Budućnost| Gost autor| Planeta| Reč i slika| Život

PUTOVANJE ZA KSANADU (2)

Predrag Brajovic RSS / 06.03.2016. u 05:48

gost autor: Out of Beirut

 

Предавње које је у својој првој половини било занимљиво, у другом делу се наставило мета-коментарима, уз понављања истих поенти. Ја сам с инстинктом вука зарио церебралне зубе у говор да извучем све што се може извући. За мене лично пронашао сам ове вредности :

> демонстрацију говорништва усмереног да мотивише: прилично драгоцена ствар ако живите у веома деморалисаној земљи.

> интиман увид у раду зупчаника једног мозга с ванредним квалитетима

То је, уз пешачење кроз природу (слике доле), учинило да добро проведем време ( да се осетим ближи Ксанадуу. 

Узгред, шта ме је навело да откуцам цело предавање уместо да се ограничим на пар цитата?

... Не знам. Можда Пјуитов говор, сам феномен његовог говора: линк. То би било у складу с чињеницом да човек води један од три најпопуларнија курса на његовом универзитету.

 

 

Michael Puett, Kyung Hee Cyber University, 18. jul 2013:
“What does China mean for us?” (part 2)

 

 

Мајкл Пјуит: Зауставили смо се у нашем приповедању у XIX веку. Хајде да причу наставимо ка новијим временима.

 

импликација три: примене у различитим земљама

 

Ако је оно што сам досад рекао истина, то има додатне импликације које сада морамо јасно да кажемо. Осим што су те визије људског процвата настале у Источној Азији, веома моћне визије, аспекти тих институција, су играли и апсолутно кључну улогу у невероватној појави оних далеких, бизарних сила - европских сила. Иницирале су настанак функционалних држава у Европи. Ако је то тачно, морамо да истакнемо још неколико других ствари, јер, слика света коју сада имамо је мало другачија од оне малопређашње. Сада смо пред сликом света у коме се ове бирократске институције развијају на разноврсне начине у различитим земљама. Неке од ових институција функционишу добро, а друге веома, веома слабо. Када их групишемо по успешности, изненадићемо се када видимо у којој се групи налази која земља у датом времену. Дозволите ми да вам дам пар врло изненађујућих конкретних примера.

Кренуо бих прво од Америке.

Да ли је било времена у Америци када је земља била у стању да упрегне државне бирократске институције за друштвену добробит? Било је. Али, упечатљиво је да када Американци причају о својој земљи, они често прескачу тај период. Не виде га у причи о себи. Изгледа да и одбијају да признају да је тај случај постојао, мада ја мислим да је емпиријски непорецив. О ком времену говорим? Сједињене Државе у 1940-им, 1950-им и 1960-им годинама. Ми у САД смо радили много лоших ствари у том периоду, али бар је то било велико доба економског просперитета. Тај период се сада ближи крају. Ближи се крају зато што смо 1980-их почели да мислимо да је употреба државног апарата лоша. И, шта се десило од 1980? Направили смо овај неолиберални систем, који се шири светом и у коме смо довели до тога да држава ради лоше. Делом смо то учинили намерно! Бирократије, данас, напросто лоше раде. Оне више не могу да се баве великим проблемима. Нема покушаја у Америци да се држава носи са еколошком кризом, на пример. Она то и не може. Она се чак не могу носити ни са проблемима који су локалне природе. Држава је постала потпуно нефункционална. Због тога добијате дубоки јаз у Америци између богатих и сиромашних, док је средња класа потпуно уништена. И како држава реагује на то? Никако. И не може. Државни апарат не функционише. Он је - десеткован. И када у Америци кажу : Кина би требало да постане као ми сада, јер ми имамо решења и одговоре .......

Идемо даље. Шта о Кини?

Треба ли постати попут нас?

Не, ако то значи Америка данашњице.

Које су јој, онда, опције?

Па, има их, и неке од њих су прилично добре. Јер, у прошлости, и што је још важније, у прошлости Далеког истока, било је меритократских институција које су биле изузетно позитивне за економски раст и људски просперитет. И када кажем Далеки исток, њега помињем с добрим разлогом, јер, било је различитих варијанти покушаја кроз историју Кине, и било је различитих верзија тих покушаја које су опробане у различитим крајевима Далеког истока. У том погледу постоји изузетна традиција.

 

Out%20of%20Beirut%2004%20Dec%202015%20DSC03597_zps1cmgmq44.jpg

 

И сада наравно, кад мислимо у ширем контексту, било је и бројних покушаја на Западу, од којих су неки били успешни, и од којих су неки били катастрофално неуспешни. С обзиром на све то, ми смо у фантастичној позицији.

Хајде да потражимо оне ствари у светској историји који су функционисале, и оне ствари које нису функционисале. Зашто сте ви на Далеком Истоку имали невероватно плодне економије и зашто је у деветнаестом веку то престао бити случај? Зашто?

Зашто су одређене варијанте ваших система преузетих у Европи биле невероватно успешне у одређеном временском периоду и зашто су, бар у неким земљама, постале лоше?

Ако се отворимо према овим питањима, онда се одједном суочавамо с невероватним опсегом људске историје, и добијамо невероватно богатство идеја погодних да се на њима гради. О њима се, бизарно, данас чак и не говори.

Зашто? Зато што, као друштво, мислимо да је све ово потпуно ирелевантно. Ѕато што мислимо да, које год државе постојале у источној Азији, оне су биле део "традиционалног" погледа на свет који треба безбрижно одбацити. Мислимо да су филозофије као конфучијанске биле "део тог традиционалног погледа на свет." Мислимо да је "оно што ради оно што ради сада у Америци“, „хајде да се спроведе свуда" - иако је очигледно да више не ради ......

Заборавите те појмове, заборавите те категорије, и уместо тога, почните да радите на основном нивоу. Гледајте шта је успешно у смислу људског развоја. Како се он може инспирисати, како развити државне институције које могу да га подстакну, и како развити државне институције које могу довести до економског просперитета. Ако узмете историју света, узмете све оно што се догодило у источноазијској историји - то отвара на хиљаде могућности, за Кину, за Кореју, за Америку, за * свакога * ....

Out%20of%20Beirut%2004%20Dec%202015%20DSC03559_zps3hwyczue.jpg

 

 

Говорећи о томе шта бих препоручио Кини, без илузија да ико жуди да чује моје мишљење, рекао бих... Шта бих препоручио Кини? Следеће:

Почните да градите на основу ових невероватних, невероватних филозофија и институционалних покушаја њиховог остваривања кроз историју југоисточне Азије. Градите на њима. И, градите на бази сличних таквих покушаја на Западу. Видите и тамо шта је функционисало добро.
Ако то урадите изван оних категорија и погрешних тумачења, схватићете да имате невероватне темеље на којима се може градити.Рецимо:

Има много, много, много начина тестирања кандидата и њиховог довођења у државну бирократију. Кажем много, јер верзије овог су имплементиране, од источно-азијског модела сада, па уназад две хиљаде година. ....

Насупрот сада преовлађујућем мишљењу, бирократија није ту да контролише или ограничава економски раст. НЕ! То је у више наврата доказано у светској историји. Доказано је да ако се бирократија бави јавним добром изградње јавне инфраструктуре, ако се бави с оним с чим треба да се бави, на меритократски начин који је раздвојен од богаташких интереса, то, у пракси, значи велики економски процват. За економију је одлично да има такву државу! Доказано је * много пута *

Наравно, ту постоји проблем који је био стално присутан кроз историју: како спречити да бирократије постану исувише укорењене и егоцентричне, да престану да буду отворене за иновације, да престану да отварају путеве ка новим облицима људског развоја?

Развијају се различите институционалне контроле и баланси моћи. Један облик који је развијен у скорашњој историји јесу општи, популарни избори ....
Такође можете развити и независно судство које има засебну бирократију. Другим речима, стварате институционалне контроле и равнотеже. Узгред буди речено, свет има две хиљаде година искуства са овим.

И коначно, Кина има невероватно богате филозофске школе. Оне се, такође, могу вратити и обнављати.

............

Ако се све што сам овде напоменуо примени, да ли мислим да Кина може створити невероватно успешну државу? И растућу економију која је дугорочно одржива, и бирократију кадру да се ухвати укоштац са опасним импликацијама светских дешавања?

Да. Мислим да може.

Да ли могу да представим алтернативну слику? Могу. И она је, нажалост, вероватнија. Да ли би могло бити настојања да се створи изузетно ауторитарна држава, по узору на Кину деветнаестог века? То је најгори модел који можемо замислити.

Да закључим:

Да ли мислим да постоји опипљива нада?
Да.

Да ли постоји реална могућност неуспеха?
Апсолутно.

Ово ме доводи до моје завршне поенте:

 

 

Angel%20Badia%20Camps%20Wall%20St%20me2_zpsiaiou28m.jpg

 

 

 

Све што ће се десити у вези са овим о чему смо причали, десиће се у наредних неколико деценија.

То је само делић могућих разлога за нашу узнемиреност. Све ове приче које смо сами исплели о традицији и модерности, - које су постале посебно снажне у последњих неколико деценија, - то, желим да кажем, опасно, опасно су погрешне. Не само емпиријски погрешне, што је јасно. Опасне су и у сваком другом смислу.
Ако људска бића буду постојала и писала историју у будућим вековима, ово је време на које ће се будући историчари осврнути и рећи:
"То је био период када су се невероватне ствари дешавале у свету, које људска бића изгледа као да нису примећивала. Или су их примећивала, али су пропуштала да схвате да с њима морају да се боре много, много озбиљније. "
У те проблеме спадају, јасно, еколошка криза, страховити јаз између богатих и сиромашних (директна последица неолибералне политике), драматичан раст становништва, и могао бих да настављам и даље, и даље, и даље. Зашто не реагујемо ове проблеме? Јер светски лидери, укључујући, нажалост, САД на њих * не умеју * одговорити. Све је постало дисфункционално. ... Америка је драматично подбацила у својој улози, и подбацује баш зато што мисли да је лидер који је решио све велике проблеме и одговорио на сва велика питања. Америка "зна" како људска бића напредују, "зна" како да се изгради економију, "зна" како да направи државу. За све то време, стање се погоршава, јер постоји погрешно разумевање шта је у прошлости функционисало и шта није. И земља не успева да се суочи с проблемима. Она чак и не сматра да са њима треба да се суочи.

То је свет у коме живимо. И његови проблеми неће нестати. Они ће постајати све гори и гори. Или ће неки скуп држава у свету, или нека светска институција, почети да их решавају... Или ћемо те и такве државе и организације развити ради суочавања са овим проблемима - или нећемо. А ако нећемо, ови проблеми заиста значе могућност уништења планете у погледу еколошке кризе, а у погледу неједнакости могу да нас доведу до великих, великих ратова и револуција У случају Трећег светског рата, последице иду буквално преко свега што и можемо да замислимо.

Ако је то реална могућност, а апсолутно је тако, и ако, насупрот томе, можемо изградити другачији свет, тај изазов избора ће пасти на вас. ....

Badia%20Camps%20Wall%20St%20d3_zpsbojfd3m0.jpg

Out%20of%20Beirut%2008%20Sep%202015%20DSC09829_zpsnu01wk6w.jpg

Оно што ћу да сугеришем је да схватите себе као космополитске грађане који граде на идејама - било да су те идеје дошле из Кине, било да су дошле из Кореје, или из Грчке, или Француске, из било којег краја света. И ако кажете, „ми смо космополитска грађани (одбаците те глупе оквире традиционално-модерно) који ће извлачити све што вреди из било чега и градити нове светове који заправо функционишу, на основу многих светова из прошлости који су успели ... и на основу знања зашто су некада подбацивали,“ [ви себи отварате добре перспективе. - прим.прев.]

Out%20of%20Beirut%2004%20Dec%202015%20DSC03583_zpsmuvjoljn.jpg

 

 

Ако то урадите, и почне стварање нових облика управе, који могу истовремено бити као и они стари, ви можете да створите свет који се бави људским развојем, и који ће поново бити усмерен на људски развој. Развој у добром смислу. И који ће наставити да инспирише људе, јер ће захваљујући таквом свету људска бића наставити да постоје.

 

Ваша генерација ће можда морати да се суочи с овим на нивоу као ретко која друга. Ретко је када у прошлости пало на генерацију да се суочи, поштено да се суочи, са правом опасношћу од потпуног уништења.
И ретко је када пало на једну генерацију да буде учена историји на начин који је толико из основа погрешан, да одбацује највећи део историје из скупа тема из којих се може много тога научити.

Дакле, моја препорука је врло једноставна и за успон Кине, и за вас лично. Препорука ми је следећа:

Заборавите традицију у пежоративном смислу (осим када се односи на Европу, хе хе), и усмерите пажњу према великим идејама које су постојале у прошлости, великим филозофијама, - и отворите очи и за опасности, такође, за њихове неуспехе, - а такође и успехе, где су се развиле велике институције. Учите од њих. Отварајући себе према њима, ви ћете такође започети процес учења како да будете отворени према свету, отворени за нова искуства, и у стању да одговорите на све нове ситуације : оне непосредне као и на велике проблеме, с којима ћете, жао ми је рећи, морате да се суочите у току живота.
И ако то урадите, можете створити просперитетан свет. Кажем вам можете јер је то већ учињено, у више наврата, у светској историји. Знамо да је могуће. Знамо да људи могу да просперирају. Знамо људи могу постати нешто више од онога што су икада сањали. Знамо да људи могу створити институције које омогућавају процват и њима и њиховим потомцима. Знамо да то може да се уради. А то је управо урађено у оним периодима за које сматрамо да не треба да обраћамо пажњу, јер је све у њима било старо и традиционално].

Успеха у томе је већ било и раније. Учите од њих. Ако то урадите, помоћи ћете да се успеси врате.

Да ли ће се део овога десити у Кини? Могло би. Свакако би могло. Можда неће. Може да се деси негде другде. Може се десити, на пример, у Кореји. Могло би се десити * било где *

И где год почиње да се догађа, можете заправо почети стварање инспиративног света који ће помоћи и другима у њиховом стваралаштву ...

 

Out%20of%20Beirut%2004%20Dec%202015%20DSC03585%20m_zpsmwjx9ye8.jpg

 

 

А пошто говорим да ће терет проблема да падне на вашу генерацију, дозволите ми да закључим са следећом изјавом ...

Ако остварите оно што вам је у моћи и суочите се са опасностима онога што ће се десити ако подбаците, ви заиста можете створити нови свет. И то је свет који ће мало личити на оно што замишљамо када користимо термин модерно у супротности с традицијом. Он ће да буде пре налик на бројна разна времена која су већ постојала у историји, - сада заједно искомбинована на сасвим нове начине, које унапред не можемо ни да замислимо.

Покушајмо да будемо дорасли свему овоме ... Надам се да ће Кина бити дорасла .... Надам се да ћете бити и ви .... Надам се да ће сви бити.
Све што је потребно је да неколико људи то уради. У ствари, то ће се десити само неколико људи и буде то урадило. Могло би се десити у Кини, могло би се десити - било где ...

У сваком случају, ваши избори ће вас водити у то.

Хвала вам пуно.

 

 

 



Komentari (149)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:02 06.03.2016

uh, kako cemo sad

И ако кажете, „ми смо космополитска грађани (одбаците те глупе оквире традиционално-модерно)


друже судија, па директива је била модерно против традиционалног, како сада мењате?

неће се то код раје укоренит лако.
emsiemsi emsiemsi 08:07 06.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

Srđan Fuchs
И ако кажете, „ми смо космополитска грађани (одбаците те глупе оквире традиционално-модерно)


друже судија, па директива је била модерно против традиционалног, како сада мењате?

неће се то код раје укоренит лако.

Може ли нека геџет верзија уводног текста - ко то све може да прочита !? Дајте неки абстракт.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:21 06.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

у суштини каже да су Кинези вредни и да не треба имати предрасуде према њима базиране на XIX-вековним предубеђењима, а ако будемо имали предрасуде, каква је ова америчка, "ако ниси Американац, ниси модеран", и зато те морамо укантати, са све хонорарима од Ције ако сама Цијина оператива није довољна, да би за пар деценија могло бити загуљено...

... добра полазна позиција беседника, с тим што ми беседник, барем по фоткама, изгледа као Шоња и неспособан да изнесе ту причу код Амера. да би се овај, фундаментално анти-мејнстрим Америке став изнео, мора бити нека херојчина, а не овај, with all due respect, слабић на први дојам, кол'ко год био јак на речима и технички углачаног беседништва.



еј да, уз сво дужно поштовање вредним Кинезима, ал' Јапанци су закон!

bene_geserit bene_geserit 09:01 06.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

Ja vec 20 godina radim sa raznoraznim kinezima (koji mi predstavljaju otprilike polovinu "drustva" sa posla, drugu polovinu cine pretezno indusi) u raznim okruzenjima.
Elem, ne volim da generalizujem a i ljudi su razliciti, pogotovo kinezi koji su iz ogromne zemlje i sa vrlo razlicitim backgroundima (da li su iz centralne Kine, ili sa severo-istoka ili sa Juga, ili iz Hong-Konga; da li su studirali u Kini ili u Kanadi/USA, da li im je engleski perfektan ili nerazumljiv, koje su godiste i kada su dosli u emigraciju i gde su odrasli).
Ponekad je druziti se sa njima i zabavno (ovi iz centralne Kine su pis, secam se jednom se druzimo u kafani nekim povodom i pricamo, pomenes im Jugoslaviju, svi znaju za Batu Zivotinju - i jos krenu da imitiraju kako puca po nemcima, ja reko da budem fin pa kazem da mnogo volim Dzona Vua - niko od njih nije cuo za njega, nisam mogao da verujem ali je objasnjenje jednostavno - kod njih se beskonacno vrtelo 10-tak filmova na TVu od kojih je jedan bio Valter a hongkongske filmove nisu gledali).

Ono sto je meni ostalo upecatljivo kao neke zajednicka karakterne crte i deluje da crpe korenje u njihovoj kulturi i tradiciji je:
- neverovatno postovanje hijerarhije (najbanalnije objasnjenje je "dobar sluga, zao gospodar" vulgarizacija, ali bez obzira sto istocno-evropljanima koje je komunizam naucio da je jeb'nje matere sefu pozeljan vid ponasanja, kod kineza to "uvlacenje" nadredjenima ne deluje kao nesto negativno, vise kao neka kombinacija postovanja i razumevanja svog mesta i uloge u firmi i svetu)
- oslanjanje na hijerarhiju i na sistem koji ce da resi stvari (uz to idu beskonacni radni sati koji ce bez bunjenja da provedu radeci stvari na jednolican nacin bez pokusaja da bilo sta optimizuju - definitivno manjak kreativnosti i neverovatna upornost); OK, ovo je generalizacija koja definitivno ne moze da se primeni na sve kineze u mojoj struci, ali moze na prilicno veliki % njih; njihovo veoma uspesno kopiranje onoga sto zapadnjaci naprave ali i vrlo malo orgiginalnih stvari koje stizu sa njihove strane moze da se poveze sa ovim osobinama
- povezani su ko creva ali to mu dodje pozitivno

Sto se tice japanaca, tu mi je sample size mnogo manji (10-tak u odnosu na vise stotina kineza sa kojima sam direktno i dovoljno dugo radio), ali kinezi rade mnogo duze i upornije od japanaca koje sam ja imao priliku da upoznam.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:18 06.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

bene_geserit

Elem, ne volim da generalizujem a i ljudi su razliciti, pogotovo kinezi koji su iz ogromne zemlje i sa vrlo razlicitim backgroundima (da li su iz centralne Kine, ili sa severo-istoka ili sa Juga, ili iz Hong-Konga; da li su studirali u Kini ili u Kanadi/USA, da li im je engleski perfektan ili nerazumljiv, koje su godiste i kada su dosli u emigraciju i gde su odrasli).
Ponekad je druziti se sa njima i zabavno (ovi iz centralne Kine su pis, secam se jednom se druzimo u kafani nekim povodom i pricamo, pomenes im Jugoslaviju, svi znaju za Batu Zivotinju - i jos krenu da imitiraju kako puca po nemcima, ja reko da budem fin pa kazem da mnogo volim Dzona Vua - niko od njih nije cuo za njega, nisam mogao da verujem ali je objasnjenje jednostavno - kod njih se beskonacno vrtelo 10-tak filmova na TVu od kojih je jedan bio Valter a hongkongske filmove nisu gledali).


meni je jedna od najdivnijih i najtoplijih komuna s kojima sam ikada radio, pored katolicke iz rijeke, nashih pravoslavnih iz ovdasnjih vojvodjanskih sela; kineska, pazi, evangelichka zajednica iz Sen Frena... Ameri od 1880-ih, 1890-ih, sve ovo sto bi danasnji neokoni zeleli da vide od sveta pod svojim jarmom, i, znaju za John Woo-a! ali toliko su drugaciji, opusteni, neoptereceni, veseli, drugari... njih se secam sa radoscu, njih i londonskih Kopta, Egipcana ali gastosa u Angliji vec vise od pola veka.




Ono sto je meni ostalo upecatljivo kao neka zajednicka karakterne crte i deluje da crpe korenje u njihovoj kulturi i tradiciji je:
- neverovatno postovanje hijerarhije (najbanalnije objasnjenje je "dobar sluga, zao gospodar" vulgarizacija, ali bez obzira sto istocno-evropljanima koje je komunizam naucio da je jeb'nje matere sefu pozeljan vid ponasanja, kod kineza to "uvlacenje" nadredjenima ne deluje kao nesto negativno, vise kao neka kombinacija postovanja i razumevanja svog mesta i uloge u firmi i svetu)
- oslanjanje na hijerarhiju i na sistem koji ce da resi stvari (uz to idu beskonacni radni sati koji ce bez bunjenja da provedu radeci stvari na jednolican nacin bez pokusaja da bilo sta optimizuju - definitivno manjak kreativnosti i neverovatna upornost); OK, ovo je generalizacija koja definitivno ne moze da se primeni na sve kineze u mojoj struci, ali moze na prilicno veliki % njih; njihovo veoma uspesno kopiranje onoga sto zapadnjaci naprave ali i vrlo malo orgiginalnih stvari koje stizu sa njihove strane moze da se poveze sa ovim osobinama


naravno, to kada kazes za birokratsku hijearhiju, nasa srpska je stoput perfidnija od njihove, naime - oni protiv svoje uopste ni ne pomisljaju da laju, dok mi protiv svoje lajemo i zapisavamo joj skute na svakom koraku a nismo sposobni da je za jotu izmenimo (umanjimo, ucinimo efikasnijom).


Sto se tice japanaca, tu mi je sample size mnogo manji (10-tak u odnosu na vise stotina kineza sa kojima sam direktno i dovoljno dugo radio), ali kinezi rade mnogo duze i upornije od japanaca koje sam ja imao priliku da upoznam.


ovde sam mislio vise na socijalnom nego na antropo-planu, na to kako izgleda sve kod njih sto prati moderno drustvo.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 09:59 06.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

Srđan Fuchs
у суштини каже да су Кинези вредни (...)



еј да, уз сво дужно поштовање вредним Кинезима, ал' Јапанци су закон!



Previđa se da su Kinezi vredni zato što moraju da budu vredni, jer ako neće on, ima deset drugih koji će uskočiti na njegovo mesto. Nisu vredni zato što što rad i pisao koji obavljaju doživljajavu kao svoju vokaciju. U Kini na svakom koraku vidiš ljude koji odrađuju posao, čekajući da predugačak dan prođe. Dok u Japanu to nije slučaj. Filozofija pristupa poslu je sasvim drugačija.

Ovo je sve, naravno, stereotip, i izuetaka ima, ali ne toliko da bi promenili generalni utisak o 'vrednim' Kinezima i vrednim Japancima.
angie01 angie01 11:27 06.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

ne volim da generalizujem a i ljudi su razliciti, pogotovo kinezi koji su iz ogromne zemlje i sa vrlo razlicitim backgroundima


upoznala sam veoma razlictite ljude iz Kine, narocito izrazena je razlika kod obrazovanih ljudi, gde bih mogla da ih svrstam u tradicionaliste, koji su pored svog obrazovanja ostali verni obicajima i nacinu zivota iz kraja iz koga su potekli i one koji su prihavtili novine, mahom obrazovani van Kine, koji zive van tih nekih tradicionalnih okvira.


povezani su ko creva ali to mu dodje pozitivno


oni kao zajednica opasno funkcionisu gde god se naselili- u Kanadi je dovoljno da se zajednici javi da neko novi dolazi, oni ga, iako ga niko ne poznaje, niti je bilo ciji rod, docekaju na aerodromu, nadju mu optimalan smestaj, odmah mu nadju i gde ce da radi, upisu ga u skolu ako treba,...brinu se,....kineska cetvrt funkcionise kao drzava za sebe, nikakav novac ne prolazi kroz drzavni sistem, pri tome, za Kineze imaju jednu cenu, a za ostale mnoooogo vecu,....takodje se mnogo lakse snalaze i opstaju bilo gde, jer nemaju velike zahteve, oni kada stignu, kupe kucu tako sto vise porodica ulozi svoju ustedjevinu i svaka od njih koristi jednu prostoriju- dok ostali, prvo rintaju za daun pejment, pa onda se zaglibe u vise decenijski morgidz-

(videla sam u Pekingu, iz velelepnih zgrada od sjajnog metala i zeleno plavog stakala, postoje naselja, gde se stambena jedinica sastoji iz jedne ili dve male prostorije u koju se ulazi kroz niske ulaze, i tu nekada zivi po cetiri generacija- te zbog neuslova za normalan zivot u Kini egzistiraju i psihijatrijske ustanove za lecenje seksualnih frustracija)


olaksava im i opstanak nacin ishrane- oni bukvalono od bilo cega i malo pirinca mogu da naprave ukusan obrok- bez da omalovazim njihovu ekskluzivnu kuhinju, jednom smo vecerali u Kineskom restoranu u Dusit hotelu na Tajlandu, ono, NE-VI-DJE-NO!-...provalili mi od ove tzv garbidz klope, neke ukusne pohovane kuglice nepoznatog porekla, sto je u njihovom slucaju ponekd skeri, pitamo sta je to, kazu, hrskavica i vezivna tkiva sa vrha svinjskih rebara, koje odseku kada se tranzira meso,...skoro sam videla da imaju te kuglice i u ponudi u bloku 70.:)
little_radojica little_radojica 12:49 06.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

olaksava im i opstanak nacin ishrane- oni bukvalono od bilo cega i malo pirinca mogu da naprave ukusan obrok- bez da omalovazim njihovu ekskluzivnu kuhinju, jednom smo vecerali u Kineskom restoranu u Dusit hotelu na Tajlandu, ono, NE-VI-DJE-NO!-...provalili mi od ove tzv garbidz klope, neke ukusne pohovane kuglice nepoznatog porekla, sto je u njihovom slucaju ponekd skeri, pitamo sta je to, kazu, hrskavica i vezivna tkiva sa vrha svinjskih rebara, koje odseku kada se tranzira meso,...skoro sam videla da imaju te kuglice i u ponudi u bloku 70.:)


И сви кувају. Имам другара овде, направи свињске папке са неким киселим сосом, прсте да полижеш (хехе, буквално). Тих куглица има разних и од свега, на јапанском се зову данго, као неко тесто од пиринча, кувано у води, а пуњено рецимо црним сусамом.
Варијације су бескрајне, а могу само да кажем да оно што се као "кинеска храна" продаје у Србији и нарочито Америци је булшит. Искрено, уздам се у Кинезе на блоковима, тамо још нисам јео, али сам чуо да су кухињу отворили и за јавност, не кувају више само за себе. То је то, огладнео сам. Баш ти хвала Енџи
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 13:18 06.03.2016

Kuku, navukoh se da pisem o hrani

little_radojica
olaksava im i opstanak nacin ishrane- oni bukvalono od bilo cega i malo pirinca mogu da naprave ukusan obrok- bez da omalovazim njihovu ekskluzivnu kuhinju, jednom smo vecerali u Kineskom restoranu u Dusit hotelu na Tajlandu, ono, NE-VI-DJE-NO!-...provalili mi od ove tzv garbidz klope, neke ukusne pohovane kuglice nepoznatog porekla, sto je u njihovom slucaju ponekd skeri, pitamo sta je to, kazu, hrskavica i vezivna tkiva sa vrha svinjskih rebara, koje odseku kada se tranzira meso,...skoro sam videla da imaju te kuglice i u ponudi u bloku 70.:)


И сви кувају. Имам другара овде, направи свињске папке са неким киселим сосом, прсте да полижеш (хехе, буквално). Тих куглица има разних и од свега, на јапанском се зову данго, као неко тесто од пиринча, кувано у води, а пуњено рецимо црним сусамом.
Варијације су бескрајне, а могу само да кажем да оно што се као "кинеска храна" продаје у Србији и нарочито Америци је булшит. Искрено, уздам се у Кинезе на блоковима, тамо још нисам јео, али сам чуо да су кухињу отворили и за јавност, не кувају више само за себе. То је то, огладнео сам. Баш ти хвала Енџи


Ima restoran u bloku 70 na spratu, koji izgleda, pa sta znam, 'nako:) ali unutra hrana uopste nije prilagodjena evropljanima, najvise lici na kinesku,pretpostavljam kuhinju juga,Zhejianga, odakle je 90 posto "nasih" kineza.

Imaju superiska Tang mian (supa sa debelim rezancima, nudlama) ljutkasta, unutra ima meso neistrazenog porekla plus kineski kupus.

Nasi ljudi se uglavnom seku u tom restoranu na kiselo-ljutu supu, dolaze, nosU kucama, jedu tamo.Meni ta supa,onako.

Najlepsa azijska hrana koju sam ikad jela je malezijska..Ima neki restoran na Grinicu, u Londonu, drvene klupe, kako uopste preneti ukus u slova, nece da moze.

U principu volEm i japansku, al nekako kako izgovorim, odmah mi delije kao neko foliranje
.Sta da radim, ako bi trebalo da biram izmedju muslji i podvarka, ja ovo prvo.Nek sam gresna.

Ko zna, mozda bi mi se smucilo da to jedem svaki dan.Tako mi se smucile cokoladice After 8.Sanjam ih od detinjstva, donosili mi svi za rodjendan, slavu, ja donosila sa puta...i odjednom, ne mogu vise da okusim.

Radojice, sibaj neku japansku verziju fang bian mian ( one nudle sa prelivom iz kesicd, instant)Aaaaaaa :) Arigato gozaimashita pp
angie01 angie01 13:29 06.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

данго,


dango su kuglice na stapicu, punjene ili prosto neka vrsta cufiti, ono vise njih na jednom stapicu pa dip frajd,...jela sam u Kini na ulici, jer me privukao miris, ispred standa dugacak red, Kinez samo vadi i posluzuje u cinijicama,....koje kada ih vratis, samo provuce kroz vodu crnpuraste boje u nekoj vangli na asfaltu, malo protrese i vrati je na sto da opet u njoj posluzi,...sto vidis tek kada si zavrsio klopu:)

meni se jako dopao korejski fazon kiselo ljutog kineskog kupusa- kim ci,...kad pocnes da ga jedes, ne mozes da stanes, stalno te vuce za jos, al moras malo da treniras ljutinu:)

radojice
angie01 angie01 13:40 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Najlepsa azijska hrana koju sam ikad jela je malezijska.


malezijska hrana je haos- narocito ona koju sluze u malim restoranima gde jedu domoroci- neke pitice prelivene cudima- stvarno ludilo,....u maleziji sam jela najbolji mek na svetu- ALSEEEEE:),...neko ljuto panirano pilece meso, da ne verujes.

meni najbolja azijska hrana-Tajska- bez premca,...izdvojila bih, Tom Jam Kung- kiselo ljuta corba od racica i koneskih pecuraka i Pa Si Ju- siroki pirincani rezanci sa povrcem i duboko przenim mesom po zelji i belim lukom,...mada sam tamo jela i (do)kolenicu u kiselom kupusu ili svinjetinu pajcovanu belim lukom- sto se i kod jede.

i naravno, susi for evr!

Indijsku hranu bih mogla svaki dan- njihov hleb, nan, je najbolji hleb na svetu, samo nek mi stave neku ciniju sa sosom iz njhovih gulasa od cega god...masala bef, recimo i nan i meni super.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 14:04 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

angie01
Najlepsa azijska hrana koju sam ikad jela je malezijska.


malezijska hrana je haos- narocito ona koju sluze u malim restoranima gde jedu domoroci- neke pitice prelivene cudima- stvarno ludilo,....u maleziji sam jela najbolji mek na svetu- ALSEEEEE:),...neko ljuto panirano pilece meso, da ne verujes.

meni najbolja azijska hrana-Tajska- bez premca,...izdvojila bih, Tom Jam Kung- kiselo ljuta corba od racica i koneskih pecuraka i Pa Si Ju- siroki pirincani rezanci sa povrcem i duboko przenim mesom po zelji i belim lukom,...mada sam tamo jela i (do)kolenicu u kiselom kupusu ili svinjetinu pajcovanu belim lukom- sto se i kod jede.

i naravno, susi for evr!

Indijsku hranu bih mogla svaki dan- njihov hleb, nan, je najbolji hleb na svetu, samo nek mi stave neku ciniju sa sosom iz njhovih gulasa od cega god...masala bef, recimo i nan i meni super.


Evo spiska, sta mi pada na pamet, najvoljenijih jela, po zemljama:

Italija plus Hrvatska ostrva:Cetiri vrste sira njoke odozgo zalfija(kadulja)
Srbija: Punjene paprike
Tunis:La zigourine ( lichi na paelju )
Spanija: Paelja
Malezija: Patka na pirincu sa kupusom
Slovenija:Zapeceni makaroni sa jajima i sirom
Japan: Mislim da se zovu California rolls, uuuuufffff
Kina: Tang mian (supa sa debelim rezancima) i kad oni spreme King prawns(skampi veeeeliki)
Indija: Pojma nemam, zaborqvih sve, Tika masala i basmati pirinac
Tai: Uvek narucila pogresno i previse ljuto lol
Bosna: Pita sa mesom...znam da se nesto tu loze silno sta je pita sta burek, otkud znAm, ovo prave wow, i u sred Srbije

i za kraj, muslje,moussls, crne skoljke ili crni rizoto od sipe.E to nema zemlju, budis me u pola noci,i pitas da to jedem, mozeeeee.Moja drugarica koja je prosla pola planete, na to uvek ima zelju krompirici.


little_radojica little_radojica 14:10 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Ima restoran u bloku 70 na spratu, koji izgleda, pa sta znam, 'nako:) ali unutra hrana uopste nije prilagodjena evropljanima, najvise lici na kinesku,pretpostavljam kuhinju juga,Zhejianga, odakle je 90 posto "nasih" kineza.


Кинеска кухиња је свуда прилагођена. И у Јапану где их од свих странаца има највише није лако наћи прави кинески ресторан. Једном су ме водили, то је било штогод, као у Балашевићевој песми, док у кинеској четврти у Јокохами (наводно највећа кинеска четврт у Јапану) нисам био одушевљен. У један други идем редовно и тамо једем мабоу доуфу (в. mapo tofu, 麻婆豆腐).




Још бих издвојио шоуронпоу (小龍包) и гјоуза (餃子) као нешто што код нас нисам виђао. Прво су мале врећице од теста у којима је супица, па се једе тако што прво посисаш супицу из њ, а после смажеш и тесто. Друго је тесто са надевом од меса и поврћа, уштинуто на мало другачији начин. Иде са сосом.





Наравно мој омиљени раамен је уствари кинеско јело које су Јапанци присвојили и развили до перверзије. Кад се мисли на кинескији (ок, тајвански) раамен у Јапану обично се мисли на та-тан-мен, љути раамен са млевеним месом.



Посебно ми је код кинеске кухиње важно како они једу. Округли сто који има централни део који се ротира је јако чест. Они направе гомилу јела, некад и по 10-15 и онда узимају са средине залогај по залогај.

A must watch


П.С. Из Торонћанске кинеске четврти још памтим јагњећи ражњић који сам тамо појео.
little_radojica little_radojica 14:17 06.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

dango su kuglice na stapicu, punjene ili prosto neka vrsta cufiti, ono vise njih na jednom stapicu pa dip frajd,...jela sam u Kini na ulici, jer me privukao miris, ispred standa dugacak red, Kinez samo vadi i posluzuje u cinijicama,....koje kada ih vratis, samo provuce kroz vodu crnpuraste boje u nekoj vangli na asfaltu, malo protrese i vrati je na sto da opet u njoj posluzi,...sto vidis tek kada si zavrsio klopu:)


Морам сличку да ставим. Има и овако, али су чешћи на штапићу.



meni se jako dopao korejski fazon kiselo ljutog kineskog kupusa- kim ci,...kad pocnes da ga jedes, ne mozes da stanes, stalno te vuce za jos, al moras malo da treniras ljutinu:)


Кимћи је закон, у Јапану га често има у рестранима у малим посудицама да се грицка док не стигне јело. Ја љуто волим, преферирам.
little_radojica little_radojica 14:20 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

meni najbolja azijska hrana-Tajska- bez premca,...izdvojila bih, Tom Jam Kung- kiselo ljuta corba od racica i koneskih pecuraka i Pa Si Ju- siroki pirincani rezanci sa povrcem i duboko przenim mesom po zelji i belim lukom,...mada sam tamo jela i (do)kolenicu u kiselom kupusu ili svinjetinu pajcovanu belim lukom- sto se i kod jede.

i naravno, susi for evr!

Indijsku hranu bih mogla svaki dan- njihov hleb, nan, je najbolji hleb na svetu, samo nek mi stave neku ciniju sa sosom iz njhovih gulasa od cega god...masala bef, recimo i nan i meni super.




Нан је закон над законима. Моја жена која хлеб воли више од мене у тај се куне.

Малезијску нисам пробао, овде нисам чуо да постоји... Морам да процуњам, да видим шта пропуштам.
alselone alselone 15:28 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Kineska klopa u "radnickim" kineskim restoranima u Kini je uzasna. U-za-sna. To ne moze da se jede. Sve je bareno, nema nikakve masti, postane onako otuzno, plus set zacina je potpuno izvan nasih ukusa.

Klopa u ekskluzivnim restoranima je fantazija. To su one varijante u kojima je restoran zapravo zgrada sa apartmanima, dodjes si lepo do svog broja, unidjes, zatvoris vrata, mozes da pijes, jedes, deres se koliko hoces. E, u takvim restoranima je klopa das odusevis.

alselone alselone 15:29 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Друго је тесто са надевом од меса и поврћа, уштинуто на мало други начин.


Zove se dumpling. Moze da se jede i sa sosom ali i kuvano u varijanti paprikasa/gulasa ali i przeno.
alselone alselone 15:32 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

je malezijska u Londonu


To je malezijska koliko je i kineska u Srbiji kineska. Bio sam u Maleziji, klopa sto je oni jedu je sranje. Vodenasta, sa cudnim zacinima za nas ukus...
alselone alselone 15:35 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Pekinska patka. Super jelo, stvarno zasluzuje sve hvalospeve koji joj se pripisuju. Glavni kuvar je sece pre tobom, prvo se sluzi samo malo vrele korice, zatim se dodaju tanke tortilje, malo sosa i povrca u stapicima. Napravis si palacinkicu i njam! Odlicno je.

alselone alselone 15:49 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

u maleziji sam jela najbolji mek na svetu- ALSEEE


Ja sam u Maleziji jeo mahom zapadnu hranu posto mi je njihova bila sranje. Neka kuvana riba u nekoj vodici sa nekim gadnim zacinima, na primer. Brrrrrr.
little_radojica little_radojica 16:17 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Zove se dumpling. Moze da se jede i sa sosom ali i kuvano u varijanti paprikasa/gulasa ali i przeno.


У принципу и једно и друго су dumplings. Shorompo (xiaolongbao) dumpling & gyoza (jiaozi) dumpling.
little_radojica little_radojica 16:22 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Japan: Mislim da se zovu California rolls, uuuuufffff

То иде под "америка". Немој да се Јапанцима хвалиш да од њихове кухиње баш то волиш, сломићеш им срце

За пуњене паприке Има ли шта боље у Србији од пуњених паприка (моје маме).
angie01 angie01 16:27 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Zove se dumpling.


mljac,....one se spremaju na pari, tako sto se poredjeju na sito iznad lonca sa vodom ili supom- ne znam sto kod nas niko nije otvorio takav restoran.

Bio sam u Maleziji, klopa sto je oni jedu je sranje.


bila i ja- super im je hrana- sve ono sto smo jeli je bilo divno, narocito neka masna testa.
angie01 angie01 16:30 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Pekinska patka. Super jelo, stvarno zasluzuje sve hvalospeve koji joj se pripisuju.





mi jeli prvo u Pekingu, po preporuci u nekom restoranu gde oni domaci i to je ovo sto ti kazes- super je bilo,...posle nas neki Ruja vodio u ekskluzivni Kineski restoran na Tajladnu- i tamo su sluzili drugacije, uz sve neke ceremonije- i to je isto bilo super.
angie01 angie01 16:31 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Моја жена која хлеб воли више од мене у тај се куне.


zna zena!
angie01 angie01 16:36 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Kineska klopa u "radnickim" kineskim restoranima u Kini je uzasna. U-za-sna


...pa kad jedi nogice od zivine,....e, al isto tako i u restoranu za strance- sangajska kuhinja,....ja izabrala nesto sto nikada nisam cula, videla, hvalio konobar- a ono, pomesano neko riblje meso sa svinjskim, sve mleveno i pliva u nekoj masti- e, ne mozes da gledas, a kamo li da jedes,...ja generalno mogu da prepoznam na gledanje, to mi je jedini kriterijum koji do sada nije omanuo- nista preporuke, objasnjenja,...
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 17:12 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

little_radojica
Japan: Mislim da se zovu California rolls, uuuuufffff

То иде под "америка". Немој да се Јапанцима хвалиш да од њихове кухиње баш то волиш, сломићеш им срце

За пуњене паприке Има ли шта боље у Србији од пуњених паприка (моје маме).



Pa otkud znam, volim SVE sto probah od japanske hrane.Imam dobrog prijatelja japanca, kazacu mu da volim ovo, ako se srusi onesvescen od uzasa, prenecu ovde

E sad da zavrsim pricu o hrani u skladu sa naslovom koji dadoh.

Dakle za blok 70....hrana u tom restoranu nije prilagodjena evropskoj jer su mi to rekli kinezi koji su bili na Sajmu knjiga kad je Kina bila VIP gost, otisli tamo da jedu, odusevili se i obzdrali i rekli da je isto kao u Kini iz koje su stigli par dana pre.Al aigurno lupetaju, sta znaju kinezi o sopstvenoj hrani.

Bio je cak jedan lokal koji je samo pravio jiao zi, zatvoren valjda sad.

Malezijski restoran u Londonu je FANTASTICAN, Takodje omiljen komsiji moje tetke koji je, jbt, MALEZIJAC,pa isto tako lupa kao Maxim,ne zna svinja sta je dinja.
Pa da, van Srbije, nema sanse da jedes recimo gibanicu.Ma kak'i, nema sansone, nije to to,recimo opet u tom Londonu, u restoranu kod srpske crkve.Uzas, da, ludi cak i retki slovenci po Londri sto su tamo zapucavali sa drugog kraja na tu istu gibaju.Grozomora.

Za kraj, ovo kazem za Alselone, otkud ja znAm sta je lik jeo po Maleziji, sta je tamo radio, ko mu je sta pokazao da jede i sta mu se svidja ili ne.

Znam samo da u sred Tunisa koji je nazalost bio postao zesce popularan ovdasnjoj populaciji poslednjih 15 godina( sad ne mogu bas tako lako tamo ) krenu da lupetaju kako im smetaju arapski mirisi, zacini, sve im nesto gadno u hotelu sa **** ili ****** zvezdica.

Navikli ljudi na kavijar kod kuce,rucno donesen na pladnju iz Rusije, trcecim korakom.

Ziveli Mekdonalda krompirici u principu! Evo i da oshinem malo i po sopstvenoj familiji.Kad samaras druge, odmah lepo i sebi samar.Moj blizak rod jednom mi odrza predavanje kako ukus Meka nije isti u Srbiji, Grckoj, Frqncuskoj....

Svi koji se pogube oko hrane, predlazem im da izbace le leblebije, limunsku travu, korijander, limetu, crni hleb....i probaju nekako da prezive u Beogradu leta gospodnjeg 2016.Mozda i uspeju, mozda su nekad i mogli.

Kukuuuu, gde mi je nestao bakin kuvar da vidim recept za pishinger, oblande, kako vec, prijelo mi se nesto slatko.




Snezana Radojicic Snezana Radojicic 17:23 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

alselone
Kineska klopa u "radnickim" kineskim restoranima u Kini je uzasna. U-za-sna. To ne moze da se jede. Sve je bareno, nema nikakve masti, postane onako otuzno, plus set zacina je potpuno izvan nasih ukusa.

Klopa u ekskluzivnim restoranima je fantazija. To su one varijante u kojima je restoran zapravo zgrada sa apartmanima, dodjes si lepo do svog broja, unidjes, zatvoris vrata, mozes da pijes, jedes, deres se koliko hoces. E, u takvim restoranima je klopa das odusevis.



Identično isksutvo, po celoj Kini, uzduž i popreko.
Na kraju sam skapirala da mi je isplativije da u restoranu jedem jedan obrok nego tri na ulici.

A u srednje-fensi restoranima (ali sma to videla samo u Pekingu) mi je najgotivnije bilo naručivanje preko notbukova, donesu ti lepo notbuk, ti nađeš onlajn jelo u njihovom onlajn meniju, konobar primi porudžbinu na svom ajpodu... ludilo



Ne igra se nego naručuje

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:48 06.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

Морам сличку да ставим. Има и овако, али су чешћи на штапићу.


U, ove (sesame balls) sam baš voleo da klopam kod našeg Kineza na kampusu, još bile nešto i jeftine, ili ih daju za dž uz glavni obrok. A kod Kineza, kuvari - sve Meksikanci. Inače, hrana u većini restorana je amerikanizovana (i uopšte nije loša), mada naravno može da se nadje i autentična ponuda, gde i sami Kinezi vole da odu (često imaju i dva menija, jedan za njih, drugi za ostale goste).

Inače, moje iskustvo sa Kinezima je i da su skoro po pravilu jako velike muvare, slično ko Vijetnamci. I da stalno traže rupe u sistemu. Ali su, za razliku od nas, povezani, i solidarni, kad jedan nešto izbunari, sutra znaju svi (Kinezi), dok naš čovek kad provali neku foru, uglavnom gleda to da zadrži za sebe.



little_radojica little_radojica 18:18 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Pa otkud znam, volim SVE sto probah od japanske hrane.Imam dobrog prijatelja japanca, kazacu mu da volim ovo, ako se srusi onesvescen od uzasa, prenecu ovde


Ма зезам се, они су отворени за све, али сигурно ће му бити макар мало чудно да их баш то репрезентује . Калифорнија рол су смислили Јапанци у Америци и све у вези те врсте сушија је чисто подилажење Американцима, од изгледа, преко начина мотања, до укуса.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:37 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani



Pa otkud znam, volim SVE sto probah od japanske hrane.Imam dobrog prijatelja japanca, kazacu mu da volim ovo, ako se srusi onesvescen od uzasa, prenecu ovde

Ма зезам се, они су отворени за све, али сигурно ће му бити макар мало чудно да их баш то репрезентује . Калифорнија рол су смислили Јапанци у Америци и све у вези те врсте сушија је чисто подилажење Американцима, од изгледа, преко начина мотања, до укуса.


Soooo desu, Radojica san pP

Kazem ti, sve sto probah od japanske hrane, bilo mi je divno, otkud znam, ovog se setih prvo.A da zvuci vrlo japanski ovo Californian, slazem se xD

Slikacu sad nesto sto sam dobila na poklon od japanske porodice kad sam se rodila.Ako uspem, prebacim ovde.

http://m.imgur.com/eW6yCCJ

Samo jednog japanca sam upoznala u zivotu da je bio budaletina, svi ostali, najdivnija iskustva u druzenju sa njima.
emsiemsi emsiemsi 18:57 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

jednarecfonmoi
little_radojica
olaksava im i opstanak nacin ishrane- oni bukvalono od bilo cega i malo pirinca mogu da naprave ukusan obrok- bez da omalovazim njihovu ekskluzivnu kuhinju, jednom smo vecerali u Kineskom restoranu u Dusit hotelu na Tajlandu, ono, NE-VI-DJE-NO!-...provalili mi od ove tzv garbidz klope, neke ukusne pohovane kuglice nepoznatog porekla, sto je u njihovom slucaju ponekd skeri, pitamo sta je to, kazu, hrskavica i vezivna tkiva sa vrha svinjskih rebara, koje odseku kada se tranzira meso,...skoro sam videla da imaju te kuglice i u ponudi u bloku 70.:)


И сви кувају. Имам другара овде, направи свињске папке са неким киселим сосом, прсте да полижеш (хехе, буквално). Тих куглица има разних и од свега, на јапанском се зову данго, као неко тесто од пиринча, кувано у води, а пуњено рецимо црним сусамом.
Варијације су бескрајне, а могу само да кажем да оно што се као "кинеска храна" продаје у Србији и нарочито Америци је булшит. Искрено, уздам се у Кинезе на блоковима, тамо још нисам јео, али сам чуо да су кухињу отворили и за јавност, не кувају више само за себе. То је то, огладнео сам. Баш ти хвала Енџи


Ima restoran u bloku 70 na spratu, koji izgleda, pa sta znam, 'nako:) ali unutra hrana uopste nije prilagodjena evropljanima, najvise lici na kinesku,pretpostavljam kuhinju juga,Zhejianga, odakle je 90 posto "nasih" kineza.

Imaju superiska Tang mian (supa sa debelim rezancima, nudlama) ljutkasta, unutra ima meso neistrazenog porekla plus kineski kupus.

Nasi ljudi se uglavnom seku u tom restoranu na kiselo-ljutu supu, dolaze, nosU kucama, jedu tamo.Meni ta supa,onako.

Najlepsa azijska hrana koju sam ikad jela je malezijska..Ima neki restoran na Grinicu, u Londonu, drvene klupe, kako uopste preneti ukus u slova, nece da moze.

U principu volEm i japansku, al nekako kako izgovorim, odmah mi delije kao neko foliranje
.Sta da radim, ako bi trebalo da biram izmedju muslji i podvarka, ja ovo prvo.Nek sam gresna.

Ko zna, mozda bi mi se smucilo da to jedem svaki dan.Tako mi se smucile cokoladice After 8.Sanjam ih od detinjstva, donosili mi svi za rodjendan, slavu, ja donosila sa puta...i odjednom, ne mogu vise da okusim.

Radojice, sibaj neku japansku verziju fang bian mian ( one nudle sa prelivom iz kesicd, instant)Aaaaaaa :) Arigato gozaimashita pp

Ја највише волим киселу купушчину са сланином сапуњаром и пројом од кукурузног брашна --- јебо те кинеско-јапанске глупости.
emsiemsi emsiemsi 19:05 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

jednarecfonmoi
angie01
Najlepsa azijska hrana koju sam ikad jela je malezijska.


malezijska hrana je haos- narocito ona koju sluze u malim restoranima gde jedu domoroci- neke pitice prelivene cudima- stvarno ludilo,....u maleziji sam jela najbolji mek na svetu- ALSEEEEE:),...neko ljuto panirano pilece meso, da ne verujes.

meni najbolja azijska hrana-Tajska- bez premca,...izdvojila bih, Tom Jam Kung- kiselo ljuta corba od racica i koneskih pecuraka i Pa Si Ju- siroki pirincani rezanci sa povrcem i duboko przenim mesom po zelji i belim lukom,...mada sam tamo jela i (do)kolenicu u kiselom kupusu ili svinjetinu pajcovanu belim lukom- sto se i kod jede.

i naravno, susi for evr!

Indijsku hranu bih mogla svaki dan- njihov hleb, nan, je najbolji hleb na svetu, samo nek mi stave neku ciniju sa sosom iz njhovih gulasa od cega god...masala bef, recimo i nan i meni super.


Evo spiska, sta mi pada na pamet, najvoljenijih jela, po zemljama:

Italija plus Hrvatska ostrva:Cetiri vrste sira njoke odozgo zalfija(kadulja)
Srbija: Punjene paprike
Tunis:La zigourine ( lichi na paelju )
Spanija: Paelja
Malezija: Patka na pirincu sa kupusom
Slovenija:Zapeceni makaroni sa jajima i sirom
Japan: Mislim da se zovu California rolls, uuuuufffff
Kina: Tang mian (supa sa debelim rezancima) i kad oni spreme King prawns(skampi veeeeliki)
Indija: Pojma nemam, zaborqvih sve, Tika masala i basmati pirinac
Tai: Uvek narucila pogresno i previse ljuto lol
Bosna: Pita sa mesom...znam da se nesto tu loze silno sta je pita sta burek, otkud znAm, ovo prave wow, i u sred Srbije

i za kraj, muslje,moussls, crne skoljke ili crni rizoto od sipe.E to nema zemlju, budis me u pola noci,i pitas da to jedem, mozeeeee.Moja drugarica koja je prosla pola planete, na to uvek ima zelju krompirici.



1. Пасуљчина - чорбаст.
2. Пасуљчина - пребранац.
3. Кисела купусчина са ребрима и сланином сапуњаром.
4. Подварак - купусчина са неким месом.
5. Кисели купусчина као салата.
6. Ајварчина.
7. Папричетине на хиљаду начина - као и у облику зимнице.
8. Све врсте поврћа, односно, травуљина.
Успут --- јебеш те "стране" алге и којештарије ...
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:09 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Ja kupus, onako,zato i sarme, onako, ali punjene paprike, corbast pasulj, volim mnogoo.

Proju volim, ali i gibanicu, kao onu pravu cetnicku masnu ali isto tako pituljice.

E da i riblja corba ...najlepsa je nasa.Meni bar.

Nisi ti procitao gore da napisah za punjene paprike,moj izbor za Srbiju,gde lepo nabrajah po zemljama sta volim.

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:14 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

emsiemsi
jednarecfonmoi
angie01
Najlepsa azijska hrana koju sam ikad jela je malezijska.


malezijska hrana je haos- narocito ona koju sluze u malim restoranima gde jedu domoroci- neke pitice prelivene cudima- stvarno ludilo,....u maleziji sam jela najbolji mek na svetu- ALSEEEEE:),...neko ljuto panirano pilece meso, da ne verujes.

meni najbolja azijska hrana-Tajska- bez premca,...izdvojila bih, Tom Jam Kung- kiselo ljuta corba od racica i koneskih pecuraka i Pa Si Ju- siroki pirincani rezanci sa povrcem i duboko przenim mesom po zelji i belim lukom,...mada sam tamo jela i (do)kolenicu u kiselom kupusu ili svinjetinu pajcovanu belim lukom- sto se i kod jede.

i naravno, susi for evr!

Indijsku hranu bih mogla svaki dan- njihov hleb, nan, je najbolji hleb na svetu, samo nek mi stave neku ciniju sa sosom iz njhovih gulasa od cega god...masala bef, recimo i nan i meni super.


Evo spiska, sta mi pada na pamet, najvoljenijih jela, po zemljama:

Italija plus Hrvatska ostrva:Cetiri vrste sira njoke odozgo zalfija(kadulja)
Srbija: Punjene paprike
Tunis:La zigourine ( lichi na paelju )
Spanija: Paelja
Malezija: Patka na pirincu sa kupusom
Slovenija:Zapeceni makaroni sa jajima i sirom
Japan: Mislim da se zovu California rolls, uuuuufffff
Kina: Tang mian (supa sa debelim rezancima) i kad oni spreme King prawns(skampi veeeeliki)
Indija: Pojma nemam, zaborqvih sve, Tika masala i basmati pirinac
Tai: Uvek narucila pogresno i previse ljuto lol
Bosna: Pita sa mesom...znam da se nesto tu loze silno sta je pita sta burek, otkud znAm, ovo prave wow, i u sred Srbije

i za kraj, muslje,moussls, crne skoljke ili crni rizoto od sipe.E to nema zemlju, budis me u pola noci,i pitas da to jedem, mozeeeee.Moja drugarica koja je prosla pola planete, na to uvek ima zelju krompirici.



1. Пасуљчина - чорбаст.
2. Пасуљчина - пребранац.
3. Кисела купусчина са ребрима и сланином сапуњаром.
4. Подварак - купусчина са неким месом.
5. Кисели купусчина као салата.
6. Ајварчина.
7. Папричетине на хиљаду начина - као и у облику зимнице.
8. Све врсте поврћа, односно, травуљина.
Успут --- јебеш те "стране" алге и којештарије ...


Ocene:

Od 1 do 10

1. 11
2.8
3.4
4.3
5.8
6.10
7.10
8.10

Al ubi me ti sad, nabrojah i iz drugih zemalja sta volim, zasto je tako, ne znam...voliiimmmm.
alselone alselone 19:54 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

naručivanje preko notbukova,


Moj drugar radi u firmi koja pravi softver tog tipa. Neki Svajcarac ulozio kintu, imaju vec neke demo restorane u Londonu.

Dodjes u restoran, otvoris nji'ov sajt, nadjes sta ces da klopas, mozes da podesis sve detalje, tipa 'vise sira', 'blago peceno' itd. To kad cekinujes, vidi se kod konobara i kuhinji, cak mozes i da platis automatski preko sajta ako si podesio informacije o kartici. Kulturiska.

Doduse, malo je i njesra posto se gubi licni kontakt sa konobarom koji moze da ti preporuci najbolje jelo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:16 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Doduse, malo je i njesra posto se gubi licni kontakt sa konobarom koji moze da ti preporuci najbolje jelo.

Има и код нас...

Сад је мојим другарима Microsoft продао тај неки програм, комплетно за пословање ресторана са том варијантом. Негде ће то да прође -- кафе-ресторан на аутопуту, у тржном центру итсл, а другде неће: део локала јесу и конобари и атмосфера личног контакта са њима и барменима.
blogovatelj blogovatelj 22:31 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Zove se dumpling.


Sifud damplinzi su zakon. Gutam ih kao aspirine.
A od japanske papice omiljeni su mi spring rolls. Ja ih zovem japanske sarmice, po uzoru na mog druga K, Iranca, koji je srpski rolat od zelja i mesa prozvao Serbian Sushi
blogovatelj blogovatelj 22:36 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

1. Пасуљчина - чорбаст.
2. Пасуљчина - пребранац.
3. Кисела купусчина са ребрима и сланином сапуњаром.
4. Подварак - купусчина са неким месом.
5. Кисели купусчина као салата.
6. Ајварчина.
7. Папричетине на хиљаду начина - као и у облику зимнице.
8. Све врсте поврћа, односно, травуљина.
Успут --- јебеш те "стране" алге и којештарије ...


Džiberčina - van svake sumnje.
Kako meni ide na nerv ovakvo "patriotsko" nafuravanje na dve lopate đuveča, pojma nemate.
blogovatelj blogovatelj 22:39 06.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

A u srednje-fensi restoranima (ali sma to videla samo u Pekingu) mi je najgotivnije bilo naručivanje preko notbukova, donesu ti lepo notbuk, ti nađeš onlajn jelo u njihovom onlajn meniju, konobar primi porudžbinu na svom ajpodu... ludilo


U Amsterdamu u kofi šopu tako primaju narudžbine za džointe.
blogovatelj blogovatelj 22:44 06.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

često imaju i dva menija, jedan za njih, drugi za ostale goste).


Ja sam to video u Torontu u iranskom restoranu u koji me vodio pomenuti ortak koji je smislio izraz Serbian sushi za rolat. Jeo sam sa iranskog (ne kanadskog) menija jagnjeću čorbicu. Udrobiš u nju pomenuti naan i prste da poližeš.
A čorbicu naprave gušćom tako što u nju ubace kesten pire.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:38 07.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

blogovatelj
često imaju i dva menija, jedan za njih, drugi za ostale goste).


Ja sam to video u Torontu u iranskom restoranu u koji me vodio pomenuti ortak koji je smislio izraz Serbian sushi za rolat. Jeo sam sa iranskog (ne kanadskog) menija jagnjeću čorbicu. Udrobiš u nju pomenuti naan i prste da poližeš.
A čorbicu naprave gušćom tako što u nju ubace kesten pire.


A na Portoriku imaju dva menija, identična za domaće i strance, razlika samo u cenama.

marco_de.manccini marco_de.manccini 00:59 07.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

Имаш то и у Београду, у Теслином музеју, ко не говори српски плаћа више.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:11 07.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

marco_de.manccini
ко не говори српски плаћа више.


Dobro, to je ok, jel tako, Čarli?

emsiemsi emsiemsi 06:02 07.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

blogovatelj
često imaju i dva menija, jedan za njih, drugi za ostale goste).


Ja sam to video u Torontu u iranskom restoranu u koji me vodio pomenuti ortak koji je smislio izraz Serbian sushi za rolat. Jeo sam sa iranskog (ne kanadskog) menija jagnjeću čorbicu. Udrobiš u nju pomenuti naan i prste da poližeš.
A čorbicu naprave gušćom tako što u nju ubace kesten pire.

Ма да !
Једеш суши или спрсти - а из дупета вири празилук.
Ти још како тако, али овај Американац српског порекла, Пајић, да не верујеш.
blogovatelj blogovatelj 07:23 07.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

Једеш суши или спрсти - а из дупета вири празилук.


Super ti logika - prava kavurmičarska.
Samo se ti drži belih bubrega i inih specijaliteta i ne beri brigu za mene.
vlad_aleksh vlad_aleksh 07:45 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

jednarecfonmoi

Proju volim, ali i gibanicu, [i]kao onu pravu cetnicku masnu[/i] ali isto tako pituljice.




Драгиша Васић је правио најбољу гибаницу на свету. Дочим је Стеван Мољевић правио најбољи босански лонац. Права је штета што толико дуго нису били заступљени у нашим куварима. Јеси ли читала нешто од њих? Ја сам на пример читао "Утуљена гибаница" од Васића и "Лажни кувар" од Мољевића.
emsiemsi emsiemsi 07:54 07.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

blogovatelj
Једеш суши или спрсти - а из дупета вири празилук.


Super ti logika - prava kavurmičarska.
Samo se ti drži belih bubrega i inih specijaliteta i ne beri brigu za mene.

Кавурма је закон !
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:49 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

vlad_aleksh
jednarecfonmoi

Proju volim, ali i gibanicu, [i]kao onu pravu cetnicku masnu[/i] ali isto tako pituljice.




Драгиша Васић је правио најбољу гибаницу на свету. Дочим је Стеван Мољевић правио најбољи босански лонац. Права је штета што толико дуго нису били заступљени у нашим куварима. Јеси ли читала нешто од њих? Ја сам на пример читао "Утуљена гибаница" од Васића и "Лажни кувар" од Мољевића.


Slusaj ti gos'n vampir sto mi tu iskaces iz mraka,
nemam ja pojma da li ti ka meni ides iskezenih zuba ili sa cvecem u narucju niti me zanima.
Od SVEGA sto sam pisala na romanticne teme koje MENE zanimaju,ti se ovde nadovezujes na moj odgovor emsiemsimju,vadis naziv jela i brbljas svoje neke tripove.To meni ne sluti na dobro nikako.

Ppgledah da je Dragisa bio akademik i cetnik, sta vec, dalje nisam ni gledala za ovog drugog nit me zanima, mrzi me.
Iako je ovo bio blog o Kini koji se slucajno nastavio na razgovor o jelima, izjavljujem sledece:
Gibanica koju sam spomenula se tako zove,jako je ukusna,najbolje ju je pravila, meni bar, pokojna komsijka koja je bila iz Crne gore, i koja me redovno gnjavila o Vasojevicima,a cula sam milion puta da je isto tako zovu, bez problema, x ljudi iz Hrvatske i Slovenije.Poenta je u fantasticnom jelu a ne nazivu, i ja cu je i dalje tako zvati.

Svaki dalji razgovor sa mnom na ovu temu sa mnom je ovog trenutka zavrsen.
vlad_aleksh vlad_aleksh 10:59 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

jednarecfonmoi
vlad_aleksh
jednarecfonmoi

Proju volim, ali i gibanicu, [i]kao onu pravu cetnicku masnu[/i] ali isto tako pituljice.




Драгиша Васић је правио најбољу гибаницу на свету. Дочим је Стеван Мољевић правио најбољи босански лонац. Права је штета што толико дуго нису били заступљени у нашим куварима. Јеси ли читала нешто од њих? Ја сам на пример читао "Утуљена гибаница" од Васића и "Лажни кувар" од Мољевића.


Od SVEGA sto sam pisala na romanticne teme koje MENE zanimaju,ti se ovde nadovezujes na moj odgovor emsiemsimju,vadis naziv jela i brbljas svoje neke tripove.



Ово је јако непристојно. Повуци написано. У супротном ћу ти написати да ти кокодачеш неке своје трипове.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:14 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

vlad_aleksh
jednarecfonmoi
vlad_aleksh
jednarecfonmoi

Proju volim, ali i gibanicu, [i]kao onu pravu cetnicku masnu[/i] ali isto tako pituljice.




Драгиша Васић је правио најбољу гибаницу на свету. Дочим је Стеван Мољевић правио најбољи босански лонац. Права је штета што толико дуго нису били заступљени у нашим куварима. Јеси ли читала нешто од њих? Ја сам на пример читао "Утуљена гибаница" од Васића и "Лажни кувар" од Мољевића.


Od SVEGA sto sam pisala na romanticne teme koje MENE zanimaju,ti se ovde nadovezujes na moj odgovor emsiemsimju,vadis naziv jela i brbljas svoje neke tripove.



Ово је јако непристојно. Повуци написано. У супротном ћу ти написати да ти кокодачеш неке своје трипове.


Je l? :)

Pa vec si napisao upravo, ccccc.

Koko da, koko da:)

Ne moze da mi se tako vadi iz teksta, sa tonom kojii mi se nije svideo,ni ti ni bilo ko drugi, RECH,i da onda se nadovezuje sta je njemu milo i drago.

Bilo vec jednom kad sam pisala o tome da li postoji vreme, o drugim dimenzijama, dosao covek i krenuo religiozne teme.Ja nisam nicija tabla za pisanje, ona zelena, skolska.

Non, non, monsieur Dracula.

Lep dan zelim, stize polagacke prolece u Beograd.
cassiopeia cassiopeia 11:18 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

jednarecfonmoi


Ne moraš sve da citiraš, samo onaj deo na koji odgovaraš. Pravi se čaršaf od replika, ne liči ni na šta.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:21 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

cassiopeia
jednarecfonmoi


Ne moraš sve da citiraš, samo onaj deo na koji odgovaraš. Pravi se čaršaf od replika, ne liči ni na šta.


Ne smaraj higijenicarko i slobodno se obrati coveku koji se meni prvi obratio, citiranjem.

Isto bilo u gorepomenutoj situaciji, ja o dimenzijama, lik o religiji, napravi se ruzan izgled bloga, i neka zena se obrati meni, a ne osobi koja se nadovezivala.


emsiemsi emsiemsi 11:25 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

jednarecfonmoi
cassiopeia
jednarecfonmoi


Ne moraš sve da citiraš, samo onaj deo na koji odgovaraš. Pravi se čaršaf od replika, ne liči ni na šta.


Ne smaraj higijenicarko i slobodno se obrati coveku koji se meni prvi obratio, citiranjem.

Isto bilo u gorepomenutoj situaciji, ja o dimenzijama, lik o religiji, napravi se ruzan izgled bloga, i neka zena se obrati meni, a ne osobi koja se nadovezivala.



Сагласан !
alselone alselone 11:27 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

jednarecfonmoi



Trebala bi manje da se lozis i da svaki komentar shvatas kao poziv na svadju.
emsiemsi emsiemsi 11:32 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

alselone
jednarecfonmoi



Trebala bi manje da se lozis i da svaki komentar shvatas kao poziv na svadju.

Него како да схвати !
Она само гледа како смо ми остали толерантни - и прилагођава се.
cassiopeia cassiopeia 11:35 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Ne smaraj higijenicarko


Ja sam mislila da si ti jedna fina osoba, sa uvažavanjem i merom komunicira sa drugima. Zajebala sam se. Mora da sam te pomešala sa nekom drugom osobom.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:41 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

alselone
jednarecfonmoi



Trebala bi manje da se lozis i da svaki komentar shvatas kao poziv na svadju.



Za pocetak, TREBALO bi, ovo TREBALA BI, ne kontam bas.

Sto rece emsiemsi, ja se ovde samo prilagodjavam.

Na stvari koje mi se svidjaju, odgovaracu lepo, i pisati romanticno, jednostavno, koji jeste moj stil pisanja,na ono gde mi se neko obrati na nacin koji mi ne prija, obracacu se kako meni odgovara.
tess tess 11:47 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Za pocetak, TREBALO bi, ovo TREBALA BI, ne kontam bas.

Ovo je u stvari Qqriq, muza S. Kinga?
E pa kul.
Da znaš, velik sam njegov fan, fančina.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:58 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

cassiopeia
Ne smaraj higijenicarko


Ja sam mislila da si ti jedna fina osoba, sa uvažavanjem i merom komunicira sa drugima. Zajebala sam se. Mora da sam te pomešala sa nekom drugom osobom.


Zasto se nisi obratila coveku koji je krenuo da pravi carsaf od moje jedne jedine rechi?

Sve sam objasnila u komentaru ispod kako cu pisati ovde.

Svako ce dobiti odgovor koji u tom trenutku zasluzuje, naravno ako sam u fazonu da odgovaram, kao sada...
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 12:08 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

tess
Za pocetak, TREBALO bi, ovo TREBALA BI, ne kontam bas.

Ovo je u stvari Qqriq, muza S. Kinga?
E pa kul.
Da znaš, velik sam njegov fan, fančina.



Ozbiljno??

Ti ocigledno nisi shvatila ili se pravis blesava, sa naznakama vickastosti u sopstvenom pogledu na ogledalo.Verujem da si odusevljena svoijim pisanijem.

Hajde da i tebi lepo nacrtam, posto ocigledno trazis plastiku.

To sto ti hoces da tu nesto brbljas o Stivenu Kingu na moju ispravku tipa koji pravi gramaticke greske dok mi nesto objasnjava kako da zivim, je zaista tvoja stvar koja me zanima kao lanjski sneg,

Slobodno naslov romana Potpaljivacica Stivena Kinga, upotrebi na nekom drugom mestu, mene zaobidji u sirokom luku.

Moram vam priznati da je meni trenutno super zanimljivo da se tu macujem sa hordama, doslo mi, i smesno mi.

Stacu naravno kad ja hocu i kad mi dosadi.
tess tess 12:10 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

mene zaobidji u sirokom luku.

Dobro, :).
tess tess 12:57 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Moram vam priznati da je meni trenutno super zanimljivo da se tu macujem sa hordama, doslo mi, i smesno mi.


Eh, sad, horde. Kako gordo zvuči, žrtva hordi, :).

Vidi, imaš problem odbačenosti u društvu, i sad bi mi morali (trebalo bi) da osjećamo neku krivicu, sažaljenje, šta već. Moj savjet ti je da prestaneš sa teatrom svaki mjesec - novom ulogom - i budeš to što jesi, pišeš kako znaš da pišeš (sigurno bolje i pismenije od trenutačnog, etc.), i shvatiš da smo svi mi ovde: 1. sami protiv svih, il 2. nas neko vrbuje na neku od ispravnih strana.
Kapito?
Na koncu, nisam ni ja miljenica za primjer al - kako se da primjetiti - tjeram po svom. Taj trip kontriranja društvu prevaziđe čovjek u pubertetu - dal me vole ili ne - aman, tj pomiriš se da je nešto tako kako jeste, naopako, :), i da će teško biti drugojačije.

Nastavljam da te zaobilazim, prosto, za moj ukus pokažeš često hinjsku emocionalnost. A ne što je pežorativno biti muza S. Kinga, ma ne, našla bih u tome neke prednosti - interesantne - za dalju saradnju. Ovako, nema je. Svako sebi.
G.Cross G.Cross 13:07 07.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

Кавурма је закон !

Jest zakon, ali Turski

Super je da i ti mozes da je jedes u toku "Kurban Bayrami"

Recipe For Turkish-style Lamb 'Kavurma'

The Festival of Eid el-Adha, better known in Turkish as ‘Kurban Bayramı’ (koor-BAHN’ buy-RAHM’-uh), or the ‘sacrifice festival,’ is a great time to enjoy traditional Turkish home cooking at its best. As this time of year is a festival of sacrifice, menus are built around the main attraction. The sacrificial meat.

vlad_aleksh vlad_aleksh 13:09 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

jednarecfonmoi

Ne moze da mi se tako vadi iz teksta, sa tonom kojii mi se nije svideo,ni ti ni bilo ko drugi, RECH,i da onda se nadovezuje sta je njemu milo i drago.

Bilo vec jednom kad sam pisala o tome da li postoji vreme, o drugim dimenzijama, dosao covek i krenuo religiozne teme.Ja nisam nicija tabla za pisanje, ona zelena, skolska.

Non, non, monsieur Dracula.



Ја сам само обичан трансфузиолог, овде је потребан неки други специјалиста.
cassiopeia cassiopeia 13:13 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

vlad_aleksh

Ја сам само обичан трансфузиолог, овде је потребан неки други специјалиста.




p.s. grešna mi duša, i ja sam nešto slično pomislila, nego nije profesionalno postavljati dijagnozu nepoznavajući čoveka, pa se suzdržah da napišem.
emsiemsi emsiemsi 13:15 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

cassiopeia
vlad_aleksh

Ја сам само обичан трансфузиолог, овде је потребан неки други специјалиста.




p.s. grešna mi duša, i ja sam nešto slično pomislila, nego nije profesionalno postavljati dijagnozu nepoznavajući čoveka, pa se suzdržah da napišem.

Која је дијагноза !?
Кажи, што си се стиснула ?
cassiopeia cassiopeia 13:18 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Која је дијагноза !?
Кажи, што си се стиснула ?



Radnu dijagnozu nikada ne saopštavam, nije etički.
Dakle, za koji dan i samo u četiri oka, ali nikad trećem licu.
vlad_aleksh vlad_aleksh 13:35 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

cassiopeia
vlad_aleksh

Ја сам само обичан трансфузиолог, овде је потребан неки други специјалиста.




p.s. grešna mi duša, i ja sam nešto slično pomislila, nego nije profesionalno postavljati dijagnozu nepoznavajući čoveka, pa se suzdržah da napišem.


Не знам, нека лекар опште праксе одлучи.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 13:49 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Sujetna i iskompleksirana osobo,

smisljala si do sad sta da mi napises i kao spustis me na zemlju sa koje ustati necu.Umirem od smeha.

Ti gadjaj bombama, ja posadim cvet u blatu kad mi cefne.Ne mozes da vidis, sifra, prica o tajnom putu viteza za Eldorado.

Nikakav problem nemam sa prihvatanjem u drusvvtu, prihvacena sam kad zelim, i kad me to zanima:)

Slobodno pogledaj moje lice, tvojeg nema, ko zna sa kim pricam...


Zanimas me kao lanjski sneg, rekoh vec, i ti i tvoji komentari koji zabavljaju tebe i tvoju potrebu da pokazes neku zelju za pisanjem umisljajuci da si originalna i posebna.

Da bi to bila, morala bi mnogo da radis na introspekciji, na toplini prema svetu i drugima.U rikverc pa citaj ponovo Andrica i Selimovica, dok nesto ne shvatis.

Uzivaj danas u paznji koju si dobila.

Ja mogu da budem jako nezna, fina i draga kad hocu. A ti?

Ovo dvoje tamo nesto baljezgaju, Higijenicarka i Vampir, njima saljem kutiju bajadera.

Lepo ste me zabavili, a sada se razgovor ovakve vrste zavrsava.Rekoh na pocetku, pisem i odgovaram kad hocu, i zavrsavam konverzaciju opet kad meni odgovara.

La fin.

tess tess 14:20 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

A ne znam šta bih ti rekla, vrati me u rikverc mrva čovječnosti, izgleda, iako si do sada X puta iza mojih leđa ispuštala govance emocionalno duboko taknuta (pitaj ti Gospoda čim).
Qqriq, ja ne postavljam dijagnoze - za sebe kažem da sam sociopat - boli me uvo za tvoj kurcšlus u glavudži, no ne izigravaj žrtvu, jagnješce, leba ti..
Sjetih se, kad mi komšinica onomad rekla da ima šizofreniju paranoidnu, odmahnem rukom kao „znate, ja sam iz Bosne, kod nas je to normalno“, te i ovo tvoja iznova nevinost: Osoba A je primabalerina, Osoba B je stjuardesa, Osoba C je iz Norveške, ko od njih voli pasulj?
More, fak ju..
emsiemsi emsiemsi 15:19 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

cassiopeia
Која је дијагноза !?
Кажи, што си се стиснула ?



Radnu dijagnozu nikada ne saopštavam, nije etički.
Dakle, za koji dan i samo u četiri oka, ali nikad trećem licu.

Хохохохо --- понекада се разговори у 4 ока заврше у 3 ока.
blogovatelj blogovatelj 20:04 07.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

Кавурма је закон !


Carstvo iznutrice, kao stvoreno za tvoja prefinjena nepca.
Jedi brale, creva, oči, mozak, to je hrana za tebe. Za bolje nisi.
blogovatelj blogovatelj 20:05 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Ne smaraj higijenicarko i slobodno se obrati coveku koji se meni prvi obratio, citiranjem.


Ova mi liči na sestru od qqriq.
blogovatelj blogovatelj 20:07 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Ovo je u stvari Qqriq, muza S. Kinga?


Evo i ja sad napisah isto, nisam ovo ranije video. Isto mislimo tess, jedna smo duša a dva tela
blogovatelj blogovatelj 20:10 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Ја сам само обичан трансфузиолог


Pridaješ sebi bespotrebnog značenja. Nisi ti transfuziolog, ti si najobičniji magarac.
blogovatelj blogovatelj 20:11 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Sujetna i iskompleksirana osobo,

smisljala si do sad sta da mi napises i kao spustis me na zemlju sa koje ustati necu.Umirem od smeha.


Bome, ovo jeste qqriku.
mikele9 mikele9 23:23 07.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

Кавурма је закон !

I Teleća glava u škembetu!!!!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:28 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

jbte narode, kako vas ne mrzi da se cepate tako? what's good of it? meni je bas smor da zapocinjem makar shta, ili otvaram stranice, kada osetim tako neko cepanje.

budimo Konfuchijanisti, iako smo Srbi, hm, Srpkinje / srechan 8. mart!
blogovatelj blogovatelj 23:38 07.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

I Teleća glava u škembetu


Ma Miško, ima i srpske klope predivne, nesporno je.
Nego mi je ogavan taj nivo netolerancije da ne može da podnese što drugi vole hranu koja se jede po svetu.
Ima toga na Balkanu puno, on je samo tipizirani predstavnik idiotske škole mišljenja, zato mu odgovaram. Viđao sam ovakve buzdovane kad sa podsmehom pričaju o nekome ko priča jezike, ili poznaje različite kulture sveta. Dođe kod Docsa na blog da sere po temama o kojima čovek priča i koje voli, samo iz razloga što mu niko nije ugradio trpilo i ne podnosi ma šta što se razlikuje od njegovih armiranih bolesničkih stavova.
Kasabalijski mentalitet. Nedobog da primiriše ma šta za šta je umislio da nije srpsko. Džaba mu priča da je kavurma turski specijalitet, u njegov čamov mozak ta informacija ne ulazi, jer je video na slavi kod ujke Milomira da služe kavurmu.
blogovatelj blogovatelj 23:47 07.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

udimo Konfuchijanisti, iako smo Srbi, hm, Srpkinje / srechan 8. mart!



U pravu si sto posto.
Ja to pričam netolerantnom govedu Čarliju, samo jedinim jezikom koji je on u stanju da razume.
I meni je muka od idiotluka koje mesecima prosipa ovuda, al šta da radim. Ima puno puta i kad mu prećutim, mrzi me, ili nemam vremena, ali ima i kad mi digne pritisak pa ne mogu.
Jebote, ljudi pričaju koja im se klopa sviđa po kuhinjama širom sveta, a on, koji po sopstvenim rečima ne ide ni u Prčanj i Buljarice na more, našao da se proserava. Pazi, znači priznaje da nigde ne ide, podrazumeva se da ništa nije video, ponosi se tom činjenicom, ali mu to ne smeta da dođe i bez imalo obzira se posere na nečiji blog. I to smrtno ubeđen da radi pravu stvar, patriotsku, za otadžbinu.
Kao da sam mu ja kriv što se za života nauživao samo belolučanih paprika.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 23:53 07.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

mikele9
Кавурма је закон !

I Teleća glava u škembetu!!!!



Lol



Mikele, sad me pddseti na nesto :)

"Prolece" je uvek imalo ovakvu vrstu jela.

Imam drugaricu koja zivi daleko odavde vec dugo, i imala je povremeno fazon da je uhvati kad dodje da se ide tamo. I onda naruci da li neke sarmice jagnjece, ili neka crevca, skembice.I njoj smesno kad naruci, al naruci.Kaze mi da je vuce nesto:)))

Idem sad da vidim bas jelovnik da li ima to da se setim
jkt2010 jkt2010 04:43 08.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

blogovatelj
Carstvo iznutrice, kao stvoreno za tvoja prefinjena nepca.
Jedi brale, creva, oči, mozak, to je hrana za tebe. Za bolje nisi.

Ova mi liči na sestru od qqriq.

Nisi ti transfuziolog, ti si najobičniji magarac.

Nego mi je ogavan taj nivo netolerancije da ne može da podnese što drugi vole

Ja to pričam netolerantnom govedu, samo jedinim jezikom koji je on u stanju da razume.

Nervous much, heh? Nanerviralo te na poslu? Opusti se bre, uvek možeš da se vratiš u Srbiju da ti Čarli bude šef... Jel tako Čarli?

emsiemsi emsiemsi 05:27 08.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

mikele9
Кавурма је закон !

I Teleća glava u škembetu!!!!

И телећи репови у сафту (у ресторанчићу поред нишке тврђаве).
emsiemsi emsiemsi 05:29 08.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

jkt2010
blogovatelj
Carstvo iznutrice, kao stvoreno za tvoja prefinjena nepca.
Jedi brale, creva, oči, mozak, to je hrana za tebe. Za bolje nisi.

Ova mi liči na sestru od qqriq.

Nisi ti transfuziolog, ti si najobičniji magarac.

Nego mi je ogavan taj nivo netolerancije da ne može da podnese što drugi vole

Ja to pričam netolerantnom govedu, samo jedinim jezikom koji je on u stanju da razume.

Nervous much, heh? Nanerviralo te na poslu? Opusti se bre, uvek možeš da se vratiš u Srbiju da ti Čarli bude šef... Jel tako Čarli?


Ко зна.
Блоги делује као добар материјал за хендловање - а и свакој фирми је потребан добар магационер, јер такви некада постану, што се оно каже, душа фирме.
emsiemsi emsiemsi 05:31 08.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

blogovatelj
udimo Konfuchijanisti, iako smo Srbi, hm, Srpkinje / srechan 8. mart!



U pravu si sto posto.
Ja to pričam netolerantnom govedu Čarliju, samo jedinim jezikom koji je on u stanju da razume.
I meni je muka od idiotluka koje mesecima prosipa ovuda, al šta da radim. Ima puno puta i kad mu prećutim, mrzi me, ili nemam vremena, ali ima i kad mi digne pritisak pa ne mogu.
Jebote, ljudi pričaju koja im se klopa sviđa po kuhinjama širom sveta, a on, koji po sopstvenim rečima ne ide ni u Prčanj i Buljarice na more, našao da se proserava. Pazi, znači priznaje da nigde ne ide, podrazumeva se da ništa nije video, ponosi se tom činjenicom, ali mu to ne smeta da dođe i bez imalo obzira se posere na nečiji blog. I to smrtno ubeđen da radi pravu stvar, patriotsku, za otadžbinu.
Kao da sam mu ja kriv što se za života nauživao samo belolučanih paprika.

Глупости !
Успут - белолучане паприке су закон. Баш би данас могли да извадимо мало паприка из замрзивача.
tess tess 06:41 08.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

jbte narode, kako vas ne mrzi da se cepate tako? what's good of it? meni je bas smor da zapocinjem makar shta, ili otvaram stranice, kada osetim tako neko cepanje.

budimo Konfuchijanisti, iako smo Srbi, hm, Srpkinje / srechan 8. mart!

Srđane,
Konfučije bi te savjetova da u novom nevinom sukobu između horde i Qqriq (mjesecima mi idiotski obraćati se nekom sa qqriq, ej), napraviš prvi korak tj uspostaviš kontakt sa Qqriq.

U Burtonovom filmu Mars Attacks! ima kul scena kad drugar Marsovac na organizovanom dočeku na Zemlji - na vaspostavljanju kontakta - upuca goluba.

Da skratim, nisam ja ovde na blogu ni svačija mama ni ničiji policajac.

Budimo artikulisani, iako smo Srbi. Može tako?


tess tess 06:46 08.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Isto mislimo tess, jedna smo duša a dva tela

Bogie, šta da ti kažem, to je to.
:)
vlad_aleksh vlad_aleksh 07:32 08.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

blogovatelj
Ја сам само обичан трансфузиолог


Pridaješ sebi bespotrebnog značenja. Nisi ti transfuziolog, ti si najobičniji magarac.


Мислиш значаја? Ниси ни ти неки изузетак, исто и за тебе важи као и за ову Кукурику Кокода - трк код лекара опште праксе по упут.
blogovatelj blogovatelj 08:33 08.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

Nervous much, heh?


Šta vi jedete po Indoneziji? Pasete orhideje?
Jel ima tamo da se kupi krmetina?
blogovatelj blogovatelj 08:58 08.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

Nanerviralo te na poslu?


Jok brale. Nego mi krivo što se na blogu namnožilo takvih kao ti i Čarli.
Šta na primer ti pametno možeš da kažeš? Ništa, naravno. Ti ovde dolaziš da bi pričao da si bogat, to je samo po sebi idiotluk. Kako tebi objasniti da je to idiotluk? Nikako, naravno, ne očekujem da bi razumeo.
Ali dobro, svestan sam da ako postoji sloboda govora, svakakav moron može da dođe i natruni šta mu volja. Za to smo se uostalom i borili.
Nego, čekao sam večeras dete da ga dovezem kući, pa je pored bilo etničkih restorana.
Pa mi na um pade Čarli veselnik. Gledah restorane - mongolski, korejski, kineski, arapski, kanadski... Bio je jedan orjentalni, tako piše, ali vidim da je azijskom latinicom ispisano po njemu, pa računam da je jal vijetnamski jal filipinski. Onda jedan u fazonu francuskih bistroa, jedan pice prodaje. I razmišljam koliko neko treba da bude buzga i da ne shvata koliko je svet veliki, nego da po internetu ubeđuje ljude kako je najbolje pečenje na panju kod Gige u šupi.

PS. I grčki je bio, da ne zaboravim.
milisav68 milisav68 09:30 08.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

blogovatelj
I razmišljam koliko neko treba da bude buzga i da ne shvata koliko je svet veliki, nego da po internetu ubeđuje ljude kako je najbolje pečenje na panju kod Gige u šupi.

A jbga, namnožilo se i suprotnih primera pokondirenih tikvi kojima je sve domaće fuj, bljak i demode, pa se ravnoteža količine budala sa "obe strane" nije poremetila.

Sa druge strane treba biti svestan da različit način obrade hrane, kao i razni začini služe da nadomeste nedostatak nutritivnih vrednosti osnovne namirnice, kao i da poboljšaju sam ukus, koji često u osnovi i nije neki.

A opet, sve to zavisi od geografije, klimatskih uslova i ličnog ukusa.


jkt2010 jkt2010 09:39 08.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

blogovatelj
Nervous much, heh?

Šta vi jedete po Indoneziji? Pasete orhideje?

Mi orhideje, a ti šefu muda. Al ne znam što se nerviraš kad ti to u stvari voliš?
Jel ima tamo da se kupi krmetina?

Jel to ono što liči na tebe?
Zezam se bre. Opusti se malo...
A krmetine ne da ima nego je retko dobra. Guglaj babi guling

Gledah restorane - mongolski, korejski, kineski, arapski, kanadski... Bio je jedan orjentalni, tako piše, ali vidim da je azijskom latinicom ispisano po njemu, pa računam da je jal vijetnamski jal filipinski. Onda jedan u fazonu francuskih bistroa, jedan pice prodaje.

I? Jesi svratio negde ili su ti lepi na oko?
Ili se štekuješ za Easter?
Mislim, nisi valjda čekao u kolima a tolike kafane unaokolo?

I razmišljam koliko neko treba da bude buzga i da ne shvata koliko je svet veliki, nego da po internetu ubeđuje ljude kako je najbolje pečenje na panju kod Gige u šupi.

A da je Giga pečenjaru otvorio u Kičeneru onda bi to bio još jedan dokaz kako si ti uspeo u životu... Mogao bi na blogu da nam pričaš kako si video pečenje u izlogu kod Gige, izmedju Vijetnamca i Pakistanca...

koliko je svet veliki

Jel to mora da se ode u Kanadu da bi se shvatilo, ili to samo tvoj slučaj, šta misliš?
emsiemsi emsiemsi 09:57 08.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

tess
Isto mislimo tess, jedna smo duša a dva tela

Bogie, šta da ti kažem, to je to.
:)

То се теби Блоги чепи !
Стари је он опортуниста --- види да си зајебана, па рачуна, морам са овом да будем добар.
emsiemsi emsiemsi 09:59 08.03.2016

Re: uh, kako cemo sad

blogovatelj
Nanerviralo te na poslu?


Jok brale. Nego mi krivo što se na blogu namnožilo takvih kao ti i Čarli.
Šta na primer ti pametno možeš da kažeš? Ništa, naravno. Ti ovde dolaziš da bi pričao da si bogat, to je samo po sebi idiotluk. Kako tebi objasniti da je to idiotluk? Nikako, naravno, ne očekujem da bi razumeo.
Ali dobro, svestan sam da ako postoji sloboda govora, svakakav moron može da dođe i natruni šta mu volja. Za to smo se uostalom i borili.
Nego, čekao sam večeras dete da ga dovezem kući, pa je pored bilo etničkih restorana.
Pa mi na um pade Čarli veselnik. Gledah restorane - mongolski, korejski, kineski, arapski, kanadski... Bio je jedan orjentalni, tako piše, ali vidim da je azijskom latinicom ispisano po njemu, pa računam da je jal vijetnamski jal filipinski. Onda jedan u fazonu francuskih bistroa, jedan pice prodaje. I razmišljam koliko neko treba da bude buzga i da ne shvata koliko je svet veliki, nego da po internetu ubeđuje ljude kako je najbolje pečenje na panju kod Gige u šupi.

PS. I grčki je bio, da ne zaboravim.

Гига је закон - у праву си.
Успут - спремам се у Париз па ћу да се наједем њихових лебчића, у пола Париза, а не у којекаквим припиздинама канадским.
Успут --- опусти се, наши смо.
Успут 2 --- можда страно говно и мирише, али то не смеш никада да признаш - принципијелно.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:12 08.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Srđan Fuchs
jbte narode, kako vas ne mrzi da se cepate tako? what's good of it? meni je bas smor da zapocinjem makar shta, ili otvaram stranice, kada osetim tako neko cepanje.

budimo Konfuchijanisti, iako smo Srbi, hm, Srpkinje / srechan 8. mart!


Hvala Srdjane, mada, otkud znam, meni 8. mart uvek nekako bio asocijacija na oficiruse, zene ostataka 6.licke kad jure sa ruzama do frizera na ladnu trajnu.Bez uvrede molim, samo kazem asocijaciju, a ne smeta mi da mi neko cestita, jos da dobijem gerbere u svim bojama, iiii, ziveo zenski praznik:)

Konfuchijanstvo uci o vrednosti porodice i podrzavanju tradicionalnog nacina zivota.Recimo Konfucije kada prica o zadu, koji ima izuzetno mesto u kineskom poimanju sveta, spominje njegove vrline gde na osnovu toga vidis koje su osobine vazne.
Probacu iz secanja, pa dokle stignem, glazura predstavlja cistotu, njegova cvrstina sigurnost,pamet, njegovi uglovi pravdu, iako deluju ostri,boja zada lojalnost jer se vide brazde,(transparentnost)...ima jos dosta, ali ne mogu sad da umaram mozak.

Sto se tice poziva na mir, pa svi bi trebalo da znamo " Ljubi bliznjega svoga " ne moramo do Kine po mudru rec:)

Ovo juce sam samo izvela "pokazne vezbe" jer mi je dosadila nadobudnost, nadmenost ovog mesta, gde vecina pise samo da bi ispravljala drugog, pokazala znanje u odredjenom segmentu, gde je bio/bila, sta je procitano, ovo uprosceno kazem.Pogledaj sam atmosferu celog ovog mesta.A bez tih prepirki, ima povremeno sta da se procita pametno, valjda smo zato ovde.

Ja sam juce lepo rekla da cu zapoceti i zavrsiti konverzaciju kada meni cefne, potpuno nezavisno od histerije, napada, lupetanja.Mir se nalazi u nama samima, ne u tome da nekom pokazemo da smo jaci, bolji.

Vidim sad da ti neki ljudi i dalje pisu nebuloze o meni, da sam neka druga osoba, otkud znam,Videcu, mozda cu se malo nastavljati, mozda ne.

Kad jases konja i gledas u daljini sunce, u miru si sa sobom, mozda ces stati na trenutak da se divis vodopadu, mozda ces sici sa konja da resis neku nepravdu.Ali put galopom kroz vreme i prostor ostaje samo tvoj.Drugima ostavis potkovicu za srecu, da donese mir i radost onome ko je nadje.




alselone alselone 11:20 08.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Kad jases konja i gledas u daljini sunce, u miru si sa sobom, mozda ces stati na trenutak da se divis vodopadu, mozda ces sici sa konja da resis neku nepravdu.Ali put galopom kroz vreme i prostor ostaje samo tvoj.Drugima ostavis potkovicu za srecu, da donese mir i radost onome ko je nadje.



Ne, apsolutno sam siguran ko si bila u prethodnoj inkarnaciji.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:26 08.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

alselone
Kad jases konja i gledas u daljini sunce, u miru si sa sobom, mozda ces stati na trenutak da se divis vodopadu, mozda ces sici sa konja da resis neku nepravdu.Ali put galopom kroz vreme i prostor ostaje samo tvoj.Drugima ostavis potkovicu za srecu, da donese mir i radost onome ko je nadje.



Ne, apsolutno sam siguran ko si bila u prethodnoj inkarnaciji.


Ok:)


Da li verujes u reinkarnaciju ili si potpuno odan pravoslavlju?Stvarno me zanima, ako zelis da odgovoris.


alselone alselone 11:30 08.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

Da li verujes u reinkarnaciju ili si potpuno odan pravoslavlju?Stvarno me zanima, ako zelis da odgovoris.


Ne znam. Jos uvek nisam formirao misljenje, tako da ne mogu da kazem ni da verujem niti da ne verujem. Klasifikovao bih se kao tradicionalista i agnostik.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:45 08.03.2016

Re: Kuku, navukoh se da pisem o hrani

alselone
Da li verujes u reinkarnaciju ili si potpuno odan pravoslavlju?Stvarno me zanima, ako zelis da odgovoris.


Ne znam. Jos uvek nisam formirao misljenje, tako da ne mogu da kazem ni da verujem niti da ne verujem. Klasifikovao bih se kao tradicionalista i agnostik.



Razumem, hvala na iskrenom odgovoru.

Zanimljivo je vrlo kao tema sta se desavalo sa nasim narodom po pitanju religioznosti izmedju posasti komunizma i sad gomile novokomponovanih vernika.

U potrazi za smislom, reinkarnacija kao odgovor ima svoju lepotu.

Da li, neko, bilo ko, ako odbaci veru koja najvise postoji ovim prostorom sa kojeg smo, automatski odbacuje i tradiciju, jer je deo iste.

Ja sam krstena kao beba u prqvoslavnoj crkvi u Beogradu, i nisam nikad pomisljala da promenim svoju veroispovest.

Ipak postoje stvari koje su naporne,Zidovi o koje te teraju da udaras glavom.Drugu je umrla mama skoro, stara beogradska porodica.Toliko su ga masirali u bolnici da se izjasni koje je veroipovesti preminula da je na kraju rekao da nece da odgovori jer to sa njima nema ama bas nikakve veze.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana