Gost autor| Istorija| Nostalgija| Život

Kako smo oslobodili Jugoslaviju

Vojislav Stojković RSS / 23.11.2015. u 23:05

Gost: amika - Milivoj Anđelković, književnik

 Средина августа у Грчкој, на мору. Ни дашка.Онај тренутак зрелог лета када престане сваки покрет ваздуха а море се притаји, тешко и глатко све до хоризонта. Тек понекад се заљуља и занесе, пучином прође дрхтај, обалу оплакну два-три таласа па све опет утоне у непомичност и нирвану. Једино сунце непрекидно сјакти на празном, већ истањеном небу и као да се топи на усијаном хоризонту.

 Ни вече не доноси освежење. Ваздух је преврућ и густ, као да роните у  огромној, добро загрејаној пећницу. А тек небо! Дубоко и препуно звезда - од оних величине ораха до минијатурних искрица, наговештаја бескрајно далеког, тренутног бљеска. Са оближњег аеродрома узлећу авиони - звук се не чује,  само светлости пролећу између звезда и губе се у дубинама неба. Два круже, чекајући ред за слетање, у тишини неба нечујно клизе као нове, помичне звезде. И све то заједно трепери и лагано се њише у мору да ти се мути у глави, лепо ти је и због нечег ти се плаче а не знаш зашто, ни шта си то изгубио. Или, можда, заборавио?

Да сакријеш бљесак у оку нагињеш се кроз прозор – врелина ти се залепи за кожу, зној избија кроз сваку пору, и тада видиш како ходником, иза прозора депаданса прекопута, неко промиче са теби познатим, издуженим и белим предметом у рукама и осетиш тежак мирис нагоретине. Човек изађе и видиш да си се преварио, да носи велики затворен сунцобран за плажу. Али сећање је већ покренуто и остајеш на прозору, загледан негде много даље, где одједном, само за тебе, бљесну давни, заборављени, бивши дани... 

          * * * 

...Поодавно је звонило а учитељ не излази из зборнице. Већ смо почели да чежњиво звиркамо у школско двориште у коме је неколико дечака из старијих разреда шутирало лопту од згужваних и добро упресованих новина, кад неко објави:

- Учитељ!

Долазио је из зборнице, дуж другог крила зграде, промичући иза мутних прозора. Његова висока фигура била је пресечена неком необичном, издуженом белином, као одсјај који се креће заједно са њим. Неколицина најхрабријих, који су вирили кроз одшкринута врата, суштише се на своја места:

- Нешто носи!

Учитељ врхом оног дугачког предмета раскрили одшкринута врата и уђе у учионицу.

- Здраво, пионири трећег два! - рече весело, као и увек.

- Здраво друже учитељу! - одговорисмо сложно, стојећи поред клупа.

- Седите. Дежурни: затвори врата. И помози ми.

Стајао је на средини подијума, испред табле. У десној руци је држао слојевито намотану подужу белину и стезао дневник испод мишке. Рукав леве руке био му је празан и заденут у џеп. Дежурни пажљиво извуче дневник испод његове мишице. Оне намотане дугачке слојеве учитељ није испуштао из руке.

Лепићемо плакате – помислили смо.

Учитељ то непознато положи на катедру, вешто га ухвати за средину и подиже да се одмота - зелено, браон, плаво...

- Децо, од данас учимо и географију. Земљопис. Ово је географска карта. На њој су уцртани сви градови и села. Реке, језера, планине, море... Цела наша лепа, ослобођена домовина! 

 Било је то треће године после ослобођење. Рат је још био у нама, у учитељевом празном рукаву, у свему око нас.На зидовима изрованим шрапнелим кочила су се велика, црвена и црна, разливена слова: СВИ НА ИЗБОРЕ! НИЈЕ ЗАРУШЕЊЕ! ПРОВЕРЕНО - МИН ЊЕТ.

 

 

ДРУГАРИЦЕ ГЛАСАЈ ЗА НАРОДНИ ФРОНТ! ЖИВИО АФЕЖЕ! ЖИВЕЛА НАРОДНА ВЛАСТ! Уши су нам још биле заглухнуте тутњавом топова - увече, у полусну, трзао нас  је запамћени хук хаубица и тресак минобацача, продорни писак каћуша, штектање «шараца» и ситан вез машинки... У корову рушевина још су се крили немачки шлемови испуњени устајалом и смрдљивом кишницом, лакше смо налазили чауре него шљунак за праћке и пиљке... Двојици другара из улице у рукама је експлодирала тек нађена мала "италијанка"... Зато ни учитељев празан рукав није био далеки симбол већ тада чест, необорив доказ његове јуначке прошлости.

- Друже учитељу, шта сте имали у одреду: «шарац» или машинку?"

- Шмајсер, другови пионири. Немачки. Отет од четника.

- А рука, је ли то од бомбе?

- Рафал из митраљеза, децо. Пресекао је руку изнад лакта. Онда је наш храбри и вешти партизански лекар морао да је одсече...

- Који то орден имате, друже учитељу?

- Ово је медаља. За храброст.

Данима смо потом расправљали да ли то значи да је наш учитељ Сава народни херој. Један од оних из читанке, као Сава Ковачевић, на пример? Мишљења су била различита, а онда смо се сви сложили да је свакако јунак и да му је место у читанци. Саставили смо и писмо за министарство које штампа читанке, да бисмо их упознали са јуначком прошлошћу, шмајсером, изгубљеном руком и медаљом нашег учитеља Саве и одредили место где ће у читанци писати о њему: одмах после Иво Лоле Рибара и Саве Ковачевића... 

Велика карта је висила преко целе табле. Избледелих боја, ту и тамо огуљена тако да се назирало платно, са великом рупом нагорелих ивица у десном доњем углу, истезала се све до пода.

- Цела наша домовина - рекао је учитељ. - А ми смо овде - показао је највеће огуљено место, тамо где су генерације ђака пре нас показивале где се налазе.

Узео је перо са катедре, позвао дежурног да му придржава мастионицу са црвеним мастилом и пажљиво, више пута умачући перо и пазећи да мастило не капне на карту, исцртао повећи црвени круг.

- Ово је наш град - објаснио је. - А ово - обележио је тачку на ивици круга - ово је наша школа.

Из клупа смо истезали вратове да што боље видимо наше место и школу.

- Дођите, пионири - рече учитељ. - Али двоје по двоје.

И тако смо у паровима, клупа по клупа, излазили, пењали се на подијум и разгледали карту. Боје су нам играле пред очима, ситна слова насеља и речица одједном су постајала читљива, а оним великим словима и дугачким називима више нисмо налазили ни почетак ни крај. Са доњег дела карте још су се круниле фине, црне честице угљенисаног платна и запахњивао нас задах нагоретине.

Када смо се сви изређали, учитељ је зашао међу редове клупа и окренуо се лицем према карти.

- А сада, другови пионири, наш данашњи задатак. Ова карта је одштампана у старој, издајничкој Југославији. На њој су још обележени читави делови наше земље који су за време краља и ненародних режима припадали фашистима. 

Видите ове црвене линије које одвајају градове Ријеку и Задар, па острва Црес, Лошињ и Ластово, затим наша лепа Истра... Све је то наша земља, сада наша ослобођења домовина. Пионири, хоћемо ли да се то види и на овој карти? Хоћемо ли да и њу ослободимо?       

- Хоћемо - рекосмо у глас - друже учитељу, хоћемо!

Учитељ зграби катедру и довуче је пред карту, столицу постави на њу, из џепа извуче ножић и стави га на катедру.

- Ко још има ножић, жилет или нешто слично - нека иступи!

На катедри се накупи десетак ножића, два жилета и три оштра плеха неправилног облика, Затим нас учитељ распореди у пет одреда. Стајали смо, постројени и спремни да и на карти, коначно, ослободимо целу нашу лепу земљу од последњих остатака издајничке краљеве владавине.

Први одред је добио најодговорнији задатак - да протера краљев грб и реч "краљевина" са "карте. Попели су се на катедру и столицу и са неколико ножића и комадом плеха почели да стружу. Други су ослобађали Истру, трећи Задар, па Ријеку, а мој, пети одред, брисао је дебеле, издајничке линије које су три острва  припајале Италији.

Орно смо се бацили на задатак, чистећи свако своју деоницу. Ножићи су само севали, боја се трунила, у ноздрвама смо осећали фину прашину која је лебдела у ваздуху и сталан, оштар задах нагорелог дела карте...

Најзад је све било готово - црвене линије старе државне границе су биле избрисане, на карти су се белеле нове, тек

остругане ране.

- Другови пионири - честитам! – узвикнуо је учитељ. - Ви сте извршили своје задатке. На овој карти више нема ни једне речи или црте која подсећа на краља – издајника и ненародне владе. Ово је сада заиста карта слободне, народне државе, наше домовине.

          И попевши се на катедру учитељ је лагано и свечано, великим црвеним словима, испред одштампане речи ЈУГОСЛАВИЈА, на оном тек огуљеном простору карте, исписао: ФЕДЕРАТИВНА НАРОДНА РЕПУБЛИКА. 

* * * 

Сутрадан ујутру, на путу за плажу, пролазимо поред туристичке агенције. На зиду код улаза виси омања карта Европе.

Застанем и загледам се, син нестрпљиво цупка поред мене. Тек је завршио први разред.

- Ви још не учите географију? Земљопис?

- Не, то се учи касније – каже и вуче ме за руку.

- Видиш, овде је наша Србија...

И прстом заокружим око Дунава, Саве и Мораве.

- Кад сам ја био ђак, одмах после рата, на карти смо ослободили ове градове, острва и крајеве...

Мој прст застаје у ваздуху – ти, ослобођени крајеви, једва се  назиру. Овлаш додирнух обалу Јадрана и његов врх, тамо где би требало да буде Истра.

- То плаво? – упита син сумњичаво. – Плаво је вода – додаје самоуверено, зна дете. – То је поплављено.

И повуче ме за руку.

- Идемо на плажу!

- Ту је обала, острва... – покушавам да му објасним.

А кроз свест ми сврдла оно „поплављено“. Биле су поплаве, данима смо гледали мутне воде, па је запамтио...

Али то, наше – поплављено?

Да, дете је у праву. Рат донео, воде времена однеле...

Било па прошло, као што ће и ово данас бити поплављено новим временом. Али тако је било, и остаће као белег у времену.

Шта ће остати од овог времена? Шта је белег овог времена?

Зато ћу морати да му једном испричам како смо ми,  ђаци, ослободили Југославију. 

    


                     

Atačmenti

Tagovi



Komentari (561)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

rade.radumilo rade.radumilo 16:28 24.11.2015

Re: Jugoslavija

Ko se tuk'o?


Ti mora da si bio na Marsu devedesetih?
gedza.73 gedza.73 16:36 24.11.2015

Re: Jugoslavija

Ti mora da si bio na Marsu devedesetih?

A ti, Rade, gdi si bio prije?
Da se vratimo unazad do dedova. Ako katastar nije uređen, ako su tuđe parcelice oduzimene da bi se pravile svačije i ničije njive , bilo je za očekivati da će unuci malo labilnijeg psihičkog stanja početi da se lemaju ašovima oko vrzina.

Eno ti Severne Koreje. Sve vam po volji. Mir i tišina. Sa sve sletovima. Da vas mine želja.
amika amika 16:57 24.11.2015

Re: Jugoslavija

Шта је белег овог времена?


1999, па Косово, избеглице
mariopan mariopan 16:59 24.11.2015

Re: Jugoslavija

gedza.73
Ti mora da si bio na Marsu devedesetih?

A ti, Rade, gdi si bio prije?
Da se vratimo unazad do dedova. Ako katastar nije uređen, ako su tuđe parcelice oduzimene da bi se pravile svačije i ničije njive , bilo je za očekivati da će unuci malo labilnijeg psihičkog stanja početi da se lemaju ašovima oko vrzina.

Eno ti Severne Koreje. Sve vam po volji. Mir i tišina. Sa sve sletovima. Da vas mine želja.

Mene ne vuče nikakva želja da se vrati ono uređenje, (daleko mu lepa kuća), za koje sam tek mnogo kasnije saznala koliko je bilo neporavedno prema nekim poštenim ljudima, domaćinima, intelektualcima i bogatim fabrikantima, Jevrejima...uopše, ljudima od kojih je mogla nešto da otme.

Mene vuče želja da, pre nego što umrem, dočekam da vidim ostvaren bar deo obećanja o boljem društvu koje je neštedimice prosipala ova banditska klika koja sebe prozva "političarima", a lopovsko društvo koje je naporavila - "demokratijom", samo zato što građani mogu jednom u četiri godine da zaokruže ime neke stranke koja ih je najuspešnije slagala i koja će ih, koliko god može, pljačkati sledeće četiri godine?

Ne tražim puno, nadam se.
gedza.73 gedza.73 17:04 24.11.2015

Re: Jugoslavija

amika
1999, па Косово, избеглице



mariopan
Mene vuče želja da, pre nego što umrem, dočekam da vidim ostvaren bar deo obećanja o boljem društvu koje je neštedimice prosipala ova banditska klika koja sebe prozva "političarima", a lopovsko društvo koje je naporavila - "demokratijom", samo zato što građani mogu jednom u četiri godine da zaokruže ime neke stranke koja ih je najuspešnije slagala i koja će ih, koliko god može, pljačkati sledeće četiri godine?

Ne tražim puno, nadam se.

Nećemo dočekati, Mariopan. To što mi želimo se ne stvara u par generacija. Savršeno društvo ne postoji (imali su neki ideje o periodičnoj rotaciji monarhije, demokratije i aristrokatije ali to lepo zvuči na papiru).
Izgubili smo startnu poziciju, treba puno snage, energije, zrelosti, požrtvovanja da bi dostigli to što hoćeš.
A mi (ubrajam i sebe) za to nismo spremni.
zemljanin zemljanin 17:28 24.11.2015

Re: Jugoslavija

mariopan
Mene vuče želja da, pre nego što umrem, dočekam da vidim ostvaren bar deo obećanja o boljem društvu ...
Ne tražim puno, nadam se.

Medicina, svakoga dana, ogormnim koracima grabi ka produženju ljudskog života ... ipak ne treba se mnogo uzdati u to, obzirom na istaknute ciljeve
angie01 angie01 18:01 24.11.2015

Re: Jugoslavija

Jugoslavija je krenula ni iz cega, od siromastva, razorenosti i vecinski nepismenog stanovnistva, mahom iz ruralnih malih sredina i postala solidno uredjena drzava sa izgradjenim gradovima, fabrikama-radnim mestima, gde se ubrazno odvijalo skolovanje, obuka za neku kvalifikovanost-besplatno, kao sto je bilo organizovano i zdravstvo, ljudi su dobijali stanove, mogucnost da kupe sta im treba, da putuju, ustanovljene su kulturne manifestacije, Bitef, Bemus, Fest,...brinulo se o kulturi, ( onaj program u povoj televizije i ovaj sada, sa mnogo vecim mogucnostima, znanjem i iskustvom, ko dupe i glava, u korist onog prvog),...nije sve bilo idealno, ali su postojale faze u tom razvoju, koji jeste isao napred- nikada pre, a nazalost ni posle nije bilo uredjenije, stabilnije i postovanije zemlje u svetu o YU,...i umesto da se, kada je doslo vreme, sedne sa sto i naprave novi dogovori, jer su se stari potrosili, skenjano je na najgori moguci nacin sve- u krvi, rusenju i pljacki i kao rezultat, umesto jedne velike i jake i samostalne, imamo 6 slabih i na svaki nacin zavisnih drzavica....koju dodatno unistavaju i podkradaju oni na vlasti i gde je stanovnistvo oslobodjeno ( demokratski:) svih prava koje je imalo u ozloglasenoj socijalistickoj YU.

moram da ponovi,...sta je za vreme Tita izgradjeno, ovi sada nisu sposobni ni da okrece- toje taj odnos stvari.
gedza.73 gedza.73 18:17 24.11.2015

Re: Jugoslavija

sta je za vreme Tita izgradjeno, ovi sada nisu sposobni ni da okrece

Zadužbine? Fabrike? Kafane? Kuće? Njive?
gde se ubrazno odvijalo skolovanje, obuka za neku kvalifikovanost-besplatno,

Kako misliš 'besplatno'?

ljudi su dobijali stanove

Kako dobijali?
Dobar dan, dobar dan, ja doš'o po stan?
angie01 angie01 18:30 24.11.2015

Re: Jugoslavija

Kako dobijali?


od preduzeca gde su radili, ove, sto su otkupili za 100 keka i postali vlasnici- to im je jedino konkretno sto imaju-vecini.
gedza.73 gedza.73 18:45 24.11.2015

Re: Jugoslavija

od preduzeca gde su radili, ove, sto su otkupili za 100 keka i postali vlasnici- to im je jedino konkretno sto imaju-vecini.

Jel' tako funkcioniše i u Kanadi? Radiš u preduzeću i ono ti da stan? Za sto marke?
Par pitanja. Da li je tom preduzeću baš trebalo toliko radnika? Da li su ti radnici zarađivali i za stanove i za preduzeće i za sebe? Zašto se na posao išlo sa novinama pod rukom?Da li je današnja komunalna policija (PIO, javna preduzeća, agencije) pandan državnim preduzećima iz socijalizma?

Ne kažem da je sve bilo loše, da sve treba prepustiti tržištu ali se (verovatno neki nacionalni uvrnut hromozom, šta li) previše emotivno odnosimo prema svetu oko sebe. Voli me, poštuje me, bilo mi lepo... Ponekad malo, koliko-toliko, objektivne analize ne škodi.
vcucko vcucko 18:47 24.11.2015

Re: Jugoslavija

angie01
Kako dobijali?


od preduzeca gde su radili, ove, sto su otkupili za 100 keka i postali vlasnici- to im je jedino konkretno sto imaju-vecini.


Dobijali, nakon što su im decenijama od plata obustavljani kojekakvi doprinosi, između ostalog i za stan Pa ko je bio bliži vatri, taj se i ogrejao i tako to...

Vidi, po ovom pitanju zaista nisam ostrašćen, samo pobogu dajte neki bolji primer, kakvi crni stanovi.

Realno:
- bio cirkus od zemlje, smehotres
- u tom cirkusu je moglo i lepo da se živi, čak nezavisno od političke vrhuške
pa ko se gde nađe.
emsiemsi emsiemsi 18:54 24.11.2015

Re: Jugoslavija

rade.radumilo
Beleg ovog vremena je odjek onog vremena.


Taman posla da se pogledamo u ogledalo. Lakše je kriviti mrtvog dedu. On nam je kriv što nam nije ostavio veće imanje da proćerdamo, što smo se potukli oko par metara međa. On nam je kriv što i danas, umesto da zasučemo rukave i radimo, prosimo okolo i krivimo njega za sve.

Slobodna? Narodna? Naša?


Više nego ova sada, u svakom slučaju.

Чини ми се да теби нису јасне основне релације --- шта претходи чему, односно, шта следи иза чега.
Ти се љутиш на ово време, као да је из њега произашла она претходна накарада од комуњарске спрдње од државе - а не да је ова спрдња настала из оне накараде.
Из какве накараде је настало ово, није лоше ни испало.
emsiemsi emsiemsi 18:59 24.11.2015

Re: Jugoslavija

mariopan
gedza.73
Ti mora da si bio na Marsu devedesetih?

A ti, Rade, gdi si bio prije?
Da se vratimo unazad do dedova. Ako katastar nije uređen, ako su tuđe parcelice oduzimene da bi se pravile svačije i ničije njive , bilo je za očekivati da će unuci malo labilnijeg psihičkog stanja početi da se lemaju ašovima oko vrzina.

Eno ti Severne Koreje. Sve vam po volji. Mir i tišina. Sa sve sletovima. Da vas mine želja.

Mene ne vuče nikakva želja da se vrati ono uređenje, (daleko mu lepa kuća), za koje sam tek mnogo kasnije saznala koliko je bilo neporavedno prema nekim poštenim ljudima, domaćinima, intelektualcima i bogatim fabrikantima, Jevrejima...uopše, ljudima od kojih je mogla nešto da otme.

Mene vuče želja da, pre nego što umrem, dočekam da vidim ostvaren bar deo obećanja o boljem društvu koje je neštedimice prosipala ova banditska klika koja sebe prozva "političarima", a lopovsko društvo koje je naporavila - "demokratijom", samo zato što građani mogu jednom u četiri godine da zaokruže ime neke stranke koja ih je najuspešnije slagala i koja će ih, koliko god može, pljačkati sledeće četiri godine?

Ne tražim puno, nadam se.

Мариопан, не волим да будем прост, но, да ти кажем --- зајеби то са умирањем. Има да се патиш заједно са нама, па како нам буде. Нема извлачења !
angie01 angie01 19:03 24.11.2015

Re: Jugoslavija

Radiš u preduzeću i ono ti da stan?


samo da ti velim za Kanadu- tamo sine, kada ti zakace morgidz, ko da ti je glava na panju- jer, cim se desi da izgubis posaso- a desava se, ode sve u majcinu.
Da li su ti radnici zarađivali i za stanove i za preduzeće i za sebe?


pa kako gde, al su im se silni doprinosi odbijali i jos su uvek mogli pristojno da zive,

i javna preduzeca su nekada radila bolje nego sada- od demokratije naovamo, ona sluze iskljucivo za ubacivanje partijskih drugova i isisavanje para za glavonje,...nekada jeste direktor morao da bude clan- znam i neke koji nisu,...al je morao da ima i odgovarajuce obrazovanje- sada ne mora nista- sve su unistili i dograbili infrastrukturu i sve ostalo.
emsiemsi emsiemsi 19:05 24.11.2015

Re: Jugoslavija

angie01

...
moram da ponovi,...sta je za vreme Tita izgradjeno, ovi sada nisu sposobni ni da okrece- toje taj odnos stvari.

Па да !
Да није било вашега драгог друга Тите, не би се ништа ни градило.
Ма какви градило, не би се ни кречило.
emsiemsi emsiemsi 19:07 24.11.2015

Re: Jugoslavija

angie01
Kako dobijali?


od preduzeca gde su radili, ove, sto su otkupili za 100 keka i postali vlasnici- to im je jedino konkretno sto imaju-vecini.

Па јесте !
У осталим земљама где није на власти био драги друг Тито, људи живе у шаторима.
predatortz predatortz 19:10 24.11.2015

Re: Jugoslavija

У осталим земљама где није на власти био драги друг Тито, људи живе у шаторима.


Primećujem anomaliju kod određenog broja blogera. Naime, više vole da nešto dobiju, nego to isto da zarade. Mislim da tu leži koren naših problema. Ljudi su se mentalno svikli na to da nešto dobijaju, ne shvatajući da je to socijalna kategorija.
gedza.73 gedza.73 19:17 24.11.2015

Re: Jugoslavija

samo da ti velim za Kanadu- tamo sine, kada ti zakace morgidz, ko da ti je glava na panju- jer, cim se desi da izgubis posaso- a desava se, ode sve u majcinu.

Pa što ne naprave Jugoslaviju?
zemljanin zemljanin 19:18 24.11.2015

Re: Jugoslavija

predatortz
У осталим земљама где није на власти био драги друг Тито, људи живе у шаторима.


Primećujem anomaliju kod određenog broja blogera. Naime, više vole da nešto dobiju, nego to isto da zarade. Mislim da tu leži koren naših problema. Ljudi su se mentalno svikli na to da nešto dobijaju, ne shvatajući da je to socijalna kategorija.

prirodno je da ljudi više vole da sa manje truda ostvare veći dobitak ... igre na sreću su dovoljna referenca ... malo bih modifikovao tvoju misao, koren naših, i ne samo naših, problema je u doprinosu društvu ... bez doprinosa društvu imamo i dehumanizaciju ...
amika amika 19:22 24.11.2015

Re: Jugoslavija

У Југи после рата Није било дугова од раније, стизала је ратна одштета и нови кредити. Финансијаки аспект си прескочила.
amika amika 19:27 24.11.2015

Re: Jugoslavija

.nije sve bilo idealno, ali su postojale faze u tom razvoju,


Није било дугова од раније, стизала је ратна одштета и нови кредити. Финансијаки аспект си прескочила.
gedza.73 gedza.73 19:30 24.11.2015

Re: Jugoslavija

Није било дугова од раније,

Kako nije bilo dugova? Ako je hotel Moskva dugovao novac privatnoj vinariji kako je izvedeno poravnjanje? Nacionalizuješ hotel, uhapsiš vinara i nema duga?
milisav68 milisav68 19:37 24.11.2015

Re: Jugoslavija

amika
стизала је ратна одштета

Iz Mađarske i Bugarske?

mariopan mariopan 19:41 24.11.2015

Re: Jugoslavija

zemljanin
mariopan
Mene vuče želja da, pre nego što umrem, dočekam da vidim ostvaren bar deo obećanja o boljem društvu ...
Ne tražim puno, nadam se.

Medicina, svakoga dana, ogormnim koracima grabi ka produženju ljudskog života ... ipak ne treba se mnogo uzdati u to, obzirom na istaknute ciljeve

gedza.73 gedza.73 19:42 24.11.2015

Re: Jugoslavija

Iz Mađarske i Bugarske?

Tovari Bugarin džakove pune pšenice na sovjetski voz.
Natovari džak, pa poljubi vagon. A džak, a poljubac.
Gleda ga jedan lik pa ga pita
-Aj što tovariš, moraš, a što ljubiš svaki put vagon?
-A, be, batko da nema vagona ja bi ove džakove na leđima nosio za Moskvu.
amika amika 19:43 24.11.2015

Re: Jugoslavija

Iz Mađarske i Bugarske?


Из Немачке. Истина, старе машине, али неке још увек раде.
mariopan mariopan 19:45 24.11.2015

Re: Jugoslavija

emsiemsi

Мариопан, не волим да будем прост, но, да ти кажем --- зајеби то са умирањем. Има да се патиш заједно са нама, па како нам буде. Нема извлачења !

milisav68 milisav68 19:54 24.11.2015

Re: Jugoslavija

amika
Iz Mađarske i Bugarske?


Из Немачке. Истина, старе машине, али неке још увек раде.

A Mađarima i Bugarima oprošteno jer su bili braća po partiji?
amika amika 21:05 24.11.2015

Re: Jugoslavija

A Mađarima i Bugarima oprošteno jer su bili braća po partiji?


Чини ми се да је само покретач рата платио и то делимично.
angie01 angie01 22:53 24.11.2015

Re: Jugoslavija

Pa što ne naprave Jugoslaviju?


drugacije su postavljeni,...mi kako smo poceli i sa cime, dobro smo i napravili i ziveli relativno lagodno i mirno, a mogli smo i da promenimo, kada je trebalo,
na bolje, ne na ovo gore, kako smo uradili.

ja ne znam, je l tebi sada bolje?
jkt2010 jkt2010 00:10 25.11.2015

Re: Jugoslavija

rade.radumilesku
Taman posla da se pogledamo u ogledalo. Lakše je kriviti mrtvog dedu.

not2old2rock not2old2rock 10:18 25.11.2015

Re: Jugoslavija

rade.radumilo


Taman posla da se pogledamo u ogledalo. Lakše je kriviti mrtvog dedu. On nam je kriv što nam nije ostavio veće imanje da proćerdamo, što smo se potukli oko par metara međa. On nam je kriv što i danas, umesto da zasučemo rukave i radimo, prosimo okolo i krivimo njega za sve.


Kako bi nazvao porodicu koja i posle 35 godina od smrti oplakuje dedu kojem niko nije smeo da protivreči ili bi ga deka ili ubio ili zatvorio na duže vreme, dedu koji je celo imanje stavio pod hipoteku i sve bacio na prstenje i skupa odela, qrve i pevaljke, a sve ukućane isterivao na ulice da bacaju cveće na njega kad god se vrati sa putovanja po belom svetu, gde bi drugovao sa svojim prijateljima - ljudožderima i masovnim ubicama?
svarog svarog 11:54 25.11.2015

Re: Jugoslavija

je l tebi sada bolje?


Nego kada? Daj tačnu godinu, ili deceniju pa da uporedimo.
angie01 angie01 12:32 25.11.2015

Re: Jugoslavija

Daj tačnu godinu, ili deceniju pa da uporedimo.


od devedestih na ovamo sa onim pre- sem antinog perioda:)
svarog svarog 12:37 25.11.2015

Re: Jugoslavija

angie01
Daj tačnu godinu, ili deceniju pa da uporedimo.


od devedestih na ovamo sa onim pre- sem antinog perioda:)


Ajd da poredimo 2005. do 2008. sa Jugoslavijom 41-45. Jel može?
angie01 angie01 12:41 25.11.2015

Re: Jugoslavija

Jel može?


pa vidi, ovim si vec dao odgovor!
emsiemsi emsiemsi 13:27 25.11.2015

Re: Jugoslavija

angie01
Daj tačnu godinu, ili deceniju pa da uporedimo.


od devedestih na ovamo sa onim pre- sem antinog perioda:)

Јел то мислиш на Анту Чмарковића !?
Ауууу --- мантрачи једни --- шта је тај Чмарковић урадио осим што је своју Партију основао на Козари ? Зашто није отишао да је оснује у Загреб или Љубљану ?
Чмарковић је добио неку цркавицу да мало Србима замаже очи како би остала банда растурача покојне накараде од државе могла још да додатно ојача.
Ауууу 2 --- добро је да су Срби уопште претекли колико их има наивних, сличних теби.
svarog svarog 13:53 25.11.2015

Re: Jugoslavija

angie01
Jel može?


pa vidi, ovim si vec dao odgovor!


Ne razumem.

Milan Karagaća Milan Karagaća 15:58 27.11.2015

Re: Jugoslavija

predatortz
У осталим земљама где није на власти био драги друг Тито, људи живе у шаторима.


Primećujem anomaliju kod određenog broja blogera. Naime, više vole da nešto dobiju, nego to isto da zarade. Mislim da tu leži koren naših problema. Ljudi su se mentalno svikli na to da nešto dobijaju, ne shvatajući da je to socijalna kategorija.

Vi većina ili stvarnoi ne znate ili se zajebavate.Pa otidite gospodo u određene arhive ili gde već pa proverite kako su izgledale obračunske liste za plate.Tamo je precizno stajalo koliko je radnih sati u tom mesceu, pa koliko bruto zarada, a onda odbici, pa, samodoprinos, sindikalna članarina, ev. kredit, pa doprinos za PIO , pa doprinos za stambenu izgradnju, doprinos za zdravstvo itd. Znači, niko nije dobio stan besplatno već na osnovi izdvajanja od zarade i kasnije po uslenju i dalje mu se izdvajalo za stambenu izgradnju.
blogovatelj blogovatelj 04:46 28.11.2015

Re: Jugoslavija

Mene vuče želja da, pre nego što umrem, dočekam da vidim ostvaren bar deo obećanja o boljem društvu koje je neštedimice prosipala ova banditska klika koja sebe prozva "političarima", a lopovsko društvo koje je naporavila - "demokratijom", samo zato što građani mogu jednom u četiri godine da zaokruže ime neke stranke koja ih je najuspešnije slagala i koja će ih, koliko god može, pljačkati sledeće četiri godine?


Vidi, da si ovo napisala u periodu od 1945. do 1988. robija ti ne bi ginula.
Tekovina te borbe je da slobodno možeš da kažeš šta poželiš i da ne razmišljaš hoćeš li na robiju zbog toga. A ostvarivanje obećanja ćeš morati da ostaviš sledećim generacijama, pošto su takve stvari vekovni procesi.
blogovatelj blogovatelj 04:51 28.11.2015

Re: Jugoslavija

samo da ti velim za Kanadu- tamo sine, kada ti zakace morgidz, ko da ti je glava na panju- jer, cim se desi da izgubis posaso- a desava se, ode sve u majcinu.


E pa da se dešavalo i u SFRJ ne bi onda bilmezi devedesetih tako lako palili kuće jedni drugima. U tome je poenta, ćero!
predatortz predatortz 09:24 30.11.2015

Re: Jugoslavija

Pa otidite gospodo u određene arhive ili gde već pa proverite kako su izgledale obračunske liste za plate


Gledao, Karagaća!
Kad je moj otac odlazio u penziju. Dve trećine radnog staža u prosveti, malo ga izvadilo ovo što je radio posle. Sedamdesete - jad i beda! Bogu plakati! Početak osamdesetih - isto. Tek '88. - '91. se moglo platom zvati ono što stoji na tim prosecima. I, naravno ovo posle '97, '98. ...
anonymous anonymous 21:36 24.11.2015

Загледаност у прошлост .....

.....одраз је слепила за блиску будућност.....

.....Vojvođanska partija (VP) najavila je danas da će 29. novembra u Subotici biti održana “Šetnja za Vojvodinu”, nakon koje će na radničkom univerzitetu biti organizovana i javna tribina, kako bi se domaća i svetska javnost upozorila na neodrživu političko – ekonomsku situaciju u poniženoj i opljačkanoj Vojvodini.

Nasilnim ustavnim rešenjima iz 1990. i 2006. godine, dodaje se, Vojvodina se nalazi pod političkom i ekonomskom okupacijom od strane državne administracije Republike Srbije.....


АУТОНОМИЈА
mariopan mariopan 22:10 24.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

anonymous
.....одраз је слепила за блиску будућност.....

.....Vojvođanska partija (VP) najavila je danas da će 29. novembra u Subotici biti održana “Šetnja za Vojvodinu”, nakon koje će na radničkom univerzitetu biti organizovana i javna tribina, kako bi se domaća i svetska javnost upozorila na neodrživu političko – ekonomsku situaciju u poniženoj i opljačkanoj Vojvodini.

Nasilnim ustavnim rešenjima iz 1990. i 2006. godine, dodaje se, Vojvodina se nalazi pod političkom i ekonomskom okupacijom od strane državne administracije Republike Srbije.....


АУТОНОМИЈА

Kakav lov u mutnom.

Odosmo i mi deco 'nači od sada živim u Republici Vojvodini i svaki će političar bivšeg sistema kome se izmakla funkcija u Beogradu - imati svoje dvorište u kome će biti jedini pevac?
rade.radumilo rade.radumilo 22:17 24.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

Da mi je samo znati kako mi u BG da proglasimo autonomiju i da se otcepimo od ovih budala što okupiraše skupštinu, ministarstva i ostalo. Blago ostalima, svi imaju neku varijantu da se otcepe i spasu budala, samo mi se već 25 godina natežemo s njima ko pijani s gaćama.

Možda prestolonaslednik Nikolić Radomir proglasi KG za prestonicu. To bi pomoglo...
mariopan mariopan 22:25 24.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

rade.radumilo
Da mi je samo znati kako mi u BG da proglasimo autonomiju i da se otcepimo od ovih budala što okupiraše skupštinu, ministarstva i ostalo. Blago ostalima, svi imaju neku varijantu da se otcepe i spasu budala, samo mi se već 25 godina natežemo s njima ko pijani s gaćama.



Pre tri godine u zimu kada je Zrenjanin bio zavejan a naši putari valjda šest meseci nisu dobili plate, lepo seli u bagere i snegom zatrpali Opštinu da opštinari nisu mogli napolje. Hitno su dobili plate i sve šta im treba da čiste puteve.

Ne znam da li je istina ili urbana legenda, i ja sam tada bila zavejana u svojoj kući pa nisam mogla za bg. Sutradan su raščistili pa sam mogla da otputujem - ali ideja nije loša ako krene da pada?

I isprazniti im onaj restoran gde džabe jedu, pozvati sirotinju na ručak i rešena stvar ima sami da pobegnu čim nestane njeguške pršute i dimljene vešalice?
hm?
amika amika 22:36 24.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

svaki će političar bivšeg sistema kome se izmakla funkcija u Beogradu - imati svoje dvorište u kome će biti jedini pevac


То је жеља, па ћемо видети снагу централне власти и методе.
amika amika 22:37 24.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

Sutradan su raščistili pa sam mogla da otputujem


Остаћеш овог пута у својој кући, чак и ако сија сунце.
amika amika 22:38 24.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

BG da proglasimo autonomiju


На Бањици још стоји графит: БАЊИЦА - РЕПУБЛИКА.
mariopan mariopan 22:42 24.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

amika
Sutradan su raščistili pa sam mogla da otputujem


Остаћеш овог пута у својој кући, чак и ако сија сунце.

mariopan mariopan 23:01 24.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

amika
svaki će političar bivšeg sistema kome se izmakla funkcija u Beogradu - imati svoje dvorište u kome će biti jedini pevac


То је жеља, па ћемо видети снагу централне власти и методе.

Eh, svi oni su ispod istog šinjela izmileli, i kada se dele oni dobijaju.

Vidi kako je to smišljeno a nije od juče.

Treba razbucati Srbiju na sitne deliće da sebi ne dođe sledećih sto godina. To je plan koji se ostvaruje polako jer je smišljen odavno.

Kako Vojvodinu odvojiti od Srbije kada u njoj večinski narod čine Srbi?

Pa lepo, isto kao što su razbili Jugoslaviju tako će i Srbiju.

Prvo - stvorili su veštačku naciju - Vojvođane. Ubedili vaskoliki narod da će nam biti bolje ako sami sebi namaknemo omču na vrat jer sada nam to namiče Srbija. Tu ide priča gde su naši novci i sve druge kako đe nam poteći med i mleko... već viđeno?
Onda - pitanje nacije i kako dobiti naciju koja nije manjina, jer sve manjine klada skupe malo ih ima da bi nadglasala Srbe? Pa mogu da ih dobiju od samih Srba , ako ih prekrste da nisu više Srbi nego Vojvođani?

Kao što su se mahom Srbi zvali Jugosloveni dok su svi drugi znali šta su.

I kada ih ubede u one novce koje Čanak traži svuda samo ne u svom džepu - glasaće i oni, zajedno za ostalim manjinama - za odvajanje Vojvodine.

I tako će zeznuti i sve ostale koji nisu za odvajanje, ali kada se njihovo glasačko telo pocepa biće nadglasani jer će ona polovina da pretegne uz sve ostale manjine?

Tudom?

edit

A ovi što "za naše dobro" to odrađuju su samo izvođači radova za većeg gazdu.
anonymous anonymous 23:24 24.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

A ovi što "za naše dobro" to odrađuju su samo izvođači radova za većeg gazdu.

.....а где смо ту ми ......

.....као секција Кркобабићевог одбора за преиспитивање прошлости .....

......анестезирани ......хипнотизирани ..... бавимо се ратним и по ратним поделама...

....а иницијатори нових подела копају нам раке ......


hoochie coochie man hoochie coochie man 23:45 24.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

Pa mogu da ih dobiju od samih Srba , ako ih prekrste da nisu više Srbi nego Vojvođani?


Ne ide to tako lako.
Crnogorci, crnogorska nacija, su dobar primer.
Oni zaista imaju sopstveni identitet koji se razlikuje od identiteta Srba van Crne Gore, odavno imaju i drugi važan elemenat nacionalnog identiteta, svoju samostalnu nacionalnu državu, pa je ipak tek polovina prihvatila da su posebna nacija, da nisu Srbi.

Vojvođani nemaju to što imaju i što su imali Crnogorci, tako da je ta priča o vojvođanskoj naciji prilično tanka. Vidi se to i po rezultatima izbora, stranke koje su u programu imale nacionalnu odrednicu kao bitnu su uvek mnogo bolje prolazile od stranaka koje su namigivale autonomaštvu ili otcepljenju.
Koliku podršku ima LSV u Vojvodini?
Jednocifrenu.
jkt2010 jkt2010 02:33 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

mariopan
Ubedili vaskoliki narod da će nam biti bolje ako sami sebi namaknemo omču na vrat

Vidiš kako Rade već odavno priziva okupacionu vlast, bilo kakvu, i bugarska okupacija bi njemu bila bolja od "ovog krša od države".

Ide okolo i javno propagira totalitarni poredak i priziva okupaciju. Šta sve pogrešno shvaćena demokratija trpi boktejebo...
vcucko vcucko 08:03 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

rade.radumilo
Da mi je samo znati kako mi u BG da proglasimo autonomiju i da se otcepimo od ovih budala što okupiraše skupštinu, ministarstva i ostalo. Blago ostalima, svi imaju neku varijantu da se otcepe i spasu budala, samo mi se već 25 godina natežemo s njima ko pijani s gaćama.

Možda prestolonaslednik Nikolić Radomir proglasi KG za prestonicu. To bi pomoglo...

Pa zar nije Mišić za Kolubarske bitke zavapio nešto kao "A jel' sam ja kriv što Srbija ima prestonicu tamo gde treba da stoji pogranična karaula?"
amika amika 08:46 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

Treba razbucati Srbiju na sitne deliće da sebi ne dođe sledećih sto godina. To je plan koji se ostvaruje polako jer je smišljen odavno.


То разбијање држава је општи план који се свуда примењује. Разбијеш, делове посвађаш и међусобно уједначих по снази, па онај коме главни газда пружи мали прст, тај је у праву и влада док се држи за тај прст.
mariopan mariopan 11:18 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

hoochie coochie man
Pa mogu da ih dobiju od samih Srba , ako ih prekrste da nisu više Srbi nego Vojvođani?


Ne ide to tako lako.
Crnogorci, crnogorska nacija, su dobar primer.
Oni zaista imaju sopstveni identitet koji se razlikuje od identiteta Srba van Crne Gore, odavno imaju i drugi važan elemenat nacionalnog identiteta, svoju samostalnu nacionalnu državu, pa je ipak tek polovina prihvatila da su posebna nacija, da nisu Srbi.

Vojvođani nemaju to što imaju i što su imali Crnogorci, tako da je ta priča o vojvođanskoj naciji prilično tanka. Vidi se to i po rezultatima izbora, stranke koje su u programu imale nacionalnu odrednicu kao bitnu su uvek mnogo bolje prolazile od stranaka koje su namigivale autonomaštvu ili otcepljenju.
Koliku podršku ima LSV u Vojvodini?
Jednocifrenu.

Iznenadio bi se.

Skrenuo si pogrešno kod Albukerkija. Ti si ozbiljno shvatio to o "naciji"?

To je izmišljeno samo za jednokratnu upotrebu, objasnila sam zašto, kad posluži svrsi - baciće se u đubre. Ne možeš naciju izmisiti, to je jasno, treba tako i da se osećaš pa da to zaživi...a za to treba vreme, nego se ide prečicom.

Kul je zvati se Vojvođanin umesto Srbin, to je bljak i nazadno, (dok svi drugi znaju šta su).... glavni pokretač glasača su one pare "di su naši novci", to će da odradi posao.

Ovde se uopšte ne radi o nekoj nacionalnoj posebnosti nego o grdnim parama koje ovi obećavaju ( a koje nam sada Beograd krade) i koje će da poteku čim se odvojimo...pa kaži ti to onoj sirotinji koja u to stvarno veruje.
Čitao je taj narod i pamflete o tome da Vojvodina može odmah, čim se odvoji da poveća penzije i dečiji dodatak tako da glava zaboli.....čim se rešimo Beograda...i sve to deceniju i više gurati u glavu većinom siromašnih ljudi..

Trebalo je samo vremena da sve to sazri, da narod toliko osiromaši da se i za tu slamku uhvati - i to je odrađeno.

Sve strategije su već odradili, tačku po tačku. I primilo se već, zakasnio si sa nevericom.

Ko misli da je Vojvodina bogata i da narod neće nasesti na ovo - grdno se vara. Već je naseo.

angie01 angie01 11:27 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

Kul je zvati se Vojvođanin umesto Srbin


Vojvodina je multietnicka i mnogi koji tamo imaju korene- nisu dodjosi, kako ih ovi prvi zovu- osecaju se Vojvodjanima, dok ovi drugi, mahom insistiraju da su Srbi.


Ko misli da je Vojvodina bogata i da narod neće nasesti na ovo


jeste bogatija od juga Srbije, a ima i potencijala za jos bolje- samo se niko time ne bavi na pravi nacin- kao u ostalom ni u celoj zemlji....u nekim drugim, ono sto Srbija ima prirodno i ne postuje i ne koristi na pravi nacin, oni izmisljeju, prave vestacko i trude se da im to sluzi na najbolji moguci nacin.
mariopan mariopan 11:45 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

angie01
Vojvodina je multietnicka i mnogi koji tamo imaju korene- nisu dodjosi, kako ih ovi prvi zovu- osecaju se Vojvodjanima, dok ovi drugi, mahom insistiraju da su Srbi.

Da, pa na tu kartu i računaju, razlika u nazivu koji se već koristi za sve stanovnike Vojvodine - i onog za šta im je "nacija Vojvođana" potrebna - skoro ne postoji. U tome većina ljudi ovde ne vidi nikakvu zamku, a jeste zamka, zato je tako savršena, kamuflirana u nešto prirodno.

Vojvođani su i Mađari, i Rumuni, Slovaci..i svi drugi..
Oni glasaju za svoje stranke i tako treba.
I kada se sve manjine skupe nema ih dovoljno da nadglasaju Srbe i odvoje Vojvodinu od Srbije, (a ne znamo ni da li to svi oni žele, možda i ne žele)..ovde se ne bavim tim nego matematikom oko glasanja.

Samo Srbi mogu Vojvodinu da odvoje od Srbije jer su najbrojniji u Vojvodini.
Kada se samo okrnji glasačko telo Srba u Vojvodini, da prevagne tas odcepljenja, a i oni su Vojvođani i ne vide u tome nikakvu smicalicu - može se odvojiti. Ne da je okrnjeno nego je pocepano ko ciganske gaće, i uskoro ćete videti da ćemo i mi otploviti Panonskim morem i podaviti se u onim parama koje nam obećavaju.

Utata.
mariopan mariopan 11:47 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

jeste bogatija od juga Srbije, a ima i potencijala za jos bolje- s

Jeste bogatija od juga Srbije ali se sa njima mi nismo nikad ni poredili.

Poredili smo se sa Slovenijom ili Beogradoim.
Sada je daleko siromašnija nego što je bila, i to ljudi pamte.
vcucko vcucko 11:58 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

mariopan
hoochie coochie man
Pa mogu da ih dobiju od samih Srba , ako ih prekrste da nisu više Srbi nego Vojvođani?


Ne ide to tako lako.
Crnogorci, crnogorska nacija, su dobar primer.
Oni zaista imaju sopstveni identitet koji se razlikuje od identiteta Srba van Crne Gore, odavno imaju i drugi važan elemenat nacionalnog identiteta, svoju samostalnu nacionalnu državu, pa je ipak tek polovina prihvatila da su posebna nacija, da nisu Srbi.

Vojvođani nemaju to što imaju i što su imali Crnogorci, tako da je ta priča o vojvođanskoj naciji prilično tanka. Vidi se to i po rezultatima izbora, stranke koje su u programu imale nacionalnu odrednicu kao bitnu su uvek mnogo bolje prolazile od stranaka koje su namigivale autonomaštvu ili otcepljenju.
Koliku podršku ima LSV u Vojvodini?
Jednocifrenu.

Iznenadio bi se.

Skrenuo si pogrešno kod Albukerkija. Ti si ozbiljno shvatio to o "naciji"?

To je izmišljeno samo za jednokratnu upotrebu, objasnila sam zašto, kad posluži svrsi - baciće se u đubre. Ne možeš naciju izmisiti, to je jasno, treba tako i da se osećaš pa da to zaživi...a za to treba vreme, nego se ide prečicom.

Kul je zvati se Vojvođanin umesto Srbin, to je bljak i nazadno, (dok svi drugi znaju šta su).... glavni pokretač glasača su one pare "di su naši novci", to će da odradi posao.

Ovde se uopšte ne radi o nekoj nacionalnoj posebnosti nego o grdnim parama koje ovi obećavaju ( a koje nam sada Beograd krade) i koje će da poteku čim se odvojimo...pa kaži ti to onoj sirotinji koja u to stvarno veruje.
Čitao je taj narod i pamflete o tome da Vojvodina može odmah, čim se odvoji da poveća penzije i dečiji dodatak tako da glava zaboli.....čim se rešimo Beograda...i sve to deceniju i više gurati u glavu većinom siromašnih ljudi..

Trebalo je samo vremena da sve to sazri, da narod toliko osiromaši da se i za tu slamku uhvati - i to je odrađeno.

Sve strategije su već odradili, tačku po tačku. I primilo se već, zakasnio si sa nevericom.

Ko misli da je Vojvodina bogata i da narod neće nasesti na ovo - grdno se vara. Već je naseo.



Vidi, ako je to tako, dajem sebi puno pravo da kažem da me zabole. Ono nešto. Tko je lud ne budi mu drug, prelazno je to. Mislim, ako je argumentacija ta koju si (sasvim lepo) obrazložila, šta ponuditi kao kontraargument, titranje po jajcima? Opet mi nešto puca.

Svejedno, izneto možda vredi, al' za Bačku. Kao žitelj Novog Beograda, znači fizičko-geografski čist Sremac (doduše onaj svinjski), plus rodbina u Pazovi i neke prijateljske veze sa Šidom i Rumom, tvrdim da u Sremu to neće proći, na ovaj ili onaj način. Još je carica Mara (znaš ono, car'ca Moora) rekla da tu treba da živimo i tačka; za Banat takođe nisam siguran.
angie01 angie01 12:14 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

Jeste bogatija od juga Srbije ali se sa njima mi nismo nikad ni poredili.


pa, hebiga, sad ima samo ta usporedba.


Sada je daleko siromašnija nego što je bila, i to ljudi pamte.


zato sto je skenjano sve sto je nekada radilo, pokradeno,...kombinati sa svom infrastrukturom i zemljom koju su nekada proizvodili ovo sto sada uvozimo, su za sitne pare prodati kosticu, mislovicu, ljudi otupsteni, seljake ucenjuju,...i tako.
angie01 angie01 12:28 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

Da, pa na tu kartu i računaju, razlika u nazivu koji se već koristi za sve stanovnike Vojvodine - i onog za šta im je "nacija Vojvođana" potrebna - skoro ne postoji


pa Vojvodjani su,...mnogo bolje da su ujedinjeni, nego da se prebrojavaju.

Srbi su tu ziveli i pre- zajedno sa ostalima, svako radio svoje i tu je uvek bio najrazvijeniji deo zemlje, dok je Beograd bio pasaluk, u vojvodjanskim gradovima su se gradila pozorista, muzeji, biblioteke,....posle 2. rata su dosli kolonizatori-Srbi, lepo bili primljeni, sve dobili, sad u ovom poslednjem, ponovo, sto bi se sad ti Srbi prebrojavali u nekom nadglasavanju ko je sta, kada su prihvaceni i primeljeni- da ne ulazim sada u nezgodne detaljea :), i dobili svoj zivot nazad, da tako kazem, neki u mnogo boljim uslovima nego u onom koji su ostavili...meni je logicnije da pamtno svi odluce za neki zajednicki bolji zivot, jer zajedno i zive- kakve veze ima nacionalnost, to je svacija privatna stvar,...i bogatstvo tih sredina, gde postoje razliciti obicaji, tradicije.

toliko o tome.
mariopan mariopan 13:50 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....


vcucko
Vidi, ako je to tako, dajem sebi puno pravo da kažem da me zabole

Pametno.
Svejedno, izneto možda vredi, al' za Bačku. Kao žitelj Novog Beograda, znači fizičko-geografski čist Sremac (doduše onaj svinjski), plus rodbina u Pazovi i neke prijateljske veze sa Šidom i Rumom, tvrdim da u Sremu to neće proći, na ovaj ili onaj način. Još je carica Mara (znaš ono, car'ca Moora) rekla da tu treba da živimo i tačka; za Banat takođe nisam siguran.

Proći će, da se kladimo?
vcucko vcucko 13:53 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

mariopan

vcucko
Vidi, ako je to tako, dajem sebi puno pravo da kažem da me zabole

Pametno.
Svejedno, izneto možda vredi, al' za Bačku. Kao žitelj Novog Beograda, znači fizičko-geografski čist Sremac (doduše onaj svinjski), plus rodbina u Pazovi i neke prijateljske veze sa Šidom i Rumom, tvrdim da u Sremu to neće proći, na ovaj ili onaj način. Još je carica Mara (znaš ono, car'ca Moora) rekla da tu treba da živimo i tačka; za Banat takođe nisam siguran.

Proći će, da se kladimo?

U Sremu neće. Ali kladim se samo na fudbal. I to kad ne igra Partizan, tu uvek promašim
mariopan mariopan 14:20 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

vcucko
mariopan

vcucko
Vidi, ako je to tako, dajem sebi puno pravo da kažem da me zabole

Pametno.
Svejedno, izneto možda vredi, al' za Bačku. Kao žitelj Novog Beograda, znači fizičko-geografski čist Sremac (doduše onaj svinjski), plus rodbina u Pazovi i neke prijateljske veze sa Šidom i Rumom, tvrdim da u Sremu to neće proći, na ovaj ili onaj način. Još je carica Mara (znaš ono, car'ca Moora) rekla da tu treba da živimo i tačka; za Banat takođe nisam siguran.

Proći će, da se kladimo?

U Sremu neće. Ali kladim se samo na fudbal. I to kad ne igra Partizan, tu uvek promašim



Ne brini, ja bih ovu opkladu rado da izgubim i da popijemo pivo negde u to ime!
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:55 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

Ne možeš naciju izmisiti, to je jasno, treba tako i da se osećaš pa da to zaživi...a za to treba vreme, nego se ide prečicom.

Kul je zvati se Vojvođanin umesto Srbin, to je bljak i nazadno


Super, a gde se to može videti?
Milsim na nešto konkretno kao što su rezultati nekih izbora, neki rejting političara koji tako nešto zagovaraju, neke brojke me zanimaju, ne ono, jeste tako majke mi, verujm mi, znam ja to...

Problem otcepljenje Vojvodine nije problem centralne Srbije, to je problem same Vojvodine.

Centralna Srbija je kao država nastala i postojala i bez Vojvodine, sasvim bi lagodno mogla i dalje da opstane i bez nje, ali šta bi Vojvodina sama sa sobom?
Šta bi država, ako bi bila samostalna, mogla da učini sa ogromnom većinom građana koju drugu državu, a ne tu, smatraju svojom maticom, sa ogromnom većinom građana koji ne žele takvu državu?
Takva država ne može da postoji, jedini način je da se uradi ono što su uradili Hrvatska i Kosovo, da takve, a to znači većinu, proteraju.
mariopan mariopan 17:19 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

hoochie coochie man

Šta bi država, ako bi bila samostalna, mogla da učini sa ogromnom većinom građana koju drugu državu, a ne tu, smatraju svojom maticom, sa ogromnom većinom građana koji ne žele takvu državu?

Grešiš, ta većina jedino može da izglasa nezavisnost i ne bi se bunila, smatrala bi se srećnom jer se otela od Beograda.
Narodu dosta uspešno prodaju tu mantru...a onda bi nastali baš ti problemi koje nabrajaš i to je razlog što ja to ni u kom slučaju ne želim.

Izvori..pa recimo pročitaj malo više o aktivnostima Vojvođanske stranke i šta oni traže baš ovih dana. Upravo protestvuju zbog zakona o poljoprivrednom zemljištu (pametno, koriste realne razloge i ono što ljudima najviše znači, što ih najviše revoltira)..ali iza toga ide zahtev za Republiku Vojvodinu u sastavu Srbije (ako se ne varam, meni to zaličilo na već viđeno)..molim te da to sam nađeš jer moram hitno da putujem.

(..izvinjavam se, posao me zove)
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:57 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

Narodu dosta uspešno prodaju tu mantru


Koliko posto uspešno?
Dosta je ralativan pojam.
pa recimo pročitaj malo više o aktivnostima Vojvođanske stranke


Koja nikad nigde nije prešla cenzus.
Brojke jbg.
mariopan mariopan 18:11 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

hoochie coochie man
Narodu dosta uspešno prodaju tu mantru


Koliko posto uspešno?
Dosta je ralativan pojam.
pa recimo pročitaj malo više o aktivnostima Vojvođanske stranke


Koja nikad nigde nije prešla cenzus.
Brojke jbg.

Nisu oni jedini, to rade sve stranke u Vojvodini

deo vesti iz blica o tom protestu, koji inače traje već nekoliko dana - bold moj

Inače, druge nezadovoljne poljoprivrednike iz Vojvodine koji su i danas sa traktorima krenuli ka Beogradu u znak protesta zbog predloženih izmena Zakona o poljoprivrednom zemljištvu policija je ranije danas zaustavila kod Čente. Iako je Ministarstvo unutrašnjih poslova dozvolilo da određeni broj traktora danas uđe u Beograd, traktoriste kod Čente koju su pokušali da krenu sprečila je policija.

U potpunosti je blokiran saobraćaj na putu Zrenjanin - Beograd kod Čente, kao i saobraćaj preko mosta u Čenti. Na ovoj deonici nalazi se oko 100 traktora poljoprivrednika iz Zrenjanina, Nove Crnje, Sečnja i Žitišta.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:32 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

deo vesti iz blica o tom protestu,


Ali to nema veze sa strankom ili otcepljenjem. To što neko poukšava politički da ućari na stvarima koji sa njim nemaju veze, nije ništa novo, ali takav ćar u politici nikada nije naročit, posebno ne u tako radikalnoj politici kao što je cepanje države.
Predug je put od nezadovoljstva nekim zakonom do momenta kad se potpisuje "ja više nisam Srbin", a mnogo bi takvih potpisa trebalo da se dogodi da bi većina u Vojvodini rekla, idemo.

To ako bi se Vojvodina otcepljivala demokratskom voljom većine. Postoje i drugi načini, ali se bojim da su u Vojvodini i ti drugi načini teško izvodljivi.

Ja, zapravo, i nemam neki problem sa otcepljenjem Vojvodine, osim u smislu što bi to bilo protiv volje većine, nametanje "demokratije", sila.
Sličan problem imam i sa R Srpskom npr. Većina hoće da ide iz BiH, a neka sila kaže, e ne može.
Ovde bi se desio suprotan slučaj, većina neće, a neka sila kaže, e morate.

Ako bi se kojim slučajem većina izjasnila za odlazak, šta drugo nego poželeti im srećan put.
Ali sada o otcepljenju pričaju samo marginalci.
mariopan mariopan 19:18 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

hoochie coochie man
Ali to nema veze sa strankom ili otcepljenjem. To što neko poukšava politički da ućari na stvarima koji sa njim nemaju veze, nije ništa novo, ali takav ćar u politici nikada nije naročit, posebno ne u tako radikalnoj politici kao što je cepanje države.
Predug je put od nezadovoljstva nekim zakonom do momenta kad se potpisuje "ja više nisam Srbin", a mnogo bi takvih potpisa trebalo da se dogodi da bi većina u Vojvodini rekla, idemo.


Pa sad su sve stranke rekle idemo, nisi pročitao? Tamo su svi, prave selfije na traktorima i gledaju da se slikaju, trebaće im dokazi za prvoboračke penzije i fotelje.

I ima veze jer će te stranke, koje su sada minorne, ućariti na svakom problemu koji ova vlast napravi. A oni samo to i rade i daju kvasac za rast tih malih nikavih mutivoda..
Predug put smo već prošli, to se propagira još od jogurt revolucije i to je, ispod žita, mantra gotovo svih starnaka u Vojvodini. Neki su to govorili otvoreno jer su mali i baš ih briga, a veliki su kalkulisali da ne kažu baš glasno ali da lože one druge...

I neće te niko pitati šta si, ne moraš nigde da potpisuješ da nisi Srbin ( ti si to bukvalno shvatio ) biće dovoljno da, kada bude glasanje, zaokružimo da ili ne.

Evo ja ne odoh za Beograd a trebalo je, ići ću ujutru... otkud znam da li je put otvoren ili je još blokiran traktorima, koje policija danima vija po putevima a ovi blokade zaobilaze vozeći traktore po njivama.

A na vestima ćeš da vidiš deset traktora kojima su dozvolili da dođu ispred skupštine i to sve novi, lepi Džon Dir i te munje....a one što nisu mogli da isteraju iz šupe ili dvorišta, kršine, nećeš videti....i svi će se zapitaju šta ti bogati paori hoće, njih desetak, ma to treba oduvati!?
A ovamo, nekoliko stotina njih sedi po putevima na traktorima, opkoljeni policijom koja im ne da ni da priđu Beogradu.

Da se beograđani ne poplaše valjda?

Svaki od njih ima porodicu, prijatelje, komšije. I računaj na svakog po deset petnaest glasača koji će za ovo poniženje od države naplatiti osvetu tako što će sebi da odseče...khm.. i glasa za republiku Vojvodinu, šutne tu Srbiju i misli da je nešto genijalno uradio.

To su sve paori, svih vera i nacija, oni su svi ujedinjeni oko onoga što im život znači.

Pročitaj i komentare ispod tih vesti, to nisu botovi (i ako jesu?) i oni samo čekaju da neko okine onaj startni pištolj za revoluciju.
amika amika 19:24 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

Odosmo i mi deco


Нема ништа од тога, и они тго знају.
Него, крај је године, морају да оправдају донације које су добили и да обезбеде веће за следећу годину.
amika amika 19:27 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

Odosmo i mi deco


Нема ништа од тога, и они то знају.

Крај је године и морају да оправдају донације које су добили и обзебеде веће за следећу годину.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:40 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

Pa sad su sve stranke rekle idemo, nisi pročitao?


Rekle su idemo na protest, ne, idemo iz Srbije.
I neće te niko pitati šta si, ne moraš nigde da potpisuješ da nisi Srbin

Ovde je nesporazum.

Najjači motiv za stvaranje država još uvek je nacionalni motiv. Ne zanm da li postoje primeri secesije a da taj motiv nije u pitanju. Sve ovo što se dešava sa Kataloncima, Škotima, problemi u Belgiji, u BiH..sve su nacionalni razlozi u pitanju.
Odvajanje Vojvodine po drugom kriterijumu, ekonomskom, bi bio presedan.

To znaju i ovi koji pričaju o otcepljenju i zato govore o vojvođanskoj naciji.
Da bi se postao Vojvođanin po nacionalnosti mora se prestati biti Srbin. Ne mora se bukvalno to potpisati, ali se mora izjasniti, pa i osećati.
Da nije toga, da se bez toga može uspešno zaokružiti da, onda one o tome ne bi ni telalile.
mariopan mariopan 19:40 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

amika
Odosmo i mi deco


Нема ништа од тога, и они тго знају.
Него, крај је године, морају да оправдају донације које су добили и да обезбеде веће за следећу годину.

Pa neće to biti odmah sutra, imaju mutivode vremena da čekaju ali se polako zakuvava i ni malo mi se ne sviđa šta se radi.
angie01 angie01 19:41 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....


To su sve paori, svih vera i nacija, oni su svi ujedinjeni oko onoga što im život znači.


a oko cega ce,...oko onih sto ih stalno ucenjuju i zahebavaju- boli njih tuki, slobodniji su od svakog zaposlenog u gradu.

ne bih da otvaram temu i nije bas na isti nacin uporedivo, al princip jeste isti,

da je sa Kosovom postupano drugacije- oduvek, takoreci, da je postojala neka normalna ideja, ne bi se sve tako zavrsilo.

ne znam zasto bilo ko smatra, da je normalno da neko drugi trpi i pristaje-bilo gde, od bilo koga- suzivot podrazumeva da se svi u njemu osecaju ok, sve ostalo dovodi do nekog sranja.
mariopan mariopan 19:51 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

hoochie coochie man
Rekle su idemo na protest, ne, idemo iz Srbije.

Nisi otvarao link što je stavio anonimus? Vojvođanska stranka upravo to traži i nevezano za članstvo ima dosta ljudi koji tako misle.
Odvajanje Vojvodine po drugom kriterijumu, ekonomskom, bi bio presedan.

Da, pa biće. Navlakuša koja će im to odraditi su oni novci...a za političare je izgovor ono svojevremeno oduzimanje autonomjije i povraćaj iste...ali iza brda se valja i nešto drugo..neki idu mnogo dalje, zahtevaju Republiku.
To znaju i ovi koji pričaju o otcepljenju i zato govore o vojvođanskoj naciji.
Da bi se postao Vojvođanin po nacionalnosti mora se prestati biti Srbin. Ne mora se bukvalno to potpisati, ali se mora izjasniti, pa i osećati.
Da nije toga, da se bez toga može uspešno zaokružiti da, onda one o tome ne bi ni telalile.

Upravo ti pričam da je to već odrađeno. Da se ne ubeđujemo, dođi ti kod mene, idemo ulicom i pitamo ljude za šta su, a kada se izjasne da ih pitamo koje su nacionalnosti? I videćeš da će najviše Srba biti za odvajanje od Srbije?
Ko izgubi vodi na piće?
mariopan mariopan 20:02 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

angie01

To su sve paori, svih vera i nacija, oni su svi ujedinjeni oko onoga što im život znači.


a oko cega ce,...oko onih sto ih stalno ucenjuju i zahebavaju- boli njih tuki, slobodniji su od svakog zaposlenog u gradu.

ne bih da otvaram temu i nije bas na isti nacin uporedivo, al princip jeste isti,

da je sa Kosovom postupano drugacije- oduvek, takoreci, da je postojala neka normalna ideja, ne bi se sve tako zavrsilo.

ne znam zasto bilo ko smatra, da je normalno da neko drugi trpi i pristaje-bilo gde, od bilo koga- suzivot podrazumeva da se svi u njemu osecaju ok, sve ostalo dovodi do nekog sranja.

...i sada rade po istom šablonu..

Osnovni problem je što će obradivu zemlju država izdavati i prodavati strancima. Koliko je to "dobro" bolje zna Huči.
angie01 angie01 20:41 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

Osnovni problem je što će obradivu zemlju država izdavati i prodavati strancima.


to hoce ovi sada,...i to je kompradorska odluka, kao i mnoge druge- sebi u dzep procenat da bi neko drugi profitirao na racun spostvene drzave i posle zaradjene pare jos izneo negde drugde, sto isto rade i domaci tajkuni.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:51 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

Vojvođanska stranka upravo to traži


I ima, koliki procenat glasača?
Da, pa biće.

Tvrdiš na osnovu kojih podataka?


I videćeš da će najviše Srba biti za odvajanje od Srbije?


Onda su Srbi stvarno neka specifična nacija, nebeski, najstariji, naj..nešto, u svakom slučaju posebna, jer se to, da se jedan deo nacije odvaja od drugog dela, retko dešava. Uglavnom se teži da se delovi spajaju.
Jesmo li to mi neki izabrani narod? :)

a ovo
dođi ti kod mene, idemo ulicom


Je prilično varljiva metoda.
A što se pića tiče, to može.

Osnovni problem je što će obradivu zemlju država izdavati i prodavati strancima. Koliko je to "dobro" bolje zna Huči

A i tu demagogije kolko hočeš :)
Kaže Čanak za seljake, ovi ljudi su najbolje što Vojvodina ima...a oni rastu od sreće:)

Ali to je ipak vojvođanski problem.
Preko devedeset odsto tog zemljišta je u Vojvodini, ono što je u centralnoj Srbiji je skoro neinteresantno strancima ili krupnom domaćem kapitalu. Sitne, razbacane parcele, često neisplative za bilo kakvu obradu.
Vojvodina je sasvim druga priča, ali i tu ima nekoliko logičnih aspekata za posmatranje.

Ako je cilj samo profit, samo zarada, onda je u redu da se to da velikim proizvođačima koji mogu da obrade velike površine, ako je i socijalna dimenzija važna, onda je u redu da se što većem broju ljudi omogući da se bave poslom na državnom zemljištu, ali tako prinosi, zarada, padaju.

Argument da je to prirodni, nacionalni, neobnovljivi resurs stoji, ali takvi resursi su i rudnici npr a oni se nekad prodaju.
Nema tu najboljeg rešenja.

Kada bih ja odlučivao odlučio bih da se to ne prodaje strancima, i to iz razloga što smo mi, Srbija, još daleko od "transparentne" države, pa se bojim da bi tu bilo dosta muljanja sa "mojim prijateljima prinčevima", posebno u ovoj pedloženoj varijanti kad nema tendera, licitacije, nego neka vladina komisija kao procenjuje i usvaja investicione planove...
milisav68 milisav68 21:18 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

angie01
da je sa Kosovom postupano drugacije- oduvek, takoreci, da je postojala neka normalna ideja, ne bi se sve tako zavrsilo.

A kako je postupano, i kako su oni oduvek postupali prema nama?

Šta se tačno loše radilo sa Albancima od 1971. do 1987.


TV Priština očekuje start 26.11.1975.





Demonstracije u Prištini 1981.







link



Silovana srpska devojčica (9 godina) iz Žitinje kod Vitine na rukama oca Stojana Perića (1983. g.)

link
angie01 angie01 21:51 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

A kako je postupano,


informisi se, ja rekoh da necu na tu temu, samo sam morala da upotrebim primer,....a ako i mislis da je sve bilo kul, samo oni to nisu shvatali, nemam nista protiv....meni malo dosadilo tu furanje da nismo nigde pogresili i da su za sve krivi drugi i beskonacno gurkanje oko toga na blogu.


milisav68 milisav68 22:00 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

angie01
.meni malo dosadilo tu furanje da nismo nigde pogresili i da su za sve krivi drugi i beskonacno gurkanje oko toga na blogu.

A meni je dosadilo da smo samo mi krivi, a da ostali nisu nigde pogrešili.
angie01 angie01 22:46 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

A meni je dosadilo da smo samo mi krivi, a da ostali nisu nigde pogrešili.


kako gde i koliko...sve je uvek pvezano- ti nesto uradis ovako, neki drugi na to odgovori onako, kao i ti sto odgovaras na nesto drugo- treba znati odigrati da svima bude dobro, ako hoces da su stvari ok...to vazi za svakog, pa i za nas,...i narocito ako si u situaciji da ti vodis igru.

ne smatram vrlinom, da se pravim luda i apriori da branim neke postupke, iako sam pogresila, narocito ako su posledice lose i za mene i za druge,... a svako neka misli kako hoce.
mariopan mariopan 23:30 25.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

Vojvodina je sasvim druga priča, ali i tu ima nekoliko logičnih aspekata za posmatranje.

Ako je cilj samo profit, samo zarada, onda je u redu da se to da velikim proizvođačima koji mogu da obrade velike površine, ako je i socijalna dimenzija važna, onda je u redu da se što većem broju ljudi omogući da se bave poslom na državnom zemljištu, ali tako prinosi, zarada, padaju.

Problem je i to što te zemlje u vojvodini nema.
Ona je već zakupljena i rade je domaći paori koji su zakupili na tenderima, (to su sada oni na traktorima) - platili pošteno i rade je.

Mnogi od njih su podigli kredite da kupe mašine da mogu da rade toliko zemlje, mnogi se debelo zadužili računajući da će raditi pa zaraditi i otplatiti....sada će da ostanu bez zemlje a sa kreditima, sa vrednim mašinama koje im više ne trebaju jer nemaju toliko zemlje pa te dugove neće moći ni da vrate ni da prežive.
Biće upropašćeni.
I nije ih malo pa da ih pustimo niz vodu.

Druga komponenta te priče je da je industrijskom proizvodnjom teškom mašinama mnogo obradive zemlje u svetu toliko upropašćeno da ona više nije za upotrebu, i ziratne, obradive zemlje je sve manje, i u svetu i u Evropi.....pa se zato zakupljuje ili otkupljuje od siromašnih zemalja, radi biznisa - da bi se na njoj zaradilo, ili iz nužde - da bi se prehranilo sopstveno stanovništvo.

U oba slučaja zemlja koja je svoje oranice porodala ostaje bez hrane ili mora da je kupuje, za svoje stanovnike, po ceni koju zatraži onaj čija je letina, ako nije u stanju (ako nema na čemu) da je sama dovoljno proizvede.

Tako mi od gotovine napravismo veresiju?

A hrana je osnovni resurs svake zemlje, služi za opstanak sopstvenog stanovništva i nije vlasništvo nijednog političara niti stranke koja je trenutno na vlasti pa da je krčmi i rasprodaje, i tako liši i buduće generacije šanse za opstanak od sopstvenih resursa..

Takav zakon nisu donele ni sve članice EU baš zato što je štetan za njih, pa zašto bi mi to onda radili?
milisav68 milisav68 08:26 26.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

angie01
treba znati odigrati da svima bude dobro,

Da, kada za to postoji minimum dobre volje, što kod Albanaca nije slučaj.

Oni su sanjali, i još uvek sanjaju Veliku Albaniju, i tu ne može da se napravi nikakav kompromis.

Na Kosovu nikad nije bilo mira, pa čak ni za vreme SFRJ.Tamo je stalno bilo nekih puškaranja i uvek je bilo prisutno mnogo vojske i policije.

Da si živela tamo sigurno ne bi pričala o lepom životu bivše nam zemlje.
rade.radumilo rade.radumilo 09:01 26.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

Pa zar nije Mišić za Kolubarske bitke zavapio nešto kao "A jel' sam ja kriv što Srbija ima prestonicu tamo gde treba da stoji pogranična karaula?"


I sa formiranjem SHS/Jugoslavije/FNRJ/SFRJ se konačno reši taj problem, al jok, to je bilo na štetu Srba?
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:32 26.11.2015

Re: Загледаност у прошлост .....

I sa formiranjem SHS/Jugoslavije/FNRJ/SFRJ se konačno reši taj problem, al jok, to je bilo na štetu Srba?


Pa naravno da je sve to, SHS i ostale Jugoslavije, na štetu Srba.
Granica je mogla da bude i gde je sad, ili negde blizu toga, a da to bude Srbija a ne ta skalamerija od države.

Neverovatno je koliko je skučena mogućnost razmišljana, ili je skućeno znanje u pitanju, ljudi koji misle da je Jugoslavija rešila neke probleme, kao da bez nje ništa nije moglo da se reši, da su jedine mogućnosti bile ili Jugoslavija ili Miloševa Srbija.

Ljudi, čitajte malo, informišite se o tom periodu, o mogućnostima koje su nuđene Srbiji, o ugovorima, sporazumima koji su potpisani, koje su potpisali oni koji su mogli da odluče, o Britaniji, Francuskoj, Americi....nemojte ko papagaji ponavljati komunističku mantu i četvrt veka posle propasti komunista, da je Jugoslavija bila jedino moguće rešenje.
blogovatelj blogovatelj 05:42 25.11.2015

Da danas živite u SFRJ

Skoro svi što ste se perom razmahali, bili biste na robiji. Dugogodišnjoj robiji. Po blogovima ima sasvim dovoljno dokaza šta ste o predsednicima države pričali.
Jebo vas SFRJ da vas jebo, nije smeo čovek da kaže šta misli, a vi mi se na q popeste kako je divno bilo jer ste umesto leba imali leba i margarina. I svi ste imali za Fiću na kredit i bonove za benzin. Nije bilo banana u prodavnicama osamdesetih. Ne smem ni da pomislim čega sve nije bilo pedesetih.
I uvek isti, samo kenjate i samo gnjavite...

PS. Jese sećate da su vrh drugari precedniku bili Čaušesku i deda Kim Džong Una? Ne sećate se? E pa kakvi su mu drugari bili, takav je i on bio.

PPS. Program prekidamo prigodnom numerom.

emsiemsi emsiemsi 05:55 25.11.2015

Re: Da danas živite u SFRJ

blogovatelj
Skoro svi što ste se perom razmahali, bili biste na robiji. Dugogodišnjoj robiji. Po blogovima ima sasvim dovoljno dokaza šta ste o predsednicima države pričali.
Jebo vas SFRJ da vas jebo, nije smeo čovek da kaže šta misli, a vi mi se na q popeste kako je divno bilo jer ste umesto leba imali leba i margarina. I svi ste imali za Fiću na kredit i bonove za benzin. Nije bilo banana u prodavnicama osamdesetih. Ne smem ni da pomislim čega sve nije bilo pedesetih.
I uvek isti, samo kenjate i samo gnjavite...

PS. Jese sećate da su vrh drugari precedniku bili Čaušesku i deda Kim Džong Una? Ne sećate se? E pa kakvi su mu drugari bili, takav je i on bio.

Сагласан !
zemljanin zemljanin 06:08 25.11.2015

Re: Da danas živite u SFRJ

blogovatelj

pa ako pogledamo malo šire, videćemo da se isto to dešavalo u demokratijama u tom periodu ... da pitamo crnce kako im je bilo u tom periodu ili komuniste na zapadu ... ili japance tokom i nakon II rata u USA itd., pa terorističke aktivnosti CIA ... kad god procenjujemo neki događaj ili sistem, uvek to mora biti na nivou tadašnjih merila i vrednosti ...

u pravu si za mnoge probleme tadašnje države ali je ona imala i svoje dobre strane ... ali pitanje jeste da li bi svima nama bilo bolje da smo tu državu održali a promenili društveno uređenje ... ili je 6 država prava mera naše post-socijalističke mudrosti ...
kalaf kalaf 06:42 25.11.2015

Re: Da danas živite u SFRJ

zemljanin

pa ako pogledamo malo šire, videćemo da se isto to dešavalo u demokratijama u tom periodu ... da pitamo crnce kako im je bilo u tom periodu ili komuniste na zapadu ... ili japance tokom i nakon II rata u USA itd., pa terorističke aktivnosti CIA ... kad god procenjujemo neki događaj ili sistem, uvek to mora biti na nivou tadašnjih merila i vrednosti ...

Ma jeste u najrazvijenijim drustvima tog vremena bilo ko u SFRJ.
Crncima u SAD bilo ko imforbiroovcima, a Japancima u SAD ko i cetnicima u SFRJ jeste, paz da nije...
Cestitke, ovo je najjaci pokusaj relativizacije od celih 150 i kusur komentara na ovom blogu, nije to ipak lako postici...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:49 25.11.2015

Re: Da danas živite u SFRJ

blogovatelj
Skoro svi što ste se perom razmahali, bili biste na robiji. Dugogodišnjoj robiji. Po blogovima ima sasvim dovoljno dokaza šta ste o predsednicima države pričali.

Ih, sad i ti... A, uostalom, šta će robovima sloboda? Ti misliš da im je do nje stalo?
emsiemsi emsiemsi 06:53 25.11.2015

Re: Da danas živite u SFRJ

Predrag Brajovic
blogovatelj
Skoro svi što ste se perom razmahali, bili biste na robiji. Dugogodišnjoj robiji. Po blogovima ima sasvim dovoljno dokaza šta ste o predsednicima države pričali.

Ih, sad i ti... A, uostalom, šta će robovima sloboda? Ti misliš da im je do nje stalo?

Па да !
Занимљиво је питање зашто човек добровољно пристаје да буде роб ?!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:09 25.11.2015

Re: Da danas živite u SFRJ

emsiemsi
Predrag Brajovic
blogovatelj
Skoro svi što ste se perom razmahali, bili biste na robiji. Dugogodišnjoj robiji. Po blogovima ima sasvim dovoljno dokaza šta ste o predsednicima države pričali.

Ih, sad i ti... A, uostalom, šta će robovima sloboda? Ti misliš da im je do nje stalo?

Па да !
Занимљиво је питање зашто човек добровољно пристаје да буде роб ?!

Zato što voli.
vcucko vcucko 08:09 25.11.2015

Re: Da danas živite u SFRJ

emsiemsi
blogovatelj
Skoro svi što ste se perom razmahali, bili biste na robiji. Dugogodišnjoj robiji. Po blogovima ima sasvim dovoljno dokaza šta ste o predsednicima države pričali.
Jebo vas SFRJ da vas jebo, nije smeo čovek da kaže šta misli, a vi mi se na q popeste kako je divno bilo jer ste umesto leba imali leba i margarina. I svi ste imali za Fiću na kredit i bonove za benzin. Nije bilo banana u prodavnicama osamdesetih. Ne smem ni da pomislim čega sve nije bilo pedesetih.
I uvek isti, samo kenjate i samo gnjavite...

PS. Jese sećate da su vrh drugari precedniku bili Čaušesku i deda Kim Džong Una? Ne sećate se? E pa kakvi su mu drugari bili, takav je i on bio.

Сагласан !

A da razmislite malo o objektu svog pravednog gneva? Uticaj pomenutih likova nije išao dalje od sopstvene predsedničke garde; sirotog Iliju je Tita vodao sa sobom čisto da bi imao neko da mu zavidi na raskoši i stilu Najbolji Titini drugari, bar od 1944. na dalje, bili su iz institucija zvanih Foreign Office, MI6 i sl. - zato smo tako lepo i prošli u 20. veku.
Out of Beirut Out of Beirut 10:49 25.11.2015

Re: Da danas živite u SFRJ

sirotog Iliju je Tita vodao sa sobom čisto da bi imao neko da mu zavidi na raskoši i stilu Najbolji Titini drugari, bar od 1944. na dalje, bili su iz institucija zvanih Foreign Office, MI6

Ко је Илија?

Који су ти најбољи другари? Мислим, поменимо бар двојицу. У њих спада и Кардељ?

......

blogovatelj:

Реган је за другаре имао Талибане http://www.businessinsider.com/reagan-freedom-fighters-taliban-foreign-policy-2013-2. "E pa kakvi su mu drugari bili, takav je i on bio"?

Да ли сте се питали како то да у СФРЈ некад и негде nije smeo čovek da kaže šta misli, а могао је да урла позиве за убијање? И туче на улици (у Словенији!)? http://www.vijesti.me/sport/duci-simonovic-za-mene-se-jugoslavija-raspala-jos-1971-207550

"Nije bilo banana u prodavnicama osamdesetih. Ne smem ni da pomislim čega sve nije bilo pedesetih."

Сиромаштво је педесетих владало целом Европом. О њему сам слушао од Енглеза, Француза, и тако редом.
Узгред, ја се сећам банана раних осамдесетих :) . били смо просечна породица.
Десимир Тошић је говорио, има транскрипт на Пешчанику - Ћерке су му седамдесетих ишле у посете рођацима у Србији , враћајући се с питањем: Што се не преселимо у Југославију!? Тошићево објашњење је било да је материјални стандард који су доживеле био бољи него у Ју-Кеј Харолда Вилсона.

Бојим се паушалности. Коштаће нас - у ствари, Већ су нас коштале глава.
gedza.73 gedza.73 11:34 25.11.2015

Re: Da danas živite u SFRJ

Ћерке су му седамдесетих ишле у посете рођацима у Србији , враћајући се с питањем: Што се не преселимо у Југославију!?Тошићево објашњење је било да је материјални стандард који су доживеле био бољи него у Ју-Кеј Харолда Вилсона.

Eto ti ga sad. I danas deca gastarbajtera jedva čekaju da dođu na raspust ili odmor. Oduševljeni. Splavovi, hrana, provod. Milina jedna.
A čim treba da se zasnuje porodica, put pod noge.
i otkud sedamdesetih ona silesija naših ljudi po Nemačkoj (zapadni, truli deo), Austriji, Francuskoj?
Kako beše ona izreka 'Zapad gleda na sto godina unapred, a Istok na 1000'?
Mi, Srbi, izgleda gledamo na dvadeset.
Сиромаштво је педесетих владало целом Европом.

Normalna stvar. Tek se rat završio. Osnovni problem je put koji smo mi izabrali i koji je izabrala Evropa (nemam ja neke iluzije o tamošnjem Avalonu, ali kako-tako funkcioniše).

Prosto ne mogu da razumem ljude koji kažu kako smo bili poštovani za vreme Tita i kako se crveni pasoš vrednovao u svetu.
To ti je kao kad pošalješ Bambija u ono Titovo lovište, kljukaš ga nekoliko godina, paziš i maziš, a kad poraste u kapitalca onda mu razmutiš sedative sa vodom i dođe Tile sa samostrelom pa ga onako pogubljenog likvidira.



tess tess 11:56 25.11.2015

Re: Da danas živite u SFRJ

Po blogovima ima sasvim dovoljno dokaza šta ste o predsednicima države pričali.
Jebo vas SFRJ da vas jebo,



Bogie, mnogo je smiješno.
I kul.
:)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana