Astronomija

sta trazim da mi se obeca za izbore

antioksidant RSS / 04.03.2016. u 13:13

· celodnevna skolska nastava (jednosmenska) sa minimalno dva obroka


(za sad je o tome pricao predsednik nacionalnog prosvetnog saveta, inace u dverima. slicnosti se stvarno pokazuju na cudnim mestima). korist koju ocekujem inace je da deca imaju gde da budu tokom dana, da im se obezbedi prostor i vreme i za druzenej i za vannastavne aktivnosti tipa sporta, umetnosti, blejanja i slicnog.roditelji bi pak mogli da rade uz bar malo osecaja da drzava necemu sluzi.


· manja odeljenja sa dovoljnim brojem asistenata u nastavi


ovo je vezano za kvalitet nastave. proces ucenja u kojem je s jedne strane jedan nastavnik, preumoran i premalo placen a s druge strane otvoreni skup dece ima svoju logiku u smanjenju troskova na obrazovanje po kriterijumu svetske banke, ali slozicemos e da svetska banka i nema bas previse uspeha u resavanju konkretnih problema pa da ih zaboravimo za trenutak. drugorazredni internacionalni sluzbenici koji crtaju sme upravljanja trecerazrednim nacionalnim sluzbenicima nisu resenje. naprotiv.


· sredjene infrastrukturne uslove


pricamo o toaletima u 21. veku. o grejanju. o sistemu odvozenja i dovozenja dece koja ne bi trebalo vukove da srecu na svojoj desetokilometarskoj setnji do skole.


· kvalitetnija nastavna sredstva (tablete umesto udzbenika)


kosta kao jedan komplet udzbenika. ne sece se drvece, nije tesko 15 kilograma kada se stavi u ranac, vecini dece koja sada ide u skolu i onako ce sluziti za sve. ubacite ga u obrazovni sistem.


· vise nacionalnih testiranja (na kraju svakog razreda)


uvedite jedisntveni kriterijum da bi deca mogla medjusobno da se izmere. odeljenje sa 30 vukovaca mozda i moze postojati ali hajde onda da ih ne merimo na lokalnom nivou. testovibi svakako trebalo da budu primenastecenog znanja u necem realnom. ima i bubanje latinskih naziva svoju svrhu ali ne svima i ne uvek.



u sustini bih se zadovoljio da neko proracuna koliko bi sve ovo kostalo i koliko bi vremena trebalo da se bar priblizi necem zeljenom.



Komentari (156)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 22:57 04.03.2016

dobri predlozi

Slazem se - i da dodam:
- Infrastrukturni uslovi: savremeni i savrsheno odrzavani mokri chvor i kuhinje su mozda NAJVAZNIJI faktor u tome kako deca vide skolu i sebe u njoj.

- kompetentan i podmladjen nastavni kadar

- povecana bezbednost

ovo su relativno male ali veoma znachajne investicije - a mnogo toga bi bilo moguce popraviti participacijom volontera (penzionisanih uchitelja, radnika sigurnosti i policije...) i implementacijom programa "internship" (varijanta "pripravnika" za studente.
Jukie Jukie 03:17 05.03.2016

Re: dobri predlozi

kompetentan i podmladjen nastavni kadar

I nastavnici u startu moraju da budu veliki debelokošci ili predatori a ne male zeke koje će deca žive da pojedu

emsiemsi emsiemsi 07:12 05.03.2016

Re: dobri predlozi

cane.srbljanovic
Slazem se - i da dodam:
- Infrastrukturni uslovi: savremeni i savrsheno odrzavani mokri chvor i kuhinje su mozda NAJVAZNIJI faktor u tome kako deca vide skolu i sebe u njoj.

- kompetentan i podmladjen nastavni kadar

- povecana bezbednost

ovo su relativno male ali veoma znachajne investicije - a mnogo toga bi bilo moguce popraviti participacijom volontera (penzionisanih uchitelja, radnika sigurnosti i policije...) i implementacijom programa "internship" (varijanta "pripravnika" za studente.

Наравно !
lady_d lady_d 09:46 05.03.2016

Re: dobri predlozi

Opet deca kriva! A kad cemo svi lepo da priznamo da su deca nase ogledalo?! Evo jednog primera. U razred moje kcerke (16 ucenika, IT na nivou, mokri cvorovi i kojesta sta se ovde napisalo) ide decak (malac ima sad 10 godina). Klinac iz razreda u razred prolazi oznacen kao problematican, maltretira i decu i nastavni kadar (kad god sam pokusala da komuniciram sa klincem shvatila sam da je izuzetno tuzno i neshvaceno dete). U septembru razred preuzima mladi ucitelj (izmedju redova citam da je verovatno imao u zivotu slicne probleme) koji u malcu prepoznaje malog pametnjakovica koji prosto vapi za pomoc. Okrenuo se roditeljima, potrazio pomoc sociologa, pedagoga, ulozio svoje vreme izmedju casova, pogurao celi razred da se drugu nadju u nevolji (a mali ima izuzetno bogate roditelje koji se godinama po sudovima kolju kome ce se mali prikloniti). 4 meseca kasnije, dete se promenilo za 180 stepeni, deca oko njega shvatila da ako zelis da se promenis i radis na sebi, to je moguce. A mladi ucitelj je obezbedio sebi posebno mesto u zivotu i srcu ovog decaka. Tako da...sva su deca divna i dobra, mi smo ti koji treba da im pomognemo. Znam da ce odmah da se pomene plata (u skoli koju ova deca pohadjaju, plate su na nivou prosecne plate drzave u kojoj rade, znaci nemaju plate IT strucnjaka).
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 01:34 06.03.2016

Re: dobri predlozi

Opet deca kriva!


...

U razred moje kcerke (16 ucenika, IT na nivou, mokri cvorovi i kojesta sta se ovde napisalo)


Ne znam ko je rekao da su "deca kriva"!? Prilichno je jasno "ko je kriv" (hint: deca nisu).

Drugo - mozda u Beogradu (i par drugih "centara" ima poneki slichan primer (ako se ukljuche i privatne shkole, ali to su i tamo samo izuzetci (koji potvrdjuju pravilo).

Mislio sam da su ovo opshte poznate stvari, o kojima nije potrebno raspravljati - ali, naravno, opet nisam u pravu.
lady_d lady_d 09:12 05.03.2016

par pitanja za ljude iz prosvete

Ovo sto cu napisati je generalno problem u zapadnom svetu, a ne samo kod nas:
1. da li je iko propratio trend da nam mladi ljudi (studenti zavrsnih godina fakulteta) u celom zapadnom svetu ne zna da pise (ne zna gramatiku, ne zna da se smisleno izrazi, neki bogami ne znaju ni sva slova) a da je logika razmisljanja prosto unistena?
2. koliko od vas iz struke zna da klinac od 18 godina je nesposoban da ikakvu korisnu informaciju nadje na internetu?
3. kako je internet i kompjuteri uticao na necitanje knjiga?

4. Meni vrlo interesantan pojam, tamo pre rata kad smo mi dinosaurusi isli u skolu, u razredima je bilo preko 30toro dece, ne pamtim ucitelje i uciteljice obucene kao za paradu kica (ovo daje primer deci! a trend je kazem svuda prisutan, u skoli ucuteljica u helankama?!), imali smo po dve knjige ako se secam iz matematike i srpskog, jednu iz poznavanja prirode i drustva, bilo moguce decu nauciti kojesta sto danasnja deca nemaju pojma? Ne verujem da smo 8otih bili bogatije drustvo materijalno ali je postojao trend napretka i potrebe za napretkom. Kako drustvo i skola i svaki pojedinac u njoj ima plan da to nesto promeni? (bez kukanja o velicini plate, da bi plate bile vece u skolstvu drustvo mora da se unapredi, a bez znanja...to je nemoguce. Kao sto vidimo od zemlje koja je pravila, dizajnirala iproizvodila komplikovane uredjaje postali smo zemlja gde se sklapaju neki nizerazredni rezervni delovi)

5. I na kraju kad cemo poceti da propagiramo prava dece na pravo da uce i budu svoji?! Sad svako dete se vodi u skolu do kraja gimnazije!Od malo vece kisice duse mamine ce se rastopiti, vecina ne ume za loptom da potci. Ne znam zasto i ko, ali nam decu sistematski unistavaju. Da li je iko iolse svestan da ta deca treba jednog dana da nas zamene u svim sverama zivota?

6. Na karju godisnja testiranja, da budem iskrena ne vidim smisao. U razredu moje devojcice (ima 9 godina) uvedeno je naprasno testiranje, ono nece imati uticaj na ocene, ali ima smisao za skolu koja zeli da se penje kvalitetom po nekoj lestvici. Pritisak na decu je takav da se zasuntavise nacisto. Razumem testiranje kao povretnu informaciju sta je dete naucilo a sta nije, kao pomoc roditeljima i nastavnom kadru gde da se detetu pruzi pomoc, ali pritisak...sto se mene licno tice, ocene bi mogle slobodno da se ukinu, jer samo znanje ima vrednost, a njega ili imate ili nemate. A o njemu, znanju, niko ne vodi vise racuna.

Nedavno mi je jedan stariji kolega iz USA rekao zanimljivu informaciju, tamosnji univerziteti imaju od ljudi na najvisim pozicijama ljude iz svih krajeva a ponajmanje iz USA. To je njima bio signal za preispitivanje svih nivoa skolstva i koliko mi on rece nekih promena pre svega na nivou osnovnog drzavnog skolskog sistema.
angie01 angie01 11:02 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

prvo da ti kazem o pomoci za infrastrukturu, koju si pomenilu negde gore,...Evropska investiciona banka je dav puta donirlal prilcan iznos za sredjivanje skola u Srbiji- prvi put na blanko, pa kada su videli da nema povratnog izvestaja a ni komkretnog rezultata, oni su trazili da se preda projekat- angazovana je konsalting kuca- kako bi im se dao na uvid spisak prioritizacije svih skola- znaci, sve skole, sta tacno kojoj treba, koliko to kosta po proracunu i poredjano po prioritetima,...i naravno da je ministarstvo to odbilo da na radi na taj nacin-tada bio ministar obradovic,...pare su opet uplacene i pojela maca- sem nekih zabasurivanja, kao sto se to vec radi u tim situacijama.

elem, u mom komsiluku u centru BGD-a, srednja skola nema ni jedan teren, nema salu za fizicko- tu gde deca fizicko rade- prokisnjava, nemaju ni jedan atelje niti opremljeni kabinet za struke koje se ovde obucavaju,....


ono pod 1. ti nije bas tacno, narocito tako generalizovano i uopsteno- ti na zapadu imas neverovatno dobre i skole i fakultete- tamo je glavni odraz necijeg obrazovanja- kako si napisao esej,...da ne tupim dalje, a imas i razne kvazi i onlajn verizje skolovanja- i veoma se dobro zna, prepoznaje sta je sta,....sto se mene tice, kakve veze ima da l neko prepoznaje dal je nesto past tens ili kontinijus- ako se pravilono i lepo, bogato i konstruktivno izrazava,

to fali i kod nas- ono ubijanje gramatikom, a deca se sporazumevaju, sa, ispostuj me, hebote, ma vazi, ideeemooo, extra,brate, Aa...bolje da se uce lepoti izrazavanja.

cudi me i dalje tvoja konstatacija da deca ne umeju da nadju korisnu informaciju na kompu- kada sam okruzena upravo suprotnim slucajevima,...prvi put cujem to sto kazes,

...a da li se bolje snalaze da nadju tu info negde drugde u enciklopediji, i sl?


5. I na kraju kad cemo poceti da propagiramo prava dece na pravo da uce i budu svoji?




pa tako sto se konacno odgovorni dogovore sta u kom uzrastu deca treba da nauce, da za to odrede najbolje strategije i prate rezultate- kao i svuda gde je obrazovanje uspesno-po rezultatima.

6. Na karju godisnja testiranja, da budem iskrena ne vidim smisao.




to sluzi skoli i obrazovnom sistemu da administrativno pokriju kako su uspesni, a ti rezultati na zavrsnim testovima su rezultat ucenja na privatnim placenim casovima u periodu histerije i pritiska u drugom polugodisti zavrsne godine.
little_radojica little_radojica 13:16 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

5. I na kraju kad cemo poceti da propagiramo prava dece na pravo da uce i budu svoji?! Sad svako dete se vodi u skolu do kraja gimnazije!Od malo vece kisice duse mamine ce se rastopiti, vecina ne ume za loptom da potci. Ne znam zasto i ko, ali nam decu sistematski unistavaju. Da li je iko iolse svestan da ta deca treba jednog dana da nas zamene u svim sverama zivota?

6. Na karju godisnja testiranja, da budem iskrena ne vidim smisao. U razredu moje devojcice (ima 9 godina) uvedeno je naprasno testiranje, ono nece imati uticaj na ocene, ali ima smisao za skolu koja zeli da se penje kvalitetom po nekoj lestvici. Pritisak na decu je takav da se zasuntavise nacisto. Razumem testiranje kao povretnu informaciju sta je dete naucilo a sta nije, kao pomoc roditeljima i nastavnom kadru gde da se detetu pruzi pomoc, ali pritisak...sto se mene licno tice, ocene bi mogle slobodno da se ukinu, jer samo znanje ima vrednost, a njega ili imate ili nemate. A o njemu, znanju, niko ne vodi vise racuna.

Слажем се с овим под 5. у потпуности. У Јапану је строго забрањено да се деца воде у школу. Деца која живе близу се окупе ујутру и ови старији воде ове млађе. Имају шлемиће на главама, жуте мараме, торбекање на леђима, термоси висе са торби и више изгледају као војници под пуном ратном опремом него ученици, али им наравно ништа не фали. Родитељи могу да се организују на савету родитеља да обезбеђују неку раскрсницу у време када се деца враћају или иду у школу, па онда маме или старци машу оним заставицама и брину да се улица безбедно пређе. Притом, нема теткица да чисте школу, деца сама чисте своју учионицу и ходник. Плаћени радници раде теже ствари, као што је прање прозора и тоалета. Притом 2 - ручак разносе редари, једе се у учионици заједно са учитељем/наставником (негде постоје и трпезарије), а прљаво посуђе такође редари односе на прање. Све грицкалице најстрожије забрањене.
Ово наравно просечном забринутом родитељу на Западу звучи страшно и орвеловски, али једном кад крочи у јапанску школу и види како се деца тамо играју и како су у ствари безбрижна као и свуда на свету (јер - деца) морало би постати јасно.



Ово под 6. је контрадикторно са овим под 5. Шта ће да им буде од тестова и од мало притиска? Па нису од шећера
silver silver 13:30 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

Moje iskustvo na zapadu (mada je generalizovano navedeno), u vezi sa pitanjima 1, 2 i 3 je drugačije. Od samog početka deca su imala "reading diary" gde se upisivalo šta i koliko se čitalo, u školi i kod kuće, bukvalno broj pročitanih stranica. Uvek se insistiralo na čitanju. U osnovnoj školi deca su radila po metodama dosta drugačijim nego kod nas i tada mi se činilo da je takvo školovanje u proseku lakše nego u Srbiji (s tim što se kod nas polazi u školu kasnije).

Medjutim sada, pri kraju gimnazije a pred ispite (GCSE) deca mnogo uče, ali stvarno se razbijaju.. Već od prošlog septembra se pripremaju za leto: dolazi se u školu u 7:30 na sat vremena dodatnog rada i ostaje se u školi bar 2 sata posle obavezne nastave. Pisanje tzv. eseja je zastupljeno u velikoj meri gde je to moguće (npr. engleski, istorija, psihologija, etika itd) a za science ili matematiku obavezno je opisati proces ili dolaženje do rezultata. Odlične ocene na kraju su rezultat velike samodiscipline i rada, ko želi da nastavi dalje školovanje mora da ima izuzetne radne navike. Pritom, na svim roditeljskim sastancima (drugačiji su nego kod nas) uvek su zastupljeni koledži i univerziteti gde roditelji i deca mogu da razgovaraju o daljim opcijama na licu mesta sa ljudima koji rade u ovim institucijama. Ja sam se i sama iznenadila koliko su mnoga deca u ovom uzrastu ozbiljna kada je u pitanju njihova budućnost.

Mesta na dobrim fakultetima su ograničena a pritisak je ogroman, konkurencija je ogromna, dolaze deca iz celog sveta da završavaju univerzitete u Britaniji. Ja se uvek setim mog matičnog pravnog fakulteta u Beogradu i likova koji su ga upisivali jer nisu mogli negde drugo da se upišu (i da bi se reklo da su upisali fakultet-zaostavština teške malogradjanštine) i nekih koji su "studirali" godinama (i koješta još, ali o nepotizmu drugom prilikom) i sedeli roditeljima na grbači.

Ovde dosta dece subotom radi neki poslić i zaradjuje svoj prvi novac; dosta dece se odlučuje da preko škole, a po završetku ovih velikih ispita, putuje recimo u Ganu i radi volonterski mesec dana itd. Uopšte ta deca nisu ni spetljana ni nepismena, apsolutno su svesni da je rad (bilo akademski ili ne-akademski, volonterski ili plaćen) neophodan. Na taj način se omogućava da te generacije sutra nastave da održavaju i grade prosperitetno društvo za svoju decu.

Ne znam da li postoji neka predrasuda o tome da deca na zapadu rastu 'pod staklenim zvonom' ili da su neobaveštena... Britanci pogotovo ne pate od staklenog zvona, ni prema sebi ni prema deci :)
emsiemsi emsiemsi 14:00 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

silver
Moje iskustvo na zapadu (mada je generalizovano navedeno), u vezi sa pitanjima 1, 2 i 3 je drugačije. Od samog početka deca su imala "reading diary" gde se upisivalo šta i koliko se čitalo, u školi i kod kuće, bukvalno broj pročitanih stranica. Uvek se insistiralo na čitanju. U osnovnoj školi deca su radila po metodama dosta drugačijim nego kod nas i tada mi se činilo da je takvo školovanje u proseku lakše nego u Srbiji (s tim što se kod nas polazi u školu kasnije).

Medjutim sada, pri kraju gimnazije a pred ispite (GCSE) deca mnogo uče, ali stvarno se razbijaju.. Već od prošlog septembra se pripremaju za leto: dolazi se u školu u 7:30 na sat vremena dodatnog rada i ostaje se u školi bar 2 sata posle obavezne nastave. Pisanje tzv. eseja je zastupljeno u velikoj meri gde je to moguće (npr. engleski, istorija, psihologija, etika itd) a za science ili matematiku obavezno je opisati proces ili dolaženje do rezultata. Odlične ocene na kraju su rezultat velike samodiscipline i rada, ko želi da nastavi dalje školovanje mora da ima izuzetne radne navike. Pritom, na svim roditeljskim sastancima (drugačiji su nego kod nas) uvek su zastupljeni koledži i univerziteti gde roditelji i deca mogu da razgovaraju o daljim opcijama na licu mesta sa ljudima koji rade u ovim institucijama. Ja sam se i sama iznenadila koliko su mnoga deca u ovom uzrastu ozbiljna kada je u pitanju njihova budućnost.

Mesta na dobrim fakultetima su ograničena a pritisak je ogroman, konkurencija je ogromna, dolaze deca iz celog sveta da završavaju univerzitete u Britaniji. Ja se uvek setim mog matičnog pravnog fakulteta u Beogradu i likova koji su ga upisivali jer nisu mogli negde drugo da se upišu (i da bi se reklo da su upisali fakultet-zaostavština teške malogradjanštine) i nekih koji su "studirali" godinama (i koješta još, ali o nepotizmu drugom prilikom) i sedeli roditeljima na grbači.

Ovde dosta dece subotom radi neki poslić i zaradjuje svoj prvi novac; dosta dece se odlučuje da preko škole, a po završetku ovih velikih ispita, putuje recimo u Ganu i radi volonterski mesec dana itd. Uopšte ta deca nisu ni spetljana ni nepismena, apsolutno su svesni da je rad (bilo akademski ili ne-akademski, volonterski ili plaćen) neophodan. Na taj način se omogućava da te generacije sutra nastave da održavaju i grade prosperitetno društvo za svoju decu.

Ne znam da li postoji neka predrasuda o tome da deca na zapadu rastu 'pod staklenim zvonom' ili da su neobaveštena... Britanci pogotovo ne pate od staklenog zvona, ni prema sebi ni prema deci :)

Тако је говорила Силвер !
Успут --- права је штета што ти ниси у Србији, својој кући, него ће твоју даровитост да искористе Британци - од ове калакурције и башибозука се све теже дише.
Свеједно - само ти гурај по своме плану.
angie01 angie01 14:02 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

Moje iskustvo na zapadu (mada je generalizovano navedeno), u vezi sa pitanjima 1, 2 i 3 je drugačije. Od samog početka deca su imala "reading diary" gde se upisivalo šta i koliko se čitalo, u školi i kod kuće, bukvalno broj pročitanih stranica. Uvek se insistiralo na čitanju. U osnovnoj školi deca su radila po metodama dosta drugačijim nego kod nas i tada mi se činilo da je takvo školovanje u proseku lakše nego u Srbiji (s tim što se kod nas polazi u školu kasnije).


upravo, vec sam pisala ovde, kako je moj klinac, kada je bio u vrticu, krenu da sa skolicom jednom nedeljno ide u biblioteku i tamo im je citano, pricali su o tome i svako je uzimao po knjigu, o kojoj su posle sledce nedelje diskutovali....i stvorili naviku da citaju, jer im je knjiga sistemacki priblizavana i ucinjena zanimljivom.


Слажем се с овим под 5. у потпуности. У Јапану је строго забрањено да се деца воде у школу.


u Kanadi po zakunu, deca do 12 godine ne smeju samostalno da se krecu- znaci, odlasci/dolasci, skola, parkici, sta god treba- (takodje ne smeju da se do tog uzrasta ostavljaju sama kod kuce), moraju da budu u pratnji odgovornog lica, dal roditelja ili nekog drugog- dadilje imaju prosecnu zaradu 26/28 dolara na sat,....mislim da i u nasem zakonu tako pise, al ga niko ne sljivi- mislim, trebalo bi da se pravi razlika izmedju samostalnosti i sigurnosti.
antioksidant antioksidant 14:46 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

ti zajednicki cesci testovi imaju poentu u uspostavljanju jedinstvenog sistema ocenjivanja. ocene su jedini vid selektiranja stoga bi i bilo pozeljno da postoje zajednicki kriterijumi.

sto se tableta tice, naravno da je kranja poenta da se sto vise iskoriste njihove mogucnosti ali cak i bez toga, ako ih koristimo samo kao pdf citace ima koristi. a udzbenike vec placamo, tako da i udzbenik u pdfu + tablet na kraju i nisu toliko skuplji od postojeceg.


topli obrok i celodnevna nastava su i sada finansirani od strane roditelja tamo gde postoje. subvencionisanje od strane drzave bi pomoglo da se krug korisnika prosiri (+ celodnevna nastava)

sto se tice cene - kosta samo treba videti koliko kosta i ovaj sistem. sada ima 3 izvora finansiranja (drzava, lokalna samouprava i roditelji + prihodi skola od iznamljivanja prostorija). ne znam kolika je ukupna brojka.

mislim da sam sve obuhvatio?

hvala svima na komentarima. vreme je izbora, treba nametnuti teme za politicku debatu pa onda pronaci svog trampa :)
little_radojica little_radojica 14:51 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

u Kanadi po zakunu, deca do 12 godine ne smeju samostalno da se krecu- znaci, odlasci/dolasci, skola, parkici, sta god treba- (takodje ne smeju da se do tog uzrasta ostavljaju sama kod kuce), moraju da budu u pratnji odgovornog lica, dal roditelja ili nekog drugog- dadilje imaju prosecnu zaradu 26/28 dolara na sat,....mislim da i u nasem zakonu tako pise, al ga niko ne sljivi- mislim, trebalo bi da se pravi razlika izmedju samostalnosti i sigurnosti.


У Јапану не постоје бејбиситери. Постоји само организовано чување деце, државно или приватно, разне врсте додатних/допунских школа и школица, ваннаставних активности. Безбедна земља, сваки квадратни милиметар, а да полицајца не видиш по шест месеци нигде. Једина земља где ми нико ништа није украо, а све ми је на извол'те. Не вуци ме за језик
silver silver 15:09 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

E Emsi...pa meni se u lice smejao jedan poznati beogradski advokat kada sam došla na intervju za posao. I to zbog visokog proseka i indeksa za upisane postdiplomske studije. Sredinom 90-tih bilo je važnije imati pejdžer ili sponzora a u ovom slučaju i istaknuti dekolte...ili bar vezu. Odnos prema mladim kolegama je inače bio katastrofalan, takva sujeta i osornost od strane onih koji treba da budu uzor. Nadam se da će se mnoge stvari promeniti u obrazovanju i ne mislim samo na sredstva za nastavu, nama je neophodna temeljna reforma u ljudskim odnosima uopšte, inače će obrazovni sistem samo da reflektuje sve ostale negativne pojave...npr. klaustrofobija našeg društva je pogubna za obrazovanje i samo bi nastavila trend odlaska mnogih obrazovanih ljudi u inostranstvo ili podleganje ušančenim i lošim obrascima ako se ostane u zemlji ili neka slika da su tamo negde ljudi "roboti" koji samo znaju da rade od 9 do 5, a da smo mi superiorni u intelektu i znanju.
little_radojica little_radojica 15:22 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

Nadam se da će se mnoge stvari promeniti u obrazovanju i ne mislim samo na sredstva za nastavu, nama je neophodna temeljna reforma u ljudskim odnosima uopšte, inače će obrazovni sistem samo da reflektuje sve ostale negativne pojave...


Силвер, све што напишеш је увек изузетно смислено и концизно, свака част.
#АуторскаЗаСилвер
zilikaka zilikaka 15:23 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

to sluzi skoli i obrazovnom sistemu da administrativno pokriju kako su uspesni, a ti rezultati na zavrsnim testovima su rezultat ucenja na privatnim placenim casovima u periodu histerije i pritiska u drugom polugodisti zavrsne godine.


Vidiš, i ja sa sam tako mislila dok se nedavno nisam počešala po glavi.
Bilo organizovano opštinsko takmičenje iz engleskog za osmake. Koliko znam, isti test se u isto vreme radi svuda u Srbiji i isti kriterijumi su bili za bodovanje i prolaz dalje.
Elem, u mojoj varoši se pojavio spisak gde su od deset prvoplasiranih,(ne držite me baš tačno za reč) petoro - šestoro učenici jedne iste nastavnice.
Ostali među najboljima su bili po jedan od različitih nastavnika iz različitih škola.

Ni jedna statistika ne može da dokaže da su se baš kod te jedne nastavnice skupila sva najtalentovanija ili deca kojima su roditelji najviše ulagali u privatne časove, niti se njihov masovan uspeh može povezati sa bilo kojim drugim faktorom osim sa kvalitetnim radom zajedničkog im nastavnika.

Ono što je tužno i poražavajuće je što ne postoji mehanizam nagrađivanja takvih ljudi, i to jeste jedan od ključnih problema koje treba rešiti.
niccolo niccolo 15:29 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

vreme je izbora, treba nametnuti teme za politicku debatu pa onda pronaci svog trampa :)

Ja samo da pomenem da sam krenuo ono da pišem, ali polako... :)
zilikaka zilikaka 15:30 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

Ja samo da pomenem da sam krenuo ono da pišem, ali polako...

Kolega, treba pomoć?
antioksidant antioksidant 15:36 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

ono sto ce liciti na podrsku radulovicu pa ocekujes reakcije s moje strane?
niccolo niccolo 15:39 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

Ne, nego onaj drugi. Ko glasa/ne glasa i zašto.
antioksidant antioksidant 15:54 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

e, to?
to bi bilo super, narocito ako postoji ikakva statistika.
i pomeni dijasporu, malo da zakuvas citanost
angie01 angie01 16:54 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

Ni jedna statistika ne može da dokaže da su se baš kod te jedne nastavnice skupila sva najtalentovanija ili deca kojima su roditelji najviše ulagali u privatne časove, niti se njihov masovan uspeh može povezati sa bilo kojim drugim faktorom osim sa kvalitetnim radom zajedničkog im nastavnika.


cekaj- ja ovo svaki put kazem, kada god se prica o prosveti u uvek budem kamenovana.

...a testovi se rade iz srpskog i matematike i onaj treci- za ist, bio, geo hem fiz,... za gradivo od 5-8,...mislim, sta su bile cene iz tih predmeta, ako treba ponovno ocenjivanje,....i uvek je taj maturski bolji od ocena po godinama i on daje glavnu podrsku onima kojma fale potrebni bodovi za upis.
little_radojica little_radojica 16:57 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

antioksidant
e, to?
to bi bilo super, narocito ako postoji ikakva statistika.
i pomeni dijasporu, malo da zakuvas citanost


То, то, једва чекам
blogovatelj blogovatelj 19:05 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

u Kanadi po zakunu, deca do 12 godine ne smeju samostalno da se krecu-


Koliko ti ništa ne razumeš, to je čudo jedno. Čudo nad čudima!
Ajde ovako... Ako mi nađeš taj član zakona na kanadskom državnom zvaničnom sajtu, dam ti $1000, kanadskih. Ako ne nađeš, ti meni daš $50. Jel pošteno? Imaš 48 sati da to uradiš.
U Kanadi deca smeju sama da se kreću gde hoćeš, ali ako se nedobog detetu nešto desi, tvoja je krivica kao roditelja, ne možeš da tužiš državu za nemar. Eto to je zakon, a ne da dete ne može samo da se kreće, budibogsnama, gospode ubrani i zakloni.
Moj sin je tek napunio jedanaest godina kad je u Torontu promenio školu. Morao je da ide metroom dve stanice, tu je presedao na autobus i išao pet-šest stanica do škole. Nazad isto, u obrnutom redosledu. I nikad ga niko nije uhapsio zbog toga.
Kad sam se preselio u Kičiner uvideo sam da i deca od prvog razreda sama idu u školu, kao u Srbiji. Ovakvu stvar u Torontu nisam viđao, što jes, jes. Tamo sam viđao klince tek od trećeg razreda kako bez pratnje odraslih idu na nastavu. Pretpostavljam da je razlog taj što Kičiner manji grad od Toronta, pa su ljudi relaksiraniji, nisu u grču i strahu kao Toronćanci.
Tebe, kao što vidim taj strah još nije pustio, ko one buzdovane poreklom sa Sokoca, što se useru da im neko detetu u metrou ne da drogu.
blogovatelj blogovatelj 19:07 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

Једина земља где ми нико ништа није украо, а све ми је на извол'те.


I u Kanadi isto. Ostajao mi je ranac sa stvarima po nekoliko sati zaboravljen na pojedinim mestima, nekoliko puta. Kad se vratim, on gde je i bio, niko ga dodirnuo nije.
Panduri nisu baš toliko nevidljivi kao ti vaši japanski.
little_radojica little_radojica 19:31 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

I u Kanadi isto. Ostajao mi je ranac sa stvarima po nekoliko sati zaboravljen na pojedinim mestima, nekoliko puta. Kad se vratim, on gde je i bio, niko ga dodirnuo nije.
Panduri nisu baš toliko nevidljivi kao ti vaši japanski.


Е лагао сам, ни у Канади и Немачкој ми нико ништа није украо
Али био сам на кратко.
Jukie Jukie 19:45 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

Da li je provereno da nije došlo do curenja testa kod te nastavnice?

Dešava se i na maturskom testu
Jukie Jukie 19:49 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

angie01

...a testovi se rade iz srpskog i matematike i onaj treci- za ist, bio, geo hem fiz,... za gradivo od 5-8,...mislim, sta su bile ocene iz tih predmeta, ako treba ponovno ocenjivanje,....i uvek je taj maturski bolji od ocena po godinama i on daje glavnu podrsku onima kojma fale potrebni bodovi za upis.

Mislim da su ta pitanja iz nauka na zaokruživanje (ili bar veći deo njih) što je najniži nivo rada; ocene sa kursa uključuju i razgovor (usmeno odgovaranje), pisanje rečenica kao odgovora na pitanja, rad na času itd. pa su zato naravno i niže.
Mali genije koji ima slabu četvorku iz nekog predmeta (jer ne želi da se trudi) može da rasturi ovakav test iz tog predmeta bez problema samo ako poželi (pokazaću ja njima).
zilikaka zilikaka 20:04 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

Da li je provereno da nije došlo do curenja testa kod te nastavnice?


Otkud ja to znam.
Opet, ako je to centralizovano, pretpostavljam da nikom nije bio dostupan pre početka, svakako test nije ona sastavljala.
A i da jeste, čisto zdravom logikom, što bi ona to radila kad sigurno nema nikakve koristi.
Aj od maturskog testa zavise upisi, pa se to može i pretočiti u neku korist, a šta ovde?! Nastavnik nije ničim nagrađen, može sebe da kompromituje...i sve to samo zbog neke eventualne sujete.
Sumnjam.

angie01 angie01 20:19 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete


Tamo sam viđao klince tek od trećeg razreda kako bez pratnje odraslih idu na nastavu.


ma jeste, a moraju iz kuce da izadju kada i roditelji- koji ih dovezu do skole, a deca koja zive dalje od skole, kao sto si opisao slucaj svog sina, idu skolskim busom,...kakav bre sabvej, presedanja,....onolike godine ja nisam videla ni jedno malo dete samo na ulici,...pa to ti prvo kazu kad stignes i upises dete, odmah se dogovarate kako ce da dolazi i odlazi i potpisana imena osoba koje to mogu da urade, u slucaju da ne stignes na vreme po dete- moras da javis, ako ne javis i to ti se desi vise puta, oni te prijave socijalnoj sluzbi kao neodgovornog roditelja,....da ostavis dete samo u kuci i da te prijavi komsija- odmah dodju socijalci i pitanje je sta ce posle biti.

u razlicitim provincijama su razliciti zakoni- za Ontario je limit 16 g- ispod tog limita dete ne sme samo da bude ni u kuci, znaci bez nekog dogovorenog nadzora.

a ti trazi sta god hocec i gde hoces.
angie01 angie01 22:57 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

što se useru da im neko detetu u metrou ne da drogu.


e, da ovo sam preskocila,...ma kavom metrou, kad drogu mozes da nabavis gde 'oces, niko ne diluje u Torononskom metrou, koji je vrlo sjef i pazeno mesto,....ljudi koji rade za metro su jedni od najplacenijih u drzavnoj sluzbi i sa odlicnim benefitima i sve funkcionise pod konac,

nego zato sto u Torontu zivi veliki procenat pedofila- ono, kada svako malo ide kajron u vestima da je nestalo dete- to se nikada nije dobro zavrsilo,

i zato sto se najveci procenat nesreca dodgadja kada su deca sama kod kuce,...pri tome, Tornoto je megalopolis- ima 100km u precniku, sece ga najduza ulica na svetu i naprosto nije sjef za decu do odredjenog propisanog godista da su bez pratnje, jer se prelaze velike distance od kuce do skole, ili koje god druge potrebne odrednice,...onda, visok je procenat saobracajnih nesreca koje izazivaju ili jako mladi vozaci- koji placaju duplo veca osiguranja nego neke druge kategorije vozaca,jer su procenjeni kao visokorizicni,...ili matorci, koji iz nekog razloga dobijaju dozvole i kada su vec zasli u godine kada im je vdi jako slab, kao i refleksi.

ti covece tamo zivis, a kao da si s marsa pao- nio cemu nemas pojama, dajes pogresne info i jos arogantno nastupas.
blogovatelj blogovatelj 23:33 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

ma jeste, a moraju iz kuce da izadju kada i roditelji-


Moja bome nisu. Od malena sam ih učio da budu samostalni. I znam još neke roditelje koji su svoju decu ostavljali samu.

a deca koja zive dalje od skole, kao sto si opisao slucaj svog sina, idu skolskim busom,...kakav bre sabvej, presedanja


Jel ti stvarno misliš da bolje od mene znaš kako je moje dete išlo u školu?
Išao je u specijalnu školu od šestog razreda, za nadarenu decu, koja se nalazila na Vudbajnu i Kingstonu, a živeli smo na Viktorija Parku i Danfortu. Deca iz celog Ist Jorka koja su bila "eligible" za tu školu uglavnom su išla samostalno, jer je oblast ogromna, a bila je samo jedna takva škola za južni Ist Jork.

a ti trazi sta god hocec i gde hoces.


Odbijaš da zaradiš soma dolara?! Iskusno
blogovatelj blogovatelj 23:38 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

koji je vrlo sjef i pazeno mesto

najduza ulica na svetu i naprosto nije sjef za decu do odredjenog propisanog godista da su bez pratnje,


Šta ti znači sjef?

Ćero, ne treba da pišeš serglish jezikom. Kaže se "nije bezbedno" na srpskom.

blogovatelj blogovatelj 23:53 05.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

u razlicitim provincijama su razliciti zakoni- za Ontario je limit 16 g- ispod tog limita dete ne sme samo da bude ni u kuci, znaci bez nekog dogovorenog nadzora.


Brate mili, kakva lupetanja. Rekoh već čudesna si.
Da vidimo šta kaže Toronto Star, valjda veruješ uglednim toronćanskim novinama? Jebi ga, adresa im je Yonge 1, početak najduže ulice na svetu, glupo je da im ne veruješ.
Nemoj meni, njima veruj.

The Child and Family Services Act does not specifically state an age when a youngster can be left alone.


Pa za decu bebi sitere kaže

Babysitting
Generally youngsters start babysitting at age 12


Sad ti meni objasni kako dete ne sme do šesnaeste da ostane samo kući, a sa dvanaest sme da čuva mlađu decu od sebe? Da li razmisliš delić sekunde pre no što napišeš nešto?
Jel tebi normalno da zakon u ma kojoj državi sveta ne dozvoljava petnaestogodišnjem detetu da bude kući samo. U tim godinama deca već imaju i seksualne odnose, jelte. Ne misliš vljda da to rade pred roditeljima u sobi?

Sve citirano, plus i objašnjenje kako i u kom uzrastu deca sama treba da se voze javnim prevozom, imaš ovde na ovom linku

Dakle, od ovog momenta raspravljaj se sa Toronto Starom, nemoj sa mnom. Ja sam učinio sve što je u mojoj moći da izmaglicu u tvojoj glavi razvejem, bolje od ovoga ne umem.
angie01 angie01 00:49 06.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

. Ja sam učinio sve što je u mojoj moći da izmaglicu u tvojoj glavi razvejem, bolje od ovoga ne umem.


:)))0,

ma vazi, meni je sve jedno sta ti mislis, verujes- imas na netu tabele po provincijama sa sve objasnjenjima-prosto su razlicite okolnosti uslovljavale razlicite propise- sve sto sam napisala je tako i ti si jedini koji tvrdi drugacije.
zemljanin zemljanin 05:25 06.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

Ja se uvek setim mog matičnog pravnog fakulteta u Beogradu i likova koji su ga upisivali jer nisu mogli negde drugo da se upišu (i da bi se reklo da su upisali fakultet-zaostavština teške malogradjanštine) i nekih koji su "studirali" godinama (i koješta još, ali o nepotizmu drugom prilikom) i sedeli roditeljima na grbači.

nije zalud ona stara narodna "samo je jedan PMF, mini-kopija u pokušaju zvani ETF i ostale komuna(lne) ustanove aka pravni, ekonomski i sl."

a ovo za dadilje, pitajte Gven Stefani, ona je baš upućena

****

da malo razbistrimo temu, uozbiljili se ko da je stvarno ...

poenta obrazovanja je obrazovanje, pa obrazovanje, pa obrazovanje, pa onda može i to što je navedeno u željama ... ali ne treba zaboraviti obrazovanje
blogovatelj blogovatelj 08:17 06.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

sve sto sam napisala je tako i ti si jedini koji tvrdi drugacije.


Znači ni link iz Toronto Stara nije dovoljan da ti razveje maglu.
Nek si ti nama živa i zdrava i da nas što duže uveseljavaš po blogovima.
silver silver 12:27 07.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

Radojice puno ti hvala na ovako lepim rečima :) Nego, autorsku opciju su zaslužili mnogi drugi, ja stvarno ne. U principu, na blogu B92 više ćutim i čitam
emsiemsi emsiemsi 13:10 07.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

silver
Radojice puno ti hvala na ovako lepim rečima :) Nego, autorsku opciju su zaslužili mnogi drugi, ja stvarno ne. U principu, na blogu B92 više ćutim i čitam

А где је мени хвала --- ја сам те открио на овом (чемерном) блогу.
cassiopeia cassiopeia 13:15 07.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

на овом (чемерном) блогу.


Kad je čemeran što dolaziš?
silver silver 13:38 07.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

А где је мени хвала

To se podrazumeva, Emsi - dobro pamtim svaki naš razgovor i cenim tvoje drugarstvo ovde :) Sa Radojicom pričam prvi put, pa sam htela da se posebno zahvalim za lepe reči
emsiemsi emsiemsi 15:20 07.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

cassiopeia
на овом (чемерном) блогу.


Kad je čemeran što dolaziš?

Инерција, лењост, не имање бољега (???), и сам сам чемеран ... има од свега помало.
emsiemsi emsiemsi 15:21 07.03.2016

Re: par pitanja za ljude iz prosvete

silver
А где је мени хвала

To se podrazumeva, Emsi - dobro pamtim svaki naš razgovor i cenim tvoje drugarstvo ovde :) Sa Radojicom pričam prvi put, pa sam htela da se posebno zahvalim za lepe reči

Ако, ако, ти знаш за ред --- ниси инфицирана као разне (будалетине) овде.
blogovatelj blogovatelj 19:21 05.03.2016

Kako da se reši problem?

Vi bre samo nešto šatro zahtevate, a para nigde. Kako vam ne padne na pamet da napravite firme, zaradite pare, platite državi porez, pa će onda da ima.
Nego volite da se igrate perpetuum mobilea, tako vam lakše.

arianna arianna 19:45 05.03.2016

Re: Kako da se reši problem?

Kako vam ne padne na pamet da napravite firme, zaradite pare, platite državi porez, pa će onda da ima.


evo, ja ću prva ...samo mi daj predlog i mišljenje: šta je to unosan biznis kod nas, da je legalno i rentabilno?

zilikaka zilikaka 20:13 05.03.2016

Re: Kako da se reši problem?

Vi bre samo nešto šatro zahtevate, a para nigde. Kako vam ne padne na pamet da napravite firme, zaradite pare, platite državi porez, pa će onda da ima.
Nego volite da se igrate perpetuum mobilea, tako vam lakše.


Pa, sad, Blogi, gde smatraš da je granica između onih koji mogu nešto da zahtevaju i onih koji mogu da se pokriju ušima i ćute?
Porez svi plaćamo, to ti jasno. Za svaki zalogaj, svaki kilovat i kubik i litar...
Plaćamo i porez na lična primanja, onaj od svake plate, a ko je ostvario više od 2,2 meleona (nemoj me držati za reč, al mislim da je ove godine toliko), platiće i još poreza.

A sve to može bez svoje firme.
E, ali taj neko možda nema svoju decu, il su mu deca odrasla, il su već otišla napolje, pa baš i nije zainteresovan da nešto zahteva u oblasti obrazovanja.

Msm, znamo svi da nema para, al pričamo, ko i obično, pa me malo čudi tvoj rigidan stav.
Uzgred, misliš li ti da imaš u toj Kanadi bilo kakva prava da zucneš kakvo bi trebalo da bude obrazovanje, ili to ima samo tvoj poslodavac?
blogovatelj blogovatelj 23:55 05.03.2016

Re: Kako da se reši problem?

samo mi daj predlog i mišljenje: šta je to unosan biznis kod nas, da je legalno i rentabilno?


Takav ti savet nikada i niko neće dati. Moraćeš to sama.
blogovatelj blogovatelj 23:57 05.03.2016

Re: Kako da se reši problem?

misliš li ti da imaš u toj Kanadi bilo kakva prava da zucneš kakvo bi trebalo da bude obrazovanje, ili to ima samo tvoj poslodavac


Smem ja da zuckam, ali niko to ne sluša. rade kako su namerili i to je to.
Stoga i ne zuckam.
zilikaka zilikaka 00:01 06.03.2016

Re: Kako da se reši problem?

Smem ja da zuckam, ali niko to ne sluša. rade kako su namerili i to je to.

Dočim će ovde vlada ranom zorom da se sastane i naloži Verbiću da vidi šta mu je činiti povodom priče na ovom blogu.
blogovatelj blogovatelj 00:05 06.03.2016

Re: Kako da se reši problem?

Dočim će ovde vlada ranom zorom da se sastane i naloži Verbiću da vidi šta mu je činiti povodom priče na ovom blogu.


Naravno da neće, zato me i čudi što se ložite kao foke u pubertetu.
Umesto da pričamo relaksirano, o svemu i svačemu, o lepim stvarima, vi se nafuravate na nekakvu visoku politiku, qrcepalce, kao da nekoga briga šta mi ovde mislimo i želimo.
Obrati pažnju na pretencioznost teksta i njegov naredbodavni stil, neko kao zahtevanje da se nešto promeni. Oććeeee, znaš kad?
Jukie Jukie 22:10 07.03.2016

Re: Kako da se reši problem?

blogovatelj
zato me i čudi što se ložite kao foke u pubertetu.

To se kaže holušiki

the young two-, three-, and four-year-old seals who had not begun housekeeping went inland about half a mile through the ranks of the fighters and played about on the sand dunes in droves and legions, and rubbed off every single green thing that grew. They were called the holluschickie–the bachelors–and there were perhaps two or three hundred thousand of them at Novastoshnah alone.
berman berman 07:19 07.03.2016

strašno

Teško narodu kome vaki lunatici odgajaju omladinu. Šteta što Željka Buturević ne piše više ovde, a imala bi šta za reć. Ali u zemlji u kojoj mali broj ljudi radi opteretit ih dodatnim troškovima da bi se zabavljala deca i njihovi učitelji je skandalozno. Teško da više išta osim vaučerizacije srpskog školstva ima smisla, pohlepa ,srebroljublje samoljublje plus bolesni narcizam i mesijanski kompleks sa kojom srpska "učiteljska klika" (jel teško je to nazvat prosvetom ) i "kulturnjaci" (čitaj neurotičari, iako bez neurotičnosti nema umetnosti , ne vredi inverzija da je svaka neuroza umetnost) . vredilo bi pogledat koliko je startapova pokrenuto od srednjoškolaca i "propalih " studenata koji nisu završili faks a koliko od doktoranata i potdoktoranata ( pogotovo art i humanites) . pa možda zakljućite da sadašnje srpsko obrazovanje uništava a ne produbljuje percepciju realnosti . ima toliko nezaposlenih koji bi mogli da vam pričuvaju decu da stvarno nema smisla da vam to neko plaća. pohlepa, obijest i spin da ljudi koji nisu u stanju ništa napravit prodaju maglu da stvaraju sposobne,,, da treba nam jedno 12 doktora lingvituike ( trošak obrazovanja jedno 200 000 e) da izuče dal se piše korec ili korejanac. propade društvo bez toga
nsarski nsarski 07:47 07.03.2016

Re: strašno

dal se piše korec ili korejanac

Nije bila rec o tome kako se pise, nego kako se ispravno kaze. I ni u jednoj verziji se ne pise "korec".

A sudeci po tvom ostalom pisanju gore, ti, brattte, bacas na masu*.

******************************************************************

Definicija (copyright Vukajlija):

*Baca na masu

Električarsko-majstorski sleng za nekog koji se gubi na momente, ima tikove ili jednostavno nije vinklovan u glavu.

Ja ne znam koji je kurac onom Đokici Švabi, neki dan seo preko put mene i sve mi namiguje i palaca jezikom. Da nije post'o evropejac otkako se vratio iz Nemačke, nešto mi je sumnjiv oduvek bio?

Ma, jok to: na bauštelu ga spizdila struja, pa sad na promene vremena baca na masu, a vele babe u selu i da žiži u noći.


emsiemsi emsiemsi 11:40 07.03.2016

Re: strašno

nsarski
dal se piše korec ili korejanac

Nije bila rec o tome kako se pise, nego kako se ispravno kaze. I ni u jednoj verziji se ne pise "korec".

A sudeci po tvom ostalom pisanju gore, ti, brattte, bacas na masu.

******************************************************************

Definicija (copyright Vukajlija):

Baca na masu

Električarsko-majstorski sleng za nekog koji se gubi na momente, ima tikove ili jednostavno nije vinklovan u glavu.

Ja ne znam koji je kurac onom Đokici Švabi, neki dan seo preko put mene i sve mi namiguje i palaca jezikom. Da nije post'o evropejac otkako se vratio iz Nemačke, nešto mi je sumnjiv oduvek bio?

Ma, jok to: na bauštelu ga spizdila struja, pa sad na promene vremena baca na masu, a vele babe u selu i da žiži u noći.



Ахахахаха --- овај Ђокица као ја понекада ... и мене је масу пута ударила струја.
zilikaka zilikaka 22:53 07.03.2016

amandman

*Baca na masu

Električarsko-majstorski sleng za nekog koji se gubi na momente, ima tikove ili jednostavno nije vinklovan u glavu.


Biti vinklovan, odnosno biti u vinklu je, molićulepo, naš šloserski izraz i nikako ga ne treba pripisivati nekim električarima.

Da li je nešto u vinklu se kod šlosera proverava jednostavnom alatkom



te stoga nipošto stvar ne treba mešati sa viklovanjem, koje pak rade električari.

Sad, da li kad nije u vinklu obavezno i baca (il probija) na masu...
emsiemsi emsiemsi 05:35 08.03.2016

Re: amandman

zilikaka
*Baca na masu

Električarsko-majstorski sleng za nekog koji se gubi na momente, ima tikove ili jednostavno nije vinklovan u glavu.


Biti vinklovan, odnosno biti u vinklu je, molićulepo, naš šloserski izraz i nikako ga ne treba pripisivati nekim električarima.

Da li je nešto u vinklu se kod šlosera proverava jednostavnom alatkom



te stoga nipošto stvar ne treba mešati sa viklovanjem, koje pak rade električari.

Sad, da li kad nije u vinklu obavezno i baca (il probija) na masu...

Шта се петљаш - баш је добар фазон.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana