Gost autor| Planeta| Putovanja

Galapagos - Born of fire

Predrag Brajovic RSS / 01.01.2016. u 14:19

Gost autor: alselone 


Galapagos je jedno od najfascinatnijih mesta na Zemlji, mikrokosmos endemskog života na kom se nalaze neke od najintrigantnijih I najinteresannijih životinja i biljaka na planeti. Ostrva vulkanskog porekla nalaze se na oko 1000 kilometara od Južne Amerike u Pacifiku i leže na ekvatoru. Ostrva su relativno mlada otkrivena su pre manje od 500 godina. Od kako ih je Čarls Darvin posetio 1835. i od kako su ga inspirisala da postavi svoju poznatu teoriju ne prestaju da budu jedan od centara pažnje kako biologa tako i turista i entuzijasta. 

Tehnički, arhipelag se sastoji od 19 ostrva koja pripadaju državi Ekvador. Put do tamo za nas je dug i naporan. Putuje se do glavnog grada Ekvadora, Kita (Quito), preko neke od evropskih zemlja, zatim se tamo preseda na let za Valjakil (Guayaquil). Odatle može dalje ponovo avionom do ostrva Baltra ili brodom. Sve u svemu to nije ispod 20 i kog sata od BG. Mi smo sa Baltre otputovali brodićem na ostrvo Santa Cruz.

Ostrvo je bogato endemskim vrstama, što nije ni čudno kada znamo koliko je udaljeno od bilo kog kopna. Izdvojio bih samo najpoznatije, a to su naravno kornjače sa Galapagosa, morske iguane, kormorani koji ne lete, poznate zebe sa Galapagosa koje su predstavljale inspiraciju Čarsu Darvinu, krznene foke, Bubi, ptice sa plavim stopalima, i tako dalje.


Dok su životinje uglavnom bezopasne ma koliko opasno izgledale, biljke su te od kojiih može da preti opasnost. Na primer Manchineel, otrovna jabuka. Skoro svako ovo drvo koje sam video ima na sebi znak upozorenja, pošto je toiko otrovno da samo stajanja ispod drveta tokom kiše može da izazove plikove na koži kako se otrov spisa sa plodova.

Ekvador se veoma pohvalno odnosi prema Galapagosu. 97.5% površine ostva proglašeno je za Naconinalni park. Veoma je čisto i uredno, životinje se paze i čuvaju i uopšte neće biti čudno ako vam prolaznik skrene pažnju jer ste se previše blizu primakli nekoj životinji ili, što je potpuno neprimerno, dodirujete je. Takođe, veoma je teško doseliti se i zaposliti se na Galapagosu i time se čuva Nacionalni park i mir na ostrvima. Na primer, kada neka kompanija želi da zaposli radnika u obavezi je da zaposli nekog od stanovnika osrtva koji je traženog profila. Ako želi da zaposli nekog sa kontinenta mora da dokaže kako na ostrvu ne postoji takav radnik.
Cene su veoma raznovrsne i oslikavaju podeljenost na osrtvu, i celoj Južnoj Americi. Dok su u turističkim delovima osrtva pica i koka kola 25 dolara, u središnjim delovima grada može se jesti za 4 dolara kompletan ručak u restoranima gde jedu lokalci. Morske hrane je u izobilju i cene nisu strašne čak i u turističkim delovima ostrva, na primer jastog sa roštilja je jeftiniji od pice, što mislim da nigde na svetu nije slučaj.
Ptica ima jako puno kako po broju tako i po vrstama i uopšte se ne plaše ljudi. Neke sam mogao da slikam iz tolike blizine da sam skoro mogao da ih uhvatim. Jedna od najlepših stvari mi je bila pesma zeba ujutru. Zbog vremenske razlike sam se budio veoma rano a to je bilo jedino vreme u toku dana kada vazduh nije bio vreo i skoro nesnosno vlažan, pa bih otvorio vrata od sobe, zavalio se i slušao zebe.

 ofMsGUW.jpg

SO2NDsM.jpg

TGEBrKB.jpg 

3s7wl22.jpg 

4hdEiCL.jpg

lYxEWMe.jpg

HLN5Cma.jpg

JCVCfpy.jpg

nYcpPih.jpg 

R0zLtAX.jpg

3KvjgOT.jpg

PhQ9O6a.jpg

d6QV2SB.jpg

qtQvNCj.jpg

Flora je potpuno različita na jednom ostrvu prečnika samo 50ak kilometara, i to je fascinantno. Na obodima ostrva deluje potpuno pustinjski, dominiraju kaktusi i sasušeno žbunje, dok ne na centru ostrva koji je mnogo više, prava prašuma.

 ulhiZ6h.jpg

 OmNsLku.jpg

J2QStbB.jpg

5YzrRXc.jpg

baUF9J1.jpg

Ovo ispod je jedno od najlepših mesta na kojima sam bio. Ogroman procep u steni a dole se mešaju slana i slatka voda. Pošto je procep u steni nema peska a ni zemlje, voda je toliko čista da se vidi dno na 5, 6 metara.

mcKrSSk.jpg

K7gDi9g.jpg

Posebna zanimljivost je bivši rudnik soli koji je poplavila morska voda, koja je u kombinaciji sa soli i vulkanskim kamenjem stvorila okruženje u kom žive bakterije koje prave karotin. Mesto izgleda potpuno sa druge planete i smrdi užasno.  

YZHdchn.jpg 



Komentari (236)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tasadebeli tasadebeli 14:28 01.01.2016

The Far Side of the World




И наравно, Бокерини!




alselone alselone 16:11 01.01.2016

Re: The Far Side of the World

Stvarno je drugi kraj sveta. Jedan kuriozitet putovanja je sto se ide preko Kita. A Kito je na 2800 m nadmorkse visine. Ta promena je jako zaniljiva. :) Mene je prvi put kada sam isao u Kito jako bolela glava, dok nisam provalio na kojoj sam n.v.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 17:25 01.01.2016

Re: The Far Side of the World

alselone
Stvarno je drugi kraj sveta.



Kakav početak Nove ovde na blogu - dođem i prvo ovo otvorim! Dva kraja sveta o kojima maštam su: Galapagos i Kamčatka. Dva opozita, a meni podjednako zanimljiva.
Strašno ti zavidim zbog toga što si bio, a blog sam progutala, dok ću fotke još da gledam i da uživam.

Hvala!

EDIT: 'Oćel' biti još nastavaka?
emsiemsi emsiemsi 18:19 01.01.2016

Re: The Far Side of the World

alselone
Stvarno je drugi kraj sveta. Jedan kuriozitet putovanja je sto se ide preko Kita. A Kito je na 2800 m nadmorkse visine. Ta promena je jako zaniljiva. :) Mene je prvi put kada sam isao u Kito jako bolela glava, dok nisam provalio na kojoj sam n.v.

Колико те то коштало !?
Успут, откуда некоме, уопште, идеја да иде тамо ?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:24 01.01.2016

Re: The Far Side of the World

послом, човек је стручњак светског калибра.
emsiemsi emsiemsi 18:44 01.01.2016

Re: The Far Side of the World

Srđan Fuchs
послом, човек је стручњак светског калибра.

Ја нисам схватио да је Алселоне нови Чарлс Дарвин, него електроинжењер (можда и није елктроинжењер), девелопер - чак (да кодира за некога нешто).
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:48 01.01.2016

Re: The Far Side of the World

па, и на крају света народи имају потребе за електричарима - ено, на једној од слика иза птичурка се виде и једно 3, 4 бандере, и Алсетов камп-караван, којим се кретао по овом далеком острву док је народу уводио струју.

alselone alselone 22:30 01.01.2016

Re: The Far Side of the World

Zbog ovoga.

alselone alselone 22:32 01.01.2016

Re: The Far Side of the World

EDIT: 'Oćel' biti još nastavaka?


Hvala. :) Prija mi pohvala od nekog globetrottera kao sto si ti. Bice jos slika i malo price kroz komentare.
emsiemsi emsiemsi 22:35 01.01.2016

Re: The Far Side of the World

alselone
Zbog ovoga.


Лајк то !
Када ће код нас да се направи неки такав посо ?
alselone alselone 22:45 01.01.2016

Re: The Far Side of the World

Када ће код нас да се направи неки такав посо ?


Napravio Kostic pre par meseci.

gedza.73 gedza.73 22:47 01.01.2016

Re: The Far Side of the World

emsiemsi
Ја нисам схватио да је Алселоне нови Чарлс Дарвин, него електроинжењер (можда и није елктроинжењер), девелопер - чак (да кодира за некога нешто).


Malo je poznato, međutim, da je Mihailo Petrović Alas (1868—1943) učestvovao u polarnim istraživačkim ekspedicijama, preplovio daleke okeane, posetio dotad nepoznata nam ostrva, i o tome objavio nezaboravne knjige


U jednoj antologijskoj ediciji, namenjenoj klasicima svetske i srpske književnosti i nauke, našli su se i naučni putopisi matematičara, pomnog istraživača, koji je umeo ne samo da gleda i analizira, nego i da promišlja prirodu, ljude i nepisane zakone sveta.

"Na tom svom putovanju upoznao je Mika severnu i polarnu oblast sa svim njenim lepotama i strahotama, dobio pri prelazu polarnog kruga svoje krštenje, video ponoćno sunce u trenutku kad ono dodirne površinu mora i pušta vodoravne zrake koji, odbijajući se od morske površine, stvaraju čarobne slike…" — piše Milanković.

Danas bi mu lupali packe zbog opisa Eskima (nije PC) ali putopis delom liči na ovaj blog.

Alsu autorska.
alselone alselone 22:51 01.01.2016

Re: The Far Side of the World

Alsu autorska.


Za mog druga jedna lagunica.
gedza.73 gedza.73 23:01 01.01.2016

Re: The Far Side of the World

Za mog druga jedna lagunica.

Da ti iskreno kažem baš ti zavidim.
Posao i zadovoljstvo?
Malo li je na današnje vreme.

srdjan.pajic srdjan.pajic 23:05 01.01.2016

Re: The Far Side of the World

Alsu autorska.

Znam da je beskorisno, ali evo i ja da se ponovo potpišem ispod ovog zahteva. I da kupi bolji fotoaparat, a ne ove kontraselfije sa telefona da gledamo
NNN NNN 23:10 01.01.2016

Re: The Far Side of the World

Najdublji zaron 75 metara.

gedza.73 gedza.73 23:15 01.01.2016

Re: The Far Side of the World

Najdublji zaron 75 metara.

rek'o da se ne qrčim mnogo.
Tražili smo jedan brod (od Katiča ka otvorenom moru).
Pa se zakačili za jedan drugi. Vrhunski osećaj. Doduše, kratko smo bili na toj dubini, neka dva minuta. (pripremni zaron na 62, ako me sećanje ne vara ima tome dosta godina, pa jedan do blizu krme i zadnji, šlag na tortu, krug oko palube)
alselone alselone 23:18 01.01.2016

Re: The Far Side of the World

Gedzo ti si ronio na 75 metara?
gedza.73 gedza.73 23:26 01.01.2016

Re: The Far Side of the World

Gedzo ti si ronio na 75 metara?

Bila je povelika ekipa. (BOžana O. je bila sa nama)
Kad smo se spustili na pripremni i trebali da krenemo ka površini ja se držim rukom za konopac i klimam rukom levo desno, a perajama samo mašem u mestu. Jedan od starijih ronilaca me je tako povukao za ruku da mi je nekoliko dana stajala modrica na nadlaktici.
To ti je tkz, pijanstvo velikih dubina.
Tu si, gledaš na sat kako prolaze sekunde, ali si sav ošamućen, nisi baš pri sebi, refleksi skoro nikakvi.
Svaki sledeći zaron ti je lakši jer se adaptiraš.
Jednom od ronilaca je eksplodirala lampa (uvila se) na nekih pedeset i nešto metara (bila namenjena do te granice).
Ne oseća se preveliki pritisak (1bar sa površine i na svakih deset još po jedan) a vidljivost je bila vrhunska.
Polako se spušta grupa, mehurovi ti idu u lice, a onda se kroz vodu pomalja brod koji leži na pesku. Prelepo. Tišina.

E, posle popizdiš na izronu. Stajali smo, na kraju, na tri metra dubine i ne sećam se koliko minuta.

K'o što napisah (pa obrisa') posle se oženio i sve to spakovao na tavan.

Najlepši zaroni su do deset, dvadeset metara. Ostalo su mladalačke ludorije, bespotrebno glupiranje i kurčenje.
alselone alselone 23:34 01.01.2016

Re: The Far Side of the World

Moj duboki naklon.
alselone alselone 23:38 01.01.2016

Re: The Far Side of the World

Posao i zadovoljstvo?

Da. Posao a napravi se prostora i za malo zadovoljstva.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:29 02.01.2016

Re: The Far Side of the World

Bila je povelika ekipa. (BOžana O. je bila sa nama)


Ludi URS-ovci.

Ta dubinska ronjenja, pogotovu na vazduh su, mislim, uvek bila manifestacija kurčenja, i ništa drugo. I inače ceo taj sport kod nas je, barem koliko sam ja onako usput pohvatao, bio mahom dokazivanje (čast izuzecima, i novijim klubovima koji su to nešto manje forsirali). Inače, osim US Navy tablica, po kojima se radi (radilo, ne znam po čemu sad rade, najverovatnine svi imaju kompjutere i tablice više i ne koriste ali, ako su pametni, nose ih u džepu od BC-ja) u CMAS-u, ni nemaš liniju za dekompresiju sa tih dubina. Jer, medecina kaže da se za ronjenje preko ~4 banke samo ulazi u nepotreban rizik, bar kad je u pitanju rekreativno ronjenje i to treba po svaku cenu izbegavati. Naravno, nit ima šta da se vidi na tim dubinama, niti može da se vidi, sem ako ne vučeš lampu.

Ako znaš Božanu, onda možda znaš i Cecu, on je pre jedno 17-18 godina zaronio na 85 metara, isto na vazduh, u nekom vrelu tamo kod Niša, ako se dobro sećam. I to je bio čist posao u pitanju jer su navodili bušilicu za bunar, za vodosnabdevanje nekog predgradja tamo. I ovo nije urbana legenda, video sam film koji je snimio kamerom pod vodom kad je obavio taj zaron. Nije bio dole duže od 5-10 minuta, posle je visio na dekompresiji, sa čistim kiseonikom, zaboravio sam na kojoj dubini, ono, satima (kiseonik valjda skraćuje to vreme, i račun za to ni nema po tim običnim tablicama).




Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:18 02.01.2016

Re: The Far Side of the World

gedza.73

Polako se spušta grupa, mehurovi ti idu u lice, a onda se kroz vodu pomalja brod koji leži na pesku. Prelepo. Tišina.

E, posle popizdiš na izronu. Stajali smo, na kraju, na tri metra dubine i ne sećam se koliko minuta.

K'o što napisah (pa obrisa') posle se oženio i sve to spakovao na tavan.

Najlepši zaroni su do deset, dvadeset metara. Ostalo su mladalačke ludorije, bespotrebno glupiranje i kurčenje.



Геџа, наш Енцо!



gedza.73 gedza.73 09:18 02.01.2016

Re: The Far Side of the World

Ako znaš Božanu, onda možda znaš i Cecu, on je pre jedno 17-18 godina zaronio na 85 metara, isto na vazduh, u nekom vrelu tamo kod Niša

Božana je došla na poziv kluba (zamalo da napišem 'pridružila nam se' kao da sam ja stari vuk a ne gološijanče tada sa dvadesetak godina).
Prve dubinske zarone smo pravili sa grupom koju je vodio Zoran brka iz Bg-a (kamp u Jazu).
Čuo sam da se udavio.
Naravno, nit ima šta da se vidi na tim dubinama, niti može da se vidi, sem ako ne vučeš lampu.

Ne moraš da veruješ ali (kupališna sezona bila poodavno završena) je bilo baš vidno (oni fragmenti koji su ostali u glavi:)).
Spustaš se niz konopac, trake sunca se spajaju negde ispod tebe, čuješ regulator i sve češće pumpaš džeket.
A onda se pojavljuje brod na pesku.
Žao mi je samo što rukom nisam dodirnuo dno. Bilo je sasvim pristojno što se tiče vidljivosti, daleko od toga da su bile potrebne lampe. 'Đavo s Morave' je nosio sa sobom lampu (ona koja je eksplodirala.

Nije bio dole duže od 5-10 minuta, posle je visio na dekompresiji, sa čistim kiseonikom, zaboravio sam na kojoj dubini, ono, satima (kiseonik valjda skraćuje to vreme, i račun za to ni nema po tim običnim tablicama).

Čuvam tablica (kažem ti ja 'oženio se' i game over) a dekompresija je trajala beskonačno dugo vremena. Jedne večeri smo se lomatali po mraku (planktoni svetlucaju zelenkasto) na nekoj dubini od desetak metara dok nismo rezerve ispraznili. Mrkli mrak, ne znaš šta je gore a šta dole.

Prelepo je.
Ludi URS-ovci.

Ta dubinska ronjenja, pogotovu na vazduh su, mislim, uvek bila manifestacija kurčenja, i ništa drugo.

Razlog je bio opravdan. Išli smo na


U pravu si za qropecanja. Ali meni (u ovim godinama) sad dođe kao kad je MIlorad zaglavio na pusto ostrvo sa Klaudijom Šifer (posle mesec dana 'uradi Milorad sve što hoćeš'), naterao da obuče muško seljačko odelo, nacrta brkove, skupi kosu pod šajkaču pa joj kaže
-Jel' bre, Radisave 'el sam ti pričao kako sam %$#"!~$!#! Klaudiju Šifer na pustom ostrvu?


Srđan Fuchs

Opasan film. Taj i K2 (pomenuo Nsarski pre neki dan) gledao dan i noć.



Istrolovah Alseloneu divan blog. A već sam dužan čoveku nekoliko pića.
Na njegovim sledećim blogovima ( Moderacijo?) samo čitam i uživam.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:05 02.01.2016

Re: The Far Side of the World

gedza.73



Srđan Fuchs

Opasan film. Taj i K2 (pomenuo Nsarski pre neki dan) gledao dan i noć.



Istrolovah Alseloneu divan blog. A već sam dužan čoveku nekoliko pića.


Alse je compassionate i troll-loving covek... kako pliva ovaj frajer, kao vidra?!
emsiemsi emsiemsi 10:10 02.01.2016

Re: The Far Side of the World

gedza.73

...

Istrolovah Alseloneu divan blog. A već sam dužan čoveku nekoliko pića.
Na njegovim sledećim blogovima ( Moderacijo?) samo čitam i uživam.

Ма добро, мало си се хвалио својим подвизима, но, нема везе - наши смо !
gedza.73 gedza.73 11:21 02.01.2016

Re: The Far Side of the World

Ма добро, мало си се хвалио својим подвизима, но, нема везе - наши смо !

A 'esam pričao kako sam vozio kamion na dva točka?

To ne može sa ovim automaticima, tiptronicima i zetefovima samo sa fulerom.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:34 02.01.2016

Re: The Far Side of the World

gedza.73
Ма добро, мало си се хвалио својим подвизима, но, нема везе - наши смо !

A 'esam pričao kako sam vozio kamion na dva točka?

To ne može sa ovom automaticima, tiptronicima i zetefovima samo sa fulerom.



2 kilometra unazad vezanih ociju?

(da izvinite na ovolikom trolovanju duz bloga, necu vise, casna rec:)
docsumann docsumann 11:55 02.01.2016

Re: The Far Side of the World

srdjan.pajic
Alsu autorska.

Znam da je beskorisno, ali evo i ja da se ponovo potpišem ispod ovog zahteva. I da kupi bolji fotoaparat, a ne ove kontraselfije sa telefona da gledamo


da, baš šteta.
ne znam kome to tamo smeta, ali je i bezubom i bezumnom odavno jasno da je alsovo neimanje autorske opcije čist inat/revanšizam sa redakcijske strane priče o blogu i blogerima.

a mi, njegovi fanovi, ćemo i dalje, k'o kakva sekta, neposustalo, nepomućene vjere u istinu i pravdu, objavljivati (najavljivati) drugi dolazak mesije među tepsije.

živ je als, zamro nije
dok je kora i tepsije

(a pojma nemam voli li als burek uopšte )



SNG, svima!
docsumann docsumann 12:01 02.01.2016

Re: The Far Side of the World


inače, kad naiđem na The Far Side, prva asocijacija mi je legendarni Geri Larson

jedna od prvih koje sam kačio na blog

Snezana Radojicic Snezana Radojicic 12:02 02.01.2016

Re: The Far Side of the World

alselone
EDIT: 'Oćel' biti još nastavaka?


Bice jos slika i malo price kroz komentare.


Ako kod Brajovića ne bude mesta, kod mene na blogu si isto rado viđen gost. Čisto da imaš na umu
alselone alselone 12:15 02.01.2016

Re: The Far Side of the World

Istrolovah Alseloneu divan blog.


Samo udrite, trol nas je odranio na ovom mestu, slava mu.
alselone alselone 12:15 02.01.2016

Re: The Far Side of the World

Ako kod Brajovića ne bude mesta, kod mene na blogu si isto rado viđen gost. Čisto da imaš na umu


Hvala. :)
alselone alselone 12:16 02.01.2016

Re: The Far Side of the World

(a pojma nemam voli li als burek uopšte )


Hvala druze.
Zapravo volim, ali ih ima malo dobrih ovih dana. U NS samo dve burekdzinice prave dobar burek, bude red ispred kao da devedesetih.
mariopan mariopan 14:05 02.01.2016

Re: The Far Side of the World

srdjan.pajic
Alsu autorska.

Znam da je beskorisno, ali evo i ja da se ponovo potpišem ispod ovog zahteva. I da kupi bolji fotoaparat, a ne ove kontraselfije sa telefona da gledamo

Ја сам за-пре-паш-ће-на што Алселоне још нема ауторску.

Јакко лепи описи за све нас који волимо путовања али на нека места сигурно нећемо отићи.
krkar krkar 01:51 03.01.2016

Ronjenje, tablice i ostalo

Ludi URS-ovci.


Ludi možda ali daleko bolji i disciplinovaniji ronioci od svih ostalih iz Beograda a i iz Srbije. U URS-u se kurčio samo onaj ko je došao do nekog nivoa znanja i iskustva i ko je imao dokazane i pokazane fizičke predispozicije i tehnička znanja.

URS nikad nije izgubio ni jednog kursistu ni mlađeg ronioca! (*/P1)

Krenuh da odgovaram neuobičajeno površnom Pajiću pa ispade toliko da mi žao da ga potrošim na repliku pa ću postaviti blog o bezbednosti u ronjenju i tablicama
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:39 03.01.2016

Re: Ronjenje, tablice i ostalo

U URS-u se kurčio samo onaj ko je došao do nekog nivoa znanja i iskustva i ko je imao dokazane i pokazane fizičke predispozicije i tehnička znanja.


Evo ga, javio se URS-ovac, samo da znaš da sam namerno napisao taj komentar da tebe isprovociram!

Kako ja to vidim, kurčenje je kurčenje, kako god ga okreneš. I, kao što vrlo dobro znaš, obično ne stradaju početnici, manjeviše niujednom sportu, nego mahom stare kuke, koje u nekom trenutku umisle da sve znaju i da njima ništa zajebano ne može da se desi. Uz manje izuzetke, razume se.

Ali, ok, piši, verujem da su ovde svi ko ludi bez detalja o ronilačkim tablicama, modelima apsorpcije azota u različim tkivima koji se koriste u kompjuterima, i principima mešanja gasova za ronjenje na velikim dubinama .
krkar krkar 02:44 03.01.2016

Re: Ronjenje, tablice i ostalo

detalja o ronilačkim tablicama, modelima apsorpcije azota u različim tkivima koji se koriste u kompjuterima, i principima mešanja gasova za ronjenje na velikim dubinama


Ima da odgovaraš pročitano, nalupetao si se gore za sve pare!

Inače, osim US Navy tablica, po kojima se radi (radilo, ne znam po čemu sad rade, najverovatnine svi imaju kompjutere i tablice više i ne koriste ali, ako su pametni, nose ih u džepu od BC-ja) u CMAS-u, ni nemaš liniju za dekompresiju sa tih dubina. Jer, medecina kaže da se za ronjenje preko ~4 banke samo ulazi u nepotreban rizik, bar kad je u pitanju rekreativno ronjenje i to treba po svaku cenu izbegavati. Naravno, nit ima šta da se vidi na tim dubinama, niti može da se vidi, sem ako ne vučeš lampu.


Ovde
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:13 03.01.2016

Re: Ronjenje, tablice i ostalo

krkar
detalja o ronilačkim tablicama, modelima apsorpcije azota u različim tkivima koji se koriste u kompjuterima, i principima mešanja gasova za ronjenje na velikim dubinama


Ima da odgovaraš pročitano, nalupetao si se gore za sve pare!



Moguće, osim toga, ja sam levi NAUI ronilac, i nisam knjige otvarao poodavno, pošto nisam ni ronio nekoliko godina otkad se dete rodilo, ali ubedjen sam da u mojim tablicama nema ništa preko 40m (ne mogu da ih nadjem u ovom krtogu na polici, da proverim). Što znači da nema ni kod PADI-ja, kod ovih trećih, SSI, mislim da isto nema, jedino kod CMAS-a sam video, pre dosta godina, pošto su oni radili po tim nekim Navy tablicama, ili izvedenim iz njih.

Evo jedan vic, da se izvadim za iskazano neznanje:

Na ronilačkom brodiću idu na zaron tri grupe ronilaca: NAUI, CMAS i PADI. I brodić krene da tone. CMAS-ovci kažu, nema veze, sjurimo se na 8 banki, pravo na hobu, posle plivamo nazad na obalu. NAUI-jevci se skupili oko svog dajvmastera, gledaju kako da uračunaju u tablice taj incident, da li da nastave sa ronjenjem ili da odma krenu da plivaju nazad. PADI-jev dajvmaster skupi svoje ronioce, i kaže: dodjete mi svi još po 30 evra - za wreck dive!




emsiemsi emsiemsi 08:54 03.01.2016

Re: The Far Side of the World

docsumann
srdjan.pajic
Alsu autorska.

Znam da je beskorisno, ali evo i ja da se ponovo potpišem ispod ovog zahteva. I da kupi bolji fotoaparat, a ne ove kontraselfije sa telefona da gledamo


da, baš šteta.
ne znam kome to tamo smeta, ali je i bezubom i bezumnom odavno jasno da je alsovo neimanje autorske opcije čist inat/revanšizam sa redakcijske strane priče o blogu i blogerima.

a mi, njegovi fanovi, ćemo i dalje, k'o kakva sekta, neposustalo, nepomućene vjere u istinu i pravdu, objavljivati (najavljivati) drugi dolazak mesije među tepsije.

živ je als, zamro nije
dok je kora i tepsije

(a pojma nemam voli li als burek uopšte )



SNG, svima!

Па да !
Ја се, такође, чудим што мени није понуђена ВИП ауторска !?
Страшно !
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:04 03.01.2016

Srle, izdao si Srbiju!

srdjan.pajic

Evo jedan vic, da se izvadim za iskazano neznanje:




neznanje k'o neznanje, Srle, ne znas pa nabubash, ali da se ispostavi da bezbednjaci znaju bolje, uhvatila bi me depresija, do prvog coffee shopa-a me ne bi daun pustio!
Hansel Hansel 15:22 03.01.2016

Re: The Far Side of the World

Ludi URS-ovci.

Људи, дајте објашњења мање познатих скраћеница, ја прво мислио да се ради о Уједињеним регионима Србије!?
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:48 03.01.2016

Re: Srle, izdao si Srbiju!

Srđan Fuchs
srdjan.pajic

Evo jedan vic, da se izvadim za iskazano neznanje:




neznanje k'o neznanje, Srle, ne znas pa nabubash, ali da se ispostavi da bezbednjaci znaju bolje, uhvatila bi me depresija, do prvog coffee shopa-a me ne bi daun pustio!


Srks, prvo, valjda me znaš toliko: mene depresija odavno ne hvata, sem kad sam bolestan pa ne mogu da se zanimam . Drugo, treba da naučiš da ne reaguješ na krkijeve bombastične reči, i nabusti gard, prosto takva mu narav, mnogo puta sam se uverio da mu je srce na pravoj strani iako nekad voli da kenja kao morž. A treće, svi ronioci iz tih naših krajeva, bar oni stariji koje ja poznajem, su žešće ložane (takve likove ovde nisam upoznao). To vodi korene iz vremena pre nego što je izmišljen BC (buoyancy compensator, za hansela, to je onaj prsluk na naduvavanje) koji je omogućio da danas svaka baba može da roni bez veće muke. Pre toga si stvarno morao da budeš čovek-atleta, da se izboriš sa onim tegovima, i hrabar, da se upustiš u nepoznato okruženje sa bocama sa rezervom, starim regulatorima koji su se zaglavljivali na zrnce prašine, i lošim maskama koje puštaju vodu. Tu se onda zapatio i gajio taj neki elitistički duh, koji uključuje i stalno medjusobno takmičenje i dokazivanje (a tek što su ronioci lažovi, tu im ni lovci-ribolovci nisu ravni), ali se i, za divno čudo, ceni tehničko znanje. A ima tu i malo tog vojnopolicjskog mentaliteta discipline, subordinacije, znalo se ko uvek ide na čamac, čak i kad nema mesta, a ko ostaje u kampu da puni boce iako je platio ronjenje. I tako, ne znam šta sam hteo da kažem, ali ja sam iz druge priče (pomenute babe su mi bliže).

Mada, na krkijevo olakšanje, i ja kad god krenem na ronjenje, prvo iščitam obe moje knjige sa kursa, onda rešim stotinak zadataka, iz zbirki koje imam, uglavnom u vezi sa planiranjem ronjenja, i konačno, obavezno uzmem neki čas na bazenu da se podsetim osnovnih tehnika. I nemam ronilački komp, ja sve sa papirom i olovkom. Jer ronjenje stvarno nije teško, ni neki elitni sport, ali moš se zagine, čak i u plićaku, okružen šarenim koralnim ribicama i kornjačama koje nezainteresovano plutaju pored tebe, dok riknjavaš u agoniji. Pogotovu ako, kao alselone, imaš nekog blentavog buddy-ja, a takvi su uglavnom svi.

I konačno, udri po krkiši direktno, ako imaš rašta, mojne preko mene da se prepucavaš sa njim.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:54 03.01.2016

Re: The Far Side of the World

Hansel
Ludi URS-ovci.

Људи, дајте објашњења мање познатих скраћеница, ја прво мислио да се ради о Уједиљеним регионима Србије!?


URS - Udruženje Ronilaca Srbije

CMAS - Confédération Mondiale des Activités Subaquatiques
NAUI - National Association of Underwater Instructors
SSI - Scuba Schools International
PADI - Pay and Dive Immediately (Pay and Die Instantly)


Hansel Hansel 18:09 03.01.2016

Re: The Far Side of the World

Благодарим!
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:24 03.01.2016

Re: The Far Side of the World

gedža
Bilo je sasvim pristojno što se tiče vidljivosti, daleko od toga da su bile potrebne lampe. 'Đavo s Morave' je nosio sa sobom lampu (ona koja je eksplodirala.


Ne, bre, gedžo, nisam lampe pomenuo zbog mraka, nego zbog odsustva boja. Na >4 banke ostane samo plava (mrzi me da kopam, imam u knjizi lep grafik koji pokazuje dubine apsorpcije za različite boje, znaš to sigurno, Plankov zakon zračenja, veća talasna dužina, manja energija, zato sa dubinom prvo nestane crvena, pa žuta, onda zelena i na kraju plava), ili tačnije neka muljava sivoplava, zavisno od boje neba i da li je gore sunčano ili nije. I onda sve ribice, korali, kornjače, izgledaju iste boje. Ali kad poneseš lampu i upališ je, boje se, razume se, vrate. Za ronjenje po olupinama to nema veze, naravno, ali ti tamo lampe trebaju svejedno, ako nameravaš da ulaziš, pošto je u olupinama uglavnom mrak.

S druge strane, ako je voda mutna (plankton, što zavisi od sezone) onda ti lampa i ne vredi mnogo, kao kad voziš po magli pa upališ dugačka svetla.

krkar krkar 18:49 03.01.2016

Re: Srle, izdao si Srbiju!

čak i u plićaku, okružen šarenim koralnim ribicama i kornjačama koje nezainteresovano plutaju pored tebe, dok riknjavaš u agoniji.


Najopasnijih 10 metara u ronjenju je od -10 do 0!

Vidim da ću ipak morati jedan blog o ronjenju da pišem.

I da postavim slike prvih džeketa, takozvanih portikli. Još imam jednu i to onu najstariju, bez boce za naduvavanje. Samo usta! Svejedno smo te džekete mrzeli i tvrdim da ovi danas ronioci pojma nemaju. Ko ne ume da se balansira samo plućima taj nije ronilac nego seka-Persa!


gedza.73 gedza.73 19:09 03.01.2016

Re: The Far Side of the World


srdjan.pajic
Ne, bre, gedžo, nisam lampe pomenuo zbog mraka, nego zbog odsustva boja. Na >4 banke ostane samo plava (mrzi me da kopam, imam u knjizi lep grafik koji pokazuje dubine apsorpcije za različite boje, znaš to sigurno,

Ako se sećam dobro već posle nekih dva metra počinju da se gube-utapaju pojedine boje.
krkar
I da postavim slike prvih džeketa, takozvanih portikli.

Sa portiklama smo ronili.
A vazduh, nije kao na džeketu Srki, relativno ravnomerno raspoređen nego ti je na grudima sa stalnom željom da ti se nabija pod bradu.

srdjan.pajic
Tu se onda zapatio i gajio taj neki elitistički duh, koji uključuje i stalno medjusobno takmičenje i dokazivanje

Davno jeste bilo ali Kragujevčani su dobri ronioci. Ne roni se po PS-u ali se strogo poštuje disciplina, neka opšta pravila bezbednosti.
Nema puno šminkeraja, nekih bespotrebnih zabrana i ograničenja.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:32 03.01.2016

Re: Srle, izdao si Srbiju!

krkar

Najopasnijih 10 metara u ronjenju je od -10 do 0!


Da, na toj dubini svaki ranije načinjeni zajeb dodje na naplatu, jer je relativna promena pritiska sa promenom dubine najveća (uključujući i onaj shallow water blackout pri dahovanju). A najopasnije je na 0 metara, zbog ludaka na gliserima, skuterima, kanaderima...

srdjan.pajic srdjan.pajic 19:37 03.01.2016

Re: The Far Side of the World

Sa portiklama smo ronili.
A vazduh, nije kao na džeketu Srki, relativno ravnomerno raspoređen nego ti je na grudima sa stalnom željom da ti se nabija pod bradu.


To kao što u suvim odelima vazduh oće u nogavice, pa se stalno rveš sa odelom da te ne preturi naglavačke (tako je u početku, posle kad malo uvatiš fazon, više ga ni ne primećuješ). Srećom, pre nego što sam prvi put ronio u suvom odelu sam uzeo čas na bazenu (i to kod ovih derača, PADIjevaca) pa sam iskusio taj neprijatni osećaj u plićaku).
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:24 04.01.2016

Re: Srle, izdao si Srbiju!

srdjan.pajic


I konačno, udri po krkiši direktno, ako imaš rašta, mojne preko mene da se prepucavaš sa njim.


цоол, отело ми се у афекту.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 14:47 01.01.2016

Vrlo zanimljivo

Alse, osim što si svetski putnik, postaješ i putopisac. Odlično!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:59 01.01.2016

Re: Vrlo zanimljivo

Sjajno!
Evo, vidi se da podržavam mlade i ambiciozne pisce!!!


Nego, da ja podsetim na moj prethodni blog "Deca" sede kose. Evo ih danas, uživo, u Ulici otvorenog srca:



alselone alselone 16:11 01.01.2016

Re: Vrlo zanimljivo

Alse, osim što si svetski putnik, postaješ i putopisac. Odlično!


Hvala druze.
alselone alselone 16:12 01.01.2016

Re: Vrlo zanimljivo

Evo ih danas, uživo, u Ulici otvorenog srca:


Podrska sa moje strane, makar ovako "kucana".
vera.nolan2 vera.nolan2 15:55 01.01.2016

Spheniscus mendiculus

Galapagoski pingvin nastanjuje okolinu Ekvatora i jedini je pingvin koji isključivo živi u tropskim područjima.

alselone alselone 16:13 01.01.2016

Re: Spheniscus mendiculus

Galapagoski pingvin nastanjuje okolinu Ekvatora i jedini je pingvin koji isključivo živi u tropskim područjima.


Njih nisam video.
angie01 angie01 16:09 01.01.2016

super je blog,



Srecna vam Nova godina!
alselone alselone 16:13 01.01.2016

Re: super je blog,

Zahvaljivam Andjo. SNG 2u2.
Jukie Jukie 16:32 01.01.2016

Re: super je blog,

Postoji i pesma o iguani gde on pokazuje svoje komšije :)
zilikaka zilikaka 17:35 01.01.2016

Vid ti

Di su Bačvani sve stigli...

Ej, lep ti blog, jako lep.
Uživala čitajući, al daj napiši još koju. Verujem da ima šta.
alselone alselone 23:39 01.01.2016

Re: Vid ti

Uživala čitajući, al daj napiši još koju. Verujem da ima šta.


Bice sa drugih lokacija.
jkt2010 jkt2010 00:47 02.01.2016

Re: Vid ti

alselone
Uživala čitajući, al daj napiši još koju. Verujem da ima šta.


Bice sa drugih lokacija.

Da predlozim jednu baziranu na ovoj:
Wallace (*) Trails & Sails: Naturalist Expedition Ternate - Halmahera - Raja Ampat - Sorong

Ovo je Award Winning 2013 National Geographic Tour of a Lifetime ‘Wallace Trails and Sails’ tour;


Ove 2016. im je sledeca tura u planu:

Wallace Trails & Sails: Naturalist Expedition II w/ Dr Tony Whitten
(Ambon - Seram - Raja Ampat- Sorong)
Oct 27 - Nov 7, 2016 starting from $ 6495/pax duration 12days

Ako ima zainteresovanih, i ja bih da se prikljucim sa nas nekoliko...


(*) Alfred Russel Wallace
49 41 49 41 17:40 01.01.2016

Bravo

ulepsa mi dan tematikom i slikama.

Te cuvene po dimenzijama i duzini zivota galapagoske kornjace; spasile su veliki broj brodolomnika.
nsarski nsarski 17:51 01.01.2016

Velike kornjace Galapagosa

Pricala mi cerka (ona je proslog leta nesto duze bila na Galapagosu) da te velike kornjace mogu mesecima da prezive bez vode i hrane. Zbog toga su ih stari moreplovci tovarili na brodove i one su im sluzile kao zaliha svezeg mesa na dugim putovanjima (tada nije bilo frizidera, naravno).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:41 01.01.2016

Re: Velike kornjace Galapagosa

nsarski
Pricala mi cerka (ona je proslog leta nesto duze bila na Galapagosu) da te velike kornjace mogu mesecima da prezive bez vode i hrane. Zbog toga su ih stari moreplovci tovarili na brodove i one su im sluzile kao zaliha svezeg mesa na dugim putovanjima (tada nije bilo frizidera, naravno).

Сад гледам како је то изгледало без фрижидера. Рецимо, куповао си лед, а неки од највећих извозника леда, који је пакован у пиљевину, биле су Нова Енглеска и Норвешка, с друге стране океана. Имаш лед -- имаш фрижидер. Новоенглески лед путовао је све до Аустралије, Јужне Америке и Кариба. Ево како је изгледало једна кућно спремиште за лед:


Па надаље -- пошто се вода брзо кварила на дугим путовањима, паковао си пиво као текућину. Отуда склоност морнара ка пићу. А Колумбов син пише да су морнари на дугим путовањима чекали да падне ноћ како би јели месо, јер се у мраку нису видели црви који би се по месу развили. Наравно, могао си и да спакујеш нешто живих намирница -- свиње, кокошке и сл.
nsarski nsarski 19:05 01.01.2016

Re: Velike kornjace Galapagosa

Имаш лед -- имаш фрижидер

Da, i danas neki cuveni kuvari starog kova, Emeril Lagasse, na primer,



za frizider kazu "ice box".
Emeril Lagasse

P.S. Evo ovde sam nasao da je broj kornjaca spao sa 250 000 na oko 3000 u to vreme.

Tortoise numbers plummeted from more than 250,000 in the 16th century to a low of around 3,000 in the 1970s. In the 19th century, whalers, pirates and other seafarers plucked the animals from their native islands for use as ballast and food on long journeys. Tortoises can live in a ship’s hold for more than a year without food or water, making them the perfect takeaway meals.

LINK<--
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:31 01.01.2016

Re: Velike kornjace Galapagosa

Имаш лед -- имаш фрижидер.



Priča mi prijatelj, sve iz prve ruke...
Stvarno, čovek radi u Gorenju i vidi da se sklapaju frižideri bez motora, kutija sa nekim komorama, dobro izolovana i to je to, ide za Ameriku.
Bilo mu čudno šta će kome takav frižider, i kažu mu da je to za Amiše, natrpaju leda u te komore i eto frižidera.
G.Cross G.Cross 22:30 01.01.2016

Re: Velike kornjace Galapagosa

nsarski
Pricala mi cerka (ona je proslog leta nesto duze bila na Galapagosu) da te velike kornjace mogu mesecima da prezive bez vode i hrane. Zbog toga su ih stari moreplovci tovarili na brodove i one su im sluzile kao zaliha svezeg mesa na dugim putovanjima (tada nije bilo frizidera, naravno).


Ja u Gabonu jeo raznjice od mesa velikih kornjaca. Odlicni.

Odlican blog Alse.


alselone alselone 23:40 01.01.2016

Re: Velike kornjace Galapagosa

Odlican blog Alse.


Hvala. Nisam jeo kornjace ali sam jeo kajmana.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:13 02.01.2016

Re: Velike kornjace Galapagosa

alselone
Odlican blog Alse.


Hvala. Nisam jeo kornjace ali sam jeo kajmana.

Ех...
Тако се уништава природа...
Хајде, бургер, то разумем -- али кајман?!

blogovatelj blogovatelj 02:34 02.01.2016

Re: Velike kornjace Galapagosa

Ja u Gabonu jeo raznjice od mesa velikih kornjaca. Odlicni.


Ja sam kao tinejdžer jeo meso normalnih kornjača. Spremio mi brat od tetke i rekao da je svinjska džigerica. Pojeo sam za ručak a tek posle večere nam je rekao šta je spremio, jer nije bio siguran hoćemo li jesti.
A i liči na svinjsku džigericu.
jkt2010 jkt2010 02:39 02.01.2016

Re: Velike kornjace Galapagosa

alselone alselone 08:01 02.01.2016

Re: Velike kornjace Galapagosa

Тако се уништава природа...
Хајде, бургер, то разумем -- али кајман?!


Nismo mi njih neplanski poubijali stotine, sporta radi pa ostavili tako. Pojeo sam jedan komad mesa, kao govedinu da sam jeo.
G.Cross G.Cross 09:59 02.01.2016

Re: Velike kornjace Galapagosa

jkt2010
G.Cross
Ja u Gabonu jeo raznjice od mesa velikih kornjaca. Odlicni.




Four species of sea turtles nest along the 800 km of Gabon’s coastline. All four are IUCN redlisted


Vec duze vremena ne odgovaram na tvoje komentare pa necu ni ovom prilikom.
Ne vredi tracenja vremena, you Big Shit.
docsumann docsumann 12:07 02.01.2016

Re: Velike kornjace Galapagosa


alselone
Тако се уништава природа...
Хајде, бургер, то разумем -- али кајман?!


Nismo mi njih neplanski poubijali stotine, sporta radi pa ostavili tako. Pojeo sam jedan komad mesa, kao govedinu da sam jeo.


daa, čak je mogao i da preživi s tom lokalnom amputacijom
docsumann docsumann 12:10 02.01.2016

Re: Velike kornjace Galapagosa

Predrag Brajovic
alselone
Odlican blog Alse.


Hvala. Nisam jeo kornjace ali sam jeo kajmana.

Ех...
Тако се уништава природа...
Хајде, бургер, то разумем -- али кајман?!




kaže se kajmak , i jeste da je holesterolska bomba, ali jebeš zdravlje bez seksa.
alselone alselone 12:18 02.01.2016

Re: Velike kornjace Galapagosa

daa, čak je mogao i da preživi s tom lokalnom amputacijom


Nije, a nije ni krompir koji sam jeo uz njega.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:58 02.01.2016

Re: Velike kornjace Galapagosa

docsumann

Doco, danas sam mislio na tebe, pišem tekst, i ispišem fusnotu -- taman za tebe. Videćeš!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:48 02.01.2016

Re: Velike kornjace Galapagosa

Nismo mi njih neplanski poubijali stotine, sporta radi pa ostavili tako. Pojeo sam jedan komad mesa, kao govedinu da sam jeo.

Алсе, онај мој претходни коментар је провокација: нема разлике између кајмана или говеда. Или -- нема разлике између кајмана и пса и свиње... А једемо свињу. Као, то је ОК? Зашто? Тако -- арбитрарно. А пса, то не треба да једемо? Зашто не треба, па у Кини га једу. Месо к'о месо. Дакле, и то је арбитрарно. Само, пас је, као, паметан. Сурпрајз, сурпрајз -- свиња је паметнија.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:24 03.01.2016

Re: Velike kornjace Galapagosa

Сурпрајз, сурпрајз -- свиња је паметнија.



ima jedna anegdota, kod nas u Galileji, ima dva kibuca, jedan pored drugog, jedan religiozan (Беит Хабад, као овај Раби Каменицки, то је та екипа), drugi sekularan. ovaj drugi dosli i otkupili ruski Jevreji, inace savrseno nezainteresovani za religiju, ali bizz-minded. gledali tako, gledali, i odluce da naprave farmu za uzgoj svinja. cuju to Habadnici iz susednog sela i podignu zestoke Proteste.

Rusi gledaju, gledaju, всјо, даваи, њељзја Јеврејами между сабои набиждатсја, в ћом пробљема, дарагие наши братиа рељигиозние? Проблем је у томе што сте ви узели нечисту животињу да њоме упрљате пречисто кошер тле свете земље. gledaju Rusi, gledaju, odneo djavo shalu, как ви придумаљи, рељигиозние братја, ета свјо сложнае дјела, њећистае, животнаја, свјатое, кошер-шмошер, скажите нам, пажалуиста, што нада сделатј, у нас дјенги јестј, а пишћи њет, а кушатј нада! није дозвољено да папци нечисте животиње додирну тло свете земље јер ће је оскврнити, вапијаху и даље религиозни.

всјо, пањатна, ми им тагда јељевацију сдјелаем, рекоше Руси и направише платформе од пет метери висине на којој данас узгајају кошер свињетину...
jkt2010 jkt2010 13:28 03.01.2016

Re: Velike kornjace Galapagosa

G.Cross
jkt2010
G.Cross
Ja u Gabonu jeo raznjice od mesa velikih kornjaca. Odlicni.

Four species of sea turtles nest along the 800 km of Gabon’s coastline. All four are IUCN redlisted

Vec duze vremena ne odgovaram na tvoje komentare pa necu ni ovom prilikom.
Ne vredi tracenja vremena, you Big Shit.

Gurman, u ovom slučaju, jače bi ti bilo da si okačio slike onih rezbarenih kljova od velikih slonova...

A najjači je doručak od poslednjeg jajeta ptice dodo; na oko.
blogovatelj blogovatelj 18:59 01.01.2016

Što ja volim putopise

Otkako je interneta, još više volim putopise. Pošto ima i slika i videa.
Da pitam za fotografiju gde ono dvoje plivaju. Je li reka, ili fjord? Nestvarno je lepo.

PS. Ima ih više od dvoje da plivaju, ali ih je dvoje usred kadra.
alselone alselone 22:47 01.01.2016

Re: Što ja volim putopise

Je li reka, ili fjord?

Procep u steni gde se uliva morska voda. Na vrhu slike je zapravo tlo ostrva. Ovo je nekih 10 metera ispod toga.
michiganac michiganac 10:04 05.01.2016

Re: Što ja volim putopise

Ovo na prvi pogled toliko nalici onom podvodnom Silfra procjepu kod Islanda: Link

Ako se ne varam i Galapagoska ostrva su iznikla upravo na mjestu spajanja sjeverno- i juznoamericke tektonske ploce, ili ipak bejase ono pacificke?
Moguce i za ovaj gore kanjon da je nastao na isti nacin, ili opet ne..?!

Usput, kad smo vec kod fotografija i putopisa, odgledah nedavno na 'Ted Talks' jednu odlicnu prezentaciju floridskog Evergladesa i njegove narusene prirodne ravnoteze:

(tu je i titl na srpskom)

Imao sam zelju inace prethodno da je okacim na jednom od blogova kod albicile, ali ajde-de sad kad sam se vec zatekao ovde.

Ovom prilikom i da zahvalim Radetu Radumilu koji mi je prethodno skrenuo paznju na ovaj zaista sjajan YT-kanal!
niccolo niccolo 20:33 06.01.2016

Re: Što ja volim putopise

Silfra procjepu kod Islanda

Snorkelovao u Silfri, zanimljivo iskustvo. Imam i snimak koji si me sad podsetio da treba da obradim...
expolicajac expolicajac 19:13 01.01.2016

Šta je bre tebi Alse

U ovom teškom trenutku za državu Srbiju ti spominješ Darvina. Pa znaš li kako je prošla ona ministarka iz DSS-a kada je spomenula Darvina. Jaoo, jaoo, jaoo. Ovi mladi samo bi da nešto znaju i da negde putuju i da nešto pišu.

p.s. oprosti starom panduru mora da mi je nešto kvrcnulo u glavi.
blogovatelj blogovatelj 20:40 01.01.2016

Re: Šta je bre tebi Alse

U ovom teškom trenutku za državu Srbiju ti spominješ Darvina. Pa znaš li kako je prošla ona ministarka iz DSS-a kada je spomenula Darvina. Jaoo, jaoo, jaoo. Ovi mladi samo bi da nešto znaju i da negde putuju i da nešto pišu.


Pazi ih Živkovićevci, pa zar i na blogu o kornjačama mora politika?
alselone alselone 23:42 01.01.2016

Re: Šta je bre tebi Alse

p.s. oprosti starom panduru mora da mi je nešto kvrcnulo u glavi.


Sve oprosteno narodnoj miliciji.
tasadebeli tasadebeli 10:49 02.01.2016

Re: Šta je bre tebi Alse

blogovatelj
U ovom teškom trenutku za državu Srbiju ti spominješ Darvina. Pa znaš li kako je prošla ona ministarka iz DSS-a kada je spomenula Darvina. Jaoo, jaoo, jaoo. Ovi mladi samo bi da nešto znaju i da negde putuju i da nešto pišu.


Pazi ih Živkovićevci, pa zar i na blogu o kornjačama mora politika?



Па кад медији мистификацијама управљају јавним мњењем... Онда и на оваквом посту дођемо опет до политике.

Госпођа није рекла ништа ружно о Дарвину, само се залагала да све теорије о настанку човека буду равноправно заступљене у српском образовном систему.

Али џабе... Када су је се дохватили ови "правоверни" (или нововерни што би Геџа рекао) међу Србима, натераше је да поднесе оставку. И то само зато што је дирнула у Дарвинов монопол над тим питањем.

Интересантно је да су баш ти "правоверни" Срби наводни борци против свих догми, а овамо су једну теорију поставили свима као догму у образовању. Чудна појава...


Ето, ја на пример дубоко верујем у Кларкову теорију о настанку човека... И то није ништа у колизији са мистер Дарвином.

Само у школи ме нико о томе није обавештавао... Само Дарвин, па Дарвин, па Дарвин, па 'рпа гована... К'о да је тај мистер Дарвин био неки Херцеговац, Црногорац, шта ли већ...



docsumann docsumann 14:27 02.01.2016

Re: Šta je bre tebi Alse

Ето, ја на пример дубоко верујем у Кларкову теорију о настанку човека... И то није ништа у колизији са мистер Дарвином.


ja u Mekeninu


angie01 angie01 17:21 02.01.2016

Re: Šta je bre tebi Alse

Госпођа није рекла ништа ружно о Дарвину, само се залагала да све теорије о настанку човека буду равноправно заступљене у српском образовном систему.

Али џабе... Када су је се дохватили ови "правоверни" (или нововерни што би Геџа рекао) међу Србима, натераше је да поднесе оставку. И то само зато што је дирнула у Дарвинов монопол над тим питањем.


ma daj, taso, al si dao romansiranu verziju,...znam zenu- zivi je bolid,...a pri tome se striktno zalagala da se Darvin izbaci iz nastavnog plana i sve te strane u udzbenicima iscepaju i posteno okade- ako nisu sklonili, bilo je par jutub klipova sa njenim biserima,...pa je trazila da se ukine omrazeni engleski i ukinu casovi informatike,...jer znas vec, to je sve Djavolja rabota, sta ce to deci,...bolje da se pricescuju i ljube ruku popu.

u njeno vreme, ni kriv ni duzan ukucas Darvin u Gugija i ladno ti na prvom mestu stoji izlistana ljijla colic i njene budalastine- ono, da vidi svet!
zemljanin zemljanin 18:19 02.01.2016

Re: Šta je bre tebi Alse

а овамо су једну теорију поставили свима као догму у образовању. Чудна појава...

... a bre Taso ... uči se baš zato što to jeste teorija ... kada bi svaka alternativa "teorija", našla mesto u obrazovanju, deca ne bi ni izlazila iz škole ... a o rezultatima takvog "obrazovanja" da ne spekulišemo
tasadebeli tasadebeli 00:36 03.01.2016

Re: Šta je bre tebi Alse

angie01

znam zenu- zivi je bolid,



Ја је не знам, Енџи, али ми је читава реакција по медијима на њене наступе деловала прилично хистерично, попут некадашњих медијских опљувавања политичких противника у бившој нам социјалистичкој самоуправној домовини, што ми је поприлично засметало када је у питању слобода мишљења и говора у Србији данас.

И после свега, министарка се самоуправно повукла из излога јавности? (ЛИНК)


zemljanin

uči se baš zato što to jeste teorija ...



То ти и ја кажем. А нешто је теорија зато што још увек не постоје довољно чврсти докази да би се прогласило научном истином.

Зато нам све теорије и служе само да бисмо копали даље, тражили, истраживали, а не да бисмо се задовољили оним што једна теорија наслућује.


kada bi svaka alternativa "teorija", našla mesto u obrazovanju, deca ne bi ni izlazila iz škole ...



Зависи од тога шта подразуеваш под тим називом "алтернативна теорија".

Ако све то називамо теоријама, онда су све оне и алтернативне док се не докажу. Па тако и Дарвинова теорија. А даља истраживања и докази ће показати која је од тих теорија била најближа истини.

Хоћу рећи, Земљанине, ако смо против догми, онда смо против свих догми.

Будимо принципијелни иако смо Срби!




zemljanin zemljanin 01:03 03.01.2016

Re: Šta je bre tebi Alse

А нешто је теорија зато што још увек не постоје довољно чврсти докази да би се прогласило научном истином.

Teorija evolucije je i teorija i činjenica ... to je teorija koja ima najviše dokaza od svih teorija kojima nauka barata ... plus je osnov za kompletne grane nauka, kao što je, recimo, medicina ... evoluciju niko i ne spori, osim pretapračkih dobacivanja na temu, ali ljudi obično poistovećuju darvinizam i evoluciju ... darvinizam je samo bazično pojašnjenje metoda prirodne selekcije ... i od dana Darvina, to je drastično poboljšana i proširena teorija, shodno našim saznanjima ... i sigurno je da će trpeti promene ...

alternativne "teorije" su samo puko nagađanje jer eto imamo slobodu govora da mislimo drugačije, pri tome bez obaveza da pružimo proverljive dokaze ... zato služe oni navodnici ... i niko ne spori pravo pojedinca da svoju informisanost širi raznim teorijama i "teorijama" ali škola nije mesto za to ... i ja sam čitao Denikena i Bibliju i Upanišade i parapsihološke fenomene ...

pogrešno je, ako može ovo što ne bi moglo i ono ... pa sa istorije idemo na gatanje a posle praktično koljemo crne pevce ... karikiram, ali da ne bi došli do takvih mogućnosti, škola mora ostati u domenu dokazivih saznanja makar ona bila i nepotpuna jer nauka nije skup konačnih istina ...
tasadebeli tasadebeli 01:53 03.01.2016

Re: Šta je bre tebi Alse

zemljanin



Све си у праву, ништа ти ја ту не спорим.

Али не причам ја овде о теорији еволуције нити о Дарвиновој природној селекцији. (Мада ми, морам то признати, заиста смета пресликавање тих принципа на људско друштво које тако често чујемо данас.)

Ја овде причам о праву да се кроз образовање добије потпуна информација, а не делимична информација јер то онда помало личи на спиновање да би се добило пожељно понашање јединке.

Хоћемо ли да васпитавамо слободна и мислећа људска бића за будућност?

Онда не треба да им испирамо мозак усмеравајући га искључиво у само једном правцу.

И зато ми и није била јасна хистерична реакција "интелектуалне елите" и политички изузетних на макар и најмању сумњу коју неко искаже у оно што се подучава у школама по питању настанка човека.



EDIT: Имао је недавно Нсарски занимљив пост о овоме што покушавам да ти кажем. Сећаш га се?(ЛИНК)


zemljanin zemljanin 03:06 03.01.2016

Re: Šta je bre tebi Alse

Ја овде причам о праву да се кроз образовање добије потпуна информација, а не делимична информација јер то онда помало личи на спиновање да би се добило пожељно понашање јединке.

ok i ja podržavam ideju o dodatnim informacijama ali ne bilo kakvim informacijama ... i ja sam za to da se navedu aktuelni problemi i debate ... da se pojasni razlog i moguća rešenja ali nikakve alternativne "teorije" ... nekada su postojale Istorijske čitanke i sl. dodatne knjige koje su davale više informacija, poučnih i svrsishodnih ... ne znam da li ih i danas ima i da li funkcionišu u praksi ... recimo imam problem sa učenjem klasične fizike jer je ona deterministička a realno nije takvo ... eto tu bih ja uveo dadatne informacije i pojasnio zašto to nije tako a ne da deca izađu iz škole sa idejom da je sve predodređeno i glatko ...

prvi link sam pogledao, pročitao "ekstrasenzorne" i ostavio za kasnije ... ne mogu da komentarišem bez da vidim o čemu se uopšte tu radi ... ali nije obećavajuće, čini mi se

drugi link zadire u materiju koja je van redovnog obrazovnog sistema ... alegorije mogu samo da mistifikuju nešto što je matematički model, za taj uzrast ... i ljudi sa višim stepenom obrazovanja imaju problem da savladaju i da definišu realno nakon Diskaveri emisija koje su pravljene za širu publiku ...

apsolutno bih podržao ideju o nastavi koja uči decu kako da uče ... i kako da kritički razmišljaju ... i kako da razlikuju YouTube snimke ... kako da razotkriju šarlatane i relevantne informacije ... eto za to bih se uvek založio ali alternativne "teorije" mogu tu da služe samo kao primeri u nastavi "razotkrivanja" ...

uvesti decu u svet alternativnog i nedokazivog je gore nego im ne dati nikakve dodatne informacije ... ali uvesti decu u kritičko sagledavanje realnog je preko potrebno ...
tasadebeli tasadebeli 13:16 03.01.2016

Re: Šta je bre tebi Alse

zemljanin

nekada su postojale Istorijske čitanke i sl. dodatne knjige koje su davale više informacija, poučnih i svrsishodnih ... ne znam da li ih i danas ima i da li funkcionišu u praksi



Има их и данас, али углавном не функционишу у пракси јербо су успели својим реформама да од професора направе чиновнике Министарства, бирократе, "извршиоце послова наставника", које деца не занимају, већ само папири, папири, папири,... Деца их не занимају јер немају ни времена да се децом баве од попуњавања силних формулара. Зато се само формално испуњава нешто што се помпезно назива образовни процес у чему нам пролази силно време и троши се непотребно много снаге која би могла бити много боље искоришћена.


prvi link sam pogledao, pročitao "ekstrasenzorne" i ostavio za kasnije ... ne mogu da komentarišem bez da vidim o čemu se uopšte tu radi ... ali nije obećavajuće, čini mi se



Мислиш на онај линк што сам га скинуо?

У питању је тзв. квантна медицина. Није никакав мамбо-џамбо (И ја сам при првој посети једној таквој ординацији мислио да ће сада да кољу пилиће преда мном и да мрмљају нешто неразумљиво, па ми се лекарка, специјалиста интерне медицине, смејала због мог неповерења.)

Али, нека га тај линк, боље што сам га скинуо да не ширимо много причу...

Или си можда мислио на онај линк за Штефица Цвек у раљама живота?

Тај инсерт из филма од пре 30 година је ту само зато што је добра илустрација стања српског друштва и данас.

drugi link zadire u materiju koja je van redovnog obrazovnog sistema


Јесте, али да бисмо добили људе који уопште могу да учествују у некој корисној расправи на професоровом посту, морамо да их гајимо од малих ногу. Професоров текст и расправа вођена по коментарима се само пењу даље на врх те куле од слоноваче која почиње са учењем првих слова азбуке... (Нико се од нас није родио овакав какав је сада, што би рекли неки, готов професор, научник, математичар, физичар, електротехничар,... са цвикерима, брковима и хозн трегерима. Сви смо ми почели од неког буквара, зар не?)

ok i ja podržavam ideju o dodatnim informacijama ali ne bilo kakvim informacijama ... i ja sam za to da se navedu aktuelni problemi i debate ..

apsolutno bih podržao ideju o nastavi koja uči decu kako da uče ... i kako da kritički razmišljaju ... i kako da razlikuju YouTube snimke ... kako da razotkriju šarlatane i relevantne informacije ...

uvesti decu u svet alternativnog i nedokazivog je gore nego im ne dati nikakve dodatne informacije ... ali uvesti decu u kritičko sagledavanje realnog je preko potrebno ...






Ма ти и ја се по том питању у попуности слажемо.

Једино не би требало да дозвољавамо да политичари и медији уређују образовни простор као што то чине.

Моји коментари су само нека врста свакидашње јадиковке из те мрачне рупе зване просвета и образовање коју они горе наведени политичари и медији све више устројавају тако да буде механизам за заглупљивање и слепо веровање, а све мање систем за просвећивање који појединце упућују да раде што више на себи, па да једнога дана, када се скупи довољан број тих појединаца, напредујемо сви заједно као друштво.

Мислим да смо се разумели.

Иако ниси баш љубитељ алегорија и метафора у школском градиву (мада ја не видим како то наука другачије уопште и иде даље без алегорија и метафора као научних модела од којих се почиње даље истраживање) ево ти, за крај, мој омиљени клип о томе како ја видим свој посао професора.



zemljanin zemljanin 13:54 03.01.2016

Re: Šta je bre tebi Alse

tasadebeli



PS. nego da se pridružim - autorska za Alselona
angie01 angie01 15:46 03.01.2016

Re: Šta je bre tebi Alse

Ја је не знам, Енџи, али ми је читава реакција по медијима на њене наступе деловала прилично хистерично, попут некадашњих медијских опљувавања политичких противника у бившој нам социјалистичкој самоуправној домовини, што ми је поприлично засметало када је у питању слобода мишљења и говора у Србији данас.


pa, sad izvini, da ministarka prosvete odlupeta onoliko retrogradnih idiotluka kao stozer svog delovanja,...pa gde ces bolje upoznavanje,....i kakvo bre politicko opljuvavanje- pa to je bio skandal par ekselans za drzavu Srbiju,...ne radi se tu o slobodi misljenja, koju je neko izrekao, nego o bolidnim potezima ministra prosvete- znaci, tice se sve nase dece i to vrlo ozbiljno,...ona privatno moze da misli sta god 'oce, ali na toj funkciji mora da ima odredjenu odgovornost....i razum.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana