Životni stil

Следеће године још боље!

marco_de.manccini RSS / 23.12.2015. u 22:57

У мом селу овде постоји обичај да људи, ту негде око краја године, шаљу писамца пријатељима и рођацима у којима пожеле једни другима све најлепше и сумирају шта им се догађало током те године. Практична ствар, само изабереш најлепше ствари које су ти се догодиле, додаш онда још мало, и пошаљеш исто писмо свима -- није то телефон па да ти постављају незгодна потпитања. И тако сви људи, чак и они с којима никако другачије и не комуницираш већ само преко тих малих годишњих извештаја, дознају све о твојим успесима у протеклој години. Оно мајушно додавање је неопходно, јер ако ти није још боље и лепше него претходне године пријатељи и родбина се одмах забрину.

Ево, да пробам и ја тај леп обичај и да сумирам некако моју 2015. годину. Ја, додуше, још увек нисам добро увежбао то око филовања, али следеће године ће, а како иначе, све бити још боље, што и вама желим.

20151221_195247small.jpg


* * *

И после кажу да математичари нису практични људи.

Одштампам лепо извештај о нивоу тонера директно са штампача и, наравно, испадне да ми треба нов црн тонер. Будући да никако не памтим такве ствари, узмем празан лист да запишем број модела, али се онда предомислим те мудро одлучим да спасим једно дрво и употребим онај одштампан лист. Дакле, запишем број модела мало десно од места где је он већ био одштампан и узмем лист са мном до продавнице.

Ето, проблем решен!

Треба ли поменути да сам се вратио кући с плавим тонером?

.



Komentari (364)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jaril Jaril 23:02 23.12.2015

Депресија

?

edit:

marco_de.manccini marco_de.manccini 23:05 23.12.2015

Re: Депресија

Не, хвала.
freehand freehand 23:19 23.12.2015

A može li

... ove godine ta čestitka-izveštaj-rekapitulacija da sadrži puno fila a dogodine, kad se napabirči nešto realno, da se dodaju i istinite stvari?
Pa 2017, revolving.
nsarski nsarski 23:19 23.12.2015

Ако ти не знаш,

ја ћу да ти откријем једно твоје велико достигнуће ове године.

Пре пар дана, око подне, седим у кафани ”Каленић”, причам са другаром. Кафана је једна од ретких која и даље наплаћује употребу тоалета, тј., има и ”баба серу”.

Инспирисан твојим једним ранијим постом, пустим му да чује песму Зорана Георгиева ”Еден бакнеж”. У то, та жена (”баба сера”), која је мало присела ѕа суседним столом, каже: ”Јао, ја сам Македонка али цео живот сам провела у Београду. Ипак, када чујем македонски језик сасвим се разнежим!”

Ја ставим ајфон пред њу и пустим јој да мирно слуша целу песму. И сузе потекоше. Каже: ”Лепо ми је, убаво”, а сузе саме од себе иду. Да је ”утешим” (или штагод да сам тада имао у мојој глупој глави) кажем јој да је, по мом мишљењу, најбољи македонски певач био Тоше Проески. Е, ту се она расплака до краја и рече: ”И њега су убили, као и Мерлинку, као и Брус Ли-а!”. И плаче неутешно.

У сваком случају, срце ми се искидало (ово у себи) и није ми пало на памет да јој тражим два динара, друже.

Додирнуо си једно далеко срце ”баба сере”, а то није мало.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:39 23.12.2015

Re: Ако ти не знаш,

nsarski
Додирнуо си једно далеко срце ”баба сере”, а то није мало.

Жива истина.
А nsarski ми је у другој кафани препричавао ово, и певао Еден бакнеж, на задовољство свих жена окупљених око нас двојице.
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:39 23.12.2015

Re: Ако ти не знаш,

Додирнуо си једно далеко срце ”баба сере”, а то није мало.

Нисам ја, то је ... Зоран.
nsarski nsarski 23:53 23.12.2015

Re: Ако ти не знаш,

на задовољство свих жена окупљених око нас двојице.


Ovo je najobičnija gnusna laž i podmetačina! Žene su se okupljale samo oko tebe, a ja sam crveneo.
tess tess 10:14 24.12.2015

Re: Ако ти не знаш,

Додирнуо си једно далеко срце ”баба сере”, а то није мало.

mariopan mariopan 12:55 24.12.2015

Re: Ако ти не знаш,

nsarski
Инспирисан твојим једним ранијим постом,

A ja sam, inspirisana tim istim postom, videla Biseru Veletanlić i rekla joj da još ima prave obožavaoce na ovom blogu.
jasnaz jasnaz 23:28 23.12.2015

:)


Kačim ovaj FILM danima već po svim mrežama,gde god nazrem i najmanji šlagvort :)
Genijalni rumunski reditelj u potrazi za blagom! Eto, ja drugačije/bolje ne umem da ti predložim/pomognem (alternativa je pisana rukom :))
marco_de.manccini marco_de.manccini 01:08 24.12.2015

Re: :)

Хм, румунски филм, сигурно ће брзо стићи у биоскоп, само да прође Рат звезда.
zemljanin zemljanin 23:41 23.12.2015

hit

e sad je hit da ti požele da u 2016-oj završiš kao instruktor vožnje u Holandiji

Dutch driving instructors can trade lessons for sex



EDIT. i onda zamisli šta sve možeš da napišeš u 2016 završnici ... i to na kolor laseru
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:37 24.12.2015

Re: hit

Јок, не дају овде те ствари, али напредак ипак постоји, а догодине ће бити још боље. Ево, рецимо, од летос бар смем да носим пиштољ на часу.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:42 23.12.2015

rekapitulacija

Da, to je običaj i u mojoj američkoj familiji, ta pisma sa pregledom važnijih dogadjaja protekle godine i sa malo preterivanja i hvaljenja postignutim uspesima na svim važnijim planovima. Tu se i poneka fotografija umetne, kao dokazni materijal da nije baš sve u pismu izmišljeno. U jednom takvom ovogodišnjem uratku, koji je sastavio moj tast, sam čak i ja pomenut, sa: "Srdjan continues with his private engineering busines, working on lasers of some sort".

Srećan Božić, svima koji slave, sad, ili za dve nedelje, nebitno.




alselone alselone 23:56 23.12.2015

Re: rekapitulacija

u mojoj američkoj familiji,


Brate Pajke, daj molim te jednu mi nedoumicu odagnaj. Zasto Amerikanci u kuci kupuju one tepihe od zida do zida? Zasto nemaju "normalne" male tepihe i parket okolo? Ja to predlozio ukuci i zena mi se iskreno potresla, kaze to je sranje, grinje, prasina i ostala sranja se nakupljaju itd.

Ocekujuci odgovor iskreno ti se zahvaljujem.
A.
zemljanin zemljanin 00:04 24.12.2015

Re: rekapitulacija

srdjan.pajic
Da, to je običaj i u mojoj

nešto slično je i kod mene ... mada nije pismeno već uživo ... svaki veći hepening je razlog za okupljanje kod nekoga u "kraju" ... tu svi dođu, i onda u neko doba, krene priča šta i ko te godine ... pa oni malo "bolji", smanje doživljaj, omi malo "lošiji", dodaju ali sve u svemu bude jedno veliko zezanje jer je to poluozbiljno a poluzezanje priča ... nešto kao zdravice u Srbiji, nema mnogo veze sa religijom već sa stvarnom tradicijom ... a kad je dobra godina, to potraje i do posle NG, samo se menja lokacija ...
nsarski nsarski 00:07 24.12.2015

Re: rekapitulacija

Zasto Amerikanci u kuci kupuju one tepihe od zida do zida? Zasto nemaju "normalne" male tepihe i parket okolo?


Ja sam, verujem, delimično kompetentan da na pitanje odgovorim. (Učestvovao sam u US real estate cirkusu oko 15 godina)

Prvo, zato što wall to wall carpets prekrivaju činjenicu da su ispod njih obične daske (šper). Parker (hardwood flooring) je za više staleže.

Drugo, iz istih razloga zbog kojih šabani kupuju krznene (veštačko krzno, naravno) presvlake za volan na automobilima (bogatiji takve presvlake stavljaju po svim sedištima, pa i po instrument tabli).

Onda jedni od drugih vide - i tako se širi MEME. Welcome to Amerika, land of the free, home of the brave!
alselone alselone 00:12 24.12.2015

Re: rekapitulacija


Prvo, zato što wall to wall carpets prekrivaju činjenicu da su ispod njih obične daske (šper). Parker (hardwood flooring) je za više staleže.

Drugo, iz istih razloga zbog kojih šabani kupuju krznene (veštačko krzno, naravno) presvlake za volan na automobilima (bogatiji takve presvlake stavljaju po svim sedištima, pa i po instrument tabli).


Nisam mogao da pretpostavim da imaju obicne daske ispod tepiha, da je to zapravo "pod". Sto ne kupe obican parket? To mi je cudno posto je to trend (makar po slikama) i u skupim kucama, kojima realno parket nije stavka.

Sto se tice krznenih presvlaka za volan, najsmesnija stvar za auto koju sam video je krznena presvlaka za celu komandnu tablu i celu plastiku ispred vozaca i suvozaca. To koriste u Juznoj Americi, na primer u Kolumbiji i Ekvadoru. Jer sunce toliko sija, a kola cesto nemaju klimu, pa tako resavaju problem usijavanja auta na suncu.
nsarski nsarski 00:22 24.12.2015

Re: rekapitulacija

Sto ne kupe obican parket?


Skup je, a wall to wall carpet je nagoveštaj "luksuza" bez suštine. Ali smrdi, jer skuplja vlagu i mirise koji se skupljaju uz nju. Smells like a wet dog.
Ej, oni veštiji stavljaju takve stvari po kuhinjama, kupatilima...

Jbg., Kolumbija i Ekvador su sirotinjske zemlje. U Kataru, na primer, kupe novu Toyotu kada im sunce ošteti upholstery. Jer su tako u mogućnosti.

EDIT:
Sto ne kupe obican parket?

Mislim, gospoja Antoaneta, mogli bi da jedu i kolače, istina, ali oni krkaju McDonalds. Jer su toliko u mogućnosti.
alselone alselone 00:25 24.12.2015

Re: rekapitulacija

Ali smrdi, jer skuplja vlagu i mirise koji se skupljaju uz nju. Smells like a wet dog.


Sto kazu - smrdi kao pokisli beskucnik.

Jbg., Kolumbija i Ekvador su sirotinjske zemlje.

Aha, jako. Na primer, hotelski satlovi koji kupe sa aerodroma imaju precutnu dozvolu da ne staju na crvenom u Kolumbiji. Samo malo uspori, pogleda, i propici.
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:29 24.12.2015

Re: rekapitulacija

Prvo, zato što wall to wall carpets prekrivaju činjenicu da su ispod njih obične daske (šper)

Шпер плоча испод?! Па где има тај луксуз, у Тексасу иде теписон преко бетона.
nsarski nsarski 00:34 24.12.2015

Re: rekapitulacija

Па где има тај луксуз, у Тексасу иде теписон преко бетона.


Eh, slatke su te tvoje reči! U starijim kućama medjuspratna konstrukcija su obične fosne (kakav beton, pobogu!). Pa šper. I preko njega shaggy tepih neodredjenih boja. Luksuza radi.
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:44 24.12.2015

Re: rekapitulacija

Из израза "међуспратна конструкција" закључујем да сте имали више од једног спрата. Е, то је тек луксуз, а не једно ниво, без темеља, што плива на бетонској плочи.

* * *

(Полако идемо стопама оног Монти Пајтона кад су стигли до одрастања у кутији за ципеле као појму за луксуз).
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:48 24.12.2015

Re: rekapitulacija

ево, нашао сам

"we used to dream of living in a corridor!"



nsarski nsarski 00:48 24.12.2015

Re: rekapitulacija

Из израза "међуспратна конструкција" закључујем да сте имали више од једног спрата. Е, то је тек луксуз, а не једно ниво, без темеља, што плива на бетонској плочи.


Ne, samo jedan sprat. Ispod je "basement" koji moze da bude "finished" (tj. adaptiran za zivot) ili "unfinished". Obicno se u basementu nalazi vesernica, odvodi, vodo-intstalacija, bojler za vodu, ducts za grejanje i hladjenje, osiguraci, itd...
blogovatelj blogovatelj 01:02 24.12.2015

Re: rekapitulacija

Sto se tice krznenih presvlaka za volan, najsmesnija stvar za auto koju sam video je krznena presvlaka za celu komandnu tablu i celu plastiku ispred vozaca i suvozaca. To koriste u Juznoj Americi, na primer u Kolumbiji i Ekvadoru. Jer sunce toliko sija, a kola cesto nemaju klimu, pa tako resavaju problem usijavanja auta na suncu.


U Maroku takisti imaju daščice koje su im namontirane na gornju polovinu prozora na vozačkim vratima i na gornju četvrtinu šoferšajbne, da ih sunce puca što manje u čelo i oči. A jednom sam video i tu krznenu presvlaku, ali sam tek sada shvatio njenu svrhu.
marco_de.manccini marco_de.manccini 01:03 24.12.2015

Re: rekapitulacija

Ispod je "basement"

Подрум?! Luxury! We used to live on the same floor with the washing machine. On the same floor with ... everything!

And with only a thin wall-to-wall carpet separating us from the concrete floor!

И онда смо променили у паркет једне године.

Али то није била ова година па, на жалост, не може у писмо.
alselone alselone 01:07 24.12.2015

Re: rekapitulacija

A jednom sam video i tu krznenu presvlaku, ali sam tek sada shvatio njenu svrhu.


I meni je predstavljala nedoumicu, dok nisam pitao pa mi objasnilo. Default misljenje je da krzno treba da stiti od hladnoce, tu sam se prvi put susreo sa situacijom da stiti od toplote.
nsarski nsarski 01:09 24.12.2015

Re: rekapitulacija

A jednom sam video i tu krznenu presvlaku, ali sam tek sada shvatio njenu svrhu.


A kakva je svrha ovakvog shaggy toilet cover?



Mislim, wtf!
marco_de.manccini marco_de.manccini 01:13 24.12.2015

Re: rekapitulacija

A kakva je svrha ovakvog shaggy toilet cover?

Не знам, тапете су довољно делотворне.
zemljanin zemljanin 01:44 24.12.2015

Re: rekapitulacija

A kakva je svrha ovakvog shaggy toilet cover?

to da se osećaš kao da si u kolima ... fale papučice ali dobro ne treba preterivati
marco_de.manccini marco_de.manccini 02:40 24.12.2015

Re: rekapitulacija

Da, to je običaj i u mojoj američkoj familiji, ta pisma sa pregledom važnijih dogadjaja protekle godine i sa malo preterivanja i hvaljenja postignutim uspesima na svim važnijim planovima ...

Srećan Božić, svima koji slave, sad, ili za dve nedelje, nebitno.

Да, и ја сам то хтео да кажем, занимљив обичај, па и користан, а и да свима пожелим још бољу годину, али ни то нисам успео да саставим како треба.

Следеће године још боље.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 05:06 24.12.2015

Re: rekapitulacija

nsarski
A jednom sam video i tu krznenu presvlaku, ali sam tek sada shvatio njenu svrhu.


A kakva je svrha ovakvog shaggy toilet cover?



Mislim, wtf!

Da spreči kondenzaciju npr.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:12 24.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone
A jednom sam video i tu krznenu presvlaku, ali sam tek sada shvatio njenu svrhu.


I meni je predstavljala nedoumicu, dok nisam pitao pa mi objasnilo. Default misljenje je da krzno treba da stiti od hladnoce, tu sam se prvi put susreo sa situacijom da stiti od toplote.


Bio sam u avionu dok su eksperti davali odgovor na pitanje o tepisima. Nemam šta da dodam, i meni su ti tepisi odvratni, pre svega kao koncept. Mada ih imaš i u kućama koje koštaju po par miliona (primer moje tazbine, podrum im je ceo pod jednim komadom takvog tepiha), jer stvaraju "osećaj topline", da citiram ono što sam čuo. Podrum je obično na betonskom slab-u, na koji se nabaci prvo neka izolacija, a i da ne bude tvrdo kad hodaš, i onda rastegne tepih. Na gornjim spratovima isto tako. Ne ide tepih na šperploče, bar ne kod novijih kuća, nego isto preko neke medjupodloge koja izgleda kao tanka strunjača.

Parket, keramika, kamen su materijali koji odlikuju kuće u vlasništvu viših slojeva društva, na samom dnu su linoleum (neretko onaj sa azbestom) i pomenuti whole-house tepisi. Nešto izmedju su podovi od laminata, tačnije od "engineered wood"-a, to ja imam u delu kuće koju sam kupio i sasvim je ok. Parket je skup, naročito ako hoćeš dobar, mada mislim da tu dobar deo cene otpada na ruke, i mora da se održava, bar tamo gde je saobraćaj u kući veliki, a nemaš obične tepihe preko njega. Takodje, i ti mrski tepisi se sad relativno lako održavaju, imaš one servise koji dodju sa kamionom-perionicom, pa ti operu sa parom i hemikalijama, i generalno ne smrde, bar ne ako ih zameniš na svakih desetak godina, i ako nemaš mačke kao ja, koje bi da iskoriste svaku priliku da "soil the rug". Svejedno, ja to ne bih nikad stavio u kuću, mada ga imam u nekoliko soba, nasledjeno od prethodnih vlasnika, ponosno su stavili ganc novi tepih, i to će prvo da leti koliko već sledećeg leta. I imam ga na drvetu za mačke, jer je odličan materijal za oštrenje kandži.

blogovatelj blogovatelj 06:55 24.12.2015

Re: rekapitulacija

Bio sam u avionu dok su eksperti davali odgovor na pitanje o tepisima


Odleteo za Božić u tazbinu, garantovano.
alselone alselone 07:04 24.12.2015

Re: rekapitulacija


Bio sam u avionu dok su eksperti davali odgovor na pitanje o tepisima. Nemam šta da dodam, i meni su ti tepisi odvratni, pre svega kao koncept. Mada ih imaš i u kućama koje koštaju po par miliona (primer moje tazbine, podrum im je ceo pod jednim komadom takvog tepiha), jer stvaraju "osećaj topline", da citiram ono što sam čuo. Podrum je obično na betonskom slab-u, na koji se nabaci prvo neka izolacija, a i da ne bude tvrdo kad hodaš, i onda rastegne tepih. Na gornjim spratovima isto tako. Ne ide tepih na šperploče, bar ne kod novijih kuća, nego isto preko neke medjupodloge koja izgleda kao tanka strunjača.

Parket, keramika, kamen su materijali koji odlikuju kuće u vlasništvu viših slojeva društva, na samom dnu su linoleum (neretko onaj sa azbestom) i pomenuti whole-house tepisi. Nešto izmedju su podovi od laminata, tačnije od "engineered wood"-a, to ja imam u delu kuće koju sam kupio i sasvim je ok. Parket je skup, naročito ako hoćeš dobar, mada mislim da tu dobar deo cene otpada na ruke, i mora da se održava, bar tamo gde je saobraćaj u kući veliki, a nemaš obične tepihe preko njega. Takodje, i ti mrski tepisi se sad relativno lako održavaju, imaš one servise koji dodju sa kamionom-perionicom, pa ti operu sa parom i hemikalijama, i generalno ne smrde, bar ne ako ih zameniš na svakih desetak godina, i ako nemaš mačke kao ja, koje bi da iskoriste svaku priliku da "soil the rug". Svejedno, ja to ne bih nikad stavio u kuću, mada ga imam u nekoliko soba, nasledjeno od prethodnih vlasnika, ponosno su stavili ganc novi tepih, i to će prvo da leti koliko već sledećeg leta. I imam ga na drvetu za mačke, jer je odličan materijal za oštrenje kandži.


Vidi se ko je profesionalac. Posle ovog elaborata imam samo kratak komentar koji ce te zaprepastiti - ponekad me iznenadi koliko je nas standard u nekim detaljima visok. Kod nas svaka susa ima parket, i to dobar.
kosta.babic kosta.babic 08:31 24.12.2015

Re: rekapitulacija

nsarski
Zasto Amerikanci u kuci kupuju one tepihe od zida do zida? Zasto nemaju "normalne" male tepihe i parket okolo?


Ja sam, verujem, delimično kompetentan da na pitanje odgovorim. (Učestvovao sam u US real estate cirkusu oko 15 godina)

Prvo, zato što wall to wall carpets prekrivaju činjenicu da su ispod njih obične daske (šper). Parker (hardwood flooring) je za više staleže.

Drugo, iz istih razloga zbog kojih šabani kupuju krznene (veštačko krzno, naravno) presvlake za volan na automobilima (bogatiji takve presvlake stavljaju po svim sedištima, pa i po instrument tabli).

Onda jedni od drugih vide - i tako se širi MEME. Welcome to Amerika, land of the free, home of the brave!


Pa gde ste bili da ovo pišete kad me je čerečio onaj što je uspeo u Americi
svarog svarog 09:57 24.12.2015

Re: rekapitulacija

ponekad me iznenadi koliko je nas standard u nekim detaljima visok


Ili koliko je njihov standard u nekim stvarima nizak, svejedno
predatortz predatortz 10:00 24.12.2015

Re: rekapitulacija

svarog
ponekad me iznenadi koliko je nas standard u nekim detaljima visok


Ili koliko je njihov standard u nekim stvarima nizak, svejedno


Meni je zanimljiv podatak da je Srbija zemlja sa najviše nekretnina u posedu građana u Evropu, procentualno gledano. Zanimljivo je da je Nemačka pri dnu te liste.
rade.radumilo rade.radumilo 10:04 24.12.2015

Re: rekapitulacija

Meni je zanimljiv podatak da je Srbija zemlja sa najviše nekretnina u posedu građana u Evropu, procentualno gledano. Zanimljivo je da je Nemačka pri dnu te liste.


Kod nas su porezi na nekretnine jako niski, a obavezno održavanje nekretnina skoro da i ne postoji. Otprilike, kod nas ti se može desiti da građevinska inspekcija proglasi neku zgradu nebezbednom i to je to, ako se uopšte seti da je pregleda.
U Evropi, imaš povisok porez na nekretnine, pa obavezno održavanje infrastrukture, pa obavezno održavanje fasade... trista čuda.

EDIT: Takođe, kod nas možeš posedovati nekretninu i biti socijalni slučaj, odnosno dobijati od države odgovarajuće beneficije. Takav nonsens na zapadu ne postoji. Prvo ti prodaj stan u centru grada od 300K EUR, pa kad potrošiš pare, onda dođi da se prijaviš za socijalu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:13 24.12.2015

Re: rekapitulacija

Meni je zanimljiv podatak da je Srbija zemlja sa najviše nekretnina u posedu građana u Evropu, procentualno gledano. Zanimljivo je da je Nemačka pri dnu te liste.

Ниси се прецизно изразио:реч је о томе грађани поседују некретнине у којима станују. Но, ово није тачно. Румунија са 96% ипак је прва. Ми добро стојимо.

Ево је табела, а линк ме зеза.
ОВДЕ
predatortz predatortz 10:15 24.12.2015

Re: rekapitulacija


Ниси се прецизно изразио:реч је о томе грађани поседују некретнине у којима станују. Но, ово није тачно. Румунија са 96% ипак је прва. Ми добро стојимо.


Da, tačno! To je to što sam i ja čitao, otprilike...
Hvala na ispravci!
mariopan mariopan 10:48 24.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone
ponekad me iznenadi koliko je nas standard u nekim detaljima visok. Kod nas svaka susa ima parket, i to dobar.

Isto sam pomislila.


I Grci se zaprepaste parketom po svim sobama, kod njih je to skup materijal, obično imaju na podovima mermer ili teraco kao jeftiniju varijantu a samo u spavaćim sobama parket jer se tako najbolje očuva, manje se gazi.
I taj teraco može biti lep naročito ako je rađen sa većim komadićima mermera u nekoj drugoj boji i kada ga onako izglačaju do visokog sjaja pa blista kao pravi mermer.

Mermer je porozan pa upija svaku prosutu tečnost i treba paziti, osim toga lako se grebe, pa iako raskošno izgleda nije baš najpraktičniji.

Kod njih je toplo pa je tako najpraktičnije, osim toga lako se pere i održava što je meni najvažnije.

Dakle, mi smo bogati samo nemamo pojma o tome?

Samo da utefterim negde da sam bogata žena, da ne zaboravim.
mariopan mariopan 10:59 24.12.2015

Re: rekapitulacija

marco_de.manccini
A kakva je svrha ovakvog shaggy toilet cover?

Не знам, тапете су довољно делотворне.

Eh, to su samo tapete (mogu i da se skinu ako iznajmljuješ pa prelepiš nekim belim, recimo) a Grci lepe takve pločice, verovatno zato da se u kupatilu niko ne zadržava duže nego što mora? Efikasno izbacije napolje posle dva minuta?
tetris tetris 11:31 24.12.2015

Re: rekapitulacija

Parket je skup, naročito ako hoćeš dobar, mada mislim da tu dobar deo cene otpada na ruke


A majstor koji ume da postavi parket na patos (daske i šperploču) mora da ima doktorat .
tetris tetris 11:36 24.12.2015

Re: rekapitulacija

podovima mermer ili teraco

Ovo može da bude prednost koja utiče na povećan komfor tokom toplih dana. Međutim, ako stambena jedinica nema grejanje (kao što većina stanova u Barseloni i okolini nema), pretvori se u suštu suprotnost i postaje jako neprijatna podloga, pogotovo onima koji ne vole papuče preterano
mariopan mariopan 11:59 24.12.2015

Re: rekapitulacija

tetris
podovima mermer ili teraco

Ovo može da bude prednost koja utiče na povećan komfor tokom toplih dana. Međutim, ako stambena jedinica nema grejanje (kao što većina stanova u Barseloni i okolini nema), pretvori se u suštu suprotnost i postaje jako neprijatna podloga, pogotovo onima koji ne vole papuče preterano

Da, ume da bude ledeno kao beton, to i jeste beton ustvari, samo ih spašava što imaju toliko sunčanih dana ( Atina) da im je grejna sezona kratka i što rade po ceo dan pa kući dolaze samo uveče inače bi se naplaćali grejanja ko niko.
Oko Soluna je već druga klima, tamo i sneg padne dok u Atini to retko vide, ako ikako.
Kada je jedne zime pao sneg u Atini, pre desetk godina, svi su trčali da ga slikaju, kolaps u saobraćaju, i niko nije čistio taj sneg, niko nije otišao na posao ni deca u školu...samo moj sin očistio prilaz i odvezao se na posao gde je utvrdio da nema nikoga, i dobio objašnjenje da je PAO SNEG - kakav posao kakvi bakrači to je elementarna nepogoda kakva se ne pamti.

Greju se uglavnom loženjem kamina, skoro svaka kuća ih ima pa je zimi malo teško disati ako neki oblak poklopi grad, vije se dim i ulazi kroz prozore, ne može se disati dok ne dune vetar sa mora pa malo pročisti grad.
Ni kamin ne može to da ugreje pa su dobre papuče obavezne.
rade.radumilo rade.radumilo 12:11 24.12.2015

Re: rekapitulacija

A majstor koji ume da postavi parket na patos (daske i šperploču) mora da ima doktora


Pa uvek možeš da kreneš sam da postavljaš, pa šta ti ispadne na kraju.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:18 24.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone

Vidi se ko je profesionalac. Posle ovog elaborata imam samo kratak komentar koji ce te zaprepastiti - ponekad me iznenadi koliko je nas standard u nekim detaljima visok. Kod nas svaka susa ima parket, i to dobar.


Ma da, kad je moja tazbina prvi put bila u Beogradu isto to su primetili - solidan parket u svim sobama, keramičke pločice u kupatilima i kuhinji. Pa su verovatno zaključili da su dobro udali ćerku.

Ja mislim da je ovde standard u veličini, ono, kuće sa nekoliko spratova, najmanje šest soba, broj garažnih mesta u kući, itd. Na primer u mom komšiluku ima deo koji je za malo bogatiji srednji sloj, tamo su kuće sa kamenim fasadama, svaka je drugačija (ovde gde mi živimo imaš neka tri modela koji se smenjuju i tako u celom kvartu) i uvak sa garažama za tri automobila, pri čemu je jedno od ta tri mesta sa posebnim ulazom, to je valjda za gazdu. E, tek kad se dokažeš veličinom, ako ti preostane nešto para, onda radiš na enterijeru. I veruj mi, tu možeš da potrošiš beskonačno mnogo para.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:23 24.12.2015

Re: rekapitulacija

rade.radumilo
A majstor koji ume da postavi parket na patos (daske i šperploču) mora da ima doktora


Pa uvek možeš da kreneš sam da postavljaš, pa šta ti ispadne na kraju.


Rade, Srbine, pa to se podrazumeva! Naravno da nisam blesav da platim majstore i da ću da uradim sve sam (iako u ovom trenutku ni najblažeg pojma o postavljanju parketa nemam). Samo, nisu svi dokoni kao ja i spremni da dragoceno slobodno vreme utroše na udaranje parketa. Štaviše, takvi samozvani majstori su relativno retki, barem kako se meni čini.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:23 24.12.2015

Re: rekapitulacija

.
alselone alselone 17:10 24.12.2015

Re: rekapitulacija

E, tek kad se dokažeš veličinom, ako ti preostane nešto para, onda radiš na enterijeru.


To ko u okolini Pozarevcka i na potezu Sabac-Koceljeva-Valjvo. Ameri sabani.

Nego, ja sam mislio da si ti tamo vec postao mali tajkun, ono, privatni posao za vojsku, napredne tehnologije, tunge munge. Kad se selis u te kamene kuce?
rade.radumilo rade.radumilo 19:10 24.12.2015

Re: rekapitulacija

dupli post...
rade.radumilo rade.radumilo 19:19 24.12.2015

Re: rekapitulacija

Rade, Srbine, pa to se podrazumeva! Naravno da nisam blesav da platim majstore i da ću da uradim sve sam (iako u ovom trenutku ni najblažeg pojma o postavljanju parketa nemam).


Ja lično volim da se vikendom motam po kući sa kutijom za alat. Puno toga znam da uradim sam. Međutim, što je važnije znam kada nešto zahteva samo znanje kako se radi a kada veštinu. Takođe, znam kada nešto nije problem uraditi "if all goes well" ali je hebada ako pođe "naopako".
Primer: kada mi je crkla slavina ispirne cevi za WC. Tom prilikom je trebalo zameniti i glavni ventil u kupatilu, pošto se zabravio. Ništa od toga nije komplikovano, ali je problem što je zgrada stara skoro 50 godina i instalacije su rađene po starijem standardu. Majstor je došao i konstatovao da postoji mogućnost da je loza ventila drugačija od današnjih (krupnija). Ukoliko bi to bio slučaj, morao bi da raskopava zid i da menja cevi. Pitao me da li želim to da radim ili da ostavim za neko buduće renoviranje kupatila.
Odustao sam od zamene ventila, a on je pod vodom (pošto je glavni ventil vertikale u zgradi takođe crkao) zamenio ispirno crevo na WC-u.

Samo, nisu svi dokoni kao ja i spremni da dragoceno slobodno vreme utroše na udaranje parketa.


Dobro ne baš parket, mada sam popravljao parket posle nekih manjih ili većih poplava. Međutim, volim da potrošim malo slobodnog vrmena, da nešto napravim ili popravim.

Štaviše, takvi samozvani majstori su relativno retki, barem kako se meni čini.


Ja pre mislim, obrnuto. Viđao sam svašta, od 5mm licni u osiguraču, do bojlera postavljenih na dva šrafa od 4mm.
zilikaka zilikaka 19:31 24.12.2015

Re: rekapitulacija

Dobro ne baš parket, mada sam popravljao parket posle nekih manjih ili većih poplava.


U duhu ovog bloga, ja bih ove godine BAŠ imala čime da se pohvalim.
Krečila, farbala, hoblovala, i to prilično toga.

Znači, sad metnem sliku parketa i moleraja i poželim sebi da dogodine bude toga još više toga?

...to kako smo preživeli a da se ne pokoljemo po kući, sam bog zna, al ako treba, će se metnemo na čestitku i svima poželimo isto.
emsiemsi emsiemsi 20:46 24.12.2015

Re: rekapitulacija

zemljanin
srdjan.pajic
Da, to je običaj i u mojoj

nešto slično je i kod mene ... mada nije pismeno već uživo ... svaki veći hepening je razlog za okupljanje kod nekoga u "kraju" ... tu svi dođu, i onda u neko doba, krene priča šta i ko te godine ... pa oni malo "bolji", smanje doživljaj, omi malo "lošiji", dodaju ali sve u svemu bude jedno veliko zezanje jer je to poluozbiljno a poluzezanje priča ... nešto kao zdravice u Srbiji, nema mnogo veze sa religijom već sa stvarnom tradicijom ... a kad je dobra godina, to potraje i do posle NG, samo se menja lokacija ...

Леп обичај !
tetris tetris 22:46 24.12.2015

Re: rekapitulacija

Pa uvek možeš da kreneš sam da postavljaš, pa šta ti ispadne na kraju.

Ja lično isto volim sam da petljam oko nekih majstorija, ali, na žalost, ostali ukućani ne dele taj entuzijazam sa mnom

Premda, moj komentar je bio vezan za kompikovaniji metod postavljanja parketa kad podloga nije betonska ploča, što je uglavnom slučaj u Americi i UK.

Prijatelj je kupio kuću u UK iz Viktorijanskog ili Edvardijanskog perioda i, zarad uštede, hteo da uveze parket iz Srbije gde je prva klasa oko 20 eura po kvadratu (u UK je od 70ak eura po kvadratu pa na više). Računica je išla dobro sve dok nije trebao da nađe ko bi ga i ugradio. Čak i sa povoljnijim cenama uvezene radne snage iz Bugarske ugradnja je premašivala uštedu kupovine parketa u Srbiji i odustao je
blogovatelj blogovatelj 23:00 24.12.2015

Re: rekapitulacija

ponekad me iznenadi koliko je nas standard u nekim detaljima visok. Kod nas svaka susa ima parket, i to dobar.


Ma da, kad je moja tazbina prvi put bila u Beogradu isto to su primetili - solidan parket u svim sobama, keramičke pločice u kupatilima i kuhinji. Pa su verovatno zaključili da su dobro udali ćerku.


Ima još jedna bitna stvar koja razlikuje Ameriku i Srbiju. Kolika god da je kuća, ona se tokom zime u Kanadi greje cela. A zima u Kanadi je, ono, baš, baš, zima... Sem ove sada. Juče i danas Kičiner u kome živim oborio sve rekorde. Juče je bilo 14,7 a danas 14 stepeni.
A u Srbiji, gde god nema centralnog grejanja, šestosobne kuće se pretvaraju u jednosobne stanove. Greje se jedna soba i to je to. Štednja.
zilikaka zilikaka 23:05 24.12.2015

Re: rekapitulacija

Kolika god da je kuća, ona se tokom zime u Kanadi greje cela. A zima u Kanadi je, ono, baš, baš, zima...

A kako se grejete? El standard da svaka kuća ima centralno? El daljinsko ili svako svoj kotao, i šta se loži ako se loži?
Nije nezanimljiv problem.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:10 24.12.2015

Re: rekapitulacija

Ja lično isto volim sam da petljam oko nekih majstorija, ali, na žalost, ostali ukućani ne dele taj entuzijazam sa mnom


I kod mene je slična situacija, i to uglavnom zato što umem radove da razvučem na dug period, jer nikad nisam zadovoljan ishodom i često radim ponovo (što je posledica toga što ne znam, nemam rutinu, jer mnogo toga radim prvi put u životu, nekad nemam ni odgovarajući alat nego moram da se snalazim sa onim što imam, kao i svi ostali majstori amateri uostalom). A drugo, ja to volim da sednem, da nacrtam, razradim do u detalje, u glavi, pa na papiru (sad sam počeo i sa Skečapom da se igram, izgleda stvarno dobar paket), pre nego što pipnem alat. I onda nikako da počnu radovi, dovedem sve oko sebe do ludila. A i često menjam detalje projekta u hodu, kad vidim da sam nešto glupo zamislio, ili kad ukapiram da može lakše i bolje nego što sam mislio. O zajebima i ispravljanju istih ne moram ni da pišem. A te neke stvari, kao eto taj parket na primer, zakrče celu kuću i ništa ne funkcioniše dok se ne završi. Srećom, imam sobu za vežbu, u koju ću prvo, uz božju pomoć i ženinu dozvolu da probam da namestim parket, pa ako to prodje manje ili više glatko, onda ćemo i u ostatku kuće da uradimo isto.

tetris tetris 23:13 24.12.2015

Re: rekapitulacija

zilikaka

A kako se grejete? El standard da svaka kuća ima centralno? El daljinsko ili svako svoj kotao, i šta se loži ako se loži?
Nije nezanimljiv problem.

Koliko ja znam, dominira vazdušno grejanje. Radijatori (najčešće u obliku konvektora) su mahom u starijim zgradama.

Kuće ili novije zgrade imaju sistem koji koristi gasni grejač (gas furnace heat exchanger) uglavnom lociran u maloj klima komori negde u podrumu. Topao vazduh se distribuira sistemom kanala do prostorija i uglavnom se ubacuje u prostoriju u nivou poda. Isti sistem se koristi leti za hlađenje preko DX cooling coil. Zbog nepogodnih vremenskih uslova ne mogu da koriste vazduh kao izvor toplote
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:21 24.12.2015

Re: rekapitulacija

tetris
zilikaka

A kako se grejete? El standard da svaka kuća ima centralno? El daljinsko ili svako svoj kotao, i šta se loži ako se loži?
Nije nezanimljiv problem.

Koliko ja znam, dominira vazdušno grejanje. Radijatori (najčešće u obliku konvektora) su mahom u starijim zgradama.

Kuće ili novije zgrade imaju sistem koji koristi gasni grejač (gas furnace heat exchanger) uglavnom lociran u maloj klima komori negde u podrumu. Topao vazduh se distribuira sistemom kanala do prostorija i uglavnom se ubacuje u prostoriju u nivou poda. Isti sistem se koristi leti za hlađenje preko DX cooling coil. Zbog nepogodnih vremenskih uslova ne mogu da koriste vazduh kao izvor toplote


Tako je i ovde u USA, u većini kuća, čak i onih luksiznijih, barem u ovom mom delu države, a i kod tazbine na severozapadu. S tim što mi nemamo centralni A/C, nego whole house ventilator, koji za sada sasvim ok radi, na konto toga što su noću temperature relativno niske, čak i leti. Jedino što se topao vazduh obično ubacuje sa plafona, a cold air return je dole pri podu. Barem je tako kod nas u kući, moguće da je to malo stariji sistem. Inače, te high-efficiency peći ne zahtevaju klasični dimnjak za odvodjenje produkata sagorevanje, nego samo malu PVC cevku koja izlazi napolje i izbacuje mlake izduvne gasove.

EDIT: Ustvari, pogrešio sam, topao vazduh se i kod nas u kući na gornjem spratu ubacije sa poda, a dole u podrumu sa plafona. Inače, imaš iste takve peći koje su na tavanu, obično u manjim kućama. Da, i obično na izduvnoj grani imaš ovlaživač (humidifier), pošto takve peći isušuju vazduh, što je dosta gadno, pogotovu ovde kod nas gde je vlažnost vazduha i prirodno mala (propadne ti drvenarija, češće se razboljevaš od prehlada, itd.).
tetris tetris 23:41 24.12.2015

Re: rekapitulacija

Skečap

Skečap je sjajan za arhitekte-amatere iako razočarenje uglavnom uvek usledi jer izgled uživo retko odgovara "projektovanom".

Nalazio sam na nekim američkim i engleskimsajtovima građevinskog materijala sjajna uputstva za razne "uradi sam" poslove koja uglavnom počinju sa spiskom alata koji je potreban i nivoom očekivanog zananja i umeća. Kombinovano sa youtube-om stvarno dosta može da se uradi sam. Mali problem nastaje kad za određeni posao trebaju dvoje. Naći pomoćnika dobrovoljca nije uvek najlakši posao, pogotovo kad se čovek nada da će dobrovoljac biti iz redova ukućana
tetris tetris 23:43 24.12.2015

Re: rekapitulacija

ovlaživač (humidifier)

Jel humidifier parni? To je uređaj koji može da pojede više energije nego što je potrebno za samo grejanje.
zilikaka zilikaka 23:47 24.12.2015

Re: rekapitulacija

Ustvari, pogrešio sam, topao vazduh se i kod nas u kući na gornjem pratu ubacije sa poda, a dole u podrumu sa plafona.

Logično jer nisu hteli da prave dva paralelna razvoda, ne za podrum.
Inače, topao vazduh ide od dole zbog prirodnog strujanja.
U protivnom imaš slojeve, pa ti zebu noge a puca glava:)
zemljanin zemljanin 23:59 24.12.2015

Re: rekapitulacija

grejanje šta to beše ... kod mene, na Pacifiku je to 20-30C cele godine ... za NG predviđaju zahlađenje u odnosu na danas ... biže 28C ... da nema, povremeno, ovih dosadnih ciklona, bilo bi još bolje ali nigde nije savršeno, ovo je najpribližnije tome
Ribozom Ribozom 01:22 25.12.2015

Re: rekapitulacija

@marko
ево, нашао сам

"we used to dream of living in a corridor!"

Slicno, samo modernije
jkt2010 jkt2010 03:41 25.12.2015

Re: rekapitulacija

zemljanin
grejanje šta to beše ... kod mene, na Pacifiku je to 20-30C cele godine ... za NG predviđaju zahlađenje u odnosu na danas ... biže 28C ... da nema, povremeno, ovih dosadnih ciklona, bilo bi još bolje ali nigde nije savršeno, ovo je najpribližnije tome


Jel ovako?


srdjan.pajic srdjan.pajic 07:40 25.12.2015

Re: rekapitulacija

tetris
ovlaživač (humidifier)

Jel humidifier parni? To je uređaj koji može da pojede više energije nego što je potrebno za samo grejanje.


Naš nije, nego koristi onaj neki evaporativni metod. Izgleda kao nekakva mreža umetnuta u struju toplog vazduha na izlaznom portu same peći. Niz nju curi voda iz kućne instalacije, isparava i tako povećava vlažnost. Sve to kontroliše regulator sa meračem relativne vlažnosti (dozira dotok vode na tu mrežicu, uz pomoć običnog solenoidnog ventila). Onako, odoka, taj sistem je bar jedno desetak godina star, ali čini se da završava posao, mada, recimo, zimi, kad kuću dogrevamo na drva, onda se furnace redje pali, naroćito noću, pa se i relativna vlažost ne kontroliše. Zato po spavaćim sobama imamo one male ultrazvučne isparivače.
blogovatelj blogovatelj 08:35 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Skečap je sjajan za arhitekte-amatere


Ja više volim smajonez.
mariopan mariopan 08:47 25.12.2015

Re: rekapitulacija

zilikaka
Dobro ne baš parket, mada sam popravljao parket posle nekih manjih ili većih poplava.


U duhu ovog bloga, ja bih ove godine BAŠ imala čime da se pohvalim.
Krečila, farbala, hoblovala, i to prilično toga.

Znači, sad metnem sliku parketa i moleraja i poželim sebi da dogodine bude toga još više toga?

...to kako smo preživeli a da se ne pokoljemo po kući, sam bog zna, al ako treba, će se metnemo na čestitku i svima poželimo isto.



Ja sam sve to uradila prošle godine, ne mogu time da se hvalim ove godine...ili mogu?

tadejus tadejus 08:49 25.12.2015

Re: rekapitulacija

rade.radumilo
Rade, Srbine, pa to se podrazumeva! Naravno da nisam blesav da platim majstore i da ću da uradim sve sam (iako u ovom trenutku ni najblažeg pojma o postavljanju parketa nemam).
Ja lično volim da se vikendom motam po kući sa kutijom za alat. Puno toga znam da uradim sam. Međutim, što je važnije znam kada nešto zahteva samo znanje kako se radi a kada veštinu. Takođe, znam kada nešto nije problem uraditi "if all goes well" ali je hebada ako pođe "naopako".Primer: kada mi je crkla slavina ispirne cevi za WC. Tom prilikom je trebalo zameniti i glavni ventil u kupatilu, pošto se zabravio. Ništa od toga nije komplikovano, ali je problem što je zgrada stara skoro 50 godina i instalacije su rađene po starijem standardu. Majstor je došao i konstatovao da postoji mogućnost da je loza ventila drugačija od današnjih (krupnija). Ukoliko bi to bio slučaj, morao bi da raskopava zid i da menja cevi. Pitao me da li želim to da radim ili da ostavim za neko buduće renoviranje kupatila.Odustao sam od zamene ventila, a on je pod vodom (pošto je glavni ventil vertikale u zgradi takođe crkao) zamenio ispirno crevo na WC-u.
Samo, nisu svi dokoni kao ja i spremni da dragoceno slobodno vreme utroše na udaranje parketa.Dobro ne baš parket, mada sam popravljao parket posle nekih manjih ili većih poplava. Međutim, volim da potrošim malo slobodnog vrmena, da nešto napravim ili popravim.
Štaviše, takvi samozvani majstori su relativno retki, barem kako se meni čini.Ja pre mislim, obrnuto. Viđao sam svašta, od 5mm licni u osiguraču, do bojlera postavljenih na dva šrafa od 4mm.


brale barataš terminologijom što jes jes..
znači ispirna cev, znači loza, znači zamena pod vodom.. da si pomenuo i genzlu.. ih..
ja isto stalno nešto majstorišem po kući ali u 90% slučajeva zajebem stvar..
došla sam glave povećem broju što sitnih što krupnih kućnih aparata, od usisivača do bojlera, i fotoaparat sam upokojila..
ubi me nestrpljivost, nikad ne složim lijepo dijelove pa na kraju uvijek ima viška..
a i farburam nešto stalno, trenutno lakiram par vrata.. ni to nisam napravila kako treba..
al ne dam se zbuniti, vrijeme je na mojoj strani
alselone alselone 09:07 25.12.2015

Re: rekapitulacija

zimi, kad kuću dogrevamo na drva,


Brate Pajke, ti si isao u Ameriku da bi posle 15 godina uznapredovao da zivis u kuci bez normalnog poda i grejes se na drva? Pa takve pogodnosti si imao i u Srbiji. Tipa da si se lepo preselio u okolinu Negotina, mogao si za par hiljada evra da si kupis neku nabijacu bez poda i sa smederevcem. Posle par godina rada u rudniku kupis si kaljavu.
mariopan mariopan 09:11 25.12.2015

Re: rekapitulacija

blogovatelj
A u Srbiji, gde god nema centralnog grejanja, šestosobne kuće se pretvaraju u jednosobne stanove. Greje se jedna soba i to je to. Štednja.

Pa da, stvarno se greje što manji prostor koji ti omogućava da živiš ako tu ne živi cela porodica, ali ako žive svi u kući, zajedno sa decom, greje se sve, pa šta košta da košta.

Novije kuće imaju velike dnevne sobe koje se zimi pretvaraju u sobe za sve namene, često su spojene sa kuhinjom i to je prostor koji se najviče greje jer treba svima, a spavaće sobe se zagrevaju uveče pred spavanje i to je to. Ako imaju centralno grejanje onda se greje sve.

alselone alselone 09:18 25.12.2015

Re: rekapitulacija

mariopan mariopan 09:24 25.12.2015

Re: rekapitulacija

tadejus
a i farburam nešto stalno, trenutno lakiram par vrata.. ni to nisam napravila kako treba..
al ne dam se zbuniti, vrijeme je na mojoj strani



Možda je problem do alata? Ja vrata farbam (lakiram) malom četkicom uske delove gde ne može valjak da dopre a sve glatke površine valjkom, onim malim, i pazim da nema mehurića - i vrlo vrlo strpljivo....
tadejus tadejus 09:35 25.12.2015

Re: rekapitulacija

mariopan
tadejusa i farburam nešto stalno, trenutno lakiram par vrata.. ni to nisam napravila kako treba..al ne dam se zbuniti, vrijeme je na mojoj straniMožda je problem do alata? Ja vrata farbam (lakiram) malom četkicom uske delove gde ne može valjak da dopre a sve glatke površine valjkom, onim malim, i pazim da nema mehurića - i vrlo vrlo strpljivo....


pa jeste, baš tako radim.. čak imam i kist za uglove..
al vražija stvar se dosta brzo suši (možda zato što je kod mene fakin 500 stepeni u kući, curtosey of gradska toplana)..
koristim lak na vodenoj bazi da se ne trujemo, pošto farbam već danima..
on se malo brže suši..
ipak, biće da mi fali vještine..
mada može biti da sam zahebala godišnje doba za taj poduhvat.. mene zimi uvijek uhvati neizdrž pa se uhvatim nekog molerskog posla
mariopan mariopan 09:43 25.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone



Nema šanse da ovaj ladnjikav gas dobaci do te temperature, nikad.
jkt2010 jkt2010 09:48 25.12.2015

Re: rekapitulacija

tadejus

al vražija stvar se dosta brzo suši

Razredi ga još.
mariopan mariopan 09:51 25.12.2015

Re: rekapitulacija

tadejus
mada može biti da sam zahebala godišnje doba za taj poduhvat.. mene zimi uvijek uhvati neizdrž pa se uhvatim nekog molerskog posla

Onda je samo to, prebrzo se suši.
Ja sam tim lakom na vodenoj bazi ofarbala sva (nova) unutrašnja vrata kod zeta i ćerke, i malo me bilo strah da nešto ne upropastim ali super je išlo i nije smrdelo kao druge boje za farbanje. Malo je skuplji ali je mnogo bolji za rad.

Kada sam videla kako majstor maže i kaplje svuda pomislila sam da i ja to mogu, ionako nemam šta da radim kad sam tamo.
rade.radumilo rade.radumilo 11:15 25.12.2015

Re: rekapitulacija

al vražija stvar se dosta brzo suši (možda zato što je kod mene fakin 500 stepeni u kući, curtosey of gradska toplana)..


Razredi i u najmanje dva sloja. Kako lakiraš nokte, tako i ovo. Skroz isto.
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:09 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Skup je, a wall to wall carpet je nagoveštaj "luksuza" bez suštine. Ali smrdi, jer skuplja vlagu i mirise koji se skupljaju uz nju. Smells like a wet dog.
Ej, oni veštiji stavljaju takve stvari po kuhinjama, kupatilima...

Када је прошло време линолеума, негде крајем шездесетих и почетком седамдесетих, у Енглеској су прилично масовно стављани сасвим нехигијенски теписи по купатилима, директно преко подних дасака. Та мода је трајала до почетка деведесетих када је знак "луксуза" постало огољавање, хобловање и лакирање подова, а онда је дошао јефтини ламинат да препокрије старе, расушене даске кроз кроз које пропадају ситнији предмети.

(Срећом, у међувремену су се примиле керамичке подне плочице, храстове подне даске, тушеви и last but not least, славине које мешају воду.)
JJ Beba JJ Beba 12:10 25.12.2015

Re: rekapitulacija

U Maroku takisti imaju daščice koje su im namontirane na gornju polovinu prozora na vozačkim vratima i na gornju četvrtinu šoferšajbne, da ih sunce puca što manje u čelo i oči. A jednom sam video i tu krznenu presvlaku, ali sam tek sada shvatio njenu svrhu.

a ja videla bračni par penzosa koji se voze u očuvanom kecu, a domaćica spustila zavesu (nabranu) na mestu gde joj kao suvozačici stoje noge. ta ti vidi
zavesica karirana
made in srbija
JJ Beba JJ Beba 12:12 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Не знам, тапете су довољно делотворне.

dobar je i ovaj držač pored da se pridržiš kad je teško
alselone alselone 12:23 25.12.2015

Re: rekapitulacija

славине које мешају воду.)


Ovaj civilizacijski iskorak jos nije stigao u Ameriku. Mislim na "baterije" gde ti nisu slavinice odvojene na dva dela lavaboa nego jednom rucicom podesavas temperaturu. To ce valjda stici kada i metricki sistem.
predatortz predatortz 12:27 25.12.2015

Re: rekapitulacija


Ovaj civilizacijski iskorak jos nije stigao u Ameriku


alselone alselone 12:32 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Realno. Pogledaj ovu tipicnu slavinu. Proceni koliko ti vremena treba da napravis temperaturu kakvu zelis. A ako je lavabo veci, nekad roknu pojedinacne slavinice skroz u odvojene uglove.

alselone alselone 12:33 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Sa proslog svetskog prventstva u fudbalu.

predatortz predatortz 12:36 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Realno. Pogledaj ovu tipicnu slavinu. Proceni koliko ti vremena treba da napravis temperaturu kakvu zelis.


Realno, moja žena bi ošurila decu k'o prasiće!
emsiemsi emsiemsi 12:54 25.12.2015

Re: rekapitulacija

srdjan.pajic
rade.radumilo
A majstor koji ume da postavi parket na patos (daske i šperploču) mora da ima doktora


Pa uvek možeš da kreneš sam da postavljaš, pa šta ti ispadne na kraju.


Rade, Srbine, pa to se podrazumeva! Naravno da nisam blesav da platim majstore i da ću da uradim sve sam (iako u ovom trenutku ni najblažeg pojma o postavljanju parketa nemam). Samo, nisu svi dokoni kao ja i spremni da dragoceno slobodno vreme utroše na udaranje parketa. Štaviše, takvi samozvani majstori su relativno retki, barem kako se meni čini.

Ако ниси никада постављао паркет, ево ти моје искуство.
Позвао сам свога стрица, искусног грађевинског техничара, да са мном започне постављање паркета.
Ја сам мислио да ћемо почети од једног зида, када оно, цврц.
Почели смо тако што смо повукли канап скоро по средини просторије, те по томе канапу поставили први ред. Поред тога канапа, користили смо једну равну алуминијумску цев четвртастог пресека попстављајући паркет до те цеви (и гледајући у канап).
Поставили смо тај један ред паркета, у дужини цца 6 метара, и онда је стриц рекао --- сада све знаш, даље настави сам. И наставио сам, буквално сам (уколико не рачунам на млађу ћерку која је волела да ми седи на леђима, док сам ја клечао. Наравно, некада је и она хтела да нанесе лепак за паркет и постави и сама неки паркет, најчешће наопако). И тако је било око 70 квадрата (у дечјим собама сам постављао на тзв. рибљу кост, а у дневној соби тзв. лествичасто), све сам.
Дакле, почињеш у средини просторије, а украјаш уз зидове.
Све што ти треба од туђе помоћи је мајстор за хобловање паркета, јер не верујем да ти се исплати куповати макину са тракастим шмирглом да сам хоблујеш.
Када завршиш хобловање, узмеш четку и у два слоја нанесеш паркет лак --- и чича - мича, готова је прича.
Успут --- ја нисам користио никакав чекић за набијање, како не би померио геометрију. Ако неки комад паркета неће да упадне у флацеве и не споји се добро стављајући га руком, такав комад паркета сам одбацивао.
Успут 2 --- сачувај ту струготину (врло је ситна) која настане при шмирглању. Ако ти се појави било каква рупица (искочи неки ивер или слично), помешај ту стуготину са паркет лаком и шпахтлом попуни рупицу са том смесом. Смесу направи да буде густа.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:32 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Pogledaj ovu tipicnu slavinu. Proceni koliko ti vremena treba da napravis temperaturu kakvu zelis.


То је прелазни модел од лавабоа са две одвојене славине



до лавабоа са једном славином и једном ручицом, чисто да се корисници не шокирају због нагле промене


rade.radumilo rade.radumilo 13:33 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Све што ти треба од туђе помоћи је мајстор за хобловање паркета, јер не верујем да ти се исплати куповати макину са тракастим шмирглом да сам хоблујеш


Bogme i betonsku košuljicu da napravi, pre polaganja istog, ukoliko menjaš stari parket.
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:46 25.12.2015

Re: rekapitulacija

svarog
ponekad me iznenadi koliko je nas standard u nekim detaljima visok


Ili koliko je njihov standard u nekim stvarima nizak, svejedno


Kad vec ogovaramo nove domovine...

ja kad sam pristigla u Amsterdam 50% stanova nije imalo kupatila (wc ko kutija jedva se uglavis unutra) a o centralnom grejanju da ne pricam.

Pec na gas u dnevnoj sobi samo pa ako stigne malo toplote do spavace - stigne.
Prozori oni na natezanje u vis a u visini kolena su, pa moras da pazis kad se nagnes kroz prozor da ne izletis naglavacke.

Tek negde oko 2 milenijuma su poceli masovno da renoviraju kuce, sto gazde sto korporacije, pa su menjali prozore (stavljali duplo staklo), uvodili radijatore, pregradjivali zidove da ubace kupatila (obicno mini taman da stanes pod tus) a neki su se spretno dosetili da ubace tus kabine u kuhinju

To naravno samo da bi do tada niska renta mogla da bude duplirana.

Medjutim betonski pod ostaje kao standard pa ti meci sta hoces o svom trosku, krecenje stana kad se menjaju stanari je naravno misaona imenica, osim u ekstremnim okolnostima ako je stan posle nekog stanara bio veliki svinjac, plocice osim gde bas mora - takodje.

Najbolja fora im je da kad se selis iz stana moras i da vadis sve sto si postavio kao pod. Kao da ce sledecem stanaru biti draze da dobije opet beton umesto nekog drvenog poda ili laminata. (prljavi tepisi ok, naravno da treba da se izbace).








rade.radumilo rade.radumilo 13:53 25.12.2015

Re: rekapitulacija

A majstor koji ume da postavi parket na patos (daske i šperploču) mora da ima doktorat


Svugde u svetu je, pre nekoliko decenija, objavljen rat zanatima i kvalifikovanim majstorima. Prednost je data akademskom obrazovanju u disproporciji sa potrebama društva. Već sada te sat vremena dobrog vodoinstalatera/zavarivača/električara košta više nego sat vremena nekoga sa diplomom fakulteta sa izuzetkom inženjera i programera.

emsiemsi emsiemsi 14:42 25.12.2015

Re: rekapitulacija

rade.radumilo
Све што ти треба од туђе помоћи је мајстор за хобловање паркета, јер не верујем да ти се исплати куповати макину са тракастим шмирглом да сам хоблујеш


Bogme i betonsku košuljicu da napravi, pre polaganja istog, ukoliko menjaš stari parket.

Сагласан --- делимично !
Можеш да премостиш замену комплетног равнајућег слоја (тзв. кошуљице) на начин да купиш неколико џакчића лепка за керамичке плочице --- тиме можеш идеално да покрпаш (и поравнаш) претходну бетонски кошуљицу. Јефтино, лако се ради са њим, брзо везује итд ...
mnenadic mnenadic 16:21 25.12.2015

Re: rekapitulacija

U tim Amerikama niko ne spominje podno grejanje, toplotne pumpe, energetsku efikasnost ... Koja vukojebina je ta Amerika.

blogovatelj blogovatelj 16:22 25.12.2015

Re: rekapitulacija

ja isto stalno nešto majstorišem po kući ali u 90% slučajeva zajebem stvar..
došla sam glave povećem broju što sitnih što krupnih kućnih aparata, od usisivača do bojlera, i fotoaparat sam upokojila..


Zamisli onda kakvi su ti komentari o ekonomiji, koja je mnogo složeniji sistem od nabrojanih.
blogovatelj blogovatelj 16:28 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Brate Pajke, ti si isao u Ameriku da bi posle 15 godina uznapredovao da zivis u kuci bez normalnog poda i grejes se na drva?


Ima nečega i u tome da se ne rveš sa sopstvenom administracijom.
blogovatelj blogovatelj 16:31 25.12.2015

Re: rekapitulacija

a ja videla bračni par penzosa koji se voze u očuvanom kecu, a domaćica spustila zavesu (nabranu) na mestu gde joj kao suvozačici stoje noge. ta ti vidi
zavesica karirana
made in srbija


Ček, ne kapiram.
Zavesa stoji dole gde su noge? Ne na prozoru? Kakva je onda svrha zavesice?
blogovatelj blogovatelj 16:32 25.12.2015

Re: rekapitulacija

dobar je i ovaj držač pored da se pridržiš kad je teško


Jes ovo smešno, ali, daleko bilo, takve se stvari u državi u kojoj živim postavljaju po privatnim i javnim klonjama da bi i invalidi iz invalidskih kolica mogli da se prebace na šolju.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana