Gost autor| Istorija| Literatura| Umetnost

Opšta istorija beščašća

Vojislav Stojković RSS / 08.12.2015. u 14:07

Gost: amika - Milivoj Anđelković, književnik 

ОПШТА ИСТОРИЈА БЕШЧАШЋА наслов је прве збирке приповедака Хорхе Луис Борхеса, објављене још далеке 1935. године, онда када нико није ни помишљао да ће под тај наслов моћи да се сврста читав двадесети век. Па ни сам Борхес. Сићушни део света који представља ова књига, записао је он у Прологу издању од 1954. године, део је празнине која је суштина света.

   Борхес је ту сабрао своје варијанте туђих текстова, увек наводећи и извор, о неморалним и гнусним поступцима убица, варалица, гусара, коњокрадица и сличног олоша у различитим раздобљима и срединама.  У њима назначује теме којима ће се посветити у касније објављеним књигама: смрт и бесмртност, вечност, време и свемир и мотиве двојника, лавиринта, библиотеке, огледала и сличне. Могло би се рећи: посветио се ономе што у много већој мери испуњава празнину света.

            За то време историја бешчашћа се настављала, не само у окриљима многих (свих?) народа, већ, много више, тамо где су се сусретале различите вере, језици, културе и цивилизације. Наметање вредности и облика једне цивилизације другој постало је обележје историје и у двадесетом веку, само што су се техничке могућности много промениле. Општа историја бешчашћа је постала злочиначка и геноцидна, захваљујући експлозивном развоју технике, електронике и научним достигнућима у физици, хемији и, посебно, у "технологији смрти".

            Тако је 13. априла 1919. године у Амрицару енглески генерал Дајер са педесетак војника на пољу пресрео Гандијеве демонстранте на мирном протесту за обуставу рада. Енглези су пуцали док им није понестало муниције, а убијено је 379 људи, рањено 1208... Генерал се касније правдао да је желео да растера демонстранте и да постигне одређени „морални ефекат“. Тачно 80 година касније, над Југославијом је пуних 78 дана надлетало 1004 најмодернија авиона Западне алијансе, надгледани из авакса, сателита и са земље да би порушили мостове, тунеле, зграде, аеродроме, касарне и побили 200 војника и око 2500 цивила, жена и деце...

            Муслиманске вође у Индији су се заклеле да ће "поделити Индију или је уништити". Успели су у првом и десетак милиона људи је кренуло у избеглиштво, а око милион је умрло током тог пута. Алжир је после проглашења независности протерао све Французе, па и оне рођене у Алжиру, тада је 700.000 избеглица прешло у Француску и друге земље. Неколико деценија касније Југославија је такође подељена, а више од 250.000 људи је морало у изгнанство или сеобе, док је број умрлих, погинулих и несталих још увек непознат, већи од 2.000 свакако. Најзападнија република бивше Југославије то је ефикасније извела: прво су побили ненаоружане регруте Југославије, а касније једноставно избрисали из списка држављана све Србе и припаднике других народа.

            У Африци, у Судану у ратним сукобима изгинуло је 1,5 милиона људи, у Руанди милион, преко 500.000 у Анголи, 150.000 у Либерији, 80.000 у Алжиру, 15.000 у Сијера Леоне, у Етиопији и Еритреји масакрирано је око 40.000 људи

            Можда је ово почетак: Колумбо у свом дневнику описује сусрет са домороцима на Бахамима. Описао их је као најбоље људе на свету који немају не само приватног власништва него ни сам појам поседништва, и закључује: они ће бити „најбоље слуге“. Тај моменат злоупотребе доброте је један од новијих почетака агресивне и арогантне прво европске, а потом америчке политике. То један професор историје овако практично илуструје: ученицима на часу узме нешто, па када кажу „Узели сте ми“, он одговори: „Не, ја сам открио нови континент“.

            Французи су отели сељацима са Милоса чувену Афродиту, названу Милоска Венера, и у том отимању су јој поломљене руке. Енглези су срушили Аполонов храм у Фигалеу на Пелопонезу да би лакше скинули фризове. 

Са Партенона фризове су скинули пењући се на мердевине, али су Партенон разорили Млечани  бомбардовањем – за топом је био један Хрват, вероватно предак онога који ће касније срушити мост у Мостару. Опат Мишел Фурмон, амбасадор краља Луја 15, на Пелопонезу је преписао све епиграфе и потом их уништио клесањем по њима – тако су страдали епиграфи у Атини, на Саламини, у Мегари и по Лаконији – укупно преко 1.500 епиграфа од којих 300 само у Спарти. Затим је проширио свој „задатак“ и до темеља уништио град Спарту, њене храмове, бедеме и куле (30-60 радника за месец дана), затим Троизину, Сермионис, Ермионис, Тиринс, пола Флиасиа, Фенео, Маниу, најдубље темеље Аполонов храма... – и „тако се овенчао славом“ јер ће ти градови убудуће бити познати само из његових описа, а те описе никада није објавио.

На Косову ће се та прича поновити – Албанци под заштитом УН уништавају српске цркве и споменике. Затим се појављују талибани и исламисти који сравњују музеје, споменике, старе градове...

            Амерички председник Труман, када је наредио да се атомске бомбе баце на Хирошиму и Нагасаки, цинично је изјавио за америчку јавност: „Захваљујем Богу што је атомска бомба дошла к нама, а не нашим непријатељима. И молимо Га да нас води те да је искористимо на Његов начин и за Његов циљ.“ Што би могло да значи: моћ је моја, а разарања су воља Божја....

            „Тепих бомбарадовања“ су следећи изум: Дрезден – уништен, 60 000 цивилних жртава; Рошток – потпуно разорен центар града а поморски докови остали су неоштећени, Келн – потпуно разорен, а индустријска постројења тек незнатно оштећена јер ће требати победницима. Хамбург - више од пола града је разорено, 300.000 станова уништено, 750.000 људи остало без крова над главом, више од 60.000 цивила побијено... Ханау и много мањих градова.... Београд и Србија су више пута тешко бомбардовани током Другог светског рата, па и 1999. године, док су градови у ткз. НДХ – усташкој творевини (која је међу првима објавила рат САД и чији су се легионари борили на страни Хитлера и код Стаљинграда) остали поштеђени - јер ће затребати, па су и затребали и још су потребни...

            Списак је наизглед бесконачан: Кореја, Либан, Куба, Вијетнам, Доминиканска република, Салвадор, Никарагва, Хондурас, Гренада, Панама – где су ратне злочине починили већином амерички војници, односно војске које су они обучавали. Па Ирак, Сомалија, Хаити, Република Српска, Србија, Авганистан, Сирија...

            Немачки писац Рајнхард Лауер, позивајући се на Ивана Ловрића из Сиња (око 1776. године), пише о хајдучком вођи Станиславу Сочивици који је у другој половини 18. века харао од Сиња до Босне. Он је убио око 150 Турака а неке је раскомадао и „ждрао месо са леша, пун мржње и жељан освете“. После 1941. усташе у тај атавизам уносе страст: да поменемо само Вељка Торбицу, српског хирурга из Грачаца кога су живог исекли на комаде и ране посули сољу; па осмодневно клање и убијање секирама Срба у цркви у Глини, и Милоша Теслића, српског индустријалца кога су у Сиску усташе живог одерале. Курцио Малапарте је у роману „Капут“ описао поклон који је поглавник Анте Павелић добио од „својих верних усташа“ – 20 килограма извађених људских очију.

            Затим Јасеновац, совјетски гулази и немачки конц-логори са милионима жртава. Па логори за децу у НДХ, јединствени у свету, у Сиску, Јасеновцу, Јастребарском, Старој Градишки и Метајни на Пагу где је страдало преко 30.000 српске, јеврејске и ромске деце; највеће дечје гробље на свету је у Доњој Градини са 19.432 хумке, од којих је више од дванaест хиљада српске националности...

            Злочини ће се поновити на хрватском и босанском ратишту после 1990. године, и у Сребреници и околини, од стране муслимана, а затим и Срба... Ритуално одсецање глава Срба у Босни је овлаш забележено, тек када су одсечене главе западњацима свет се згрозио; напад на новинаре у Паризу навео је милионе да „буду Шарли“, а бомбардовање РТС у Београду никога да буде „Београд“...

Тамо где нема ратова људе коси економски кошмар, глад и болести. Спасавање банака и укидање права на здравство и образовање нобеловац Жозе Сарамаго је назвао злочином против човечности.

            Наслов који се половином века самом Борхесу учинио барокним и претераним, на крају тог истог века недовољан је да обухвати све суровости, злочине, геноциде и гнусости које су се у међувремену догодиле.

            Једну од идеја водиља те стравичне историје наслутио је Џон Апдајк у роману „Потражи моје лице“. Он пише о Венецији у којој се „Американци и Немци већ не разликују, 1955. је... губитници савршено имитирају победнике“.

            Легендарни вођа индијских миротвораца, Махатма Ганди, под енглеском влашћу је провео укупно 20 година, од тога близу шест година у британским затворима. Када су га новинари запитали шта после свега мисли о британској цивилизацији, он је сасвим прибрано одговорио: "Британска цивилизација? Мислим да би то била добра идеја". Сетите се тог одговора ако вас неко упита шта мислите о европској и америчкој цивилизацији. Прибрано се осмехните, погледајте у камеру и мало подигните главу да вас гледаоци лепо виде, па реците: „Мислим да је то одлична, али још неостварена идеја“.

Atačmenti



Komentari (334)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:49 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Ja sam Srbijanac, ali nisam Srbin.


A kako zoveš himnu svoje države?
Zastavu?
Srbijanska ili srpska?
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:51 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

huči
...


Stvarno si sad smešan. Znači, nema ni tog potpisanog ugovora koji si pominjao, nego samo nekakve izjave političara, koje je teško proveriti. Dobro, tako sam i mislio.

Kapiram i ovo tvoje uvlačenje Srebrenice, kao i "asanaciju terena" na koju si sigurno mislio a zaboravio da pomeneš, sem što je zbog oba organizovana zločina u zatvoru završilo pola državnog i vojnog rukovodstva. Tako da ne vidim kakve veze to ima jedno sa drugim, sem što bi ti sad malo na kvarno da mi podmetneš nešto što znaš da ne mislim i tako podriješ autoritet sa kojim sam uzeo da diskutujem o ovom pitanju sa tobom.

Nisam ni ja nikakav ekspert za vojna pitanja, ali sam čitao nešto: od presretanja raketa je uglavnom slaba vajda, ono što Ruse mnogo bolje štiti je to što ni ovi ovde ne bi mogli da se odbrane od napada sa podmornica. A i oni, kao i ovi ovde, imaju sistem za automatski odgovor ako im državni vrh zadesi sudbina da budu sprženi u iznenadnom napadu. Tako da je to sve, kao što rekoh, priča za malu decu i ložana za dokone taksiste i kafanske posetioce, rusima naklonjene. Uostalom, kao da je neka razlika izmedju toga koliko su sve ostale zemlje, već članice NATO-a, udaljene od Moskve, u odnosu na to koliko je Ukrajina udaljena. Stvarno ne mogu da verujem da izvlačiš ovako neinteligentne argumente.

Čarape i zauzimanje areodroma, saobraćajnica i kasarni je bilo, koliko se sećam, pre referenduma. I jebo ti takav referendum kad ti naoružane a zamaskirane individue bez ikakvih oznaka čuvaju red i mir na izbornim mestima.

Jok, uzela je to jer je njeno i jer je naterana.


Ovo ko da je moje dete od 3 godine napisalo. Pa što je otimala ako je već njeno?! I što sa čarapama na glavama?
deset_slukom deset_slukom 20:53 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

hoochie coochie man
Srbijanska ili srpska?


Srbijanska, naravno. To su simboli države Srbije a ne Srba. Zašto misliš da ja nemam pravo na himnu?

I ne zovem to ja tako, otvori bilo koji rečnik. Ima ko razmišlja o jeziku, nije to na tebi ili meni.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:18 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...


Znači, nema ni tog potpisanog ugovora koji si pominjao, nego samo nekakve izjave političara, koje je teško proveriti

A ti tražio da ti postavim potpisan ugovor.
Što se bre vadiš, prećutiš i rešio si problem.

Kapiram i ovo tvoje uvlačenje Srebrenice


Nije uvlačenje Srebrenice nego podvlačenje tvojih duplih standarda.
Kad su Srbi u pitanju onda su to Srbi, kad su neki drugi onda su to samo neke budale.
Ali to je već mnogo puta višeno, ništa novo.

Nisam ni ja nikakav ekspert za vojna pitanja, ali sam čitao nešto: od presretanja raketa je uglavnom slaba vajda, ono što Ruse mnogo bolje štiti je to što ni ovi ovde ne bi mogli da se odbrane od napada sa podmornica.

Javi to Rusima, oni izgleda nemaju pojma da NATO na njihovim granicama nije nikakva pretnja.

Čarape i zauzimanje areodroma, saobraćajnica i kasarni je bilo, koliko se sećam, pre referenduma. I jebo ti takav referendum kad ti naoružane a zamaskirane individue bez ikakvih oznaka čuvaju red i mir na izbornim mestima.


Da, poznato je da su građani Krima veoam raspoloženi da se ponovo nađu u Ukrajini, ali Putin im ne dozvoljava.



Ovo ko da je moje dete od 3 godine napisalo. Pa što je otimala ako je već njeno?! I što sa čarapama na glavama?

Pa evo da ti kao detetu od tri godine i objasnim, izgleda da s tobom mora tako.
Imaš ti neku lutku, neko ti je otme, ti malo poodrsteš, ojačaš, i vratiš tu svoju lutku.
Da li bi i tad rekao, pa što da je otimam kad je već moja, neka je kod tog što mi ju je oteo?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:23 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Srbijanska, naravno. To su simboli države Srbije a ne Srba. Zašto misliš da ja nemam pravo na himnu?


Znači postoje bugarska,japanska,hrvatska, francuska........ i sve druge himne, ali ne postoji srpska.
Ni himna koja govori o srpskom rodu, srpskoj otadžbini, srpskom brodu, srpskoj braći, srpskoj slavi, nije srpska nego srbijanska.

Što vam bre toliko smeta pridev srpski?
predatortz predatortz 21:25 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Ni himna koja govori o srpskom rodu, srpskoj otadžbini, srpskom brodu, srpskoj braći, srpskoj slavi, nije srpska nego srbijanska.


Da ti pravo kažem - i jeste srbijanska!
U srpskoj se spominjao srpski kralj!
grmfrm grmfrm 21:31 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

A ovo na sta nam lici grb je sramota i bas me je stid

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:35 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...



predatortz
Ni himna koja govori o srpskom rodu, srpskoj otadžbini, srpskom brodu, srpskoj braći, srpskoj slavi, nije srpska nego srbijanska.


Da ti pravo kažem - i jeste srbijanska!
U srpskoj se spominjao srpski kralj!


Nije mi nešto stalo do monarhije kao uređenja, ali kad se setim da su nam komunisti nametnuli republiku, vratio bih je, makar samo zato da se sve što su oni doneli poništi.
(naravno sa nekom Miloševom lozom)
predatortz predatortz 21:38 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

hoochie coochie man


predatortz
Ni himna koja govori o srpskom rodu, srpskoj otadžbini, srpskom brodu, srpskoj braći, srpskoj slavi, nije srpska nego srbijanska.


Da ti pravo kažem - i jeste srbijanska!
U srpskoj se spominjao srpski kralj!


Nije mi nešto stalo do monarhije kao uređenja, ali kad se setim da su nam komunisti nametnuli republiku, vratio bih je, makar samo zato da se sve što su oni doneli poništi.
(naravno sa nekom Miloševom lozom)


Nije ni meni, ali bi mi značilo diskontinuitet. Raskid sa svim onim antisrpskim što je jahalo i jaše Srbiju.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:43 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Nije ni meni, ali bi mi značilo diskontinuitet. Raskid sa svim onim antisrpskim što je jahalo i jaše Srbiju.


I meni ta crta razdelnica nedostaje, nešto što će jasno odvojiti ono zlo.

Ali izgleda da ćemo morati da se naviknemo na to da ćemo zauvek da živimo sa tim nedovoljno definisanim prelazom.
deset_slukom deset_slukom 21:49 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

hoochie coochie man

Ni himna koja govori o srpskom rodu, srpskoj otadžbini, srpskom brodu, srpskoj braći, srpskoj slavi, nije srpska nego srbijanska.

Što vam bre toliko smeta pridev srpski?


Ne razumeš ti to. Pesma govori o Srbima, namenjena je Srbima i to je OK. Onda je Srbija odlučila da srpska pesma bude državna himna. Države Srbije. I tako je ta srpska pesma postala srbijanska himna. To nije pitanje tvoga ukusa, nego pitanje jezika.

E sad - da li je Srbija mogla da ima malo više obzira prema drugim nacijama u Srbiji, prilikom ne baš tako davnog izbora himne, posebno je pitanje. Na primer, možda bi fudzbalska reprezentacija bila jača?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:55 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

E sad - da li je Srbija mogla da ima malo više obzira prema drugim nacijama u Srbiji, prilikom ne baš tako davnog izbora himne, posebno je pitanje.


A valjalo bi da se Srbi izbace iz himne, jel da? :)))

Jebote, pa vama stvarno nije lako.


dodatak

nego, setih se naknadno, a kako bi bilo da se promeni i ime države, previše asocira na samo jednu naciju koja u njoj živi?
predatortz predatortz 22:00 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...


nego, setih se naknadno, a kako bi bilo da se promeni i ime države, previše asocira na samo jednu naciju koja u njoj živi?


Zanimljivo je da svi veliki pobornici hrvatskog, slovenačkog, kosovskog, bosanskog prava na suverenitet - od Srbije očekuju da bude Jugoslavija.
deset_slukom deset_slukom 22:05 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

hoochie coochie man

A valjalo bi da se Srbi izbace iz himne, jel da? :)))

Jebote, pa vama stvarno nije lako.


Nisam nikada o tome razmišljao na taj način, pravo da ti kažem. Tek, meni je, očigledno, mnogo lakše nego tebi (vama?).

Mis'im - meni ne smeta ni ova himna.

Nego - zbog onih kojima to nešto znači, Srbi su mnogo ranije morali da razmišljaju o tome da nisu sami u svojoj državi. Pa se ne bi morali gurati pod šljivom.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:07 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

predatortz

nego, setih se naknadno, a kako bi bilo da se promeni i ime države, previše asocira na samo jednu naciju koja u njoj živi?


Zanimljivo je da svi veliki pobornici hrvatskog, slovenačkog, kosovskog, bosanskog prava na suverenitet - od Srbije očekuju da bude Jugoslavija.


Ma klasična mržnja pred, da se ne lažemo.

Siguran sam da bi našli milion "logičnih" razloga, kao što je ovaj šatro jezički, zašto je u redu da se država ne zove po Srbima, zašto je u redu da Srbi nemaju svoju nacionalnu državu a da je svi drugi imaju.

Ali, sad to više nije važno, sad je to njihov problem i njihova muka, Srbija je tu, nacionalna država Srba je, što je normalno, i samo treba biti svestan da postoje i ovakvi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:08 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Pa se ne bi morali gurati pod šljivom.


Gura se pod šljivom najbrojnija i najveća država od svih sa kojima je bila? :)

Po čim se ostali stiskaju, po maslačkom?
predatortz predatortz 22:09 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...


Ali, sad to više nije važno, sad je to njihov problem i njihova muka, Srbija je tu, nacionalna država Srba je, što je normalno, i samo treba biti svestan da postoje i ovakvi.


A oni da budu Bogu zahvalni što smo mi ovakvi kakvi smo. Malo na svoju ruku, ali ljudi. Tako da nam nikad nije palo na pamet da primenimo neka iskustva iz regiona, a koja se tiču tih drugih i njihovih prava.
pupan pupan 22:09 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

od Srbije očekuju da bude Jugoslavija

-:))) e, moj TEZE-Đikane, pa nije li Srbija lider Balkana? Zato i ocekujemo.
Al' da Srbiju vode Dzambasi, Sjecikese, TEZE-predatori i Huchi-Chuci..., koji bi i da nas vode necemu, to vec nemere.
predatortz predatortz 22:13 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

-:))) e, moj TEZE-Đikane, pa nije li Srbija lider Balkana? Zato i ocekujemo.


Koga boli patka šta ti očekuješ? Ti bi malo da kadriraš po Srbiji, a ni u Sarajevu to nisi u stanju bez austrijskog ćate.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:15 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Tako da nam nikad nije palo na pamet da primenimo neka iskustva iz regiona, a koja se tiču tih drugih i njihovih prava.


Ma to ne može da se desi u Srbiji, ja se toga ne bojim.
Valjda je to stvar zrelosti nacije, dovoljne samosvesti o svom identitetu.
Jedna stvar je kad neko pravi državu u devetnaestom veku kad su ih pravile ozbiljne nacije, a sasvim druga kad se to radi na kraju dvadesetog.
Valjda to stvara frustracije.
deset_slukom deset_slukom 22:17 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

hoochie coochie man

Ma klasična mržnja pred, da se ne lažemo.



Ti si neki prosvetni radnik, ili sam te pobrkao s nekim?

I sve ovo zato što je jedna srpska pesma postala srbijanska himna?
predatortz predatortz 22:18 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...


Ti si neki prosvetni radnik, ili sam te pobrkao s nekim?


Pobrkao si ti mnogo toga...
alselone alselone 22:20 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

ivana23
Bivši evropski mirovni posrednik u BiH Žoze Kutiljero izjavio je na suđenju generalu Ratku Mladiću da je u proleće 1992. godine lider muslimana u BiH Alija Izetbegović prvo prihvatio, a zatim, pod uticajem SAD, odbio principe preuređenja BiH i da je prava tragedija što tada nije postignut mir.
"Poređenje karte koja je bila utvrđena na osnovu tih principa 18. marta 1992. godine i mape koja je deo Dejtonskog sporazuma iz novembra 1995. godine pokazuje da je, nakon tri i po godine rata, rezultat bio gotovo isti. Nebrojeni životi mogli su biti sačuvani."


SUĐENJE MLADIĆU Kutiljero: Tragedija je što je Izetbegović odbio moj plan


Ivanini postovi su po pravilu nevidljivi...
alselone alselone 22:21 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

srbijanska



Je l' moze primer za drugu drzavu i narod gde postoji slicno jezicko pravilo koje se primenjuje na srpski-srbijanski?
predatortz predatortz 22:21 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Ivanini postovi su po pravilu nevidljivi...


Nisu, samo im se retko ima šta dodati. Ivana uvek gađa u centar!
alselone alselone 22:22 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Mada ja razumem donekle ovi koji insistiraju na "srbijanski". Oni zapravo hoce da kazu kako postoji vise srpskih zemalja od kojih je Srbija samo jedna, pa da se razlikuje. Tako je braco cetnici!
deset_slukom deset_slukom 22:23 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

predatortz

Ti si neki prosvetni radnik, ili sam te pobrkao s nekim?


Pobrkao si ti mnogo toga...


Šta, na primer?

Našao si srbski rečnik koji me demantuje?
alselone alselone 22:23 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Nisu, samo im se retko ima šta dodati. Ivana uvek gađa u centar!


Ma nemoguce, ja mislim da su Pajke i bratija slepi na njih. Kao kada je neko slep na neke od boja.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:24 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Ti si neki prosvetni radnik, ili sam te pobrkao s nekim?


Ma pobrkao si, al nema veze.
Vidi ti šta ćeš sa ostalim što ti se u glavi pobrkalo, to što si omašio moju profesiju je najmanji problem.
pupan pupan 22:24 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Je l' moze primer za drugu drzavu i narod gde postoji slicno jezicko pravilo koje se primenjuje na srpski-srbijanski?

More, jarane. Indija-Indijanci.
predatortz predatortz 22:25 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Oni zapravo hoce da kazu kako postoji vise srpskih zemalja od kojih je Srbija samo jedna,


Pa, to je istina. Bosna je, recimo, srpska zemlja. Istina, zemlja je i druga dva naroda, ali je i srpska. Crna Gora, takođe. Srbija je matica. Majka. Srbija se voli, ali ne odričimo se i onoga što je naše, a nije Srbija.
alselone alselone 22:26 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

More, jarane. Indija-Indijanci.


Aha, znaci u Indiji postoji Indijanska himna a ne Indijska. Zanimljivo.
alselone alselone 22:27 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Srbija je matica.


Tako je. Meni pobro iz Bosne kad dolazi u Novi Sad obicno posalje SMS - Pobro, krecem, zovem kad udjem u maticu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:27 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Ivanini postovi su po pravilu nevidljivi..


Čitam to, a večeras gledao Krajišnika na N1, gost u sarajevskom studiju.
Tačno to pričao.
I došlo se u razgovorima baš do cifara 51:49. Nacrtane mape,sve...i sve ode o materinu.
predatortz predatortz 22:27 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

deset_slukom
predatortz

Ti si neki prosvetni radnik, ili sam te pobrkao s nekim?


Pobrkao si ti mnogo toga...


Šta, na primer?

Našao si srbski rečnik koji me demantuje?


Recimo, da ti meni nađeš neki Pravopis srbijanskog jezika. A?
alselone alselone 22:28 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Čitam to, a večeras gledao Krajišnika na N1, gost u sarajevskom studiju.
Tačno to pričao.
I došlo se u razgovorima baš do cifara 51:49. Nacrtane mape,sve...i sve ode o materinu.


Ma nemoguce. Sve se desava spontano, nemoj mi tu sad neke teorije zavere. Pravi si Srbijanac.
predatortz predatortz 22:32 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

alselone
Čitam to, a večeras gledao Krajišnika na N1, gost u sarajevskom studiju.
Tačno to pričao.
I došlo se u razgovorima baš do cifara 51:49. Nacrtane mape,sve...i sve ode o materinu.


Ma nemoguce. Sve se desava spontano, nemoj mi tu sad neke teorije zavere. Pravi si Srbijanac.


Pričao sam jednom o toj spontanosti.
Zadesim se, početkom rata, u komandi Istočnobosanskog korpusa VRS. Na zidu velika karta BiH. Iscrtane neke granice, koje se manje više poklapaju sa sadašnjim entitetskim. Tad se još časni krst nije znao, nije bilo ni jasno utvrđenih linija fronta. Ja pitam jednog potpukovnika da mi pojasni.
On, lakonski:

Ma, mi se to nešto zajebavali...
deset_slukom deset_slukom 22:35 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

predatortz

Recimo, da ti meni nađeš neki Pravopis srbijanskog jezika. A?


Koliko ti ne razumeš duh sopstvenog jezika, baš je to tužno.

Među vama se osećam kao pokojni Pal Šandor koji je bio lingvista i karao u zdrav mozak one nepismene poslanike SPS-a u skupštini.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:36 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...


Pravi si Srbijanac

I ne samo to, nego i Srbin.
Si video šta kaže čovek, gore Ti si Srbijanac i Srbin.
I pita me neko šta sam, ja kažem Srbijanac i Srbin, odmah bi mi ludačku košulju navukli:)
mariopan mariopan 22:36 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

pupan
Nije bilo smišljeno u smislu spremanja genocida, ali ...

Tako da je zavladala velika glad, a gde je glad, tu su i boleštine (jer je bila i suša), i onda se statistika malo "raštrka", pa nemaš tačan uvid.

Imaš tu i mnoge koji su stradali po Sibiru, jer nisu hteli da predaju hranu.

Oprosti Milisave, ali ovo, sto navodis, neodoljivo podsjeca na Srebrenicu.

Šta te konkretno ovde podseća na Srebrenicu?
alselone alselone 22:36 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Pričao sam jednom o toj spontanosti.


Samo najvece naivice veruju u spontanost u medjunarodnoj politici i "krupnim" desavanjima u svetu. Najobicniji udzbenik istorije moze da pokaze koliko je postojalo "igara" kroz razne periode, svakog dana se otkrivaju razne mahinacije iz skorasnje istorije, ali ipak, odredjeni sklop licnosti je potpuno uveren da je bas danas sve potpuno spontano i onako kakvim se prikazuje na TV-u.
alselone alselone 22:39 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Si video šta kaže čovek, gore Ti si Srbijanac i Srbin.


Vido. I to su obicno ljudi jednakih politickih stavova, mozes iz tog jednog stava, insistiranja na terminu "Srbijanski" sa verovatnocom od 99% da pogodis gomilu ostalih stavova. To je prosto kao lakmus za licnost.

Ali sto - to mi i dalje nije jasno. Valjda im je tesko ono "srpski" da procede.
predatortz predatortz 22:41 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...


Koliko ti ne razumeš duh sopstvenog jezika, baš je to tužno.


Šta ću, jebi ga, učio srpski. Taj tvoj srbijanski se, u moje vreme, nije izučavao.
milisav68 milisav68 22:45 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

predatortz

Koliko ti ne razumeš duh sopstvenog jezika, baš je to tužno.


Šta ću, jebi ga, učio srpski. Taj tvoj srbijanski se, u moje vreme, nije izučavao.

Lažeš, učio si Srbijansko-Hrvaćanski.
deset_slukom deset_slukom 22:47 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

hoochie coochie man

I pita me neko šta sam, ja kažem Srbijanac i Srbin, odmah bi mi ludačku košulju navukli:)


Glupo zvuči da tako kažeš, ali nije baš za ludačku košulju. Inače, nije netačno.
predatortz predatortz 22:47 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

milisav68
predatortz

Koliko ti ne razumeš duh sopstvenog jezika, baš je to tužno.


Šta ću, jebi ga, učio srpski. Taj tvoj srbijanski se, u moje vreme, nije izučavao.

Lažeš, učio si Srbijansko-Hrvaćanski.


Točno, kolega!
Ali ga je tad i poslednji Pupan zvao srpski.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:47 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...


I to su obicno ljudi jednakih politickih stavova, mozes iz tog jednog stava, insistiranja na terminu "Srbijanski" sa verovatnocom od 99% da pogodis gomilu ostalih stavova. To je prosto kao lakmus za licnost.

Ali sto - to mi i dalje nije jasno. Valjda im je tesko ono "srpski" da procede.


I sve su neki evropejci, ultratolerantni, mir i ljubav i te priče, al "srpski" im kost u grlu.

Meni milo da ih gledam kao se muče da to objašnajvaju nekom logikom, nekim jezičkim pravilima, čime sve ne, a nemaju muda da kažu šta ih stvarno boli :)

Zbog takvih mi je baš zadovoljstvo da insistiram na "srpki" i gde treba i gde ne treba, samo da ih nerviram :)

pupan pupan 22:53 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Meni pobro iz Bosne kad dolazi u Novi Sad obicno posalje SMS - Pobro, krecem, zovem kad udjem u maticu.

Ne znam da li vam je tu zadnje pristaniste, posto vam je Toma Diploma kaparis'o
tamo u Bjelorusiji neke traktore za put u "Nedodjiju"! Moj TEZE-Djikan se vozi u
John-Deer-u. Narucio sam mu maksuz traktor sa trobojkom (samo da ne bude u zelenoj boji) a zauzvrat ce on uzeti tetku "mariopran" ukrlilo kad bude vozio
u pravcu svoje majcice. Samo sad ne znam oklen da mu narucim flajku sljive! Ja l' od Huchija il' od Tome Diplome.
mariopan mariopan 22:54 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

deset_slukom
milisav68
sa čuvenim Trumanovim jajima


Bilo je tu i Ajzenhauerovog sira od soje. Kada sam išao na more sa zabavištem ('57.) izobilno smo ga trošili. Meni je bio savršeno odvratnog ukusa, ali, nije se bacio.

Ja se sećam onog putera iz ogromnih konzervi, mi smo ga zvali "žuća", bio je odvratan ali se nije bacio.

predatortz predatortz 22:58 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

pupan
Meni pobro iz Bosne kad dolazi u Novi Sad obicno posalje SMS - Pobro, krecem, zovem kad udjem u maticu.

Ne znam da li vam je tu zadnje pristaniste, posto vam je Toma Diploma kaparis'o
tamo u Bjelorusiji neke traktore za put u "Nedodjiju"! Moj TEZE-Djikan se vozi u
John-Deer-u. Narucio sam mu maksuz traktor sa trobojkom (samo da ne bude u zelenoj boji) a zauzvrat ce on uzeti tetku "mariopran" ukrlilo kad bude vozio
u pravcu svoje majcice. Samo sad ne znam oklen da mu narucim flajku sljive! Ja l' od Huchija il' od Tome Diplome.


Papak, je l' ti to pretiš ratom?
Znaš, bolan, da vam to ne basta. Da se završi sa 'Help Bosnia' i potpisuj Alija nek je ko avlija. Izvoli, jarane, kad god ti volja.

A za mariopan, treba stid da te bude. Konjino vazalskog duha! Ako imaš nešto sa mnom da završiš, što mešaš ženu? Pičko!
alselone alselone 22:59 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Meni milo da ih gledam kao se muče da to objašnajvaju nekom logikom, nekim jezičkim pravilima, čime sve ne, a nemaju muda da kažu šta ih stvarno boli :)


Svaka ti čast. Mene nerviraju, ništa ne može da me izvede iz takta kao ljudska glupost.

Ne znam da li vam je tu zadnje pristaniste, posto vam je Toma Diploma kaparis'o
tamo u Bjelorusiji neke traktore za put u "Nedodjiju"! Moj TEZE-Djikan se vozi u
John-Deer-u. Narucio sam mu maksuz traktor sa trobojkom (samo da ne bude u zelenoj boji) a zauzvrat ce on uzeti tetku "mariopran" ukrlilo kad bude vozio
u pravcu svoje majcice. Samo sad ne znam oklen da mu narucim flajku sljive! Ja l' od Huchija il' od Tome Diplome.

Ovo me na primer ne nervira. Ovo mi je komedija. Ovaj je prezupčio potpuno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:59 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Samo sad ne znam oklen da mu narucim flajku sljive! Ja l' od Huchija il' od Tome Diplome.


Ma bolja je moja, pusti Tomu, nema pojma o rakiji.

Nego da te zamolim nešto, ajd, bre, pričaj srpski, ništa te ne razumam.
Kakav maksuz, šta je TEZE, da li ti ovo insinuiraš nešto o traktorima pa pravac Srbija, nešto kao u oiluji?
Mislim ok je i to, samo stisni bre petlju pa kaži otvoreno, na srpskom.
Ili ipak ne smeš?
deset_slukom deset_slukom 23:01 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

hoochie coochie man

Meni milo da ih gledam kao se muče da to objašnajvaju nekom logikom, nekim jezičkim pravilima, čime sve ne, a nemaju muda da kažu šta ih stvarno boli :)


Propustio si - ja se dva puta pozvao na rečnik, ništa logika. To boli tebe - a šta mene boli, ti mi objasni.

predatortz predatortz 23:05 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Kakav maksuz, šta je TEZE, da li ti ovo insinuiraš nešto o traktorima pa pravac Srbija, nešto kao u oiluji?


TEZE, to ti je Tuzla. A ostalo si pogodio. Osokolio se Papak, misli pomoće mu Erdogan. A smetnuo je s uma jednu sitnicu. Dok mu taj dođe u pomoć, njega će već u tri sekundarne grobnice da traže. Kratko pamti naš Pupan, kako to u praksi izgleda.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:05 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Ovo me na primer ne nervira. Ovo mi je komedija. Ovaj je prezupčio potpuno.


e tako ja i sa "srbijancima".
I mene nervira glupost, ali da bi me nešto nerviralo mora da bude koliko toliko utemeljeno, ili da je nešto što može da ima neke posledice, ili da ga izriče koga kako tako cenim, šta god, ali mora da ima neki kvalitet iza toga, ali ovako, kad vidim bezopasne paćenike do čijeg mišljenja mi uopšte nije stalo, meni je zabavno da ih nerviram, i na tomese sve završi.

Tu zajebanciju zaboravim sledećeg sekunda.
mariopan mariopan 23:08 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Ivana uvek gađa u centar!

hoochie coochie man hoochie coochie man 23:08 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Propustio si - ja se dva puta pozvao na rečnik


Nisam valjda!?
Jebote, pa kako tvoj komentar da propustim, na njih posebnu pažnju obraćam :)

a šta mene boli, ti mi objasni.


Ajd da pogađam:
Republika Srpska te boli.
Jesam li pogodio? :)
pupan pupan 23:09 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Nego da te zamolim nešto, ajd, bre, pričaj srpski, ništa te ne razumam.

Moze, to uopste ne bi bio problem. Sa Srpskim neman nikakvih problema, nego mi reci: zelis li na cerilici i pritom, istovremeno, i na ekavici?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:14 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Sa Srpskim neman nikakvih problema


Imaš, evo u rečenici u kojoj tvrdiš da nemaš problema, grešiš.
Al nema veze, samo da te razumem, bez tih turskih rečii sve će da bude ok.
Šta je maksuz?
I, važnije, jel bi ti Mariopan i Predatora na traktor pa preko Drine, ili je lakše niz Savu?
predatortz predatortz 23:15 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Al nema veze, samo da te razumem, bez tih turskih rečii sve će d abud eok.


Nemoj tako! Ako Pupanu oduzmeš par iskvarenih turskih reči, šta mu onda ostaje?
alselone alselone 23:16 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

na cerilici i pritom, istovremeno, i na ekavici?


na indijanskom.
predatortz predatortz 23:16 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

I, važnije, jel bi ti Mariopan i Predatora na traktor pa preko Drine, ili je lakše niz Savu?


Svako ima pravo na svoje vlažne snove. Pa taman i na bolesne...
alselone alselone 23:16 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

šta mu onda ostaje?


Oh, nije valjda... srbijanski?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:16 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Nemoj tako! Ako Pupanu oduzmeš par iskvarenih turskih reči, šta mu onda ostaje?


Pa lep srpski, šta bi mu drugo ostalo :)
predatortz predatortz 23:18 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

hoochie coochie man
Nemoj tako! Ako Pupanu oduzmeš par iskvarenih turskih reči, šta mu onda ostaje?


Pa lep srpski, šta bi mu drugo ostalo :)


Nemojte, ljudi! Što mu to radite? Jes' da mi je dušmanin, al' to mu je rak-rana!
mariopan mariopan 23:19 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Narucio sam mu maksuz traktor sa trobojkom (samo da ne bude u zelenoj boji) a zauzvrat ce on uzeti tetku "mariopran" ukrlilo kad bude vozio

Čuj - "uzeti" pa još na krilo
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:23 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Nemojte, ljudi! Što mu to radite? Jes' da mi je dušmanin, al' to mu je rak-rana!


Što pre prihvati realnost pre ćemu biti lakše.

Mi, što mu pričamo istinu, smo mu pravi prijatelji, a ne ovi što ga lažu da on govori nekim novim jezikom.
predatortz predatortz 23:28 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

hoochie coochie man
Nemojte, ljudi! Što mu to radite? Jes' da mi je dušmanin, al' to mu je rak-rana!


Štopre prihvati realnost pre ćemu biti lakše.

Mi, što mu pričamo istinu, smo mu pravi prijatelji, a ne ovi što ga lažu da on govori nekim novim jezikom.


Ne zavaravaj se. I oko prijateljstva, i oko jezika. Neće naš Papan prijateljstvo. On hoće da proteruje - mene sa moje dedovine. Jer volim Srbiju. To naš Papan ne prašta! Naš Papan misli da je Bosna samo njegova, da samo za njega ima mesta, da sam ja višak, da sam odnekud došao valjda...
predatortz predatortz 23:29 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Čuj - "uzeti" pa još na krilo


Ne umem da vozim traktor.
mariopan mariopan 23:30 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

predatortz
hoochie coochie man
Nemoj tako! Ako Pupanu oduzmeš par iskvarenih turskih reči, šta mu onda ostaje?


Pa lep srpski, šta bi mu drugo ostalo :)


Nemojte, ljudi! Što mu to radite? Jes' da mi je dušmanin, al' to mu je rak-rana!

Ti i ja smo mu najbolji dušmani, vidiš da se o nama posebno brine?

Papane
pupan pupan 23:34 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Imaš, evo u rečenici u kojoj tvrdiš da nemaš problema, grešiš.

Drag si mi Huchi, pa ne znam kako da ti objasnim. Je l' more nesto na otkup?
Recimo, ...khm, 3,00Euro po Litri--ja uzimam dvajes Litara.
deset_slukom deset_slukom 23:35 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

hoochie coochie man
Propustio si - ja se dva puta pozvao na rečnik


Nisam valjda!?
Jebote, pa kako tvoj komentar da propustim, na njih posebnu pažnju obraćam :)

a šta mene boli, ti mi objasni.


Ajd da pogađam:
Republika Srpska te boli.
Jesam li pogodio? :)


Pa dobro - jesi li makar sada pogledao u rečnik? Da pogađam - nisi, niti te zanima. Ti imaš svoju "logiku".

Republika Srpska? Moguće da mi Burkina Faso češće pada na pamet. Veruj da me politika te vrste već odavno ne zanima, ako me je ikad i zanimala. Uglavnom su me nervirali ljudi napaljeni na sve to. Apsolutno me zabole za RS. Kao što me zabole i za "srbijanski", i ja u razgovoru često kažem "srpski" da ne bih, možda, iznervirao nekog magarca. Inače se uvek trudim da govorim pravilno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:41 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Ne zavaravaj se. I oko prijateljstva, i oko jezika. Neće naš Papan prijateljstvo. On hoće da proteruje - mene sa moje dedovine. Jer volim Srbiju. To naš Papan ne prašta! Naš Papan misli da je Bosna samo njegova, da samo za njega ima mesta, da sam ja višak, da sam odnekud došao valjda...


Razumem da tebe to posebno pogađa.
Jasno je i što, ali rekoh već, treba biti samo svestan i dovoljno je.
Bile su neke užasno nepovoljne istorijske okolnosti po Srbe, i u tim nepovoljnim okolnostima ste (vi, Srbi preko Drine) uspeli da izboksujete solidan ratni rezultat.
Teško je pretpostaviti da se tako nepovoljne okolnosti mogu dva puta ponoviti, tako da..opušteno.

Ne umem da vozim traktor.

ccccc
predatortz predatortz 23:43 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Ne umem da vozim traktor.


ccccc


Probao jednom, kod tasta. Suncetijebem što je ono zajebano!
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:44 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Pa dobro - jesi li makar sada pogledao u rečnik?


Ma ne, ko zna na koji ti rečnik nišaniš.
Nije to pitanje rečnika nego odnosa prema nacijama.
Al svaki odnos je, što se mene tiše, u redu osim neiskrenog.

Drag si mi Huchi, pa ne znam kako da ti objasnim. Je l' more nesto na otkup?
Recimo, ...khm, 3,00Euro po Litri--ja uzimam dvajes Litara.


Maaalo jbg.
mariopan mariopan 23:45 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

predatortz
Čuj - "uzeti" pa još na krilo


Ne umem da vozim traktor.

N'umeš?

Onda ću morati ja.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:46 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Probao jednom, kod tasta. Suncetijebem što je ono zajebano!


Ako je Belarus, jeste komplikovan do zla boga :)

Ostali, ma zajebancija.
Pod uslovom da ne porediš sa vožnjom kola, jesu to dva različita sporta.
predatortz predatortz 23:47 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

mariopan
predatortz
Čuj - "uzeti" pa još na krilo


Ne umem da vozim traktor.

N'umeš?

Onda ću morati ja.


Bolje je tako. Bojim se da bih ja zgazio Papana. Vidiš da mi se mota oko nogu, k'o dosadno kuče.
predatortz predatortz 23:48 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...


Ako je Belarus, jeste komplikovan do zla boga :)


Nije. Ferguson nekakav.
deset_slukom deset_slukom 23:49 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

hoochie coochie man

Nije to pitanje rečnika nego odnosa prema nacijama.


Mislim da je to ipak pitanje odnosa prema svom jeziku.
mariopan mariopan 23:52 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

hoochie coochie man

I to su obicno ljudi jednakih politickih stavova, mozes iz tog jednog stava, insistiranja na terminu "Srbijanski" sa verovatnocom od 99% da pogodis gomilu ostalih stavova. To je prosto kao lakmus za licnost.

Ali sto - to mi i dalje nije jasno. Valjda im je tesko ono "srpski" da procede.


I sve su neki evropejci, ultratolerantni, mir i ljubav i te priče, al "srpski" im kost u grlu.

Meni milo da ih gledam kao se muče da to objašnajvaju nekom logikom, nekim jezičkim pravilima, čime sve ne, a nemaju muda da kažu šta ih stvarno boli :)

Zbog takvih mi je baš zadovoljstvo da insistiram na "srpki" i gde treba i gde ne treba, samo da ih nerviram :)


predatortz predatortz 23:52 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

deset_slukom
hoochie coochie man

Nije to pitanje rečnika nego odnosa prema nacijama.


Mislim da je to ipak pitanje odnosa prema svom jeziku.


Ja sam predložio rešenje. Svaki jezik ima svoj pravopis. Ti samo treba da nam postaviš fotku Pravopisa srbijanskog jezika i rešena stvar.
mariopan mariopan 23:55 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

predatortz
mariopan
predatortz
Čuj - "uzeti" pa još na krilo


Ne umem da vozim traktor.

N'umeš?

Onda ću morati ja.


Bolje je tako. Bojim se da bih ja zgazio Papana. Vidiš da mi se mota oko nogu, k'o dosadno kuče.

Dobro, onda ću i to morati ja?

JA moram i da vozim i da gazim....?

alselone alselone 23:57 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

predatortz
deset_slukom
hoochie coochie man

Nije to pitanje rečnika nego odnosa prema nacijama.


Mislim da je to ipak pitanje odnosa prema svom jeziku.


Ja sam predložio rešenje. Svaki jezik ima svoj pravopis. Ti samo treba da nam postaviš fotku Pravopisa srbijanskog jezika i rešena stvar.


Ili ekvivalentan primer.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:58 09.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Nije. Ferguson nekakav.


E ako njega nisi uspeo da voziš... (Mariopan, sa predatorom ni za živu glavu na traktor, stavi ga na prikolicu :)

Pazi kad je pravljen za duduke (možda te to i zeza:))
mariopan mariopan 00:04 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

. (Mariopan, sa predatorom ni za živu glavu na traktor, stavi ga na prikolicu :)

Već mislim da ga ne povedem ali bi Papan patio, znači na prikolicu. I da ne nosi šrafciger u dežpu da se ne ubode.
Ja ću štrikaće igle da ostavim kod kuće, razoružana sasvim.
predatortz predatortz 00:08 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

mariopan
. (Mariopan, sa predatorom ni za živu glavu na traktor, stavi ga na prikolicu :)

Već mislim da ga ne povedem ali bi Papan patio, znači na prikolicu. I da ne nosi šrafciger u dežpu da se ne ubode.


Ne ostavljaj me na milost i nemilost Papanu! Zna Papan da bude zajeban kad ga nauruža Saudijska Arabija, kad mu NATO daje vazdušnu a Hrvati ostalu podršku. Tad i Papan može da bude opasan. Mada je prošli put i tad uprskao.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:15 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

nači na prikolicu. I da ne nosi šrafciger u dežpu da se ne ubode.


Nikako, šrafcigere, makazice, igle i druge opasne predmete, predatoru nikako na dohvat ruke.

Njemu možeš da daš nekog kalaša, bombu, onu dvojicu smita i vesona, to mu slobodno daj i ne sekiraj se, ume s tim :)
grmfrm grmfrm 00:16 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

pupan
Je l' moze primer za drugu drzavu i narod gde postoji slicno jezicko pravilo koje se primenjuje na srpski-srbijanski?

More, jarane. Indija-Indijanci.


U Indiji zive Indijci. Indijanci su nekada naseljavali prostore danasnje severne Amerike.
pupan pupan 00:18 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Već mislim da ga ne povedem ali bi Papan patio, znači na prikolicu

Bei Papan, höre ich auf. Schöne grüße an an meine Freunde, TEZE-weiter darf ich gar.....und alle Anderen ...odustajem, jer nemam,adekvatan, odgovor.
Huchi.... je 'l moze
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:23 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...


Može, šta god da si mislio, može.
Pozdrav i tebi
mariopan mariopan 00:26 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

predatortz
mariopan
. (Mariopan, sa predatorom ni za živu glavu na traktor, stavi ga na prikolicu :)

Već mislim da ga ne povedem ali bi Papan patio, znači na prikolicu. I da ne nosi šrafciger u dežpu da se ne ubode.


Ne ostavljaj me na milost i nemilost Papanu! Zna Papan da bude zajeban kad ga nauruža Saudijska Arabija, kad mu NATO daje vazdušnu a Hrvati ostalu podršku. Tad i Papan može da bude opasan. Mada je prošli put i tad uprskao.


Meni žao čoveka, nije njemu lako. Sad sve njih on mora pokorno da sluša u svojoj "slobodnoj" zemlji? Nije lako imati toliko gospodara i još se praviti srećan?
predatortz predatortz 00:30 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Nije lako imati toliko gospodara i još se praviti srećan?


Fora je u tome što Papan voli gospodare. Uz njih se i on oseća bitno. A sa njima uvek može na mene, svog komšiju i dalekog rođaka. To Papana čini srećnim čovekom. Tako je bilo za turskog, pa za austrijskog, pa za Pavelićevog - pa sve do današnjeg vakta. Sa svima njima Papan može, nema veze što ga trte. Bitno je da su protiv mene.
mariopan mariopan 00:30 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

odustajem, jer nemam,adekvatan, odgovor.

deset_slukom deset_slukom 00:39 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

alselone
predatortz
deset_slukom
hoochie coochie man

Nije to pitanje rečnika nego odnosa prema nacijama.


Mislim da je to ipak pitanje odnosa prema svom jeziku.


Ja sam predložio rešenje. Svaki jezik ima svoj pravopis. Ti samo treba da nam postaviš fotku Pravopisa srbijanskog jezika i rešena stvar.


Ili ekvivalentan primer.


Ovde već duboko zalazimo u radikalsku, tzv. zbogom pameti argumentaciju, pa ja više ne bih...
predatortz predatortz 00:44 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...


Ovde već duboko zalazimo u radikalsku, tzv. zbogom pameti argumentaciju, pa ja više ne bih


Čekaj! Ti tvrdiš da postoji srbijanski jezik. Ja za takav nisam čuo. Budući da svaki jezik ima pravopis, za očekivati je da postoji pravopis srbijanskog jezika. Uputi me gde mogu da ga vidim, i ja ću ti dati za pravo u pogledu postojanja srbijanskog jezika.

Ili, hoćeš da kažeš da smo mi svi ovde nepismeni?
deset_slukom deset_slukom 00:57 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

predatortz


Čekaj! Ti tvrdiš da postoji srbijanski jezik. Ja za takav nisam čuo.

...

Ili, hoćeš da kažeš da smo mi svi ovde nepismeni?


Jok ja... kao što rekoh, radikalski način razgovaranja mi ne prija. Znači, nisam to rekao nigde.

Niste nepismeni, ali, kada dođe do nečeg nacionalnog, potpuno se izbezumite. Po potrebi se i onepismenite.
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:28 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

huči
A ti tražio da ti postavim potpisan ugovor.
Što se bre vadiš, prećutiš i rešio si problem.


Pa ne znam, ti si se trtio tu sa nekim Ugovorom o sudbini čitavog jednog dela sveta, sad ispada da je sve bila neka izjava političara za novine, na osnovu čega si i ti kupio celu ovu teoriju zavere od ruskog RTS-a.

Nije uvlačenje Srebrenice nego podvlačenje tvojih duplih standarda.
Kad su Srbi u pitanju onda su to Srbi




Pa da, valjda je očigledno da ako su u pitanju Srbi, onda su u pitanju Srbi. Kao što su i ovi Ukrajinci Ukrajinci. Izvini, stvarno ne razumem ovaj tvoj komentar drugačije nego kao prilično jadan pokušaj učitavanja nečeg što nema veze sa temom, a ni sa životom, samo da bi se izvadio iz sosa u koji si se sam uvalio ovim tlapnjama o pravdoljubivim i prepoštenim a ugroženim Rusima kojima se eto, silom prilika, desilo da su oteli parče zemlje i pripojili ga sebi, čvrsto se držeći medjunarodnog prava (ne znam da li sam pomenuo važan detalj - sa čarapama na glavama!).

Da, poznato je da su građani Krima veoam raspoloženi da se ponovo nađu u Ukrajini, ali Putin im ne dozvoljava.


A ti sad kao znaš kako su raspoloženi gradjani Krima nakon što su došli gangsteri sa čarapama na glavama i sproveli im referendum. Kao što ni za Donjeck nisi čuo pre otimanja Krima, smem da se kladim da pre nego što su ga maznuli nisi čuo ni za to da su Rusi na Krimu ugroženi i obespravljeni, i da je njihova decenijska borba protiv ukrajinske tiranije rezultirala pravednim otcepljenjem i pripajanjem matici, gde im je oduvek bilo mesto. Uključujući i jedno polovinu tamošnjeg stanovništva koji su bili Ukrajinci, pa umrli od sreće da postanu Rusi.

Pa evo da ti kao detetu od tri godine i objasnim, izgleda da s tobom mora tako.
Imaš ti neku lutku, neko ti je otme, ti malo poodrsteš, ojačaš, i vratiš tu svoju lutku.


Kako da ti kažem, tvoja cela argumentacija na temu oko koje smo se dohvatili je na tom nivou da bi samo trogodišnje dete mogao da ubediš (dobro, i ponekog blogera ovde). A i to samo ako mu uzmeš lutku i ćušneš ga malo.
blogovatelj blogovatelj 04:07 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Ivanini postovi su po pravilu nevidljivi...


Ja čim sam ga pročitao znao sam da Pajić povodom njega ni slova napisat' neće.
blogovatelj blogovatelj 04:14 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Pičko!


Opusti se bre kad se raspravljaš sa kurtonima. Uostalom, možda je to samo Krkar promenio nik pa podjebaje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana