Ljudska prava| Muzika| Nostalgija

Tito i čokoladne bombone

Nebojsa Krstic RSS / 28.01.2016. u 10:45

 

 

Pokušavam da se setim ko mi je 1971. godine dao karte za Slet. I nikako ne mogu. Čak nema ni logike da sam ih uopšte dobio. Ja ne živim u svetu u kome takve pogodnosti cirkulišu. Tačnije, moja majka ne živi. Ne spadamo u onu grupu ogromne većine od 20 i nešto miliona stanovnika SFRJ koje je sistem korumpirao

 kako bi se dobrovoljno odrekli svojih građanskih i ljudskih prava zarad beneficija: posla na kome ne rade, kredita koji neće otplatiti, stana koji nisu zaradili, besplatnog letovanja koje nisu zaslužili...i društvenog uticaja koji je u disproporciji sa njihovom intelektualnom vrednošću, dakle, sistem koji je tada fundiran toliko duboko i toliko kvalitetno da i danas pušta svoje izdanke i i daje nam otrovne plodove iz korena koji je otišao preduboko i preširoko da bi se izvadio bez još veće štete po prirodnu sredinu... e moja, kažem, dvočlana porodica nije u tom sistemu, ne koristi se njegovim pogodnostima, već suprotno tome, trpi opstrukcije svake moguće zamislive prirode. Ne zato što smo moja majka i ja nekakvi neprijatelji režima, daleko bilo, mi smo dve potpuno nevažne individue, već zato što nas ne vidi, ne prepoznaje i mi smo za birokratiju zemlje u kojoj živimo statistička i pravna greška sa kojom sistem ne zna šta da radi. A ne znamo ni mi šta sa njim. Zato kao odgovor na potrebu rešavanja bilo kog problema, od popravke kuće i prepokrivanja krova koji prokišnjava, do izdavanja uverenja o zdravstvenom osiguranju, najčešće dobijemo odgovor - ne može.

Tako da ne umem čak ni okvirno da dijagnostifikujem ko je, kako i gde, meni, trinaestogodišnjem dečaku s Lekinog Brda dao dve karte za Slet. Ali mi je neko dao. Vreme je bilo sunčano i prijatno, kako i dolikuje Danu Mladosti. Moj rođak, brat od ujaka, godinu dana mlađi od mene, i ja, spremili smo se i otišli na Stadion JNA autobusom koji od Obilićevog stadiona saobraća ka Železničkoj stanici. Igrom nejasnih okolnosti karte su bile za Zapad, a pošto su mesta bila numerisana, odvele su nas tačno do ispod svečane lože. Vrlo uzbudljiva situacija! Napunio se stadion, ispunila se i svećana loža na samo četiri metara od mene. Vežbači su izvodili svoj fiskulturni performans. Vojnici vežbu s puškama, deca su mahala zastavicama, Publika na Istoku ispisala je rođendansku poruku Maršalu, sve je bilo jako lepo i svečano. Ja sam svako malo pogledavao ka loži. Ugao je bio takav da sam samo povremeno viđao Titove ruke u belim rukavicama kako aplaudiraju, pa lice, na kratko...U nekoliko navrata ukazivala mi se i Jovanka Broz. Ona je imala svoj karakterističan zabrinuti osmeh žene koja sve vidi, sve zna, a ništa ne može. Za razliku od nje, Tito je imao izraz čoveka koji sve vidi, sve može, a ništa ne želi da učini...bio je u uniformi, to ću jasnije videti kada mu bude prišla mlada Albanka sa štafetom, tada će Tito ustati i biti dostupniji mom analitičkom pogledu.

Slet se završio. Gosti iz svećane lože su zapalili. Moj rođak i ja smo čekali da se gužva raziđe. A onda se desilo ono što niko nije očekivao. Neki lik iz Lože nas je pozvao i bacio nam nekoliko čokoladnih bombona punjenih likerom. Bile su izuzetno ukusne.

Ova mi je situacija pala na um jutros dok sam bio u polusnu. Trenutka u kome mi je Titovo lice bilo tako blizu setio sam se i onog dana kada je Srđan u Studio 5 Radio Beograda doneo tekst pesme "Moja si", na dan kada je trebalo snimati pevanje za tu pesmu.

...

"Na telu nema više tragova

Na hijacint mu koža podseća

Ružinim uljem sad je pomazan

Crvenom kosom glavu pokriva"

Da li je Tito, već tada, stadionu JNA pokrivao svoju glavu crvenom kosom, pitao sam se jutros. Nisam to mogao da vidim od maršalske šapke. A ne bih verovatno na to ni obratio pažnju. Smisao za otkrivanje detalja razvio se tek kasnije kao što nas i uči oftalmologija - gledanje se uči. Nije nešto što je dato samo po sebi.

PS. Posle snimanja pesme "Moja si", sa albuma "Odbrana i poslednji dani", a toga sam se jutros u polusnu, takođe, setio, Srđan mi je na koncertnom klaviru koji je lociran u ogromnoj sobi za snimanje Petice, odsvirao kompoziciju koju verovatno nikada nećete čuti i zbog čega ćete biti uskraćeni za jedno istinsko zadovoljstvo. U pitanju je sonata, tačnije sonatina, pod naslovom Stella matutina, Jutarnja zvezda. Još uvek je se sećam i mogao bih da otpevušim osnovnu muzičku frazu.

Ali neću.

 

PPS. U međuvremenu setio sam se, tačnije, Srđan me je podsetio, da se deo teme "Jutarnje zvezde" pojavljuje u pesmi "Ne, ne, ne,", grupe Krstić & Šaper, sa albuma "Poslednja mladost u Jugoslaviji". To je ono što svira violončelo.

 

 

 

 



Komentari (297)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 18:27 28.01.2016

Tito, uniforma

Kad bolje razmislim, nisam sasvim siguran da je Tito na Sletu 1971. bio u uniformi. Moguće je da sam mu je prišio jer sam toliko puta video Tita u uniformi na raznim sletovima u Filmskim žurnalima i na TV. Moguće je da je bio u civilnom odelu.
freehand freehand 18:41 28.01.2016

Re: Tito, uniforma

Nebojsa Krstic
Kad bolje razmislim, nisam sasvim siguran da je Tito na Sletu 1971. bio u uniformi. Moguće je da sam mu je prišio jer sam toliko puta video Tita u uniformi na raznim sletovima u Filmskim žurnalima i na TV. Moguće je da je bio u civilnom odelu.

A meni je čudno da se ne sećaš od koga si i kako dobio te ulaznice. Prosto ne razumem da se toliko raznih detalja sećaš a toga ne. Ok, sećanje je stara varalica ali je ovo baš neobično.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:40 28.01.2016

Re: Tito, uniforma

A meni je čudno da se ne sećaš od koga si i kako dobio te ulaznice. Prosto ne razumem da se toliko raznih detalja sećaš a toga ne. Ok, sećanje je stara varalica ali je ovo baš neobično.


Neki detalji iz vremena kad sam imao 13 godina su mi malo izbledeli. Moguće da ja i nisam dobio. Možda je dobio moj rođak. Pitaj boga.
freehand freehand 19:43 28.01.2016

Re: Tito, uniforma

Nebojsa Krstic
A meni je čudno da se ne sećaš od koga si i kako dobio te ulaznice. Prosto ne razumem da se toliko raznih detalja sećaš a toga ne. Ok, sećanje je stara varalica ali je ovo baš neobično.


Neki detalji iz vremena kad sam imao 13 godina su mi malo izbledeli. Moguće da ja i nisam dobio. Možda je dobio moj rođak. Pitaj boga.

Ne razumeš: nisam hteo ni da provociram ni da potcenjuem, ali mi je zaista čudan detalj. Mislim da bih aj pre to zapamtio nego mnogo drugih stvari.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 19:04 28.01.2016

.

.
blogovatelj blogovatelj 19:36 28.01.2016

Re: Gospon Krle, čoveče!

I film bi moga'o da se zove Čokolada, ali već ima sigurno 'iljadu sa tim nazivom, a i naslov treba da bude Google friendly u današnje vreme


Mozda Komunisticka cokolada?
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:48 28.01.2016

.

.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:16 28.01.2016

Re: Gospon Krle, čoveče!

Treba da se razmišlja i o proboju na američko tržište. Iz istog razloga je odbačen Dečak od čokolade.

al' bi zato na dalekom istoku išlo k'o alva.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 21:58 28.01.2016

.

.
milisav68 milisav68 22:09 28.01.2016

Re: Gospon Krle, čoveče!

dobrosavljevic_m
I još kad bi Krleta mog'o da igra Taško Načić iz mlađih dana, je l' tako?

Ako je istok u pitanju, onda je tu Bata Živojinović neprikosnoven.
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:03 28.01.2016

Док Тито аплаудира све стоји

popravke kuče

Бре, и куче је морало да чека да Тито умре па да се поправи.


EDIT. Aaa, vidim, popravljeno, eto, može se i bez Tita.
reanimator reanimator 11:02 29.01.2016

Re: Gospon Krle, čoveče!

Vidim ja da me se ovde vodi niz stranputice jer se oseća da sam na pragu Ideje. U Srbiji se uspeh ne prašta!

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 19:58 29.01.2016

Ako ćeš da brišeš, briši sve.

.
Ribozom Ribozom 19:11 28.01.2016

kvaris im idilu

Volim kad ponekad delim isto misljenje s Krsticem.

U svakom slucaju treba mu se skinuti kapa za uspeh kada se zna kako je bilo tesko pored svih onih komunistickih azdaja.

grupu ogromne većine


Mislim da u stvari nisu bili u ogromnoj vecini sem u vecim urbanim mestima. Na selu ih je verovatno bilo neznatno malo, manjim gradovima takodje. E, u Beogradu ih je bilo previse, jer je svakom KPJ-ovcu sam odlazak u Beograd bio dokaz da nesto vredi.

Hvala za blog, ima da te lincuju ovi partizani sada
blogovatelj blogovatelj 19:38 28.01.2016

Re: kvaris im idilu

Hvala za blog, ima da te lincuju ovi partizani sada


Ja sve cekam da se pojavi razbesneli Karagaca pa da krene da sece redom.
Ribozom Ribozom 19:49 28.01.2016

Re: kvaris im idilu

predatortz predatortz 22:59 28.01.2016

Slet

Hajde da malo svi razmislimo... Postaviću vam pitanje.

Šta bi ste učinili da vaša deca, danas, moraju da idu da uvežbavaju nekakve stupidne koreografije za rođendan Tomislava Nikolića?

Mislim da će se u vašim odgovorima oslikavati napredak našeg društva kojeg, bojim se, mnogi niste svesni.
rade.radumilo rade.radumilo 23:41 28.01.2016

Re: Slet

Šta bi ste učinili da vaša deca, danas, moraju da idu da uvežbavaju nekakve stupidne koreografije za rođendan Tomislava Nikolića?


Grešiš u onom "moraju". Moja supruga je učestvovala na jednom. Hebeš ga, to je tada bila velika čast. Odabrali samo nju i još jednu devojčicu iz cele škole. Njena baba u fioci čuva isečak iz Politike, sa fotografijom na kojoj su njih dve kako se valjaju u blatu.
Cela familija bila ponosna, iako su jednim delom bili građanski orjentisani, a drugim delom bili u JVO. Naravno, bili su ponosni zbog toga što je dete izabrano, nevezano od tematike.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:44 28.01.2016

Re: Slet

Hebeš ga, to je tada bila velika čast.


I u Koreji to smatraju velikom čašću.
Srećnici.
rade.radumilo rade.radumilo 23:47 28.01.2016

Re: Slet

I u Koreji to smatraju velikom čašću.
Srećnici.


Ne vidim da je to išta manje čast, nego da ti dete stoji u uniformi, treći vikend u septembru, ispred skupštine ili da bude odabrano da na badnje veče peva u Sabornoj crkvi u Bg.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:53 28.01.2016

Re: Slet

Ne vidim da je to išta manje čast, nego da ti dete stoji u uniformi, treći vikend u septembru, ispred skupštine ili da bude odabrano da na badnje veče peva u Sabornoj crkvi u Bg.


Ne stoji dete ispred skupštine nego vojnici.
Država koja nema skupštinu i koje nema vojsku nije država.
ili da bude odabrano da na badnje veče peva u Sabornoj crkvi u Bg.


Ladno, bez ikakvih posledica, može da kaže, ko vas hebe, neću da pevam.
A zamisli situaciju, komitet izabere najboljeg đaka da preda Titi štafetu, a ovaj kaže, ko ga hebe, neću.
rade.radumilo rade.radumilo 00:02 29.01.2016

Re: Slet

Ne stoji dete ispred skupštine nego vojnici.


Pa njegovi roditelji su ponosni zbog toga, iako im je dete plaćeni ubica.

koje nema vojsku nije država


Stepen u civilizacijskom napretku koji polako odumire, srećom.

A zamisli situaciju, komitet izabere najboljeg đaka da preda Titi štafetu, a ovaj kaže, ko ga hebe, neću.


U izboru su učestvovali isključivo članovi SSOJ.
predatortz predatortz 00:06 29.01.2016

Re: Slet

Pa njegovi roditelji su ponosni zbog toga, iako im je dete plaćeni ubica.


E, jebiga sad!


U izboru su učestvovali isključivo članovi SSOJ.


Pa zar nismo svi, a danas nisu ni pitali, bili članovi?

Odnosno, preformulisaću:

Kako se moglo ne biti Titov pionir ili član SSOJ?
Postojao neki obrazac da se popuni, za one koji to ne žele? Mogao si poslati poruku učiteljici u kojoj kažeš:

Jebala te kapa i marama, odjebite od moje dece sa tim Hitlerjugend forama!

hoochie coochie man hoochie coochie man 00:07 29.01.2016

Re: Slet

Pa njegovi roditelji su ponosni zbog toga, iako im je dete plaćeni ubica.


Dakle, treba zabraniti instituciju vojske u svetu jer su sve to plaćene ubice?
Stepen u civilizacijskom napretku koji polako odumire, srećom.


mnogo nešto polako :)
U izboru su učestvovali isključivo članovi SSOJ.


A to se postajalo tako što si mogao da biraš?

Znaš li nekoga ko je rekao ja neću da budem član SSOJ?
rade.radumilo rade.radumilo 00:37 29.01.2016

Re: Slet

Dakle, treba zabraniti instituciju vojske u svetu jer su sve to plaćene ubice?


To bi bila generalna ideja.

mnogo nešto polako :)


Relativna stvar. Međutim, kada uporediš države pre 100 god. i danas, videćeš da imaju manje suvereniteta u odnosu na ukupno čovečanstvo.

A to se postajalo tako što si mogao da biraš?


Yup. Za razliku od pionira, ovo je već bila stvar izbora.

Znaš li nekoga ko je rekao ja neću da budem član SSOJ?


Znam. Svi koji se nisu pojavili na prvom sastanku, na koji bi bili pozvani.
rade.radumilo rade.radumilo 00:39 29.01.2016

Re: Slet

Kako se moglo ne biti Titov pionir ili član SSOJ?


Kao što rekoh, kod SSOJ je već stvar bila dobrovoljna. Odatle se išlo dalje u partiju.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:48 29.01.2016

Re: Slet

To bi bila generalna ideja.


U redu.
Ima dosta pristalica, misice su jedne od tih.
Neozbiljno je, jbg.
Međutim, kada uporediš države pre 100 god. i danas, videćeš da imaju manje suvereniteta u odnosu na ukupno čovečanstvo.


Pa onda bi bilo logićno da što je država veća, bogatija, što je dalje otišla u razvoju, da je ona sa manje suvereniteta od onih malih, nerazvijenih, zaostalih.

Tako bi recimo SAD i Rusija bile manje suverene od Srbije, a ova opet manje suverena od Bosne.
Ili je situacija upravo suprotna, što je država razvijenija to je suverenija, pa ti sad vidi trend, napravi relaciju između razvoja i suverenosti.

Yup. Za razliku od pionira, ovo je već bila stvar izbora.

:)
A ja nisam bio pionir, pa srednjoškolac, pa ne znam kako je to bilo.
Svi su bili članovi, pa i ja koji nikad ni na jedan sastanak nisam otišao, niko me nije pitao hoću li ili neću, smatran sam takvim, i to je bilo to.
tyson tyson 02:08 29.01.2016

Re: Slet

Znaš li nekoga ko je rekao ja neću da budem član SSOJ?

Ja, ali to je bilo kada je Broz već umro, rane osamdesete. Čak sam i novac za članarinu uzeo od roditelja, ali sam ga potrošio na sličice

I zaista, nikada nisam bi oupisan u članstvo SSOJ i nikada nisam imao člansku kartu te organizacije. Tada već nije bilo nikakvih posledica, niko više nije preterano ni vodio računa o evidenciji članstva kao u vremenima kad se znao neki red.


freehand freehand 08:25 29.01.2016

Re: Slet

Ja, ali to je bilo kada te Broz već umro, rane osamdesete. Čak sam i novac za članarinu uzeo od roditelja, ali sam ga potrošio na sličice

Kad se to plaćala članarina u SSOJ? Ja mislim da ni članska karta nije postojala, da je to uišlo po nekom automatizmu. Samo te prešaltaju iz pionira u omladinca.
A nemoj da mi kažeš da si kao magare od 14 ili 15 godina kupovao sličice, crni nigga?!
predatortz predatortz 09:05 29.01.2016

Re: Slet


Kad se to plaćala članarina u SSOJ? Ja mislim da ni članska karta nije postojala, da je to uišlo po nekom automatizmu. Samo te prešaltaju iz pionira u omladinca.


Da. I kod nas je bilo tako. Kažu ti sad si o mladinac - i to je to. Nit' si mogao da se ispišeš, niti su te nešto pitali. Bile su nekakve omladinske organizacije po školama, ali su tu redovno 'birali' najveće ljigavce i drukare. Ja sam najebao zbog jedne takve. Druknula nas trojicu da smo na Vukosavcima, komunističkom svetilištu na Majevici gde su četnici pobili štab odreda, pevali četničke pesme. Velika frka se oko toga digla, predlagali su isključenje iz škole. Spaslo nas to što je jednom od nas trojice tata bio šef Komiteje, pa se podvelo pod zajebanciju i pijanstvo. Ni jedan od nas, u to vreme, nije pio. Svi smo bili relativno uspešni sportisti. A pevali jesmo, iz zajebancije, da impresioniramo ribe.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:07 29.01.2016

Re: Slet

A pevali jesmo, iz zajebancije, da impresioniramo ribe.

И?
Падоше ли и оне за слободу?
predatortz predatortz 09:14 29.01.2016

Re: Slet

Predrag Brajovic
A pevali jesmo, iz zajebancije, da impresioniramo ribe.

И?
Падоше ли и оне за слободу?


Tih godina se rađao nekakav bunt kod mladih. Mogu ti reći, iskreno, da nam taj gest nije naštetio.

Posle sam promenio taktiku. Ja sam dobrog drugara, docnije satnika u HVO, učio četničkim a on mene ustaškim pesmama. Ja sam na žurkama pevao ustaške, on četničke. Prolazilo kao dobra fora.

E, taj drugar mi je '94. poslao preko 'crte razdvajanja' jako dobrog druga iz detinjstva. Srbina koji je ostao u Tuzli. Uzeo ga kod sebe u HVO u Husinu, pa mu posle dve smene rekao da pali preko linije. Objasnio mu gde su mine, gde su naši položaji, rekao da ide potokom gde mina nema. Ja posle drugara spakovao za Niš, kod strica. Sad je u Italiji, srećan i zadovoljan čovek.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:33 29.01.2016

Re: Slet

predatortz
Predrag Brajovic
A pevali jesmo, iz zajebancije, da impresioniramo ribe.

И?
Падоше ли и оне за слободу?


Tih godina se rađao nekakav bunt kod mladih. Mogu ti reći, iskreno, da nam taj gest nije naštetio.

Posle sam promenio taktiku. Ja sam dobrog drugara, docnije satnika u HVO, učio četničkim a on mene ustaškim pesmama. Ja sam na žurkama pevao ustaške, on četničke. Prolazilo kao dobra fora.

E, taj drugar mi je '94. poslao preko 'crte razdvajanja' jako dobrog druga iz detinjstva. Srbina koji je ostao u Tuzli. Uzeo ga kod sebe u HVO u Husinu, pa mu posle dve smene rekao da pali preko linije. Objasnio mu gde su mine, gde su naši položaji, rekao da ide potokom gde mina nema. Ja posle drugara spakovao za Niš, kod strica. Sad je u Italiji, srećan i zadovoljan čovek.

Ето.
Још једном се потврдило: "Ко пева зло не мисли."
vcucko vcucko 10:00 29.01.2016

Re: Slet

Predrag Brajovic
predatortz
Predrag Brajovic
A pevali jesmo, iz zajebancije, da impresioniramo ribe.

И?
Падоше ли и оне за слободу?


Tih godina se rađao nekakav bunt kod mladih. Mogu ti reći, iskreno, da nam taj gest nije naštetio.

Posle sam promenio taktiku. Ja sam dobrog drugara, docnije satnika u HVO, učio četničkim a on mene ustaškim pesmama. Ja sam na žurkama pevao ustaške, on četničke. Prolazilo kao dobra fora.

E, taj drugar mi je '94. poslao preko 'crte razdvajanja' jako dobrog druga iz detinjstva. Srbina koji je ostao u Tuzli. Uzeo ga kod sebe u HVO u Husinu, pa mu posle dve smene rekao da pali preko linije. Objasnio mu gde su mine, gde su naši položaji, rekao da ide potokom gde mina nema. Ja posle drugara spakovao za Niš, kod strica. Sad je u Italiji, srećan i zadovoljan čovek.

Ето.
Још једном се потврдило: "Ко пева зло не мисли."

Zanimljivo je da je u ovom ratu mnogo Srba našlo spas upravo na taj način - preko HVO. Ja koji sa BiH realno nemam nikakvih rodbinskih veza znam direktno ili posredno za nekolicinu.
Da ne pominjem priče kojih sam se naslušao - ono štrik i čekrk, HVO markice na brdo, naši sa brda opleti po Aljinim, kol'ko para tol'ko muzike. Kažem, tako sam čuo, ne znam nit hoću da znam. Konkretno, od ovih iz Bugojna (AV-ovi Ćipuljići)

rade.radumilo rade.radumilo 11:53 29.01.2016

Re: Slet

Spaslo nas to što je jednom od nas trojice tata bio šef Komiteje, pa se podvelo pod zajebanciju i pijanstvo.


Opet dolazimo do one priče o "lajt" varijanti. Hebi ga, imao sam prilike boraviti u SSSR-u (i ostalim zemljama u bloku) u to vreme. Sunce ti hebem žarko, koji je to trip straha bio. Zemlja konc-logor. U ostalim zemljama, bilo je malo labavije ali i dalje daleko gore nego u Jugi.
Što se toga tiče, u Rusiji je i sada gore nego što je bilo u Jugi u to vreme.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:26 29.01.2016

Re: Slet

Što se toga tiče, u Rusiji je i sada gore nego što je bilo u Jugi u to vreme.


Ovo je tačno.

Međutim, lajt varijanta Titovog režima koji nije bio smoodržujući, već je postojao samo zahvaljujući hladnom ratu i sticaju geopolitičkih okolnosto koje smo uspeli da naplatimo, ostavio je trajne posledice na građanstvo. Vidi se i po ovom blogu. Koliko ima strasti u dokazivanju da je mnogima u SFRJ bilo super iako ja u svom blog postu i kažem da je mnogima bilo super.

Problem je što ti što im je bilo super, danas ne mogu da se snađu u realnom svetu, i žive fiktivni život očekujući da im se vrati fiktivno samoupravljanje i fiktivne beneficije titoizma.

Upravo zbog te nezrelosti naše nacije svi hrle u najjaču stranku na izborima misleći da će to biti novi SKJ. Zato se sad toliko palamudi o levici u Srbiji jer očajnici u pokušaju da se razlikuju od Vučića koji vodi politiku izvornog DS-a, sada pokušavaju da prevare ljude željne prošlosti.

Znači, mi smo insuficijentno, nezrelo i infantilno društvo. Intelektualci su nam uglavnom postkomunistička đubrad koja namerno sluđuje sluđeni narod kako bi uzdigla sebe i sebe činila važnom.
It'd...ali o tome u sledećem blogu
tadejus tadejus 12:34 29.01.2016

Re: Slet

Nebojsa Krstic
Zato se sad toliko palamudi o levici u Srbiji jer očajnici u pokušaju da se razlikuju od Vučića koji vodi politiku izvornog DS-a..


ma ne..
nego se ugladaju na Ciprasa..
najjače mi je što se i Radulović sada deklariše kao ljevica.. ili ja nešto nisam ukačila ili on računa da su ljudi zaista kompletni moroni..
a Vučić vodi ipak nešto dešnju politiku od DS-a (bar kad je ekonomija u pitanju)
freehand freehand 13:26 29.01.2016

Re: Slet

Problem je što ti što im je bilo super, danas ne mogu da se snađu u realnom svetu, i žive fiktivni život očekujući da im se vrati fiktivno samoupravljanje i fiktivne beneficije titoizma.

Oni kojima je u SFRJ bilo super najbolje su se snašli i u post SFRJ vtremenu, pa je njima, njihovoj deci i njihovim unucima i danas super. Ali oni su još i dobri, ti bivši socijalistički direktori i udbini predstavnici u inostranstvu. Oni kojima je danas još bolje to su oni koji su legalizovali pljačku i oprali pare od šverca, otmica, ubistava i trgovine narkoticima.
I meni kvrcne prekidač i padne mrak kad jugonostalgičari počnu da pričaju priče o stvarima koje su mogle da se dese samo deci aparatčika ili sanjama kao opštim mestima koje su se dešavale svima.
ali sa druge strane, kao što reče neki pametan čovek onomad - od komunista školovanih na robiji gori su i vulgarniji samo antikomunisti školovani na komunističlkim stipendijama.
I krajnje je interesantno pitanje - ta pristojna, građanska, kulturna, distancirana i Srbija - ko je to i šta je to? O kome je tu reč?
Jerbo će se teško zaći malo dublje a da se ne naleti na privilegije direktno ili u prvom kolenu, što onda obesmisli sav jed prosut kad god se o levici, desnici, Jugoslaviji ili socijalizm progovori.
rade.radumilo rade.radumilo 14:53 29.01.2016

Re: Slet

Koliko ima strasti u dokazivanju da je mnogima u SFRJ bilo super iako ja u svom blog postu i kažem da je mnogima bilo super.


Niko ne govori da je bilo super. Govori se o tome da je sada daleko gore nego što je tada bilo, umesto da bude bolje. A tu ste d'izvineš krivi i vi iz DS-a, koliko i DSS, SNS, SPS, SRS, JUL, URS, G17 (da pomenem samo neke od skraćenica koje su se vrtele u poslednjih 25 godina).
Narod boli patka za demokratiju i slobodu, pogotovu za narod koji je svoj život proveo u autoritarnim režimima. Narod interesuje elementarna egzistencija i bezbednost. Ako postojeći režim nije u stanju to da mu obezbedi, vrlo lako se može okrenuti (masovno) režimu koji će mu to ponuditi. U stvari, narod se već drugi put okrenuo novom Vođi. Kako se završilo sa prethodnim, videli smo krajem prošlog veka. Kako to izgleda sa sadašnjim, evo imamo priliku da vidimo.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 14:56 29.01.2016

Re: Slet

Narod boli patka za demokratiju i slobodu


Od kad si ti stručnjak za stav naroda o patki, demokratiji i slobodi?
escherichije_colic escherichije_colic 15:19 29.01.2016

Re: Slet

rade.radumilo
Ne stoji dete ispred skupštine nego vojnici.


Pa njegovi roditelji su ponosni zbog toga, iako im je dete plaćeni ubica.



Sad već pričamo o svetu gde ljudi hodaju goli sa cvetom u kosi i zanesenim osmehom na licu, gde se praktikuje slobodna ljubav a prehranjuje striktno veganski. Preciznije, o slučaju nuklearnog holokausta koji bi preživela samo grupa hipika na nekom izolovanom ostrvu u Indijskom okeanu ... a i to bi potrajalo tek do rođenja prvog fašiste koji će ostale naterati da izvode gimnastičke vežbe u njegovu čast.
rade.radumilo rade.radumilo 15:32 29.01.2016

Re: Slet

Od kad si ti stručnjak za stav naroda o patki, demokratiji i slobodi?


Od kada je ovaj narod pristao da ga po treći put predvodi Vođa, kome i ti na blogovima pišeš hvalospeve.
rade.radumilo rade.radumilo 15:36 29.01.2016

Re: Slet

Sad već pričamo o svetu gde ljudi hodaju goli sa cvetom u kosi i zanesenim osmehom na licu, gde se praktikuje slobodna ljubav a prehranjuje striktno veganski. Preciznije, o slučaju nuklearnog holokausta koji bi preživela samo grupa hipika na nekom izolovanom ostrvu u Indijskom okeanu ... a i to bi potrajalo tek do rođenja prvog fašiste koji će ostale naterati da izvode gimnastičke vežbe u njegovu čast.


Ne već pričamo o tome, da ako je nešto nužno ne mora da bude i stvar za javnu manifestaciju. Po čemu su oni zaslužni da imaju javnu promociju ispred zgrade skupštine, dok pitomci Policijske Akademije nisu?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:42 29.01.2016

Re: Slet

rade.radumilo
Od kad si ti stručnjak za stav naroda o patki, demokratiji i slobodi?


Od kada je ovaj narod pristao da ga po treći put predvodi Vođa, kome i ti na blogovima pišeš hvalospeve.


Ja pišem hvalospeve kome ja hoću...nego pitam otkud ti znaš šta narod misli o bilo čemu?
rade.radumilo rade.radumilo 15:55 29.01.2016

Re: Slet

nego pitam otkud ti znaš šta narod misli o bilo čemu?


Po rezultatima izbora.
escherichije_colic escherichije_colic 16:18 29.01.2016

Re: Slet

rade.radumilo

Ne već pričamo o tome, da ako je nešto nužno ne mora da bude i stvar za javnu manifestaciju. Po čemu su oni zaslužni da imaju javnu promociju ispred zgrade skupštine, dok pitomci Policijske Akademije nisu?


Komentar se odnosio na stav "vojnici=plaćene ubice".

Po čemu su zaslužni ... to je pitanje tradicije, dva Svetska rata, nekih ratova pre toga ... USA na primer žešće forsira taj kult vojnika, "veterana" i to se ne smatra ni za kakav fašizam, naprotiv- oni svoje vojnike slave kao borce za demokratiju.
rade.radumilo rade.radumilo 16:25 29.01.2016

Re: Slet

Komentar se odnosio na stav "vojnici=plaćene ubice".


A da šta su? Radnici gradskog komunalnog?

Po čemu su zaslužni ... to je pitanje tradicije, dva Svetska rata, nekih ratova pre toga


I druge službe imaju dugu i časnu tradiciju, pa ne dobijaju promocije na sred prestonice.

USA na primer žešće forsira taj kult vojnika, "veterana" i to se ne smatra ni za kakav fašizam, naprotiv- oni svoje vojnike slave kao borce za demokratiju.


Na za to predviđenim mestima. Nešto nisam video da se pitomcima Vest Pointa ili Ulisis Grant akademije priređuje ceremonija promocije u Linkoln Memorijal Parku.
zilikaka zilikaka 18:26 29.01.2016

Re: Slet

Bile su nekakve omladinske organizacije po školama, ali su tu redovno 'birali' najveće ljigavce i drukare.


Meni je upravo takav jedan izbor počeo da otvara oči. Još tad, u osnovnoj školi.
Valjda se omladincem postajalo u osmom razredu, il se od osmih birao predsednik omladinske zajednice škole, no sećam se da su nas stotinu i nešto, učenike jedne generacije, pokupili u salu za fizičko, gde je trebao da se održi izbor za predsednika.
Prisutni i nastavnici, ne znam da li baš svi ali mnogi. I učiteljice.

Elem, otvori se svečana sednica, poče valjda direktorka da priča o značaju omladinske organizacije, i časti i kako ćemo sad izabrati rukovodioce-najbolje među nama, i pita ima li predloga.

Tu neki đaci počeše naivno da predlažu neke od stvarno najboljih u nečemu. (Jbg, tad se još cenili uspesi na takmičenjima i sl.)
Bilo par predloga, svi smisleni.
Onda jedna učiteljica ustade i predloži jednog svog bivšeg đaka, u svemu prosečnog. Bilo u tom razredu bar deset boljih. Ono, nikad se nigde pokazao nije. Nije baš loš al srednje žalostan.

Ni danas mi nije jasno šta se i kako desilo, tek valjda to bio jedini predlog stavljen na glasanje, i to po sistemu "ima li ko protiv", i dok si dlanom o dlan, postade čovek predsednik omladinske organizacije.

...posle neko ispričo da mu je matori bio neka velika vaška u SUP i da je sve bilo planirano.

Još posle sam ja shvatila da je dečku to trebalo u biografiji za karijeru koju su mu namenili.

Najposle se sreli, posle dosta godina na nekom rođendanu. Ja pri kraju studija, on sveže zaposlen.
Naravno, u SUP.

pnbb pnbb 19:28 29.01.2016

Re: Slet

Šta bi ste učinili da vaša deca, danas, moraju da idu da uvežbavaju nekakve stupidne koreografije za rođendan Tomislava Nikolića?

hm, nije ni taj slet bas bio tako strasan..
- ne ides u skolu 2 meseca
- upoznas ekipu iz drugih skola
- upoznas ekipu iz drugih gradova

veruj mi da je malo tu bilo ideoloskog motiva za odklazak..
jednako kao i docekivanje dragog nam druga tita..jedne od boljih uspomena iz skolskog detinjstva..
mesto za docek za nasu skolu - negde blizu topciderske zvezde. peske s brda do topcidera..zezanje tamo po sumi..opet, ne ides u skolu...daj boze da sam jednom video kola, od bar 10 doceka..
nikvet pn nikvet pn 19:34 29.01.2016

Re: Slet

zilikaka
Meni je upravo takav jedan izbor počeo da otvara oči. Još tad, u osnovnoj školi.


Моја другарИца из основне и гимназије од 12 бар осам година била је председник оделењске заједнице, матори јој био мудо у Штофари и општинском Комитеју. Направила је метеорску каријеру у ПТТ али при последњем одскоку нависоко саборци су је испалили па је зглајзала и пукла лично и брачно. Утеху је нашла, погађате, у цркви. Сад се туче у груди богољубиве и вода сиротињу по манастирима о црквеном трошку. Вреба да постане директор манастира; и постаће, не сумњам. Навикло то одмалена да продаје шарене лаже и увек јој добро иде, оваца за шишање никад не мањка.
tyson tyson 19:43 29.01.2016

Re: Slet

Kad se to plaćala članarina u SSOJ? Ja mislim da ni članska karta nije postojala, da je to uišlo po nekom automatizmu. Samo te prešaltaju iz pionira u omladinca.

Aaa, grešiš, ovaj, grešiš silno sinak! Vrlo dobro se sećam, tražili su recimo reda veličine 10 dinara (fina količina kesica sličica), članska karta je i te kako postojala, čak imam odnekud par blanko primeraka, sa nekog buvljaka šta li. Ako me ne bude mrzelo potražiću.

Postojala je i članska knjižica Saveza pionira, tzv. pionirska knjižica. Što sve i ne treba da čudi, pa morala je nekako da se vodi evidencija; ipak se znao neki red.


A nemoj da mi kažeš da si kao magare od 14 ili 15 godina kupovao sličice, crni nigga?!

Bila je u pitanju osnovna škola, znači uzrast recimo 12-13 godina, maksimalno 14.
A odgovor je, naravno - da! Misim da samo latentni gejevi (tada se to zvalo peder) nisu popunjavali albume sa svetskih i evropskih fudbalskih prvenstava, bogami i u srednjoj školi.


freehand freehand 19:48 29.01.2016

Re: Slet

Aaa, grešiš, ovaj, grešiš silno sinak! Vrlo dobro se sećam, tražili su recimo reda veličine 10 dinara (fina količina kesica sličica), članska karta je i te kako postojala, čak imam odnekud par blanko primeraka, sa nekog buvljaka šta li. Ako me ne bude mrzelo potražiću.

Postojala je i članska knjižica Saveza pionira, tzv. pionirska knjižica. Što sve i ne treba da čudi, pa morala je nekako da se vodi evidencija; ipak se znao neki red.

Ajd ako ti nije teško, kad nađeš slikaj i okači. Nikad nisam video ni pionirsku ni omladinsku.

Bila je u pitanju osnovna škola, znači uzrast recimo 12-13 godina, maksimalno 14.
A odgovor je, naravno - da! Misim da samo latentni gejevi (tada se to zvao peder) nisu popunjavali albume sa svetskih i evropskih fudbalskih prvenstava, bogami i u srednjoj školi.

Dok se latentni gej jurcao sa devojčicama po žbunju u lenji sumrak muškarčine se tapkale na stepeništu sa FIFA sličicama...
emsiemsi emsiemsi 19:50 29.01.2016

Re: Slet

tyson
Kad se to plaćala članarina u SSOJ? Ja mislim da ni članska karta nije postojala, da je to uišlo po nekom automatizmu. Samo te prešaltaju iz pionira u omladinca.

Aaa, grešiš, ovaj, grešiš silno sinak! Vrlo dobro se sećam, tražili su recimo reda veličine 10 dinara (fina količina kesica sličica), članska karta je i te kako postojala, čak imam odnekud par blanko primeraka, sa nekog buvljaka šta li. Ako me ne bude mrzelo potražiću.

Postojala je i članska knjižica Saveza pionira, tzv. pionirska knjižica. Što sve i ne treba da čudi, pa morala je nekako da se vodi evidencija; ipak se znao neki red.


A nemoj da mi kažeš da si kao magare od 14 ili 15 godina kupovao sličice, crni nigga?!

Bila je u pitanju osnovna škola, znači uzrast recimo 12-13 godina, maksimalno 14.
A odgovor je, naravno - da! Misim da samo latentni gejevi (tada se to zvao peder) nisu popunjavali albume sa svetskih i evropskih fudbalskih prvenstava, bogami i u srednjoj školi.



Ооооо, јеботе патак !
Ја се (баш) питам што се у последње време понашам педерски, а ти ми сада откри --- то је зато што сам ја у том добу стално играо фудбал, а нисам сакупљао сличице фудбалера.
tyson tyson 19:51 29.01.2016

U se, na se, i poda se

Narod boli patka za demokratiju i slobodu, pogotovu za narod koji je svoj život proveo u autoritarnim režimima. Narod interesuje elementarna egzistencija i bezbednost

Molim te govori u svoje ime.


tyson tyson 19:58 29.01.2016

Re: Slet

то је зато што сам ја у том добу стално играо фудбал, а нисам сакупљао сличице фудбалера.

Što bi naš narod rekao - polutan.


rade.radumilo rade.radumilo 20:10 29.01.2016

Re: U se, na se, i poda se

Molim te govori u svoje ime.


Samo tumačim rezultate izbora.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:11 29.01.2016

Re: Slet


Postojala je i članska knjižica Saveza pionira, tzv. pionirska knjižica.




A postojala je i ta knjižica ssoja.
Naravno crvevna, presavijen kartončić gde su bile rubrike u kojima se kao upisivala plaćena članarina.
Ali to zaista nije bilo obavezno da se plaća da bi se bilo član, tj. nije bilo dovoljno neplaćati da bi se presalo to biti.
Ne znam da li je uopšte bilo moguće da se ne bude član.
gedza.73 gedza.73 20:35 29.01.2016

Re: Slet

Imao i ja.
A kako je sve počelo?
Počnu da me vodaju po nekim takmičenjima, i uz plavu kluba mladih tehničara, uture mi i ovu crvenu.

Krenem na takmičenje, 'aj što strahujem od Beograđana (BG I, BG II, pa još i BG III) nego prvih pet pitanja na testu (astronomija) o NOB-u.

Mogu da zamislim članove komisije koji gutaju knedle dok im Drug Član izbacuje Keplerove zakone i ubacuje pitanja o petoj ofanzivi.

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:35 29.01.2016

Re: Slet

ssoj

jkt2010 jkt2010 00:02 30.01.2016

Re: U se, na se, i poda se

rade.radumilo
Molim te govori u svoje ime.

Samo tumačim rezultate izbora.

rade.radumilo
nego pitam otkud ti znaš šta narod misli o bilo čemu?

Po rezultatima izbora.


Jasno bre! Znamo da je narod verovao Titu 103% do 110%, dok sada ovima veruje jedva 40-tak posto.

Ali nisu samo izbori indikator, ima nešto i u javnim glasilima. O Titu i partiji niko nije imao ništa loše da kaže, toliko je sve to bilo savršeno.

A vidi ovo danas... ama svi se žale, pune novine protivnika fašističkog režima.

Jedva čekam da se vrate komjunisti pa da opet svi zanemimo od sreće.



Jebote, zamisli da mi Rade bude šef, pa procenjuje dal sam zaslužio stan, ili službeni put. Strogo ali pravedno... BRRRRRrrrr!!!
rade.radumilo rade.radumilo 00:11 30.01.2016

Re: Slet

I meni kvrcne prekidač i padne mrak kad jugonostalgičari počnu da pričaju priče o stvarima koje su mogle da se dese samo deci aparatčika ili sanjama kao opštim mestima koje su se dešavale svima.


Nije toliko vic u tome. Pogotovu, što su oni koji su živeli pristojno mogli se bi priuštiti da odu makar do Austrije ili Italije, pa da vide kako to izgleda tamo.
Mnogo ozbiljniji problem postoji. Kakva god da je bila, SFRJ je imala nekakvo društveno uređenje i poredak. Nezavisno od uređenja, posotojala je nekakva društvena hijerarhija nalik na sva normalna društva. Nastavnici, inženjeri, profesori, doktori, glumci, umetnici, sportisti, službenici, radnici, zanatlije, zemljoradnici... Sve je bilo uklopljeno u društvenu hijerarhiju, nalik na sve normalne zemlje. Postojala je nekakva vrhuška, kao i nekakva društvena margina kriminalaca, sitnih švercera, šibicara, ali oni su bili daleko od svakodnevice. O onim prvima si mogao nešto čuti u TV dnevniku ili pročitati na prvim stranama Politike. One druge si povremeno sretao i to je bilo to.
Onda je na vrh dospela ekipa malo organizovanijih kriminalaca, a sa sobom su povukli i onaj sitnež. Sad živimo u društvu u kom su oni svakodnevica, a nekolicina momaka i devojaka koji osvoje nagrade za uspeh u matišu, nisu poželjni.
Nema to veze s lovom, sa tim da li si imao za letovanje ili zimovanje. Ima veze s tim što su ljudi svesni da žive u beskonačnom nizu nastavaka "Mućki" ali da se Pekam prostire sve do Bregane.

blogovatelj blogovatelj 00:27 30.01.2016

Re: Slet

Ajd ako ti nije teško, kad nađeš slikaj i okači. Nikad nisam video ni pionirsku ni omladinsku.


Sasvim sigurno su postojale obe. Na Fejsbuku je nedavno moja sestra okačila moju. Dal je bila omladinska ili pionirska, ne znam, jer je okačila sken iz unutrašnjosti knjižice, a ne naslovnu stranu. Mislim da je omladinska bila u pitanju. Tj članska karta pripadnika SSOJ. Ta se dobijala u sedmom razredu kad smo svi grupno i po difoltu učlanjivani u isti.
blogovatelj blogovatelj 00:37 30.01.2016

Re: Slet

Onda je na vrh dospela ekipa malo organizovanijih kriminalaca, a sa sobom su povukli i onaj sitnež. Sad živimo u društvu u kom su oni svakodnevica, a nekolicina momaka i devojaka koji osvoje nagrade za uspeh u matišu, nisu poželjni.


Rade, pretpostavljam da ovde aludiraš na doček vaterpolista.
Da li ti ne zvuči sumanuto kako pijana rulja skandira pobednicima matematičke olimpijade?
Znaš šta je meni čudo nad čudima, godinama već. U društvu kao što je srpsko, koje se može ispravno i argumentovano kritikovati na milion načina, vi nađete razlog toliko glup i marginalan da naprosto ostanem bez reči.
Samo u najgrđim diktaturama na mejnstrim događajima nalaze se pobednici matematičkih olimpijada. U normalnim državama, koje sa ushićenjem pominješ, najveću pažnju medija izazivaju sise i guzovi starleta.
Možeš da se posadiš na glavu, ali činjenicu da vime Kim Kardašijan izazove ukočenje interneta na globalnom nivou ne možeš promeniti. Sa druge strane, jesi li ikada video u -Njujork Tajmsu, CNN-u, BBC-u, Vašington Postu ili Mondu intervju sa decom koja su šampioni matematike?
Kako ne razumeš da postoji tržište medija i da matematički pobednik ne može da proda reklame na TV-u?! Autolimara iz Ćićevca ne zanimaju logaritamske jednačine i geometrija.
tyson tyson 02:06 30.01.2016

Re: Slet

A postojala je i ta knjižica ssoja.
Naravno crvevna, presavijen kartončić gde su bile rubrike u kojima se kao upisivala plaćena članarina.
Ali to zaista nije bilo obavezno da se plaća da bi se bilo član, tj. nije bilo dovoljno neplaćati da bi se presalo to biti.
Ne znam da li je uopšte bilo moguće da se ne bude član.

Kao što rekoh, ja živ primer, doduše ranih osamdesetih.


rade.radumilo rade.radumilo 10:08 30.01.2016

Re: Slet

Rade, pretpostavljam da ovde aludiraš na doček vaterpolista.
Da li ti ne zvuči sumanuto kako pijana rulja skandira pobednicima matematičke olimpijade?


To je OK. Samo postoji tu jedna sitnica:
- Kog mog onda to uopšte i najavljuješ? Niko njih nije terao da najavljuju da će i tadeca biti na balkonu i da toj deci obećava. Nisu bili do tada, pa niko to ne bi tražio ni sada. Međutim, neko je onda doneo odluku da su oni tu nepoželjni i to zamazao idiotskim razlogom, koji je dodatno pljuvanje u lice ovom narodu.

vi nađete razlog toliko glup i marginalan da naprosto ostanem bez reči.

Zato što se u tim "marginalnim" događajima, pravo lice učesnika mnogo pre otkrije nego u "velikim" događajima.

U normalnim državama, koje sa ushićenjem pominješ, najveću pažnju medija izazivaju sise i guzovi starleta.


Jedna anegdota iz života pokojnog Zaharija Trnavčevića:

Čika Zare je jednom prilikom praktično pokazao sav besmisao aktuelnog tabloidnog novinarstva. Sećam se kako je uleteo u informativnu redakciju B92 i pitao da li su čuli za vest da je deda silovan u malinjaku. U momentu je nastala histerija, zvanje dopisnika, a Zaharije je naslonjen na zid smireno prokomentarisao. A, to vas zanima, nije istina, naravno, ali istina je da je berba u toku, da se ne zna otkupna cena i da su proizvođači u štrajku danima – ali očigledno to nije dovoljno zanimljivo! Oni pametniji su zaćutali, oni manje pametni su se kiselo nasmejali.


Mada sam imao prilike boraviti u zemljama u kojima to nije baš slučaj.
blogovatelj blogovatelj 08:26 31.01.2016

Re: Slet

- Kog mog onda to uopšte i najavljuješ?


Ko je to najavio? Opozicioni tabloid Kurir?
Pa i da je najavljeno, pametan je onaj ko je tu decu sklonio.
rade.radumilo rade.radumilo 11:09 31.01.2016

Re: Slet

Ko je to najavio? Opozicioni tabloid Kurir?


Mali gradonačelnik lično, RTS, svi redom. Šta više, to su posebno isticali.

Pa i da je najavljeno, pametan je onaj ko je tu decu sklonio.


Moglo je to sve malo pametnije da se izvede. Ovako je samo pljunuto u lice svima.
jkt2010 jkt2010 10:04 01.02.2016

Re: Slet

rade.radumilo Narod interesuje elementarna egzistencija i bezbednost.
Ako postojeći režim nije u stanju to da mu obezbedi, vrlo lako se može okrenuti (masovno) režimu koji će mu to ponuditi.
Aha, ti si za da im se vrate polutke i kupus preko sindikata i lebac za 3 dinara. I eto sreće. I onda lepo na stambenu listu pa ako stignemo... I još preko sindikata neko letovanje u zadružnom domu. I džabe škola da i moja deca uživaju kao ja a ne da se muče u Minhenu.

Rade jebote, ti si zaglavio u '68.
narcis narcis 03:43 03.02.2016

Re: Slet

moguće , mene nisu primili , razredna rekla da ja ne mogu, inače to


se dešavalo-primalo u 7 razredu znači 14-5 godine, govorim o 1973g.
rade.radumilo rade.radumilo 11:09 03.02.2016

Re: Slet

Aha, ti si za da im se vrate polutke i kupus preko sindikata i lebac za 3 dinara. I eto sreće. I onda lepo na stambenu listu pa ako stignemo... I još preko sindikata neko letovanje u zadružnom domu. I džabe škola da i moja deca uživaju kao ja a ne da se muče u Minhenu.


Ne, ali u to je lako ubediti većinu. Zato su i glasali za tvog ljubljenog Premijera.
zilikaka zilikaka 20:37 29.01.2016

Intermezzo

Nego, Krlo i drugari, dozvolite mi da ovde, kod jednog od Idola, predstavim:



Tetkino dete.

Msm, da ne čuje Princi, al taj gen nam se vuče po familiji.

Ima i OVDE još. Po meni, bolje joj leži pesma.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:33 29.01.2016

Re: Intermezzo

taj gen nam se vuče po familiji
.
Grebeš se malo o talenat tetkinog deteta, a? :)

Tetkino dete.



Ta tetkinska ljubav je izgleda neka baš jaka stvar, stvarno.
zilikaka zilikaka 21:36 29.01.2016

Re: Intermezzo

Grebeš se malo o talenat tetkinog deteta, a?

Paaa, ima i toga.
Al i da nam dete proslavi i familiju.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:44 29.01.2016

Re: Intermezzo

Al i da nam dete proslavi i familiju.


Boga mi, slušam je....hoće.

i da, u pravu si, bolje joj leži ono sa linka nego ova.
G.Cross G.Cross 21:22 29.01.2016

Ajde bre Krle ne zajebavaj

Ovo malo vredja zdrav razum.

a pošto su mesta bila numerisana, odvele su nas tačno do ispod svečane lože. Vrlo uzbudljiva situacija! Napunio se stadion, ispunila se i svećana loža na samo četiri metara od mene


Da su nepoznati, neprovereni ljudi dobijali karte ( i cak se ne secaju odakle im karte } da sede na 4 metra od Marsala, ne bi Marsal poziveo ni 80 godina a kamoli 88.
Znas ti bolje kako su njega cuvali ( bolje nego Djindjica sigurno)
Njega su cuvali majstori, zato je i poziveo ( na dobro ili na zlo)

Ajde bre Krle ne zajebavaj
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:57 29.01.2016

Re: Ajde bre Krle ne zajebavaj

Da su nepoznati, neprovereni ljudi dobijali karte ( i cak se ne secaju odakle im karte } da sede na 4 metra od Marsala, ne bi Marsal poziveo ni 80 godina a kamoli 88.
Znas ti bolje kako su njega cuvali ( bolje nego Djindjica sigurno)
Njega su cuvali majstori, zato je i poziveo ( na dobro ili na zlo)

Ajde bre Krle ne zajebavaj


U svom sam životu barem desetak puta bio udaljen od Tita na manje od 6-7 metara. Naime, svaki put kad se vraćao iz inostranstva ja sam ga čekao u Brankovoj ulici. Mnogo puta je bio u kabrioletu.Tako da je bio tu, na dohvat ruke, meni i mnogobrojnim drugim ljudima oko mene.
G.Cross G.Cross 22:25 29.01.2016

Re: Ajde bre Krle ne zajebavaj

Nebojsa Krstic
Da su nepoznati, neprovereni ljudi dobijali karte ( i cak se ne secaju odakle im karte } da sede na 4 metra od Marsala, ne bi Marsal poziveo ni 80 godina a kamoli 88.
Znas ti bolje kako su njega cuvali ( bolje nego Djindjica sigurno)
Njega su cuvali majstori, zato je i poziveo ( na dobro ili na zlo)

Ajde bre Krle ne zajebavaj


U svom sam životu barem desetak puta bio udaljen od Tita na manje od 6-7 metara. Naime, svaki put kad se vraćao iz inostranstva ja sam ga čekao u Brankovoj ulici. Mnogo puta je bio u kabrioletu.Tako da je bio tu, na dohvat ruke, meni i mnogobrojnim drugim ljudima oko mene.


Sure, mene si ubedio.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:54 29.01.2016

Re: Ajde bre Krle ne zajebavaj

Tako da je bio tu, na dohvat ruke


I ti ništa?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:03 29.01.2016

Re: Ajde bre Krle ne zajebavaj

Sure, mene si ubedio.


Ako te nisam ubedio jako ću se loše osećati.
rade.radumilo rade.radumilo 23:44 29.01.2016

Re: Ajde bre Krle ne zajebavaj

U svom sam životu barem desetak puta bio udaljen od Tita na manje od 6-7 metara. Naime, svaki put kad se vraćao iz inostranstva ja sam ga čekao u Brankovoj ulici. Mnogo puta je bio u kabrioletu.Tako da je bio tu, na dohvat ruke, meni i mnogobrojnim drugim ljudima oko mene.


Bi Q sedeo u kabrioletu s otvorenim krovom, ili čak stajao u njemu i otpozdravljao masu, da je bezbednosna procena bila drugačija. Naravno da su preduzimane ozbiljne mere bezbednosti, ali da se ne zahebavamo u Jugi mu nije pretila opasnost. Čak i oni likovi oko njega, sve i da su bili toliko moćni da ga maknu su znali da bi se masa okrenula protiv njih, pa su čekali da baci kašiku.

tyson tyson 02:14 30.01.2016

Re: Ajde bre Krle ne zajebavaj

Naravno da su preduzimane ozbiljne mere bezbednosti, ali da se ne zahebavamo u Jugi mu nije pretila opasnost.

Nije đavola. Pogledaj spisak terorističkih akcija uglavnom hrvatske dijaspore u Jugosaviji i van zemlje sedamdesetih (a onda i osamdesetih). Nego je bezbednosna operativa rađena prilično dobro. Od tih vožnji u kabrioletu se odustalo svuda u svetu baš tu negde sedamdesetih.


tyson tyson 02:21 30.01.2016

Re: Ajde bre Krle ne zajebavaj

Da su nepoznati, neprovereni ljudi dobijali karte ( i cak se ne secaju odakle im karte } da sede na 4 metra od Marsala, ne bi Marsal poziveo ni 80 godina a kamoli 88.

Ja, i zamašan deo jednog novobeogradskog bloka (tada u njemu živelo ca. 20000 ljudi), imali smo priliku da bukvalno na metar i po od nas, celom dužinom ulice, prođe maršal sa drugaricom u otvorenom automobilu na početku svoje posete naselju kasnih sedamdesetih godina prošlog veka.

Ja sam u to vreme imao ca. 8 godina života, čisto da predupredim pitanje a što ni ja nisam uradio ništa.

Bio sam prilično ravnodušan spram događaja i pored naivnih godina, ako će to da me izvadi. No, cvet dobijen tom prigodom bacio sam ispred automobila kako mi je bilo zapoveđeno


emsiemsi emsiemsi 07:28 30.01.2016

Re: Ajde bre Krle ne zajebavaj

tyson
...

Bio sam prilično ravnodušan spram događaja i pored naivnih godina, ako će to da me izvadi. No, cvet dobijen tom prigodom bacio sam ispred automobila kako mi je bilo zapoveđeno


Ја сам цвет сваки пута поломио пре него што би стигао највећи син наших народа и народности, највећи бравар, највећи клавијатуриста, итд. правдајући се да ми се поломио у игри (док смо се радовали губитку часова у школи питајући (се) када се ђубре враћа / иде поновно на пут).
freehand freehand 08:45 30.01.2016

Re: Ajde bre Krle ne zajebavaj

највећи клавијатуриста

tess tess 09:10 30.01.2016

Re:..

Emsi, vraže. Činio si čuda.

emsiemsi emsiemsi 09:20 30.01.2016

Re: Re:..

tess
Emsi, vraže. Činio si čuda.


Ја враголан и мој деда --- што рече неко на блогу недавно.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:38 30.01.2016

Re: Ajde bre Krle ne zajebavaj

Nije đavola. Pogledaj spisak terorističkih akcija uglavnom hrvatske dijaspore u Jugosaviji i van zemlje sedamdesetih (a onda i osamdesetih). Nego je bezbednosna operativa rađena prilično dobro. Od tih vožnji u kabrioletu se odustalo svuda u svetu baš tu negde sedamdesetih.

Када је негде педесетих Тито колима путовао до Тузле, причао ми је отац -- високo позиционирани командант -- да је на сваких 100 метара пута с обе стране био распоређен по војник, на обезбеђење. Такође, цела атмосфера ондашње СФРЈ имала је ту неку одбрана и самозаштита црту, где су сви грађани, а нарочито они дубље укорењени у систем, били на стражи да се систем заштити. Сетите се само оних упада усташких диверзаната, које је јурио наоружани народ, или атентата на турског амбасадора, кад је за атентаторима јурцао скоро читав Ташмајдан и Булевар.

Терориста који кренуо по његов аутомат је открио присуство чете ТО, која га је убила и кренула у напад на пећину преко чистине. Напад је одбијен, а рањене нису могли извући. Ујутро је поновљен напад, али су се терористи под окриљем ноћи извукли. Том приликом је погинуло је 7 припадника ТО, 8 рањено, после чега је још један преминуо. БУГОЈНСКА ГРУПА
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:38 30.01.2016

Duplo

predatortz predatortz 10:02 30.01.2016

Re: Ajde bre Krle ne zajebavaj

U Tuzli, šezdeset i neke, mu je glava o koncu ostala. Ustaše.
tyson tyson 18:05 30.01.2016

Re: Ajde bre Krle ne zajebavaj

U Tuzli, šezdeset i neke, mu je glava o koncu ostala. Ustaše.

De, de. Nije svaki hrvatski nacionalista, čak ni onaj ko uzme pušku u ruke, automatski i "ustaša". Sa ove vremenske distance mogli bismo konačno da počnemo kudikamo hladnije glave da posmatramo i proučavamo taj fenomen.


hoochie coochie man hoochie coochie man 18:25 30.01.2016

Re: Ajde bre Krle ne zajebavaj

No, cvet dobijen tom prigodom bacio sam ispred automobila kako mi je bilo zapoveđeno



Ma većina je tako postupala, da se ne lažemo.
u tim godina nisam imao priliku da stojim u špalirima, nije valjda dolazio u moj kraj, a da su me postavili u špalir, pa naravno da bih bacio to cveće.

Ali, krajem sedamdesetih, ili možda baš osamdesete godine, Tito je dolazio u moje selo, tačno preko puta moje kuće, i sve što sam mogao da uradim kao izraz otpora je da ne budem tu.

Nismo bili sestra i ja, bili smo na fakultetima i nismo hteli da dolazimo, i baba, koja je baš mrzela Tita i komuniste, je tog dana otišla kod svoje ćerke, kaže, ne mogu da gledam tog skota.

Ni roditeljima se nije ostajalo, otišli bi i oni negde, ali nisu smeli, bojali su se da ne bude baš upadljivo da nikoga iz kuće baš tog dana nema.
emsiemsi emsiemsi 19:33 30.01.2016

Re: Ajde bre Krle ne zajebavaj

tyson
U Tuzli, šezdeset i neke, mu je glava o koncu ostala. Ustaše.

De, de. Nije svaki hrvatski nacionalista, čak ni onaj ko uzme pušku u ruke, automatski i "ustaša". Sa ove vremenske distance mogli bismo konačno da počnemo kudikamo hladnije glave da posmatramo i proučavamo taj fenomen.



Како није ?
Ја верујем њима (самима). Они свој усташлук са поносом истичу.
Хрватски националиста има нешто што претходи љубави према Хрватима - то је мржња према Србима.
predatortz predatortz 19:55 30.01.2016

Re: Ajde bre Krle ne zajebavaj

tyson
U Tuzli, šezdeset i neke, mu je glava o koncu ostala. Ustaše.

De, de. Nije svaki hrvatski nacionalista, čak ni onaj ko uzme pušku u ruke, automatski i "ustaša". Sa ove vremenske distance mogli bismo konačno da počnemo kudikamo hladnije glave da posmatramo i proučavamo taj fenomen.




Ma ne, bre! Atentat su trebali da izvrše članovi ustaške emigracije. I braća Andrić, Adolf i Ambroz, koji su vodili grupu ustaških ekstremista 1972. su moji zemljaci. Jedan od njih, mislim da je Ambroz, je išao sa mojim ćaletom u srednju.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:34 30.01.2016

Re: Ajde bre Krle ne zajebavaj

emsiemsi
tyson
...

Bio sam prilično ravnodušan spram događaja i pored naivnih godina, ako će to da me izvadi. No, cvet dobijen tom prigodom bacio sam ispred automobila kako mi je bilo zapoveđeno


Ја сам цвет сваки пута поломио пре него што би стигао највећи син наших народа и народности, највећи бравар, највећи клавијатуриста, итд. правдајући се да ми се поломио у игри (док смо се радовали губитку часова у школи питајући (се) када се ђубре враћа / иде поновно на пут).



Ovo nije smelo da se pise,da je svirao klavir.Bilo zabranjeno .....
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:59 30.01.2016

Re: Ajde bre Krle ne zajebavaj

emsiemsi
tyson
...

Bio sam prilično ravnodušan spram događaja i pored naivnih godina, ako će to da me izvadi. No, cvet dobijen tom prigodom bacio sam ispred automobila kako mi je bilo zapoveđeno


Ја сам цвет сваки пута поломио пре него што би стигао највећи син наших народа и народности, највећи бравар, највећи клавијатуриста, итд. правдајући се да ми се поломио у игри (док смо се радовали губитку часова у школи питајући (се) када се ђубре враћа / иде поновно на пут).


Nije smelo da se pise u to vreme da je jadnicak iz Kumrovca rodjen na nekoliko datuma u maju svirao klavir.Bilo zabranjeno.
49 41 49 41 02:20 31.01.2016

Spomenicar i cizmice iz Rima

Sto ti i mama idete u Rim?

Znas charter povoljan 3 dana u Rimu. Onaj privatnik iznad Zelenog venca, koji pravi najbolje cizmice u Beogradu, nisu mu vise tako dobre kao nekada. Da kupimo mama i ja cizmice.

Dobro, koliko ti tata prima tu spomenicu?!? Milion i dvesta.

Jebem te, dragi ujace u tvoju medicinu; tvoje dezure po Hitnoj i Banatskoj vukojebini nocu
za 280 'iljade. Razmisljah onako, usput.

Cizmice su ti krasne, nema sta.
Hvala, sto si se "setila". Tvom setacu si "donela dugme iz Rima" - koji pocepa svoje cipele setajuci te od Kalemegdana do Autokomande; uz ostalo.

Dugme cuvam, kao zlatni dukat.

Za secanje.
vlad_aleksh vlad_aleksh 08:53 03.02.2016

Purić, Deda Mraz i disidenti

Дисидент (лат. dissident од dissidere што значи видети одвојено, по страни[1]) је отпадник, одметник, онај који се издваја у мишљењу од владајуће већине. Дисидент је противник државно—политичког система своје земље, онај који одбаци своју веру или напусти своју политичку партију.
Пошто је дисидентско деловање често једини могући облик политичког деловања у тоталитарним системима, јер је у њима најчешће забрањено свако политичко организовање осим режимског или под окриљем режима, диктатори су често прибегавали фабриковању лажних дисидената, како би с једне стране унели раздор међу дисидентима, а с друге стране себе представили толерантним.


Navodno je Vinston Čerčil jednom prilikom rekao Božidaru Puriću (poslednjem legalnom i legitimnom premijeru Jugoslavije) kako će cilj Drugog svetskog rata u Evropi, uništavanje poslednja dva evropska militarizma, srpskog i pruskog, uskoro biti ostvaren. Ne znam da li je to tačno, rođen sam podosta docnije, niti mogu da naslutim da li je ta odluka spravljena u alhemijskim retortama "engleskih lordova i francuskih bankara". Ono što zasigurno mogu da potvrdim jeste to da sam gotovo celog dana plakao kada je Tito preminuo. Voleo sam ga. Ali avaj, par godina nakon njegove smrti, postao sam disident. Bilo je to ovako. Te sezone 83/84 moj otac je radio u sudu. Tada još nisam ništa znao o Orvelu i njegovoj zloslutnoj godini. Približavala se Nova godina i trebalo je da primim paketić od Deda Mraza, baš tamo gde mi je otac radio. Uzgred, tada su paketići bili besplatni i obavezni. Da bih impresionirao Deda Mraza, spremio sam neku recitaciju. "Druže Tito, mi ti se kunemo, da sa tvoga puta ne skrenemo...". Pre nego što sam pristupio Deda Mrazu, okrenuo sam se publici u sali, baš kao što je i bio red, i počeh da recitujem. "Druže Tito, mi ti se kunemo, da sa tvoga puta skrenemo...". Nastupio je tajac. Trajao je čitavu večnost. Ja nisam bio svestan svog lapsusa, a moj otac je lagano tonuo u pod velike sudske prostorije. Mučenje je prekinuo predsednik suda - počeo je da se smeje i da aplaudira. Kao po komandi, sve sudije i ostala poštena inteligencija, svi su počeli da aplaudiraju i da se smeju. Udba me je tog dana zavela u svoj registar kao najmlađeg disidenta. Mnogo godina docnije, uspeo sam da dođem do svog dosijea, i koliko sam uspeo da zapamtim, spominjala se i neka kontrarevolucionarna delatnost.
Mnogo je godina prošlo od tada, politikom se više ne bavim. Shvatio sam da je jako infantilno da nekog političara previše voliš, a da ga potom isuviše zamrziš. Nisam više isti čovek, revidirao sam, sve se kod mene promenilo, osim jedne sitnice. I dan danji jedva čekam Novu godinu i dedicu u crvenom odelu. Nezasluženi poklon je ipak nešto najvrednije na svetu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana