Nauka| Reč i slika| Zdravlje| Životni stil

SEDENJE

jedi-knight RSS / 07.03.2016. u 23:51

Sitting-business-woman-sitting-bac-45743341.jpg 

 Poslednjih dana, dosta sam slušao o različitim programima koji su usmereni na vežbanje u kancelariji, tj vežbe koje pomažu onima čiji posao zahteva dugo sedenje. Smatram da je ideja odlična, jer je telo izloženo velikom mehaničkom stresu tokom seedenja. Paradoks je da se sedeći posao uzima kao lakši, odnosno manje fizički zahtevan, iako dokazano da ljudi koji posao obavljaju sedeći, češće pate od diskus hernije, nego odobe koje posao obavljaju na nogama.

 

Pre objašnjenja zašto je to tako, jedno kratko anatomsko podsećanje.

Pršljenovi koji čine kičmeni stub, ne naležu jedni na druge “kost na kost”, već se između njih nalazi međupršljenski disk. Taj disk ima svoj dosta čvrst omotač ( annulus ) i jezgro ( nucleus ). Omotač diska ima funkciju upravo da trpi različite udare koštanih struktura pršljenova, ali ukoliko je taj pritisak neravnomerno raspoređen, omotač može oslabiti ili se čak oštetiti. Na tom mestu, gelasto jezgro, pod pritiskom težine tela kreće napolje i tu pojavu zovemo hernija. Kao na trbušnom zidu. Kada nukleus krene napolje, može ostati uklješten i eto ozbiljnog problema. Što je hernija niže locirana, to je pritisak veći. Na kraju krajeva, najčešće se hernija i pojavljuje u lumbalnom delu kičme, jer se iznad nalazi velika masa. Idući ka glavi, pritisak je, pa i rizik, manji.

Da se vratimo sedenju. Oni koji dugo sede, najčešće se žale na bol u vratu. Vrat, međutim, nije glavni izvor problema, to je samo simptom. Kao kada imate temperaturu izazvanu bakterijskom infekcijom; možete temperatutu skidati lekovima, ali ukoliko ne lečite bakterijsku infekciju, verovatno ćete zaglaviti u bolnici, da ne kažem nešto gore. Izvor bola u vratnom delu kičme i ramenima upravo je u lumbalnom delu kičme. Postoje brojni dokazi za to; navešću samo dva:

  • pritisak na diskove je mnogo veći prilikom sedenja, nego prilikom stajanja, a prilikom sedenja nema reakcije podloge koja deluje u suprotnom pravcu od sile težine i rasterećuje međupršljenski prostor. Čitava težina tela od kukova naviše oslanja se na nekoliko diskova, najčešće L4 i L5, dakle najniže locirane lumbarne pršljenove, odnosno disk između njih.
  • dolazi do klizanja između pršljenova usled smanjenog tonusa mišića stabilizatora karlice i kičme: dok sedite, stomak i vam je potpuno opušten, a pršljenovi klizaju

Opušten stomak, odnosno oni mišići čija je primarna uloga održavanje stabilnosti tela, izaziva povećan tonus antagonista, tj mišića sa suprotne strane: leđnih mišića. Povećan pritisak na diskove, kao i povećan tonus sa zadnje strane donjeg dela leđa i neprijatan osećaj, izazivaju kompenzatorno rasterećenje i to pregibanjem u grudnom i vratnom delu kičme. To pregibanje izaziva loš posturalni položaj, povećanje tonusa kroz istezanje mišića vratne i leđne muskulature i bol. Upravo to kompenzatorno pregibanje radi ublažavanja bola u lumbalnom delu, izaziva dodatno klizanje između pršljenova i povećan pritisak na omotač diska

Kako oni koji puno vremena provode sedeći mogu pomoći sebi?

Da počnem od pogrešne strategije, a to je kako ne mogu pomoći.

Vežbe u sedećem položaju; NE NIKAKO !

Cilj je rasteretiti diskuse u lumbalnom delu kičme, a da bi se to desilo, moramo USTATI. Još gore je raditi pregibanje ili istezanje u trupu. Time samo pogoršavamo; povećavamo klizanje i pritisak ! Mora se, dakle ustajati. Dugo sedenje bez ustajanja, smatra se rizičnim po zdravlje.

Druga pogrešna strategija je pokušavanje da se leđa drže pravo, a kolena pod pravim uglom. Postoje ergonomske stolice koje ovo omogućavaju, međutim i ovo je pogrešno. Sedenje je sedenje, pritiska na diskove je pritisak na diskove, aktivno ispravljanje leđa izaziva veoma brzo lokalni mišićni zamor.

Šta se može uraditi?

Vrlo jednostavno. Često menjati položaj, odnosno aktivirati razločite mišiće menjanjem položaja. Ma kako nepristojno izgledalo, povremeno sedenje sa nogama na stolu ili spuštanje naslona u poluležeći položaj je veoma korisno. Čak i klečanje ili “turski sed” na stolici pomaže. Naše telo samo po sebi traži promenu položaja, nema tu neke mudrosti.

Ali ono što se mora neizostavno raditi je povremeno ustajanje i istezanje i to aksijalno. Znate ono: beremo jabuke. Pola minuta je dovoljno da se značajno smanji pritisak na međupršljenske prostore, ali i relaksiraju mišići. U stojećem položaju poželjno je raditi i vežbe pokretljivosti vrata i ramanog pojasa.

Dakle, sedite kao u kafani i ustajte povremeno uz izduživanje tela.

Biće dovoljno.



Komentari (110)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

8c_competizione 8c_competizione 00:09 08.03.2016

Hvala

imam problem da na poslu na kojem sam zadnjih 10ak godina nekada sedim i po nekoliko sati bez prekida

nije cudo da sam u tih zadnjih 10ak godina nabacio dodatnik 30 kg, sve gore od gorega

idem na plivanje 2 puta nedeljno, ali mi se cini da to sve nije dovoljno

pokusavam i da pesacim sto vise mogu, ali se i to ne cini dovoljno

a sa skoro 2 metra ("zive vage" sam ionako predisponiran za probleme sa ledjima


oket probacu sa "branjem jabuka" sto je vise moguce

hvala za ovaj tekst
emsiemsi emsiemsi 05:55 08.03.2016

Re: Hvala

8c_competizione
imam problem da na poslu na kojem sam zadnjih 10ak godina nekada sedim i po nekoliko sati bez prekida

nije cudo da sam u tih zadnjih 10ak godina nabacio dodatnik 30 kg, sve gore od gorega

idem na plivanje 2 puta nedeljno, ali mi se cini da to sve nije dovoljno

pokusavam i da pesacim sto vise mogu, ali se i to ne cini dovoljno

a sa skoro 2 metra ("zive vage" sam ionako predisponiran za probleme sa ledjima


oket probacu sa "branjem jabuka" sto je vise moguce

hvala za ovaj tekst

Најпростије је да смањиш клопу.
predatortz predatortz 09:32 08.03.2016

Re: Hvala

Најпростије је да смањиш клопу.



BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:25 08.03.2016

Re: Hvala

Најпростије је да смањиш клопу.

u nekim slučajevima (kojih je sve češće) je to daleko komplikovanije od "smanjenja klope". nekad mora da se "poveća klopa", ali drugačija od one na koju smo navikli, ali da ne širim priču dalje.
8c_competizione 8c_competizione 00:29 09.03.2016

Re: Hvala

Најпростије је да смањиш клопу.


cuj probao i sa tim (u zivotu) ali nisam nesto bio previse uspesan. dinarska krkanska konstitucija 2vo metarskog klokana me bas i ne ubacuje u standarde. imah jednom, klao mladjan momak 95 kg zive vage: izgledah ko Somalijac upalih obraza. neka hvala!

problem sa tim smanjivanjima hrane, ponarocito ako je previse brzo (dijete) jeste jojo efekat kasnije.

jos jedan problem je i taj sto sam i jesan i pisan, tako da nisam od onih koji mogu da prezive ceo dan samo od pogleda na posnu salatu.

zanimljivo, dok sam ranije radio u drugim firmama gde sam bio mnogo pokretniji prirodom posla, nisam imao problema sa tezinom. ok, imao sam varijacije izmedju leta i zime 10 kg, aki to nikada nisam video kao nesto nenormalno.

kazem, ubi me ovo projektovanje 8-10 sati spred racunara. pa jos dva sata voznje na i sa posla
emsiemsi emsiemsi 06:34 09.03.2016

Re: Hvala

BebaOdLonchara
Најпростије је да смањиш клопу.

u nekim slučajevima (kojih je sve češće) je to daleko komplikovanije od "smanjenja klope". nekad mora da se "poveća klopa", ali drugačija od one na koju smo navikli, ali da ne širim priču dalje.

Што да не шириш - шири !
Шта се стискаш. Ово је слободна тема. А и да није.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:26 11.03.2016

Re: Hvala

Poslednjih dana, dosta sam slušao o različitim programima koji su usmereni na vežbanje u kancelariji, tj vežbe koje pomažu onima čiji posao zahteva dugo sedenje. Smatram da je ideja odlična, jer je telo izloženo velikom mehaničkom stresu tokom seedenja.


ah, hvala bogu, ne tiche me se tema, al' da ti dobacim kvadrapl (citanost), tripl (komentari), dabl (preporuke). хајфајв, Џеди!

jedi-knight jedi-knight 22:21 12.03.2016

Re: Hvala

ah, hvala bogu, ne tiche me se tema, al' da ti dobacim kvadrapl (citanost), tripl (komentari), dabl (preporuke). хајфајв, Џеди!

antioksidant antioksidant 00:24 08.03.2016

?

kad kazes kafana mislis na 7-8 uvece ili 2-3 ujutru?
jedi-knight jedi-knight 00:26 08.03.2016

Re: ?

antioksidant
kad kazes kafana mislis na 7-8 uvece ili 2-3 ujutru?


podne haha

antioksidant antioksidant 00:38 08.03.2016

Re: ?

:)
moram da pitam, znas i sam da su drugaciji polozaji tela i angazovani drugaciji stabilizatori.

i da, lepo i bas lepo kazes - telo trazi kretanje
jedi-knight jedi-knight 00:41 08.03.2016

Re: ?

antioksidant
:)
moram da pitam, znas i sam da su drugaciji polozaji tela i angazovani drugaciji stabilizatori.

i da, lepo i bas lepo kazes - telo trazi kretanje


Pa da...da se opterecenje ravnomernije rasporedi, a telo samo oseti kada treba da promeni polozaj

srdjan.pajic srdjan.pajic 00:51 08.03.2016

EPP

Samo da preporučim (ne mora ovaj model, može i mnogo jefitinije, razvojna šansa za posrnulu srpsku privredu, na primer)



EDIT: Da dodam, prvih nedelju dana ide malo teže da se čovek navikne da stoji i radi, posle toga može ladno da se stoji svih 8 sati, bez ikakvih problema. Još ako uspeš da ubaciš neku kretku šetnju, ili krug biciklom, super!
emsiemsi emsiemsi 05:56 08.03.2016

Re: EPP

srdjan.pajic
Samo da preporučim (ne mora ovaj model, može i mnogo jefitinije, razvojna šansa za posrnulu srpsku privredu, na primer)



EDIT: Da dodam, prvih nedelju dana ide malo teže da se čovek navikne da stoji i radi, posle toga može ladno da se stoji svih 8 sati, bez ikakvih problema. Još ako uspeš da ubaciš neku kretku šetnju, ili krug biciklom, super!

Опет неко помодно срање !
Следећа фаза ће бити да се ради и трчи.
trala.la trala.la 08:56 08.03.2016

Re: EPP

emsiemsi
srdjan.pajic
Samo da preporučim (ne mora ovaj model, može i mnogo jefitinije, razvojna šansa za posrnulu srpsku privredu, na primer)



EDIT: Da dodam, prvih nedelju dana ide malo teže da se čovek navikne da stoji i radi, posle toga može ladno da se stoji svih 8 sati, bez ikakvih problema. Još ako uspeš da ubaciš neku kretku šetnju, ili krug biciklom, super!

Опет неко помодно срање !
Следећа фаза ће бити да се ради и трчи.


srdjan.pajic srdjan.pajic 16:37 08.03.2016

Re: EPP

emsiemsi

Следећа фаза ће бити да се ради и трчи.


Da znaš da sam razmišljao o tome, da se stavi neki threadmill ispred ovog stola, ali neko mi reče da to već postoji.

Inače, ovaj sto sam video kod moje mušterije u fabrici, kupili su svim zaposlenima (onima koji rade u kancelarijama, i ko je hteo, a hteli su skoro svi), i onda i ja, reko, daj da kupim svojim zaposlenima, to jest sebi.

Kažu da povećava produktivnost, sad, to nisam još primetio, ali činjenica je da mi se ne prispava tako dok stojim, naročito posle ručka, a i nekako sam, kako da kažem, više narajcan da završim posao dok sam na nogama nego kad se zavalim u foteljčinu (a imam dobru, direktorsku, idealna za knjavanje). Ne bole me ledja, ali to ćemo tek da vidimo, jer stiže sezona bolova, to jest proleće. I znaš šta sam još primetio, Elite: Dangerous! - idealno se igra stojećki. Nabijem džojstike na ova proširenja sa strane, podesim visinu stola tako da mi palice dodju ergonomski, kao da vozim tramvaj, i krenem da oslobadjam svemir od kojekakvih napasnika, i širim srpstvo po vaskolikoj galaksiji. Ne, bez zezanja, sto je genijalan proizvod, samo je malo preskup. Jedino kad nekad moram da se zgrčim, da izvedem neku jednačinu, a to je kod mene povezano sa grčenjem i u duši i u telu, onda spustim sto dole i sednem kao čovek, i grčim se, jelte. Pa kad je gotovo, predjem u stojeći položaj i to izvedeno očas posla slupam u matlabu, i uknjižim parice.
little_radojica little_radojica 02:27 08.03.2016

Хвала

Веома корисно и, као и цела ова серија текстова, поучно. Хвала најлепше.

Имам гомилу питања, праштај.

1) Шта мислиш о kneeling chair (столица за клечање? Тајсоне помагај са локализацијом акобогазнаш).
Пошто се тежина тела распоређује између потколеница и карлице интензитет силе која делује на карлицу мора бити мањи, што би у теорији требало да растерети и притисак на те дискове. Да ли тај ефекат може бити анулиран или штетан због угла силе?



2) Како приликом седења нема реакције подлоге? Па столица је ослонац и производи реакцију, а у кичми се јавља аксијални притисак баш зато што делују две силе супротног смера.

3) Ја мислим да је у смислу интензитета силе која делује на тај диск свеједно да ли седиш или стојиш (јер тежина је тежина), али да она компензаторна кретања узрокују да тај притисак на диск није равномерно распоређен, односно да неки делови (зоне) диска трпе много веће оптерећење од других (ексцентрични притисак) и то увек исти делови, па још дужи временски период, дочим се код стајања положај мења и притисак је равномерније распоређен по ободу диска. Да ли сам добро схватио?

4) Шта је са "заваљеним" седењем? Мени се деси да се заборавим и да останем тако заваљен дуже времена. Онда имам грижу савести што не седим право, али ми овај текст доста мења перспективу.

Иначе немам проблема са леђима (засад) иако седим/лежим по васцијели дан. Понекад се "укочим" (било би красно да и о томе напишеш блог), онда се излепим оним фластерима и прође за неколико дана. Последњи пут сам се тако укочио на путовању да су ме возали у колицима два дана.
jedi-knight jedi-knight 08:58 08.03.2016

Re: Хвала

1) Шта мислиш о kneeling chair (столица за клечање? Тајсоне помагај са локализацијом акобогазнаш).


1. Prvi put vidim. Nista ne znam o ovome. I ovo o cemu sam pisao je na osnovi rezultata istrazivanja koje sam upario, a o ovome ne verujem da je bilo ko pisao.

2. Imas, slazem se, ali sam pisao o aktivnoj, misicnoj, komponenti koja drugacije deluje kod konstantnog pritiska i kod stalne promena pritiska kao kod hodanja. Nema misicne komponente da se tome suprostavi, to je u stvari ono sto sam hteo da napisem, jer su neki skraceni, pa ne mogu da deluju, a neki inhibirani tj mlitavi
EDIT: Vidis, tek sam sada shvatio da bi odgurivanje nogama o pod tokom sedenje moglo da smanji pritisak na lumbalni deo kicme ...

3. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7209680

4. U pitanju su promene polozaja, a zavaljeno je ok, cak i noge na stolu, ali povremeno. Negde sam procitao da sedenje u jednom polozaju ( standardnom, ako takvo uopste postoji ), duze od 50 min je rizicno.
vishnja92 vishnja92 10:06 08.03.2016

Re: Хвала

Шта мислиш о kneeling chair (столица за клечање? Тајсоне помагај са локализацијом акобогазнаш).

to se kod nas zove ergonomska stolica :)
koncept je prilicno star - nekoliko decenija. odlicne su. ja kuci u imam jednu, ali je cesto menjam (2-3 puta dnevno) sa obicnom udobnom drvenom bastenskom stolicom.
(jedino sto ne podnosim su ofis stolice, pocev od onih od 20, do onih od 500 jura )

u firmi sa kojom sam saradjivala pre 3-4 godine bile su u upotrebi pilates lopte. ista stvar: sedis par sati na lopti, pa malo na stolici, pa prosetas i odskakuces, pa iznova :)

super je tekst, slucajno sam jutros natrcala na njega i na fejsu :)
vishnja92 vishnja92 10:09 08.03.2016

Re: Хвала

ps - u kancelarijskim stolicama je i meni zavaljeno sedenje najudobnije (dok ne proklizam skroz ispod stola).
little_radojica little_radojica 14:20 08.03.2016

Re: Хвала

1. Prvi put vidim. Nista ne znam o ovome. I ovo o cemu sam pisao je na osnovi rezultata istrazivanja koje sam upario, a o ovome ne verujem da je bilo ko pisao.

Што каже Вишња, постоји то већ јако дуго. Ја једном сео и одушевио се, узео меру да сам направим и никад нисам реализовао...

2. Imas, slazem se, ali sam pisao o aktivnoj, misicnoj, komponenti koja drugacije deluje kod konstantnog pritiska i kod stalne promena pritiska kao kod hodanja.

ОК, сад се разумемо. Ти си писао о унутрашњим силама, ја о спољашњим. "Реакцијом" се у механици (тј. статици) сасвим прецизно и недвосмислено назива сила која се појављује у ослонцу и спада у спољашње силе па ме то занело. Унутрашње силе (силе у материјалима) нису толико битне (а и непрактично је рачунати их) и обично се своде на напоне тј. притисак и затезање у попречном пресеку.

3. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7209680

Ово су резултати истраживања, мене је интересовао механизам саме повреде, онако у ситна цревца.

4. U pitanju su promene polozaja, a zavaljeno je ok, cak i noge na stolu, ali povremeno. Negde sam procitao da sedenje u jednom polozaju ( standardnom, ako takvo uopste postoji ), duze od 50 min je rizicno.

А ово ми је буквално променило перспективу. Досад сам се ослањао на интуицију и мислио да постоји идеалан положај за седење којем треба тежити. Срећом, недисциплинован сам па сам радио како тело каже
little_radojica little_radojica 14:23 08.03.2016

Re: Хвала

u firmi sa kojom sam saradjivala pre 3-4 godine bile su u upotrebi pilates lopte. ista stvar: sedis par sati na lopti, pa malo na stolici, pa prosetas i odskakuces, pa iznova :)


Има и у бироу у којем сам ја радио. Колегиница ишла на јогу па издејствовала. Седео сам и ја мало, натерала ме :) Добра ствар.

ps - u kancelarijskim stolicama je i meni zavaljeno sedenje najudobnije (dok ne proklizam skroz ispod stola).

Јесмо колеге ил нисмо
rade.radumilo rade.radumilo 08:51 08.03.2016

Izbor stolice

Primetio sam da mi ove okretne stolice uglavnom ne prijaju. Šta ko radi, u svim firmama u kojima sam bio sam se trudio da maznem iz sale za sastanke stolicu sa četiri nogara.
Ima stolica koje se mogu podesiti za moju visinu, ali mi povrh toga smeta i taj oslonac na jednoj tački, kao i ti pokretni delovi. Ceo dan provedem održavajući ravnotežu. Kad imaš 195cm i 130kg, konstantno paziš da se sve to ne polomi ispod tebe. Koliko god da je nova stolica, podsvesno sedim kao na jajima. Sa stolicom na četiri nogara, mogu da se opustim i upravo to da menjam položaj u kom sedim.

emsiemsi emsiemsi 09:51 08.03.2016

Re: Izbor stolice

rade.radumilo
Primetio sam da mi ove okretne stolice uglavnom ne prijaju. Šta ko radi, u svim firmama u kojima sam bio sam se trudio da maznem iz sale za sastanke stolicu sa četiri nogara.
Ima stolica koje se mogu podesiti za moju visinu, ali mi povrh toga smeta i taj oslonac na jednoj tački, kao i ti pokretni delovi. Ceo dan provedem održavajući ravnotežu. Kad imaš 195cm i 130kg, konstantno paziš da se sve to ne polomi ispod tebe. Koliko god da je nova stolica, podsvesno sedim kao na jajima. Sa stolicom na četiri nogara, mogu da se opustim i upravo to da menjam položaj u kom sedim.


И ти смањи клопу --- како те није срамота да имаш 130 кг ?
А бавиш се софтвером и "напредним технологијама" !?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:34 08.03.2016

Re: Izbor stolice

ono kad napišeš komentar sve sa slikama, i pobegne ti zbog pogrešnog klika.

enivej, ova plava bez točkića je meni jedna od najneudobnijih stolica, jer ima taj zavaljeni fazon bez podrške za vrat, od koje kreće da me boli vrat posle 10 minuta, koče mi se ruke i počinjem da osećam celo telo, i onda me sve boli. šteta što su u SKC-u kupili te stolice za publiku. poslednji koncert sam tamo prestajala, i na kraju otišla ranije.

meni treba ta sa točkićima, zbog balansiranja između stola i klavira

nedavno sam uzela sebi ovu stolicu na slici dole, i preporodila se. ima fino udubljenje za sedenje i onaj istureni za držanje leđa što je odlično za lumbalni deo kičme, i neka dva "bloka" sa strane koja ti ne daju da se mnogo mrdaš. čvrsta i udobna. daleko manje me boli lumbalni deo od kad sedim (po ceo dan) za kompom. imala sam jednu od onih "direktorskih", sad gledam kome da je uvalim, neudobna najstrašnije, a nova. lumbalni kreće da boli već posle sat vremena sedenja, potpuno neupotrebljiva za nekog kao što sam ja.

ovo je stolica-kraljica. :)



ps. trol-pitanje za džedaja: kako ti se čini objašnjenje šarapove od juče?
jedi-knight jedi-knight 11:59 08.03.2016

Re: Izbor stolice

ps. trol-pitanje za džedaja: kako ti se čini objašnjenje šarapove od juče?


Doping liste se stalno menjaju, to je cinjenica. Ono sto je nekada bilo doping, danas nije i obrnuto. Dobar primer je kreatin, koji je sredinom devedesetih bio zabranjena supstanca u Italiji i Francuskoj, a danas ga piju i rekreativci, iz njima sasvim sigurno nepoznatih razloga, ali ga piju.
Moguce je da neko iz njenog tima nije proverio apdejt, moguce je i da je slozila nisam odavde pricu, jer zna da niko iz antidoping agencije nece ulaziti sa njom u dalju diskusiju.
Ne znam. Sve to sa dopingom je jedna velika zbrka...
rade.radumilo rade.radumilo 12:05 08.03.2016

Re: Izbor stolice

ovo je stolica-kraljica


Hebi ga, meni kod takve stolice ovaj naslon za glavu završi u ramenima. To je zez sa tim anatomskim stolicama, pravljene su za ljude prosečnih dimenzija.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:15 08.03.2016

Re: Izbor stolice

Moguce je da neko iz njenog tima nije proverio apdejt, moguce je i da je slozila nisam odavde pricu

meni su zasmetale dve stari:
1. ona nije proverila...zar nema tim koji proverava takve stvari? ok, možda nije htela "prljav veš" da iznosi, što je džentlenski. Međutim...
2. 10 godina je pila lek koji koriste ljudima sa anginom pektoris, a ona priča da je imala stalno neke prehlade. :) ako se prehladiš, uzmeš malo neku hemiju, pa čak i lekić sa (pseudo)efedrinom, ali ne i metamfetamin.
meni šuplja priča.
i setila sam se tvoje priče o davanju insulina zbog poboljšavanja sportskih performansi...ovo su samo malo manje radikalne metode, ali suštinski iste.
hvala na odgovoru.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:22 08.03.2016

Re: Izbor stolice

To je zez sa tim anatomskim stolicama, pravljene su za ljude prosečnih dimenzija.

pa ja sam provela jedno dva sata u prodavnici i isprobala svih zilion stolica po više puta. meni su uglavnom prevelike, jer te udobne mekane su pravljene za "direktore"-muškarce, uglavnom. i na ovu "savršenu" moram da stavim vrlo tanak jastučić na ovaj deo za vrat, jer mi taman toliko fali da opustim i vrat i glavu, i da mi ništa ne smeta.
jedi-knight jedi-knight 12:22 08.03.2016

Re: Izbor stolice

i setila sam se tvoje priče o davanju insulina zbog poboljšavanja sportskih performansi...ovo su samo malo manje radikalne metode, ali suštinski iste.
hvala na odgovoru.


Nisam se udubio previse. Iskren da budem, sportisti na tom nivou nisu bas toliko naivni.
Prva stvar koju sam naucio na spanskom jeziku bila je
Eche la ley eche la trampa. ( u slobodnom prevodu, dok bude zakona, bice i rupa )
Te "bio sam bolestan" fore su upravo rupe koje se zloupotrebljavaju.
rade.radumilo rade.radumilo 12:44 08.03.2016

Re: Izbor stolice

moram da stavim vrlo tanak jastučić na ovaj deo za vrat, jer mi taman toliko fali da opustim i vrat i glavu


Ja ne bih mogao da sedim toliko dugo u jednom položaju, da bih stavljao jastučiće. Retko kad sastavim više od 10 minuta u jednom položaju.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:02 08.03.2016

Re: Izbor stolice

da bih stavljao jastučiće

pa jastučić je fiksiran, pa kad mi zatreba, jer mi glava uglavnom nije oslonjena.
anja99 anja99 13:16 08.03.2016

Re: Izbor stolice

ovo je stolica-kraljica. :)




izgleda sjajno, koliko košta i gde si kupila?
meni tri pokvarene stolice glume ikebanu u stanu, nikako da nadjem onu pravu, baš mi važno da znam/saznam, a mrzim šoping ko nemce.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:18 08.03.2016

Re: Izbor stolice

stiže na pp.
emsiemsi emsiemsi 15:18 08.03.2016

Re: Izbor stolice

anja99
ovo je stolica-kraljica. :)




izgleda sjajno, koliko košta i gde si kupila?
meni tri pokvarene stolice glume ikebanu u stanu, nikako da nadjem onu pravu, baš mi važno da znam/saznam, a mrzim šoping ko nemce.

Лажиеш да мрзиш шопинг - или ти ниси женско.
Или си пак готован --- неко обишао пола града да пронађе столицу, а ти би на готово ... јао, јеботе, ја мрзим шопинг, јеботе.
gedza.73 gedza.73 15:43 08.03.2016

Re: Izbor stolice

anja99
nikako da nadjem onu pravu

Ja sam dušu odmorio

anja99 anja99 16:27 08.03.2016

Re: Izbor stolice

stiže na pp


anja99 anja99 16:34 08.03.2016

Re: Izbor stolice

Ja sam dušu odmorio


Krucijalno.
anja99 anja99 16:38 08.03.2016

Re: Izbor stolice

Лажиеш да мрзиш шопинг

majkemimile
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:47 08.03.2016

Re: Izbor stolice

Ja sam dušu odmorio

a novine?!
zilikaka zilikaka 18:16 08.03.2016

Re: Izbor stolice

Primetio sam da mi ove okretne stolice uglavnom ne prijaju. Šta ko radi, u svim firmama u kojima sam bio sam se trudio da maznem iz sale za sastanke stolicu sa četiri nogara.


Is-to, ali isto ko ja.
Pazi kad na poslu sedim na istoj takvoj ko na tvojoj sliki, samo druga farba.
Kad smo se useljavali, ja zatekla kod mene veliku kožnu fotelju koja se, da prostite, tocilja, i koju je prethodni kolega držao pre svega ko statusni simbol.
Čim sam sela bilo mi jasno da tu ništa od posla nema, jerbo će 70% kapaciteta fizičkih i mentalnih da bude angažovano na razne korekcije tokom sedenja, a sve da jednog momenta ne bih tresnula sa stolice.
Msm, dole laminat, plastični točkovi, ubilo se za prosipanje po podu.

I tako ja odmah nađem mušteriju za tu fotelju a sebi uzmem stolicu ko na sliki.

...i celog života sedim na takvim običnim klasičnim stolicama jer me fotelje umaraju. Al možda baš zato što stolice nisu preterano udobne, vazda moram da se nešto mrdam i pomeram, i...(da kucnem o drvo) za sad nemam nekih problema s kičmom.
ephemeris ephemeris 09:10 08.03.2016

da i ja udrobim...

niccolo niccolo 11:13 08.03.2016

Ja praktikujem

Ali ono što se mora neizostavno raditi je povremeno ustajanje

da često ustajem, dal' odem do prozora u svojoj kancelariji, dal' odem do kolege/koleginice, nebitno. Nemam nikakve probleme sa leđima/vratom, već preventivno.
alselone alselone 11:35 08.03.2016

Re: Ja praktikujem

niccolo
Ali ono što se mora neizostavno raditi je povremeno ustajanje

da često ustajem, dal' odem do prozora u svojoj kancelariji, dal' odem do kolege/koleginice, nebitno. Nemam nikakve probleme sa leđima/vratom, već preventivno.


Ima malo do ustajanja ali i do krstenice.
antioksidant antioksidant 11:53 08.03.2016

Re: Ja praktikujem

već preventivno.

preventivno ides do kolegenice?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:03 08.03.2016

Re: Ja praktikujem

ali i do krstenice.

može da bude, ne mora da znači. moj tata je debeo ceo život, arhitekta koji provodi na stolici dosta vremena (radi čak i u penziji, ima punih 77), svaki dan provoza bajk, i nema nikakav problem sa leđima. možda ima veze sa intenzivnim bavljenjem plivanjem i vaterpolom u kasnijoj mladosti, ali poslednjih 30 godina samo bajk (pola sata laganica po gradu) i to je to. mama nešto mlađa, isto ništa leđa (nekadašnji prvak vojvodine u leđnom plivanju :) ali posle toga kajne sport. radila sedeći posao, doduše pešačila prilično do posla i nazad, i ništa leđa. kako posmatram razne generacije, mislim da smo mi mnogo više sedeli od najranije mladosti i manje smo se kretali, a današnji klicni pored tv-a imaju i komp, pa i ovaj smartfon koji je idealan za buduće probleme sa vratom. čini mi se da tu leži zec.
niccolo niccolo 12:04 08.03.2016

Re: Ja praktikujem

antioksidant
već preventivno.

preventivno ides do kolegenice?

amika amika 12:23 08.03.2016

Хвала на тексту

Хвала на тексту, најважније је да не тражи неке справе и посебне услове већ истезање и разгибавање. Сигурно помаже, потпуно или делимично, видећемо
jedi-knight jedi-knight 12:30 08.03.2016

Re: Хвала на тексту

amika
Хвала на тексту, најважније је да не тражи неке справе и посебне услове већ истезање и разгибавање. Сигурно помаже, потпуно или делимично, видећемо

predatortz predatortz 12:32 08.03.2016

Re: Хвала на тексту

најважније је да не тражи неке справе и посебне услове већ истезање и разгибавање.


Nekadašnji moj profesor fizičkog, inače bivši rukometni reprezentativac, tvrdio nam je, tada napaljenim na teretane, da je za održavanje dobre forme svakom čoveku više nego dovoljna njegova vlastita težina. Naravno, ako vežbe radi pravilno i uz potreban broj ponavljanja.
jedi-knight jedi-knight 12:52 08.03.2016

Re: Хвала на тексту

predatortz
најважније је да не тражи неке справе и посебне услове већ истезање и разгибавање.


Nekadašnji moj profesor fizičkog, inače bivši rukometni reprezentativac, tvrdio nam je, tada napaljenim na teretane, da je za održavanje dobre forme svakom čoveku više nego dovoljna njegova vlastita težina. Naravno, ako vežbe radi pravilno i uz potreban broj ponavljanja.


Vecina sprava koje vidjam po teretanama su beskorisne.
predatortz predatortz 12:53 08.03.2016

Re: Хвала на тексту

Vecina sprava koje vidjam po teretanama su beskorisne.


A kad tome dodaš nepravilnu upotrebu, postaju i štetne.
jedi-knight jedi-knight 13:08 08.03.2016

Re: Хвала на тексту

Re: Хвала на тексту
Vecina sprava koje vidjam po teretanama su beskorisne.


A kad tome dodaš nepravilnu upotrebu, postaju i štetne.


Los alat ne mozes pravilno da upotrebis, sve i da hoces.
Pisacu o tome, ali dacu ti samo jedan primer.
Sprava leg press kao na slici.




Opruzas noge kao kod cucnja i naizgled radis na onaj nacin na koji rade misici opruzaci u zglobu kolena ( kao kod skoka npr ), a i bezbednija je jer teret nije na ledjima, tj kicma je rasterecena.
Zanemaruje se cinjenica da nema najvaznijih elemenata tog lanca kretanja.
1. nema slabilizacije karlice koja je islov za svako efikasno i bezbedno kretanje na naogama.
2. u trcanju, hodanju, skakanju, imamo tzv triple extension ( stopalo, koleno kuk ), dok je u ovoj vezbi u kuku flexion
Neadekvatan motorni obrazac, neadekvatna motorna kontrola. Jacajuci noge, a fakat je da ih jacamo: treninramo mehanizam povrede. Kako? Pa tako sto prilikom maksimalnog skoka ili sprinta, mozak ne prepoznaje potrebu da je potrebno aktivirati i stabilizatore karlice, tako da je opterecenje na kicmu onoliko puta vece koliko su noge ojacale. Pojacavajuci snagu nogu, ubijamo kicmu. Po meni, neodgovorno je bilo kome dati ovu vezbu.
A mogli bi do sutra ovako...
EDIT: Izvinjavam se, na znam kako da umanjim sliku
octopus octopus 14:50 08.03.2016

Re: Хвала на тексту

jedi-knight
Re: Хвала на тексту
Vecina sprava koje vidjam po teretanama su beskorisne.


A kad tome dodaš nepravilnu upotrebu, postaju i štetne.


Los alat ne mozes pravilno da upotrebis, sve i da hoces.
Pisacu o tome, ali dacu ti samo jedan primer.
Sprava leg press kao na slici.




Opruzas noge kao kod cucnja i naizgled radis na onaj nacin na koji rade misici opruzaci u zglobu kolena ( kao kod skoka npr ), a i bezbednija je jer teret nije na ledjima, tj kicma je rasterecena.
Zanemaruje se cinjenica da nema najvaznijih elemenata tog lanca kretanja.
1. nema slabilizacije karlice koja je islov za svako efikasno i bezbedno kretanje na naogama.
2. u trcanju, hodanju, skakanju, imamo tzv triple extension ( stopalo, koleno kuk ), dok je u ovoj vezbi u kuku flexion
Neadekvatan motorni obrazac, neadekvatna motorna kontrola. Jacajuci noge, a fakat je da ih jacamo: treninramo mehanizam povrede. Kako? Pa tako sto prilikom maksimalnog skoka ili sprinta, mozak ne prepoznaje potrebu da je potrebno aktivirati i stabilizatore karlice, tako da je opterecenje na kicmu onoliko puta vece koliko su noge ojacale. Pojacavajuci snagu nogu, ubijamo kicmu. Po meni, neodgovorno je bilo kome dati ovu vezbu.
A mogli bi do sutra ovako...
EDIT: Izvinjavam se, na znam kako da umanjim sliku


Sto posto ste u pravu. Većina mašina su katastrofa. Smithova recimo ili pek deck(valjda se tako piše).
docsumann docsumann 16:20 08.03.2016

Re: Хвала на тексту

Većina mašina su katastrofa. Smithova recimo ili pek deck(valjda se tako piše).


zavisi, ima dobrih, msm klasika - lat, leg kurl, hakenšmit (za kosi čučanj), a ni smitova nije za bačit.
pek dek je mnogo bolja za zadnje rame nego za same grudi
kalaf kalaf 23:40 08.03.2016

Re: Хвала на тексту

predatortz
Nekadašnji moj profesor fizičkog, inače bivši rukometni reprezentativac, tvrdio nam je, tada napaljenim na teretane, da je za održavanje dobre forme svakom čoveku više nego dovoljna njegova vlastita težina. Naravno, ako vežbe radi pravilno i uz potreban broj ponavljanja.

Ajd ojacaj noge samo sopstvenom tezinom. Bicikl ne racunam, bicikl je sprava.
jedi-knight jedi-knight 23:47 08.03.2016

Re: Хвала на тексту

Ajd ojacaj noge samo sopstvenom tezinom. Bicikl ne racunam, bicikl je sprava.


Za odrzavanje dobre forme prosecnom coveku ne treba nista vise od sopstvene tezine.
Za poboljsanje sportske performanse, nemoguce je bez spoljnog opterecenja.
Ono sto je mozda paradoks za laike, sto je veca potreba za ispoljavanjem maksimalne brzine, potreba za maksimalnim misicnim naprezanjem, dakle maksimalnom snagom, je veca.
kalaf kalaf 23:56 08.03.2016

Re: Хвала на тексту

jedi-knight
Ajd ojacaj noge samo sopstvenom tezinom. Bicikl ne racunam, bicikl je sprava.


Za odrzavanje dobre forme prosecnom coveku ne treba nista vise od sopstvene tezine.
Za poboljsanje sportske performanse, nemoguce je bez spoljnog opterecenja.

Dobre forme zavisi za sta. Npr. bavim se rekreativno skijanjem, ali na prilicno visokom nivou i apsolutno mi je nemoguce da se dovedem u dobru formu pre pocetka sezone bez opterecenja.

Ono sto je mozda paradoks za laike, sto je veca potreba za ispoljavanjem maksimalne brzine, potreba za maksimalnim misicnim naprezanjem, dakle maksimalnom snagom, je veca.

Nije uopste paradoksalno, dovoljno je pogledati sprintere i dugoprugase.
jedi-knight jedi-knight 00:04 09.03.2016

Re: Хвала на тексту

Dobre forme zavisi za sta. Npr. bavim se rekreativno skijanjem, ali na prilicno visokom nivou i apsolutno mi je nemoguce da se dovedem u dobru formu pre pocetka sezone bez opterecenja.


I ja. Isto na visokom nivou. Ja recimo mogu.

Nije uopste paradoksalno, dovoljno je pogledati sprintere i dugoprugase.


Nisi primetio rec "mozda"? A vidis, nisam slucajno bas to pomenuo, jer postoji predrasuda da rad sa tegovima usporava. Na te laike sam mislio.
kalaf kalaf 00:17 09.03.2016

Re: Хвала на тексту

jedi-knight
I ja. Isto na visokom nivou. Ja recimo mogu.

Sta konkretno radis?
Meni dosta pomaze bicikl, ali kako ga cim krene losije vreme ne vozim, a ne vozim ga ni u teretani, onda mi jedino cucnjevi sa velikim tezinama pomazu.
Cucnjevi bez opterecenja, sa poskokom, ili trcanje uz stepenice jednostavno nije dovoljno. Ako ne radim sa tegovima uvek imam upale prvih par dana skijanja.

Nisi primetio rec "mozda"? A vidis, nisam slucajno bas to pomenuo, jer postoji predrasuda da rad sa tegovima usporava. Na te laike sam mislio.

Pa ljudi mesaju pokretljivost u sportovima sa loptom i borilackim sportovima sa linijskom brzinom.
A sto je veca masa, veca je zapremina, duzi krak, manja je ugaona brzina. To je bar jednostavna fizika.
jedi-knight jedi-knight 00:32 09.03.2016

Re: Хвала на тексту

A sto je veca masa, veca je zapremina, duzi krak, manja je ugaona brzina. To je bar jednostavna fizika.


Koju si sada zakomplikovao.
Kakve veze ima zapremina sa krakom sile. Poluge su kosti i ugaona brzina zavisi od momenta sile, ili obrtnog momenta koji je proizvod intenziteta sile, u ovom slucaju misicne i duzine kraka, tj poluge - kosti. Sto je veci moment sile, vece je ugaono ubrzanje, dakle ista sila na duzem kraku daje vece ugaono ubrzanje, a ne manje...ako ne razumes, zamisli jako teska vrata koja guras na razlicitim rastojanjima od sarki, odnosno ose rotacije, istom silom. Gde ce dobiti najvece ubrzanje, na najblizoj ili najdaljoj tacki od sarki?
8c_competizione 8c_competizione 00:32 09.03.2016

Re: Хвала на тексту

Sta konkretno radis?
Meni dosta pomaze bicikl...


meni proradila alergija na bicikliste ovde u Berlinu, iako sam i sam neko ko je rado voleo da ga vozi. gomila suicidnih i agresivnih ludaka zasticena iluzijama o ekologiji
kalaf kalaf 00:48 09.03.2016

Re: Хвала на тексту

jedi-knight
Koju si sada zakomplikovao.
Kakve veze ima zapremina sa krakom sile. Poluge su kosti i ugaona brzina zavisi od momenta sile, ili obrtnog momenta koji je proizvod intenziteta sile, u ovom slucaju misicne i duzine kraka, tj poluge - kosti. Sto je veci moment sile, vece je ugaono ubrzanje, dakle ista sila na duzem kraku daje vece ugaono ubrzanje, a ne manje...ako ne razumes, zamisli jako teska vrata koja guras na razlicitim rastojanjima od sarki, odnosno ose rotacije, istom silom. Gde ce dobiti najvece ubrzanje, na najblizoj ili najdaljoj tacki od sarki?

Veca masa i zapremina (duzina kraka), veci moment inercije, veca narodski recemo "tromost".
Inercija je proporionalna masi, a moment inercije priblizno kvadratu mase.
Stoga povecanje mase mnogo manje utice na "brzinu" (tacnije eksplozivnost) linearnog kretanja, nego rotacionog.
jedi-knight jedi-knight 00:57 09.03.2016

Re: Хвала на тексту

kalaf
jedi-knight
Koju si sada zakomplikovao.
Kakve veze ima zapremina sa krakom sile. Poluge su kosti i ugaona brzina zavisi od momenta sile, ili obrtnog momenta koji je proizvod intenziteta sile, u ovom slucaju misicne i duzine kraka, tj poluge - kosti. Sto je veci moment sile, vece je ugaono ubrzanje, dakle ista sila na duzem kraku daje vece ugaono ubrzanje, a ne manje...ako ne razumes, zamisli jako teska vrata koja guras na razlicitim rastojanjima od sarki, odnosno ose rotacije, istom silom. Gde ce dobiti najvece ubrzanje, na najblizoj ili najdaljoj tacki od sarki?

Veca masa i zapremina (duzina kraka), veci moment inercije, veca narodski recemo "tromost".
Inercija je proporionalna masi, a moment inercije priblizno kvadratu mase.
Stoga povecanje mase mnogo manje utice na "brzinu" (tacnije eksplozivnost) linearnog kretanja, nego rotacionog.


Moment inercije je vazan kod sportova agilnosti, teze je zaustaviti se i promeniti pravac; ok, pomenuo si loptu, sto jes jes
kalaf kalaf 01:15 09.03.2016

Re: Хвала на тексту

jedi-knight
Moment inercije je vazan kod sportova agilnosti, teze je zaustaviti se i promeniti pravac; ok, pomenuo si loptu, sto jes jes

Pa da, problem je sto narod cesto brzinu mesa sa agilnoscu, tj. ubrzanjem.
A sustina je vrlo prosta, veca masa veca linearna brzina, manje ubrzanje i manja ugaona brzina.
emsiemsi emsiemsi 06:32 09.03.2016

Re: Хвала на тексту

8c_competizione
Sta konkretno radis?
Meni dosta pomaze bicikl...


meni proradila alergija na bicikliste ovde u Berlinu, iako sam i sam neko ko je rado voleo da ga vozi. gomila suicidnih i agresivnih ludaka zasticena iluzijama o ekologiji

Па да !
Какви су тек (еколошки) лудаци ови пешаци - страшно !
predatortz predatortz 08:14 09.03.2016

Re: Хвала на тексту

gomila suicidnih i agresivnih ludaka


obučenih u helanke!

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:00 08.03.2016

.

konačno sam se svrtela da pročitam tekst.
inače, kažu da bismo morali da ustanemo posle svakih sat vremena i tako šetamo jedno 15, zbog srca. druga tema, ali isti "lek".

Na kraju krajeva, najčešće se hernija i pojavljuje u lumbalnom delu kičme, jer se iznad nalazi velika masa. Idući ka glavi, pritisak je, pa i rizik, manji.

moram da dodam da je vratna hernija sve češća, i kada se ona pojavi, boli vas celo telo. razlika između lumbalnog dela i vratnog je i u tome da u vratnom imate i kičmenu moždinu, koja je nepopravljiva, a disk može da krene da klizi i ka njoj. ne otkaže vam samo noga u nekom momentu (kao kod lumbalne hernije), već i ruka, ili obe (i obe noge, i da ne nabrajam dodante komplikacije i neprijatnosti koje se javljaju kao posledica). što je najgore, postoje slučajevo koji su bezbolni, jer disk ne kači nerve i tako i ne znate šta vam se dešava, dok ne krenu da vam otkazuju ekstremiteti. to je znak za hitnu operaciju.
so, iz moga ugla gledanja, ta lumbalna hernija je pisovkejk, i sama operacija, i "nameštanje", i post-op oporavak, što ne znači da ne trebamo da vežbamo i ustajemo sa stolice svako malo, i "beremo jabuke".
alselone alselone 13:03 08.03.2016

Re: .

Meni je super sto u firmi prakticno imam dve kancelarije pa moram vise puta dnevno da se setam tamo-vamo. A na faksu naravno setam sve vreme, nabacim ruke na ledja i obilazim.
blogovatelj blogovatelj 16:00 08.03.2016

Re: .

A na faksu naravno setam sve vreme, nabacim ruke na ledja i obilazim


Šta ti je državna firma.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:24 08.03.2016

Re: .

A na faksu naravno setam sve vreme, nabacim ruke na ledja i obilazim.

molim te reci mi kako se branite od prepisivanja? jel im oduzimaš telefone? uvek sam u fazonu da mogu jednom da im oduzmem, ali da će već na sledeći kolokvijum/ispit da se pojave sa po dva. ne mogu da ih predžepavam, nisam službeno lice, a i potpisali smo uredbu protiv seksualnog uznemiravanja.
alselone alselone 06:49 09.03.2016

Re: .


molim te reci mi kako se branite od prepisivanja? jel im oduzimaš telefone? uvek sam u fazonu da mogu jednom da im oduzmem, ali da će već na sledeći kolokvijum/ispit da se pojave sa po dva. ne mogu da ih predžepavam, nisam službeno lice, a i potpisali smo uredbu protiv seksualnog uznemiravanja.


Moj predmet je praktican, tako da smo za polaganje smislili projekat koji treba da urade i brane ga usmeno. Pokazuju sta su uradili, ja gledam, isptitivam i komentarisem tako da je verovatnoca mutljavine smanjena.
emsiemsi emsiemsi 07:06 09.03.2016

Re: .

alselone

molim te reci mi kako se branite od prepisivanja? jel im oduzimaš telefone? uvek sam u fazonu da mogu jednom da im oduzmem, ali da će već na sledeći kolokvijum/ispit da se pojave sa po dva. ne mogu da ih predžepavam, nisam službeno lice, a i potpisali smo uredbu protiv seksualnog uznemiravanja.


Moj predmet je praktican, tako da smo za polaganje smislili projekat koji treba da urade i brane ga usmeno. Pokazuju sta su uradili, ja gledam, isptitivam i komentarisem tako da je verovatnoca mutljavine smanjena.

Али зато ти можеш да мутиш онолико --- додуше, ти си реалан (но, још си млад, па те могу понети емоције).
anja99 anja99 13:33 08.03.2016

vidi

ovo..

Šta se može uraditi?
Vrlo jednostavno. Često menjati položaj, odnosno aktivirati razločite mišiće menjanjem položaja. Ma kako nepristojno izgledalo, povremeno sedenje sa nogama na stolu ili spuštanje naslona u poluležeći položaj je veoma korisno.


kao da sam ja pisala pa da potpišem odmah.



nego neko gore pomenu kilograme/debljinu od dugog sedenja, a stigao i savet jedi manje.

da mi je neko/iko ikad pričao da je toliko teško lišiti se hrane, rekla bih ne fantaziraj, jer ono, sine, ostavila ja s neopevanom lakoćom i rakiju i duvan ihahaj, još malo pa sam pljunuti gandhi, al ne mogu hranu, stalno gladna.
iskreno mislim da se radi o bolesti.
jedi, reci (mi) nešto, užas bre.
kad se bačim na analizu onoga što me muči ili nervira, stignem čak i do uvelog cveta u saksiji, ali na kraju uvek je ta prokleta potreba za ubacivanjem hrane.
šifra: očajna.
octopus octopus 14:47 08.03.2016

oktopus

8c_competizione
imam problem da na poslu na kojem sam zadnjih 10ak godina nekada sedim i po nekoliko sati bez prekida

nije cudo da sam u tih zadnjih 10ak godina nabacio dodatnik 30 kg, sve gore od gorega

idem na plivanje 2 puta nedeljno, ali mi se cini da to sve nije dovoljno

pokusavam i da pesacim sto vise mogu, ali se i to ne cini dovoljno

a sa skoro 2 metra ("zive vage" sam ionako predisponiran za probleme sa ledjima


oket probacu sa "branjem jabuka" sto je vise moguce

hvala za ovaj tekst


Znate kako, većina precenjuje potrošnju kalorija vežbanjem, a potcenjuje unos hranom. Da bi potrošili pola kilograma sala treba vam deficit oko 7000 kcal.
Sad bilo da potrošite,bilo da manje unesete, ali je u suštini jednimo moguće kombinovati manji unos i veću potrošnju.
Ja sam visok 102. imam oko 90 kg, trčim polumaraton prosečno 1 sat 55 minuta, potrošnja kalorija je tada oko 2200.
Istrčati polumaraton nije baš jednostavno. Potrošnja ipak vidite nije velika.
Sve zavisi šta se hoće, primetio sam kako skoro svi bucmasti žele da smršaju ako bi moglo nekakvim čarobni m štapićem.
Manji unos, tj manje jesti ipak je važnije.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:49 08.03.2016

Re: oktopus

sve je to super ako je osoba zdrava. ako ima problem, čak i najmanji, sa insulinom, npr, ili nekim drugim hormonima, malo je drugačija priča, tačnije, kompleksnija.
(dugo već treba neki blog o ishrani, hormonima itd...strongi je obećao, pa ništa)
octopus octopus 14:52 08.03.2016

Re: oktopus

BebaOdLonchara
sve je to super ako je osoba zdrava. ako ima problem, čak i najmanji, sa insulinom, npr, ili nekim drugim hormonima, malo je drugačija priča, tačnije, kompleksnija.
(dugo već treba neki blog o ishrani, hormonima itd...strongi je obećao, pa ništa)



Da tačno, ipak sam se osvrnuo na zdrave osobe. Ok ja imam 58 godina i bio sam aktivni uspešan sportista u mladosti, i visok sam 192 cm a ne 102 svakako.
Valjao bi blog o ishrani.
jedi-knight jedi-knight 14:57 08.03.2016

Re: oktopus

Valjao bi blog o ishrani.


Ja nisam kompetentan.
Moze kod mene kao gost autor ko god zeli.
anja99 anja99 16:32 08.03.2016

Re: oktopus

dugo već treba neki blog o ishrani


Jel iko video dnevni meni Dženifer Lopez? Objavio revnosni Bulevar. Pa haos!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:40 08.03.2016

Re: oktopus

Jel iko video dnevni meni Dženifer Lopez? Objavio revnosni Bulevar. Pa haos!

pa i nije loš, samo ima malo previše voća u smutiju, ali ne znam koliko đuska dnevno, a verovatno mnogo, mada sumnjmnjam da joj je svaki dan sa 1400Kcal. visina 165, težina 59. njen bazalni (onako seljački izračunat) je 1300, što znači da ima samo 100Kcalorija da potroši na teretanu i ima onolike mišiće... ) mada izbor hrane je ok.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:41 08.03.2016

Re: oktopus

Ja nisam kompetentan.
Moze kod mene kao gost autor ko god zeli.

super, samo ne docs.
anja99 anja99 16:46 08.03.2016

Re: oktopus

Manji unos, tj manje jesti ipak je važnije.


Pisala Sofija Loren memoare pa se setila kad je s Pontijem otišla na večeru kod Odri Hepbern, negde na Ženevskom jezeru. Vila, terasa s pogledom, raj. Stigla večera, salatice s nečim malim.
Odri, prva pojela, ustala i rekla: Ah, prejela sam se, previše previše.
Sofija i Karlo, sedeli u šoku, jedva shvatili da je to to, onda brže bolje otišli i dole, u nekom restoranu, bacili se ljudski na špagete, šnicle, ama........
jedi-knight jedi-knight 16:48 08.03.2016

Re: oktopus

Re: oktopus
Ja nisam kompetentan.
Moze kod mene kao gost autor ko god zeli.

super, samo ne docs.


I da bude evidensbejzd, ne DzejLo bejzd
anja99 anja99 16:50 08.03.2016

Re: oktopus

pa i nije loš


Savršen al meni bi to bila jedna fina užina.
Aj budem i pakosna, što da ne budem: ona je gradjena da mora tako.
Plus te sumanute vežbe. Teror živi.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:43 08.03.2016

Re: oktopus

Aj budem i pakosna, što da ne budem: ona je gradjena da mora tako.
Plus te sumanute vežbe. Teror živi.

pa da. mnogo manji procenat ljudi "jede sve, a izgleda kao glista". takav je jedan moj teča, ono, posle ručka koji nije JLo fazon :) ide pola tepsije kolača...a on kao motka. za razliku od njega, drugi teča se kotrlja, a jede duplo manje i kvalitetnije. sudbina...

nego, htedoh da dodam da JLo 100% uzima neke proteinske suplemente, ono, pijem smuti za doručak, ali ga natovarim mericom whey proteina, kazeinom i zguta još koješta što gutaju BB-ri. (ništa ne znam o tome, pa da ne lupetam dalje. docs? )
emsiemsi emsiemsi 19:32 08.03.2016

Re: oktopus

anja99
dugo već treba neki blog o ishrani


Jel iko video dnevni meni Dženifer Lopez? Objavio revnosni Bulevar. Pa haos!

Главно је да Џенифер унесе довољно хране да нахрани своју гузицу - за остале делове тела колико преостане.
kalaf kalaf 23:49 08.03.2016

Re: oktopus

octopus
Ja sam visok 102. imam oko 90 kg, trčim polumaraton prosečno 1 sat 55 minuta, potrošnja kalorija je tada oko 2200.

Nesto si se preracunao, 5 i po min/km nije 1150 kalorija na sat nego 800-900.
No s druge strane pola kile sala je 3500 kolorija (kila je 7000) pa onda nije bas toliko strasno koliko izgleda.
kalaf kalaf 00:01 09.03.2016

Re: oktopus

anja99
dugo već treba neki blog o ishrani


Jel iko video dnevni meni Dženifer Lopez? Objavio revnosni Bulevar. Pa haos!

Pa i raznorazni meniji sto objavljuju da Djokovic jede su jos veca smejurija.
Covek trosi dnevno 4000-5000 kalorija, a kad citas nase novine (a bogami i njegovu knjigu) rekao bi da unosi 1500.
anja99 anja99 14:58 09.03.2016

Re: oktopus


Pa i raznorazni meniji sto objavljuju da Djokovic jede su jos veca smejurija.


a tek supruga Jelena!
i kad bi nekad, al nekad, skinula onaj osmeh.

predatortz predatortz 14:59 09.03.2016

Re: oktopus

anja99

Pa i raznorazni meniji sto objavljuju da Djokovic jede su jos veca smejurija.


a tek supruga Jelena!
i kad bi nekad, al nekad, skinula onaj osmeh.



A što da ga skine?
Lepa, srećna žena, lep osmeh...
anja99 anja99 15:08 09.03.2016

Re: oktopus

A što da ga skine?
Lepa, srećna žena, lep osmeh...


Malo je večit.
Ima Kundera u svom najboljem romanu "Šala" ( pisao kad mu bilo 27 godina a remek delo ) osvrt na Radost.
docsumann docsumann 16:28 08.03.2016

cyr dumbell

bućica od 300 funti (oko 135,5kg)



jbg,

na ASC-u su ove godine išli korak dalje sa težinama i došli do nekih stvarno nadljudskim dimenzija takmičenja.
recimo, pored standardne bućke od 274 funti takmičar je mogao da bira i težu od 300, po principu, jedno ponavljanje sa težom vrijedi više od neograničeno ponavljanja sa manjom.
samo 3 takmičara su uspjeli da podignu ovu od tri stoje. Šo čak 3 puta.

što teče dr Teri Tod, idejni tvorac ovog super heJvi takmičenja -
"The strongman field now seems to be drawing the greatest strength athletes. They can do things that real experts, 50 years ago, would have laughed if you had said people could lift a 600lb stone off the ground. It’s preposterous."
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:45 08.03.2016

Re: cyr dumbell

bućica

ali bučica :)))))))))))))
u mom svetu ovo dole je bučica.

emsiemsi emsiemsi 19:31 08.03.2016

Re: cyr dumbell

docsumann
bućica od 300 funti (oko 135,5kg)



jbg,

na ASC-u su ove godine išli korak dalje sa težinama i došli do nekih stvarno nadljudskim dimenzija takmičenja.
recimo, pored standardne bućke od 274 funti takmičar je mogao da bira i težu od 300, po principu, jedno ponavljanje sa težom vrijedi više od neograničeno ponavljanja sa manjom.
samo 3 takmičara su uspjeli da podignu ovu od tri stoje. Šo čak 3 puta.

što teče dr Teri Tod, idejni tvorac ovog super heJvi takmičenja -
"The strongman field now seems to be drawing the greatest strength athletes. They can do things that real experts, 50 years ago, would have laughed if you had said people could lift a 600lb stone off the ground. It’s preposterous."

Јеботе, колико ти је требало (да почнеш да качиш ове идиоте) !?
docsumann docsumann 19:35 08.03.2016

Re: cyr dumbell

Јеботе, колико ти је требало (да почнеш да качиш ове идиоте) !?


otprilike koliko i tebi da odreaguješ
jedi-knight jedi-knight 23:18 08.03.2016

Re: cyr dumbell

u mom svetu ovo dole je bučica.


To je zvečka.
docsumann docsumann 07:26 09.03.2016

Re: cyr dumbell

jedi-knight
u mom svetu ovo dole je bučica.


To je zvečka.


moj ljubimac, napravljen u brodogradilištu, je težio 51kg (malo se fulalo pri izradi, tj. proračunu)

u najboljoj formi mogao sam da ga izbacim 10 puta jednom rukom (jednoručni potisak), bez spuštanja sa ramena.
drzura drzura 23:13 08.03.2016

plivanje

je najbolja vježba za ljude koji imaju sjedeću rabotu +
šetnja.nastojati često mijenjati položaj u svakoj statičkoj aktivnosti +
umjerene do znatnije količine alkohola zbog radi cirkulacije
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:05 09.03.2016

Re: plivanje

mjerene do znatnije količine alkohola zbog radi cirkulacije

ako je zbog cirkulacije :))))
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:26 09.03.2016

Re: plivanje

umjerene do znatnije količine alkohola

To je da bi se što brže palo sa stolice i tako izbeglo pogubno sedenje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana