Gost autor| Istorija| Literatura| Umetnost

Opšta istorija beščašća

Vojislav Stojković RSS / 08.12.2015. u 14:07

Gost: amika - Milivoj Anđelković, književnik 

ОПШТА ИСТОРИЈА БЕШЧАШЋА наслов је прве збирке приповедака Хорхе Луис Борхеса, објављене још далеке 1935. године, онда када нико није ни помишљао да ће под тај наслов моћи да се сврста читав двадесети век. Па ни сам Борхес. Сићушни део света који представља ова књига, записао је он у Прологу издању од 1954. године, део је празнине која је суштина света.

   Борхес је ту сабрао своје варијанте туђих текстова, увек наводећи и извор, о неморалним и гнусним поступцима убица, варалица, гусара, коњокрадица и сличног олоша у различитим раздобљима и срединама.  У њима назначује теме којима ће се посветити у касније објављеним књигама: смрт и бесмртност, вечност, време и свемир и мотиве двојника, лавиринта, библиотеке, огледала и сличне. Могло би се рећи: посветио се ономе што у много већој мери испуњава празнину света.

            За то време историја бешчашћа се настављала, не само у окриљима многих (свих?) народа, већ, много више, тамо где су се сусретале различите вере, језици, културе и цивилизације. Наметање вредности и облика једне цивилизације другој постало је обележје историје и у двадесетом веку, само што су се техничке могућности много промениле. Општа историја бешчашћа је постала злочиначка и геноцидна, захваљујући експлозивном развоју технике, електронике и научним достигнућима у физици, хемији и, посебно, у "технологији смрти".

            Тако је 13. априла 1919. године у Амрицару енглески генерал Дајер са педесетак војника на пољу пресрео Гандијеве демонстранте на мирном протесту за обуставу рада. Енглези су пуцали док им није понестало муниције, а убијено је 379 људи, рањено 1208... Генерал се касније правдао да је желео да растера демонстранте и да постигне одређени „морални ефекат“. Тачно 80 година касније, над Југославијом је пуних 78 дана надлетало 1004 најмодернија авиона Западне алијансе, надгледани из авакса, сателита и са земље да би порушили мостове, тунеле, зграде, аеродроме, касарне и побили 200 војника и око 2500 цивила, жена и деце...

            Муслиманске вође у Индији су се заклеле да ће "поделити Индију или је уништити". Успели су у првом и десетак милиона људи је кренуло у избеглиштво, а око милион је умрло током тог пута. Алжир је после проглашења независности протерао све Французе, па и оне рођене у Алжиру, тада је 700.000 избеглица прешло у Француску и друге земље. Неколико деценија касније Југославија је такође подељена, а више од 250.000 људи је морало у изгнанство или сеобе, док је број умрлих, погинулих и несталих још увек непознат, већи од 2.000 свакако. Најзападнија република бивше Југославије то је ефикасније извела: прво су побили ненаоружане регруте Југославије, а касније једноставно избрисали из списка држављана све Србе и припаднике других народа.

            У Африци, у Судану у ратним сукобима изгинуло је 1,5 милиона људи, у Руанди милион, преко 500.000 у Анголи, 150.000 у Либерији, 80.000 у Алжиру, 15.000 у Сијера Леоне, у Етиопији и Еритреји масакрирано је око 40.000 људи

            Можда је ово почетак: Колумбо у свом дневнику описује сусрет са домороцима на Бахамима. Описао их је као најбоље људе на свету који немају не само приватног власништва него ни сам појам поседништва, и закључује: они ће бити „најбоље слуге“. Тај моменат злоупотребе доброте је један од новијих почетака агресивне и арогантне прво европске, а потом америчке политике. То један професор историје овако практично илуструје: ученицима на часу узме нешто, па када кажу „Узели сте ми“, он одговори: „Не, ја сам открио нови континент“.

            Французи су отели сељацима са Милоса чувену Афродиту, названу Милоска Венера, и у том отимању су јој поломљене руке. Енглези су срушили Аполонов храм у Фигалеу на Пелопонезу да би лакше скинули фризове. 

Са Партенона фризове су скинули пењући се на мердевине, али су Партенон разорили Млечани  бомбардовањем – за топом је био један Хрват, вероватно предак онога који ће касније срушити мост у Мостару. Опат Мишел Фурмон, амбасадор краља Луја 15, на Пелопонезу је преписао све епиграфе и потом их уништио клесањем по њима – тако су страдали епиграфи у Атини, на Саламини, у Мегари и по Лаконији – укупно преко 1.500 епиграфа од којих 300 само у Спарти. Затим је проширио свој „задатак“ и до темеља уништио град Спарту, њене храмове, бедеме и куле (30-60 радника за месец дана), затим Троизину, Сермионис, Ермионис, Тиринс, пола Флиасиа, Фенео, Маниу, најдубље темеље Аполонов храма... – и „тако се овенчао славом“ јер ће ти градови убудуће бити познати само из његових описа, а те описе никада није објавио.

На Косову ће се та прича поновити – Албанци под заштитом УН уништавају српске цркве и споменике. Затим се појављују талибани и исламисти који сравњују музеје, споменике, старе градове...

            Амерички председник Труман, када је наредио да се атомске бомбе баце на Хирошиму и Нагасаки, цинично је изјавио за америчку јавност: „Захваљујем Богу што је атомска бомба дошла к нама, а не нашим непријатељима. И молимо Га да нас води те да је искористимо на Његов начин и за Његов циљ.“ Што би могло да значи: моћ је моја, а разарања су воља Божја....

            „Тепих бомбарадовања“ су следећи изум: Дрезден – уништен, 60 000 цивилних жртава; Рошток – потпуно разорен центар града а поморски докови остали су неоштећени, Келн – потпуно разорен, а индустријска постројења тек незнатно оштећена јер ће требати победницима. Хамбург - више од пола града је разорено, 300.000 станова уништено, 750.000 људи остало без крова над главом, више од 60.000 цивила побијено... Ханау и много мањих градова.... Београд и Србија су више пута тешко бомбардовани током Другог светског рата, па и 1999. године, док су градови у ткз. НДХ – усташкој творевини (која је међу првима објавила рат САД и чији су се легионари борили на страни Хитлера и код Стаљинграда) остали поштеђени - јер ће затребати, па су и затребали и још су потребни...

            Списак је наизглед бесконачан: Кореја, Либан, Куба, Вијетнам, Доминиканска република, Салвадор, Никарагва, Хондурас, Гренада, Панама – где су ратне злочине починили већином амерички војници, односно војске које су они обучавали. Па Ирак, Сомалија, Хаити, Република Српска, Србија, Авганистан, Сирија...

            Немачки писац Рајнхард Лауер, позивајући се на Ивана Ловрића из Сиња (око 1776. године), пише о хајдучком вођи Станиславу Сочивици који је у другој половини 18. века харао од Сиња до Босне. Он је убио око 150 Турака а неке је раскомадао и „ждрао месо са леша, пун мржње и жељан освете“. После 1941. усташе у тај атавизам уносе страст: да поменемо само Вељка Торбицу, српског хирурга из Грачаца кога су живог исекли на комаде и ране посули сољу; па осмодневно клање и убијање секирама Срба у цркви у Глини, и Милоша Теслића, српског индустријалца кога су у Сиску усташе живог одерале. Курцио Малапарте је у роману „Капут“ описао поклон који је поглавник Анте Павелић добио од „својих верних усташа“ – 20 килограма извађених људских очију.

            Затим Јасеновац, совјетски гулази и немачки конц-логори са милионима жртава. Па логори за децу у НДХ, јединствени у свету, у Сиску, Јасеновцу, Јастребарском, Старој Градишки и Метајни на Пагу где је страдало преко 30.000 српске, јеврејске и ромске деце; највеће дечје гробље на свету је у Доњој Градини са 19.432 хумке, од којих је више од дванaест хиљада српске националности...

            Злочини ће се поновити на хрватском и босанском ратишту после 1990. године, и у Сребреници и околини, од стране муслимана, а затим и Срба... Ритуално одсецање глава Срба у Босни је овлаш забележено, тек када су одсечене главе западњацима свет се згрозио; напад на новинаре у Паризу навео је милионе да „буду Шарли“, а бомбардовање РТС у Београду никога да буде „Београд“...

Тамо где нема ратова људе коси економски кошмар, глад и болести. Спасавање банака и укидање права на здравство и образовање нобеловац Жозе Сарамаго је назвао злочином против човечности.

            Наслов који се половином века самом Борхесу учинио барокним и претераним, на крају тог истог века недовољан је да обухвати све суровости, злочине, геноциде и гнусости које су се у међувремену догодиле.

            Једну од идеја водиља те стравичне историје наслутио је Џон Апдајк у роману „Потражи моје лице“. Он пише о Венецији у којој се „Американци и Немци већ не разликују, 1955. је... губитници савршено имитирају победнике“.

            Легендарни вођа индијских миротвораца, Махатма Ганди, под енглеском влашћу је провео укупно 20 година, од тога близу шест година у британским затворима. Када су га новинари запитали шта после свега мисли о британској цивилизацији, он је сасвим прибрано одговорио: "Британска цивилизација? Мислим да би то била добра идеја". Сетите се тог одговора ако вас неко упита шта мислите о европској и америчкој цивилизацији. Прибрано се осмехните, погледајте у камеру и мало подигните главу да вас гледаоци лепо виде, па реците: „Мислим да је то одлична, али још неостварена идеја“.

Atačmenti



Komentari (334)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 04:18 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Sa Srpskim neman nikakvih problema,


To brale, volim kad ga pošuješ. I mi sami ga pišemo malim slovom, a ti velikim.
blogovatelj blogovatelj 04:25 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Bei Papan, höre ich auf. Schöne grüße an an meine Freunde, TEZE-weiter darf ich gar.....und alle Anderen ...odustajem, jer nemam,adekvatan, odgovor.
Huchi.... je 'l moze


Sturm, vorwartz. Jawohl.
pupan pupan 04:26 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Opusti se bre kad se raspravljaš sa kurtonima. Uostalom, možda je to samo Krkar promenio nik pa podjebaje.
Dobro jutro kanadaska Srbijo! Jebo ti Krkar oca, ovdje je Pupan.
More'l jos jednom , Dobro jutro srbskoj Kanadi" jebo totac.
blogovatelj blogovatelj 04:32 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Dobro jutro kanadaska Srbijo! Jebo ti Krkar oca, ovdje je Pupan.


Pomaže Bog, jarane.
Jesam te iznerviro na prvu, a?
U četiri ujutro ne spavaš? Jel to radiš kao noćni čuvar ili si klasičan BH neradnik koji bdi noću? Da probaš sa nekim porno sajtovima, a?
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:20 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

blogovatelj
Ivanini postovi su po pravilu nevidljivi...


Ja čim sam ga pročitao znao sam da Pajić povodom njega ni slova napisat' neće.


Nisam ukapirao da treba da komentarišem tekst koji je ivana23 okačila, jer ne vidim kakve veze ima sa ovim oko čega smo se Huči i ja ovde dohvatili, ako si uopšte u stanju da to primetiš. A i ne ispunjavam ja ovde muzičke želje, nego se malo svadjam na temu koja je meni interesantna, uglavnom zbog čiste dosade koja je, priznaćeš, prekrila ovaj blog, pa reko da poguram malo, da izbacimo jedno dvesta komentara, umesto dves pet koliko je bilo pre toga.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:29 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:31 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

.
alselone alselone 06:33 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Ovde već duboko zalazimo u radikalsku, tzv. zbogom pameti argumentaciju, pa ja više ne bih...


Pa cekaj, zemo, te fore "ad hitlerum" cim nemas dalje argumenata smo prevazisli valjda davno. Nemoj bezati odmah.

Dakle, ako bi mogao molim te, sa slagom na vrhu, da nabrojis primer za to jezicko pravilo, ta nije valjda da smo ponovo izuzeci na svetu. Ima i u Hrvatskoj ljudi koji nisu Hrvati, ima i u Bugarskoj ljudi koji nisu Bugari. Uveren sam da postoje termini koji se grade istim pravilom samo ih ja/mi ovde na blogu ne znamo.
alselone alselone 06:33 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...



Nisam ukapirao da treba da komentarišem tekst koji je ivana23 okačila, jer ne vidim kakve veze ima sa ovim oko čega smo se Huči i ja ovde dohvatili, ako si uopšte u stanju da to primetiš


Ma ne treba, dovoljno je da samo komentarises na delove komentara koji ti odgovaraju za bekend i da pocnes da ismevas kada nemas argumenata dalje. A to da razumes zasto ivana postavlja linkove i komentare, sta oni govore i koju siru sliku grade - glupost, nemoj se truditi da razmisljas.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:37 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

alselone


Nisam ukapirao da treba da komentarišem tekst koji je ivana23 okačila, jer ne vidim kakve veze ima sa ovim oko čega smo se Huči i ja ovde dohvatili, ako si uopšte u stanju da to primetiš


Ma ne treba, dovoljno je da samo komentarises na delove komentara koji ti odgovaraju za bekend i da pocnes da ismevas kada nemas argumenata dalje. A to da razumes zasto ivana postavlja linkove i komentare, sta oni govore i koju siru sliku grade - glupost, nemoj se truditi da razmisljas.


A ti bi malo da obučeš uniformicu, i da uteruješ u red ove koji štrče i ne komentarišu ono što je tebi po volji?
alselone alselone 06:38 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

A ti bi malo da obučeš uniformicu, i da uteruješ u red ove koji štrče i ne komentarišu ono što je tebi po volji?


Ma ne, samo ti nastavi da se prebacujes lopticom, ako te to uveseljava. Nisam ja rekao da zaista moras da smisleno razgovaras.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:46 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

alselone


Nisam ja rekao da zaista moras da smisleno razgovaras.


Eh, pa nemoraš ni ti, ali vidim da se toga držiš i bez mog odobrenja.

Nego, otkud ti ovako rano na blogu?
alselone alselone 06:48 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Nego, otkud ti ovako rano na blogu?


Iskreno - usto da pišam pa se razbudio.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:51 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

alselone
Nego, otkud ti ovako rano na blogu?


Iskreno - usto da pišam pa se razbudio.


. Pa pravo na mene, i da'l sam komentarisao Kutiljerov plan? Jebi ga, sjebo si se, sad ćeš ceo dan da zevaš.


EDIT: Ja do malopre ribao neku usranu fleku na kolima, po mraku: prodajem ovog mog Audija i sutra mi dolazi kupac da vidi. Picnuo ga malo, mislim, prvi put u poslednje dve godine sam oprao auto i iznenadio se koliko dobro izgleda, skroz, sem fleke ispod vrata, izgeda da sam naleteo na neko ulje na putu i to mi se razmazalo preko pragova, po celoj dužini i zapeklo, tek sam je sad video. Jebote, izredjao sam sve hemikalije koje sam našao u kući, na kraju sam iz nekog budžaka potegao "mineral spirits", ne znam kako se to zove na srpskom, ne znam tačno ni šta ja, i to mu je, za divno čudo, jebalo kevu. Onda sam ga oprao, na ruke, da mi to sranje ne pojede i farbu. Sad samo nekako da ga tapnem sutra, i bog da me vidi. Lepo me je služio, osam godina, ali vreme mu je da ide. I onda, reko, daj da odgovorim samo ovom blogiju, koji je našao da me provocira, pre nego što odem u krevet, ali eto naleteh na tebe. I sad sam se rasanio.

jkt2010 jkt2010 07:58 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

deset_slukom
hoochie coochie man

Ni himna koja govori o srpskom rodu, srpskoj otadžbini, srpskom brodu, srpskoj braći, srpskoj slavi, nije srpska nego srbijanska.

Što vam bre toliko smeta pridev srpski?


Ne razumeš ti to. Pesma govori o Srbima, namenjena je Srbima i to je OK. Onda je Srbija odlučila da srpska pesma bude državna himna. Države Srbije. I tako je ta srpska pesma postala srbijanska himna. To nije pitanje tvoga ukusa, nego pitanje jezika.

E sad - da li je Srbija mogla da ima malo više obzira prema drugim nacijama u Srbiji, prilikom ne baš tako davnog izbora himne, posebno je pitanje. Na primer, možda bi fudzbalska reprezentacija bila jača?


Brate dosta si lupao sa tim jezikom.

Imaš srspki pasoš jer si srpski državljanin. Na pasošu je srspki grb. Izdao ti ga je ili srpski MUP ili konzularno odelenje pri nekoj srpskoj ambasadi ako si ga vadio van srpskih granica.

Kad budem čuo srpskog Hrvata ili Mađara ili Bošnjaka ili ... da kaže za sebe da je Srbijanac, onda ću i ja da se izjašnjavam kao Srbijanac. Do tada - ćao.
alselone alselone 08:10 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

mog Audija


Ja juce pricao sa drugarom o kolima. On useo novog Audija, TFSI 1.6 (valjda), trosi neku komediju, valjda 4, jos gasi dva klipa kada vozis ispod 2000 obrtaja, pa tek onda trosi komediju. Nisam imao pojma da su potrosnje toliko pale. Mamicu im, cim im je Tesla pripretio, da vidis kako je pala potrosnja za 5 godina preko 50%, na trecinu za oko 10 godina. A do tada kao nije moglo.
alselone alselone 08:12 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

ivana23


Tzv. Ivana Jordan.
grmfrm grmfrm 08:16 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Republika Srpska? Moguće da mi Burkina Faso češće pada na pamet. Veruj da me politika te vrste već odavno ne zanima, ako me je ikad i zanimala. Uglavnom su me nervirali ljudi napaljeni na sve to. Apsolutno me zabole za RS. Kao što me zabole i za "srbijanski", i ja u razgovoru često kažem "srpski" da ne bih, možda, iznervirao nekog magarca. Inače se uvek trudim da govorim pravilno.


Nesto mi se cini da si ti ipak jedan od onih bivsih Srba?
predatortz predatortz 08:26 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Opusti se bre kad se raspravljaš sa kurtonima. Uostalom, možda je to samo Krkar promenio nik pa podjebaje.


Pravo da ti kažem, i meni je to palo na pamet.
Vidim, Papan je relativno nov ovde, a sve nas zna u dušu. Čak i kome se više puta čestita VIP. Aluzije su slične Krkijevim, samo za nijansu prostačkije, sirovije...

Ali, računam da nije baš toliki primitivac, kao ni da Krkar nikad nije imao problem s tim da bljuvotine piše pod svojim nikom.

Ko god da je, u pravu si za jednu stvar - ne treba mu pridavati preveliki značaj. Mene je sinoć iznervirao da lanem. Posle mi bilo krivo što se istresoh na poremećenu ličnost. Jbga, to se ne radi.

Izvini brate Pupane, nadam se da će se naći lek za tu tvoju šifru. E neki 'F' jeste!
predatortz predatortz 08:27 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Iskreno - usto da pišam pa se razbudio.


E, to ne valja! Rano je za to, burazere...
milisav68 milisav68 08:29 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

alselone
Ja juce pricao sa drugarom o kolima. On useo novog Audija, TFSI 1.6 (valjda), trosi neku komediju, valjda 4, jos gasi dva klipa kada vozis ispod 2000 obrtaja, pa tek onda trosi komediju. Nisam imao pojma da su potrosnje toliko pale. Mamicu im, cim im je Tesla pripretio, da vidis kako je pala potrosnja za 5 godina preko 50%, na trecinu za oko 10 godina. A do tada kao nije moglo.

Nisam majstor (ginekolog), al` mogu da pogledam.

Objašnjavao meni jedan drugar svojevremeno (pre jedno 20 godina) da je odnos - potrošnja goriva - direktno proporcijalna - sa trajanjem motora (znači neka normalna vožnja bez divljanja).

Postoje tu izuzeci naravno, ali to je kao neko pravilo.

I tehnika/tehnologija/elektronika je napredovala, pa sad "majstori" drže više laptop u ruci nego nego neki klasičan alat.

A verovatno je i pojava Tesle imala uticaj.
alselone alselone 09:02 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

I tehnika/tehnologija/elektronika je napredovala, pa sad "majstori" drže više laptop u ruci nego nego neki klasičan alat.


Nasa prica je krenula od ovoga, od chip tunning-a. Ali i tu je prica kao partizani-cetnici, dve polarizovane grupe, za i protiv, koje se mrze do kosti.
vcucko vcucko 09:06 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

deset_slukom
hoochie coochie man

Ni himna koja govori o srpskom rodu, srpskoj otadžbini, srpskom brodu, srpskoj braći, srpskoj slavi, nije srpska nego srbijanska.

Što vam bre toliko smeta pridev srpski?


Ne razumeš ti to. Pesma govori o Srbima, namenjena je Srbima i to je OK. Onda je Srbija odlučila da srpska pesma bude državna himna. Države Srbije. I tako je ta srpska pesma postala srbijanska himna. To nije pitanje tvoga ukusa, nego pitanje jezika.

E sad - da li je Srbija mogla da ima malo više obzira prema drugim nacijama u Srbiji, prilikom ne baš tako davnog izbora himne, posebno je pitanje. Na primer, možda bi fudzbalska reprezentacija bila jača?

Čuveni ratnički italijanski narod je osvojio četiri svetska prvenstva pevajući kako vezuju Scipionov šlem, razvijaju se u kohorte i spremni su da umru (siam' pronti al' morte...) jer Italija zove. Što je najlepše, ceo fudbalski svet drhti pred Nemcima, a Italijani Nemce biju i podave k'o mačiće kako ih vide. A nisam još čuo da se neko buni zbog himne. Samo naše pokondirene tikve.
alselone alselone 09:13 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Čuveni ratnički italijanski narod je osvojio četiri svetska prvenstva pevajući kako vezuju Scipionov šlem, razvijaju se u kohorte i spremni su da umru (siam' pronti al' morte...) jer Italija zove. Što je najlepše, ceo fudbalski svet drhti pred Nemcima, a Italijani Nemce biju i podave k'o mačiće kako ih vide. A nisam još čuo da se neko buni zbog himne. Samo naše pokondirene tikve.


Hvala Vucku.

The Real Reason We Need to Stop Trying to Protect Everyone’s Feelings
milisav68 milisav68 09:21 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

alselone
Nasa prica je krenula od ovoga, od chip tunning-a. Ali i tu je prica kao partizani-cetnici, dve polarizovane grupe, za i protiv, koje se mrze do kosti.

A-ha, ok.
mariopan mariopan 13:53 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Mene je sinoć iznervirao da lanem.

Mene je nasmejao. Otkud to može da te nanervira?
emsiemsi emsiemsi 15:39 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

alselone
Nego, otkud ti ovako rano na blogu?


Iskreno - usto da pišam pa se razbudio.

Шта !
Пишаш к'о жена --- па лап топ на колена !?
Занимљива идеја - нема да се дангуби.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:49 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

alselone
mog Audija


Ja juce pricao sa drugarom o kolima. On useo novog Audija, TFSI 1.6 (valjda), trosi neku komediju, valjda 4, jos gasi dva klipa kada vozis ispod 2000 obrtaja, pa tek onda trosi komediju. Nisam imao pojma da su potrosnje toliko pale. Mamicu im, cim im je Tesla pripretio, da vidis kako je pala potrosnja za 5 godina preko 50%, na trecinu za oko 10 godina. A do tada kao nije moglo.


Mislim da to nije zbog Tesle, Tesla nije nikakav mainstream auto, pre će biti da su zaslužni mnogi proizvodjači ordinarnih kola, svako v po malo, i dobri stari kapitalizam, u smislu konkurencije, kad su krenuli da smanjuju potrošnju jer je u jednom trenutku i to postalo važno kupcima (mislim, tu kod vas je to uvek bilo važno, kod nas malo manje, mada sad kad sam bio u San Francisku, jebote, svaki drugi auto na putu je bio Prius, ili Leaf, ili onaj Chevy Volt). I ja sam se iznenadio koliko su male potrošnje na regularnim automobilima, dizelašima standardno, ali i na benzincima, kad sam krenuo da istražujem šta da kupim i naložio se na hibride. Dobro, to zavisi i koliki ti je motor i kako voliš da voziš. Na audiju sam imao oko 25 mpg u proseku, malo više kad idem na skindžu. Ova tojota duplo manje, isto u proseku, mada ume i do 60mpg da dobaci, ali i da spadne na 30, kad su ti kratke vožnje, ono do poštanskog sandučeta i nazad.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:07 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

sad ispada da je sve bila neka izjava političara za novine


Nije za novine, čitaj malo bolje, pominju se stenogrami ministarstva inostranih poslova Amerike, a to nije forma kojom se političari obrašaju novinarima.
A to što su političari u pitanju, pa ko će drugi o tome da govori nego političari?
Tetkice?
Kao što su i ovi Ukrajinci Ukrajinci.

Da te potsetim:

Na moju konstataciju da su tamo bili neskriveni fašisti, ti si rekao, ma to su neke budale.
Nisi rekao ma to su Ukrajinci.
A kad se o Srebrenici radi, nikad, ali nikad nisi rekao , ma to su neke budale. Imenicu Srbi u tom slučaju ne propuštaš da upotrebiš.

Znaš ti Srki o čemu se radi, a da se praviš blesav, možeš.

nisi čuo ni za to da su Rusi na Krimu ugroženi i obespravljeni

Nisam čuo ni posle.
Uopšte nisam čuo da su bili ugroženi i obespravljeni, ali sam znao da je Krim bio ruski, i znam da je Rusija imala valjanih razloga, a i moći, da ga vrati.
I da većina stanovnika Krima protiv toga nema ništa, naprotiv.
Jesli li ti čuo da se sada bune, da se bore kako da se vrate u Ukrajinu?

Opet poređenje sa Kosvom.
Tebi ne smeta što je deo tvoje države otet, nikad nisam pročitao si napisao da ti to smeta, ne smeta ti ni to što je otet bez ikakvog referenduma, nikad nisi napisao ovo što pišeš sad, kako neko zna šta je raspšoloženje stanovnika Kosova kad referenduma nije ni bilo.
Ali te užasno peče neki tamo jebeni Krim.

Zar se nikad ne zapitaš, pa šta je to sa mnom, meni otimaju i to mi nije problem, a kad negde tamo, neko tamo, vrati nešto njegovo meni frka?

Ti, a siguran sam da tako zaista misliš, da nije zezanje u pitanju, opravdavaš otcepljenje Kosova jer, eto, nekako pretpostavljaš da je to želja naroda, a kad je Krim u pitanju, nema tog refernduma koji biti prihvatio kao validan.
To je posledica tvoje mržnje prema Rusiji, što je ok, ali i prema tvojoj rođenoj zemlji.
I to je u redu, i na to se ima pravo, nisi ni prvi ni poslednji koji veruje da je moderno pljuvati na svoju državu i svoj narod. Ima se i to pravo ali mi je to malo otužno, i nemoguće je ne zapitati se zašto je to tako.
Ali da se ne vraćamo sad na to, već smo se ispričali o mogućim motivima.



Kako da ti kažem, tvoja cela argumentacija na temu oko koje smo se dohvatili je na tom nivou da bi samo trogodišnje dete mogao da ubediš (dobro, i ponekog blogera ovde). A i to samo ako mu uzmeš lutku i ćušneš ga malo

Srki, molim te, pa hajde prihvati da si lupio glupost kad si kazao pa što je uzimaju kad je njihova.
Milsim ta glupost toliko vrišti a ti pokušavaš da je zamaskiraš.
Uzimaju je jer je njihova a drugi su im je bili uzeli.
Zar ni to ne možeš da ukapiraš od te tvoje paranoične rusofobije?

alselone alselone 18:08 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Пишаш к'о жена --- па лап топ на колена !?


Da, pustam svoju zensku stranu da slobodno dise.
alselone alselone 18:09 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Mislim da to nije zbog Tesle,

Ja mislim da jeste. Ne zbog onoga sto Tesla jeste danas nego zbog onoga sto moze da postane.
blogovatelj blogovatelj 18:58 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Tzv. Ivana Jordan.


Kad reče Ivana Jordan, nema ga nešto Filip Badnji Dan (Filip2412)
Fali mi njegov ekstremizam, Pajićev mi nije dovoljan.
blogovatelj blogovatelj 19:00 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Aluzije su slične Krkijevim, samo za nijansu prostačkije, sirovije...


I usiljeno nepismene.
predatortz predatortz 19:17 10.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

blogovatelj
Aluzije su slične Krkijevim, samo za nijansu prostačkije, sirovije...


I usiljeno nepismene.


Moguće. Posao žbirova je da provociraju. Pošto ja jedem pošten lebac, može mi se da im kažem šta mi je na umu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:00 11.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

huči
To je posledica tvoje mržnje prema Rusiji, što je ok, ali i prema tvojoj rođenoj zemlji.


Reci mi nešto novo, što mi već gomila kojekakvih, khm, likova na blogu nije napisala kad sam ih ovako doveo do ivice nervnog sloma.

Huči, nepotrebno toneš sve dublje i dublje, i ponavljaš iste šuplje argumente već treći komentar za redom. Umesto da lepo priznaš ono što je bilo očigledno otpočetka: lupio si nešto, ponet neosnovanim teorijama zavere i propagandom čija si žrtva, mislim na ovo u vezi sa ruskom okupacijom i otimačinom Krima, ako si zaboravio o čemu pričamo. I to je toliko očigledno, koliko su bile očigledne čarape na glavama ovih što su oslobadjali pomenuti, jelte, Krim.

Uostalom, ne bi ti ni potezao Srebrenicu, asanaciju terena i dovodio moj besprekornii patriotizam u pitanje, da ti argumenti u vezi sa temom ičemu valjaju. Tako da sam ja ovaj tvoj pasus bez većeg napora izignorisao kao gomilu somnabulija koje ispušta grogi protivnik, dok mlatara nasumice rukama po vazduhu (protivnik - u smislu sagovornika, razume se).
jkt2010 jkt2010 04:06 11.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

srdjan.pajic

Reci mi nešto novo

milisav68 milisav68 10:04 11.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

srdjan.pajic
Reci mi nešto novo, što mi već gomila kojekakvih, khm, likova na blogu nije napisala kad sam ih ovako doveo do ivice nervnog sloma.


kao gomilu somnabulija koje ispušta grogi protivnik, dok mlatara nasumice rukama po vazduhu (protivnik - u smislu sagovornika, razume se).


Ko je koga doveo do ivice nervnog sloma?

21. april 2010.
Ruski predsednik Dmitrij Medvedev i ukrajinski Viktor Janukovič potpisali su 21. aprila saglasnost o produženju roka stacioniranja Crnomorske flote Ruske Federacije na Krimu za sledećih 25 godina posle 2017, kada je po prethodnom ugovoru, ruska flota trebalo da se povuče. Ukrajina je, po rečima predsednika Janukoviča, skratila postupak odlučivanja o ostanku ruske Crnomorske flote na teritoriji Ukrajine, kako bi izašla u susret ruskim prijateljima koji su insistirali da budu načisto s tim kakvo je ukrajinsko opredeljenje o tom pitanju. Prethodni ukrajinski predsednik Juščenko pretio je da posle 2017. neće produžiti ugovor. Rusi su čekali i nisu započinajli izgranju nove luke za lociranje flote.

Rusija plaća Ukrajini 100 miliona dolara godišnje za korišćenje luke Sevastopolj, na poluostrvu Krimu koje je Hruščov predao Ukrajini 1954. godine. Sevastopolj je zajednička baza ruske i ukrajinske Crnomorske flote i organizaciono je izvan Autonomne pokrajine Krim i pod direktnom je upravom ukrajinske vlade. Crnomorska flota je luku Sevastopolj koristila prethodna dva veka, a sam grad, koji potiče od antičkog doba, ponovo je osnovan 1783, kada su Rusi osvojili Krim od Tatara i građen je zbog mornarice. Oko 20 hiljada porodica, pripadnika ruske mornarice i građana Ukrajine, održava infrastrukturu ruske flote koja trenutno obezbeđuje 25 odsto gradskog budžeta Sevastopolja. Kada je Rusija 2008. intervenisala u Gruziji, tadašnji ukrajinski predsednik Juščenko je pokušao da ograniči isplovljavanje ruskih brodova iz sevastopoljske luke kroz ukrajinske teritorjalne vode, ali ga je ruska strana ignorisala, pozvavši se na odredbe ugovora Moskve i Kijeva iz 1990, koji omogućuje slobodu kretanja te flote.

Rusi čine 60 odsto stanovništva Krima (1.995.000 po podacima iz 2005). Sporazum o floti će verovatno oslabiti secesionističke težnje krimskih Rusa u odnosu na Ukrajinu.


Vreme

Ukrajinska izjava u UN po kojoj je 16.000 ruskih vojnika raspoređeno na Krimu je izazvala pravu pomamu među zapadnim medijima koji ignorišu da su te trupe tamo od kasnih 1990-ih u skladu sa sporazumom Kijev – Moskva.

Zapadni mediji opisuju situaciju u Autonomnoj Republici Krim kao potpunu rusku invaziju, sa naslovima kao što su: “Ukrajina saopštava da Rusija šalje 16.000 vojnika na Krim” i “Ukrajinska kriza se produbljuje”, kao i “Rusija šalje dodatne trupe na Krimu,” kao i “Šta Obama može da učini u vezi ruske invazije na Krimu?”

Čini se da su izabrali da ignorišu činjenicu da su te ruske trupe tu stacionirane, na Krimu više od decenije.

Ruski predstavnik u UN, Vitalij Čurkin, je podsetio u utorak da dogovor oko Crnomorske flote Rusije omogućava kontingent od 25.000 vojnika u Ukrajini. Međutim, američki, britanski i ostali prozapadni mediji su uglavnom odlučili da se povodom toga oglušuju.

Ruski ministar spoljnih poslova Sergej Lavrov je istakao da vojska RF “strogo sprovodi sporazume, koji propisuju prisustvo ruske flote u Ukrajini, i prati stav kako vlasti u Kijevu, tako i u ovom slučaju, stav legitimne vlasti Autonomne Republike Krim.”

EVO ČINJENICA, BROJEVA I DETALJA IZ DUGOGODIŠNJEG SPORAZUMA IZMEĐU UKRAJINE I RUSIJE:

1) Crnomorska flota je sporna između Rusije i Ukrajine od raspada Sovjetskog Saveza još 1991.

2) Godine 1997, dve strane su konačno uspele da pronađu zajednički jezik i potpišu tri sporazuma za utvrđivanje sudbine vojnih baza na Krimu. Rusija je dobila 81,7 odsto flote brodova nakon plaćanja Ukrajinskoj vladi naknadu od 526.5 miliona dolara.

3) Moskva takođe godišnje otpisuje $ 97.75 miliona naknade Kijevu za pravo korišćenja ukrajinskih voda i frekventnih radio resursa, kao i za uticaj na životnu sredinu izazvane operacijama Crnomorske flote.

4) Prema prvobitnom sporazumu, za rusku Crnomorsku flotu je planirano da ostane na Krimu do 2017, ali kasnije je ugovor produžen za još 25 godina.

5) Dogovor od 1997. omogućava Ruskoj mornarici da ima i do 25.000 vojnika, 24 artiljerijska sistema sa manjim kalibrom od 100 mm, 132 oklopna vozila, i 22 vojna aviona na teritoriji Ukrajine.

6) U skladu sa tim sporazumom, trenutno postoji pet ruskih mornaričkih jedinica stacioniranih u lučkom gradu Sevastopolju na Krimskom poluostrvu.

Pored pomorskih jedinica, Moskva takođe ima dve vazduhoplovne baze na Krimu, koje su stacionirane u gradovima Kača i Gvardeiski.

Ruske kopnene snage u Ukrajini se sastoje od 1096. posebnog protivavionskog i raketnog puka u Sevastopolju i 810. mornaričke brigade, koja se sastoji od 2.000 pripadnika mornaričke pešadije.

Nekoliko drugih pomorskih jedinica Crnomorske flote nalazi se u ruskom regionu Krasnodar, uključujući 11. priobalnu raketnu brigadu u Anapi, 382. samostalni bataljon mornaričke pešadije i pomorski izviđačka stanica u Temriuku.

Prošle nedelje, Savet Federacije Rusije jednoglasno odobrio predlog predsednika Vladimira Putina za slanje vojnih snaga u Ukrajinu da obezbede red i mir u regionu “, dok se društveno – politička situacija u zemlji ne stabilizuje . “

Međutim, konačnu reč o raspoređivanju vojske leži na Putinu, koji još nije napravio takvu odluku, ističući da će raspoređivanje vojnih snaga biti poslednje sredstvo.

Vlasti u Autonomnoj Republici Krim – gde je više od polovine stanovništva rusko – zatražilo je pomoć Moskve posle samoproglašene vlade u Kijevu koja je uvela zakon kojim se ukida zvanična upotreba drugih jezika, kao i ruskog.

Toliko o okupaciji.
mislim na ovo u vezi sa ruskom okupacijom i otimačinom Krima, ako si zaboravio o čemu pričamo. I to je toliko očigledno, koliko su bile očigledne čarape na glavama ovih što su oslobadjali pomenuti, jelte, Krim.

A jedne crne čarape su prvo "oslobodile" Kijev, pa su druge crne čarape samo reagovale na one prve, braneći legalan i legitiman međudržavni ugovor.

Prosto je neverovatno koliko nisko si spreman da ideš, ignorišući činjenice, samo da bi dokazao kako si u pravu i iznad sagovornika.

Ne treba ti ovo uopšte.
Buregdzya Buregdzya 12:13 11.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

srdjan.pajic

Tako da sam ja ovaj tvoj pasus bez većeg napora izignorisao kao gomilu somnabulija koje ispušta grogi protivnik, dok mlatara nasumice rukama po vazduhu (protivnik - u smislu sagovornika, razume se).

Je li, a otkud tebi taj nadobudni pristup nipodištavanja sagovornika kao maloumnog? Mislim, ti si valjda uhvatio boga za bradu pa ti se može?

Ti tvojim upornim pominjanjem "ljudi sa čarapama" misliš da dokazuješ nekakvu rusku zaveru ili agresiju. A šta to treba uopšte da znači? Je li to nekakvo opšte mesto koje američki mejnstrim mediji peglaju u glavu pa misliš da i ostalim ljudima to nešto znači?

Ukrajince pučem sjahao Murta da ih uzjaše Kurta. A Kurta (režim oko zapadnjačke marionete Porošenka) pride započeo rat, bljuje rasističke izjave, pokušava izvršiti ako ne genocid onda barem etničko čišćenje Ruskog etničkog pučanstva.

I još jednu za puč: meni je "zabavno" kako su humanitarni dušebrižnici na Zapadu nehajno opisivali "Majdanske događaje". Ono je bila klasična oružana uzurpacija moći od pre toga legitimno izabrane vlade, uz svesrdnu pomoć Zapada. Tom prilikom su se ubijali ljudi
A čik pogodi šta rade zemlje na Zapadu kada ima i najmanje naznake previranja zbog nezadovoljnih masa? Šalju se posebne policijske snage za suzbijanje nereda, lome kosti i ne jebu ništa živo a pri tome im mejnstrim mediji daju legitimaciju.

Zašto su Zapadni mediji licemerno izveštavali i opravdavali divljanje pučista? Pa valjda jer so "njihovi kučkini sinovi".
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:36 11.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

i ponavljaš iste šuplje argumente


Ja makar ponavljam svoje (a ponavljam ih nebili makar jednom obratio pažnju na većinu onoga što ti govorim a što ti ignorišeš)
Ali ti Srki ponavljaš moje
Vidi.
ja tebi kažem Što se bre vadiš, prećutiš i rešio si problem.
A onda ti meni nepotrebno toneš sve dublje i dublje,

Dublje od ovoga što su ti potonuo se, Srki, ne može.

ne bi ti ni potezao Srebrenicu, asanaciju terena i dovodio moj besprekornii patriotizam u pitanje, da ti argumenti u vezi sa temom ičemu valjaju.

Paralele Srki, primeri na kojima ti pokazujem da sam u pravu.
Za Kosovo deo tvoje države te baš briga, a za deo neke druge daleke države se jedeš.
Zločince iz jednog naroda zoveš budalama a zločince iz drugog (svog) imeniješ po nacionalnosti.

Pa šta ti o sebi iz toga zaključuješ, živo me zanima.


Tako da sam ja ovaj tvoj pasus bez većeg napora izignorisao kao gomilu somnabulija koje ispušta grogi protivnik,


Izlizan način vađenja, ajd Srki ne sramoti se, mogao si ti to nekad bolje:)

ps
I da, ne moraš, a znam i da ne smeš, da pokušaš da odgovoriš na pitanja koja sam ti postavljao.
Može i ovako, glup si, komentai su ti gomila somnabulija, grogi si, pobedio sam te...i slične predpubetretske genijalnosti.
cane cane 13:50 12.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

- Ja sam Srbijanac, ali nisam Srbin.


a sta je laslo koji zivi u bjelovaru, srbijansko govedo?
deset_slukom deset_slukom 15:22 12.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

cane
- Ja sam Srbijanac, ali nisam Srbin.


a sta je laslo koji zivi u bjelovaru, srbijansko govedo?


Pitanje ti nema nikakvog smisla a nije ni duhovito. Sprdate se jer se, fol, stalno vadim na neku logiku, a ja se isključivo vadim na rečnik. Upravo vi tražite u svemu neku logiku, i to na nakaradan način.

Laslo iz tvog pitanja je, pretpostavljam, građanin Hrvatske mađarskog porekla. Isto se može reći - građanin Srbije, ko ne voli izraz Srbijanac.

Uzgred, pročitao sam ponešto o tome - zašto neki Srbi misle da je izraz "Srbijanac" pogrdan.

Ne zato što ih stranci (čitaj - ustaše) tako zovu, nego zato što se upravo u Srbiji taj izraz kompromitovao. Pa se u Beogradu tako nazivaju "seljaci" koji žive južno od Beograda, a u Nišu se Srbijancima zovu "seljaci" iz Vranja i sa Kosova. Tako barem piše OVDE. Sami sebi nabijate komplekse i iskrivljujete značenje reči, kao što je već odavno urađeno sa rečju "patriota".



milisav68 milisav68 17:11 12.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

deset_slukom
Tako barem piše OVDE. Sami sebi nabijate komplekse i iskrivljujete značenje reči, kao što je već odavno urađeno sa rečju "patriota".

Reči su odavno izgubile smisao, pa i to patriota ne znači isto skoro svuda u svetu.

A ovo što Ana piše je samo neko lično iskustvo bez nekog dubljeg istraživanja.

Srbijanac je u početku bila geografska odrednica ljudi koji žive u Srbiji (pre Balkanskih ratova), tzv Beogradskom pašaluku.

E sad, u to vreme je to bila oaza slobode za sve ljude sa prostora bivše SFRJ, pa je i ujedinjenje 1918. dočekano kao bajka - za neke, a za druge - nužno zlo.

Tako su i ti drugi, taj izraz - Srbijanac, počeli da koriste kao pogrdnu reč, jer je i Kralj bio - Srbijanac.

Tako je nastavljeno i posle WW2, gde se Srbi (iz tok pašaluka) nisu skoro ništa pitali (i gde služba organizovala život), pa sad živimo u mešavini Bulaićevih filmova i Matriksa, gde umesto Kianu Rivsa glavnu ulogu ima Petar Kostić - sajdžija (i njegova deca).

Pa smo onda uz Srbijance, dobili i DrugoSrbijance, a rečnik koji uporno pominješ, nikako da pokažeš.

Brze, braco, amo, amo,
Da se skupa poigramo!
Srbijance, ognju zivi,
Ko se tebi jos ne divi!
Hrvacane, ne od lane,
Od uvek si ti bez mane!
Oj Bosance, stara slavo,
Tvrdo srce, tvrda glavo,
Tvrd si kao kremen kamen
Gde stanuje zivi plamen!
Ao, Ero, tvrda vero,
Ko je tebe joste ter’o?
Ti si ka’no hitra munja,
sto nikada ne pokunja.
Ao, Sremce, gujo ljuta,
Svaki junak po sto puta!
Crnogorce, care mali,
Ko te ovde jos ne hvali?
Macem bijes, macem seces,
Macem sebi blago teces:
Blago – Turska glava suva,
Kroz nju vetar gorski duva!
Oj sokole Dalmatince,
Divna mora divni since!
Oj ti krasni Dubrovcane,
Nas i danas beli dane,
Ta se pesma iz starine,
Puna slave i miline!
Oj Slavonce tanani!
Banacane lagani!
Oj Bacvani zdravo, zdravo,
Ko j’u pesmi veci djavo!
I vi drugi duz Dunava,
I vi drugi gde je Drava,
I vi drugi, tamo, amo,
Amo da se poigramo!
Hvatite se kola toga,
Od visnjega je ono Boga!
deset_slukom deset_slukom 18:00 12.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

milisav68
a rečnik koji uporno pominješ, nikako da pokažeš.


Baš si ti čudan neki čo'ek. Je l' imaš bilo kakav rečnik u kući?

Sada moram da prepisujem iz standardnog srpsko-engleskog.

Srbija f. Serbia - Srbijanac m. Serbian - Srbijanka f. Serbian woman - Srbin m. Serb

Tako su i ti drugi, taj izraz - Srbijanac, počeli da koriste kao pogrdnu reč, jer je i Kralj bio - Srbijanac.


E, baš si ovo lepo i dokumentovano obrazložio.
milisav68 milisav68 19:12 12.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

deset_slukom
Sada moram da prepisujem iz standardnog srpsko-engleskog.

Nemam engleski, ali imam nemački, i piše:

Serbien - Srbija ; Serbe - Srbin ; serbisch - srpski.

Štampali Crnogorci 1978. koristio ga (učio i ne samo ja) u osnovnoj i srednjoj školi (zato se sad mučim sa engleskim ).
E, baš si ovo lepo i dokumentovano obrazložio.

Pa obrazložio bih ja (i dokumentovao) drugačije da je recimo postojao hrvaćanski kralj koji je prvi ujednio Južne Slovene.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:19 12.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

nego zato što se upravo u Srbiji taj izraz kompromitovao.


Nije tako, al hajd, uzmimo da jeste.
Ti, dakle, znaš da je taj izraz kompromitovan, da se neko vređa ako se on koristi, znaš da postoji drugi koji je i ispravan, i nekompromitovan, a niko se ne vređa ako se upotreblajva, ali i pored tog što sve to znaš ti insistiraš na tom kompromitovanom i za neke uvredljivom.

Zašto?
deset_slukom deset_slukom 19:32 12.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

hoochie coochie man
nego zato što se upravo u Srbiji taj izraz kompromitovao.


Nije tako, al hajd, uzmimo da jeste.
Ti, dakle, znaš da je taj izraz kompromitovan, da se neko vređa ako se on koristi, znaš da postoji drugi koji je i ispravan, i nekompromitovan, a niko se ne vređa ako se upotreblajva, ali i pored tog što sve to znaš ti insistiraš na tom kompromitovanom i za neke uvredljivom.

Zašto?


Ne, tvoja interpretacija je tendenciozna.

Ako pažljivo pročitaš ceo moj post, videćeš da sam ja upravo saznao zašto je kod nekih Srba taj izraz kompromitovan. Što se mene tiče, to je obična srpska reč.

Ako pažljivo pročitaš moje prethodne postove primetićeš, takođe, da ja ne insistiram na tom izrazu. Piši kako hoćeš, ali nemoj da se bez razloga vređaš ako ga neko upotrebi.

Ako ćeš da bloguješ, bilo bi lepo da naučiš da čitaš ono što je napisano.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:45 12.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

idećeš da sam ja upravo saznao zašto je kod nekih Srba taj izraz kompromitovan. Što se mene tiče, to je obična srpska reč.


Vrlo pažljivo čitam.
Evo ovde si napisao da si upravo saznao zašto je komrpmitovan, ali i ranije si znao da jeste kompromitovan.
Ili nisi? :)

Samo da se ne foliramo, samo da budemo iskreni, i sve će biti u redu.

Da me ubediš da do sad nisi znao da je kompromitovan, da nisi znao da postoje ljudi koji se vređaju kad umesto srpski napišeš srbijanski, e to ne možeš.

Pa zašto, šta ti je motiv da ga i pred tog znanja koristiš?

Gramatika?
Teško.

Ajd, pokušaj da iskreno odgovoriš.
deset_slukom deset_slukom 20:31 12.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

hoochie coochie man

Evo ovde si napisao da si upravo saznao zašto je komrpmitovan, ali i ranije si znao da jeste kompromitovan.
Ili nisi? :)

...

Ajd, pokušaj da iskreno odgovoriš.


Evo, najiskrenije.

Da je reč "kompromitovana" (navodnici, jer još uvek mislim da nije) znam iz istih izvora koji tvrde da je ispravno reći srBski. A te izvore ič ne zarezujem.

Ovo što sam saznao iz linkovanog teksta NSPM nisam znao do sada. Čak i kada sam (i ne samo ja) reči Srbija i Srbijanac koristio u značenju "uža Srbija" i "stanovnik uže Srbije (kao pandan onome 'prečanin')", nikada ni u primislima nisam imao neko pežorativno značenje. Ako se jedna reč izbaci iz rečnika, da li je to dovoljno da promeni stavove nekih ljudi prema drugim ljudima? I to - Srba prema Srbima?

Uobičajena je tendencija da se jezik obogaćuje. Eto, mi izbacijemo reči.

Međutim stvar mi postaje sve zabavnija. U on-line rečnicima nema prevoda reči Srbijanac na engleski, niti ima ispravnog prevoda engleske reči Serbian.

Hajde da uzmem da je reč zaista uvredljiva, pa je stvar opravdana. Ukucam reč "žabar" i, gle, pojavi se "wop". Nikad čuo, pogledam značenje, kad ono - Italijan!


deset_slukom deset_slukom 20:40 12.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

milisav68

Serbien - Srbija ; Serbe - Srbin ; serbisch - srpski.


Nekada sam učio nemački, ali sam ga retko koristio. Tek, ne pada mi na pamet kako bi se od reči Serbien izveo neki pandan našoj reči Srbijanac. Nisam siguran, mislim da nema takve reči. Verovatno koriste izraz "građanin Srbije".

EDIT: A da pogledaš onaj srpsko - nemački deo, da nema, možda, reči Srbijanac?
milisav68 milisav68 21:23 12.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

deset_slukom
Tek, ne pada mi na pamet kako bi se od reči Serbien izveo neki pandan našoj reči Srbijanac. Nisam siguran, mislim da nema takve reči. Verovatno koriste izraz "građanin Srbije".
A da pogledaš onaj srpsko - nemački deo, da nema, možda, reči Srbijanac?

Heh, tu ima - Srbijanac - Serbianer (aus Serbien), što potvrđuje ono što pričam - geografska odrednica (iz Srbije) brale.

Ima i Srbijanka - Serbianerin (aus Serbien), ali ima i Srbin - Serbe.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:23 12.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Da je reč "kompromitovana" (navodnici, jer još uvek mislim da nije) znam iz istih izvora koji tvrde da je ispravno reći srBski. A te izvore ič ne zarezujem.


Ih:)

Pa na ovom blogu, a ovde ipak nema mnogo tih sa velikim B, se te rasprave vode godinama, teško je ne čuti za to.

Nije to jedini slučaj kad se želja za uvredom pokušava zamaskirati nekim tobože racionalnim motivima, kao što su rečnici i tako to.

Pa imamo jasan primer sa terminom Šiptar, veoma lako je pokazati da oni sami sebe tako ili slično zovu, ali se ljute kad ih Srbi tako zovu.
I to treba poštovati, ako se ljute ne treba ih tako zvati, osim u slučaju kad želiš da ih povrediš.

Pošteno je reći, insistiram na terminu Šiptar jer ih ne volim, hoću da ih vređam, hoću da ih provociram, jer je jasno da je tako.

Isto sa terminom srbijanski.
Ok je reći, koristim ga, jer tim izrazom koliko god mogu više stavri i prava oduzimam srpskoj naciji, pa joj tako osporavam pravo na himnu, na zastavu, grb, reprezentaciju....., jer tako sve te stvari pestaju da budu nacionalne, stvari srpske nacije, već postaju državne, a pošto u državi ne postoje samo Srbi, sve te važne stvari pripadaju i svima drugima, tako Srbima oduzimamo pravo na ono što druge nacije imaju, himnu i ostalo.


Nema tu mnogo filozofije, jasno je kad postoji a kad ne postoji želja da se vređa. Kad Predator ili Zilikaka kaže srbijanac jasno je na šta se misli, ali kad ti to kažeš, opet je jasno.

Dovoljno hrabrosti da se to kaže iskreno bi rešilo sve nesporazume.

alselone alselone 21:30 12.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

alselone alselone 21:32 12.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

hoochie coochie man

Ih:)

Pa na ovom blogu, a ovde ipak nema mnogo tih sa velikim B, se te rasprave vode godinama, teško je ne čuti za to.

Nije to jedini slučaj kad se želja za uvredom pokušava zamaskirati nekim tobože racionalnim motivima, kao što su rečnici i tako to.

Pa imamo jasan primer sa terminom Šiptar, veoma lako je pokazati da oni sami sebe tako ili slično zovu, ali se ljute kad ih Srbi tako zovu.
I to treba poštovati, ako se ljute ne treba ih tako zvati, osim u slučaju kad želiš da ih povrediš.

Pošteno je reći, insistiram na terminu Šiptar jer ih ne volim, hoću da ih vređam, hoću da ih provociram, jer je jasno da je tako.

Isto sa terminom srbijanski.
Ok je reći, koristim ga, jer tim izrazom koliko god mogu više stavri i prava oduzimam srpskoj naciji, pa joj tako osporavam pravo na himnu, na zastavu, grb, reprezentaciju....., jer tako sve te stvari pestaju da budu nacionalne, stvari srpske nacije, već postaju državne, a pošto u državi ne postoje samo Srbi, sve te važne stvari pripadaju i svima drugima, tako Srbima oduzimamo pravo na ono što druge nacije imaju, himnu i ostalo.


Nema tu mnogo filozofije, jasno je kad postoji a kad ne postoji želja da se vređa. Kad Predator ili Zilikaka kaže srbijanac jasno je na šta se misli, ali kad ti to kažeš, opet je jasno.

Dovoljno hrabrosti da se to kaže iskreno bi rešilo sve nesporazume.



U sridu!
deset_slukom deset_slukom 21:41 12.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

milisav68

Heh, tu ima - Srbijanac - Serbianer (aus Serbien), što potvrđuje ono što pričam - geografska odrednica (iz Srbije) brale.

Ima i Srbijanka - Serbianerin (aus Serbien), ali ima i Srbin - Serbe.


Potvrđuje ono što pričaš? Pa ja ništa drugo i ne govorim: Srbijanac = građanin Srbije = geografska odrednica.
deset_slukom deset_slukom 21:48 12.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

hoochie coochie man

Pa na ovom blogu, a ovde ipak nema mnogo tih sa velikim B, se te rasprave vode godinama, teško je ne čuti za to.


Ja zahvatam malo šire kada definišem one sa velikim B.

Kad već spominješ blog - ovde sam u životu prvi put čuo da je dotična reč ružna.
emsiemsi emsiemsi 21:49 12.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

deset_slukom
hoochie coochie man
nego zato što se upravo u Srbiji taj izraz kompromitovao.


Nije tako, al hajd, uzmimo da jeste.
Ti, dakle, znaš da je taj izraz kompromitovan, da se neko vređa ako se on koristi, znaš da postoji drugi koji je i ispravan, i nekompromitovan, a niko se ne vređa ako se upotreblajva, ali i pored tog što sve to znaš ti insistiraš na tom kompromitovanom i za neke uvredljivom.

Zašto?


Ne, tvoja interpretacija je tendenciozna.

Ako pažljivo pročitaš ceo moj post, videćeš da sam ja upravo saznao zašto je kod nekih Srba taj izraz kompromitovan. Što se mene tiče, to je obična srpska reč.

Ako pažljivo pročitaš moje prethodne postove primetićeš, takođe, da ja ne insistiram na tom izrazu. Piši kako hoćeš, ali nemoj da se bez razloga vređaš ako ga neko upotrebi.

Ako ćeš da bloguješ, bilo bi lepo da naučiš da čitaš ono što je napisano.

Што се мене тиче ти, упорним коришћењем термина србијански, подјебаваш и тераш воду на млин разним усташоидима који упорно раде на разбијању српског националног бића. Срби су Срби, били овде или тамо (негде).
Знамо се !
milisav68 milisav68 21:53 12.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

deset_slukom
Potvrđuje ono što pričaš? Pa ja ništa drugo i ne govorim: Srbijanac = građanin Srbije = geografska odrednica.

Heh, pa ne ove, nego one Srbije.

Nisu Nemci od juče k`o neki.
deset_slukom deset_slukom 22:41 12.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

emsiemsi

Знамо се !


Ja tebe dovoljno poznajem, ali ćeš ti teško ikada dokučiti jedno normalno, građansko razmišljanje.

Krkar bi ti to rekao znatno živopisnije.

deset_slukom deset_slukom 22:43 12.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

milisav68

Heh, pa ne ove, nego one Srbije.

Nisu Nemci od juče k`o neki.


A, to... pa nije da nisu imali razloga.

Ali, šta je tu uvredljivo?
emsiemsi emsiemsi 07:28 13.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

deset_slukom
emsiemsi

Знамо се !


Ja tebe dovoljno poznajem, ali ćeš ti teško ikada dokučiti jedno normalno, građansko razmišljanje.

Krkar bi ti to rekao znatno živopisnije.


Док сам био млађи и ја сам се изражавао живописније, но, нисам у томе уживао.
Мера грађанског од стране перфидних људи (тебе и теби сличних) никада није била афирмативни еталон за мене.
Штавише, више сам ценио став ординарних и јасно видљивих ђубради него таквих (назови) умивених као што си ти.
milisav68 milisav68 08:16 13.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

deset_slukom
A, to... pa nije da nisu imali razloga.

Kojih razloga, sem geografske odrednice naroda koji je jedini imao samostalnu državu, jer je "Beogradski pašaluk" bio skoro 100% etnički "čist".

I to sa današnjom Srbijom nema veze, jer je teritorija proširena i tu sad žive i neki drugi narodi koji nisu Srbi, pa tako ni ti ne možeš da budeš Srbijanac, a ni bilo ko drugi van tog pašaluka, već samo državljanin Srbije.
Ali, šta je tu uvredljivo?

Ma nije uvredljivo nego pogrešno, a uvredljiva je namera da se takav arhaizam (uslovno rečeno) nametne kao standard.

Jer, navodno Turska (imperija) je zaostala, a Austrougarska (čitaj Evropa/EU) je civilizacija, pa ste i vi zaostali, a mera vam je "Beogradski pašaluk".

I ja nemam problem sa tim, meni je to simpatično, jer otkriva želju onog (ko to zagovara) da bude veći u sopstvenim očima, tako što će nekog da predstavi manjim, na osnovu nekog pluskvamperfekta.
cane cane 12:54 13.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Laslo iz tvog pitanja je, pretpostavljam, građanin Hrvatske mađarskog porekla. Isto se može reći - građanin Srbije, ko ne voli izraz Srbijanac.


govedo - a koji izraz postoji za 'gradjanina hrvatske madjarskog porekla', kao sto navodno postoji za gradanina srbije madjarskog porekla?

deset_slukom deset_slukom 13:18 13.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

emsiemsi

Штавише, више сам ценио став ординарних и јасно видљивих ђубради него таквих (назови) умивених као што си ти.


Nacisti su ljudi od principa, poštujem to.

Inače, ili si umiven ili nisi - nema nazovi. Nacisti cene sebi slične po prirodi stvari, pošto ne cene one druge.
deset_slukom deset_slukom 13:39 13.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

milisav68

Kojih razloga, sem geografske odrednice naroda koji je jedini imao samostalnu državu, jer je "Beogradski pašaluk" bio skoro 100% etnički "čist".

I to sa današnjom Srbijom nema veze, jer je teritorija proširena i tu sad žive i neki drugi narodi koji nisu Srbi, pa tako ni ti ne možeš da budeš Srbijanac, a ni bilo ko drugi van tog pašaluka, već samo državljanin Srbije.



Na ove razloge sam mislio:

Wikipedia
Spor oko upotrebe prideva srbijanski ili srpski potiče iz 1882. godine, kada je Kneževina Srbija postala kraljevina, a kralj Milan krunisan za srpskog kralja. Naime, ubrzo nakon krunisnja stiže poruka iz Beča kojom Austro-Ugarska zahteva da kralj „ne može biti srpski, već srbijanski“, odnosno da svoj kraljevski pridev utemelji na teritorijalnoj a ne etničkoj odrednici, budući da njegova mala kraljevina nema jurisdikciju nad Srbima van Srbije.


Nema to veze ni sa današnjom Srbijom, ni sa bilo kojom. To je isključivo stvar jezika. Ako je pre sto pedeset godina Srbijanac bio stanovnik Srbije, isto je to i danas.

Inače, sigurno bi se našlo dosta analogija sa našim "slučajem", kada bi se neko upustio u istragu. Recimo:

Finn - Finac
Finlander - stanovnik Finske






cane cane 14:41 13.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Finlander - stanovnik Finske


na kom jeziku je ova rec, govedo?
i gde si nasao da ona oznacava 'stanovnike finske'.

koja rec oznacava stanovnike hrvatske? amerike? francuske?

imas jos neki obskurniji primer da dokazes nedokazivo?
alselone alselone 16:35 13.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...


dosta analogija

Finn - Finac
Finlander - stanovnik Finske


deset_slukom deset_slukom 18:18 13.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

cane
obskurniji


Opskurno.

Na finskom, naravno.
deset_slukom deset_slukom 18:26 13.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

alselone

dosta analogija

Finn - Finac
Finlander - stanovnik Finske




Šta je tu smešno? Analogija je potpuna sa Srbin - Srbijanac.

Ti si, makar, pametan pa ćeš razumeti:

Onog momenta kada se u nekom zvaničnom rečniku tipa Klajnovih jezičkih nedoumica pojavi da su neispravne reči Srbijanac i srbijanski, vi ćete biti u pravu.


alselone alselone 18:47 13.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...


Šta je tu smešno?


Ti si smesan. Tvoj trud je smesan.

Prvo sam ti rekao da najbrojis par primera za to jezicko pravilo na sta si mi odgovorio da sam radikal (?!). Onda sam te lepo zamolio, iskulirao si. Onda ti je jos neko rekao, pa si nasao taj smesni primer na finskom jeziku koji cak nije ni tacan, jako je diskubabilno da li je tako kako si rekao ili su to sinonimi. Ali me zaista mrzi da istrazujem, pogledao sam par minuta po netu i cini se tako. I za taj jedan primer si rekako kako ih ima jako puno. Sto je takodje smesno.

Drugo, termin koristis namerno pogresno, HCM je objasno verovatno zasto. Termin "Srbijanac" je koriscen za stanovnika uze Srbije. Onda su ga mediji Hrvatske i Bosne poceli zestoko koristiti posle rata za sve u Srbiji i kod nas ga je preuzeo poseban tip ljudi, naglasavajuci taj termin i kada treba i kada ne treba, ponovo iz razloga uvrede.

P.S. Ako vec volis YT i potvrde preko spotova i imena grupa, molim te proveri da li se kaze finnish anthem, ili finlanders (ili kako god) anthem.
milisav68 milisav68 19:27 13.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

deset_slukom
Na ove razloge sam mislio

Jeste, da slučajno Beogradski pašaluk ne razmišlja o širenju.

To je politika, a jezik je izgovor.

Zašto danas ne insistiraju na tome nego kažu " serbische Premier".
deset_slukom deset_slukom 19:42 13.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

alselone
I za taj jedan primer si rekako kako ih ima jako puno. Sto je takodje smesno.


Da citiram sebe:
sigurno bi se našlo dosta analogija sa našim "slučajem"


Nisam te nabedio da si radikal, verovatno si potpao pod "radikalski način vođenja razgovora", što i ovde potvrđuješ.

Termin "Srbijanac" je uvek značio isto, bez obzira kako se koristio. Znači, koristim ga ispravno. Odnosno - ovde ga koristim, u svrhu rasprave, a u životu ne. U SFRJ smo, pre svega, bili Jugosloveni, pa se ne sećam da sam često imao potrebu da se izjašnjavam o nekoj užoj pripadnosti. Danas su okolnosti drugačije.

Siguran sam da je, u ovom slučaju, "uvreda u ušima slušaoca".


alselone alselone 20:01 13.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Sta znaci ovaj naslov videa osim da potvrduje ono sto sam rekao? Finlandia je ime pesme.
deset_slukom deset_slukom 20:03 13.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

milisav68

Zašto danas ne insistiraju na tome nego kažu " serbische Premier".


Ima često i "Serbiens Premier". Sada ne insistiraju, sve im je jedno. Bitno je da je jezički ispravno, što je kod nas, recimo, najmanje bitno.
deset_slukom deset_slukom 20:13 13.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

alselone
Sta znaci ovaj naslov videa osim da potvrduje ono sto sam rekao? Finlandia je ime pesme.


Meni naslov pesme govori da je to himna države Finske a ne finskog naroda (etničke grupe).

Generalno mislim da je traženje paralela zaludna rabota. Rečnik u ruke...
alselone alselone 20:23 13.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Meni naslov pesme govori da je to himna države Finske a ne finskog naroda (etničke grupe).


Gospode boze, ti jezicka pravila izvlacis iz imena pesama.

Finlandia ne znaci nista, to je ime pesme.

Finn je isto sto i Finlander, sinonim, nema to znacenje o kom ti mastas, pripadnik nacije i stanovnik drzave.

Generalno mislim da je traženje paralela zaludna rabota. Rečnik u ruke...

Generalno mislim da je trazenje paralela pravi nacin da se takvima kao ti pokaze koliko lupetaju jer se tu uvek pocinju migoljiti i skretati temu.

milisav68 milisav68 20:46 13.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

deset_slukom
Ima često i "Serbiens Premier". Sada ne insistiraju, sve im je jedno. Bitno je da je jezički ispravno, što je kod nas, recimo, najmanje bitno.

Pa da, jebeš jednačenje suglasnika po zvučnosti.
cane cane 21:24 13.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...


Na finskom, naravno.


really, govedo?



We are sorry, there is no translation of "finlander" in our website, would you like to write a translation for finlander
deset_slukom deset_slukom 21:56 13.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

alselone

Finlandia ne znaci nista, to je ime pesme.


Znači, Sibelius komponovao pesmu i nazvao je ništa. I postade himna.

Finlandia may also refer to:
The Latin name for Finland (used, for example, in Spanish, Italian, Galician, etc.)

alselone

Finn je isto sto i Finlander, sinonim, nema to znacenje o kom ti mastas, pripadnik nacije i stanovnik drzave.


Wikipedia

The terms Finns and Finnish people (Finnish: suomalaiset, Swedish: finnar) may refer in English to ethnic Finns, not including other ethnic groups in Finland, such as Finland Swedes and Russians in Finland.[15][16] In contrast to this definition, the term Finns may also refer to all inhabitants of Finland, regardless of their ethnic affiliation, i.e. also Somalis in Finland.


Finlander

1.
an inhabitant of Finland, especially a native who customarily speaks Swedish.


Ove dve definicije govore da postoji jasna razlika između dve reči i da nisu sinonimi. Međutim, očigledno je da ljudima nije naročito stalo.

alselone
Generalno mislim da je trazenje paralela pravi nacin da se takvima kao ti pokaze koliko lupetaju jer se tu uvek pocinju migoljiti i skretati temu.


Traženje paralele je glupost. Svaki jezik je priča za sebe i odgovore ovog tipa treba da traži u udžbenicima i rečnicima svog a ne tuđeg jezika.

Ukratko, ti sada mene ubeđuješ da su u srpski rečnik, diverzijom mrzitelja Srba i svega što je srpsko, upale neke reči koje, zapravo, ne postoje.



deset_slukom deset_slukom 22:05 13.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

cane

Na finskom, naravno.


really, govedo?



Računam - budali mogu da napišem što god hoću.

Finski je mnogo komplikovan, ništa se ne razume. Čak ne kažu Finland, nego Suomi.


cane cane 22:26 13.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

slazem se, sebi mozes da napises sta god hoces, govedo.
alselone alselone 23:27 13.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Znači, Sibelius komponovao pesmu i nazvao je ništa. I postade himna.


Glupiras se. Nije je nazvao nista. Nego si ti smesan sto baziras znanje na imenama pesama.


Finlandia may also refer to:
The Latin name for Finland (used, for example, in Spanish, Italian, Galician, etc.)

Dobro i? Ime drzave u drugom jeziku. Bas ono sto sam i pretpostavio, sinonimi.

Jesu sinonimi.

Sklapas odgovore sa dva razlicita sajta. Evo sa recnika kog si citirao, posto ih volis.

Finn
a native or inhabitant of Finland.

Finlander
an inhabitant of Finland, especially a native who customarily speaks Swedish.

Međutim, očigledno je da ljudima nije naročito stalo.

A tebi bas jeste. Zbog gramatike, je l' tako?


Svaki jezik je priča za sebe i odgovore ovog tipa treba da traži u udžbenicima i rečnicima svog a ne tuđeg jezika.

Pa ovo ti govorimo od prvog vagona. Nadji u nasem recniku primer. Ti si krenuo za tudjim recnicima jer si tamo konacno uspeo da nadjes jedan primer, koji to i nije.


Ukratko, ti sada mene ubeđuješ da su u srpski rečnik, diverzijom mrzitelja Srba i svega što je srpsko, upale neke reči koje, zapravo, ne postoje

Ne. Glupiras se ponovo. Rec postoji cim moze da se izgovori. Nego je ti koristis pogresno i pezorativno, iz zelje da uvredis a sve vodeci se za modom koju su postavili HTV i kako se vec zove bosanska televizija.
deset_slukom deset_slukom 02:44 14.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Čisto radi tačnosti - Finlandija nije himna Finske, nego je to:

Maamme (Finnish: [ˈmɑːmːe], "our land”) or Vårt land (Swedish: [ˈvoːʈ ˈlanːd]) is the title of Finland's national anthem.


alselone
Reč postoji cim moze da se izgovori. Nego je ti koristis pogresno i pezorativno, iz zelje da uvredis a sve vodeci se za modom koju su postavili HTV i kako se vec zove bosanska televizija.


Više puta sam rekao da reč ne koristim, ali ti znaš da je koristim iz želje da uvredim. Radikal.

Hajde mi navedi nekoliko primera ispravnog korišćenja reči "Srbijanac" i "srbijanski", pa da mogu bez straha da ih koristim. Strašno sam radoznao.
milisav68 milisav68 06:47 14.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

deset_slukom
Hajde mi navedi nekoliko primera ispravnog korišćenja reči "Srbijanac" i "srbijanski", pa da mogu bez straha da ih koristim. Strašno sam radoznao.

Probaj nekome da šapneš "Srbijanac" i "srbijanski", pa će da te pita kakav "Srpijanac" i "srpijanski".

A možeš i da mu kažeš da napiše to što si mu šapnuo, pa ćeš da vidiš kako funkcioniše neko glupo i zaostalo pravilo - "Piši kao što govoriš", u kombinaciji sa gramatičkim pravilom - "Jednačenje suglasnika po zvučnosti".
alselone alselone 08:20 14.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Hajde mi navedi nekoliko primera ispravnog korišćenja reči "Srbijanac" i "srbijanski", pa da mogu bez straha da ih koristim. Strašno sam radoznao.


Bahaha, sad ti trazis primer od mene? Nije valjda da si spao na te radikalske grane?

Nema uopste problema, prvo ti meni daj primer nekoliko primera iz srpskog recnika koji se grade istim jezickim pravilom pa cu ja tebi dati nekoliko primera ispavnog koriscenja reci "Srbijanac".
deset_slukom deset_slukom 08:45 14.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

milisav68

Probaj nekome da šapneš "Srbijanac" i "srbijanski", pa će da te pita kakav "Srpijanac" i "srpijanski".

A možeš i da mu kažeš da napiše to što si mu šapnuo, pa ćeš da vidiš kako funkcioniše neko glupo i zaostalo pravilo - "Piši kao što govoriš", u kombinaciji sa gramatičkim pravilom - "Jednačenje suglasnika po zvučnosti".


Ništa te nisam razumeo. Zašto bi se ovde dešavalo neko jednačenje?

Zvuči mi kao neki "argument" za odbranu "srbstva".
deset_slukom deset_slukom 08:47 14.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

alselone

Nema uopste problema, prvo ti meni daj primer nekoliko primera iz srpskog recnika koji se grade istim jezickim pravilom pa cu ja tebi dati nekoliko primera ispavnog koriscenja reci "Srbijanac".


Vidim da smo završili diskusiju, na opšte zadovoljstvo.
alselone alselone 08:57 14.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...


Vidim da smo završili diskusiju, na opšte zadovoljstvo.



Ponovo bezis kad se pomene primer, a trazis primere. Cudan si ti covek.
milisav68 milisav68 09:16 14.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

deset_slukom

Ništa te nisam razumeo. Zašto bi se ovde dešavalo neko jednačenje?

A zašto ne bi?
Bitno je da je jezički ispravno, što je kod nas, recimo, najmanje bitno.

deset_slukom deset_slukom 18:12 14.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

milisav68
deset_slukom

Ništa te nisam razumeo. Zašto bi se ovde dešavalo neko jednačenje?

A zašto ne bi?
Bitno je da je jezički ispravno, što je kod nas, recimo, najmanje bitno.



I dalje te ne razumem. Šta je jezički ispravno u "Srpijanac"?
milisav68 milisav68 19:15 14.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

deset_slukom
I dalje te ne razumem. Šta je jezički ispravno u "Srpijanac"?

Pa nije ispravno, nego se to dobija kada tiho izgovoriš "Srbijanac", zato i postoji pravilo o jednačenju suglasnika po zvučnosti, gde B prelazi u P (i ne samo B), pa onda imaš Srbija - srpski, umesto srbski jezik (ili srbijanski).

A to što taj izraz postoji u rečnicima je posledica politike onog vremena, i označavao je geografski pojam za ljude koji su živeli u tadašnjoj Srbiji.
deset_slukom deset_slukom 20:08 14.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

milisav68

A to što taj izraz postoji u rečnicima je posledica politike onog vremena, i označavao je geografski pojam za ljude koji su živeli u tadašnjoj Srbiji.


Kojeg vremena? Moj rečnik je iz 2004. a siguran sam da i u današnjim rečnicima piše isto.

A ovi "argumenti" koje navodiš su čista psihodelija.
milisav68 milisav68 20:19 14.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

deset_slukom
Kojeg vremena? Moj rečnik je iz 2004. a siguran sam da i u današnjim rečnicima piše isto.

Hoćeš da kažeš da ne postoje reči koje i dalje stoje po rečnicima, i koje se povremeno koriste, ali su izgubile početni smisao.
A ovi "argumenti" koje navodiš su čista psihodelija.

Jednačenje suglasnika po zvučnosti ti je psihodelija?

Bolje ti je da prestaneš da se vadiš, jer se ponašaš kao malo dete kada uhvate da je napravilo neku glupost.
alselone alselone 20:25 14.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

Bolje ti je da prestaneš da se vadiš, jer se ponašaš kao malo dete kada uhvate da je napravilo neku glupost.


Vidis da je u kondiciji. Ti si koji, treci, cetvrti kog umara? I sve zbog gramatike! Takvi su ti srbijanci pripadnici manjina, zivot dadose za gramatiku i pravopis.
milisav68 milisav68 20:39 14.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

alselone
Vidis da je u kondiciji. Ti si koji, treci, cetvrti kog umara? I sve zbog gramatike! Takvi su ti srbijanci pripadnici manjina, zivot dadose za gramatiku i pravopis.

Ma dosadno mi, sada je mrtvi deo sezone, pa ubijam vreme.
deset_slukom deset_slukom 20:40 14.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

milisav68

Jednačenje suglasnika po zvučnosti ti je psihodelija?


Pa da, jednačenje na taj način je čista psihodelija. Samo radikalski um može da dvokorak pravilno izvede u tri koraka.
alselone alselone 20:45 14.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

milisav68
alselone
Vidis da je u kondiciji. Ti si koji, treci, cetvrti kog umara? I sve zbog gramatike! Takvi su ti srbijanci pripadnici manjina, zivot dadose za gramatiku i pravopis.

Ma dosadno mi, sada je mrtvi deo sezone, pa ubijam vreme.


Vidim da si i ti postao radikal. To je to, mozes sad u ilegalu.
milisav68 milisav68 20:56 14.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

deset_slukom
Pa da, jednačenje na taj način je čista psihodelija. Samo radikalski um može da dvokorak pravilno izvede u tri koraka.



Dis is d džouk bre!
milisav68 milisav68 20:57 14.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

alselone
Vidim da si i ti postao radikal. To je to, mozes sad u ilegalu.

Ma gde sad da prekinem, vidiš da je krenuo sa basketom.
deset_slukom deset_slukom 21:39 14.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

milisav68
deset_slukom
Pa da, jednačenje na taj način je čista psihodelija. Samo radikalski um može da dvokorak pravilno izvede u tri koraka.



Dis is d džouk bre!


OK, vidiš da se i ja suzdržavam. Mis'im - ozbiljan si, al' sve ne mogu da verujem.

milisav68 milisav68 22:03 14.12.2015

Re: Vukovar, Sarajevo...

deset_slukom
OK, vidiš da se i ja suzdržavam. Mis'im - ozbiljan si, al' sve ne mogu da verujem.

Ma ne bre, nego imitiram Žoca kad komentariše sudijske nebuloze.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana