Budućnost| Društvo| Filozofija| Ljudska prava| Planeta

Imunitet krda

little_radojica RSS / 15.03.2016. u 10:59

Неки број људи не може да развије имунитет и поред вакцинације. Ја, на пример, немам довољан број анти-тела за мале богиње. Ти људи су заштићени такозваним „имунитетом крда". Наиме, они који су вакцинисани и развили су анти-тела не могу да буду носиоци вируса, а кад је удео таквих у популацији висок, око 95%, вирус изузетно тешко, готово никако, долази до оних чији је имунитет слаб или га уопште немају. Дакле, кључна ствар да би имунитет крда постојао је изузетно висок проценат вакцинације, идеално 100%.

Слично је са глупошћу. Пелцовани смо против глупости још у основној школи и ревакцинисани свако мало. Нико нас није питао, пелцовање је било обавезно. Кад би се глупост негде појавила учитељица би интервенисала и ми смо изграђивали имунитет. Чак и они који нису најбоље разумели ствари, нису могли да шире глупост. То наравно није идеално решење, јер подразумева ограничавање одређених слобода, за које, додуше, нико не зна докле све могу да сежу. Онда су либерали, разни, заиста се не могу прецизно идентификовати као нека друштвена група, почели да доводе у питање такав систем. Да ли је толико учење штетно? Да ли убија слободу и креативност појединца? Да ли је притисак на децу да не буду глупа оправдан? Инсистирали су и радили на томе да се ауторитети постепено ослабе, да се деца растерете, да се градиво исцепка, сажваће и поједностави, да деца могу безбрижно да прођу тестове, упишу школе и факултете по избору и стекну папир који доказује да нису глупи.

Наизглед, ништа озбиљно се није десило, цветало је хиљаду цветова и либерали су били у праву. Врага. Глупост има своје мале епидемије и све више и више то постаје нормална појава. Једном стечене слободе не могу се укинути, па је сад далеко теже ствари држати под контролом. Човек „заражен" глупошћу има сво право овог света да исту даље шири на начин који му се учини згодан, а начина је све више. Либерали и даље верују да ће се ситуација средити сама од себе, да је „тржиште" информацијама саморегулишуће и да ће „праве" информације већ некако наћи пут до људи, те да ако и не нађу онда се ту ништа није ни могло урадити.

Истина је мало мање романтична и све је очигледније да систем ауторитета није требало укинути, већ реформисати његову улогу. С обзиром да информације и знање могу бити покупљени свуда, можда је требало радити на томе да деца науче како да бирају и рангирају изворе, како да од малих ногу препознају извор „заразе". Да резонују од основних принципа, да науче како да препознају логичке грешке, својеврсне замке које нам постављају наше драге емоције, како да преиспитају сврху. То се не постиже са мање, већ напротив, са више учења и то вођеног од стране некаквог ауторитета, некога ко је био у тој кожи. Постоје различити начини да се успостави ауторитет као што постоје и различите врсте ауторитета. Нису све страшне и неприхватљиве као учитељ са прутом који дели пацке.


У међувремену епидемија глупости се шири, сви имају право да буду глупи и неодговорни, многи то право све чешће и користе. Чињенице постају предмет дебата. Људи нису летели на Месец. Недостатак поверења у одређену институцију осуђујући је доказ за њена „недела". Како пада имунитет на глупост тако пада и стопа вакцинисаности против заразних болести које су у прошлости побиле милионе, имунитет крда више не функционише како треба, све више идe ка томе да свако има своју личну истину, као и своје методе превенције и лечења. Важно је сетити се са почетка да за то није крива већина, већ релативно мали број људи. Но, тако то иде са бароцима, на крају прерасту у рококо, па ипак доживе неко урушавање назад ка прочишћеним основним вредностима. Само се чекају „хероји".



Komentari (76)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 11:13 15.03.2016

Loš ti pelcer...

Слично је са глупошћу. Пелцовани смо против глупости још у основној школи и ревакцинисани свако мало


Ili si se loše izrazio? Možda si mislio da napišeš 'pelcovani smo glupošću još u osnovnoj školi'?

Tebe možda nisu, ali mene i dobar deo blogera su učili kako jednog čoveka treba voleti više od mame i tate, kako su drugi ljudi zli pa je naša zemlja okružena BRIGAMA, kako će druge zemlje da propadnu jer nemaju pametnog vođu kao što je naš...

Retkima se taj pelcer nije primio, većini nažalost jeste. Ti retki su i danas neshvaćeni.
blogovatelj blogovatelj 11:22 15.03.2016

Re: Loš ti pelcer...

Tebe možda nisu, ali mene i dobar deo blogera su učili kako jednog čoveka treba voleti više od mame i tate, kako su drugi ljudi zli pa je naša zemlja okružena BRIGAMA, kako će druge zemlje da propadnu jer nemaju pametnog vođu kao što je naš...


Dragi citaoci, sledi nekoliko stotina komentara na temu Tito, partija, Draza, cetnici, Mladic, Srebrenica, balije, ustase, Rusi, Amerikanci, uz ponekog Nemca i Engleza...
Ne menjajte kanal, ostanite sa nama.

PS. Nikako ne zaboravite, uz nabrojano sledi i odgovarajuca doza Vucica, naprednjaka, demokrata, liberala i Beograda na vodi.
predatortz predatortz 11:23 15.03.2016

Re: Loš ti pelcer...

blogovatelj
Tebe možda nisu, ali mene i dobar deo blogera su učili kako jednog čoveka treba voleti više od mame i tate, kako su drugi ljudi zli pa je naša zemlja okružena BRIGAMA, kako će druge zemlje da propadnu jer nemaju pametnog vođu kao što je naš...


Dragi citaoci, sledi nekoliko stotina komentara na temu Tito, partija, Draza, cetnici, Mladic, Srebrenica, balije, ustase, Rusi, Amerikanci, uz ponekog Nemca i Engleza...
Ne menjajte kanal, ostanite sa nama.


Naprotiv, nije mi namera.
Samo sam ukazao na nelogičnost koja bode oči.
blogovatelj blogovatelj 11:25 15.03.2016

Re: Loš ti pelcer...

Samo sam ukazao na nelogičnost koja bode oči.


Ima li svrhe vise? Shvatio je ko je shvatio, ko nije, nikada i nece, jer ne zeli.
little_radojica little_radojica 11:28 15.03.2016

Re: Loš ti pelcer...

Ili si se loše izrazio? Možda si mislio da napišeš 'pelcovani smo glupošću još u osnovnoj školi'?


Може бити. Иначе трокирам са граматиком јако.
Ја имао на уму ону Десанкину где има: "од истих болести сви пелцовани...", а и "пелцован против беснила" сам чуо много пута.


Tebe možda nisu, ali mene i dobar deo blogera su učili kako jednog čoveka treba voleti više od mame i tate, kako su drugi ljudi zli pa je naša zemlja okružena BRIGAMA, kako će druge zemlje da propadnu jer nemaju pametnog vođu kao što je naš...

Да, ја нисам био пионир. Рекох да мислим да је требало реформисати ауторитете, не укинути их. :)
predatortz predatortz 11:29 15.03.2016

Re: Loš ti pelcer...

blogovatelj
Samo sam ukazao na nelogičnost koja bode oči.


Ima li svrhe vise? Shvatio je ko je shvatio, ko nije, nikada i nece, jer ne zeli.


Moja teza je sledeća:

Ako te u detinjstvu sistem oblikuje da budeš glup, idolopoklonik, nepoverljiv, da ne razmišljaš nego slušaš - teško da ćeš izrasti u preterano misleću osobu.

Za posledicu imamo stanje koje imamo. Ljudi čekaju da im država kreira klimu za nešto, da ih zaposli, da misli za njih, da im obezbedi besplatno ovo ili ono.

Nisu na vreme naučili da to nit' je prirodno stanje stvari, nit' je dobro po njih.
predatortz predatortz 11:32 15.03.2016

Re: Loš ti pelcer...

. Рекох да мислим да је требало реформисати ауторитете, не укинути их. :)


Teško je reformisati nekoga ko je 'nakrivo nasađen'. Autoriteti su, zapravo, bili lažni. Što snishodljiviji i poslušniji - to veći 'autoritet'. Takvi autoriteti ne fabrikuju pametne, nego poslušne.
Atomski mrav Atomski mrav 11:35 15.03.2016

Re: Loš ti pelcer...

Може бити. Иначе трокирам са граматиком јако.
Ја имао на уму ону Десанкину где има: "од истих болести сви пелцовани...", а и "пелцован против беснила" сам чуо много пута.

E jbg, pa nije se predator bunio zbog gramatike niti zbog izraza "pelcovati" već smatra da ne da nismo bili pelcovani protiv gluposti u školi već upravo obrnutno.

Mislim da ste obojica u pravu, u školi nas jesu (bar u moje vreme) pelcovali protiv nekih gluposti ali su nas takođe i pelcovali nekim drugim glupostima. Posle kao da su one prve vakcine oslabile a što se ovih drugih, ideoloških tiče - tu su samo promenili proizvođača vakcina. Tačno se sećam kako su skinuli Titovu sliku iznad table i postavili sliku Svetoga Save i kako je potonji zamenio ovog prvog u čitankama pa više nismo učili kako je mali Joža pojeo svinjsku glavu nego smo učili kako je Sveti Sava za*ebao đavola na 101 način...
little_radojica little_radojica 11:35 15.03.2016

Re: Loš ti pelcer...

Ako te u detinjstvu sistem oblikuje da budeš glup, idolopoklonik, nepoverljiv, da ne razmišljaš nego slušaš - teško da ćeš izrasti u preterano misleću osobu.

Za posledicu imamo stanje koje imamo. Ljudi čekaju da im država kreira klimu za nešto, da ih zaposli, da misli za njih, da im obezbedi besplatno ovo ili ono.


Ја мислим да је такво размишљање само један од два екстрема. Други је да те у детињству обликују да си само ти битан, да само треба гледати своју гузицу, а говорити и веровати само у оно што сопственим мисаоним апаратом самостално можеш да докучиш и радити само оно што можеш сам. Један екстрем се урушио још ономад, па је клацкалица прешла на другу страну, сад би ваљда било паметно укапирати да постоји неки баланс негде на пола пута између та два којем треба тежити.
predatortz predatortz 11:38 15.03.2016

Re: Loš ti pelcer...


E jbg, pa nije se predator bunio zbog gramatike niti zbog izraza "pelcovati" već smatra da ne da nismo bili pelcovani protiv gluposti u školi već upravo obrnutno.


E, to...

Mislim, ako se više vrednovao pobednik školskog takmičenja iz 'Titovim stazama revolucije', nego onaj iz matematike - onda tezu koju sam izneo ne moram posebno da obrazlažem.
little_radojica little_radojica 11:43 15.03.2016

Re: Loš ti pelcer...

E, to...

Mislim, ako se više vrednovao pobednik školskog takmičenja iz 'Titovim stazama revolucije', nego onaj iz matematike - onda tezu koju sam izneo ne moram posebno da obrazlažem.


Ја за дотичног, морам да кажем, нисам ни чуо, а школовала сам осамдесетих. Моја генерација нема чак ни Тита за универзално оправдање.
little_radojica little_radojica 11:45 15.03.2016

Re: Loš ti pelcer...

E jbg, pa nije se predator bunio zbog gramatike niti zbog izraza "pelcovati" već smatra da ne da nismo bili pelcovani protiv gluposti u školi već upravo obrnutno.


А-ха, упалиш моторку!
predatortz predatortz 11:49 15.03.2016

Re: Loš ti pelcer...

little_radojica
E, to...

Mislim, ako se više vrednovao pobednik školskog takmičenja iz 'Titovim stazama revolucije', nego onaj iz matematike - onda tezu koju sam izneo ne moram posebno da obrazlažem.


Ја за дотичног, морам да кажем, нисам ни чуо, а школовала сам осамдесетих. Моја генерација нема чак ни Тита за универзално оправдање.


E, onda ne razumeš bes pravednika! Ja pobedio iz matematike, a jedna šlihtara (sad vodi NGO) iz 'Titovim stazama revolucije'. Nju poslali na more kao zaslužniju!

Edit:

Poruka je bila jasna:

Jeb'o, ba, matematiku!
little_radojica little_radojica 11:54 15.03.2016

Re: Loš ti pelcer...

Сад тек видим шта сам написао и остао жив, па ја кренуо у школу 91. не знам одакле ми осамдесете. Свеједно, до 91. га више није било ни у траговима.

predatortz

E, onda ne razumeš bes pravednika! Ja pobedio iz matematike, a jedna šlihtara (sad vodi NGO) iz 'Titovim stazama revolucije'. Nju poslali na more kao zaslužniju!


Ау брате, па ви сте ишли на море!
little_radojica little_radojica 11:57 15.03.2016

Re: Loš ti pelcer...

Poruka je bila jasna:
Jeb'o, ba, matematiku!


little_radojica little_radojica 12:03 15.03.2016

Re: Loš ti pelcer...

Teško je reformisati nekoga ko je 'nakrivo nasađen'. Autoriteti su, zapravo, bili lažni. Što snishodljiviji i poslušniji - to veći 'autoritet'. Takvi autoriteti ne fabrikuju pametne, nego poslušne.


Не, све време мислим на то шта ауторитет значи, која му је сврха, а не ко је. Види, ја сам кроз цело школовање истеривао правду и опасно заратио са многим професорима око принципа, али сам највише научио од оних који су имали неку врсту ауторитета, пажњу и поверење "публике". Неки су то градили строгоћом, неки крајњом благошћу и попустљивошћу, али су били алфе.
blogovatelj blogovatelj 12:54 15.03.2016

Re: Loš ti pelcer...

Ako te u detinjstvu sistem oblikuje da budeš glup, idolopoklonik, nepoverljiv, da ne razmišljaš nego slušaš - teško da ćeš izrasti u preterano misleću osobu.


Svaki sistem pokusava da te oblikuje na ovaj nacin. Da li ce on insistirati da se podanici zrtvuju za dobrobit klase, nacije, rase, religije, kralja, predsednika ili vodje, to je samo varijacija na temu.
Do individue je u sta ce izrasti. Ne mozes da zanemaris uticaj porodice i nesistemskog okruzenja. Kod mene je u zgradi ziveo tip ciji je otac cuvao ponosno u podrumu svako izdanje lista Komunist. On je postao cetnik. Posle je odustao od toga i poceo da se bavi uzgojem pit bul terijera. Takva mu karma pala, jebi ga.
blogovatelj blogovatelj 12:59 15.03.2016

Re: Loš ti pelcer...

Nju poslali na more kao zaslužniju!


E, a kod nas je djak generacije isao u posetu jednom od gradova pobratima.
Bilo nas je troje najboljih u generaciji i potajno smo se nadali da ce bas nas poslati po zavrsetku osnovne u grad Siren u Francusku, jer se zalomilo te godine da djak generacije nase skole ide tamo.
Nisu poslali nikoga od nas troje, nego lika cija je strina bila zamenica direktora.
narcis narcis 13:35 15.03.2016

Re: Loš ti pelcer...

nego lika cija je strina bila zamenica direktora.

tolko o titoizmu i komunizmu, zajebagi nepotizam za tri dužine
little_radojica little_radojica 13:51 15.03.2016

Re: Loš ti pelcer...

narcis
nego lika cija je strina bila zamenica direktora.

tolko o titoizmu i komunizmu, zajebagi nepotizam za tri dužine


Ванвременски непотизам :)
Ја сам ишао у средњој школи, платила фондација Конрад Аденауер, једне године у Њемачку, друге у Француску, на по недељу дана. Акција "Повратак у Европу", дружење са средњошколцима из Немачке и учење о институцијама ЕУ. Тај други пут је ишао и директор школе и његова нећака која уопште није ишла у нашу школу, ма која уопште није ишла у средњу школу и није имала везе са тим програмом. Као "зато што зна немачки...". А програм био такав да се званично форсирала комуникација на енглеском
Диша нам је иначе глуп ко ноћ, био је убеђен да је трг Конкорд "центар Париза и центар Света" па је то, видно узбуђен, свечано поновио 5-6 пута. А да, иако смо били стационирани у Стразбуру, искористили смо задњи дан да скокнемо до Париза. Том приликом су наши професори рекли немачким да треба да дају део пара за гориво (возач је био "наш", па тако и "процена", па су их наравно одрали тако да ми ништа нисмо платили... Повратак у Европу, ја, ја, натурлих...
rade.radumilo rade.radumilo 14:06 15.03.2016

Re: Loš ti pelcer...

E, a kod nas je djak generacije isao u posetu jednom od gradova pobratima.
Bilo nas je troje najboljih u generaciji i potajno smo se nadali da ce bas nas poslati po zavrsetku osnovne u grad Siren u Francusku, jer se zalomilo te godine da djak generacije nase skole ide tamo.
Nisu poslali nikoga od nas troje, nego lika cija je strina bila zamenica direktora.


Pre jedno godinu dana čitam Opinions u Washington Postu. Mrzi me sad da kopam ko je autor, ali priča je ukratko sledeća:

- Njegovo dete treba da se prijavi za summer camp za predstojeće leto (članak je pisan u januaru). U njegovo vreme, summer camp je podrazumevao basket na raspalom terenu i virenje kroz rupu na zidu ženskog kupatila. Sada, kampovi su tematski (astronomija, arheologija, ekologija, trt. mrt.) i ako želiš da ti dete ne zaostaje za vršnjacima, onda treba da ide u neki od tih kampova. Ne lezi vraže, već u januaru nema mesta u kampu koje je njegovo dete odabralo. Onda je on uplatio donaciju od nekoliko tisuća dolara, za istraživački budžet i "našlo" se jedno mesto.
Bakšiš i veze, prolaze i na "istoku" i na "zapadu", samo moraš naučiti koreografiju.
vcucko vcucko 14:15 15.03.2016

Re: Loš ti pelcer...

Atomski mrav
Tačno se sećam kako su skinuli Titovu sliku iznad table i postavili sliku Svetoga Save i kako je potonji zamenio ovog prvog u čitankama pa više nismo učili kako je mali Joža pojeo svinjsku glavu nego smo učili kako je Sveti Sava za*ebao đavola na 101 način...

Nije mali Joža pojeo svinjsku glavu (kao da je to neki problem
nego je istom nahranio šmanaestoro braće i sestara, siročića nenarodnog režima. Što je čist biblijski motiv.

Sa druge strane, još nije bilo vremena bez idola i slika iznad table (ili čega god). Kako se trenutno razvijaju stvari, mogli bi ovi što puštaju kišu da nam zapovede da tamo držimo Hokinga. Pa mislim nešto, ajde na vreme da se piše peticija da se drži nešto lepše. Recimo Monica Belluci ili Cucinotta, iz najboljih dana (oko tries'pete kad su bile). Sa obe ruke za!
8c_competizione 8c_competizione 23:02 15.03.2016

Re: Loš ti pelcer...

predatortz
blogovatelj
Samo sam ukazao na nelogičnost koja bode oči.


Ima li svrhe vise? Shvatio je ko je shvatio, ko nije, nikada i nece, jer ne zeli.


Moja teza je sledeća:

Ako te u detinjstvu sistem oblikuje da budeš glup, idolopoklonik, nepoverljiv, da ne razmišljaš nego slušaš - teško da ćeš izrasti u preterano misleću osobu.

Za posledicu imamo stanje koje imamo. Ljudi čekaju da im država kreira klimu za nešto, da ih zaposli, da misli za njih, da im obezbedi besplatno ovo ili ono.

Nisu na vreme naučili da to nit' je prirodno stanje stvari, nit' je dobro po njih.


nije ni cudo sto se Kler upire svim snagama da veronauka bude obavezna za sve!
zemljanin zemljanin 13:49 16.03.2016

Re: Loš ti pelcer...

predatortz
Слично је са глупошћу. Пелцовани смо против глупости још у основној школи и ревакцинисани свако мало


Ili si se loše izrazio? Možda si mislio da napišeš 'pelcovani smo glupošću još u osnovnoj školi'?

Tebe možda nisu, ali mene i dobar deo blogera su učili kako jednog čoveka treba voleti više od mame i tate, kako su drugi ljudi zli pa je naša zemlja okružena BRIGAMA, kako će druge zemlje da propadnu jer nemaju pametnog vođu kao što je naš...

Retkima se taj pelcer nije primio, većini nažalost jeste. Ti retki su i danas neshvaćeni.

Ponekad se zapitam da li smo mi zaista završili iste škole ... u mojoj OŠ u vreme Tita, dobio sam najbolje moguće obrazovanje a i vaspitanje ... mogu ga porediti sa bilo kojim sistemom u bilo kojoj zemlji ... e sad očito da je bilo ekstremističkih institucija ili sam imao sreću da bude u retkoj školi ...

i da, visili je slika JBT i slavio se Dan Mladosti i sl. praznici ali se učilo i to je bio isklučivi kriterijum, možda je bilo nekih "šema" ali na nivou statističke greške ... i iz te moje generacije ima baš, baš puno poznatih i na pozitivnoj i na minus strani ... ne vidim da ih je ta "toksikacija" ili čini se privid koji se potom racionalizuje, toliko onesposobila i zaglupila ...
predatortz predatortz 14:14 16.03.2016

Re: Loš ti pelcer...


Ponekad se zapitam da li smo mi zaista završili iste škole ... u mojoj OŠ u vreme Tita, dobio sam najbolje moguće obrazovanje a i vaspitanje ... mogu ga porediti sa bilo kojim sistemom u bilo kojoj zemlji ...


Vidiš, pitanje je da li je dobro obrazovanje, a boga mi i vaspitanje, dobio onaj koga su učili da se klanja kultu ličnosti, onaj koga su učili da je drugačije mišljenje neprijateljski akt prema zemlji i narodu, onaj koji je kao papagaj morao da ponavlja ne tražeći logiku u onom štogovori. Iz ovoga bih isključio prirodne nauke, one su (valjda?) svugde iste. Ali, one ideološke matrice po kojima smo mi formirani, malo ko danas može nazvati normalnim. O nekom ozbiljnom obrazovanju tu nema ni govora. Zbog toga, sa ovih prostora, u svetu prođu imaju samo prirodnjaci - inženjeri, matematičari, fizičari.

Da se razumemo, ne valja ni ovo danas. Moja deca, u Rep. Srpskoj, imaju obavezan veronauk ( svesno to neću da zovem veroNAUKA, jer nauka nije). Nemaju čak ni mogućnost da uče alternativni predmet, kao što je to slučaj sa Srbijom. Gledam kako mi zaglupljuju decu, kako ih indoktriniraju. Kod kuće pokušavam da im objasnim da se to čemu ih veroučitelj uči kosi sa zdravim razumom, da njihova majka nije rođena da služi meni, da oni nisu rođeni da služe izmišljenom biću. Učim ih da razmišljaju, ukazujem im na nelogičnosti , kao što su meni moji roditelji ukazivali na gluposti koje sam bio prinuđen da učim. Jedina razlika je u tome što ja ne mogu da idem u aps ako im kažem da veroučitelj lupa gluposti, a moji su mogli da idu zbog toga što dovode u sumnju reči velikog vođe.
zemljanin zemljanin 14:36 16.03.2016

Re: Loš ti pelcer...

Ali, one ideološke matrice po kojima smo mi formirani, malo ko danas može nazvati normalnim

svako vreme nosi svoje matrice ... to je jednostavno tako kako je ... ne mislim da je tada bilo bolje niti da je sada bolje ... jednostavno, paradigma jednog sistema opstaje sve dok je ne uruši realnost ... ovo danas nije ni obrazovanje niti vaspitanje već samo osposobljavanje za određeni posao ... sistemu nije potrebno ništa više od toga ... i mi (ex-Yu), samo smo prihvatili da tako treba ...
jinks jinks 12:07 15.03.2016

...

Što neko reče, zar nije osnovna definicija kapitalizma, a posebno neoliberalizma, ta da sami snosite odgovornost za sebe. Odgovornost za kvalitet svog obrazovanja, zdravlja, bezbednosti ... sve se plaća, i cilj je da nema ni države ili bilo kog drugog ko bi definisao, štitio i sprovodio određene opšte kriterijume kvaliteta i čega još sve ne.

Otuda i potiče čuvena neoliberalna deregulacija i sveopšta relativizacija. A posledica deregulacije ima svuda (ne morate da idete dalje od globalnog ekonomskog kraha 2008.).

Šta je posebno insteresantno ... kako u sveopštoj relativizaciji ipak uspevaju da se izdvoje određena stavnovišta koja mnogi prihvataju.

Doduše neki od najpoznatijih zagovornika neoliberalizma zadnjih su godina digli ruke od ove ideje, pa samim tim i od deregulacije, rekavši da su ipak potrebne određene regulacione institucije (stvorene pre svega od strane države, ali moguće i od strane nekih drugih) koje bi ustanovljavale i sprovodile neke opšte kriterijume (kvaliteta nastave, na primer, zakona, ekonomske i druge regulative, ... ), nasuprot relativizovanim kriterijumama koje osmišljavaju pojedinci, prevasnodno motivisani svojim ličnim interesima.

antioksidant antioksidant 12:23 15.03.2016

Re: ...

Što neko reče, zar nije osnovna definicija kapitalizma, a posebno neoliberalizma, ta da sami snosite odgovornost za sebe

da i prihvatimo definiciju, koliko kapiram radojicu ovde je tema odgovornost prema drugima a ne o odgovornost za sebe.
jinks jinks 13:41 15.03.2016

Re: ...

Poenta prethodnog komentara jeste i bila u tome kako u neoliberalnim uslovima graditi odgovornost prema drugima, i ko to uopšte može i treba da čini.

A, izgleda da se ispostavilo i to da i sama neoliberalna prepuštenost pojedinca samom sebi i nije nešto preterano održiva na duge staze.
antioksidant antioksidant 13:46 15.03.2016

Re: ...

s tim sto treba imati u vidu da neoliberalizam (na srecu) nigde nije u potpunosti zaziveo. moze on naneti stetu i kad je u sustini maska za drugo...
jinks jinks 14:14 15.03.2016

Re: ...

antioksidant
s tim sto treba imati u vidu da neoliberalizam (na srecu) nigde nije u potpunosti zaziveo. moze on naneti stetu i kad je u sustini maska za drugo...

Na Wall Street-u jeste zaživeo, kako god se zvao i šta god predstavljao ... otuda i raspad sistema 2008. koji je nastao najviše zbog deregulacije.

Pa, na primer, i u US obrazovanju poprilično jeste ... u svakom je slučaju neophodno da platite ukoliko se uopšte i nadate ikakvom kvalitetu, gde ni tada ne možete biti sigurni u kvalitet koji dobijate.

Ustvari možda je bolje umesto neoliberalizam reći deregulacija.
narcis narcis 12:10 15.03.2016

vi'š

nema šamse da ovo pelcovanje prođe u pravom smeru.
za sve je još uvek kriv broz i partija, iako su već više od 30 godine ne samo upokojeni nego im udaren i glogov kolac da se ne povampire.
danas nama vladaju balavci koji su močali u gaće kad je na ovim prostorima vladalo "jednoumlje" i koji nisu prošli kroz nikakav jednoumni sistem nastave, pa ipak se proglašavaju komunajarama. aj sag ojasni kako to?

aj da se vratim na tebe i tvoje pisanije, upravu si stopet-šes posto. kako možeš da imaš dobro obrazovanje bez autoriteta, nikako.

današnje školstvo, po nekima, bi trebalo da izgleda koa one majke koje jure dčiju po ulicu sas tanjir i kašiku i molegi da jedu lebac.
čini mi se dagi ameri zovu helikoptermajke.
u mojoj profesiji od njenog nastanka važi pravilo da moraš autoritet da vučeš za ruka ako hoćeš da ti nešto više pokaže, ali sg ćeme bonbarduju sdrvelje i kamenje pa odosi da fatam zaklon za grbinu.
predatortz predatortz 12:16 15.03.2016

Re: vi'š

Bugarine, aj' sad sve isto al' na srpskom!

PS

Da ti odmah objasnim, da ne dođe do svađe. Najbolji drugar u vojsci mi bio iz Niš. Kuća mu se naslanjala na samu ogradu aerodroma, ali je Niš bio jedini centar za obuku padobranaca pa je služio u svom gradu, na sto metara od kuće.

Elem, kad on počne da priča ovako kao što ti pišeš, pa još ubrza, ja mu kažem ovo što tebi rekoh na početku.

Ono što mi je nakon toga govorio nije za javnost...
little_radojica little_radojica 12:23 15.03.2016

Re: vi'š

Bugarine, aj' sad sve isto al' na srpskom!


Ја сам имао доста пријатеља одкуде ЛЕсковац па сад разбирам :)
Atomski mrav Atomski mrav 12:36 15.03.2016

Re: vi'š

Ja sam isto služio vojsku u Niš, ali pošto imam rodbinu u Aleksincu nekako sam se snalazio.
Al' vranjanski razumeti - mišn imposibl.

narcis narcis 12:48 15.03.2016

Re: vi'š

pirotjanci su zakon, njih nija nerazboruvam koemi tolkuju
narcis narcis 12:52 15.03.2016

Re: vi'š

samu ogradu aerodroma, ali je Niš

elpostojala u tvoje doba kafana "pilot lovac" u medeoševac, tusu se slegali vojnici iz tvoj rod, a j u njumaje počeo moj kafanski život , davne 71.
i jojš , za to bugarine si zaslužio pgolemo jebanje i tepanje
predatortz predatortz 12:58 15.03.2016

Re: vi'š

elpostojala u tvoje doba kafana "pilot lovac" u medeoševac, tusu se slegali vojnici iz tvoj rod, a j u njumaje počeo moj kafanski život , davne 71.


Mi smo begali kod gazda Čede, na kobasice.

i jojš , za to bugarine si zaslužio pgolemo jebanje i tepanje


Ih, pa ti si neki fini čovek! Šta mi je ovaj sve govorio, ovo je boza...
narcis narcis 13:12 15.03.2016

Re: vi'š

predatortz
elpostojala u tvoje doba kafana "pilot lovac" u medeoševac, tusu se slegali vojnici iz tvoj rod, a j u njumaje počeo moj kafanski život , davne 71.


Mi smo begali kod gazda Čede, na kobasice.

i jojš , za to bugarine si zaslužio pgolemo jebanje i tepanje


Ih, pa ti si neki fini čovek! Šta mi je ovaj sve govorio, ovo je boza...

nišlii ili bilo kom sa jugoistoka da kažeš da je bugarin je gora uvreda nego da tebi neko kaže da si balija ili ustaša, pa ti ad vidi šaćeš
tess tess 13:13 15.03.2016

Re: vi'š

njih nija nerazboruvam koemi tolkuju

Desilo mi se - prije par godina - da razgovaram s čovjekom na njemačkom i da mi je - ispostaviće se - na srpskom rekao da je iz Srbije, Piroćanac, nastavio sa mnom pričati na „pirotskom“ što nisam primjetila i izvinjavajući se dodam „Znate, vaš njemački tako slabo razumijem“, on na to „Bre, pričam sa tobom srpski“.

A drugi sličan doživljaj je bio kako uđoh u kuću i kažem: „Bože, ovog Kineza nekad ništa ne razumijem njemački“, a moj sin će „On je sad sa tobom pričao na engleskom“, ja: „A je li, vidim nešto mi čudno.“
:)

No, Radojice odličan blog - onako za nas Srbe i ine sa Pandore - Odličan blog da predatortz ne poče na bosanskom o nostalgijama iz klupe i Joži sa Sutle (kao sedmom od petnaestoro djece)..
:)
Atomski mrav Atomski mrav 13:14 15.03.2016

Re: vi'š

nišlii ili bilo kom sa jugoistoka da kažeš da je bugarin je gora uvreda nego da tebi neko kaže da si balija ili ustaša, pa ti ad vidi šaćeš

Čuo sam tamo izreku: "Ako se zarati - a ti udri po Bugarima, nećeš pogrešiti"...
predatortz predatortz 13:16 15.03.2016

Re: vi'š


nišlii ili bilo kom sa jugoistoka da kažeš da je bugarin je gora uvreda nego da tebi neko kaže da si balija ili ustaša, pa ti ad vidi šaćeš


Znam. Zbog toga sam ti odmah i pojasnio da se radi o zajebanciji. Meni je, dok sam bio dole u vojsci, jedno od većih iznenađenja bilo to opterećivanje naroda Bugarima. Skontao sam da je zločin bio tolikih razmera da su strah i mržnja ostali duboko u narodu.

No, čini mi se da su se Makedonci, srpskog ili grčkog porekla, daleko više brecali na prozivku 'Bugarine'.
narcis narcis 13:17 15.03.2016

Re: vi'š

Mi smo begali kod gazda Čede, na kobasice.

u to doba kad si ti doraso d kofanu i vojsku ja odavno nisam zalazio po medoševac ili okolinu bazena, i to ne bi da nama, iz konjički klub, nije bila to najbliža kafana,
tako da za čeu nisam ni čuo, možda je to isti gazda samo promenio poso.
mislim ko ćese seti posle 45 godine, sad nebi znao ni da nađem bazent.
narcis narcis 13:24 15.03.2016

Re: vi'š

Atomski mrav
nišlii ili bilo kom sa jugoistoka da kažeš da je bugarin je gora uvreda nego da tebi neko kaže da si balija ili ustaša, pa ti ad vidi šaćeš

Čuo sam tamo izreku: "Ako se zarati - a ti udri po Bugarima, nećeš pogrešiti"...

ja, za cela dva meseca vojske od toga mesec izležavanja po šalati, sam šlogirao moje borce kad sam gi reko šta ja imam smađari meni su bugari neprijatelj, nšto na temu taktikae i gde će čekamo mađari i dvaes minuta koliko se očekuje da preživimo nalet.
gledali me ko marsovca, al stvarno meni mađari nisu nikakav sinonim za neprijatelja , arhineprijatelj i krvnik je bugarin.
pa šta ćeš više kad ovi od zapadnu stranu , međurovo i te face, zovu ove što su istočno, banja i takoto, da su bugari.
mislim, bez zezanja reći nekom odnas bugarine toje teška uvreda.
nikvet pn nikvet pn 13:52 15.03.2016

Re: vi'š

predatortz
dok sam bio dole u vojsci, jedno od većih iznenađenja bilo to opterećivanje naroda Bugarima.


Занимљиво је да с друге стране границе, у Бугарској, таквог осећаја нема. Србин ли си добродошао је и поштован. Никад ништа лоше од Срба нису доживели. Обрнуто било је још како.

Али шиптарска мржња на Бугаре је епских размера. Пола Косова било је италијанска а друга половина бугарска окупациона зона; задужили их Бугари дебело.

Да, то је имунитет крда, колективно сећање на зло које буди одбрамбену реакцију. По Балкану таквих имунитета и превише.
rade.radumilo rade.radumilo 13:54 15.03.2016

Re: vi'š

Elem, kad on počne da priča ovako kao što ti pišeš, pa još ubrza


Ćut bre, ja imao dvojicu (jednog iz Niš, jednog iz Leskovac) koji su pri tom i mucali. Do kraja roka ih nisam pošteno razumeo.
Dobra strana, mog služenja u Prokuplju, je što sad kompajliram Makedonski i Bugarski bez mnogo problema.
little_radojica little_radojica 13:55 15.03.2016

Re: vi'š

Да, то је имунитет крда, колективно сећање на зло које буди одбрамбену реакцију. По Балкану таквих имунитета и превише.


Одвећ бурну реакцију, да не кажем нежељене ефекте и контраиндикације :)
narcis narcis 14:22 15.03.2016

Re: vi'š

у Бугарској, таквог осећаја нема.

pa nema kad mi nismo išli po bugarsku da koljemo narod i vešamo popove. za razliku od njih
postoje uniš nekolko spomenika koje su nam bulgari ostavili.
jedan detalj, tada smo jedino i prešli bulgarsku granicu, je onaj kad je kosta pećanac napravio pokolj po u dva tri sela u bulgariju i to kao opomena biugarima da prekinu sa klanjem i pljačkanjem po srbiji. odma su prestali kad su videli da ni njihova nejač nije sigurna. to je jedna od crtica iz topličkog ustanka.
По Балкану таквих имунитета и превише.

jaste, pa se čak i tostojevski, onomad, osetio pozvanim da nam drži slovo na tu temu. naravno to je bilo potpuno na liniji ruske državne politike koja postavlja bugarsku iznad srbije po prioritetu.
vcucko vcucko 14:24 15.03.2016

Re: vi'š

narcis
samu ogradu aerodroma, ali je Niš

elpostojala u tvoje doba kafana "pilot lovac" u medeoševac, tusu se slegali vojnici iz tvoj rod, a j u njumaje počeo moj kafanski život , davne 71.
i jojš , za to bugarine si zaslužio pgolemo jebanje i tepanje

'El to onO "golem ćutek"?
narcis narcis 14:32 15.03.2016

Re: vi'š

"golem ćutek"?

golem, pogolem i najgolem ..
narcis narcis 14:35 15.03.2016

Re: vi'š

aj što vi što pričate srpski nerazbirate niški, strani jezici su upitanju, al kad su deca mojih prijatelja( nišlijskih) gledala koštanu pa dolazila kod roditelji dagi prevode, toje bila tragedija
дасе доедитујем
не коштану, мада ни њума неби разбрали, него Зоне
Atomski mrav Atomski mrav 15:14 15.03.2016

Re: vi'š

gledali me ko marsovca, al stvarno meni mađari nisu nikakav sinonim za neprijatelja , arhineprijatelj i krvnik je bugarin.

Dočim kad su Lalu koji je vojsku služio na italijanskoj granici terali da psuje Italijanima preko grane sve po spisku, on im je vikao "Talijani, Talijani, majku vam madžarsku!"



Hansel Hansel 15:50 15.03.2016

Re: vi'š

nikvet pn
Занимљиво је да с друге стране границе, у Бугарској, таквог осећаја нема. Србин ли си добродошао је и поштован. Никад ништа лоше од Срба нису доживели.

narcis

pa nema kad mi nismo išli po bugarsku da koljemo narod i vešamo popove.

Ех, па сад, нешто сам некад читао... да је било неких не баш светлих акција с наше стране у Бугарској, требало би да је то било у Другом балканском рату. Чак се у књизи "Монах Калист" (која, колико знам, није фикција) у првом лицу говори о тим злочинима, а колико су били масовни не знам. Док сам о злочинима Бугара на југоистоку Србије слушао из прве руке, било је и спаљивања живих људи.

Иначе, баш јуче сам случајно читао неки чланак о томе како се Хитлер (амбивалентно) изјашњавао о Хрватима, а да је једино у Бугаре од Словена имао поверења. А прошле године сам сазнао, пошто сам био у Видину и видео остатке синагоге и споменик захвалности Јевреја који су се после Другог светског рата колективно одселили у Израел, да је бугарски цар заштитио Јевреје у Бугарској и да ниједан није завршио у немачким логорима. Такође, сви они који су били родом са српских територија које је Бугарска окупирала, а били су немачки војни (можда и не само војни) заробљеници, могли су бити (и били су) пуштени ако би родбина послала писмо у коме тражи да заробљеника врате кући. Ипак, неку годину касније и такви су страдали од бугарске руке.

У контексту ове приче о бугарској заштити становништва на окупираним територијама, треба рећи да у "аранжман" нису ушли нпр. Јевреји из Македоније.
narcis narcis 17:25 15.03.2016

Re: vi'š

Такође, сви они који су били родом са српских територија које је Бугарска окупирала, а били су немачки војни (можда и не само војни) заробљеници,

не знам, ивице, ал знам да са леве стране споља , уласка у тврђаву, сад заклоњено цветном пијацом, има костурница коју су нам бугари оставили за успомену, онда је испред моста, тврђавског, такође стајао споменик жртвама бугара, дал су га врнули не знам, одавно нисам био у тај крај.
а ово са пећанчевим четницима је мислим баш и овде неко постовао у неком нашем тумачењу историје. документовано , пастовано из неког озбилјног документа.
искрено, у булгарско добро срце тешко ћу поверујем без озбилјне документације.
упознао сам људе који су ратовали против њих у свим ратовима, једина порука је не веруј булгарину ни кад ратује стобом раме уз раме. па ти види.
Hansel Hansel 18:57 15.03.2016

Re: vi'š

Мој деда по мајци и рођени брат бабе по мајци били су на различитим местима тадашње Југославије заробљени као војници, и били су враћени по тој "шеми".

А за жртве од стране Бугара не треба да ме убеђујеш, знам и написао сам да их је итекако било, само изгледа да су ти злочини чињени касније током окупације. Ово што сам написао о повратку из немачких логора односи се на 1941.
zovitemegrunf zovitemegrunf 21:21 15.03.2016

Re: vi'š

не коштану, мада ни њума неби разбрали, него Зоне


Nek' si daju na decu prevod iz komsiluk: psić u hlačama


jednarecfonmoi jednarecfonmoi 13:31 15.03.2016

Dobra tema ...

Glupost.
Jeziva, strasna, nepristojna za imati je...a ko je ikad sam sebi prizna?ili smo pak roboti, savrsena bica poreklom sa Atlandide, imamo svi u sebi kod genijalnosti, ali eto neki umeju da ga upotrebe, neki ne.

Da li je ipak vaznije da je covek plemenit, dobar nego ekstremno pametan?
Mene tudja glupost ne nervira dok me direktno ne ugrozi.

Za igru sa sopstvenom sujetom uvek predlazem sledece.Da li bi smeli da odete na vama vazan skup i da kazete da ste zavrsili samo osnovnu skolu?Dobar a jednostavan nacin introspekcije.

Za skole se slazem da odlazi sve u preterane tra la la price i to se pretpostavljam siri dalje na porodicu.Deci se daje sloboda odlucivanja, izbegavaju se prekori...odlazi se hiljadama koraka daleko od tradicionalnog vaspitanja.I sta se onda desava, pojavljuju se deca super heroji koja imaju pravo u svakom trenutku da prekinu razgovor, koja u prodavnici na kasi pipaju tudje stvari...i sve to ok.Ali, evo situacije...Drugarice drugarica u zanosu price seta pored ulice, pored nje sin od tri godine.Slucajno sam bila tu.Ja primetim da dete juri ka ulici svako malo.Odgovor je: " Zna on " To "zna on" se zavrsilo da je zamalo podleteo pod auto dok je zena pricala o sudarima zvezda u galaksiji n i lose uradjenom noktu.

Vi ste otisli sad u price o nepravdama i vezama.Toga je uvek bilo a relikti komunjarskog uma sunjaju se jos uvek kroz nase drustvo.Od mladje generacije vaspitane od takvih roditelja, do starijih jos poluzivih.Meni je najjaci deo: E neces vala tiiiii da zaradis VISE od mene.Iako toj osobi ni iz dzepa ni u dzep
zilikaka zilikaka 14:15 15.03.2016

Re: Dobra tema ...

Ovo za "introsprkciju" i osnovnu školu...
Da, sa osobitim zadovoljstvom bih to uradila.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 14:19 15.03.2016

Re: Dobra tema ...

Pa okic, probaj, pa javi :)

Salim se naravno, kako hoces.

Ali tu budemo vrlo iskreni ka sebi, kad stvarno, najstvarnije zamislimo tu situaciju, a zaobidjemo bunt.
zilikaka zilikaka 16:57 15.03.2016

Re: Dobra tema ...

Pa okic, probaj, pa javi :)..
Ali tu budemo vrlo iskreni ka sebi, kad stvarno, najstvarnije zamislimo tu situaciju, a zaobidjemo bunt.


Nije bunt nego vid zabave. Ne baš možda bukvalno kako si rekla al suština bude ista.
Dakle, svi uslovi su ispunjeni osim onog "važan skup". Iskreno, ne pamtim da mi je neki skup bio važan, i da mi je bilo bitno kako sam se predstavila osim kad se o poslovnom sastanku radi, al tu nastupaš promišljeno, da uzmeš poso il osvojiš poziciju, pa nije merodavno.
Sve drugo je, da prostiš, zajebancija.


...a inače mislim da znam šta pokušavaš da kažeš iz svog ugla, al isto tako mislim da pripadamo paralelnim univerzumima koji jedan drugog teško da će ikad razumeti.
narcis narcis 14:38 15.03.2016

avtitet?

yes ili њет
није тема која нам голица свест
G.Cross G.Cross 15:40 15.03.2016

Uloga porodice u svetskoj revoluciji

Slazem se sa Predom da skola pelcuje gluposcu ( a ne protiv nje). Sa druge strane uloga porodice je da pomogne detetu da uspostavi osnovne vrednosne repere, da zastiti decu od "one size fits all" pristupa koje na neki nacin sve skole moraju da imaju I pomogne da dete dobije dobre strane idenja u skolu ali oh zastiti od negativnih.

Takvo je barem moje islustvo sa skolom i porodicom I to pokusavam da prenesem na decu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:12 15.03.2016

Re: Uloga porodice u svetskoj revoluciji

Ja sam, izgleda, imao sreće (ili živim u strašnoj deluziji). Mene su moji školski profesori učili da se odupirem gluposti, od osnovne škole do faksa. Vasilje Orlov iz OŠ, Vasilje Jović i Žika Matematika (Живота Јоксимовић) iz gimnazije, Svetozar Petrović, Dragan Stojanović, Đorđije Vuković, Leon Kojen sa faksa. Za neke od spomenutih sam toliko vezan da sam ih turio u svoje priče.
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:42 15.03.2016

Re: Uloga porodice u svetskoj revoluciji

Predrag Brajovic

Ишао си у Математичку?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:49 15.03.2016

Re: Uloga porodice u svetskoj revoluciji

Da.
Generacija 1965.
Princi je ona pre mene.
Ima ovde još ljudi iz Matematičke...
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:14 15.03.2016

Re: Uloga porodice u svetskoj revoluciji

Mene su moji školski profesori učili da se odupirem gluposti,


Pa verujem ja da su se ljudi trudili, al....
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:34 15.03.2016

Re: Uloga porodice u svetskoj revoluciji

Pa verujem ja da su se ljudi trudili, al....

Да ли мислиш да неко попут мене -- моје наобразбе, професије и окупираности језиком -- може да напише онај горњи коментар а да не буде свестан да се намешта за коментар попут твог?

Шта мислиш?
G.Cross G.Cross 20:36 15.03.2016

Re: Uloga porodice u svetskoj revoluciji

Predrag Brajovic
Ja sam, izgleda, imao sreće (ili živim u strašnoj deluziji). Mene su moji školski profesori učili da se odupirem gluposti, od osnovne škole do faksa. Vasilje Orlov iz OŠ, Vasilje Jović i Žika Matematika iz gimnazije, Svetozar Petrović, Dragan Stojanović, Đorđije Vuković, Leon Kojen sa faksa. Za neke od spomenutih sam toliko vezan da sam ih turio u svoje priče.



Nisam imao nameru da generalizujem.

Moj najbolji porfesor/ucitelj Niko Kulisic, predavao u hemiju u usnovnoj skoli, u velikoj meri doprineo nacinu misljenja koji me vodi kroz ceo zivot ( umro kad sam bio osimi razred osnovne, par nedelja nakon sto je prestao da predaje).

Nada Kljajo, u gimnaziji, biologija i razredna jedna od najvecih gospodja koju sam sreo u zivotu, Za rata otisla u SAD , ne znam da li je jos uvek ziva.

Leho Salih,umro davno, legenda Mostara, predao Francuskiu Gimnaziji, perfekcionista i veliki zaljubljenik u francusku kulturu i verovatno podsvesno jedan od razloga zasto zivim ovde ( drugi je moj otac, koji je takodje bio zaljubljenik u Francusku ) . Kad sam se doselio u Francusku pre 6 godina rekoh zeni " Eh da me Leho sad vidi".
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:48 15.03.2016

Re: Uloga porodice u svetskoj revoluciji

Predrag Brajovic
Pa verujem ja da su se ljudi trudili, al....

Да ли мислиш да неко попут мене -- моје наобразбе, професије и окупираности језиком -- може да напише онај горњи коментар а да не буде свестан да се намешта за коментар попут твог?

Шта мислиш?


Tebe ovo kanda pecnulo?
Nisam imao tu nameru, jednostavno se namestilo, mada su mi prošli kroz glavu oni tvoji komentari o Srbima, Srbiji i to.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:04 15.03.2016

Re: Uloga porodice u svetskoj revoluciji

hoochie coochie man
Tebe ovo kanda pecnulo?
Nisam imao tu nameru, jednostavno se namestilo, mada su mi prošli kroz glavu oni tvoji komentari o Srbima, Srbiji i to.

Ne, nije me pecnulo.
Jedino sam se pitao -- šta to tebi treba?
Vidim, dao si mi sad i odgovor.
Hansel Hansel 23:04 15.03.2016

Re: Uloga porodice u svetskoj revoluciji

Па, Предраже, ниси ни ти баш непредвидив, нпр. у оним повременим клађењима са самим собом у 100 евра да ћеш баш тачно да предвидиш. Извини, наместило се.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 03:57 16.03.2016

Re: Uloga porodice u svetskoj revoluciji

Pa, ako pogledaš, u mojoj prvoj rečenicu stoji: "ili živim u strašnoj deluziji". Ne treba baš puno pameti da se razume da to znači ono što i HCMov komentar. Baš smaranje. Naravno, that's just me.

Prosto, kažem da je nešto van nivoa.
No, tako je, jer moji "komentari o Srbima, Srbiji i to"...
alselone alselone 10:00 16.03.2016

Fazon o vakcinama, cuo jutros

Čini mi se da je konačno podignuta svest u narodu o značaju vakcina. Evo baš nađem jednog sinoć u ulazu, sam se vakciniše.
predatortz predatortz 10:04 16.03.2016

Re: Fazon o vakcinama, cuo jutros

alselone
Čini mi se da je konačno podignuta svest u narodu o značaju vakcina. Evo baš nađem jednog sinoć u ulazu, sam se vakciniše.


Možda je lekar.
milisav68 milisav68 10:13 16.03.2016

Re: Fazon o vakcinama, cuo jutros

predatortz
alselone
Čini mi se da je konačno podignuta svest u narodu o značaju vakcina. Evo baš nađem jednog sinoć u ulazu, sam se vakciniše.


Možda je lekar.

Možda, a možda je i karakterna osobina.

alselone alselone 10:49 16.03.2016

Re: Fazon o vakcinama, cuo jutros



Najkul dopiranje ikad.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana