Biz| Društvo| Ekonomija| Mediji

JA VS. MARKETING

tsunade RSS / 21.12.2015. u 16:24

Poslednji blog na www.kikeri.rs posvećen je web marketingu. Tu se ja žalim, durim i trupkam nogicama što od nedavno, po prirodi posla, moram da vodim računa o usmeravanju svačije pažnje na ono što blogeri okupljeni u klikere rade.  

A onda se, medju komentatorima ponovo našao jedan (ako vas interesuje ko, pogledajte) koji mi je dao ono što mi treba... zgodna objašnjenja na pitanje:

 Imate li neki recept kako da se u toj šumi laži prepozna PRAVA STVAR?

 "Pitanje bih preformulisao u: Imate li neki recept kako da se u toj šumi prepozna LAŽ?“. Tu već možemo da se igramo razmenjivanja recepata i moj bi bio da se proveri kredibilnost ponuđača, slično proveri izvora neke vesti.

Pre nego što se udubim u sadržaj marketing poruke najpre odem na njhov sajt i proveravam Impressum i kontakt stranice. Ukoliko su informacije oskudne i depersonalizovane, stepen poverenja u ponudu drastično pada. Sama kontakt strana bez fizičke adrese i imena decision makera u kompaniji signal mi je da je u šarenu kutiju upakovan fake. Od nekoga ko nudi odličan proizvod očekujem da se sa ponosom potpiše i predstavi. Onda gledam ostatak sajta: dizajn, estetika, koliko je up-to-date, kada je napisan poslednji članak, koliko i na koji način su aktivni na društvenim mrežama etc. Tek ako je sve to u skladu sa elementarnim očekivanjima krećem sa konzumiranjem marketinške priče. Ako je cena proizvoda/usluge relativno visoka, onda dolazi još jedna faza provere kredibilnosti ponuđača koja uključuje i analizu feedbacka i web reputacije istog.

Ovo, naravno, zahteva vreme. Metoda nije precizna i tu i tamo možda zatvoriš vrata nekoj ponudi koja je možda prava, ali je samo nevešto upakovana. Poenta je da se ograničenim resursima u sve ograničenijem vremenu trošenje istih na fake ponude značajno redukuje. Proviđenje je udesilo da se uvek igra u zadatim okolnostima.

I, da, postoje parcijalna softverska rešenja za pojedine marketinške aspekte „how to spot a fake review, testimonials etc..“, sveobuhvatnog i upotrebljivog još uvek nema. I eto nas ponovo na Gralovom tragu".



Komentari (103)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

uros_vozdovac uros_vozdovac 17:06 21.12.2015

da ukradem

#1

i mislim isto da je marketing daleko više od lažne poruke. Može da bude zabavan inspirativan...
tsunade tsunade 17:14 21.12.2015

Re: da ukradem

mislim isto da je marketing daleko više od lažne poruke.


jeste, slažem se... više je... ali je isto tako i ogromno igrališe svakojakih lažnih poruka. i da web je posebno veliko igralište jer se nekako trošak te usluge stropoštao i može svako sta god hoce.
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:18 21.12.2015

Re: da ukradem

da da, ali krčenje šume radimo sa https i addblock, pa je značajno lakše :)
tsunade tsunade 17:26 21.12.2015

Re: da ukradem

da da, ali krčenje šume radimo sa https i addblock, pa je značajno lakše :)


ko radi? možeš malo da objasniš?
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:37 21.12.2015

Re: da ukradem

Naravno, adblock je dodatak ili add-on za browser, ima ga za Firefox, Chrome/Chromium, i verovatno za svaki aktivan browser ako iole valja.

Zasniva se na dva principa prvi je Communication blocking i kaže browseru da blokira sve zahteve koji sadrže npr "google.adsense"
Drugi princip je element hiding gde sakriva HTML elemente čak i legitimne koje sadrže klasu class="Ad"

https everywhere je isto add-on koji stvari čini više sigurnim, oslanjajući se na https protokol, ukratko
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:29 21.12.2015

Re: da ukradem

uros_vozdovac
i mislim isto da je marketing daleko više od lažne poruke. Može da bude zabavan, inspirativan...

Може.





zemljanin zemljanin 18:59 21.12.2015

Re: da ukradem

ako mogu par stvari da izrazmišljam ali glasno ...

daklem, da sam ja na tvom mestu (zvuči poznato) ... prvo, šta ja to prodajem? ... iskreno, ne znam ... a sve dok to ne raščistim ne znam šta nudim a samim tim ni kolika mu je cena ... ako ne želim, a ne želim, banere i sl AD skalameriju, sužavam prostor delovanja ... ako želim širu prisutnost na netu, moram ući u razmenu banera a to znači tuđe banere na mom sajtu ... alternativa je da platim ... kkoji efekat očekujem? ... plus, novi trošak, zar ne?

drugo, kome se obraćam? ... da li široke narodne mase uopšte zanima moja tema? ... ako ne a mislim da je NE, onda koja je to ciljna grupa ... i kako da doprem do njih ... možda bih probao da vrbujem par dobrih studenata sa ekonomije, poslovnih škola, FON-a i sl. ... nekim tekstovima bi dali doprinos ali bih kroz njih dopro do šire publike kojoj je ova tema bliska ... u svakom slučaju bih doveo ciljnu grupu na sajt u većom broju nego što je to trenutno stanje ...

treće, šta je to pored mog osnovnog sadržaja što jeste srodno sa njim a može dodatno da privuče posetu ... rekao bih internet ekonomija i internet trgovanje ... možda par mišljenja o trendu kretanja cena na tržištima, o situaciji i zakonitosti tog vrsta poslovanja u Srbiji ... pitanje deviznih računa Srba i Srpkinja u inostrantvu ... pitanje bezbednosti, rizičnosti i legalnosti ... digitalne valute, online provajderi tipa Skrill, NetTeler, WebMoney, Liberty itd. ... to je u sferi ekonomije ali aktuelnoj ... time ne gubim svrhu sajta ali nudim "mala vrata" ...

i jelte, mogao bih još dosta toga ali eto tako bih ja da sam ti ...
zemljanin zemljanin 19:56 21.12.2015

Re: da ukradem

a evo pogedah i sajt, konačno

i treba ti sajt a vlog može biti sastavni deo tog sajta ... imaš materijal za šerovanje pa ga možeš nuditi drugima iz te oblasti a za uzvrat dobiti kvalitetan materijal od njih ... time dobijaš na dinamici sajta i njegovoj aktuelnosti kao i na posetama tvojih tema sa drugih sajtova ... vidi Economist ili Bloomberg i sl.
tsunade tsunade 23:15 21.12.2015

Re: da ukradem

i jelte, mogao bih još dosta toga ali eto tako bih ja da sam ti ...


uopše ti nisu loše sugestije...

zbunjuju me te široke narodne mase, iskreno... ne znam šta bi bio neki ozbiljniji sadržaj koji njih zanima. mislim da to ne postoji. a ako nema mase, nisam sigurna da li i u kolikoj meri ima posla... i tako sve neke brige

hvala ti
G.Cross G.Cross 19:25 21.12.2015

King is dead,long live the king

Upravo stigoh kuci sa sastanka sa CEO od 500 millions Euro firme online . verovatno najveca u CE.

Potrosili mnogo vremena da se dogovorimo sta je definicija marketinga u online biznisu.

I cemu marketing sluzi za razliku od Brick and mortar biznisa.

Nastavicemo razgovor sutra.

Mislim da ljudi u online (I offline) biznisu moraju da nauce razliku izmedju "klasicnog marketinga" I "marketing intelligence" koji se bazira na Big Data mining.

Klasicni marketing je na umoru samo sto im to jos niko nije javio.
uros_vozdovac uros_vozdovac 19:34 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

G.Cross
Upravo stigoh kuci sa sastanka sa CEO od 500 millions Euro firme online . verovatno najveca u CE.

Potrosili mnogo vremena da se dogovorimo sta je definicija marketinga u online biznisu.

I cemu marketing sluzi za razliku od Brick and mortar biznisa.

Nastavicemo razgovor sutra.

Mislim da ljudi u online (I offline) biznisu moraju da nauce razliku izmedju "klasicnog marketinga" I "marketing intelligence" koji se bazira na Big Data mining.

Klasicni marketing je na umoru samo sto im to jos niko nije javio.


Big data je sledeći "Big Thing" baš se sa drupalovcima dopisujem na temu. Predikcije mogu biti apsolutne, da ne veruješ.
G.Cross G.Cross 19:52 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Big data je sledeći "Big Thing" baš se sa drupalovcima dopisujem na temu. Predikcije mogu biti apsolutne, da ne veruješ.


Preaching to the choir.

Radim sa par CEO's upravo na tome. Neverovatno je koliko je tesko pomoci im da vide ono sto je meni toliko jasno.

Naravno moj posao je pomoci da vide a ne ubediti ih.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:24 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Класични маркетинг је за многе области мртав. Видим неке људе који и даље терају неке штампане "платформе", док се то мени чини апсолутно бесмисленим. Људи који на плажи продају венце за сахрану.

Дајте ми приближите ту Big Data причу.
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:27 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Predrag Brajovic
Класични маркетинг је за многе области мртав. Видим неке људе који и даље терају неке штампане "платформе", док се то мени чини апсолутно бесмисленим. Људи који на плажи продају венце за сахрану.

Дајте ми приближите ту Big Data причу.


hajde da napravimo poseban blog na temu, imaću i sjajnog gosta, a nadam se da nagovorim i Jovičića da se pridruži.
alselone alselone 20:37 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Класични маркетинг је за многе области мртав. Видим неке људе који и даље терају неке штампане "платформе", док се то мени чини апсолутно бесмисленим. Људи који на плажи продају венце за сахрану.


Da. Mi smo u okviru nase price dve godine pokusavali sa razlicitim vidovima online marketinga. Onda smo shvatili da je to sve mrtvo. Postoji samo jedan marketing (za male i srednje firme, za velike vazi potpuno drugi set pravila) - SEO. Budi tu spreman, da kada kupac potrazi ono sto prodajes, nadje prvo tebe. Svi stari vidovi online marketina kao sto su online kampanje, razmena banera, adwords (ovo mi nije jasno kako je iko ikad uopste i placao) vise ne radi. Posete sajmovima - uf! Traze desetine hiljada evra/dolara za standove a na sajmovima se masovno setaju isti takvi - prodavci, direktori i tehnicka lica, sve manje onih krajnjih konzumenata (osim fancy sajmova, naravno, tipa kola i tehnika).

Znaci, ne bacati lovu na stare nacine, gruvati SEO i "usta do usta", blogovi, tvitovi, FB itd. itsl.
alselone alselone 20:37 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Дајте ми приближите ту Big Data причу.


Ne slusaj ih. Pokusace da ti uzmu pare i prodaju pricu.

G.Cross G.Cross 21:03 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

uros_vozdovac
Predrag Brajovic
Класични маркетинг је за многе области мртав. Видим неке људе који и даље терају неке штампане "платформе", док се то мени чини апсолутно бесмисленим. Људи који на плажи продају венце за сахрану.

Дајте ми приближите ту Big Data причу.


hajde da napravimo poseban blog na temu, imaću i sjajnog gosta, a nadam se da nagovorim i Jovičića da se pridruži.


Hajde, bas me interesuje.
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:48 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

alselone
Дајте ми приближите ту Big Data причу.


Ne slusaj ih. Pokusace da ti uzmu pare i prodaju pricu.


ma da, ovaj screen je nivo: "640K is more memory than anyone will ever need"

Pogrešan i istinit istovremeno.
alselone alselone 21:56 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

ma da, ovaj screen je nivo: "640K is more memory than anyone will ever need"


Ma kakvi. Ovaj slajd se zajebava sa hajpom koji je nastao oko big data. Konsultanti se onesvescuju od multi-multi orgazama kada se pomene big dana.



Ovo je samo davanje imena a i cene problemima i resenjima koja su postoja i ranije. Sto je najgore, po starom obicaju da zaba dize noge i kad konja poktivaju, firme tipa "imamo dve baze i tri streama podataka" se loze da implementiraju big data tehnologije, bacaju silne pare a realno im je dovljna jedna obicna aplikacija, dok za "pravom" big data analitikom potrebu ima samo relativno mali ogranicen broj firmi na svetu.

Slicno kao sto i redudatni web site danas zovu klaud aplikacijama, tako isto i malo analitike i dva desborda danas zovu big data.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:08 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Znaci, ne bacati lovu na stare nacine, gruvati SEO i "usta do usta", blogovi, tvitovi, FB itd. itsl.

Кажем ти -- мени је необично да људи ово не примећују. Друга ствар: данас су људи сами по себи умрежени, не мораш ти сам да се ослањаш на неку мрежу. Задовољни клијенти су твоја мрежа. А они ће се, по природи модерног доба, сами умрежити.

Отуда они сјајни резултати оне Zorannaah-e или indi музичких група.
alselone alselone 22:17 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Друга ствар: данас су људи сами по себи умрежени, не мораш ти сам да се ослањаш на неку мрежу. Задовољни клијенти су твоја мрежа.


Jedan zanimljiv clanak:

Kao prva tacka: 1. They aren’t influenced at all by advertising. Only 1% of millennials surveyed said that a compelling advertisement would make them trust a brand more.

Jos nesto:
angie01 angie01 22:21 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Друга ствар: данас су људи сами по себи умрежени, не мораш ти сам да се ослањаш на неку мрежу. Задовољни клијенти су твоја мрежа. А они ће се, по природи модерног доба, сами умрежити.

Отуда они сјајни резултати оне Zorannaah-e или indi музичких група.


pa nije,

Zorannah je uradila upravo ono sto sam rekla- odgovorila je traznji i upraznjenom prostoru kod nas,...znaci, tinejdzerke, koje traze da neko blebece sa njima na njihov nacin i pri tome im jos pokazuje kako treba da se skockaju, ovo/ono,...posto je sada trend modni blog, ona je to tako nazvala,...nekada je to bio casopis Tina,...i prvo se reklamirala na sajtovima koji mogu da joj stvaore klijente a bave se i promovisu takve kao sto je ona,..ne znam, nadalnu i sl....i ime je pametno promenila, da bi u pretrazivacu preskocila ostale zorane,...i kada su devojcice pocele da dolaze, videvsi info za njen sajt negde drugde, onda je sve krenulo,...tako radi i Ivana, koja ima slican sajt, ali sa prakticnim savetima- kako nesto same mogu da urade, s tim, sto ona svoje klipove objavljuje i na drugim, posecenijim mestima,...kako sam shvatila, ona od banera zaradjuje.
rade.radumilo rade.radumilo 22:28 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Дајте ми приближите ту Big Data причу.


Evo jednog interesantnog primera, koji sam čuo na konferenciji Coding Serbia pre dve godine:
- Izvesni lanac pekara u Nemačkoj, je izanalizirao podatke o prodaji različitih vrsta peciva po gradovima i to ukrstio sa podacima o vrmenskim uslovima. Iz te džungle podataka su izvukli određene korelacije. Jednostavno ljudi su kupovali više određenog peciva po lepom vremenu, a više drugog po ružnom, uprošteno rečeno. Reorganizovali su isporuke proizvoda u skladu sa vremenskom prognozom i povećali prodaju 30%.

Primer broj 2. Visa je, isključivo na osnovu transakcija koje pravite i područja u kom živite, u stanju sa verovatnoćom od 95% da predvidi da li ćete se u narednih 5 godina razvesti ili ne.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:29 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

pa nije,

Нисам разумео шта није?
rade.radumilo rade.radumilo 22:32 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Kao prva tacka: 1. They aren’t influenced at all by advertising. Only 1% of millennials surveyed said that a compelling advertisement would make them trust a brand more.


Kad skapiraš zašto neko tetovira Harley Davidson na ramenu (korporativni logo), ili daje 2000$ za MacBook, a za taj novac može da kupi zver od PC-a, onda ćeš skapirati kako se proizvodi i prodaje.
angie01 angie01 22:33 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Нисам разумео шта није?


pa, napisala sam ti,...morala je prvo da poradi na marketingu, koji podrazumeva sve navedeno u predhodnom komentaru.
alselone alselone 22:36 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king


Kad skapiraš zašto neko tetovira Harley Davidson na ramenu (korporativni logo), ili daje 2000$ za MacBook, a za taj novac može da kupi zver od PC-a, onda ćeš skapirati kako se proizvodi i prodaje.


Rade, vrlo dobro kapiram, olabavi sa patronizirajucim tonom pa mozemo razgovarati o online marketingu, i marktingu uopste, i promenama koje su donele poslednje godine. taj tvoj sto tetovira harlija rodio se pre 50 - 60 i umrece uskoro.

ja nisam govorio protiv korporacija nego o promeni marketinga, sto apple jako dobro zna i primenjuje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:46 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

angie01
Нисам разумео шта није?


pa, napisala sam ti,...morala je prvo da poradi na marketingu, koji podrazumeva sve navedeno u predhodnom komentaru.

Па то што си написала уопште се не коси с мојим коментаром, али... да не смарамо људе.

Мени је ово интересантна тема, из неколико разлога:
1) потребна ми је вештина маркетинга у послу;
2) интернет сам овисник;
3) приметио сам да сам се "подмладио", усвојио неке навике google генерације.
rade.radumilo rade.radumilo 22:50 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Rade, vrlo dobro kapiram


A izvini, nisam mislio da TI skapriaš, nego nako uopšteno.

Evo primera:

In 2004 VW introduced the Phaeton in an attempt to compete with high-end luxury cars, including the Mercedes-Benz S-Class and the BMW 7 Series. The V-8,335-horsepower car boasted some of the most advanced features in the industry, like an air compressor suspension system and a draftless four-zone climate control. It even included an electronically controlled shiatsu massage system in the seats. The car was an astounding achievement. It was very comfortable and was a monster on the road, outperforming other more established luxury cars in its class. The critics loved it. But there was a small problem. Despite all the facts and figures, features and benefits, and regardless of the world-renowned German engineering, few people bought one.


Keč je odgovoriti šta se desilo? VW na sličan način reklamira sve svoje proizvode. Šta je bio problem kod Phaeton-a?
rade.radumilo rade.radumilo 22:53 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

taj tvoj sto tetovira harlija rodio se pre 50 - 60 i umrece uskoro.


Možda u Srbistanu, ali ne i u ostatku sveta. Mada ih iu Srbistanu ima zavidan broj. Baš prođem pored sedišta njihovog udruženja kada sa Kanarevog Brda, idem preko Banjice na Konjarnik.
alselone alselone 23:09 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

rade.radumilo rade.radumilo 23:16 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Millennians drugacijih potrosackih navika od nas matorih


Obrati pažnju na reč "trust" u tvom ranijem komentaru. Ljudi mogu biti različitih potrošačkih navika i vrednovati različite stvari, informacije pribavljati drugačijim putem. Sve to neosporno stoji. Međutim jedna stvar je inherentna svim ljudima a to je poverenje. Tu se stvari nisu menjale poslednjih 50K godina. Ukoliko uspeš da stvoriš poverenje, marketing je samo sredstvo da obavestiš svoje lojalne klijente šta ima novo u ponudi.

I da, svi su heavily influenced by their peers. Pogledaj klip koji sam postavio niže.
tsunade tsunade 23:18 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Mislim da ljudi u online (I offline) biznisu moraju da nauce razliku izmedju "klasicnog marketinga" I "marketing intelligence" koji se bazira na Big Data mining.


šta reče?

Klasicni marketing je na umoru samo sto im to jos niko nije javio.


ja slušam dve škole mišljenja. prva je da je web marketing isto što i osnovni marketing samo prilagodjen za drugu platformu... druga je da je to sasvim nešto deseto... ja sam nova u ovoj oblasti ali mislim da malo toga na webu može da se nazove istim kao nešto što je funkcionisalo van weba
alselone alselone 23:22 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Ukoliko uspeš da stvoriš poverenje, marketing je samo sredstvo da obavestiš svoje lojalne klijente šta ima novo u ponudi.


Tako je, i ja sam pricao kako doci do poverenja (lako je kada ga vec imas). Stvar se promenila u tome sto obicne reklame vise ne grade poverenje, pa cak ni ne kreiraju znatizelju, da bi se doslo do osobe mora se ici mnogo direktnije. Ili pronadji one koje ce on/ona pitati za misljenje, ili budi tu kada te bude trazio na guglu.

Jedna od tajni uspeha Gugla je u tome sto je pridobio gikove. Preko gikova je dosao do svih ostalih na svetu jer su oni isli kod gikova da ih pitaju za misljenje; koji brauzer da korisim, koji mail da otvorim, koje... To na primer MS nije znao i zato tek danas sa Satjom N. se vadi iz bule koje su Bill Gejts a pogotovo Bolmer kreirali svojim oholim stavovima i nepostovanjem korisnika.
angie01 angie01 23:22 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Па то што си написала уопште се не коси с мојим коментаром,


pa kosi se u delu gde ti kazes da ce se ljudi sami umreziti i da su tvoji zadovoljni klijenti tvoja mreza, a ja ti kazem da to dodje posle- marketinga...ovo tvoje su sekundarne varijante , kao posledica onih primarnih.

kod nas se marketing radi drugacije nego na zapadu- Zorannaah je uradila taj drugi.

osnovnu razliku ti mogu objasniti kroz film, npr....kod nas neki reditelj hoce da rezira nesto sto mu lezi na srcu, muci ga, ili je time okruzen, pa obicno njegov saradnik scenarista napise nesto tako, ako vec nije sam reziser, ili iskopao neki odgovarajuci scenario, onda snime sa ekipom iz klana kome pripada, ili koje voli, ili koji su mu prijatelji, pa kad zavrse film, oni snime reklamu,...i tako,...ko se primi, primio se:).

na zapadu prvo istraze sta bi publika volela da gleda-u najsirem smislu, pa u kom zanru, pa koji glumci bi najvise legli-publici-pa onda istrazuju kako da rade prezentaciju,....znaci kod nas se raklamira gotov proizvod i tu pocinje marketing, a na zapadu marketing pocinje od strata, istrazivanjem sta bi najbolje proslo.
alselone alselone 23:24 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

I da, svi su heavily influenced by their peers.


Pa nije bas tako. Ja ti dam clanke sa Forbsa i grafike koje su pravile oglasavajuce kuce i ti polemises sa tim.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:38 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Jedna od tajni uspeha Gugla je u tome sto je pridobio gikove. Preko gikova je dosao do svih ostalih na svetu jer su oni isli kod gikova da ih pitaju za misljenje; koji brauzer da korisim, koji mail da otvorim, koje...

:)
Нашао сам нешто занимљиво.
Сети се овога кад будеш читао мој следећи блог.
Кога то треба придобити...
alselone alselone 23:49 21.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Сети се овога кад будеш читао мој следећи блог.
Кога то треба придобити...


Dogovoreno.
Ako treba da pridobijamo zajedno, tu sam uvek da pomognem.

To se niko pre njih nije setio. Dok je na primer sasvim logicno da pridobijes tenisere ako prodajes rekete, i fudbalere ako prodajes kopacke, niko se zapravo nije trudio da pridobije gikove ko se bavio IT-jem od velikih igraca. A on je taj koji ce ti reci sta da skines ili kupis. Mozda ti cak nece ni reci nego ce samo uraditi i namestiti ti sve da radi i da nemas pojma zasto. :)

Salu na stranu, svako nadje svoj nacin. Apple je to nasao preko dizana i sarma Stiva Dzobsa, Google preko gikova koji su sirili sektu unaokolo, a MS tako sto je unistavao konkurenciju pa nisi imao izbora. :) Mogli bi sada detaljno da analiziramo sta stoji iza njih, pa nabrojati jos i Teslu, Nokiu itd. Kvalitet je nesporan, ali kvalitet nije dovoljan u danasnjem svetu.

Ja se nekad iznenadim kada naletim na neki dobar proizvod za koji nisam cuo do tada. Skoro sam naisao na pecene feferone (da dam i lokalni primer). Bile su odlicne. A nikad nisam cuo za proizvodjaca. I ne zapamtim ime. Dodjem sledeci put u Tempo- nema. Vec se iznervirao, kad ono samo ih prebacili na drugu policu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:30 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Ja se nekad iznenadim kada naletim na neki dobar proizvod za koji nisam cuo do tada. Skoro sam naisao na pecene feferone (da dam i lokalni primer). Bile su odlicne. A nikad nisam cuo za proizvodjaca. I ne zapamtim ime. Dodjem sledeci put u Tempo- nema. Vec se iznervirao, kad ono samo ih prebacili na drugu policu.

Nije problem proizvesti.
Problem je marketirati, utržiti.
Pronaći priču za proizvod, kanale komunikacije, klijente...
Neki lošiji proizvod uspešnije je samo zbog pametnijeg koncepta marketiranja.
blogovatelj blogovatelj 03:39 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

mozemo razgovarati o online marketingu, i marktingu uopste


OK. Ajmo ovako. Ko su tate za marketing? Ameri. Kako to rade? Uz pomoć tri stvari, takozvana 3S marketinga - seks, skandal, sport. I to nije tako samo kod Amera, tako je svuda, gde god je dobar marketing u pitanju.
Ako nije jasno, hajde da pogledamo šta kod nas najbolje prodaje robu?
Da stavljam slike ili samo da pomenem Novaka, Staniju, Karleušu? Ipak da stavim slike. One bolje prodaju robu od reči. Pokretna slika bolje prodaje od statične slike, takođe. Dakle...







I sada da vidimo zašto ovo što sam naveo dobro prodaje robu?
Zato što se mušterije lako identifikuju sa likom iz reklame, a onda roba i ne mora da bude baš tako dobra. Zato Epl vlada svetom, a ne kafane sa ibarske. Jer Epl ne hvali robu, on hvali u svojim reklamama mušterije. Tu je caka. Njihove reklame non stop poručuju "bićeš ovakav ako kupiš našu robu" dok sa druge strane, oni sa ibarske stalno u reklamama pominju praseće i jagnjeće pečenje uz bogatu tombolu.
rade.radumilo rade.radumilo 10:17 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Stvar se promenila u tome sto obicne reklame vise ne grade poverenje, pa cak ni ne kreiraju znatizelju


Ni najbolje reklame ne kreiraju poverenje. Poverenje klijenata potiče iz drugog izvora.

Jedna od tajni uspeha Gugla je u tome sto je pridobio gikove. Preko gikova je dosao do svih ostalih na svetu jer su oni isli kod gikova da ih pitaju za misljenje; koji brauzer da korisim, koji mail da otvorim, koje...


To ti je klasičan zakon difuzije inovacija:



Taj zakon važi za sve vrste proizvoda/usluga i svi mi smo u različitim kategorijama spram proizvoda i usluga kojima smo okruženi. Npr, neko je spreman da plati premium cenu za najnoviji model cipela, iako će sledeće godine biti u pola cene. Nekoga ne interesuju cipele, ali će da plati ekstra da bi kupio PC sa poslednjom generacijom procesora i grafičke kartice iako će za tri meseca da košta bar 20% manje, a ići će u raspalim cipelama.

To na primer MS nije znao i zato tek danas sa Satjom N. se vadi iz bule koje su Bill Gejts a pogotovo Bolmer kreirali svojim oholim stavovima i nepostovanjem korisnika


To je stoga što su njihovi early adopters bili iz totalno druge populacije.
rade.radumilo rade.radumilo 10:21 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Jer Epl ne hvali robu, on hvali u svojim reklamama mušterije. Tu je caka. Njihove reklame non stop poručuju "bićeš ovakav ako kupiš našu robu"


Ne, Apple reklame poručuju nešto drugo. Malo je dublja priča, zato su oni i njihovi korisnici, zapravo, društveni pokret.



PS. Obrati pažnju na njihov logo.
tsunade tsunade 10:36 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

OK. Ajmo ovako. Ko su tate za marketing? Ameri. Kako to rade? Uz pomoć tri stvari, takozvana 3S marketinga - seks, skandal, sport. I to nije tako samo kod Amera, tako je svuda, gde god je dobar marketing u pitanju.


baš sam sinoć o tome pričala sa jednim prijateljem... skandali batice... to prodaje svaki kontent.
alselone alselone 10:52 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Ni najbolje reklame ne kreiraju poverenje.


Itekako kreiraju. Da nema reklama niko ne bi pio Kokakolu.
alselone alselone 10:53 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

To je stoga što su njihovi early adopters bili iz totalno druge populacije.


Bili su iz iste, s tim da su devedesetih to bili jos veci gikovi nego danasnji. To si bili early adopters ne samo njihove tehnologije nego cele industrije. I preporucivali su MS zato sto nije bilo alternativa, ne zato sto su ih voleli i cenili.
alselone alselone 10:56 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Uz pomoć tri stvari, takozvana 3S marketinga - seks, skandal, sport. I to nije tako samo kod Amera, tako je svuda, gde god je dobar marketing u pitanju.


To je u redu za veliki broj proizvoda, ali nije za sve. Na primer ako zelis da promovises svoj blog o ekonomiji, ako prodajes softver za hranjenje svinja ili opremu za bebe. Ali bez obzira, iako se slazem sa tobom, stvar je ponovo kako doci do kupaca sa ova tri S. Ako napises blog kobojagi nezvanicno, pa se onda to seruje, je mnogo jace nego da objavis reklamu u novinama.
rade.radumilo rade.radumilo 11:08 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Uz pomoć tri stvari, takozvana 3S marketinga - seks, skandal, sport. I to nije tako samo kod Amera, tako je svuda, gde god je dobar marketing u pitanju.


Hmmm, nešto nisam siguran u to. Prebroj reklame koje imaju barem jedan S od ta tri S, nećeš dobaciti ni 10%.

rade.radumilo rade.radumilo 11:20 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king


Bili su iz iste, s tim da su devedesetih to bili jos veci gikovi nego danasnji. To si bili early adopters ne samo njihove tehnologije nego cele industrije. I preporucivali su MS zato sto nije bilo alternativa, ne zato sto su ih voleli i cenili.


Grešiš, ovej grešiš silno sine. Kao neko ko je u toj priči, još od druge polovine 80-ih, kada sagledam iz ove perspektive, potpuno mi je jasno na koga su ciljali i Microsoft i Apple, a to nije imalo veze sa geek-ovima.
alselone alselone 11:24 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

potpuno mi je jasno na koga su ciljali i Microsoft i Apple, a to nije imalo veze sa geek-ovima.


Ja sam i rekao da MS nije ciljao na gikove, a da su trebali i da je tajna uspeha Gugla sto to jeste radio. Apple je vise fashion firma i sekta odprilike, oni su izvan konkurencije i normalnih marketinskih procesa.
rade.radumilo rade.radumilo 11:50 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Ja sam i rekao da MS nije ciljao na gikove, a da su trebali i da je tajna uspeha Gugla sto to jeste radio.


Nisu ni mogli. Bil se u startu potkačio sa ljudima koji su, zapravo, začeli open source community. Od prvog dana su prokuženi kao velika zla korporacija. Da si pitao bilo kog geek-a tada, šta da se koristi sigurno ne bi bio MS proizvod. Ložio sam se na tu open source priču, dok nisam počeo profesionalno da se bavim IT-jem i kad sam počeo da uviđam koliko košta "besplatno" i koliko tek košta korištenje "alternativa" samo zato što je neki baja u IT neke firme iz priče "MS je šit, samo zato što je MS."
Pogledaj i danas. Iako su Windows i Office dostupni po cenama prihvatljivim i u Srbistanu, imaš i dalje vrlo snažan pokret koji pokušava da ubedi ljude da se po svaku cenu klone Microsoftovih proizvoda. Jedino, nikako da naprave (evo čekamo već 30 godina) alternative koje stvarno rade.

Apple je vise fashion firma i sekta odprilike, oni su izvan konkurencije i normalnih marketinskih procesa.


Naprotiv, u pitanju je vrlo uobičajen marketinški proces. Fora je što ga mali procenat stručnjaka stvarno shvata i poznaje. Da li si se zapitao, zašto je neko spreman da kupi polovan Audi/Volvo/<upiši po izboru> iako za isti novac može kupiti nov Suzuki/Ford/...
alselone alselone 11:57 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Nisu ni mogli. Bil se u startu potkačio sa ljudima koji su, zapravo, začeli open source community. Od prvog dana su prokuženi kao velika zla korporacija. Da si pitao bilo kog geek-a tada, šta da se koristi sigurno ne bi bio MS proizvod. Ložio sam se na tu open source priču, dok nisam počeo profesionalno da se bavim IT-jem i kad sam počeo da uviđam koliko košta "besplatno" i koliko tek košta korištenje "alternativa" samo zato što je neki baja u IT neke firme iz priče "MS je šit, samo zato što je MS."
Pogledaj i danas. Iako su Windows i Office dostupni po cenama prihvatljivim i u Srbistanu, imaš i dalje vrlo snažan pokret koji pokušava da ubedi ljude da se po svaku cenu klone Microsoftovih proizvoda. Jedino, nikako da naprave (evo čekamo već 30 godina) alternative koje stvarno rade.


Ima malo i sa tim da su im proizvodi bili djubre na pocetku. Ali dobro, ovo za danas se apsolutno slazem. Ja vrlo malo stvari koristim "free", a za ono od cega mi posao zavisi skoro nista.


vrlo uobičajen marketinški proces. Fora je što ga mali procenat stručnjaka stvarno shvata i poznaje

:) Contradictio in adjecto.

a li si se zapitao, zašto je neko spreman da kupi polovan Audi/Volvo/<upiši po izboru> iako za isti novac može kupiti nov Suzuki/Ford/...

Veruju da kupuju kvalitet, sto je u jednom momentu i bilo tacno ali danas vise nije. Audi nije taj kvalitet da se vise isplati kupiti polovan od nekog drugog novog.
jkt2010 jkt2010 11:59 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

rade.radumilo

u Srbistanu

Mrš bre komi!
rade.radumilo rade.radumilo 12:06 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Veruju da kupuju kvalitet, sto je u jednom momentu i bilo tacno ali danas vise nije. Audi nije taj kvalitet da se vise isplati kupiti polovan od nekog drugog novog.


Ne, ako ćemo po pitanju kvaliteta, sve ankete pokazuju da svi kupci automobila na svetu imaju najviše poverenja u kvalitet Japanskih vozila. Međutim, ukoliko imaju finansijskih mogućnosti, pre će se opredeliti za kola Evropskih proizvođača u istoj klasi.
alselone alselone 12:09 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Međutim, ukoliko imaju finansijskih mogućnosti, pre će se opredeliti za kola Evropskih proizvođača u istoj klasi.


Osim Pajica.
blogovatelj blogovatelj 14:23 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Ako napises blog kobojagi nezvanicno, pa se onda to seruje, je mnogo jace nego da objavis reklamu u novinama.


A ako das Krlu da pise blog o ekonomiji, znas da je on bio savetnik demokratskog predsednika, a sada podrzava naprednjackog premijera, onda vec imas u svemu i elemente skandala, pa ce ti blog biti citaniji.
blogovatelj blogovatelj 14:24 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Prebroj reklame koje imaju barem jedan S od ta tri S, nećeš dobaciti ni 10%.


Nisu sve reklame uspesne. One koje jesu, imaju 3S. Tj bar jedno S od ta tri.
alselone alselone 14:27 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king


Nisu sve reklame uspesne. One koje jesu, imaju 3S. Tj bar jedno S od ta tri.


Nemaju sve. Na primer Kokakoline reklame nemaju ni jedno od tih S. Ima jos kampanja koje su izvan tih sablona.
svarog svarog 14:30 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Marketing nije (samo) reklama
blogovatelj blogovatelj 14:31 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Međutim, ukoliko imaju finansijskih mogućnosti, pre će se opredeliti za kola Evropskih proizvođača u istoj klasi.


Jebote, kako vas ima puno evropski naduvenih. I ako ste videli malo Evrope mislite da je Evropa svet, a ona je samo tackica. Znas kad bi Pakistanac u Torontu kupio nemacki auto? Nikad! Mozda neki endem ili onaj koji je proveo dugo vremena u Evropi, ali Pakistanci odrasli u Pakistanu nikad! A ima ih pola miliona u Torontu.
Covece, kao sto si ti odrastao pored Golfa dvojke, tako je i on odrastao pored Korole koja je picila po vukojebinama sto puta gorim od balkanskih i nikad joj nista nije falilo.
blogovatelj blogovatelj 14:36 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Na primer Kokakoline reklame nemaju ni jedno od tih S


Mora da se salis. U njihovim reklamama veoma cesto imas plasticno nasmejane devojke i momke koji svrsavaju dok je piju, ili dzuskaju uz kolicu, ili tako nesto. A podsvesno ti takva reklama kaze "pij ovo i bices kao i likovi sa reklame, neces postati govedo i imati 200 kila" tj hvale musteriju, a ne proizvod.
alselone alselone 14:52 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Mora da se salis.


Ne. U gro njihovih reklama imas zenu, decu i ljude koji nemaju slicnosti sa onim sto si prikazao da prodaje seks. Koka kola prodaje porodicu, a ne seks. Pogledaj ponovo reklame, pogotovo poslednjih godina.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:52 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

alselone
Međutim, ukoliko imaju finansijskih mogućnosti, pre će se opredeliti za kola Evropskih proizvođača u istoj klasi.


Osim Pajica.


Tačno, pa-pa Nemcima, kad nauče da prave kola koja rade i čija popravka ne košta 500-750$ po poseti serviseru, možda ih uzem ponovo u razmatranje (mada onaj A3 e-Tron ne izgleda loše, ako ćemo pošteno).

Čitam ovaj lep tred o marketingu 21. veka, u kome si izdominirao, to jest najkurčevitiji si od svijh, mada se ni radumilo ne da, i kapiram koliko ništa ne znam o marketingu (i nisam ponosan na to). Kum i ja smo našu firmicu terali samo i isključivo po word-of-mouth principu (što jeste nekakav rudimentarni marketinški princip, ako smem to da kažem), prve dve ili tri godine nismo imali ni websajt, onda smo sklepali jednu jedinu stranicu, samo da adresa ne zvrji prazna. Sećam se kako sam i na linkedinu izbegavao da promenim profil, frendujem ili anfrendujem bilo koga samo da me ne namirišu rekruteri pa da krenu da smaraju.

Tako i sada radimo, marketing - nula, ali to je i zato što smo se sa razvoja proizvoda koji je, razume se, trebalo da izmeni svet, a koji nije uspeo, prebacili na pružanje inženjerskih usluga, što direktno sa kompanijama mušterijama, što preko ISBR-ova, mada i tu se uglavnom kešamo o druge firme koje ih pišu a mi im dodjemo kao podizvodjači, a i damo im naše reference. Iz našeg ugla, to funkcioniše ok, na ovom nivou, i kad izgradiš bazu stalnih mušterija koje ti veruju (a to u realnom životu znači izmedju ostalog i da su sklone da ti oproste kad nešto zakenjaš), ali znam da u jednom trenutku više ne može, ako hoćeš malo da porasteš i malo isturuš glavu, u pokušaju da se uguraš medju veće design house-e, bez dobrog marketinga - teško. I sa njima zato pokušavamo da se tu i tamo pajtamo, kad im uleti nešto što ne mogu, ili ne umeju, da upute na nas. Rezultat svega toga, pa eto nismo postali milijunaši kako je običaj kod uspešnih startapa, a firma se pretvorila u mašinu za pravljenje parica za plaćanje računa. Ok, napabirčili smo i nekakav IP, koji će, nadamo se, dobro doći kad dodje vreme da se firma tapne nekoj od naših vernih mušterija, ili bar konkurenciji, njihovoj, ili našoj.
tsunade tsunade 16:08 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Дајте ми приближите ту Big Data причу.


meni moj mentor danas objasnio... sve se svodi na business intelligence ... još jedna sexy reč
blogovatelj blogovatelj 16:31 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Pogledaj ponovo reklame, pogotovo poslednjih godina.


Prvo su seksom preuzeli tinejdzere kad sam ja bio klinac, pa sada prate te iste generacije porodicnim reklamama. Vrlo verovatno je i da ti gledas TV kanale koji imaju tu ciljnu grupu. Cisto suimnjam da kokakola reklame na tinejdzerskim kanalima imaju porodice i decu kojima tata sipa sokic.
uros_vozdovac uros_vozdovac 18:52 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

rade.radumilo
Ja sam i rekao da MS nije ciljao na gikove, a da su trebali i da je tajna uspeha Gugla sto to jeste radio.


Nisu ni mogli. Bil se u startu potkačio sa ljudima koji su, zapravo, začeli open source community. Od prvog dana su prokuženi kao velika zla korporacija. Da si pitao bilo kog geek-a tada, šta da se koristi sigurno ne bi bio MS proizvod. Ložio sam se na tu open source priču, dok nisam počeo profesionalno da se bavim IT-jem i kad sam počeo da uviđam koliko košta "besplatno" i koliko tek košta korištenje "alternativa" samo zato što je neki baja u IT neke firme iz priče "MS je šit, samo zato što je MS."
Pogledaj i danas. Iako su Windows i Office dostupni po cenama prihvatljivim i u Srbistanu, imaš i dalje vrlo snažan pokret koji pokušava da ubedi ljude da se po svaku cenu klone Microsoftovih proizvoda. Jedino, nikako da naprave (evo čekamo već 30 godina) alternative koje stvarno rade.

Apple je vise fashion firma i sekta odprilike, oni su izvan konkurencije i normalnih marketinskih procesa.


Naprotiv, u pitanju je vrlo uobičajen marketinški proces. Fora je što ga mali procenat stručnjaka stvarno shvata i poznaje. Da li si se zapitao, zašto je neko spreman da kupi polovan Audi/Volvo/ iako za isti novac može kupiti nov Suzuki/Ford/...


Mislio sam da ti kažem koliko grešiš, ali sam skapirao da si iz svoje perspektive u pravu. Jer si profesionalac.

Dakle ja ne kucam ovo sa Open Source slobodnog i besplatnog OS-a jer takvo nešto ne radi. Ne radim u firmi koja ogromnu većinu svojih servisa bazira na FLOSS sistemima, za sasvim pristojnu platu - jer takvo nešto naprosto ne radi. Naš cloud nije OwnCloud jer tako nešto ne radi, naš CMS nije open source jer niko ozbiljan ne bi držao infrastrukturu na besplatnom slobodnom softveru.

Server firme i mail naravno nije na CentOS-u jer taj OS, kao Open Source i besplatan ipak ne radi ozbiljno.

Na kraju krajeva od prvih 100 superkompjutera ubedljiva manjina od nekih 90% je na OpenSource softveru jer on naprosto ne radi.


emsiemsi emsiemsi 20:49 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

G.Cross
Big data je sledeći "Big Thing" baš se sa drupalovcima dopisujem na temu. Predikcije mogu biti apsolutne, da ne veruješ.


Preaching to the choir.

Radim sa par CEO's upravo na tome. Neverovatno je koliko je tesko pomoci im da vide ono sto je meni toliko jasno.

Naravno moj posao je pomoci da vide a ne ubediti ih.


Зато ти (и) ниси CEO.
rade.radumilo rade.radumilo 22:14 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Mislio sam da ti kažem koliko grešiš, ali sam skapirao da si iz svoje perspektive u pravu. Jer si profesionalac.


Nećemo na ovom blogu da se šamaramo oko OpenSource, jer nije tema bloga. U svakom trenutku imam jedan PC, MacBook i bar jednu virtualnu mašinu na Linux-u. Iskreno smatram da OS, osnovne office aplikacije, creative studio i osnovne home entertainment aplikacije treba da budu open source. Takođe, alati za programiranje i biblioteke osnovnih komponenti.
A što se tiče ozbiljnosti, jedan od projekata koje vodim je na Linuxu. Hebo ti platformu ako SW napravljen za CentOS 6 ne radi na CentOS 7, zato što pola biblioteka ne radi na novijoj verziji Linux-a? Dva inžinjera su potrošili mesec dana samo da uslože sve dependencies, kako bi SW za koji pravimo installer radio i na novijem Linux-u.
Izvini, ja na Windows 10 teram Heroes of Might and Magic III.

Before the commercial ventures, Linux tended to be rather hard to set up, because most of the developers were motivated mainly by their own interests.

Linus Torvalds
emsiemsi emsiemsi 23:25 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

alselone
Сети се овога кад будеш читао мој следећи блог.
Кога то треба придобити...


Dogovoreno.
Ako treba da pridobijamo zajedno, tu sam uvek da pomognem.
...

Уколико будете имали намеру да придобијете мене --- морате да будете искрени и, али никако, агресивни.
emsiemsi emsiemsi 23:28 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Predrag Brajovic
Ja se nekad iznenadim kada naletim na neki dobar proizvod za koji nisam cuo do tada. Skoro sam naisao na pecene feferone (da dam i lokalni primer). Bile su odlicne. A nikad nisam cuo za proizvodjaca. I ne zapamtim ime. Dodjem sledeci put u Tempo- nema. Vec se iznervirao, kad ono samo ih prebacili na drugu policu.

Nije problem proizvesti.
...

Немој да причаш !?
Када је тако лако произести, зашто ми ништа (или скоро) не производимо ?
uros_vozdovac uros_vozdovac 23:28 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

ma cool; teraj burazeru šta ti treba/voliš. Ali molim te pročitaj citiran post u mom komentaru, pa pošteno presudi jel` fer. I korektan prema naporima developera i zajednice.

Open source ipak radi koliko toliko. I tera značajno parče, recimo, interneta.
emsiemsi emsiemsi 23:36 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

blogovatelj
Međutim, ukoliko imaju finansijskih mogućnosti, pre će se opredeliti za kola Evropskih proizvođača u istoj klasi.


Jebote, kako vas ima puno evropski naduvenih. I ako ste videli malo Evrope mislite da je Evropa svet, a ona je samo tackica. Znas kad bi Pakistanac u Torontu kupio nemacki auto? Nikad! Mozda neki endem ili onaj koji je proveo dugo vremena u Evropi, ali Pakistanci odrasli u Pakistanu nikad! A ima ih pola miliona u Torontu.
Covece, kao sto si ti odrastao pored Golfa dvojke, tako je i on odrastao pored Korole koja je picila po vukojebinama sto puta gorim od balkanskih i nikad joj nista nije falilo.

Сагласан !
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:50 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Немој да причаш !?
Када је тако лако произести, зашто ми ништа (или скоро) не производимо ?

Заиста није никакав проблем, морам те разочарати.
Проблеми су:
1) шта производити;
2) како и коме продати;
3) како инфраструктурно поспешити производњу.

За ово последње држава одговара, у сваком сегменту -- од путева до прописа.
emsiemsi emsiemsi 23:53 22.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Predrag Brajovic
Немој да причаш !?
Када је тако лако произести, зашто ми ништа (или скоро) не производимо ?

Заиста није никакав проблем, морам те разочарати.
Проблеми су:
1) шта производити;
2) коме продати;
3) како инфраструктурно поспешити производњу.

За ово последње држава одговара, у сваком сегменту -- од путева до прописа.

Ево да ти дам идеју шта производити --- рецимо аутомобил, то се свуда у свету тражи.
Пошто сада знамо шта производити, ајде да га произведемо када је тако лако.

На твоју жалост, да је тако лако производити, не би производили само Немци, Јапанци, Јужно-Корејанци, Амери --- и још понеки.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:08 23.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Ево да ти дам идеју шта производити --- рецимо аутомобил, то се свуда у свету тражи.
Пошто сада знамо шта производити, ајде да га произведемо када је тако лако.

:)
Па производимо.
У Крагујевцуу.

Проблеми су следећи:
1) шта производимо -- FIAT вероватно нема тржишни потенцијал нити тражени квалитет;
2) покушали су да га продају рекламом и патриотизмом (Италијани га највише купују), али реклама без квалитета гаси производ. На америчком тржишту он не пролази славно, очекивало се више. А патриоизам ниједну економију не може стабилно да гања.
3) овде је држава направила изузетке, и олакшала страном улагачу инфраструктурни сегмент.
rade.radumilo rade.radumilo 09:11 23.12.2015

Re: King is dead,long live the king

Open source ipak radi koliko toliko. I tera značajno parče, recimo, interneta.


Zahvalan sam open source zajednici što su naterali Microsoft da gomilu stvari baci pod GPL, Google ih je naterao da uvedu besplaten servise poput online office i slično. Kada bi ih još naterali i da uvedu besplatnu verziju Windows-a za škole i sl. sa nekim light office paketom (online office je cool, ali ne u Srbiji gde dominira ADSL).
Zameram open source zajednici to što ne postoji konzistentnost u razvoju platforme. Linus Torvalds se bavi siključivo kernelom i ničim više, a ovo ostalo kako ko dograbi. Aj što moraš aplikaciju koju praviš da naviješ da radi za različite distroe, već što u okviru distroa moraš da modifikuješ rešenje da otprati nove verzije. Ne jednom mi se desilo da babun koji je napravio neku biblioteku, potpuno izmeni potpise metoda u novoj verziji a stara ne radi sa novijom verzijom distroa.
Hebi ga, jeftinije su licence Microsoftu, nego inženjer dani koje potrošiš na takve nebuloze.
G.Cross G.Cross 19:59 23.12.2015

Re: King is dead,long live the king

emsiemsi
G.Cross
Big data je sledeći "Big Thing" baš se sa drupalovcima dopisujem na temu. Predikcije mogu biti apsolutne, da ne veruješ.


Preaching to the choir.

Radim sa par CEO's upravo na tome. Neverovatno je koliko je tesko pomoci im da vide ono sto je meni toliko jasno.

Naravno moj posao je pomoci da vide a ne ubediti ih.


Зато ти (и) ниси CEO.


Saglasan

Nisam siguran da ces razumeti Ali nasi smo.
emsiemsi emsiemsi 20:06 23.12.2015

Re: King is dead,long live the king

G.Cross
emsiemsi
G.Cross
Big data je sledeći "Big Thing" baš se sa drupalovcima dopisujem na temu. Predikcije mogu biti apsolutne, da ne veruješ.


Preaching to the choir.

Radim sa par CEO's upravo na tome. Neverovatno je koliko je tesko pomoci im da vide ono sto je meni toliko jasno.

Naravno moj posao je pomoci da vide a ne ubediti ih.


Зато ти (и) ниси CEO.


Saglasan

Nisam siguran da ces razumeti Ali nasi smo.

Нисам разумео !
Реци тако да разумем - наши смо !
G.Cross G.Cross 20:58 23.12.2015

Re: King is dead,long live the king

emsiemsi
G.Cross
emsiemsi
G.Cross
Big data je sledeći "Big Thing" baš se sa drupalovcima dopisujem na temu. Predikcije mogu biti apsolutne, da ne veruješ.


Preaching to the choir.

Radim sa par CEO's upravo na tome. Neverovatno je koliko je tesko pomoci im da vide ono sto je meni toliko jasno.

Naravno moj posao je pomoci da vide a ne ubediti ih.




Зато ти (и) ниси CEO.


Saglasan

Nisam siguran da ces razumeti Ali nasi smo.

Нисам разумео !
Реци тако да разумем - наши смо !


Kad sam bio mladji bio sam President i CEO. otkad ostarih pomazem mladim CEO da uspeju.

Sve ovo, na zalost ne u Srbiji.

Making sense?


zemljanin zemljanin 01:38 24.12.2015

Re: King is dead,long live the king

tsunade
... koji se bazira na Big Data mining.

šta reče?

ne znam u kojoj meri bi to tebi bilo od interesa ali eto, priče radi da pojednostavimo ... cela priča se svodi na prpoznavanje obrazaca, šablona u ponašanju, situaciji, događaju ... pa se taj obrazac implementira u strategiju ... ljudski mozak je apsolutni šampion u tome ... mi jako brzo i jako rano naučimo da prepoznajemo uzrok-posledica modele ... od jednostavnih: pritisni kvaku - otvaraju se vrata do složenijih: pritisni kvaku ako se otvore vrata - uđi: do ako se ne otvore vrata, izvadi kljuć, otključaj - uđi ...

e sad u marketningu i ne samo njemu, potrebno nam je i predviđanje koje se izvodi verovatnoćom ... ma koliko kompleksan bio naš mozak on ne može baš sve da ušabloni ... tu nastupa big data mining ... postoje milioni podataka koji su povezani ili nepovezani ... uparivanjem tih podataka dobijaju se neki grafikoni i potencijalna zavisnost ...

pa recimo uporedimo vremenske prilike i način trgovanja u tom delu države, mislim na berzu ... i nađemo da su ljudi skloniji riziku kada je vreme takvo i takvo ... to je samo kompjuterski podatak a smisao i tumačenje mu daje čovek, koji ona prosuđuje "logiku" i uzorčnost ... recimo neko bi zaključio da je takva sklonost riziku idealna prilika za plasmam reklama iz okvira bankarskog sektora, a zavisno od nagoveštaja vremenskih prilika, te da bi se ljudi lakše odlučivali za kredite ... recimo

naravno na taj način mogu se dobiti zavisnosti koje nemaju veze sa realnim kao i relani pokazatelji nekog oblika ponašanja u marketningu ... recimo koja pozicija banera na ekranu daje veći odziv ... svako od nas može da da neku verovatnu pretpostavku ali data mining nam daje potvrdu ili negaciju ... opet, recimo koliki uticaj na prodaju ima najava "smaka sveta"

drugim rečima obrada ogromne količine podataka i njihovo međusobno ukrštanje sa željom da dobijemo neku kauzalnost koja ih povezuje a koja će nam pomoći u poslu ili nekoj aktivnosti ... što bi rekli u prevodu, ništa od toga tebi ne treba na ovom nivou ...

ali, sve ovo, jer računam da kad podigneš nivo i sve ovo implementiraš i kupiš svoj sprat u "kulama na vodi", možda ti zatreba neko da briše stolove, duva u lakirane nokte i tako ... ništa intelektualno
emsiemsi emsiemsi 13:23 24.12.2015

Re: King is dead,long live the king

G.Cross
emsiemsi
G.Cross
emsiemsi
G.Cross
Big data je sledeći "Big Thing" baš se sa drupalovcima dopisujem na temu. Predikcije mogu biti apsolutne, da ne veruješ.


Preaching to the choir.

Radim sa par CEO's upravo na tome. Neverovatno je koliko je tesko pomoci im da vide ono sto je meni toliko jasno.

Naravno moj posao je pomoci da vide a ne ubediti ih.




Зато ти (и) ниси CEO.


Saglasan

Nisam siguran da ces razumeti Ali nasi smo.

Нисам разумео !
Реци тако да разумем - наши смо !


Kad sam bio mladji bio sam President i CEO. otkad ostarih pomazem mladim CEO da uspeju.

Sve ovo, na zalost ne u Srbiji.

Making sense?



Штета што не стариш у Србији !
Додуше, можда, ипак, твоје знање некада затреба и у Србији.
tsunade tsunade 00:02 25.12.2015

Re: King is dead,long live the king

ali, sve ovo, jer računam da kad podigneš nivo i sve ovo implementiraš i kupiš svoj sprat u "kulama na vodi", možda ti zatreba neko da briše stolove, duva u lakirane nokte i tako ... ništa intelektualno


jedan dan od nedelje sam planirala... to s kulama...

hvala ti zemljanine... kandiduješ se ovde za most valuable svaki put.
angie01 angie01 19:28 21.12.2015

moj stav je,

da su marketing i PR nuzni u prodaji, predstavljanju i skretanju paznje na sebe i da to sto neki te dve znacajne kategorije u komunikaciji onih koji nude i onih koji zele da konzumiraju zloupotrebljavaju tako sto lazno prestvaljaju svoj proizvod, kao npr, politicari u predizbornim kmpanjama:, jos uvek ne znaci da je taj manir aposolutni pobednik i da ne postoji onaj drugi- kvalitetniji.

to sto je more ovih prvih, takodje ne treba da bude prepreka za ozbiljniji pristup, koji je malo dugotrajniji, ali posle ima isti takav rezultat-dugotrajniji.

sta je osnovni princip na pocetku- definisati proizvod koji se trazi- (i time si dobila i ciljnu grupu), posto ti ne baratas nekim patentom ili gotovim proizvodom, nego plasirs male price na zadatu temu- kao kada izdavaci, npr, izdaju knjige o vezbanju, zdravoj ishrani, odnosu polova,...jer ljudi traze takve sadrzaje,...-ti u svojoj oblasti moras prvo da definises takve teme, i da ih uoblicis u zeljenu poruku kroz svoje kratke prilode, a sa izborom adekvatnih i zanimljivh sagovornika,...za sada je to prilicno bluri,...najbolje se snasao Aris, jer je imao zaokruzenu pricu u kojoj je plasirao zeljenu ideju tecno i jasno...sad jedino, kome je to trebalo da kaze, to jest, ko je to trebalo da cuje, da bi imalo efekta.

e, onda je bitno pakovanje, znaci, da ti je sajt dobro dizajniran, prilozi efektno montirani, a da pored toga postoje jos neki propratni sadrzaji...znaci da tvoji posetioci imaju zelju tu da dodju, jer znaju da ih cekaju apdejtovane info o stvarima koje ih zanimaju.

onda razmislis gde bi sve mogla da postavis linkove za svoj sajt, uz neki efektan slogan- ne samo na drustvenim mrezama, gde ce to citati ljudi poput nas, nego negde gde se okupljaju i oni koji se materijom koju obradjujes profesinonalno bave.

posto ti imas interaktivnu komunikaciju, ja bih na tvom mestu probala da postavljam teme koje bi bile korisne za pratioce i gde bi oni mogli da postavljaju pitanjna tvom sagovorniku i dobiju neke prakticne savete,...koji mali biznis trenutno ima najbolji rejting, sta treba da bi se on otvorio, i sl, npr....recimo teme koje cesto postavlja Milan Novikovic u zelji da pokaze da ljudi mogu sami da se aktiviraju...da li je dobro placati platnim karticama, drzati pare u banci, ako da pod kojim uslovim i sl...sta nedostaje u maloj privredi,..ne znam,...nisam iz te price:),

i onda, kada dobijes dovoljno pregleda, krenes sa banerima- ponudis prvo nekim firmama koje imaju veze sa tvojom pricom,...pa ces polako videteti u kom pravcu da teras dalje.

ja bih recimo Arisov klip zavrsila nekom konkretnom ponudom i onda link kacila na sajtove koje posecuju ljudi koji zive napolju- tu ima dosta njih koji bi rado odradili ovde jeftinije sve sto treba, a ne znaju bas nekog konkretnog zubara.

skraceno- racimo, kao da je tvoj sajt o medicini, i svaki put se pojavi neki doca specijalista, ukratko obradi najpoznatije bolesti kojima se bavi da da najvaznije savete, a onda citaoci pitaju konkretno i on odgovori, ujedno tu su razni prilozi o zdravoj ishrani, melemima, cajevima, baneri za pojedine proizvode koji su povezani, reklame za apoteke, kutak o licnim iskustvima i sl,( samo sto ti tretiras ekonomske teme, pa sve u odnosu na to)...znaci moras da definises i zaokruzis pricu i onda imas i konkretne repere za marketing i PR.

tsunade tsunade 23:23 21.12.2015

Re: moj stav je,

posto ti imas interaktivnu komunikaciju, ja bih na tvom mestu probala da postavljam teme koje bi bile korisne za pratioce i gde bi oni mogli da postavljaju pitanjna tvom sagovorniku i dobiju neke prakticne savete,...koji mali biznis trenutno ima najbolji rejting, sta treba da bi se on otvorio, i sl, npr....recimo teme koje cesto postavlja Milan Novikovic u zelji da pokaze da ljudi mogu sami da se aktiviraju...da li je dobro placati platnim karticama, drzati pare u banci, ako da pod kojim uslovim i sl...sta nedostaje u maloj privredi,..ne znam,...nisam iz te price:),




samo što su ti to teške teme... mislim na ovu o malom biznisu... super ti je analiza
rade.radumilo rade.radumilo 22:17 21.12.2015

Dobar marketing

ne vredi puno ako ne kapiraš ljude...

blogovatelj blogovatelj 03:40 22.12.2015

Re: Dobar marketing

Dobar marketing
ne vredi puno ako ne kapiraš ljude...


Ovo je kontradikcija u startu. Ako ne kapiraš ljude, marketing ti od samog početka ne valja.
rade.radumilo rade.radumilo 11:57 22.12.2015

Re: Dobar marketing

Ovo je kontradikcija u startu. Ako ne kapiraš ljude, marketing ti od samog početka ne valja.


Pa ono, slažem se. Samo ne mora da znači da ti ne valja marketing. Možeš imati odličan marketing, a da ono što tu ne ide je ono šta pokušavaš prodati. Pri tome to ne mora biti loš proizvod. Može biti dobar proizvod, dobro izreklamiran, sve besprekorno izvedeno i opet da bude komercijalni neuspeh.
Odlični primeri su VW Phaeton, TIVO, Dell MP3 player i još neki proizvodi.
skyspoter skyspoter 08:25 22.12.2015

imate

industrija, poljoprovreda....itd...a da ubacite recimo lifestyle ( travel mozda, architecture, food) ...nesto da "opustite" sajt malo...
tsunade tsunade 10:40 22.12.2015

Re: imate

industrija, poljoprovreda....itd...a da ubacite recimo lifestyle ( travel mozda, architecture, food) ...nesto da "opustite" sajt malo...


ne znam dal mi vi to persirate... a nema potrebe, ovde smo svi "naši".

ovaj sajt je determinisan konkursnim zahtevima. food, travel, arhitektura... ako mogu da se upakuju u ove suve ekonomske kontekste, uvek sam za... razmišljam i ja o tome na neki način. ali moram da ispunim osnovni zadatak.
jinks jinks 14:16 22.12.2015

Re: imate

a da ubacite recimo lifestyle

Ustvari, upravo "lifestyle" po mnogima i predstavlja osnovni parametar prilikom definisanja različitih grupa potrošača.

Mnogo više nego materijalno stanje, stepen obrazovanja, poreklo, ...
blogovatelj blogovatelj 14:41 22.12.2015

Re: imate

...a da ubacite recimo lifestyle


I ovo je marketing i ideja ti je divna. Trgovci nekretninama u Kanadi uvek savetuju prodavce kuca i stanova da stave neki fensi kada potencijalni kupci dodju u obilazak, cajnik na sporet ili platno za slikanje u jednu od soba, pa onda takav lajfstajl lakse proda robu.
emsiemsi emsiemsi 23:46 22.12.2015

Re: imate

tsunade
industrija, poljoprovreda....itd...a da ubacite recimo lifestyle ( travel mozda, architecture, food) ...nesto da "opustite" sajt malo...


ne znam dal mi vi to persirate... a nema potrebe, ovde smo svi "naši".

...

Сагласан !
reanimator reanimator 09:12 22.12.2015

...

Sve je marketing
tsunade tsunade 10:37 22.12.2015

Re: ...

reanimator


bolno ali tako tačno...
viola92 viola92 11:05 22.12.2015

Re: ...

Najbolje bi bilo da ne razmišljaš o marketingu kao prodavanju magle, jednostavno, nije to uvek samo "uvaljivanje" robe nego prosto oglašavanje da imaš nešto što drugima treba. Nema potrebe da imaš toliki otpor i da se osećaš kao da nekog vazda cimaš za rukav, naročito ako ti je roba odlična.

I to što si na ovom blogu je marketing, zašto da ne, dobila si mnogo korisnih komentara od zaista dobro potkovanih ljudi.

Obrni okreni na kraju se sve opet svodi na društvene mreže i na povezivanje sa ljudima koje ekonomske teme interesuju i treba im ne samo dobar savet nego žele da ga i sami ostave jer to opet vodi ljude sa tvog na njihov blog i tako redom.

U tom smislu, pored svih ovde iznetih stručnih analiza evo da ti dobacim samo i jedan praktični hint: komentariši (pod imenom klikeri) na tw ili fb što više kod ljudi koje ceniš i koje bi i inače volela da vidiš na svom blogu, pa će se i oni i njihovi pratioci zalepiti za tebe i malo po malo videće da mogu i da se na tvom blogu povremeno okupe oko neke zanimljive teme.
tsunade tsunade 16:15 22.12.2015

Re: ...

Najbolje bi bilo da ne razmišljaš o marketingu kao prodavanju magle, jednostavno, nije to uvek samo "uvaljivanje" robe nego prosto oglašavanje da imaš nešto što drugima treba. Nema potrebe da imaš toliki otpor i da se osećaš kao da nekog vazda cimaš za rukav, naročito ako ti je roba odlična.

I to što si na ovom blogu je marketing, zašto da ne, dobila si mnogo korisnih komentara od zaista dobro potkovanih ljudi.

Obrni okreni na kraju se sve opet svodi na društvene mreže i na povezivanje sa ljudima koje ekonomske teme interesuju i treba im ne samo dobar savet nego žele da ga i sami ostave jer to opet vodi ljude sa tvog na njihov blog i tako redom.

U tom smislu, pored svih ovde iznetih stručnih analiza evo da ti dobacim samo i jedan praktični hint: komentariši (pod imenom klikeri) na tw ili fb što više kod ljudi koje ceniš i koje bi i inače volela da vidiš na svom blogu, pa će se i oni i njihovi pratioci zalepiti za tebe i malo po malo videće da mogu i da se na tvom blogu povremeno okupe oko neke zanimljive teme.


viola... hvala na velikoj konstruktivnosti
skyspoter skyspoter 05:23 23.12.2015

Re: ...

meni su stalno govorili "bolje nemoj da imaš social media linkove nego da ih imaš pa da ih ne koristiš ili ih koristiš pogrešno"

twitter racio followers and following nije dobar. Prati ljude samo koji tebe prate i ne moras sve - samo one koji odgovaraju tematici sajta.

Dizajniraj profile za svaki social media profil u skladu sa sajtom i dodaj kontact detalje - sajt, email adresa.

Ne moras da sedis na twitetru, facebook, google plus svaki dan i da ubacujs entries pojedinacno. Postoje lepi free software koji to mogu da rade za vas hootsuite, buffer...a ako hoces da dobijes jednu dobru i detaljnu analizu ucinka tvoje social media aktivnosti onda pokušaj social sprout. Mislim da su i oni besplatni za prvih mesec dana.

Obrati pažnju na najoptimalnije vreme za kačenje postova. U UK je to dolazak u kancelariju, pauza za ručak i odlayak kuči. Isto tako postoje optimalni dani za postavljanje postova na sajt - ponedeljak za share, subota za komentare - zavisi sta hocete.

Slanje newsletter je odličan naćin da podsetiš ljude na sajt. Ubaci neku applikaciju na sajt da sakuplja email adresse. Tipa "Keep in touch". Besplatan software za slanje newsletter je group-mail. Malo komplikovan dok ne shvatiš kako funkcioniše ali onda jednostavan. ne znam kakav je sistem ovde ali mi moramo po zakonu da ponudimo opciju "unsubscrube" Možda da se raspitaš o tome.



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:41 22.12.2015

Слетео је... hype...

cassiopeia cassiopeia 11:55 22.12.2015

Kratak SEO kurs


Meni je ovo super zanimljiva tema.
U moru informacija mi je iskočilo ovo u pretrazi.

Kratak SEO kurs


karabasbarabas karabasbarabas 09:38 23.12.2015

Re: Kratak SEO kurs

Ovo ti je odavno zastarelo, krepalo i istrunulo. SEO se menja bukvalno iz nedelje u nedelju, a ovo je napisano pre pet godina.
rade.radumilo rade.radumilo 10:46 23.12.2015

Re: Kratak SEO kurs

Za početak, Google je proletos uveo izmenu. Sajtovi koji nemaju mobilnu verziju će biti lošije bodovani.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana