nas nego u celom svetu. Previše je gladnih i onih "koji se nisu snašli". Desiće se milom ili silom...bolje milom jer će šteta biti manja?


O ekonomijio zaista ne znam ništa, ali sledeće je valjda nesporno:

Ako bismo se složili da 150 dolara mesečno ovde obezbeđuje elementarmni biološkiu opstanak, onda bi taj "obavezni osnovni dohodak" za sve građane, državu na godišnjem nivou koštao oko milijardu dolara, minus oko 200 miliona koji bi joj se vratili kroz PDV, dakle koštao bi je oko 800 miliona.

Kako je, po podacima koje sam našao na Googletu, BDP u Srbiji oko 42 milijarde, to mi uopšte ne izgleda neostvarivo. Čak verujem da za Državu to ne bi bio trošak,već ušteda.

Jer:

1. Mogla bi skroz bezbolno da se otrese preskupe armije nikom potrebnih, čak štetnih službenika,

2. Građani koji poseduju potencijal za pokretanje nekog biznisa, bili bi oslobođeni straha od neuspeha i potonje gladi, pa bi smelije uranjali u samostalne privredne aktivnosti. Jedan procenat njih bi valjda i uspeo, i potom radosno punio državnu kasu.

3. Predupredili bi se vrlo mogući, čak neizbežni socijalni nemiri, masovna pljačka i krvoproliće.

Naravno, kao što sam gore rekao, to se neće desiti, jer je mogućnost ucenjivanja glađu, i za Državu i za kapitaliste, priceless.
mariopan mariopan 20:58 12.11.2015

Re: Možda

st.jepan
1. Mogla skroz bezbolno da se otrese preskupe armije nikom potrebnih, čak štetnih službenika,

2. Građani koji poseduju potencijal za pokretanje nekog biznisa, bili bi oslobođeni straha od neuspeha i potonje gladi, pa bi smelije uranjali u samostalne privredne aktivnosti. Jedan procenat njih bi valjda i uspeo, i potom radosno punio državnu kasu.

3. Predupredili bi se vrlo mogući, čak neizbežni socijalni nemiri, masocna pljačka i krvoproliće.

Dobri razlozi Za.
Koje će dsa sapletu iz ovog razloga
jer je mogućnost ucenjivanja glađu, i za Državu, i za kapitaliste, priceless.

svarog svarog 10:26 13.11.2015

Re: Možda

BDP u Srbiji oko 42 milijarde


Čega?

Бруто домаћи производ, мил. ЕУР 32.859,53

Da li bi taj basic income značio ukidanje svih ostalih potojećih socijalnih davanja?
Kako bi uticao na motivaciju da se traži posao?

Mada slažem se sa zaključkom, neće da bude od toga ništa
st.jepan st.jepan 11:36 13.11.2015

Re: Možda

svarog
BDP u Srbiji oko 42 milijarde


Čega?


Da prostiš, dolara.

Бруто домаћи производ, мил. ЕУР 32.859,53


Ja našao da je oko 42 milijarde dolara, al nebitno, ko zna koliki je zaista.

Da li bi taj basic income značio ukidanje svih ostalih potojećih socijalnih davanja?


Naravno.

To bi omogučilo dodatnu uštedu, tj. značajno kresanje, čak ukidanje državne administracije koja se bavi socijalom, a koja Državu verovatno košta više od onoga što dopire do socijalno ugroženih.
Nevolja je, međutim, što bi to ukinulo mogućnost muljačine, ergo ideju bi učinilo sasvim neostvarivom.

Kako bi uticao na motivaciju da se traži posao?


Oni koji bi da žive, a ne samo da preživljavaju, itekako bi bili motivisani, jer plate bi, obzirom na eliminisanje viška zaposlenih, mogle biti znatno pristojnije, a basic income bi bio dovoljan tek za bazične potrebe (ništa potrošački spid, osobna prometala i slične izmotacije).

Mada slažem se sa zaključkom, neće da bude od toga ništa


Jbg, neće.
docsumann docsumann 15:45 10.11.2015

evo,


da se kvalifikujem za diskusiju.

ja smatram da svako ljudsko biće na ovom svijetu, radilo ne radilo, treba da ima dovoljno hrane i vode za život, da mu nije hladno (znači da mu se obezbjedi nekakkav sistem grijanja) i da ima kakav takav krov nad glavom.

kako i na koji način se to može ostvariti - ne znam. znam samo da tako treba.

naravno, uz tehnološki razvoj ovaj minimum uključuje i neki osnov obrazovanja, el. energiju, internet ...

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:58 10.11.2015

Re: evo,

docsumann

da se kvalifikujem za diskusiju.

ja smatram da svako ljudsko biće na ovom svijetu, radilo ne radilo, treba da ima dovoljno hrane i vode za život, da mu nije hladno (znači da mu se obezbjedi nekakkav sistem grijanja) i da ima kakav takav krov nad glavom.

kako i na koji način se to može ostvariti - ne znam. znam samo da tako treba.

naravno, uz tehnološki razvoj ovaj minimum uključuje i neki osnov obrazovanja, el. energiju, internet ...



I ja mislim isto, uz dodatak elementarne zdravstvene zaštite. I spreman sam da za to platim mimo davanja dobrovoljnih priloga crvenom krstu ili sličnim organizacijama.
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:48 10.11.2015

Re: evo,

mislim da je čitav svet otišao u racq, onog dana kada se nešto po prvi put platilo u novcu; kad već govorimo ono što nam je na duši..


+ kakva su ritam sekcija čarls mingus i maks roač!

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:59 10.11.2015

Re: evo,

stefan.hauzer
mislim da je čitav svet otišao u racq, onog dana kada se nešto po prvi put platilo u novcu; kad već govorimo ono što nam je na duši..


+ kakva su ritam sekcija čarls mingus i maks roač!



E, te fazone moš tamo u tvojoj hipi komuni pod lješnjacima da prodaješ, mislim, kad već govorimo iz duše.
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:36 10.11.2015

Re: evo,



mislio sam da si naš, Pajiću! I koji hipici, mi smo anarhisti i to pod uticajem Hercena i Ogarjova, a ne onaj militantni Bakunjinov tip:)

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:02 10.11.2015

Re: evo,

stefan.hauzer


mislio sam da si naš, Pajiću! I koji hipici, mi smo anarhisti i to pod uticajem Hercena i Ogarjova, a ne onaj militantni Bakunjinov tip:)



Ne razlikujem, bre, ja te finese, to su sve neradnici i narkomani za mene. I antihristi.

EDIT: A što sam se trudio oko jedne lepe anarhistkinje, ličila je na Hari Potera, samo sa sisama. Živela neko vreme u skvotu, negde u Grčkoj, ono, totalna lujka, ali srcu draga.

alselone alselone 20:16 10.11.2015

Re: evo,

ličila je na Hari Potera, samo sa sisama




tyson tyson 21:57 10.11.2015

Re: evo,

EDIT: A što sam se trudio oko jedne lepe anarhistkinje, ličila je na Hari Potera, samo sa sisama. Živela neko vreme u skvotu, negde u Grčkoj, ono, totalna lujka, ali srcu draga.


alselone

Kuk-čelo-kuk-rame-rame-kuk u ovom slučaju.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:06 10.11.2015

Re: evo,

Tye, bro, ne reče jesi s ovim šabosima, ili si se penzionisao? i, je l' zna ovaj Pajić kakvo oružje su rvatine kupile, koliko je to ozbiljno, i šta oće koj qur s time, ko je to platio, i, što je najvažnije, čemu?

G.Cross G.Cross 22:07 10.11.2015

Re: evo,

tyson
EDIT: A što sam se trudio oko jedne lepe anarhistkinje, ličila je na Hari Potera, samo sa sisama. Živela neko vreme u skvotu, negde u Grčkoj, ono, totalna lujka, ali srcu draga.


alselone

Kuk-čelo-kuk-rame-rame-kuk u ovom slučaju.




U taksiju se vozi katolicki pop i taxi udari rabina na ulici.
Pop istrci da mu pomogne i vidi da se rabin koji lezi na ulici krsti. Pridje mu pop i pita " Pa sto se krstis , je li to pred smrt prihvatas hriscanstvo"?

Ma ne kaze rabin, samo proveravam je su li redu moje naocale, moj "mali misko" , moj novcanik i moj mobilni.
tsunade tsunade 22:56 10.11.2015

Re: evo,

kako i na koji način se to može ostvariti - ne znam. znam samo da tako treba.


pa predivno...
tyson tyson 23:28 10.11.2015

Re: evo,

Tye, bro, ne reče jesi s ovim šabosima

Pazi, mogu i ja da počnem opako da vređam, nisam gadljiv na to kad me neko nagazi na rep; nego sam lepo vaspitan pa neću ženi da trolujem ozbiljan blog.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:35 10.11.2015

Re: evo,

nisam razumeo, yes, or no? možeš me vređati, for my g-d sake, it won't be the first time, mada nešto ne primam stvari od tebe k srcu, kao od jednog krkara, koji ima moć da jednom rečenicom sjebava zdrav um.
tyson tyson 23:41 10.11.2015

Re: evo,

Srđan Fuchs
nisam razumeo, yes, or no? možeš me vređati, for my g-d sake, it won't be the first time, mada nešto ne primam stvari od tebe k srcu, kao od jednog krkara, koji ima moć da jednom rečenicom sjebava zdrav um.

Ja sam odavno, još u svom prvom autovanju glede članstva u stranci, sasvim jasno naveo - a kasnije više puta i ponovio - svoj još malo pa dvodecenijski status u Demokratskoj stranci. Jebiga, pametnom dovoljno.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 00:12 11.11.2015

have no probs with the dempart,as pekićist

cool, ,

no hard feelings, just to clarify, we're approaching the tough times.

Jebiga, pametnom dovoljno


ovo je suvišno, meni to ocrtava neku ličnu nesigurnost. to su udbini radovi, mislim to akcentovanje tuđe pameti, to fašisti rade. drago mi je da nisi šaban, taman sam se spremao da kažem da, čak iako si tamo, ćeš biti na našoj strani jednom kada ustane Free Siberia.

tyson tyson 00:39 11.11.2015

Re: have no probs with the dempart,as pekićist

to su udbini radovi, mislim to akcentovanje tuđe pameti, to fašisti rade.

Nisam siguran da se može primeniti u konkretnom slučaju; naime, uporno me već duže vreme salećeš potpuno neadekvatnim pitanjima, kao da ti nije dovoljno to što sam više puta napisao.


blogovatelj blogovatelj 01:14 11.11.2015

Re: evo,

nisam razumeo, yes, or no? možeš me vređati, for my g-d sake, it won't be the first time


Aj matere ti, probaj srpski da pricas. Nije tesko, zivota mi.
alselone alselone 07:27 11.11.2015

Re: evo,

Kuk-čelo-kuk-rame-rame-kuk u ovom slučaju.


He, he, to bese iz Indeksovog pozorista, jedna od prvih predstava ako se dobro secam?
emsiemsi emsiemsi 07:28 11.11.2015

Re: evo,

stefan.hauzer


mislio sam da si naš, Pajiću! I koji hipici, mi smo anarhisti i to pod uticajem Hercena i Ogarjova, a ne onaj militantni Bakunjinov tip:)


Сви смо наши !
predatortz predatortz 10:30 11.11.2015

Re: evo,


ja smatram da svako ljudsko biće na ovom svijetu, radilo ne radilo, treba da ima dovoljno hrane i vode za život, da mu nije hladno (znači da mu se obezbjedi nekakkav sistem grijanja) i da ima kakav takav krov nad glavom.



Prijavio si se na izbor za mis, pa vežbeš?
tsunade tsunade 10:38 11.11.2015

Re: evo,

Prijavio si se na izbor za mis, pa vežbeš?




biti na izboru za mis, imperativ je svakog civilizovanog ponašanja
zaharaga zaharaga 18:21 11.11.2015

Re: evo,

moje naocale, moj "mali misko" , moj novcanik i moj mobilni.




Davno nekada, u proslom milenijumu, bese sat (na lancu) umesto mobilnog.
tyson tyson 21:04 11.11.2015

Re: evo,

He, he, to bese iz Indeksovog pozorista, jedna od prvih predstava ako se dobro secam?



"Da se prezvezdim..."

anonymous anonymous 17:04 12.11.2015

Re: evo,


docsumann
15:45 10.11.2015
evo,

da se kvalifikujem za diskusiju.

ja smatram da svako ljudsko biće na ovom svijetu, radilo ne radilo, treba da ima dovoljno hrane i vode za život, da mu nije hladno (znači da mu se obezbjedi nekakkav sistem grijanja) i da ima kakav takav krov nad glavom.


...Ima ih koji slično razmišljaju ...

....BASIC INCOME ....

L I N K


rade.radumilo rade.radumilo 15:51 10.11.2015

Skromni doprinos

tsunade tsunade 10:40 11.11.2015

Re: Skromni doprinos

rade.radumilo


rade, svaki put ti se obradujem ko bratu rodjenom (koga nemam)... ajd svrati malo ponekad i do klikera.
rade.radumilo rade.radumilo 11:06 12.11.2015

Re: Skromni doprinos

Bio, bacio pogled.

Mogu da ti dam mali tehnički doprinos, kao čovek od struke. Ali o tome na PP.
blogovatelj blogovatelj 15:56 10.11.2015

Došlo vreme

Razgovor sa svima vama, začin je životu.


Došlo vreme da se ovi anonimni autuju ako hoće da postanu zvezde Jućuba.
Živim za dan da vidim Čarlija kako besedi o ekonomiji. Da ga vidimo ko je i u kojim je firmama radio sa budžetima reda veličine stotina miliona dolara.
I antioksidansa i urbanu gorilu da vidim, pa nek ide život. Tj, to je sve jedna ličnos'
mariopan mariopan 18:47 10.11.2015

Re: Došlo vreme

blogovatelj
Da ga vidimo ko je i u kojim je firmama radio sa budžetima reda veličine stotina miliona dolara.



Mislim da svaka domaćica koja preživi mesec sa onom minimalnom platom ovde u Srbiji, a koja plati račune, nahrani decu,(tim redom) obuje ih, obuče, leči i ugreje tu svoju porodicu, zna o ekonomiji više od svakog ko je radio sa milionima dolara tuđih para?

emsiemsi emsiemsi 18:51 10.11.2015

Re: Došlo vreme

blogovatelj
Razgovor sa svima vama, začin je životu.


Došlo vreme da se ovi anonimni autuju ako hoće da postanu zvezde Jućuba.
Živim za dan da vidim Čarlija kako besedi o ekonomiji. Da ga vidimo ko je i u kojim je firmama radio sa budžetima reda veličine stotina miliona dolara.
I antioksidansa i urbanu gorilu da vidim, pa nek ide život. Tj, to je sve jedna ličnos'

Милионима долара !?
Успут - emsiemsi, или како ме ти, и не само ти, ословљаваш као Чарли, ради, а не беседи (о економији).
Успут --- моја економска (и сва остала) прича се осликава кроз веома једноставну парадигму --- уколико сви радимо на начин да када завршимо - урадимо наше обавезе, урадимо још 10% преко тога, живећемо у богатом и просперитетном друштву.
Све остало су економске тлапње.
Успут 2 --- мој додатни, краткорочни, предлог је - да се економистима, на неколико година, забрани бављење економијом. То је преозбиљан посао да би се њиме бавили економисти.
G.Cross G.Cross 19:32 10.11.2015

Re: Došlo vreme

да се економистима, на неколико година, забрани бављење економијом. То је преозбиљан посао да би се њиме бавили економисти.


Iz istog razloga ja bih zabranio politicarima da se bave politikom, fudbalerima da igraju fudbal (narocito) , lekarima da lece i grobarima da sahranjuju (mogu da budu predsednici) itd td itd.

a zbog ovoga sto Hauzer kaze:
mislim da je čitav svet otišao u racq, onog dana kada se nešto po prvi put platilo u novcu; kad već govorimo ono što nam je na duši..


bih naredio da se obdanistima cita Karl Marx:" Kapital", narocito delovi o Fetiskom karakteru robe i Novcu kao merl vrednosti.

Onda valjda ne bismo imali diskusije da li je Bitcoin novac a i Hauzer bi se osecao bolje.

Bajdvej : Papirni novac se u svoje vreme zvao Banknota ( Nota izdata od banke) kojom se banka obavezuje da donosiocu Note (novcanice ) plati odredjeni iznos u zlatu.

Novac je bio u to staro vereme merilo vrednosti.

Od kada je Nixon "privremeno" napustio zlatnu klauzulu novac vise nije merilo vrednosti, nego instrument generisanja "privrednog rasta" sto ce lose da se zavrsi.

Evo kako je Banka kraljevine Srbije to lepo radila.



EDIT : Procitah negde da je razlika izmedju novca sa zlatnom podlogom i novca bez nje kao izmedu Debit Card i Credit Card.

Odlicno Poredjenje. Plakacu Sutra.
emsiemsi emsiemsi 19:50 10.11.2015

Re: Došlo vreme

G.Cross
да се економистима, на неколико година, забрани бављење економијом. То је преозбиљан посао да би се њиме бавили економисти.


Iz istog razloga ja bih zabranio politicarima da se bave politikom, fudbalerima da igraju fudbal (narocito) , lekarima da lece i grobarima da sahranjuju (mogu da budu predsednici) itd td itd.
...


Делимично се слажем --- у смислу да коректно користиш логику.
Не слажем се да побројане професије производе нити приближно катасрофалне последице као економисти - стога, да ипак најпре започнемо са економистима.
G.Cross G.Cross 20:09 10.11.2015

Re: Došlo vreme

emsiemsi
G.Cross
да се економистима, на неколико година, забрани бављење економијом. То је преозбиљан посао да би се њиме бавили економисти.


Iz istog razloga ja bih zabranio politicarima da se bave politikom, fudbalerima da igraju fudbal (narocito) , lekarima da lece i grobarima da sahranjuju (mogu da budu predsednici) itd td itd.
...


Делимично се слажем --- у смислу да коректно користиш логику.
Не слажем се да побројане професије производе нити приближно катасрофалне последице као економисти - стога, да ипак најпре започнемо са економистима.


Gluposti
docsumann docsumann 22:51 10.11.2015

Re: Došlo vreme


novac je najupečatljiviji i najrasprostranjeniji vid hiperealnosti.
njegova prava protivvrijednost leži u snazi mentalnog uvjerenja i povjerenja koje spram nje imamo.
dok god ljudi budu vjerovali da novac (papirni, elektronski ...) vrijedi, on će i vrijediti.
G.Cross G.Cross 23:01 10.11.2015

Re: Došlo vreme

....

G.Cross G.Cross 23:06 10.11.2015

Re: Došlo vreme

docsumann

novac je najupečatljiviji i najrasprostranjeniji vid hiperealnosti.
njegova prava protivvrijednost leži u snazi mentalnog uvjerenja i povjerenja koju spram nje imamo.
dok god ljudi budu vjerovali da novac (papirni, elektronskio ...) vrijedi, on će i vrijediti.


Zamisli da si kauboj koji trazi zlato i drugi kauboj ti prodaje kamen i kaze da je zlato i on ti kaze, dok verujes da je zlato ovaj kamen je zlato.

Eto tu je negde svetska ekonomija u ovom trenutku.

I zato Srdjan mora kao american tax payer da izdvaja novce za akcije americke administracije koje salju sve ove jadnike na dalek put ukljucujuci put preko Srbije.

Da se razumemo Holland trosi moje pare na isti nacin
docsumann docsumann 23:48 10.11.2015

Re: Došlo vreme

Zamisli da si kauboj koji trazi zlato i drugi kauboj ti prodaje kamen i kaze da je zlato i on ti kaze, dok verujes da je zlato ovaj kamen je zlato.


što reče Filip K. Dik - realnost je stvar koja nastvalja da postoji i kad mi prestanemo da vjerujemo u nju.
očigledno da novac ne podpada, po taj kriterijum, u kategoriju realnog (koliko god sama realnost bila teško definišljiv pojam).
mada ovdje mišljenje pojedinca treba zamjeniti kolektivnim mišljenjem.

pravo, istinsko, vjerovanje je tvrdo utemeljen fenomen. i mi ne možemo tek tako reći - ajde sad da ne vjerujemo u postojanje novca i on će automatski iščeznuti, a cjene će nestati, pa ćemo ovu jahtu zemiti džabe.
stvari jednostavno ne funkcionišu na takav način.
takva vjerovanja i nevjerovanja nisu realna.
to nisu ona vjerovanja na kojima se utemeljuju imagined ralities. a imagined realities su suštinski okviri našeg življenja. moral, pravda, prava, običaji, slobode ... sve nematerijalne vrijednosti koje kolektivno dijelimo i tako sinhronizujemo naše lične egzistencije u okviru zajednice, su dugotrajno i temeljno građene i usvajane.

vjerovanje u vrijednost i smisao novca je kulturološki tvrdo ukorjenjena u naš svakodnevno doživljaj svijeta.
baš kao i vjerovanje da je zlo (bez obzira na pravosudne norme ) ubiti slučajnog prolaznika.

u Židovom romanu Podrumi Vatikana, postoji upravo interesantna scena inspirisana sličnom tematikom. kad jedan od junaka ubija slučajnog saputnika u vozu gurnuvši ga iznenada iz kupea dok je voz preko mosta prelazio iznad visokog klanca.
on to čini upravo da bi "pretresao" i praktično pokazao ništavnost opšteprihvaćenih moralnih načela.
ubiti slučajnog prolaznika bez materijalne koristi, bez razloga, bez ikakve potrebe, iz čisto filozofskih razmatranja (!?) je možda i moguće u svijetu i svijetlu psihe posebnih, iznimno rijetkih, osoba. (napominjem da ovaj ubica nije nikakav zlikovac, čak nije ni loš čovjek (!?!))
ali gro čovječanstva ne funkcioniše na taj način. naprotiv.

tako je moguće i da u društvu (nisam siguran da li je ova odrednica ispravna) imamo otpadnike, osobenjake, koji se odriču novca i života koji se odvija pod njegovim diktatom. mislim da na National Geographic ima i emisija o par takvih friki porodica, koji žive na obodu civilizacije.

no, do opšteg konsenzusa o slobodnom, nekažnjivom, i moralno nenedopustivom ubijanju, vraški je teško doći u redovnim okolnostima. ne kažem - ratovi, apokaliptični scenariji su nešto posve drugo.

na sličan način praktično je onemogućeno i kolektivno-mentalno ukidanje novca kao društvenog fenomena.
nim_opet nim_opet 00:19 11.11.2015

Re: Došlo vreme

Zamisli da si kauboj koji trazi zlato i drugi kauboj ti prodaje kamen i kaze da je zlato i on ti kaze, dok verujes da je zlato ovaj kamen je zlato.

Ali zlato ima vrednost po tom istom principu po kome papirni novac ima - nit ga mozes jesti, niti je nesto korisno za izradu orudja, nit je hemijski nesto pogodno za mnogo stvari, a i da jeste, ima boljih alternativa. Pa zasto onda zlato a ne papir? Mislim, u britaniji je vladao srebrni standard pa sto je bio losiji od zlatnog? Zlato je takodje novac, samo novac u obliku koji je tezi od papirnog, nije bas razmenjiv ili deljiv (ajd mi vrati kusur od jedne poluge, ima da struzes i meris na vagicu ili sta), i isto je onoliko fikcija koliko je i papirni novac. Uopste nebitno kako i koliko se pusta u opticaj - isto je centralizovana kontrola kao i kod papirnog/monetarnog novca, itd...
docsumann docsumann 00:28 11.11.2015

Re: Došlo vreme

Zlato je takodje novac, samo novac u obliku koji je tezi od papirnog, nije bas razmenjiv ili deljiv (ajd mi vrati kusur od jedne poluge, ima da struzes i meris na vagicu ili sta), i isto je onoliko fikcija koliko je i papirni novac


pa sad, zlato kao plemeniti metal ima i niz fizičko-hemijskih, odnosno tehničkih kvaliteta koji su primjenljivi u praktičnom životu. izuzetan je provodnik, ne rđa, veoma je rastegljiv (izuzetno ekonomičan za finalni premaz kojekkakvih umjetnina), lako se oblikuje (uz određen stepen termičke pripreme).
uz to je rijetko u prirodi ...
to ga svakako čini upotrebno vrijednijim od papirnog novca.

naravno, i njegova postignuta vrijednost na finansijskom tržištu je bila projektiovana u skladu sa tržišnim zakonitostima i uveliko je prevazilazila vrijednost koju bi ono imalo samo na osnovu navedenih "materijalnih" osobina.
alselone alselone 07:31 11.11.2015

Re: Došlo vreme

dok god ljudi budu vjerovali da novac (papirni, elektronski ...) vrijedi, on će i vrijediti.


Ali sve je manje vise tako. Cak i zlato nije toliko kvalitetniji i iskoristljiviji metal da bi bio toliko skuplji, nego su se dogovorili da je to mera, a i redak je, pa mu je cena skocila. Jedino da se vratimo na direktno robnu razmenu, pa mleko menjamo za zitarice, onda bi se svaka stvar melila opipljivom i kvazirealnom vrednoscu.

EDIT: Tek sad vidim da je pisano na ovu temu, necu brisati, nek ostane placeholder za Carlijevo "Gluposti !".
emsiemsi emsiemsi 07:32 11.11.2015

Re: Došlo vreme

G.Cross
emsiemsi
G.Cross
да се економистима, на неколико година, забрани бављење економијом. То је преозбиљан посао да би се њиме бавили економисти.


Iz istog razloga ja bih zabranio politicarima da se bave politikom, fudbalerima da igraju fudbal (narocito) , lekarima da lece i grobarima da sahranjuju (mogu da budu predsednici) itd td itd.
...


Делимично се слажем --- у смислу да коректно користиш логику.
Не слажем се да побројане професије производе нити приближно катасрофалне последице као економисти - стога, да ипак најпре започнемо са економистима.


Gluposti

Сагласан !
emsiemsi emsiemsi 07:34 11.11.2015

Re: Došlo vreme

docsumann

novac je najupečatljiviji i najrasprostranjeniji vid hiperealnosti.
njegova prava protivvrijednost leži u snazi mentalnog uvjerenja i povjerenja koje spram nje imamo.
dok god ljudi budu vjerovali da novac (papirni, elektronski ...) vrijedi, on će i vrijediti.

Јебо те патак - како си ово лепо рекао.
alselone alselone 07:34 11.11.2015

Re: Došlo vreme

Сагласан !


Carli, ja ne mislim da si ti los covek, naprotiv. Al si lud kao stuja. Moja kuma je psiholog, planira da upise doktorske, je l' moze mozda na tebi da radi prakticni deo. Mozda smo na pragu revolucije!
emsiemsi emsiemsi 07:42 11.11.2015

Re: Došlo vreme

docsumann
Zlato je takodje novac, samo novac u obliku koji je tezi od papirnog, nije bas razmenjiv ili deljiv (ajd mi vrati kusur od jedne poluge, ima da struzes i meris na vagicu ili sta), i isto je onoliko fikcija koliko je i papirni novac


pa sad, zlato kao plemeniti metal ima i niz fizičko-hemijskih, odnosno tehničkih kvaliteta koji su primjenljivi u praktičnom životu. izuzetan je provodnik, ne rđa, veoma je rastegljiv (izuzetno ekonomičan za finalni prema kojekkakvih umjetnina), lako se oblikuje (uz određen stepen termičke pripreme).
uz to je rijetko u prirodi ...
to ga svakako čini upotrebno vrijednijim od papirnog novca.

naravno, i njegova postignuta vrijednost na finansijskom tržištu je bila projektiovana u skladu sa tržišnim zakonitostima i uveliko je prevazilazila vrijednost koju bi ono imalo samo na osnovu navedenih "materijalnih" osobina.

По твојој логици, бољи би био уранијум.
Није ваљда да мислиш да је злато због тога "средство за размену", а не због учитане вредности - како је неко рекао изнад ?
emsiemsi emsiemsi 07:45 11.11.2015

Re: Došlo vreme

alselone
Сагласан !


Carli, ja ne mislim da si ti los covek, naprotiv. Al si lud kao stuja. Moja kuma je psiholog, planira da upise doktorske, je l' moze mozda na tebi da radi prakticni deo. Mozda smo na pragu revolucije!

Сагласан !
За тебе, те посебно за твоју куму - све.
Луд и добар су рођена браћа.
Наши смо !
docsumann docsumann 14:17 11.11.2015

Re: Došlo vreme

По твојој логици, бољи би био уранијум.
Није ваљда да мислиш да је злато због тога "средство за размену", а не због учитане вредности - како је неко рекао изнад ?


zlato je imalo dobre "prirodne" predispozicije i prerogative da se ustoliči kao simbol i etalon moderacije tržišnih sila u ranoj fazi nastanka civilizacija.

ostalo je produkt inercije i potvrde primarnih premisa.

emsiemsi emsiemsi 16:02 11.11.2015

Re: Došlo vreme

docsumann
По твојој логици, бољи би био уранијум.
Није ваљда да мислиш да је злато због тога "средство за размену", а не због учитане вредности - како је неко рекао изнад ?


zlato je imalo dobre "prirodne" predispozicije i prerogative da se ustoliči kao simbol i etalon moderacije tržišnih sila u ranoj fazi nastanka civilizacija.

ostalo je produkt inercije i potvrde primarnih premisa.


Ооооо, јебо те патак !
Како си само ово лепо рекао - концептуално, контекстуално, синергично и свеобухватно.
docsumann docsumann 16:36 11.11.2015

Re: Došlo vreme

emsiemsi
docsumann
По твојој логици, бољи би био уранијум.
Није ваљда да мислиш да је злато због тога "средство за размену", а не због учитане вредности - како је неко рекао изнад ?


zlato je imalo dobre "prirodne" predispozicije i prerogative da se ustoliči kao simbol i etalon moderacije tržišnih sila u ranoj fazi nastanka civilizacija.

ostalo je produkt inercije i potvrde primarnih premisa.


Ооооо, јебо те патак !
Како си само ово лепо рекао - концептуално, контекстуално, синергично и свеобухватно.


priznajem, potegli smo dobro danas bosanske šljive. odlične. podhlađene ... otud ta verbalna razigranost
emsiemsi emsiemsi 17:11 11.11.2015

Re: Došlo vreme

docsumann
emsiemsi
docsumann
По твојој логици, бољи би био уранијум.
Није ваљда да мислиш да је злато због тога "средство за размену", а не због учитане вредности - како је неко рекао изнад ?


zlato je imalo dobre "prirodne" predispozicije i prerogative da se ustoliči kao simbol i etalon moderacije tržišnih sila u ranoj fazi nastanka civilizacija.

ostalo je produkt inercije i potvrde primarnih premisa.


Ооооо, јебо те патак !
Како си само ово лепо рекао - концептуално, контекстуално, синергично и свеобухватно.


priznajem, potegli smo dobro danas bosanske šljive. odlične. podhlađene ... otud ta verbalna razigranost

Ако, ако - ваља се !
tyson tyson 21:06 11.11.2015

Re: Došlo vreme

priznajem, potegli smo dobro danas bosanske šljive.


Sinonim za raketno gorivo.


G.Cross G.Cross 16:51 10.11.2015

Cilj ?

Tsunade, koji je u stvari tvoj cilj (Goal) sa ovim?

Sta hoces da postignes video Blogom?

Iz clipa vidim da hoces da privuces interesantne ljude da izmjenjuju misljenja. Je li to sve?

Drugim recima, hoces da napravis jos jedno mesto za izmenjivanje ideja ili hoces da postignes nesto ( da rezultat bude neki projekat , bilo kakav, edukacioni, SME ili slicno) ?

U svakom slucaju Bon courage.
tsunade tsunade 17:08 10.11.2015

Re: Cilj ?

Tsunade, koji je u stvari tvoj cilj (Goal) sa ovim?


evo sad izlazim, snimam zeca (jednog od blogera) na faxu... elem, ukratko imam tri cilja: da profilišem neke ljude kao nove web personalities koji govore na ekonomske teme zanimljivo, imaju zanimljiv pogled na stvari ili interpretiraju svoj stav na zanimljiv način. mislim da to fali u srbiji.

drugi cilj je da se artikulišu neki predlozi za vadjenje iz blata. treći cilj da u perspektivi ako bog da da ojačamo pa zajednički da utičemo i vršimo odredjene pritiske... al to je na dugom štapu.
G.Cross G.Cross 17:47 10.11.2015

Re: Cilj ?



ukratko imam tri cilja: da profilišem neke ljude kao nove web personalities koji govore na ekonomske teme zanimljivo, imaju zanimljiv pogled na stvari ili interpretiraju svoj stav na zanimljiv način. mislim da to fali u srbiji.

drugi cilj je da se artikulišu neki predlozi za vadjenje iz blata. treći cilj da u perspektivi ako bog da da ojačamo pa zajednički da utičemo i vršimo odredjene pritiske... al to je na dugom štapu.


Pod 1.: Zvuci lepo.

Pod 2: Za mene je vadjenje iz blata vise "People development" i "Culture change" issue nego usko ekonomsko pitanje. Pa se verovatno vraca na tvoju tacku 1.

Pod 3. Mozda stap i nije toliko dug ( a stapovi, znamo, imaju dva kraja)

Eno rumunski predsednik se, kao deo razgovora sa politickim partijama i civilnim drustvom pre predlaganja novog Predsednika Vlade( stari je prosle nedelje dao ostavku posle tragedije sa pozarom u nocnom klubu), susreo i sa predvodnicima demonstracije koje su srusile vladu od kojih su neki uticajni Blogeri.
tyson tyson 22:02 10.11.2015

Re: Cilj ?

da profilišem neke ljude kao nove web personalities koji govore na ekonomske teme zanimljivo, imaju zanimljiv pogled na stvari ili interpretiraju svoj stav na zanimljiv način.

A sa ciljem da...?


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:21 10.11.2015

Re: Cilj ?

с циљем да спонзори кажу, уеау, ви хев д цивилајзд дивелопмент оврдер, ин Сајберија...



maybe it can arrive to Visegrád Group, n' protect our asses from Russia expansion>

.
tsunade tsunade 22:36 10.11.2015

Re: Cilj ?

A sa ciljem da...?


utiču. ti u medijima, a internet je to, imaš to igralište uticaja na ljude, na vlasti, na opoziciju. to je taj teren koji možeš da pokušaš da osvojiš... mi ne možemo da menjamo zakone, ali možemo da kažemo šta im fali i kakve će posledice izazivati... mislim da neka artikulisana, okupljena grupa može bolje da utiče od razbacanih pojedinaca.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:45 10.11.2015

Re: Cilj ?

tsunade
A sa ciljem da...?


utiču. ti u medijima, a internet je to, imaš to igralište uticaja na ljude, na vlasti, na opoziciju. to je taj teren koji možeš da pokušaš da osvojiš... mi ne možemo da menjamo zakone, ali možemo da kažemo šta im fali i kakve će posledice izazivati... mislim da neka artikulisana, okupljena grupa može bolje da utiče od razbacanih pojedinaca.

Постоје механизми утицаја који нису везани за масовност.

Тако су, на пример, један НИН или ВРЕМЕ далеко и од тог мизерног тиража који имају. Њих читају управљачи -- по фабрикама, у градовима, међу политичарима -- и то је друго поље за надметање, које постоји поред оног далеко видљивијег -- избора, економије, уређења...

Чак и Вучић, очигледно је, има претензије да у тим неким круговима "интелектуaлаца" буде цењен и поздрављен. Отуда оно његово максвеберовско кењање или опчињеност Немачком и Немцима.

angie01 angie01 23:03 10.11.2015

Re: Cilj ?

Чак и Вучић, очигледно је, има претензије


samo sto sve sto radi i govori, cela ekipa kojom je okruzen i njihovi "rezultati" nigada pre u istoriji, prilicno jasno pokazuju o cemu se radi i to svima,...nikakav marketing, namestene teve emisjije, rad botova, zabrane, svakodnevni govor koji treba da istamponiraju stvari, arogancija lose upakovana u odlucnost koja se zaigrala sa ingerencijama , ne mogu da sakriju svakodnevni zivot svakog pojedinca u ovoj zemlji, ma sta on radio i bio,...sem onih uhvacenih u kolo.
tsunade tsunade 23:03 10.11.2015

Re: Cilj ?

Постоје механизми утицаја који нису везани за масовност.


masovnost nije cilj. jer www.klikeri.rs nije modni blog i tu nema kristijana golubovića i pripadajućih drolja...

ovde je cilj okupiti ljude koji imaju neke konkretne kvalifikacije, poslove i preokupacije i koji hoće na najbolji način to da valorizuju u ovom ekonomskom sustavu.

toliko ih je malo i toliko smo kadrovsko finansijski opustošeni da tačno možemo svi da stanemo u neki virtuelni kafić srednje veličine.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:11 10.11.2015

Re: Cilj ?

tsunade
toliko ih je malo i toliko smo kadrovsko finansijski opustošeni da tačno možemo svi da stanemo u neki virtuelni kafić srednje veličine.

Склон сам да мислим слично.
anonymous anonymous 23:27 10.11.2015

Re: Cilj ?

Predrag Brajovic
tsunade
toliko ih je malo i toliko smo kadrovsko finansijski opustošeni da tačno možemo svi da stanemo u neki virtuelni kafić srednje veličine.

С (к) лон сам да мислим слично.


....И ја ....

....зато одох у кафић ...


tyson tyson 23:33 10.11.2015

Re: Cilj ?

tsunade
A sa ciljem da...?

utiču. ti u medijima, a internet je to, imaš to igralište uticaja na ljude, na vlasti, na opoziciju. to je taj teren koji možeš da pokušaš da osvojiš... mi ne možemo da menjamo zakone, ali možemo da kažemo šta im fali i kakve će posledice izazivati... mislim da neka artikulisana, okupljena grupa može bolje da utiče od razbacanih pojedinaca.

Aha, OK.




* Disclaimer: zapitkujem čisto da iskoristimo priliku i pokažemo onima koji budu inspirisani na sličan poduhvat kako se pravilno i smisleno određuju ciljevi projekta


emsiemsi emsiemsi 07:50 11.11.2015

Re: Cilj ?

G.Cross
Tsunade, koji je u stvari tvoj cilj (Goal) sa ovim?

Sta hoces da postignes video Blogom?

Iz clipa vidim da hoces da privuces interesantne ljude da izmjenjuju misljenja. Je li to sve?

Drugim recima, hoces da napravis jos jedno mesto za izmenjivanje ideja ili hoces da postignes nesto ( da rezultat bude neki projekat , bilo kakav, edukacioni, SME ili slicno) ?

U svakom slucaju Bon courage.

Ја мислим да је основни циљ да заради неку парицу (од мрског америчког империјалистичког окупатора).
Додатни циљ је, пошто је тсунаде једна добрица - да омогући још неким људима да напабирче, учешћем у пројекту коју цркавицу (зашто да и овај цртани филм не назовемо пројектом, када су већ Палме, Парови, Грандови и разноразни Пинкови пројекти, такође). Тешка су времена.
emsiemsi emsiemsi 08:00 11.11.2015

Re: Cilj ?

tsunade

...

ovde je cilj okupiti ljude koji imaju neke konkretne kvalifikacije, poslove i preokupacije i koji hoće na najbolji način to da valorizuju u ovom ekonomskom sustavu.

...

Шта значи ово сустав ?
kosta.babic kosta.babic 09:32 11.11.2015

Re: Cilj ?

na sreću nisam ekonomisata,ja sam ubogi montažer filmskih i video materijala,ali mi se omaklo da napišem jedan tekst o Smederevskoj Železari.Mislim da niko pametan ne bi želeo to da objavi pa ko mislim da ponudim za "klikere".Probao sam ali ne znam kako da se registrujem,naime čini mi se da bi kao i na ovom blogu dobio samo praavo da komentarišem a ne i da pišem.
tsunade tsunade 21:05 11.11.2015

Re: Cilj ?

pošalji mi svoj mail u privatne poruke.
inco inco 03:34 12.11.2015

Re: Cilj ?

tyson
A sa ciljem da...?


Da se opravda trošenje grant-a gde određeni procenat ostane u sopstvenom džepu. Ako se usput, kao kolateralna korist, stekne kakva popularnost ondak se otvori Patreon nalog pa se ljudi direktno deru a da ne moraš ni da se ponižavaš pred grant komisijama i eto lepa života za kenjanje o prolaznosti istog. Hint: Anita Sarkeesian.

Note: Tsunade, niš' lično, znaš da se većinski slažemo, samo ovo ovde prezentovano na tako nešto liči. Daleko bilo da bih tebe, ili bilo koje iole normalno ljudsko biće, poredio sa spomenutim epitomom pakosti, paraziterstva i beskorisnosti što se vika Anita.

P.S. Nemam ništa protiv da ljudi uzimaju pare od pointless grantova, naprotiv - ako je neko dovoljna budala da daje pare pozdravljam svakog ko te pare privede svom džepu. Malko je pipavo kad te pare idu od poreskih obveznika al' niko nije terao te obveznike da glasaju za one koji bacaju njihove novce. Mada nas turiste što deru sa sales tax niko i ne pita, al' sami smo birali da svrnemo u zemlju čije vlasti bacaju novce...

P.P.S. Doduše, malko mi je čudno da shvatim da neko ko ima ekonomske svetonazore poput tebe, Tsunade, pristaje da igra u takvoj utakmici pa sve i da je na ličnu korist. Pljačka poreskih obveznika je pljačka poreskih obveznika, čak i ako ne pripadaš korpusu obveznika kojima se zavlači ruka u džep da bi finansirali nešto što im ni na koji način ne treba.

My 2¢.
tsunade tsunade 07:47 12.11.2015

Re: Cilj ?

a da ne moraš ni da se ponižavaš pred grant komisijama


ako tako gledaš na stvari, život je jedno veliko poniženje. ja se, kao neko ko konkuriše, ne sastajem sa komisijama, ja sastavim projekat, izbudžetiram i zajedno sa stotinama i hiljadama drugih ljudi konkurišem. svoje papire šaljem mejlom i hard copy poštom. onda radim na tome da to što sam tamo napisala i sprovedem. a potom pišem izveštaje gde prilažem dokaze šta sam i u kom vremenskom intervalu sprovela. ta stvar je vrlo prosta i depersonalizovana. nema nikakve više matematike i fizike. svako može da konkuriše, isto kao i ja. i ako neko ima ideju i želi, uvek sam spremna da pomognem. nema ništa bolje nego kad se ljudi osamostaljuju od srpske države.

što se ostalog tiče, nisam ja ni jednog poreskog obveznika terala da odvaja pare za moj projekat. to su predeterminisane stvari. neko u SAD ima neke pare koje hoće da raspodeli za nešto što smatra korisnim inicijativama. ja samo konkurišem za taj novac. nikom ne otimam niti imam moć da nekog ubedim u ispravnost svojih ideja. ako se poklopi, poklopilo se. ako ne, idemo dalje...

ne znam inco za šta me tačno optužuješ? nemam nikakav uticaj na sastavljanje američkog budžeta.

svarog svarog 09:42 12.11.2015

Re: Cilj ?

nema ništa bolje nego kad se ljudi osamostaljuju od srpske države.


veeeliki plus
samo je problem kad se srpska država zameni nekom drugom državom
nikvet pn nikvet pn 09:56 12.11.2015

Re: Cilj ?

tsunade
nema ništa bolje nego kad se ljudi osamostaljuju od srpske države.


Тачно у центар.

Ту мантру треба деци понављати трипут дневно пре и после јела уместо општеомиљене : државни пос'о ...

Нажалост, по природи ствари само предузетна мањина (7% ?) је способна за ту авантуру. Остатку радне популације преостаје да бира између рада код гнусног похлепног приватника и топлине државног лењистичког крда; то је постсоцијалистички мејнстрим.
inco inco 21:34 13.11.2015

Re: Cilj ?

tsunade
ne znam inco za šta me tačno optužuješ? nemam nikakav uticaj na sastavljanje američkog budžeta.


Ne optužujem ni za šta, daleko bilo, samo kažem da su pare koje na ovakav način dobijaš opljačkane od američkih poreskih obveznika. Stoji argument da ako ih ti ne uzmeš, uzeće ih neko drugi, pa samim tim zašto ne privesti pare sopstvenom džepu, al' meni lično principi ne dozvoljavaju da uzimam ukradene novce.

A i bio sam malo pod utiskom popriličnog poreskog deranja kad sam pisao post, a to deranje nigde nije tako očigledno kao preko atlantske bare - Jevropljani davno osmislili sistem gde ti je sve unapred zaračunato pa nemaš direktnu komparaciju koliko ti država zavlači ruku u džep kad god se latiš novčanika.
Goran Vučković Goran Vučković 22:02 13.11.2015

Re: Cilj ?

Ono što pada na pamet u tom kontekstu, doduše, je: da li se to parama poreskih obveznika (bilo kojih, bilo odakle) promoviše libertarijanizam?
tsunade tsunade 16:25 14.11.2015

Re: Cilj ?

Ono što pada na pamet u tom kontekstu, doduše, je: da li se to parama poreskih obveznika (bilo kojih, bilo odakle) promoviše libertarijanizam?


ne, to mi nije ideja uopšte. učestvovaće više ljudi, uostalom i platforma je otvorenog tipa tako da tu neke promocije ideološke ne može biti jer svako ima pravo da obara argumente.
tsunade tsunade 16:27 14.11.2015

Re: Cilj ?

al' meni lično principi ne dozvoljavaju da uzimam ukradene novce.


tjah, ti principi su varijabla u svakoj matematici.
emsiemsi emsiemsi 17:22 14.11.2015

Re: Cilj ?

tsunade
al' meni lično principi ne dozvoljavaju da uzimam ukradene novce.


tjah, ti principi su varijabla u svakoj matematici.

Браво - ово си лепо рекла.
Успут - ако има нека кинта, под условом да се много не рмбачи, ја бих, такође, био страни плаћеник (ако баш не би требало много да се пљује по мојима, него онако, умерено, moderately). Што да не - па нисам ни ја најгори.
Out of Beirut Out of Beirut 18:01 10.11.2015

...

Well, sajt je počeo sa radom. Možete ga pogledati na

www.klikeri.rs

Линк (у блогу) води до једног коментара уместо до почетка насловне.
dona_stormbringer dona_stormbringer 20:28 10.11.2015

Пааа...

...ја сам нова на Б92 блогу, мада већ капирам да се овде може пронаћи итекако квалитетна екипа и истински ти желим конструктивни фајт са неистомишњеницима и пуно добрих блогова. Дакле срећно! :)
G.Cross G.Cross 20:43 10.11.2015

Re: Пааа...

dona_stormbringer
...ја сам нова на Б92 блогу, мада већ капирам да се овде може пронаћи итекако квалитетна екипа и истински ти желим конструктивни фајт са неистомишњеницима и пуно добрих блогова. Дакле срећно! :)


Dobro dosla...

tsunade tsunade 22:41 10.11.2015

Re: Пааа...

ја сам нова на Б92 блогу, мада већ капирам да се овде може пронаћи итекако квалитетна екипа и истински ти желим конструктивни фајт са неистомишњеницима и пуно добрих блогова. Дакле срећно! :)


e hvala dona
zilikaka zilikaka 21:36 10.11.2015

Ajd i ja

da s' upišem.

Baš lepo što si pozvala prost narod da priča o nečemu što ne poznaje, i kako odoleti pozivu.

E, dakle, da me metne ko za kralja, ja bih nekako radila na izgradnji postojanosti kvaliteta, bilo to roba il usluga koje prodaješ.

Recimo, većina nas zna gde pazari sir na pijaci.
Ono, pronađeš ko ima solidnu i uvek istu robu, i stalno i verno pazariš kod njega ne mareći mnogo za druge.
Sličan koncept je postojao i za manje-više svu robu, nego su nova vremena nametnula da to što biraš firmu nije više garant ničega. Valjda posledica nezajažljive trke za zaradom i globalizma. Silne pare se daju za ubeđivanje nekog da je to tvoje ono pravo, a manje-više svi prodaju isti drek.

E, sad, mali smo mi da promenimo svet, ali ako bi se radilo na tome da recimo voće, il rakija, il mesne prerađevine, il sirevi, il cipele...budu namenjeni nekom srednje platežnom sloju koji upravo ište postojanost i neće da čita deklaracije nego hoće da uvek kupi isti kvalitet, pa i po nešto većoj ceni,...možda bi to donelo mesto na tržištu.

Jasno je meni da timovi ljudi po velikim kompanijama primaju ogromne plate da nađu način kako da uštede još koji procenat, pa il uzmu lošiju sirovinu, il smanje pakovanje, al negde držim da nas ima dovoljno koje takva trka nervira i koji bi da ostanu verni onom ko ne pokušava da ih prevari.

Ne znam, po tom sistemu se funkcionisalo vekovima, a imam utisak da su takvi pošteni postali žrtve onih drugih, ali da je na tržištu ostala rupa. Baš za takve.
Dakle, ne mnogo velike firme, al ozbiljne, postojane, možda sa sporijim obrtom kapitala, al sa svojim sigurnim parčetom kolača. Dugoročno.

Eto, bez one silne jurnjave za kratkoročnim (često fingiranim)) pokazateljima na osnovu kojih se isplaćuju lepi bonusi, nego polako, zdravorazumski i sitnim koracima. Tako da bude leba i za narednu generaciju.

...e, al nema smejanja, ekonomisti i vi što se u materiju razumete!

Kažem jer znam kako je meni kad pročitam o nekom pronalazaču amateru koji je izmislio nešto što radi kod njega u radionici i ubeđen je da je to prava stvar za plasirati u masovnu proizvodnju.
G.Cross G.Cross 21:59 10.11.2015

Re: Ajd i ja

Eto, bez one silne jurnjave za kratkoročnim (često fingiranim)) pokazateljima na osnovu kojih se isplaćuju lepi bonusi, nego polako, zdravorazumski i sitnim koracima. Tako da bude leba i za narednu generaciju.



Zilikaka , works for me. Nema vise kvaliteta, ostali su samo svajcarski satovi.


“It is not generally known that quite a few Swiss companies have watches assembled in China for export to North America, Asia and even Europe, where the brand name is more important than the “Swiss made” label. Such watches may consist of a Chinese case and a Chinese crystal, a Taiwan-made dial and metal bracelet and Japanese hands. If the movement is to be considered Swiss, 51% of its value must be Swiss and at least the last wheel must be added in Switzerland. Swiss watch brands without the “Swiss made” label are usually equipped with a Japanese movement. The “Swiss parts” label means that the movement is assembled in Asia using kits consisting at least partially of Swiss made components.”


https://en.wikipedia.org/wiki/Swiss_Made
zilikaka zilikaka 22:08 10.11.2015

Re: Ajd i ja

Nema vise kvaliteta, ostali su samo svajcarski satovi.



Nisam previše iznenađena. Opet, ne mora satovi. To kupiš koji komad u životu i ne isplati se da bude tako. Mora nekad i da se pokvare.

Ništa bolje nije sa hranom, a to redovno kupuješ pa kupuješ.
tsunade tsunade 22:40 10.11.2015

Re: Ajd i ja

Baš lepo što si pozvala prost narod da priča o nečemu što ne poznaje, i kako odoleti pozivu.


ne bih ja baš potcenjivala taj prost narod... evo ti si mi sad dala odličan predlog za jedan od budućih blogova. iste sam stvari i ja zapazila, kao potrošač.
feliks.krul feliks.krul 22:48 10.11.2015

sta mislis o ovome?

"Račun veći od 500 RSD obavezno plaćati karticom"
Siva ekonomija je veliki izazov Srbije, a suzbijanje je moguće kroz elektronski način plaćanja, kaže Ivan Rakić partner u poreskom odeljenju Ernst i Jang Srbija
b92 10/11

tsunade tsunade 23:06 10.11.2015

Re: sta mislis o ovome?

sta mislis o ovome?


važi. baš da vidim kako će na zemunski pijac da uvedu fiskalne kase.
ai.machine ai.machine 23:16 10.11.2015

Re: sta mislis o ovome?

feliks.krul
"Račun veći od 500 RSD obavezno plaćati karticom"
Siva ekonomija je veliki izazov Srbije, a suzbijanje je moguće kroz elektronski način plaćanja, kaže Ivan Rakić partner u poreskom odeljenju Ernst i Jang Srbija
b92 10/11



Ta stvar ima samo jednu pozitivnu stranu (pretpostavljeno smanjenje sive ekonomije) i mnogo negativnih:
- Povećanje troškova za nekoga u lancu da bi banke i komapanije, koje rade kreditne kartice, uzele svoj deo u vidu raznih provizija, marži i slično (to se najčešće prevali na krajnjeg kupca tj. stanovništvo).
- Narušavanje privatnosti: banke, izdavaoci kreditnih kartica, servis provajderi i ostali u lancu imaju sve detalje o vašim kupovinama, pa onda delimično i o kretanju i tako to.
- Poslovanje kreditnim karticama je daleko od bezbednog i provlačenje kartica baš svuda i za svaki sitan novac povećava rizik od skiminga i slično. A onda i od toga da vaši novci netragom nestanu sa bankovnog računa.
- Svi moraju da nabave aparate za kreditne kartice i prateću opremu, nekima koji već rade na ivici profitabilnosti, uz provizije učesnika u tim operacijama mogu da unište posao.
- Na kraju, država ili banka mogu da odluče da vam ne daju da dignete pare ili da platite. Rezultat: to što imate u banci, kao da i nemate (nedavno Grčki primer, pre toga Kiparski) ili vam jednostavno obrišu novce.
- itd, mislim da je ovo dovoljno za razmišljanje.

Korak ka apsolutnoj kontroli svih tokova.

A usput pogledajte i ko to predlaže:
- predstavnici banaka
- predstavnci kredit kard kompanija
- konzultantske kuće

Sve derikoža do derikože, oni koji se umeću u proces da bi gulili narodu kožu. A sve pod firmom da spašavaju državu i društvo.

Ne laje kera zbog sela (države) nego zbog sebe i svog profita. Lepo upakovano kao briga, a u stvari namicanje profita sebi.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:21 10.11.2015

Re: sta mislis o ovome?

Један од најреаалнијих начина опоравка Србије и повећања БДПа јесте смањење сиве економије. Сваки проценат који се ту освоји захтева мало новог инвестирања, осим у једну ствар -- пореску (грађанску) дисциплину. Дакле, један проценат годишњег раста може нам донети смањење сиве економије, и то у наредних 10 година. Неке процене кажу да је сива економија чак 30% нашег БДПа. У ЕУ она већ годинама опада, мада је има и тамо...



Утолико, покољи које пореска управа прави принудном наплатом предузећима и предузетницима свих њихових пореских дуговања јесу исправан пут. Тачније -- део исправног пута. Јер тиме се наплаћује оно што је као пореско дуговање званично пријављено. А непријављено -- махом остаје некажњено. Ту је проблем.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana