Film| Istorija| Kultura| Muzika| Umetnost

VOJVOĐANSKA ROK END ROL PRIČA

aleksandarkarisik RSS / 14.02.2016. u 02:07

 

12669606_973994426026645_9071925008111457962_n.jpg?oh=eafc1847368103df164d36ada25cd6ca&oe=57706E022013. svetlost dana ugledala je Ilustrovana enciklopedija rok muzike u Vojvodini, Bogomira Mijatovića. Kapitalno delo u kome je sakupljena i sačuvana svaka iole značajnija pojava u Vojvođanskoj rok muzici. Samo napisati ovoliku količinu teksta već je ogroman posao, a kamoli sve podatke tekstom prezentovane. Kada deset ljudi napravi ovako nešto, to je podvig. Ovako nešto može samo neko ko je fanatičnom ljubavlju i posvećenošću vezan za rok muziku, pogotovo imajući u vidu da se već decenijama na ovim prostorima ta vrsta izuzetnosti ne ceni kod onih koji u ovoj zemlji drže nož i pogaču. No, držitelji noža i pogače budu najčešće zaboravljeni, pamte se podvižnici.

11083855_966715360035448_2526992157255473790_n.jpg?oh=869c5f3ff1976db2e2f1aea7c716f7e0&oe=575E2B04 

Pre nekoliko godina rodila se ideja da se istorija rok muzike u Vojvodini ekranizuje po motivima Ilustrovane enciklopedije rok muzike. Nije baš išlo, čak nam je jednom rečeno da je to ipak lokalna stvar. Laboratorija zvuka, Pekinška patka, Eva Braun, Instant Karma, Zlatni Akordi, da ne nabrajam - lokalni. Da ne spominjemo recimo Subu koji je globalan. No, možda nismo lepi, ali jesmo uporni, konačno su se zvezde poklopile i sa istom posvećenošću krenuli smo u produkciju ovog, što biti lažno skroman, kapitalnog dela. Bar po obimu. Sud vremena i publike će već reći svoje. Jer, ni BBC ne snima tek tako dokumentarnu seriju u kojoj intervjuiše preko 250 ljudi. Doduše, na odjavnim špicama takvih projekata vidite nekih stotinjak imena, ovde nas ima sujeverna brojka trinaest. Ne zamerite, moram da nabrojim:
Ton
Saša Milanković
Lazar Živanac
Spikeri
Aleksandar Karišik
Lazar Živanac
Snimatelji
Siniša Ponjević
Davor Škrbić
Dizajn
Dušan Maletin
Animacija
Robert Kliban
Montaža i kolor korekcija
Goran Modrić
Aleksandar Madžarević
Organizator
Marina Mijatović
Direktor fotografije
Dušan Ninkov
Producenti
Dušan Ninkov
Aleksandar Karišik
Scenarista i urednik
Bogomir Mijatović
Režija
Aleksandar Karišik

Moglo se to i brže, lakše, smanjiti broj intervjua i naracijom iz ofa, ali nismo hteli da propustimo dragocenu priliku da „na traci" zabeležimo iskaze velikog broja značajnih protagonista Vojvođanske rok scene, njihova iskustva i anegdote. I nismo se pokajali. Dugačka je niska bisera izgovorenih u ovom serijalu. I za nas koji smo ga radili, neprocenjivo iskustvo. Pokušali smo, i nadam se uspeli, da sa ljubavlju i toplinom (bez blagoserivosti koju rok end rol najmanje trpi) prenesemo šta se u rok muzici u Vojvodini dešavalo od 1962. do danas.

Lično, i posle ne znam koliko sati provedenih u montaži, toliko obraduje kada po ko zna koji put vidim sedamdesetogodišnjake sa kakvim osmehom i živošću pričaju o „njihovom vremenu" ili priču Biljane Babić (Boje) o tome kako su odbile ponuđen glamurozni estradni život, priču koja bi trebala da se prikazuje deci u školama. Jer znamo, rok end rol nije samo muzika, to je stav, odnos prema životu. Puno toga spakovano (jedva) u dvadeset i četiri epizode. Ko nije gledao prvu,može da vidi ovde.

U drugoj epizodi gldećete:

 

 Posebno se zahvaljujem dobrim domaćinima ovog bloga na razumevanju.



Komentari (60)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 02:16 14.02.2016

Rokenrol

Rokenrol je mrtav.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 02:22 14.02.2016

Re: Rokenrol

Neka smo mi nama živi i zdravi.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:11 14.02.2016

Нови Сад фридом

Воша рулз! Јесенас, седимо жена и ја на тераси, цуга, пљуга, ставили клинце на спавање, тек када је загрмело из правца Телепа, панкрокерица, тај ваш особени звук (ја сам, сам лично, из Беге-ча, али сам кроз љубав према жени и деци нам сасвим се асимиловао у овај звук Новог Сада и прихватио га као одувек свој), и грми цела журка, сви у глас певају, те Идијоте, те Патку, те Атеисте, те Рамонесе, хеј, хеј... понело нас је, још како смо живели годинама код овог Блогија у несретном капитализму, потпуно смо заборавили како је то када се људи друже и воле, и ђускају и певају, oн је доктор поп и слуша панкрок, сви углас, до дубоко у ноћ... триповали да је панкорок мртав, да је другарство мртво, тек када нас је вратио Телеп к себи... супер је то што Нови Сад негује, и ево, на том предању код нас џикљају, у лепоти и радости, два мала нова панкоса! И не само то, него смо недавно били на некој дечјој жураји, када она цела жураја, тако се испоставило, били ми маторци панкоси, баш сјајно! Хвала, Лександре, баш ћу да јавим жени и тасту да гледају, сви ће бити радосни, хвала Ти на истрајности да снимиш филм!
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 10:40 14.02.2016

Re: Нови Сад фридом

Hvala.
Panker je urednik redakcije dokumentarnog programa na TV Vojvodine.
Novi sad jeste jako znacajan za Pank i Novi talas. Klinci iz komsiluka su me zvali Sale panker, mada licno sebe nisam ubrajao u iste. Ali sam vezan za Liman, tamo isao u skolu, puno drugara iz te farbe. To je bas osobit jedan svet.

и ево, на том предању код нас џикљају, у лепоти и радости, два мала нова панкоса!


E neka su, veseli i zdravi bili.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:43 14.02.2016

Re: Нови Сад фридом

aleksandarkarisik
Hvala.
Panker je urednik redakcije dokumentarnog programa na TV Vojvodine.
Novi sad jeste jako znacajan za Pank i Novi talas. Klinci iz komsiluka su me zvali Sale panker, mada licno sebe nisam ubrajao u iste. Ali sam vezan za Liman, tamo isao u skolu, puno drugara iz te farbe. To je bas osobit jedan svet.

и ево, на том предању код нас џикљају, у лепоти и радости, два мала нова панкоса!


E neka su, veseli i zdravi bili.


Ništa mi ne govori za Liman, ja sam se vezao kosmičkom vezom za nj! Rodnu Šumadiju i Judeju napustio zbog Limanke jedne!
G.Cross G.Cross 19:42 14.02.2016

Re: Rokenrol

Rokenrol je mrtav.


Gde bre mrtav, pogledaj sve te mladice. Puni snage.

Jedino u trejlerima nema ni jedne devojke iz tog vremena. Fale mi, bez njih ne bi bilo toliko lepo koliko je bilo.

Super projekat. Svaka cast.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 23:18 14.02.2016

Re: Нови Сад фридом


Ništa mi ne govori za Liman, ja sam se vezao kosmičkom vezom za nj! Rodnu Šumadiju i Judeju napustio zbog Limanke jedne! 

Fatalne su novosadjanke generalno. :)
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 01:46 15.02.2016

Re: Rokenrol

Jedino u trejlerima nema ni jedne devojke iz tog vremena. Fale mi, bez njih ne bi bilo toliko lepo koliko je bilo.


Iz šezdesetih, spominju se, ali na žalost nema više onih koje smo mogli snimiti. Svakako ih je bilo malo, probijanje leda se ipak smatralo za muški posao. Kasnije će ih biti.

Super projekat. Svaka cast.


Sigurno je da je dokumentaristički značajan, drago mi je da ti se i izvedba sviđa.
docsumann docsumann 10:13 15.02.2016

Re: Нови Сад фридом

aleksandarkarisik

Ništa mi ne govori za Liman, ja sam se vezao kosmičkom vezom za nj! Rodnu Šumadiju i Judeju napustio zbog Limanke jedne! 

Fatalne su novosadjanke generalno. :)


i partikaularno
alselone alselone 06:14 14.02.2016

Svaka cast



Evo mali doprinos temi.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 10:42 14.02.2016

Re: Svaka cast

Hvala. Nadam se da ces uzivati kada dodju na red u nasem serijalu. Lep filmic, puno poznatih, dragih faca.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:56 14.02.2016

Re: Svaka cast

Alse, izvini, jako sam sada uzbudžen, uleteli su nam neki strava kontakti ovde... prouči samo ovo - ludilo priča, priča je u startu teška par stotina miliona dolara, a tek je razvojna faza...

Gav Yam Negev - prouči ovo, a šaljem ti full program koji sam odradio... sve vreme sam mislio na tebe. šaljem ti mejlom program ugrubo, a čujemo se kada se vratim ćiku, taman i da se slegne malo emocija. šaljem ti na mejl sada nebrušeni mejl, pa vidi da li može da ima težinu i za našu sredinu.

uh, i hope u ll get the same hope!
angie01 angie01 23:55 14.02.2016

Re: Svaka cast

Srks,...koji emotivni komentar, covece, kao da su ti uzeli scenario za razmatranje u Holivudu za snimanje novog blokbastera, pa ti uzbudjen javljas bratu i saljes mu skracenu verziju da i on procita,...ono, nisi izgubio entuzijazam.




Aleksandre
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:18 15.02.2016

Re: Svaka cast

entuzijazam



en theou ousios - što bi rekli grcite, niš me ne pitaj, jedva sam uspeo da se nagnam da zaspim, a od tada do sada je prošao tek tren
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 19:17 15.02.2016

Re: Svaka cast

Aleksandre


emsiemsi emsiemsi 16:09 16.02.2016

Re: Svaka cast

aleksandarkarisik
Hvala. Nadam se da ces uzivati kada dodju na red u nasem serijalu. Lep filmic, puno poznatih, dragih faca.

Аутономашки пројект !
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 16:26 16.02.2016

Re: Svaka cast

Аутономашки пројект !


Phuh, provaljeni smo...
tasadebeli tasadebeli 08:41 14.02.2016

Доба невиности

Насмејах се слатко гледајући трејлер.

Каже човек:"Остајали смо до касно у ноћ, све до дванаест сати можда..."

Клинци данас излазе тек у једанаест увече.


Него, причах то већ једаред на овом блогу. Пре пар година у Врњачкој Бањи смо водили неке странце, тичере енглеског из целе Европе, на концерт Звонка Богдана.

Ујутро после концерта једна Енглескиња, тичерка у најбољим годинама, каже:"Ништа ми није јасно! На сцени господин човек, у оделу са краватом, одмерено мрда руком лево-десно док пева и то му је читава кореографија. А публика подивљала као да је на хеви метал концерту. О чему се ради?"

Елем, па кад ће документарац о хеви металу у Војводини?

Мислим да је човек то по свему заслужио.








А да ли се у филму помиње и група Балкан? За њих нисам одавно ништа чуо...



aleksandarkarisik aleksandarkarisik 11:05 14.02.2016

Re: Доба невиности

Ујутро после концерта једна Енглескиња, тичерка у најбољим годинама, каже:"Ништа ми није јасно! На сцени господин човек, у оделу са краватом, одмерено мрда руком лево-десно док пева и то му је читава кореографија. А публика подивљала као да је на хеви метал концерту. О чему се ради?"


ŠPIC BRAŠO!!

Imao sam dva puta priliku da sarađujem sa "hevi metalcem", pravi gospodin. I zaslužuje dugometražni dokumentarac. E sad, ne mogu sve da stignem, mada bi mi bila čast i zadovoljstvo da baš mene zapadne da to radim.

А да ли се у филму помиње и група Балкан? За њих нисам одавно ништа чуо...


O da, naravno. Letos smo snimili Lekija kad je došao na odmor iz Beča. Uz njega naravno i živopisnog, čuvenog menadžera Đanga.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:30 14.02.2016

Divna emisija u najavi

Ovo je ODLICNO.

Pa sama najava je vec kao mini emisija.Kao najbolji BBC dokumentarci, ovo sto videh do sad.

Ti si Sale panker:)!a u Beogradu ima lik koji predaje istoriju na fakultetu, ne znam da li jos uvek ali do pre par godina isao je na fax sa zihernadlama, karirane zakrpe na farmerkama,crna jakna.Panker zauvek.Nisu mu mogli nista jer je chudo, mislim da je imao prosek 10 i posle postao profa.

Pre Hrista kazem ja njemu kako mnogo volim npr.Delirium of Disorder i krenem da pevusim, sta da radim, nezno da neznije ne moze biti, i covek se zgadi,hahahaha.Kaze..upropastih pesmu.Bio u pravu,naravno,Ja sam pank, neke pesme tako dozivela.Ne mogu srce da iscupam i menjam, osetih tako.




gedza.73 gedza.73 12:59 14.02.2016

Re: Divna emisija u najavi

Kao najbolji BBC dokumentarci, ovo sto videh do sad.



Iako se, na blogu, često nisam slagao sa Aleksandrom moram da priznam da je, uživo, jedan vrlo fin i odmeren gospodin.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 13:04 14.02.2016

Re: Divna emisija u najavi

gedza.73
Kao najbolji BBC dokumentarci, ovo sto videh do sad.



Iako se, na blogu, često nisam slagao sa Aleksandrom moram da priznam da je, uživo, jedan vrli fin i odmeren gospodin.


Gedzo, sa radoscu sam pogledala i prilog koji si ti postavio sad, isto pohvala sa moje strane.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 14:44 14.02.2016

Re: Divna emisija u najavi

Ovo je ODLICNO.


Imas u tekstu link za celu prvu epizodu, nadam se da mćeš misliti isto :)

Ti si Sale panker:)!a u Beogradu ima lik koji predaje istoriju na fakultetu, ne znam da li jos uvek ali do pre par godina isao je na fax sa zihernadlama, karirane zakrpe na farmerkama,crna jakna.Panker zauvek.Nisu mu mogli nista jer je chudo, mislim da je imao prosek 10 i posle postao profa.

Pre Hrista kazem ja njemu kako mnogo volim npr.Delirium of Disorder i krenem da pevusim, sta da radim, nezno da neznije ne moze biti, i covek se zgadi,hahahaha.Kaze..upropastih pesmu.Bio u pravu,naravno,Ja sam pank, neke pesme tako dozivela.Ne mogu srce da iscupam i menjam, osetih tako.


Tako su me deca iz komšiluka videla. A dosta ih je pankera koje poznajem koji su danas profesori, književnici, urednici...
Ja sam najviše mario Strenglerse i Kleš. Ali sam voleo da odem na te pankerske svirke po NS, to je bilo štagođ.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 14:50 14.02.2016

Re: Divna emisija u najavi

moram da priznam da je, uživo, jedan vrlo fin i odmeren gospodin.


Ja?! Ne slažem se!

Hvala svakako. :)
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:17 14.02.2016

Re: Divna emisija u najavi

Stigla kuci pred kraj druge epizode,ali odgledacu polako sve.

Ovo sto sam cula, vrlo lepo snimljeno, tako priblizeno gledaocu, kao da sedis pored nekog od tih ljudi i slusas price.

Razmisljala sam da li ovo da kazem kao mini-mini primedbu, mozda pre zapazanje?
To pricam za poslednjih 15tak minuta koje uhvatih.

Ide prica na pricu, a ako se ne varam, BBC kad radi nesto slicno, ubaci malo delic dogadjaja, snimak i onda to da savrsen spoj proslost-sadasnjost i put kroz vreme.Dobije se sjajan ritam i drzi ti paznju potpuno,koloritno je.

Ogradjujem se jer verujem i pretpostavljam (?)da tu ste morali da vodite o xy stvari o kojima oni mozda ne misle toliko, novac, vreme koliko ce nesto trajati na tv-u i ponavljam, pisem o poslednjih par minuta.

I dalje ostao isti utisak, naravno, odlicno:)
deset_slukom deset_slukom 19:38 14.02.2016

Re: Divna emisija u najavi

jednarecfonmoi
BBC kad radi nesto slicno, ubaci malo delic dogadjaja,


Budi sigurna da tih delića ima onoliko, koliko je tada ovde bilo BBC-ja. Možda sa neke kasnije scene bude nešto, ali iz šezdesetih ima nešto snimaka zgrada oko katoličke porte, kao što se da videti.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:26 14.02.2016

Re: Divna emisija u najavi

deset_slukom
jednarecfonmoi
BBC kad radi nesto slicno, ubaci malo delic dogadjaja,


Budi sigurna da tih delića ima onoliko, koliko je tada ovde bilo BBC-ja. Možda sa neke kasnije scene bude nešto, ali iz šezdesetih ima nešto snimaka zgrada oko katoličke porte, kao što se da videti.


Dobro gos"n Lukic :)

Mislila sam da kako oni pricaju,izmedju ili posle govornika, samo odjednom neka muzika tog doba, najbolje oni.

Pa i nije fer dalje to da razglabam, ljudi su ulozili ogroman trud i bez toga je sve superiska.A mozda ima toga u serijalu, samo sam videla delic.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:45 14.02.2016

Re: Divna emisija u najavi

Odgledala prvu epizodu.

Lepo bas:)
deset_slukom deset_slukom 21:41 14.02.2016

Re: Divna emisija u najavi

jednarecfonmoi

Mislila sam da kako oni pricaju,izmedju ili posle govornika, samo odjednom neka muzika tog doba, najbolje oni.


Nisi obratila pažnju - u pozadini bez prestanka svira muzika tog doba. Ovako nešto:


jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:08 14.02.2016

Re: Divna emisija u najavi

deset_slukom
jednarecfonmoi

Mislila sam da kako oni pricaju,izmedju ili posle govornika, samo odjednom neka muzika tog doba, najbolje oni.


Nisi obratila pažnju - u pozadini bez prestanka svira muzika tog doba. Ovako nešto:




Jesam,sad kad odgledah celu prvu epizodu i lepo je, sa merom ta muzika kao pozadina.Ipak,drugo sam pricala, procitaj opet...ali kazem, nije toliko ni vazno, zaista...aj vise da se ne ponavljam sa tim ogradjivanjem :)
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 22:22 14.02.2016

Re: Divna emisija u najavi

Ide prica na pricu, a ako se ne varam, BBC kad radi nesto slicno, ubaci malo delic dogadjaja, snimak i onda to da savrsen spoj proslost-sadasnjost i put kroz vreme.Dobije se sjajan ritam i drzi ti paznju potpuno,koloritno je.


Prvo da se razumemo, ja sam seriju po obimu uporedio sa BBC-ijem. Dalje su samo pokušaji da se tom nivou manje ili više približimo. desets_lukom je donekle u pravu, tada se malo fotografisalo i snimalo. Ali materijala iz toga vremena ipak ima, ali će se prikazati kasnije kada budu priče o pojedinačnim bendovima. Ovde je i ograničenje formatom, odnosno vremensko ograničenje. Da sam dodavao rastavnice ili pokrivao, malo bi se izgubio ritam a možda bih čak morao da izbacim nečiji sinhron, pa sam ipak odlučio da je nečije kazivanje dragocenije u ovoj epizodi, imajući u vidu da će u kasnijim biti prostora za tako nešto. Možda sam pogrešio, možda i ne. Voleo bih da sam imao još minut, dva, onda bi bilo tako.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 22:26 14.02.2016

Re: Divna emisija u najavi

u pozadini bez prestanka svira muzika tog doba. Ovako nešto:


Istina, najveći deo muzičke podloge su Detlići i Dečaci sa Dunava, oni su prvi zabeležili na traku svoju svirku. Uvodna špica su Dečaci sa Dunava i to je prva rok numera ikada snimljena u Vojvodini, odnosno u Radio Novom Sadu.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:29 14.02.2016

Divna emisija

Hvala na detaljnom odgovoru.Odlicno objasnjeno do najsitnijih detalja i sve kapiram.
Promenila sam naslov komentara posle gledanja:) ( nije najava vise, nego emisija)
Evo, da ne pricamo vise o tome, pitala bih nesto.

Kratka digresija.

Nesto danima slusam razlicita misljenja, zanima me tvoje.

Kad neko recituje stihove na televiziji, cita iz knjige, da li bi trebalo da gleda pravo u kameru ili pak ne, nego da cita kao da cita za sebe, samo naglas?
deset_slukom deset_slukom 22:49 14.02.2016

Re: Divna emisija u najavi

aleksandarkarisik
Uvodna špica su Dečaci sa Dunava i to je prva rok numera ikada snimljena u Vojvodini, odnosno u Radio Novom Sadu.


Tužno je što se svih ovih godina nije moglo dospeti do tih snimaka, odnosno, koliko ja znam, nisu objavljeni na nekom nosaču zvuka.

Tek od pre desetak godina, zahvaljujući ovom epohalnom hrvatskom (!) izdanju (6CD), u prilici smo da ih čujemo:

aleksandarkarisik aleksandarkarisik 23:34 14.02.2016

Re: Divna emisija

Kad neko recituje stihove na televiziji, cita iz knjige, da li bi trebalo da gleda pravo u kameru ili pak ne, nego da cita kao da cita za sebe, samo naglas?

Ne postoji pravilo i zavisi od mnogih stvari. Ako cita knigu, onda mora da i gleda u tom pravcu, ne moze u kameru. Mada, u danasnje vremena tv citanje knjige mora da ima debeo opravdanje. Svakako bi na krajevima recenica, vaznim mestima valjalo da poleda u kameru. Sto se poezije tice, prvo je bitno kakva je vrsta poezije u pitanju. Neka ljubavna, elegicna, moze i ovako i onak, kod neke rodoljubive bi se vise gledalo u kameru, odnosno, gledaoca u oci. To je ovako na prvu loptu. Da bi se nesto tako ozbiljno uradilo, prvo je potrebno analizirati pesmu, procitati dosta o njoj, o samom pesniku, kontekstu vremena i oklnosti pisanja pa smisliti koncept. Ovo, ovako na prvu loptu, nema brzog odgovora. Evo, recimo poema Vojvodina ili Dubrovacki madrigal, dve koje su mi prve pale na pamet da bi ih rado snimao, nemam pojma kako bih, ali ako dodjem u situaciju, jako cu staviti prst na celo.
P.S. sa telefona kucam, izvini zbog gresaka
urbana_gerila urbana_gerila 23:58 14.02.2016

Re: Divna emisija u najavi

deset_slukom
Tek od pre desetak godina, zahvaljujući ovom epohalnom hrvatskom (!) izdanju (6CD), u prilici smo da ih čujemo:


znak uzvika, čemu?

siniša škarica, autor izdanja, neposredni je i učesnik i svedok odrastanja rock and rolla u sfrj.
i kao izvođač sa grupom mi, koja je bila veoma popularna krajem šezdesetih, i kasnije kada je kao urednik, tadašnje, domaće muzike u jugotonu potpisao neke od najbitnijih ploča novog talasa, što bi blogokolega krstić, ako je završio sa kupovanjem indulgencije, mogao ispričati iz prve ruke.

što se box seta koji prati knjigu tiče, postoji i sedmi, bonus disk, na kome se, kako sam škarica kaže - nalazi muzika koja ih je pokrenula i neretko odredila živote, a kako su njene izvođače ne samo slušali nego i oponašali oni su za njih istovremeno bili i artisti i modeli, pa je disk i nazvan artisti i modeli.
taj sedmi disk je zbog nemogućnosti da bude regularno pokriven autorskim pravima - namjenjen isključivo medijskim djelatnicima.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 00:01 15.02.2016

Re: Divna emisija u najavi

Tužno je što se svih ovih godina nije moglo dospeti do tih snimaka, odnosno, koliko ja znam, nisu objavljeni na nekom nosaču zvuka.

Tek od pre desetak godina, zahvaljujući ovom epohalnom hrvatskom (!) izdanju (6CD), u prilici smo da ih čujemo:


Često će se u serijalu čuti da je velika prednost bila postojanje Radio Novog Sada ali i veliki hendikep što Vojvodina nije imala svoju izdavačku kuću. Ovo izdanje je priredio Siniša Škarica, direktor Jugotona. Ove numere su se tu našle zahvaljujući tome što se uredno čuvaju na trakama u RNS gde su i snimljene, te saradnji Bogomira Mijatovića i Siše Škarice.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 00:05 15.02.2016

Re: Divna emisija

aleksandarkarisik
Kad neko recituje stihove na televiziji, cita iz knjige, da li bi trebalo da gleda pravo u kameru ili pak ne, nego da cita kao da cita za sebe, samo naglas?

Ne postoji pravilo i zavisi od mnogih stvari. Ako cita knigu, onda mora da i gleda u tom pravcu, ne moze u kameru. Mada, u danasnje vremena tv citanje knjige mora da ima debeo opravdanje. Svakako bi na krajevima recenica, vaznim mestima valjalo da poleda u kameru. Sto se poezije tice, prvo je bitno kakva je vrsta poezije u pitanju. Neka ljubavna, elegicna, moze i ovako i onak, kod neke rodoljubive bi se vise gledalo u kameru, odnosno, gledaoca u oci. To je ovako na prvu loptu. Da bi se nesto tako ozbiljno uradilo, prvo je potrebno analizirati pesmu, procitati dosta o njoj, o samom pesniku, kontekstu vremena i oklnosti pisanja pa smisliti koncept. Ovo, ovako na prvu loptu, nema brzog odgovora. Evo, recimo poema Vojvodina ili Dubrovacki madrigal, dve koje su mi prve pale na pamet da bi ih rado snimao, nemam pojma kako bih, ali ako dodjem u situaciju, jako cu staviti prst na celo.
P.S. sa telefona kucam, izvini zbog gresaka


Joj tek onda hvala na dugackom odgovoru sa telefona ,mucenje je to..Procitala jednom,sad cu opet,da,nema brzog odgovora.
Ti si jedini do sad koji je razmisljao o samoj pesmi.Ja sam onako na prvu loptu mislila da uvek gledas u kameru, a onda cula i drugi, izricit stav koji kaze da citas kao za sebe, nema nikog, nema kamera.Verovatno je istina negde izmedju.
Dubrovacki madrigal je divna pesma...moja mama je obozavala, i nije bila jedina.Ja je godinama nazivam po prvom stihu...Veceras gospo...
Idem da vidim da li znam poemu Vojvodina


deset_slukom deset_slukom 00:24 15.02.2016

Re: Divna emisija u najavi

urbana_gerila

znak uzvika, čemu?


Da vidimo šta imamo: živim u gradu u kojem su snimci nastali pre četrdesetak godina, nekih se sećam kao kroz maglu, neke nisam nikada čuo. Onda mi se zemlja raspadne i, konačno, iz inostranstva stiže muzika moje mladosti. Ako ubacimo ratne elemente dobijamo triler, doduše dosadnjikav, ali zaslužuje mali znak uzvika.

Priča o nastanku kolekcije je ispričana na bukletu, svaka čast Škarici, inače bi snimci i dalje čamili na trakama u arhivi novosadskog radija.


aleksandarkarisik aleksandarkarisik 02:08 15.02.2016

Re: Divna emisija

Letos sam radio jedan događaj gde je Milovan Filipović sjajno odrecitovao. Nemam ovlašćenje da delim taj snimak, ali mislim da će Mira Banjac biti ok. :)
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 02:57 15.02.2016

Re: Divna emisija

Ne znam kako je Milovan Filipovic odrecitovao,sa puno poverenja, verovacu na rec.

Da li je potrebno da kazem da je i interpretacija Mire Banjac...sjajna.

Hvala za prilog.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 03:30 15.02.2016

Umetnicke tajne

Znas ...

Slusajuci malopre ovu interpretaciju,nesto sam razmisljala.

Jednom davno mi je rekao jedan glumac,nema ga vise medju nama... da kada se recituje da mora biti kao da pricas nekom svom,bliskom,prirodno.To jako dugo pamtim tu recenicu.

Mozda sve zavisi od pesme, atmosfere, evo ovde Mira ne deluje tako, kao da se obraca nekom direktno,a ovo je odlicno.

Ostavljam mogucnost da gresim, jer mozda ja ne umem da vidim gorenavedenu izjavu.

Mozda i ne bi trebalo da znam do kraja, mozda su to ipak tajne vrhunskih glumaca.Pa nek ostane tako, nedoreceno i neotkriveno skroz?

urbana_gerila urbana_gerila 13:17 15.02.2016

Re: Divna emisija u najavi

deset_slukom
urbana_gerila

znak uzvika, čemu?


Da vidimo šta imamo: živim u gradu u kojem su snimci nastali pre četrdesetak godina, nekih se sećam kao kroz maglu, neke nisam nikada čuo. Onda mi se zemlja raspadne i, konačno, iz inostranstva stiže muzika moje mladosti. Ako ubacimo ratne elemente dobijamo triler, doduše dosadnjikav, ali zaslužuje mali znak uzvika.

Priča o nastanku kolekcije je ispričana na bukletu, svaka čast Škarici, inače bi snimci i dalje čamili na trakama u arhivi novosadskog radija.





ma, ok, nekada je teško ispratiti tuđi tok misli čak i kada postoji vizuelni kontakt.

pominješ buklet iz box seta, da li znaš da je i knjiga istog naziva, sa detaljno ispričanom pričom, integralni deo ovog izdanja, premda su se i box set i knjiga prodavali i zasebno...
deset_slukom deset_slukom 13:51 15.02.2016

Re: Divna emisija u najavi

urbana_gerila
da li znaš da je i knjiga istog naziva, sa detaljno ispričanom pričom, integralni deo ovog izdanja, premda su se i box set i knjiga prodavali i zasebno...

Znam da je to išlo kao celina, ali kod nas tada nisam našao ni zasebno ni u kompletu. Onda sam video da mogu diskovi da se naruče iz Hrvatske. Ima i sada, i to kod nas, baš sam juče tražio sliku omota pa vidim da se prodaju po smešnoj ceni od 1899.00 dinara, ukoliko još iko kupuje originale.
freehand freehand 12:41 14.02.2016

Aujbt

Veseli u Kupeu o seksualnoj revoluciji.
Jel Kupe sponzor?
Naime, u to vreme o kome je reč u Pančevu nije bilo kafića, sviralo se na drugim mestima, prvenstveno u Studentskom.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 14:48 14.02.2016

Re: Aujbt

Samo sam čekao kad ćeš. :)

Jel Kupe sponzor?




Haskiji su sami odabrali ovaj prostor, u Studenskom nije bilo moguće. Mada, Studentski više spominju Feniksi, za Haskije je glavno mesto bio Svetosavski dom.
freehand freehand 20:58 14.02.2016

Re: Aujbt

aleksandarkarisik
Samo sam čekao kad ćeš. :)

Jel Kupe sponzor?




Haskiji su sami odabrali ovaj prostor, u Studenskom nije bilo moguće. Mada, Studentski više spominju Feniksi, za Haskije je glavno mesto bio Svetosavski dom.

Studentski i Svetosavski dom je isti prostor. Samo što se prvo zvao SVetosavskim domom, pa Studentskim, a evo ga ponovo vraćenog crkvi, te je opet - pogodi!
milos13 milos13 16:44 14.02.2016

Ima i jajara

Vojvodjani u svakom gradu imaju jedan opaki bend, od OPO do Dzukela u Subotici.

Kad sam vec kod dzukela, sta ce u ovom trejleru ubica i clan kriminalne organizacije DOS?
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 17:13 14.02.2016

Re: Ima i jajara

Vojvodjani u svakom gradu imaju jedan opaki bend, od OPO do Dzukela u Subotici


Istina. Jos od 1962.

Kad sam vec kod dzukela, sta ce u ovom trejleru ubica i clan kriminalne organizacije DOS?


Koji se ovde pojavljuju su tu zato sto su u nekom periodu bili znacajni muzicari. Ima ih od JUL-a do DOS-a. Te kvalifikacije i kontekste, ako moze drugim povodima, na drugim mestima. Hvala.
milos13 milos13 19:50 14.02.2016

Re: Ima i jajara

aleksandarkarisik
Vojvodjani u svakom gradu imaju jedan opaki bend, od OPO do Dzukela u Subotici


Istina. Jos od 1962.

Kad sam vec kod dzukela, sta ce u ovom trejleru ubica i clan kriminalne organizacije DOS?


Koji se ovde pojavljuju su tu zato sto su u nekom periodu bili znacajni muzicari. Ima ih od JUL-a do DOS-a. Te kvalifikacije i kontekste, ako moze drugim povodima, na drugim mestima. Hvala.


Ne volim mesanje politike i muzike pa zato. Moze, postujem te kao domacina bloga. Ali, imam i 2 pitanja.

Kako to da bukvalno svaki grad u V. ima neki dobar rok bend? Neki si ti nabrojao u blogu, a neke sam i ja pomenuo. NS kao i BG u to ne racunam. U cemu je tajna te rok scene sirom V.?

Sta se desava odn. kakve su info oko Vojvodjanskog bluz benda? Kad sam ih prvi put cuo mislio sam da me neko zeza. Neverovatno da je i tako nesto kvalitetno bilo u AP Vojvodina.

Svako dobro.


aleksandarkarisik aleksandarkarisik 22:54 14.02.2016

Re: Ima i jajara

Ne volim mesanje politike i muzike pa zato. Moze, postujem te kao domacina bloga. Ali, imam i 2 pitanja.

Kako to da bukvalno svaki grad u V. ima neki dobar rok bend? Neki si ti nabrojao u blogu, a neke sam i ja pomenuo. NS kao i BG u to ne racunam. U cemu je tajna te rok scene sirom V.?

Sta se desava odn. kakve su info oko Vojvodjanskog bluz benda? Kad sam ih prvi put cuo mislio sam da me neko zeza. Neverovatno da je i tako nesto kvalitetno bilo u AP Vojvodina.

Svako dobro.

Hvala, poštovanje je muđosobno.

Kako to da su recimo i mesta kao što su Golubinci, Senta, Čoka i td. imali vanserijske bendove, ne znam potpun odgovor. Jedan od razloga je postojanje ranije tradicije sviranja džeza i prirodne otvorenosti Vojvodine prema novotarijama. Za jedan sam razlog skoro siguran - Radio Novi Sad. E, tu moramo malo da umešamo politiku, nakon rezolucije IB-a stvari su se poklopile tako da je 49'. osnovan RNS čija je uloga bila propagandne prirode. Od početka je radio na pet jezika i služio je kao svojevrsni propagandni centar prema zemljama istočnog bloka, kao kontra propagandi Informbiroa. Deo te propagande bilo je emitovanje Džeza. Doveden je Darko Kraljić čak, koji tu doživljava svoje zlatno doba. Dobar nusproizvod cele priče je da se širom Vojvodine slušala "zapadna" muzika i to emitovana sa državnog medija.Veterani RNS tvrde da se u to vreme na radio NS puštalo više džeza nego na svim velikim stanicama Jugoslavije zajedno. Mada, mislim da je radio Kopar imao sličnu ulogu ka zapadu.Kada se to spoji sa sredinom već po sebi naviklom na prožimanje različitih kulturnih uticaja eto pelcera.Posle Kraljića, tu je bio Angelo Vlatković, jedan stvarno veliki gospodin, o kome će biti dosta reči u trećoj epizodi, koji, kako je sam govorio, nije voleo rok ali je bio svestan da je to nešto značajno i doveo mlade snage tada, koje tu novu muziku razumeju i dao im slobodu da se izraze.

Dakle, sticaj okolnosti, podneblje, to je, siguran sam, deo odgovora. Ali pitanje je svakako dobro.

Što se VBB tiče, o njima će biti baš dosta reči. Od poslednje postave, na žalost, samo je živ još Saša Januzović - Jana, izuzetan gitarista. On je, kada smo ga snimali, rekao da što se njega tiče, dok je on živ i VBB je živ. To bi značilo da možemo očekivati svirke pod tim imenom. Naravno dosta članova iz prvobitne postave su hvala bogu, živi i zdravi.
deset_slukom deset_slukom 18:32 14.02.2016

Bili

Da li ste negde naleteli na Bilija dok je bio živ?

Jedan od (tada) ređih autorskih pokušaja, na lokalnom nivou prilično uspešan:

aleksandarkarisik aleksandarkarisik 19:01 14.02.2016

Re: Bili

On je bas znacajna pojava. Na zalost, umro je pre nego sto se u projekat krenulo ali, hvala bogu, ima arhivskog materijala, tako da ce on i Zlatni/Novi akordi imati mesto keje zasluzuju.
docsumann docsumann 19:44 14.02.2016

bravo!


s uživanjem odgledao prvu epizodu!

idem odmah na drugu. (heh, ono samo trejler ... jbg)



veliki fan NS-a
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 20:22 14.02.2016

Re: bravo!

Pocasatvovan.Bice druga na odlozenom gledanju, poslacu link kad bude.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 13:53 18.02.2016

Re: bravo!

Evo druge
[url=http:// http://media.rtv.rs/sr_ci/vojvodjanska-rokenrol-prica/17777][/url]
mirelarado mirelarado 09:57 19.02.2016

Re: bravo!

aleksandarkarisik
Evo druge



Bravo i od mene.

Link!
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:49 15.02.2016

Epizoda dva

Odgledala i drugu epizodu:)

Pored zanimljivih prica svih koji su se pojavili, meni je divan trenutak kako poslednji govornik prica o tome (parafraziram)...kako se sa radoscu secaju tog vremena, ali da se to vreme nece vratiti.Stop.Krece odjavna spica sa muzikom.



bocvena bocvena 12:35 17.02.2016

...

bravo saša i ekipo!

aleksandarkarisik aleksandarkarisik 13:13 17.02.2016

Re: ...

Hvala

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana