Društvo| Gradjanske inicijative| Kultura| Ljudska prava| Mediji

OTVORENO PISMO Ivanu Tasovcu

Filip Mladenović RSS / 10.12.2015. u 18:20

Sa reči na DELA!
Sa reči na DELA!
OTVORENO PISMO MINISTRU KULTURE i INFORMISANJA Republike Srbije

 

Poštovani gospodine Tasovac,

kao novinar RTS/Radio Beograd 202 obraćam Vam se sa zahtevom da učinite sve što je u skladu sa Zakonom o javnim medijskim servisima, kako bi RTS i RTV lako i efikasno prešli sa budžetskog na finansiranje plaćanjem RTV takse.

Umesto upućivanja manje ili više duhovitih otvorenih pisama i poruka generalnom direktoru RTS-a, budite ljubazni i odgovorni, pa kao Ministar kulture i informisanja ispoštujte član 35. pomenutog zakona:

Republika Srbija obezbeđuje stabilno i dovoljno finansiranje osnovne delatnosti javnog medijskog servisa.

Način i uslovi obezbeđivanja sredstava za finansiranje delatnosti iz stava 1. ovog člana ne smeju uticati na uređivačku nezavisnost i institucionalnu autonomiju javnog medijskog servisa.

Naravno da situacija u JMU RTS nije idealna, naravno da ima kadrovskih promašaja i viška zaposlenih, naravno da ima prostora za uštede i racionalizaciju, za novu sistematizaciju.... Kucate na otvorena vrata, i na tome se upravo radi. Biće smanjen broj zaposlenih, biće usvojena nova sistematizacija, biće ušteda najverovatnije na honorarcima, čemu sam svedok svih ovih godina...

Ali, poštovani ministre, Vi od drveta na koje vešate ceo RTS ne vidite šumu.Ta šuma koju ne vidite je inertnost države, njenih institucija i činovnika da PRIMENE već donete zakone i da maksimalno pomognu proces "skidanja" RTS i RTV sa budžeta Republike Srbije.

Zašto ste toliko nedobronamerni i tako zlovoljni kada su u pitanju RTS i RTV!?

Ne podnosite gospodina Dragana Bujoševića? I ja ga ne podnosim, pa to nije razlog da budem nedobronameran i zlovoljan kao novinar "Dvestadvojke".

Predlažem Vam, zahtevam od Vas do već naredne nedelje zasučete rukave, odobrovoljite se i POMOGNETE RTS-u i RTV-u da stanu na zdrave finansijske noge, kao svi javni servisi u Evropi, poput HRT-a, koji pominjete u otvorenom pismu.

Kako? Dok se srpsko pravosudje ne približi u svojoj efikasnosti hrvatskom pravosudju, i dok se ne popravi ekonomsko stanje većine stanovništva Srbije, prelazno rešenje je naplata RTV takse preko računa za struju.

A da bi se RTV taksa naplaćivala kao integralni deo EPS računa za struju, potrebno je učiniti još jedan važan korak:  Da premijer ili ministarka energetike i Vi zajedno izadjete u javnost sa informacijom o (n)ovom načinu plaćanja RTV takse, uz istovremeno ispunjavanje SNS predizbornih obećanja 2012. godine. Da Vas podsetim da je tada SNS obećao građankama i građanima Srbije da će pored jeftinije struje tokom noći uvesti i 2 (dva) sata jeftinije struje tokom dana, kada dodje na vlast.

Posle dolaska na vlast, 1. oktobra 2012. ministarka energetike Zorana Mihajlović je uradila sledeće (TANJUG javlja):

"EPS pristao na uvođenje jeftine struje dva sata dnevno, sutra odgovor Agencije za energetiku

Tanjug | 01. 10. 2012. - 14:07h 

Ministarka energetike Zorana Mihajlović izjavila je danas da je EPS dao pozitivan odgovor na zahtev o uvođenju jeftine struje dnevno u trajanju od dva sata i da se sada čeka saglasnost nezavisne Agencije za energetiku.

Zorana Mihajlović je navela i da je EPS dao vremenski i dinamički okvir kako je moguće uvesti dva sata jeftine struje dnevno i da će to javnosti biti naknadno saopšteno."


Na žalost, od ovoga nije bilo ništa, ali je sada prilika da se predizborno obećanje SNS-a iz 2012. godine ispuni, uz uvodjenje RTV takse kao integralnog dela računa za utrošenu električnu energiju.

Alternativa ovom predlogu je primer susedne Crne Gore. Tamo stanovništvo ima jeftiniju struju tokom svake noći, dakle kao i u Srbiji, plus jeftinija struja tokom celog dana NEDELJOM, kada se ne ide ni na posao ni u školu.

Samo uz ovakvu kombinaciju RTV taksa može proći uz EPS račune, vodeći računa i o interesima osiromašenog stanovništva Srbije i o neophodnosti postojanja i uspešnog rada javnih medijskih servisa, kao jedine brane sve većoj kretenizaciji preko tzv. komercijalnih medija i duhovnom obeshrabrivanju gradjanstva naše zemlje.

U Beogradu, 10. decembra 2015.                                                  Filip Mladenović         

                    

                                                                                                                   

Atačmenti



Komentari (141)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 18:28 10.12.2015

1.



Šta je, ukinuo ti budžetske pare za firmicu, pa si se ukenjao?

ŽIVEO TASOVAC!!!
nikvet pn nikvet pn 19:07 10.12.2015

Re: 1.


Тасо царе не дај паре !
anonymous anonymous 19:45 10.12.2015

Re: 1.

nikvet pn

Тасо царе не дај паре !


Нема лове .....за лопове...



looping looping 18:28 10.12.2015

1

biće ušteda najverovatnije na honorarcima, čemu sam svedok svih ovih godina.

Znači, u tom zecu leži grm!
A ja se pitao svih ovih blogova zašto ti zastupaš da svi građani finansiraju RTS, uključujući i one koji ga ne gledaju. Mislio sam da su u pitanju neke plemenite namere, kad ono međutim.
Hoću moj honoraaarrrr!

Građani Srbije u službi RTS-a.
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:34 10.12.2015

Re: 1

looping
biće ušteda najverovatnije na honorarcima, čemu sam svedok svih ovih godina.Znači, u tom zecu leži grm!A ja se pitao svih ovih blogova zašto ti zastupaš da svi građani finansiraju RTS, uključujući i one koji ga ne gledaju. Mislio sam da su u pitanju neke plemenite namere, kad ono međutim.Hoću moj honoraaarrrr!


Moj mesečni honorar je 7 (sedam) hiljada dinara. Dakle, ne radi se o mom skromnom honoraru, već o PRIMENI već donetih zakona!

Radi se o neophodnosti da Srbija, kao sve normalne i pristojne države, kako u regionu tako i u Evropi, ima stabilan i nezavisni Javni medijski servis!

Da možete večeras na miru da gledate istorijsku utakmicu fudbalskog kluba "Partizan", kao da ste na stadionu sa plaćenom ulaznicom, koja je skuplja od MESEČNOG iznosa RTV takse!

gedza.73 gedza.73 19:09 10.12.2015

Re: 1

Radi se o neophodnosti da Srbija, kao sve normalne i pristojne države, kako u regionu tako i u Evropi, ima stabilan i nezavisni Javni medijski servis!

Oki, doki.
Sledeća stavka. Broj zaposlenih.

U stvari prva stavka je broj zaposlenih, pa kvalitetan program pa tek onda taksa.
Kako ti napisa, ne radi se o 'skromnoj' pretplati već o principu.

Šarmantna Novosađanka Ena Popov

(30) rešila je da napusti TV „Pink“, gde je dve godine vodila emisiju „Tačno u podne“, i pređe na RTV Vojvodina, gde je dobila svoju autorsku emisiju, saznaje „Blic“.

Ena je s čelnicima novosadske televizije za svoju emisiju u trajanju od 48 minuta, koja će se emitovati četiri puta nedeljno, dogovorila honorar od 300.000 dinara mesečno. Interno se ovaj ugovor sa RTV Vojvodina zove još i „zlatni ugovor“, pa nije ni čudo što Ena nije mnogo razmišljala o tome da li će ga prihvatiti.


Samo uz ovakvu kombinaciju RTV taksa može proći uz EPS račune, vodeći računa i o interesima osiromašenog stanovništva Srbije

Imam i ja ideju. Da se uvede taksa na mleko i hleb (simboličan iznos, sto dinara na primer), da se seljacima poveže penzioni staž.

Zašto da bude povlašćena samo kasta koja radi u državnim preduzećima koja su u stečaju?

Sad mi pade još nešto na pamet. Jel' ima javno negde da se vidi koliki je broj zaposlenih u RTS-u, plate po kategorijama, prihodi-rashodi, ulaganja u opremu, bolovanja...

Da možete večeras na miru da gledate istorijsku utakmicu fudbalskog kluba "Partizan", kao da ste na stadionu sa plaćenom ulaznicom, koja je skuplja od MESEČNOG iznosa RTV takse!

Baš neću da gledam 'Partizan', 'oću 'Selo veselo'.

Meni se RTS sviđa (ono što ponekad pogledam) a mnogo me zabole za HRT.
I redovno sam plaćao onu pretplatu do zadnja dva, tri meseca.
looping looping 19:37 10.12.2015

Re: 1

Radi se o neophodnosti da Srbija, kao sve normalne i pristojne države, kako u regionu tako i u Evropi, ima stabilan i nezavisni Javni medijski servis!

E pa, guess what?
Srbija nikad nije ni imala nezavisan javni medijski servis a nemaju ga ni ostale normalne/pristojne države, niti su ga imale.
Bez uvrede ali živiš u zabludi mladi veseljače. Mogao je neko to i ranije da ti saopšti.
Da možete večeras na miru da gledate istorijsku utakmicu fudbalskog kluba "Partizan", kao da ste na stadionu sa plaćenom ulaznicom, koja je skuplja od MESEČNOG iznosa RTV takse!

A zamisli da ja živim u inostranstvu, imam stan u Srbiji u kome nemam TV a neki RTS honorarci me teraju da plaćam taksu.
već o PRIMENI već donetih zakona!

Neko donese zakon gde se ukida osnovno ljudsko pravo izbora?
A ti naravno insistiraš da se zakon poštuje kako bi redovno dobijao svoj honorar od 7000 dinara. Stvarno lepo od tebe.
anonymous anonymous 19:46 10.12.2015

Re: 1

Filip Mladenović
looping
biće ušteda najverovatnije na honorarcima, čemu sam svedok svih ovih godina.Znači, u tom zecu leži grm!A ja se pitao svih ovih blogova zašto ti zastupaš da svi građani finansiraju RTS, uključujući i one koji ga ne gledaju. Mislio sam da su u pitanju neke plemenite namere, kad ono međutim.Hoću moj honoraaarrrr!


Moj mesečni honorar je 7 (sedam) hiljada dinara. Dakle, ne radi se o mom skromnom honoraru, već o PRIMENI već donetih zakona!

Radi se o neophodnosti da Srbija, kao sve normalne i pristojne države, kako u regionu tako i u Evropi, ima stabilan i nezavisni Javni medijski servis!

Da možete večeras na miru da gledate istorijsku utakmicu fudbalskog kluba "Partizan", kao da ste na stadionu sa plaćenom ulaznicom, koja je skuplja od MESEČNOG iznosa RTV takse!




Ко о чему ти о.....

REŠENJE za RTV TAKSU!
Filip Mladenović RSS / 17.11.2015. u 03:03

Мрзим репризе....

cane cane 20:36 10.12.2015

Re: 1

Radi se o neophodnosti da Srbija, kao sve normalne i pristojne države, kako u regionu tako i u Evropi, ima stabilan i nezavisni Javni medijski servis!


jebao te 'region' - sta god to znacilo, a samim tim te jebali i 'pristojni javni/e servisi/kuce'

zadnjapetoletka zadnjapetoletka 09:28 11.12.2015

Re: 1

A lepo sam ti govorio da ce doci vreme kad ce ti nedostajati Tijanic.
zaharaga zaharaga 14:31 11.12.2015

Re: 1

Filip Mladenović
looping
biće ušteda najverovatnije na honorarcima, čemu sam svedok svih ovih godina.Znači, u tom zecu leži grm!A ja se pitao svih ovih blogova zašto ti zastupaš da svi građani finansiraju RTS, uključujući i one koji ga ne gledaju. Mislio sam da su u pitanju neke plemenite namere, kad ono međutim.Hoću moj honoraaarrrr!


Moj mesečni honorar je 7 (sedam) hiljada dinara. Dakle, ne radi se o mom skromnom honoraru, već o PRIMENI već donetih zakona!

Radi se o neophodnosti da Srbija, kao sve normalne i pristojne države, kako u regionu tako i u Evropi, ima stabilan i nezavisni Javni medijski servis!

Da možete večeras na miru da gledate istorijsku utakmicu fudbalskog kluba "Partizan", kao da ste na stadionu sa plaćenom ulaznicom, koja je skuplja od MESEČNOG iznosa RTV takse!



Postovani,

Aman, koliko da ti pricam da ne gledam televiziju. Bas me briga za RTV, nek crkne! I RTS nek crkne! 202 nek crkne prvi! Partizan moze da crkne! Zvezda moze da crkne! Bole me, bre, briga i za nogomlat i za televiziju i za radio! Privatizujte se, pa ako ne ide, menjajte struku.

I pitam se da li bi onaj strasburski sud primio zalbu da elektrodistribucija naplacuje usluge koje ne isporucuje? I da li postoje neka ljudska prava da se ne smeju naplacivati usluge koje se ne koriste?

I uzgred, u belom svetu, drzavni TV i RADIO, ako postoje, NEMAJU REKLAME. Dokle god ima reklama na programu, RTS i RTV i bilo koja druga medijska kuca nema pravo da trazi bilo kakve pare ni od drzave iz budzeta ni iz mog licnog budzeta. I dokle god ja nemam pravo direktnog odlucivanja o upravnom odboru i programu tih RT, od mene nemaju pravo da traze pare. Mogu da traze samo DOBROVOLJNE priloge, kao npr. NPR.

A tvoj mesecni honorar treba smanjiti za 7 (sedam) hiljada dinara.

Dosta, bre!


karabasbarabas karabasbarabas 23:12 11.12.2015

Re: 1

To kao kad Vektor poskupi usluge pa kad ih pitas kako to oni ti kazu Postovani pa ti ga zavuku.
A kad potpisujes ugovor zaborave da ti napomenu da izlazak iz tok kola kosta 12000 dinara. Tako da oni ladno mogu da podignu cene koliko hoce, ti moras da cutis i trpis ako ti se ne placaju penali, direktno u suprotnosti sa zakonom o zastiti potrosaca.
RTS uci od mladje kablovske brace.

Ribozom Ribozom 19:17 10.12.2015

da podrzim

Ja malo nisam upucen u problematiku, ali cesto citam da ljudi ne zele da placaju pretplatu pa eto, ako mogu da doprinesem.

TV pretplata mora da se placa.

Norveska drzavna televizija i radio NRK ima 3500 zaposlenih, slicno kao RTS. Imaju tri TV kanala i 10-ak radija (uglavnom muzickih). Od 3500 radnika 1000 radi u lokalnim dopisnistvima.
Placanje TV licence je obavezno, i registruju te cim kupi radio ili tv uredjaj. Pretplata se placa 2 puta godisnje a iznosi mesecno oko 3000 dinara. S obzirom da su cene svega u Norveskoj oko 10x puta vece, mislim da bi pretplata od 300 dinara bila ok za Srbiju. Napomena: Cana kablovske se dodatno placa.
Napomena 2: Kvalitet programa je na RTS-u malo bolji (po meni)
Napomena 3: Mogucnost ne placanja, bojkotovanja, srbovanja ne postoji.
Sepulturero Sepulturero 20:21 10.12.2015

Re: da podrzim

Ribozom
Ja malo nisam upucen u problematiku, ali cesto citam da ljudi ne zele da placaju pretplatu pa eto, ako mogu da doprinesem.

TV pretplata mora da se placa.

Norveska drzavna televizija i radio NRK ima 3500 zaposlenih, slicno kao RTS. Imaju tri TV kanala i 10-ak radija (uglavnom muzickih). Od 3500 radnika 1000 radi u lokalnim dopisnistvima.
Placanje TV licence je obavezno, i registruju te cim kupi radio ili tv uredjaj. Pretplata se placa 2 puta godisnje a iznosi mesecno oko 3000 dinara. S obzirom da su cene svega u Norveskoj oko 10x puta vece, mislim da bi pretplata od 300 dinara bila ok za Srbiju. Napomena: Cana kablovske se dodatno placa.
Napomena 2: Kvalitet programa je na RTS-u malo bolji (po meni)
Napomena 3: Mogucnost ne placanja, bojkotovanja, srbovanja ne postoji.


Колико ја знам, у многим земљама ЕУ се не плаћа претплата. Исправите ме ако грешим. Плаћа се провајдерима који често имају интегрисано ТВ, интернет и телефон. Не знам да ли они нешто плаћају.
cane cane 20:40 10.12.2015

Re: da podrzim

Mogucnost ne placanja, bojkotovanja, srbovanja ne postoji.


pretpostavljam da ni mogucnost ne_pismenosti, za pocetak, ne postoji.

Ribozom Ribozom 21:49 10.12.2015

Re: da podrzim

@sepulturero



https://en.wikipedia.org/wiki/Television_licence
emsiemsi emsiemsi 23:31 10.12.2015

Re: da podrzim

Ribozom
Ja malo nisam upucen u problematiku, ali cesto citam da ljudi ne zele da placaju pretplatu pa eto, ako mogu da doprinesem.

TV pretplata mora da se placa.

Norveska drzavna televizija i radio NRK ima 3500 zaposlenih, slicno kao RTS. Imaju tri TV kanala i 10-ak radija (uglavnom muzickih). Od 3500 radnika 1000 radi u lokalnim dopisnistvima.
Placanje TV licence je obavezno, i registruju te cim kupi radio ili tv uredjaj. Pretplata se placa 2 puta godisnje a iznosi mesecno oko 3000 dinara. S obzirom da su cene svega u Norveskoj oko 10x puta vece, mislim da bi pretplata od 300 dinara bila ok za Srbiju. Napomena: Cana kablovske se dodatno placa.
Napomena 2: Kvalitet programa je na RTS-u malo bolji (po meni)
Napomena 3: Mogucnost ne placanja, bojkotovanja, srbovanja ne postoji.

Слажем се са твојим предлогом за обавезно плаћање ТВ претплате.
Додуше, ја сматрам да је 300 динара мало, а да 500 динара месечно није пуно, уз, изузетак, дакле, да слабије стојећи суграђани плаћају пола цене тј. 250 динара.
Успут --- без обзира на број запослених на државној телевизији, без обзира на многе запослене преко везе итд ... (како не бих на Пинку гледали Национални дневник, а емисије из културе на ТВ хепи - и сличне бљувотине од ТВ канала).
rade.radumilo rade.radumilo 12:14 11.12.2015

Re: da podrzim

TV pretplata mora da se placa.


Zašto mora? Da li je neko, na nekom referendumu pitao narod da li želi da ima javni servis koji će samostalno da finansira ili im je sasvim dovoljno da RTS bude državna firma?
Svi zagovornici RTV takse polaze od premise da je građanima Srbije potreban nezavisan javni medijski servis, samo što niko nije našao za shodno da pita građane Srbije.
Ribozom Ribozom 22:08 11.12.2015

Re: da podrzim

Zar ti nisi vec otiso u partizane. Kakva crna nacionalna tv - narodna tv. I sta ima narod da gleda tv, svi u sumu. Smrtfasizmu. :)
mariopan mariopan 22:15 11.12.2015

Re: da podrzim

svi u sumu. Smrtfasizmu. :)

Ribozom Ribozom 22:59 11.12.2015

Re: da podrzim

Uh, izvini mari;... i da povede tebe da mu kuvas nesto.

Btw. citam da nas odusevio isti film (child 44), ali da smo ga sasvim drugacije doziveli. Modza zato sto sam ja malo pre gledanja procitao 'Ubistvo s predumisljajem', pa sam bio pod utiskom.
mariopan mariopan 09:19 12.12.2015

Re: da podrzim

Ribozom
Uh, izvini mari;... i da povede tebe da mu kuvas nesto.

Btw. citam da nas odusevio isti film (child 44), ali da smo ga sasvim drugacije doziveli. Modza zato sto sam ja malo pre gledanja procitao 'Ubistvo s predumisljajem', pa sam bio pod utiskom.


Naravno, gde revolucija bez mene?


Ja sam oduševljena filmom, samo mi je bio strašan.


Možda da si napravio otklon od nekoliko godina razmaka, kao ja?

A Ubistvo sa predumišljajem, nisam gledala film, knjiga je na mene ostavila tako snažan utisak da nisam htela da ga pokvarim, prekidala čitanje na momente, nisam mogla da svarim sve scene, plakala sam ko kiša dva dana i neke stranice preskočila (dve tri samo)...mrzim kada snime film koji nije dovoljno snažan da dočara sve one duboke emocije u ljudima. Čak ne znam ni kakav je?
mayo1 mayo1 20:38 10.12.2015

Ne bih se štel mešat...

...u ostatak teksta, ovo mi je onako upalo u oči:
"Dok se srpsko pravosudje ne približi u svojoj efikasnosti hrvatskom pravosudju..."

Ako je "efikasno hrvatsko pravosuđe" neki uzor kojemu Srbija stremi, moje iskreno saučešće.
karabasbarabas karabasbarabas 20:50 10.12.2015

Imam resenje

Ovo me podseca na onu repliku iz filma/predstave Bure Baruta, kad Mile Rentabubreg pokusava da izvadi onog malog iz kola, a slucajni prolaznik kaze "Imam resenje, razbijte soferku i izvucite ga napolje".
Da te podsetim, pricas ljudima kako si nasao nacin da im iz dzepa izbijes 500 dinara. To se nikome ne dopada.
Program RTS se nikome ne dopada. Za decu bre nemaju nista, pre podne Otpisani, popodne Rada Hronika. HRT ima i pre i posle podne po tri sata fantasticnog kolaza crtaca i edukativnih emisija. Dete mi progovorilo Hrvatski, a ti mi trazis pare za RTS. Kao da ce to nesto da promeni, isto je bilo i kad su imali pretplatu.
I ako moze bez primera sa radija, par raspalih rokera sa 202jke nece sigurno dobiti lovu da prave kvalitetan program niti to umeju da rade.
Koncert Ane Bekute u prajm tajmu i jos ima obraza da trazi pare. Da finansiram Mrki svaleraciju?
NEMA PARA. Stvori, zaradi, imas reklame, komercijalne televizije zive i stvaraju od njih. Ako hoces pare od drzave, ukini reklame i ne obracaj paznju na gledanost. Ima da pustas klasiku po ceo dan, edukativne programe, programe za hendikepirane, manjine, programe koje bude nacionalnu svest, koji podsticu da ne budemo tolika zatucana marva koja krade iz postanskih sanducica, pljuje po ulici, gleda kad nekog tuku i okrece glavu, guta price da je novinarka klekla da isprovocira ministra da joj dobacuje.

G.Cross G.Cross 21:18 10.12.2015

:s_k:

Kako? Dok se srpsko pravosudje ne približi u svojoj efikasnosti hrvatskom pravosudju, i dok se ne popravi ekonomsko stanje većine stanovništva Srbije, prelazno rešenje je naplata RTV takse preko računa za struju.




Filipe ja obicno podrzavam tvoje stavove, ali ovo je ekonomski i pravni nonsens.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:54 10.12.2015

Re: :s_k:

G.Cross
Kako? Dok se srpsko pravosudje ne približi u svojoj efikasnosti hrvatskom pravosudju, i dok se ne popravi ekonomsko stanje većine stanovništva Srbije, prelazno rešenje je naplata RTV takse preko računa za struju.




Filipe ja obicno podrzavam tvoje stavove, ali ovo je ekonomski i pravni nonsens.


Nije nonsens! U komentaru PRIMER EVROPE naveo sam sve potrebne detalje, da bi se otklonile mnogobrojne nedoumice!
fijumau fijumau 22:16 10.12.2015

#

Javni servis = javni prihodi i rashodi.

Nikakve pretplate pre toga.
anonymous anonymous 23:17 10.12.2015

Претплату сам спреман да платим.....

кад на РТС-у , будем могао да видим и по неког БОТ-а,
....а ниједног ИДИОТА.




Filip Mladenović Filip Mladenović 23:50 10.12.2015

Primer Evrope:

U većini evropskih država javni medijski servisi finansiraju se RTV pretplatom, odnosno taksom.
Način na koji se naplaćuje RTV pretplata u zemljama Evrope je raznovrstan: preko specijalizovanih agencija, državnih organa, elektroprivrednih preduzeća, poštanske administracije ili samostalno. Ali, ono što je isto je VISOK PROCENAT naplativosti RTV pretplate, odnosno takse.

Pojedinim evropskim javnim servisima, na primer, nije dozvoljeno ubiranje prihoda od marketinga, dok je drugima omogućen dualni sistem finansiranja - i pretplatom i prihodima od reklama, kao što je britanskom Bi-Bi-Siju, italijanskom RAI, ali i Radio-televiziji Srbije.

Mali broj evropskih javnih medijskih servisa finansira se iz državnog budžeta.

Pa ako je tako u čitavoj Evropi, čemu ovolika frka u vezi sa RTS-om i RTV-om!?
ivana23 ivana23 00:24 11.12.2015

Re: Primer Evrope:



Naplatiti pretplatu ovoj osobi? To bi bila sramota.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:06 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

U Zakonu o javnim medijskim servisima predvidjeno je OSLOBADJANJE od obaveze plaćanja RTV takse:

Oslobađanje od obaveze plaćanja takse

Član 42.


Od obaveze plaćanja takse oslobađa se fizičko lice, vlasnik merila električne energije, koje živi u jednočlanom domaćinstvu ili je hranilac porodice u višečlanom domaćinstvu, ukoliko je:

1) osoba sa invaliditetom sa 100% telesnog oštećenja;

2) osoba sa invaliditetom sa manje od 100% telesnog oštećenja, ako joj je, u skladu sa odredbama posebnih propisa, priznato pravo na dodatak za tuđu negu i pomoć;

3) lice koje je trajno izgubilo sluh ili slepo lice;

4) korisnik prava na novčanu socijalnu pomoć;

5) penzioner sa minimalnom penzijom;

6) fizičko lice korisnik više merila električne energije, za merilo električne energije u stambenoj jedinici, odnosno poslovnom prostoru, koji se ne koristi.

Od obaveze plaćanja takse oslobađaju se i:

1) ustanove koje se u smislu zakona koji uređuje oblast socijalne zaštite smatraju ustanovama za smeštaj korisnika, obrazovno-vaspitne ustanove, zdravstvene ustanove i organizacije osoba sa invaliditetom i preduzeća za radno osposobljavanje i zapošljavanje osoba sa invaliditetom;

2) diplomatsko-konzularna predstavništva, pod uslovom reciprociteta.

Pravo na oslobađanje od obaveze plaćanja takse ostvaruje se na osnovu zahteva koji se podnosi na obrascu za oslobađanje od plaćanja takse sa potrebnom dokumentacijom.

Rešenje o oslobađanju obaveze plaćanja takse iz stava 3. ovog člana donosi javni medijski servis u skladu sa zakonom kojim se uređuje opšti upravni postupak.

Rešenje iz stava 4. ovog člana je konačno i protiv njega se može pokrenuti upravni spor.

Obrazac za oslobađanje od plaćanja takse jedinstven je i njegovu sadržinu i formu utvrđuju zajedničkom odlukom RTS i RTV.

Potrebna dokumentacija za lica iz stava 1. tač. 1)-4) ovog člana jeste rešenje nadležnog organa.

Potrebna dokumentacija za lica iz stava 1. tačka 5. ovog člana jeste dokaz o visini penzije, dokaz o broju članova domaćinstva i dokaz o statusu hranioca domaćinstva.

Potrebna dokumentacija za lica iz stava 1. tačka 6. ovog člana jeste dokaz o vlasništvu na nepokretnosti, dokaz da niko ne koristi objekat i dokaz o potrošnji električne energije.

Potrebna dokumentacija za ustanove i diplomatsko konzularna predstavništva iz stava 2. tač. 1)-2) ovog člana je izvod iz javnog registra.

Svaka izmena statusa po kome je ostvareno pravo na oslobađanje od obaveze plaćanja takse mora se prijaviti javnom medijskom servisu u roku od 15 dana od dana nastanka promene.
blogovatelj blogovatelj 02:03 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

Naplatiti pretplatu ovoj osobi? To bi bila sramota.


Ili onoj majci koja mora kredit za stan da vraća u švajcarcima, o kojoj je sa tako puno ljubavi pisao na prethodnom blogu i koju je kao žalio. Sada vidimo koliko je bezdušan i da ga uopšte tuđi problemi ne zanimaju kada je njegov džep u pitanju.
Filip Mladenović Filip Mladenović 02:17 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

blogovatelj
Naplatiti pretplatu ovoj osobi? To bi bila sramota.


Ili onoj majci koja mora kredit za stan da vraća u švajcarcima, o kojoj je sa tako puno ljubavi pisao na prethodnom blogu i koju je kao žalio. Sada vidimo koliko je bezdušan i da ga uopšte tuđi problemi ne zanimaju kada je njegov džep u pitanju.


Ili namerno ili zlonamerno ne shvatate suštinu mog predloga: RTV taksa kao integralni deo EPS računa, uz istovremeno ispunjavanje SNS predizbornog obećanja iz 2012. godine - da će kada dodju na vlast omogućiti 2 sata jeftinije struje preko dana. Alternativa je jeftinija struja tokom 24 sata nedeljom, kada se ne ide na posao i u školu.

Prosta matematika govori da će na taj način RTV taksa za gradjanke i gradjane biti 0 dinara, zbog ostvarenih ušteda na jeftinijoj struji. Takodje, ovakav način plaćanja RTV takse je privremen, dok ne poraste životni standard većine stanovništva.
Obratite pažnju i na citirani član 42, koji mnoge kategorije stanovništva OSLOBADJA obaveze plaćanja RTV takse!
anonymous anonymous 02:37 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

Који ти је бре ђаво....

Зар заиста мислиш да ће твоја маленкост успети да допре до тананог уха министра.

Па ћеш да утичеш на политику. Па ћеш да уведеш таксу. Па ...пишеш некаква писма.

Па , на коментаре који су чиста зајебанција, одговараш крајње озбиљно ....

Filip Mladenović Filip Mladenović 02:43 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

anonymous
Који ти је бре ђаво....

Зар заиста мислиш да ће твоја маленкост успети да допре до тананог уха министра.

Па ћеш да утичеш на политику. Па ћеш да уведеш таксу. Па ...пишеш некаква писма.

Па , на коментаре који су чиста зајебанција, одговараш крајње озбиљно ....



Poštovani, dobar novinar uvek nadje put do uha ministra ili premijera.

A što se "čiste zajebancije" tiče, to više govori o autorima takvih komentara nego o mojoj malenkosti.
blogovatelj blogovatelj 02:48 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

Poštovani, dobar novinar uvek nadje put do uha ministra ili premijera.




Sem što je kompletan komentar divan da primetim i da ovo "poštovani" daje poseban šmek.
Filip Mladenović Filip Mladenović 03:13 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

blogovatelj
Poštovani, dobar novinar uvek nadje put do uha ministra ili premijera.




Sem što je kompletan komentar divan da primetim i da ovo "poštovani" daje poseban šmek.


Takvi smo mi sa "Dvestadvojke" - šmekeri, nikada džiberi!
jkt2010 jkt2010 03:39 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

Filip Mladenović
U Zakonu o javnim medijskim servisima predvidjeno je OSLOBADJANJE od obaveze plaćanja RTV takse:

Potrebna dokumentacija za lica ...


Ova osoba sa slike nema vremena da povadi sve te papire potrebne da izdokazuje sve to, a kamoli da dočeka rešenje o oslobađanju...

Nego mi nije jasno, šta si se uhvatio za to brojilo ko majmun za tarabu, kad i Saša Radulović zna da je najlakše (i) to nakačiti na porez na imovinu? Povećaš to par procenata i ko sme da pisne.

I porez na dobit isto, sa 12% na 35%, ko u Norveškoj, pa da vidiš kakve ribe rade na TV...
predatortz predatortz 11:45 11.12.2015

Re: Primer Evrope:


Naplatiti pretplatu ovoj osobi? To bi bila sramota.


Naplatiti pretplatu bilo kome, a emitovati onakav program - to bi bilo sramota!
emsiemsi emsiemsi 12:48 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

blogovatelj
Poštovani, dobar novinar uvek nadje put do uha ministra ili premijera.




Sem što je kompletan komentar divan da primetim i da ovo "poštovani" daje poseban šmek.

Добро си то уочио !
Чињеница је да башибозук у Србији, који не зна ништа о своме послу, никада не омане у хедер - футер варијантама, како их ја зовем, укључујући и то Поштовани.
Додатно је то гарнирано и, у случају мејлова, стављање у цц још 50 лица, а ко зна колико у бцц.
st.jepan st.jepan 13:01 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

2 sata jeftinije struje preko dana. Alternativa je jeftinija struja tokom 24 sata nedeljom, kada se ne ide na posao i u školu.
Prosta matematika govori da će na taj način RTV taksa za gradjanke i gradjane biti 0 dinara, zbog ostvarenih ušteda na jeftinijoj struji.

Prosta logika, međutim, govori sledeće:
Ako ED Srbije može ladno da se odrekne tog dela prihoda, znači da sada struju plaćamo bar za toliko više nego što bi tebalo.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:11 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

To nije večito, već prelazno, prolazno rešenje, da RTS i RTV ne bankrotiraju.
Ima i drugih ideja, dobronamernih i primenljivih: reditelj Srđan Dragojević ocenio je da "živahna" rasprava ministra kulture i informisanja Ivana Tasovca i direktora RTS Dragana Bujoševića ne doprinosi stabilnom finansiranju javnog servisa.

On je predložio da se taksa prikuplja kroz postpejd telefonske račune i račune za kablovsku televiziju i to dodavanjem po 75 dinara.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:27 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

st.jepan
2 sata jeftinije struje preko dana. Alternativa je jeftinija struja tokom 24 sata nedeljom, kada se ne ide na posao i u školu.Prosta matematika govori da će na taj način RTV taksa za gradjanke i gradjane biti 0 dinara, zbog ostvarenih ušteda na jeftinijoj struji.Prosta logika, međutim, govori sledeće:Ako ED Srbije može ladno da se odrekne tog dela prihoda, znači da sada struju plaćamo bar za toliko više nego što bi tebalo.

Stjepane, toliko daleko autor blog nije dobacio. Dva poteza unapred je teška mentalna vežba.
Inače, smatram
-da javni servis mora da postoji,
-da je Tijanić drastično smanjio broj ljudi,
-da se referendum ne raspisuje za mnoge stvari i važnije i nevažnije od javnog servisa,
-da je RTS (u celini) dobar a daleko je od idealnog,
-da je svesno urušavan poslednjih godina i decenija,
-da je potpuno proizvoljno reći da se RTS nikome ne dopada,
-da bi se podigao kvalitet i raznovrsnost programa neophodan je novac kako god se skuplja,
-da ce RTS biti nezavisan od politike - neće, kako god se finansirao (to je drugi problem),
-da na RTS rade sjajni ljudi - rade,
-da ima onih drugih ima,
-da čitav problem nema nikakve veze sa Bujoševićem,...
itd.

A na našu žalost sve u vezi sa RTS-om zavisi od nesposobnih političara.
Sve problem su oni kreirali.
A tu spadaju čitava Vlada i Skupština.
Tasovac se ne izdvaja iz bulumente osim po frizuri.
looping looping 13:31 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

Filip Mladenović
To nije večito, već prelazno, prolazno rešenje, da RTS i RTV ne bankrotiraju.


Ne, ne i ne.
mariopan mariopan 13:34 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

1) osoba sa invaliditetom sa 100% telesnog oštećenja;

Potrebna dokumentacija za lica iz stava 1. tač. 1)-4) ovog člana jeste rešenje nadležnog organa.

To rešenje izdaje zdravstvena komisija i dobijaju ga sasvim nepokretni ljudi, dakle ona baka sa slike to ne bi dobila?
2) osoba sa invaliditetom sa manje od 100% telesnog oštećenja, ako joj je, u skladu sa odredbama posebnih propisa, priznato pravo na dodatak za tuđu negu i pomoć;

I to dobiju kvadriplegičari, slepi, nepokretni...opet ne i ona baka sa slike?
5) penzioner sa minimalnom penzijom;

Kolikom minimalnom penzijom?
Zanimlivo da TO nisu napisali, jer imaš poljoprivredne penzije kojee su oko 6-7 000 dinara mesečno i one koje imaju više od polovine penzionera u Srbiji a koje ne dobacuju do 20 000 dinara, što je odavno nedovoljno za preživljavanje?
Pa koje su to minimalne koje će biti oslobođene plaćanja?
mariopan mariopan 13:38 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

Filip Mladenović
To nije večito, već prelazno, prolazno rešenje, da RTS i RTV ne bankrotiraju.
Ima i drugih ideja, dobronamernih i primenljivih: reditelj Srđan Dragojević ocenio je da "živahna" rasprava ministra kulture i informisanja Ivana Tasovca i direktora RTS Dragana Bujoševića ne doprinosi stabilnom finansiranju javnog servisa.

On je predložio da se taksa prikuplja kroz postpejd telefonske račune i račune za kablovsku televiziju i to dodavanjem po 75 dinara.

Kad je nešto "prelazno" odmah zaračunam dvedeset godina unapred.
rade.radumilo rade.radumilo 13:40 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

To nije večito, već prelazno, prolazno rešenje, da RTS i RTV ne bankrotiraju.


Ali hajde da prebrojimo:
1. Koliko građana Srbije želi da RTS i RTV bankrotiraju?
2. Koliko građana Srbije ne želi da RTS i RTV bankrotiraju, ali smatra da država treba da ih finansira iz budžeta?
3. Koliko građana Srbije ne želi da RTS i RTV bankrotiraju i smatraju da treba da ih izdržavaju građani Srbije, nezavisno od budžeta?

Da prebrojimo glasove, pa ćemo onda da pričamo o tehnici naplate.
mariopan mariopan 13:42 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

Takodje, ovakav način plaćanja RTV takse je privremen, dok ne poraste životni standard većine stanovništva.

Objasni ti to onoj mojoj zaovi koja ima penziju 11 000 dinara i ne računa se u siromašne, jer je to limit koji je odredila država, da je jednočlanom domaćinstvu u Srbiji tih 11 000 dinara mesečnih prihoda dovoljno da se ne računa u siromašno!

Budući da nisu siromašni po zakonu ove države svi oni će plaćati pretplatu!
st.jepan st.jepan 13:54 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

-da bi se podigao kvalitet i raznovrsnost programa neophodan je novac kako god se skuplja,

Slažem se, ali to je samo jedan od neophodnih uslova.
Ako se svi udružite i obezbedite mi jedan baš onako solidan (i nadasve redovan) mesečni prihod, pisaću, majkemimile, mnogo bolje komentare i blogove.
rade.radumilo rade.radumilo 14:07 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

Objasni ti to onoj mojoj zaovi koja ima penziju 11 000 dinara i ne računa se u siromašne, jer je to limit koji je odredila država, da je jednočlanom domaćinstvu u Srbiji tih 11 000 dinara mesečnih prihoda dovoljno da se ne računa u siromašno!


Da ne zaboravimo da svega 20% poslodavaca u Srbiji, LD isplaćuje na vreme što znači da oni koji imaju preko 11000 RSD po članu domaćinstva, to imaju "na papiru" a stvarnost može biti surovo drugačija.
Niko ni za šta u Srbiji ne uzima u obzir koliki su ti stvarni mesečni prilivi, već isključivo koliko imaš "na papiru".
ivana23 ivana23 14:58 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

Tvit od pre dva, tri dana:

"U supermarketima muku muče sa lopovima - maznu salamu, pa se najedu u radnji!"
Kako je lako pomešati lopova i gladnog čoveka...
ivana23 ivana23 15:23 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

A onda imamo sl. fotografiju:



Uspesan rad Dr Colića


O.J. pre deset godina
mariopan mariopan 17:53 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

st.jepan
-da bi se podigao kvalitet i raznovrsnost programa neophodan je novac kako god se skuplja,

Slažem se, ali to je samo jedan od neophodnih uslova.
Ako se svi udružite i obezbedite mi jedan baš onako solidan (i nadasve redovan) mesečni prihod, pisaću, majkemimile, mnogo bolje komentare i blogove.

hoochie coochie man hoochie coochie man 18:17 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

Stjepane, toliko daleko autor blog nije dobacio.


Ima i bliže rešenje.
Ako već građane u Filipovoj varijanti ne košta ništa, što ih uopšte upetljavati u to?
EPS isporučuje struje koliko isporučuje, tu već postoji neka skala olakšica, ako od ukupne sume treba da umanji račune građanima za onoliko koliko ovi treba da uplate RTSu, pa što tu sumu EPS jednostavno ne prebaci RTSu?
Tako sve dođe na isto a građani se u to ne petljaju.
mariopan mariopan 18:22 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

ivana23
Tvit od pre dva, tri dana:

"U supermarketima muku muče sa lopovima - maznu salamu, pa se najedu u radnji!"
Kako je lako pomešati lopova i gladnog čoveka...



Ova porodica nema pravo na socijalnu pomoć

www.blic.rs/Vesti/Drustvo/613250/SUDBINA-KOJA-PARA-SRCE-Misevi-trce-po-nama-dok-spavamo

st.jepan st.jepan 18:40 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

EPS isporučuje struje koliko isporučuje, tu već postoji neka skala olakšica, ako od ukupne sume treba da umanji račune građanima za onoliko koliko ovi treba da uplate RTSu, pa što tu sumu EPS jednostavno ne prebaci RTSu?

Ne, jer ako je Filipov plan realan, neka najpre EPS umanji račune za taj preplaćeni iznos, pa ćemo tek onda videti šta i kako dalje.
Šta ja znam, čudni su ljudi... Možda će neko za te pare radije da si kupi nešto leba i mleka.
blogovatelj blogovatelj 18:55 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

Uspesan rad Dr Colića


Eto, Filip traži pare od sirotinje da može sebi da uradi remont. Da ugradi "armaturu u karu, erbeg u jaja" što kaže Rambo Amadeus.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:06 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

Ne, jer ako je Filipov plan realan,


Ma kako da nije realan, pa Filipov je, a on je poznat po realnim pogledima na svet :)

Jasna je tvoja logika, ako možete da umenjite račune, znači da uzimate više nego što treba, ali biće da stvarnost nije takva.

Cena struje kod nas nije tržišna, ispod te cene je, najjeftiniji smo valjda u Evropi, ako bi se još snizilo moralo bi iz budžeta još više da se odvaja, ali to Flipa ne zanima, ne bavi se on tim tricama i kučinama, on hoće da se njemu obezbedi njegovih sedam hiljada, a ostali nek pocrkaju :)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:59 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

Uspesan rad Dr Colića

su i colići na spisku zaposlenih u rts-u?

već sam se jednom izjasnila ali da ponovim, pretplatu bih plaćala radio televiziji vojvodina zbog odličnog programa i malo reklama. kad bi moglo da se bira, ja bih tako. i da, pretplatu plaćaju svi po evropi, nema razloga da to ne radimo i mi, samo treba dobro definisati šta za to dobijamo? ono gde padamo je što nemamo ko da dobro definiše program rts-a.
emsiemsi emsiemsi 20:24 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

BebaOdLonchara
Uspesan rad Dr Colića

su i colići na spisku zaposlenih u rts-u?

već sam se jednom izjasnila ali da ponovim, pretplatu bih plaćala radio televiziji vojvodina zbog odličnog programa i malo reklama. kad bi moglo da se bira, ja bih tako. i da, pretplatu plaćaju svi po evropi, nema razloga da to ne radimo i mi, samo treba dobro definisati šta za to dobijamo? ono gde padamo je što nemamo ko da dobro definiše program rts-a.

Ако ти не дефинишеш, не знам ко ће.
ivana23 ivana23 20:33 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

su i colići na spisku zaposlenih u rts-u?


Ne. Oni samo doteruju, podmladjuju... Od 'jadne' plate voditeljke...

LINK
gedza.73 gedza.73 20:33 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

Uspesan rad Dr Colića



cane cane 21:57 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

i da, pretplatu plaćaju svi po evropi, nema razloga da to ne radimo i mi,


u Rusiji ne postoji pretplata.

mirelarado mirelarado 22:31 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

mariopan
Filip Mladenović
To nije večito, već prelazno, prolazno rešenje, da RTS i RTV ne bankrotiraju.
Ima i drugih ideja, dobronamernih i primenljivih: reditelj Srđan Dragojević ocenio je da "živahna" rasprava ministra kulture i informisanja Ivana Tasovca i direktora RTS Dragana Bujoševića ne doprinosi stabilnom finansiranju javnog servisa.

On je predložio da se taksa prikuplja kroz postpejd telefonske račune i račune za kablovsku televiziju i to dodavanjem po 75 dinara.

Kad je nešto "prelazno" odmah zaračunam dvedeset godina unapred.


Ништа није тако дуготрајно као привремена решења.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:01 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

btw, nije tema ali moram da postavim ovaj spektakularan "prevod" teksta iz Gardijana o Beogradu na vodu, u Blicu.
mirelarado mirelarado 23:24 11.12.2015

Re: Primer Evrope:

BebaOdLonchara
btw, nije tema ali moram da postavim ovaj spektakularan "prevod" teksta iz Gardijana o Beogradu na vodu, u Blicu.


Да, креативност преводилаца досегла је неслућене размере. Техника: што је у Гардијану црно, то је у Бљуцу магично постало бело. Суноврат.
jkt2010 jkt2010 09:16 15.12.2015

Re: Primer Evrope:

rade.radumilo
To nije večito, već prelazno, prolazno rešenje, da RTS i RTV ne bankrotiraju.


Ali hajde da prebrojimo:
1. Koliko građana Srbije želi da RTS i RTV bankrotiraju?
2. Koliko građana Srbije ne želi da RTS i RTV bankrotiraju, ali smatra da država treba da ih finansira iz budžeta?
3. Koliko građana Srbije ne želi da RTS i RTV bankrotiraju i smatraju da treba da ih izdržavaju građani Srbije, nezavisno od budžeta?

Da prebrojimo glasove, pa ćemo onda da pričamo o tehnici naplate.

Dok si pri brojilu, pitaj građane i kad su pitani da im se uvale svi ovi ostali porezi i takse na svaki kurac mogući. Ako nisu do sada pitani, da li bi voleli da budu pitani.

little_radojica little_radojica 14:43 11.12.2015

чупам па садим

Суштина предлога је да ЕПС замени државу у финансирању јавног сервиса, а да изгледа као да га финансирају грађани директно. Оно што би ЕПС приходовао и уплатио у буџет као добит не би отишло у буџет па одатле јавном сервису, него би ствар била још компликованија. ОК, јавни сервис би имао свој сигуран извор прихода, али то може да се уради и тако што се рецимо цена струје смањи. Технички, увођење додатне тарифе је компликовано и скупо само по себи, а може лако бити да није ни могуће са постојећим стањем електромреже (све може, него кошта). Али, што једноставно кад може компликовано...
Друга ствар је то вођење социјалне политике на 300 начина преко триста предузећа, пореза, такси, што резултира подношењем триста образаца за ослобађање од овога и онога. Скупо, неефикасно, глупо... Основна социјална помоћ на основу имовинског стања и прихода решава основну егзистенцију, а онда нико не може да каже да нема за јавни сервис и све остало.
rade.radumilo rade.radumilo 15:17 11.12.2015

Re: чупам па садим

Основна социјална помоћ на основу имовинског стања и прихода решава основну егзистенцију

Problem je što ova kvazi država nije u stanju da garantuje osnovnu egzistenciju svom stanovništvu.
Za početak, nije definisala aršin po kome se određuje to "osnovno". Da li je u jednoj zemlji u Evropi, u 21. veku, luksuz ili osnovna egzistencija imati mašinu za pranje veša u kući?
angie01 angie01 17:52 11.12.2015

Re: чупам па садим

Problem je što ova kvazi država nije u stanju da garantuje osnovnu egzistenciju svom stanovništvu.


pretplatu nek placaju kablovski provajderi, kojima gradjani placaju pretplatu za odredjene pakete i u svima listama je i rts- znaci, za svaku uplatnicu, deo rts-u.

kablovsku vec ne placaju oni koji su na socijali, jer za tu lovu nemaju ni za najosnovnije- nema potrebe za novim ponizavanjem i dokazivanjem.

mene licno zabole za ovakav rts!

po cemu je rts javni servis?...tako ga je tijanic lukavo nazvao,...mislim, koga servisira- uvek one na vlasti, pa u tom smislu i odrzavanje!
mariopan mariopan 18:24 11.12.2015

Re: чупам па садим

angie01
Problem je što ova kvazi država nije u stanju da garantuje osnovnu egzistenciju svom stanovništvu.


pretplatu nek placaju kablovski provajderi, kojima gradjani placaju pretplatu za odredjene pakete i u svima listama je i rts- znaci, za svaku uplatnicu, deo rts-u.

kablovsku vec ne placaju oni koji su na socijali, jer za tu lovu nemaju ni za najosnovnije- nema potrebe za novim ponizavanjem i dokazivanjem.

mene licno zabole za ovakav rts!

po cemu je rts javni servis?...tako ga je tijanic lukavo nazvao,...mislim, koga servisira- uvek one na vlasti, pa u tom smislu i odrzavanje!

Tako je
ivana23 ivana23 20:22 11.12.2015

Re: чупам па садим

pretplatu nek placaju kablovski provajderi, kojima gradjani placaju pretplatu za odredjene pakete i u svima listama je i rts- znaci, za svaku uplatnicu, deo rts-u.

Kablovski provajderi su obavezi da domace kanale sa nacionalnom frekvencijom besplatno reemituju. Ako bi placali i 'našu' pretplatu, za toliko bi povisili cenu osnovnog paketa. To je onda opet na nas teret.
angie01 angie01 20:39 11.12.2015

Re: чупам па садим

Kablovski provajderi su obavezi da domace kanale sa nacionalnom frekvencijom besplatno reemituju.


za ovo prvi put cujem- i zvuci sumnjivo, jer isto tako, verovatno besplatno, emituju i sve ostale domace kanale- stavrno ne znam, jedini razlog bi bio naplacivanje reklama tih televizija, koje opet zavisi od gledanosti,...apropo, i ovako su te pretplate prilicna cifra, pa nek se odreknu recimo 300 dindzi za rts,...ako je izracunato prvo 150, odkuda sad 500, kako je i bilo- evo im srednja vrednost malo pojacana,...meni nek skrembluju, zabole me, rts, isto kao i pink i sadasnji studio b, ...sluze vlasti, nikakv nacionalni servis nisu!
ivana23 ivana23 20:59 11.12.2015

Re: чупам па садим

Šta kaže zakon

Članom 40. Zakona o radiodifuziji regulisano je da kablovski operateri besplatno reemituju programe nacionalnih televizija B92, Hepi, Prva, Pink i program Javnih medijskih servisa Radio televizije Srbije i Radio televizije Vojvodine.

Uzgred, jesam za to da skrembluju RTS, Pink... pa ko hoce da gleda neka plati.
angie01 angie01 21:15 11.12.2015

Re: чупам па садим

Članom 40. Zakona o radiodifuziji regulisano je da kablovski operateri besplatno reemituju


pa reko' vec, nek promene njima to besplatno i nek provajderi daju 300 dindzi od postojece pretplate,...moze i varijanta, paketi bez rts-a:))),...koji to nezavisni novinari objaktivno izvestavaju o bilo cemu, pa su u sluzbi gradjana, koji pak za to treba da ih plate i koje su to neverovatne emisije koje se emituju na rts-u?... da je tako, da imas sta pametno da pogledas i zanimljivo i objektivno izvestavanje i sl- pa ne bi im ni trebala pretplata, nego bi imali dovoljnu gledanost, da bi mogli da se izdrzavaju placenim reklamama- koje i sada egzistiraju- sta su te pare?... koje drugim televizijama sluze za sve sto treba,...ovo nije pitanje!
little_radojica little_radojica 05:18 12.12.2015

Re: чупам па садим

rade.radumilo
Основна социјална помоћ на основу имовинског стања и прихода решава основну егзистенцију

Problem je što ova kvazi država nije u stanju da garantuje osnovnu egzistenciju svom stanovništvu.
Za početak, nije definisala aršin po kome se određuje to "osnovno". Da li je u jednoj zemlji u Evropi, u 21. veku, luksuz ili osnovna egzistencija imati mašinu za pranje veša u kući?


Ја мислим да се од Србије као државе у том смислу превише очекује, неке тривијалне ситнице материјалног карактера као што је та веш машина. Са основним потребама треба ићи од суштине, рецимо од Масловљеве пирамиде људске мотивације (не мислим да је она неупитна, али је јако широко прихваћена и интуитивна па је добра као платформа за најшири могући политички консензус). Дакле, прво физиолошке потребе и склониште (рецимо да је то у великој мери Србија решила, али да још увек има пуно "изузетака", онда безбедност и сигурност (није Дивљи Запад, али правна сигурност је јако лоша). Да ли ће веш машина бити у кући па радити 3 сата или ће бити у оближњој перионици па радити 20 минута, мање је битно, јер је потреба за хигијеном задовољена. Знам да си поменуо Европу, али ја ћу опет бити досадан са Јапаном. У Јапану је веш машина у кући стандард, али не може да греје воду! Переш гардеробу хладном водом. Тек пре пар година су се појавиле оне које греју воду и скупе су ко ђаво (рецимо две хиљаде евра). Ја лично не знам никога у Србији да нема машину за прање веша и не знам да се продају машине које не могу да греју воду (што не значи да таквих нема), али и у случају Јапана и Србије људи су опрани, опеглани и миришу на омекшивач.
Да се вратим на ТВ претплату, да, проблематично је (еуфемизам за противуставно) да држава пропише грађанима да купују неки производ/услугу, али је и проблематично, у посредничкој демократији где медији имају огромну моћ и одговорност, у потпуности препустити информисање грађана комерцијалним силама. Зато је једино одрживо решење оно што Тасовац поручује Бујошевићу у свом најновијем писму (речником непримереним за министра, а камоли за министра културе), а то је да се РТС мора изборити за поверење грађана и за њихове уплате квалитетом програма, транспарентним трошењем новца и поштеним односом. Па сад, ако Енџи и Раде неће да плаћају - да имају и ту могућност. То је питање шире од дневне политике и на изградњи институције ТВ претплате за јавни сервис треба да ради цело друштво. Међутим, Тасовац се прави наиван пребацујући сву одговорност на директора РТС-а, јер је управо Вучић један такав систем развалио зарад јефтиних политичких поена и увео ту таксу уместо (де факто необавезне) претплате па се намеће питање зашто би се РТС трудио да оправда нешто што му свакако следи?
milisav68 milisav68 08:08 12.12.2015

Re: чупам па садим

little_radojica
То је питање шире од дневне политике и на изградњи институције ТВ претплате за јавни сервис треба да ради цело друштво. Међутим, Тасовац се прави наиван пребацујући сву одговорност на директора РТС-а, јер је управо Вучић један такав систем развалио зарад јефтиних политичких поена и увео ту таксу уместо (де факто необавезне) претплате па се намеће питање зашто би се РТС трудио да оправда нешто што му свакако следи?

RTS je sam zeznuo stvar.

Kada je posle 2000. ukinuta, pa ponovo uvedena pretplata, iznosila je 150 dinara, i za par godina je podignuta na 500 dinara, a zato vreme recimo dečiji dodatak je sa 2000 dinara podignut za 100-200 dinara, i mnogo ljudi je ostalo bez posla.

I umesto da se smanji broj reklama, on je samo rastao.

Takođe, umesto da se poveća količina obrazovnog i dečjeg programa/crtanih filmova, ona je smanjena ili ukinuta, a reprizirane su serije koje smo naučili napamet.

A zato vreme si mogao da pročitaš u dnevnoj štampi kao se razne voditeljke/voditelji provode po nekim Kanarskim ostrvima, i kako imaju "zlatne ugovore".

Finansijski izveštaj/broj zaposlenih je pravljen tek reda radi, sa veoma malo konkretnih podataka.

I onda slušaš/čitaš bajke o nezavisnom novinarstvu i "tako je u Evropi".

Pa nije, tamo su finansijski izveštaji kompletni i možeš da vidiš gde se potrošio svaki evro/funta, tamo nema reklama, ima se sopstveni obrazovni program (ili je preuzet od nekog i odlično obrađen).

Tamo se zna ko je socijalna kategorija, i ko to ne plaća.

Propustili su priliku da steknu poverenje građana, da recimo izveštavaju o raznim pljačkama prilikom "privatizacije" (gde su ljudi ostajali bez posla ili bilo kakve druge nadoknade), i sad očekuju od tih istih ljudi da ih podrže.

E pa neće da može, promenite sebe (i sopstvenu firmu), pa onda očekujte podršku (plaćanje) građana.

Da se na vreme pisalo/pričalo o Gašiću (i kako je stekao bogatstvo), ne bi se desilo to što se desilo.
emsiemsi emsiemsi 08:26 12.12.2015

Re: чупам па садим

little_radojica

...
Па сад, ако Енџи и Раде неће да плаћају - да имају и ту могућност.
...

Ја сам против тога да Енџи и Раде имају могућност да не плаћају претплату.
Закон морају да поштују сви, били на власти умивени радикали или демо(но)крати.
st.jepan st.jepan 09:49 12.12.2015

Re: чупам па садим

milisav68
RTS je sam zeznuo stvar.

Odlična analiza, sve baš kako jeste!
little_radojica little_radojica 11:16 12.12.2015

Re: чупам па садим

milisav68
little_radojica
То је питање шире од дневне политике и на изградњи институције ТВ претплате за јавни сервис треба да ради цело друштво. Међутим, Тасовац се прави наиван пребацујући сву одговорност на директора РТС-а, јер је управо Вучић један такав систем развалио зарад јефтиних политичких поена и увео ту таксу уместо (де факто необавезне) претплате па се намеће питање зашто би се РТС трудио да оправда нешто што му свакако следи?

RTS je sam zeznuo stvar.

Kada je posle 2000. ukinuta, pa ponovo uvedena pretplata, iznosila je 150 dinara, i za par godina je podignuta na 500 dinara, a zato vreme recimo dečiji dodatak je sa 2000 dinara podignut za 100-200 dinara, i mnogo ljudi je ostalo bez posla.


Све се слажем с тобом Милисаве, поготово у вези цене и квалитета који се за ту цену добија, те нетранспарентности трошења новца и огромног броја запослених (а и они имају тамо свој "скупштински ресторан". Само мислим да није решење да се јавни сервис потпуно угаси (ипак ту нема толико ријалитија, а преносе и скупштину), него да се сведе на разумне мере и приведе тим стандардима пословања јавног сервиса у Европи и свету. Сад се оперише са много мањим цифрама за финансирање (150 до 250 динара) што је један корак. Слажем се да је РТС сам најкривљи, али је Вучић, уместо да лош систем са претплатом поправи, изабрао да га врати још један корак уназад увођењем обавезне таксе + ињекције из буџета. Ем је јавни сервис још зависнији, ем нема разлога да се поправља кад има загарантоване приходе, ем Анђа и Раде морају да плаћају иако не гледају.
angie01 angie01 11:54 12.12.2015

Re: чупам па садим

ем Анђа и Раде морају да плаћају иако не гледају.


Andja i Rade placaju, kao i svi ostali- sve sto se finansira iz budzeta, bilo to dobro ili ne i pri tome, sve ono sto svima treba da bi se pristojno zivelo, je sve gore,...npr, zdravstvo, obrazovanje, sudstvo,....a oni koji o budzetu odlucuju- sve su bogatiji i bogatiji,

ako rts kao info udarnu emisiju pusta organizvovani namesteni intervju sa premijerom, koji vodi preplasena novinaraka- da bi se fabrikovana stvarnost prosirila sto dalje- ni malo se ne razlikuje od pinka, teske reci i vucicevica,...i to nek sami placaju,...rada hronika je dosadna i naporana, u hronici sve povrsno dotakne sto je pripremila, malo obrne krug i to joj je emeisija, ova nova nedeljom- je sramotna,...najbolji program je prenos skupstine- jer surovo svaki put pokazuje pucanstvu koji nekompetenti mediokriteti odlucuju za njih vodeci drzavu, ali zato za njihove pare.
milisav68 milisav68 12:14 12.12.2015

Re: чупам па садим

little_radojica
Само мислим да није решење да се јавни сервис потпуно угаси (ипак ту нема толико ријалитија, а преносе и скупштину), него да се сведе на разумне мере и приведе тим стандардима пословања јавног сервиса у Европи и свету.

Pa da, to i ja mislim, ali pre uvođenja bilo kakve pretplate mora da se uradi socijalna karta stanovništva, pa tako da ona bakica sa slike ne mora da je plaća, jer sada garantovano ne ulazi u one koji imaju pravo da budu oslobođeni, ili ako ima to pravo, verovatno se ne bi snašla sa papirologijom.

Ovako će, ako ima struju, da joj odbijaju još po 150 dinara mesečno (pored akcize koja je skoro uvedena), a to joj je recimo hleb za 5-6-10 dana.

A Rade i Anđa (i ja) bi garantovano plaćali kada bi program bio kvalitetniji, i kada bi imali uvid u finansije.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:41 12.12.2015

Re: чупам па садим

Само мислим да није решење да се јавни сервис потпуно угаси

javni servis ne sme da se ugasi. ljudi, da li vi imate predstavu kako bi tek medijska slika u srbiji izgledala kada ne biste imali na svom jeziku da pročitate/čujete/pogledate ni o jednom kulturnom događaju u srbiji (ne, to nije izveštaj sa poslednje revije boška jakovljevića, ni otvaranje novog splava), nijednu dečiju emisiju a da nije u službi reklamiranja vlasnika televizije i njegovih sponzora, nijednu ozbiljnu analitičku emisiju ni na jednu normalnu temu, nikada ne biste gledali pametne filmove, na radiju nećete moći da slušate emisije kao što su Kulturni krugovi, ili da čujete emisiju džez ili ozbiljne muzike, radijski dečiji program (koji postoji, samo ga ne slušate), ne bi bilo nijedne emisije kao što su ove koje su danas na programu radio beograda 2 npr. sa sajma knjiga bi se izveštavalo samo o izdanjima modnih blogerki i "bestselera" domaćeg treš-novinarstva, ne bi imao ko da sukobi goste iz branše kada se govori o građevini u srbiji danas, ne biste (a niste!) mogli da gledate emisiju na RTV o tome koliko je pogubno po našu zemlju ovaj zakon o poljoprivrednom zemljištu koji dolazi na snagu za manje od godinu dana, a da država nije qrcom mrdnula da nešto ispravi, kao što hrvatska jeste. mađarska je članica EU duže od hrvatske, pa taj zakon nije uopšte uveden.
ja bih za početak direktoru rts-a (koji je verovatno najpogrešnija figura na tom mestu) preporučila da, pored posete direktora hrt-a, porazgovara malo i za rukovodstvom i novinarima radio televizije vojvodine, da vidi kako se pravi kvalitetan program, jer ceo rts jedino što ima dobro je drugi i treći program radio beograda i par emisija prvog programa. javni servis ima MOGUĆNOST da ima fenomenalan, kritički i obrazovni program, i to što ga nema ne znači da ga treba ukinuti, već smeniti ljude koji o tom programu odlučuju, autore loših emisija, sitne urednike naizgled malih i beznačajnih redakcija koji ništa ne rade godinama, jer ne rade godinama! mislim da duvate u pogrešnu tikvu. najlakše je ukinuti ili prodati srebrninu. da bilo ko od vas gleda RTV (koji pominjem toliko puta da će nemo pomisliti da radim za njih, ali ne radim), videli biste kako javi servis može da izgleda u srbiji.
angie01 angie01 14:17 12.12.2015

Re: чупам па садим

pa "javni servis" vec placaju gradjani,...isto kao i skolstvo, zdravstvo,..i?,...Evropska investiciona banka da neku veliku sumu za obnovu skola, koja se neobicno iskoristi, lokalne samouprave isto nesto na svoju ruku, i kada trebaju krede, trazi se od roditelja- dok u isto vreme, direktor izdaje salu za fizicko, k'o da mu je cale ostavio,...kad ides kod lekara, obican gradjanin je kao taoc, ako treba nedajboze neka operacija, mora da nabavi sve sto mu treba + za docu, a oni koji odlucuju, idu o trosku rfzo-a u inostranstvo za obicne intervencije koje se rade u Srbiji,...direktorka zdravstvene ustanove u isto vreme renovira kucu, kada i neko krilo bolnice kojom upravlja,...a prosecna plata gradjana u Srbiji je ponizavajuca, jer ne pokriva osnovne stvari za zivot,

...isto tako i rts- kao sto sam rekla, servisira vladu i ono sto njoj odgovara, kako se to popravlja?, ako se svi tresu da ce ostati bez posla, kada svest ovde nije razvijena do stupnja da se razume, da su samozvani feudalci u stvari zaposlenici grajdana.
little_radojica little_radojica 14:51 12.12.2015

Re: чупам па садим

mislim da duvate u pogrešnu tikvu. najlakše je ukinuti ili prodati srebrninu. da bilo ko od vas gleda RTV (koji pominjem toliko puta da će nemo pomisliti da radim za njih, ali ne radim), videli biste kako javi servis može da izgleda u srbiji.

Чекај, стани, полако. Не знам у коју ја то тикву дувам, али да за гашење - нисам ни случајно, а мислим ни остали у овом треду. Мислим да сам баш био прецизан, да сам за необавезујућу претплату, па да се РТС избори за поверење квалитетом програма и поштеним односом према тим повереним му новцима, а велики део тога је да се зна шта је и колико плаћено. С једне стране треба бити реалистичан шта је то добар програм, а с друге стране колико пара треба за добар програм. То је неки друштвени дијалог који мора да постоји и да се развија јер се тиче свих нас. Зато мислим да пребацивање проблема на буџет, па да се онда паушално пљује по свему државном (и РТС-у у пакету) само зато што су ови или они заузели касу, такође није решење. Ако програм заслужује твојих 150-250 динара платиш, ако не - не платиш. За толико пара неће нико пропасти (па ни бака са слике), али је ствар принципа. Добро си поменула РТВ. Јес да и њих тамо има ко ситних светаца (делом и због тога што имају редакције на пет језика) и да добијају неупоредиво мањи део колача РТС-а, али праве одличан програм и Новосађани су одлично обавештени о свему што се у граду догађа. За многе ствари не треба ићи ни до Хрватске, довољно је да се оде и до Новог Сада.
little_radojica little_radojica 15:27 12.12.2015

Re: чупам па садим

Pa da, to i ja mislim, ali pre uvođenja bilo kakve pretplate mora da se uradi socijalna karta stanovništva, pa tako da ona bakica sa slike ne mora da je plaća, jer sada garantovano ne ulazi u one koji imaju pravo da budu oslobođeni, ili ako ima to pravo, verovatno se ne bi snašla sa papirologijom.


Не знам што сте се ухватили те бакице, као да су грбава леђа знак сиромаштва. Ја јесам за те социјалне карте, мислим да знатно олакшавају вођење социјалне политике. Па да се социјална помоћ распореди тако да нема нико у Србији ко прима мање од рецимо 15000-20000 динара. Мислим и да би те социјалне карте показале да само на блогу и твитеру постоје ти фамозни људи који поред свог напора и објективних околности немају ни 150 динара месечно и који немају ни за хлеб ни за струју, а да су притом игнорисани од ове државе и друштва, па и од породице и пријатеља. Знам неколико који су склони да се у некој причи поставе у ту ситуацију, ето немају, секу им струју, телефон, не знају како ће "сутра деци леба ставити на сто", а онда испадне да зарађују више од мене који уредно плаћам све рачуне и да се то "само тако каже". Не претерујем.
milisav68 milisav68 16:21 12.12.2015

Re: чупам па садим

little_radojica
Не знам што сте се ухватили те бакице, као да су грбава леђа знак сиромаштва.

Ma to mi je prvo palo na pamet, jer imam u komšiluku koliko hoćeš matoraca sa penzijama od po dvadesetak hiljada, i kojima dotrajavaju uređaji po kući, i kojima je tih 150-200 dinara kao kuća (a najredovnije su platiše tih dažbina).

Zato i pomninjem te socijalne karte, ali ne odobravam dobrovoljno plaćanje, jer to niko neće da plaća, pošto se često dešava da oni koji sada nešto imaju, ne haju mnogo za kulturu i obrazovanje.

To bi bilo slično kao kada bi rekao da se dobrovoljno plaća porez.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:08 12.12.2015

Re: чупам па садим

To bi bilo slično kao kada bi rekao da se dobrovoljno plaća porez.

baš tako. ne znam zašto ne može da se promeni u zakonu, kad nemci imaju to u svom zakonu. tamo plaćaš taksu ako imaš televizor i/ili radio aparat. zašto je sad brisel rekao da ne može da se menja u zakonu, da li to znači da ni nemci nekaju zakon koji je u skladu sa eu?? i mi smo je plaćali. ne znam zašto je onda bilo ok da se plaća, a danas nije ok? da, slažem se za te socijalne razrede ili kako li bi se zvali, ne mogu svi da plaćaju, jer neki zaosta ne mogu, i ne moraju svi da plaćaju isto para.
to što oni dobijajo preko ministarstva kulture nije "stabilno finansiranje". nikad ne znamo koliko će dobiti, a ministarstvo bi taj novac moglo da prosledi za projekte koji treba da dobiju više novca, ili za one za koje nije bilo, a trebali su da dobiju, ili za renoviranje neke ustanove kulture...onaj deo sa sbb-om mi nije jasan, i tačno je da niko ovde nije transparentan (a ko jeste u srbiji?? ko je ikada u srbiji bio transparentan, još od pada turaka?!), samo mi je "ukidanje" javnog servisa najgora opcija koju mogu da zamislim. ono, ako neko od vas bar ponekad čita Politiku subotom, sad zamislite da taj Kulturni dodatak radi Kurir, kao što je moglo biti (a možda i hoće, to nikad ne možemo da znamo).
ps. ne kažem da se ovde iko zalaže za ukidanje, ali se naježim i na samu pomisao, zato sam i reagovala.

ps1. u celoj ovoj priči mi je najgore to što je Tasa postao prva odbrana vučića, to je toliko gadno, stvarno ne može da se proguta.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:12 12.12.2015

Re: чупам па садим

isto tako i rts- kao sto sam rekla, servisira vladu

pa ako bi mi finansirali javni servis kroz taksu, a ne direktno kroz budžet vlade, onda ne bi više morali da servisiraju vladajuču stranku (da budemo precizniji), jer su servisirali i sve pre ove. imaće novca od reklama i takse, i neće morati vučiću ili nekom budućem degenu da polažu račune. ako i dalje budu servis stranke, onda građanska neposlušnost, ne plaćamo taksu par meseci pod zajedničkim "građanskim protestom", pa da vidimo...
zaharaga zaharaga 17:20 12.12.2015

Re: чупам па садим

mariopan
angie01
Problem je što ova kvazi država nije u stanju da garantuje osnovnu egzistenciju svom stanovništvu.


pretplatu nek placaju kablovski provajderi, kojima gradjani placaju pretplatu za odredjene pakete i u svima listama je i rts- znaci, za svaku uplatnicu, deo rts-u.

kablovsku vec ne placaju oni koji su na socijali, jer za tu lovu nemaju ni za najosnovnije- nema potrebe za novim ponizavanjem i dokazivanjem.

mene licno zabole za ovakav rts!

po cemu je rts javni servis?...tako ga je tijanic lukavo nazvao,...mislim, koga servisira- uvek one na vlasti, pa u tom smislu i odrzavanje!

Tako je

++
angie01 angie01 17:26 12.12.2015

Re: чупам па садим

pa ako bi mi finansirali javni servis kroz taksu, a ne direktno kroz budžet vlade, onda ne bi više morali da servisiraju vladajuču stranku (da budemo precizniji), jer su servisirali i sve pre ove. imaće novca od reklama i takse,


zar nije tako vec bilo, a od objektivnosti i kvaliteta samo tuki marjanova.

...samo kad saberes ko je i kako bio generalni direktor, pa saradnici glavni pa,...rts je najobicnije drzavno preduzece koje je zloupotrebljava svoju moc i uticaj u kreiranju javnog mnjenja,...dvedesete necu ni da spominjem, ....al to je to.
Hansel Hansel 17:30 12.12.2015

Re: чупам па садим

BebaOdLonchara
ne biste (a niste!) mogli da gledate emisiju na RTV

РТВ би морала да добије покривање целе Србије (што је сада врло лако и реално јефтино), а приходи од претплате да се расподељују пропорционално гледаности, са заштићеним уделом за РТВ, па да видимо како би се понашао РТС.

EDIT:
angie01
pa ako bi mi finansirali javni servis kroz taksu, a ne direktno kroz budžet vlade, onda ne bi više morali da servisiraju vladajuču stranku (da budemo precizniji), jer su servisirali i sve pre ove. imaće novca od reklama i takse,


zar nije tako vec bilo, a od objektivnosti i kvaliteta samo tuki marjanova.

...samo kad saberes ko je i kako bio generalni direktor, pa saradnici glavni pa,...rts je najobicnije drzavno preduzece koje je zloupotrebljava svoju moc i uticaj u kreiranju javnog mnjenja,...dvedesete necu ni da spominjem, ....al to je to.


Управо је овако, морао би ту неки други механизам да се направи. А пре тога распустити РТС и направити потпуно нову фирму, на новим основама. Пропуштено октобра 2000. А питање и тада шта би било.
blogovatelj blogovatelj 17:44 12.12.2015

Re: чупам па садим

radijski dečiji program (koji postoji, samo ga ne slušate)


A ko ga sluša, majke ti? Posadiš dete u fotelju i kažeš "ne mrdaj, slušaj" pored živog Jutjuba. Dal znaš šta pričaš?
Kako bre brate ne želite da priznate očigledno, a to je da mediji moraju (pazi, moraju) da se menjaju.
Sve se sa internetom prebrzo menja.
zaharaga zaharaga 18:08 12.12.2015

Re: чупам па садим

milisav68

Pa da, to i ja mislim, ali pre uvođenja bilo kakve pretplate mora da se uradi socijalna karta stanovništva, ...


Socijalne karte? Tackice? Jos nam samo treba radna obaveza, a onda i obaveza odmora pred televizorom na kome je program ,,javnog'' ,,servisa''. Gledanost programa ce se proveravati od strane brkatih tipova u koznim mantilima, a gradjanima se savetuje da svako odstupanje od demokratskog europskog ponasanja svojih rodjaka, suseda i prijatelja prijave vlastima.

Slaba neka vajda i od kapitalizma i od demokratije, izgleda.



BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:52 12.12.2015

Re: чупам па садим

A ko ga sluša, majke ti? Posadiš dete u fotelju i kažeš "ne mrdaj, slušaj" pored živog Jutjuba. Dal znaš šta pričaš?

šta se dereš? nisam ti ja kriva što nemaš talenta za vaspitavanje dece, i što ti je kreativnost na nivou amebe.

to je deo vaspitanja i edukacije koju roditelji očigledno propuštaju (verovatni si i ti jedan od tih, pošto slično razmišljaš). sedneš sa detetom za sto, slušate dečiju emisiju uz doručak/ručak/užinu, ili dok pravite kućice od lego kocaka, bojite nešto, pravite figure od plastelina...najlakše je detetu dati comp, pa dok ti bloguješ (jer te mrzi da vaspitavaš rođeno dete), ono surfuje bez tvoje kontrole, ili bulji u nasilne crtane filmove 24/7. sa decom se radi i provodi vreme (pa i uz radio emisije za decu, kojih ima tako malo, bar kod nas), ako želiš da ispadnu kako treba, i doziraš im igrice i tv.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:54 12.12.2015

Re: чупам па садим

РТВ би морала да добије покривање целе Србије (што је сада врло лако и реално јефтино), а приходи од претплате да се расподељују пропорционално гледаности, са заштићеним уделом за РТВ, па да видимо како би се понашао РТС.

cane cane 23:04 12.12.2015

Re: чупам па садим

javni servis ne sme da se ugasi. ljudi, da li vi imate predstavu kako bi tek medijska slika u srbiji izgledala kada ne biste imali na svom jeziku da pročitate/čujete/pogledate ni o jednom kulturnom događaju u srbiji


kako mislis da je kulturna scena predstavljena u rusiji?

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:27 13.12.2015

Re: чупам па садим

kako mislis da je kulturna scena predstavljena u rusiji?

ne znam, znam samo da im je kultura bila bitna čak i u najgore vreme, a nama je kultura bila bitna i organizovana uglavnom po ruskom uzoru, rusi rekli da treba svako selo da ima dom kulture, pa smo ih i štancovali. mi trenutno nemamo niti jedan jedini kulturni "proizvod" (a da nije iz dijaspore) koji može da bude konkurentan na svetskom "umetničkom tržištu" - ni opera, ni balet, ni pozorište, ni muzika (bilo koja minus treš), vizuelne umetnosti, film...možda književnost na kašičicu, ostalo - nada. nemamo ni kritičare, svi se ponašaju kao i novinari, trude se da te ne uvrede, postali smo pičkasto društvo.
emsiemsi emsiemsi 15:09 13.12.2015

Re: чупам па садим

BebaOdLonchara
kako mislis da je kulturna scena predstavljena u rusiji?

ne znam, znam samo da im je kultura bila bitna čak i u najgore vreme, a nama je kultura bila bitna i organizovana uglavnom po ruskom uzoru, rusi rekli da treba svako selo da ima dom kulture, pa smo ih i štancovali. mi trenutno nemamo niti jedan jedini kulturni "proizvod" (a da nije iz dijaspore) koji može da bude konkurentan na svetskom "umetničkom tržištu" - ni opera, ni balet, ni pozorište, ni muzika (bilo koja minus treš), vizuelne umetnosti, film...možda književnost na kašičicu, ostalo - nada. nemamo ni kritičare, svi se ponašaju kao i novinari, trude se da te ne uvrede, postali smo pičkasto društvo.

Шта да се ради ?
blogovatelj blogovatelj 19:37 13.12.2015

Re: чупам па садим

šta se dereš?


Ko se dere? Ti nisi normalna.

nisam ti ja kriva što nemaš talenta za vaspitavanje dece, i što ti je kreativnost na nivou amebe.


Otkud znaš da nemam? Najpre, moram da ti ukažem na to da si stoka i govedo samom činjenicom jer si u celu priču ubacila moju decu, na koju sam neizmerno ponosan. Oni koji ih poznaju znaju i da imam čime da se ponosim.
Drugo, iz prethodnog komentara sam izbrisao jedan deo, ali pošto se ponašaš kao stoka, da ga sada objavim. Mislim da tebi kaplje neka para od RTS-a ovakvog kakav je trenutno, pa se svim silama boriš da se ogrebeš o budžet što je više moguće. Pretpostavljam da si neki muzički urednik u emisijama koje niko živi ne sluša ili tako nešto slično. Kao i onaj Nebojša kustos. Vi sami da zaradite pare ne znate, jedino ako vam se udeli crkavica iz budžeta.
Pitao sam te veoma davno da postaviš klip sa svojim muzičkim kreacijama, nikada to nisi uradila, a ovde godinama pokušavaš da se prikažeš muzičkim ekspertom.
Lasno je to uraditi - daj nam klip sa Tjuba da preslušamo tvoja umetnička dela. Nema, a?

sedneš sa detetom za sto, slušate dečiju emisiju uz doručak/ručak/užinu, ili dok pravite kućice od lego kocaka, bojite nešto, pravite figure od plastelina...najlakše je detetu dati comp, pa dok ti bloguješ (jer te mrzi da vaspitavaš rođeno dete), ono surfuje bez tvoje kontrole, ili bulji u nasilne crtane filmove 24/7. sa decom se radi i provodi vreme (pa i uz radio emisije za decu, kojih ima tako malo, bar kod nas), ako želiš da ispadnu kako treba, i doziraš im igrice i tv.


Da ponovim - neopisivo si govedo. Ti znaš šta sam ja sa svojom decom radio, majmunice! Onoliko koliko sam se ja sa njima naigrao Lego kockama i fudbala i išetao po šumama i gorama i Amerikama i Srbijama, ti se nećeš za tri života naigrati i našetati. I za to vreme sam im puštao i Baha i Ravela i Bitlse i Flojde i Seks Pistolse. Tvoje emisije da im puštam - nisam lud. Kretenko!
Zato su i postali takvi kakvi su i ponos su mi i nešto najlepše i najbolje što sam za života uradio.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana