Nauka| Reč i slika| Sport| Zdravlje| Životni stil

Let me tell you about fitness

jedi-knight RSS / 06.01.2016. u 01:08

 

crossfit-fuengirola-slide03.jpg

Nisam ljubitelj fitnesa. 

Fitnesa kao pokreta, ne fitnesa kao stanja organizma koje podrazumeva dobro zdravlje. Iako u svojoj osnovi ima baš tu odrednicu; poboljšanje opšteg stanja organizma koje omogućava veći radni učinak svakome u svojoj profesiji, fitnes se u mnogim svojim pojavnim oblicima izmetnuo u nešto što je postalo samo sebi cilj. Vežbanje radi vežbanja. Vežbanje radi ispunjavanja određenih zadataka vežbe, ne potrebe za unapređenjem telesnog statusa.

 

Modeli vežbanja nastalih poslednjih decenija u fitnes industriji više predstavljaju biznis koncepte koji podilaze željama konzumenata da imaju “siks pek” trbušnjake, zategnutu zadnjicu, sto kila u benču…Estetska komponenta je snažna pokretačka sila koja će mnoge, bez obzira na pol, godine, ali i potrebe i trenutno stanje, uvući u različite programe vežbanja, bez svesti o tome da li bi to možda moglo da bude rizično po zdravlje. O tome bi trebalo najviše da vode računa fitnes centri i fitnes intruktori, treneri ili kako se već zovu, ali dobiti licencu za sprovođenje nekog fitnes programa je lakše nego dobiti licnencu za, recimo, frizera. Nemojte me držati za reč, ali diplomu je moguće dobiti za dve ili tri nedelje obuke. Ako mene pitate to je potpuni paradoks, jer vežbom uvek i podvlačim UVEK narušavamo ravnotežu organizma, izazivamo stres koji kasnije treba da dovede do adaptacije, do podizanja na viši nivo funkcionalnosti. Ti adaptacioni mehanizmi su toliko suptilni, da mala greška u doziranju ili izvođenju može imati čak i tragične posledice,  jer , da ponovim, vežbanje nikada nije samo sebi cilj ( osim u nekim sportovima npr olimpijsko dizanje tegova ili sportska gimnastika, ali ovde je reč o rekreaciji ). Kako može neko bez dubinskih znanja iz fiziologije vežbanja, biomehanike vežbanja, motorne kontrole, pa i periodizacije i doziranja, da narušava ravnotežu nečijeg organizma. Vežbanje je, primarno, put ka zdravlju, ne put ka mišićavom telu.

Čitava fitnes industrija je krenula krajem šezdesetih kada je dr.Kenet Kuper, inače lekar u jednoj američkoj vazduhoplovnoj bazi, objavio knjigu pod imenom “Aerobik”. U knjizi je detaljno opisao koncept aerobnog vežbanja ( energetskog sistema gde udahnuti kiseonik dominantno učestvuje u dobijanju energije za rad ) koji bi poboljšao funkcionalne performanse pilota. Taj koncept  je ubrzo dobio poklonike širom Amerike, a pojedine poznate ličnosti, pre svih Džejn Fonda, su naziv Aerobik iskoristile da predstave My way način vežbanja koji je moguće sprovoditi ispred televizora i uz muziku, i koji nam stvara iluziju da možemo imati telo kao promoteri sa TV ekrana. 

Tako je počela revolucija vežbanja iz mode. Bez jasne poruke zašto se uopšte vežba, mase su skakale na podijumima, step klupicama, uz imitiranje pokreta iz borilačkih sportova ili plesa … Muzika i ritam su doprineli da vežbanje bude i zabavno i dostupno svima.

Ne zamerite mi na hronološkim nedoslednostima, ali sledeća velika revolucija u vežbanju širokih narodnih masa bila je džoging revolucija. Trčanjem do zdravlja, bila je osnovna parola ovog pokreta i tada je rekreacija prvi put dobila neke merljive parametre. Nisu više samo profesionalni sportisti učestvovali na trkama, takmičili se, postizali određene rezultate merene štopericom, već su i oni koji se nikada sportom nisu bavili krenuli da se bore sa kilometrima, znojem, betonom, minutima, satima… Bez obzira na tehniku trčanja, odnosno mehaniku kretanja, bez obzira na telesni status, potrebe ili mogućnosti, mnogi su se oprobavali u fan ranovima, polu maratonima, maratonima…Mnoge farmaceutske kompanije prepoznale su svoju šansu, pa su počeli da se pojavljuju na tržištu raznorazni preparati, dodaci ishrani, vitamini u mega dozama, minerali, izotonička pića, proteini, kreatini, praškovi i tablete…

Zatim dolazi era teretana koja još uvek traje. Pojavljuju se raznorazne skupe mašine, sprave i trenažeri koji po jačaju mišiće u okviru jednozglobnih pokreta, onakvih kakvih u svakodnevnom životu skoro i da nemamo. Jačaju se pojedinačni mišići uz mali uticaj na samu suštinu, funkcionalnost kretanja. Ljudi se prilagođavaju spravama, ne potrebama svog tela. Industrija fitnesa diktira trendove, ne ljudi iz struke. Kubertenov citius, altius, fortius , postao je moto mnogih, iako brže, više i jače nema mnogo veze sa osnovnim principima vežbanja. Zaboravlja se da je filozofski ključ je u agonu, spoju duha i tela, takmičenja sa samim sobom u razvoju kompletne ličnosti, ne u obaranju rekorda ili pumpanju mišića. Ako ste prešli tridesetu i niste se ranije bavili sportom ili sistematskim vežbanjem i uz to imate “koji” kilogram više, šta god da radite, koliko god da trenirate, kakve god vežbe ili programe ishrane sprovodite, najverovatnije nikada nećete imeti telo kao sa postera. Nikad više. Surovo, ali istinito. Sa druge strane, ako dozirano i pravilno vežbate, bićete fizički i mentalno zdraviji.

Današnja slika je prilično ambivalentna. Sa jedne strane imamo postavljanje stvari na svoje mesto, tj podizanja svesti o značaju vežvanja radi poboljšanja funkcionalnosti organizma, izvornog fitnesa, stanja dobrog telesnog zdravlja, dok sa druge imamo ekstremne vidove vežbanja, npr krosfit, koji mogu da budu toliko opasni po zdravlje, da  bi trebalo da se sprovode u strogo kontrolisanim uslovima i od strane ozbiljnih, školovanih profesionalaca. Pogađate, po pravilu, to nije slučaj, ne samo kod nas. 

Definisan je pojam funkcionalnog treninga, svojevrsni pleonazam, jer koji to trening nije funkcionalni, ali imajući u vidu sve prethodno napisano, izgleda da postoji potreba da se baš tako definiše i izdvoji iz mora nefunkcionalnih. Funkcionalni trening se najčešće definiše kao sposobnost da se izvođenjem različitih vežbi samo sa težinom sopstvenog tela, uz korišćenje različitih rekvizita kao što su fitnes lopte, gume i sl, utiče na funkcionalnost tela. Možda deluje jednostavno, ali iza ovog tipa treninga stoji ozbiljna nauka, pre svega neurofiziologija, motorna kontrola i biomehanika. Ističe se značaj mobilnosti odnosno funkcionalne pokretljivosti tela ( ne klasičnog istezanja koje je uveliko prevaziđen model ), pa potom i stabilnosti zglobova. To se pre svega odnosi na tzv CORE stabilnost, odnosno stabilnost karlice, glavne osovine oko koje se vrše uglavnom sva kretanja tela u prostoru, ali i stabilnost svakog drugog zgloba. Nestabilno stopalo prilikom trčanja znači problem sa kolenima. Nestabilno koleno prilikom trčanja znači problem sa leđima. Nestabilno stopalo i koleno prilikom trčanja ima 95% trkača rekreativaca. Na žalost, gledaju se kilometri i minuti, a telo se samo troši, ne poboljšava.

I na kraju i na početku i uvek, bilo šta da radimo, potrebno je imati jasan odgovor na pitanje: ZAŠTO? Zašto ovo radim?Zašto vežbam?  Samo uz "zašto", možemo ispravno odabrati "kako" i "šta". 

 

 



Komentari (210)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjan.pajic srdjan.pajic 04:02 06.01.2016

1.



To se pre svega odnosi na tzv CORE stabilnost, odnosno stabilnost karlice, glavne osovine oko koje se vrše uglavnom sva kretanja tela u prostoru, ali i stabilnost svakog drugog zgloba. Nestabilno stopalo prilikom trčanja znači problem sa kolenima. Nestabilno koleno prilikom trčanja znači problem sa leđima. Nestabilno stopalo i koleno prilikom trčanja ima 95% trkača rekreativaca.


Jel možeš da definišeš pojam "stabilnosti", u ovom gorepomenutom smislu?

EDIT: A i oko ove kritike krosfita ideš kao maca oko slaninice. Kapiram da ti se ne dopada, uopšte, ali živ nisam da čujem zbog čega. Jako popularno ovde, već sam ti rekao, klubovi niču kao pečurke posle kiše (mada nisam siguran da traju baš), to, i brazilska džiudžica. I posebno u mom gradiću - joga. Njih ima koliko hoćeš, a čuo sam i neke dodjoše iz San Franciska kako se žale da je joga kod nas preskupa...
alselone alselone 07:31 06.01.2016

Re: 1.

joga


Od svih joga volim samo joga pants.
jedi-knight jedi-knight 09:08 06.01.2016

Re: 1.

Jel možeš da definišeš pojam "stabilnosti", u ovom gorepomenutom smislu?


Stabilnost u nekog zgloba podrazumeva sprecavanje kretanja u jednoj ravni tokom kretanja u drugoj. Konkretno, tokom trcanja, kretanje se odvija u sagitalnoj ravni ( ravni koja nas deli na levu i desnu polovinu ), a stabilan zglob znaci odsustvo kretanja u npr frontalnoj ravni u okviru tog zgloba ( ravan koja nas deli na prednju i zadnju stranu ).


i oko ove kritike krosfita ideš kao maca oko slaninice. Kapiram da ti se ne dopada


Ne samo krosfita i nije stvar u tome da li se meni dopada ili ne, vec da li je korisno baviti se time sa aspekta zdravlja. Meni, na primer, sasvim odgovara, ali bavio sam se desetobojem, veoma dobro poznajem tehnike olimpijskog dizanja, tako da je za mene relativno bezbedno. Problem je kada dodje neko ko nikada teg nije podigao i odmah krene da radi trzaj ili nabacaj, sa malo ili nimalo obuke. Da ne govorim o nekim jos ekstremnijim vezbama koje se praktikuju u krosfitu. Sama adaptacija kostano-zglobnog sistema na vezbe koje sadrze ekstremna naprezanja, traje kod nekih mesecima i to vreme znacajno se produzava sa godinama. Ali kako to objasniti trenerima kursistima u pomenutoj disciplini, kojima je polazisna tacka vezba - do it or die. Oni ne znaju, niti imaju odgovornost prema klijentu, koji cesto potpisuje papir da vezba na sopstvenu odgovornost. E moja kritika je usmerena pre svega na tu pojavu. Zamisli kada bi potpisivao papir u restoranu da jedes na sopstvenu odgovornost, pa ako je hrana pokvarena, jebi ga, desava se...
docsumann docsumann 12:35 06.01.2016

Re: 1.

jbš blog o vježbanju na kojem se ne kurčiš

trenutno sam u nekoj prelaznoj fazi. spremam se za ponovni povratak u teretanu. nivo spremnosti mi je negdje oko 70%-80%, mada su mi trbušnjaci na 100% utreniranosti.
radim ih u megaserijama (zgrčke, kontrakcije, kontrakcije sa uvrtanjem u stranu), sve u cugu, maltene bez pauze. ukupno 1500 komada za oko 25 min.
docsumann docsumann 12:42 06.01.2016

Re: 1.

pošto je duplikat, da ubacim Cyplenkov crosfit


dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 15:13 06.01.2016

Re: 1.

sve u cugu, maltene bez pauze. ukupno 1500 komada za oko 25 mion.

A ja danas nisam jela baklavu, a mogla sam i još uvek mogu, al' neću
Kad se već razmećemo...

edit:
I kad razmislim, već osećam da su mi pantalone labave.
jedi-knight jedi-knight 16:20 06.01.2016

Re: 1.

mada su mi trbušnjaci na 100% utreniranosti.


Po kom kriterijumu? Po topografiji?
Kakve zgrcke, uvratanje itd...zasto koncentricnim kontrakcijama treniras stabilizatore?
jedi-knight jedi-knight 16:25 06.01.2016

Re: 1.

pošto je duplikat, da ubacim Cyplenkov crosfit


Ludaci sami po sebi obicno nisu problem. Problem su ovi sto ih prate.
docsumann docsumann 17:07 06.01.2016

Re: 1.

jedi-knight
mada su mi trbušnjaci na 100% utreniranosti.


Po kom kriterijumu? Po topografiji?
Kakve zgrcke, uvratanje itd...zasto koncentricnim kontrakcijama treniras stabilizatore?


zgrčke za donje trbušnjake, na ivici klupe, noge savijene u koljenima oko 90 do 100 stepeni.
otprilike kao na slici (samo bez držanja za klupu (aktivno održavanje ravnoteže tijelom) i bez dodatnog tereta.



kontrakcije su klasične (bilderske). odvajam samo lopatice od poda, noge opušteno položene na stolicu, a savijene pod 90 stepeni u koljenima.



jedna super serija izgleda otprrilike ovako:

- zgrčke 100 do 80 kom.

- kontrakcije 100 kom.

- kontrakcije sa naizmjeničnim uvrtanjem u stranu 50 kom.

- kontrakcije 100 kom.

po završetku jedne super serije odmah nastavljam sa sledećom. i tako 4x, a nakon toga do kraja treninga nastavljam, takođe bez predaha, sa kontrakcijama cca od 100 do 400 kom.

recimo, upravo završeni trening za trbušnjake mi je trajao 34min. ukupno izvedenih 1800 ponavljanja ( u cugu)



NAPOMENA: ovo je kućni trening i od rekvizita koristim samo stolicu, domaću, običnu

docsumann docsumann 17:10 06.01.2016

Re: 1.

jedi-knight
pošto je duplikat, da ubacim Cyplenkov crosfit


Ludaci sami po sebi obicno nisu problem. Problem su ovi sto ih prate.



docsumann docsumann 19:17 06.01.2016

Re: 1.

jedi-knight
pošto je duplikat, da ubacim Cyplenkov crosfit


Ludaci sami po sebi obicno nisu problem. Problem su ovi sto ih prate.


pa dobro, ne mislim da mu je ovaj program prextreman + što sadrži par zanimljivih vježbica.
recimo ono prebacivanje dvoručnog tega uležištenog na jednom kraju, zatim oni uvodni čučnjevi se doimaju prilično napornim iako bez dodatne težine. cijenim da rasturaju donji dio kvadricepsa (u pojasu odmah iznad koljena).
generalno, Denis je nesumnjivo jedan od najpolivalentnijih i najintrigantnijih snagatora današnjice.
odličan u powelifting disciplinama, benč (na takmičenju) - 270kg ( na treningu čak 290), čučanj - 340kg, deadlift - 320kg.
da ne pričamo o snazi njegovih bicepsa, i WR u striktnom dvoručnom biceps pregibu od 113kg. a na treningu, u slobodnijoj formi, odnosno tzv. čitingu uspio je da podigne nevjerovatnih 180kg (170)!!! što je van svake pameti.

a što tek reći za snagu njegove šake, odnosno samih prstiju:




- snaga hvata (stiska), te agiolnost i brzina za tolikog čovjeka 186cm (heh, slučajno ili ne - toliko sam i sam izrastao ) i 140kg +/- 4kg gotovo čiste mišićne mase čine ga opasnim takmacem u strongman disciplinama.



na 3:25 možete посмотрит kako izgleda jedan njegov strongman trening u tipičnoj strongman teretani - izdužena radi praktikovanja različitih disciplina nošenja (farmer walk, heavy yoke...)



pretpostavljam da je Denis najteži čovjek koji je u stanju da izvede tzv. "apsolutne zgibove".



i naravno, disciplina u kojoj je već par godina neprikosnoven - obaranje ruka u apsolutnoj težinskoj kategoriji, i za lijevoruke i za desnoruke takmičare.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:42 07.01.2016

Re: 1.


Prvo, hvala na odgovoru (pitao sam moju fizioterapeutkinju isto pitanje, jer sam povredio neki ligament u TFCC-u, i ona malo malo pa pomene nekakvu nestabilnost, zbog koje me to sve boli, krcka kad rotiram, i uopšte, preti da otpadne, i svaki put mi da neko drugačije objašnjenje uz dosta mlataranja rukama i kolutanja očima).

Drugo,

Oni ne znaju, niti imaju odgovornost prema klijentu, koji cesto potpisuje papir da vezba na sopstvenu odgovornost. E moja kritika je usmerena pre svega na tu pojavu. Zamisli kada bi potpisivao papir u restoranu da jedes na sopstvenu odgovornost, pa ako je hrana pokvarena, jebi ga, desava se...


nije to baš sasvim tako - ti papiri se potpisuju u bilo kom sportu/aktivnosti gde postoji mogućnost povrede, smrti, i još gore: gubitka imovine. Da, da, čak i na jogi! I uopšte, mislim da se oko tih waiver-a diže velika fama, to će ti reći bilo koji advokat - to parče papira ne znači apsolutno ništa, ako stvar dodje do suda, pogotovu ovde u USA gde svako može da tuži svakog, za bilo šta. Takodje, generalno, postoji odgovornost prema klijentima motivisana time da se uspe u tom biznisu. Jer ako ti se na treningu ispovredjuje gomila ljudi u kratkom roku, to se brzo pročuje, i možeš samo da zatvoriš radnju.

Posebna stvar je ovo drugo, na šta verovatno ciljaš u svim ovim tvojim tekstovima, a to su dugoročne posledice po zdravlje usled nepravilnog vežbanja, a koje se verovatno ne vide odma, ni posle više godina. Medjutim, kako neko kao ja, može da zna da li je instruktor znalac, ili neki priučeni prevarant? Svaki vlasnik kluba ove ima nekakvu licencu, i više njih, mislim da čak i ne možeš da otvoriš klub ako nisi licenciran, ali otkud ja znam šta je tu dobro, a šta nije?

Ali na stranu sve to, ono što mene interesuje u vezi sa krosfitom - pretpostavimo da je neki instruktor znalac, da je zavšio sve te škole, zna kako da dozira vežbanje tako da se tvoj organizam adaptira na taj nivo stresa, optimalno za tvoje sposobnosti, dakle, da li taj ceo sistem vežbanja nečemu valja, u smislu efikasnosti, opštih beneficija po zdravlje (i izgled), ili je to šarena laža, modni krik, i prilika za prodaju rekvizita i usluga kako je to inco lepo opisao, ili pak ima nešto dobro u tom sistemu i valja mu se posvetiti, uz sav oprez, itd?
jedi-knight jedi-knight 20:12 07.01.2016

Re: 1.

Koliko znam, u USA, svako ko ima CSCS sertifikat njihove nacionalne asocijacije NSCA, zasticen je od eventualnih sudskih tuzbi koje se pozivaju na mogucnost da klijent nije tretiran po aktuelnim pravilima i procedurama. Tako je bar u sportu ( ja ipak dolazim iz sporta ), ali nema razloga da tako nije i u rekreaciji. Sa druge strane, dobiti CSCS licencu nije nimalo lako, a jedan od uslova da uopste apliciras je da imas vec zavrsen fakultet.
Krosfit nije nikakav poseban ili posebno osmisljen program vezbanja. To je u stvari skup razlicitih vezbi koje su najcesce praktikovali sportisti i zaludjenici u ekstremne izazove po pitanju snage. Tu imamo, na primer, tehnike iz dizanja tegova: nabacaj-izbacaj i trzaj ( vidi sliku gore ) sto nije nimalo preporucljivo rekreativcu ni da proba, a kamoli da obara neke rekorde u podignutim tezinama. Na primer, sa sportistima sa kojima sam poslednjih decenija radio, nisam davao slicne vezbe u prve dve godine rada, odnosno dok se nisam uverio da su potpuno ovladali tehnikom i ojacali dovoljno da mogu da rade bez rizika.
Ukoliko imas pouzdanog trenera, taj te nece ni terati da radis bilo sta pre procene tvojih sposobnosti, a onda ce te postepeno uvoditi u proces. U tom smislu, mozes da se prepustis carima krosfita
alselone alselone 21:14 07.01.2016

Re: 1.

boli, krcka kad rotiram


He, he, prozivljavamo slicne muke. Kad je ovo zaladilo prvi put pre par nedelja, sapletem se i padnem ispred zgrade. Mislim - nista. Oladilo se i pocelo da boli. Odem u urgentni, snime, snimak osmobitnog kvaliteta, nista se ne vidi lepo, ali kazu da nije nista, samo kao udarno. Vratim se kuci, zaspim uvece, budim se u sred noci, boli kao djavo. Vratim se ponovo u urgentni, ponovo kazu da nije nista. Prodje tu neko vreme, boli i dalje. Odem kod privatnika, ispostavi se da je bila slomljena ruka. Zarasla bez gipsa, sva sreca ne pogresno, nisu se pomerile kosti na ruci. Ali mi se skratio pokret. Ne mogu da ispravim lakat do kraja niti mogu da okrenem saku do kraja. Sad idem na fizikalnu da me cerece, pa posle toga na kinezi da me verovatno jos vise cerece. Zimska idila.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 22:21 07.01.2016

Re: 1.

/razmišlja da izgugla reč krosfit/
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:33 08.01.2016

Re: 1.

He, he, prozivljavamo slicne muke.


Da, i sa godinama sve izgleda da teže i sporije zarasta, ako uopšte i zarasta.

Inače, po ko zna koji put sam se uverio da su fizioterapeuti, pored nutricioniosta, valjda najveći prevaranti medju lekarima (doduše, ovde ih mnogi i ne smatraju za lekare, sasvim ispravno, nego samo kao pomoćno osoblje i leva smetala). Ova moja, prepisana, da viš kakava je MILF ovka, ne, bez zezanja, tetka stvarno liči na nekog kuguara iz pornjave. Dodjem tamo u ordinaciju, ona mi tu kao nešto premeri uglove, stisak, umoči mi ruku u parafin. I onda uzme neku pomadicu, pa sa njom mi uradi takav hand job (, mislim na masažu povredjenog mi uda), da ne znam za sebe. Onda malo radimo vežbice, popričamo o familiji, politici, itd, i ode 550 zelembaća, srećom imam osiguranje. Ali džabe, ne pomaže ništa ta njena medicina, možda ću morati pod hirušku kamu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:56 06.01.2016

to, Jedi

vala, iako si im rekao. niko ne sme da odgovori, od 100 i dvajes prvih fitness delija i delijkinja osim Srleta Amera, koji po prirodi svog identiteta mora da brani sopstvenu kulturu.


kod nas u kraju postoji neka zenska, judoka, vojna instruktorka, pa mozda nema dovoljno posla s vojskom, posto nema dovoljno vojske, te je pocela da radi privatno. svi je hvale da je dobra, gruba i dobra, vezbanje: razgibavanje, trcanje, sklekovi, trbusnjaci, ledjnjaci, i udaranje u dzak za boksanje.

i mali muja bi isao (treba mi, kondicije radi, jer tokom radne sezone hodam i po 15km u proseku dnevno, i onda se usedim kada ne sljakam), ali sam isteglio sajle na obe podlaktice jer sam nosakao nekakav mramor po pustinji - napalio sam ljude da se nosi nekakav materijal za obnovu jedne kapelice koja stoji u pustinji prethodnih 1500-tinjak godina, pa posto narod nije video vaznost u obnavljanju i prezervaciji tako necega onda sam ja sam poneo 30-ak kila, za primer, i - isteglio se. no barem, preneli smo 600 kila ali su mi ruke zato do zemlje sada. barem ce da stoji to uredno jos narednih 1500 godina, a ja cu gledati to iz kosmosa, kao prasina, srecan sto sam se upisao u istoriju pustinjske kulture.

I na kraju i na početku i uvek, bilo šta da radimo, potrebno je imati jasan odgovor na pitanje: ZAŠTO?


kako 'zasto'? we like American music.

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 11:38 06.01.2016

Ma poludeo svet!

takmičenja sa samim sobom u razvoju kompletne ličnosti, ne u obaranju rekorda ili pumpanju mišića

Pre neki dan sam saznala da na buvljaku mogu da se kupe gaće sa umecima za uvećanje dupeta! Da, da, i meni je vilica pala na patos. Kao mega brus, ali za- dupe!!! 'Nači, razvoj kompletne ličnosti nazad u pampers. Malo je što satima u teretani seda i ustaje sa tegovima, pije zelene smudije i jede lou karb sirove štrumpfizle. Ričard Simons je bre bio glas razuma za sve ovo.
emsiemsi emsiemsi 11:47 06.01.2016

Re: Ma poludeo svet!

dobrosavljevic_m
takmičenja sa samim sobom u razvoju kompletne ličnosti, ne u obaranju rekorda ili pumpanju mišića

Pre neki dan sam saznala da na buvljaku mogu da se kupe gaće sa umecima za uvećanje dupeta! Da, da, i meni je vilica pala na patos. Kao mega brus, ali za- dupe!!! 'Nači, razvoj kompletne ličnosti nazad u pampers. Malo je što satima u teretani seda i ustaje sa tegovima, pije zelene smudije i jede lou karb sirove štrumpfizle. Ričard Simons je bre bio glas razuma za sve ovo.

Да, јбт !
Могли би и ми мушкарци мало да се угледамо на жене, па да мало истакнемо (макар) ону ствар. Што само жене да билдују своје истакнуте делове.
angie01 angie01 11:48 06.01.2016

Re: Ma poludeo svet!

Pre neki dan sam saznala da na buvljaku mogu da se kupe gaće sa umecima za uvećanje dupeta!


e, bre dobrosavljevicka, al si neinformisana ko da si iz dss-a...je l znas ti devojko od kada su 'ocesdupe gace....hebote, meni stvarno sve jedno, nek svako tura na sebe sta i kako voli, al brate, ispade da je umesto preslatke devojke, kojoj je primarni tretman tus i posle njega da rastrese kosu, glavni trend lutka na naduvavanje.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 12:09 06.01.2016

Re: Ma poludeo svet!

e, bre dobrosavljevicka, al si neinformisana ko da si iz dss-a...je l znas ti devojko od kada su 'ocesdupe gace

Jao, NG, ja sam od onih reakcionarnih što se obraduju krompiru u supi i što nikad nisu i nikad neće da nataknu pampers svojeručno. Mada sad bolje razumem kako ove mlađe generacije mogu da sede na ladnom betonu, imaju izolaciju.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:29 06.01.2016

Re: Ma poludeo svet!

Кромпир у супи напред, баклава стој!


Милена, није ти нешто добро.
docsumann docsumann 15:30 06.01.2016

Re: Ma poludeo svet!


synthol je, po meni, i dalje neprevaziđena suludost od svih tih vještačkih iluzatora izgleda ... ujedno, savršen lakmus papir za otkrivanje dileja višeg stepena dilejičnosti.

muškarci ga uglavnom ubrizgavaju u bicepse, tricepse, trapezijuse ... žene u guzu.
rezultati su u rasponu od karikaturalnih deformacija tijela, do opasnih nusefekata, zaključno sa smrću.
no, džaba priča, ludilo se nastavlja ...



P.S. interesantno da ga Brazilci najviše koriste.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 16:03 06.01.2016

Re: Ma poludeo svet!

Милена, није ти нешто добро.

Znaš kako, kad krompir iz supe nestane, niko se ne potrese naročito, a kad tepsija baklave ostane prazna sa tragovima jezika po dnu, svi samo u mene gledaju, pizda im materina! Još su sad stavili baklavu u plastičnu činiju i nagurali je u špajz i misle da ne znam gde je, o, bože...
emsiemsi emsiemsi 19:52 06.01.2016

Re: Ma poludeo svet!

docsumann

synthol je, po meni, i dalje neprevaziđena suludost od svih tih vještačkih iluzatora izgleda ... ujedno, savršen lakmus papir za otkrivanje dileja višeg stepena dilejičnosti.

muškarci ga uglavnom ubrizgavaju u bicepse, tricepse, trapezijuse ... žene u guzu.
rezultati su u rasponu od karikaturalnih deformacija tijela, do opasnih nusefekata, zaključno sa smrću.
no, džaba priča, ludilo se nastavlja ...



P.S. interesantno da ga Brazilci najviše koriste.

Стварно ми није јасно зашто се трудиш да упропастиш сваки блог који џедај постави, качењем ових идиота ?
docsumann docsumann 20:34 06.01.2016

Re: Ma poludeo svet!

emsiemsi
docsumann

synthol je, po meni, i dalje neprevaziđena suludost od svih tih vještačkih iluzatora izgleda ... ujedno, savršen lakmus papir za otkrivanje dileja višeg stepena dilejičnosti.

muškarci ga uglavnom ubrizgavaju u bicepse, tricepse, trapezijuse ... žene u guzu.
rezultati su u rasponu od karikaturalnih deformacija tijela, do opasnih nusefekata, zaključno sa smrću.
no, džaba priča, ludilo se nastavlja ...



P.S. interesantno da ga Brazilci najviše koriste.

Стварно ми није јасно зашто се трудиш да упропастиш сваки блог који џедај постави, качењем ових идиота ?


ti ozbiljno misliš da se blog može upropastiti kačenjem nekoliko "estetski upitnih" priloga u komentarima??

ne, naravno da da ... hoću reći da je posrijedi tvoj lični lov na vještice, tamo gdje i kako ih sam vidiš.
tvoj animozitet spram prenaglašene muskulature (kompleks, psiho-refleks, čisto estetski poriv, il' šta li je već) umanjuje ti sposobnost racionalnog rezonovanja, prenaglašavajući emotivno, da ne kažem patološko, u pristupu.
pa tako babo-žabovski miksaš vrhunske atlete iz raznih teškoatletskih sportova sa idotima koji u sebe ubrizgavaju po zdravlje opasne implante, svjesno degenerišući svoj fizički izgled.
u tvom neznanju sve je to sadržaj jednog istog koša.

tako da sam zapravo ja taj koji bi se trebao zamislitii nad jasnoćom tvojih nedvosmisleno malicioznih komentara.
rekoh ti već jednom - ne dopada ti se ni izgled ni performans snažnih i muskuloznih osoba, i to je - skroz ok. nemam sa tim ama baš nikakvih problema. znam i druge ljude koji djele slične stavove. problematično je konstantno prozivanje onih drugomislećih po tom pitanju.
da nije tupavo, bilo bi dosadno.
jbt, to manirom, a i stilski, neodoljivo podjeća na tretman moderne umjetnosti od strane nacista 30-tih godina prošlog stoljeća.

a za ruiniranje bloga mu, upitaj samog džedaja - smetaju li mu moji prilozi ili ne?
emsiemsi emsiemsi 20:44 06.01.2016

Re: Ma poludeo svet!

docsumann
emsiemsi
docsumann

synthol je, po meni, i dalje neprevaziđena suludost od svih tih vještačkih iluzatora izgleda ... ujedno, savršen lakmus papir za otkrivanje dileja višeg stepena dilejičnosti.

muškarci ga uglavnom ubrizgavaju u bicepse, tricepse, trapezijuse ... žene u guzu.
rezultati su u rasponu od karikaturalnih deformacija tijela, do opasnih nusefekata, zaključno sa smrću.
no, džaba priča, ludilo se nastavlja ...



P.S. interesantno da ga Brazilci najviše koriste.

Стварно ми није јасно зашто се трудиш да упропастиш сваки блог који џедај постави, качењем ових идиота ?


ti ozbiljno misliš da se blog može upropastiti kačenjem nekoliko "estetski upitnih" priloga u komentarima??

ne, naravno da da ... hoću reći da je posrijedi tvoj lični lov na vještice, tamo gdje i kako ih sam vidiš.
tvoj animozitet spram prenaglašene muskulature (kompleks, psiho-refleks, čisto estetski poriv, il' šta li je već) umanjuje ti sposobnost racionalnog rezonovanja, prenaglašavajući emotivno, da ne kažem patološko, u pristupu.
pa tako babo-žabovski miksaš vrhunske atlete iz raznih teškoatletskih sportova sa idotima koji u sebe ubrizgavaju po zdravlje opasne implante, svjesno degenerišući svoj fizički izgled.
u tvom neznanju sve je to sadržaj jednog istog koša.

tako da sam zapravo ja taj koji bi se trebao zamislitii nad jasnoćom tvojih nedvosmisleno malicioznih komentara.
rekoh ti već jednom - ne dopada ti se ni izgled ni performans snažnih i muskuloznih osoba, i to je - skroz ok. nemam sa tim ama baš nikakvih problema. znam i druge ljude koji djele slične stavove. problematično je konstantno prozivanje onih drugomislećih po tom pitanju.
da nije tupavo, bilo bi dosadno.
jbt, to manirom, a i stilski, neodoljivo podjeća na tretman moderne umjetnosti od strane nacista 30-tih godina prošlog stoljeća.

a za ruiniranje bloga mu, upitaj samog džedaja - smetaju li mu moji prilozi ili ne?

Колики чаршаф си написао не рекавши ништа, или готово ништа --- осим што набрајаш моје (потенцијалне) комплексе.
Могуће је да их имам (и) више него ли си ти побројао.
О томе да (мој) експлицитни квалификатив твојих идиотарија изједначаваш са нациситма (а те своје кретенлуке са модерном уметности) мени отвара право да ја кажем теби --- да је твоја квалификација (мене) нацистичка.
Успут --- качи ти шта год хоћеш, ја ћу те идотарије увек да квалификујем на једнак начин (што би рекао џедај негде изнад --- они нису, сами по себи, толики проблем, него следбеници).
docsumann docsumann 21:14 06.01.2016

Re: Ma poludeo svet!

čaršav je poduži, jer je odgovor na tvoje konstantno i učestano mračenje, na istu temu, na isti način.
ponavljanje je majka dosade.
a ti si demonstrirao zavidnu istrajnost&repetativnost u iznošenju jednih te istih opservacija, na blogovima koji su gle čuda bave vježbanjem, fizičkim izgledom i fizičkim sposobnostima (uglavnom snage i kondicije).

nisu problem kompleksi, svi ih mi imamo, već to da ti oni budu polazna osnova u djelovanju na blogu ( a i šire).

na to da ti je manir nacistički, mada su i boljševici postupali na sličan način, govori terminologija koju konstantno, iz bloga u blog, koristiš za opis bildera, olimpijskih dizača, strongmena, powerliftera, armwrestlera, njihovog izgleda i njihovih performansi/postignuća.
pošto se radi o atletama koji sem enormne snage, nit slično izgledaju (sem možda strongmani i powerlifteri), niti su im sportovi slični (sem možda olimpijski dizači i powerlifteri), jasno je da je kod tebe prisutan jedan širi, krajnje paušalni, vid animoziteta spram fizički ekstremno dominantnih osoba.

vidi, za razliku od tebe ja nit sam koristio izraze tipa idiotarije, kreteni, nakaze, kreature ... ne mogu sad svega da se sjetim, kao što rekoh bilo je više toga u više navrata.
taj vokabular je naci klasik u obračunavanju sa "degenerativnim pojavama".
i to je sva poanta navedene paralele.
nigdje nisam kvalifikovao tebe, već samo tvoj pristup. no, najbolje,da podsjetim na tu (moju) problematičnu izjavu:

jbt, to manirom, a i stilski, neodoljivo podjeća na tretman moderne umjetnosti od strane nacista 30-tih godina prošlog stoljeća.


kvalifikuj kako i koliko god hoćeš, čovjek je stil.
fijumau fijumau 00:56 07.01.2016

Re: Ma poludeo svet!

kvalifikuj kako i koliko god hoćeš, čovjek je stil.

Bravo.
emsiemsi emsiemsi 08:48 07.01.2016

Re: Ma poludeo svet!

fijumau
kvalifikuj kako i koliko god hoćeš, čovjek je stil.

Bravo.

Глупости !
Успут --- уместо да блогери питају џедаја о правилном вежбању, они се распитају за којекакве будалаштине којекаквих билдера. Смешно.
docsumann docsumann 09:06 07.01.2016

Re: Ma poludeo svet!

emsiemsi
fijumau
kvalifikuj kako i koliko god hoćeš, čovjek je stil.

Bravo.

Глупости !
Успут --- уместо да блогери питају џедаја о правилном вежбању, они се распитају за којекакве будалаштине којекаквих билдера. Смешно.


jbt, koliko ti pojam nemaš o tome što se dešava na ovom blogu. prosto nevjerovatno

prvo, pravilno vježbanje čega, koga, zašto???

drugo, koje budalaštine i ko pita, da li bi bio u stanju da ih navedeš.

treće, kojekakvi bilderi, koji su ti ti?
čisto da ti pomognem, nikad nisam bio bilder, ali znam da je tebi to sve isti kurac među istim kurčevima, o kojim ionako pojma nemaš, al' si se našao pozvan da ih sve u paketu zapljuneš i prilijepiše etiketu već po izboru (glupo da se bace, etikete mislim. puni ti ih džepovi).
emsiemsi emsiemsi 09:15 07.01.2016

Re: Ma poludeo svet!

docsumann
emsiemsi
fijumau
kvalifikuj kako i koliko god hoćeš, čovjek je stil.

Bravo.

Глупости !
Успут --- уместо да блогери питају џедаја о правилном вежбању, они се распитају за којекакве будалаштине којекаквих билдера. Смешно.


jbt, koliko ti pojam nemaš o tome što se dešava na ovom blogu. prosto nevjerovatno

prvo, pravilno vježbanje čega, koga, zašto???

drugo, koje budalaštine i ko pita, da li bi bio u stanju da ih navedeš.

treće, kojekakvi bilderi, koji su ti ti?
čisto da ti pomognem, nikad nisam bio bilder, ali znam da je to tebi sve isti kurac među istim kurčevima, o kojim ionako pojma nemaš, al' si se našao pozvan da ih sve u paketu zapljuneš i prilijepiše etiketu već po izboru (glupo da se bace, etikete mislim. puni ti ih džepovi).

Глупости !
Успут --- немој да се нервираш, Божић је !
Успут 2 --- ја бих овиме завршио. Још ти одговори, па да се разилазимо.
docsumann docsumann 09:45 07.01.2016

Re: Ma poludeo svet!


Успут --- немој да се нервираш, Божић је !


otkud ti taj utisak, misim o mom navodnom nerviranju.

pojma nemaš kako se zabavljam od rano jutros.
slušam super ziku, čavrljam sa bratom, kuckam na moje omiljene teme (upravo ću da napišem jedan poduži komentar o kultnim svjetskim teretanama )
tako da, ne brigaj za mene.

a moj savjet tebi, još jedan najdobronamjerniji (ovaj put i božićni), glasi- izbjegavaj teme u koje se baš ne razumješ.

emsiemsi emsiemsi 09:54 07.01.2016

Re: Ma poludeo svet!

docsumann

Успут --- немој да се нервираш, Божић је !


otkud ti taj utisak, misim o mom navodnom nerviranju.

pojma nemaš kako se zabavljam od rano jutros.
slušam super ziku, čavrljam sa bratom, kuckam na moje omiljene teme (upravo ću da napišem jedan poduži komentar o kultnim svjetskim teretanama )
tako da, ne brigaj za mene.

a moj savjet tebi, još jedan najdobronamjerniji (ovaj put i božićni), glasi- izbjegavaj teme u koje se baš ne razumješ.


Ја (можда) не знам све, али сигурно знам свашта.
alselone alselone 10:17 07.01.2016

Re: Ma poludeo svet!

slušam super ziku,


Ovo smo beba i ja slusali jutros posto smo se probudili prvi.
blogovatelj blogovatelj 08:16 09.01.2016

Re: Ma poludeo svet!

Могли би и ми мушкарци мало да се угледамо на жене, па да мало истакнемо (макар) ону ствар.


Vi što vam je ta stvar mala bi neizostavno morali tako nešto da uradite.
blogovatelj blogovatelj 08:24 09.01.2016

Re: Ma poludeo svet!

Глупости !


Šta gluposti? Šuknuo ti ga je gospodski. Najučtivije moguće ti je rekao da si magarac.
A ja ću nediplomatski da ti kažem - neviđena si triperčina.
emsiemsi emsiemsi 08:31 09.01.2016

Re: Ma poludeo svet!

blogovatelj
Глупости !


Šta gluposti? Šuknuo ti ga je gospodski. Najučtivije moguće ti je rekao da si magarac.
A ja ću nediplomatski da ti kažem - neviđena si triperčina.

Глупости !
alselone alselone 10:00 09.01.2016

Re: Ma poludeo svet!

Ovo smo beba i ja slusali jutros posto smo se probudili prvi.


Mi opet prvi ustali, beba se uboginjavila, pa ne moze da spava.

emsiemsi emsiemsi 11:45 06.01.2016

Леп блог !

Леп блог, макар док не дође Доцсуман и не почне да качи оне креатуре.
docsumann docsumann 12:30 06.01.2016

Re: Леп блог !

emsiemsi
Леп блог, макар док не дође Доцсуман и не почне да качи оне креатуре.



adriana adriana 14:30 06.01.2016

Šta/kako

Samo uz "zašto", možemo ispravno odabrati "kako" i "šta".


Mislim da ni "kad" nije loše za odgonetnuti :)

"Zašto" je lako...
inco inco 21:30 06.01.2016

50/100

Što 'mrzim' tekstove sa čijom polovinom se apsolutno slažem dok se sa ostatkom kategorički ne slažem, pa onda ne znam da l' da preporučim il' da 'opljujem', a u svakom slučaju moram da pojasnim svoju poziciju. A možda ti je to i cilj, da na mučki način angažuješ auditorijum, Džedaj džavole?

Elem, u krupnim crtama, prvenstveno mislim da si širokom četkom zamazao ceo fitness pokret i ako, čini mi se, pre svega misliš na crossfit dileje. Ovi potonji su daleko novijeg datuma ali složiću se da skoro nije bilo tako masovnog i popularnog pokreta čiji je primarni rezultat suprotan od onoga za šta se navodno zalažu ('u zdravom telu...'). Ta travestija, prvenstveno smišljena od strane raznoraznih health/fit/well i drugih ness industrija za uvaljivanje opreme, suplemenata i drugih bakrača ne utiče negativno samo na one koji se na to prime (bilo kroz povrede ili kroz deformitete izazvane nepravilnim ili neprimerenim treningom) već i na one koji to pokušaju pa posle nedelju-dve odustanu jer shvate da to nije za njih a onda im trebaju ponovo godine da smognu snage da se u nečem drugom aktiviraju. That being said...


jedi-knight
Modeli vežbanja nastalih poslednjih decenija u fitnes industriji više predstavljaju biznis koncepte koji podilaze željama konzumenata da imaju “siks pek” trbušnjake, zategnutu zadnjicu, sto kila u benču... Estetska komponenta je snažna pokretačka sila koja će mnoge, bez obzira na pol, godine, ali i potrebe i trenutno stanje, uvući u različite programe vežbanja...
...
Vežbanje je, primarno, put ka zdravlju, ne put ka mišićavom telu.


"Teoretski, ljubav lepo zvuči..." Ako izuzmeš profesionalne i rekreativne sportiste, garantujem ti da ni 20% populusa koji vežba/trenira/džogira/štagod to ne čini zbogzaradi poboljšanja zdravlja svoga i telesne funkcionalnosti svoje već prvenstveno iz estetskih razloga. Prvenstveno da ne bi izgledali kao couch potatoes, što je neminovnost ako se u klapnu podno nosa gura sve što pored nje prođe, ide se motorizovanim prevozom svuda, sedi se na dupetu 2/3 vremena (ostala trećina ode u ležanju) a u životu se ne diže ništa teže od kašike. Ljudima u tom stadijumu drugi ljudi daleko manje nude svoje genitalije (što za zabavu, to za prokreaciju) a podsvesni nagon melje li melje pa je to jedna od retkih stvari koje će naterati nekog da ustane sa kauča.

Ako bi se još napravio presek po godinama, smeo bih da se kladim da je procenat vežbača iz čisto estetskih razloga preko 90% kod mlađih od 60 godina - tj. da postoji korelacija između funkcionalnosti genitalija i želje za boljim izgledom, odnosno između razumevanja sopstvene telesne deterioracije i blizine groba i želje za boljim zdravljem. Uprošćeno, bolje izgledaš - više (se) jebeš; boljeg si zdravlja - duže živiš; prioriteti se menjaju s godinama, al' period u kome je ovo prvo važnije je značajno duži.

Ali... ja se kategorički ne slažem sa tobom da je to loša stvar. Naprotiv. Zašto bi 'estetika tela' bila nekakva pogrdna fraza? Šta ima loše u tome želeti da se izgleda lepo, naspram, šta ja znam, mogućnosti da se određena vežba izvede sa savršenom formom? Mislim da je bolje da velik broj ljudi vežba (makar i neskladno) i pazi na ishranu (makar i odokativno) pa sve i da to čine iz čisto estetskih razloga, nego da mali broj ljudi to radi propisno a da ostali ostanu couch potatoes. Kakvi god razlozi da su, kretanje je bolje od nekretanja. Da, ako se loše izvode vežbe mogućnosti za povrede su veće, al' naspram toga nije 'dobro izvođenje vežbi' već sedenje na dupetu ispred televizora što je daleko, daleko gore i nosi daleko veće rizike u svim pogledima.

Ako se složimo da je važno biti fizički aktivan, a nadam se da oko toga nema dileme, pitanje je šta će aktivirati veći broj ljudi - premisa da će usavršiti određene pokrete ili to da će bolje izgledati? Šta god da aktivira veći broj ljudi je, by definition, bolje.


jedi-knight
Ako ste prešli tridesetu i niste se ranije bavili sportom ili sistematskim vežbanjem i uz to imate “koji” kilogram više, šta god da radite, koliko god da trenirate, kakve god vežbe ili programe ishrane sprovodite, najverovatnije nikada nećete imeti telo kao sa postera. Nikad više. Surovo, ali istinito. Sa druge strane, ako dozirano i pravilno vežbate, bićete fizički i mentalno zdraviji.


Što b' rekli na Vikipediji, [citation needed]. Posle 30-te (zapravo već od sredine 20-ih) postaje (malo!) komplikovanije sa biološke strane usled opadanja nivoa hormona rasta, testosterona i drugih hormonalnih promena, a sa socijalne usled daleko više obaveza i aktivnosti koje remete konzistenciju i istrajnost potrebnu da bi se tako nešto postiglo. No to svakako nije nemoguće niti naj(ne)verovatnije za osobu koja to želi i koja je spremna da se tome posveti.

Evo recimo jednog lepog naučnog članka sa Oklahoma Univerziteta gde su poredili studente i ljude srednjeg doba (35-50) koji pre toga nikada nisu trenirali. Pri istom režimu ishrane i vežbe poredili su uvećanje mišićne mase, opadanje masnog tkiva, povećanje snage i povećanje izdržljivosti i - lo and behold - varijacije između grupa su bile statistički zanemarljive. Da je studija duže trajala verovatno bi počele da se vide male (biološke) prednosti mlađih u odnosu na 'matorce' ali reći da stariji od 30 godina bez prethodnog atletskog iskustva najverovatnije ne mogu imati 'telo sa postera' je najblaže rečeno neutemeljeno. Mislim ne mogu u smislu da su na posterima uglavnom dvadesetogodišnjaci al' to je već teranje maka na konac - mogu da imaju i isti procenat masnog tkiva, i isti volumen mišića i isto držanje a to su najvažnije stavke za 'posterski izgled'.


jedi-knight
dok sa druge imamo ekstremne vidove vežbanja, npr krosfit, koji mogu da budu toliko opasni po zdravlje, da bi trebalo da se sprovode u strogo kontrolisanim uslovima i od strane ozbiljnih, školovanih profesionalaca.


Ne postoje 'školovani profesionalci' glede krosfita jer isti nije nikakva disciplina za koju bi moglo da se školuje. Krosfit je šta god padne na pamet vlasniku teretane ili harizmatičnoj budali koja hoće da odere ljude prodavajući im pripremu za maraton, sprint i olimpijsko dizanje tegova (i još koju njemu dragu a kontradiktornu disciplinu) kao sveobuhvatni fitnes program. Naravno, ko će se zamarati tehnikom te objašnjavanjem zašto ne možeš da budeš i NFL fudbaler i maratonac u isto vreme (tj. možeš al' ćeš biti očajno loš u obe discipline).

Samo ukucajte u YT 'crossfit fail' i gledajte majmune kako se povređuju usled sopstvene gluposti. Al' to je sad u trendu i ljudi misle da je čak i zdravo - treba ih podsetiti da su pre jedva više od pola veka cigarete bile u trendu a čak školovani doktori poredili koje su zdravije od drugih.

jedi-knight jedi-knight 22:36 06.01.2016

Re: 50/100

Ali... ja se kategorički ne slažem sa tobom da je to loša stvar. Naprotiv. Zašto bi 'estetika tela' bila nekakva pogrdna fraza?


Ne, nikako. Onda se nismo dobro razumeli. Moj kriticki osvrt je, pre svega, na vezbanje radi vezbanjai i insistiranje na estetici po svaku cenu. Obiojica znamo da je najlakse izazvati hipertofiju vezbom, a to je upravo ono sto moze narusiti funkcionalnost tela, da ne govorimo o riziku od povredjivanja usled konstantnog povecavanja opterecenja.
Jos nesto. Nemam nista protiv umerenog vezbanja, ili formi vezbanja koje su u granicama fizioloskih, energetskih i mehanickih karakteristika tela. Imam druga koji, kada mu se vezba, pusti muziku i djuska.

Evo recimo jednog lepog naučnog članka sa Oklahoma Univerziteta gde su poredili studente i ljude srednjeg doba (35-50) koji pre toga nikada nisu trenirali.


Bavio sam se realnoscu, ne studijama slucaja ili eksperimentima. U idealnim uslovima, moguce je svasta postici, ali od babe devojka, na zalost ne

Ne postoje 'školovani profesionalci' glede krosfita jer isti nije nikakva disciplina za koju bi moglo da se školuje.


Eh da. Potpuno tacno. Kada sam mislio na kontrolisane uslove pod nadzorom profesionalaca, mislio sam na pravilno doziranje i ucenje tehnicikih elemenata vezbi koje se primenjuju, pa tek onda samopovredjivanje, kome je bas stalo.

docsumann docsumann 22:54 06.01.2016

Re: 50/100


uh, inco, ovo je bre ozbiljna studija

probaću da što moguće više sažmem komentar na nju (kurac sažeo, sad kad retroaktivno bacim pogled).

potpuno se slažem da je osnovni, bolje reći preovlađujući razlog, bavljenja rekreativaca nekom od fizičkih aktivnosti - estetika.
estetski kriterijumi su rašireni u opsegu od drastične fit-usukanosti, preko kojeg kila mišića više uz obavezni six-pack, pa do ozbiljnije nabudženosti, za koju su neki (naročito oni mlađi) spremni posegnuti i za stimulativnim sredstvima.
u najopštijem vidu, ovi ciljevi su dostižni u kombinaciji teretane i nekog vida aerobne aktivnosti, uz neophodnu kontrolu ishrane. ishrana je često puta zanemaren ključ!

dok je čovjek mlad, do kasnih 20-tih, nije mu problem da više jurca, skače, mlatinja...
30-te su već godine u kojima sportske aktivnosti počinju da bivaju daleko važnije s aspekta zdravlja. hormonalmna slika i dalje pogoduje lakšem održavanju forme, mada metabolizam polako počinje da usporava i problemi sa održavanjem, odnosno smanjenjem kilaže postaju ozbiljniji.
u tridesetim čovjek je i na svom maximumu što se tiče fizičke snage. ovaj pik se produžava, za razliku od onih vezanih za brzinu i skočnost, i u 40-tim.

ono što se često previđa, pogotovo kod laika, je sklonost ka povrijedama i period rekovalescencije. često nas iznenadi kako brzo se vrhunske atlete vraćaju na teren poslije teških povrijeda.
zaboravljamo da sem tima vrhunski ljekara i fizioterapeuta, u mnogim sportovima (naročito onim tipa snage) steroidi predstavljaju efikasnu prečicu u oporavku tetiva i mišića.

iz svog ličnog primjera mogu da posvjedočim da mi je iskustvo uvijek kaskalo za fizičkim performansama.
tako recimo, sa svojih 18 i u ranim 20-tim, upao sam u zamku onoga što se u bb krugovima naziva pretreniranost. preučestali, intezivni treninzi ( a sve prateći tadašnje domaće bb publikacije, koje su bukvalno sisteme profesionalaca plasirale totalnim amaterima) dovodili su do toga da nisam mišićima davao dovoljno vremena da se oporave, a već bi ih sačekivao narednim ubitačnim treningom.
najgore od svega je to što bolove pokušavaš da pregrmiš stisnuvši zube i gurajući dalje.
mišić se jednostavno zagrije nakon prvih par serija, bol (naizgled) iščezne i ti odradiš trening do kraja.
polako, ali neumitno dolazi do akumulacije povrijede i pogoršanja stanja. fanatizam s kojim mladi vježbači u tim godinama pristupaju treningu vodi ih u neminovnu katastrofu.
cijenim da nema mladog bb-a koji nije zakačio tendonitis (upala tetiva) bar jedanput u svom trenažnom stažu.
tendonitis nije veliki problem sam po sebi, ako se odmah prestane sa treningom i upražnjava neki od vidova rehabilitacije (inflamatorni lijekovi, gelovi i sl.).
no, po sistemu pala muva na međeda, obično se nastavlja sa treningom, dok povrijeda ne bude toliko ozbiljna da se npr. ruka ne može podići bez ogromnih bolova u ramenu.

početak mog amaterskog (rekreativnog) treninga, nakon završetka profesionalnog bavljenja vaterpolom, zasnivao se na klasičnom bodibilderskom konceptu vrlo lošeg teorijskog predznanja. ono, u same vježbe i njihovo izvođenje sam bio odlično upućen, ali doziranje inteziteta i obima, raspodjela treninga za mišićne partije tokom sedmice, bio je skroz problematičan.

vremenom, eksperimentišući uživo, sticao sam (nedostajuće) znanje, ali i nagomilavao povrijede. kao da sam kasnio za П/4 u međuodnosu to dvoje.
u kasnim 20-tim, koristeći okolnosti da su pored mene u teretani vježbali najbolji bilderi tadašnje SRJ, teorijsko znanje u vezi vježbanja mi je postalo zavidno, a i ja sam poprimio zavidan obim cjelokupne muskulature. naravno to sam mogao zahvaliti genetici koju sam naslijedio od tate i mame (hoću sa vama).
ozbiljnost nekih povrijeda, uglavnom ramena u mom slučaju, znala je da me na duže staze odvoji od tegova, pošto se na njih usput nadovezivala i lijenost i inercija neaktivnosti.
u 30-tim prelazim na sistem koji danas nazivaju powerbuilding (kombinacija bb i powerliftinga). to vam je nešto slično kao što danas u hard&heavy muzici imate sa žanrovskom isprepletanošću - deathhcore, goredeath, pornogore ...

sa 33 sam bio najjači u svojoj ličnoj bb povijesti.
sem izuzetno intezivnih treninga, vrlo ozbiljno i posvećeno sam se i hranio, koristio suplemente, kreatin, aminokiseline, whey protein ... naravno, kao što samo ime (za koje tada pojma nisam imao, a vjerujem da nije ni postojalo) powerbuilding se odslikavalo i na moj izgled. bio sam velik i jak (133kg na 186cm, obim nadlaktice na ladno - 53cm), ali i sa "određenim" viškom masnog tkiva.
po prvi put sinhronizovali su mi se znanje i trening praksa. no, ni to me nije poštedjelo injuriesa.
ovaj put sam bio žrtva inteziteta kao takvog. ne znam zašto, ali uvijek sam imao pristup kao da se spremam ko zna za kakvo ozbiljno takmičenje, umjesto što se rekreiram za svoj gušt.
ok, ramena, njih sam kako tako i držao pod kontrolom, ali se pojavila povrijeda podlaktice i ručnih zglobova, pa užasno istegnuće gluteusa prilikom deadlifta ... puko sam pravo glavom od zid pri 133km/h.

ono što danas pokušavam da sprovedem u dijelo je light bb trening (izdao sam hardcore, jbg, zdapi). na kraju težinskog treninga obavezno idem na traku za još 30-40 min hodanja jakim tempom uz priličan nagib trake.

u suštini ovaj sadašnji sistem je ono što bi većina od nas (zainteresovanih za rad u gym-u) trebalo da u nekom modifikovanom vidu sprovodi.

uh...

_ _ _ _

prevrših svaku mjeru u pogledu obima pisanja, a kao i kod treninga, poenta je u intezitetu, a ne u volumenu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:44 07.01.2016

Re: 50/100

Dobro, bre, ljudi, kad će taj blog o ishrani?

Zašto je, recimo, pogrešno jesti sladoled posle treninga. Ili tako nekakva pitanja.
docsumann docsumann 07:43 07.01.2016

Re: 50/100

Zašto je, recimo, pogrešno jesti sladoled posle treninga. Ili tako nekakva pitanja.


uh, sad baš za sladoled ne znam, ali generalno poslije treninga je dobro uzimati proste šećere u bilo kom obliku (najefikasnija je dekstroza u prahu) + proteinski šejk koji se brzo apsorbuje (recimo protein surutke).

u samom treningu sa tegovima dolazi do razgradnje proteina u mišićima, čime se stvaraju preduslovi za mehanizam supekompenzacije - više (će da) se ugradi nego što se razgradilo.

da bi anabolički proces bio što efikasniji, bitno je da počne što ranije, odnosno da se što prije pređe iz kataboličke u anaboličku fazu. to omogućuju upravo prosti šećeri, jer se brzo asimiliraju u digestivnom sistemu pri čemu izazivaju lučenje insulina koji ima jak anabolički efekat (zato ga bilderi često koriste kao stimulativno sredstvo, čak i po cijenu rizika da zarade šećernu bolest !?).
e, sad, kad anabolički proces otpočne bitno je da organizmu ima na raspolaganje kvalitetnih bjelančevina, a to omogućuje šejk od whey proteina (ne više od 40g čistog poteina po porciji, pošto organiozam nije u stanju da odjednom apsorbuje veću količinu).

takođe sama dekstroza popunjava i glikogenske depoe u mišićima koji su se ispraznili tokom treninga, a njihova popuna za sobom povlači i veću količinu vode, tako da je rehidratacija takođe jako bitna stavka u posttrenažnom "posluživanju"

ako si u fazi kreatinske popune, uz 3 do 5g kreatina preporučuju se dvije supene kašike dekstroze.
naravno, sve ovo može biti umiksovano u jedinstvenu šejk porciju.

a šejk je pogodan oblik konzumacije hranljivih materija nakon treninga, jer u tom periodu nije baš ugodno ni jednostavno konzumirati čvrstu hranu.


EDIT: e, da količina dekstroze, za razliku od proteina čija je količina određena fiziološkim ograničenjima digestivnog trakta, zavisi od inteziteta i obima odrađenog treninga + ova ekstra količina za kreatinsku popunu. orjentaciono (bez kreatinske "pratnje" ) ta količina može ići od 30-40g pa do 80g u ekstremnim slučajevima.
alselone alselone 08:09 07.01.2016

Re: 50/100

Doc,
Sta bi bila nepreradjena alternativa ovome sto si napisao? Znaci, da li je to posle treninga med, banana, griz, crni lebac, neka riba zbog proteina, itd?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:12 07.01.2016

Re: 50/100

Ти своју мишићну масу одржаваш протеинским суплементима?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:13 07.01.2016

Re: 50/100

Sta bi bila nepreradjena alternativa ovome sto si napisao? Znaci, da li je to posle treninga med, banana, griz, crni lebac, neka riba zbog proteina, itd.


Алсе, ту количине протеина јако је тешко унети месом.
Сад гледам -- то ти је 200 грама бифтека.
alselone alselone 08:27 07.01.2016

Re: 50/100

Izes masu, definicija je mama.

Zezam se, ne treba meni velika masa, super mi je ovako, samo me zanima sta je pravilna i zdrava ishrana posle treninga.
docsumann docsumann 08:32 07.01.2016

Re: 50/100

alselone
Doc,
Sta bi bila nepreradjena alternativa ovome sto si napisao? Znaci, da li je to posle treninga med, banana, griz, crni lebac, neka riba zbog proteina, itd?


velika je razlika između konzumacije hranljivih materija odmah nakon treninga i prvog klasičnog obroka koji slijedi obično za 1 do 2 sata nakon treninga.
recimo griz se često koristi umjesto muslija ili zobene kaše za doručak. čuveni Ronie Coleman nije bio ljubitelj zobene kaše (za koju je osmostruki Mr.O Li Hejni govorio da je doručak šampiona, a i Ben Džonsonu je bila neizostavni segmenat doručka), pa je umjesto nje konzumirao griz.
lično ga i sam obožavam, pogotovo uz dodatak suvog grožđa i umućena jaja.

za crni lebac postoji velika ( i osnovana) sumnja koliko se tu zaista radi o crnini (integralni lebac) a koliko samo o aditivima za boju.
no, ako si već nabasao na original integralni hleb, imaj na umu da se radi o kompleksnim UH koje je kao i griz i zobenu kašu bolje jesti ranije u toku dana. ti UH imaju odliku da se postepeno apsorbuju, tako da predstavljaju konstantni izvor energije tokom dužeg vremenskog perioda.

med je zbog sadržaja glukoze dobar za konzumiranje odmah nakon treninga + svi one hranljive materije i minerali kojim raspolaže.

banana i riba su odlični ako se uzimaju prije treninga, ili u obroku nakon treninga ( sat - dva kasnije).

no, Braja je pitao šta uzimati odmah nakon treninga, pa sam se ja u predhodnom odgovoru i koncentrisao na te namirnice.

takođe ima i puno odličnih suplemenata koji potpomažu pravilnom hranjenju organizma, oporavku mišića i sl.
docsumann docsumann 08:36 07.01.2016

Re: 50/100

Predrag Brajovic
Ти своју мишићну масу одржаваш протеинским суплементима?


ne. za sada. jogurt, pokoja voćka i/ili proteinska čokoladica su moj trenutni izbor za ovaj neposredno-post trenažni obrok.

ionako sam u nekom prelaznom režimu, kućno vježbanje i bućice na poslu

no, kad budem ušao u ozbiljan rad u teretani, proteinski šejk će biti ubačen u dnevni jelovnik.
takođe poslije 3-4 mjeseca treninga planiram da izvršim prvo kreatinsko punjenje.


EDIT: za Braju muzički dobar jutar


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:42 07.01.2016

Re: 50/100

Бродоградилиште још ради?
docsumann docsumann 08:56 07.01.2016

Re: 50/100

Predrag Brajovic
Бродоградилиште још ради?


raducka, u stečajnom režimu.

interesantno da je u Hrvatskoj sad toliki obim remonta brodova, da su prebukirani do ušiju, pa nas mole da pihvatimo neke od njihovih klijenata. "Viktor Lenac" obara sve rekorde po pitanju uposlenosti, zarada ... npr. gomila kooperacije (za bravarske, cjevarske i bž (brodsko željezo)) iz Srbije odlazi u Rijeku.
takođe kursni odnos euro-dolar ide na ruku brodogradilištu, pošto se poslovi u brodoremontu po nepisanom pravilu (bar kod nas u CG) zaključuju u dolarima.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:16 07.01.2016

Re: 50/100

Случајно знам за Хрвате, неки моји познаници продају им грит.
Како год, не иде бродоградилиште усред туристичке зоне.
Да ли је неко почео да ради ремонт јахти тамо?
alselone alselone 09:26 07.01.2016

Re: 50/100

docsumann
alselone
Doc,
Sta bi bila nepreradjena alternativa ovome sto si napisao? Znaci, da li je to posle treninga med, banana, griz, crni lebac, neka riba zbog proteina, itd?


velika je razlika između konzumacije hranljivih materija odmah nakon treninga i prvog klasičnog obroka koji slijedi obično za 1 do 2 sata nakon treninga.
recimo griz se često koristi umjesto muslija ili zobene kaše za doručak. čuveni Ronie Coleman nije bio ljubitelj zobene kaše (za koju je osmostruki Mr.O Li Hejni govorio da je doručak šampiona, a i Ben Džonsonu je bila neizostavni segmenat doručka), pa je umjesto nje konzumirao griz.
lično ga i sam obožavam, pogotovo uz dodatak suvog grožđa i umućena jaja.

za crni lebac postoji velika ( i osnovana) sumnja koliko se tu zaista radi o crnini (integralni lebac) a koliko samo o aditivima za boju.
no, ako si već nabasao na original integralni hleb, imaj na umu da se radi o kompleksnim UH koje je kao i griz i zobenu kašu bolje jesti ranije u toku dana. ti UH imaju odliku da se postepeno apsorbuju, tako da predstavljaju konstantni izvor energije tokom dužeg vremenskog perioda.

med je zbog sadržaja glukoze dobar za konzumiranje odmah nakon treninga + svi one hranljive materije i minerali kojim raspolaže.

banana i riba su odlični ako se uzimaju prije treninga, ili u obroku nakon treninga ( sat - dva kasnije).

no, Braja je pitao šta uzimati odmah nakon treninga, pa sam se ja u predhodnom odgovoru i koncentrisao na te namirnice.

takođe ima i puno odličnih suplemenata koji potpomažu pravilnom hranjenju organizma, oporavku mišića i sl.


Fala vi Doc.

Ranije dok sam isao u teretanu dolazio je jedan tip, dzudista, bio je gradjen ko super heroj, imao je v torzo toliko da je pomalo licio na letecu vevericu. A izdefinisan do bola, od dzudoa su mu stomak i ledja imali vrhunsku definiciju, kunem se ako mu se nisu ocrtavali i medjurebarni. Kasnije otisao u ameriku da sljaka glupe poslove posto nije mogao ovde da se snadje normalno.

On je nosio med sa sobom na trening u teglici, i odmah cim udje u svlacionicu posle treninga uzimao je par kasicica. Toliko je pasio na ishranu i vezbanje da su ga zajebavali da navija alarm na sat vremena da bi ravnomerno spavao nocu na obe strane.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:55 07.01.2016

Re: 50/100

EDIT: za Braju muzički dobar jutar

Ау. Мањифик...

Пробудио сам се мало после пет.
Ићи ћу после у шетњу по Ушћу.
У Новом јануар уме да буде прелеп, сунчан и плав.
docsumann docsumann 10:04 07.01.2016

Re: 50/100

i sam sam poznavao neke džudiste, što ti kažeš, superherojske građe.

a dok sam trenirao vaterpolo, zimske pripreme bi obično odrđivali u Kolašinu, gdje je godinama za redom dolazila na pripreme džudo reprezentacija SFRJ.
brate, kakvih je mrga tamo bilo. one srednje kategorije oko 80 kg su najupečatljiviji po tom nekom muskuloznom aspektu.
s nekima smo se baš dobro skontali.

sjećam se jednom kad smo tamo dolazili kao kadeti, upoznali smo se sa jednim reprezetativcem (taj tip oko 70-80kg čistih mišića) kome smo bili interesantni zbog naših plivačica, koje su takođe bile s nama na pripremama.
uveče bi mi pravili neke male žurke u holu hotela. par nas se ložilo na brejk dens i prilično ga dobro radili, msm onaj stojeći dio (electric boogy). e kad je ovaj lik krenuo da "pleše" onaj program na tlu, bez ikakvog predznanja, na suvu silu, sve stojevi na ruke, prebacivanja, vrćenja, šou totalni ... upotpunio nam program skroz
docsumann docsumann 10:18 07.01.2016

Re: 50/100

Predrag Brajovic
Случајно знам за Хрвате, неки моји познаници продају им грит.
Како год, не иде бродоградилиште усред туристичке зоне.
Да ли је неко почео да ради ремонт јахти тамо?


remont jahti?
uh, misim čak i ako se bude radio da će ga obavljati neka renomirana firma iz inostranstva.
malo će se tu ovajditi naš kadar. eventualno vozači, obezbjeđenje, možda dizaličari (?) ... ništa za VKV radnike, tehničare, inžinjere, bar kako sad stvari stoje.

a ovo u vezi turizma i brodoremonta, baš i ne stoji.
recimo u Rio DeŽaneiru, brodogradilište je u samom zalivu. to mi pričali drugovi pomorci.
pa u Dubaiju, čuveni Dubai Dry Docks, jedno od najvećih remontnih brodogradilišta u ovom dijelu svijeta je na samo 15-ak kilometara
do famoznog BURJ AL ARAB, i to na istoj obali.

tako da primjenom odgovarajućih ekoloških standarda, čistih tehnologija, sve se da uskladiti.
tadejus tadejus 10:22 07.01.2016

Re: 50/100

inco
Ako bi se još napravio presek po godinama, smeo bih da se kladim da je procenat vežbača iz čisto estetskih razloga preko 90% kod mlađih od 60 godina - tj. da postoji korelacija između funkcionalnosti genitalija i želje za boljim izgledom, odnosno između razumevanja sopstvene telesne deterioracije i blizine groba i želje za boljim zdravljem. Uprošćeno, bolje izgledaš - više (se) jebeš; boljeg si zdravlja - duže živiš; prioriteti se menjaju s godinama, al' period u kome je ovo prvo važnije je značajno duži.



e a ja se ne slažem sa ovim dijelom tvog teksta, a ostatak pohvaljujem..

populacija od nekih 30 do 45, 50 sigurno ne vježba da bi jebala (da upotrjebim tvoju sažetu a preciznu definiciju)..
to su mahom ljudi sa poslom ili dva, djetetom ili dva, bolom u leđima, kostima, glavama.. i jebanje im sigurno nije prioritet kad se odluče da ulože trud i vrijeme u vježbanje tijela..
cjenim da poslije 50 motiv broj jedan i dalje ostaju razni bolovi više nego potencijalno jebanje ali ajde.. nek bude da je možda i drugačije za tu populaciju..
populacija do neke 30-te..šta znam.. moguće da si tu više u pravu mada je opet ne bih rekla da ih 90% vježba samo da bi bilo privlačno potencijalnim seksualnim partnerima..
emsiemsi emsiemsi 10:30 07.01.2016

Re: 50/100

tadejus
inco
Ako bi se još napravio presek po godinama, smeo bih da se kladim da je procenat vežbača iz čisto estetskih razloga preko 90% kod mlađih od 60 godina - tj. da postoji korelacija između funkcionalnosti genitalija i želje za boljim izgledom, odnosno između razumevanja sopstvene telesne deterioracije i blizine groba i želje za boljim zdravljem. Uprošćeno, bolje izgledaš - više (se) jebeš; boljeg si zdravlja - duže živiš; prioriteti se menjaju s godinama, al' period u kome je ovo prvo važnije je značajno duži.



e a ja se ne slažem sa ovim dijelom tvog teksta, a ostatak pohvaljujem..

populacija od nekih 30 do 45, 50 sigurno ne vježba da bi jebala (da upotrjebim tvoju sažetu a preciznu definiciju)..
to su mahom ljudi sa poslom ili dva, djetetom ili dva, bolom u leđima, kostima, glavama.. i jebanje im sigurno nije prioritet kad se odluče da ulože trud i vrijeme u vježbanje tijela..
cjenim da poslije 50 motiv broj jedan i dalje ostaju razni bolovi više nego potencijalno jebanje ali ajde.. nek bude da je možda i drugačije za tu populaciju..
populacija do neke 30-te..šta znam.. moguće da si tu više u pravu mada je opet ne bih rekla da ih 90% vježba samo da bi bilo privlačno potencijalnim seksualnim partnerima..

Ниси у праву !
Јебање је први и најважнији покретач већине активности које људи раде.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:34 07.01.2016

Re: 50/100

docsumann
tako da primjenom odgovarajućih ekoloških standarda, čistih tehnologija, sve se da uskladiti.

Уверен сам да је тако.
Наравно, овде се уплео лични интерес, који је утемељено могуће бранити општим и стратегијом развоја.
Знаш и сам да је Тиват постао општина са највећим платама у ЦГ.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:36 07.01.2016

Re: 50/100

nek bude da je možda i drugačije za tu populaciju.

Мушкарци су вечити дечаци
milisav68 milisav68 12:11 07.01.2016

Re: 50/100

tadejus


Blago tvom čoveku.

Jel` si čula nekad za ovo:

"Daj bože da ti se desi ono što ti misli žena, a ne daj bože ono što ti misli majka".
tadejus tadejus 13:46 07.01.2016

Re: 50/100

milisav68

Blago tvom čoveku.Jel` si čula nekad za ovo:"Daj bože da ti se desi ono što ti misli žena, a ne daj bože ono što ti misli majka".


evo sad sam ga pitala i on kaže taman posla draga, ja to da bih tebi duže trajao..
dobro, za vas muškadine ne garantujem ali žene zaista rijetko vježbaju zbog seksa..
u te svrhe drže dijetu..
koja se odluči da vježba, pogotovo ako je u tome istrajna, slaba šansa je da je seks motiv
milisav68 milisav68 16:27 07.01.2016

Re: 50/100

tadejus
evo sad sam ga pitala i on kaže taman posla draga, ja to da bih tebi duže trajao..


dobro, za vas muškadine ne garantujem ali žene zaista rijetko vježbaju zbog seksa..
u te svrhe drže dijetu..
koja se odluči da vježba, pogotovo ako je u tome istrajna, slaba šansa je da je seks motiv

Pa nije direktno, ali indirektno jeste.

Vežbaš da bi se osećao(la) i izledao(la) lepše/bolje, pa si samim tim privlačniji i za druge.

I nisu sve vežbe iste i za svakoga, neko šeta, neko vozi biciklu, neko ide u teretanu.A neko radi neke vrste fizičkih poslova pa mu vežba i ne treba.

Tako je i dijeta često u kombinaciji sa nekom vrstom vežbi.
angie01 angie01 16:40 07.01.2016

Re: 50/100

decaci vs devojcice
natasavb natasavb 11:00 09.01.2016

Re: 50/100

potpuno se slažem da je osnovni, bolje reći preovlađujući razlog, bavljenja rekreativaca nekom od fizičkih aktivnosti - estetika.



Devojčice



i dečaci.

docsumann docsumann 13:44 09.01.2016

Re: 50/100

od silne analitičnosti i sofisticiranih pristupa, zaboravih na jednu sjajnu, široko odomaćenu, i svima nam dragu namirnicu, a idealnu za postworkout konzumiranje - čokoladno mlijeko!



dakle, sve u jednom pakovanju - proteini+prosti ugljeni hidrati, i to u tečnom, lako apsorcijabilnom stanju.
ne bojte se za višak kalorija. neposrno nakon treninga mnogo je manja mogućnost nagomilavanja masnih naslaga uslijed zašećerene hrane i ekstrra kalorija.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:38 09.01.2016

Re: 50/100

prvo, doručak za šampione je omlet. tako misli i 007.


šta uzimati odmah nakon treninga

šta bi preporučio nekome ko je osetljiv na gluten i ima insulinsku rezistenciju (dakle, kajne griz i zob, kajne crni 'leba, kajne med i banane, a boga mi i kajne gmo soja protein, enivej kajne sve što je u listi visokog GI...) odmah posle treninga? jogurt, voćni jogurt (običan jogurt u koga naguraš samo sveže maline, npr), kotidž čiz, orasi..?
docsumann docsumann 21:46 09.01.2016

Re: 50/100

prvo, doručak za šampione je omlet. tako misli i 007.


doručak šampiona se uvijek sastoji od proteinskog i energetskog dijela. omlet sa dodac ima (ja ću se ograničit na sir i pečurke) spada u prvi segment, a zob, griz, integralni hleb, sušeno i koštunčavo voće u onaj energetski.


jogurt, voćni jogurt (običan jogurt u koga naguraš samo sveže maline, npr)


može, i sam ga često upražnjavam (bolje selfmade, nego kupovni)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:57 09.01.2016

Re: 50/100

(bolje selfmade, nego kupovni)

jedino i uvek takav, selfmade.

misliš da u taj energetski deo omleta nije dovoljno da ga se napravi na puteru, pa onda ne mora zob/koštunjavo/sušeno voće? najbolji je kad zaluta i malo slaninice. ona je ta jedinstvena kombinacija proteina i energije.
docsumann docsumann 22:07 09.01.2016

Re: 50/100

misliš da u taj energetski deo omleta nije dovoljno da ga se napravi na puteru, pa onda ne mora zob/koštunjavo/sušeno voće? najbolji je kad zaluta i malo slaninice. ona je ta jedinstvena kombinacija proteina i energije


kod energetskog bilansa u ishrani nije bitna samo ukupna količina kalorija koju uneseš već i njihovo porjeklo, tj. izvor.

zobena kaša, integralna tjesta, komplelsni ugljeni hidrati uopše imaju daleko bolju stopu apsorcije, polako i postupno otpuštaju energiju, što je jako bitno kad treba vršiti naporni rad duže vrijeme.
prosti UH se brzo apsorbuju i stavljaju organizmu na raspolaganje, pa ako se ne iskoriste u tom kratkom periodu kad je njhova energija dostupna, ona se skladišti u vidu masnih rezervi, odnosno narodski rečeno - sala.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:34 09.01.2016

Re: 50/100

kod energetskog bilansa u ishrani nije bitna samo ukupna količina kalorija koju uneseš već i njihovo porjeklo, tj. izvor.

zobena kaša, integralna tjesta, komplelsni ugljeni hidrati uopše imaju daleko bolju stopu apsorcije, polako i postupno otpuštaju energiju, što je jako bitno kad treba vršiti naporni rad duže vrijeme.
prosti UH se brzo apsorbuju i stavljaju organizmu na raspolaganje, pa ako se ne iskoriste u tom kratkom periodu kad je njhova energija dostupna, ona se skladišti u vidu masnih rezervi, odnosno narodski rečeno - sala.

sve ja to znam, ali kao što rekoh, kajne gluten, i visoki GI. može kinoa, koja ima dosta proteina a malo uh, mogu riža i kukuruz, ali su su visko na GI listi, pa računam da mi puter ili maslinovo može nadoknaditi tu energiju koju ti dobijaš iz žitarica, obaška blitva i praziluk/brokolić/tikvica koji trpam u jaja.
docsumann docsumann 22:40 09.01.2016

Re: 50/100


krompir, pirinač, koštuničavo voće?.... stvarno ne znam gdje sve ima glutene, a koje su namirnice gluten free.
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:43 10.01.2016

Re: 50/100

(ja ću se ograničit na sir i pečurke)

Ма може и само печурке.
emsiemsi emsiemsi 08:03 10.01.2016

Re: 50/100

BebaOdLonchara

...
sve ja to znam, ali kao što rekoh, ...

Паметница !
docsumann docsumann 11:20 07.01.2016

kultni gym-ovi


Zatim dolazi era teretana koja još uvek traje.


na svijetu postoje hiljade teretana. u neke je uložen silan novac i postavljene sve one najmodernije sprave koje samo što same ne vježbaju ... no, svega par gym-ova je vremenom steklo poseban, kultni status među vježbačim i profesionalcima i amaterima.

prje svega Meka bodibildinga - Gold's Gym na Venice Beach-u. tamo gdje su stvarane zlatne godine bb-a sedamdesetih prošlog vijeka.
i njen čuveni logo:





Jakabol Gym na Islandu, znan kao Gnijezdo Džinova. osnovao je Jon Pol Sigmarson, 4xWSM, legendarni islandski snagator.
poslije njega su generacije moćnih ostrvljana vježbale u njoj, uključujući i današnjeg giganta Thor Bjornsona.
Jakobol nema veze sa savremenim fensi teretanama. više liči na neko skladište građevinskog materijala, samo čelik i beton.



i za kraj, teretana koja svoju slavu vuče još iz sovjetskih dana, a u kojoj danas treniraju najbolji ruski strongmani i powerlifteri.

jedi-knight jedi-knight 11:31 07.01.2016

...

Po mom ukusu

EXOS


Mike Boyle TC
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:47 07.01.2016

Re: ...

Mike Boyle TC није класични gym?
docsumann docsumann 12:52 07.01.2016

Re: ...

Predrag Brajovic
Mike Boyle TC није класични gym?


liči na salu za fizičke pripreme igrača američkog fudbala.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:58 07.01.2016

Re: ...

Били су ми другари у Њујорку у неком џиму, радили, суперфенси, где персонални тренер је до 200 долара по тренингу, ако сам добро упамтио, а џим изгледа бајословно. Цигла, ковано гвожђе, подашчани под, кавези за бокс, кожне софе, кафе феноменалан ово-оно... Не могу да се сетим имена, убих се. Циглана и зграда.
jedi-knight jedi-knight 13:20 07.01.2016

Re: ...

Re: ...
Mike Boyle TC није класични gym?


Tako izgleda pravi gym.
Po onim kriterijumima koje ja ovde zagovaram
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:29 07.01.2016

Re: ...

jedi-knight
Re: ...
Mike Boyle TC није класични gym?

Tako izgleda pravi gym.
Po onim kriterijumima koje ja ovde zagovaram.

Да, тако некако сам и схватио.
Разликовна обликовна сила дворане јесте -- шта је функција вежбања. Ти имаш на то свој поглед, Докс свој... А и остали вежбачи, опет, своје. И кад се гледа једна путања, она основна, ти си неприкосновено у праву. Но, кад скренеш с путељка -- онда се укажу сви остали.
jedi-knight jedi-knight 13:35 07.01.2016

Re: ...

Но, кад скренеш с путељка -- онда се укажу сви остали.


И ја то веома поштујем. Важно је имати праву информацију, а онда свако своју музику бира


jedi-knight jedi-knight 13:51 07.01.2016

Iza svega...

bi trebalo da stoji neka nauka, a ne nagon ili biznis plan
petargli petargli 14:15 07.01.2016

Re: Iza svega...

bi trebalo da stoji neka nauka, a ne nagon ili biznis plan

ne retko, iza nauke su upravo nagon i/ili "biznis" plan ...
jedi-knight jedi-knight 14:47 07.01.2016

Re: Iza svega...

Re: Iza svega...
bi trebalo da stoji neka nauka, a ne nagon ili biznis plan

ne retko, iza nauke su upravo nagon i/ili "biznis" plan ...


Ok, da dodam i pojam - ekološki, kao ključnu reč
petargli petargli 14:56 07.01.2016

Re: Iza svega...

jedi-knight
Re: Iza svega...
bi trebalo da stoji neka nauka, a ne nagon ili biznis plan

ne retko, iza nauke su upravo nagon i/ili "biznis" plan ...


Ok, da dodam i pojam - ekološki, kao ključnu reč

Ako pravilno citam, ekoloski=moralno/eticki, to mu se na kraju nekako svede na pojedinca ... Obrni, okreni, sve se to vrti u krug - pocinje i zavrsava se na individualnom planu :)
jedi-knight jedi-knight 15:22 07.01.2016

Re: Iza svega...

Re: Iza svega...
jedi-knight
Re: Iza svega...
bi trebalo da stoji neka nauka, a ne nagon ili biznis plan

ne retko, iza nauke su upravo nagon i/ili "biznis" plan ...


Ok, da dodam i pojam - ekološki, kao ključnu reč

Ako pravilno citam, ekoloski=moralno/eticki, to mu se na kraju nekako svede na pojedinca ... Obrni, okreni, sve se to vrti u krug - pocinje i zavrsava se na individualnom planu :)


Ne. Ekologija se bavi okruženjem, životnom sredinom i s tim u vezi opštim uticajem na zdravlje. Nije odluka pojedinca da promoviše neki koncept vežbanja u skladu sa njegovim moralnim normama, već sa opštim. Krosfit bi, na primer, "ladno" mogao da se proglasi rizičnom vrstom vezbanja sa upozorenjem na ulazu da moze ozbiljno da naudi vasem zdravlju...
petargli petargli 15:46 07.01.2016

Re: Iza svega...

jedi-knight
Ne. Ekologija se bavi okruženjem, životnom sredinom i s tim u vezi opštim uticajem na zdravlje.

posto si stavio ekoloski u italic, mislio sam da rec ima preneseno znacenje ... :)

jedi-knight
Nije odluka pojedinca da promoviše neki koncept vežbanja u skladu sa njegovim moralnim normama, već sa opštim.

ok, ali i sam priznajes da se tu radi o polju koje nije definisano (razni koncepti vezbanja itd) i vrlo tesko moze da bude kontrolisano nekim cvrstim regulacionim pravilima, sto dovodi do toga da su moralne norme pojedinca vrlo bitne u celoj toj prici ...

jedi-knight
Krosfit bi, na primer, "ladno" mogao da se proglasi rizičnom vrstom vezbanja sa upozorenjem na ulazu da moze ozbiljno da naudi vasem zdravlju...

mozda, ali treba da prodje vreme dok se to desi ... znajuci kako to funkcionise na zapadu, nazalost, prvo treba da se dese neke zrtve, pa tek onda da se pokrene kampanja i da se stvar okarakterise kao opasna po zdravlje ...
jedi-knight jedi-knight 22:36 07.01.2016

Re: Iza svega...

vrlo tesko moze da bude kontrolisano nekim cvrstim regulacionim pravilima


Ovo je, na zalost tacno

sto dovodi do toga da su moralne norme pojedinca vrlo bitne u celoj toj prici ...


Pre toga dolaze njegove kvalifikacije i tu je moguce uvesti pravila. Na primer, po vazecem zakonu, svaki trener bi morao da ima plan i program za svakog sportistu koga trenira. U teoriji, inspektori bi mogli da udju u svaku teretanu, klub ili studio i zatraze plan i program vezbanja za svakog ko tu dolazi. Nesto kao istorija bolesti i nalaz lekara. I sve sto se desava, desava se u tim okvirima uz korakciju i pracenje, naravno, ali sve mora da bude zabelezeno.
I ukoliko dodje do neke povrede, moglo bi da se diskutuje da li je trener napravio gresku u planiranju ili sprovodjenju treninga. Tu postoje i pravila bezbednosti, od zastitne opreme do asistencije trenera. Na primer, ako neko radi nabacaj, pa izgubi ravnotezu, padne i polomi ga teg, postoje jasna pravila gde je doslo do greske: od toga koliko je tehnicki neko bio obucen, do toga gde je stajao trener, koliko je prostora bilo ispred, iza ili sa strane, da li je neko bio u vidnom polju vezbaca ( da li se neko setao, pricao telefonom, radio drugu vezbu it'd )...
U teoriji.
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:41 07.01.2016

Потпиши ту за годину дана, па дођи догодин

Био је скоро напис у Њу Јорк Тајмсу о бизнис моделу теретана.

Наиме, модел се своди на то да што више чланова редовно плаћа, али и редовно не долази на тренинге.

Чини ми се да су за једну теретану израчунали да је просечна посета чланове коштала 37 долара (укупна претплата подељена са бројем посета за све чланове = 37 долара) и да би све те људе, у просеку, јефтиније коштало да су се определили за "скупљу" варијанту плаћања по свакој посети.
jedi-knight jedi-knight 15:03 07.01.2016

Re: Потпиши ту за годину дана, па дођи догодин

Наиме, модел се своди на то да што више чланова редовно плаћа, али и редовно не долази на тренинге.


Potreban je, dakle, motiv. Ovo sada nema veze sa biznisom, ali moze da utiče na učestalost dolazaka.

Kao što kod lekara ne idemo bez preke potrebe, tako se ni svojim telom ne bavimo dok kako-tako funkcioniše. Održavanje sistema za kretanje je važnije od održavanja noktiju recimo, ili obrva. Kada se poremeti funkcija kretanja, bilo da je u pitanju bol u leđima, vratu ili kolenima, postajemo medicinski problem iako vecina trazi resenje u fitnesu. A fitnes prihvata sve koji su spremni da plate.
"Boli me kičma, koje vežbe da radim?"
"Imam rešenje za vas."- obično se pojavi neki trener sa gugl ili jutjub diplomom, sarmantnim pristupom i dobrim bicepsima. Nema veze što je takvo rešenje u većini slučajeva gašenje vatre benzinom. Čovek nije kriv, ne zna šta radi. Umesto na kurs za manikira, otišao je na kurs za fitnes trenera.
Fitnes industriju najviše razvijaju ljudi bez adekvatnog obrazovanja, ali sa dobrim smislom za biznis. Tu je moja kritika najviše usmerena, ne o pojavi da mnogo ljudi učestvuje u različitim programima vežbanja. Programi nisu ekološki !

marco_de.manccini marco_de.manccini 16:43 07.01.2016

Re: Потпиши ту за годину дана, па дођи догодин

Да, на ту мотивацију кратког даха бизнис модел управо и рачуна. Ако сам добро упамтио, једна од тих тератана има капацитет од 300 чланова, ако би сви они редовно долазили, али има 2000 чланова, јер многи не долазе никад, а и м,ноги други се не претргну. И тако већина чланова субвенционише оних неколико који стално висе у теретани.
manituu manituu 15:30 07.01.2016

diplome i licence

U nasoj zemlji ne postoji zakonom propisano neophodno licenciranje fitnes/personalnih trenera, tako da trenerom moze da se nazove svako..
ali nije istina da oni koji imaju neku diplomu, mogu da je dobiju posle zavrsenih 2-3 nedelje kursa...
kursevi ( medjunarodno priznati), traju daleko duze, i tu se uci i fiziologija, i anatomija, biomehanika,antropomotorika, antropometrija, osnovi nutricionizma, sportska medicina, prevashodno najcesce moguce povrede i kako ih izbeci, i hronicne nezarazne bolesti..i naravno, razne tehnike grupnih i individualnih treninga...
tako, da nije to bas sve tako jednostavno kao sto ti pricas, ali je problem sto sad, u nasim teretanama po srbiji, moze da radi bilo ko....
da postoji centralni registar licenci, kao u vecini drzava sveta, ne bi to bilo bas tako neozbiljno...naravno, uvek postoje ljudi koji rade onako kako misle da je najbolje, tj. sto brze do rezultata klijenta, ali donekle su i pritisnuti klijentovim zeljama, koje poticu od opste neobrazovanosti stanovnistva u ovom polju, i medijskih clanaka tipa- smrsala 20 kila za 2 nedelje, i sad je do jaja picka....

btw, radio sam pre nekoliko nedelja jednu anonimnu anketu u jednoj beogradskoj teretani, na uzorku od 30 ispitanika, a tema je bila- suplementacija kod sportista rekreativaca...iako je uzorak prilicno mali, iznenadilo me je da na pitanje da li koriste bilo kakve suplemente, 17 ljudi je odgovorilo da ne, a pozitivno samo 13...
i na ostala pitanja su bili prilicno interesantni odgovori, npr. na pitanje da li su suplementi u danasnjem, brzom, nacinu zivota, neophodan dodatak ishrani, 19 ih je odgovorilo da nisu, od cega od onih koji ih koriste, polovina je odgovorila da nisu potrebni...takodje, razlozi koriscenja su najcesce povecanje telesne mase ( skoro svi koji ih koriste), ali na pitanje da li smatraju da preterana upotreba moze dovesti do negativnih posledica po zdravlje, njih 26 je odgovorilo pozitivno..
interesantno u sv. slucaju, izgleda da neki ipak ne veruju farmaceutskoj mafiji, i zele na prirodan nacin da dodju do rezultata...ili su lagali :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:41 07.01.2016

Re: diplome i licence

interesantno u sv. slucaju, izgleda da neki ipak ne veruju farmaceutskoj mafiji, i zele na prirodan nacin da dodju do rezultata...ili su lagali :)

Ово је зезнуто питање. Ено, и Докс користи суплементе. Вероватно има суплемената и суплемента.

Такође, што је то природан начин? Да би добијао масу, требују ти протеини. Мислим да у озбиљном тренингу ти треба 150 грама протеина дневно. То је, рецимо, 20 јаја, за толику количину протеина. Или, око пола киле меса, исто толико белог пилећег... И онда ти преостаје сурутка. Зашто она није природна?
jedi-knight jedi-knight 15:55 07.01.2016

Re: diplome i licence




ali nije istina da oni koji imaju neku diplomu, mogu da je dobiju posle zavrsenih 2-3 nedelje kursa...
kursevi ( medjunarodno priznati), traju daleko duze, i tu se uci i fiziologija, i anatomija, biomehanika,antropomotorika, antropometrija, osnovi nutricionizma, sportska medicina, prevashodno najcesce moguce povrede i kako ih izbeci, i hronicne nezarazne bolesti..i naravno, razne tehnike grupnih i individualnih treninga...


Daj mi primer. Moja saznanja su drugacija. To o cemu ti pricas je program Fakulteta za Sport.
Doduse, cuo sam za neke licence koje izdaju raznorazna fitnes udruzenja, ali to su po saznanjima koja imam, samo komercijalni kursevi za naplacivanje clanarina. Mozda gresim.
Hajde da uzmemo neki ozbiljan primer.
U US, postoje programi na fakultetima koji se zovu Athletic training. Necu da pominjem programe kao sto su: Biomechanics, Kinesiology, Motor control and learning, Exercise physiology itd, vec cisto program gde se stice zvanje Sportskog trenera. Tokom cetvorogodisnjih studija nemaju niti jedan cas u sali vec dva kursa iz fizike, dva iz matematike, hemije, molekularne biologije itd. Konkurencija je takva da upisuju posvecenici sa visokim prosekom iz srednje skole. Tek po zavrsetku studija imaju dodatne kurseve gde uce razlicite tehnike, odnosno metode vezbanja i sticu licence da samostalno rade.
Postoji i nacin da neko ko nije zavrsio taj fakultet postane strength&conditionig coach. Imaju nacionalno udruzenje NSCA, koje izdaje razlicite sertifikate za porseonalne ili S&C trenere. Da bi aplicirao za sticanje ovih licenci, potrebno je da imas zavrsen fakultet, bilo koji, a onda ulazis u program koji je toliko ozbiljan da je potrebno mozda godinu dana paklenog rada da bi se polozio ispit. Teoretska osnova iz razlicitih naucnih disciplina je veoma duboka, dakle ne stoji biomehanika formalno, vec se ozbiljno izucava. Sa tom licencom ides i radis u teretani, sa zavrsenim fakultetom ides u NBA, NFL i slicno. Kineziologija, biomehanika, motorna kontrola itd su programi za one koji se dalje bave naukom...
jedi-knight jedi-knight 16:00 07.01.2016

Re: diplome i licence

Мислим да у озбиљном тренингу ти треба 150 грама протеина дневно.


I ja mislim da, u ozbiljnoj recenici, pridevi i imenice ne treba bas uvek da se slazu u rodu, broju i padezu

EDIT: Zavisi sta je cilj treninga, odnosno koji je kontekst.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana