Zdravlje

Svuda pođi ali bez mobilnog niđe!

mikele9 RSS / 03.01.2016. u 13:26

Nemanja, SMS br. 1: Pedest tri puta sam te zvao, pisao ti bezbroj poruka, zašto se ne javljaš?

Sanja, SMS br. 1: Ne želim više ni da te čujem ni da te vidim!

Nemanja, SMS br. 2: Kaži mi bar zašto? Šta sam to skrivio, ja pojma nemam!

Sanja, SMS br. 2: Znaš ti dobro, znaš!

Nemanja, SMS br. 3: Kunem ti se da ne znam, napiši mi molim te, ako sam pogrešio, ispraviću to.

Sanja, SMS br. 3: Uzalud me zoveš i pišeš mi, neću ti više odgovarati.

Nemanja, SMS br. 4: Znaš da te volim, što god da sam uradio, nije bilo namerno niti sam želeo da te povredim, javi se molim te!

Nemanja, SMS br. 5: Osećam se kao kreten! Koliko juče smo bili zajedno, nismo se razdvajali a sada ovo! Sanja ljubavi, napiši mi makar gde sam i u čemu pogrešio!

Nemanja, SMS br. 6: Mila moja, ne mogu, ne želim da živim bez tebe, javi mi se molim te!

Nemanja, SMS br. 7: Ispada da me nisi ni volela! Kako možeš da budeš tako okrutna?

Nemanja, SMS br. 8: Molim te kaži mi šta sam to učinio, kako sam te povredio pa makar se više nikada ne čuli ni videli.

Nemanja, SMS br. 9: Samo jednu rečenicu! Neznanje i neizvesnost su najgore stvari na svetu!

Sanja, SMS br. 4: Šaljem ti poruku koju si greškom uputio meni: Draga moja Kaća, ljubi te tvoj Nemanja.

Nemanja, SMS br. 10: Ha, ha, ha... pa ti si luda zaista! Jeste da sam ti greškom poslao poruku koju sam namenio Kaći ali Kaća je moja sestra od tetke i čestitao sam joj rođendan. Ljubavi, sad kad smo ovo razjasnili, kaži mi kad da dođem po tebe?

Sanja, SMS br. 5: Ha, ha, ha… sestra od tetke! Ko zna, ja glupača ne sigurno, koliko ti imaš još sestara od tetaka, stričeva i ujaka? Prekini da me maltretiraš!

Nemanja, SMS br. 11: Sanjice zašto si takva, kad sam išta slagao, Kaća mi je zaista sestra od tetke i mnogo je volim.

Nemanja, SMS br. 12: Zašto mi ne veruješ, evo ti broj Kaćinog mobilnog pa je pitaj sama. Kaća: 063 983 45 72.

Nemanja, SMS br. 13: Jesi li je zvala, zašto mi se ne javljaš?

Sanja, SMS br. 6: Trebalo mi je vremena da razmislim i da joj poverujem. Kad se sve sleglo, shvatila sam da me je ubedila, posebno onim da ste u I razredu OŠ sedeli zajedno u klupi a i mnogim drugim detaljima. Ali to još ne znači da ćemo se uskoro videti, možda će zvučati glupo, no ja sam i dalje povređena, zašto mi nikad nisi pričao o njoj?

Nemanja, SMS br. 14: Ljubavi, pomisli koliko postoji stvari iz tvog života o kojima ja ne znam ništa, o kojima mi nisi pričala?! Kako vreme prolazi sve više ćemo saznavati jedno o drugom.

Sanja, SMS br. 7: U pravu si, da sam bila pametna kao što nisam, odmah bih te pitala ko ti je ta Kaća? Da li to može da znači da se ne volimo dovoljno, kad ne možemo da razgovaramo otvoreno?

Nemanja, SMS br.15: Sanjice moja mila, ne verujem da ne možeš da osetiš koliko te volim i koliko mi značiš! Nismo dugo zajedno, mada to ništa ne znači kad se dvoje vole, pa su mi razumljive tvoje sumnje i ustezanje da se otvoriš do kraja. Meni to ne smeta mada me tvoje neverovanje u moju ljubav, a šta je drugo ako ne ovo sa Kaćom, boli!

Sanja, SMS br. 8: Mili moj, dođi večeras u sedam, jedva čekam da osetim tvoje usne!



Komentari (130)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Hansel Hansel 14:35 03.01.2016

Ступисмо у преступну...

... имамо дан више за производњу неспоразума, али и за изглађивање.

Све најбоље, Микеле!
mikele9 mikele9 15:53 03.01.2016

Re: Ступисмо у преступну...

... имамо дан више за производњу неспоразума, али и за изглађивање.

Све најбоље, Микеле!

Bilo bi divno da ne samo taj jedan dan iskoristimo za izglađivanje...
Hvala ti i ja tebi želim sve NAJ, NAJ, NAJ...
tyson tyson 14:36 03.01.2016

Osnovci

Uostalom, SMS bi trebalo ukinuti.

Da ljudi nauče da komuniciraju glasom.


tasadebeli tasadebeli 15:12 03.01.2016

Re: Osnovci

tyson
Uostalom, SMS bi trebalo ukinuti.

Da ljudi nauče da komuniciraju glasom.








А замисли колико су тек пара ово двоје улили у џепове мобилних оператера! И то само зато што не смеју да се гледају у очи док разговарају...

Ево, чујем да се сада појавио један оператер са седиштем у Аустрији који ће да обједини мобилни простор Хрватске, Босне и Херцеговине, Црне Горе и Србије.

СМС Југославија?


Како је ово давно било када су жица и винил плоча још увек били врх отуђења...



mikele9 mikele9 15:50 03.01.2016

Re: Osnovci

Uostalom, SMS bi trebalo ukinuti.

Da ljudi nauče da komuniciraju glasom.

Pre nekoliko godina pijući produženi u jednom kafiću, iako se ne mešam u tuđe živote, nisam izdržao, jednom mladom paru koji je neprekidno kuckao po mobilnima ne dižući glave, rekao: Poljubite se zaboga pa nastavite da kuckate! Izraz na njihovim licima je bio neopisiv!
mikele9 mikele9 15:54 03.01.2016

Re: Osnovci

Како је ово давно било када су жица и винил плоча још увек били врх отуђења...

Ostaje nam Taso da se s nostalgijom sećamo takvih otuđenja
Hansel Hansel 16:46 03.01.2016

Re: Osnovci

tasadebeli
Ево, чујем да се сада појавио један оператер са седиштем у Аустрији који ће да обједини мобилни простор Хрватске, Босне и Херцеговине, Црне Горе и Србије.

СМС Југославија?

Ма, јок, СМС Велика Србија!

Провали лого и назив... Биће да је иза свега МТС који преко својих фирми у "региону" прави ову мрежу, у Аустрији је то изгледа виртуелна мрежа... ако ћемо о техникалијама...
myredneckself myredneckself 18:56 03.01.2016

Re: Osnovci

mik
Poljubite se zaboga pa nastavite da kuckate! Izraz na njihovim licima je bio neopisiv!





Ova preventiva je dobra. (iako staro, i puno puta viđeno)
Inače, mrzim mobilni telefon i mislim da sam mu najduže odolevala u svom okruženju. Koristim ga samo za kratka, hitna javljanja za dogovore o susretu.
mariopan mariopan 09:05 04.01.2016

Re: Osnovci

tyson
Uostalom, SMS bi trebalo ukinuti.

Da ljudi nauče da komuniciraju glasom.



Kako da ne, znaš koliko su mi juče maznuli za tri poziva? 200 dinara!
I nisam gladila nikakav nesporazum, samo sam pitala Informacije na autobuskoj stanici dal' je zavejano u Banatu u dal' idu autobusi, da krenem kući ili da ostanem u Beogradu do proleća?

SMS je mnogo jeftiniji samo na šalteru za informacije nećeJu da kucaju porukice za odgovor!
mariopan mariopan 09:09 04.01.2016

Re: Osnovci

mikele9
Uostalom, SMS bi trebalo ukinuti.

Da ljudi nauče da komuniciraju glasom.

Pre nekoliko godina pijući produženi u jednom kafiću, iako se ne mešam u tuđe živote, nisam izdržao, jednom mladom paru koji je neprekidno kuckao po mobilnima ne dižući glave, rekao: Poljubite se zaboga pa nastavite da kuckate! Izraz na njihovim licima je bio neopisiv!


Ja sam proletos uslikala društvo mog sina kad su se okupili kod nas, na druženje, ono - roštilj i sve redom...a oni svi bulje u svoje mobilne, zaneli se a kao druže se? I posle sam im pokazala sliku - ne veruju, kao oni su se okupili da se druže...pa to ste deco mogli i od kuće, tako isto preko telefona.
Hansel Hansel 10:15 04.01.2016

Re: Osnovci

mariopan
Kako da ne, znaš koliko su mi juče maznuli za tri poziva? 200 dinara!
I nisam gladila nikakav nesporazum, samo sam pitala Informacije na autobuskoj stanici dal' je zavejano u Banatu u dal' idu autobusi, da krenem kući ili da ostanem u Beogradu do proleća?

Ееее, тако је то када се укине фиксни!
emsiemsi emsiemsi 21:55 04.01.2016

Re: Osnovci

tyson
Uostalom, SMS bi trebalo ukinuti.

Da ljudi nauče da komuniciraju glasom.



Ја, не волим да разговарам, већ преферирам СМС-ове.
Две реченице су, углавном, довољне да кажем оно што треба, све остало је вишак.
Када разговарам, морам да испричам и одслушам гомилу непотребних будалаштина (како си, добро сам, како си ти, добро сам, и сличне будалаштине које се у већини случајева, посебно у пословним разговорима, причају реда ради --- јер нити мене не занима како је мој саговорник, а нити њега како сам ја).
Ако треба да будем опширнији, онда пошаљем мејл.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 15:05 06.01.2016

Re: Osnovci

myredneckself
Inače, mrzim mobilni telefon i mislim da sam mu najduže odolevala u svom okruženju. Koristim ga samo za kratka, hitna javljanja za dogovore o susretu.


Pre nekoliko dana rezervišem sobu preko homaway u Bangkoku, gde sam mislila da uradim visa-run iz Hanoja. Sitem funkcioniše tako da pošaljete zahtev, vlasnik potvrdi da je soba prazna, vi platite i onda vam stižu njegovi kontakti. Elem, stigne meni vlasnikov generički mejl, sa čaršafom o tome kako da ga nađem koristeći jednu od pet app aplikacija. Izvinim se čoveku, napisavši mu da nemam iPhon ili smartfon (imam odnedavno ali ništa od toga ne koristim) i da mi, po mogućstvu, pošalje svoju adresu ili koordinate. I tu kreće:
- 10 mejlova ubeđivanja, umesto da mi jednostavno to pošalje
U svakom od tih mejlova objašnjava mi da je on biznismen i da su mu mejlovi prespori za komunikaciju, tako da sve obavlja preko mobilnog. Opet pokušam da mu objasnim da u BKK neću imati čak ni tajlandsku SIM karticu, jer bih se zadržala samo jedan dan, ali on opet udri po tome kako je on na taj način poslovao sa preko 2000 gostiju.
Na kraju nekako nađem njegovu adresu i otrkijem je na Guglovoj mapi, ali novi zez: u onim uputstvima piše da u kuću ne može da se uđe ako nemaš kod. Koji ti on šalje nekim od onih pet app-a. Moli i kumi da mi to pošalje, on ni da čuje.
Na kraju sam otkazala rezervaciju, izgubila 3 $ na proviziju sajta, a on mi napisao mejl u kome mi je priopštio od koje godine i decenije ovog prošlog veka se koristi šta od modernih elektronskih uređaja. Otpisala sam mu da sam, Bogu hvala, slobodna od ropstva mobilnom, dok je on rob.
Ali toliko me je neviđeno iscimao.
mikele9 mikele9 16:24 06.01.2016

Re: Osnovci

Na kraju sam otkazala rezervaciju, izgubila 3 $ na proviziju sajta, a on mi napisao mejl u kome mi je priopštio od koje godine i decenije ovog prošlog veka se koristi šta od modernih elektronskih uređaja. Otpisala sam mu da sam, Bogu hvala, slobodna od ropstva mobilnom, dok je on rob.
Ali toliko me je neviđeno iscimao.

Totalno ludilo!!! Da napraviš film od toga, ispao bi slab i neuverljiv. Život je čudniji i uvrnutiji od bilo kog filma
mikele9 mikele9 16:26 06.01.2016

Re: Osnovci

Inače, mrzim mobilni telefon i mislim da sam mu najduže odolevala u svom okruženju. Koristim ga samo za kratka, hitna javljanja za dogovore o susretu.

PARLATE TRA DI VOI!!!!
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 16:53 06.01.2016

Re: Osnovci

mikele9
Na kraju sam otkazala rezervaciju, izgubila 3 $ na proviziju sajta, a on mi napisao mejl u kome mi je priopštio od koje godine i decenije ovog prošlog veka se koristi šta od modernih elektronskih uređaja. Otpisala sam mu da sam, Bogu hvala, slobodna od ropstva mobilnom, dok je on rob.
Ali toliko me je neviđeno iscimao.

Totalno ludilo!!! Da napraviš film od toga, ispao bi slab i neuverljiv. Život je čudniji i uvrnutiji od bilo kog filma


Naša prepiska je bila zaista za ne verovati. Ne da čovek podatke drugačije nego preko (čak!) pet app aplikacija, pa to ti je. I utroši silno vreme objašnjavajući mi kako ja kaskam za vremenom, umesto da je jednostavno poslao info koji sam mu tražila. Meni to liči na ozbiljnu zavisnost
angie01 angie01 15:07 03.01.2016

slabo koristim SMS

i ne volim ih bas,...one cirkularne za praznike,...jos manje za bilo kakva licna cestitanja-rogobatno do dzdz,...jednom dobim SMS, u kome me obavestavaju o smrti drugarice- to me je dotuklo,...ne mogu da zamislim bilo koga da kuca takav tekst i salje, umesto da okrene broj.
Hansel Hansel 15:11 03.01.2016

Re: slabo koristim SMS

Тај/та можда није могао-ла да замисли да изговара ту вест.
angie01 angie01 15:28 03.01.2016

Re: slabo koristim SMS

није могао-ла да замисли да изговара ту вест


takva vest se ne javlja cirkularno SMS-om, ma kako da je tesko,...izgubi se postovanje prema svim stranama.
Hansel Hansel 15:41 03.01.2016

Re: slabo koristim SMS

Ма, разумем ја тебе. Али чињеница јесте да је многима много лакше да неке ствари не саопште директно, укључујући и поглед у очи и глас. Ја спадам у оне којима су СМС-ови нужно зло. И излуђује ме када неко крене да запиткује СМС-овима или мејловима, па ја онда позовем да усмено објасним па онда немају куд.
angie01 angie01 15:50 03.01.2016

Re: slabo koristim SMS

па ја онда позовем да усмено објасним па онда немају куд.


pa, izvini, ti u minuti razgovora, mozes mnogo efikasnije i bez eventualnih nesporazuma da se sa nekim objasnis, dogovoris, izjasnis,...umesto da 10 i vise minuta razmenjujes ona kucanja....
mikele9 mikele9 15:57 03.01.2016

Re: slabo koristim SMS

pa, izvini, ti u minuti razgovora, mozes mnogo efikasnije i bez eventualnih nesporazuma da se sa nekim objasnis, dogovoris, izjasnis,...umesto da 10 i vise minuta razmenjujes ona kucanja....

Upravo tako!!!! Čim dobijem neku poruku ja odmah pozovem i ispričamo se ili zakažemo susret za ispričavanje
Hansel Hansel 16:43 03.01.2016

Re: slabo koristim SMS

angie01
па ја онда позовем да усмено објасним па онда немају куд.

pa, izvini, ti u minuti razgovora, mozes mnogo efikasnije i bez eventualnih nesporazuma da se sa nekim objasnis, dogovoris, izjasnis,...umesto da 10 i vise minuta razmenjujes ona kucanja....

То и ја кажем. Понекад помислим да некима и одговара недореченост. Или то или реално не знају да комуницирају. Или је то посебан вид игнорисања/дезавуисања?
tyson tyson 17:43 03.01.2016

Re: slabo koristim SMS

Čim dobijem neku poruku ja odmah pozovem i ispričamo se ili zakažemo susret za ispričavanje

Patotkaem.

Stara škola, vidi se


emsiemsi emsiemsi 21:58 04.01.2016

Re: slabo koristim SMS

angie01
па ја онда позовем да усмено објасним па онда немају куд.


pa, izvini, ti u minuti razgovora, mozes mnogo efikasnije i bez eventualnih nesporazuma da se sa nekim objasnis, dogovoris, izjasnis,...umesto da 10 i vise minuta razmenjujes ona kucanja....

Није тачно !
Усмени разговори су далеко неефикаснији од СМС-ова.
Hansel Hansel 23:44 04.01.2016

Re: slabo koristim SMS

Зависи ко разговара и да ли уме да разговара.
rade.radumilo rade.radumilo 23:53 04.01.2016

Re: slabo koristim SMS

pa, izvini, ti u minuti razgovora, mozes mnogo efikasnije i bez eventualnih nesporazuma da se sa nekim objasnis, dogovoris, izjasnis,...umesto da 10 i vise minuta razmenjujes ona kucanja....


A šta ako je zbog obaveza problem da se usinhronizujemo taj 1min razgovora? Ja držim predavanje, prezentaciju ili jednostavno prisustvujem sastanku i zvono telefona je isključeno. Kada sam ja slobodan, ta osoba je u takvoj sličnoj situaciji npr. vozi, priča sa nekim drugim itd. Sve u svemu, može da prođe nekoliko sati i po nekoliko propuštenih poziva na obe strane, a kada se na kraju čujemo svede se na informacije koje su mogle da se razmene i porukama.
Daleko je efikasnije da mi ta osoba pošalje poruku, ja kada mogu odgovorim porukom a ukoliko mislim da tema zahteva razgovor onda to i napišem u poruci.

PS. Popizdim od likova, kojima kada tražim nečiji broj telefona ili još gore mail adresu kažu: "Uzmi olovku i pair." Mislim se "Uzmi ti go*no i kašiku!" a kažem: "E, aj mi to pošaji SMS-om!"
Jedino gore od toga mi je kada nekome tražim adresu, on krene da mi daje instrukcije, kako da stignem tipa "skreni levo kod "Race"" i slično. Alo bre, daj mi prokletu adresu! Mapu grada sam koristio od osnovne škole, prvo u papiru a posle sam kupio "PlanPlus" instalacioni CD za 450din, a poslednjih 5 godina imam navigaciju u telefonu.
Hansel Hansel 10:40 05.01.2016

Re: slabo koristim SMS

PS. Popizdim od likova, kojima kada tražim nečiji broj telefona ili još gore mail adresu kažu: "Uzmi olovku i pair."

А од оних који кажу да ће те "окренути"? Ко још има телефон с бројчаником (па још мобилни ), 'ајде и да будемо флексибилни према таквом изразу у том случају.
angie01 angie01 12:46 05.01.2016

Re: slabo koristim SMS

Popizdim od likova


there, there,...koliko sam ja brojeva, adresa i raznih podataka izgubila sa skenjavanjem telefona,...ili kompa,...sve sto je na sigurnom je napisano plajvajzom a na papiru:))),...pa ti sizi koliko god hoces:)))

a to za sms- dobro, ima situacija gde je to ok i dovoljno i jedino moguce u datom trenutku,....al ja pricam generalno o maniru koji je postao pravilo-komuniciramo sms-om.
rade.radumilo rade.radumilo 22:05 05.01.2016

Re: slabo koristim SMS

sve sto je na sigurnom je napisano plajvajzom a na papiru:)))


Kod mene je to najnesigurniji vid čuvanja informacija. Ako mi daš nešto na papiru, to će nestati već koliko sutra i bog otac ga neće naći. Imam nekoliko crnih rupa u fiokama, u kojima je završila velika većina tih papira. Jok, mori, što mi je na "oblaku" to mi je jedino dostupno u svakom trenutku.

al ja pricam generalno o maniru koji je postao pravilo-komuniciramo sms-om.


Zato što ja asinhrona komunikacija daleko zgodinja od sinhrone. Ja u tome vidim samo bolju komunikaciju. Uvek prednost dajem dijalogu lice u lice, šta više na poslu sam propovednik kolokacije i smanjenja webex/skype for business i sličnih sastanaka, ali SMS i mail imaju svoje mesto i treba ga koristiti jednako intenzivno kao i ljudski kontakt.

angie01 angie01 23:22 05.01.2016

Re: slabo koristim SMS

Uvek prednost dajem dijalogu lice u lice


u Kanadi sam sedela u maloj kancelariji sa koleginicom, stolovi nam se dodirivali u g,....i ona me, kao sto mi je slala sve vezano za posao preko maila, svakoga dana zvala na pauzu/rucak-isto tako mailom-ko da smo gluvoneme:))


ali SMS i mail


pa dobro, za slanje kojecega, ili u odredjenim situacijama gde je to jedino moguce,ili prakticnije...ovde vise govorimo u smislu da su sms-ovi zmenili normalnu komunikaciju,...isto kao sto su i drustvene mreze zamenile normalna okupljanja.

...mislim, sta ima da mi saljes sms sa dogovorom za neko vidjanje- zovi, pa cemo se sve dogovoriti, da li mogu, gde, kada, kome sta odgovra, ko sve dolazi, je l treba nesto i sve u minut, umesto 10 kucanih poruka levo desno,...ili, ili me zovi i cestitaj sta god ili nemoj-misli na mene, al mi ne salji ta cestitanja sms-om,....kao i razna pitanja, e, a je l ovo ili ono, gde je, sta treba, kako,...zovi pitaj, sve cu ti kazem, mojne me smaras da ti kucam, pa se jos nism razumeli najbolje, pa par krugova,...eto, a ti kako volis:)

sve sto mi je na papiru- tu je negde,...u makini samo je donekle sejf- dok ne zbrljne sokocalo.
rade.radumilo rade.radumilo 09:25 06.01.2016

Re: slabo koristim SMS

U pravu si. Previše ljudi zameni kompletnu komunikaciju e-komunikacijom. E-komunikacija je za razmenu podataka, a ne za konverzaciju.
Na pitanje: "Šta misliš o mom predlogu?" nikada ali nikada ne treba odgovarati mailom. To je lično pitanje i ako probaš da odgovoriš tekstom, neko će nekoga pogrešno razumeti i onda ćete morati da se sastanete i raspetljate nesporazum. Prošetaj se dve tri kancelarije dalje i odmah sve dogovorite. Obično mi kažu: "Ali moramo da imamo pisani trag?" Nema problema, pošto ste se dogovorili, sedi načukaj mail: "I da potvrdimo dogovor..."


sve sto mi je na papiru- tu je negde,...u makini samo je donekle sejf- dok ne zbrljne sokocalo.


Zato ne držiš u sokoćalu nego na "oblaku." Bezbedno je ako sokoćalo odapne a dostupno ti je sa svih sokoćala koja su ti pri ruci.
angie01 angie01 11:15 06.01.2016

Re: slabo koristim SMS


Zato ne držiš u sokoćalu nego na "oblaku."


verovatno zato, sto nemam pojma o cemu pricas!:)
mikele9 mikele9 16:19 06.01.2016

Re: slabo koristim SMS

verovatno zato, sto nemam pojma o cemu pricas!:)

I ja sam zblanut! Deder pojasni nam malo!
mikele9 mikele9 16:20 06.01.2016

Re: slabo koristim SMS

Усмени разговори су далеко неефикаснији од СМС-ова.

E prećera ga baš!
rade.radumilo rade.radumilo 21:49 06.01.2016

Re: slabo koristim SMS

I ja sam zblanut! Deder pojasni nam malo!


Lepo, adrese, brojeve telefona i ostale kontakt informacije držiš u adresaru svog gmail.com ili hotmail.com naloga. Dostupni su ti sa bilo kog računara ili bilo kog smartfona. Ja lično koristim Windows Phone, tako da sve vezujem za Microsoftov oblak. Nebitno je da li menjaš aparat ili laptop, tvoje adrese i kontakti su tu.
Drugo, ako imaš gmail ili hotmail/outlook.com nalog onda imaš i svoj prostor na Google Disk ili OneDrive respektivno. Instaliraš odgovarajuću aplikaciju na svom desktopu laptopu ili smartfonu i vidiš poseban folder/direktorijum na svom sokoćalu. Sve što je u tom folderu, gotovo istovremeno je i na oblaku. Dostupno kroz istu takvu aplikaciju na drugom sokoćalu ili kroz browser. Ako želiš da nekom daš pristup svojim dokumentima, slikama, video ili audio zapisima, šta god da držiš tu, samo mu daš link ka konkretnom fajlu ili folderu. Manje njakanja i daleko bezbednije od USB-a. Apple ima iCloud, a tu su još i DropBox i drugi, ali Microsoft i Google daju ponajviše slobodnog prostora za dž. Kod MS-a, ako imaš i Windows Phone, dobiješ ukupno 30GB.
Treće i najzgodnije. Instaliraš Microsoft OneNote na svom računaru i na smartfonu (imaju podržane i Android i iPhone). Beleške koje upišeš sa bilo kog uređaja, su gotovo istog trenutka raspoložive na bilo kom drugom uređaju koji je povazan sa tvojim hotmail/outlook.com nalogom. Postoje još i EverNote i slični, ali integracija između uređaja nije tako glatka.
Pošto je ovo sve na "oblaku" svemu možeš pristupiti i sa tuđih sokoćala kroz browser. Kad treba da držim prezentaciju, domaćini me pitaju šta mi treba odgovorim: računar povezan na internet i projektor. Ništa više...
angie01 angie01 22:27 06.01.2016

Re: slabo koristim SMS

Ništa više...


a, pa dobro ondaK ...ovo je reakcija na ceo komentar:))

Mikele, ja cu ostanem pri plajvajzu:)
mikele9 mikele9 13:13 07.01.2016

Re: slabo koristim SMS

a, pa dobro ondaK ...ovo je reakcija na ceo komentar:))

Mikele, ja cu ostanem pri plajvajzu:)

Hvala ti Rade onoliko, ali i ja ću kao i moja drugarica da i dalje pišem na hiljade ceduljica
rade.radumilo rade.radumilo 22:23 07.01.2016

Re: slabo koristim SMS

ali i ja ću kao i moja drugarica da i dalje pišem na hiljade ceduljica


Uspešne IT firme troše ceduljice na kilograme. Ja, kao Scrum Master, trebujem nove količine svako malo.

angie01 angie01 23:40 07.01.2016

Re: slabo koristim SMS

Uspešne IT firme troše ceduljice


e, ovaj pano razumem:)
49 41 49 41 15:26 03.01.2016

Poshast - addiction 21. veka

Pre mladje generacije, sad svi uzrasti.
Niko vise s nikim ne prica, razgovara, rucava zajedno, ... smeje se.
Svi textaju, bulje u male ekrancice; pred kasom u redu, na semaforu u voznji iako su tek digli dupe iz kreveta, cekaonici, prelazeci ulicu,...
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 15:53 03.01.2016

A propo(s)

Nevezano s blogom (a opet i ne ) sećam se reče ti jedared da čitaš i to knjige ko što ljudi piju rakiju pred spavanje dograbiš šta ti je pri ruci pa udri!

Elem, beš jednom jedared knjiga (tada) mladog domaćeg autora (ako nije baš iz Beograda, tu je odnekud, pa makar preko Balkanske :) )

Roman, priča o mladim ljudima, urbanim, sa urbanim problemima. Ne se sećam više ni tko je pisao a još manje kako se zove knjiga, samo se sćema da je jedan od likova (i to ne glavni) bio neki Kuki, te da je glavni "Junak" bio i na kratkom psihičkom oporavku na Avali... To, i da je stil bio po malo specifičan, što po pitanju fabule, što po pitanju kako reče onaj Buffon - stil, to ti je čovek sam U stvari me početak onih SMS poruka ne znam zašto i zbog čega, ali podsetio na taj roman. I sada, znam ja sebe čapaću, ja čapaću (*) da se opsetim, a neću moći.

E, ako nekome zvuči poznato pa zna i naziv ili autora, ne bilo mu zapoveđeno ali neka napiše :)

(*) Zato Haso Muji odsekao obe ruke, da ne čapa ranu na odsečenoj nozi

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 16:03 03.01.2016

Re: A propo(s)

Čapao, čapao, pa se setio (*) - Šuma čudnovata, Svetozar Vlajković

(*) u stvari sam davno, davno, bio vidovit pa sam znao da ću povremeno da se opsetim te knjige, pa sam je stoga stavio na sam početak (jedne od brojnih) "rupe" u koju sam naslagao stare knjige i koješta što sam voleo čitati (pre nego sam batalio čitanje s papira ☻). Pa nisam morao da rizikujem padanje s merdevina dok iskopavam stotinjak knjiga da vidim da l je neka od njih - nego sam je spazio koliko kroz odmah

Jelica Greganović Jelica Greganović 16:37 03.01.2016

Re: A propo(s)

mikele9 mikele9 16:18 06.01.2016

Re: A propo(s)

I kako je Žmu reagovao
mili92 mili92 17:58 03.01.2016

Обилни

Колико гођ лондрао градом, мале су шансе набасати на неког ко не типколи по телефонићу, или нема уђенуте слушалице у уши. Слабо ко гледа преда се, већ подбрадачи и пребира по свјетлућем правоугаонику. Идем некоме у сусрет, а он дивани на суво, колико сам се пута само исцимао мислећи да се мени обраћа. Ђе год да се трефим, већина пиљи у мобилни.
Hansel Hansel 18:05 03.01.2016

Re: Обилни

колико сам се пута само исцимао мислећи да се мени обраћа.

Пре 13-14 година пролазим у том тренутку пустом улицом (било је предвече) код Зеленог венца а у сусрет ми иде човек, сам, који гласно разговара с "неким", ма – свађа се, гестикулирајући! "Куку, овај, јадник, одлепио" – помислим и тек изблиза видим да му неке жице иду од уха надоле – до тада нисам видео "hands-free".
tasadebeli tasadebeli 14:36 05.01.2016

Re: Обилни

Hansel

А од оних који кажу да ће те "окренути"? Ко још има телефон с бројчаником (па још мобилни ), 'ајде и да будемо флексибилни према таквом изразу у том случају.



Ако ме памћење добро служи, некада давно у доба бројчаника ипак није било упутно рећи Загрепчанкама:"Окренућу те сутра..."

Попио сам отприлике једно пет лаких шамара док нисам схватио у чему грешим.






"Куку, овај, јадник, одлепио" – помислим и тек изблиза видим да му неке жице иду од уха надоле – до тада нисам видео "hands-free".



Ја и данас то помислим иако видим и жице и одавно знам за справу... Не вреди, на неке појаве се нећу никада навићи.
Hansel Hansel 19:16 05.01.2016

Re: Обилни

Ако ме памћење добро служи, некада давно у доба бројчаника ипак није било упутно рећи Загрепчанкама:"Окренућу те сутра..."

Па, да, када сам поменуо условну флексибилност, мислио сам на условно занемаривање двоструке проблематичности тог израза. Слутим да су га смислили београдски* мангупи, а невинашца преузела без много размишљања.

Што би рек'о Фукс, сем у Београду, не чух нигде тај израз?!
Ја и данас то помислим иако видим и жице и одавно знам за справу... Не вреди, на неке појаве се нећу никада навићи.

Па, знаш шта, већ телефонски разговор је друга реалност од оне у којој си физички, а камоли слушање музике (па, и читање је). Да нас неко види из прошлости, нарочито пре било каквог електронског медија, мислио би да смо начисто полудели.
mikele9 mikele9 16:17 06.01.2016

Re: Обилни

Колико гођ лондрао градом, мале су шансе набасати на неког ко не типколи по телефонићу, или нема уђенуте слушалице у уши. Слабо ко гледа преда се, већ подбрадачи и пребира по свјетлућем правоугаонику. Идем некоме у сусрет, а он дивани на суво, колико сам се пута само исцимао мислећи да се мени обраћа. Ђе год да се трефим, већина пиљи у мобилни.

E moj Mili, pa to i velim. Riječ ne prozbore no samo kuckaju i ne gledju jedno drugo
kosta.babic kosta.babic 18:52 03.01.2016

Svuda pođi ali bez mobilnog niđe!

Ljubav je uvek LJUBAV,To je nešto naj lepše što može da se dogodi jednom ljudskom biću.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 14:10 04.01.2016

Glas vs slova

Aha

A mi svi ovde komuniciramo glasom,prosto ne znam ko ima lepsu boju.

Mikele,stigla ti SMS poruka,pisti ti mobilni.Neces da procitas?


Ipak ima neceg lepog u ispisanom,makar bilo zarobljeno hladnocom i oblikom mobilnog telefona.Vecina vas je sacuvala neku poruku,i ponekad je ponovo procitala.Tog trena,osmeh na licu,vracanje kroz vreme.

Nemam fejs i nikad ga necu imati,necu da me neko organizuje i da gledam x ljudi bez trunke duse,kako glume kreativnost.

Znam,olovka,pero,rukopis duse,ili ,glas,trenutak,kao dodir,izazove ti zmarce kad ti se neko svidja.

Ali,nad Beogradom veje sneg,neka poruka,pa nek je SMS gde dobijam komplEment za najlepse oci ili osmeh,moze bre,uvek!Od koga god da je,volim!Ko druKcije kaze,klevece i laze :)
Hansel Hansel 14:26 04.01.2016

Re: Glas vs slova

A mi svi ovde komuniciramo glasom,prosto ne znam ko ima lepsu boju.

Нешто се не сећам када си ти овде комуницирала!

И, не каже се "комплЕмент" него "комплименАт"!
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 14:31 04.01.2016

Re: Glas vs slova

Pa nisi me primetiJo,da ti ja ovako recem od dusu.Moze bre i komplimenAt,sta god da je,samo da me hvali kak' dolikuje:p

Salim se,ma bila sam odavno,kratko nesto,pa sam sad dosla opet sa sneznom mecavom,kocijama,upregnutim lipicanerima,pravo na B92 blog.
Hansel Hansel 16:26 04.01.2016

Re: Glas vs slova

Па, добро нам дошла, Снежна краљице!
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 16:50 04.01.2016

Re: Glas vs slova

Hansel
Па, добро нам дошла, Снежна краљице!



Hvala puno,merci beaucoup:)

Da,tako to doziveh lol,al' nisam smela da kazem.Cak imam i belu zimsku jaknu,sa belim vestackim krznom.Opremljena sam!:)
tasadebeli tasadebeli 17:20 04.01.2016

Re: Glas vs slova

jednarecfonmoi

A mi svi ovde komuniciramo glasom,prosto ne znam ko ima lepsu boju.



Да, и ја све време о томе размишљам...





jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:18 04.01.2016

Re: Glas vs slova

tasadebeli
jednarecfonmoi

A mi svi ovde komuniciramo glasom,prosto ne znam ko ima lepsu boju.



Да, и ја све време о томе размишљам...








Pa to ti kazem:)
Pomalo lici sve to,kad hodamo unazad kroz vreme, i na starinsku Grcku.Ubise se tako tada tamo da dokazu kako kretanje ne postoji,kad jedan filozof ustade i krene da seta,blizu njih,nije nista morao vise ni da kaze.
Posto sam se vec izjasnila da nisam neki tu bas skroz kontra-admiral,aj jos jednom da kazem.Da,poljubac je lepsi od deset SMS poruka,barem.
emsiemsi emsiemsi 22:02 04.01.2016

Re: Glas vs slova

jednarecfonmoi

...

Nemam fejs i nikad ga necu imati,necu da me neko organizuje i da gledam x ljudi bez trunke duse,kako glume kreativnost.
...

Никада не реци никад !
Успут --- за ово остало бих ти радо послао СМС са једном речи - Сагласан !
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:25 04.01.2016

Re: Glas vs slova

emsiemsi
jednarecfonmoi

...

Nemam fejs i nikad ga necu imati,necu da me neko organizuje i da gledam x ljudi bez trunke duse,kako glume kreativnost.
...

Никада не реци никад !
Успут --- за ово остало бих ти радо послао СМС са једном речи - Сагласан !


Do sad sam se uspesno samo-branila,volela bih i ja,negde u podsvesti da stavljam slike pa da mi aplaudiraju kao na sceni.
Al mislim da ovako stoje stvari.Neka dama,zena,devojcica se silno namuci da ispravi sve greske lica umilnog joj,postane strucnjak za fotoshop,i na kraju dobije prilican broj lajkova od polumucenika znanih i neznanih i od par drugarica koje i nisu nesto.Nadje se tu i neka dalja rodjaka od stotinu leta da napise:Lepotice nasa,krasnog li si stasa.
Ako se tu sreca krije,za me takva sreca i nesto nije:)
Out of Beirut Out of Beirut 00:04 05.01.2016

Re: Glas vs slova

Пре тридесетак година, конверзација између деце је била скоро па апсолутно без писменог изражавања. Нешто сам слабо приметио да је то потпомогло у учењу комуникације гласом ... осим ако се под тиме не подразумева: а) надвикивање, б) понављање истог низа речи толико пута да он буде прихваћен као мантра иако је потпуна бесмислица, в) култура "playing fast and loose", илити рекох шта рекох пуј пике не важи.

Шире у друштву, сумрак културе, турбофолк и шешељевштина, су долазили у време доминације оралних медија. Тадашње литерате би за свет масовног писаног комуницирања сматрали светом из најлепших снова. Квантитет би, у њиховим претпоставкама, рађао и квалитет.

Лично, имам ништа мање него страст према ораторству. И знам да су амбијент, околности - веома битни.

У амбијенту одмах након Другог светског рата, Черчил је за свој први том мемоара записао: Једна од најважнијих лекција на одговорној функцији је обезбеђивање писaне документације [курзив његов] за сваки потез и разговор. То је неопходан предуслов да би се конфузија, која је присутна у сваком колективу, одржавала на подношљивом нивоу.

Пре стотину година, британска пошта је радила брзо и беспрекорно, што је омогућило да буде коришћена управо као СМС. Свакога дана млађи становници Лондона би размењивали десетак или више порука између себе. И то нас наводи на питање зашто се млади толико ослањају на рапидно писмено изражавање, кад су управо они ем неуролошки флексибилни, ем воле спектакуларност.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 00:24 05.01.2016

Re: Glas vs slova

Ovo je i dAn danas tako.Londoneri vole da se dopisuju,pismima.Bila,videla.Gde god moze pismo i koverta,eto ga.Mozda su potomci ovih mladjahnih koje spominjes,koji su to radili pre sto godina.
Meni se to svidja.

Пре стотину година, британска пошта је радила брзо и беспрекорно, што је омогућило да буде коришћена управо као СМС. Свакога дана млађи становници Лондона би размењивали десетак или више порука између себе. И то нас наводи на питање зашто се млади толико ослањају на рапидно писмено изражавање, кад су управо они ем неуролошки флексибилни, ем воле спектакуларност.

Jukie Jukie 17:08 05.01.2016

Re: Glas vs slova

jednarecfonmoi
emsiemsi
jednarecfonmoi

...

Nemam fejs i nikad ga necu imati,necu da me neko organizuje i da gledam x ljudi bez trunke duse,kako glume kreativnost.
...

Никада не реци никад !
Успут --- за ово остало бих ти радо послао СМС са једном речи - Сагласан !


Do sad sam se uspesno samo-branila,volela bih i ja,negde u podsvesti da stavljam slike pa da mi aplaudiraju kao na sceni.
Al mislim da ovako stoje stvari.Neka dama,zena,devojcica se silno namuci da ispravi sve greske lica umilnog joj,postane strucnjak za fotoshop,i na kraju dobije prilican broj lajkova od polumucenika znanih i neznanih i od par drugarica koje i nisu nesto.Nadje se tu i neka dalja rodjaka od stotinu leta da napise:Lepotice nasa,krasnog li si stasa.
Ako se tu sreca krije,za me takva sreca i nesto nije:)


Ja uopšte nemam na FB nikakve prijatelje koji kače svoje slike kako bismo rekli da su lepi? To verovatno rade deca (ili je to Instagram, koji nemam, a ne Fejsbuk)
Mi se uglavnom fino ispričamo sa relativnim strancima na raznim grupama koje imaju određenu temu, a na zidu idu uopšteni razgovori kao kad sretneš komšiju ili kolegu na hodniku zgrade, inspirativni citati i smešne karikature, podeljene vesti sa sajtova, slike hobija. Svoje slike kače kad su učestvovali na grupnom izletu ili proslavljali neku diplomu.

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 17:28 05.01.2016

Re: Glas vs slova

Uopste necu ulaziti u objasnjavanje sta sam htela da kazem,za pocetak ne znam da li mi se obraca musko ili zensko,i kakve stavove o zivotu i svemiru ta osoba ima.

Ostajem pri ispisanom,jer tako ja doziveh,vecinom.

Cenim kreativnost iskazanu na drugaciji nacin.

Ako ima neki klinicki psiholog ovde,bilo bi lepo da nesto kaze na temu postavljanja slika,koje ne moraju biti selfiji.Zanima me,onako iz radoznalosti,sta stoji iza toga.

La fin:)
emsiemsi emsiemsi 18:02 05.01.2016

Re: Glas vs slova

jednarecfonmoi
Uopste necu ulaziti u objasnjavanje sta sam htela da kazem,za pocetak ne znam da li mi se obraca musko ili zensko,i kakve stavove o zivotu i svemiru ta osoba ima.

Ostajem pri ispisanom,jer tako ja doziveh,vecinom.

Cenim kreativnost iskazanu na drugaciji nacin.

Ako ima neki klinicki psiholog ovde,bilo bi lepo da nesto kaze na temu postavljanja slika,koje ne moraju biti selfiji.Zanima me,onako iz radoznalosti,sta stoji iza toga.

La fin:)

Ја нисам психолог, но, ево ти моје објашњење --- ја волим да видим и прочитам којешта од мојих пријатеља.
Друга је ствар што већина људи у последње време изражава своје ставове разниоразним цитатима, сличицама, клиповима и слично. Зашто људи мисле да је тај начин "паметнији", није ми јасно.
Свеједно, то што су моји другари окачили, ја лајкнем, тако да они виде да сам ту - и да их на тај начин поздрављам. Ја моје другаре прихватам таквим какви они јесу - немам амбиције да их поправљам.
Jukie Jukie 18:51 05.01.2016

Re: Glas vs slova

emsiemsi

Друга је ствар што већина људи у последње време изражава своје ставове разниоразним цитатима, сличицама, клиповима и слично. Зашто људи мисле да је тај начин "паметнији", није ми јасно.
Свеједно, то што су моји другари окачили, ја лајкнем, тако да они виоде да сам ту - и да их на тај начин поздрављам. Ја моје другаре прихватам таквим какви они јесу - немам амбиције да их поправљам.

Hmm... uglavnom ne izražavaju stavove tako što namerno idu i traže odgovarajući citat ili sličicu, nego šalju dalje ono što su usput videli pa lajknuli. Vremenom po citatima i sličicama stekneš predstavu o ličnosti te osobe; znaš šta da im proslediš i na koji ivent da ih pozoveš.

Ja dobijam tonu sličica vezanih za životinje i zoologiju, a pošto imam razne nastavnike ima i svega vezanog za školstvo. Prosleđene vesti sa onlajn portala vesti, aktivnosti u kojima su ti ljudi učestvovali itd.

Voleo bih da više nikada ne vidim sličice napola smrznutih štenaca i drugih pasa koji jedva žive Postepeno počinje da mi izaziva suprotni efekat "oh, well, natural selection" zato malo smanjite doživljaj sa zasipanjem tim slikama
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:10 05.01.2016

Re: Glas vs slova

Ovo mi je lepo,"lajk" kao pozdrav.

Ali nisam mislila na to Emsi,nego na fotografisanje i prikazivanje istih u velikim kolicinama.
Momo Kapor.nekom drag,nekom nedrag,pisao je jednom o tome kako mu je najbolji deo bio kad se vrate prijatelji sa safarija,pa pustaju film,a kinoprojektor se zezne i zirafe trce unazad.Tako nekako,

Cini mi se da sa ovom kolicinom selfija ili kao nije selfi,ali ipak,tu sam,ima me u gomili,svi postaju zvezde.

Ako su svi zvezde,ko je publika?Ili se to naizmenicno smenjuje.

Jednom sam sedela sa par drugarica gde je jedna pokazivala slike sa puta koje ima na fejsu,ravno pola sata.A nije bas bila neka destinacija koja nije vidjena pre.Ove ostale gledaju hipnotisano,jer putovace i one,pa ce imati cast da snime lavabo u hotelu i pokazu ga iz nekoliko uglova

Odmah cu ja sebi prvoj samar,volim i ja da pokazem neku svoju fotku,al' to traje kratko..
Hansel Hansel 22:06 05.01.2016

Re: Glas vs slova

Ако ниси читала, можеш да свратиш на текст моје гошће: Top-ten-Fejsbuk-hejtova од пре годину дана.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:26 05.01.2016

Re: Glas vs slova

Hansel
Ако ниси читала, можеш да свратиш на текст моје гошће: Top-ten-Fejsbuk-hejtova од пре годину дана.



Nisam...aj da procitam,evo :)

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:32 05.01.2016

Re: Glas vs slova

Znas,ja citam po dijagonali,dakle ultra brzo.

Procitala,u mnogome se slazem sa tvojom drugaricom.

Ali,nekako ona je krenula sa masinkom,katanom,cime god.

Ja ne,dala sam par konstatacija,ipak volim da ostanem romanticno bice,a to ne mogu sa napalm boNbom u tasni.

Ako te ne mrzi,pogledaj par mojih postova kod gospodicne J.Greganovic gde pise o snegu i Andjeliji(najnoviji blog).

Ono tamo sam ja.Ovo ovde,onako,usput,neka misao u prolazu...
Hansel Hansel 00:58 06.01.2016

Re: Glas vs slova

Ali,nekako ona je krenula sa masinkom,katanom,cime god.

Ма, није таква, само јој је таква стил.

Одох да читам, нисам отварао тај текст. (EDIT: Немам примедби! )
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 01:53 06.01.2016

Re: Glas vs slova

Hansel
Ali,nekako ona je krenula sa masinkom,katanom,cime god.

Ма, није таква, само јој је таква стил.

Одох да читам, нисам отварао тај текст. (EDIT: Немам примедби! )



Pa to ti kazem,drugacije smo mLogo drugarica ti i ja.Stilski.

Na kojO nemas primedbi,molim prevod,ipak sam ja plavusa,sto se i vidi iz prilozene mi profil slike
emsiemsi emsiemsi 06:27 06.01.2016

Re: Glas vs slova

jednarecfonmoi
Hansel
Ali,nekako ona je krenula sa masinkom,katanom,cime god.

Ма, није таква, само јој је таква стил.

Одох да читам, нисам отварао тај текст. (EDIT: Немам примедби! )



Pa to ti kazem,drugacije smo mLogo drugarica ti i ja.Stilski.

Na kojO nemas primedbi,molim prevod,ipak sam ja plavusa,sto se i vidi iz prilozene mi profil slike

И тако су двоје почели да се мувају --- са нестрпљењем очекујемо резултат.
Hansel Hansel 09:21 06.01.2016

Re: Glas vs slova

Na kojO nemas primedbi,molim prevod,ipak sam ja plavusa,sto se i vidi iz prilozene mi profil slike

Нинашта!
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:57 06.01.2016

Badnje vece

emsiemsi
jednarecfonmoi
Hansel
Ali,nekako ona je krenula sa masinkom,katanom,cime god.

Ма, није таква, само јој је таква стил.

Одох да читам, нисам отварао тај текст. (EDIT: Немам примедби! )



Pa to ti kazem,drugacije smo mLogo drugarica ti i ja.Stilski.

Na kojO nemas primedbi,molim prevod,ipak sam ja plavusa,sto se i vidi iz prilozene mi profil slike

И тако су двоје почели да се мувају --- са нестрпљењем очекујемо резултат.


Jesu,Hansel i drugarica mu,vidis da je vole kao zenicu oka svog.
Vidi ti Emsi kako mene tu spaja ccc.

Digresija,izvinjavam se Mikeleu na ovolikom odlasku iz teme,ali mnogo volim Badnje vece.Ne mogu da mi ga pokvare novokomponovani dosljaci,cak ni sa petardama.Zanimljvio da u omiljenoj knjizi Beograd u secanjima pise da i 1900 i neke su isto bacali te grozne petarde.Dakle bilo i pre.

Jedno moje secanje na Badnje vece.Ulica 7.jula/Kralja Petra,pada krupan sneg,ulicom odjekuju zvona sa Saborne crkve.Ljudi polako silaze niz ulicu ka crkvi u nekoj sakralnoj tisini.Hladno je.Ispred crkve zapaljeno hiljade sveca koje gore i ne gase se dok polako Badnje vece ispunjava nas Beograd.

Svima zelim lep danasnji dan.I evo da se vratim na temu ipak.Da,grozni su oni fwd SMS-ovi za Badnje vece i Bozic.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:57 06.01.2016

Re: Glas vs slova

Doooobro:)
emsiemsi emsiemsi 15:06 06.01.2016

Re: Badnje vece

jednarecfonmoi

...

Digresija,izvinjavam se Mikeleu na ovolikom odlasku iz teme,ali mnogo volim Badnje vece.Ne mogu da mi ga pokvare novokomponovani dosljaci,cak ni sa petardama.Zanimljvio da u omiljenoj knjizi Beograd u secanjima pise da i 1900 i neke su isto bacali te grozne petarde.Dakle bilo i pre.
...

Па да !
Штета што су дошли ти дошљаци па нам деградирају културу !
Ми сами никада не би бацали петарде да нема њих.
mikele9 mikele9 16:13 06.01.2016

Re: Badnje vece

Digresija,izvinjavam se Mikeleu na ovolikom odlasku iz teme,ali mnogo volim Badnje vece.Ne mogu da mi ga pokvare novokomponovani dosljaci,cak ni sa petardama.Zanimljvio da u omiljenoj knjizi Beograd u secanjima pise da i 1900 i neke su isto bacali te grozne petarde.Dakle bilo i pre.

Nije bilo petardi, pucalo se iz PRANGIJA, ispred crkve za Božić ali i za druge crkvene slave koje su okupljale narod u porti.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 16:18 06.01.2016

Re: Badnje vece

mikele9
Digresija,izvinjavam se Mikeleu na ovolikom odlasku iz teme,ali mnogo volim Badnje vece.Ne mogu da mi ga pokvare novokomponovani dosljaci,cak ni sa petardama.Zanimljvio da u omiljenoj knjizi Beograd u secanjima pise da i 1900 i neke su isto bacali te grozne petarde.Dakle bilo i pre.

Nije bilo petardi, pucalo se iz PRANGIJA, ispred crkve za Božić ali i za druge crkvene slave koje su okupljale narod u porti.[/quote

Verovatno,i sama sam pomislila da sam neprecizna.Mogu eventualno da pogledam u knjizi kako tacno pise,aj sad cu..Verujem i ja da tad nije bilo ovih petardi koje znamo.

Ja ne volim pucnjavu,plasi me..

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 16:19 06.01.2016

Re: Badnje vece

Kako ti ono kazes:Lajk!

Ne bih bacila nikad petardu,ja se petardi plasim.
Hansel Hansel 16:20 06.01.2016

Re: Badnje vece

Jesu,Hansel i drugarica mu,vidis da je vole kao zenicu oka svog.

Другарица живи и срећно је удата у иностранству, волимо се пријатељски!
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 16:22 06.01.2016

Re: Badnje vece

:)
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 16:32 06.01.2016

Re: Badnje vece u realnom vremenu

Trazim sad po knjizi....ko je opisao Bozic,tog vremena,da li Deroko ili Mata Milosevic.

Puuuuuuuuf
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 16:45 06.01.2016

Re: Badnje vece

jednarecfonmoi
mikele9
Digresija,izvinjavam se Mikeleu na ovolikom odlasku iz teme,ali mnogo volim Badnje vece.Ne mogu da mi ga pokvare novokomponovani dosljaci,cak ni sa petardama.Zanimljvio da u omiljenoj knjizi Beograd u secanjima pise da i 1900 i neke su isto bacali te grozne petarde.Dakle bilo i pre.

Nije bilo petardi, pucalo se iz PRANGIJA, ispred crkve za Božić ali i za druge crkvene slave koje su okupljale narod u porti.[/quote

Verovatno,i sama sam pomislila da sam neprecizna.Mogu eventualno da pogledam u knjizi kako tacno pise,aj sad cu..Verujem i ja da tad nije bilo ovih petardi koje znamo.

Ja ne volim pucnjavu,plasi me..



Nasla!Prepisujem sad Matu Milosevica,bila sam u pravu,on je pisao.

...O Bozicu se pucalo iz pistolja.Bili su to mali pistolji sa kapislama.Kapisle su bile dosta jeftine,jer su ih sva deca imala u velikim kolicinama....Kako su te kapisle,koje su izgledale kao nesto deblje konfete,bile prakticno bezopasne,roditelji su pustali decu da pucaju koliko im volja.Oni koji nisu imali pistolj,udarali su kapisle kamenom.Glavno je bilo da se puca.

Ne mogu vise Resave,crkoh,al sad imamo crno na belo kako tacno je bilo
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 17:20 06.01.2016

Re: Glas vs slova

jednarecfonmoi

Do sad sam se uspesno samo-branila,volela bih i ja,negde u podsvesti da stavljam slike pa da mi aplaudiraju kao na sceni.
Al mislim da ovako stoje stvari.Neka dama,zena,devojcica se silno namuci da ispravi sve greske lica umilnog joj,postane strucnjak za fotoshop,i na kraju dobije prilican broj lajkova od polumucenika znanih i neznanih i od par drugarica koje i nisu nesto.Nadje se tu i neka dalja rodjaka od stotinu leta da napise:Lepotice nasa,krasnog li si stasa.
Ako se tu sreca krije,za me takva sreca i nesto nije:)


Danas na FB-u naiđem na sjajan izraz za selfi -- "sebić"
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 17:30 06.01.2016

Re: Glas vs slova svetom putuje

Ostajem pri ispisanom,jer tako ja doziveh,vecinom. <<<<<<<<< akcenat na vecinom(napisah u komentaru gore negde)i tako cu misliti i dalje,koliko god ljudi da se javi sa drugacijim,lepsim pogledom na to mesto.Sve kapiram sta kazes,ne sporim ali i dalje mislim sto sam mislEla :)

Znas,za mene je neverovatan dozivljaj ovo malopre sto smo imale ti i ja,privatno.

Nasa drugarica.telefonska veza,mucim se kao kreten da sve ispisem sta kaze,jer mi ipad koci,a zelim silno da vas povezem.Ti daleko u Hanoju,ona u Beogradu,spojene u realnom vremenu,razmenjujete,divne,tople reci,koje zagrlise obe,i mene sa vas dve....skroooooz...preko cele planete.

U Beogradu ne pada sneg vise,stao je,ali oseca se atmosfera Badnje veceri.Lepo je.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 04:23 07.01.2016

Re: Glas vs slova svetom putuje

jednarecfonmoi
,a zelim silno da vas povezem.Ti daleko u Hanoju,ona u Beogradu,spojene u realnom vremenu,razmenjujete,divne,tople reci,koje zagrlise obe,i mene sa vas dve....skroooooz...preko cele planete.

U Beogradu ne pada sneg vise,stao je,ali oseca se atmosfera Badnje veceri.Lepo je.


Da, pričinila si mi radost Hvala ti veliko

A to je, po meni, i poenta pametnog korišćenja interneta i ostalih elektornskih spravica za povezivanje - ja sam mnoge pogubljene prijatelje našla preko FB-a ili su našli oni mene, a još i bolje je to što su mi mnogi javili da su preko mene, komentarišući na mom profilu ili čitajući komentare drugih, pronašli svoje davno zagubljene prijatelje.

Ima ona teorija o tome da svako može da stigne do svakoga na svetu u maksimalno šest koraka. Ona je nastala još pre pojave društvenih mreža, a ukratko, dva (čini mi se) istraživača su htela da vide mogu li slanjem poruka da stignu do, recimo, predsednika države ili nekog jako visoko pozicioniranog u nekoj oblasti ljudskog delovanja. Istraživanja su trajala godinama i, uglavnom, ispostavilo se da je taj broj 6 iz nekog razloga zastupljen u najvećem broju slučajeva. Svako je mogao da dođe do svakoga - ako ja sada pošaljem mejl ljudima koje poznajem, moleći ih da proslede nekome ko bi mogao imati pristup do Putina ili Obame (nebitno) - desiće se da u narednih pet forvardovanja ta poruka i dospe do primalaca.
Mogućnosti mreže u povezivanju ljudi su nevrovatne. Ko ih koristi za to (između ostalog), dobro ih koristi.

Veliku prednost FB-a (kao i blogova i interneta uopšte) vidim u njegovoj demokratičnosti. Svako može da se nametne onim što radi ako radi dobro (na stranu senzacionalistički profili, to je neminovna prateća pojava). Kažem ti da sam ja od 30 pratilaca stigla do preko 10000, a statistike stranice mi kažu da ih realno 5-10 x više pročita svaku objavu. Za nekog ko živi od prodaje svojih knjiga, to je značajna potencijalna čitalačka publika.

Inače, ne znam kako sam zabrljala svoj prvi komentar. Htela sam da dodam ovo za selfi-sebić i onda sam izgleda obrisala prethodno. Ali srećom si pročitala i već odgovorila
mikele9 mikele9 13:10 07.01.2016

Re: Glas vs slova svetom putuje

Mogućnosti mreže u povezivanju ljudi su nevrovatne. Ko ih koristi za to (između ostalog), dobro ih koristi.

Draga moja Snežo, to je neosporno i neoborivo, kako bi se inače ti meni javila sa Himalaja onomad
Ali ja sam mislio na one koji od neprestanog kuckanja SMS ova, ne vide i ne čuju ništa oko sebe. To spada u ovisnost/zavisnost sličnu zavisnosti od duvana pa do heroina.
rade.radumilo rade.radumilo 22:49 04.01.2016

Neki novi klinci

Žao mi je, ali klincima je SMS primarni oblik omunikacije. Dva su razloga za to:

1. U ptianju je govor prstima i NIJE PISANjE, iako se koriste slova. Može se obaviti diskretno, na bilo kom mestu u bilo kom trenutku.
2. Komunikacija je asinhrona. Za direktan razgovor, potrebno je da se obe strane zateknu u istom vremenu na istoj lokaciji (razgovor uživo) ili da barem odvoje isti trenutak u vremenu (telefon). Komunikacija tekstualnim porukama omogućava da se konverzacija vodi u momentima koji u potpunosti odgovaraju i jednoj i drugoj strani.

Naravno, kako je svega 7% komunikacije ono šta se izgovori, dok oko 20% odlazi na intonaciju a ostatak na govor tela, takva komunikacija je nepotpuna. Zato klinci koriste razne artefakte u komunikaciji.





Lingvisti Anglosaksonskog govornog područja (najviše su se bavili istraživanjima) se slažu da je u pitanju potpuno nov način komunikacije, koji evoluira kod mladih i da ga treba stavljati u potpuno odvojenu kategoriju od govora i pisanja.
Out of Beirut Out of Beirut 00:23 05.01.2016

Re: Neki novi klinci

Lingvisti Anglosaksonskog govornog područja (najviše su se bavili istraživanjima) se slažu da je u pitanju potpuno nov način komunikacije, koji evoluira kod mladih i da ga treba stavljati u potpuno odvojenu kategoriju od govora i pisanja.

То изгледа да делује у оквиру WEIRD обрасца: http://www2.psych.ubc.ca/~henrich /pdfs/Weird_People_BBS_final02.pdf (посебно стр. 23.) - западњачко третирање ствари изван њиховог контекста. Западна литература је препуна тврдњи да је Х или У нешто што је "потпуно ново", "јединствено" и сл, што је веома различито од перцепције већине светске популације.
rade.radumilo rade.radumilo 00:39 05.01.2016

Re: Neki novi klinci

западњачко третирање ствари изван њиховог контекста. Западна литература је препуна тврдњи да је Х или У нешто што је "потпуно ново", "јединствено" и сл, што је веома различито од перцепције већине светске популације.


Može li to na Srpskohrvatskom, ili samo Srpskom ili samo Hrvatskom? Fali tu neki kontekst koji bi pobliže objasnio ono što pokušavaš reći.
tasadebeli tasadebeli 12:05 08.01.2016

Re: Neki novi klinci

Трка за информацијама

(то јест, све нам је важнији број информација, али не и њихов квалитет)



rade.radumilo

Lingvisti Anglosaksonskog govornog područja (najviše su se bavili istraživanjima) se slažu da je u pitanju potpuno nov način komunikacije, koji evoluira kod mladih i da ga treba stavljati u potpuno odvojenu kategoriju od govora i pisanja.



Out of Beirut

западњачко третирање ствари изван њиховог контекста. Западна литература је препуна тврдњи да је Х или У нешто што је "потпуно ново", "јединствено" и сл, што је веома различито од перцепције већине светске популације.


rade.radumilo

Može li to na Srpskohrvatskom, ili samo Srpskom ili samo Hrvatskom? Fali tu neki kontekst koji bi pobliže objasnio ono što pokušavaš reći.



То што кажу англоамерички лингвисти уопште и није спорно, Раде. То смо схватили одавно јер свака нова технологија која се тиче комуникације аутоматски доноси и нове видове комуникације. И то није ништа ново на овом шару земаљском. Шта мислиш, рецимо, колико се променила комуникација после Гутенберга и почетка штампања књига? Пази, до тог момента књиге писане и преписиване руком и доступне само малом броју "одабраних", а онда постају штампане и доступне великом броју људи.

Промена и нова врста комуникације свакако, а последице, позитивне или негативне, свеједно? Рецимо, ако се држимо онога за шта поуздано знамо као позитивне последице, онда слободно можемо да кажемо да, на пример, Француске револуције не би никада ни било да није било Гутенберга и штампарске машине јер би се тешко те идеје довољно широко развејале по свету да би се покренула револуција.

Оно што ми не знамо, а то кажу и англоамерички лингвисти (и Кристал и Меквортер и остали) јесте какве ће последице тај нови начин комуникације данас оставити на људски мозак. Знаш и сам да су језик и мишљење две уско повезане појаве. Зато је сасвим сигурно да ће и нови начин језичке комуникације (јер дигитална комуникација и јесте у својој основи пре свега језичка комуникација) имати некакве импликације на процес који називамо човеково мишљење. Питање је само какве ће те импликације бити. А то не знају да нам кажу ни Кристал ни Мекворти ни остали...

Узгред, јеси ли приметио да и један и други у својим наступима нови начин комуникације везују искључиво за младе (стално помињу young, young, young...)? Шта је сада па то? Покушај додворавања сопственим студентима? Као да старије генерације не користе тај начин комуникације... А то није тачно, знаш и сам.

Стварно су ова двојица демагози (Професорска ђубрад, знам много таквих, веруј ми.)(Кристала сам слушао и уживо у Београду 2013. када је говорио о глобишу = global+english.)

То њихово ограничавање на јанг џенерејшнс помало подсећа на оно како су својевремено појаву рокенрола везивали искључиво за млади и нови револуционарнио свет да би се после испоставило да ти млади и нису уопште толико револуционарни нити је рокенрол био баш толико нешто ново јербо смо му одавно открили корене...

Дакле, Раде, није питање уопште да ли је то нови начин комуникације, него какве ће последице тај нови начин комуникације оставити на Човека.

Пример за илустрацију:

Када смо ти и ја ишли у школу, нико није ни помињао хиперактивну децу. То се онда звало живахна деца и било их (нас) је неупоредиво мање него данас. Данас ћеш у школама, а то ти тврдим из искуства, наићи на скоро читава одељења која не могу ни тело ни ум да сврте ни 5 минута. Дуго сам се питао зашто је то тако, зашто је немогуће заинтересовати их за нешто мало дуже...

А онда сам негде прочитао податак да данашњи човек за 4 године свога живота прими исту количину информација колико је човек почетком 20. века примао за читав живот.

Е, па онда није ни чудо зашто нам клинци непрекидно траже неке нове и нове сензације јер им је ум (а преко њега и тело) просто навикнуто на непрекидне стимулансе споља. И ти стимуланси морају да буду све екстремннији и екстремнији (отуд и оне крајње грубе игре код клинаца са тешким повредама и недостатком емпатије за другога при томе).

Стимуланси све јачи и јачи, а какве су последице свега тога, не знамо.

(Што би рекао мој Кум када гледамо неки холивудски акциони филм у биоскопу:"Човече, како ове клинце не заболи глава од свих тих специјалних ефеката? Мене после биоскопа глава боли два дана од тога!" А пази, обојица смо у младим данима били поклоници и Ратова звезда и осталих, како их ја називам, "стрипских филмова" јербо смо и сами радили стрипове во времја она. Дакле, није да се и сами нисмо упуштали у то...)

И сад, када погледаш, позитивне импликације тог убрзаног протока информација у људском друштву данас јесу свакако да ти је доступан неизмерљив број информација, да су ти доступне свугде и у свако време (не мораш ићи у универзитетску библиотеку чак ни када пишеш докторат данас; све ти је доступно и у кући, зар не?) и да можеш, уопштено говорећи, свим тим много лакше да се кориистиш.

А негативне импликације?

1) Дисперзија пажње због овердозирања информацијама било које врсте (Ево, можемо заједно да пребројимо колико њих ће да ми замери на овом чаршафу од коментара јер нема стрпљења да чита било шта што је дуже од 3-4 реченице. Ум им је већ "васпитан" и обликован исто као и код оних Азијата који читају електронске романе у наставцима окаченим свакога дана на нет и који су толико популарни у Азији. Помиње их Кристал.);

2) Површност која из тог губитка пажње због расипања на толико страна произлази;

3)Озбиљне теме обрађене веома површно јер се радови који се њима баве пишу по принципу копи/пејст, па је све мање креативности и нових идеја;

и на крају као последицу свега тога

4) Униформност мишљења и презасићеност истоветним дискурсима у науци, књижевности, на академски предавањима,... (Што би рекли, све смо видели, све смо искусили, ништа нам више није ново - чему онда живот као такав сам по себи. Отуд, вероватно, и депресија као најраширенија болест развијеног света.)

И све ово се исто тако добро види и код овог новог вида комуникације о којем причамо. Јеси ли приметио како је ту скоро увек мотив за коришћење тог новог вида комуникације помисао да се "тамо негде где ја нисам догађа нешто занимљиво, а ја то пропуштам"?






Дакле, Раде, не бих да тумачим шта нам то рече Out of Beirut, то ће он сам, али ја сам то схватио овако:

Англоамерички лингвисти се, по свом старом обичају осим уз пар часних изузетака, не баве последицама неког језичког феномена, већ се баве искључиво само описивањем тог феномена и то потпуно издвојеног из контекста, не повезујући га у целину са оним што називамо међуљудска комуникација, језик и мишљење.

(И још се при томе додворавају младима... "Није важно шта млади читају и пишу, важно је да нешто читају и пишу!" А чињеница да је то што млади читају и пишу углавном "комуникацијско ђубре", то им није уопште важно. Ех, ви хиперултрасуперсонични модерни језикознанци и језикозналци... )


mikele9

Ali ja sam mislio na one koji od neprestanog kuckanja SMS ova, ne vide i ne čuju ništa oko sebe. To spada u ovisnost/zavisnost sličnu zavisnosti od duvana pa do heroina.






jednarecfonmoi jednarecfonmoi 14:37 08.01.2016

Re: Neki novi klinci

Ja sam procitala ceo post,zanima me jako ovaj deo sa romanima u nastavcima u Azijil

Da li to znas mozda koliki su ti tacno odlomci koje pustaju?

Mada,romani u nastavcima su postojali po magazinima ranije,valjda da ljudi kupe novi broj.

Shvatam da ovde nije taj slucaj,naravno.
mirelarado mirelarado 15:48 08.01.2016

Re: Neki novi klinci

Јеси ли приметио како је ту скоро увек мотив за коришћење тог новог вида комуникације помисао да се "тамо негде где ја нисам догађа нешто занимљиво, а ја то пропуштам"?


Е, тачно то! Били су поједини људи таквом понашању склони и пре појаве новог вида комуникације, али имам утисак да друштвене мреже управо тој врсти површности највише погодују и подстичу је. То су они људи који сместа батаљују читање неке књиге, макар то било и ремек-дело, само ако неко спомене неку другу књигу, или филм, или позоришну представу, те тако не дочитају и не догледају ништа од свега тога; једнако као што увек имају утисак да су одабрали "погрешно место" за излазак с друштвом на пиће, да је права забава негде другде... "Сврачији" модел понашања, вратић се стално истеже и главица се врти у свим правцима, у непрекидном ишчекивању да ће негде засијати нешто боље од црвића који јој је пред кљуном.


mikele9 mikele9 16:12 08.01.2016

Re: Neki novi klinci

"Сврачији" модел понашања, вратић се стално истеже и главица се врти у свим правцима, у непрекидном ишчекивању да ће негде засијати нешто боље од црвића који јој је пред кљуном.

rade.radumilo rade.radumilo 19:22 08.01.2016

Re: Neki novi klinci

Е, па онда није ни чудо зашто нам клинци непрекидно траже неке нове и нове сензације јер им је ум (а преко њега и тело) просто навикнуто на непрекидне стимулансе споља. И ти стимуланси морају да буду све екстремннији и екстремнији (отуд и оне крајње грубе игре код клинаца са тешким повредама и недостатком емпатије за другога при томе).


Ovo definitivno zahteva zaseban blog, pa da opletemo. A što se tiče grubih igara i nedostatka empatije kod klinaca, ne što ne mislim da je bilo različito kad sam bio klinac. Moj nos i dan danas nosi tragove višestrukog lomljenja, a prednje gornje jedinice su mi obe lomljene. Sve pre 10-e godine i sve je to tada bilo:
"Dečiji nestašluci"
Što rek'o Balašević, nisam smeo proći Temerinskom ulicom celo svoje detinjstvo:
"Šta ti je to?"
"Naleteo na oluk"
"Kako naleteo? Pa gde je bio?"
"Pa bio u ruci kod jednog..."
Hansel Hansel 00:32 09.01.2016

Re: Neki novi klinci

mirelarado
Били су поједини људи таквом понашању склони и пре појаве новог вида комуникације, али имам утисак да друштвене мреже управо тој врсти површности највише погодују и подстичу је. То су они људи који сместа батаљују читање неке књиге, макар то било и ремек-дело, само ако неко спомене неку другу књигу, или филм, или позоришну представу, те тако не дочитају и не догледају ништа од свега тога; једнако као што увек имају утисак да су одабрали "погрешно место" за излазак с друштвом на пиће, да је права забава негде другде... "Сврачији" модел понашања, вратић се стално истеже и главица се врти у свим правцима, у непрекидном ишчекивању да ће негде засијати нешто боље од црвића који јој је пред кљуном.

Не само друштвене мреже и не само да се то подстиче, то се продукује. Ми живимо у некој врсти индуковане масовне неурозе – познат је појам експерименталне неурозе: неправилном стимулацијом учиниш пацова неуротичним, па овај почне да психосоматски оболева... Променом окружења и захтева радиш то исто људима, а корен је вероватно у ономе што је приметио још Фром (и ко зна ко још) – конзумеризам је основа економског раста, све се своди на производњу потребе. А какви су ти конзументи потребни – па, они који купују све што стигну, без много удубљивања. Откад су код нас телевизије почеле да секу емисије рекламама (често неограниченог трајања) почео сам да повезујем тај дрил са све мањом могућношћу држања пажње. И ту имамо елемент производње неурозе – непредвидивост, уз пресецање каквог-таквог мисаоног тока који треба да прати неку радњу, уз "шалтање" канала, нарочито када почну рекламе, па се вероватно и заборави шта се гледало. Нека је неко пчео и да гледа нешто што ћемо ми проценити као ђубре (а њему је ипак било занимљиво, па је гледао), његов капацитет држања пажње се "кодира" у смеру смањења. Може се мислити и на тај аспект превеликог избора (а често неквалитетног), за који можда нисмо спремни, а са којим се деца од најранијег узраста данас сусрећу. Осим тога, они данас могу да манипулишу садржајима које гледају/слушају – могу да прескоче неке делове, да убрзају, али могу и да врате ако баш нису пажљиво гледали (па што онда да вежбају концентрацију)... Исто тако, могу да гледају колико год пута хоће једну исту ствар. Ми смо тако могли да се "играмо" само стриповима и књигама, евентуално грамофонским плочама и касетама. Мултимедијални садржаји више и лакше окупирају свест и стварно има разлога за озбиљан цивилизацијски песимизам, па нека нам припишу и онај конзервативизам толико пута виђен у историји (знате за оно писмо када се неки римски властелин или војсковођа жали у писму на "данашњу омладину" ).

Поред свега овога има још један моменат: капитализам тражи и флексибилност радног места: нема више везивања за фирму... мораш да будеш спреман да ћеш да одлетиш када се најмање надаш. Па, када је све неизвесно, ни за какав садржај се нећеш много везивати, па ни за људе. Што неко рече – некада су се тствари правиле да трају, а данас да се што пре замене, па се људи све више тако односе и једни према другима, тј. према својим везама: што бисмо поправљали брак, када можемо да га окончамо, нпр.

На крају се извињавам због могућих свакојаких грешака, сада ја немам нерава да читам све што сам написао.
emsiemsi emsiemsi 07:31 09.01.2016

Re: Neki novi klinci

Hansel
mirelarado
Били су поједини људи таквом понашању склони и пре појаве новог вида комуникације, али имам утисак да друштвене мреже управо тој врсти површности највише погодују и подстичу је. То су они људи који сместа батаљују читање неке књиге, макар то било и ремек-дело, само ако неко спомене неку другу књигу, или филм, или позоришну представу, те тако не дочитају и не догледају ништа од свега тога; једнако као што увек имају утисак да су одабрали "погрешно место" за излазак с друштвом на пиће, да је права забава негде другде... "Сврачији" модел понашања, вратић се стално истеже и главица се врти у свим правцима, у непрекидном ишчекивању да ће негде засијати нешто боље од црвића који јој је пред кљуном.

Не само друштвене мреже и не само да се то подстиче, то се продукује. Ми живимо у некој врсти индуковане масовне неурозе – познат је појам експерименталне неурозе: неправилном стимулацијом учиниш пацова неуротичним, па овај почне да психосоматски оболева... Променом окружења и захтева радиш то исто људима, а корен је вероватно у ономе што је приметио још Фром (и ко зна ко још) – конзумеризам је основа економског раста, све се своди на производњу потребе. А какви су ти конзументи потребни – па, они који купују све што стигну, без много удубљивања. Откад су код нас телевизије почеле да секу емисије рекламама (често неограниченог трајања) почео сам да повезујем тај дрил са све мањом могућношћу држања пажње. И ту имамо елемент производње неурозе – непредвидивост, уз пресецање каквог-таквог мисаоног тока који треба да прати неку радњу, уз "шалтање" канала, нарочито када почну рекламе, па се вероватно и заборави шта се гледало. Нека је неко пчео и да гледа нешто што ћемо ми проценити као ђубре (а њему је ипак било занимљиво, па је гледао), његов капацитет држања пажње се "кодира" у смеру смањења. Може се мислити и на тај аспект превеликог избора (а често неквалитетног), за који можда нисмо спремни, а са којим се деца од најранијег узраста данас сусрећу. Осим тога, они данас могу да манипулишу садржајима које гледају/слушају – могу да прескоче неке делове, да убрзају, али могу и да врате ако баш нису пажљиво гледали (па што онда да вежбају концентрацију)... Исто тако, могу да гледају колико год пута хоће једну исту ствар. Ми смо тако могли да се "играмо" само стриповима и књигама, евентуално грамофонским плочама и касетама. Мултимедијални садржаји више и лакше окупирају свест и стварно има разлога за озбиљан цивилизацијски песимизам, па нека нам припишу и онај конзервативизам толико пута виђен у историји (знате за оно писмо када се неки римски властелин или војсковођа жали у писму на "данашњу омладину" ).

Поред свега овога има још један моменат: капитализам тражи и флексибилност радног места: нема више везивања за фирму... мораш да будеш спреман да ћеш да одлетиш када се најмање надаш. Па, када је све неизвесно, ни за какав садржај се нећеш много везивати, па ни за људе. Што неко рече – некада су се тствари правиле да трају, а данас да се што пре замене, па се људи све више тако односе и једни према другима, тј. према својим везама: што бисмо поправљали брак, када можемо да га окончамо, нпр.

На крају се извињавам због могућих свакојаких грешака, сада ја немам нерава да читам све што сам написао.

Мудро збориш човече !
emsiemsi emsiemsi 13:08 08.01.2016

Ееееее, ово је пост !

Нема поста док га не напише Таса Дебели !
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 17:03 08.01.2016

Secanja na detinjstvo,komunikacija

...sad sam se setila jos neceg u vezi sa komunikacijom....

Kad sam bila mala,tata nas je vodio nekad da setamo pored reke.Tada sam prvi put cula za poruke u boci.Cini mi se da je pricao i o mornarima koji su ponekad stavljali cigaru unutra za onog koji je nadje.Mislim da i dan danas mozda moze da se pronadje neka poslata boca ko zna kad i odakle,negde sam to i procitala da se tako nesto i desilo.
Od tada reka ~~~~~ za mene vise nije bila ista,dan danas u granama koje prolaze vodenim purtem ponekad pogledom potrazim zalutalu bocu sa porukom.
Znate,mozda vam je nekad neko napisao nesto lepo i ta boca putuje ka vama~~~~

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana