Gradjanske inicijative| Hobi

Copyright i Javni servis

uros_vozdovac RSS / 08.01.2016. u 13:32

Već par dana traje rat između korisnika YouTube u zaštitnika copyrighta RTS-a, oko Kesićevog kuvanja klin čorbe.
Neću se baviti ko je tačno zaštitnik Copyright-a koliko Javni servis tačno košta ta zaštita, a začudo - neću se baviti ni tehnologijom kako se tačno to radi i kako prepoznaju da je video ili isečak iz originalnog videa pod copyriight-om.

Tema za danas je odakle uopšte RTS-u copyright? Ukoliko to jeste javni servis, ukoliko jeste "vlasništvo svih građana Srbije" ukoliko treba da damo 150 dinđži mesečno onda je taj copyright najmanje naš. Autori su tu da rade za platu, svoja autorska prava da izvole da prenesu na sve nas i onda...
I onda na YouTube i svim tjubovima interneta da veselo šerujemo šta nam padne na pamet od programa RTS-a.
Ili tako ili da nas ne cimaju za 150 dindži.

Tagovi



Komentari (150)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tetris tetris 13:48 08.01.2016

lokalno vs. globalno

Copyright je lokalan a YouTube globalan. Nije fer da neko iz neke tamo Gane ili ko zna koje zemlje gleda RTS za koji Srblji plaćaju pretplatu
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:52 08.01.2016

Re: lokalno vs. globalno

tetris
Copyright je lokalan a YouTube globalan. Nije fer da neko iz neke tamo Gane ili ko zna koje zemlje gleda RTS za koji Srblji plaćaju pretplatu

jeah, ali odluka o tome treba li "onaj tamo iz Gane" da gleda da odluče vlasnici - građani Srbije. Ne menadžment :)
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 14:23 08.01.2016

Re: lokalno vs. globalno

jeah, ali odluka o tome treba li "onaj tamo iz Gane" da gleda da odluče vlasnici - građani Srbije. Ne menadžment :)



Ovaj gore - polubiser (zaista ne znam da li si ozbiljan za gore) i ovih par full blown bisera

Tema za danas je odakle uopšte RTS-u copyright?


Ukoliko to jeste javni servis, ukoliko jeste "vlasništvo svih građana Srbije" ukoliko treba da damo 150 dinđži mesečno onda je taj copyright najmanje naš.


to su biseri Pravo za Dummyije - osnovno izdanje ili za napredne Dummyije? ;> Ili možda iz Uputstvo o Radničkom Samoupravljanju za kafe kuvarice?

Elem, nema veze, jednostavno ću ceo ovaj blog da tretiram kao pandan Filipovim satirama o Taksi na brojilo, posebno zbog ovog dela "Autori su tu da rade za platu, svoja autorska prava da izvole da prenesu na sve nas i onda..." :))) i da zaključim da kakvi smo mi Englezi, taki nam je i Javni Servis ☻

PS - a propo tog lika koji je krenuo u Dispute, ok je što je našao način da "odblokira" video, ali - ako YouTube ne prihvati Fair Use practice ili šta je već naveo koa "razlog", posle neuspešnog Disputa, umeju da obrišu i sam nalog (jedino ne znam da li to zavisi od broja prethodnih "violationa" ili ne). Tako da je bolje ne čačkati mečke osim ako se ima dobra sačmarica za čačkanje
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 14:40 08.01.2016

Re: lokalno vs. globalno

i da zaključim da kakvi smo mi Englezi, taki nam i Javni Servis ☻


Nisam dakako mislio na Copyright deo (koji ne postoji samo u radničkom samoupravnom socijalizmu, a čak u stvari postoji i tamo ) nego an general    U to ime ... ;>>>

   

tj. (kada se klikne na play ☻)




uros_vozdovac uros_vozdovac 14:48 08.01.2016

Re: lokalno vs. globalno

Dont Fear The Reaper
jeah, ali odluka o tome treba li "onaj tamo iz Gane" da gleda da odluče vlasnici - građani Srbije. Ne menadžment :)



Ovaj gore - polubiser (zaista ne znam da li si ozbiljan za gore) i ovih par full blown bisera

Tema za danas je odakle uopšte RTS-u copyright?


Ukoliko to jeste javni servis, ukoliko jeste "vlasništvo svih građana Srbije" ukoliko treba da damo 150 dinđži mesečno onda je taj copyright najmanje naš.


to su biseri Pravo za Dummyije - osnovno izdanje ili za napredne Dummyije? ;> Ili možda iz Uputstvo o Radničkom Samoupravljanju za kafe kuvarice?

Elem, nema veze, jednostavno ću ceo ovaj blog da tretiram kao pandan Filipovim satirama o Taksi na brojilo, posebno zbog ovog dela "Autori su tu da rade za platu, svoja autorska prava da izvole da prenesu na sve nas i onda..." :))) i da zaključim da kakvi smo mi Englezi, taki nam je i Javni Servis ☻

PS - a propo tog lika koji je krenuo u Dispute, ok je što je našao način da "odblokira" video, ali - ako YouTube ne prihvati Fair Use practice ili šta je već naveo koa "razlog", posle neuspešnog Disputa, umeju da obrišu i sam nalog (jedino ne znam da li to zavisi od broja prethodnih "violationa" ili ne). Tako da je bolje ne čačkati mečke osim ako se ima dobra sačmarica za čačkanje

Provalio si me :) hoću dosolim jednu raspravu oko pretplate :)

Elem copyright i javni servis jeste legitimna rasprava, pogotovo u doba dok se RTS finansira iz budžeta.
HRT to ipak radi malčice drugačije, kad smo kod hint-a.
Uprkos tome što se ne finansiraju iz budžeta
blogovatelj blogovatelj 02:49 09.01.2016

Re: lokalno vs. globalno

Provalio si me :) hoću dosolim jednu raspravu oko pretplate :)


Zasto onda nisi napisao blog o tome?
Blago Vucicu kad ste mu vi opozicija.
Pa covece, dovoljno je pustiti Kesicev snimak na nekom kompjuteru, napraviti video snimak Kesica sa ekrana tog kompjutera, pa RTS nece imati pravo kopirajta.
Ali ne, vi ste u svom ludilu odlepili da treba da se pisti I vristi da ne postoji sloboda govora, sto je van pameti. Ja da sam Vucic, sve vas opozicionare bih pustio na RTS, to je siguran nacin da se on dokopa vlasti posle narednih izvbora.
Da ne bude zabune, ti si Uki prva liga opozicionar u poredjenju sa ostatkom ekipe.
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:06 09.01.2016

Re: lokalno vs. globalno

blogovatelj
Provalio si me :) hoću dosolim jednu raspravu oko pretplate :)


Zasto onda nisi napisao blog o tome?
Blago Vucicu kad ste mu vi opozicija.
Pa covece, dovoljno je pustiti Kesicev snimak na nekom kompjuteru, napraviti video snimak Kesica sa ekrana tog kompjutera, pa RTS nece imati pravo kopirajta.
Ali ne, vi ste u svom ludilu odlepili da treba da se pisti I vristi da ne postoji sloboda govora, sto je van pameti. Ja da sam Vucic, sve vas opozicionare bih pustio na RTS, to je siguran nacin da se on dokopa vlasti posle narednih izvbora.
Da ne bude zabune, ti si Uki prva liga opozicionar u poredjenju sa ostatkom ekipe.

Ma lako mi sa tehnikama izbegavanja, uostalom ima free software alata da pročisti bez tragova, ali nećemo danas o tehnici :)
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:51 08.01.2016

2.

Uostalom, smtram da RTS treba razoriti. Pošto RTS nikad neće biti BBC, koji će nam racq?



If I'll never see the English evergreens I'm running to
It's nothing to meet
It's nothing to see


Filip Mladenović Filip Mladenović 15:25 08.01.2016

Re: 2.

Da ponovim: da RTS nema ništa drugo u svojoj ponudi sem 3 RTS kanala (bivši RTS Digital), Radio Beograda 202 i 3 programa Radio Beograda sa direktnim prenosima iz Metropoliten opere, svaka para od 150 dinara RTV takse bi se isplatila.

Da ne govorim o tome da je RTS, kakav god bio sada, JEDINA medijska brana alavim, beskrupuloznim i amoralnim vlasnicima tzv. komercijalnih TV stanica sa nacionalnom frekvencijom.

Pa zar vam slučaj bačenih ploča Studija B nakon tzv. privatizacije ne govori jasno i ubedljivo da je KRETENIZACIJA gradjanstva i masovno obeshrabrivanje stanovništva PROJEKAT gazda naše stvarnosti i njihovih agenata u civilu zvanih političari!?

Uostalom, zar Kesićeva klin čorba nije najbolji argument u prilog RTS?
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:56 08.01.2016

Re: 2.

U mom slučaju, ta taksa bi se isplatila samo da ukinu RTS i da njihove emitore pretvore u moćne wi-fi zone, koje bi pokrivale čitavu teritoriju R.Srbije i šire i da svi imamo besplatan internet - a kako nemam tv ovde na selu, sad plaćam taksu za nešto što mi ne treba, ne vidim kako to ide u moj prilog?

+ ne smatram da je postojanje RTS neka viša potreba, kao i Zvezda i Partizan. Ko voli da ima to, neka plaća, stvar izbora - ne nametanja. Od svih stari za koje bih odvajao (bespogovorno) lovu je besplatno školstvo i zdravstvo, za sve.
blogovatelj blogovatelj 02:51 09.01.2016

Re: 2.

Pa zar vam slučaj bačenih ploča Studija B nakon tzv. privatizacije ne govori jasno i ubedljivo da je KRETENIZACIJA gradjanstva i masovno obeshrabrivanje stanovništva PROJEKAT gazda naše stvarnosti


Izvini, a sta bi ti radio sa tim plocama? Nisi cuo da na jedan hard disk sve te ploce mogu da stanu?
urbana_gerila urbana_gerila 03:41 09.01.2016

Re: 2.

blogovatelj
Pa zar vam slučaj bačenih ploča Studija B nakon tzv. privatizacije ne govori jasno i ubedljivo da je KRETENIZACIJA gradjanstva i masovno obeshrabrivanje stanovništva PROJEKAT gazda naše stvarnosti


Izvini, a sta bi ti radio sa tim plocama? Nisi cuo da na jedan hard disk sve te ploce mogu da stanu?





au, ja ne samo što čuvam ploče, nego ih i slušam!?


jbt, da li da prvo pobacam ploče ili knjige, za koje je potrebno još manje memorije - pre nego što se primeti koliki sam primitivac...


a možda, bre, da ih nekom poklonim(trojanski konj) ili prodam(navlaka - u humanitarne svrhe), pa da se, komifo, podsmevam onima koji ih udome, jer se - numeju na nobles podići...
blogovatelj blogovatelj 07:59 09.01.2016

Re: 2.

au, ja ne samo što čuvam ploče, nego ih i slušam!?


Krajnje ti je vreme da pređeš na kasete. Kupi Juga 89 godište, nakrcaj se kasetama, vozi i uživaj.
Hansel Hansel 10:06 09.01.2016

Re: 2.

Filip Mladenović
Da ne govorim o tome da je RTS, kakav god bio sada, JEDINA medijska brana alavim, beskrupuloznim i amoralnim vlasnicima tzv. komercijalnih TV stanica sa nacionalnom frekvencijom.

Pa zar vam slučaj bačenih ploča Studija B nakon tzv. privatizacije ne govori jasno i ubedljivo da je KRETENIZACIJA gradjanstva i masovno obeshrabrivanje stanovništva PROJEKAT gazda naše stvarnosti i njihovih agenata u civilu zvanih političari!?

Знаш ли нешто о плочама које је бацао Радио Београд? (Сетимо се и књига из 19. века које је бацила Народна библиотека Србије, иста она што има исту скраћеницу са Народном банком, што рече председник. ) Знаш ли нешто о папирној документацији коју је (без претходног скенирања) бацио РТС (ја сам, и не знајући за то, добио неки грејач купљен у радњи у Косовској, умотан у делове сценарија "На слово на слово" )?
Uostalom, zar Kesićeva klin čorba nije najbolji argument u prilog RTS?

Једна чорба не чини ручак.
urbana_gerila urbana_gerila 10:18 09.01.2016

Re: 2.

blogovatelj
au, ja ne samo što čuvam ploče, nego ih i slušam!?


Krajnje ti je vreme da pređeš na kasete. Kupi Juga 89 godište, nakrcaj se kasetama, vozi i uživaj.


da bi sarkazam imao logično utemeljenje, samim tim i učinak - ne smeš projektovati.
feliks.krul feliks.krul 14:38 09.01.2016

Re: 2.

FM>
Pa zar vam slučaj bačenih ploča Studija B nakon tzv. privatizacije ne govori jasno i ubedljivo da je KRETENIZACIJA gradjanstva i masovno obeshrabrivanje stanovništva PROJEKAT gazda naše stvarnosti i njihovih agenata u civilu zvanih političari!?


Ovo je totalna paranoja. Ne postoje nikakvi PROJEKTI. Problem je sto u Srbiji ne postoji neko ozbiljno trzsite za stare, koriscene ili antikvarne predmete jer se radi o relativno SIROMASNOJ zemlji.

I ne radi se o nikakvoj KRETENIZACIJI, ovako ja bilo uvek u Srbiji, a ono sto je bilo vredno na trzistu antikviteta i starina je naslo svoj put u inostranstvo gde se preprodaje.
Milan Novković Milan Novković 18:47 10.01.2016

Re: 2.

au, ja ne samo što čuvam ploče, nego ih i slušam!?


jbt, da li da prvo pobacam ploče ili knjige, za koje je potrebno još manje memorije - pre nego što se primeti koliki sam primitivac...

Na stranu vaše kreativno koškanje nego pošto si poznavao Branka sad si me podsetio na Pecu

Mi smo zajedno radili pa se mnogo i družili, njih dvojica jako mnogo, i Peca je pravio gramofone. Od £3.5K do £5K (nije tu bilo neke zarade, on je imao i do 50 podizvođačai dobavljača materijala).

Pošto je to radio iz ljubavi i izuzetno dobro voleo je i mnogo da priča o tome.

Nevezana priča, samo zato što volim da trolujem, je kako mu je glavni kupac davno bio jedan japanac kome je posao bio dovlačenje skupih stvari iz Evrope u Japan, kargo Boingom 747, Ferariji, Poršei, ..... i Pecini gramofoni. Jednom ga zove japanac da mu kaže kako dolazi da mu vidi fabriku, a fabrika mali stan, on CEO, žena šta već, tinejdžer sin isto tako.

Vezana priča se tiče kvaliteta muzike koja "izlazi" iz očuvane gramofonske ploče i dobrog gramofona, sa dobrim zvučnicima, iglom i ostalim.

Oni su imali te sajmove, u Londonu tada, valjda, jednom godišnje, gde se zakupi veliki hotel, blizu Heathrow aerodroma i razni proizvođači opreme iz celog sveta iznajme po sobu i promovišu svoju opremu puštajući muziku.

Jednom me odvede Peca i, ajd što mi je bio ortak, al mu je muzika zvučala bolje od soba sa 50K gramofonom, meni bila najbolja. On je bio jako spretan, donese izuzetno dobru iglu, jako kvalitetne zvučnike, sa elektrostatičkom komponentom, negde iz Kanade, zaboravio sam proizvođača, elektroniku od nekih francuza, jako dobru ali skromnu po ceni, a superiorno izabere muziku i skoro najveća gužva je bila u njegovoj sobi, a na desetine ih je bilo.

To je i nama amaterima neverovatno dobro zvučalo, a ima i teorijsku pozadinu: 44 kHz CD može, i to je teorija, pa "pohvata" "sve" do 22kHz. Ali "sve" je ovde pod značajnim navodnicima, na toj frekvenciji radi se samo o sinusoidama. Neki ETFovac bi rekao kako to nema veze pošto ionako čujemo samo do 20 kHz, preko 10 je već jako piskavo i mnogi ne čuju, ali, ....

... veeeliko ali, muzika nije sinusoida, iako je audio signal, teoretski, skup sinusoida našem telu nije tako lako "prodati" teorijske apstrakcije, Furijeove i ostae, nego ono "oseća" i boju koju dodaju i harmonici preko 20kHz, mi em ne čujemo samo ušima, nego ni uči nisu nešto preterano "teorijske", i nelinearne su, a sve iza ušiju još manje, kao što osećamo brujanje nečega ispod 50 Hz raznim delovima tela, celim telom i ušima još najmanje, bukvalno, a sa 44 kHz, sa 10 odabiraka signala čija je osnovna perioda 4.4 kHz, ni taj signal ne možeš uredno da predstaviš, u tako digitalnoj formi, kao što može ploča, koja je analogna.

Plus to sve, u digitalnom svetu, još D/A konvertor malo "zaokruži". 44 kHz ne može dobro da pohvata kukice i kvačice na 4.4 kHz osnovnom harmoniku kao što može gramofon. U opštem slučaju.

Pa, ako smo još i loše sreće, i elektronika nam sve to zaokruži uz izobličenje koje ima više parnih harmonika onda imamo i "efekat" kao i kod slušanja cevnih pojačala, koja nam zvuče lepše od poluprovodničkih iako unose više izobličenja od poluprovodničkih zato što unose više neparnih harmonika preko izobličenja, nama prijatnih, dok poluprovodnici (taka im fizika) unose više parnih, nama neprijatnih (ovo sam samo čitao onomad, nisam pokušavao i da razumem teoriju ispod toga). Naravno, sve se ovo pomera kako se pomeraju resursi raspoloživi za jedu ili drugu soluciju.

...itd, odlutah, ali i ja sam do sada najbolju muziku čuo sa Pecinih ploča - imao je on i kvalitetan CD+elektronika podsistem pa je nas "znalce" sa ETF-a relativno brzo ubeđivao i bez ovih sajmova, ali bi nam posle ubeđivanja uvek puštao ploče

Ne treba zaboraviti da ja ovde pričam o CD vs ploča razlikama, dok je mp3 i slično jedan prosto drugi, popularni svet.

Možda još samo ovo, izvinjavam se - evolutivno naša "integracija" sa zvukom po mnogo nivoa ide dublje od mnogih drugih, oči nam nisu pomagale u mraku, nos niz vetar, a zvuk je uvek pomagao da spasimo život. Plus i danas svašta čujemo u neartikulisanim delovima zvuka sagovornika, prosto imamo zastrašujuću sposobnost da prepoznajemo neautentično, ako nam je do toga i ako ne zaboravimo da imamo tu sposobnost.
emsiemsi emsiemsi 19:15 10.01.2016

Re: 2.

Milan Novković
au, ja ne samo što čuvam ploče, nego ih i slušam!?


jbt, da li da prvo pobacam ploče ili knjige, za koje je potrebno još manje memorije - pre nego što se primeti koliki sam primitivac...

Na stranu vaše kreativno koškanje nego pošto si poznavao Branka sad si me podsetio na Pecu

Mi smo zajedno radili pa se mnogo i družili, njih dvojica jako mnogo, i Peca je pravio gramofone. Od £3.5K do £5K (nije tu bilo neke zarade, on je imao i do 50 podizvođačai dobavljača materijala).

Pošto je to radio iz ljubavi i izuzetno dobro voleo je i mnogo da priča o tome.

Nevezana priča, samo zato što volim da trolujem, je kako mu je glavni kupac davno bio jedan japanac kome je posao bio dovlačenje skupih stvari iz Evrope u Japan, kargo Boingom 747, Ferariji, Poršei, ..... i Pecini gramofoni. Jednom ga zove japanac da mu kaže kako dolazi da mu vidi fabriku, a fabrika mali stan, on CEO, žena šta već, tinejdžer sin isto tako.

Vezana priča se tiče kvaliteta muzike koja "izlazi" iz očuvane gramofonske ploče i dobrog gramofona, sa dobrim zvučnicima, iglom i ostalim.

Oni su imali te sajmove, u Londonu tada, valjda, jednom godišnje, gde se zakupi veliki hotel, blizu Heathrow aerodroma i razni proizvođači opreme iz celog sveta iznajme po sobu i promovišu svoju opremu puštajući muziku.

Jednom me odvede Peca i, ajd što mi je bio ortak, al mu je muzika zvučala bolje od soba sa 50K gramofonom, meni bila najbolja. On je bio jako spretan, donese izuzetno dobru iglu, jako kvalitetne zvučnike, sa elektrostatičkom komponentom, negde iz Kanade, zaboravio sam proizvođača, elektroniku od nekih francuza, jako dobru ali skromnu po ceni, a superiorno izabere muziku i skoro najveća gužva je bila u njegovoj sobi, a na desetine ih je bilo.

To je i nama amaterima neverovatno dobro zvučalo, a ima i teorijsku pozadinu: 44 kHz CD može, i to je teorija, pa "pohvata" "sve" do 22kHz. Ali "sve" je ovde pod značajnim navodnicima, na toj frekvenciji radi se samo o sinusoidama. Neki ETFovac bi rekao kako to nema veze pošto ionako čujemo samo do 20 kHz, preko 10 je već jako piskavo i mnogi ne čuju, ali, ....

... veeeliko ali, muzika nije sinusoida, iako je audio signal, teoretski, skup sinusoida našem telu nije tako lako "prodati" teorijske apstrakcije, Furijeove i ostae, nego ono "oseća" i boju koju dodaju i harmonici preko 20kHz, mi em ne čujemo samo ušima, nego ni uči nisu nešto preterano "teorijske", i nelinearne su, a sve iza ušiju još manje, kao što osećamo brujanje nečega ispod 50 Hz raznim delovima tela, celim telom i ušima još najmanje, bukvalno, a sa 44 kHz, sa 10 odabiraka signala čija je osnovna perioda 4.4 kHz, ni taj signal ne možeš uredno da predstaviš, u tako digitalnoj formi, kao što može ploča, koja je analogna.

Plus to sve, u digitalnom svetu, još D/A konvertor malo "zaokruži". 44 kHz ne može dobro da pohvata kukice i kvačice na 4.4 kHz osnovnom harmoniku kao što može gramofon. U opštem slučaju.

Pa, ako smo još i loše sreće, i elektronika nam sve to zaokruži uz izobličenje koje ima više parnih harmonika onda imamo i "efekat" kao i kod slušanja cevnih pojačala, koja nam zvuče lepše od poluprovodničkih iako unose više izobličenja od poluprovodničkih zato što unose više neparnih harmonika preko izobličenja, nama prijatnih, dok poluprovodnici (taka im fizika) unose više parnih, nama neprijatnih (ovo sam samo čitao onomad, nisam pokušavao i da razumem teoriju ispod toga). Naravno, sve se ovo pomera kako se pomeraju resursi raspoloživi za jedu ili drugu soluciju.

...itd, odlutah, ali i ja sam do sada najbolju muziku čuo sa Pecinih ploča - imao je on i kvalitetan CD+elektronika podsistem pa je nas "znalce" sa ETF-a relativno brzo ubeđivao i bez ovih sajmova, ali bi nam posle ubeđivanja uvek puštao ploče

Ne treba zaboraviti da ja ovde pričam o CD vs ploča razlikama, dok je mp3 i slično jedan prosto drugi, popularni svet.

Možda još samo ovo, izvinjavam se - evolutivno naša "integracija" sa zvukom po mnogo nivoa ide dublje od mnogih drugih, oči nam nisu pomagale u mraku, nos niz vetar, a zvuk je uvek pomagao da spasimo život. Plus i danas svašta čujemo u neartikulisanim delovima zvuka sagovornika, prosto imamo zastrašujuću sposobnost da prepoznajemo neautentično, ako nam je do toga i ako ne zaboravimo da imamo tu sposobnost.

Јеботе патак !
Фурије је мала маца за тебе.
Milan Novković Milan Novković 19:28 10.01.2016

Re: 2.

Фурије је мала маца за тебе.

Takoe, mala maca za sve nas

Jednom sam ja primetio, u nešto istočnijem Londonu, kako uvek znam kad je lift u prizemlju, iako mu prilazim kroz hodnik iza ćoška, ništa se ne vidi i ništa se ne čuje.

Pa da proverim, pratio to jedno 10tak dana, i uvek pogodio.

Mislio sam da ću pare namlatiti kao parapsiholog, i bila bi to druga prilika, pošto mi je pre toga žena umela da skrene pažnju, kad se raspevam po kući, da sam mogao pare namlatiti kao izvođač.

Ona me je zezala, ljudi umeju da budu tako neozbiljni, pa sam i ovde ja posumnjao u šansu, al statistika je statistika, ozbiljno razmislio, pa otišao na internet, i naučio da mi svašta čujemo a što promakne "osnovnim" ušima, ovom prilikom frekvencije mnogo niže od 50 Hz
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:34 10.01.2016

Re: 2.

Хех... Српски Hi-Fi.
Ево садашњих српских звезда у производњи аудио уређаја, отац и син, Дејан и Зоран Добрин из Шапца, чудесно шта праве, у Србији се за њих и не зна -- а извозе у 40 земаља света!

DAYENS

Иначе, ја сам, осамдесетих, слуачејем имао изузетну аудио-опрему, бољу од већине тадашњих југословенских музичких студија, и дружио се са загриженим аудофилима, лудацима типа -- грамофон је у другој соби, да нема повратне спреге.
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:36 10.01.2016

Re: 2.

Predrag Brajovic
Хех... Српски Hi-Fi.
Ево садашњих српских звезда у производњи аудио уређаја, отац и син, Дејан и Зоран Добрин из Шапца, чудесно шта праве, у Србији се за њих и не зна -- а извозе у 40 земаља света!

DAYENS

Иначе, ја сам, осамдесетих, слуачејем имао изузетну аудио-опрему, бољу од већине тадашњих југословенских музичких студија, и дружио се са загриженим аудофилима, лудацима типа -- грамофон је у другој соби, да нема повратне спреге.

Grande serija je nešto najbliže Bang & Olufsen što sam čuo u životu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:49 10.01.2016

Re: 2.

Grande serija je nešto najbliže Bang & Olufsen što sam čuo u životu.

Ма, Dayens сада ради и чудеса, кућни музички системи са буџетом до 50.000 €. Иначе, дивни људи, и страсници свог посла. А ценама уопште нису отишли у небо -- оно што у Немачкој или Америци њихови дистрибутери продају за 1.200 евра овде ће се добити за заиста далеко мање новце. Углавном, мало могу да их нахвалим колико бих желео.
Kraja Kraja 23:57 10.01.2016

Re: 2.

...kad smo vec na domacem terenu, sredinom 80-tih je napravljen i korato one...
...dobro docekan napolju, serija tada jako mala...
...i danas na oglasima ima neprijatnu cenu...

Milan Novković Milan Novković 11:36 11.01.2016

Re: 2.

Predrag Brajovic
Хех... Српски Hi-Fi.
Ево садашњих српских звезда у производњи аудио уређаја, отац и син, Дејан и Зоран Добрин из Шапца, чудесно шта праве, у Србији се за њих и не зна -- а извозе у 40 земаља света!

DAYENS

Иначе, ја сам, осамдесетих, слуачејем имао изузетну аудио-опрему, бољу од већине тадашњих југословенских музичких студија, и дружио се са загриженим аудофилима, лудацима типа -- грамофон је у другој соби, да нема повратне спреге.

Meni je potpuno krminalno što se više ne piše/ne pišemo o takvim ljudima. A ima ih jako mnogo, priče su lepše i inspirativnije.

Potpuno je neverovatna naša opsesija negativnim, glupostima i svađama bez iole značajne osnove.

Jeste negativna strana "panic" strana, evolutivno, ima jaču pozitivnu povratnu spregu, brza ko zmija, onomad kidaj da te tiranosaurus ne pristigne i slični obrasci, al kako nam se to "spustilo" na neprijatno traćenje vremena na potpuno jeftino i nebitno je mali fenomen
Milan Novković Milan Novković 11:50 11.01.2016

Re: 2.

грамофон је у другој соби, да нема повратне спреге

A motor u trećoj, da se vibracije, ako već moraju donekle da se prenose preko kaiša, ne prenose olako i preko podloge

Evo ga i Pecin uradak - loša fotka al pošto je on u večnim lovištima ne znam kako da ga pitam gde da nađem bolju. Ovi Linux momci i devojke nikako da srede taj networking


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:13 11.01.2016

Re: 2.

A motor u trećoj, da se vibracije, ako već moraju donekle da se prenose preko kaiša, ne prenose olako i preko podloge

:)))))))))))))
Шалиш се? То је већ лудовање! Ко?
Свашта сам гледао у том свету. Па ти специјални мотори, па мувинг којл звучнице, па осовине-учвршћења на неке шиљкове-чуда, каблови, наравно, с позлатама на крајевима, рукавице за пуштање плоча... Ух.

Не сећам се Пециног грамофона, али то не значи пуно: моје је памћење, у неким сегментима, бедно. (Али у другим -- чудесно: мириси, звукови, тактилне сензације, светлост... с неким чудесно упамћеним детаљима.)

Да, и мени је криво што се не дешава та позитивна спрега. Ја стално причам о сјајним људима које сам упознао, "херојима" из Dayensa, Nordeusa, NASA подизвођачима... Ова се земља урушава управо по том моделу фаворизовања и путоказовања негативних примера, савремених бандита-хајдука, фукаре из ДБа, партија, агенција и министарстава, и општина.

И џаба се ова власт трсила неким заиста референтним успесима док не почне да учествује у мењању тог менталитетског обрасца.
Milan Novković Milan Novković 16:31 11.01.2016

Re: 2.

Шалиш се? То је већ лудовање! Ко?

Šalim se, da

Al gore na fotografiji motor jeste odvojen od ostatka.
blogov_kolac blogov_kolac 15:20 08.01.2016

jedan sasvim konkretan primer

Izgleda se radi o nesto starijem fenomenu, koji je povodom ovoga slucaja isplivao na povrsinu. Hteo sam bas na ovom blogu proslog proleca da napisem komentar na godisnjici 9. marta, koji je trebalo da bude propracen YouTube snimkom kultnog drugog dnevnika RTS od 9. marta 1991. i Milosevicevog "snage haosa i bezumlja" obracanja naciji povodom zavodjenja neformalnog vanrednog stanja u Beogradu te noci. Medjutim, bio sam zapanjen koliko je YouTube bio temeljito ociscen od toga priloga, a licno znam da se pre jedno otprilike 5 godina kada sam predzadnji put vrsio identicnu pretragu moglo naci i naici na desetine primera tog cuvenog Milosevicevog "snage haosa i bezumlja" RTS obracanja.

RTS je bio jedan od kljucnih i najvaznijih saucesnika Slobodanu Milosevicu za sve sto je cinio tokom svoje vladavine, a evo, ne znam u cije samo ime, i mrtvog ga sminkaju i ulepsavaju. Ako preoravaju i brisu arhivske snimke sa YT stare preko dve decenije, jos manje iznenadjuje onda sto se to radi i sa najaktuelnijim, za potrebe i za ljubav aktuelne vlasti. Pridruzujem se zato autoru ovog bloga sa pitanjem u cije ime to radi nas "javni servis", i ako moze da se saznaju imena clanova te "ideoloske komisije" koja odlucuje o tome koje RTS sadrzaje treba uklanjati sa najpopularnije svetske platforme za razmenu video materijala!?
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:44 08.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

blogov_kolac
i ako moze da se saznaju imena clanova te "ideoloske komisije" koja odlucuje o tome koje RTS sadrzaje treba uklanjati sa najpopularnije svetske platforme za razmenu video materijala!?

Tehnički gledano - nema ideološke komisije, zaštitinik RTS Copyright-a je strana firma, i tehnički gledan brišu sve DRM potpisane sadržaje.

Hajde da dosolimo još malo, ima li RTS informativni servis copyright?
Hansel Hansel 16:50 08.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

Е, драги Уроше... Колико пута се могло прочитати да неки глумац води судски спор против РТС-а јер им овај није платио хонорар за – репризу... Заиста, све поштовање за глумце и, уопште, уметнике, али (АЛИ) – у чему је њихова привилегија у односу на остале ауторе, радне људе и грађане? Зашто лекар не наплаћује излеченом пацијенту сваки нови дан живота, столар коришћење намештаја који је израдио, архитекте и грађевинци зграде у којима станујемо?

Хоћу да кажем... мрка капа од борбе с тим "копирајташима"...
Hansel Hansel 17:06 08.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

blogov_kolac
Hteo sam bas na ovom blogu proslog proleca da napisem komentar na godisnjici 9. marta, koji je trebalo da bude propracen YouTube snimkom kultnog drugog dnevnika RTS od 9. marta 1991. i Milosevicevog "snage haosa i bezumlja" obracanja naciji povodom zavodjenja neformalnog vanrednog stanja u Beogradu te noci. Medjutim, bio sam zapanjen koliko je YouTube bio temeljito ociscen od toga priloga, a licno znam da se pre jedno otprilike 5 godina kada sam predzadnji put vrsio identicnu pretragu moglo naci i naici na desetine primera tog cuvenog Milosevicevog "snage haosa i bezumlja" RTS obracanja.

Probaj ovo, ja sada zbog nekih tehničkih problema ne mogu da puštam klipove, ali mogu da ih postavljam :





Koliko vidim u pretrazi, ima ekspicitno nazvanih priloga u vezi sa sramnom ulogom RTS-a devedesetih, npr: "Slike i reči mržnje - Drugi Dnevnik", a evo i tužnog kraja:



P.S. Paz'te komentar:
Smeksi92 3 years ago
Povodom cega su ove demonstracije nisam ukapirao?

U školi se ne uči novija istorija?! Čeka se istorijska distanca?! Mada, nekad pomislim da bi bilo sjajno kada bi se istorija napokon zaboravila. Sve mi se više čini da ničemu pozitivnom ne može da nas nauči, i da će se sve što se dešavalo uvek dešavati, tim pre što se boluje od istorijskog pamćenja, pravog ili pogrešnog, svejedno. (Pripišite ovo postprazničnoj depresiji. )
blogov_kolac blogov_kolac 20:30 08.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

Hansel

Probaj ovo, ja sada zbog nekih tehničkih problema ne mogu da puštam klipove, ali mogu da ih postavljam :

Bio sam sasvim konkretan - nisam tvrdio da je YouTube ociscen od Slobodana Milosevica, ili RTS-ovih drugih dnevnika... ima tog djubreta tamo za izvoz... nego da upadljivo nedostaje jedno od najcuvenijih obracanja Slobodana Milosevica javnosti, ono iz noci 9. marta 1991. godine koje cinicno pocinje sa "Danas je u Srbiji u Beogradu napadnuta najveća vrednost koju ima naša zemlja i naš narod. Ugrožen je mir, a mir je osnovni uslov bez koga ni jedan problem koji imamo, a imamo ih mnogo, ne možemo uspešno da rešimo...", a dalje se pominju "snage haosa i bezumlja" itd... toga nema u nijednom od ovih priloga koje si okacio.
uros_vozdovac
Tehnički gledano - nema ideološke komisije, zaštitinik RTS Copyright-a je strana firma, i tehnički gledan brišu sve DRM potpisane sadržaje.

Hajde da dosolimo još malo, ima li RTS informativni servis copyright?

Ako ga i imaju danas, sumnjam da su to imali regulisano pre 24 godine, pogotovo za informativni program. Uostalom, dok su bili nasa drzavna propagandna "TV Bastilja" svim sredstvima su se trudili da sto vise izvora preuzima i koristi njihove materijale, a ne da nekoga zbog toga ganjaju i sprecavaju.

Ovaj Slobin govor koji sam naveo je jedan prvorazredni novoistorijski dokument i svedocanstvo o jednom vremenu, i ko to ima prvo ambiciju, a onda i ovlascenja da sistematski uklanja zbog eventualnog RTB logoa koji je mozda stajao u gornjem uglu.
Hansel Hansel 21:05 08.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

OK, кажем – нисам сада могао да гледам прилоге, али и даље ми је чудно да је неко систематски то брисао. Сумњам, али само сумњам да су можда због неких других кршења ауторских права на тим каналима обрисани цели канали, а не због тог клипа конкретно. Не знам. Али знам да када год наиђем на нешто занимљиво, покушам да то сачувам у свом компу. Никад се не зна...
Jukie Jukie 22:22 08.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

Hansel
nekad pomislim da bi bilo sjajno kada bi se istorija napokon zaboravila. Sve mi se više čini da ničemu pozitivnom ne može da nas nauči, i da će se sve što se dešavalo uvek dešavati, tim pre što se boluje od istorijskog pamćenja, pravog ili pogrešnog, svejedno. (Pripišite ovo postprazničnoj depresiji. )


Da, da, ukinite istoriju

biologija 4 časa nedeljno
alselone alselone 05:42 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

Зашто лекар не наплаћује излеченом пацијенту сваки нови дан живота, столар коришћење намештаја који је израдио, архитекте и грађевинци зграде у којима станујемо?

zato sto su oni ponovo prodali delo u kom je on ucestvovao, red je da ima procenat. pitas pogresno pitanje. pravo pitanje je zasto bi fotograf trazio ponovo honorar ako se njegova fotografija iznova umnozava i prodaje ili zasto bi vlassnik softvera trazio svoj deo ako ga distributer ponovo prodaje.
highshalfbooze highshalfbooze 11:18 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

Hajde da dosolimo još malo, ima li RTS informativni servis copyright?

Nema tu dilema. Isto važi za sve zamlje potpisnice Bernske konvencije.

Zakon o autorskom i srodnim pravima

Član 43
Dozvoljeno je, u okviru izveštavanja javnosti putem štampe, radija, televizije i drugih medija o tekućim događajima, u obimu koji odgovara svrsi i načinu izveštavanja o tekućem događaju, bez dozvole autora i bez plaćanja autorske naknade:
1) umnožavanje primeraka objavljenih dela koja se pojavljuju kao sastavni deo tekućeg događaja o kome se javnost izveštava;

2) pripremanje i umnožavanje kratkih izvoda ili sažetaka iz novinskih i drugih sličnih članaka u pregledima štampe;

3) umnožavanje političkih, verskih i drugih govora održanih na javnim skupovima, u državnim organima, verskim ustanovama ili prilikom državnih ili verskih svečanosti;

4) slobodno korišćenje dnevnih informacija i vesti koje imaju prirodu novinskog izveštaja.

Odredba stava 1. ovog člana shodno se primenjuje na sve oblike javnog saopštavanja pomenutih dela.
highshalfbooze highshalfbooze 11:23 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

Ovaj Slobin govor koji sam naveo je jedan prvorazredni novoistorijski dokument i svedocanstvo o jednom vremenu, i ko to ima prvo ambiciju, a onda i ovlascenja da sistematski uklanja zbog eventualnog RTB logoa koji je mozda stajao u gornjem uglu.

RTS sistematski uništava istorijsku dokumentaciju. A to nema mnogo veze sa autorskim pravima, već sa "snagama haosa i bezumlja". Na žalost, tu je bio u pravu. Zapravo je on godinama i negovao takvu opoziciju.
milisav68 milisav68 11:39 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

highshalfbooze
RTS sistematski uništava istorijsku dokumentaciju. A to nema mnogo veze sa autorskim pravima, već sa "snagama haosa i bezumlja". Na žalost, tu je bio u pravu. Zapravo je on godinama i negovao takvu opoziciju.

Ma ne samo RTS, nego uopšte sva ta neka arhivska građa se uništava nebrigom.

Čitam tako po nekim intervjuima - te ukradeno, te presnimljeno, te izgorelo u požaru, te u poplavi...

Evo baš sad za Božić je bila vest za Paspalja i nekih 1500 ploča Studia B.

Ispostavilo se da je mnogo više tih ploča/traka bilo godinama u nekom magacinu, i da su omoti i trake propale zbog neprimerenog čuvanja, a da je novi vlasnik samo to "ozvaničio", odnevši ih na reciklažu u Višnjicu.
Hansel Hansel 12:47 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

alselone
Зашто лекар не наплаћује излеченом пацијенту сваки нови дан живота, столар коришћење намештаја који је израдио, архитекте и грађевинци зграде у којима станујемо?

zato sto su oni ponovo prodali delo u kom je on ucestvovao, red je da ima procenat. pitas pogresno pitanje. pravo pitanje je zasto bi fotograf trazio ponovo honorar ako se njegova fotografija iznova umnozava i prodaje ili zasto bi vlassnik softvera trazio svoj deo ako ga distributer ponovo prodaje.

Ма, само је његов (XY глумца) уговор такав. Колико знам, у САД може нека глумачка фаца да добије уговор на проценат, али већина има фиксну зараду. А ја ти управо кажем да неко може да зарађује нпр. од неке зграде коју је неки архитекта пројектовао, на пример издавањем; ако је Радош Бајић купио камеру и њоме зарађује, а не плаћа ништа више произвођачу камере, зашто од РТС-а да добије проценат од сваке *&% репризе "Бабе"?. Мислим, у томе видим парадокс (а говорим о њему реторички) – нека врста трајне користи постоји и у случајевима које сам (ад хок) навео. Ако смо глумце платили преко претплате, у сврхе приказивања њиховог дела на "нашој" телевизији, никакве "наше" зараде ту нема. Да ли зарађује РТС као тзв. јавни сервис? Чија је зарада коју РТС остварује на тај начин – његова или ипак јавна (теоретски)? Само ми се чини да то код јавних установа није баш јасно на први поглед. А истовремено, имаш ове и друге клипове на којима нико не зарађује. Зашто РТС има нешто против тих шеровања? Шта је у Кесићевом случају он (РТС) допринео? Да ли је Кесићу плаћен хонорар? А ако јесте, да ли и Кесић има права на РТС-ову зараду од стављања емисије на Јутјуб? Тешко, данас. Данашњи ауторски уговори на РТС-у подразумевају потпуно уступање ауторских права, осим у случају издавања носача слике/звука. Е, сада, ако дискутујемо (не)упоредивост неких ствари (враћам се директније на твоје примедбе), можда је нека специфична разлика у уникатности неких производа... Мени се заправо чини да су на делу различити критеријуми у вези са (не)привилегованошћу одређених професија или области у којим неки професионалци (исте струке) раде и у неким случајевима "самоуправном третирању удруженог рада" а у другим као простог најамничког. Много тога је само ствар интерпретације и положаја професије или појединца приликом уговарања посла. Можда се то може назвати и лицемерјем, не знам. Само мислим да се не може бити у исто време и комуниста и капиталиста да би се било у неком етичком еквилибријуму. Ако се о етици уопште размишља.
alselone alselone 13:04 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

Mislim da je stvar prilicno prosta samo ste je zakomplikovali. Prvo Uros sa njegovim slobodnijim tumacenjem intelektualne svojine a potom i ostali. TV program je vlasnisto onog ko ga napravi , cak i da je nase vlasnistvo, nemamo pravo da ga delimo sa onima koji nisu platili, i nemamo pravo da ga delimo na drugim servisima koji ce onda zaradjivati na RTS-ovom proizvodu.

Na primer, za NFL mislim da je zabranjeno cak i snimanje kamerom televizora dok se prikazuje utakmica i kasnije deljenje tog snimka, iako prakticno snimas svoj televizor. Oni imaju ovu zanimljivu formulaciju koja moze veoma siroko da se tumaci.

"This telecast is copyrighted by the NFL for the private use of our audience. Any other use of this telecast or any pictures, descriptions, or accounts of the game without the NFL's consent is prohibited."

Slicno je i sa glumcima, zavisi samo kakav ugovor imaju. Ali ugovor veoma lako moze biti takav da se placa svako prikazivanje, jer na kraju krajeva i tv kuca zaradjuje na svakom prikazivanju.
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:45 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

alselone
Mislim da je stvar prilicno prosta samo ste je zakomplikovali. Prvo Uros sa njegovim slobodnijim tumacenjem intelektualne svojine a potom i ostali. TV program je vlasnisto onog ko ga napravi , cak i da je nase vlasnistvo, nemamo pravo da ga delimo sa onima koji nisu platili, i nemamo pravo da ga delimo na drugim servisima koji ce onda zaradjivati na RTS-ovom proizvodu.

Na primer, za NFL mislim da je zabranjeno cak i snimanje kamerom televizora dok se prikazuje utakmica i kasnije deljenje tog snimka, iako prakticno snimas svoj televizor. Oni imaju ovu zanimljivu formulaciju koja moze veoma siroko da se tumaci.

"This telecast is copyrighted by the NFL for the private use of our audience. Any other use of this telecast or any pictures, descriptions, or accounts of the game without the NFL's consent is prohibited."

Slicno je i sa glumcima, zavisi samo kakav ugovor imaju. Ali ugovor veoma lako moze biti takav da se placa svako prikazivanje, jer na kraju krajeva i tv kuca zaradjuje na svakom prikazivanju.

Da da - živela sloboda!

Alse nije problem u preuzetom sadržaju, nek ga štiti kopirajt koji želi, problem je u sadržaju koji RTS pravi. A pravi ga na ovaj ili na bilo koji način novcima ovog društva, a istovremeno polaže autorska prava na njega. Dakle istovremeno tvrdi da pravi program u javnom interesu a onda mi tamo neki Bloomberg affiliate skidaju isečke sa generičkog RTS programa uz korektno navođenje izvora.
Al pazi sad, ako šerujem bilo koji sadržaj koji je HRT napravio, navedem izvor nema nikakvih problema. Kako to? Kako je HRT javniji servis od RTS-a? Kako HRT-u ne smataju sve te konvencije ograde, blabla...

Ideja mi je da ukoliko si javni servis i radiš u javnom interesu onda copyright mora da bude javni.
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:45 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

alselone
Mislim da je stvar prilicno prosta samo ste je zakomplikovali. Prvo Uros sa njegovim slobodnijim tumacenjem intelektualne svojine a potom i ostali. TV program je vlasnisto onog ko ga napravi , cak i da je nase vlasnistvo, nemamo pravo da ga delimo sa onima koji nisu platili, i nemamo pravo da ga delimo na drugim servisima koji ce onda zaradjivati na RTS-ovom proizvodu.

Na primer, za NFL mislim da je zabranjeno cak i snimanje kamerom televizora dok se prikazuje utakmica i kasnije deljenje tog snimka, iako prakticno snimas svoj televizor. Oni imaju ovu zanimljivu formulaciju koja moze veoma siroko da se tumaci.

"This telecast is copyrighted by the NFL for the private use of our audience. Any other use of this telecast or any pictures, descriptions, or accounts of the game without the NFL's consent is prohibited."

Slicno je i sa glumcima, zavisi samo kakav ugovor imaju. Ali ugovor veoma lako moze biti takav da se placa svako prikazivanje, jer na kraju krajeva i tv kuca zaradjuje na svakom prikazivanju.

Da da - živela sloboda!

Alse nije problem u preuzetom sadržaju, nek ga štiti kopirajt koji želi, problem je u sadržaju koji RTS pravi. A pravi ga na ovaj ili na bilo koji način novcima ovog društva, a istovremeno polaže autorska prava na njega. Dakle istovremeno tvrdi da pravi program u javnom interesu a onda mi tamo neki Bloomberg affiliate skidaju isečke sa generičkog RTS programa uz korektno navođenje izvora.
Al pazi sad, ako šerujem bilo koji sadržaj koji je HRT napravio, navedem izvor nema nikakvih problema. Kako to? Kako je HRT javniji servis od RTS-a? Kako HRT-u ne smataju sve te konvencije ograde, blabla...

Ideja mi je da ukoliko si javni servis i radiš u javnom interesu onda copyright mora da bude javni.
alselone alselone 13:58 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

Ideja mi je da ukoliko si javni servis i radiš u javnom interesu onda copyright mora da bude javni.


Jeste javni, imas prava da ga gledas, imas prava da ga snimas za sopstvene potrebe. Ali ako ga delis na drugom mestu, taj drugi zaradjuje od njega. To nije u redu.

E, sad ovo za isecke ne znam. Bilo bi u redu da moze isecak da se koristi uz navodjenje izvora.
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:02 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

alselone
Ideja mi je da ukoliko si javni servis i radiš u javnom interesu onda copyright mora da bude javni.


Jeste javni, imas prava da ga gledas, imas prava da ga snimas za sopstvene potrebe. Ali ako ga delis na drugom mestu, taj drugi zaradjuje od njega. To nije u redu.

E, sad ovo za isecke ne znam. Bilo bi u redu da moze isecak da se koristi uz navodjenje izvora.


U stvari pažnju na copyright i uklanjanje sadržaja mi je skrenuo isečak. Neka emisija RTS-a koja se bavi lokalnim vestima je pustila neku dečju priredbu gde je pevao neki hor. I zamolio me jedan roditelj da isečem deo sa pesmom iz emisije, stavim na tube da se deca hvale da su bila na TV. Nestao je za 48 sati isečak, uredno potpisan.
Mada kad sam očistio isečak 3 Bloomberga ga neće naći :)
alselone alselone 14:06 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer


U stvari pažnju na copyright i uklanjanje sadržaja mi je skrenuo isečak. Neka emisija RTS-a koja se bavi lokalnim vestima je pustila neku dečju priredbu gde je pevao neki hor. I zamolio me jedan roditelj da isečem deo sa pesmom iz emisije, stavim na tube da se deca hvale da su bila na TV. Nestao je za 48 sati isečak, uredno potpisan.


Je l' sadrzaj postoji na RTS sajtu ili si snimao koriscenjem tv kartice?
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:09 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

alselone

U stvari pažnju na copyright i uklanjanje sadržaja mi je skrenuo isečak. Neka emisija RTS-a koja se bavi lokalnim vestima je pustila neku dečju priredbu gde je pevao neki hor. I zamolio me jedan roditelj da isečem deo sa pesmom iz emisije, stavim na tube da se deca hvale da su bila na TV. Nestao je za 48 sati isečak, uredno potpisan.


Je l' sadrzaj postoji na RTS sajtu ili si snimao koriscenjem tv kartice?

Skinuo sa sajta, wget :)
alselone alselone 14:21 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

Skinuo sa sajta, wget :)


Tim jos gore. Ako vec ima na sajtu, zasto prebacujete kod nekog ko to nije pravio, da zaradjuje na reklamaa. Serujete RTS sajt.
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:24 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

alselone
Skinuo sa sajta, wget :)


Tim jos gore. Ako vec ima na sajtu, zasto prebacujete kod nekog ko to nije pravio, da zaradjuje na reklamaa. Serujete RTS sajt.


Ama ček da prebrojimo lovu od pregleda dečjeg hora. Ali nit` se mi nabrojimo nit objasnimo princip:

Odakle javnom servisu copyright na informativni program? I kako to isto ne smeta susednom javnom servisu, gde se uz navođenje izvora slobodno dele isečci?
alselone alselone 14:27 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

I kako to isto ne smeta susednom javnom servisu, gde se uz navođenje izvora slobodno dele isečci?


Nemam pojma, ali to ne znaci da su oni idealni i prema njima treba da se merimo. Ako je neko nesto napravimo, ima prava nad tim. Bez obzira sto mi placano pretplatu. Zar ne vidis razliku. Informativni program jeste javan. Eno ga na sajtu. Dok filmove koje kupe nije javan, neces pronaci holivudski film na RTS sajtu.

Ama ček da prebrojimo lovu od pregleda dečjeg hora.

Neka je i jedna para, nema veze. Bitna je poenta.
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:32 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

alselone
I kako to isto ne smeta susednom javnom servisu, gde se uz navođenje izvora slobodno dele isečci?


Nemam pojma, ali to ne znaci da su oni idealni i prema njima treba da se merimo. Ako je neko nesto napravimo, ima prava nad tim. Bez obzira sto mi placano pretplatu. Zar ne vidis razliku. Informativni program jeste javan. Eno ga na sajtu. Dok filmove koje kupe nije javan, neces pronaci holivudski film na RTS sajtu.

Ama ček da prebrojimo lovu od pregleda dečjeg hora.

Neka je i jedna para, nema veze. Bitna je poenta.


Alse, taj koji ga je napravio prethodno je od društva tražio pare da ga napravio i dobio ih. Sve vreme tvrdeći da je to u javnom interesu. Dakle plaćen je od društva za taj posao. Kako je onda to što je napravio samo njegovo? To kvaku nikako da razumem.
alselone alselone 14:38 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

Kako je onda to što je napravio samo njegovo? To kvaku nikako da razumem.

Nije samo njegovo. Nego je javno ali i njegovo. Eno na sajtu. Javnosto moze da koristi taj materijal. Ne moze da se deli drugim distributerima materijala, koji to nisu napravili.
angie01 angie01 14:41 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

E, sad


dobro alse, je l ces ti da castis, il sta?
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:42 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

alselone
Kako je onda to što je napravio samo njegovo? To kvaku nikako da razumem.

Nije samo njegovo. Nego je javno ali i njegovo. Eno na sajtu. Javnosto moze da koristi taj materijal. Ne moze da se deli drugim distributerima materijala, koji to nisu napravili.


Vidim i ja to na sajtu, muka je da ne vidim "Fair use" klauzulu za ovakve slučajeve.
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:43 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

angie01
E, sad


dobro alse, je l ces ti da castis, il sta?

Časti? Prošao ti projekat Alse?
alselone alselone 14:51 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

dobro alse, je l ces ti da castis, il sta?

hocu, samo recite sto? ;-)
angie01 angie01 14:53 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

samo recite sto?


zato sto je dosao tvoj red!
alselone alselone 14:55 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

angie01
samo recite sto?


zato sto je dosao tvoj red!


nem tudom, al nema veze, bitno je da se casti.
emsiemsi emsiemsi 16:57 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

alselone
dobro alse, je l ces ti da castis, il sta?

hocu, samo recite sto? ;-)

Јагњенце или прасенце --- небитно !
not2old2rock not2old2rock 17:07 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

emsiemsi
alselone
dobro alse, je l ces ti da castis, il sta?

hocu, samo recite sto? ;-)

Јагњенце или прасенце --- небитно !


Kaže se pragnje.
Samo ti Alselone časti, posle će ti kažemo zašto
alselone alselone 17:29 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

Pragnje moze, da pomirimo sve zelje. Cuo sam za dva pristupa spremanja pragnjetine, prvi kaze da se jagnje i prase zajedno uroluju pa se tako peku, a drugi kaze da postoje dva raznja, jedan iznad drugog, da je prase gore i kaplje po jagnjetu. :)
milisav68 milisav68 17:38 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

alselone
a drugi kaze da postoje dva raznja, jedan iznad drugog, da je prase gore i kaplje po jagnjetu. :)

A sve to se zaliva pivom iz obećanog bureta.
not2old2rock not2old2rock 17:45 10.01.2016

Re: jedan sasvim konkretan primer

alselone
Pragnje moze, da pomirimo sve zelje. Cuo sam za dva pristupa spremanja pragnjetine, prvi kaze da se jagnje i prase zajedno uroluju pa se tako peku, a drugi kaze da postoje dva raznja, jedan iznad drugog, da je prase gore i kaplje po jagnjetu. :)


Može
psl_srbija psl_srbija 15:45 08.01.2016

PSL is back

Tuga koliko je propao blog B92!
Srećna svima Nova i Božić!

P.S. Izvini Urose za trolovanje, ali morao sam negde
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:46 08.01.2016

Re: PSL is back

psl_srbija
Tuga koliko je propao blog B92!
Srećna svima Nova i Božić!

P.S. Izvini Urose za trolovanje, ali morao sam negde


Najmanji problem, ali da smo propali - nismo, ja sam upravo čitao tekst o Mostaru, i baš je nekako sjajan. Ne da se blog još.
psl_srbija psl_srbija 15:52 08.01.2016

Re: PSL is back

Ne znam, vratio sam se na blog posle dugo vremena i baš mi nekako truo utisak na prvu loptu. A možda je i oko ovih praznika manje ljudi i tekstova. A o domaćinu bloga (B92, ne ti lično) neću iz poštovanja za sve od ranije, ali više nije što je bilo definitivno. Nego bila neka prozivka u nekom tekstu da nema više inteligencije da se javi, nema ozbiljnog kritičkog mišljenja i te priče, pa čisto rekoh da svratim da vidim šta radi staro društvo kad je već prozivka :)
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:56 08.01.2016

Re: PSL is back

psl_srbija
Ne znam, vratio sam se na blog posle dugo vremena i baš mi nekako truo utisak na prvu loptu. A možda je i oko ovih praznika manje ljudi i tekstova. A o domaćinu bloga (B92, ne ti lično) neću iz poštovanja za sve od ranije, ali više nije što je bilo definitivno. Nego bila neka prozivka u nekom tekstu da nema više inteligencije da se javi, nema ozbiljnog kritičkog mišljenja i te priče, pa čisto rekoh da svratim da vidim šta radi staro društvo kad je već prozivka :)


da da, malo smo se zasitili. A B92 ne da nije što je nekad bio nego nema ni radija B92 dakle nema suštine
not2old2rock not2old2rock 16:36 08.01.2016

Re: PSL is back

psl_srbija
Tuga koliko je propao blog B92!



Ču li ti za izreku "Selo gori, a baba se češlja"? Devedesetdvojka se upokojila "još onomad", radio program ne postoji, ukinute su sve autorske emisije, TV program bolje da ne postoji, a tebi blog propao Evo, prazilukovići dokrajčiše i Studio B, pobacali fonoteku na đubre, ali ovaj blog još nije ukinut, a ka' će ne znamo (samo što nije).
emsiemsi emsiemsi 17:02 08.01.2016

Re: PSL is back

psl_srbija
Ne znam, vratio sam se na blog posle dugo vremena i baš mi nekako truo utisak na prvu loptu. A možda je i oko ovih praznika manje ljudi i tekstova. A o domaćinu bloga (B92, ne ti lično) neću iz poštovanja za sve od ranije, ali više nije što je bilo definitivno. Nego bila neka prozivka u nekom tekstu da nema više inteligencije da se javi, nema ozbiljnog kritičkog mišljenja i te priče, pa čisto rekoh da svratim da vidim šta radi staro društvo kad je već prozivka :)

Па појачај га мало !
blogovatelj blogovatelj 02:53 09.01.2016

Re: PSL is back

Tuga koliko je propao blog B92!


Evo ga smrtfasizmu, reinkarnirao se.
anja99 anja99 15:27 09.01.2016

Re: PSL is back

Tuga koliko je propao blog B92!
Srećna svima Nova i Božić!

P.S. Izvini Urose za trolovanje, ali morao sam negde


pa da podvučem sve.
mislim, dodjem i nemam kud da odem. aj, kažem, ovde, ovo jeste priča. al naidjem na citirani komentar i promenim ploču.
pa, sine, krenem onda malo da cunjam po blogu - čemu uopšte nisam sklona, dobila bih keca iz, recimo recimo, istraživačkog novinarstva - kad naletim, da da naletim, privučena naslovom, na Unfov blog NESTALI.
oko 2000 komentara, svaki komentar po sto, dvesta preporuka.
sit da se načitaš svega.

ali nisam htela o tome

to vreme kad su Unf i Gorstak držili blog, to je zlatno vreme.


hoću da kažem da nije blog propao a jeste, mi smo propali, mi otišli u qrac.
what else is new?

ali nisam htela ni o tome


nego Unfe gde si kako si šta si dugo te nema fališ.


in the meantime, ista pesma, tako ja slušam, dok se ne ubijem.........

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 17:27 08.01.2016

Genijalno!

Tema za danas je odakle uopšte RTS-u copyright? Ukoliko to jeste javni servis, ukoliko jeste "vlasništvo svih građana Srbije" ukoliko treba da damo 150 dinđži mesečno onda je taj copyright najmanje naš.


Ovo je genijalna logika! Majke mi.

Po njoj, sutra RTS kupi Kup šampiona ili prenos Olimpijade, a Veran Matić ili Peconi, krenu da puštaju taj prenos na svojim televizijama uz obrazloženje da plaćaju pretplatu RTS-u.

highshalfbooze highshalfbooze 18:11 08.01.2016

Re: Genijalno!

Nebojsa Krstic
Ovo je genijalna logika! Majke mi.


Ti naravno nemaš pojma o onome što pričaš, ali ništa ne mari zbog toga.
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:55 08.01.2016

Re: Genijalno!

highshalfbooze
Nebojsa Krstic
Ovo je genijalna logika! Majke mi.


Ti naravno nemaš pojma o onome što pričaš, ali ništa ne mari zbog toga.

nije da nema pojma, komšija to namerno, ali duga priča...
urbana_gerila urbana_gerila 22:41 08.01.2016

Re: Genijalno!

uros_vozdovac
nije da nema pojma, komšija to namerno, ali duga priča...




pa, onda skrati priču, zar nisi čuo da jedna slika govori više od hiljadu reči...

uros_vozdovac uros_vozdovac 22:46 08.01.2016

Re: Genijalno!

Nebojsa Krstic


Ovo je genijalna logika! Majke mi.

Po njoj, sutra RTS kupi Kup šampiona ili prenos Olimpijade, a Veran Matić ili Peconi, krenu da puštaju taj prenos na svojim televizijama uz obrazloženje da plaćaju pretplatu RTS-u.


Ima i bolje, komšija, RTS njišti i vrišti za pare, daju mu iz budžeta, stavi taksu na brojilo, štatijaznam sve, pa napravi informativni program i kaže to je moje autorsko pravo.
A otkud Veran i Peconi, e to ti nećeš da objasniš.
chitach chitach 17:46 08.01.2016

...


domacinu bloga izvinjenje za troll,

@Nebojsa, pitanje koje sam ti postavio na blogu ( vjerovatni razlog blokiranja ) je bilo krajnje dobronamjerno, ali priznajem da sam se malo zaletio i pitao previse licnu stvar, vjerovatno mi se nacin komuniciranja sa osobom koju ipak ne poznajem ( i koja mene ne poznaje ) opustio nakon 5 - 6 godina komunikacije na ovom blogu, nekako se navikne covjek jedan na drugog. Morao sam da ovo napisem jer mi je to prvi ban za 6 ili 7 godina na blogu ( doduse i ne pisem mnogo ).

Pozdrav
emsiemsi emsiemsi 17:59 08.01.2016

Re: ...

chitach

domacinu bloga izvinjenje za troll,

@Nebojsa, pitanje koje sam ti postavio na blogu ( vjerovatni razlog blokiranja ) je bilo krajnje dobronamjerno, ali priznajem da sam se malo zaletio i pitao previse licnu stvar, vjerovatno mi se nacin komuniciranja sa osobom koju ipak ne poznajem ( i koja mene ne poznaje ) opustio nakon 5 - 6 godina komunikacije na ovom blogu, nekako se navikne covjek jedan na drugog. Morao sam da ovo napisem jer mi je to prvi ban za 6 ili 7 godina na blogu ( doduse i ne pisem mnogo ).

Pozdrav

Шта се секираш, важно је да си скинуо јунф !
Ја сам банован икс пута. Када се навикнеш, све је другачије.
urbana_gerila urbana_gerila 22:46 08.01.2016

Re: ...

emsiemsi
chitach

domacinu bloga izvinjenje za troll,

@Nebojsa, pitanje koje sam ti postavio na blogu ( vjerovatni razlog blokiranja ) je bilo krajnje dobronamjerno, ali priznajem da sam se malo zaletio i pitao previse licnu stvar, vjerovatno mi se nacin komuniciranja sa osobom koju ipak ne poznajem ( i koja mene ne poznaje ) opustio nakon 5 - 6 godina komunikacije na ovom blogu, nekako se navikne covjek jedan na drugog. Morao sam da ovo napisem jer mi je to prvi ban za 6 ili 7 godina na blogu ( doduse i ne pisem mnogo ).

Pozdrav

Шта се секираш, важно је да си скинуо јунф !
Ја сам банован икс пута. Када се навикнеш, све је другачије.



lako je tebi, čarli, kada, čak, i ti kapiraš da tebe banuju isključivo zbog britke pameti, a chitach tek pokušava da uvidi razlog...
emsiemsi emsiemsi 08:00 09.01.2016

Re: ...

urbana_gerila
emsiemsi
chitach

domacinu bloga izvinjenje za troll,

@Nebojsa, pitanje koje sam ti postavio na blogu ( vjerovatni razlog blokiranja ) je bilo krajnje dobronamjerno, ali priznajem da sam se malo zaletio i pitao previse licnu stvar, vjerovatno mi se nacin komuniciranja sa osobom koju ipak ne poznajem ( i koja mene ne poznaje ) opustio nakon 5 - 6 godina komunikacije na ovom blogu, nekako se navikne covjek jedan na drugog. Morao sam da ovo napisem jer mi je to prvi ban za 6 ili 7 godina na blogu ( doduse i ne pisem mnogo ).

Pozdrav

Шта се секираш, важно је да си скинуо јунф !
Ја сам банован икс пута. Када се навикнеш, све је другачије.



lako je tebi, čarli, kada, čak, i ti kapiraš da tebe banuju isključivo zbog britke pameti, a chitach tek pokušava da uvidi razlog...

Бритка памет је, у овој нашој Страдији, често озбиљан хендикеп --- но, ти се не брини.
urbana_gerila urbana_gerila 10:22 09.01.2016

Re: ...

emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi
chitach

domacinu bloga izvinjenje za troll,

@Nebojsa, pitanje koje sam ti postavio na blogu ( vjerovatni razlog blokiranja ) je bilo krajnje dobronamjerno, ali priznajem da sam se malo zaletio i pitao previse licnu stvar, vjerovatno mi se nacin komuniciranja sa osobom koju ipak ne poznajem ( i koja mene ne poznaje ) opustio nakon 5 - 6 godina komunikacije na ovom blogu, nekako se navikne covjek jedan na drugog. Morao sam da ovo napisem jer mi je to prvi ban za 6 ili 7 godina na blogu ( doduse i ne pisem mnogo ).

Pozdrav

Шта се секираш, важно је да си скинуо јунф !
Ја сам банован икс пута. Када се навикнеш, све је другачије.



lako je tebi, čarli, kada, čak, i ti kapiraš da tebe banuju isključivo zbog britke pameti, a chitach tek pokušava da uvidi razlog...

Бритка памет је, у овој нашој Страдији, често озбиљан хендикеп --- но, ти се не брини.


ič ne brigam
, dovoljno sam, ako ništa drugo, mator da znam kako je tvoj kapacitet - običnim smrtnicima, takorekuć, nedostižan.
emsiemsi emsiemsi 12:40 11.01.2016

Re: ...

urbana_gerila
emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi
chitach

domacinu bloga izvinjenje za troll,

@Nebojsa, pitanje koje sam ti postavio na blogu ( vjerovatni razlog blokiranja ) je bilo krajnje dobronamjerno, ali priznajem da sam se malo zaletio i pitao previse licnu stvar, vjerovatno mi se nacin komuniciranja sa osobom koju ipak ne poznajem ( i koja mene ne poznaje ) opustio nakon 5 - 6 godina komunikacije na ovom blogu, nekako se navikne covjek jedan na drugog. Morao sam da ovo napisem jer mi je to prvi ban za 6 ili 7 godina na blogu ( doduse i ne pisem mnogo ).

Pozdrav

Шта се секираш, важно је да си скинуо јунф !
Ја сам банован икс пута. Када се навикнеш, све је другачије.



lako je tebi, čarli, kada, čak, i ti kapiraš da tebe banuju isključivo zbog britke pameti, a chitach tek pokušava da uvidi razlog...

Бритка памет је, у овој нашој Страдији, често озбиљан хендикеп --- но, ти се не брини.


ič ne brigam
, dovoljno sam, ako ništa drugo, mator da znam kako je tvoj kapacitet - običnim smrtnicima, takorekuć, nedostižan.

Види се да си матор, но, шта да се ради. Сви ћемо једнога дана бити матори.
highshalfbooze highshalfbooze 18:08 08.01.2016

Lepo rečeno

Tema za danas je odakle uopšte RTS-u copyright? Ukoliko to jeste javni servis, ukoliko jeste "vlasništvo svih građana Srbije" ukoliko treba da damo 150 dinđži mesečno onda je taj copyright najmanje naš. Autori su tu da rade za platu, svoja autorska prava da izvole da prenesu na sve nas i onda...


Tako je. RTS se finansira iz budžeta ili taksom koju plaćaju svi, pa je sva produkcija stalno zaposlenih u toj kući javno dobro. I treba da bude dostupno javnosti, kad god onome ko plaća porez i taksu to zatreba. Svu produkciju RTS mora da ima dostupnu na internetu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:28 08.01.2016

Re: Lepo rečeno

highshalfbooze
Tema za danas je odakle uopšte RTS-u copyright? Ukoliko to jeste javni servis, ukoliko jeste "vlasništvo svih građana Srbije" ukoliko treba da damo 150 dinđži mesečno onda je taj copyright najmanje naš. Autori su tu da rade za platu, svoja autorska prava da izvole da prenesu na sve nas i onda...


Tako je. RTS se finansira iz budžeta ili taksom koju plaćaju svi, pa je sva produkcija stalno zaposlenih u toj kući javno dobro. I treba da bude dostupno javnosti, kad god onome ko plaća porez i taksu to zatreba. Svu produkciju RTS mora da ima dostupnu na internetu.

Боже свети, ви овде нисте нормални.
Па одакле вам ове идеје?

Кесић и јесте свима био доступан у оквиру емитовања и репризе Радине емисије. И сада је, нико га није цензурисао. Ено снимак на РТС сајту. Даље умножавање већ не може бити свима доступно. Да ли то значи да ја на свом ЈуТјуб каналу могу да постављам све емисије РТСа и да их, они који хоће, код мене гледају. Да ли ви, људи, разумете да бих ја тиме онемогућавао РТС да приходује по основу свог програма, а на основу реклама?

Узгред речено, ако хоћете, ја се слажем с овим, али онда мора да се преплата повећа за ту суму.
highshalfbooze highshalfbooze 19:10 08.01.2016

Re: Lepo rečeno

Па одакле вам ове идеје?

Iz Zakona o autorskom i srodnim pravima.

Да ли то значи да ја на свом ЈуТјуб каналу могу да постављам све емисије РТСа и да их, они који хоће, код мене гледају.


Emisije produkcije RTS, ne autorska dela koje emituje RTS sa ograničenim pravima. Već autorska dela koja je stvorio RTS sa svojim stalno zaposlenim radnicima (ili po ugovoru u kome stoji da se prenose autorska prava na poslodavca), od novca građana ove države. To autorsko delo je u potpunosti stvoreno od novca građana i oni zbog toga mogu da raspolažu sa njim po svom nahođenju. To važi u svim zemljama ove kugle zemaljske, pa i u SAD (u koju se svi vi kunete). Pogledaj malo portale javnih servisa u SAD i prava koeišćenja autorskih dela.
NASA, CIA, itd...
ivana23 ivana23 19:16 08.01.2016

Re: Lepo rečeno

Да ли то значи да ја на свом ЈуТјуб каналу могу да постављам све емисије РТСа и да их они који хоће, код мене гледају...


Ne moras na YT kanalu,mozes i na

link
Hansel Hansel 19:18 08.01.2016

Re: Lepo rečeno

А погледајте шта је занимљиво. Кажу да је неко коме су брисали клип, ваљда са Вимеа, касније поставио на Фејс и да тамо има (наводно) пола милиона прегледа. Истовремено емисија на РТС-овом каналу има нешто више од десет хиљада (овако је било синоћ). Иако сам нпр. ја добио два линка с минутажама где почиње Кесић, и иако то свако може да уради, фора је у брзом приступу, "виралности" (РТС-у није пало на памет да издвоји само те делове и стави их такве на YT... разлога је више, оправданих или неоправданих).

Истовремено, РТС сâм крши сопствена ауторска права, тј. саучесник је у њиховом кршењу. И то тако што у сопственим емисијама користи материјале са Јутјуба које већ има у свом фундусу, али некога мрзи да претражује документацију, која, истина је, јесте трома, има ограничено радно време, а ни викендом не ради. И тако много пута у њиховим емисијама можете да видите "покривалице" очајно лоше резолуције, њихових програма, које су преузете с неког "пиратског" YT канала. Када је нпр. умрла Хелга Влаховић, РТС је у свом Дневнику 2 искористио клип који се налази на једном мом YT каналу. Даље, баш се питам да ли би РТС мене оптужио за пиратерију да сам на Јутјуб ставио 17 минута емисије "Учесник и сведок" са тестаментарним интервјуом Мире Траиловић, које (минуте, није цела емисија) сам ја сачувао на својој VHS траци а, испоставило се, РТС није! Чак су и новине (двапут) забележиле тај мој "подвиг". И не само то – у Телевизији није постојао траг да је та емисија икада произведена (можда би то некад неко сазнао из књиге аутора тог интервјуа Феликса Пашића)! Па се онда нашао интегрални снимак, али такође VHS, у Музеју позоришне уметности, а никако да стигнем да потражим своју аудио касету са целом емисијом (у време премијерног емитовања 1989. нисам имао видео-рикордер, па сам снимао само тонски) да је дам РТС-у да се замени лош тон оног интегралног снимка, ако буде воље.

РТС је открио Јутјуб са закашњењем од десет година. Нпр., ја сам експериментално поставио неке клипове (излазећи више у сусрет укусима других) и неки су имали преко милион, а један преко два милиона прегледа. Да је то урадио РТС (на време), могао је само на њему да приходује рецимо 20.000 долара/евра (не знам колико може да се добије по клику, један цент?). Ја сам одбио понуду неке фирме да комерцијалузујем канале јер објективно материјали на њима нису моји, мада сам се потрудио некад раније да нешто снимим, па онда да дигитализујем и поставим...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:18 08.01.2016

Re: Lepo rečeno

To autorsko delo je u potpunosti stvoreno od novca građana i oni zbog toga mogu da raspolažu sa njim po svom nahođenju.

Слажем се, можемо и то да се договоримо.
Само, да видимо ко ће да надокнади те приходе од REKLAMA, вероватно 20-30 милиона евра годишње. Otprilike, treba dignuti pretplatu na 300 dinara za svako domaćinstvo. Samo, pošto ove priloge finansiraju građan Srbije, ja se ne slažem da ih iko drugi besplatno koristi, pa makar to bio i član naše dijaspore.

Ko će od nas dvojice da obavesti sretno građanstvo da ćemo im poskupiti pretplatu? I da će, napokon, morati da je plaćaju.
highshalfbooze highshalfbooze 19:21 08.01.2016

Re: Lepo rečeno

Слажем се, можемо и то да се договоримо.

Nema dogovora sa zakonom. Zna se šta je "javno dobro" ili "Public domain" na kapitalističkom jeziku.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:24 08.01.2016

Re: Lepo rečeno

Nema dogovora sa zakonom. Zna se šta je "javno dobro" ili "Public domain" na kapitalističkom jeziku.

Znači, ti ćeš da kažeš Srbima da im poskupljuje pretplata?
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 21:00 08.01.2016

Re: Lepo rečeno

Puf, ja ovde očekujem ozbiljnu aferu "klip čorba" sa masovnim nestadnućem snimka, leleke i tužbalice po tviteru, pa Vučića kako uleće u furtutmu i postavlja sporni materijal na njegov dživdžan, kad ono
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:13 08.01.2016

Re: Lepo rečeno

o autorsko delo je u potpunosti stvoreno od novca građana i oni zbog toga mogu da raspolažu sa njim po svom nahođenju.



Ala se ovo naduvalo za praznike, sve ječi ;>
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:14 08.01.2016

Re: Lepo rečeno

highshalfbooze
Слажем се, можемо и то да се договоримо.

Nema dogovora sa zakonom. Zna se šta je "javno dobro" ili "Public domain" na kapitalističkom jeziku.



Zna se. Ali, uzmimo stvar globalno, eto, ti na primer, pojma nemaš.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:16 08.01.2016

Re: Lepo rečeno

Боже свети, ви овде нисте нормални.



Sad znaš kako je bilo Tašku


uros_vozdovac uros_vozdovac 21:57 08.01.2016

Re: Lepo rečeno

Predrag Brajovic


Узгред речено, ако хоћете, ја се слажем с овим, али онда мора да се преплата повећа за ту суму.

DRM se štitio od istih subjekata i pre pretplate, ergo pretplata veze sa kupusom nema.
a_jovicic a_jovicic 11:29 09.01.2016

Re: Lepo rečeno

Predrag Brajovic
Nema dogovora sa zakonom. Zna se šta je "javno dobro" ili "Public domain" na kapitalističkom jeziku.

Znači, ti ćeš da kažeš Srbima da im poskupljuje pretplata?

Ovaj ... a zašto bi pretplata bila skuplja? Ako nisu u stanju da u okviru raspoloživih sredstava proizvedu ono što im je primarni zadatak (tj. informativni program na koji uticaj neće vršiti Vlada ... i obrazovno-kulturne sadržaje koji neće biti pod uticajem medijskih mogula) onda lepo nek' redukuju broj zaposlenih, smanje broj kanala i svedu proizvodne resurse na meru koja će im omogućiti sprovodjenje svoje osnovne misije u okviru raspoloživog budžeta.

A inače evo kako to rade oni "mrski kapitalisti" u JU-ES-EJ ... (bold moj) ...

Copyright status of work by the U.S. government

A work of the United States government, as defined by the United States copyright law, is "a work prepared by an officer or employee" of the federal government "as part of that person's official duties."[1] In general, under section 105 of the Copyright Act,[2] such works are not entitled to domestic copyright protection under U.S. law.

This act only applies to U.S. domestic copyright as that is the extent of U.S. federal law. The U.S. government asserts that it can still hold the copyright to those works in other countries.[3][4]

Publication of an otherwise protected work by the U.S. government does not put that work in the public domain. For example, government publications may include works copyrighted by a contractor or grantee; copyrighted material assigned to the U.S. Government; or copyrighted information from other sources.[5] ...


I naravno ... ovako nešto ne bi trebalo ograničiti samo na RTS ... SVE vladine agencije i službe bi trebale da funkcionišu po istom principu. Zašto se npr. adresni registar bolesno skupo naplaćuje od strane RGZ-a kada je njima posao da prikupljaju prostorne podatke u sklopu redovnih aktivnosti?
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:27 09.01.2016

Re: Lepo rečeno

A inače evo kako to rade oni "mrski kapitalisti" u JU-ES-EJ ... (bold moj) ...


ma lepo je to, ali kakve veze imaju Ameri sa Javnim Servisom kao televizijom koja, kako ti reče malo pre toga ima:

"primarni zadatak (tj. informativni program na koji uticaj neće vršiti Vlada .."

Obaška, onaj deo koji si citirao je pre svega započet kako bi sprečio državne službeneike da traže sudsku autorsku zaštitu onoga što su radili u državnoj službi, a javni interes je tu tek sporedna stvar ;>

Uostalom, čime se sve ne bave američki sudovi gelde kopirajtovanja najbolje govori i

Monkey selfie: American court rules that monkeys can't own their own photography

(slika je već na blogu od ranije, pa da se ne ponavljamo )
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:38 09.01.2016

Re: Lepo rečeno

I naravno ... ovako nešto ne bi trebalo ograničiti samo na RTS ... SVE vladine agencije


A ovo zaslžuje poseban komentar. to je problem kada laici krenu da se bave poslom za koji nisu obučeni. To svukud u svetu, i to skoro ravnomerno, ali nekako izgleda (eye of beholder ) da se kod nas baš razmahalo ;> Pa nam konobari i magacioneri vode politiku, ili još gore stručne državne agnecije ili šta već ne, tehnolozi nam pišu ekonomske propise, pravnici medicinske, zubarski tehničari određuju tehničke normative, a Elektrotehničari se paču u sve i svja, osim naravno u svoje ;> I naravno, cel akohorta onih koji nemaju niakkvo struku, a vode sve i svja ;>

Da ne dužim (ajde!, kao da već nisam! ) koji moj krivi crven ban je RTS "državna agencija" ("vladina agencija", šta god si mislio reći, ali nije to jedno te isto, čak dapače, RTS i liči na vladinu agenciju ☻ ali ajde, pustimo to).

Mislim, u redu je to da se ljudi uhvate pa krenu "e ovako to treba da bidne", takva ljudska priroda, ali to je materijal za Blicove, ne za ozbiljne rasprave (pa stoga moje dalje komentare na temu šaljem Blicu ☻).

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:44 09.01.2016

Re: Lepo rečeno

Ubr, RTS ne samo da nije (to što "liči" ne menja na stavri ;> ) državna agencija (to je bio Tanjug ;> ) nego nije ni ozbiljan Javni Servis (*) - no je komercijalna televizija (i to veoma nesposobna komercijalna ;> ) koja samo u pojedinim delovima imitira nekakav tzv. Javni Servis i koju mahom finansira država iz budžeta - plus, evo sada jopet i taksa.


(*) Sad će i jopet Filip sa RTS 3 "kako je to dovoljno za 150 dinara - a šta je dovoljno za one silne bilione koje država izdavaja iz budžeta, to ne pominje ;>
a_jovicic a_jovicic 14:14 09.01.2016

Re: Lepo rečeno

Dont Fear The Reaper
Da ne dužim (ajde!, kao da već nisam! ) koji moj krivi crven ban je RTS "državna agencija" ("vladina agencija", šta god si mislio reći, ali nije to jedno te isto, čak dapače, RTS i liči na vladinu agenciju ☻ ali ajde, pustimo to).

Sve dok mi "harač" za pretplatu RTS-u otimaju bez ugovora sa samom kućom (čije sadržaje BTW i ne konzumiram) oni su državna agencija ... kako god hteli da se zovu. A pošto im i sam program više-manje uredjuje Kabinet mogu koliko hoće sebe da nazivaju "javni servis" ... niti su to ikada bili niti će biti uz feudalnu partokratiju koja vrhunac doživljava sa Nj.V. A.V.


Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 14:32 09.01.2016

Re: Lepo rečeno

Sve dok mi "harač" za pretplatu RTS-u otimaju bez ugovora sa samom kućom čije sadržaje i ne konzumiram oni su državna agencija ... k


Ma samo ti udri, nije zabranjeno biti ekscentričan, ili koristiti bubrege za razmišljanje ;> ili nemati pojma šta i kako se forirma obaveza spram JavniH Servisa ( u bilo čemu) - Zakonom, ne slobodnom voljom. (*)

Čuj, "ugovor" bi on hteo! ;> Pa imaš ga - zove se "Izbori" ;> a za one koji nisu zadovoljni, uvek na kraju listića piše:

Više sreće u sledećem izvlačenju☻

(*) u smislu tih liberatirjanskih ideja da je držva tu samo nominalno, sve ostalo slobodne volje i free market, radulovići uber ales pa ko crkne crkne.

NB - a što si krenuo od takse, ja bih prvo krenuo da "obaram" doprinose za penziono i zdravstveno, to je to isto, samo u drugom domenu. Dosledno bi bilo tražiti i to da "nema" dok svakome ne ponude ugovor ;> A da, pa tako i jeste u Americi - zato su i bili država sa ogromnim brojem ljudi bez zdravstvenog, i zato sada njihovi "ekscentrici" nacirepublikanci i ostali kuksi, dižu dreku na Obamu koji je taj broj drastično smanjio (i nameravaju da to "porpave" i vrate stanje na staro dobro - ko crkne, crkne)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana