Budućnost| Filozofija| Porodica| Životni stil

Isis scared the shee outta

Srđan Fuchs RSS / 21.11.2015. u 10:03

u nekom freaky smislu, kao kada pokušavaš da se poistovetiš s neprijateljem da bi razumeo na koji način on, neprijatelj, razmišlja i oseća, momci iz Globalnog Džihada me fasciniraju -

uspeli su sa par visokoprofilnih akcija, s prvorazrednom žrtvom i hrabrošću, protiv enormnog sistema nadzora, kontrole i moći, uprkos izvesnosti krajnjeg smrtnog ishoda svojih dela, da ostvare te akcije i preko noći postanu idoli Muslimanske Ulice.

 
mejk no mistejk, ovi klinci jesu idoli svoje Ulice, svi su u poznim tinejdž ili ranim dvadesetim godinama, ovi klinci jesu izrasli u uslovima obespravljenosti Ulice, ne boje se Smrti, ne boje se batina i na određeni bizarni način oni to rade, možda i više od svega, upravo da bi dobili priznanje od svoje mlađe braće i dolazećih generacija, makar samo i u što većem broju lajkova na društvenim mrežama gde ostavljaju snimke svojih operacija.
 
i ja bih gotivio Isis i u njihovim ratnim uspesima protiv entrilionski jačeg neprijatelja bih nalazio satisfakciju da sam odrastao kao Musliman, na bosanskoj, palestinskoj, turskoj ili arapskoj Ulici. išao bih u džamiju i divio bih se inspirisanim govorima sveštenika koji nas pozivaju da damo sve od sebe, i živote ako treba, u borbi protiv Velikog Deđala.

 



Komentari (442)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:18 22.11.2015

Иначе...

... за све оне паметњаковиће, који би да редукују проблем тероризма до баналности сводећи га на материјални положај, једно подсећање -- да је Осама бин Ладен био изразито имућан, и из такве породице, а да и садашњи mastermind из Моленбека, Белгије, има такву биографију -- породица му је спадала у добро стојеће, па је и такав факултет уписао:

Srbin komšija teroriste: Od malena je bio lider: Dok francuske vlasti i dalje pokušavaju da utvrde da li je u Sen Deniju ubijen mozak terorističkih napada na Pariz o njemu se pojavljuju nove informacije... "Među decom koja su se igrala na ulici, među Marokancima, Makedoncima, Turcima, Srbima, Francuzima, Špancima, Belgijancima, on je bio lider. Nazad u dan, on je bio fin mladić, a roditelji su bili ponosni na njega. Koliko god tražili bilo šta u prošlosti što bi moglo da navede na razloge za ovo što je uradio ne možete ništa da nađete", rekao je Živančevi... "Priča počinje pre 40 godina, kada je njegov otac stigao u Belgiju kako bi našao posao, kao i hiljade Marokanaca ranije. Pozajmicom ili kreditom, kupio je trospratnu kuću u kojoj je sa suprugom podizao decu, koja su mu kasnije pomagala u vođenju prodavnice jeftine garderobe". Turkinja koja je želela da ostane anonimna rekla je da porodica Abaud gotovo uopšte nije bila religiozna. "Abdelhamidov ponor počeo je sa njegovim tinejdžerskim godinama. Družio se sa problematičnim momcima, pušio je marihuanu, pio svaki alkohol na koji je naišao. Počeli su da kradu, ali ga je otac ipak poslalo na jedan od najekskluzivnijih koledža u Briselu, Sent Pjer koledž, odakle je za manje od godinu dana Abdelhamid izbačen". Nekadašnji kolega sa fakulteta ga je nazvao budalom koja je ukrala nekoliko novčanika i verbalno se sukobljavala sa studentima i profesorima. Otac nije hteo da odustane od njega, otvorio je novu prodavnicu i dao mu je na upravljanje, a pet godina kasnije zajedno sa bratom Ibrahimom završio je u zatvoru, zbog oružane pljačke.

Такође, двоструко поприште недавних терористичких напада, Француска, земља је у Европи са најбоље интегрисаном муслиманском популацијом а сама Сауди Арабија, извозник тероризма -- земља је високог стандарда за све њене грађане. Упркос томе, 15 терориста-учесника 9-11 напада на USA било је одатле, с лепим образовањем и из добро стојећих породица. Где ли су они били угњетани, да ми је знати???

Не каже џабе Христ да не живи човек само о хлебу, али до неких то тешко може да допре.
freehand freehand 10:48 22.11.2015

Re: Иначе...

Такође, двоструко поприште недавних терористичких напада, Француска, земља је у Европи са најбоље интегрисаном муслиманском популацијом а сама Сауди Арабија, извозник тероризма -- земља је високог стандарда за све њене грађане. Упркос томе, 15 терориста-учесника 9-11 напада на USA било је одатле, с лепим образовањем и из добро стојећих породица. Где ли су они били угњетани, да ми је знати???

Dobar ti je ovaj argument. Kakvog su imovinskog stanja bili Karl Marks i Fridrih Engels? Robespjer? Filip Egalite? Lenjin? De Gol? Deni Didro, Dalamber i Volter?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:49 22.11.2015

Re: Иначе...

Dobar ti je ovaj argument. Kakvog su imovinskog stanja bili Karl Marks i Fridrih Engels? Robespjer? Filip Egalite? Lenjin? De Gol? Deni Didro, Dalamber i Volter?

Није то мој аргумент.
gedza.73 gedza.73 10:51 22.11.2015

Re: Иначе...


... porodica Abaud gotovo uopšte nije bila religiozna...
...Abdelhamidov ponor počeo je sa njegovim tinejdžerskim godinama...
... Družio se sa problematičnim momcima, pušio je marihuanu, pio svaki alkohol na koji je naišao. Počeli su da kradu...
...jedan od najekskluzivnijih koledža u Briselu odakle je za manje od godinu dana Abdelhamid izbačen...
... ga je nazvao budalom koja je ukrala nekoliko novčanika i verbalno se sukobljavala sa studentima i profesorima...
...Otac nije hteo da odustane od njega, otvorio je novu prodavnicu i dao mu je na upravljanje, a pet godina kasnije zajedno sa bratom Ibrahimom završio je u zatvoru, zbog oružane pljačke.

Samo nedostaje komšija koji ga je video kako opšti sa kozom u podrumu.

freehand freehand 10:51 22.11.2015

Re: Иначе...

Predrag Brajovic
Dobar ti je ovaj argument. Kakvog su imovinskog stanja bili Karl Marks i Fridrih Engels? Robespjer? Filip Egalite? Lenjin? De Gol? Deni Didro, Dalamber i Volter?

Бистрице моја прекоречна, није то мој аргумент -- него оне драге и слатке моје другарице с пијаце.

Bilo bi lepo da ubuduće izbegavaš ove lične diskvalifikacije umotane u kvaziduhovitosti, jer će biti kmečanja ponovo.
Ne znam ko ti je drugarica sa pijace, čitam tvoje reči, i to ne samo na ovom blogu.
tess tess 11:52 22.11.2015

Re: Иначе...

до баналности сводећи га на материјални положај

Brajoviću, potrajaće ovo naše „nagađanje u klopci“, još mjesecima.

Evo, i ja sam mislila da Germanima ne pašu emocije, oh, kako sam malo znala.
Dobro, Rusi su jurodivi šampioni - u prostodušnosti - još uvijek. Ali, što je njemački lijep i poetičan, hm, iako čovjek ne bi rekao kad čuje „ Achtung! und Halt!“ i vidi šmajsere iz kukuruzen, il?

Hajde, počni stvarati sliku u glavi, nagađaj. Zamisli pijacu kao božiju baštu, ne, ne, ovako: zamisli jednog šizofrenog - i kako drugo do razmaženog - bogataša, zamisli propalog studenta i neostvarenog naučnika, il zamisli pet njih u dokolici siromaha - imaju izuzetno dobar telefon i zavide Bred Pitu - il pet narkomana, il pet fanatika, il zamisli sve njih zajedno, napravi piramidu kao lanac ishrane u glavi.
-m?

Zamisli kolika je moć - bilo kog bijelca, crnca i Kineza - da vrbuje, plati, kupi živote pet očajnika da naprave haos, u milionskom gradu, i usmrte i 4 prodavačice jabuka kraj Sene (jer šta su one Bogu skrivile).

Hm, imam dobar crtež - sad ne znam kako da postavim, The Joker (Heath Ledger) - ma nacrtao neki devijantan klinac, garant, (možda je i ona, neotesana delinkventica), samo te i pratim na Marvelu i DeviantArt-u.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:28 22.11.2015

Re: Иначе...

Ако погледаш стрпљивије, на ово са сиромасима, на ово што ти указујеш, ја сам већ одговорио. То је део слике, никако њена целина. А немачки јесте прелеп језик, и нежан.
zemljanin zemljanin 12:59 22.11.2015

Re: Иначе...

Ako već "menjamo strane" i gledamo očima "neprijatelja", onda se treba prisetiti onih 3 meseca bombardovanja pa to zamisliti u trajanju od 3 godine ...pretpostavljam da bi takvo okruženje iznedrilo desetine boraca za slobodu ... a "uspesi" tih pojedinaca bi omasovili pokret ... uvek su domaći borci za slobodu, onoj drugoj strani - teroristi ... okupljanje oko religije je prirodno jer je njena uloga u tim društvima, dominantna ... ali da nije religije bilo bi nešto drugo ... jedno od vojnih doktrina je i prenos rata na teritoriju neprijatelja ... gerilsko ratovanje sa vojno nadmoćnijim neprijateljem ... razni oblici specijalnog rata ...

nedavna izjava, lokalnog prvosveštenika, Irketa, probudila je mnoge koji bi se voljno borili za KiM, svim neophodnim sredstvima ... bilo je dosta komentara na tu izjavu i dominantno protiv sile ali nije bio baš mali broj onih koji su žestoko ustali u odbranu i naglašavali spremnost da krenemo odmah ...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:30 23.11.2015

Re: Иначе...

Опет, ево за паметњаковиће још мало приче како сиромаштво и необразованост пресудно и једино утичу на опредељивање за џихадски тероризам:

elis elis 09:34 23.11.2015

Re: Иначе...

Predrag Brajovic
Опет, ево за паметњаковиће још мало приче како сиромаштво и необразованост утичу на опредељивање за џихадски тероризам:



ovo je dobar klip, ja bih samo zamijenio prioritetizaciju uzroka. na prvom mjestu je neznanje, pa tek onda siromaštvo. neznanje, pogotovo ono koje za sebe vjeruje da je znanje, jedno je od najrazornijih iblisovih oružja
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:39 23.11.2015

Re: Иначе...

elis
Predrag Brajovic
Опет, ево за паметњаковиће још мало приче како сиромаштво и необразованост утичу на опредељивање за џихадски тероризам:


ovo je dobar klip, ja bih samo zamijenio prioritetizaciju uzroka. na prvom mjestu je neznanje, pa tek onda siromaštvo. neznanje, pogotovo ono koje za sebe vjeruje da je znanje, jedno je od najrazornijih iblisovih oružja

Јеси ли сигуран да си клип одгледао до краја?
elis elis 09:48 23.11.2015

Re: Иначе...

Predrag Brajovic
Јеси ли сигуран да си клип одгледао до краја?


ustvari nisam gledam ovih dana toliko ovih stvari da mi glava više zvoni, pa sam malo brzopleto zaključio gdje vodi ovaj klip
princi princi 10:28 22.11.2015

JeNeA sindrom

bistar pogled, plitka pamet.
princi princi 10:11 23.11.2015

Re: JeNeA sindrom

Lako je donositi sudove. Svaka i poslednja budalcina to moze. Tesko je misliti, razmisljati, preispitivati sebe, cinjenice, izvor cinjenica i "cinjenica", gledati na stvari objektivno iz svih uglova. To je naporno, zahteva energiju, pazljivost, iscrpljuje. Kad doneses sud, sve je lako, sve je crno ili belo, nema potrebe ni za kakvim daljim pitanjima, sve je jasno.

Zato je sa ovim JeNeA pitomcima bespredmetno bilo sta pricati i diskutovati. Samo ih pustis da se izvizde, prodju, kao elementarna nepogoda.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:45 23.11.2015

:)

Carthago delenda est.

Тешкa мука.
mirelarado mirelarado 21:51 23.11.2015

Re: :)

Carthago delenda est.

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

(Nemoj mi akuzativ s infinitivom uprošćavati, pls! :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:13 23.11.2015

Re: :)

"Ceterum censeo Carthaginem esse delendam" or "Ceterum autem censeo Carthaginem esse delendam" (English: "Furthermore, (moreover) I consider that Carthage must be destroyed''often abbreviated to "Ceterum censeo", "Carthago delenda est", or "Delenda est Carthago"[1] (English: "Carthage must be destroye'') is a Latin oratorical phrase which was in popular use in the Roman Republic in the 2nd Century BC during the latter years of the Punic Wars against Carthage, by the party urging a foreign policy which sought to eliminate any further threat to the Roman Republic from its ancient rival Carthage, which had been defeated twice before and had a tendency after each defeat to rapidly rebuild its strength and engage in further warfare. It represented a policy of the extirpation of the enemies of Rome who engaged in aggression, and the rejection of the peace treaty as a means of ending conflict. The phrase was most famously uttered frequently by the Roman senator Cato the Elder (234–149 BC), as a part of his speeches.

1 The word order "Delenda est Carthago" is more elegant for oratorical purposes.

Ово је даниловградски латински. Улични.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:48 22.11.2015

Џихадлија

Мада, рећи ће паметњаковићи, шта он зна о свом послу:

looping looping 10:54 22.11.2015

Re: Џихадлија

Predrag Brajovic
Мада, рећи ће паметњаковићи, шта он зна о свом послу:


Ma da, ukinuti im religiju i eto rešenja!!!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:00 22.11.2015

Re: Џихадлија

Ma da, ukinuti im religiju i eto rešenja!!!

Па... не можеш је укинути, него, надам се, одбацићемо је, сви, у једном трену. Једно од недавних истраживања је чак показало да религија није важна ни у развоју емпатије -- нерелигиозни учесници истраживања показали су се емпатичнијим (читај: дарежљивијим, саосећајнијим) од религиозних.

За мене је свака религија најпре облик фантастичне књижевности, али за многе друге -- она им је кључно важна идентитетска машина. Без ње они не умеју.

P.S.
Религија је помало навика и историјска инерција, као кола са мануелним мењачем. А често и тек очитавање испражњене форме:
Two-thirds of Britons not religious, suggests survey
looping looping 11:49 22.11.2015

Re: Џихадлија

Ma da, ukinuti im religiju i eto rešenja!!!

Па... не можеш је укинути, него, надам се, одбацићемо је, сви, у једном трену.

Ako nisi religiozan i ne moraš da je odbacuješ. Ali mislim da je "svi" malo prejaka reč.
За мене је свака религија најпре облик фантастичне књижевности, али за многе друге -- она им је кључно важна идентитетска машина. Без ње они не умеју.

Jeste. Mnogima je to i smisao života.
P.S.
Религија је помало навика и историјска инерција, као кола са мануелним мењачем. А често и тек очитавање испражњене форме:
Two-thirds of Britons not religious, suggests survey

Kada među normalnim svetom više nema prisile ili trenda (kao što je slučaj u Srbiji) onda se vidi ko je iskreno religiozan.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:05 22.11.2015

Re: Џихадлија

Ali mislim da je "svi" malo prejaka reč.

Да, у праву си.
Реалније је -- већина.
Ако смо могли да се решимо паганских богова и шумских нимфи (за њих ми је жао), решићемо се и ових садашњих. А идентитетска машина постаће нешто друго.
gedza.73 gedza.73 12:26 22.11.2015

Re: Џихадлија

Ако смо могли да се решимо паганских богова и шумских нимфи (за њих ми је жао),

Nismo se rešili, samo smo ih prepakovali.
Stari Sloveni su tri puta obilazili oko hrasta, ako ne grešim, kao svetog drveta (današnji zapis) a jučedanas se obilazi sa barjacima tri puta oko crkve za Bogojavljenje, Uskrs...
Ako je Zaratusta preživeo kroz judaizam i hrišćanstvo, strah od gromova i munja od Zevsa, Tora do sv. Ilije preživeće vile i religije.
Da ne bi nestala fantastična književnost.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:29 22.11.2015

Re: Џихадлија

Nismo se rešili, samo smo ih prepakovali.

А идентитетска машина постаће нешто друго.
gedza.73 gedza.73 12:31 22.11.2015

Re: Џихадлија

Postaće, ali neće nestati.
looping looping 12:41 22.11.2015

Re: Џихадлија

Predrag Brajovic
Ali mislim da je "svi" malo prejaka reč.

Да, у праву си.
Реалније је -- већина.
Ако смо могли да се решимо паганских богова и шумских нимфи (за њих ми је жао), решићемо се и ових садашњих. А идентитетска машина постаће нешто друго.

Znači, slažeš se da je nešto potrebno. Vera u nešto što nam daje identitet. Nešto dovoljno jako da bi se našao smisao i da može da se opstane.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:44 22.11.2015

Re: Џихадлија

Увек је нешто потребно.
Нација, иделогија, религија, Звезда, Партизан...
looping looping 12:52 22.11.2015

Re: Џихадлија

Predrag Brajovic
Увек је нешто потребно.
Нација, иделогија, религија, Звезда, Партизан...

Ne može se protiv inercije.
tess tess 14:01 22.11.2015

Re: Џихадлија

Nismo se rešili, samo smo ih prepakovali.
Stari Sloveni su tri puta obilazili oko hrasta, ako ne grešim, kao svetog drveta (današnji zapis) a jučedanas se obilazi sa barjacima tri puta oko crkve za Bogojavljenje, Uskrs...
Ako je Zaratusta preživeo kroz judaizam i hrišćanstvo, strah od gromova i munja od Zevsa, Tora do sv. Ilije preživeće vile i religije.
Da ne bi nestala fantastična književnost.

Gedžo, mnogo dobar komentar. Fantastičan.
:)
docsumann docsumann 17:51 22.11.2015

Re: Џихадлија

looping
Predrag Brajovic
Увек је нешто потребно.
Нација, иделогија, религија, Звезда, Партизан...

Ne može se protiv inercije.


ako ih ne možeš pobijediti, porazi ih

elis elis 13:24 22.11.2015

auuuuuuu

i ja bih gotivio Isis i u njihovim ratnim uspesima protiv entrilionski jačeg neprijatelja bih nalazio satisfakciju da sam odrastao kao Musliman, na bosanskoj, palestinskoj, turskoj ili arapskoj Ulici.


srki, pa ti si zabrazdio dublje neg što sam mislio. hoću reć, imaš li vremena i kognitivnih kapaciteta da pročitaš šta si ovdje napisao. nije ovo samo rudimentarna glupost za koju bih te ja, da mi je u kafani izgovoriš, iz kafane izmrškao, već je i veoma, veoma zloćudan stav prožet opasnim generalizacijama

no da ne dužim i ne komplikujem, teško da ćeš me moći shvatiti - da možeš, vjerovatno ne bi ni napisao ovo gore - evo ja sam odrastao na bosanskoj ulici pa nikakvu satisfakciju ne nalazim u terenskim rezultatima isisa, niti bih to proglašavao za nekakve naročite ratne uspjehe, pogotovo u situaciji kada ruska vojna mašinerija veoma ozbiljno razvaljuje taj provizorijum. štaviše, zahvaljujući ovom zrnu pameti što mi je ostalo u glavi, nije mi teško da iz dostupnih informacija zaključim kako su isisu glavni neprijatelj upravo - muslimani. dovoljno je samo uporediti broj muslimanski žrtava od isisove ruke i broj drugih žrtava. pa čak i kad usmjere svoj udarac prema nekom drugom, recimo, francuskoj, račun za takvu suludu avanturu na kraju opet bude ispostavljen muslimanima, i to sa lihvarskom kamatom

e sad, to što tvom psihološkom sklopu ličnosti možda imponuju probisvjeti takve vrste, meni to može biti odbojno, ali da te osuđujem zbog toga i da na osnovu tvoje afilijacije izvlačim nekakve goleme zaključke o izraelu ili srbiji, pri ovoj pameti neću to raditi. no ni tvoje sklonosti ne kvalifikuju te da tako lako posežeš za generalizacijama, baš ko da si se mišljenju, božemeprosti, učio u minhenu sredinom tridesetih godina prošlog vijeka
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:32 22.11.2015

Re: auuuuuuu

Дечачке успомене.

Сви ови који у ISISу виде некаквог осветника потлачених и згажених, у свом су детињству, вероватно, у неком пробисвету из блока, који би их помиловао по глави кад проЂе, видели свог заштитника, док је тај пробисвет, даље, настављао да краде, дилује хероин и терорише, најчешће своју породицу.

Хоћу рећи да та витешко-осветничкa аура око ISIS зликоваца јесте одраз дечачки површинског погледа на свет.
elis elis 13:37 22.11.2015

Re: auuuuuuu

naravno, al vjeruj mi da ja to ovdje u sarajevu viđam tek u tragovima. pa čak mogu i razumjeti tu čeljad, sluđene egzistencije sa ruba stvarnosti koje su pecali razni ribari na ljudske duše sa strane, a sad ih evo kreću pecati sigurnosne službe. ali mi i dalje nije jasna srkijeva fascinacija isisom, makar bila iskazana i u labavom kondicionalu. očito je da u njemu postoje svi potrebni elementi psihološkog mehanizma za takvu reakciju, problem je samo u spoljnim faktorima. iz čega možemo, bez opasnosti da pretjeramo, izvući zaključak da bi se srki radosno identificirao sa nekim pandanom isisu koji bi uskrsnuo u okviru koji je srkiju prihvatljiv i kojeg doživljava kao svoj
tess tess 13:54 22.11.2015

Re: auuuuuuu

evo ja sam odrastao na bosanskoj ulici

Da, samo bosanska ulica kada si ti odrastao i bosanska ulica sada nisu isto. Ili?

gedza.73 gedza.73 13:54 22.11.2015

Re: auuuuuuu

Сви ови који у ISISу виде некаквог осветника потлачених и згажених, у свом су детињству, вероватно, у неком пробисвету из блока, који би их помиловао по глави кад проЂе, видели свог заштитника, док је тај пробисвет, даље, настављао да краде, дилује хероин и терорише, најчешће своју породицу.

Хоћу рећи да та витешко-осветничко аура око ISIS зликоваца јесте одраз дечачки површинског погледа на свет.

Prošle godine, u jednoj čekaonici, pročitam članak o, sad po vrlo bušnom sećanju, muslimanskoj porodici koja je živela u Engleskoj.
Deda je bio poznati advokat (branio protivnike režima) kome je jedne noći pokucala policija (verska ili državna, možda obe) na vrata i odveli ga.
Njegova žena pokupi decu i pobegne u Englesku.
Tamo se sin oženi Sirijkom. Dobiju tri sina i ćerku.
Išli su u državne škole, družili se sa vršnjacima, klasičan život engleskih tinejdžera.
Počinje rat u Siriji. Najstariji sin odlazi kako bi se pridružio nekoj lokalnoj humanitarnoj organizaciji i pogine u američkom bombardovanju.
Druga dva sina (stariji tinejdžeri) pokupe pasoše, novac, pobegnu u Siriju i pridruže se pobunjenicima.
Čini mi se da su oba poginula.
Onda se svi čude kako, otkud tamo, kako oni odrasli u 'civilizaciji' ginu tako mladi...

Zašto se u svako generaciji pojave narkomani, deca iz dobrih porodica?
Možda zbog društva, dilera, neuzvraćene ljubavi?
Jel' ih treba gurati dublje u narkomaniju ili im objašnjavati?
Meni deluje da ima sve više dilera i sve više prijemčivije dece (uslovno) a kad pukne svi k'o budale kače francuske zastave.

Mislim da se niko ne oduševljava mudžahedinima, svetim ratnicima, kako god, ali da mnogima odgovara stanje latentnog haosa, odgovara. Izjurite izbeglice, zatvorite granice, dajte naftu, uvedite vize, vizaostalimicivilizovanievovamdemokratijadajkaučuk...
a samo juče ih je ceo progresivni Zapad podržavao u pravednoj oslobodilačkoj borbi od mrske sovjetske čizme.
Kako tako brzo pređoše put od pravednika do Belzebuba?
tess tess 13:56 22.11.2015

Re: auuuuuuu

pa čak mogu i razumjeti tu čeljad, sluđene egzistencije sa ruba stvarnosti koje su pecali razni ribari na ljudske duše sa strane, a sad ih evo kreću pecati sigurnosne službe.

Ti ih razumjevaš, dočim nam Srđan opisao fascinaciju Isisom, poistovjetio se? Kako se neko razumjeva?- a da to ne znači da bi sebe u zrak digao, fasciniran?
elis elis 14:00 22.11.2015

Re: auuuuuuu

tess
evo ja sam odrastao na bosanskoj ulici

Da, samo bosanska ulica kada si ti odrastao i bosanska ulica sada nisu isto. Ili?



tess, bojim se da ta vrsta doskočica nije od pomoći ako kaniš sa mnom ozbiljno razgovarati. no evo ću ti ipak dati odgovor - ne, bosanska ulica u vrijeme mog odrastanja i bosanska ulica danas nisu iste ulice. no takva razlika postoji između svake ulice na svijetu u onom i ovom vremenu. no čak i sa tom razlikom ne stoji ocjena da ovdje ordiniraju većinske horde zaljubljenika u daeš. a da bih preduprijedio razvodnjavanje diskusije i njeno oticanje u besmislenost, reći ću ti da se bavim poslom koji mi omogućava prilično precizan uvid u stanje na ovdašnjim ulicama, te da pišem sa lica mjesta. ukoliko onome što ja ovdje podastirem kao činjenične tvrdnje možeš suprotstaviti neke druge činjeničnosti, bujrum, diskutovaćemo. no ako mi kaniš oponirati sa svojim vjerovanjima, predrasudama i po opskurnim medijima pokupljenim floskulama, bolje da to odmah prekinemo
elis elis 14:02 22.11.2015

Re: auuuuuuu

tess
pa čak mogu i razumjeti tu čeljad, sluđene egzistencije sa ruba stvarnosti koje su pecali razni ribari na ljudske duše sa strane, a sad ih evo kreću pecati sigurnosne službe.

Ti ih razumjevaš, dočim nam Srđan opisao fascinaciju Isisom, poistovjetio se? Kako se neko razumjeva?- a da to ne znači da bi sebe u zrak digao, fasciniran?


ti baš krenuo u lov na mene

vidi, ja razumijevam kako se voda razgrađuje na oksigen i hidrogen, no to ne znači da ću postati tečan. hoću reći, mozak može služiti i za druge stvari, a ne samo za mudrolijaške doskočice od kojih pamet raste samo u vlastitim očima

dakle, glagol razumijevati u sebi ne sadrži psihološko, tačnije emotivnu dimenziju i ničim ne indicira odnos subjekta koji razumijeva spram objekta koji se razumijeva

a sad bih te stvarno zamolio, ako već nisi dorastao ozbiljnoj misaonoj razmjeni, da sebi nađeš drugo igralište
tess tess 14:07 22.11.2015

Re: auuuuuuu

tess, bojim se da ta vrsta doskočica nije od pomoći ako kaniš sa mnom ozbiljno razgovarati.

Nisam kanila.
no ako mi kaniš oponirati sa svojim vjerovanjima, predrasudama i po opskurnim medijima pokupljenim floskulama, bolje da to odmah prekinemo

Hm, dosadan si ti - i napaćen, duševno - za mene, nije to ta ulica.
tess tess 14:10 22.11.2015

Re: auuuuuuu

dakle, glagol razumijevati u sebi ne sadrži psihološko, tačnije emotivnu dimenziju

Hm, a pecanje ljudskih duša je švajserski posao. Varenje, šta?
Pa ti ne da si nabjeđen nego i strašljiv- te mani me se flosukalame, te ne znam ozbiljno razgovarati - cc.
Ej, evo, odoh.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:39 22.11.2015

Re: auuuuuuu

muslimanskoj porodici koja je živela u Engleskoj.

jedna smešna priča, u ovo ozbiljno vreme :)
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:43 22.11.2015

Re: auuuuuuu

Kako tako brzo pređoše put od pravednika do Belzebuba?


Pa to kod njih (Amerikanaca) brzo ide...
U zavisnosti od potrebe i cene nafte. (I'm gonna make him an offer he can't refuse)

Vise puta je ovuda citiran neki glavonja americki koji tvrdi da je najgore biti njihov prijatelj (prijatelj=privremeni zagrljaj)

niccolo niccolo 17:14 22.11.2015

Re: auuuuuuu

jedna smešna priča, u ovo ozbiljno vreme :)

Meni pozitivno što mu je odgovorila na poruku, a?
tess tess 17:38 22.11.2015

Re: auuuuuuu

ne, bosanska ulica u vrijeme mog odrastanja i bosanska ulica danas nisu iste ulice. no takva razlika postoji između svake ulice na svijetu u onom i ovom vremenu.

Dobi ti onoliko preporuka za lažni (samo)prijekor i bosansku ulicu na Islandu.

Sjajno.

Ništa,
unatoć dvadesetogodišnjoj živoj kulturi i folkloru posttraumatskog sindroma u bosanskoj ulici na Islandu (jer sve je to isto, prije i sad), blogerski kolektiv je složno prebrojavanjem glasova zaključio da je Srđan u najnovijem džihad tripu (dobro, Srđan je visoke emocinalne inteligencije da mu čovjek oprosti i trip i malo slovo) i kao takav bi mogao biti i izbačen iz kafane u bosanskoj ulici na Islandu.

Ljudi, ako ne podnosite mene ili Srđana- il ko zna šta vas muči - ima mnogo načina da to pokažete, na primjer da se uključite u razgovor, ne kukavičkim preporukama ekskluzivi bosanske ulice na Islandu, jer tu u osnovi ništa nije rečeno.

Hajde da se dogovorimo da razmišlja svako za sebe, od danas, važi?



elis elis 17:49 22.11.2015

Re: auuuuuuu

tess
ne, bosanska ulica u vrijeme mog odrastanja i bosanska ulica danas nisu iste ulice. no takva razlika postoji između svake ulice na svijetu u onom i ovom vremenu.

Dobi ti onoliko preporuka za lažni (samo)prijekor i bosansku ulicu na Islandu.

Sjajno.

Ništa,
unatoć dvadesetogodišnjoj živoj kulturi i folkloru posttraumatskog sindroma u bosanskoj ulici na Islandu (jer sve je to isto, prije i sad), blogerski kolektiv je složno prebrojavanjem glasova zaključio da je Srđan u najnovijem džihad tripu (dobro Srđan je visoke emocinalne inteligencije da mu čovjek oprosti i trip i malo slovo) i kao takav bi mogao biti i izbačen iz kafane u bosanskoj ulici na Islandu.

Ljudi, ako ne podnosite mene ili Srđana- il ko zna šta vas muči - ima mnogo načina da to pokažete, na primjer da se uključite u razgovor, ne kukavičkim preporukama ekskluzivi bosanske ulice na Islandu, jer tu u osnovi ništa nije rečeno.

Hajde da se dogovorimo da razmišlja svako za sebe, od danas, važi?






hajmo ispočetka, očito je da ovo nije dobro krenulo. de ti meni prvo objasni kakve veze ima to kakva je bosanska ulica danas i u vrijeme mog odrastanja sa onim na šta sam ja reagovao? kad to raspetljamo, tek onda možemo dalje, pa možda i stignemo do nekog razumijevanja
elis elis 17:52 22.11.2015

Re: auuuuuuu

ili da ipak skratimo postupak - jel ti pokušavaš da generišeš zaključak da po bosanskim ulicama ipak baulja mnogo veći broj čeljadi nadahnute isisom i da taj broj prijeti da preraste, ako ne u većinu stanovništa, a ono barem u kritičnu masu dovoljnu za ustrojavanje enklave isisa ovdje? ili da još više pojednostavim - jel ti meni pokušavaš izokola dokazati da dževad galijašević zna o čemu govori?
angie01 angie01 17:55 22.11.2015

Re: auuuuuuu


Hajde da se dogovorimo da razmišlja svako za sebe, od danas, važi?


ups, tes,...pa budi barem dosledna,...kada je nacoska ekipa pritrcala da u coporu brani tvoje sovinisticke pamflate uvredama na neistomisljenika- jednog, cak je i jednom prilkom, preposteni princ osetio bol u dusi- doduse, ne zbog tebe licno, al za odbranu tog manira, nije ti smetalo sto si tako sramotno podrzana u coporu, niti broj preporuka koji si na te komentare dobila- mufljuski, onda nije bilo vapaja za misljenje svojom glavom, fer plej, korektnost, bla, bla,...a sada si jos sebi dodala Srkija, kao nisi sama na toj strani- a Srki veze nema sa tvojom mantrom, koja, kako da ti kazem, samo odrzava zapaceno zlo, koje eto vidis, iskace iz svakog grma.
elis elis 18:01 22.11.2015

Re: auuuuuuu

nacoska ekipa pritrcala da u coporu brani tvoje sovinisticke pamflate uvredama na neistomisljenika- jednog, cak je i jednom prilkom, preposteni princ osetio bol u dusi- doduse, ne zbog tebe licno, al za odbranu tog manira, nije ti smetalo sto si tako sramotno podrzana u coporu, niti broj preporuka koji si na te komentare dobila- mufljuski, onda nije bilo vapaja za misljenje svojom glavom, fer plej, korektnost, bla, bla,...a sada si jos sebi dodala Srkija, kao nisi sama na toj strani- a Srki veze nema sa tvojom mantrom, koja, kako da ti kazem, samo odrzava zapaceno zlo, koje eto


pusti angie, prebrojavanje lajkova i građenje stavova na tome već odavno se tretira kao sindrom ili barem kao jedna upravo vulgarna površnost. stvar je u tome da je situacija i u evropi i na bliskom istoku veoma, veoma zapetljana i da trenutno teško da postoji ljudsko biće sposobno da razumije sve njene slojeve i pravce u kojima se može razvijati. pa ni ovdje kod mene stvari nisu posve jednostavne. a rješavanju situacije zasigurno neće pomoći parolaško ubleharenje i poturanje doskočica pod mišljenje, niti posezanje za idiotskim generalizacijama. jebga, valjda je razumljivo da sam malo osjetljiv na te stvari i da imam nos da ih na vrijeme nanjušim
angie01 angie01 18:09 22.11.2015

Re: auuuuuuu

prebrojavanje lajkova i građenje stavova na tome već odavno se tretira kao sindrom


ne mislim ja drugacije od ovoga sto si naveo,....kao ni o ostatku tvog komentara,

reagovala sam samo na jeftin pokusaj manipulacije,...prozivku na "savest", a posle ispustanja otrova,...nista vise od toga.
elis elis 18:14 22.11.2015

Re: auuuuuuu

ma znam. da je neka druga, lepršavija tema, pa da se čovjek još i pravi blesav i pusti to, ali ovdje ne govorimo samo o desetinama hiljada do sada pobijenih, već i o ko zna kolikom broju ljudi koji može biti pobijen u budućnosti. ne kažem da ja imam ikakvo rješenje, i ja sam zbunjen kao i svaki misleći čovjek, ali možemo makar ne srat i ne hvatat se izanđalih i buđavih budaleština pa ih poturati pod nekakve argumente i teze za diskusiju
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:21 22.11.2015

Re: auuuuuuu

Meni pozitivno što mu je odgovorila na poruku, a?

Meni do egsa, to što ju je on iskulirao u fazonu; gde si bila, kad sam bio niko?
tess tess 18:24 22.11.2015

Re: auuuuuuu

jel ti pokušavaš da generišeš zaključak da po bosanskim ulicama ipak baulja mnogo veći broj čeljadi nadahnute isisom i da taj broj prijeti da preraste,


naravno, al vjeruj mi da ja to ovdje u sarajevu viđam tek u tragovima. pa čak mogu i razumjeti tu čeljad, sluđene egzistencije sa ruba stvarnosti koje su pecali razni ribari na ljudske duše sa strane, a sad ih evo kreću pecati sigurnosne službe.



Ma ne,
1. Ne bih upotrijebila riječ bauljaju.
2. Baulja mi internet, radi toga odgovaram nešto kasnije.

Nisam shvatila kakvu razliku praviš u 1 i njih 5,
i da li sigurnosne službe da ih pecaju ili ne?

Meni je oko te bosanske ulice sve jasno, i na Islandu i u Bosni i u Beču, nejasno mi šta si Srđanu zamjerio, očitao mu psihološku bukvicu, šta je Srđan rekao što ti nisi?
angie01 angie01 18:32 22.11.2015

Re: auuuuuuu

ali možemo makar ne srat i ne hvatat se izanđalih i buđavih budaleština pa ih poturati pod nekakve argumente i teze za diskusiju


pa to!
elis elis 18:38 22.11.2015

Re: auuuuuuu


tess
jel ti pokušavaš da generišeš zaključak da po bosanskim ulicama ipak baulja mnogo veći broj čeljadi nadahnute isisom i da taj broj prijeti da preraste,


naravno, al vjeruj mi da ja to ovdje u sarajevu viđam tek u tragovima. pa čak mogu i razumjeti tu čeljad, sluđene egzistencije sa ruba stvarnosti koje su pecali razni ribari na ljudske duše sa strane, a sad ih evo kreću pecati sigurnosne službe.



Ma ne,
1. Ne bih upotrijebila riječ bauljaju.
2. Baulja mi internet, radi toga odgovaram nešto kasnije.

Nisam shvatila kakvu razliku praviš u 1 i njih 5,
i da li sigurnosne službe da ih pecaju ili ne?

Meni je oko te bosanske ulice sve jasno, i na Islandu i u Bosni i u Beču, nejasno mi šta si Srđanu zamjerio, očitao mu psihološku bukvicu, šta je Srđan rekao što ti nisi?




ovo su srđanove riječi

i ja bih gotivio Isis i u njihovim ratnim uspesima protiv entrilionski jačeg neprijatelja bih nalazio satisfakciju da sam odrastao kao Musliman, na bosanskoj, palestinskoj, turskoj ili arapskoj Ulici.


zar je moguće da ti je baš toliki problem probiti se u značenje ovog iskaza. veznik i i lična zamjenica ja na njegovom početku u funkciji je iskazivanja sljedećeg stava: muslimani koji su odrasli na bosanskoj, palestinskoj, turskoj ili arapskoj ulici gotive isis i u njihovim ratnim uspjesima nalaze satisfakciju. odbaci to i i to ja, pa ćeš dobiti značenjski posve drugačiji iskaz, jedno lično mišljenje lišeno svake generalizacije, ali i posve beznačajno za bilo koga osim za srkija

razlika između 1 i 5 je ogromna, no to se uči još u prvom razredu osnovne. gladan čovjek za jednu marku ovdje može kupiti četiri kifle, za pet maraka već može pojesti porciju ćevapa, a ako je pametan otići će gdjegod na varivo. jedna divizija koalicionih snaga u siriji može uspostaviti sigurnosni perimetar i voditi ograničene operacije, pet takvih divizija već ima kapacitet da vodi ozbiljnu ofanzivnu operaciju sa velikim izgledima na uspjeh. a u ovom bosanskom slučaju razlika između 1 i 5 je razlika u principima slobode. ako olako prihvatimo da ima 5 tamo gdje ima 1, 4 lako mogu izgubiti svoja prava. mi ovdje ne možemo precizno utvrditi ima li ih 1 ili 5, to je posao nadležnih službi i njima ga valja prepustiti, ali histerija i preuveličavanje ne mogu nikome donijeti ništa dobro. a ja i dalje tvrdim da ovdje postoji problem, i to opasan, kojeg valja rješavati, ali da taj problem nema nikakve veze sa problemima koje čovječuljci u glavi došaptavaju galijaševiću, drecunu i sličnima

i nije tebi ama baš ništa jasno. a meni je jasno da se treba čuvati onih koji vjeruju da im je sve jasno, a pogotovo da im je jasno ono o čemu nikavog znanja niti iskustva nemaju, već stavove o tome grade na osnovu parolaških polufabrikata pokupljenih sa polica žute štampe i iz sličnih opskurnih izvora

tess tess 18:42 22.11.2015

Re: auuuuuuu

i nije tebi ama baš ništa jasno


Ovo sve što si napisao, hm, pa ne znam šta bih rekla.


tess tess 18:44 22.11.2015

Re: auuuuuuu

ups, tes

Angie01, napisah odgovor. Bio je kratak. I, nema ga.

Riječ od 6 slova. Zlatna riječ. Da ti napravi promaju u melanholiji.

Prvo = O. Poslednje = I.
Treće = J.
elis elis 18:51 22.11.2015

Re: auuuuuuu

tess
i da li sigurnosne službe da ih pecaju ili ne?


a na ovo ti odgovaram zasebnim komentarom, tačnije, pitanjem. dakle, koga da pecaju? kad bi imala volje malo razmisliti o tom pitanju, shvatila bi dubinu i složenost problema. i shvatila bi da se tom problemu ne može pristupati na načine koji su ranije viđani u povijesti, već nam valja tražiti nove modalitete, u skladu sa ovim vremenom. ili, pak, može i na stare načine, recimo po metodi golog otoka, al onda nemoj da mi iko sere da brani civilizaciju

hoću reći, nedavno je mup rs u spektakularnoj akciji, za koju će se kasnije ispostaviti da je bila egzemplar javašluka, pohapsio tridesetak ljudi pod optužbom za terorizam. od toga su već nakon nekoliko dana skoro svi pušteni kućama, osim dvojice, koji su zadržani po drugom osnovu. dakle, kolosalan promašaj tužilaštva i obavještajnog aparata, udarac u prazno. uz veoma ružno kršenje ljudskih prava (zapitaj se da li bi ti voljela da te hapse i medijski te razvlače za terorizam bez osnove). dobro, tu je vjerovatno postojala nega druga agenda i neki drugi, prikriveni ciljevi su vjerovatno ostvareni. ono, širenje psihoze, osjećaja ugroženosti i straha i slične stvari, to je abeceda u upravljanju krizama

a stvar je u tome da se protiv terorizma mora boriti nemilosrdno, ali na uspjeh se može računati samo ako se istovremeno vodi borba i protiv onoga što terorizam potiče i generiše. i da tu borbu moraju voditi stručni ljudi, a ne diletanti
angie01 angie01 18:51 22.11.2015

Re: auuuuuuu

Zlatna riječ


pa svakom svoje, uvek bilo, meni zlatne neke druge reci,....i bez objasnjenja i da nisi napisala nista, jasno mi je da je to tvoj odgovor, jer n'umes drugacije...to si ti, ma kako pakovala svoj soviniza, fasizam i mrznju u sarene papirice.
elis elis 18:55 22.11.2015

Re: auuuuuuu

tess
i nije tebi ama baš ništa jasno


Ovo sve što si napisao, hm, pa ne znam šta bih rekla.




a ništa vala, bolje se ti drži drecuna i galijaševića, nemoj se zamarati mišljenjem
emsiemsi emsiemsi 19:13 22.11.2015

Re: auuuuuuu

angie01

Hajde da se dogovorimo da razmišlja svako za sebe, od danas, važi?


ups, tes,...pa budi barem dosledna,...kada je nacoska ekipa pritrcala da u coporu brani tvoje sovinisticke pamflate uvredama na neistomisljenika- jednog, cak je i jednom prilkom, preposteni princ osetio bol u dusi- doduse, ne zbog tebe licno, al za odbranu tog manira, nije ti smetalo sto si tako sramotno podrzana u coporu, niti broj preporuka koji si na te komentare dobila- mufljuski, onda nije bilo vapaja za misljenje svojom glavom, fer plej, korektnost, bla, bla,...a sada si jos sebi dodala Srkija, kao nisi sama na toj strani- a Srki veze nema sa tvojom mantrom, koja, kako da ti kazem, samo odrzava zapaceno zlo, koje eto vidis, iskace iz svakog grma.

Ауууу, какве будалаштине !

tess tess 19:18 22.11.2015

Re: auuuuuuu

drecuna i galijaševića

Nemam pojma ko su oni, ali ne nalazi potrebu da mi objašnjavaš.

Ne znam šta bih ti rekla oko tih ćevapa.
Bilo mi je glupo da 1 teroristu uporedim sa 1 ćevapom.
Ili njih 5 terorista sa porcijom u lepinji.
tess tess 19:28 22.11.2015

Re: auuuuuuu

pa svakom svoje, uvek bilo, meni zlatne neke druge reci,....i bez objasnjenja i da nisi napisala nista, jasno mi je da je to tvoj odgovor, jer n'umes drugacije...to si ti, ma kako pakovala svoj soviniza, fasizam i mrznju u sarene papirice.

Ma umijem ja i gore, samo si u prilici da mi se pekmeziš i vrijeđaš me ovako virtuelno. Dobila bi ti melanholična blogerska gusko po dupencetu da si mi bliže i da me provociraš monotono i bogovetno, da mi kljucaš mozak tim papirićima, čoporima, pritrčavanjim.. ccc..pa nemaš pojma kako bi brzo našle sve odgovore, doslednosti.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:36 22.11.2015

Re: auuuuuuu

ali možemo makar ne srat i ne hvatat se izanđalih i buđavih budaleština pa ih poturati pod nekakve argumente i teze za diskusiju

:)
Boli, a?

A koliko je budalaština poturano kad je trebalo Srbe okriviti za Srebrenicu.
Mladić je, kažu neki, i ovi koji tebe sad podržavaju, to radio u ime Srba pa su Srbi time odgovorni, a i uvek je dobro pripaziti na Srbina, ko zna šta u njemu čuči.

Ne vredi se opirati, logično je da kad neko u ime neke grupe nešto učini da to obeleži celu grupu.
Maldić je nešto činio i srpska nacija taj pečat nosi. Evo, srpski premijeri i pedsednici se trude da to popravljaju.
Ovi, isis, obeležavaju islam, prijalo to nekome ili ne oni islamu, muslimanima, dodaju neku svoju nijansu.

Nego ovo oko bosanskih ulica, onih pre i ovih sad...
Pa stvarno nisu iste, mnogo je veća razlika između ondašnje i sadašnje bosanske, nego između ondašnje i sadašnje srpske, pa nije lepo sve to poravnati u frazi sve se menja...
niccolo niccolo 19:41 22.11.2015

Re: auuuuuuu

stefan.hauzer
Meni pozitivno što mu je odgovorila na poruku, a?

Meni do egsa, to što ju je on iskulirao u fazonu; gde si bila, kad sam bio niko?

Ma to je negativan pristup, šta ako pre nije bila ukapirala da je lajkuje?
elis elis 19:48 22.11.2015

Re: auuuuuuu

hoochie coochie man
ali možemo makar ne srat i ne hvatat se izanđalih i buđavih budaleština pa ih poturati pod nekakve argumente i teze za diskusiju

:)
Boli, a?

A koliko je budalaština poturano kad je trebalo Srbe okriviti za Srebrenicu.
Mladić je, kažu neki, i ovi koji tebe sad podržavaju, to radio u ime Srba pa su Srbi time odgovorni, a i uvek je dobro pripaziti na Srbina, ko zna šta u njemu čuči.

Ne vredi se opirati, logično je da kad neko u ime neke grupe nešto učini da to obeleži celu grupu.
Maldić je nešto činio i srpska nacija taj pečat nosi. Evo, srpski premijeri i pedsednici se trude da to popravljaju.
Ovi, isis, obeležavaju islam, prijalo to nekome ili ne oni islamu, muslimanima, dodaju neku svoju nijansu.

Nego ovo oko bosanskih ulica, onih pre i ovih sad...
Pa stvarno nisu iste, mnogo je veća razlika između ondašnje i sadašnje bosanske, nego između ondašnje i sadašnje srpske, pa nije lepo sve to poravnati u frazi sve se menja...


evo još jednog, o bože, odakle samo iskačete

vidi anonimusu, te seljačke fazone podmetanja možeš sačuvati za nekog drugog. kad se meni obraćaš, ima da referišeš samo na ono što ja govorim. ja, za razliku od tebe, imam svoje ime i prezime i ne krijem ga, a imam, također za razliku od tebe, i svoj misaoni sklop i neki skromni kvantum znanja

dakle, kad iskopaš negdje jednu moju riječ nabijenu generalizacijama, pa i ovim o kojima se se uskuko, onda se javi. do tada, nađi livadu za troskok

drugo, isis ne obilježava islam, odnosno ne obilježava ga ništa više nego što, recimo, škorpioni obilježavaju nbajdublje biće srpske nacije. vidiš, ja ne mislim da je to tako, ali ti misliš da je čitava srpska nacija suštinski obilježena škorpionima. jer ne može se posezati za principima onako kako ti vjeruješ da može u svojoj skučenosti - ovo hoću, ovo neću. principi važe uvijek i svuda, ma koliko seljačka lukavost to pokušavala izvrdati

eto, dobio si i malo besplatne poduke, a sad pali sa svojim kompleksima, eno ti devetnesti vijek pa se igraj u njemu, meni je u ovom sasvim komotno
elis elis 19:51 22.11.2015

Re: auuuuuuu

hoochie coochie man
Nego ovo oko bosanskih ulica, onih pre i ovih sad...
Pa stvarno nisu iste, mnogo je veća razlika između ondašnje i sadašnje bosanske, nego između ondašnje i sadašnje srpske, pa nije lepo sve to poravnati u frazi sve se menja...


i otkud ti bolan nebio znaš kakve su bosasnke ulice bile i kakve su sada došaptavaju ti čovječuljci u glavi, a ili gledaš u kazan sa rastopljenim olovom bolan nebio, nije svijet ono što ti misliš o njemu da jeste, niti je to tvoje lažno predstavljeno mišljenje bitno za svijet, pogotovo ne u mjeri u kojoj ti vjeruješ da jeste
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:58 22.11.2015

Re: auuuuuuu

vidi anonimusu, te seljačke fazone


Oooo, pukli smo :)

Vidi momak, kad neko krene sa, ja sam, a ti si, kad sa mnom prišaš ...i te forice, to je siguran, ali sasvim siguran dokaz da je taj niko i ništa, obična protuva, i uvređeni mamlaz.
A dan kad mamlaze izvedem iz takta smatram uspešnim.
Toliko o totme.

dakle, kad iskopaš negdje jednu moju riječ nabijenu generalizacijama

A nekako se ne sećam ni onih u kojima Srbe braniš od generalizacija kao što ti sad to smeta kad su musimani u pitanju?
Nije ti smetalo?
Ne čudi me.
drugo, isis ne obilježava islam,

Ma jok, obeležava indijance.
principi važe uvijek i svuda

Vidi se, vidi :)

Moglo bi se o škorpionima i isisu, o sarajevskim ulicama i ostalom, ali to tek kad se upristojiš, ako iznervirani mamlazi to upšte mogu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:00 22.11.2015

Re: auuuuuuu

elis
hoochie coochie man
Nego ovo oko bosanskih ulica, onih pre i ovih sad...
Pa stvarno nisu iste, mnogo je veća razlika između ondašnje i sadašnje bosanske, nego između ondašnje i sadašnje srpske, pa nije lepo sve to poravnati u frazi sve se menja...


i otkud ti bolan nebio znaš kakve su bosasnke ulice bile i kakve su sada došaptavaju ti čovječuljci u glavi, a ili gledaš u kazan sa rastopljenim olovom bolan nebio, nije svijet ono što ti misliš o njemu da jeste, niti je to tvoje lažno predstavljeno mišljenje bitno za svijet, pogotovo ne u mjeri u kojoj ti vjeruješ da jeste

Uh baš si odlepio pa dva komentara jedan za drugim.
Drago mi je, ne mogu da kažem da nije :)

Jel sad treba da ti se pravdam i da ti dokazujem kako znam da su različite?
Paz da neću.
elis elis 20:09 22.11.2015

Re: auuuuuuu

hoochie coochie man
Oooo, pukli smo :)


pa naravno da sam puko, bolan nebio, ljudsko sam biće, onespokoji me kad god vidim takav egzemplar nedovršenost i sluđenosti uvjerene da je etalon normalnosti

ne moraš ti meni ništa objašnjavat i možeš sad do u nedogled ponavljat kako sam ja puko, tvoj početni nastup dovoljan je da te legitimiše ko niškoris i ubleša koji krade bogu dane da napamet uči izanđale i potrošene floskule a onda ih dila unaokolo ko lošu drogu

al brate, što jest jest, jesi vala poglup i neobrazovan, to je baš otužno. samo ti pogledaj svoju argumentaciju - eto to je argument a temelji se na tome što sam ja rekao da je to argument i što ja vjerujem da je to istina. bolan nebio, zar te nije nikad stid izać s takvom glavom među ljude, makar i virtuelni svijet
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:25 22.11.2015

Re: auuuuuuu

al brate, što jest jest, jesi vala poglup i neobrazovan, to je baš otužno. samo ti pogledaj svoju argumentaciju - eto to je argument a temelji se na tome što sam ja rekao da je to argument i što ja vjerujem da je to istina. bolan nebio, zar te nije nikad stid izać s takvom glavom među ljude, makar i virtuelni svijet


Ne vredi ti, ne upevaš da me iznerviraš.
Treba za to kapaciteta koji ti ne poseduješ.
(uzgred, prčaj srpski, ne znam šta je ubleša)

Nego, hajd, ako ikako možeš malo hladnije glave.

Šta te to pogodilo?
Da ovo što se tamo dešava baca senku na sve muslimane?
Pa zar ne baca?
Ja znam i prihvatam da su Mladić i škorpioni i meni lično naneli štetu jer su je naneli grupi kojoj pripadam.
Isis nanosi štetu islamu (ako ti to smatraš štetom) i od toga ne možeš pobeći pa durio se ti koliko te volja.

Ili te pogodilo to što su se bosanske ulice više promenile nego srpske?
Pa zar nisu?
Da li su postojale kojekakve Maoče na "bosanskim ulicama" ranije kao što postoje sad, ima li tako čega na srpskim.

Koliko je muslimana a koliko nemuslimana na bosanskim ulicama sad a koliko ih je bilo nekad?
Da li se to desilo i sa srpskim?

Koliko je džamija i onih vaših marama sad a koliko nekad, ima li te promene na srpskim?
Nema brate, pa pogledaj istini u oči i menjaj je ako ti ne odgovara, ne vredi ti da se duriš na onoga ko vidi ono što ti nećeš da vidiš.
elis elis 21:15 22.11.2015

Re: auuuuuuu

hoochie coochie man
...


prvo, neću večeras da pričam srpski, srpski pričam kad se meni priča. večeras pričam bosanski, kojeg vi srbijanci na svom jeziku, u kojem se ne kaže srbijanci već isključivo srbi, nazivate bošnjačkim. i eto, vidiš kako je to jednostavno. ja tebi ništa ne naturam, uvažavam tvoje pravo da sa svojim jezikom radiš šta hoćeš, al nećeš vala ni ti meni određivati šta ću ja raditi sa svojim jezikom, pa da si triput toliki

a ublehu ću ti nekom drugom prilikom rastumačiti, biće ti lako to shvatiti pošto si istinski velemajstor u toj disciplini

bolan huči, kako nisi uspio na prvu skontat koliko mi na neku stvar idu ove vulgarne simplifikacije kad se govori o ozbiljnim temama. a ti ih onda još našao ponavljat prvo, moram te razočarati, nije ta promjena u bosni uopšte toliko dramatična koliko ti vjeruješ. nemoj sliku svijeta graditi na informacijama. drugo, nije valjda da ti je pamćenje toliko oštećeno pa se ne možeš sjetiti da se ovdje aktivno vodio rat, a ratovi imaju tu osobinu da mijenjaju i okolinu u kojoj se vode i društva koja ih vode. ili misliš da bi srbija ostala nepromijenjena da su se po njoj tri i po godine naganjale nekakve vojske, pet-šest njih, ako ne i više. a eto, čak i bez tako dramatičnog spoljnog poticaja, ipak su se malo i tu ulice promijenile, nego živiš tu pa ti je teže to uočiti, fenomen kuhane žabe, siguran sam da si čuo za njega. i da mi ne bi nastavio nuditi tabloidsku argumentaciju, moram te uputiti da sam živio i u srbiji i u oba bh entiteta, tako da mi znanje o tome potiče iz neposrednog iskustva, a ne iz onoga što mi čovječuljci došaptavaju

demografske promjene su činjenica, naravno da je danas u bošnjačkim dijelovima federacije više muslimana nego drugih, ali stanje u ostatku zemlje uspostavlja ravnotežu. jebga, bio je rat, tukli smo se, ljudi bježali otamo gdje se nisu osjećali sigurno, neki, opet, nisu stigli ni pobjeći, ne može rat imati lijepo lice niti ugodne posljedice. ono, jest da bih ja volio malo više raznolikosti na ovdašnjim ulicama. ali ne samo sarajevskim, bilo bi je lijepo vidjeti i na banjalučkim. i nemoj mi molim te opet posezati za tabloidnim argumentima, to što je dodik tek prije par godina provalio fazon ikebane, ranije jako popularan u sarajevu, to ne znači da je situacija u banjaluci išta bolja i normalnija od sarajevske

što se tiče refleksije isisa na muslimane, naravno da ona postoji. problem je lakoća kojom ljudi pristaju na ta izjednačavanja, makar u potenciji. iz tog se mogu iščitati razne stvari - počev od već postojeće, imanentne predrasude o muslimanima, koja je sa isisom, ko biva, samo dobila svoju potvrdu, pa do implicitnog priznanja nemoći zapadnih vlada da razumiju gibanja u savremenom svijetu i složenost islamskog dijela svijeta, kojeg potresaju takve podjele, kraj kojih pavelić i čiča izgledaju ako ne kao rođena, a ono barem kao braća od strica. ali eto, izgleda da su simplifikacije zgodne i privlačne ne samo za prostodušni i neobrazovani svijet, već i za političke elite današnjice. no da se ne rasplinjavam sad, svakako moram ovih dana pisati o tome, pa da trošim sad riječi. no ovo ću dodati - ja nisam zatupasti fudbalski navijač pa da posežem za generalizacijama i predrasudama. od svojih sagovornika očekujem to isto. jasno je meni da tamo neki tutumrak koji navija za rad ne može, nije mu dragi bog dao, shvatiti neke stvari. ali ti pretenduješ da se baviš nešto intelektualnijim stvarima, pa nije prevelik zahtjev koji ti upućujem - da dopustiš drugima ono što tražiš i za sebe. konkretno, pusti se tog posipanja pepelom sa mladićem i škorpionima, to su samo riječi. kad bi ti neko pokušao nametnuti materijalnu obavezu proisteklu iz te vrste odgovornosti, ti bi se, s punim pravom, pobunio protiv te generalizacije mladić+škorpioni = srbi.


angie01 angie01 21:54 22.11.2015

Re: auuuuuuu

Ma umijem ja i gore,


to ne sumnjam, jasno je da je ovo sve nategnuto, da prirodno ima drugaciju izvedbu.


samo si u prilici da mi se pekmeziš i vrijeđaš me ovako virtuelno


dok ti virtuelno radis sta- drzis manipulantske jeftine mrziteljske govorancije na hoklici koju si postavila u parkicu.

pri tome, ja nisam vredjala tebe, nego kvalifikovala ono sto pises,

za razliku od ovih prslih licnih pretnji i etiketiranja, koja mi upucujes,...tu bar jesi dosledna, ne mogu da kazem,... u prostakluku.
tess tess 22:10 22.11.2015

Re: auuuuuuu

al nećeš vala ni ti meni određivati šta ću ja raditi sa svojim jezikom, pa da si triput toliki

E, prvo, da ti kažem da meni ne smeta da pričaš i pišeš bosanski kad god hoćeš, iako nisam toliko pismena koliko sam književno senzibilna. Izborili ste se za njega i bujrum vam (ili, ček, il smo se mi Srbi iz Bosne izborili da ga ne pišemo i ne pričamo?- hm, interesantna postavka.)

Nego, gledam ovih tvojih par komentara s’ taktikom „napad je najbolja odbrana“ i ostade mi nejasno kako si to izveo tako (majstorski), da sad izgleda kao da smo se mi svi okomili na tebe, a ti se braniš (naravno, ni kriv ni dužan).

Baš majstorski. Jel to nauke one ili ove današnje bosanske ulice?
tess tess 22:11 22.11.2015

Re: auuuuuuu

za razliku od ovih prslih licnih pretnji i etiketiranja, koja mi upucujes,...tu bar jesi dosledna, ne mogu da kazem,... u prostakluku.

Dobro, hajde sada, miči gusko dupence da ne nagrabusi.
elis elis 22:18 22.11.2015

Re: auuuuuuu

tess
al nećeš vala ni ti meni određivati šta ću ja raditi sa svojim jezikom, pa da si triput toliki

E, prvo, da ti kažem da meni ne smeta da pričaš i pišeš bosanski kad god hoćeš, iako nisam toliko pismena koliko sam književno senzibilna. Izborili ste se za njega i bujrum vam (ili, ček, il smo se mi Srbi iz Bosne izborili da ga ne pišemo i ne pričamo?- hm, interesantna postavka.)

Nego, gledam ovih tvojih par komentara s’ taktikom „napad je najbolja odbrana“ i ostade mi nejasno kako si to izveo tako (majstorski), da sad izgleda kao da smo se mi svi okomili na tebe, a ti se braniš (naravno, ni kriv ni dužan).

Baš majstorski. Jel to nauke one ili ove današnje bosanske ulice?


ti si zaista raskošno glupa osoba uopšte nemam osjećaj da su se na mene svi okomili, ti si krenula sa nekakvim nemuštim polurečenicama i tebi sam odgovorio, a potom je huči se malo zaigrao sa generalizacijama pa sam i njemu odgovorio. vas dvoje, ma kako značajno ti sebe doživljavala, ipak niste svi

eto, ponudila si još jedan dokaz da ne umiješ misliti, pa tako ni čitati i pisati

a što se tiče jezika, zaista ti je otužan taj grč. srbi iz bosne govore srpskim jezikom i to pravo, ugrađeno u sve moguće propise, niti im ko hoće, niti može oduzeti. ali zaboga, odakle više izvire ta zajedljivost prema pravu drugih da jezik zovu onako kako oni hoće, ne misliš li da je to malo nako, jadno i prizemno. ili da to kraće kažem, sumnjam da se tebe dotiče mišljenje nekog bošnjaka o jeziku kojim ti govoriš i to je sasvim normalno i u redu. ali isto tako, imaš li ti predstavu koliko mene boli jedan dio tijela za to da li tebi smeta ili ne kojim se ja jezikom koristim
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:19 22.11.2015

Re: auuuuuuu

prvo, neću večeras da pričam srpski, srpski pričam kad se meni priča. večeras pričam bosanski, kojeg vi srbijanci na svom jeziku, u kojem se ne kaže srbijanci već isključivo srbi, nazivate bošnjačkim. i eto, vidiš kako je to jednostavno. ja tebi ništa ne naturam, uvažavam tvoje pravo da sa svojim jezikom radiš šta hoćeš, al nećeš vala ni ti meni određivati šta ću ja raditi sa svojim jezikom, pa da si triput toliki


Poštujem.
Nego, kad smo već kod toga, kad si ga naučio?
Verujem da si u školi učio neki drugi jezik.

a ublehu ću ti nekom drugom prilikom rastumačiti,

Ma ne zanima me, samo ti rekoh da ne znam šta znači, ali me ni ne zanima.

al da se ne zamajavamo više ovim zajebancijama

...............................................................................
bolan huči, kako nisi uspio na prvu skontat koliko mi na neku stvar idu ove vulgarne simplifikacije kad se govori o ozbiljnim temama. a ti ih onda još našao ponavljat


To što ti nešto ide na onu stvar ne znači da odmah treba da vređaš.
Posebno ne ako su ozbiljne teme u pitanju.
Bar dve stvari su moguće u toj situaciji, a to je, ili da pokažeš, dokažeš, da taj ko "užasno simplifikuje" greši, ili da ignorišeš.
Kad kreneš sa onime sa čim si ti krenuo nema ništa od ozbiljne teme.
prvo, moram te razočarati, nije ta promjena u bosni uopšte toliko dramatična koliko ti vjeruješ. nemoj sliku svijeta graditi na informacijama.

Nego na čemu?

ije valjda da ti je pamćenje toliko oštećeno pa se ne možeš sjetiti da se ovdje aktivno vodio rat, a ratovi imaju tu osobinu da mijenjaju i okolinu u kojoj se vode i društva koja ih vode.

To samo objašnjava razloge zbog kojih se nešto promenilo više nego nešto drugo, ali ne pobija činjenicu da su "bosanske ulice" sada drugačije, suštinski drugačije, u odnosu na ono što su nekad bile.
A ti si tvrdio da takva razlika postoji između svake ulice na svijetu u onom i ovom vremenu
Nije tako, ipak.


čak i bez tako dramatičnog spoljnog poticaja, ipak su se malo i tu ulice promijenile, nego živiš tu pa ti je teže to uočiti, fenomen kuhane žabe, siguran sam da si čuo za njega.


Malo da, ali ne pričamo o malo, pričamo o Maočama, o linču nepoželjnih (Krarajlić) o prebijanju bajkera jer imaju zastavu na jakni koja ih potseća na srpsku, malom i sve manjem broju Srba tamo, o onome što je pucao na ambasadu, ovome što je pobio vojnike i što su uzvikivali ono o alahu.
To nije malo.
A ako sam ja skuvan kao ona žaba, hajde ti navedi neke primere kojih ja nisam svestan, a koji izravnavaju "sve ulice na svetu"



tako da mi znanje o tome potiče iz neposrednog iskustva, a ne iz onoga što mi čovječuljci došaptavaju

Čuj čito, odo bolan....
:)
Krhko je to, moj Elise.
Neposredno lično iskustvo je ipak ograničena stvar, i baš me čudi da ti sa misaonim sklopom i kvanutumom znanja to smatraš jedino valjanim za razumevanje ipak malo kompleksnije stvari.

to ne znači da je situacija u banjaluci išta bolja i normalnija od sarajevske

Kanda ipak malo jeste, sa Sarajevom se teško šta može porediti, ali ne pričam sad o Banja Luci, pre o Beogradu ili mom Valjevu, mada ti i ceo svet pomenu.
konkretno, pusti se tog posipanja pepelom sa mladićem i škorpionima, to su samo riječi.

Nije to posipanje pepelom, to je stanje stvari.
Škorpioni i Mladić jesu učinili štetu srpskoj naciji, pa ja, pripadnik te nacije, samim tim imam štetu.

Najlakše je reći, ja s tim nemam ništa, to su ludaci, a ludaka ima svugde na svetu, i razlika postoji između svake ulice na svijetu
Ali to onda nije ozbiljan razgovor, to je neko besmisleno lično pravdanje za nešto za šta niko nikoga lično nije ni optužio.

Ja ne kažem Elis je sumnjiv jer je musliman, da bi ti imao razloga lično da se pravdaš ili da bilo šta dokazuješ, ali kažem da i isis opisuje islam, kao što i onaj Omeragić opisuje Srajevo.
Ako ti to prihvatiš to ne znači da se posipaš pepelom, nego da imaš otvorene i oči i um.
A možda je ugodnije sve to zatvoriti i praviti se žrtvom.

A taj tekst o razlikama unutar islama zaista nestrpljivo očekujem.
angie01 angie01 22:19 22.11.2015

Re: auuuuuuu

da ne nagrabusi.


e, hebiga sad tes, nista citati, pastorale,...samo prostacka histericna podvriskivanja,...pa posle bedacis kulturfasisti, ovo/ono,...e moja ti, ode ti u civilizaciju, al nije ti se primila.
tess tess 22:21 22.11.2015

Re: auuuuuuu

ti si zaista raskošno glupa osoba

Pazi, ja samo vidim raskoš tvog bosanskog perja, malo mi je neprijatno.
elis elis 22:26 22.11.2015

Re: auuuuuuu

tess
ti si zaista raskošno glupa osoba

Pazi, ja samo vidim raskoš tvog bosanskog perja, malo mi je neprijatno.


a de bona nebila pročitaj više barem jednu rečenicu koju napišem pa se potrudi malo da odgovoriš na ono što je napisano, a ne na ono što ti u glavi odzvanja

o majko rođena, sve ti se mora crtat. evo, u zadnjem primjeru, otpužila si me da sam diskusiju tako usmjerio da izgleda kao da se sam borim protiv svih. jesi li ti svjesna kolika je to glupost i laž. tebi, da tebi govorim da si glupa i s tobom polemišem. i svojom si mi glupošću, jer se kao čovjek osjećam tužan i ljut kad vidim drugo ljudsko biće sa takvim kognitivnim redukcijama, podigla pritisak pa sam i na hučija zavarničio. al evo, s njim je diskusija poprimila drugi tok, tako da si od ovog časa ti sama ostala da budeš svi
tess tess 22:30 22.11.2015

Re: auuuuuuu

jer se kao čovjek osjećam tužan i ljut kad vidim drugo ljudsko biće sa takvim kognitivnim redukcijama, podigla pritisak pa sam i na hučija zavarničio.

Ccc, kakva baba.
elis elis 22:36 22.11.2015

Re: auuuuuuu

hoochie coochie man
...


huči, sutra odgovor, hoću večeras ranije u postelju. sad samo ovo za ime jezika. u školi sam učio isti jezik, ali on se tada zvao drugim imenom, srpskohrvatskim/hrvatskosrpskim. zaista bih izbjegao diskusiju o utemeljenosti ovog ili onog naziva za jezik, stvar je u tome da narodi imaju pravo da svoj jezik nazivaju kako god žele. i da nemaju pravo svoj jezik bilo kome nametati. a to što impliciraš o porijeklu jezika, ko biva mi ovdje u bosni govorili srpski pa mu samo ime promijenili, to je baš djetinjasto pretpostavljam da možeš shvatiti da jezik nije jabuka ili akumulator pa da se može ukrasti i odnijeti s jednog mjesta na drugo. taj jezik se simultano razvijao na čitavom svom arealu, a kroz povijest je nosio razna imena, u zavisnosti od toga čije je oružje u tom času bilo najsposobnije da nametne vlast. to što je postojao period u kojem se nije koristio naziv bosanski jezik, ne znači ništa drugo, osim da je postojao period u kojem je vlast suspendovala taj naziv iz određenih ideoloških razloga. a da ti bude lakše shvatiti o čemu govorim, hajde da za potrebe ove diskusije zamislimo da je austro-ugarska potrajala još koju deceniju i ta je u tom periodu čvrstom rukom vladala bosnom i hercegovinom. žuto-crna monarhija nije krila svoju želju da ukloni srpski jezik sa tog područja. e sad, zamislimo da je ta imperija poživjela dovoljno dugo i da je bila dovoljno jaka da donese i u djelo sprovede odluku o zabrani korištenja naziva srpski jezik. da li bi tim činom srpski jezik prestao postojati kao takav i postao bosanski, ili bi jednostavno nastavio svoj život pod drugim imenom, dok se opet ne steknu uslovi da vrati vlastito ime. jelde da je jednostavno za shvatiti, samo ako se hoće

a što se mene lično tiče, meni je sve to pomalo smiješno i nebitno, i bosanski i srpski i ovaj i onaj. meni je bitno da jezičkim aparatom ovih prostora vladam superiornije od svih onih koji se iscrpljuju u dokazivanju valjanosti ovog ili onog imena. jebga huči, može mi se, dao mi bog talenat
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:55 22.11.2015

Re: auuuuuuu

Ма, Елисе, теби је, ионако, протохумски матерњи језик, босански ти је други језик, а српски тек трећи, но -- ипак га некако натуцаш.

Идеја да је језик к'о што су панталоне, па да некоме припада, те га се може и украсти, некако је фантастична: кад неком украдеш језик, којим он онда почне говорити? Но, то с језиком, иста је то логика као оно с нацијом, или с историјом -- да Бошњаци немају ни свој језик ни своју историју ни своју нацију, него их морају неком украсти, а ако не украсти -- онда барем позајмити, али да претходно питају за дозволу. То је она теорија српског ребра, по којој све из њега на Балкану происходи -- и Босанци, и Монтенегрини, и Хрвати, и Захумљани и Протохумљани. У ствари, то је некаква плитка и тупа идеја супрeмације и шовенства и непроменљивог, статичног света, којој се само једна ствар може опростити -- то што је они који је износе нису до краја ни свесни, и себе виде као моралну вертикалу и политички и национално уравнотежене појединце.
alselone alselone 22:57 22.11.2015

Re: auuuuuuu

Nije to teorija srpskog rebra nego zdravog razuma. Kojim jezikom pricaju Amerikanci? Americkim? A Australijanci?

Samo se kod nas svako pleme koje se ocepi pocinje diciti sopstvenim jezikom. Pazi, ne dijalektom, nego ni manje ni vise nego celim jezikom. Ma ajde molim vas.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:09 22.11.2015

Re: auuuuuuu

Americkim?

Па имаш Американаца који га зову америчким језиком. Такође, неки га дефинишу као варијанту основног језика -- амерички енглески. Трећи, најбројнији, задржавају енглески ако његов назив. Зашто? Па зато што између Американаца и Енглеза нема оне чегрсти која постоји између Срба и Бошњака. Да је има, не бој се -- сви би Американци говорили амерички.

Како оно беше, кад су Американци french fries претварали у american или home fries? То је исто оно као што сам ја домаћу, традиционалну кафу звао турском, па наједном видим да ја једини остадох да је таквом зовем, те је, отад, више и не наручујем.

Него, објасни ми, ко смо ти или ја да одређујемо Елису како ће да зове свој језик? Па он је њим говорио и у нашој заједничкој домовини. Па смо га, тада, звали спрскохрватски или -- хрватскосрпски. Будући да национално одређење Бошњака тада није било изражено као данас, није било бошњачког. Ето, сада и они хоће да имају свој назив за језик и свој језик, јер нама остаде српски, Хрватима хрватски, а Бошњацима треба да буде бошњачки.

То што је то један језик, у лингвистичком погледу, то нема везе. Језик има и своју политичку димензију, осим лингвистичке. У идеалном свету лингвистике или математике, тај би језик имао једно име, у ствари -- неку подугачку бинарну ознаку. Као што споменути народи сада имају своје државе, нормално је и да имају своје језике.

Посредно, ако им негираш право на језик, негираш им право и на државу. И то је hot spot приче око бошњачког, хрватског и црногорског језика.

P.S.
Чим споменеш отцепљено племе, улазиш у реторику српског ребра.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:20 22.11.2015

Re: auuuuuuu

его, објасни ми, ко смо ти или ја да одређујемо Елису како ће да зове свој језик?


Ma neka ga zove kako hoće, i ja razumem tu potrebu da se jezik zove nekim "svojim" imenom.


Ali imam jedno pitanje, nedoumicu.
Kako mi, ja, ti, da zovemo jezik kojim priča Elis?
Jer ako mi ne možemo određivati, a zaista ne možemo, Elisu kako će on taj jezik zvati, zašto bi iko određivao nama kako ćemo taj isti jezik zvati?
alselone alselone 23:20 22.11.2015

Re: auuuuuuu

Како оно беше, кад су Американци french fries претварали у american или home fries? То је исто оно као што сам ја домаћу, традиционалну кафу звао турском, па наједном видим да ја једини остадох да је таквом зовем, те је, отад, више и не наручујем.


Ili dodavanje s slova na primer. Ili hrvatsko natjecanje za nove reci svake godine. To je isto. Budale se dohvate jezika i menjaju ga na silu.

Посредно, ако им негираш право на језик, негираш им право и на државу.

Ni manje ni vise? Kao sto Englezi negiraju Amerikancima, Australijancima, Kandjanima, Spanci, polovini Juzne Amerike i tako dalje i tako blize? Ma ajte molim vas.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:28 22.11.2015

Re: auuuuuuu

alselone
Ni manje ni vise? Kao sto Englezi negiraju Amerikancima, Australijancima, Kandjanima, Spanci, polovini Juzne Amerike i tako dalje i tako blize? Ma ajte molim vas.

Aко погледаш, помније, шта си написао, видео би да нема логике, да то што ови не негирају не значи да се овде она не негира. Не мора да следи једно из другог.

Знаш ли да је службени језик администрације у римској империји дуго времена био грчки. Зашто? Зато што није доносио локалним администрацијама језик освајача, већ онај неутрални.

Или, замисли, први час неког клинца-основца у Сарајеву: српски. Је л' могуће? Мени се чини да није... А ти, како хоћеш.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:33 22.11.2015

Re: auuuuuuu

Jer ako mi ne možemo određivati, a zaista ne možemo, Elisu kako će on taj jezik zvati, zašto bi iko određivao nama kako ćemo taj isti jezik zvati?

Па, ако смо дркоши или српски националисти, зваћемо тај језик српским. А ако смо нормални људи -- прихватићемо да га зовемо онако како га он зове.

Као што морамо прихватити да постоји црногорска нација. Шта, није је било? Па, није ни Срба ни Србије било у неком историјском периоду, па су настали. Тако су сада настале и ове државе и ови језици, ништа мање пуноправно у односу на настанак Србије и српског језика. (Узгред, језик не настаје, него се, у једном трену -- декларише и запише, нормира. А, иначе, било га је и пре тог трена. Осим есперанта.)
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:09 23.11.2015

Re: auuuuuuu

Па, ако смо дркоши или српски националисти, зваћемо тај језик српским. А ако смо нормални људи -- прихватићемо да га зовемо онако како га он зове.


Ma ja neću, ja ću jezik kojim on govori da zovem srpski, a on može jezik kojim ja govorim da zove bosanskim.
Da kompletiramo sprdnju :)

Kad mogu sudovi u Prijepolju da se spradju pa da predmeti zastarevaju jer nema prevodioca sa srpskog na bosanski, ajd i mi da se zajebavamo.

Као што морамо прихватити да постоји црногорска нација.


Tu ja ne vidim nikakav problem. Ta nacija stvarno postoji jer postoje ljudi koji se tako osećaju, i to nije veštačko forsiranje.
Forsiranje razlike u jeziku pravi ozbiljnije probleme od samog naziva.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:20 23.11.2015

Re: auuuuuuu

Forsiranje razlike u jeziku pravi ozbiljnije probleme od samog naziva.

:)))))))))))
Ovo možeš da proširiš: forsiranje razlike u nacijama pravi ozbiljnije probleme od samog naziva.
Pozdrav, laku noć.
tess tess 07:44 23.11.2015

Re: auuuuuuu

Ето, сада и они хоће да имају свој назив за језик и свој језик, јер нама остаде српски, Хрватима хрватски, а Бошњацима треба да буде бошњачки.

Znači, Brajoviću - ni tebi ne smeta - ne nalaziš zamjerku kao ni ja što ne nalazim.
Fajn.

alselone alselone 08:10 23.11.2015

Re: auuuuuuu

Или, замисли, први час неког клинца-основца у Сарајеву: српски. Је л' могуће? Мени се чини да није... А ти, како хоћеш.


Jeste. Jer vidim nekog klinca u Čileu ili Boliviji kako priča Španski. Ne priča čileanski. Ono što smo mi radili jedni drugima nije ništa manje ni više od onoga što su Španci radili po Južnoj Americi, možda čak i naprotiv.

Znaš šta se priča u Alžiru, na primer? Nije Alžirski. Pričaju arapski i francuski.

Ali dobro, meni takođe ne smeta, neka ga zovu kako hoće. Ja samo konstatujem da je sprdnja.
alselone alselone 08:12 23.11.2015

Re: auuuuuuu

Па, није ни Срба ни Србије било у неком историјском периоду, па су настали. Тако су сада настале и ове државе и ови језици, ништа мање пуноправно у односу на настанак Србије и српског језика.


Upravo tako. Zna se strela vremena, i prilično je jasna. Iz nje se mogu izvući razni zaključci. Neki smeju, neki ne smeju da se izgovore. Jer su no-no, kakani.
milisav68 milisav68 08:18 23.11.2015

Re: auuuuuuu

tess
Ето, сада и они хоће да имају свој назив за језик и свој језик, јер нама остаде српски, Хрватима хрватски, а Бошњацима треба да буде бошњачки.

Znači, Brajoviću - ni tebi ne smeta - ne nalaziš zamjerku kao ni ja što ne nalazim.
Fajn.

Pa nije, neki tvrde da nije bošnjački, nego bosanski.
elis elis 08:49 23.11.2015

Re: auuuuuuu

hoochie coochie man
Jer ako mi ne možemo određivati, a zaista ne možemo, Elisu kako će on taj jezik zvati, zašto bi iko određivao nama kako ćemo taj isti jezik zvati?


joj pa to je toliko jednostavno da je mene prosto stid više objašnjavati te stvari. naravno da niko srbima ne može normirati kako da u okviru svog jezika imenuju stvari. dakle, na srpskom jeziku se za bosanski jezik kaže da je bošnjački jezik. možda će nekim bošnjacima i srbima trebati malo vremena da im ova jednostavna misao uđe u glavu, ali vremenom će se i oni navići na to

a evo i jednog primjera za lakše razumijevanje - i na srpskom i na bosanskom deutsche sprache zovemo nemačkim, odnsono njemačkim jezikom. koliko se sjećam, nijemci nas nisu izlagali prijekorima što ga ne zovemo onako kako ga oni zovu, niti su nas tjerali da koristimo njihovo ime za njihov jezik. ali moraš priznati da bi bilo u najmanju ruku sublentavo kada bi se sanu oglasila saopštenjem u kojem tvrdi da ne postoji deutsche sprache, već samo nemački jezik

alselone
Samo se kod nas svako pleme koje se ocepi pocinje diciti sopstvenim jezikom. Pazi, ne dijalektom, nego ni manje ni vise nego celim jezikom. Ma ajde molim vas.


alselone, a jel jezici nastaju iz dijalekata ili dijalekti nastaju iz jezika ili kako to dođavola uopšte biva zaboravljaš da su svi ovdašnji jezici, pa čak i srpski, svoj životni put započeli kao dijalekti nekog drevnijeg jezika. ne dobija se jezik kao gotov proizvod, nisu srbi otišli u maxi ili konzum pa ga kupili tamo, njegovo je nastajanje dugotrajan društveni i povijesni proces. i pristojnost nalaže da se pravo na taj proces ne osporava drugima

malo smo svi zbunjeni u ovom trenutku, jer su razlike između ovdašnjih jezika znatno manje nego razlike između dijalekata u okviru svakog pojedinačnog jezika. ali to je opet više političko i sociološko, nego čisto jezičko pitanje. bilo kako bilo, jezik jugoslovenske epohe se razdvojio na više jezika i započet je jedan proces koji će dovesti do povećanja razlika - za stotinu godina će ljudima možda biti čudno kad neko kaže da su to nekad bili dijelovi istog jezika

no sve ovo gore napisano ustvari je nebitno, suština leži u ovome što predrag govori - u sposobnosti da čovjek percipira sebe, ali da istovremeno razumije i drugoga, da ne prihvati nametanja, ali istovremeno ni sam ne nameće
tess tess 09:04 23.11.2015

Re: auuuuuuu

Pa nije, neki tvrde da nije bošnjački, nego bosanski.

Ne znam. Za jezik im kojim govore kažem da je bosanski, a njima Bošnjaci.
Kako je ispravno?
Jel nešto propuštam? Na zapadu je B/H/S. I to je ok, ni prije 15 godina nisam nalazila razloge protiv uvođenja novog naziva (imenitelja), za isti jezik. Dobro, nekad je to sve žargonski izvitopereno (nasilno), ali i do književnog senzibiliteta je.
milisav68 milisav68 09:17 23.11.2015

Re: auuuuuuu

Jel nešto propuštam?

Smajli na kraju rečenice.
tess tess 09:20 23.11.2015

Re: auuuuuuu

Smajli na kraju rečenice.

Kul.
:)
alselone alselone 09:34 23.11.2015

Re: auuuuuuu

alselone, a jel jezici nastaju iz dijalekata ili dijalekti nastaju iz jezika ili kako to dođavola uopšte biva


Nisam ni ja siguran, malo je ovo kokoska-jaje problem, ali bih rekao da danas jezici nastaju iz dijalekata. Ili ih smisli Tolkin, treceg nema.

jer su razlike između ovdašnjih jezika znatno manje nego razlike između dijalekata u okviru svakog pojedinačnog jezika. ali to je opet više političko i sociološko, nego čisto jezičko pitanje.

Ovo sam i ja hteo da kazem. Po meni je to pogresno, ali razumem potrebu da se ljudi razgranice, a sta ima bolje od vere i jezika za to.
Milan Novković Milan Novković 09:58 23.11.2015

Re: auuuuuuu

jezik jugoslovenske epohe se razdvojio na više jezika i započet je jedan proces koji će dovesti do povećanja razlika - za stotinu godina će ljudima možda biti čudno kad neko kaže da su to nekad bili dijelovi istog jezika

Elise, to nije prirodni proces, po mom mišljenju!

Naravno, u pojedinačnim slučajevima može da bude, ali u opštem slučaju, danas, to nije slučaj.

U opštem slučaju, danas, kao i u mnogim drugim sistemima i u jezičkim "sistemima" važe neke projekcije termodinamičkih zakona.

To bi značilo da ako je granica, informativna, fizička, legislativna, .... između dva sistema značajno propusna, a običan narod tome teži, pritisci u ta dva sistema teže da se izjednače.

To je neka "sto godina" priča

Na kraći rok, pa u nekom specifičnom okruženju, tj specifičnom na neki specifičan način, sve je moguće

Da bi sistemi ostali raslojeni, pa se raslojavali još više, potrebna je neka energija, pomnožena sa nekim vremenom, tačnije neki vredan rad.

Elita to radi na kreativan način i za društveno dobro iako, opet, na duži rok prosto ne može da se "suprotstavi" prirodnim silama naroda koji žele da se kreću i razmenjuju sve i svašta.

Pseudo-elita i anti-elita to često rade na destruktivan način, i sile koje ih na to teraju nisu baš najčistije.

Čak i kad je teško naći destrukciju u procesu ljudi koji se posebno trude na ovu temu su često upali u jednu od "dark corollaries" klopki - irelevantnost.

A opet, mi humans smo "živo", uzimamo energiju iz okoline i radimo, pa se razmnožavamo, i dok se u neki sistem upumpava energija, ili raznim procesima menja formu, taj sistem i talasa donekle ili poprilično, i to je prirodan proces

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana