Društvo| Ljudska prava| Politika| Region

OTIMANJE VOJVODINE

aleksandarkarisik RSS / 28.02.2016. u 10:21

Postoje te paralele između Istre i Vojvodine, koje su više pusta želja Vojvođana sa jedne strane, i percepcija Vojvodine od strane Istrijana. Da ne idem baš u dubinu, opisaću događaj koji će slikovito objasniti sličnosti i razlike između Istre i Vojvodine, bar onako kako ih ja vidim.


Pre nekog vremena čitao sam, kolumnu, čini mi se, Teofila Pančića (do pisanja ovog teksta nisam uspeo da izguglam da budem siguran), ali tu je pisalo otprilike sledeće: kada pitate u Istri domaćine kod kojih letujete, da li može biti problema sa parkiranim kolima koja imaju srpske tablice, odgovore vam otprilike da je to Istra i da budete opušteni. E sad, da se mi u Vojvodini zapitamo, da li bismo sa istom sigurnošću nekome iz Hrvatske mogli da kažemo da je ovo Vojvodina i da slobodno parkiraju kola bez bojazni da će osvanuti razlupana? Ja lično, koliko god bih voleo da mogu to da kažem, ne bih se usudio. Jer, već sam pisao o tome, ovde će vam razlupati kola sa svakom registracijom. Jedan događaj kojem sam prisustvovao dovoljno opisuje Istru. Kod Rovinja, ko ne zna, ima jedno lepo ostrvce imenom Katarina. Do njega se stiže linijskim brodićem koji vozi nešto nalik našem GSP-u. Svaki put kada smo tamo išli, na brodu su bile uvek i dve beogradske gospođe, znate one simpatične, punačkije, sa sve biserima, šeširima i taj rad... Uvek su pričale najnormalnije, kao u sred Beograda. U nekoj od vožnji, dok su tako divanile, neka mlada, hm, dama, krenula je da naglas afektirajući, karikira beogradski govor. To je trajalo samo nekoliko sekundi. Tada se desio, što bi današnja mladež rekla - transfer blama. Na brodiću muk, svi su je prisutni pogledali kao nešto najsmrdljivije što su ikada videli. Čak je kormilar izašao iz kabine da je značajno pogleda. Cura je ostatak puta do Katarine provela gledajući u pod, pogleda koji je verovatno dopirao do morskog dna, jarko crvenih ušiju, na kojima su se videli tragovi šamaranja prezirom.


Elem, neke 2007. upoznali smo u Rovinju jednu baš predivnu ženu. Morska poznanstva se baš ne održavaju, koliko god prijala, ali ovo eto, traje i dan danas. U neko zimsko doba, zvoni meni telefon, nepoznat hrvatski broj. Javim se, kaže čovek da je muž od O. i da je u Novom Sadu, poslala nam žena nekog lepog vina. Dogovorimo se, nađemo se, kaže čovek da je ovde na veteranskom rukometnom turniru. Odosmo da čalabrcnemo i popijemo nešto, reč o ovom, reč o onom, kad mi čovek ispriča sledeće: posle prvog dana turnira na njihovom minibusu, ujutru, osvanuše izbušene gume. Neko ih uputio kod vulkanizera, otišli oni, čovek sredio šta je bilo za srediti. ‘'Koliko smo dužni?'' ‘' Ništa'', kaže vulkanizer. ‘'Kako ništa?'' ‘'Lepo, ništa. Kad su nam klinci (ako su klinci) takvi, evo bar mi stariji da budemo pametniji. Srećan put!''


E, to je otimanje Vojvodine. Tako se Vojvodina otima idiotluku, mržnji i mraku. Gestovima kao što je ovaj ili recimo blogovima kao što je Vlastin. Dakle, ne možete kao u Istri da kažete ljudima da ostave auto, ali još ima ljudi kao što je ovaj neznani junački zanatlija. A da li je takvih u Vojvodini dovoljno? Nisam siguran da nas je kritična masa.


Hanibal jeste ‘'ante portas'', i mnogi su oni koji bi Vojvodinu ukinuli. U svakom pogledu, kulturno, civilizacijski, administrativno. Uskoro ćemo svakako znati, da li je otpor dovoljno snažan, što bi Isidora Sekulić rekla ‘'...tako veliki da se mogne odlučno osetiti ima li još, i koliko, živi Vojvodine u Vojvodini, ili smo njiva koju treba preorati i pustiti da spava. ‘'



Komentari (567)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

urbana_gerila urbana_gerila 17:13 28.02.2016

Re: O Vojvodini

alselone
proba da ubedi potencijalne osvajače bandite protiv osvete nad porodicom Šoš. Sve je prošlo mirno i Albert je ostao u selu i nastavio svoju radnju.


alselone
Švaba je mašinu sakrio u šupu jer se plašio da će mu je komunisti oteti



alselone
prihvatio je da da mašinu za oko pola para a da mu ostatak isplaćuju kako baka bude zarađivala od nje.
Pedesetak godina ova je mašina koja danas broji devetu deceniju radila svakodnevno a sledećih desetak povremeno.



bem
vam, banditi komunistički, tu vašu državu - i neka je propala!
prvo se, ko devojčice neke, ne (p)osvetite držeći se, ko pijan plota, glupave kvote od 99% streljanih inteligenata, pa vam, onda, promakne ni manje ni više, da je tenAk pa i nekako, nego singerica, ej!, i, još, na kraju dozvolite kulacima i pola veka privatluka...
urbana_gerila urbana_gerila 17:16 28.02.2016

Re: O Vojvodini

aleksandarkarisik aleksandarkarisik 17:19 28.02.2016

Re: O Vojvodini

Mozda time sto siri pozitivnu energiju za razliku od bloga koji pod plastom borbe protiv mrznje siri mrznju.


Da, stvarno je potrebna posebna vrsta, hm, pameti, da u mom tekstu nađeš širenje mržnje.
alselone alselone 17:25 28.02.2016

Re: O Vojvodini

mislim da malo preterujes

ovo su pricice iz novosadskog kruga dvojke


Verovatno si u pravu. Al' mene to nervira svakako. Svaki lazni elitizam.
alselone alselone 17:25 28.02.2016

Re: O Vojvodini

I ja primetila.


Cekam Pajke da primeti.
alselone alselone 17:26 28.02.2016

Re: O Vojvodini

Da, stvarno je potrebna posebna vrsta, hm, pameti, da u mom tekstu nađeš širenje mržnje.

Nije ti "hm" na dobrom mestu. Trebalo bi da glasi:

Da, stvarno je potrebna posebna vrsta pameti da u mom hm tekstu nadjes sirenje mrznje.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 17:28 28.02.2016

Re: O Vojvodini

ovo su pricice iz novosadskog kruga dvojke

nego hebiga ns nema tramvaj a vise je dosadno pricati kako si rodjen u dunavskoj, isao u zmaja, baba silovicka, itd


Hajde pokaži to u tekstu, molim te, taj elitizam ili vec sta? Hajde, pa da se svi smejemo. Pokaži i objasni, onako, svojim recima.
gedza.73 gedza.73 17:52 28.02.2016

Re: O Vojvodini

alselone
Daleke 1941, dok je počinjao rat, kao tadašnja trinaestogodišnja devojčica baka je primljena kod Madjara Šoš Alberta da uči krojački zanat. Kako je bila vredna a imala je i talenta za taj zanat Albert i njegova žena jako su je zavoleli, pomagali su je na razne načine tokom okupacije i sve više je upućivali u tajne zanata. Samo posle dve i po godine dozvolili su joj da počne i da kroji, za šta je trebalo najmanje 4, 5 godina po nepisanom majstorskom pravilu.

Lepa i poučna priča.


stopalo stopalo 18:20 28.02.2016

Re: O Vojvodini

aleksandarkarisik
ovo su pricice iz novosadskog kruga dvojke

nego hebiga ns nema tramvaj a vise je dosadno pricati kako si rodjen u dunavskoj, isao u zmaja, baba silovicka, itd


Hajde pokaži to u tekstu, molim te, taj elitizam ili vec sta? Hajde, pa da se svi smejemo. Pokaži i objasni, onako, svojim recima.


sve su ti ljudi vec napisali negde gore u komentarima
(videti malog radojicu ili frihenda)

i od mene si dobio benefit of doubt tj. bolje da si ns elitista nego da siris mrznju kako je als procitao tekst

ako svi mi u krivu, prastaj ali je ocigledno problem u tekstu
tadejus tadejus 18:58 28.02.2016

Re: O Vojvodini

alselone
...

znači
tadejus tadejus 18:59 28.02.2016

Re: O Vojvodini

stopalo

sve su ti ljudi vec napisali negde gore u komentarima(videti malog radojicu ili frihenda)i od mene si dobio benefit of doubt tj. bolje da si ns elitista nego da siris mrznju kako je als procitao tekstako svi mi u krivu, prastaj ali je ocigledno problem u tekstu


to što je freehand popljuvao tekst baš i ne znači mnogo..
svaka generalizacija je glupa.. al baš širenje mržnje.. prećerate, al baš
emsiemsi emsiemsi 19:09 28.02.2016

Re: O Vojvodini

alselone
Posto je blog vrhunski glup a o Vojvodini je, odlucio sam da probam da ga spasem jednom kratkom pricom iz Vojvodine.


Moja baka od 87 godina nam je bila danas u gostima. Došla je najpre da nas obiđe, da vidi gde smo se preselili ali i da pogleda i pokaže nam kako se održava mAšina marke Singer koja je bila kod nje od 1947. do pre neki dan kada je insistirala da je prenesemo kod nas, da je sačuvamo.



Daleke 1941, dok je počinjao rat, kao tadašnja trinaestogodišnja devojčica baka je primljena kod Madjara Šoš Alberta da uči krojački zanat. Kako je bila vredna a imala je i talenta za taj zanat Albert i njegova žena jako su je zavoleli, pomagali su je na razne načine tokom okupacije i sve više je upućivali u tajne zanata. Samo posle dve i po godine dozvolili su joj da počne i da kroji, za šta je trebalo najmanje 4, 5 godina po nepisanom majstorskom pravilu.

Pošto se okupacija završila Albert i njegova porodica, iako pošteni i čistih ruku, jako su se uplašili šta će biti sa njima. Planirali su da beže u Mađarsku ili čak u Nemačku. Jednog dana pozvali su baku u zadnji deo kuće i rekli joj da oni sutra odlaze i da ona čuva njihovo domaćinstvo i radnju a ako se oni ne vrate za par godina da ona preuzme sve što ostavljaju. Ona, tada već udata žena, ubeđivala ih je da ne idu i sa mojim dedom odlučila da spava kod njih u kući dok se ne vidi kako će se nova vlast odnositi prema Mađarima i Švabama kao i da proba da ubedi potencijalne osvajače bandite protiv osvete nad porodicom Šoš. Sve je prošlo mirno i Albert je ostao u selu i nastavio svoju radnju.

Godinu, dve zatim deda odlučuje da pomogne ženi da krene u privatni biznis. Čuli su da jedan Švaba iz drugog dela sela prodaje skoro novu, veoma dobro očuvanu, Singericu. Deda kovač uzima svu ušteđevinu i odlaze da posete Švabu. Švaba je mašinu sakrio u šupu jer se plašio da će mu je komunisti oteti (zato je ovaj prednji deo malo i propao, tu ju je uhvatila vlaga) a i imao je bolesnu ćerku i trebao mu je novac. Zbog ta dva razloga prodavao je mašinu krišom za manje para. Ali čak i niža cena bila je veća od dedine ušteđevine. Kako su došli na preporuku i kako ih je Švaba znao iz sela prihvatio je da da mašinu za oko pola para a da mu ostatak isplaćuju kako baka bude zarađivala od nje.

Pedesetak godina ova je mašina koja danas broji devetu deceniju radila svakodnevno a sledećih desetak povremeno. Danas stoji kod nas da uživamo gledajući u nju.

Браво за твоју баку - и један велики ЛАЈК !
Ко има такву баку, тај не може да буде лош човек.
alselone alselone 19:14 28.02.2016

Re: O Vojvodini

tadejus

Ne kontam sliku a ni poruku...
alselone alselone 19:16 28.02.2016

Re: O Vojvodini

tadejus
al baš širenje mržnje.. prećerate, al baš


Vec sam rekao da sam preterao, nije bas sirenje mrznje nego supa od elitizma i autosovinizma.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:19 28.02.2016

Re: O Vojvodini

mAšina marke Singer koja je bila kod nje od 1947. do pre neki dan kada je insistirala da je prenesemo kod nas, da je sačuvamo.

i ja to isto imam, nešto noviju, samo sam razbucala kutiju, i čuvam mašinu onako šarenu, za ukras.
lepa ti je priča, prava vojvođanska. moja, koju neću ispričati, je mnogo ružnija, sa delimično srečnim krajem.
mesan mesan 19:46 28.02.2016

Re: O Vojvodini

alselone
tadejus
al baš širenje mržnje.. prećerate, al baš


Vec sam rekao da sam preterao, nije bas sirenje mrznje nego supa od elitizma i autosovinizma.


Radojica je odlično sumirao (tumačenu, identično, i po meni) poruku bloga, koja bi trebala da je alarmantna i tema rasprave:

little_radojica

Ја лично сам забринут за Нови Сад кад видим оне Фајгеље, Треће Србије, Дрина-Динара-Дунав мозгове и сличне приказе, те пораст насиља међу малолетницима и опадање културе комуникације, а уз то и растући клерикализам. Можда бих био једнако или чак и више забринут и за Ниш да имам појма о дешавањима у Нишу.


Nema potrebe da se ubacuješ u svoje tripove o autošovinizmu, mislim, ako ti je zaista stalo do života u Vojvodini. Devedesete stižu na naplatu, opet.
freehand freehand 20:16 28.02.2016

Re: O Vojvodini

to što je freehand popljuvao tekst baš i ne znači mnogo..

Vidi, Tadejus: običaj je jakih sujeta da gaje osvetoljubivost. To što si se nalupetala o lenjim Srbima pa ti ja na to odgovarao ne znači da sad moiramo da se ganjamo po blogovima sa ovakvim besmislicama. Nisam popljuvao tekst, napisao sam šta mislim o onome što je Karišik napisao.
I nigde mu nisam spočitao nikakvu zlu nameru jer je i ne vidim, koliko se god politički i u pristupu i doživljaju nekih pojava ne slagali.
Dakle, opusti se malo. Svaki novi blog i nova tema prilika su za nova sagledavanja i nov razgovor. Biće ih, valjda, i na kojima ćemo se složiti.
anonymous anonymous 23:42 28.02.2016

Re: O Vojvodini

alselone
nije mi jasno kako opamećuje blog


Mozda time sto siri pozitivnu energiju za razliku od bloga koji pod plastom borbe protiv mrznje siri mrznju.


jkt2010 jkt2010 05:59 29.02.2016

Re: O Vojvodini

mesan

Radojica je odlično sumirao (tumačenu, identično, i po meni) poruku bloga, koja bi trebala da je alarmantna i tema rasprave:
little_radojica

Ја лично сам забринут за Нови Сад кад видим оне Фајгеље, Треће Србије, Дрина-Динара-Дунав мозгове и сличне приказе, те пораст насиља међу малолетницима и опадање културе комуникације, а уз то и растући клерикализам. Можда бих био једнако или чак и више забринут и за Ниш да имам појма о дешавањима у Нишу.

Nema potrebe da se ubacuješ u svoje tripove o autošovinizmu, mislim, ako ti je zaista stalo do života u Vojvodini. Devedesete stižu na naplatu, opet.

Ma jasno ba, nema pojma šta se dešava u Nišu ali je zato do u tančine upućen u dešavanja u Vojvodini - ko i domaćin. Od Horgoša do Pazove i od Gornjeg Brega do Šimanovaca sve znaju. Al zato već o Batajnici ili Padinskoj Skeli nema pojma, a de tek o Nišu...

Ovo za devedesete i naplate, ako može nešto detaljnije: ko fakturisao, kome poslato... da nisi ti taj inkasant ili je samo slučaj da se tebi kalendar u glavi zaglavio? Da probaš da ga resetuješ možda, mislim - do tebe je?
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 09:41 29.02.2016

Re: O Vojvodini

sve su ti ljudi vec napisali negde gore u komentarima
(videti malog radojicu ili frihenda)

i od mene si dobio benefit of doubt tj. bolje da si ns elitista nego da siris mrznju kako je als procitao tekst

ako svi mi u krivu, prastaj ali je ocigledno problem u tekstu


Ne znam gde je to als pročitao, ne bih nešto ni lupao glavu. Možda je problem u tekstu, možda sam ga moga bolje napisati. A možda je problem u tome što šta god i kako god napišem nešto o Vojvodini imputira mi se, ne samo meni, mržnja spram Srbije, elitizam ili sl. A ako sam ja odavde i pišem o ovde, to ne znači da nipodaštavam bilo koga. To samo znači da sam odavde i da sam, recimo upućen u neke stvari. Ne vidim pri tom nikakav razlog da o na sličan način neko ne piše o tome odakle je on.

Ako se elitizam vidi u tekstu, još jednom te molim da pokažeš tačno gde se to vidi.

I nemam šta da praštam, razgovaramo, tome ovo služi. Dok se ne počne sa uvredama, stvarno nikome ne zameram suprotno mišljenje.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 09:43 29.02.2016

Re: O Vojvodini

supa od elitizma i autosovinizma.


Ma pokaži dobri moj, gde si to video, gde to tačno piše? Po tome kako sam opisao dame iz Beograda na brodiću ili?
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 09:47 29.02.2016

Re: O Vojvodini

Ma jasno ba, nema pojma šta se dešava u Nišu ali je zato do u tančine upućen u dešavanja u Vojvodini - ko i domaćin. Od Horgoša do Pazove i od Gornjeg Brega do Šimanovaca sve znaju. Al zato već o Batajnici ili Padinskoj Skeli nema pojma, a de tek o Nišu...


Da sam iz Niša ili nekog od drugih nabrojanih mesta, pisao bih o tome. Izvini, oprosti mi molim te, ako ikako možeš, što sam ovde rođen, evo, neće se ponoviti, obećavam.
alselone alselone 10:03 29.02.2016

Re: O Vojvodini

Po tome kako sam opisao dame iz Beograda na brodiću ili?


Po tome sto si u odnosu na ogranicen primer pokusao da izvuces generalno pravilo. To si uradio i za njih i za nas. Njih si nasao lep primer i zakljucio kako su "super", za nas los i zakljucio kako smo stoka.

Iako moze da se pronadje obrnutih primera koliko god hoces. Eto, ja sam imao obrnut primer u Puli. Pricao sam ranije na blogu, da ne ponavljam.
stopalo stopalo 12:39 29.02.2016

Re: O Vojvodini

*Ako se elitizam vidi u tekstu, još jednom te molim da pokažeš tačno gde se to vidi.


ajde kad si bas navalio

vec ti je dovoljan broj blogera skrenuo paznju na problem generalizacije svodeci pricu na dva primera

a ako das dva primera i navedes sledece

A da li je takvih u Vojvodini dovoljno? Nisam siguran da nas je kritična masa.


eto ti primera elitizma direktno izvedenog iz prethodna dva primera

autosovinizam koji su ti drugi spocitavali nije bas bez osnova

Postoje te paralele između Istre i Vojvodine, koje su više pusta želja Vojvođana sa jedne strane, i percepcija Vojvodine od strane Istrijana.


opet u "supi" sa prethodna dva primera

dakle mozemo da se ceramo i dalje i da ti dokazujes da nisi to mislio kada si napisao itd.

kao sto sam vec rekao, ocigledno je problem u tekstu ako si uspeo da se najveci broj komentara odnosi bas na navedeno

i na kraju, posto svi ovde pricaju o cemu hoce

potpuni je idiotizam zato sto je upravljanje rekama podeljeno po administrativnom principu zato sto je beograd odlucio da cese novosadska jaja

moderno resenje upravljanja slivom je zamenjeno ovim kretenizmom i zato danas desnom obalom save upravljaju srbija vode, a levom vojvodina vode

hoce li sutra kovin ako bude imao para da popravlja samo polovinu mosta ka smederevu?

e to je danasnje moderno autonomastvo
emsiemsi emsiemsi 15:48 29.02.2016

Re: O Vojvodini

urbana_gerila
alselone
proba da ubedi potencijalne osvajače bandite protiv osvete nad porodicom Šoš. Sve je prošlo mirno i Albert je ostao u selu i nastavio svoju radnju.


alselone
Švaba je mašinu sakrio u šupu jer se plašio da će mu je komunisti oteti



alselone
prihvatio je da da mašinu za oko pola para a da mu ostatak isplaćuju kako baka bude zarađivala od nje.
Pedesetak godina ova je mašina koja danas broji devetu deceniju radila svakodnevno a sledećih desetak povremeno.



bem
vam, banditi komunistički, tu vašu državu - i neka je propala!
prvo se, ko devojčice neke, ne (p)osvetite držeći se, ko pijan plota, glupave kvote od 99% streljanih inteligenata, pa vam, onda, promakne ni manje ni više, da je tenAk pa i nekako, nego singerica, ej!, i, još, na kraju dozvolite kulacima i pola veka privatluka...

Јес вала, усрећила их банда комуњарска.
Рекох већ неколико пута да је за право чуђење како су Енглези, Белгијанци, Данци и Французи претекли, а није им на челу био највећи син, највећи бравар, највећи клавијатуриста.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 01:07 01.03.2016

Re: O Vojvodini

stopalo
12:39 29.02.2016
Re: O Vojvodini
*Ako se elitizam vidi u tekstu, još jednom te molim da pokažeš tačno gde se to vidi.


A da li je takvih u Vojvodini dovoljno? Nisam siguran da nas je kritična masa.


eto ti primera elitizma direktno izvedenog iz prethodna dva primera

autosovinizam koji su ti drugi spocitavali nije bas bez osnova

Šta je elitistički u tome da bih voleo da smo svi pristojni jedni prema drugima? Elementarna pristojnost i poštovanje je tebi elitizam?

autosovinizam koji su ti drugi spocitavali nije bas bez osnova


Videti opšti sunovrat i o tome govoriti je tebi autošovinizam? Nekako imamo različita shvatanja tih pojmova. Ja na to gledam, recimo ovako - izdao te onaj koji ti laska.

potpuni je idiotizam zato sto je upravljanje rekama podeljeno po administrativnom principu zato sto je beograd odlucio da cese novosadska jaja

moderno resenje upravljanja slivom je zamenjeno ovim kretenizmom i zato danas desnom obalom save upravljaju srbija vode, a levom vojvodina vode


U to se ne razumem baš ali se crno na belo videlo da je za Sremsku Mitrovicu tokom poplava bilo baš dobro što je u nadležnosti Voda Vojvodine. I recimo, šta se sve uradilo da u Vojvodini ne bude ponovo poplava, beše koje godine? mAli, to nije autonomaštvo, to je zdrav razum.
jkt2010 jkt2010 06:02 01.03.2016

Re: O Vojvodini

aleksandarkarisik
Ma jasno ba, nema pojma šta se dešava u Nišu ali je zato do u tančine upućen u dešavanja u Vojvodini - ko i domaćin. Od Horgoša do Pazove i od Gornjeg Brega do Šimanovaca sve znaju. Al zato već o Batajnici ili Padinskoj Skeli nema pojma, a de tek o Nišu...


Da sam iz Niša ili nekog od drugih nabrojanih mesta, pisao bih o tome. Izvini, oprosti mi molim te, ako ikako možeš, što sam ovde rođen, evo, neće se ponoviti, obećavam.

Jedino ako si rođenjem rasut ko đubre po njivi? Jer:

Nisi ti ni iz Bajmoka ni iz Sombora ni iz Stanišića ni iz Srbobrana ni iz Kovačice ni iz Zrenjanina ni iz Čente ni iz... Otkud ti znaš kako je u Tavankutu keve ti? Ja živeo 15 godina u Subotici i nikad nisam imao pojma šta se radi u Tavankutu na primer, niti znam danas. Iz tog razloga nikad mi na kraj kurca ne bi palo da pišem "kod nas u Vojvodini" gledajući kroz prozor na Trg Bana Jovana Nenada.

Greška ti je što uopštavaš to što vidiš u tvom kvartu tvog grada pa kreneš sa "kod nas u Vojvodini". I to na blogu u srpskom mediju sa nacionalnim praćenjem. I onda se čudiš što si pogrešno shvaćen?

Pokrenuo si potencijano lepu temu; Da si je ili (a) lokalizovao na svoj grad ili (b) uopštio do nacionalnog nivoa, debata bi bila mnogo pametnija.

Ali jebiga, ne bi imao 400 komentara...
stopalo stopalo 11:00 01.03.2016

Re: O Vojvodini

U to se ne razumem baš ali se crno na belo videlo da je za Sremsku Mitrovicu tokom poplava bilo baš dobro što je u nadležnosti Voda Vojvodine. I recimo, šta se sve uradilo da u Vojvodini ne bude ponovo poplava, beše koje godine? mAli, to nije autonomaštvo, to je zdrav razum


jedino sto je tacno u ovom tvom citatu je da se ti u to ne razumes

sta je to bilo dobro za sremsku mitrovicu? sta se to videlo crno na belo?

sta je to uradjeno da u vojvodini ne bude poplava?

jesu li vodoprivredna drustva transformisana iz drustvenog vlasnistava (koje valjda nigde drugde ne postoji)?

jel mislis na jasu tomic? pitaj zdravorazumske drugare kako su bas ti iz vojvodina voda dobili batina od seljaka

da ponovim u zastiti od poplava nema zdravog razuma

postoji nauka i procedure

jer blago svima vama koji se pozivate na zdrav razum

mozemo da zatvorimo sve fakultete sem filozofskog pa cete vi strucnjaci opste prakse na zdrav razum i logiku da se bavite vodoprivredom i melioracijama

ako hoces i dalje da pricas o zastiti od poplava, prvo u beograd u bulevar revolucije na 5 godina diskusije sa odsekom za hidrotehniku gf

ili posto beograd bas ne volis mozes u suboticu gde je taj smer bas dobar ili u ns na ftn
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 12:44 01.03.2016

Re: O Vojvodini

sta je to bilo dobro za sremsku mitrovicu? sta se to videlo crno na belo?

sta je to uradjeno da u vojvodini ne bude poplava?

jesu li vodoprivredna drustva transformisana iz drustvenog vlasnistava (koje valjda nigde drugde ne postoji)?


Kao neko ko prati problematiku trebao bi da znaš bolje od mene, koliko je nasipa i brana izgrađeno u Vojvodini nakon poplava 2006. Recimo. I da se nisu ponovile tokom ovih poslednjih. I da još uvek stoje, nisu se sutradan obrušile nakon gradnje od donacije.

Ovo oko transformacije iz u, u to se ne razmem. Ne branim da postoji efikasniji model, no se ovde pokazalo solidno.

j
el mislis na jasu tomic? pitaj zdravorazumske drugare kako su bas ti iz vojvodina voda dobili batina od seljaka


Ali pre Jaše Tomića, možemo o Moroviću? Kada je lokalni moćnik iz određene stranke sklonoj tome, doveo batinaše da oteraju ljude iz Voda Vojvodine? Pa je posle bilo jao a moglo je da bude još gore jao jer su ljudi mogli izginuti. Možda je slično bilo tamo?

A to je bilo 2005. Nakon tih poplava u Jaši Tomiću izgrađen je nasip dužine, ako se ne varam, 27 km. I još stoji. To ti je odgovor i na:
sta je to uradjeno da u vojvodini ne bude poplava?

Mogao bih sad da tražim koliko je ukupno izgrađeno nasipa posle 2005. ali ti si stručan, ti to znaš iz glave sigurno. Ako ne, kaži, naći ću i taj podatak.

A ti se raspitaj kod tvojih stručnjaka kakva je bila uloga Voda Vojvodine od Sremske Rače do Sremske Mitrovice.

ili posto beograd bas ne volis mozes u suboticu gde je taj smer bas dobar ili u ns na ftn


Ama uvek pročitaš nešto čega nema. Gde si video da Beograd ne volim? Makar između redova? Pa svako malo sam tamo, divni ljudi, divni prijatelji. Kako god ti ličilo, jako dobro znam da razlikujem one što sede i upravljaju iz Beograda od beograđana. Ako misliš da divanimo lepo u istom tonu, molim te da se ne ponašaš kao ovi anonimusi, msisi i slični. Hvala.
stopalo stopalo 14:04 01.03.2016

Re: O Vojvodini

nemam sad vremena da se preganjam

sve sto je dobro uradjeno uradili su neki ljudi koji su i sami svesni koja je pizdarija napravljena promenom u administrativno upravljanje i podelom na vode vojvodine i srbija vode
(o posebnoj podeli na beograd vode je tek smesno pricati ali to nije tema ovog bloga)

ne mogu ja na blogu da pravim kurs iz river basin managementa

opet ti ponavljam da zahvalnost za to sto poplave nisu napravile vecu stetu dugujemo ljudima koji znaju svoj posao, koji nisu dopustili da im "smetaju" nikakvi veliki sefovi stabova poput pajtica ili dikovica

a komentar za beograd je cisto zajebavanje na racun "rivaliteta" fakulteta jer sam mislio iz nekih tvojih postova da ti je poznata i pozadinska prica srpske hidrotehnike

posto ocigledno nije, taj komentar slobodno zanemari
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 01:42 06.03.2016

Re: O Vojvodini

nemam sad vremena da se preganjam


Niko normalan nema.

sve sto je dobro uradjeno uradili su neki ljudi koji su i sami svesni koja je pizdarija napravljena promenom u administrativno upravljanje i podelom na vode vojvodine i srbija vode
(o posebnoj podeli na beograd vode je tek smesno pricati ali to nije tema ovog bloga)

ne mogu ja na blogu da pravim kurs iz river basin managementa


Nisam ni očekivao. Samo sam očekivao da mi kažeš šta u mojim tvrdnjama nije tačno. Ne sporim stručnost tvoju, ne sporim, jer se ne razumem, to što govoriš i blisko mi je pameti da je tačno to što si napisao. Samo mi i dalje nisi napisao šta nije tačno u mojim tvrdnjama, to nema veze sa ovim što ti pišeš.

opet ti ponavljam da zahvalnost za to sto poplave nisu napravile vecu stetu dugujemo ljudima koji znaju svoj posao, koji nisu dopustili da im "smetaju" nikakvi veliki sefovi stabova poput pajtica ili dikovica


Ovde moram da primetim da poplave nisu napravile veću štetu u Vojvodini, ako se ne varam. Dakle, ispada da je Pajtić mnogo manje smetao stručnjacima od Dikovića. Ako im je Diković smetao, ne razumem se u subordinaciju, ti si ga naveo.

a komentar za beograd je cisto zajebavanje na racun "rivaliteta" fakulteta jer sam mislio iz nekih tvojih postova da ti je poznata i pozadinska prica srpske hidrotehnike

posto ocigledno nije, taj komentar slobodno zanemari

Nisam upoznat, zanemareno :)
zaharaga zaharaga 17:51 28.02.2016

otimanje, jeste, zstanova

Lepa ova prica, jos samo kad ne bi bila bajka.

Nego, kad smo vec kod Istre, sto ne pises malo kako su beogradjanima i novosadjanima oteti oni stanovi oko Poreca?

aleksandarkarisik aleksandarkarisik 09:51 29.02.2016

Re: otimanje, jeste, zstanova

otimanje, jeste, zstanova
Lepa ova prica, jos samo kad ne bi bila bajka.

Nego, kad smo vec kod Istre, sto ne pises malo kako su beogradjanima i novosadjanima oteti oni stanovi oko Poreca?


Mogu o tome, otimani su i zagrepčanima. Mogu odmah da ti ispričam i da sam prisustvovao lično kada su izbeglice iz Bosne počele da prozivaju Beograđane rečima:"Šta ćete vi ovde" a domaći odmah skočili i pitali ih a šta će oni ovde.

Mogu da ti pričam kako su po Istri vraćani stanovi i novosađanima i beograđanima i zagrepčanima, po istom, hm, malo, vaninstitucionalnom modelu. Može, nije problem.
Lionsgate Lionsgate 14:00 29.02.2016

Re: otimanje, jeste, zstanova

Mogu da ti pričam kako su po Istri vraćani stanovi i novosađanima i beograđanima i zagrepčanima, po istom, hm, malo, vaninstitucionalnom modelu. Može, nije problem.


Jedan zakon vazi u Istri a drugi u Dalmaciji? Ili su to u Istri radili van postojecih hrvatskih zakona? I apsolutno nigde nisu vracali drustvene stanove beogradjanima ili novosadjanima ako isti nisu drzavljani RH i ako nisu mogli da dokazu da su ziveli tamo, ti stanovi su ionako bili vlasnistvo stambenog fonda RH a ne nosioca stambenog prava. Mozda si pomesao zabe sa babama, vracani su stanovi i kuce u privatnom vlasnistvu beogradjana i novosadjana u koje se neko nasilno uselio, predratmo privatno vlasnistvo je privatno vlasnistvo cak iako si Srbin usred Splita ili Zadra a ne u Rovinju ili Medulinu.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 18:26 29.02.2016

Re: otimanje, jeste, zstanova

Jedan zakon vazi u Istri a drugi u Dalmaciji? Ili su to u Istri radili van postojecih hrvatskih zakona? I apsolutno nigde nisu vracali drustvene stanove beogradjanima ili novosadjanima ako isti nisu drzavljani RH i ako nisu mogli da dokazu da su ziveli tamo, ti stanovi su ionako bili vlasnistvo stambenog fonda RH a ne nosioca stambenog prava. Mozda si pomesao zabe sa babama, vracani su stanovi i kuce u privatnom vlasnistvu beogradjana i novosadjana u koje se neko nasilno uselio, predratmo privatno vlasnistvo je privatno vlasnistvo cak iako si Srbin usred Splita ili Zadra a ne u Rovinju ili Medulinu.


Malo je Srba proterano iz Istre, takoreći niko. Dakle, u ogromnoj većini slučajeva su fakat privatni vlasnici i vratili su. Znam slučaj Crnogorca iz Rovinja kojem je jako brzo vraćen društveni stan. Opet si promašio temu.
Lionsgate Lionsgate 14:15 01.03.2016

Re: otimanje, jeste, zstanova

Malo je Srba proterano iz Istre, takoreći niko. Dakle, u ogromnoj većini slučajeva su fakat privatni vlasnici i vratili su. Znam slučaj Crnogorca iz Rovinja kojem je jako brzo vraćen društveni stan. Opet si promašio temu.


A ja znam moju rodjenu tetku kojoj su oduzeli drustveni stan i dodelili ga njihovom branitelju jer ona nije bila njihov drzavljanin, cak i ja imam problem sa dedovinom jer niti sam drzavljanin niti sam ikad tamo ziveo a mrzi me da se lacam advokata, i ko je u pravu? Ti koji "znas" Crnogorca ili ja koji znam moju tetku i njihov zakon?

U clanu 36 hrvatskog zakona o prodaji stanova stoji da strani drzavljani mogu otkupiti drustveni stan samo ako postoji reciprocitet a koje li slucajnosti sa Srbijom taj reciprocitet ne postoji iako ga imaju sa ostalim republikama bivse SFRJ kao i Srbija sa ostalima. Zli srpski jezici kazu da je to cisto iz razloga sto je veliki deo stambenog fonda bio u rukama gradjana srpske nacionalnosti koji je 1991-1995 morao ode iz lepe njihove. Pogotovo iz velikih vojnih stanova u Zagrebu, Karlovcu, Dubrovniku, Splitu, Zadru, Puli.

I sta imas da kazes na ovo? I dalje ces da istrajavas da su istrijani fini, lepi, kulturica, skoro kao vi "vojvodjaneri"?

U sustini kucanje sa nekim ko krece sa "sad cu ja tebi da objasnim pa razmisljaj" je gubljenje vremena, niti si ti Novi Sad koga ja znam, niti su ovo teme vredne trosenja tastature. Pobedio si me, otisao sam.
milojep milojep 18:12 28.02.2016

Ovi ili oni

U Beogradu baš dosta viđam hrvatske registracije. Na parkingu kod posla auto sa hrvatskim registracijama, sad već godinama, koristi parking i nikada mu nije ništa falilo.
Ali zaista, mišljenja sam da osim možda nekih navijačkih grupa, pojedinaca u Srbiji koji bi razlupali auto ili izbušili mu gume zbog hrvatskih registracija ima egal pa čak i manje od onih koji bi to želeli da se desi, kako bi kenjali po sopstvenoj državi po raznim nazovi novinama, NVO pa sve i do komentara na blogovima.

A što se tiče kokretno priče iz članka meni u svetlu ovoga što rekoh gore pade napamet događaj sa linka ispod.

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=08&dd=05&nav_id=311738
sasa_simic sasa_simic 18:12 28.02.2016

deja vu

Nakon što sam pročitao ovaj tekst pogledao sam datum (spontana reakcija) i shvatio da me je vratio deset ili više godina unazad. Teško da se danas može govoriti o razbijanju hrvatskih ili bilo čijih tablica u Beogradu, bilo kom gradu ili selu u Srbiji, što ne znači da ovde nema šovinizma, palanačkog duha, vandalizma ili kriminala, ali on nije organizovan, niti bi danas nekome u Srbiji palo na pamet da razbija latinične table. Naravno da su Vojvodina i Istra kulturološki specifične regije jer zbog geografskog položaja nikada u istoriji nisu bile 'unutrašnjost', ali Hrvatska i Srpska 'unutrašnjost' su mi podjednako interesantne, možda i interesantnije od provincijskog baroka ili renesanse. Zato uprkos što sam se ponovo vratio na tekst ne shvatih od čega se to Vojvodina 'otima'? Ako se otima od mogućnosti da se prelazeći par stotina kilometara može stići iz Sremskih Karlovaca do Vranja, otvorenog uma uživati u kontrastu i shvatiti da je još uvek u svojoj zemlji, onda to otimanje nije samo provincijsko i palanačko, nego i iracionalno.
narcis narcis 19:37 28.02.2016

Re: deja vu

Ako se otima od mogućnosti da se prelazeći par stotina kilometara može stići iz Sremskih Karlovaca do Vranja, otvorenog uma

nemože, mi nišlie pravimo carinu na nais, pa nemoš se šetate kroz naš atar kako si oćete, nego pasoš ,pa naplata vize, pa ako smo raspoloženi, i šta vi iz skarlovci ima da šurujete sa vranjanci
sasa_simic sasa_simic 23:50 28.02.2016

Re: deja vu

pa da širimo bratstvo i jedinstvo. Kad stavite granicu mi Beograđani će nagrnemo kod vas u Nais, jer ako ne čekamo vizu i prođemo carinu ko' da nismo ni putovali. <_<
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 09:57 29.02.2016

Re: deja vu

deja vu
Nakon što sam pročitao ovaj tekst pogledao sam datum (spontana reakcija) i shvatio da me je vratio deset ili više godina unazad. Teško da se danas može govoriti o razbijanju hrvatskih ili bilo čijih tablica u Beogradu, bilo kom gradu ili selu u Srbiji, što ne znači da ovde nema šovinizma, palanačkog duha, vandalizma ili kriminala, ali on nije organizovan, niti bi danas nekome u Srbiji palo na pamet da razbija latinične table. Naravno da su Vojvodina i Istra kulturološki specifične regije jer zbog geografskog položaja nikada u istoriji nisu bile 'unutrašnjost', ali Hrvatska i Srpska 'unutrašnjost' su mi podjednako interesantne, možda i interesantnije od provincijskog baroka ili renesanse. Zato uprkos što sam se ponovo vratio na tekst ne shvatih od čega se to Vojvodina 'otima'? Ako se otima od mogućnosti da se prelazeći par stotina kilometara može stići iz Sremskih Karlovaca do Vranja, otvorenog uma uživati u kontrastu i shvatiti da je još uvek u svojoj zemlji, onda to otimanje nije samo provincijsko i palanačko, nego i iracionalno.


U tekstu tačno piše od čega se otima. Nigde ne piše, ni između redova, da se otima uživanju u kontrastima, jer i sama je Vojvodina sazdana od kontrasta, niti putovanju do Vranja. Nigde ne piše ni da je išta organizovano, osim kad jeste. Ja sam naveo primer, a na moju veliku žalost, mogu još, da krenemo od napada na hrvatske navijače posle rukometa, masovno razbijanje pekara. Od toga se otima. To joj nije bilo prirođeno, sada sve više jeste. Ako to neko ne vidi, ako ne vidi i razloge, meni je to jako tužno.
sasa_simic sasa_simic 11:51 29.02.2016

Re: deja vu

Moj prijatelj iz Hrvatske mi je ispričao da je još osamdesetih godina u Smederevskoj Palanci naručivši 'kavu' dobio odgovor da u kafani ne drže krave, a ja sam kao dete u približnom periodu doživeo da šankerica u Hrvatskoj odbije da mi posluži vodu, dakle kretena je uvek bilo i biće, štosekaže i u boljim kućama. E sad, ako bih ja u takve anegdote uvio poruku da šovinizam, provincijalizam i malograđanština nisu individualne osobine pojedinaca nego kolektivne osobine pojedinih regija ili čak država, ako bih tekstu dao bombastičan i dvosmislen naslov računajući na što veći broj komentara i žučnu diskusiju...možda bih postao dobar bloger. Na kraju, slažem se da Vojvodina poput Istre ima specifično nasleđe kulture i tolerancije koju svim silama treba negovati, bez ikakvih politizacija i poluistinitih analogija.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 01:30 06.03.2016

Re: deja vu

E sad, ako bih ja u takve anegdote uvio poruku da šovinizam, provincijalizam i malograđanština nisu individualne osobine pojedinaca nego kolektivne osobine pojedinih regija ili čak država,


Gde si ti to u mom tekstu pročitao. Ne zameri, odgovaram ti zato što je mislim da je vredno odgovora, ali koliko puta sam morao to pitanje ovde da postavim, to me plaši prosto.
mlekac mlekac 19:59 28.02.2016

Kol'ko uspevam da primetim

U poslednje tri godine, otkako sam u Sremu, ovde to funkcioniše otprilike ovako. Na lokalnom nivou - ko je sa kog kraja sela, oni s brega su sumnjivi onima oko groblja i tako dalje...
Onda ide da li su dođoši ili urođenici.
E, sve to pada u vodu ako se pojavi neko iz susednih sela - odma' se svi ujedine i ujedinjeno ga ogovaraju. Kakvi god da su "naši", naši su.
Naravno, ni taj iz drugog sela nije ništa naspram ovih iz susedne opštine! Au! Tek su ti oni sačuvaj Bože!
Mislim, ovo je, ipak, vinarski, a ne ko onaj svinjarski Srem, uz Savu.
Što se komšija s one strane Dunava tiče - oni su OK. Bogu fala, vel'ka reka, a ima i dosta šume s druge strane da se kradu drva za zimu, pa što bi se zamerali.
E, ali, oni tamo, s druge strane Save... To, brate, uobraženo, samo tako. Zavukli se u taj grad, pa misle da su svu pamet popili.
Mada, ništa to nije naspram onih preko Drine i u ostalim delovima bivše domovine. Tek su oni...
Dok se ne pomenu Nemci il' Englezi.
Koji su, opet, Jevropejci, dočim oni Amerikanci...

I tako to ide. Veselo.

P.S.
Nek izvinu Bačvani, al' bar u ovom selu, nešto niste tema. Valjda jer nemamo direktnu autobusku liniju do vas?

P.P.S.

Inače mi je ovo doseljavanje u Srem definitivno bilo nešto najbolje što sam ikad uradila. U to ime:

gedza.73 gedza.73 20:04 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

Meni ova baš lepa.

Setiću se još jedne (zabagovao mi mozak), pominje se ruža.
mlekac mlekac 20:07 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

gedza.73
Meni ova baš lepa.

Setiću se još jedne (zabagovao mi mozak), pominje se ruža.


Vala, tu pevušim poslednjih godina, kad god se iz Beograda vraćam kući. Evo, pa da se setiš te sa ružom.

A može i ova novija, Bajagina i Lošina:

gedza.73 gedza.73 20:19 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

pa da se setiš te sa ružom.

Setio sam se. Samo nigde ruže nema.

'Ej, lane moje,
lane moje, ljubim usne tvoje'
mlekac mlekac 20:26 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

gedza.73
pa da se setiš te sa ružom.

Setio sam se. Samo nigde ruže nema.

'Ej, lane moje,
lane moje, ljubim usne tvoje'

Ova?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:36 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

Kad ćete onu Šešeljevu, Ima jedan kućerak u Sremu? :)
mlekac mlekac 20:59 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

hoochie coochie man
Kad ćete onu Šešeljevu, Ima jedan kućerak u Sremu? :)

????
Kakve veze ima Šešelj sa muzikom?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:02 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

Kakve veze ima Šešelj sa muzikom?


Ma ono kad je štrajkovao glađu u Hagu, kad je bio, navodno ili stvarno, odlučio da ide do kraja, do smrti, rekao da mu na sahrani sviraju tu pesmu.
Lionsgate Lionsgate 21:04 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

Mlekac, koja opstina? Ako vec selo ne mozemo da saznamo...

A povodom "Ima jedan kucerak u Sremu", zacudio sam se ad se peva i u susednoj Slavoniji, postala izvorna starogradska
mlekac mlekac 21:05 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

Lionsgate
Mlekac, koja opstina? Ako vec selo ne mozemo da saznamo...

A povodom "Ima jedan kucerak u Sremu", zacudio sam se ad se peva i u susednoj Slavoniji, postala izvorna starogradska


Pazova, druže, a da koja bi bila?
mlekac mlekac 21:09 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

hoochie coochie man
Kakve veze ima Šešelj sa muzikom?


Ma ono kad je štrajkovao glađu u Hagu, kad je bio, navodno ili stvarno, odlučio da ide do kraja, do smrti, rekao da mu na sahrani sviraju tu pesmu.


Ajde!

Prvi put čujem tu priču.

Manj' ako nije računao na to što mu je kuća u Bataji?

On Sremac sigurno nije.

Nego, mani njega, daj da sviramo nešto lepo.

Još malo Anđelke.

zilikaka zilikaka 21:11 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

Ma ono kad je štrajkovao glađu u Hagu, kad je bio, navodno ili stvarno, odlučio da ide do kraja, do smrti, rekao da mu na sahrani sviraju tu pesmu.


I tu, uz minimalno poznavanje teksta pesme:
"Da se vratim domu svome, Sremu voljenome", dođosmo do onog da svi kad - tad postanu domaći.
Eto, ko bi reko da je Šešelju od sveg srpstva ispalo najznačajnije da je Sremac.
mlekac mlekac 21:15 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

zilikaka
Ma ono kad je štrajkovao glađu u Hagu, kad je bio, navodno ili stvarno, odlučio da ide do kraja, do smrti, rekao da mu na sahrani sviraju tu pesmu.


I tu, uz minimalno poznavanje teksta pesme:
"Da se vratim domu svome, Sremu voljenome", dođosmo do onog da svi kad - tad postanu domaći.
Eto, ko bi reko da je Šešelju od sveg srpstva ispalo najznačajnije da je Sremac.


Slušaj, ako se popnem na breg, garant ti dobacujem preko Dunava, pa ćemo da se popričamo na tu temu...
Lionsgate Lionsgate 21:15 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim


Pazova, druže, a da koja bi bila?


Komsiluk skoro. Pazovacka dunavska sela su prelepa, blizu Zemuna, ni NS nije daleko a opet mirno. Meni je zelja ako ostanem u ovoj zemlji da se tamo nekako okucim
freehand freehand 21:16 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

zilikaka
Ma ono kad je štrajkovao glađu u Hagu, kad je bio, navodno ili stvarno, odlučio da ide do kraja, do smrti, rekao da mu na sahrani sviraju tu pesmu.


I tu, uz minimalno poznavanje teksta pesme:
"Da se vratim domu svome, Sremu voljenome", dođosmo do onog da svi kad - tad postanu domaći.
Eto, ko bi reko da je Šešelju od sveg srpstva ispalo najznačajnije da je Sremac.

Vazda se u Banatu govrilo ono - "Ošli Nemci, došli Sremci".
Nego, ti vicevi o lalama... Ima onaj kad lalu mobilišu pa ga odvedu negde na prv liniju da se čeka neprijatelj, pa kopaju rovove.
Prvi dan, drugi, treći...
Ustane lala tako pa kaže - "A jelte, a šta ćemo ako mi kopamo a oni ne dođedu?"

A onda drugi dan pita - "Pa di su u očin, da im se nije štogod desilo?"
Lionsgate Lionsgate 21:22 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim


Vazda se u Banatu govrilo ono - "Ošli Nemci, došli Sremci".

Valjda su vama u Banatu dosli Licani, Cankovi i drugi. Hromi Daba (Nesa) ti cak i rodjeni sugradjanin, mogli ste biti i u istom vrticu.

mlekac mlekac 21:23 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

Lionsgate

Pazova, druže, a da koja bi bila?


Komsiluk skoro. Pazovacka dunavska sela su prelepa, blizu Zemuna, ni NS nije daleko a opet mirno. Meni je zelja ako ostanem u ovoj zemlji da se tamo nekako okucim


Preporučujem, od sveg srca!

Ja sam se, kako to već kod mene ide, ovde slučajno našla, ali, nipošto ne bih menjala. Dovoljno daleko i od Bg i od NS da imaš mir, a dovoljno blizu da možeš da "skokneš" kad ti nešto treba il' se uželiš.

Pravo da ti kažem, ko god mi je od drugara došao, posle par sati počeo da se raspituje ima li u selu kuća na prodaju...
mlekac mlekac 21:25 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

freehand
zilikaka
Ma ono kad je štrajkovao glađu u Hagu, kad je bio, navodno ili stvarno, odlučio da ide do kraja, do smrti, rekao da mu na sahrani sviraju tu pesmu.


I tu, uz minimalno poznavanje teksta pesme:
"Da se vratim domu svome, Sremu voljenome", dođosmo do onog da svi kad - tad postanu domaći.
Eto, ko bi reko da je Šešelju od sveg srpstva ispalo najznačajnije da je Sremac.

Vazda se u Banatu govrilo ono - "Ošli Nemci, došli Sremci".
Nego, ti vicevi o lalama... Ima onaj kad lalu mobilišu pa ga odvedu negde na prv liniju da se čeka neprijatelj, pa kopaju rovove.
Prvi dan, drugi, treći...
Ustane lala tako pa kaže - "A jelte, a šta ćemo ako mi kopamo a oni ne dođedu?"

A onda drugi dan pita - "Pa di su u očin, da im se nije štogod desilo?"



Vala, kolka je putarina na mostu kod Beške, neće Sremci baš da pohrle.
Manj' ako se vrnu do Zemuna, pa pređu preko Putinvog.
freehand freehand 21:31 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

Lionsgate

Vazda se u Banatu govrilo ono - "Ošli Nemci, došli Sremci".

Valjda su vama u Banatu dosli Licani, Cankovi i drugi. Nesa ti cak i rodjeni sugradjanin, mogli ste biti i u istom vrticu.


Pominjao sa ja već kako mu je tetka odavde nosila čorbice kad se ono polupao, a prepričavao sam i njegova tumačenja "Oranja Marka Kraljevića". No nebitno.
Htedoh da pitam - kakvih još Sremaca ima?
Lionsgate Lionsgate 21:31 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

Znam, meni je deda imao staru svapsku kucu u Banovcima, na bregu, vinograd malo dalje prema Zemunu. To sam i ovde spominjao, sa tog brega sam gledao preko u Banat meni kao detetu tako mistican kraj, sta ima sto mu gromova iza one sume sa druge strane Dunava... nisam ni sanjao da je tamo Free.
freehand freehand 21:34 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

nisam ni sanjao da je tamo Free.

I u toj šumi pećina stroga. Da si sanjao ne bi smeo ni da gledaš.
mlekac mlekac 21:36 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

freehand
Lionsgate

Vazda se u Banatu govrilo ono - "Ošli Nemci, došli Sremci".

Valjda su vama u Banatu dosli Licani, Cankovi i drugi. Nesa ti cak i rodjeni sugradjanin, mogli ste biti i u istom vrticu.


Pominjao sa ja već kako mu je tetka odavde nosila čorbice kad se ono polupao, a prepričavao sam i njegova tumačenja "Oranja Marka Kraljevića". No nebitno.
Htedoh da pitam - kakvih još Sremaca ima?


Kakvi se vicevi pričaju (naročito o Sremicama) ispade da je u RL ustvari, mnogo fin narod. U svakom slučaju, živopisan.
mlekac mlekac 21:37 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

Lionsgate
Znam, meni je deda imao staru svapsku kucu u Banovcima, na bregu, vinograd malo dalje prema Zemunu. To sam i ovde spominjao, sa tog brega sam gledao preko u Banat meni kao detetu tako mistican kraj, sta ima sto mu gromova iza one sume sa druge strane Dunava... nisam ni sanjao da je tamo Free.


Da sam mogla da biram - verovatno bih izabrala Banovce. Mada, ne žalim se. Dobro je meni i ovdena.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:50 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim



Manj' ako nije računao na to što mu je kuća u Bataji?

Eto, ko bi reko da je Šešelju od sveg srpstva ispalo najznačajnije da je Sremac


Ih bre što ste vi Sremci uskogrudi :)
Čoveku se sviđa pesma, ne zavičajna, nego pesma kao takva.
Evo i Slavonci je slušaju :)

Nego, mani njega, daj da sviramo nešto lepo.


Ajd.

Al ne ide da na ovom blogu pustam četničke, ljutiće se domaćin.
:)
mlekac mlekac 21:55 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

hoochie coochie man


Manj' ako nije računao na to što mu je kuća u Bataji?

Eto, ko bi reko da je Šešelju od sveg srpstva ispalo najznačajnije da je Sremac


Ih bre što ste vi Sremci uskogrudi :)
Čoveku se sviđa pesma, ne zavičajna, nego pesma kao takva.
Evo i Slavonci je slušaju :)


Pa i treba. To je lepa pesma. Al' je o SREMU!

Nego, mani njega, daj da sviramo nešto lepo.


Ajd.

Al ne ide da na ovom blogu pustam četničke, ljutiće se domaćin.
:)

Pa ti onda nemoj. Ima lepih pesama koje nisu politički obojene. Pogotovo u Vojvodini.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:14 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

Pa ti onda nemoj. Ima lepih pesama koje nisu politički obojene. Pogotovo u Vojvodini.


Ajd važi.
Jedna Vojvođanska za mesana

Pišta će se zvati Steva, Juliška, Mileva.
zilikaka zilikaka 22:23 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim


Ih bre što ste vi Sremci uskogrudi :)


Znaš šta, OVO ti nije trebalo!

Jednoj Sosi reći da je Sremica?! I obrnuto!

Jedino što može da te izvadi je da skoro sigurno ne znaš šta činiš.

...inače, kod nas postoji odomaćena izreka: "Svako ima svog Sremca"
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:25 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

Jednoj Sosi reći da je Sremica?!


I to Sosi koja voli kafanske tuče.
Ugasio sam.
Jedino što može da te izvadi je da skoro sigurno ne znaš šta činiš.


Oprosti mu Soso (ili bi bože? al isto je to) ne zna šta radi.
mlekac mlekac 22:35 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

hoochie coochie man
Jednoj Sosi reći da je Sremica?!


I to Sosi koja voli kafanske tuče.
Ugasio sam.
Jedino što može da te izvadi je da skoro sigurno ne znaš šta činiš.


Oprosti mu Soso (ili bi bože? al isto je to) ne zna šta radi.


Ma neće ona. Dobra je naša Zilka, iako je Sosa.

Usput, znaš li onaj kad su Bosanka, Crnogorka i Sremica razgovarale gdi koja čuva pare?
Bosanka u knjizi - za nju joj se muž ne 'vata, Crnogorka iza ašova, iz istih razloga, a Sremica veli "Kod mene, bogami, stoje na astalu." "Pa šta radih kad ti ih uzme?" "E, ajd' da ga vidim da se usudi!"
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:13 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

Usput, znaš li onaj


Znam ga, i drag mi je :)

Nego, jel tačno ono da Sremice moraju da nose baš visoke štikle da ne bi gazile sebi po jeziku?
mlekac mlekac 23:20 28.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

hoochie coochie man
Usput, znaš li onaj


Znam ga, i drag mi je :)

Nego, jel tačno ono da Sremice moraju da nose baš visoke štikle da ne bi gazile sebi po jeziku?




Ne znam, al' znam da vele ovde upućeni (muškog roda) da tumori mogu biti i dobroćudni, al' Sremice...
mesan mesan 00:39 29.02.2016

Re: Kol'ko uspevam da primetim

hoochie coochie man
Pa ti onda nemoj. Ima lepih pesama koje nisu politički obojene. Pogotovo u Vojvodini.


Ajd važi.
Jedna Vojvođanska za mesana

Pišta će se zvati Steva, Juliška, Mileva.


Hvala HCM
anonymous anonymous 21:34 28.02.2016

Свако има право ....

.....

Hanibal jeste ‘'ante portas'', i mnogi su oni koji bi Vojvodinu ukinuli. U svakom pogledu, kulturno, civilizacijski, administrativno. Uskoro ćemo svakako znati, da li je otpor dovoljno snažan, što bi Isidora Sekulić rekla ‘'...tako veliki da se mogne odlučno osetiti ima li još, i koliko, živi Vojvodine u Vojvodini, ili smo njiva koju treba preorati i pustiti da spava. ‘'


...само ми објасни пријатељу .....

......ко су ти који би да укину .....

....и шта ....да укину...

Сутра ће од свих нас да праве .....мајмуне....( генетски )
.... а теби смета ...једна граница мање.....

...какав поглед на свет...



...а текст .... ??????





aleksandarkarisik aleksandarkarisik 21:44 28.02.2016

Re: Свако има право ....

...само ми објасни пријатељу .....

......ко су ти који би да укину .....

....и шта ....да укину...

Сутра ће од свих нас да праве .....мајмуне....( генетски )
.... а теби смета ...једна граница мање.....

...какав поглед на свет...



...а текст .... ??????


Pitaš se kakav tekst, spominješ granice, dakle, ne umeš ni da pročitaš ali vidiš ono što ne piše.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:46 28.02.2016

Re: Свако има право ....

Pitaš se kakav tekst, spominješ granice, dakle, ne umeš ni da pročitaš ali vidiš ono što ne piše.

ma jok, malo se nagruvao dečko pa mu pozlilio.
anonymous anonymous 21:51 28.02.2016

Re: Свако има право ....


aleksandarkarisik
21:44 28.02.2016 / *novo
Re: Свако има право ....


Pitaš se kakav tekst, spominješ granice, dakle, ne umeš ni da pročitaš ali vidiš ono što ne piše.

...мало сам мање глуп ...него што мислиш ...

Одговори ми на питања...па ћеш видети да имаш границе .... у својој глави...

још једном текст

i mnogi su oni koji bi Vojvodinu ukinuli. U svakom pogledu, kulturno, civilizacijski, administrativno.



....ти ту не видиш границе ...????
anonymous anonymous 21:52 28.02.2016

Re: Свако има право ....

BebaOdLonchara
Pitaš se kakav tekst, spominješ granice, dakle, ne umeš ni da pročitaš ali vidiš ono što ne piše.

ma jok, malo se nagruvao dečko pa mu pozlilio.



....јавља ти се ....


deset_slukom deset_slukom 22:24 28.02.2016

Re: Свако има право ....

anonymous

i mnogi su oni koji bi Vojvodinu ukinuli. U svakom pogledu, kulturno, civilizacijski, administrativno.



....ти ту не видиш границе ...????


Zar nisu i opštine međusobno razdeljene administrativbim granicama?

Ako neka teritorija ima i zrno bilo kakve autonomije i jurisdikcije nad bilo čim, zar nije potrebno znati dokle se to prostire?

Mislim ono - može se granica urediti i nešto mekše nego između dve Koreje.
anonymous anonymous 22:47 28.02.2016

Великане ....треба цитирати .....

...па и кад је то и .....Љубитељ Бога....

"Ali, zar se tim otvorenim negiranjem međunarodnih obaveza ne rizikuje štošta u međunarodnom položaju Srbije, uključujući i novo nedogledno prolongiranje otvaranja prvih pregovaračkih poglavlja sa Evropskom unijom? Naravno da je tako, ali ako ozbiljno verujete da je baš to stvarno prioritet vlasti, onda biste, bojim se, mogli olako poverovati i u mnogo drugih veoma čudnovatih stvari."

У моменту када је међународно право одавно заборављен појам, када у међународној заједници сила и моћ представљају алфу и омегу , када од УН нема више ни нација , а нити било каквог уједињења , када се људи убијају без суђења , и држе у затворима без оптужнице годинама, Он љубитељ,Бога,права и правде, човек без корена ( по сопственом разумевању свог сопства ) .....пита се ..... где је укочио трансфер......

...а не пита се ... има ли свако људско биће право на фер и правично суђење, .... у разумном року.....

...па макар то био и сам .....Бин Ладен ...лично ...


Ф а р с а
anonymous anonymous 23:14 28.02.2016

Нисам ни знао .....

....да сам се у годинама које сам посветио борби против Милошевића ....

....и након тога у противљењу сваком злу, корупцији ... .....примитивизму....једноумљу....угрожавању права ...
....идентитета........колонизацији ( егзо и ендо ) .....

......борио у ствари против.....отимања Шумадије .....

escherichije_colic escherichije_colic 07:26 29.02.2016

osnovna razlika između Istre i Vojvodine?

Kada bi kojim slučajem hiljade hrvatskih turista svake godine hrlilo preko Dunava u Vojvodinu da ostave stotine hiljada evra, verujem da bi se atitud šifting dogodio brže nego što bi i najveći optimisti ovde mogli da pretpostave. Čak su se i rigidni crnogorski gorštaci naučili finesama turizma, pa tako dole preko leta slušaš kako svi mrze Mila i štogod vole Srbiju.

Lepa je Istra, doduše samo jednom sam bio, ali iskustvo je bilo u svakom smislu pozitivno. Ipak, dovoljna je jedna sitna neprijatnost- kao što se dogodilo tim gospođama na brodu- pa da ti celo letovanje ode u peršun, a s njim moguće i sva buduća. Mislite da je gospođama veći utisak bilo "tiho neodobravanje putnika" ili neprijatnost kojoj su bile izložene? Kaže zaključak anegdote "mlada seljanka* je ostatak puta provela zureći u vodu i crveneći ušima" a ne piše kako su se ponašale gospođe, da li su i one tako slobodno čavrljale na "beogradskom" ili su se ipak malo ućutale? E jebiga, o tome se radi. Mogli bismo se još zapitati da li čoveka više ugrožava izlaganje javnom poniženju ili takav neki džiberluk kao što je sečenje guma, ali ispalo bi da relativizujem postupak mladih (ili ne?) huligana, a to ne bih želeo ni u kom slučaju.

S druge strane, svako malo slušam priče ljudi koji najopuštenije idu u Kvarner ili na Dubrovačku rivijeru, navodno bez ikakvih incidenata i neprijatnosti. To su uglavnom stari turisti i predratni vlasnici nekretnina po hrvatskoj obali, pa oni uglavnom slušaju priče kako "ma nemamo mi ništa protiv vas, pravih Srba i Beograđana, al ovi lokalni su odvratni i njima moramo crtati svastike i Ustike po plažama" ... Ili pak ovo- ako si i ti poreklom lokalni, onda ti pričaju "ma nemamo mi ništa protiv vas, pravih lokalaca, nego protiv ovih odvratnih srbijanaca što nam prljaju primorje". Na kraju uglavnom domaćini i gosti naprave koncenzus kako mrze Bosance i Crnogorce- a nije im jasno da je to sve zapravo zbog Hercegovaca.


* nema veze sa zemljoradnjom
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 10:14 29.02.2016

Re: osnovna razlika između Istre i Vojvodine?

Kada bi kojim slučajem hiljade hrvatskih turista svake godine hrlilo preko Dunava u Vojvodinu da ostave stotine hiljada evra, verujem da bi se atitud šifting dogodio brže nego što bi i najveći optimisti ovde mogli da pretpostave. Čak su se i rigidni crnogorski gorštaci naučili finesama turizma, pa tako dole preko leta slušaš kako svi mrze Mila i štogod vole Srbiju.


Jesu, za razliku od stanovnika recimo srednjeg Jadrana, Makarska rivijera, tu se mogu očekivati neprijatnosti, mada koliko znam, odmah su sankcionisane od strane policije. Ali, recimo, Korčula sa jedne strane ili Istra sa druge, gostoprimstvo ipak malo prevazilazi profesionalan odnos. Moguće da je u pitanju i ta partizanska tradicija i Istre i Korčule. Ali, ponavljam, gostoprimstvo tu prelazi granice profesionalnog, kao na primer što postoji razlika između ostatka Grčke i Krfa po odnosu prema turistima iz Srbije. To je zasluga naravno, naših predaka. Želja mi je pusta da naskomrčim neke pare da snimim dokumentarac o boravku Srpske vojske na Krfu, jako, jako zanimljiva i poučna priča.

Lepa je Istra, doduše samo jednom sam bio, ali iskustvo je bilo u svakom smislu pozitivno. Ipak, dovoljna je jedna sitna neprijatnost- kao što se dogodilo tim gospođama na brodu- pa da ti celo letovanje ode u peršun, a s njim moguće i sva buduća. Mislite da je gospođama veći utisak bilo "tiho neodobravanje putnika" ili neprijatnost kojoj su bile izložene? Kaže zaključak anegdote "mlada seljanka* je ostatak puta provela zureći u vodu i crveneći ušima" a ne piše kako su se ponašale gospođe, da li su i one tako slobodno čavrljale na "beogradskom" ili su se ipak malo ućutale? E jebiga, o tome se radi. Mogli bismo se još zapitati da li čoveka više ugrožava izlaganje javnom poniženju ili takav neki džiberluk kao što je sečenje guma, ali ispalo bi da relativizujem postupak mladih (ili ne?) huligana, a to ne bih želeo ni u kom slučaju.


U pravu si da sitnica može da pokvari. Gospođe su u ovom slučaju nastavile posle kratke pauze, najverovatnije zato što tu dolaze kanda godinama, možda imaju i stanove tu pa su svoje na svome, da je pre ova nesretna cura tu uljez a ne one.

E sad, još oko sitnice, ne mogu ja da garantujem nikome da mu se neće desiti neprijatnost tamo, ali mogu da garantujem da je verovatnoća da se nešto deswi višestruko manja od mogoćnusti da se neprijatnost desi novosađaninu u Novom Sadu ili beograđaninu u Beogradu. Sad, da li je povod nacionalna pripadnost ili si se samo našao na putu nekoj budali, razlika je mala.
Lionsgate Lionsgate 12:15 29.02.2016

Re: osnovna razlika između Istre i Vojvodine?

E sad, još oko sitnice, ne mogu ja da garantujem nikome da mu se neće desiti neprijatnost tamo, ali mogu da garantujem da je verovatnoća da se nešto deswi višestruko manja od mogoćnusti da se neprijatnost desi novosađaninu u Novom Sadu ili beograđaninu u Beogradu. Sad, da li je povod nacionalna pripadnost ili si se samo našao na putu nekoj budali, razlika je mala.


Pa razlika nije mala, naprotiv, ako ti se neko nazuljao srpske majke na Telepu ili u Kanjizi a pri tom se zove isto kao Bic Bozji onda ces da zakljucis da te ti tvoji tolerantni sugradjani iz pitome Vojvodine ne vole zato sto se zoves Milos i zato sto slavis Bozic u razlicit dan od njih. Ako ti je to neko uradio na Klisi, kazaces da je to primitivni dodjos iz Bosne. Vredi i obrnuto.

Kad ti negde u Hrvatskoj dok vozis automobil srpskih tablica kroz prozor iz susednog automobila hrvatskih tablica pokazu srednji prst nemas nikakve sumnje, znas da to nije samo obicna budala.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 18:13 29.02.2016

Re: osnovna razlika između Istre i Vojvodine?

Pa razlika nije mala, naprotiv, ako ti se neko nazuljao srpske majke na Telepu ili u Kanjizi a pri tom se zove isto kao Bic Bozji onda ces da zakljucis da te ti tvoji tolerantni sugradjani iz pitome Vojvodine ne vole zato sto se zoves Milos i zato sto slavis Bozic u razlicit dan od njih. Ako ti je to neko uradio na Klisi, kazaces da je to primitivni dodjos iz Bosne. Vredi i obrnuto.

Kad ti negde u Hrvatskoj dok vozis automobil srpskih tablica kroz prozor iz susednog automobila hrvatskih tablica pokazu srednji prst nemas nikakve sumnje, znas da to nije samo obicna budala.


Izvini, baš si promašio temu.
svarog svarog 11:47 29.02.2016

Tema

Šta je tema ovde?
Ako si hteo da istakneš nebezbednost u Novom Sadu zašto si izabrao nacionalističke ispade?
A Novi Sad zasita ima problem sa kriminalom i maloletničkom delikvencijom poslednjih godina. Ali Novi Sad, a ne Vojvodina. I taj kriminal malo ima veze sa nacionalizmom ili ksenofobijom, a još manje sa Istrom.
I da, Novi Sad hoće da bude Beograd umesto Beograda samo u Vojvodini, gomila "zaslužnih" hoće rente i sinekure (pa nisu oni ništa gori od ovih u BG) i po mom mišljenju to je sve što stoji iza tih zahteva za autonomijom (mada je Vojvodina već autonomna pokrajina pa mi tim pre sve ovo nije jasno osim ako mariopan nije u pravu kada kaže da to ima neke veze sa izborima sa čim sam sklon da se složim).

aleksandarkarisik aleksandarkarisik 18:12 29.02.2016

Re: Tema

Šta je tema ovde?
Ako si hteo da istakneš nebezbednost u Novom Sadu zašto si izabrao nacionalističke ispade?
A Novi Sad zasita ima problem sa kriminalom i maloletničkom delikvencijom poslednjih godina. Ali Novi Sad, a ne Vojvodina. I taj kriminal malo ima veze sa nacionalizmom ili ksenofobijom, a još manje sa Istrom.


Tema je uređena, tolerantna, mirna Vojvodina, koja je to sve manje i da, zbog toga ima sve manje veze sa Istrom. Jako si Koštunica po pitanju kriminala u skoro celoj Vojvodini, nije samo Novi Sad. Nacionalistički ispadi su najgori oblik kriminala i propadanja ovde.

I da, Novi Sad hoće da bude Beograd umesto Beograda samo u Vojvodini, gomila "zaslužnih" hoće rente i sinekure (pa nisu oni ništa gori od ovih u BG) i po mom mišljenju to je sve što stoji iza tih zahteva za autonomijom (mada je Vojvodina već autonomna pokrajina pa mi tim pre sve ovo nije jasno osim ako mariopan nije u pravu kada kaže da to ima neke veze sa izborima sa čim sam sklon da se složim).


Kako to misliš autonomna, osim što se tako zove? Autonomna što joj se duguje 2mlrd. po ustavu koji nije ni prošao u Vojvodini? Znaš li šta znači autonomija uopšte? Što se tiče sticanja svega u "centrali" i šta se kako i gde sliva, samo malo analiziraj priču oko poplava, evo da ti dam "hint", ilustrativno je. Slaži se slobodno sa kim hoćeš, izbori jesu povod ovog bloga ali ni za čiji račun. Osim za račun nas koji ovde živimo. Ne agitujem ni za koga.
stopalo stopalo 18:26 29.02.2016

Re: Tema

samo malo analiziraj priču oko poplava


ako bi bio ljubazan da ti malo izanaliziras pricu oko poplava?

ja sam ti vec gore napisao da je srbija (cela) umesto modernog upravljanja slivom reka unazadila svoje resenje administrativnim upravljanjem i podelom nadleznosti srbija voda i vojvodina voda

zbog cega?

ko naspise smisleno objasnjenje dobice gajbu piva!!!

anonymous anonymous 21:59 29.02.2016

Re: Tema

aleksandarkarisik
Šta je tema ovde?
Ako si hteo da istakneš nebezbednost u Novom Sadu zašto si izabrao nacionalističke ispade?
A Novi Sad zasita ima problem sa kriminalom i maloletničkom delikvencijom poslednjih godina. Ali Novi Sad, a ne Vojvodina. I taj kriminal malo ima veze sa nacionalizmom ili ksenofobijom, a još manje sa Istrom.


Tema je uređena, tolerantna, mirna Vojvodina, koja je to sve manje i da, zbog toga ima sve manje veze sa Istrom. Jako si Koštunica po pitanju kriminala u skoro celoj Vojvodini, nije samo Novi Sad. Nacionalistički ispadi su najgori oblik kriminala i propadanja ovde.

I da, Novi Sad hoće da bude Beograd umesto Beograda samo u Vojvodini, gomila "zaslužnih" hoće rente i sinekure (pa nisu oni ništa gori od ovih u BG) i po mom mišljenju to je sve što stoji iza tih zahteva za autonomijom (mada je Vojvodina već autonomna pokrajina pa mi tim pre sve ovo nije jasno osim ako mariopan nije u pravu kada kaže da to ima neke veze sa izborima sa čim sam sklon da se složim).


Kako to misliš autonomna, osim što se tako zove? Autonomna što joj se duguje 2mlrd. po ustavu koji nije ni prošao u Vojvodini? Znaš li šta znači autonomija uopšte? Što se tiče sticanja svega u "centrali" i šta se kako i gde sliva, samo malo analiziraj priču oko poplava, evo da ti dam "hint", ilustrativno je. Slaži se slobodno sa kim hoćeš, izbori jesu povod ovog bloga ali ni za čiji račun. Osim za račun nas koji ovde živimo. Ne agitujem ni za koga.



....да ли ти то мени спочитаваше да умишљам ....неке границе - којих у тексту наводно .....нема.???




anonymous anonymous 22:14 29.02.2016

Re: Tema


aleksandarkarisik
18:12 29.02.2016
Re: Tema

Znaš li šta znači autonomija uopšte

....аутогестион ....

...волео бих да чујем колико ти знаш о теорији и пракси анархизма....????

Autonomna što joj se duguje 2mlrd. po ustavu koji nije ni prošao u Vojvodini?


....2.000.000.000 ,00.... са девет нула. Паре су значи у питању ......

....свиђа ми се .....како размишљаш.....

.....са колико 00000 је број , којим се означава сума за коју су те осиромашили УСА

и савезници ,.....ојадили ..... !!!!

...а ти ....ни да бекнеш .....

.....крив ти Београд .... и .....Србија ......

....сваки засеок у тој твојој Војводини ....би исто тако могао да испостави рачун....Новом Саду ....позивајући се на аутономију....

...не знам како би се онда осећао, али би сигурно мање угодно живео....


svarog svarog 23:18 29.02.2016

Re: Tema

Tema je uređena, tolerantna, mirna Vojvodina, koja je to sve manje


Sad je Vojvodina malo manje uređena i tolerantna, posebno po nacionalnoj osnovi, nego kad?

Moram da te obavestim da su građanski ratovi na ovim prostorima završili pre 20 godina. Bilo bi dobro da ih ostavimo tamo gde pripadaju, u istoriji

Autonomna što joj se duguje 2mlrd. po ustavu koji nije ni prošao u Vojvodini? Znaš li šta znači autonomija uopšte?


aleksandarkarisik aleksandarkarisik 01:10 01.03.2016

Re: Tema

ko naspise smisleno objasnjenje dobice gajbu piva!!!

Imaš tamo, Becs pijem.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 01:15 06.03.2016

Re: Tema

Sad je Vojvodina malo manje uređena i tolerantna, posebno po nacionalnoj osnovi, nego kad?


Nego pre 1988. Mislim, samo se praviš ili?
I šta znači smajli na nepoštovanje ustava od strane vlade Srbje?
alselone alselone 13:16 29.02.2016

Rucak

Trol, al' ima veze sa Vojvodinom i sa supama kao omiljenom jelu ovde.

Izadjem na rucak danas, sednem u jedan od gomiletine restorancica i kafica oko fakulteta. Prvi put sam seo bas u taj i diskretno zagledam ko sta jede dok prolazim pored stolova. Svi jedu supu ili corbu! Svi! Jos dok sam cekao jelo uslo je par ljudi koji su takodje uzeli corbu.

I onda se setim onog vizionarskog bloga Filipa M. i kako smo ga ismejali. A bacio je bisernice pred svinje. Mi smo svinje.
gedza.73 gedza.73 13:59 29.02.2016

Re: Rucak

sa supama kao omiljenom jelu ovde.

Izadjem na rucak danas

Supu jedem na kraju ručka. Ako sam još gladan

Kad se frljamo sa recepisima (prilog Filipovoj džorbadžinici)



ja to spremam ovako

-puno povrća (luk, šargarepa, raznobojne paprike, krompir, grašak...ko šta voli)
-junetina (malo krto, malo masno)
-dosta celera (ali onaj nadzemni deo, zeleniš, vidi se deo na slici u činiji minestrona)

Dosta bujona (juneći, vegetatijanski)
Sve to dobro ukuvati (može ekspres lonac).

Sitno seckana ljuta papričica po želji.
angie01 angie01 14:30 29.02.2016

Re: Rucak

ja to spremam ovako


super ti ovo deluje- mirise dovde!
inocha inocha 14:55 29.02.2016

Re: Rucak

Ala se vi ovde gađate s receptima...

U našem srpskom jeziku postoje dva termina za dve različite stvari, supa i čorba, pa bi ovo pre bila čorba a ne supa,
a originalni naziv The River Cafe's winter minestrone
eto i recepta u paketu...

Supa je nešto drugo, kuva se dugo i polako, procedi pa se u nju zakuva testenina, kad već pričate o Vojvodini trebalo bi da toliko znate o tradicionalnim i domaćim jelima...

I da, vrlo su retki restorani koji služe supu, žutu kao dukat, jer je za nju potreban neki "divlji" petlić i obično domaće povrće, peršun luk i šargarepa..verovatno su ti u restoranima konzumirali pre neku teleću čorbicu koje su najčešće na meniju naših restorana..
emsiemsi emsiemsi 14:58 29.02.2016

Re: Rucak

alselone
Trol, al' ima veze sa Vojvodinom i sa supama kao omiljenom jelu ovde.

Izadjem na rucak danas, sednem u jedan od gomiletine restorancica i kafica oko fakulteta. Prvi put sam seo bas u taj i diskretno zagledam ko sta jede dok prolazim pored stolova. Svi jedu supu ili corbu! Svi! Jos dok sam cekao jelo uslo je par ljudi koji su takodje uzeli corbu.

I onda se setim onog vizionarskog bloga Filipa M. i kako smo ga ismejali. A bacio je bisernice pred svinje. Mi smo svinje.

Ја не верујем да си ти свиња - чак сам и убеђен у то.
Успут --- ја обожавам супе и чорбе (а нисам свиња - додуше, неки баш и нису убеђени у то).
Успут 2 --- рече Геџа испод, па тако и ја имам једног другара, али он не само што једе на крају ручка супу, он је једе и на почетку ... дакле, супом отвори и затвори сесију.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana