Kultura| Zabava

Nacionalna tezga -- još malo, pa nestalo

nurudin RSS / 02.02.2016. u 23:50
Дакле, управник Народног позоришта, Дејан Савић, не види никакав проблем у чињеници да ће Марија Шерифовић певати у Народном позоришту, дапаче. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Треба подсетити на то да је Савић одбио да распише конкурс на коме је изгубио од Ђуровића (учинио је то УО) и да је тог момента пoчео да спроводи мобинг према члановима УО. Најпре је од председнице УО Јелене Кајго тражио да цео УО поднесе оставку, а потом су чланице УО биле пријављене Агенцији за борбу против корупције због тобожњег сукоба интереса. Када је Агенција издала саопштење да нико од пријављених није у сукобу интереса, ступио је на сцену чувени синдикални функционер из овог позоришта Зоран Ђуричић, десна рука Дејана Савића у обављању прљавих послова. Шира јавност је чула за њега када је тужио редитеља Кокана Младеновића због интервјуа, што је суд експресно одбацио. Остало је ван сазнања јавности да је дотични Ђуричић најпре упадао са седнице УО, псовао, претио и вређао чланове, а потом их је тужио за привредни криминал. Када је чланица УО Анђелка Николић била позвана од милиције, питала је „а шта ако не дођем“? На то јој је одговорено „привешћемо вас“! Треба ли још доказа под каквим су условима радили чланови УО у националној кући културе, и то волонтерски, без икакве материјалне надокнаде?!

Понашање в. д. управника илуструје и чињеница да је одбијао да се одлуке УО са сваке седнице објаве на огласној табли како би запослени у позоришту били упознати са њима. Није прихватио ни да се оформи аудициона комисија за пријем глумаца, што је тражено од ансамбла Драме после пријема глумице Наде Мацанковић на место првакиње Драме. Иза њеног ангажмана, речено је од стране првака Драме, стоји чињеница да је она сестричина Данице Драшковић. Једнако је, као рођака председника Србије, за солисту Опере примљена Наташа Павловић која није положила ни аудицију за хор и која нема услове да буде солиста. На адресу УО је стигао допис синдиката Опере у коме се тражи да се са њом раскине уговор о раду, али је Савић то игнорисао. Поводом целе ове ситуације, председница УО Јелена Кајго за НИН каже:
„Управни одбор је обуставио рад у октобру прошле године не желећи да својим активностима даје легитимитет незаконитом стању које већ дужи временски период влада у Народном позоришту. 
 
Извор НИН, аутор текста Расуло у Народном позоришту: Радмила Станковић  
 
 

Atačmenti



Komentari (382)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

anonymous anonymous 00:09 04.02.2016

Ne vidim razlog .....

...da u Narodnom pozorištu ......

....ne nastupi bilo ko .....iz naroda....

....pa i pop,rok,folk,pevač/ica.....

Granica .....je pojam koji se u svim sferama,

.....pa i kulturi ...odavno dovodi u pitanje.

Postmoderna je ...po tom pitanju dala odgovor.

Da li su to Bitlsi bili primljeni od engleske kraljice,

...ili neki pop pevači dobili titule lordova.... ???

....Samo " pokondirene tikve " u našem društvu zagledane u daleku zvezdu Evrope,

veličajući uvek tudje ..... stide se izvorno domaćeg ...narodskog...

...kao manje vrednog / bezvrednog.

...pa je opera....vredniji žanr ...od pop/rok/folk kompozicije...



kukusigameni kukusigameni 07:56 04.02.2016

narodno pozorište

Čitam komentare i razmišljam koliko je moćna stvar spinovanje. Koliko je u stvari važno da li je ok da peva Marija Šerifović ili ne.

Mislim da je Nurudin ponudio priču o pravoj devastaciji jedne važne institucije, ukazao na tekst koji poprilično dobro govori o toj devastaciji, a jedinu grešku je napravio prvom rečenicom. Dobro, ta rečenica ga je verovatno i motivisala da napiše blog. Da je barem stavio to na kraju...

Ipak, izgleda da blogeri nisu ni pročitali potonji deo bloga.

Nedajbožedasuotvaralilinkove.

I tako...
antioksidant antioksidant 08:59 04.02.2016

Re: narodno pozorište

Čitam komentare i razmišljam koliko je moćna stvar spinovanje

па тешко да се у спиновање уклапа расправа о основно понуђеној теми. деградација народног позоришта дата нам је као дреинг на салати приче о марији шерифовић (како се беба балашевић ту утакла не знам).
jkt2010 jkt2010 09:00 04.02.2016

Re: narodno pozorište

kukusigameni
Čitam komentare i razmišljam koliko je moćna stvar spinovanje.

.. Nurudin ponudio priču opravoj devastaciji jedne važne institucije...

Da... ni S300 nema...

Nedajbožedasuotvaralilinkove.

Ja otvarao... ipak bih S300, pa makar pozorište i koncerte gledao u školskoj sali...
Čitam komentare i razmišljam koliko je moćna stvar spinovanje. Koliko je u stvari važno da li je ok da peva Marija Šerifović ili ne.

kukusigameni kukusigameni 09:11 04.02.2016

Re: narodno pozorište

antioksidant
Čitam komentare i razmišljam koliko je moćna stvar spinovanje

па тешко да се у спиновање уклапа расправа о основно понуђеној теми. деградација народног позоришта дата нам је као дреинг на салати приче о марији шерифовић (како се беба балашевић ту утакла не знам).


A šta je salata bez dobrog dresinga?!

Naravno, to i tvrdim. To da autor nije odoleo da krene s tim "senzacionalnim" ugovorom sklopljenim sa Marijom Šerifović.

Mislio sam na spinovanje izvan ovog bloga. Blog je samo pokazatelj da spin radi.
kukusigameni kukusigameni 09:13 04.02.2016

Re: narodno pozorište

jkt2010
S300


Da se izloži maketa u foajeu pozorišta!
antioksidant antioksidant 09:49 04.02.2016

Re: narodno pozorište

Mislio sam na spinovanje izvan ovog bloga. Blog je samo pokazatelj da spin radi.

да се држимо ми марије шерифовић и теме пропасти (боље стагнације) народног позоришта. те две теме нурудин покушава да повеже а пруча се више о марији. мислим да ниеј у питању спин (јер кажем - понуђено је као основна тема блога) већ естрадизација приче о култури (с тим што се и нурудин у потпуности уклапа у исто, марија је овде с нама (заједно са бебом) јер ју је он увео и представио нама залудним, свезнајућим блогерима.
kukusigameni kukusigameni 09:57 04.02.2016

Re: narodno pozorište

antioksidant
Mislio sam na spinovanje izvan ovog bloga. Blog je samo pokazatelj da spin radi.

да се држимо ми марије шерифовић и теме пропасти (боље стагнације) народног позоришта. те две теме нурудин покушава да повеже а пруча се више о марији. мислим да ниеј у питању спин (јер кажем - понуђено је као основна тема блога) већ естрадизација приче о култури (с тим што се и нурудин у потпуности уклапа у исто, марија је овде с нама (заједно са бебом) јер ју је он увео и представио нама залудним, свезнајућим блогерима.


Nema tu mnogo priče. Šta je bilo ko očekivao od ove vlasti? Marija Šerifović je normalan sled događaja. Takođe i odnos prema kulturi, sa najmanjim mogućim budžetom za kulturu u Evropi.
Narodno pozorište se bukvalno raspada, upravnik je osion, vd je mimo zakona, predstave su odraz vlasti koja je tekuća i tako...
Realno, ništa tu nije za čuđenje. Naravno, potrebno je stalno naglašavati da li ti je to po ukusu ili nije. Eto, meni nije.
antioksidant antioksidant 10:06 04.02.2016

Re: narodno pozorište

Šta je bilo ko očekivao od ove vlasti? Marija Šerifović je normalan sled događaja.

али не бих ја марију шерифовић везивао за ову власт. она пева знатно дуже. не бих ни о квалитету судио (најближе што бих се усудио рећи је да зна да пева, молитва је перфектна песма али остале не знам нити успевам да их запамтим мада су ту око нас - не налазимо се на истим дужинама (ипак је боља од владе георгијева коме ни једну песму не знам, марији знам бар ту једну перфектну)).
а прича о односу према култури је превише озбиљна да би се везивала за овај један случај (ипак је то естрада).
оно што ми се чини као сигурна ствар а јако лоша сигурна ствар је и то да је овај блог био само о стању у народном позоришту без помињања марије шерифовић тешко да би имао више од 10 коментара.
јавност смешта марију шерифовић у народно позориште, чак и б(л)оговса јавност :)
kukusigameni kukusigameni 10:08 04.02.2016

Re: narodno pozorište

antioksidant
оно што ми се чини као сигурна ствар а јако лоша сигурна ствар је и то да је овај блог био само о стању у народном позоришту без помињања марије шерифовић тешко да би имао више од 10 коментара.


Apsolutno saglasan.

Otud i Marija u Narodnom pozorištu.
tasadebeli tasadebeli 10:54 04.02.2016

Re: narodno pozorište

kukusigameni
antioksidant
оно што ми се чини као сигурна ствар а јако лоша сигурна ствар је и то да је овај блог био само о стању у народном позоришту без помињања марије шерифовић тешко да би имао више од 10 коментара.


Apsolutno saglasan.

Otud i Marija u Narodnom pozorištu.



И зато, хвала Марији, певала или не певала у Народном позоришту на крају читаве ове приче о деди и унуку.


antioksidant

а прича о односу према култури је превише озбиљна да би се везивала за овај један случај (ипак је то естрада).



То ти и рекох још у оном првом коментару. А после дођосмо чак и до културе и некултуре и до вредновања Royal National Theatre у очима Енглеза и вредновања Народног позоришта у очима Срба.

Сећа ли се неко како се својевремено дигла медијска кука и мотика због тога што је један циркус гостовао у школском дворишту?

Један део осуда се односио на безбедност деце због циркуских животиња (исфабрикована непотребна хистерија), али много већи број њих се згражавао говорећи како циркуска шатра унижава достојанство једне образовне установе.

Циркусу је хитно отказано гостовање у школском дворишту, а читава Србија се тада слатко смејала овом случају. И помињала га још годинама после тога...

Не видим онда по чему се то овај случај Марије Шерифовић у Народном позоришту (и стављања на репертоар ако сам добро разумео?) разликује од гостовања циркуса у школском дворишту. Без обзира да ли је медијска прашина пре свега политички мотивисана у оба ова случаја.

Зашто нема једногласног подсмевања и овом гостовању у Народном позоришту, него се ту кренуло одмах са релативизовањем вредности?

Уосталом, зар Марија Шерифовић нема много већи број обожавалаца него што је капацитет Народног позоришта? Зар не би за њен концерт, ако је већ зарада у питању, било профитабилније одржати у некој великој дворани?

Или смо то Марију Шерифовић прогласили националном културном вредношћу у рангу једног Нушића, Стерије, генерација и генерација глумаца, музичара, балетских и оперских художественика који ионако зарађују неупоредиво мање од Марије Шерифовић?

Кад већ неко помену Балашевића...





П.С. - И на страну чињеница што за мене циркус и циркуски посленици имају много већу вредност за српску културу од једне Марије Шерифовић...
milojep milojep 11:07 04.02.2016

Re: narodno pozorište

Уосталом, зар Марија Шерифовић нема много већи број обожавалаца него што је капацитет Народног позоришта? Зар не би за њен концерт, ако је већ зарада у питању, било профитабилније одржати у некој великој дворани?


I malograđanima i utopistima odgovara NP, otud sva ova zajebancija.

П.С. - И на страну чињеница што за мене циркус и циркуски посленици имају много већу вредност за српску културу од једне Марије Шерифовић...


U Rusiji imaš cirkusku akademiju ako se ne varam? A siguran sam da postoji Državni cirkus (kao jedan od mnogih institucionalizovanih)!
jkt2010 jkt2010 11:46 04.02.2016

Re: narodno pozorište

kukusigameni
jkt2010
S300

Da se izloži maketa u foajeu pozorišta!

Da se izloži maketa pozorišta u foajeu Generalštaba!

Ups! Nema Generalštaba... nismo imali S300 da ga odbranimo kad je trebalo... a nemamo ga ni 20 godina posle...

Ajmo o Mariji!
milojep milojep 11:57 04.02.2016

Re: narodno pozorište

Ups! Nema Generalštaba... nismo imali S300 da ga odbranimo kad je trebalo... a nemamo ni 20 godina posle...


Ostaje nam ...Molitva...
tasadebeli tasadebeli 12:05 04.02.2016

Re: narodno pozorište

milojep

I malograđanima i utopistima odgovara NP, otud sva ova zajebancija.






U Rusiji imaš cirkusku akademiju ako se ne varam? A siguran sam da postoji Državni cirkus (kao jedan od mnogih institucionalizovanih)!



Јесте, у праву си. Имали су чак и своју дворану у којој су натупали у време СССР. Не знам да ли је још увек тако. Био сам још као клинац тамо на једној од представа и ево, до дана даншњег памтим какве су све вратоломије изводили козаци на коњима поред свих осталих тачака које имају и други циркуси.


kukusigameni kukusigameni 12:42 04.02.2016

Re: narodno pozorište

tasadebeli
циркус


U predlogu izmena Zakona o kulturi je stajalo da se cikus uvodi kao kulturna delatnost. Srećom, te izmene nisu prošle skupštinu, što ne znači da neće.
angie01 angie01 12:46 04.02.2016

ako smem da pitam qq i ao,

posto ni jedan ni drugi ne komentarisu ostrasceno, a i cenim njihova misljenja,

sta tacno zameraju ideji da serifovicka nastupi u NP,

i koja bi razlika bila u poredjenju- recimo njenog koncerta u pozoristu sa dobro osmisljenim i adekvatim repertoarom- jer ona fakat, zna da peva i trecerazrednog koncerta nekog glumca, koji amaterski peva neke standarde , ( i to jos bude propraceno s ovacijama, kao vidi koji super dogadjaj)?

e, da,...i da li ovakvi idvojeni programi ugrozavaju stanje u NP i na koji nacin,...ili da je tamo sve ok, da li bi onda ovakav koncert ugrozio to super stanje?
milojep milojep 13:23 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

i koja bi razlika bila u poredjenjeu- recimo njenog koncerta u pozoristu sa dobro osmisljenim i adekvatim repertoarom- jer ona fakat, zna da peva i trecerazrednog koncerta nekog glumca, koji amaterski peva neke standarde , ( i to jos bude propraceno s ovacijama, kao vidi koji super dogadjaj)?


Ako Novak Đoković hoće da se zeza, imitira nekog on će raditi na svom terenu, teniskom terenu! Ako na taj teren hoćeš da pustaš nekog ko teniser nije , Djokovića više tu videti nećeš. Nadam se da je shvaćena analogija teniser-kulturni pregaoc?

jer ona fakat, zna da peva


Postoji samo u Beogradu više stotina profesionalnih pevača po horovima!
Misliš li da oni ne bi želeli da naprave samostalne koncerte, samo bi im drugari napunili NP! Ne, oni to ne rade, dobrim dlom jer im to dotični VD direktora ili šta li je već ne dozvoljava! Ali ako to sve ide preko SNS ili drugih kanala onda je to moguće?
A ti bi mogla da se zapitaš kakav je mentalni sklop Marije Šerifović, da ona sama oseća potrebu za pevanjem u NP? Ili je to samo marketinški potez proistekao iz njenih veza? Sa obzirom da je ovo drugo tačno, sama reci da li treba dozvoliti da se NP komercijalizuje na taj način?
svarog svarog 13:38 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

reci da li treba dozvoliti da se NP komercijalizuje na taj način


nije za mene pitanje, ali ja mislim da treba. I kada bi recimo u nekom suludom i u Srbiji neostvarivom scenariju NP postalo samoodrživo i nezavisno od državnih para i subvencija 1000% sam siguran da bi repertoar bio nemerljivo bolji i kvalitetniji nego što je to sada
milojep milojep 13:47 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

svarog
reci da li treba dozvoliti da se NP komercijalizuje na taj način


nije za mene pitanje, ali ja mislim da treba. I kada bi recimo u nekom suludom i u Srbiji neostvarivom scenariju NP postalo samoodrživo i nezavisno od državnih para i subvencija 1000% sam siguran da bi repertoar bio nemerljivo bolji i kvalitetniji nego što je to sada


Da ali onda nemamo NP nego samo P . Nacionalnom teatru nije obavezno da bude ssamoodrživ, ali država koja ga finansira treba da vodi računa ko ga vodi a taj koji je imenovan da ga vodi treba da balansira u mogućnostima a između nekog kulturnog minimuma i materijalnog maksimuma.
antioksidant antioksidant 13:51 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

posto ni jedan ni drugi ne komentarisu ostrasceno, a i cenim njihova misljenja,

sta tacno zameraju ideji da serifovicka nastupi u NP,

ја ништа, напротив. ја замерам замерању што она наступа у народном. ја марију не бих слушао ни у позоришту ни у кафани а не сматрам ни да ће позориште постати кафана ако је она наступала у њему.
milojep milojep 13:58 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

antioksidant
posto ni jedan ni drugi ne komentarisu ostrasceno, a i cenim njihova misljenja,

sta tacno zameraju ideji da serifovicka nastupi u NP,

ја ништа, напротив. ја замерам замерању што она наступа у народном. ја марију не бих слушао ни у позоришту ни у кафани а не сматрам ни да ће позориште постати кафана ако је она наступала у њему.


Ni ja nisam nešto u fazonu -Nedopustivo! Više mi je kao pucanj u leš, državu koja je već mrtva i ogrezla u propasti svih vrednosti. Znači više mi je bizarno!
svarog svarog 14:12 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

Da ali onda nemamo NP nego samo P


Zašto? Zašto recimo ne bi Narodno pozorište moglo biti čak i privatno (uz pristojan statut i zakon)?

Nacionalnom teatru nije obavezno da bude ssamoodrživ, ali država koja ga finansira treba da vodi računa ko ga vodi a taj koji je imenovan da ga vodi treba da balansira u mogućnostima a između nekog kulturnog minimuma i materijalnog maksimuma.


Država, odnosno ti činovnici i još gore ministri (političari) koji državu predstavljaju su deo problema (kao što se može videti svuda oko nas iznova i iznova). Šta fali Madlenianumu? U čemu bi bio problem da se sutra proglasi Narodnim pozorištem (da se ispod sadašnjeg otvori rupa i proguta ga)?
milojep milojep 14:27 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

Šta fali Madlenianumu?


Marija Šerifović?

da se ispod sadašnjeg otvori rupa i proguta ga


Ama što brate? Nije zgrada kriva! Gradili su je tvoji i moji preci na krvlju i znoju! Neka se otvori rupa i u nju sva ova kanalizacija...
svarog svarog 14:31 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

Gradila se parama, istim koje su potrebne i za njeno održavanje, al valjda bolje kad se moljakaju političari za neki dinar nego da samo pozorište zaradi
milojep milojep 14:32 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

al valjda bolje kad se moljakaju političari za neki dinar


Čiji dinar?
angie01 angie01 14:32 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

ја ништа, напротив. ја замерам замерању што она наступа у народном. ја марију не бих слушао ни у позоришту ни у кафани а не сматрам ни да ће позориште постати кафана ако је она наступала у њему.


hvala ti najlepse,...potpuno se slazem!
milojep milojep 14:38 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

angie01
ја ништа, напротив. ја замерам замерању што она наступа у народном. ја марију не бих слушао ни у позоришту ни у кафани а не сматрам ни да ће позориште постати кафана ако је она наступала у њему.


hvala ti najlepse,...potpuno se slazem!


Da prostiš da neko dođe i is..... na sred scene, neće napraviti od NP klozet al' led je led, a red je red
svarog svarog 14:40 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

milojep
al valjda bolje kad se moljakaju političari za neki dinar


Čiji dinar?


Tvoj i moj. Da nećeš možda da odeš u trezor da ih propitaš gde idu pare?
milojep milojep 14:49 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

svarog
milojep
al valjda bolje kad se moljakaju političari za neki dinar


Čiji dinar?


Tvoj i moj. Da nećeš možda da odeš u trezor da ih propitaš gde idu pare?



Ti isti za koje kažeš da ih moljakamo za dinare će zasrati i Madlenijanum kada dođe vreme! Sada srozavaju NP a sutra će kroz poreze, platežnu moć građana itd upropastiti i privatnu priču. Pitaj Ceptera da li mu se i do sada pozorište isplatilo?
svarog svarog 14:56 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

Ima nešto i u nijansama, nije isto kad te udaraju šakom sa bokserom i sa rukavicom

Pitao bih ga al sam zagubio njegov broj
To što opstaje i ima dobar repertoar mi uliva nadu da je ipak rentabilno. Međutim, zabluda je da privatni vlasnik gleda samo i isključivo profit i to novčani, da se tako izrazim. Neke stvari donose ugled, poštovanje, uticaj, moć i tako neke neopipljive stvari koje itekako imaju vrednost. Recimo malo novina je profitabilno ali ipak ih ima dosta i stalno se otvaraju nove (i gase).
milojep milojep 15:44 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

Neke stvari donose ugled, poštovanje, uticaj, moć i tako neke neopipljive stvari koje itekako imaju vrednost.


Javi kada se sete i sirotinje raje
kukusigameni kukusigameni 15:53 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

angie01
sta tacno zameraju ideji da serifovicka nastupi u NP,


Ja baš ništa. Zato sam i napisao da je sve ostalo mnogo važnije u vezi NP.


angie01 angie01 16:07 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

Ja baš ništa.


hvala ti!
milojep milojep 16:20 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

angie01
Ja baš ništa.


hvala ti!


sad sam provalio Angie je Marija Šerifović!
kukusigameni kukusigameni 16:37 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

milojep
angie01
Ja baš ništa.


hvala ti!


sad sam provalio Angie je Marija Šerifović!


Ma jok. Ja sam Marija Šerifović.
milojep milojep 16:48 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

kukusigameni
milojep
angie01
Ja baš ništa.


hvala ti!


sad sam provalio Angie je Marija Šerifović!


Ma jok. Ja sam Marija Šerifović.


Ma jok! Ti si luče iz Kasidola
emsiemsi emsiemsi 17:35 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

kukusigameni
milojep
angie01
Ja baš ništa.


hvala ti!


sad sam provalio Angie je Marija Šerifović!


Ma jok. Ja sam Marija Šerifović.

Сви смо ми Марија Шерифовић !
Успут --- када ће бити тај концерат ?
angie01 angie01 18:25 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

sad sam provalio


ne znam u cemu je tvoj problem, pa u SC gde je Djole najvise nastupao, nastupali su i ovakvi i onkavi, pa nije tu niko oskrnavio nekog drugog izvodjaca, hebote, pa svuda u svetu razne sale ugoscvaju razne izvodjace, gde je glavni kriterijum profesionalizam i interesovanje publike,...koji, btw, neke predstave u NP bas i ne ispunjavaju u potpunosti- 21. je vek, jako je smesna ta malogradjanska konzervativnost gde se brani neka urusena vrednost, koja sama prema sebi nema nikakav odnos u ovom drustvu, da tako kazem, jer se njeni nosioci ne ponasaju adekvato prema njoj- to je posledica zatvorenosti sredine i siromastva u svakom smislu.


...i sad ti, neko ko ovde promovise retrogradne vrednosti, branis kulturu na ovaj nacin- stvarno smesno!
anonymous anonymous 19:07 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

angie01
ја ништа, напротив. ја замерам замерању што она наступа у народном. ја марију не бих слушао ни у позоришту ни у кафани а не сматрам ни да ће позориште постати кафана ако је она наступала у њему.


hvala ti najlepse,...potpuno se slazem!


i ja.

anonymous anonymous 19:13 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

angie01
sad sam provalio


ne znam u cemu je tvoj problem, pa u SC gde je Djole najvise nastupao, nastupali su i ovakvi i onkavi, pa nije tu niko oskrnavio nekog drugog izvodjaca, hebote, pa svuda u svetu razne sale ugoscvaju razne izvodjace, gde je glavni kriterijum profesionalizam i interesovanje publike,...koji, btw, neke predstave u NP bas i ne ispunjavaju u potpunosti- 21. je vek, jako je smesna ta malogradjanska konzervativnost gde se brani neka urusena vrednost, koja sama prema sebi nema nikakav odnos u ovom drustvu, da tako kazem, jer se njeni nosioci ne ponasaju adekvato prema njoj- to je posledica zatvorenosti sredine i siromastva u svakom smislu.


...i sad ti, neko ko ovde promovise retrogradne vrednosti, branis kulturu na ovaj nacin- stvarno smesno!


Neverovatno je da svi komentarišu Mariju, a zapravo ne znaju ni šta bi ona izvela u NP.

Siguran sam , imajući u vidu njenu inteligenciju, da to ne bi bio samo muzički već i dobar scenski nastup.
...možda čak bolji od mnogih vidjenih u NP.

Inače, stanje u našem teatru, i pored tolikih Bitefa....je katastrofalno ...

Vladaju klike bez inventivnosti...
freehand freehand 19:31 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

Neverovatno je da svi komentarišu Mariju, a zapravo ne znaju ni šta bi ona izvela u NP.

"Tosku"? ""Karmen"? "San letnje noći"?
Realno, šta bi Marija Šerifović mogla da izvede sem onoga što inače izvodi (a ja ni blagu predstavu nemam šta ona inbače izvodi)?
blogovatelj blogovatelj 20:16 04.02.2016

Re: narodno pozorište

Otud i Marija u Narodnom pozorištu.


Što opet znači da će to biti kakav takav priliv keša, da se poprave slavine i plate čistačice u pozorištu.
Iz čega opet sledi da potez menadžmenta teatra i nije toliko loš, koliko autor bloga sugeriše.
Što opet implementira činjenicu da je Nurudin napisao tekst samo da bi opljunuo po SNS, bez nuđenja ma kakve alternative.
Pa kako onda da ljudi glasaju za vas opozicionare, ajd reci mi?
angie01 angie01 20:24 04.02.2016

Re: narodno pozorište

Što opet implementira činjenicu da je Nurudin napisao tekst samo da bi opljunuo po SNS, bez nuđenja ma kakve alternative.


ne bih da advokatisem ni da pricam s tobom, retko odgovaram i kada se meni obratis, al sada moram- jer vrtis smarajuce jedno te isto ucitavanje, sa poptpuno besmislenom idejom- da kinjis, a pri tome je Nurudin, inace krajnje fin i pristojan, sve objasnio, sta i kako misli o problematici koju je izneo.

takodje nije se pokazao kao nervozan i nabusit domacin, nego naprotiv, krajnje je tolerantan, a ti, umesto to da cenis- zloupotrebljavas.
milojep milojep 20:39 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

ne znam u cemu je tvoj problem, pa u SC gde je Djole najvise nastupao, nastupali su i ovakvi i onkavi, pa nije tu niko oskrnavio nekog drugog izvodjaca, hebote, pa svuda u svetu razne sale ugoscvaju razne izvodjace, gde je glavni kriterijum profesionalizam i interesovanje publike,...


Sava Centar i ostale sale nisu isto što i NP! Šta je sledeće? Da se bižuterija prodaje po muzejima? Da nadrilekari i vračare dobiju kancelarije po klinikama? Booooože pa to su samo zgrade...

jako je smesna ta malogradjanska konzervativnost gde se brani neka urusena vrednost, koja sama prema sebi nema nikakav odnos u ovom drustvu, da tako kazem, jer se njeni nosioci ne ponasaju adekvato prema njoj- to je posledica zatvorenosti sredine i siromastva u svakom smislu.


Ma stavi antene Pinka na NP i udri!

...i sad ti, neko ko ovde promovise retrogradne vrednosti, branis kulturu na ovaj nacin- stvarno smesno!


Koje ja to retrogradne vrednosti promovišem?

milojep milojep 20:41 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

Neverovatno je da svi komentarišu Mariju, a zapravo ne znaju ni šta bi ona izvela u NP.


Znaš li šta je najgore? Ne zna ni ona šta bi izvela
gedza.73 gedza.73 21:14 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

milojep
Sava Centar i ostale sale nisu isto što i NP! Šta je sledeće? Da se bižuterija prodaje po muzejima? Da nadrilekari i vračare dobiju kancelarije po klinikama? Booooože pa to su samo zgrade...


Friday 06 May 2016
Conchita Wurst



St. Pauli Theatre, Hamburg, Germany (map)
Buy tickets
Eventim DE
€37.85


Il St. Pauli-Theater (ex "Urania-Theater" ed "Ernst Drucker Theater" è uno storico teatro di Amburgo, in Germania, costruito nel 1840/1841...Annoverato tra i monumenti protetti, è non solo il più antico teatro cittadino tuttora esistente o comunque in attività, ma anche uno dei più antichi teatri della Germania in assoluto.

Il teatro ospita sia drammi teatrali classici, che spettacoli di cabaret e musical.


Usput
Народно позориште ... Основано је 1868. године


Књажевско-српски театар је позориште у Крагујевцу основано 1835. године



Pokazali mi snimak gospođe slikarke, koja je u upravnom odboru RTS-a.
Ona je učestvovala u jednom rijaliti programu i kaže
-Kad bi uredili Srbiju kako smo se mi organizovali na Farmi svima bi bilo bolje i država bi bila funkcionalnija zahvaljujući našem premijeru.

Daklem, imamo slikarku, RTS, rijaliti, državu i uređenje.
Kako čovek da ne bude srećan?



angie01 angie01 21:39 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

gedza.73


ne mozes im dokazati:)



Pokazali mi snimak gospođe slikarke,


zokisujica?...EVO< KOGA ZANIMA:))
gedza.73 gedza.73 21:52 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

zokisujica?

Jeste ona, ali je drugi snimak.
angie01 angie01 21:55 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

Jeste ona, ali je drugi snimak.


nemoj da pricas da ima jos:)
nurudin nurudin 21:57 04.02.2016

Re: narodno pozorište

kukusigameni
Čitam komentare i razmišljam koliko je moćna stvar spinovanje. Koliko je u stvari važno da li je ok da peva Marija Šerifović ili ne.

Mislim da je Nurudin ponudio priču o pravoj devastaciji jedne važne institucije, ukazao na tekst koji poprilično dobro govori o toj devastaciji, a jedinu grešku je napravio prvom rečenicom. Dobro, ta rečenica ga je verovatno i motivisala da napiše blog. Da je barem stavio to na kraju...

Ipak, izgleda da blogeri nisu ni pročitali potonji deo bloga.

Nedajbožedasuotvaralilinkove.

I tako...


Нажалост, али је баш тако некако криво испало. Марија Шерифовић (могао је да буде ма ко други) је само последња кап, тачније -- тренутни проблем који је требало да послужи за актуелизацију горућег проблема у Народном позоришту. Али, оде расправа у другом правцу, макар се људи испричаше... Не жалим.
nurudin nurudin 22:00 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

milojep
Neverovatno je da svi komentarišu Mariju, a zapravo ne znaju ni šta bi ona izvela u NP.


Znaš li šta je najgore? Ne zna ni ona šta bi izvela



Мислим да припрема неку балетску тачку, зато сам ја и реаговао овим блогом. Сматрам да је опера примеренија.
nurudin nurudin 22:07 04.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

milojep
antioksidant
posto ni jedan ni drugi ne komentarisu ostrasceno, a i cenim njihova misljenja,

sta tacno zameraju ideji da serifovicka nastupi u NP,

ја ништа, напротив. ја замерам замерању што она наступа у народном. ја марију не бих слушао ни у позоришту ни у кафани а не сматрам ни да ће позориште постати кафана ако је она наступала у њему.


Ni ja nisam nešto u fazonu -Nedopustivo! Više mi je kao pucanj u leš, državu koja je već mrtva i ogrezla u propasti svih vrednosti. Znači više mi je bizarno!



Баш тако, Народно позориште већ почиње да личи на кафану, зато је и могуће разним естрадним звездама да наступају, неће ту ни Марија Магдалена много да поквари, јер су крчмари рачун извели...


П. С. А интересантни су ми ови аргументи у вези са Евровизијом, који се сад потежу, а сигуран сам да је Евровизија поменута у било ком другом контексту да би била окарактерисана као кич и педерска манифестација...
nurudin nurudin 22:14 04.02.2016

Re: narodno pozorište

antioksidant
Mislio sam na spinovanje izvan ovog bloga. Blog je samo pokazatelj da spin radi.

да се држимо ми марије шерифовић и теме пропасти (боље стагнације) народног позоришта. те две теме нурудин покушава да повеже а пруча се више о марији. мислим да ниеј у питању спин (јер кажем - понуђено је као основна тема блога) већ естрадизација приче о култури (с тим што се и нурудин у потпуности уклапа у исто, марија је овде с нама (заједно са бебом) јер ју је он увео и представио нама залудним, свезнајућим блогерима.


Још залуднији Нурудин, изгледа...
kukusigameni kukusigameni 22:28 04.02.2016

Re: narodno pozorište

blogovatelj
Što opet znači da će to biti kakav takav priliv keša, da se poprave slavine i plate čistačice u pozorištu.

Zašto si tako siguran da je to veći priliv keša od kvalitetne pozorišne predstave, baleta ili opere?

blogovatelj
Što opet implementira činjenicu da je Nurudin napisao tekst samo da bi opljunuo po SNS, bez nuđenja ma kakve alternative.


Ja ti kažem, bez Marije Šerifović, da se Narodno pozorište raspada i da je uprava nepodnošljivo loša i u stanju vd. više nego što je zakonski predviđeno.

blogovatelj
Pa kako onda da ljudi glasaju za vas opozicionare, ajd reci mi?


Ko hoće, nek glasa. Ko neće ne mora. Ne razumem.
freehand freehand 22:40 04.02.2016

Re: narodno pozorište

Ko hoće, nek glasa. Ko neće ne mora. Ne razumem.

Šta ima tu da se razume?
blogovatelj blogovatelj 00:57 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Zašto si tako siguran da je to veći priliv keša od kvalitetne pozorišne predstave, baleta ili opere?


Kao da njima neko brani da prave kvalitetne predstave?!
blogovatelj blogovatelj 00:58 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Šta ima tu da se razume?


Tako je.
Samo pljujte sto vise, to pomaze.
jkt2010 jkt2010 01:24 05.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

milojep
Pitaj Ceptera da li mu se i do sada pozorište isplatilo?

Koga boli dupe? Nek pita Cepter vas ljubitelje gde ste da podržite umetnost. Čim mora u sopstveni džep da se zahvati odmah se drugačije misli nego kad Alajbeg plaća račun...
jkt2010 jkt2010 01:35 05.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

milojep
Šta je sledeće? Da se bižuterija prodaje po muzejima?

Uuuuu ... jeza... zamisli tek da prodaju kokakolu i kifle... ili otvore WC ...

Da nadrilekari i vračare dobiju kancelarije po klinikama?

Ove aktivnosti su zakonom zabranjene bilo gde da su kancelarije. Al zamisli da po klinikama otvore ordinacije za negu kože... brrrr...
jkt2010 jkt2010 01:43 05.02.2016

Re: narodno pozorište

nurudin

Марија Шерифовић (могао је да буде ма ко други) је само последња кап, тачније -- тренутни проблем који је требало да послужи за актуелизацију горућег проблема у Народном позоришту.

Pa eto, problem nije u ovima što dolaze sa strane nego u ovima koji su tamo za stalno. Tj nije u nama nekulturnima nego u vama kulturnima.

Znači te stalne, koje ste vi kulturni izorganizovali, treba razjuriti, pa da mi nekulturni vidimo ispočetka šta, kako i pošto. I da li.
kukusigameni kukusigameni 08:28 05.02.2016

Re: narodno pozorište

blogovatelj
Zašto si tako siguran da je to veći priliv keša od kvalitetne pozorišne predstave, baleta ili opere?


Kao da njima neko brani da prave kvalitetne predstave?!


O tome je i reč.
milojep milojep 09:32 05.02.2016

Re: ako smem da pitam qq i ao,

jkt2010
milojep
Pitaj Ceptera da li mu se i do sada pozorište isplatilo?

Koga boli dupe? Nek pita Cepter vas ljubitelje gde ste da podržite umetnost. Čim mora u sopstveni džep da se zahvati odmah se drugačije misli nego kad Alajbeg plaća račun...


Koje si ti june! Isprati kontekst mojih odgovora pa onda pokušaj da kažeš nešto pametno!
milojep milojep 09:39 05.02.2016

Re: narodno pozorište

jkt2010
nurudin

Марија Шерифовић (могао је да буде ма ко други) је само последња кап, тачније -- тренутни проблем који је требало да послужи за актуелизацију горућег проблема у Народном позоришту.

Pa eto, problem nije u ovima što dolaze sa strane nego u ovima koji su tamo za stalno. Tj nije u nama nekulturnima nego u vama kulturnima.

Znači te stalne, koje ste vi kulturni izorganizovali, treba razjuriti, pa da mi nekulturni vidimo ispočetka šta, kako i pošto. I da li.


Evo opet komentara jedne tipične budaletine! Kao prvo zašto se obraćaš u množini! Kao drugo, nije loše da si se identifikovao kao nekulturan!

A ovaj tvoj biser koji si sklepao je na nivou gašenja požara benzinom!
tasadebeli tasadebeli 10:14 05.02.2016

Re: narodno pozorište

kukusigameni
blogovatelj
Zašto si tako siguran da je to veći priliv keša od kvalitetne pozorišne predstave, baleta ili opere?


Kao da njima neko brani da prave kvalitetne predstave?!


O tome je i reč.



Не разумем се у новце, признајем, али ако то већ гледамо само са финансијске тачке гледишта, мени ту нешто није јасно...

Колико знам, људи, у Београду су све позоришне дворане вазда испуњене до последњег места. Карте се врло ретко могу купити пред саму представу. Обично су распродате поприлично унапред. И то не само у Народном позоришту. Дакле, потреба за позориштем постоји, чак су нам капацитети недовољни. Исправите ме ако грешим...

(Узгред, пре неколико година сам прочитао податак о броју позоришта и позоришних представа на годишњем нивоу у Београду и броју позоришта и позоришних представа на годишњем нивоу у Прагу - да се ипак меримо према нама сразмернима по броју становника. Слика је била и више него поражавајућа по Београд.)

Сад ја лаик то видим овако: потреба постоји (тржиште). Куповна моћ публике, изгледа, такође се не доводи у питање, барем према испуњености дворана, јер изгледа да ипак има у Београду довољан број оних који себи могу да приуште позориште, а да им кућни буџет не буде потопљен као Титаник. Интересовање за позориште би, вероватно, било још и веће, али ето... (Ко се сећа оног реда пред благајнама ЈДП када су решили да улазнице за неке представе продају за 100-200 динара.)

Дакле, шта је то у питању у Народном позоришту када му је потребан концерт једне евровизијске звезде (занемаримо сада ту расправу о уметности и "уметности", ионако је Марија овде добила и превише пажње) да би се вадило из финансијског чабра? Тако, барем, тврди овај вд управника...

О чему се ради?

Шта је решење?

Можда треба Влада Србије декретом да прогласи Позориште на Теразијама националним театром?



antioksidant antioksidant 10:41 05.02.2016

Re: narodno pozorište

О чему се ради?

у анализу суи укључио број и попуњеност представа (приходе) али не и трошкове. колико си сигуран да попуњено позориште по овим ценама има "заокружену финансијску конструкцију"?
(кад помињеш јдп и представе по 100-200 динара треба подсетити да су они "решили" да продају карте по тој цени јер им је рајфајзен банка била спонзор за такву одуку)
kukusigameni kukusigameni 10:53 05.02.2016

Re: narodno pozorište

tasadebeli


Recimo da je preglomazan ansambl. Administracija takođe. Da je baš u Pragu to rešeno na način da se otpusti cela ekipa i preko noći zaposli isključivo ona koja je neophodna. Dakle revizija poslovanja. Ostali rade na ugovor.
Cena karte bi morala da bude još nešto veća. Naravno, utorkom popust za penzionere, đake i sl.
Poslovanje, kvalitet, gostovanja itd.
Nema potrebe da svako pozorište ima svoje funduse, krojače i sl. Onaj ko ima, može očekivati pomoć od države ili grada.

Mogao bih ovako do sutra.

Btw, nikada nismo doneli Zakon o pozorištu.
svarog svarog 10:57 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Дакле, шта је то у питању у Народном позоришту када му је потребан концерт једне евровизијске звезде (занемаримо сада ту расправу о уметности и "уметности", ионако је Марија овде добила и превише пажње) да би се вадило из финансијског чабра? Тако, барем, тврди овај вд управника...

О чему се ради?

Шта је решење?

Можда треба Влада Србије декретом да прогласи Позориште на Теразијама националним театром?


Aman, zbog čega nacionalni teatar ne može da iznajmi salu za koncert, bilo kome?
Kakva glupa situacija da moram da branim onog vd mentola, ali jedno veče bez predstave neće od NP napraviti štalu. Inače velika scena je baš kuburila sa posetom osim kada su u pitanju premijere i neke baš popularne predstave. Ne znam kako je poslednjih godina, ali ranije je bilo predstava koje prodatim kartama nisu mogle da pokriju dnevnice razvodnike

Ako hoćete već da se bavite problemima NP, dajte da vidimo koliko ima zaposlenih, koliko ima stalno zaposlenih koji se pojavljuju samo kad idu u kafanu i po platu, koliko ih ima koji nisu odigrali predstavu više godina, a bogami i decenija, koliko se karata razdeli džabe za popularne predstave...
Umesto toga napadate upravu zato što je zaradila nešto, pa hebem ti život ovi mogu ladno da vladaju još 100 godina kakvi smo

Jel i ova skarednost unizila Narodno pozorište?

svarog svarog 11:00 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Recimo da je preglomazan ansambl. Administracija takođe.


A zamisli udar na kulturu i umetnost da se pootpuštaju umetnici i "umetnici".
Tviter bi goreo

Btw, nikada nismo doneli Zakon o pozorištu.

Nadam se da nikada ni nećemo. Ne mogu čak ni da zamislim čemu bi služio.
kukusigameni kukusigameni 11:25 05.02.2016

Re: narodno pozorište

svarog
Recimo da je preglomazan ansambl. Administracija takođe.


A zamisli udar na kulturu i umetnost da se pootpuštaju umetnici i "umetnici".
Tviter bi goreo

Btw, nikada nismo doneli Zakon o pozorištu.

Nadam se da nikada ni nećemo. Ne mogu čak ni da zamislim čemu bi služio.


Evo, ako te ne mrzi, pročitaj malo.

Nije baš od juče tekst.

Između propisanog i realnog - kultura u pravnom haosu...LINK
svarog svarog 12:02 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Pročitao. Koliko vidim jedini konkretan problem je rigidnost zakona o radu koji bi trebalo da se reši zakonom o pozorištu. Sad je promenjen zakon o radu, da li ovaj problem za zapošljavanjem autora i dalje stoji?
Druga stvar je raspodela državnih para. Kako bi super bila analiza koliko od subvencija odlazi na administriranje raspodele samih subvencija.

btw. jel na brodveju dobijaju neke pare od države ili grada? Jel imaju oni zakon o pozorištu?
angie01 angie01 12:17 05.02.2016

Re: narodno pozorište

btw. jel na brodveju dobijaju neke pare od države ili grada? Jel imaju oni zakon o pozorištu?


NEEEEEEEE, to su jereticka pitanja, ima da prodjes k'o Kokan.


Javna pozorišta se tretiraju kao insitutucije državne uprave, a uredbe koje regulišu poslovanje i zapošljavanje u javnim insitucijama nisu adekvatne za pozorišta.

ja to sve vreme govorim, da pozorista tako funkcionisu, a bogami i vecina zaposlenih, kao bilo koji cata u drzavnoj firmi- zahebano im je samo to, sto za kulturu niko u vlasti ni ne mari, pa im je udeo dodeljenog- citaj, sigurnog novca, suvise mali....cast izuzecima!
kukusigameni kukusigameni 12:18 05.02.2016

Re: narodno pozorište

svarog
raspodela državnih para

Kod raspodele državnih para uvek postoje dve opcije:
1. pare idu uspešnim PROJEKTIMA
2. pare idu tamo gde nedostaju

Projektno finansiranje je nešto što bi moralo da preuzme primat u finansiranju kulture.

Broj vladinih članova upravnih i ostalih odbora bi morao da bude manji nego broj ljudi izabranih u strukovnim organizacijama.

Ima toga puno...

svarog
btw. jel na brodveju dobijaju neke pare od države ili grada? Jel imaju oni zakon o pozorištu?


Gde baš nađe Brodvej?!
angie01 angie01 12:30 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Broj vladinih članova upravnih i ostalih odbora bi morao da bude manji nego broj ljudi izabranih u strukovnim organizacijama.




...kao i u svakom drzavnom preduzecu, ministarstvima, bla, bla,...vise ima tih nepotrebnih i nekvalifikovanih satelita, napabircenih od kojekakve partijsko/rodjacke gamadi da primaju plate- nego profesionalaca koji se razumeju u problematiku i treba da rade.
narcis narcis 12:45 05.02.2016

Re: narodno pozorište


svarog
btw. jel na brodveju dobijaju neke pare od države ili grada? Jel imaju oni zakon o pozorištu?



Gde baš nađe Brodvej?!

ma još bolje bi nam lego OF Brodvej, to bi bilo po ukusu jkt2.. i sličnih
kukusigameni kukusigameni 12:58 05.02.2016

Re: narodno pozorište

narcis

svarog
btw. jel na brodveju dobijaju neke pare od države ili grada? Jel imaju oni zakon o pozorištu?



Gde baš nađe Brodvej?!

ma još bolje bi nam lego OF Brodvej, to bi bilo po ukusu jkt2.. i sličnih


Brodvej je loš primer. U pitanju je "industrija", a mi jedva "manufakturu" da imamo.
svarog svarog 13:06 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Broj vladinih članova upravnih i ostalih odbora bi morao da bude manji nego broj ljudi izabranih u strukovnim organizacijama


E moji vi, a koje u odborima strukovnih udruženja? Da kačim onu sliku sa dodele priznanja udruženja književnika Malom?

A slažem se za projektno finansiranje, samo ne vidim zašto za to treba zakon o pozorištu.

Kako bi bilo kada bi se ponudile akcije pozorišta na prodaju građanima Srbije? (uz neka ograničenja, na primer da niko ne može imati više od 20% vlasništva, da bude poznat svako ko ima više od 5% (ne mislim poznat kao javna ličnost nego da u APR bude ime fizičkog lica krajnjeg vlasnika, da nema preprodaje akcija stranim državljanima itd.) Koliko bi ljudi u Srbiji bilo spremno da da pare da bude vlasnik pozorišta i kako bi onda ta pozorišta funkcionisala? To bi bila prava narodna pozorišta
svarog svarog 13:08 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Brodvej je loš primer. U pitanju je "industrija", a mi jedva "manufakturu" da imamo.


I ti zaista misliš da će zakon o pozorištu napraviti industriju?
milojep milojep 13:12 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Jel i ova skarednost unizila Narodno pozorište?


Skaradnost je to što porediš Tomija Emanuela sa pevaljkama!
narcis narcis 13:20 05.02.2016

Re: narodno pozorište

kukusigameni
narcis

svarog
btw. jel na brodveju dobijaju neke pare od države ili grada? Jel imaju oni zakon o pozorištu?



Gde baš nađe Brodvej?!

ma još bolje bi nam lego OF Brodvej, to bi bilo po ukusu jkt2.. i sličnih


Brodvej je loš primer. U pitanju je "industrija", a mi jedva "manufakturu" da imamo.

zato sam i predložio OF Brodvej, predložiti brodvej model može samo neko

ko nema pojma šta je brodvej a još manje šta je of brodvej.
kukusigameni kukusigameni 13:23 05.02.2016

Re: narodno pozorište

svarog
E moji vi, a koje u odborima strukovnih udruženja?

Tačno. Zato reforme u kulturi nisu tako jednostavne.

svarog
A slažem se za projektno finansiranje, samo ne vidim zašto za to treba zakon o pozorištu.

A zašto da ne?!

svarog
To bi bila prava narodna pozorišta

Pa i do sada je "narod" ulagao u pozorišta. Ono što je činjenica je da ima previše pozorišta na "državnim jaslama". Zato sam i pomenuo projektno finansiranje, grantove i sl.
Naravno, tu je i potreba za povoljnostima u slučajevima mecenarstva i sponzorisanja.
kukusigameni kukusigameni 13:23 05.02.2016

Re: narodno pozorište

svarog
Brodvej je loš primer. U pitanju je "industrija", a mi jedva "manufakturu" da imamo.


I ti zaista misliš da će zakon o pozorištu napraviti industriju?


Gde sam ja to rekao?
svarog svarog 13:29 05.02.2016

Re: narodno pozorište

milojep
Jel i ova skarednost unizila Narodno pozorište?


Skaradnost je to što porediš Tomija Emanuela sa pevaljkama!


Ok, vidim da ovde ima dosta kandidata za članstvo u komitetu da utvrdi ko je podoban, a ko nepodoban za uzdizanje kulture, tako da se za budućnost Srbije na bojim. Samo napred drugovi
svarog svarog 13:36 05.02.2016

Re: narodno pozorište

kukusigameni
svarog
Brodvej je loš primer. U pitanju je "industrija", a mi jedva "manufakturu" da imamo.


I ti zaista misliš da će zakon o pozorištu napraviti industriju?


Gde sam ja to rekao?


Stekao sam utisak da misliš da je rešenje za pozorišta donošenje zakona.
svarog
A slažem se za projektno finansiranje, samo ne vidim zašto za to treba zakon o pozorištu.



A zašto da ne?!



kukusigameni kukusigameni 13:39 05.02.2016

Re: narodno pozorište

svarog
Stekao sam utisak da misliš da je rešenje za pozorišta donošenje zakona.


Jedno od rešenja.

Btw, ja ne vidim "industriju" kao budućnost naših pozorišta.
svarog svarog 13:43 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Pa i do sada je "narod" ulagao u pozorišta. Ono što je činjenica je da ima previše pozorišta na "državnim jaslama". Zato sam i pomenuo projektno finansiranje, grantove i sl.
Naravno, tu je i potreba za povoljnostima u slučajevima mecenarstva i sponzorisanja.


E pa onako ne bi "narod", već narod ulagao u pozorišta.
Sve to oko grantova, projektnog finansiranja, čak i povoljnije poreskog tretmana pozorišta je ok kada su ona privatna. Ali kakvog to smisla kada su državna? Presipanje iz šupljeg u prazno a usput se neki dinar i zalepi za neki prstić
Eventualno 2-3 pozorišta tipa NP i SNP da budu u delimičnom državnom vlasništvu, ali da budu dati na upravljanje prof. menadžmentu i to je to.
Ostali nek se bore na tržištu. Kao što je tasa gore primetio, tržište itekako postoji, a za dobre predstave ne možeš mesecima kartu da nađeš. Ali ko bi se mučio da napravi dobru predstavu kad zna da će lova da kapne šta god da izvede
svarog svarog 13:45 05.02.2016

Re: narodno pozorište

kukusigameni
svarog
Stekao sam utisak da misliš da je rešenje za pozorišta donošenje zakona.


Jedno od rešenja.

Btw, ja ne vidim "industriju" kao budućnost naših pozorišta.


Da li vi u stranci imate neku grupu koja se time bavi? Pitam zato što me zanima ako imaš informaciju, koliko je pozorišta u Srbiji privatno, a koliko državno (bilo kog nivoa države)?
milojep milojep 13:47 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Ok, vidim da ovde ima dosta kandidata za članstvo u komitetu da utvrdi ko je podoban, a ko nepodoban za uzdizanje kulture


Kandidata koliko hoćeš ali komiteta nema brale!
Inače ti si taj koji uvodi podobnost u priču pa onda kobjagi boreći se protiv nje ,trpaš i smeće u kulturne ustanove!
Imaš li ti neku donju granicu ko bi smeo da ,eto renta NP? Da li bi dozvolio da se farma snima tamo, da Pink vodi emisije odande, da se iznajmljuje za svadbe recimo?...gde ti je kraj?
kukusigameni kukusigameni 13:54 05.02.2016

Re: narodno pozorište

svarog
kukusigameni
svarog
Stekao sam utisak da misliš da je rešenje za pozorišta donošenje zakona.


Jedno od rešenja.

Btw, ja ne vidim "industriju" kao budućnost naših pozorišta.


Da li vi u stranci imate neku grupu koja se time bavi? Pitam zato što me zanima ako imaš informaciju, koliko je pozorišta u Srbiji privatno, a koliko državno (bilo kog nivoa države)?


Naravno da imamo. Razgovaraš sa jednim od tih koji se "bave".

I iskreno, to je jedan od najtežih zadataka koje sam u životu dobio. Kultura je previše kompleksna, tako da do sada niko (osim u jednom slučaju*) nije iznedrio neku ozbiljniju strategiju unapređenja stanja u kulturi.

Jasno ti je da je pozorište samo deo tog problema. Kao što ti je jasno da iz raznih razloga ti "veliki" rezovi nisu mogući.

Srbija je propustila najmanje tri ciklusa kulturnih reformi, koje je Evropa prošla (ako mene pitaš četiri).

Sada je jedino moguće trčeći sprovesti delove tih promaklih reformi, sprovodeći savremene stvari koje se odnose na kulturu.

* Ta jedna jedina strategija je pokazala da se ne mogu parcijalno rešavati problemi u kulturi. Naime, tu je svako dobio da svoj deo odradi i nastao je jedan miš-maš bez krovne koncepcije.

stefan.hauzer stefan.hauzer 14:07 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Beograd je kulturna šupa: tu kultura (ona za koju se pojedini zalažu), u tržišnim uslovima, može da opstane samo uz pomoć države. Nešto kao Zvezda ili Partizan.
svarog svarog 14:08 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Inače ti si taj koji uvodi podobnost u priču

Gde sam ja to uveo osim što sam imenovao to đole može, šerifović ne može. Šta kao Balašević nije estrada? Ili Emanuel, sjajan gitarista, neki ga smeštaju u top ten ali i on čovek svira narodnjake (američke doduše, možda mu je to olakšavajuća okolnost?- inače gledao sam ga (i uživao)tada u NP).
I dalje mi nije jasno zbog čega je Marija Šerifović pevaljka i ispod te granice, jel zbog ponašanja, izgleda, repertoara (ok znam samo za tu jednu pesmu), (ne)pevanja? Zbog čega tačno smeštaš Mariju Šerifović uz Farmu, molim te objasni mi.

A inače već se tamo snimao jedan reality, nije nešto narušio ugled NP čini mi se.
svarog svarog 14:16 05.02.2016

Re: narodno pozorište

stefan.hauzer
Beograd je kulturna šupa: tu kultura (ona za koju se pojedini zalažu), u tržišnim uslovima, može da opstane samo uz pomoć države. Nešto kao Zvezda ili Partizan.


A PArtizan i Zvezda posluju (ili su ikada poslovali) u tržišnim uslovima?

Odmah da kažem nisam ja potpuno protiv subvencija u kulturi jer jasno je da ne može sve biti komercijalno, ali ne može to da bude jedini način funkcionisanja.
iz poslovanja u tržišnim uslovima siguran sam da bi se izrodila jedna nova, zdrava umetnička scena jer verujem da ima sasvim dovoljno ljudi koji žele da plate i gledaju kvalitet.
svarog svarog 14:18 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Naravno da imamo. Razgovaraš sa jednim od tih koji se "bave".


Super, daj još malo da te iskoristim, mada nisi mi odgovorio na pitanje.
Kakav je pravno formalni status sadašnjih pozorišta? Ko su im osnovači, ko su vlasnici (država, grad, opština, ne daj bože da nisu društveni i dalje?)
kukusigameni kukusigameni 14:28 05.02.2016

Re: narodno pozorište

svarog
Naravno da imamo. Razgovaraš sa jednim od tih koji se "bave".


Super, daj još malo da te iskoristim, mada nisi mi odgovorio na pitanje.
Kakav je pravno formalni status sadašnjih pozorišta? Ko su im osnovači, ko su vlasnici (država, grad, opština, ne daj bože da nisu društveni i dalje?)


Evo, potrudi se malo.

republika---LINK

beograd---LINK

Shvatićeš iz ovoga kako stoje stvari i po Srbiji.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:30 05.02.2016

Re: narodno pozorište

A PArtizan i Zvezda posluju (ili su ikada poslovali) u tržišnim uslovima?



Koje to rekao? Ja, nisam.
Kao što trenutno posluju Zvezda i Partizan, jeste jedini način i da kultura u Srbiji opstane. Prihvatimo činjenicu, da je to od velikog nacionalnog značaja (a za razliku od ovih, ona to i zaista jeste) i političari počnu da prikupljaju poene tako što dotiraju pozorišta, muzeje i šalju avione po strane režisere. Ovo vidim kao jedini način, jer ostali deluju idealistički i neizvodljivo.
svarog svarog 14:31 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Evo, potrudi se malo.


Eh, dam ti priliku da se razmašeš u predizbornoj kampanji, a ti meni potrudi se
milojep milojep 14:34 05.02.2016

Re: narodno pozorište

svarog
Inače ti si taj koji uvodi podobnost u priču

Gde sam ja to uveo osim što sam imenovao to đole može, šerifović ne može. Šta kao Balašević nije estrada? Ili Emanuel, sjajan gitarista, neki ga smeštaju u top ten ali i on čovek svira narodnjake (američke doduše, možda mu je to olakšavajuća okolnost?- inače gledao sam ga (i uživao)tada u NP).
I dalje mi nije jasno zbog čega je Marija Šerifović pevaljka i ispod te granice, jel zbog ponašanja, izgleda, repertoara (ok znam samo za tu jednu pesmu), (ne)pevanja? Zbog čega tačno smeštaš Mariju Šerifović uz Farmu, molim te objasni mi.

A inače već se tamo snimao jedan reality, nije nešto narušio ugled NP čini mi se.


Možeš ti i pokojnog Lučana podvesti pod estradu i komercijalu ali čovek je najveći operski pevač ikada (po mnogima)! Interesantno je da je internacionalni debi imao baš u našem NP.
Nisam ja bio protiv Šerifovićke već mi se čini normalno da se u NP 'poziva' a ne da može da ga renta ko hoće i za šta hoće. To pozivanje, naravno, moraju raditi relevantni ljudi. Kako njih izabrati i kako ih držati pod kontrolom je sasvim drugo pitanje.javascript:;
Inače kada pitaš o vezi Šerifovićke i farme, pa zar ti dovoljna veza nije to što je bila na farmi?



kukusigameni kukusigameni 14:35 05.02.2016

Re: narodno pozorište

stefan.hauzer
A PArtizan i Zvezda posluju (ili su ikada poslovali) u tržišnim uslovima?



Koje to rekao? Ja, nisam.
Kao što trenutno posluju Zvezda i Partizan, jeste jedini način i da kultura u Srbiji opstane. Prihvatimo činjenicu, da je to od velikog nacionalnog značaja (a za razliku od ovih, ona to i zaista jeste) i političari počnu da prikupljaju poene tako što dotiraju pozorišta, muzeje i šalju avione po strane režisere. Ovo vidim kao jedini način, jer ostala deluju idealistički i neizvodljivo.


Jedan od većih problema je što ljudi u Srbiji kulturu doživljavaju kao neku spiritualnu, magijsku, mitsku i štatijaznam stvar. Odavno je prošlo vreme toga.

I toliko je toga zbrljano i rastureno, da ne postoji jedan potez kojim se stanje u kulturi može popraviti. Mada, to je najčešće razoružavajuće. ako ne može, e onda da ne počinjemo.

Ja kažem: Hajde da počnemo.
kukusigameni kukusigameni 14:36 05.02.2016

Re: narodno pozorište

svarog
Evo, potrudi se malo.


Eh, dam ti priliku da se razmašeš u predizbornoj kampanji, a ti meni potrudi se


Ne postizavam. Sorry.
svarog svarog 14:58 05.02.2016

Re: narodno pozorište


Kao što trenutno posluju Zvezda i Partizan, jeste jedini način i da kultura u Srbiji opstane. Prihvatimo činjenicu, da je to od velikog nacionalnog značaja (a za razliku od ovih, ona to i zaista jeste) i političari počnu da prikupljaju poene tako što dotiraju pozorišta, muzeje i šalju avione po strane režisere. Ovo vidim kao jedini način, jer ostali deluju idealistički i neizvodljivo


Kako misliš da opstane? Misliš ako država ne bi davala pare da niko ne bi čitao knjige i išao u pozorište?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana