Ljudska prava| Muzika| Nostalgija

Tito i čokoladne bombone

Nebojsa Krstic RSS / 28.01.2016. u 10:45

 

 

Pokušavam da se setim ko mi je 1971. godine dao karte za Slet. I nikako ne mogu. Čak nema ni logike da sam ih uopšte dobio. Ja ne živim u svetu u kome takve pogodnosti cirkulišu. Tačnije, moja majka ne živi. Ne spadamo u onu grupu ogromne većine od 20 i nešto miliona stanovnika SFRJ koje je sistem korumpirao

 kako bi se dobrovoljno odrekli svojih građanskih i ljudskih prava zarad beneficija: posla na kome ne rade, kredita koji neće otplatiti, stana koji nisu zaradili, besplatnog letovanja koje nisu zaslužili...i društvenog uticaja koji je u disproporciji sa njihovom intelektualnom vrednošću, dakle, sistem koji je tada fundiran toliko duboko i toliko kvalitetno da i danas pušta svoje izdanke i i daje nam otrovne plodove iz korena koji je otišao preduboko i preširoko da bi se izvadio bez još veće štete po prirodnu sredinu... e moja, kažem, dvočlana porodica nije u tom sistemu, ne koristi se njegovim pogodnostima, već suprotno tome, trpi opstrukcije svake moguće zamislive prirode. Ne zato što smo moja majka i ja nekakvi neprijatelji režima, daleko bilo, mi smo dve potpuno nevažne individue, već zato što nas ne vidi, ne prepoznaje i mi smo za birokratiju zemlje u kojoj živimo statistička i pravna greška sa kojom sistem ne zna šta da radi. A ne znamo ni mi šta sa njim. Zato kao odgovor na potrebu rešavanja bilo kog problema, od popravke kuće i prepokrivanja krova koji prokišnjava, do izdavanja uverenja o zdravstvenom osiguranju, najčešće dobijemo odgovor - ne može.

Tako da ne umem čak ni okvirno da dijagnostifikujem ko je, kako i gde, meni, trinaestogodišnjem dečaku s Lekinog Brda dao dve karte za Slet. Ali mi je neko dao. Vreme je bilo sunčano i prijatno, kako i dolikuje Danu Mladosti. Moj rođak, brat od ujaka, godinu dana mlađi od mene, i ja, spremili smo se i otišli na Stadion JNA autobusom koji od Obilićevog stadiona saobraća ka Železničkoj stanici. Igrom nejasnih okolnosti karte su bile za Zapad, a pošto su mesta bila numerisana, odvele su nas tačno do ispod svečane lože. Vrlo uzbudljiva situacija! Napunio se stadion, ispunila se i svećana loža na samo četiri metara od mene. Vežbači su izvodili svoj fiskulturni performans. Vojnici vežbu s puškama, deca su mahala zastavicama, Publika na Istoku ispisala je rođendansku poruku Maršalu, sve je bilo jako lepo i svečano. Ja sam svako malo pogledavao ka loži. Ugao je bio takav da sam samo povremeno viđao Titove ruke u belim rukavicama kako aplaudiraju, pa lice, na kratko...U nekoliko navrata ukazivala mi se i Jovanka Broz. Ona je imala svoj karakterističan zabrinuti osmeh žene koja sve vidi, sve zna, a ništa ne može. Za razliku od nje, Tito je imao izraz čoveka koji sve vidi, sve može, a ništa ne želi da učini...bio je u uniformi, to ću jasnije videti kada mu bude prišla mlada Albanka sa štafetom, tada će Tito ustati i biti dostupniji mom analitičkom pogledu.

Slet se završio. Gosti iz svećane lože su zapalili. Moj rođak i ja smo čekali da se gužva raziđe. A onda se desilo ono što niko nije očekivao. Neki lik iz Lože nas je pozvao i bacio nam nekoliko čokoladnih bombona punjenih likerom. Bile su izuzetno ukusne.

Ova mi je situacija pala na um jutros dok sam bio u polusnu. Trenutka u kome mi je Titovo lice bilo tako blizu setio sam se i onog dana kada je Srđan u Studio 5 Radio Beograda doneo tekst pesme "Moja si", na dan kada je trebalo snimati pevanje za tu pesmu.

...

"Na telu nema više tragova

Na hijacint mu koža podseća

Ružinim uljem sad je pomazan

Crvenom kosom glavu pokriva"

Da li je Tito, već tada, stadionu JNA pokrivao svoju glavu crvenom kosom, pitao sam se jutros. Nisam to mogao da vidim od maršalske šapke. A ne bih verovatno na to ni obratio pažnju. Smisao za otkrivanje detalja razvio se tek kasnije kao što nas i uči oftalmologija - gledanje se uči. Nije nešto što je dato samo po sebi.

PS. Posle snimanja pesme "Moja si", sa albuma "Odbrana i poslednji dani", a toga sam se jutros u polusnu, takođe, setio, Srđan mi je na koncertnom klaviru koji je lociran u ogromnoj sobi za snimanje Petice, odsvirao kompoziciju koju verovatno nikada nećete čuti i zbog čega ćete biti uskraćeni za jedno istinsko zadovoljstvo. U pitanju je sonata, tačnije sonatina, pod naslovom Stella matutina, Jutarnja zvezda. Još uvek je se sećam i mogao bih da otpevušim osnovnu muzičku frazu.

Ali neću.

 

PPS. U međuvremenu setio sam se, tačnije, Srđan me je podsetio, da se deo teme "Jutarnje zvezde" pojavljuje u pesmi "Ne, ne, ne,", grupe Krstić & Šaper, sa albuma "Poslednja mladost u Jugoslaviji". To je ono što svira violončelo.

 

 

 

 



Komentari (297)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 22:59 28.01.2016

Re: nightmare by Tito

milisav68
rade.radumilo
Ušao je zato što je stanje u Kraljevini bilo jednako sranje kao i sada. Deset posto stanovništva je moglo sebi da obezbedi pravilnu ishranu, za ceo mesec, a ostali ne.

A-ha, zato im je trebalo više od deset godina da dostignu nivo poljoprivredne proizvodnje iz `39. a u međuvremenu su jeli Trumanova jaja.

Jok, nego zato što je zemlja bila potpuno porušena i uništena a stanovništvo desetkovano i smlavljeno ratom.
vcucko vcucko 23:02 28.01.2016

Re: nightmare by Tito

freehand
Silom je to i trebalo sprečiti. general paton je oko toga imao par zanimljivih ideja 1945. ali nažalost nije ih ostvario.

Koje je to ideje imao general Paton? Da potpuno ukine demokratske izbore, ili da pristup ograniči samo na podobne, što njega i tebe sa njim čini dičnim demokratama?
Što se terorista tiče - rekoh, odvoj malo vremena. Pa možda uvidiš da ti "komunistički teroristi" jesu bili teroristi ali nipošto komunistički.

Koliko znam, Paton je hteo da nuklearnim bombama zaspe Sovjetski Savez.

Da sam pre pet minuta legao da spavam (a hteo sam, budala što nisam) ne bih znao da je neko ko je pevao o čokoladi i sad piše blog o istoj u suštini takav krvolok

Msm, zapadni svet može mirno da spava, čuva ga N. Krstić
freehand freehand 23:08 28.01.2016

Re: nightmare by Tito

Koliko znam, Paton je hteo da nuklearnim bombama zaspe Sovjetski Savez.

Generala Patona su mnogi pametni ljudi smatrali neotesanom brutalnom budalom. Ideje sa atomskim bombama delio je sa Hitlerom, šteta je što nisu mogli da udruže pamet i sredstva u ostvarivanju zajedničlkog cilja.
milisav68 milisav68 23:11 28.01.2016

Re: nightmare by Tito

freehand
Jok, nego zato što je zemlja bila potpuno porušena i uništena a stanovništvo desetkovano i smlavljeno ratom.

Pa su zato hapsili seljake što nisu hteli dobrovoljno da učestvuju u prinudnom otkupu.
rade.radumilo rade.radumilo 23:21 28.01.2016

Re: nightmare by Tito

Generala Patona su mnogi pametni ljudi smatrali neotesanom brutalnom budalom


Pola generalštaba SAD su bili fašistički frikovi, poput Daglasa Mekartura. Taj je imao slične ideje u Korejskom ratu, pa su ga sklonili da ne bruka državu.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:23 28.01.2016

Re: nightmare by Tito

Koliko znam, Paton je hteo da nuklearnim bombama zaspe Sovjetski Savez.


Ne, nije to hteo.
rade.radumilo rade.radumilo 23:25 28.01.2016

Re: nightmare by Tito

milisav68
freehand
Jok, nego zato što je zemlja bila potpuno porušena i uništena a stanovništvo desetkovano i smlavljeno ratom.

Pa su zato hapsili seljake što nisu hteli dobrovoljno da učestvuju u prinudnom otkupu.


I u UK si imao radne obaveze na selu i propisane kvote proizvodnje u poljoprivredi tokom celog rata i godinama posle. Imaš ceo serijal na Viasat History, na tu temu.
freehand freehand 23:33 28.01.2016

Re: nightmare by Tito

milisav68
freehand
Jok, nego zato što je zemlja bila potpuno porušena i uništena a stanovništvo desetkovano i smlavljeno ratom.

Pa su zato hapsili seljake što nisu hteli dobrovoljno da učestvuju u prinudnom otkupu.

To je sad zamotavanje i menjanje teme. Ali kad već pominješ - nije poblem bio otkup kao takav, nego odnos prema "narodnom neprijatelju" - čitaj kulaku koji najčešće nije ni imao šta da preda - i brutalnost u sprovođenju razrezanog.
Ali je i taj otkup upravo argument za ono što rekoh - način da se prehrane milioni gladnih u devastiranoj zemlji (ok, i u bratskoj Albaniji)
milisav68 milisav68 23:39 28.01.2016

Re: nightmare by Tito

rade.radumilo
I u UK si imao radne obaveze na selu i propisane kvote proizvodnje u poljoprivredi tokom celog rata i godinama posle.

Kvote su jedno, a otimačina i slanje u zatvor nešto sasvim drugo.
Imaš ceo serijal na Viasat History, na tu temu.

A imaš i "Prinudni otkup u Vojvodini 1947. - 1952."

milisav68 milisav68 23:50 28.01.2016

Re: nightmare by Tito

freehand
To je sad zamotavanje i menjanje teme. Ali kad već pominješ - nije poblem bio otkup kao takav,

Ma jok uopšte, pa ko je lud da nešto proizvodi, kada mu dođu kožni mantili i sve otmu.
Ali je i taj otkup upravo argument za ono što rekoh - način da se prehrane milioni gladnih u devastiranoj zemlji

Ma kakvi, zemlja je oduzimana i deljena "bezemljašima" koji nisu imali pojma šta da rade sa njom.

Relativno skoro je bila emisija o nekim naslednicima iz Župe, gde je nekom njihovom dedi otet ogroman vinograd, i gde nisu znali kako da prave vino/konjak/vinjak, pa je onda mladi Dobrica Ćosić "urgirao" tamo gde treba da se pusti vlasnik, da im pokaže, jer su na tom imanju radili njegovi, i on sam im je pomagao.
(ok, i u bratskoj Albaniji)

I ne samo njoj.
freehand freehand 23:56 28.01.2016

Re: nightmare by Tito

Ma jok uopšte, pa ko je lud da nešto proizvodi, kada mu dođu kožni mantili i sve otmu.

Milisave, ne daj da te emocije ponesu. Svi su proivzodili, čak i u ratu. Problem je samo kad se puca naokolo, kad nema semena, kad je suša.
Ma kakvi, zemlja je oduzimana i deljena "bezemljašima" koji nisu imali pojma šta da rade sa njom.

Relativno skoro je bila emisija o nekim naslednicima iz Župe, gde je nekom njihovom dedi otet ogroman vinograd, i gde nisu znali kako da prave vino/konjak/vinjak, pa je onda mladi Dobrica Ćosić "urgirao" tamo gde treba da se pusti vlasnik, da im pokaže, jer su na tom imanju radili njegovi, i on sam im je pomagao.

Opet ćorak, Milisave, a naročito u Župi. AGrarna reforma nije sprovođena tek tako, a to što govoriš - to se događalo u svkaoj revoluciji. Od Spartaka. I uvek je nova vlast "kupovala" i birokratiju i znalce iz prethodne. Pa je tako i partizanska aktivirala i ćate, i ministre, učitelje, nastavnike, profesore, a nije redak slučaj da su kafedžije kao konobari i vlasnici kao zaposleni radili u svojim kafanama i na svojim gazdinstvima ili u svojim fabrikama.
milisav68 milisav68 00:13 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

freehand
Svi su proivzodili, čak i u ratu. Problem je samo kad se puca naokolo, kad nema semena, kad je suša.

A-ha, a pucalo se i od `47 - `52. i udarile sve moguće vremenske nepogode.
Opet ćorak, Milisave, a naročito u Župi.

Ne vala, nije ćata/konobor preuzeo posao, nego je "izvadio" bivšeg gazdu iz zatvora da im pokaže, kako se to radi.

I dok su revolucionari naučili kako se to radi, prođe (više od) deset godina, da bi se dostigao nivo iz `39.

U tom čuču grmi zec.
freehand freehand 00:24 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

A-ha, a pucalo se i od `47 - `52. i udarile sve moguće vremenske nepogode.

Milisave, ti si inteligentan i pismen čovek. Čitaj šta je napisano. Njive su sejane i u ratu, kamoli posle rata. Samo što je u svemu bila oskudica i svega nedovoljno.
Ne vala, nije ćata/konobor preuzeo posao, nego je "izvadio" bivšeg gazdu iz zatvora da im pokaže, kako se to radi.

Dobro, izvini. Izgleda da ili ja ne umem jasno da napišem ili da tebi čitanje i shvatanje ne ide večeras.
b92fmember b92fmember 00:55 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

predatortz
Sve u svemu, Tito je za mene-dete bio ličnost otprilike kao što su Isus ili Bog ovim našim novohrišćanima.


Bili smo lajt Severna Koreja, samo toga nismo bili svesni.


uoči razliku



b92fmember b92fmember 01:06 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

Relativno skoro je bila emisija o nekim naslednicima iz Župe, gde je nekom njihovom dedi otet ogroman vinograd, i gde nisu znali kako da prave vino/konjak/vinjak, pa je onda mladi Dobrica Ćosić "urgirao" tamo gde treba da se pusti vlasnik, da im pokaže, jer su na tom imanju radili njegovi, i on sam im je pomagao.


gledao i ja... jedino on znao kako se pravi konjak pa su ga zvali i čovek napravio rubinov vinjak.


Ono što je meni bilo najinteresentnije su reči koje mu je govorio:

Nikad se nije žalio. Govorio je: "Ne žali za onim što nemaš, budi srećan sa onim što imaš"
tyson tyson 01:39 29.01.2016

Re: Trolčina

Španija, Grčka i Portugalija su bile medium to heavy Severna Koreja tada pa?

Lepo si rekao: pa?

Koga boli qrac za Španiju, Grčku i Portugaliju; pričamo o zemlji u kojoj je dobar deo blogera živeo, o sistemu posledice čijih loših strana osećamo i dan-danas.

Non-stop pokušavaš da relativizuješ sve (po njihovom mišljenju) negativno što o nekadašnjoj zemlji pišu drugi ljudi. Klasičan trol.


tyson tyson 01:41 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

Kao da od zeca ne vidiš gorilu. U Španiji, Italiji, Francuskoj - socijalistička i komunistička ideja silom su zatrte, i to posle drugog svetskog rata. Silom na razne načine primenjivanom, pa i kroz terorizam najšireg spektra. A sprovodili su ga branioci demokratije i slobode, kao što ga i danas masovno sprovode.

Nisam siguran da je to tema bloga.


tyson tyson 01:48 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

Ali kad već pominješ - nije poblem bio otkup kao takav, nego odnos prema "narodnom neprijatelju" - čitaj kulaku koji najčešće nije ni imao šta da preda - i brutalnost u sprovođenju razrezanog.

Ne. Otkup i sve vezano za njega su bili jedna stvar, a "kulaci" i borba protiv njih - faktički, protiv uspešnih individualnih poljoprivrednih proizvođača - su deo procesa kolektivizacije na selu nalik na Sovjetski savez, što je tema zanimljiva baš koliko i taj otkup.

Uzgred, i Srbija je bila devastirana posle Prvog svetskog rata, a populacija zaista i više nego desetkovana, pa se zemlja ipak oporavila brže nego FNRJ/SFRJ posle Drugog svetskog rata. Čisto kad smo već kod toga.



jkt2010 jkt2010 04:43 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

rade.radumilo
Bili smo lajt Severna Koreja, samo toga nismo bili svesni.

Španija, Grčka i Portugalija su bile medium to heavy Severna Koreja tada pa?

Pa ništa, ajde sam uporedi nas i Grke, ko je bolje prošao: mi, gde su komunisti dobili građanski rat, ili oni, gde nisu... Dal mi sa Maršalom, ili oni sa pukovnicima...
rade.radumilo rade.radumilo 07:11 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

Pa ništa, ajde sam uporedi nas i Grke, ko je bolje prošao: mi, gde su komunisti dobili građanski rat, ili oni, gde nisu... Dal mi sa Maršalom, ili oni sa pukovnicima...


Da si bio u toj istoj Grčkoj, Portugaliji ili Španiji 70-ih, znao bi odgovor na to pitanje.
rade.radumilo rade.radumilo 07:13 29.01.2016

Re: Trolčina

Koga boli qrac za Španiju, Grčku i Portugaliju; pričamo o zemlji u kojoj je dobar deo blogera živeo, o sistemu posledice čijih loših strana osećamo i dan-danas.


Ma mi osećamo posledice lošeg upravljanja Rimskih imperatora u periodu I do V veka nove ere. Nema to veze s nama i našom glupošću, sada.
jkt2010 jkt2010 07:29 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

rade.radumilo
Pa ništa, ajde sam uporedi nas i Grke, ko je bolje prošao: mi sa Maršalom, ili oni sa pukovnicima...

Da si bio u toj istoj Grčkoj, Portugaliji ili Španiji 70-ih, znao bi odgovor na to pitanje.

Nije ni bilo pitanje nego poziv da malo uključiš mozak. Al izgleda ne umeš da nađeš taj prekidač...
freehand freehand 08:02 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

Ne. Otkup i sve vezano za njega su bili jedna stvar, a "kulaci" i borba protiv njih - faktički, protiv uspešnih individualnih poljoprivrednih proizvođača - su deo procesa kolektivizacije na selu nalik na Sovjetski savez, što je tema zanimljiva baš koliko i taj otkup.

Poznato mi je to. Krajem osamdesetih, možda '89 - '90 pisao sam feljton o vremenu čupanja brkova, posle desetina sati razgovora sa ljudima koji su kroz to prošli, neki od njih do borskog rudnika.
Ali je činjenica da su u otkupu najgore i prolazili oni koji su zvanično ili nezvanično proglašavani kulacima i za koje se "znalo" da imaju sakrivenu šunku i slaninu, brašno i krompir.

Uzgred, i Srbija je bila devastirana posle Prvog svetskog rata, a populacija zaista i više nego desetkovana, pa se zemlja ipak oporavila brže nego FNRJ/SFRJ posle Drugog svetskog rata. Čisto kad smo već kod toga.

Nisam ja džaba pomenuo Stojadinovića i ministre.
gedza.73 gedza.73 08:55 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

Ali je činjenica da su u otkupu najgore i prolazili oni koji su zvanično ili nezvanično proglašavani kulacima i za koje se "znalo" da imaju sakrivenu šunku i slaninu, brašno i krompir.

Moji su radili u nadnici.
Onda su došli 'oslobodioci' obrisali svu onu situ koju su imali.
Nana je molila devera (sa sve sjajnom petokrakom na glavi)
-Nemoj dešo nemam sa čim decu da izranim.

Tokom rata su dva Nemca (nemačka jedinica napravila neki bivak u okolini) oterali svinju pradedi iz obora.
Pradeda ode da se žali nemačkom oficiru i posle mučnog sporazumevanja Nemac vrati svinju vlasniku.

'bem ga sad kako da gradiram jedne a kako druge.

Tog istog pradedu su zaduživali kulukom, i za vreme kralja i za vreme Tita.

Ocu je lokalni komunistički baja pripretio
-Mali, pazi šta pričaš.

K'o Orvel, bog te mazo. 'Pazi šta misliš'


Osnove SFRJ
Milanković nije želeo da se priključi Komunističkoj partiji, pa je sveučilišni Sud časti 1950. procenio njegovu podobnost za novi poredak. U toj „karakteristici“ mu se doduše priznaje da je odličan stručnjak i naučnik koji se bavi astronomijom i nebeskom mehanikom, „ali je vrlo star i o nekom njegovom posebnom razvoju nema ni govora. Prema političkoj orijentaciji pripada poznatoj matematičkoj kliki. (…) Marksizam-lenjinizam uopšte ne poznaje niti pokazuje ikakav interes. Smatramo da je naš politički neprijatelj i da će kao takav umreti.“


Za prof. Antona Bilimovića ...
U karakteristici se kaže da je dobar pedagog, ali da je vrlo prepreden, da ne poznaje marksizam-lenjinizam i nema u nauci pravilan stav. "Smatramo da je politički naš neprijatelj", ali "treba ga koristiti i koristan je ali uvek držati batinu pored njega" (decembar 1949).
Jedan je od stubova reakcije na matematičkoj grupi.


hebeš matematiku i astronomiju kad ne poznaješ marksizam i lenjinizam. I kad si 'reakcija na matematičkoj grupi'
A posle se pitamo što smo tu gde jesmo.
svarog svarog 09:08 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

Nisam ja džaba pomenuo Stojadinovića i ministre.


Taj Stojadinović je najbolji predsednik Vlade kojeg je ova teritorija (sa svim promenama imena) u zadnjih 100 godina imala, a po svemu sudeći ostaće i u narednih 100( i to sa sve onim prevarama naroda oko ratne odštete)
rade.radumilo rade.radumilo 09:26 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

Taj Stojadinović je najbolji predsednik Vlade kojeg je ova teritorija (sa svim promenama imena) u zadnjih 100 godina imala, a po svemu sudeći ostaće i u narednih 100( i to sa sve onim prevarama naroda oko ratne odštete)


Onaj što je uspeo da napravi prvu Judenfrei državu pod Nemačkom okupacijom? Stoka jedna fašistička. Nadam se da mu se loza zatrla, đubre pogano. Sramota ovog naroda.
freehand freehand 09:26 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

Onda su došli 'oslobodioci' obrisali svu onu situ koju su imali.
Nana je molila devera (sa sve sjajnom petokrakom na glavi)
-Nemoj dešo nemam sa čim decu da izranim.

Tokom rata su dva Nemca ( nemačka jedinica napravila neki bivak u okolini) oterali svinju pradedi iz obora.
Pradeda ode da se žali nemačkom oficiru i posle mučnog sporazumevanja Nemac vrati svinju vlasniku.

A nije decu imala čime da prehrani zato što je sve bilo sjajno u kraljevini ili zato što su Nemci okupirali zemlju? Ili zbog oslobodilaca?
svarog
Nisam ja džaba pomenuo Stojadinovića i ministre.Taj Stojadinović je najbolji predsednik Vlade kojeg je ova teritorija (sa svim promenama imena) u zadnjih 100 godina imala, a po svemu sudeći ostaće i u narednih 100( i to sa sve onim prevarama naroda oko ratne odštete)

Izvanredan. Poznato je da su najveći lopovi i špekulanti, koji popljačkaju one koji su u ratu već najviše nastradali u stvari najbolji državnici.
predatortz predatortz 09:33 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

A nije decu imala čime da prehrani zato što je sve bilo sjajno u kraljevini ili zato što su Nemci okupirali zemlju? Ili zbog oslobodilaca?


Moja baba je jedva prehranjivala decu zbog oslobodilaca. U truloj kreljevini porodica nije imala problema te vrste. Bili su bogati i cenjeni domaćini. Neko čija se reč poštovala. Onda su joj oslobodioci ubili muža, premlatili svekra koji je nedugo posle toga umro. Što od tuge za sinom, što od teških batina. Kuću su zapalili.

Došlo je vreme da se više ne ceni reč domaćina, nego reč fukare. Tako je baba grdno prolazila prilikom 'otkupa'. Drugarica koja se prostirala pod jednog KNOJ-evca, vodila je glavnu reč koliko ko iz sela da 'dobrovoljno' da u otkup. Babi je uzimala sve što je u oboru bilo, uz objašnjenje da je četnikuša sigurno negde bar još toliko sakrila.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:38 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

Došlo je vreme da se više ne ceni reč domaćina, nego reč fukare. Tako je baba grdno prolazila prilikom 'otkupa'. Drugarica koja se prostirala pod jednog KNOJ-evca, vodila je glavnu reč koliko ko iz sela da 'dobrovoljno' da u otkup. Babi je uzimala sve što je u oboru bilo, uz objašnjenje da je četnikuša sigurno negde bar još toliko sakrila.

Ништа ти то ниси добро упамтио из приче, јер Апостатин тата је зарадио стан, а твоја баба скривала је жито.

Ја глупљи аргумент од овог: "Мој је тата зарадио стан! -- одавно нисам чуо. Некако, за одраслог човека да се постиди.
freehand freehand 09:40 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

Ја глупљи аргумент од овог: "Мој је тата зарадио стан! -- одавно нисам чуо. Некако, за одраслог човека да се постиди.

tadejus tadejus 09:43 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

Predrag Brajovic
Ја глупљи аргумент од овог: "Мој је тата зарадио стан! -- одавно нисам чуо. Некако, за одраслог човека да се постиди.


prećeruješ..
loša je Krstićeva početna arguemntacija sa nezarađenim stanovima i ljetovanjima.. pa je onda nakaradan i kontraargument..
pravednost raspodjele baš i nije idealno izabrana tačka za kritiku bivšeg režima..
ekonomija je kao ključan problem izabrala problem motivacije..
po drugim osnovama bi se mogli razni drugi problemi izabrati ali pravednost raspodjele je baš loš izbor..
e sad što svaka tema mora da sklizne u lično to je tek posebna priča
svarog svarog 09:49 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

rade.radumilo
Taj Stojadinović je najbolji predsednik Vlade kojeg je ova teritorija (sa svim promenama imena) u zadnjih 100 godina imala, a po svemu sudeći ostaće i u narednih 100( i to sa sve onim prevarama naroda oko ratne odštete)


Onaj što je uspeo da napravi prvu Judenfrei državu pod Nemačkom okupacijom? Stoka jedna fašistička. Nadam se da mu se loza zatrla, đubre pogano. Sramota ovog naroda.


Ccccc ovo će da ostane ovako kvotovano samo da znaš.
Mada koliko gluposti prosipaš ne bi me iznenadilo da ostane neprimećeno
svarog svarog 09:51 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

Izvanredan. Poznato je da su najveći lopovi i špekulanti, koji popljačkaju one koji su u ratu već najviše nastradali u stvari najbolji državnici.


Ajd ti još malo pročitaj o Srbiji za vreme njegovog ministrovanja pa će ti možda još nešto biti poznato
freehand freehand 10:02 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

svarog
Izvanredan. Poznato je da su najveći lopovi i špekulanti, koji popljačkaju one koji su u ratu već najviše nastradali u stvari najbolji državnici. Ajd ti još malo pročitaj o Srbiji za vreme njegovog ministrovanja pa će ti možda još nešto biti poznato

Pričali smo mi već ovde o Stojadinoviću i njegovim enormnim sposobnostima. Evo, ukratko, da se i ti malo informišeš, kakav je sjajan čovek u pitanju bio i na kome i čemu je stvorio bogatstvo sebi i svojim sstranačkim i ministarskim kolegama:
Palate od obveznica
svarog svarog 10:13 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

Kad moram da se citiram

Taj Stojadinović je najbolji predsednik Vlade kojeg je ova teritorija (sa svim promenama imena) u zadnjih 100 godina imala, a po svemu sudeći ostaće i u narednih 100( i to sa sve onim prevarama naroda oko ratne odštete)

freehand freehand 10:19 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

svarog
Kad moram da se citiram
Taj Stojadinović je najbolji predsednik Vlade kojeg je ova teritorija (sa svim promenama imena) u zadnjih 100 godina imala, a po svemu sudeći ostaće i u narednih 100( i to sa sve onim prevarama naroda oko ratne odštete)

U mom koordinatnom sistemu neko ko milione nastradalih, obogaljenih, na zgarištima u zgarištu od zemlje kakva je bila SHS popljačka na najbesramniji način - ne da ne može da se nazove "najboljim", nego ne može ni da dođe u situaciju da uopšte bude poređen sa normalnim i moralnim čovekom. Stojadinović je upravo paradigma profita i beskrupuloznosti oličene u hulji lišenoj humaniteta.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:20 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

Prećeruješ...

Наравно.
Е, sad, što svaka tema mora da sklizne u lično, to je tek posebna priča.

Тачно!
Али, како да пропустим прилику!

Ипак, ово ме подсетило на оно кад клинци испред улаза се расправљају чији је тата јачи. Пази, па сви су, као Апостатин тата -- да га зовемо тајо? -- зарадили своје станове. Не знам никог који је рекао да није. А шта с осталима? Они нису? Итд. итсл.
rade.radumilo rade.radumilo 10:43 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

Ccccc ovo će da ostane ovako kvotovano samo da znaš.
Mada koliko gluposti prosipaš ne bi me iznenadilo da ostane neprimećeno


double post...
svarog svarog 10:51 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

Još nisi proverio ko je bio Milan Stojadinović i kad je bio premijer? Ma nema veze, daj još nešto pametno
gedza.73 gedza.73 11:15 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

freehand
A nije decu imala čime da prehrani zato što je sve bilo sjajno u kraljevini ili zato što su Nemci okupirali zemlju? Ili zbog oslobodilaca?

To ti ka'em. Tera te na kuluk kralj, dođu Nemci i izmu ti svinju, dođu oslobodioci i uzmu ti žito.
Pljuj kralja, Nemce a čik zucni loše za oslobodioce. Ode žito, ode svinja, ode kuća, odoše građanska prava, ode i ti na dugogodišnji kuluk (ako te ne streljaju u livnici).

četres treću, na četvrtu na petu moji zidali kuću (nije bila čak ni mala).
Ratni profiteri.


Велики део приватне имовине прешао је конфискацијом у државну својину, посебно у сфери тзв. народне привреде тако да је по свом квантитативном дејству ова мера обимнија и од национализације. Наиме, према резултатима пописа индустрије 1945. године, у рукама државе већ се налазило 82% индустрије, од чега је 55% одузето конфискацијом а 27% је било стављено под секвестар, затим, највећи део банкарства и скоро цела трговина на велико.

Al' su ga okrečili.

Сељацима је имовина посебно ригорозно конфискована у случајевима неиспуњења обавезе о откупу пољопривредних производа (жита, вуне, пасуља, свиња, коже, сена и др.), који је држава уводила посебним прописима (уредбама).

Партија је водила оштру и немилосрдну кампању против сељака који нису испуњавали обавезе из обавезног откупа. Због неиспуњавања норми откупа многи сељаци су лишавани слободе, новчано кажњавани, конфисковане су им пољопривредне машине, пронађене количине житарица и некретнине. Тако, у Војводини је до маја 1947. године, због неизвршавања откупа, кроз затворе прошло 8.821 лице, од којих је 720 осуђено. За исто време кроз затворе у Србији сем Космета, прошло је 10.082 лица, од којих је 1.224 осуђено.

Zakonu o državljanstvu iz 1946 i 1948 godine u periodu od 1948-1952 godine oduzimana je imovina Jevreja koji su se iseljavali u novoformiranu državu Izrael.

freehand freehand 11:16 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

svarog
Još nisi proverio ko je bio Milan Stojadinović i kad je bio premijer? Ma nema veze, daj još nešto pametno

Nisam siguran da dobro razumem šta hoćeš da kažeš. Da ne znam o čemu govorim a da ti ne hvališ ovdejednu od najvećih baraba i beskrupuloznih marodera u istoriji politike u Srbiji?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 11:18 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

Zakonu o državljanstvu iz 1946 i 1948 godine u periodu od 1948-1952 godine oduzimana je imovina Jevreja koji su se iseljavali u novoformiranu državu Izrael.


Ovo nisam znao. Zanimljiv podatak.
niccolo niccolo 11:52 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

Nebojsa Krstic
Zakonu o državljanstvu iz 1946 i 1948 godine u periodu od 1948-1952 godine oduzimana je imovina Jevreja koji su se iseljavali u novoformiranu državu Izrael.


Ovo nisam znao. Zanimljiv podatak.

Jebiga, mi na Balkanu uvek kaskamo 10 godina za ostatkom sveta. Zato smo i postali antisemiti tek kad su svi ostali prestali to da budu*


* Ok, malo karikiram
emsiemsi emsiemsi 11:59 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

Nebojsa Krstic

...

Uz časne pojedince koji odudaraju, naravno.

Хвала ти !
Тај сам.
emsiemsi emsiemsi 12:55 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

Nebojsa Krstic
rade.radumilo
Bili smo lajt Severna Koreja, samo toga nismo bili svesni.


Španija, Grčka i Portugalija su bile medium to heavy Severna Koreja tada pa?


Ovo je grm u kom leži zec!

Najgora stvar koja nas je zadesila u vezi s komunizmom jeste to što on u nas nije ulazio prisilom kao kod Mađara, Bugara, Čeha, Poljaka, istočnih Nemaca...nego je ušao korupcijom, potkupljivanjem, dakle, lajt varijantom.

Zbog toga su se svi narodi istočnog lagera padom Berlinskog zida ratosiljali komunizma, kao nečeg neprirodnog i odvratnog, preko noći...a mi ga još vučemo, sprovodimo, priželjkujemo, jer smo mutirali u narod koji ne ume da sazri i odraste, u narod ljudi bez inicijative, u one koji čekaju da dođe neko ko će da nam nađe posao i sve one privilegije koje nam s pravom pripadaju. Zato smo nesposobni, nepreduzimljivi, nekreativni, plačipičkasti, nezadovoljni, nesrećni i ne umemo da menjamo svet u kome živimo.

Uz časne pojedince koji odudaraju, naravno.

Мудро збориш човече !
emsiemsi emsiemsi 14:10 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

gedza.73
Ali je činjenica da su u otkupu najgore i prolazili oni koji su zvanično ili nezvanično proglašavani kulacima i za koje se "znalo" da imaju sakrivenu šunku i slaninu, brašno i krompir.

Moji su radili u nadnici.
Onda su došli 'oslobodioci' obrisali svu onu situ koju su imali.
Nana je molila devera (sa sve sjajnom petokrakom na glavi)
-Nemoj dešo nemam sa čim decu da izranim.

Tokom rata su dva Nemca ( nemačka jedinica napravila neki bivak u okolini) oterali svinju pradedi iz obora.
Pradeda ode da se žali nemačkom oficiru i posle mučnog sporazumevanja Nemac vrati svinju vlasniku.

'bem ga sad kako da gradiram jedne a kako druge.

Tog istog pradedu su zaduživali kulukom, i za vreme kralja i za vreme Tita.

Ocu je lokalni komunistički baja pripretio
-Mali, pazi šta pričaš.

K'o Orvel, bog te mazo. 'Pazi šta misliš'


Osnove SFRJ
Milanković nije želeo da se priključi Komunističkoj partiji, pa je sveučilišni Sud časti 1950. procenio njegovu podobnost za novi poredak. U toj „karakteristici“ mu se doduše priznaje da je odličan stručnjak i naučnik koji se bavi astronomijom i nebeskom mehanikom, „ali je vrlo star i o nekom njegovom posebnom razvoju nema ni govora. Prema političkoj orijentaciji pripada poznatoj matematičkoj kliki. (…) Marksizam-lenjinizam uopšte ne poznaje niti pokazuje ikakav interes. Smatramo da je naš politički neprijatelj i da će kao takav umreti.“


Za prof. Antona Bilimovića ...
U karakteristici se kaže da je dobar pedagog, ali da je vrlo prepreden, da ne poznaje marksizam-lenjinizam i nema u nauci pravilan stav. "Smatramo da je politički naš neprijatelj", ali "treba ga koristiti i koristan je ali uvek držati batinu pored njega" (decembar 1949).
Jedan je od stubova reakcije na matematičkoj grupi.


hebeš matematiku i astronomiju kad ne poznaješ marksizam i lenjinizam. I kad si 'reakcija na matematičkoj grupi'
A posle se pitamo što smo tu gde jesmo.

Било, не поновило се !
emsiemsi emsiemsi 14:13 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

rade.radumilo
Taj Stojadinović je najbolji predsednik Vlade kojeg je ova teritorija (sa svim promenama imena) u zadnjih 100 godina imala, a po svemu sudeći ostaće i u narednih 100( i to sa sve onim prevarama naroda oko ratne odštete)


Onaj što je uspeo da napravi prvu Judenfrei državu pod Nemačkom okupacijom? Stoka jedna fašistička. Nadam se da mu se loza zatrla, đubre pogano. Sramota ovog naroda.

Ееееее, будало једна !
Овакве идиотарије једва да причају и задригле усташе.
svarog svarog 15:21 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

freehand
svarog
Još nisi proverio ko je bio Milan Stojadinović i kad je bio premijer? Ma nema veze, javascript:;daj još nešto pametno

Nisam siguran da dobro razumem šta hoćeš da kažeš. Da ne znam o čemu govorim a da ti ne hvališ ovdejednu od najvećih baraba i beskrupuloznih marodera u istoriji politike u Srbiji?


Nije bilo upućeno tebi već Radu koji je izjavio da je Stojadinović napravio judenfrei državu.


edit: Pravo da ti kažem smara me da čitam jednu te istu tvrdnju ponovljenu dvadeset puta, al zato ukrašenu svaki put tonom nekakvih nesuvislih prideva kao da će oni od klin čorbe napraviti gulaš
enigma-milana-stojadinovica
tyson tyson 19:19 29.01.2016

Vezara

Onaj što je uspeo da napravi prvu Judenfrei državu pod Nemačkom okupacijom? Stoka jedna fašistička. Nadam se da mu se loza zatrla, đubre pogano. Sramota ovog naroda.

Knjigu u šake rade.radumilo; knjigu. Ništa gore od samouverene neznalice.


freehand freehand 19:20 29.01.2016

Re: Vezara

tyson
Onaj što je uspeo da napravi prvu Judenfrei državu pod Nemačkom okupacijom? Stoka jedna fašistička. Nadam se da mu se loza zatrla, đubre pogano. Sramota ovog naroda.

Knjigu u šake rade.radumilo; knjigu. Ništa gore od samouverene neznalice.



A i najopasnije je malo znanje.
No skretanje na Milana Stojadinovića? Nije skretanje, samo je poređenbje ponašanje sistema i države prema građaninu/podaniku. Da se rastresu iluzije.
tyson tyson 19:26 29.01.2016

Re: nightmare by Tito

Jebiga, mi na Balkanu uvek kaskamo 10 godina za ostatkom sveta. Zato smo i postali antisemiti tek kad su svi ostali prestali to da budu*

Grešiš; u tome (i.e. oduzimanju imovine Jevrejma koji su odlazili u Izrael) smo bili vizionari i lideri u regionu. Arapske države, koje su sebe smatrale neprijateljima Izraela, to su počele da rade tek koju desetinu godina kasnije.


tyson tyson 19:28 29.01.2016

Re: Vezara

No skretanje na Milana Stojadinovića? Nije skretanje, samo je poređenbje ponašanje sistema i države prema građaninu/podaniku. Da se rastresu iluzije.

Mislim da je ovaj blog na temu rastresanja iluzije o SFRJ i komunizmu. IMHO, sve ostalo je sa ciljem razvodnjavanja, skretanja teme i relatvizacije, i.e. trolovanje; već viđeno.


apostata apostata 16:02 28.01.2016

...

Nebojsa Krstic - Ne spadamo u onu grupu ogromne većine od 20 i nešto miliona stanovnika SFRJ koje je sistem korumpirao kako bi se dobrovoljno odrekli svojih građanskih i ljudskih prava zarad beneficija: posla na kome ne rade, kredita koji neće otplatiti, stana koji nisu zaradili, besplatnog letovanja koje nisu zaslužili...i

Ja se unaprijed izvinjavam svima (osim naravno Krstiću) zbog tona i rječnika, ali jednostavno ne mogu da se suzdržim.

Elem da krenem - moj stari je od '63. do '91. kao prof. na fakultetima u Sarajevu, Mostaru, BL i Zenici iškolovao 60-tak generacija studenata, među kojima su bili i pitomci VTVA Rajlovac iz Libije, Zaira, Zambije ... i sada ćeš ti meni Krstiću (pizdunu liberalni) reći da on nije npr. trebao ili nije zaslužio da dobije stan?

A to da si ti spadao u nekorumpiranu manjinu, to ti pričaj strancima u svojim CV-ima. Za sve što si bio i što jesi treba da si zahvalan 80-tim godinama SFRJ. Tada si stekao ime .., naravno nekorumpirajući se (ne daj Bože) gdje bi ti to ... i to još ti, koji si Soljženicinsko-Pekićevskog kova.

Uostalom krkar ti je onomad dobro rekao:
Ne bih baš išao toliko daleko da tvrdim da sam bio nekakav Mihajlo Mihajlov ili Lech Walesa ali je činjenica da sam u vreme dok je jugokomunizam još bio živ i na vlasti u okviru svojih mogućnosti, godina i društvenog položaja nešto protiv njega govoruckao i pisuckao, sastajuckao se sa nekima sebi sličnima gde smo raspravljuckali o filozofskoj, praktičnoj, ekonomskoj i moralnoj truleži sistema, da smo ponekad i protestuckali, kao na primer protiv Mamuline vile ili štafete pa su nas pomalo i hapsuckali, privoduckali, zovuckali na nekakve informativne razgovore i slično. Provereno sa nekoliko pouzdanih izvora sa dobrom memorijom - tebe učesnici u tim aktivnostima ne pamte po bilo kakvom, pa čak ni najblažem, dovođenju komunizma u pitanje. Pamtimo da si pevuckao, jebuckao, šaperuckao, čak pomalo i igruckao basket... ali bilo kakav antikomunistički angažman - NE.


E a sada liberalu i demokrato slobodno me banuj, pošto je na blogu to i inače tvoja uobičajena praksa.
predatortz predatortz 16:07 28.01.2016

Re: ...

Elem da krenem - moj stari je od '63. do '91. kao prof. na fakultetima u Sarajevu, Mostaru, BL i Zenici iškolovao 60-tak generacija studenata, među kojima su bili i pitomci VTVA Rajlovac iz Libije, Zaira, Zambije ... i sada ćeš ti meni Krstiću (pizdunu liberalni) reći da on nije npr. trebao ili nije zaslužio da dobije stan?


Bez namere da se mešam u sukob vas dvojice, reći ću ti:

Sramota je što je tvoj stari dobio stan! Velika sramota!
Čovek tih kvaliteta ne treba da bude predmet socijalnog potkusurivanja, takav čovek treba da bude plaćen toliko da taj stan lako kupi. Ovako, izvini, sistem ga je stavljao u istu ravan sa čistačicom na fakultetu. Što, po meni, nije ok. Prema njemu!
freehand freehand 16:14 28.01.2016

Re: ...

predatortz
Elem da krenem - moj stari je od '63. do '91. kao prof. na fakultetima u Sarajevu, Mostaru, BL i Zenici iškolovao 60-tak generacija studenata, među kojima su bili i pitomci VTVA Rajlovac iz Libije, Zaira, Zambije ... i sada ćeš ti meni Krstiću (pizdunu liberalni) reći da on nije npr. trebao ili nije zaslužio da dobije stan?


Bez namere da se mešam u sukob vas dvojice, reći ću ti:

Sramota je što je tvoj stari dobio stan! Velika sramota!
Čovek tih kvaliteta ne treba da bude predmet socijalnog potkusurivanja, takav čovek treba da bude plaćen toliko da taj stan lako kupi. Ovako, izvini, sistem ga je stavljao u istu ravan sa čistačicom na fakultetu. Što, po meni, nije ok. Prema njemu!

Nije njegov stari - kao ni moj a ni tvoj - to je najveća laž mamona i maomonista! - stan dobio. On ga je pošteno zaradio, a sistem je pravljen tako da humanost bude ispred gole konkurencije, pa se prilikom dodele tih ZARAĐENIH i od svake plate PLAĆANIH stanova prilagođavao i imovnom stanju, potrebama, socijalnoj situaciji a ne samo novcu i zasluzi.
To je biuo sistem u kome je razum trebalo da prevlada nagone a dogovor da bude iznad konkurencije. I nije to ništa novo, samo što se okolnosti menjaju pa nekad prevladaju bunt i gnev a nekad samo Profit.
predatortz predatortz 16:25 28.01.2016

Re: ...


Nije njegov stari - kao ni moj a ni tvoj - to je najveća laž mamona i maomonista! - stan dobio. On ga je pošteno zaradio, a sistem je pravljen tako da humanost bude ispred gole konkurencije, pa se prilikom dodele tih ZARAĐENIH i od svake plate PLAĆANIH stanova prilagođavao i imovnom stanju, potrebama, socijalnoj situaciji a ne samo novcu i zasluzi.


A koliko je onih koji su ga zaradili a nikad ga nisu dobili? Pa su isti dizali kredite i zidali kuće. Nije li to manjkavost sistema? Potom, šta sa retkim privatnicima, zanatlijama? I oni su imali isto opterećenje na zarade. Od koga oni da dobiju stan? Dobar sistem mora da bude jednak za sve. Opet se vraćam na Tuzlu. Samoupravljač zaposlen u Soda So kombinatu je lakše dolazio do stana nego samoupravljač zaposlen u Livnici čelika. I plata je, za isti rad, bile dosta veće u prvoj firmi. Kad negde manjka, skidali su od rudara. to je bila javna tajna u gradu.

Uzgred, gledao sam proseke plata mog oca iz sedamdesetih i ranih osamdesetih. Radio je kao srednjoškolski profesor. Do Antinog vakta, plate su bile bogu plakati! Jad i beda. Godišnja neto plata 5-6 hiljada maraka. Narod je, bre, bio siromašan! kad sam bio dete, pet automobila u ulici bilo. Fudbal smo igrali na kolovozu.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 16:26 28.01.2016

Re: ...

naravno nekorumpirajući se (ne daj Bože) gdje bi ti to ... i to još ti, koji si Soljženicinsko-Pekićevskog kova.


Ako sam tog kova, onda sam super.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 16:27 28.01.2016

Re: ...

Narod je, bre, bio siromašan! kad sam bio dete, pet automobila u ulici bilo. Fudbal smo igrali na kolovozu.


Isti slučaj kod mene. Sve su ulice bile znopra u vreme rajske SFRJ. U vreme grozne demokratije nema mesta za parkiranje.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 16:40 28.01.2016

Re: ...


E a sada liberalu i demokrato slobodno me banuj, pošto je na blogu to i inače tvoja uobičajena praksa.


Ovo sam napisao više puta, ali tebi apostata kao osobi sa specijalnim potrebama moram da ponovim,
kada napišeš pljuvački komentar, ako nisi kukavica potpiši se svojim pravim imenom.

Dok to pišeš pod pseudonimom, kako da ti čitalac poveruje da nisi bedna hulja kao što je i taj što ga citiraš..( i pamtiš mu citat jbt!)
niccolo niccolo 17:20 28.01.2016

Re: ...

To je biuo sistem u kome je razum trebalo da prevlada nagone



Ovo me je oraspoložilo, moram da priznam (ideja da će razum da prevlada nagone)...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:27 28.01.2016

Re: ...

Elem da krenem - moj stari je od '63. do '91. kao prof. na fakultetima u Sarajevu, Mostaru, BL i Zenici iškolovao 60-tak generacija studenata, među kojima su bili i pitomci VTVA Rajlovac iz Libije, Zaira, Zambije ... i sada ćeš ti meni Krstiću (pizdunu liberalni) reći da on nije npr. trebao ili nije zaslužio da dobije stan?

Ја морам да опет констатујем нешто што сам за тебе већ пре констатовао -- није ми јасно како ти можеш бити историчар кад си толико уроњен у поједине идеолошке наплавине, и с њихових барикада гледаш и тумачиш свет? Чудесно. Твоја идеолошка жижа толико је снажна и велика да као црна рупа аберира све што до твојих очију стиже.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:40 28.01.2016

Re: ...

niccolo
To je biuo sistem u kome je razum trebalo da prevlada nagone

Ovo me je oraspoložilo, moram da priznam (ideja da će razum da prevlada nagone)...



tess tess 17:54 28.01.2016

Re: judi zviri i beštimje

Ali pizdun liberalni, cc, kakva inspiracija.
:)

Ka’ stih..

Dajem ti verse i note
sve moje šarene perle na dar
..

freehand freehand 17:59 28.01.2016

Re: ...

A koliko je onih koji su ga zaradili a nikad ga nisu dobili? Pa su isti dizali kredite i zidali kuće. Nije li to manjkavost sistema? Potom, šta sa retkim privatnicima, zanatlijama? I oni su imali isto Dobar sistem mora da bude jednak za sve.

Pa ti si u stvari, pravi komunista.
Jeste, nisu svi stigli na red da dobiju stanove. Nije bilo toliko stanova koliko je bilo potreba, ali se na tome radilo. Ljudi koji su zidali kuće imali su te kuće u vlasništvupa ne razumem đe je sad tu problem ako ti je vlasništvo najbitnije? A inače većina te kuće nije ni otplatila kako treba jer su talasi inflacije pojeli te rate koje su uplaćivali te je i to bio jedan od generatora krize u državi.
A proivatnici su, fakat, bili zakinuti mada dosta dobro poznajući stanje u udruženju zanatlija mogu da ti kažem da je njihov penzijski fond, na primer, uvek bio odvojen i da oni koji su te prinadležnosti redovno i pošteno plaćali sad imaju dobre penzije. Vrlo dobre, čak. Znam, na primer, ugostitelja koji je i sebi i gospođi kroz decenije obezbedio generalske penzije, mimo imovine koju je stvorio.
freehand freehand 18:00 28.01.2016

Re: ...

niccolo
To je biuo sistem u kome je razum trebalo da prevlada nagone



Ovo me je oraspoložilo, moram da priznam (ideja da će razum da prevlada nagone)...

Šta ti je tačno smešno u napisanom, ako ti nije teško da malo elaboriraš?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:13 28.01.2016

Re: ...

Uzgred, gledao sam proseke plata mog oca iz sedamdesetih i ranih osamdesetih. Radio je kao srednjoškolski profesor. Do Antinog vakta, plate su bile bogu plakati! Jad i beda. Godišnja neto plata 5-6 hiljada maraka. Narod je, bre, bio siromašan! kad sam bio dete, pet automobila u ulici bilo. Fudbal smo igrali na kolovozu.

kako ko i u koje vreme. pre titove smrti, moj ćale je imao 6tu platu u vojvodini (mislim oko 5 soma DM mesečno, tako nešto), imali smo kuću na moru, da, dobio je i stan, i uštedeo dosta para za kasnije. čak nije bio ni član kpj. vrlo često smo imali ženu koja nas čuva (jer nije bilo jaslica), žena koja dolazi da pomaže mami u velikom spremanju. promenili dvoje kola u to vreme. neki direktori (što on nije bio) su živeli još bolje. verujem da je imalo veze i gde si živeo u to vreme. verovatno je moj ćale bilo polusiromah u odnosu na slovenca na sličnom položaju i u sličnoj firmi.

običan radnik i profa u školi je uvek i u svim društvima, i danas, živeo i živi na ivici siromaštva. pod uslovom da ne predaje matiš i fiziku, tada se razbija od privatnih časova. sećam se da su iz mog razreda, samo deca nisko ili nikako kvalifikovanih radnika živela lošije od mene i još nekih iz razreda, tu je bilo siromašnih. i izdvajala su se deca čiji su roditelji radili u inostranstvu.
80tih je već bila drugačija priča...
niccolo niccolo 19:02 28.01.2016

Re: ...

Šta ti je tačno smešno u napisanom, ako ti nije teško da malo elaboriraš?

Pa napisao sam, ideja da će razum da prevlada nagone. I to još u zemlji seljaka (ne kažem to pežorativno), koji su inače poznati po tome da im razum redovno prevladava nagone (ni ovo ne kažem pežorativno). Razum prevladava nagone samo u onim državama gde je sankcionisanje nepoželjnih nagona (a) predvidivo i (b) efikasno (pri tome ne govorim samo o pravnim sankcijama). Plus kod one manjine koji su se izgradili kao ličnosti dovoljno da im razum prevlada nagone (mada i kod njih možemo da diskutujemo o kojim nagonima se radi).
freehand freehand 19:08 28.01.2016

Re: ...

niccolo
Šta ti je tačno smešno u napisanom, ako ti nije teško da malo elaboriraš?

Pa napisao sam, ideja da će razum da prevlada nagone. I to još u zemlji seljaka (ne kažem to pežorativno), koji su inače poznati po tome da im razum redovno prevladava nagone (ni ovo ne kažem pežorativno). Razum prevladava nagone samo u onim državama gde je sankcionisanje nepoželjnih nagona (a) predvidivo i (b) efikasno (pri tome ne govorim samo o pravnim sankcijama). Plus kod one manjine koji su se izgradili kao ličnosti dovoljno da im razum prevlada nagone (mada i kod njih možemo da diskutujemo o kojim nagonima se radi).

Pa dublja je malo stvar u pitanju, Nikolo. To je generalno priča o socijalizmu/kapitalizmu i ljudskom društvu još od Sen Simona i Fuirjea, Hobsa i Loka na ovamo. Da li se ljudi u društvo udružuju dobrovoljno da im bude bolje ili je društvo način da ljude sačuva od sebe. Da li je ideal apsolutna sloboda gde svako radi šta hoće ili solidarnost u društvu u kome se svako odriče delića ne bi li ukupnom društvu i svima u njemu bilo bolje.

emsiemsi emsiemsi 21:58 28.01.2016

Re: judi zviri i beštimje

tess
Ali pizdun liberalni, cc, kakva inspiracija.
:)

Ka’ stih..

Dajem ti verse i note
sve moje šarene perle na dar
..


Шта си хтела овиме да кажеш !?
Преведи !
vcucko vcucko 22:09 28.01.2016

Re: ...

freehand
niccolo
Šta ti je tačno smešno u napisanom, ako ti nije teško da malo elaboriraš?

Pa napisao sam, ideja da će razum da prevlada nagone. I to još u zemlji seljaka (ne kažem to pežorativno), koji su inače poznati po tome da im razum redovno prevladava nagone (ni ovo ne kažem pežorativno). Razum prevladava nagone samo u onim državama gde je sankcionisanje nepoželjnih nagona (a) predvidivo i (b) efikasno (pri tome ne govorim samo o pravnim sankcijama). Plus kod one manjine koji su se izgradili kao ličnosti dovoljno da im razum prevlada nagone (mada i kod njih možemo da diskutujemo o kojim nagonima se radi).

Pa dublja je malo stvar u pitanju, Nikolo. To je generalno priča o socijalizmu/kapitalizmu i ljudskom društvu još od Sen Simona i Fuirjea, Hobsa i Loka na ovamo. Da li se ljudi u društvo udružuju dobrovoljno da im bude bolje ili je društvo način da ljude sačuva od sebe. Da li je ideal apsolutna sloboda gde svako radi šta hoće ili solidarnost u društvu u kome se svako odriče delića ne bi li ukupnom društvu i svima u njemu bilo bolje.


Sve to može da se gleda sa stanovišta efikasnosti i sa onog drugog "nečeg", recimo ljudskosti (ma šta to bilo).

Teoretski, možda u nekom Trondhajmu ili Jenčepingu postoje da kažemo "kapitalisti" (uslovno rečeno, naravno) koji se voze biciklom i kojima je u opisu posla i briga o dobrobiti zaposlenih. Uostalom, kažu da je tamo bilo i takvih kraljeva, nebitno. Na Balkanu, što dubljem to više, taj isti postaje onaj pravi tatarsko-otomanski gazda, gospodar tuđih života i smrti, koji jedino zna da gazi i uživa u tome. Čast izuzecima, naravno.

Tako da je kapitalizam u ovim krajevima jako kvarljiva roba i nikad se neće primiti kako treba da bi bio čak i efikasan, kamo li lep. Kaže pesma: uzalud vam trud, svirači. Pa neka me proglase komunjarom i šta ti ja znam, možda, ali ne menja na stvari.
rade.radumilo rade.radumilo 22:32 28.01.2016

Re: ...

Jeste, nisu svi stigli na red da dobiju stanove. Nije bilo toliko stanova koliko je bilo potreba, ali se na tome radilo.


A inače većina te kuće nije ni otplatila kako treba jer su talasi inflacije pojeli te rate koje su uplaćivali te je i to bio jedan od generatora krize u državi.


Nekako je štrikalo, a kada pogledaš druge zemlje Evrope u istom periodu i oni su prolazili kroz razna sranja.
Svodi se priča na to da smo umesto da popravljamo, mi napeli da rušimo. Ajd dobro, porušismo, al onda umesto da gradimo, mi se i dalje mlatimo s glupostima i pravdamo se da nam je sve to prethodno krivo za sadašnju situaciju. Hebenih četvrt veka kasnije.
Irska se za nekoliko godina izvukla iz teške dubioze, s nekoliko promućurnih poreskih zakona i još ponekom sitnom državnom intervencijom, a mi i dalje padamo na priču: krivi su oni prethodni što mi eto ne preduzimamo ništa da popravimo stvar.
milisav68 milisav68 22:36 28.01.2016

Re: ...

vcucko
Tako da je kapitalizam u ovim krajevima jako kvarljiva roba i nikad se neće primiti kako treba da bi bio čak i efikasan, kamo li lep.

Pa šta je vojski prošlo ovim krajevima, još smo dobro ispali.

Mislim, nije to opravdanje za sve (naše gluposti), ali je činjenica/faktor sa velikim uticajem.
milisav68 milisav68 22:47 28.01.2016

Re: ...

rade.radumilo

Irska se za nekoliko godina izvukla iz teške dubioze, s nekoliko promućurnih poreskih zakona i još ponekom sitnom državnom intervencijom, a mi i dalje padamo na priču: krivi su oni prethodni što mi eto ne preduzimamo ništa da popravimo stvar.

Irska nema problem sa katastrom i restitucijom (kakva god da je).

Nećemo se držati zakona kao pijan plota je osnov rešavanja većine naših problema (bez obzira kakvi su zakoni).
vcucko vcucko 22:49 28.01.2016

Re: ...

milisav68
vcucko
Tako da je kapitalizam u ovim krajevima jako kvarljiva roba i nikad se neće primiti kako treba da bi bio čak i efikasan, kamo li lep.

Pa šta je vojski prošlo ovim krajevima, još smo dobro ispali.

Mislim, nije to opravdanje za sve (naše gluposti), ali je činjenica/faktor sa velikim uticajem.

"Prolazilo" je eufemizam. Negde drugde je eksces, kad pred genocidnom pretnjom moraš da grabiš šta imaš - pušku/nož/budak - pa bežiš u šumu. Ovde je eksces kad nije tako.

Zato ima toliko naroda koji se sa setom seća ćopavog hohštaplera, ne što su nekakvi komunisti, slabo oni znaju o tome. Bio mir (takav bio vakat). Inače, i njihov idol je imao veze s komunizmom taman koliko i Hajle Selasije, car Azije i Afrike.
milisav68 milisav68 23:05 28.01.2016

Re: ...

vcucko
Zato ima toliko naroda koji se sa setom seća ćopavog hohštaplera, ne što su nekakvi komunisti, slabo oni znaju o tome. Bio mir (takav bio vakat).

Kad imaš mir, onda imaš i standard.

Na stranu to što se taj standard i pumpao "zbog mira".
b92fmember b92fmember 01:15 29.01.2016

Re: ...

Nebojsa Krstic
Narod je, bre, bio siromašan! kad sam bio dete, pet automobila u ulici bilo. Fudbal smo igrali na kolovozu.


Isti slučaj kod mene. Sve su ulice bile znopra u vreme rajske SFRJ. U vreme grozne demokratije nema mesta za parkiranje.



A nismo imali ni internet
jkt2010 jkt2010 05:14 29.01.2016

Re: ...

Freehand
Nije bilo toliko stanova koliko je bilo potreba, ali se na tome radilo.

A kad će kod tebe u glavi da svane da je sistem bio takav da NIKADA ne bi bilo dovoljno stanova? Jer je tako neophodno radi kontrole i monopola vlasti.

Stanovi su služili za ucenjivanje građana.

Da ti malu platu, za džeparac, i tu smo svi super jednaki - raspon 1:5, pravda jebote, Radumilu puno srce. A za sve ostalo od njega zavisiš: budi dobar i dobićeš stan, devizne dnevnice, kredit za auto, posao za ženu/decu... Ne budi dobar i dobićeš - đoku. Mislim, dali bi ti ga oni, jel, al kad nema koliko je potrebno...

Pa da je bilo za sve, kako bi te onda vlast ucenjivala? NE SME da bude za sve, jer ja moram da se pitam, mene ima da se moli, prosta stvar.
rade.radumilo rade.radumilo 07:10 29.01.2016

Re: ...

A kad će kod tebe u glavi da svane da je sistem bio takav da NIKADA ne bi bilo dovoljno stanova?


A sad ima? Pri tome ne pričam o ovim šljiva republikama nastalim iz Juge. Hajde da pogledamo zemlje EU. Da li su izgradile dovoljno stambenog prostora za celokupno stanovništvo? Imale su i para i vremena od 45-e na ovamo.

A za sve ostalo od njega zavisiš: budi dobar i dobićeš stan, devizne dnevnice, kredit za auto, posao za ženu/decu...


A u kapitalizmu nećeš dobiti, jer će se bože moj, "elita" pobuniti:
- Kakav je to način da neuki šljakeri dobiju stanove? Grebatori jedni nezahvalni, oni bi svašta hteli, nezasluženo.
tess tess 08:04 29.01.2016

Re: judi zviri i beštimje

Emsi
Шта си хтела овиме да кажеш !?
Преведи !

E, Emsi, des ti.
Provociraš, m.

:)

Šta me pitaš?

Ma pazi, nisam dobro ni razumjela u čemu je problem. Ali, nalazim da je inspiracija nazvati ga liberalnim pizdunom, ili, i, sve podvući 505 Krkarčinom. Mh. Pa se još nadovezati "moj stari ovo, ono", (kad fino vidimo da je Nebojsa odrasta samo sa mamom),

pa još kao "zaslužili smo više", kao "sa pjesmom umjesto jauka", "moj stari bio hadžija na petom katu zgrade, al poštenjačina", dočim je čistačica Mara imala omalen stan, rutave noge i srce vel’ko k’o soliter. U kesici s’ posla nosila kecelju. I par jabuka.
Eh, nosila bi Mara i par banana da je bilo kupit’.

Hm, gorljivo je bezrazložno, ne kapiram ponajbolje šta, pao mi na pamet Džiboni.
Ništa, stari moj, samo to.
freehand freehand 08:07 29.01.2016

Re: ...

A kad će kod tebe u glavi da svane da je sistem bio takav da NIKADA ne bi bilo dovoljno stanova? Jer je tako neophodno radi kontrole i monopola vlasti.

Znaš sistem u kome je drugačije, sem u prašumama Afrike, Amazonije ili Nove Gvineje?
Ono o čemu govorimo jeste da li je normalan i poželjan sistem koji ima tendenciju da svima pomogne da do stambenog prostora dođu na najlakši način a kroz solidarnost članova.
Stanovi su služili za ucenjivanje građana.

Mog oca niko nije ucenjivao.
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 08:35 29.01.2016

Re: ...

predatortz


A koliko je onih koji su ga zaradili a nikad ga nisu dobili? Pa su isti dizali kredite i zidali kuće.


Ne znam da li je bila i namera ali - odgovorio si. Postojali su spiskovi za dodelu stanova. Tacno je da neko nije docekao da ga dobije ali to sistemom nije planirano. Tacno je da su ljudi radije cekali da stignu na red nego da podignu stambeni kredit u svom preduzecu, a ako poznajes jednog jedinog u toj bivsoj drzavi kome nije odobren zahtev za kredit - navedi ga. Priznacu da nije jedan jedini izuzetak nego pravilo. A o kakvim novcima se tu radilo, evo ti primera: sa kreditom od 17.000 DM, kupovinom gradjevinskog materijala preko stambenih zadruga sazidas kucu od dva sprata (3 stana), godina 1974.. I opet, ljudi su izgleda vise voleli da cekaju dok stignu na red. Ti koji nisu docekali, to su oni iz tvoje prve recenice.
jkt2010 jkt2010 08:51 29.01.2016

Re: ...

rade.radumilo
A kad će kod tebe u glavi da svane da je sistem bio takav da NIKADA ne bi bilo dovoljno stanova?

A sad ima?

Freehand
Znaš sistem u kome je drugačije, sem u prašumama Afrike, Amazonije ili Nove Gvineje?

Uputio bih te da pogledaš ultrakapitalistički sistem u Singapuru i kako su to oni uradili (i rade). Ali me mrzi da se naganjam oko elementarnih stvari. Umesto toga dajem link na sistem pa ko voli nek izvoli. Ima toga gde oćeš, nije to tito izmislio. Ali jeste orginalno da ministri, generali i direktori budu na vr' liste socijalno ugroženih.

Ah... izgleda mi da će ova naša tranzicija iz socijalizma u kapitalizam (iliti "kontrarevolucija" ) malo da potraje... ako se bude čekalo da tzv građanima dođe iz dupeta u glavu. Nama treba ovakav. Da odjebe ove raznorazne Radumilke Rade...
rade.radumilo rade.radumilo 09:37 29.01.2016

Re: ...

Uputio bih te da pogledaš ultrakapitalistički sistem u Singapuru i kako su to oni uradili (i rade).


I kako se to razlikuje od onog što je bilo u SFRJ? Tu je država vlasnik većine stanova a stanari plaćaju zakup. U SFRJ su firme bile vlasnici stanova, a stanari su plaćali zakup. Onog trenutka kada su stanovi otkupljivani (za vreme Slobe), sa uplatnice Infostana je nestala stavka zakupa.

izgleda mi da će ova naša tranzicija iz socijalizma u kapitalizam (iliti "kontrarevolucija" ) malo da potraje


Deluje, iz tvojih komentara, da živiš na drugom kraju planete, ali si prvi da prosipaš svoju mudrost na temu kako treba ovde da se živi.
vcucko vcucko 09:44 29.01.2016

Re: ...

rade.radumilo
A kad će kod tebe u glavi da svane da je sistem bio takav da NIKADA ne bi bilo dovoljno stanova?


A sad ima? Pri tome ne pričam o ovim šljiva republikama nastalim iz Juge. Hajde da pogledamo zemlje EU. Da li su izgradile dovoljno stambenog prostora za celokupno stanovništvo? Imale su i para i vremena od 45-e na ovamo.

A za sve ostalo od njega zavisiš: budi dobar i dobićeš stan, devizne dnevnice, kredit za auto, posao za ženu/decu...


Ima ih i više nego dovoljno, javna je tajna da je Beograd pun praznog stambenog prostora. Zašto bi inače cene toliko pale posle nerealnog buma početkom 2000-ih, dok su mladi Srbi sanjali o nekakvom kapitalističkom raju. Samo u Vojvode Stepe na Voždovcu su razni investitori nazidali tušta i tma stambenih zgrada na lokacijama bivših udžerica, prodato ako je 50%; trenutno kad ih pitaš za cenu samo sležu ramenima i čekaju Godoa, uglavnom investitori iz Crne Gore. Sasvim je druga stvar može li sirotinja raja to da kupi, to je potpuno drugi par rukava.
Ovo o kontroli putem raspodele privilegija niko normalan ne spori, to je sastavni deo svakog društva od Švajcarske do Zapadnog Irijana. Samo je pitanje stepena razvoja društvenih odnosa, da li te biju plišanim rukavicama ili toljagom.
emsiemsi emsiemsi 14:21 29.01.2016

Re: judi zviri i beštimje

tess
Emsi
Шта си хтела овиме да кажеш !?
Преведи !

E, Emsi, des ti.
Provociraš, m.

:)

Šta me pitaš?

Ma pazi, nisam dobro ni razumjela u čemu je problem. Ali, nalazim da je inspiracija nazvati ga liberalnim pizdunom, ili, i, sve podvući 505 Krkarčinom. Mh. Pa se još nadovezati "moj stari ovo, ono", (kad fino vidimo da je Nebojsa odrasta samo sa mamom),

pa još kao "zaslužili smo više", kao "sa pjesmom umjesto jauka", "moj stari bio hadžija na petom katu zgrade, al poštenjačina", dočim je čistačica Mara imala omalen stan, rutave noge i srce vel’ko k’o soliter. U kesici s’ posla nosila kecelju. I par jabuka.
Eh, nosila bi Mara i par banana da je bilo kupit’.

Hm, gorljivo je bezrazložno, ne kapiram ponajbolje šta, pao mi na pamet Džiboni.
Ništa, stari moj, samo to.

Шта је било са Маром ?
pnbb pnbb 16:37 29.01.2016

Re: ...

Narod je, bre, bio siromašan! kad sam bio dete, pet automobila u ulici bilo. Fudbal smo igrali na kolovozu.


pocetkom 70tih, ja stvarno nisam znao porodicu u kraju koja nij eimala auto. ali je bilo mozda milion ipo stanovnika manje u bg i okolini.


Isti slučaj kod mene. Sve su ulice bile znopra u vreme rajske SFRJ. U vreme grozne demokratije nema mesta za parkiranje.

krediti... a ko ono rece malopre, d anema besplatnog rucka?
blogovatelj blogovatelj 18:24 29.01.2016

Re: ...

pocetkom 70tih, ja stvarno nisam znao porodicu u kraju koja nij eimala auto


Dokle cete da poredite Beograd sa ostatkom drzave? To je isto kao kad se porede Njujork i Ajdaho.
1971. u ulazu u kom sam ziveo bila su 24 stana, polovina njih bila je bez auta. I to u gradu automobila, Kragujevcu.
1975. kada sam kao djak prvak isao na nastavu u prirodi moji roditelji su povezli i moju odeljensku drugaricu, ciji roditelji takodje nisu imali auto. Dok smo se vozili rekla nam je da je to prvi put kako se vozi kolima u zivotu. Autobus i voz se naravno ne racunaju.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:39 29.01.2016

Re: ...

pocetkom 70tih, ja stvarno nisam znao porodicu u kraju koja nij eimala auto.


Ovo me baš začudilo pa malo protumarah

[url=http://www.vecernji.hr/ina/osamnaest-placa-za-ficu-979548]1965. godine u Austriji je bilo 109 putničkih automobila na svakih 1000 stanovnika, u Italiji 106, u tadašnjoj Zapadnoj Njemačkoj 164 i u Francuskoj 197. Te iste godine u tadašnjoj Jugoslaviji registrirana su 187.842 putnička automobila, što je 8 automobila na svakih 1000 stanovnika. Prema statističkim podacima za 1968. godinu, broj putničkih automobila u tadašnjoj Jugoslaviji već je porastao na 20 automobila na svakih 1000 stanovnika. Dakle, 1968. godine svaki pedeseti stanovnik tadašnje Jugoslavije imao je putnički automobil.

"Prema statističkim podacima o prosječnoj mjesečnoj zaradi po zaposlenom i cijeni automobila tipa Zastava 750, za fiću je 1964. godine trebalo dati 31 prosječnu plaću, 1965. godine 27 plaća, 1966. godine 22 plaće, 1967. godine 19 plaća, a 1968. godine 18 plaća. Računajući također s prosječnom mjesečnom zaradom, prosječni Francuz, Talijan ili Austrijanac za mali je automobil približno iste kubikaže 1968. godine morao dati 8-10 mjesečnih plaća, a Švicarac i Nijemac iz Zapadne Njemačke samo 5.[/url]
pnbb pnbb 19:23 29.01.2016

Re: ...

Dokle cete da poredite Beograd sa ostatkom drzave? To je isto kao kad se porede Njujork i Ajdaho.
1971. u ulazu u kom sam ziveo bila su 24 stana, polovina njih bila je bez auta. I to u gradu automobila, Kragujevcu.

naravno, zato sam i rekao 'u kraju' , a krle nije iz kragujevca, doduse stariji je pa vrlo moguce da je pocetkom sezdesetih i u njegovom kraju bilo malo automobila.
govorim o godinama koje vaze za , satro, deceniju blagostanja
freehand freehand 19:31 29.01.2016

Re: ...

govorim o godinama koje vaze za , satro, deceniju blagostanja

Opet tačka na kojoj bi se moglo ozbiljno raspravljati. Ja, na primer, mislim da to blagostanje nije bilo šatro, nego realno ali nezasluženo i timepogibeljno. Ali blagostanje u smislu da je kupujući mir u državi i anestezirajući ljude od bavljenja politikom na nezgodan način sistem korumpirao građanstvo veštački pumpajući standard u stvarnosti trošeći supstancu i razvojni potencijal. To je ono što je državi - uz nesebičnu spoljnu pomoć - slomilo vrat dve decenije kasnije. Amortizacija i akumulacija sprcana u guzicu, a investicije po željl i meri lokalnih spahija iz stranih kredita.
blogovatelj blogovatelj 00:20 30.01.2016

Re: ...

Dakle, 1968. godine svaki pedeseti stanovnik tadašnje Jugoslavije imao je putnički automobil


Khm, khm, samo da malo popravim kazano. U pitanju je loša primena statistike
Ako je bilo dvadeset automobila na hiljadu stanovnika, to znači da je svaki pedeseti stanovnik zvanično bio vlasnik auta, ali je on imao i porodicu koja je u blagodetima predmetnog automobila takođe uživala.
Pošto su tada porodice bile brojnije nego danas, mislim da neću pogrešiti ako kažem da je svaka deseta porodica imala auto.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:44 30.01.2016

Re: ...

Khm, khm, samo da malo popravim kazano. U pitanju je loša primena statistike
Ako je bilo dvadeset automobila na hiljadu stanovnika, to znači da je svaki pedeseti stanovnik zvanično bio vlasnik auta, ali je on imao i porodicu koja je u blagodetima predmetnog automobila takođe uživala.
Pošto su tada porodice bile brojnije nego danas, mislim da neću pogrešiti ako kažem da je svaka deseta porodica imala auto.


I šta si ti sad popravio?
Neko je to prikazao kroz broj automobila na hiljadu stanovnika, pa je iz toga proizašlo da je na svakog pedesetog stanovnika dolazio po jedan automobil.

Ti sad nešto žongliraš sa tim podatkom pa računaš koliko je to porodica...idi i dalje, računaj koliko stambenih zgrada, koliko ulica, koliko kvartova dolazi na jedan automobil, ako te to zabavlja, ali šta popravljaš kad koristiš jedan te isti podatak ne menajući ga?

Šta ti ovo treba Blogi?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:26 31.01.2016

Re: ...

naravno, zato sam i rekao 'u kraju' , a krle nije iz kragujevca, doduse stariji je pa vrlo moguce da je pocetkom sezdesetih i u njegovom kraju bilo malo automobila.
govorim o godinama koje vaze za , satro, deceniju blagostanja

pa i ja sam govorila o vojvodini, čak ne o novom sadu.
blogovatelj blogovatelj 08:21 31.01.2016

Re: ...

I šta si ti sad popravio?


Nije isto kada se svaki pedeseti vozi autom i kada se svaki deseti vozi autom. Ne vidim šta je u ovome što sam napisao nejasno?!

Neko je to prikazao kroz broj automobila na hiljadu stanovnika, pa je iz toga proizašlo da je na svakog pedesetog stanovnika dolazio po jedan automobil.


Nije auto dolazio na svakog pedesetog, nego na svakog desetog.
milisav68 milisav68 11:43 31.01.2016

Re: ...

blogovatelj
Nije auto dolazio na svakog pedesetog, nego na svakog desetog.

To je pitanje, zato što se zaboravlja da je tada bilo mnogo službenih vozila.

Evo jedan članak iz 1979. godine.

Dve godine ranije (1977.) je bilo oko dva miliona registrovanih vozila.

Yugopapir - Nestašica benzina
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:14 31.01.2016

Re: ...

Nije auto dolazio na svakog pedesetog, nego na svakog desetog.



Na svaku desetu porodicu blogi, a porodica i stanovnik nije isto.
Ili ti misliš da je to isto?

I šta tvoja matematika kaže za one države koje su imale oko sto automobila na hiljadu stanovnika?

Tu je tu svaki drugi stanovnik imao auto, ako tvoja matematika važi.

1000: 100 = 10.
Ti kažeš ne, to je dva.


blogovatelj blogovatelj 07:09 01.02.2016

Re: ...

Tu je tu svaki drugi stanovnik imao auto, ako tvoja matematika važi.

1000: 100 = 10.
Ti kažeš ne, to je dva.


Ne znam jel me zajebavaš ili šta?
Svaki drugi stanovnik je imao koristi, blagodeti i benefite od privatnog auta koji je posedovala njegova porodica. Stvarno mi nije jasno šta je tu nejasno?!
Kad na primer tvoja porodica ima jedan automobil, pa neko pita tvoje dete ima li ono kola, kakav bude njegov / njen odgovor?
blogovatelj blogovatelj 07:10 01.02.2016

Re: ...

o je pitanje, zato što se zaboravlja da je tada bilo mnogo službenih vozila.


E ovo je već argument koji nisam uzeo u obzir, za razliku od Hučijeve priče.
milisav68 milisav68 08:28 01.02.2016

Re: ...

blogovatelj
o je pitanje, zato što se zaboravlja da je tada bilo mnogo službenih vozila.


E ovo je već argument koji nisam uzeo u obzir, za razliku od Hučijeve priče.

Pa čisto sumnjam da je to neko razdvajao prilikom sastavljanja statistike (a i nije im išlo u prilog da to razdvajaju za "veći standard" građana).

Broj stanovnika podeliš sa ukupnim brojem registrovanih vozila, i eto "velikog standarda".
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:46 01.02.2016

Re: ...

Svaki drugi stanovnik je imao koristi, blagodeti i benefite od privatnog auta


Ma jok, treba uzeti u obzir komšije, kumove, prijatelje, i oni su imali korist od komšijinog, kumovog...auta.
Tako se može doći do tvrdnje da je svaki građanin te godine u Jugi imao neke koristi od automobila.

Mislim, može se tvrditi svašta, kao što ti sad pokušavaš, ali statistika kaže da je te godine na svakog pedesetog stanovnika dolazio po jedan automobil.
Ti to, uprkos brojkama, hoćeš da ispravlajš.
Pa ispravlaj ako ti je tako lakše da podneseš činjenicu da smo tad bili jad i beda.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana