Kultura| Politika| Putovanja| Umetnost

Znao sam da ćemo se opet sresti, Endi Vorhole

Nebojsa Krstic RSS / 23.12.2015. u 21:39

 

 

Išao sam u Ameriku desetak puta. Uglavnom na vrlo kratko. Nekad i na manje od 24 sata. Bilo je to u vreme dok sam radio u kabinetu predsednika Srbije. Takve su bile okolnost. Odlazak, desetak sati u avionu, dolazak, sastanci, najčešće u Zgradi UN na East riveru, sednica Saveta bezbednosti, obično, i povratak. Najduže sam bio prvi put. Tada još nisam bio u Kabinetu, bio sam slobodan strelac, privatno lice, svoj čovek, a u Njujork sam išao da bih video konvenciju Republikanaca na onim izborima kada je Džordž Buš trčao za svoj drugi mandat u Beloj kući protiv demokratskog kandidata Kerija.

 Zanimalo me je kako izgleda događaj "in situ" kad ga vidite svojim očima, a ne preko televizije. Mislim, to mi je bio posao, time sam se bavio, tako sam zarađivao za život, politički marketing, ajde da suzimo, politički advertajzing, ipa mi je bilo korisno da gledam tako važan događaj u okviru kampanje. Očekivao sam da će slediti izbori u Srbiji u kojima ću učestvovati profesionalno, pa mi je Konvencija, mislio, sam, zgodan povod da nešto naučim, a i da malo vidim Njujork, mitsko mesto iz mašte svakog mladića sa Lekinog Brda. Možda i šire. Dobro, možda i ne baš za svakog. Ajde da suzim, mitsko mesto za mene, izuzetnog ljubitelja američke kulture, subkulture i nekulture.

Slučaj je hteo da u avionu Britiš Ervejza pored mene sedi Aca Popović iz DSS-a. Nije bio oduševljen što me vidi. Znali smo se. Naime ja sam jedan od onih koji su radili kampanju "Zna Srbija", za Koštunicu, 2003. Pa je tu, neminovno bio i Aca. Meni je on, na sedištu pored, bio sasvim OK. Išao je na neki događaj na obodu konvencije, valjda zato što je DSS tada bio u grupi narodnih stranaka, isto kao Republikanci. Tek posle nekoliko godina DSS će biti izbačen zbog svog antievropeizma. Sasvim opravdano. Ispostavilo se da je tih 6-7 sati leta pored mene mogao da sedi i kamen. Razmenili bismo isti broj reči.

Stanovao sam u hotelu u 43. ulici. Nekoliko zgrada od hotela nalazi se Harvard klub. Ja to, naravno ne bih zna da me tamo nije odveo Vuk Jeremić koji kao bivši student ima pravo da tu boravi i dovodi prijatelje koji nisu završili Harvard, nego recimo Kembridž, Jejl ili Medicinski fakultet u Beogradu. Odmah da vam kažem, ako niste bili u Harvard klubu u 43. ulici, niste ništa propustili.  Mislim dizajniran je, onako tradicionalno američki, sa dosta drveta i stubova u jonskom stilu, ali je u isto vreme malo znopra i dosadan.

Ako idete 43. ulicom, pređete 5. aveniju, pa još par blokova i onda levo, naići ćete na veliku prodavnicu dečijih igračaka. Meni je to bilo važno jer je moj sin u to vreme bio u uzrastu u kome se zahteva  da mu stalno donosim figure čudovišta i dinosaurusa. Ako idete još malo levo od te radnje, doći ćete na Tajms skver, što je dobro jer bi bilo krajnje glupo da odete u Njujork, a ne i na taj trg pravljen za dočeke Nove godine i slične masovke. Tu je odmah i Virdžin megastor u kome radi jedna zgodna plavuša koja nije čula ni za jednu grupu ili pojedinca koji se slušaju na Lekinom brdu u Beogradu. Mislim, Virgin je postojao tada, sada više jok. Sada više ne postoji nijedna prodavnica ploča u Njujorku, osim Barns i Nobla u 5. aveniji. Postoje i neke male prodavnica vinilnih rariteta, na periferiji. Sve ostalo je crklo zbog Interneta. Međutim, u postojećem Barnes & Noble-u radi jedan proćelavi i mršavi čovečuljak koji zna apsolutno sve što mu tražite i odmah vam donese. Kad plaćate gomilu sidijeva koje ste izbrali, taj će vas ubediti da vam je pametno da se učlanite u Barnes & Noble klub, što će vas koštati dodatnih 15 dolara godišnje, ali zahvaljujući čemu ćete na kupljenu količinu muzike dobiti popust od 17 dolara i 25 centi. Što je vajda. To je, dakle, na prvom spratu. Tu imate još i sveske, olovke, pernice i razne ukrasne drangulije pored kafeterije u kojoj ćete naručiti odlični crni čajem sa limunom. U prizemlju su knjige.

Otišao sam i do MoMA, to vam je blizu ugla 5. avenije i 53. ulice.  U prizemlju su nekakvi usisivači, televizori, gramofoni, socrealističke fotelje. To me nije zanimalo. Tražio sam Vorhola, dok sam se peo na sprat, setio sam se zblanutog izraza lica službenika u Luvru kada sam ga kao klinac pitao gde je Pikaso. Ovde nisam ništa nikog pitao, sve piše. Prošao sam pored slika Kazimira Maljeviča, Džeksona Poloka i Modiljanija nisam ni pogledao. Vorholov Elvis me je zanimao. I Merilin Monro u zlatu. Imao sam utisak da smo se, nas dvoje, Endi i ja, ponovo sreli. Namerno kažem dvoje jer nisam siguran u njegov pol. A pošto nisam siguran u njegov, što bih bio siguran u svoj?

Konvencija se održavala u Medison Skver Gardenu, mestu gde je Džo Frejzer pobedio Muhameda Alija na poene 1971. Lepo je bila organizovana. Video sam mnoštvo korisnih stvari za svoj posao. Poneo sam sa sobom nekoliko plakata. Video sam i guvernera Kalifornije Arnolda Švarcenegera i jednog demokratskog guvernera koji je podržao Buša iako je demokrata. Mislim, taj guverner je demokrata, (čim se setim kako se zvao, uneću u ovaj tekst). To je tamo normalno. U stvari, nije normalno biti demokrata, nego je normalno da demokratski guvener podrži republikanskog kandidata za predsednika. Neki od republikanaca imali su bele stetson šešire, plave teksas košulje, i wrangler farmerke. Dakle, svi su imali te iste. To mi je bilo malo čudno jer sam mislio da ta marka više ne postoji. Ali ovo sam zaboravio, a nije nevažno. Kada dolazite na Republikansku konvenciju, koja se nikada ranije u istoriji nije ni održavala u Njujorku, jer NY nije u tom fazonu, onda je najpametnije da od 43. ulice idete pešice, takođe dobro je da imate oko vrata propusnice jer ćete nailaziti na policijske ček pointe koje ćete proći jedino s njima vidno istaknutim na prsima. Dok tako prolazite obeleženi Bušovim bedžom, građani Velike jabuke stajaće sa strane u velikim grupama, zviždaće vam i dobacivaće da ste ubica iračke dece i da ćete otići u pakao gde ćete se kuvati u kazanu zajedno sa zločincima Bušom i Donaldom Ramsfeldom. Imaćete tada potrebu da zastanete i svakom od demonstranata posebice objasnite da niste republikanac, da niste čak ni Amerikanac, i da ste sa Lekinog brda koje je u Srbiji koja je takođe osetila zlo hegemonizma na svojoj koži. Imaćete i potrebu da se solidarišete sa duhom slobodarskog Njujorka i njegovim nepristajem na ulogu USA kao svetskog policajca. Ali, nećete ništa od toga uraditi, samo ćete ubrzati korak, glavu ćete uvući u ramena i pravićete se da ne čujete ono što vam u uho viče zgodna mlada njujorkčanka sa kapom i rancem: "Govno militarističko,  đubre i ološu agresorski, crko dabogda zajedno sa tim tvojim smradom, Džordžom Dablju Bušom."

 

 

 

 



Komentari (179)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vlad_aleksh vlad_aleksh 07:57 25.12.2015

Re: Demokrate za Buša

Nebojsa Krstic
Vučićeva politika u svim svojim najbitnijim stavkama identična je onoj koju je imala originalna DS, a koju bi ona, da se ja pitam, morala da ima i danas.


Ovde se apsolutno slažemo.
Aleksandar Vučić je jedini i pravi nastavljač politike koju su postavili lideri originalne Demokratske stranke - Ljuba Davidović, Milan Grol i Milorad Drašković.
milojep milojep 01:09 24.12.2015

Proleće u Njujorku

Dok tako prolazite obeleženi Bušovim bedžom, građani Velike jabuke stajaće sa strane u velikim grupama, zviždaće vam i dobacivaće da ste ubica iračke dece i da ćete otići u pakao gde ćete se kuvati u kazanu zajedno sa zločincima Bušom i Donaldom Ramsfeldom.


Vozim se metroom (proleća 2008) ispod Menhetna i vrtim kartu da vidim gde sam. Njujorčani ,stvarno ljubazni, hoće da pomognu i da ih ne pitaš! Zapodenu se razgovor sa jednim! Posle par rečenica pita on: Odakle ste? Srbija rekoh mu! Kaže: Milošević, šta je sa njim? Kažem:-Umro u zatvoru.
-Tamo je i bilo mesto đubretu nacionalističkom!-reče on, omaleni brka.
Mislim se ja ko će tebi objasniti i ko je bio Milošević i ko smo svi mi...
Promrmljah nešto kao yeah..
alselone alselone 01:20 24.12.2015

Re: Proleće u Njujorku

(proleća 2008)


Pre par nedelja igram sah online, i zapodenuo jednu sa Amerikancem, traje partija, jedan drugom malo saljemo poruke kad neko nesto lepo odigra i on mene pita, iz potpune nevezuse, sta mislim o nacionalizmu Srba i secesionistickom pokretu u Republici Srpskoj. ?! Daju tako sebi za pravo. Reko, sine, to nije secesionisticki pokret nego oslobodilacki.
petargli petargli 02:42 24.12.2015

Re: Proleće u Njujorku

Ovo me podseti na dogadjaj od pre nekoliko godina, kada se jedan, takodje, brka zapitao, zasto sinu nismo dali ime Radovan?!
tyson tyson 04:54 24.12.2015

Re: Proleće u Njujorku

-Tamo je i bilo mesto đubretu nacionalističkom!-reče on, omaleni brka.

Pa u pravu je.

Nego boli kad to kaže stranac, Amerikanac, hm?

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:48 24.12.2015

Re: Proleće u Njujorku

tyson
-Tamo je i bilo mesto đubretu nacionalističkom!-reče on, omaleni brka.

Pa u pravu je.

Nego boli kad to kaže stranac, Amerikanac, hm?


Увек се мислим о томе да је он делом пре био идеолошки апаратчик, војник идеологије, а не нације.
milojep milojep 12:57 24.12.2015

Re: Proleće u Njujorku

tyson
-Tamo je i bilo mesto đubretu nacionalističkom!-reče on, omaleni brka.

Pa u pravu je.

Nego boli kad to kaže stranac, Amerikanac, hm?



Za Amere me baš zabole! Ako uopšte išta boli, boli nerazumevanje!
Milošević je bio svašta ali nacionalista nije! Mnogo bliža odrednica bi mu bila komunista! I tada mi je u momentu palo na pamet da malom brki u metrou kažem da nije on bio nacionalista nego komunista, i to iz čiste radoznalosti da vidim kako bi sredovečan Amer rešio taj bag znajući koliko su do juče 'voleli' komuniste!
Al' uzdržah se ,na trenutak uhvaćen pogled tada buduće supruge mi je govorio: stani šabane
antioksidant antioksidant 09:29 24.12.2015

???

Bilo je to u vreme dok sam radio u kabinetu predsednika Srbije.

Први пут чујем за овако нешто? Ти си радио у кабинету председника Србије?
Вау. Па зашто не причаш о томе чешће, мора да с пун утисака из тог периода?
docsumann docsumann 10:19 24.12.2015

Vorhol


je dosadan

(bar meni)
anja99 anja99 11:59 24.12.2015

NYC

Ako idete još malo levo od te radnje, doći ćete na Tajms skver,

Valjda desno?
A i što je bitno da ti Polok odvratan ili tako nekako? Za srce si me ujeo.
anja99 anja99 12:06 24.12.2015

Re: NYC

Moj prvi Njujork bio je u jednom hotelu u 53, posle uvek tamo.
Stvarno mislim da se uzalud rodio neko ko nije bio u Njujorku.
mariopan mariopan 12:45 24.12.2015

Re: NYC

anja99
Moj prvi Njujork bio je u jednom hotelu u 53, posle uvek tamo.
Stvarno mislim da se uzalud rodio neko ko nije bio u Njujorku.

Onda, d'idem da se ubijem?

(šalim se)
predatortz predatortz 12:47 24.12.2015

Re: NYC

mariopan
anja99
Moj prvi Njujork bio je u jednom hotelu u 53, posle uvek tamo.
Stvarno mislim da se uzalud rodio neko ko nije bio u Njujorku.

Onda, d'idem da se ubijem?

(šalim se)


Evo, ja čistim tetejac! Neću da se ubijem iz prljavog pištolja, da ne brukam porodicu.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:49 24.12.2015

Re: NYC

A i što je bitno da ti Polok odvratan ili tako nekako? Za srce si me ujeo.


Gde si našla da mi je odvratan? Ili tako nekako.
Lionsgate Lionsgate 12:54 24.12.2015

Re: NYC

Stvarno mislim da se uzalud rodio neko ko nije bio u Njujorku.


Od 1991-2011 je NYC posetilo oko 700 miliona turista, ostatak ljudske rase od 6.3 milijarde se uzalud rodio, jbg-a. A zamisli da znam neke amerikance koji nikad nisu bili u NYC, tek su oni zaludni slucajevi...
anja99 anja99 12:58 24.12.2015

Re: NYC

Gde si našla da mi je odvratan? Ili tako nekako.


Džeksona Poloka i Modiljanija nisam ni pogledao.
TUKA.

anja99 anja99 13:06 24.12.2015

Re: NYC


Onda, d'idem da se ubijem?


Evo, ja čistim tetejac! Neću da se ubijem iz prljavog pištolja, da ne brukam porodicu



Al ste bukvalisti, ja to više da vas namamim.



Sad kad (i) opet uvedu direktan let, sine

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:08 24.12.2015

Re: NYC

anja99
Gde si našla da mi je odvratan? Ili tako nekako.


Džeksona Poloka i Modiljanija nisam ni pogledao.
TUKA.



Ne smem ni da pomislim čega sve u tekstu još ima, a ja to nisam napisao.
predatortz predatortz 13:08 24.12.2015

Re: NYC


Sad kad (i) opet uvedu direktan let, sine


Rado, ako me put nanese.
anja99 anja99 13:25 24.12.2015

Re: NYC


Ne smem ni da pomislim čega sve u tekstu još ima, a ja to nisam napisao.


a ja ne smem ni da počnem da tražim, mada..........
vidi, tekst je pun slovnih grešaka tipa njujočanka, do something.

anja99 anja99 14:34 24.12.2015

Re: NYC

Rado, ako me put nanese.


U Njujork se ne ide ako/onako, Njujork prvo hoćeš da vidiš ako hoćeš, pa odeš, pa se zaljubiš, pa misliš moram još jednom.

Aj, pa sa srećom.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:32 24.12.2015

Re: NYC

Jebiga, ja, eto, mislim da ko se nije šetao toskanskim šumama nije se imao rašta i roditi, nego tek onako -- šlajfuje...

Moram da vidim tu Provansu, pa da se odlučim šta je lepše. Mada, nisam bio ni u Vermontu. Ni na Novom Zelandu. Ni Amazon nisam video. Heh -- koliko stvari nisam video a može biti i da umrem pre nego ih vidim.
pupan pupan 16:37 24.12.2015

Re: NYC

Heh -- koliko stvari nisam video a može biti i da umrem pre nego ih vidim.

Brajovicu, jebo te tvoj, ti se uca'urio u Srbistanu k'o moj TEZE-Djikan. Uzivas
blago li se tebi-:)
Jukie Jukie 17:06 24.12.2015

Re: NYC

Predrag Brajovic
Jebiga, ja, eto, mislim da ko se nije šetao toskanskim šumama nije se imao rašta i roditi, nego tek onako -- šlajfuje...

Moram da vidim tu Provansu, pa da se odlučim šta je lepše. Mada, nisam bio ni u Vermontu. Ni na Novom Zelandu. Ni Amazon nisam video. Heh -- koliko stvari nisam video a može biti i da umrem pre nego ih vidim.


Ode onaj tip iz Monti Pajtona što je postao istraživač na neku ekspediciju i sretne Dejvida Atenboroua, koji ga pita "a jeste li bili na vrhu visoravni xy?" (otprilike tamo gde se dešava Izgubljeni svet Konana Dojla)
"Pa nisam još..."
"Pa idite, mnogo je lepo"
alselone alselone 17:15 24.12.2015

Re: NYC

Ni Amazon nisam video.


Amazon je super. Priroda je magicna a klopa je fantasticna.
Slika iz aviona. Ovi mali oblaci se samo skupe u jednom momentu, istresu kisu i ponovo se razidju. Kisa pada 5 puta dnevno, a izmedju poliva sunce. Nema ono sucmurastog vremena, samo kvalitetno, red kise, red sunca i zato sve buja. Nema poljana i livada jer sve raste na gore.

docsumann docsumann 17:43 24.12.2015

Re: NYC

Amazon je super


tam bum išel da probam ajahuasku, original domaću, od provjerenog domaćina
alselone alselone 20:33 24.12.2015

Re: NYC

tam bum išel da probam ajahuasku, original domaću, od provjerenog domaćina


Nisam to probao ali sam bio neki napitak od aloe vere sa nekim cajem pomesano, ima tekstuju kao slajmara u onom vicu kad nisu mogli da pregrizu, ali zato mi se ceo sistem za varenje preporodio posle samo dve konzumacije. Idem u januaru ponovo, prvo Galapagos pa onda Amazon. :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:14 24.12.2015

Re: NYC

tam bum išel da probam ajahuasku, original domaću, od provjerenog domaćina

blogovatelj blogovatelj 23:28 24.12.2015

Re: NYC

koliko stvari nisam video a može biti i da umrem pre nego ih vidim.


Kako na ovo pomislim, uvek se rastužim.
Jes Njujork lud, posle prve posete njemu Toronto mi je delovao kao selo.
Ali sa Parizom ne može ništa da se poredi od onoga što sam do sada video. Takav bljesak ne postoji nigde. Ne bukvalni bljesak, nego onaj unutrašnji.
vlad_aleksh vlad_aleksh 07:51 25.12.2015

Re: NYC

blogovatelj
koliko stvari nisam video a može biti i da umrem pre nego ih vidim.


Kako na ovo pomislim, uvek se rastužim.
Jes Njujork lud, posle prve posete njemu Toronto mi je delovao kao selo.
Ali sa Parizom ne može ništa da se poredi od onoga što sam do sada video. Takav bljesak ne postoji nigde. Ne bukvalni bljesak, nego onaj unutrašnji.


Toronto jeste provincija za Njujork, a Njujork je to isto za Pariz. Međutim, Pariz je za Rim istinska selendra. Ali avaj, ako bismo uporedili Rim i Dubrovnik, Rim podseća na osrednji seoski vašar. Šteta što je Dubrovnik uništen od strane crnogorskih četnika i srbokomunista iz JNA. Tako da u današnje vreme, mi, provincijalci, nemamo gde da odemo na ekskurziju.
blogovatelj blogovatelj 08:48 25.12.2015

Re: NYC

Toronto jeste provincija za Njujork, a Njujork je to isto za Pariz.


Toronto nije provincija, Toronto je kopija Njujorka. To se u kanadskim medijima uvek sa ponosom ističe.
Mišljenja sam da je veoma dobra kopija.
Dalje, Njujork nije kopija Pariza, jednostavno ni po čemu nisu slični. Njujork ima svoj ludi šmek, ali meni je Pariz bez premca.

Pariz je za Rim istinska selendra.


Meni su neuporedivi. Pariz je toliko bolji da prosto nema poređenja. Jedino što u Rimu izaziva strahopoštovanje je sama pomisao na to kada su građevine pravljene.
alselone alselone 09:09 25.12.2015

Re: NYC

blogovatelj
Toronto jeste provincija za Njujork, a Njujork je to isto za Pariz.


Toronto nije provincija, Toronto je kopija Njujorka. To se u kanadskim medijima uvek sa ponosom ističe.
Mišljenja sam da je veoma dobra kopija.
Dalje, Njujork nije kopija Pariza, jednostavno ni po čemu nisu slični. Njujork ima svoj ludi šmek, ali meni je Pariz bez premca.

Pariz je za Rim istinska selendra.


Meni su neuporedivi. Pariz je toliko bolji da prosto nema poređenja. Jedino što u Rimu izaziva strahopoštovanje je sama pomisao na to kada su građevine pravljene.


U ovakvim nabrajanjima uvek spomenem jedan grad koji je magican ali je potpuno nepravedno redovno izostavljen - Sankt Peterburg.
mirelarado mirelarado 18:14 25.12.2015

Re: NYC

alselone
blogovatelj
Toronto jeste provincija za Njujork, a Njujork je to isto za Pariz.


Toronto nije provincija, Toronto je kopija Njujorka. To se u kanadskim medijima uvek sa ponosom ističe.
Mišljenja sam da je veoma dobra kopija.
Dalje, Njujork nije kopija Pariza, jednostavno ni po čemu nisu slični. Njujork ima svoj ludi šmek, ali meni je Pariz bez premca.

Pariz je za Rim istinska selendra.


Meni su neuporedivi. Pariz je toliko bolji da prosto nema poređenja. Jedino što u Rimu izaziva strahopoštovanje je sama pomisao na to kada su građevine pravljene.


U ovakvim nabrajanjima uvek spomenem jedan grad koji je magican ali je potpuno nepravedno redovno izostavljen - Sankt Peterburg.


Ах, и тај Санкт Петербург је тек северна Венеција... ;-)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:14 25.12.2015

Re: NYC

Ах, и тај Санкт Петербург је тек северна Венеција... ;-)

Као што је Истра мала Тоскана.

Увек има тај поглед од малих ка великима, чак и тамо где га не очекујеш. Усред предивног италијанског градића Модене, у самом центру, на главној џади, налази се хотел -- Европа. И мала Модена гладала је (и гледа) ка Европи, као што гледају и у Сарајеву, Букурешту, Београду...
alselone alselone 20:32 25.12.2015

Re: NYC

Sankt Peterburg nije pravljen po ugledu na Veneciju. Samo ga tako zovu zbog velikog broja mostova. Zapravo Petrograd ima vise mostova od Venecije ali tri puta manje od Hamburga, koji je valjda grad sa najvise mostova na svetu.
mirelarado mirelarado 22:05 25.12.2015

Re: NYC

alselone
Sankt Peterburg nije pravljen po ugledu na Veneciju. Samo ga tako zovu zbog velikog broja mostova. Zapravo Petrograd ima vise mostova od Venecije ali tri puta manje od Hamburga, koji je valjda grad sa najvise mostova na svetu.


Знам, зезам се мало. Такве су историјске околности, нико се није досетио да Венецију назове јужним Санкт Питером...
milojep milojep 23:40 25.12.2015

Re: NYC

alselone
blogovatelj
Toronto jeste provincija za Njujork, a Njujork je to isto za Pariz.


Toronto nije provincija, Toronto je kopija Njujorka. To se u kanadskim medijima uvek sa ponosom ističe.
Mišljenja sam da je veoma dobra kopija.
Dalje, Njujork nije kopija Pariza, jednostavno ni po čemu nisu slični. Njujork ima svoj ludi šmek, ali meni je Pariz bez premca.

Pariz je za Rim istinska selendra.


Meni su neuporedivi. Pariz je toliko bolji da prosto nema poređenja. Jedino što u Rimu izaziva strahopoštovanje je sama pomisao na to kada su građevine pravljene.


U ovakvim nabrajanjima uvek spomenem jedan grad koji je magican ali je potpuno nepravedno redovno izostavljen - Sankt Peterburg.


Prvi kontakt sa Petrogradom je bio vožnja busom niz Nevski prospekt. Sećam se sebe kako 'zinut' neverujem koliko mostića/kanala prelazimo i nepregledni nizovi prelepih građevina sa obe strane!
Potom vožnja Nevom i podsećanje na junake Belih Noći. Nezaboravno i nestvarno!

alselone alselone 23:47 25.12.2015

Re: NYC

Prvi kontakt sa Petrogradom je bio vožnja busom niz Nevski prospekt. Sećam se sebe kako 'zinut' neverujem koliko mostića/kanala prelazimo i nepregledni nizovi prelepih građevina sa obe strane!
Potom vožnja Nevom i podsećanje na junake Belih Noći. Nezaboravno i nestvarno!


Da, prelepo je. Svaka druga kuca je muzej za sebe. Kao iz bajke.

Jesi bio u Ermitazu? Rame uz rame sa Luvrom. Po nekim stvarima ispred, po nekim iza, ali svakako je takve stvari tesko izmeriti.

Jesi bio mozda i u Letnjem dvorcu?
blogovatelj blogovatelj 05:32 26.12.2015

Re: NYC

U ovakvim nabrajanjima uvek spomenem jedan grad koji je magican ali je potpuno nepravedno redovno izostavljen - Sankt Peterburg.


Čuo sam, čitao još više, ali nisam bio, pa ne mogu da posvedočim. Takođe sam i za Krakov čuo da je prelep. I Sigapur i Pert.
milojep milojep 11:56 26.12.2015

Re: NYC

alselone
Prvi kontakt sa Petrogradom je bio vožnja busom niz Nevski prospekt. Sećam se sebe kako 'zinut' neverujem koliko mostića/kanala prelazimo i nepregledni nizovi prelepih građevina sa obe strane!
Potom vožnja Nevom i podsećanje na junake Belih Noći. Nezaboravno i nestvarno!


Da, prelepo je. Svaka druga kuca je muzej za sebe. Kao iz bajke.

Jesi bio u Ermitazu? Rame uz rame sa Luvrom. Po nekim stvarima ispred, po nekim iza, ali svakako je takve stvari tesko izmeriti.

Jesi bio mozda i u Letnjem dvorcu?


Bio naravno i u Ermitažu i u Peterhofu a bio i u carskom selu i Pavlovsku i u palati Jusupovih...
Nisam još uvek video Luvr ali ovo sve u Petrogradu je ludilo.
Što se tiče letnjeg dvorca šta bi mene inženjera više impresioniralo od onog sistema pumpi iz 18 veka bez struje




alselone alselone 12:24 26.12.2015

Re: NYC

Luvr je veci i spolja, arhitekturalno impozantniji. Ali je po vrednosti "unutra" tu negde (tesko je takve stvari proceniti. U svakom slucaju, ta dva muzeja pa sigurno par praznih mesta.

Ja nisam bio da vidim te ostale atrakcije kao i ti. Bio sam za novu godinu pre 5, 6 godina, bilo je toliko hladno a i bili smo samo 4 dana. Sledeci put.
mariopan mariopan 16:39 27.12.2015

Re: NYC

milojep
alselone
Prvi kontakt sa Petrogradom je bio vožnja busom niz Nevski prospekt. Sećam se sebe kako 'zinut' neverujem koliko mostića/kanala prelazimo i nepregledni nizovi prelepih građevina sa obe strane!
Potom vožnja Nevom i podsećanje na junake Belih Noći. Nezaboravno i nestvarno!


Da, prelepo je. Svaka druga kuca je muzej za sebe. Kao iz bajke.

Jesi bio u Ermitazu? Rame uz rame sa Luvrom. Po nekim stvarima ispred, po nekim iza, ali svakako je takve stvari tesko izmeriti.

Jesi bio mozda i u Letnjem dvorcu?


Bio naravno i u Ermitažu i u Peterhofu a bio i u carskom selu i Pavlovsku i u palati Jusupovih...
Nisam još uvek video Luvr ali ovo sve u Petrogradu je ludilo.
Što se tiče letnjeg dvorca šta bi mene inženjera više impresioniralo od onog sistema pumpi iz 18 veka bez struje





Baš sinoć na kanalu Histori bio Ermitaž...ono je da se raspametiš. I sam muzej kao zgrada ali i eksponati, ne zna se šta je vrednije i lepše.
Imaju i celo skladište van te zgrade, krcato izložbenim eksponatima, nameštaja iz dvorca, slika, lustera, igračaka, satova.... i sve poređano da može da se razgleda, ne liči na skladište, više kao još jedan muzej - a sve originalno kako je bilo.
Čovek dobije neodoljivu želju da ode na jedno mesec dana da sve to razgleda natenane...nekoliko meseci bi bolje odgovaralo?
blogovatelj blogovatelj 18:44 27.12.2015

Re: NYC

U svakom slucaju, ta dva muzeja pa sigurno par praznih mesta.


Smitsonijan u Vašingtonu. 19 muzeja. Nisu kao Luvr veliki i nisu svi u Vašingtonu, ali većina jeste, na potezu od Bele Kuće do Kapitol Hila. Krivo mi je što nisam imao puno vremena da ih poobilazim sve, na turi mi je samo jedan dan bio obezbeđen za DC. Obišao samo jedan i po, a i to brzinski. Najkrivlje od svega mi je bilo što smo morali već da idemo a tek sam bio stigao do svemirskog Smitsonijana. Imaju svemiski, biološki, slikarski, pa tako redom...
milojep milojep 19:38 27.12.2015

Re: NYC

Čovek dobije neodoljivu želju da ode na jedno mesec dana da sve to razgleda natenane...nekoliko meseci bi bolje odgovaralo?


Ima neka priča da kada bi pored svakog eksponata stajao minut trebalo bi ti deset godina ili tako nešto!
Iskreno pristao bih i na dva dana samo da mi sklone sve one gužve
Koliko se sećam jedino što mi je smetalo da je u sobi sa 'najvećim' slikarima svetlo bilo nekako utuljeno pa sam ostao pomalo razočaran.
alselone alselone 19:57 27.12.2015

Re: NYC

Iskreno pristao bih i na dva dana samo da mi sklone sve one gužve


Ako mislis na guzvu prilikom ulaska, onda postoji resenje. Postoji nacin da kupis ulaznicu za muzej u turistickoj organizaciji, i onda ne cekas ceo red da kupis ulaznicu pa da udjes nego ides odvojenim redom u kom cesto nema guzve. Za Luvr ovo sigurno postoji, mi smo cekali samo po desetak minuta dva dana da udjemo, dok za Ermitaz nismo tako radili ali smo culi da ima.

A unutra nije bilo tako strasno bar kad smo mi bili, osim oko Mona Lize u Luvru, tamo je komedija.

A sto se tice prigusenog svetla, valjda je fora da jako svetlo unistava boje na slikama. A pogotovo blic, i onda se stoka natakari i mara blicevima na sve strane. U Luvru jos mogu da se prosvercuju dok u Ermitazu stoji po baba kerber u skoro svako prostoriji i gleda ko bi da fotografise.
alselone alselone 19:58 27.12.2015

Re: NYC

Smitsonijan u Vašingtonu. 19 muzeja. Nisu kao Luvr veliki i nisu svi u Vašingtonu, ali većina jeste, na potezu od Bele Kuće do Kapitol Hila. Krivo mi je što nisam imao puno vremena da ih poobilazim sve, na turi mi je samo jedan dan bio obezbeđen za DC. Obišao samo jedan i po, a i to brzinski. Najkrivlje od svega mi je bilo što smo morali već da idemo a tek sam bio stigao do svemirskog Smitsonijana. Imaju svemiski, biološki, slikarski, pa tako redom...


I prirodnjacki u NY, barem po filmovima. Ali mislim da su L. i E. bez premca, posto su same zgrade po sebi muzeji, a i blago unutra je neuporedivo ostalim.
milojep milojep 20:08 27.12.2015

Re: NYC

alselone
Smitsonijan u Vašingtonu. 19 muzeja. Nisu kao Luvr veliki i nisu svi u Vašingtonu, ali većina jeste, na potezu od Bele Kuće do Kapitol Hila. Krivo mi je što nisam imao puno vremena da ih poobilazim sve, na turi mi je samo jedan dan bio obezbeđen za DC. Obišao samo jedan i po, a i to brzinski. Najkrivlje od svega mi je bilo što smo morali već da idemo a tek sam bio stigao do svemirskog Smitsonijana. Imaju svemiski, biološki, slikarski, pa tako redom...


I prirodnjacki u NY, barem po filmovima. Ali mislim da su L. i E. bez premca, posto su same zgrade po sebi muzeji, a i blago unutra je neuporedivo ostalim.


Ono što mi se svidelo po ovim Njujorškim muzejima (prirodnjački,Metropoliten) su grupe dece koja sede po podu i učiteljica im priča...
A što se tiče Ermitaža ,smetala mi je gužva unutra, jedva smo prolazili hodnicima e sada možda sma ja bio u nekim špicevima godine,dana...
alselone alselone 20:10 27.12.2015

Re: NYC

grupe dece koja sede po podu i učiteljica im priča...


Ovo ima i u Luvru, a ima i gomila studenata slikarstva i entuzijasta koji sede i crtaju ili slikaju.
milojep milojep 20:39 27.12.2015

Re: NYC

dok u Ermitazu stoji po baba kerber u skoro svako prostoriji i gleda ko bi da fotografise.


Čini mi se da u Rusiji po muzejima nisam video ni jednog zaposlenog muškarca! Što ti jkažeš sve neke babe, čak sam prisustvovao sceni de nekog lika skitnicu bez karte dve babe izbaciše ko ništa
milojep milojep 20:39 27.12.2015

Re: NYC

.
alselone alselone 20:56 27.12.2015

Re: NYC

Što ti jkažeš sve neke babe, čak sam prisustvovao sceni de nekog lika skitnicu bez karte dve babe izbaciše ko ništa


Da! Moja sadasnja zena, tadasnja devojka, je imala jako veliku zelju da se slika pored neke slike, zaboravio sam koje. E, sad, jedna baba kerber je cuvala dve prostorije, ali je panterovskom gipkoscu uspevala da bude na oba mesta istovremeno, onda sam ja sakrio foto aparat u rukav i vrebali smo momenat da se bager pomeri, da opalimo fotku. Adrenalinski nalet kao bandzi skokovi.

Jesi bio u podrumu u draguljarnici Romanovih? Mi nismo, bili studenti tada, budzet nam je bio knap.
milojep milojep 21:12 27.12.2015

Re: NYC

Jesi bio u podrumu u draguljarnici Romanovih? Mi nismo, bili studenti tada, budzet nam je bio knap.


U Kremlju? Tkz Almazni žurnal ili tako nešto! Tu sam bio, imaju neki interlock pa puštaju pojedinačno! Sve je u vitrinama i tu je nakit Katarine velike,faberžeova jaja i sl. Dijamanti ko orasi...čudo.
U Petrogradu smo pukli silnu lovu za izlete jer nas odvalili ovi iz agencije a nismo se pripremili! U Moskvi smo sve sami išli i prošli mnogo jeftinije a videli mnogo više!
alselone alselone 21:17 27.12.2015

Re: NYC

U Kremlju?


Ne, u podrumu Ermitaza. Bar je tako bilo kada smo mi bili. Nudili su nam da i to vidimo ali se placala posebna ulaznica koja uopste nije bila jeftina.

Svasta si posetio sa mog spiska "Jednog dana".

Najbolje je u svojoj reziji. Ja taj put za St. P. napravio prvi put potpuno samostalno, hotel preko Bukinga, karte karticom samostalno, sve atrakcije preko Trip advajzora pronsao i markirao na mapi itd.
milojep milojep 21:26 27.12.2015

Re: NYC

alselone
U Kremlju?


Ne, u podrumu Ermitaza. Bar je tako bilo kada smo mi bili. Nudili su nam da i to vidimo ali se placala posebna ulaznica koja uopste nije bila jeftina.

Svasta si posetio sa mog spiska "Jednog dana".


Ne sećam se to za podrum Ermitaža! Ovo sa draguljarnicu u Kremlju nam je ispalo super jer ovi iz agencije nisu vodili tamo! To se jeste doplaćivalo ali ne nešto preterano u odnosu na nekih 17 evra koliko je bio ulaz u Kremlj u sopstvenoj režiji (45 evra kod agencije)! To je bilo 2007. godine! Želja mi je i ako mi se ukažu mogućnosti da rusku turu, malo proširenu , ponovim kad'tad!

p.s. u Moskvi sam po preporuci bio u cirkusu! I to je jedno od nezaboravnih mesta. Uzgred jedna baba mi je tu pripretila prstom jer sam uspeo da uslikam dve-tri fotogradije
mariopan mariopan 12:13 28.12.2015

Re: NYC

alselone
Što ti jkažeš sve neke babe, čak sam prisustvovao sceni de nekog lika skitnicu bez karte dve babe izbaciše ko ništa


Da! Moja sadasnja zena, tadasnja devojka, je imala jako veliku zelju da se slika pored neke slike, zaboravio sam koje. E, sad, jedna baba kerber je cuvala dve prostorije, ali je panterovskom gipkoscu uspevala da bude na oba mesta istovremeno, onda sam ja sakrio foto aparat u rukav i vrebali smo momenat da se bager pomeri, da opalimo fotku. Adrenalinski nalet kao bandzi skokovi.

Jesi bio u podrumu u draguljarnici Romanovih? Mi nismo, bili studenti tada, budzet nam je bio knap.



Zabranjeno je slikanje u skoro svim muzejima valjda, al nema ko nije probao?

Mi u Atini, razgledamo blago iz Mikene ( ta soba je trezor, oseti se po vazduhu da je hermetički zatvorena, i samo po nekoliko posetilaca pripuštaju, stražar ispred sobe, nema šanse da uslikaš nešto)...i razgledamo dalje, svuda lepo piše šta je šta i gde je nađeno samo jedan srakofag nema ništa da piše....pitamo moja snajka i ja ženu koja tu radi šta je to...a ona odmahne rukom i kaže "To je neko umro , odavno".

A zato moraš da kupiš knjigu gde su oni lepo sve islikali i napisali na svim jezicima sveta.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:54 28.12.2015

Re: NYC

stražar ispred sobe, nema šanse da uslikaš nešto)...i razgledamo dalje, svuda lepo piše šta je šta


Da, mene je u Atini (gore na Akropolju) isprepadao cuvar cim sam pipnula foto aparat a kamo li pokusala da slikam.

Zato iskopine okolo i sirom zemlje naskljocas koliko hoces
milojep milojep 19:04 28.12.2015

Re: NYC

Zabranjeno je slikanje u skoro svim muzejima valjda, al nema ko nije probao?


Kad već ispominjasmo najviše ruske muzeje a u vezi sa fotografisanjem, red je reći da je u dobrom delu muzeja, galerija i ostalih znamenitosti fotografisanje dozvoljeno! Ali uz jedan mali momenat, a to je da se plaća! Tamo gde uzimaš bilete platiš i nalepnicu za fotografisanje koju zalepiš na aparat! Tako bakutaneri vide dal'smeš da fotografišeš Naravno i tada postoje prostorije ili dela koje ne smeš fotografisati.
milojep milojep 19:12 28.12.2015

Re: NYC

Da, mene je u Atini (gore na Akropolju) isprepadao cuvar cim sam pipnula foto aparat a kamo li pokusala da slikam.


Nigde se nisam naplaćao lepih pogleda kao u Grčkoj
Oni su majstori da blagajne stave tako da ne vidiš šta plaćaš, pa kad im daš ta dva-tri evra i prođeš ti vidiš da si platio maglu
Još se sećam šikare i građevinskog otpada u starom delu Retimna na Kritu za koje platih ulaz od tri evra
Slična priča i na vrhu tvrđave u Lindosu na Rodosu Da se barem ne pentrah onoliko. DA ne grešim dušu bilo je ponešto i da se vidi i pogled je bio zaista prelep al' dva evra!!! Jedino im krofne vrede dva evra!
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:08 29.12.2015

Re: NYC

milojep
Da, mene je u Atini (gore na Akropolju) isprepadao cuvar cim sam pipnula foto aparat a kamo li pokusala da slikam.


Nigde se nisam naplaćao lepih pogleda kao u Grčkoj
Oni su majstori da blagajne stave tako da ne vidiš šta plaćaš, pa kad im daš ta dva-tri evra i prođeš ti vidiš da si platio maglu
Još se sećam šikare i građevinskog otpada u starom delu Retimna na Kritu za koje platih ulaz od tri evra
Slična priča i na vrhu tvrđave u Lindosu na Rodosu Da se barem ne pentrah onoliko. DA ne grešim dušu bilo je ponešto i da se vidi i pogled je bio zaista prelep al' dva evra!!! Jedino im krofne vrede dva evra!


U stvari ti si u pravu. Skroz sam zaboravila da su izleti po iskopinama kostali u ravni polovine celog aranzmana turistickog (ekskluziv muzeje na koje naidjes).

Ja sam isla tamo sa nasom turistickom agencijom i sve je bilo super, vodic vise nego odlican, medjutim interesovanja za izlete po istoriji ni od korova. Tetke turisti su se vec u avionu za Atinu osladjivale sopingom, za ostalo ih zabole.

Nas nekoliko samo se prijavilo za izlete, pa posto nas nije bilo dovoljno da iznajmljuju bus prikacili nas nekoj americkoj grupi u kojoj je najmladji turista imao 78 godina (jos uvek mi nije jasno kako su se seniori uspentrali na Olimpe i ostale grcke vrleti).

Sto ce reci i slikanje eksterijera je uslo u cenu. (ok, vazduh je bio dzaba:)

svjetlana10 svjetlana10 13:18 24.12.2015

LP

Nebojsa, interesantan tekst.

Puno razlicitih tema, izmedju ostalih meni zanimljivo licno iskustvo kako se "pece zanat".

Ipak posebno me "dotakla" prica o plocama i podsjetila na moju prvu long play plocu. Bila je to ona svjetlucava od Boney M "Nightflight to Venus". Tek puno godina kasnije shvatih da su na izbor uticali moji roditelji i da sam imala srece da nije bio Cola, kao kod vecine mojih vrsnjaka. Eto jos jednog primjera da zivot pocinje u porodici, a kasnije u sredini koja utice na nas.

U prilog prici o radnjama sa plocama koje izumiru imam jednu lijepu pricu. U Dizeldorfu u Altstadtu-u (Stari grad) postoji jedna takva radnja koja radi samo subotom i bori se sa modom danasnjeg vremena, internetom. Moj dobar prijatelj, patolog, koji obozava muziku i odlicno je poznaje, posjeduje jednu od najvecih zbirki ploca koju sam ikada vidjela i ima ih hiljadama. Mnoge je nabavio bas u toj radnji koju posjecuje svake subote i tako nastade poznanstvo sa vlasnikom radnje. Dodjose tako i do price da vlasnika nema ko da mijenja, a on bi rado na Ibicu na 3- 4 nedelje, jer vec godinama nije isao na godisnji, losa prodaja i ugrozena egzistencija. Patolog se rado ponudio i fantasticno obavio zadatak ne zaradivsi pri tome ni cent.
kick68 kick68 16:44 24.12.2015

Igracke

Ako idete 43. ulicom, pređete 5. aveniju, pa još par blokova i onda levo, naići ćete na veliku prodavnicu dečijih igračaka.

?
Toys R Us, Times Square?


Lego Store, Rockefeller Center?
tyson tyson 20:19 24.12.2015

Re: Igracke

Toys R Us, Times Square?

Ma, Toys 'r' us, nego je domaćin malo pomešao smerove.


Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:37 24.12.2015

Re: Igracke

tyson
Toys R Us, Times Square?

Ma, Toys 'r' us, nego je domaćin malo pomešao smerove.




Da sam igraćke kupovao u Malom Iđošu, razumeo bih ovu vrstu ekspertskog poznavanja materije.
alselone alselone 20:42 24.12.2015

Re: Igracke

Meni Tojs for as i nije neka prodavnica, izvikani su. Doduse ja sam bio samo u dve i izbor je bio kao u Aksi, odprilike. Cene, nista posebno. Ali zato sam najlepse poklone kupio u Diznijevoj prodavnici.
kick68 kick68 02:09 25.12.2015

Re: Igracke

Nebojsa Krstic

tyson
Toys R Us, Times Square?Ma, Toys 'r' us, nego je domaćin malo pomešao smerove.Da sam igraćke kupovao u Malom Iđošu, razumeo bih ovu vrstu ekspertskog poznavanja materije.

Za Mali Idjos ne znam (btw, guglala sam, stvarno postoji:), ali ove dve prodavnice covek jednostavno ne moze da promasi, pa cak i da ne trazi igracke po Menhetnu:)
predatortz predatortz 08:14 25.12.2015

Re: Igracke


Za Mali Idjos ne znam (btw, guglala sam, stvarno postoji:)


Čuj, postoji Mali Iđoš!?
Znaš li ti kakav sam ja tamo gulaš jeo kod gazda Tibike?
U NY ga nećeš takvog naći!
severine severine 22:34 25.12.2015

Susret

Proći pored Modiljanija je svetogrđe.
Ići u susret nečemu uzvišenom, jedinstvenom, kompleksan je osećaj. Nema cenu. Šteta što je taj najvažniji deo bloga izostavljen, samo nas naslov navodi na razmišljanje o tom veličanstvenom umetniku.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:53 25.12.2015

Re: Susret

Proći pored Modiljanija je svetogrđe.

:)
Једном му је већ био у посети. Доста.

severine severine 16:38 27.12.2015

Re: Susret

Da, zaboravila sam :)
vera.nolan2 vera.nolan2 23:40 25.12.2015

Re: Susret

" Prošao sam pored slika Kazimira Maljeviča, Džeksona Poloka i Modiljanija nisam ni pogledao. Vorholov Elvis me je zanimao. I Merilin Monro u zlatu. Imao sam utisak da smo se, nas dvoje, Endi i ja, ponovo sreli."

Pomislila sam, neoprostiva greška, meni zbog Maljeviča, pre svih...ali, setila sam se da i u Luvru nisam tražila Mona Lizu, neka druga slika je bila moj cilj, pre svih...
Svako ima svog idola ...
a onda večeras saznah da je Nebojša Krstić bio usred Ruskog Umetničkog eksperimenta;
zadivljena sam, svaka čast !



pogledati na 26:30, koga ne zanima ovaj izvanredan film.

Film ne završava krajem, već samo krajem prvog dela – kako nagoveštava natpis odjavne špice.
„Trebalo je shvatiti kako će se drugi dio filma dogoditi u stvarnosti. Bili smo svjesni da drugi dio nećemo snimati: mi, mladi i površni, dali smo toliko, a vidjet ćemo kako će se u stvarnosti odigrati drugi dio. I vidjeli smo.“ u jednom intervjuu izjavio je Miljković. (Boris Miljković i Branimir Dimitrijević, autori)
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:19 26.12.2015

Re: Susret

a onda večeras saznah da je Nebojša Krstić bio usred Ruskog Umetničkog eksperimenta;
zadivljena sam, svaka čast !


Igrao sam Majakovskog
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:25 26.12.2015

Re: Susret

Nebojsa Krstic


Igrao sam Majakovskog

, i kroz život išao levom.
vera.nolan2 vera.nolan2 22:12 26.12.2015

Re: Susret

Igrao sam Majakovskog

Majakovski, koje je vaše pravo ime ?
Puškin ...
... navratite za hiljadu godina ...
Ko to tamo korača desnom? Leva, leva, leva! ...

..a sada preporučujem, svratite u Muzej istorije Jugoslavije na izložbu
RUSKA AVANGARDA U BEOGRADU i
U Galeriju-legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića,
izložba Gotfrida Helnvajna ...bila sam danas šokirana ...ne, ne verujem da su to slike, ljudskom rukom slikane ...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:05 26.12.2015

Re: Susret

vera.nolan2
Igrao sam Majakovskog

Majakovski, koje je vaše pravo ime ?
Puškin ...
... navratite za hiljadu godina ...
Ko to tamo korača desnom? Leva, leva, leva! ...

..a sada preporučujem, svratite u Muzej istorije Jugoslavije na izložbu
RUSKA AVANGARDA U BEOGRADU i
U Galeriju-legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića,
izložba Gotfrida Helnvajna ...bila sam danas šokirana ...ne, ne verujem da su to slike, ljudskom rukom slikane ...


Hoću, hvala.
apostata apostata 23:14 26.12.2015

Re: Susret


vera.nolan2

(...)
U Galeriju-legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića,
izložba Gotfrida Helnvajna ...bila sam danas šokirana ...ne, ne verujem da su to slike, ljudskom rukom slikane ...

To sam i ja pomislio kada sam se prvi put "sreo" sa Mihanovićem.


vera.nolan2 vera.nolan2 23:42 26.12.2015

Re: Susret

To sam i ja pomislio...

Ne, ovo apostata, nisi video ...bukvalno sam šokirana...rekla sam prof. Ješi Denegri (imala sam čudesnu sreću da prisustvujem njegovom prikazu izložbe) da ne verujem da je to slikano rukom-
da, da , jeste, možda neki sprej; ovo čudo hiperrealizma treba videti...ludilo !!!
a tek ...Bogojavljenje , Poklonjenje mudraca !
Slikar, Lepote užasa ... !!!
" Između nevinosti i zla " ... ovo je, mislim, tvoja tema ...
evo link
...ovo bih, posebno naglasila:
"Vrlo je važno za umetnika koji ima integritet da nastavi da provocira mediokritetsko društvo. Svako društvo treba umetnost, ukoliko nema umetnosti to ne može da bude srećno društvo. Znači, treba ideje, inspiraciju, duh, provokaciju,..."
- obe izložbe su u tom kontekstu ...ne predati se ... nikada ... nikada ...
severine severine 16:40 27.12.2015

Re: Susret

Multitalentovana ličnost :)
mariopan mariopan 12:15 28.12.2015

Re: Susret

evo link


Hvala, obavezno ću videti, traje do 18 januara?
vera.nolan2 vera.nolan2 14:55 28.12.2015

Re: Susret


Da, izložba traje do 18. januara, ali
u drugom prostoru, Salonu MSU je predstavljeno 16 fotografija, većinom autoportreta, kao i fotografija iz ciklusa nastalih u saradnji s muzičarom Merilinom Mensonom.
To nisam stigla, ali svakako treba videti !
Hiperrealizam je često fascinantno dopadljiv, ali ovo je ideološko psihološki provokativno ... i deluje naknadno još jače !
Uživo videti je stvarno neverovatno, na fotografijama, reprodukcijama nema ni delić te snage...
...a cenim sve što provocira, razbuđuje, uznemirava, nasuprot učmaloj uljuljkanosti ...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana