Budućnost| Društvo| Gost autor| Politika

Kusta, Slobo, Ljuša i Mira, u 39 tačaka

nurudin RSS / 15.03.2016. u 22:45

Prije teksta koji slijedi, obavezno pročitati: 

Emir Kusturica Kusta:

Bio je sve samo ne običan čovjek 

 

rwublv.jpg 

 

 Gost-autor: Nowhereman

        

 

1.      Kusta bješe u zabludi da je Ljuša nešto zgriješio, petljajući sa baba Julom.

2.      Slobo i Mira su divni, obični ljudi. Nijesu oni ono što mnogi o njima misle!

3.      Razumije se,  Ljuša nije običan čovjek, no je veliki kazališni i pozorišni reditelj.

4.      Niko ne voli biti statista. Slobo i Mira nijesu bili izuzetak, u tome pogledu.

5.      Slobo Milošević bješe ponajmanje običan čovjek, od sviju ljudi koje je Kusta sreo u svome životu.

6.      Kustu mater njegova jedared nešto čudno priupita. No, Kusta ostade nijem.

7.      Tijem putem Kusta steče kvalifikacije govoriti o neobičnim ljudima.

8.      Slobo Milošević je djelovao hipnotički!

9.      Slobo nije u džepu nosao povazdan atomsku bombu!

10.  Slobo se suprotstavio čitavom svijetu. To bješe dovoljno da se on taki Kusti dopadne.

11.  Tito je umio dugo govoriti, a ništa ne reći, ali je uradio mnogo!

12.  Slobo je govorio jasno, čisto, samo što nije uradio mnogo...

13.  Slobo je od onih rijetkih istorijskih ličnost, koje vole svoje žene i svoju djecu paze.

14.  Slobo Milošević je po povratku iz Dejtona mahao „timberlend” cipelama!

15.  Slobo je sve to činio da bi izgledao kao običan čovjek, e da bi obradovao svoga sina Marka!

16.  Tu je Ljuša bio u pravu, ali ne zna se šta je zapravo htio reći.

17.  Od smrti Fransoa Miterana, ljudi o političarima misle kao o kakvim starim cipeletinama!

18.  Gornja tvrdnja važi čak i kad su „timberlentke" u pitanju!

19.  Slobo se bavio političkom trgovinom.

20.  Slobo je igrao u pozorišnom komadu, čiji je prvi čin bio u Dejtonu.

21.  Slobov tada ljuti politički protivnik nekakav Dodik nije znao da ovaj igra pozorišnu ulogu.

22.  Ima poneka stvar koja ni Kusti nije poznata. To, međutim, što Kusta ne zna, kazaće nam Istorija.

23.  Bilo je i nekih grešaka na Slobovom putu, ali to je manje važno.

24.  Producenti tragedije, za koju je Slobo okrivljen, producirali su još neke tragedije.

25.  Slobo je, pristavši na gubitak Krajine, izgubio živi zid, koji bi ga inače štitio.

26.  Da su stvari bile drukčije, ne bi Slobova kćer vitlala pištoljem.

27.  Da nije bilo kako je bilo, ne bi dvorište ispred Slobove kuće u Tolstojevoj bilo prazno.

28.  Da nije ispalo kako je ispalo, Srbi bi i dan-danas slušali Slobu, kao ono na Gazimestanu.

29.  Srbi su najbolji čuvari granica Evrope, ka šta reče Marija Terezija.

30.  Kako su onomad Srbi bježali iz Krajine, tako sada izbjeglice nadiru u Evropu.

31.  Nije Slobo mogao ni sanjati da će sve prelomiti preko njegovih leđa.

32.  Ni u snu Slobo nije mogao vidjeti da će „timberlend" cipele izići iz mode.

33.  Hapšenje Slobovo značilo je kraj sna.

34.  Slobo je junak tragedije.

35.  Slobo je stari Grk.

36.  Prije Haga, Slobo je bio istorijska ličnost, ali samo uslovno.

37.  Poslije Haga, Slobo je postao srpski mesija, heroj i mučenik.

38.  Slobo je zadivio svijet i preobratio svoje okorjele protivnike u svoje fanove.

39.  Slobo je sve to činio samo da bi zadivio i ponovo očarao svoju ženu Mirjanu.

 



Komentari (387)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 22:48 15.03.2016

1.

nurudin nurudin 22:55 15.03.2016

Re: 1.

Да сефтелишеш...
feliks.krul feliks.krul 23:05 15.03.2016

Re: 1.

Вербална дијареја...

nowhereman nowhereman 23:10 15.03.2016

Re: 1.

Za prvoga, jedna vesela sličica:

feliks.krul feliks.krul 19:58 16.03.2016

Re: korax

Njegoš, Ivo Andrić, Kusturica... ljudi svoga vremena. Kada ćemo moći da ih gledamo bez nacionalne i kulturne pristrasnosti? Objektivnost?
docsumann docsumann 20:07 16.03.2016

Re: korax

feliks.krul
Njegoš, Ivo Andrić, Kusturica... ljudi svoga vremena. Kada ćemo moći da ih gledamo bez nacionalne i kulturne pristrasnosti? Objektivnost?


objektivnost?
a što da ne.
recimo, Njegoš je u pogledu obračuna s političkim protivnicima, neistomišljenicima, ili bilo kome ko bi se drznuo da kontrira njegovom autoriteutu bio okrutan kao klasičan autokrata, tirJanin.

daleko je to bilo od svake duše blagorodne...
nowhereman nowhereman 20:14 16.03.2016

Re: korax


Ako smem da primetim:
"Pokoljenja djela sude, sto je čije daju svjema!"

(citirano po sećanju)



feliks.krul feliks.krul 21:03 16.03.2016

Re: korax

Njegoš....

Šta reči o primeni nasilja? Ne odobravam ga, ali eto, taj Vladika je bio državnik toga doba kad smo bili uveliko kolonizovani.
Domazet Domazet 21:09 16.03.2016

Sto jes', jes'...

docsumann
feliks.krul
Njegoš, Ivo Andrić, Kusturica... ljudi svoga vremena. Kada ćemo moći da ih gledamo bez nacionalne i kulturne pristrasnosti? Objektivnost?


objektivnost?
a što da ne.
recimo, Njegoš je u pogledu obračuna s političkim protivnicima, neistomišljenicima, ili bilo kome ko bi se drznuo da kontrira njegovom autoriteutu bio okrutan kao klasičan autokrata, tirJanin.

daleko je to bilo od svake duše blagorodne...

...nije bio hipik. Neki, svakako manje svesni, medju nama bi mogli da ti kazu da nije bio jedini koji nije bio hipik, u njegova vremena ni hipici nisu bili hipici.

Tako, mislim da ti je komentar ispao budalast. Prilicno sam siguran da ti to nije bila namera a i stvarno si fin covek tako da ce mnogi ovde (nadam se ne i ti) da mi kazu da nisam bas morao to ovako da ti kazem. Ali, znas ti mene...
docsumann docsumann 21:28 16.03.2016

Re: korax

feliks.krul
Njegoš....

Šta reči o primeni nasilja? Ne odobravam ga, ali eto, taj Vladika je bio državnik toga doba kad smo bili uveliko kolonizovani.


paa, Crna Gora nikad nije bila u potpunosti okupirana, odnosno kolonizovana.
uvijek je postojalo to minimalno slobodno jezgro. "šaka jada" al' rezistentna na tuđinsku vlast.

čak je i Cetinje padalo i bilo spaljivano u par navrata, doduše nakratko (što zbog intervencije Rusije, što Francuske Turci su bili primorani da se povuku), ali je uvijek postojala rezervna teritorija u zabrđu, tako da tehnički gledano, iako nepriznata na međunarodnom planu (priznanje dolazio tek na Berlinskom kongresu, zajedno kad i Srbiji, nakon definitivne pobjede u trogodišnjem ratu 1875-1878) CG je vjekovima bila potonje utočište slobode na okupiranom Balkanu.

znam da osporavatelji crnogorske slobodarske tradicije često spočitavaju da Turska nije imala nikakav interes da u potpunosti zagospodari tom posnom i nepristupačnom vukojebinom Bogu iza leđe.
no ne šalje se vojska od 20k ljudi (u par navrata), a u velikom pohodu Omer Paše Latasa (1861.) čak 60k tek tako šenlučenja i rekreacije radi.


a što se Njegoša kao čoeka i političara tiče, što je (ovom prilikom) interesantno i zbog same (pod)teme bloga, odnosno pozicije velikog pjesnika i filozofa u svakodnevnom životu, treba napomenuti da je on svoje loše karakterne crte pokazivao u daleko banalnijim, sitnointeresdžijskim situacijama (zarad ratnog plijena, čitaj dobrog konja, pozicije međe ili povrijeđene sujete) nego što su to iznuđeni potezi u državničkoj borbi.

docsumann docsumann 21:34 16.03.2016

Re: Sto jes', jes'...

Domazet
docsumann
feliks.krul
Njegoš, Ivo Andrić, Kusturica... ljudi svoga vremena. Kada ćemo moći da ih gledamo bez nacionalne i kulturne pristrasnosti? Objektivnost?


objektivnost?
a što da ne.
recimo, Njegoš je u pogledu obračuna s političkim protivnicima, neistomišljenicima, ili bilo kome ko bi se drznuo da kontrira njegovom autoriteutu bio okrutan kao klasičan autokrata, tirJanin.

daleko je to bilo od svake duše blagorodne...

...nije bio hipik. Neki, svakako manje svesni, medju nama bi mogli da ti kazu da nije bio jedini koji nije bio hipik, u njegova vremena ni hipici nisu bili hipici.


ma ne radi se o hipičnosti njegovih političkih metoda.
Njegoš je znao da ispadne fukara, nečovjek u mnogo prizemnijim situacijama.

e, sad, što je njegov lik (i dijelo (djelu svaka čast, mada bi se o istrazi poturica dalo raspravljati sa etičko-praktičnih pozicija) ) hiperidealizovan i izmitologizovan do supeherojskih dimenzija, pa se svaka kritika, uslijed moralnih iluzija, doima X puta grđa i poganija no što zaista jeste, drugi je par rukava.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:43 16.03.2016

Re: Sto jes', jes'...

Doco... tnx.
nowhereman nowhereman 22:48 16.03.2016

Re: korax

a što se Njegoša kao čoeka i političara tiče, što je (ovom prilikom) interesantno i zbog same (pod)teme bloga, odnosno pozicije velikog pjesnika i filozofa u svakodnevnom životu, treba napomenuti da je on svoje loše karakterne crte pokazivao u daleko banalnijim, sitnointeresdžijskim situacijama...


Jedan Lecov aforizam glasi otpilike ovako:
"Video sam velikog glumca kada je glumio samoga sebe. Shvatih - koliko bi bio mali, samo da nije tako veliki!"

Inače, veoma volim i poštujem Njegoša. Mnoge njegove stihove znam napamet, pa i ove:

Najslađa su ljudma voća:
San, danguba i ljenoća!




Domazet Domazet 22:51 16.03.2016

Rekao bi covek...

Njegoš je znao da ispadne fukara, nečovjek u mnogo prizemnijim situacijama.

...znas detalje? Ja ne znam. Ali znam da je u takvim slucajevima pametnije pustiti vremenu da sudi. Porilicno je hrabro od pojedinaca da se upuste u takve presude. Da je Brajovic neustrasiv to sam odavno ustvrdio. Za tebe sam, medjutim mislio (i jos uvek mislim a pitanje je dokle cu) da si pametniji...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:08 16.03.2016

Re: Rekao bi covek...

Domazet
Njegoš je znao da ispadne fukara, nečovjek u mnogo prizemnijim situacijama.

...znas detalje? Ja ne znam. Ali znam da je u takvim slucajevima pametnije pustiti vremenu da sudi. Porilicno je hrabro od pojedinaca da se upuste u takve presude. Da je Brajovic neustrasiv to sam odavno ustvrdio. Za tebe sam, medjutim mislio (i jos uvek mislim a pitanje je dokle cu) da si pametniji...

Sva sreća, te ti meriš pamet.
Kad je tako, onda nema straha ni za nas ovakve.
Domazet Domazet 23:25 16.03.2016

Sta si se ti...

Predrag Brajovic
Domazet
Njegoš je znao da ispadne fukara, nečovjek u mnogo prizemnijim situacijama.

...znas detalje? Ja ne znam. Ali znam da je u takvim slucajevima pametnije pustiti vremenu da sudi. Porilicno je hrabro od pojedinaca da se upuste u takve presude. Da je Brajovic neustrasiv to sam odavno ustvrdio. Za tebe sam, medjutim mislio (i jos uvek mislim a pitanje je dokle cu) da si pametniji...

Sva sreća, te ti meriš pamet.
Kad je tako, onda nema straha.

...usrao?? Tebi nisam merio pamet niti mi pada na pamet
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:37 16.03.2016

Re: Sta si se ti...

Izgleda da si elementarno, funkcionalno nepismen. Lepo kažem: šta god ti da meriš, nema straha.

Inače, dopala mi se ova tvoja staračka floskula -- "pustite vreme neka sudi". Nego, koliko još da čekamo, prošlo je preko 150 godina? Koliko je vama gavranovima po meri?
Domazet Domazet 03:10 17.03.2016

Последња времена су дошл

Predrag Brajovic
Izgleda da si elementarno, funkcionalno nepismen. Lepo kažem: šta god ti da meriš, nema straha.

Inače, dopala mi se ova tvoja staračka floskula -- "pustite vreme neka sudi". Nego, koliko još da čekamo, prošlo je preko 150 godina? Koliko je vama gavranovima po meri?

...морам да признам две ствари.
Јесте, испадох функционално неписмен, хтедох да кажем да дозволи да је Његошу време пресудило и да се не бламира са свађањем око међа и коња. А испаде баш онако како си ти схватио. Шта ћеш, старост, нису сви младунци као ти...

А друго, много тужније. Стварно ме је запањила провинцијалност потребе за показивањем вишег нивоа свести кроз указивање на ситничавост Његошевог свађалачког духа. И не брини, ниси ти тај који ме је запањио, на тебе сам одавно огуглао. Али Доц јесте...

Шта сад да очекујем, освајање следећег нивоа кроз расправу о Гандијевом селективном антирасизму у време док је практиковао адвокатуру по Јужној Африци. Што да не, ено бруји интернет...

Којешта.
tess tess 07:26 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

Šta sad, i Njegoš je fašist`? Mašala.
docsumann docsumann 07:31 17.03.2016

Re: Rekao bi covek...

Za tebe sam, medjutim mislio (i jos uvek mislim a pitanje je dokle cu) da si pametniji...


malo je bzv i nezahvalno u diskusiji pretresati tuđu pamet i služiti se koment-šlajfnama tipa "a mislio sam da si pametan čovjek" ili "čudim se da ti tako pametan to kažeš".

to je tako netaktičan šablon. nije tvoj nivo

docsumann docsumann 07:38 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

tess
Šta sad, i Njegoš je fašist`? Mašala.


izgleda da nam je aparat kojeg upotrebljavamo za procjenu nečijih ljudskih kvaliteta krajnje neprecizan, grub, i nepodesan za finije nijanse.
očitava samo krajnje vrijednosti - il' si svetac il' fašista. nema ništa između.

binarno, samo binarno...
tess tess 07:44 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

Da, i Andrić je bome svašta o Turcima pisao (te `vaki su, te `naki su), hm, gdje li je Angie da poturi omaleno govance o ljubavi Vlaha i Turaka? Prosto da uravnoteži svemir, dok se čika Brajović ne vrati sa službenog puta (važnog zadatka).
angie01 angie01 09:04 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

hm, gdje li je Angie da poturi omaleno govance o ljubavi Vlaha i Turaka?


omajnibegot, tes,..pa ti svako jutro ustajes s mojim imenom na usnama i onda ga ispisujes u nesuvislim komentarima cak i na blogovima gde nisam prisutna, pa ako to nije ostavljanje govanceta- i to kukavicki, ne znam sta je!

a to sto ti pogresno interpretiras i zoves ruzno, sve kunuci se u Copica Branka,
niti je govance niti omaleno, nego su premudre reci velikog i mudrog znacenja, koje je napisao plemeniti covek,

"Gdje su medju ljudima granice? Nema u covjeku ni Vlaha ni Turcina. Postoji samo ljudska bijeda i nevolja. jednako i vlaska i turska."
tess tess 09:29 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

Angie, premudre - tuđe - riječi si ubacila u trenutku kad me Krkar naziva srbofašistkinjom jer sam pobila onolike Turke, ja Vlahinja. Vidi, od svih ženskih osobina najmanje sam trpeljiva na nevještost. Očima nevještost žensku ne mogu gledat’, bolan.
Dalje, ovde si - jutros primjetih - Nemanji zamjerila štošta, il, ah, taj tvoj džukački kultrufašizam.

A čika Brajović prije par dana u'sova na pasja kola Predatortza i mene, i radi Višegrada, kad op, evo ga klanja Emiru, kako sad to? Ko petlja i što petlja? Što petljate toliko, što vas jebe izuzetnost kad je nemate?

Nu, što slučilos, imamo dvije vrste fašista iz fašističke RS, il? Prva vrsta predatortz i ja, jadnici. Druga vrsta Emir, Bregović, Nele, Kapor (pazi, ni Đinđić nije bio na nas gadljiv), niko od njih nije Velik i pravedan kao ovo antifašista po blogu, ali nisu ni jadnici kao mi obični fašisti..


I dalje, kako vi znate dal bi nas kudili - na čijoj strani bili danas - Njegoš i Andrić i Ćopić i Gavrilo i Jovandeka Babić, m, kako vidiš sudare planinskih Titana? Gavrilo bi rekao: „Zbogom klošari, odo` ja u Ameriku“, m, Andrić bi preselio u Rovinj i pisao knjige o Turcima, Ćopić bi morao popraviti onu zapaljenu kuću u Hašanima, Jovandeka bi nosio čokančić rakije i nutkao radnike, etc..

uuu, licemjerko..
predatortz predatortz 09:37 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл


A čika Brajović prije par dana u'sova na pasja kola Predatortza i mene


Ma, ko ga jebe!


Nu, što slučilos, imamo dvije vrste fašista iz fašističke RS, il? Prva vrsta predatortz i ja, jadnici. Druga vrsta Emir, Bregović, Nele, Kapor (pazi, ni Đinđić nije bio na nas gadljiv),


Đinđić ne da nije bio gadljiv, nego se slobodno može smatrati jednim od nas. No, to se ne uklapa o sliku o njemu koju su sebi utripovali 'nastavljači puta'. Još kad bi znali da im je i Čedicu stvorio jedan naš, odnosno njegove pare, da zamajava ocvale dokoličarke, da čini sve da ljudi takve orjentacije ne postanu nikad ozbiljna snaga u Srbiji... A Čeda je taj posao odradio majstorski. Pušćali su balone, džuskali i lajali na prazno. Da ih je neko drugi organizovao, ko zna, možda bi u nešto i izrasli.
tess tess 09:41 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

:)
martin_krpan martin_krpan 09:55 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

docsumann
tess
Šta sad, i Njegoš je fašist`? Mašala.


izgleda da nam je aparat kojeg upotrebljavamo za procjenu nečijih ljudskih kvaliteta krajnje neprecizan, grub, i nepodesan za finije nijanse.
očitava samo krajnje vrijednosti - il' si svetac il' fašista. nema ništa između.

binarno, samo binarno...


DOC komentari ubadaju žilu kucavicu.

tess
Šta sad, i Njegoš je fašist`? Mašala.


A Sveti Sava tek?

izgleda da nam je aparat kojeg upotrebljavamo za procjenu nečijih ljudskih kvaliteta krajnje neprecizan, grub, i nepodesan za finije nijanse.
očitava samo krajnje vrijednosti - il' si svetac il' fašista. nema ništa između.


angie01 angie01 10:12 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

riječi si ubacila u trenutku kad me Krkar naziva srbofašistkinjom jer sam pobila onolike Turke, ja Vlahinja. Vidi, od svih ženskih osobina najmanje sam trpeljiva na nevještost. Očima nevještost žensku ne mogu gledat’, bolan.


kakva nevestost tes, je l ovo kada ti izmiksas ljude razlicitih ideja, razmisljanja i profila i das im svoje manipulativno znacenje, je l to?!

prislanjas se na sve sto u svoju papazjaniju zalepis, kao da je to nepobitna podrska tvojoj sludjenoj mrznji,...zeno otisla si i od tamo negde i dalje mases rukama, i uzvikujes poklice,...meni tuzno,

...kao i tvoja losa interpretacija i mojih namera i reci ovog predobrog coveka koje sam postavila, apsolunto van tvog objasnjenja, a koje si ti govancetom nazvala i jos ti ta rogobatnost stoji u grlu, pa moras svako malo da probas da se podmecuci nje otreses.

cudno je to kako si preosetljiva kada se tebi spocitava nesto ocigledno, onda kunes, histerises, prepoznajes i cega nema, sve ugrozena,...a kada ti vredjas prostacki, ucitavas, izmisljas, kako neko rece neki dan, crvena u licu i napetih zila na vratu, jos sve tapasuci pritrcaloj ekipici koja egzaltirano daje svoj doprinos u tom rogobatnom obracanju, onda tu bedastocu dozivljavas kao eliksir radosti.
tess tess 10:23 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

onda kunes


kako neko rece neki dan, crvena u licu i napetih zila na vratu,

Qqriq reče, hm.
Bogu plakati.


Angie, ne znam šta bih ti rekla. Ima Andrić (znaš ko je on?) par rečenica o bogovetnosti, al `ajde da ne citiram tuđe premudre riječi, :).
angie01 angie01 10:48 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

Qqriq reče, hm.


evo ti bonus,- pogresila si u "prepoznavanju".


ne znam šta bih ti rekla. Ima Andrić (znaš ko je on?)


a ovo ti kao u dvoristu osnovne skole, na nivou dece koja ne znaju kako da se postave u svojim besmislenim konfliktima,

ne znam sto prozivas stalno sve te poznate ljude kao da pravis paravan za zastitu i to sve pogresno ih umetajuci u okvire kojima ne odgovaraju.


Dalje, ovde si - jutros primjetih - Nemanji zamjerila štošta, il, ah, taj tvoj džukački kultrufašizam.


eh da, ovo sam zaboravila,...ako procitas malo bolje, bez nacionalisticke zaslepljenosti, videces da sam u komentaru samo dala objasnjenje oko onoga oko cega se ceo svet vrti, pri tome, ne treba valjda tebe da pitam kakvo misljenje o necemu mogu da iskazem, ....al je smehotresno sto ga samo ti zoves Neamanjom,...i on se covek odaziva na Emir i svuda ga tako predstavljaju, da mu smeta i da misli drugacije, valjda bi izricito trazio da se to promeni.( meni licno, svejedno, al vidim tebi nije).


je l znas ti uopste sta znaci kulturfasista?...ovo nije bilo pitanje:).
tess tess 11:34 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

pogresila si u "prepoznavanju".


„Gospođa, lepa blogerka, o čijim riječima bi morali povesti računa, navoditi ih kao mjerodavne, i citirati“, na to misliš? Nekad i ja zaćutim. Nekad ni ja nemam vremena - među nas 8 milijardi - za sve budale svijeta. Zamisli. Ne sumnjam da bi vas dvije bile dobre virtuelne drugarice, da bi se gnjavile razneženostima, receptima i kulturom do iznemoglosti. Nežno mrcvarile.

ako procitas malo bolje, bez nacionalisticke zaslepljenosti, videces


Uh, zaboravim koliko si košmarna stila, baš patnja.
Počne nešto da me guši.

je l znas ti uopste sta znaci kulturfasista?.


Šta je kulturfašizam? Hm, nabrzaka, dozvolićeš: Iz sukoba radničkih mangupa* i intelektualnih** snobova zapati se tako neki lik kao ti. Kao kilava melanholija. Čemu ljudi s energijom, čto b` mijenjali svijet - obrnuli ga naglavačke - ne pridaju mnogo pažnje, ma jok. Što se više prenemažeš sve si manja briga Herojima.

p.s. Kad si kod preporuka, ima tu jedan štos, aham. Ti znaš ko mene preporučuje (pokačila si se sa svima, s vremena na vrijeme), ali ja ne znam ko su tvoji istomišljenici i junaci onomad kad si seruckala o ljubavi Vlaha i Turčina, jao, jao.


* revolucionara
** ili aristokratskih
angie01 angie01 11:59 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

„Gospođa, lepa blogerka, o čijim riječima bi morali povesti računa, navoditi ih kao mjerodavne, i citirati“, na to misliš?


nisi je dobro prepoznala kao kukuriku- to ti kazem, bona....a sve ostalo sto si smandrljala nije vredno paznje.


Počne nešto da me guši.


pa tebe gusi jos od budjenja.


Kao kilava melanholija. Čemu ljudi s energijom, čto b` mijenjali svijet - obrnuli ga naglavačke - ne pridaju mnogo pažnje, ma jok. Što se više prenemažeš sve si manja briga Herojima.




a to sa melnaholijom si utripovala da je neka losost, pa mi je poturas, iako nikakve veze sa mnom nema, kao i sto si svoje prostacenje, retrogradnost i primitivnost prevela u "divlja",...ono, sta bi trebalo to biti, osvezenje u svojoj izuzetnoj neuporedivosti i novini, nesputanosti i kreativnosti,...:))),

niceg tu autenticnog i vrcavog nema, tes,...to je tako dosadna i stara mantra vas mrzitelja svega sto vi niste, sto ne prepoznajete pa vas zulja, pa se onda bacate kamenjem i pljuvackom, jer drugacije niste naucili.


kad si kod preporuka, ima tu jedan štos, aham. Što ti znaš ko mene preporučuje (pokačila si se sa svima, s vremena na vrijeme), ali ja ne znam ko su tvoji istomišljenici i junaci onomad kad si seruckala o ljubavi Vlaha i Turčina, jao, jao.


ne pricam ja o preporukama, ..secam se da si se oko njih jednom ti pozalila:),...niti sam se sa svima pokacila- imam obozavaoce, ne kazem, samo pridju kada prepoznaju priliku da gurnu, umesto da kazu svoje misljenje, oni lepe etikete nekome ko ne razmislja kao oni- pa se u stvari izjasne o sebi, kao i ti uostalom, sa ovim stalni uzaludnim ponavljanjem pogresne interpretacije i uloge Copicevih reci....a ima i onih drugih, koji su meni ok, samim tim sto nemaju potrebu da nekog vredjaju da bi nesto rekli, prosto mi se cini da je to osnovni uslov za neku komunikaciju,...a ima i onih koje bas gotivim,...i pored tvoje gnojne malicioznosti.:).
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:30 17.03.2016

Re: Sto jes', jes'...

docsumann

e, sad, što je njegov lik (i dijelo (djelu svaka čast, mada bi se o istrazi poturica dalo raspravljati sa etičko-praktičnih pozicija) ) hiperidealizovan i izmitologizovan do supeherojskih dimenzija, pa se svaka kritika, uslijed moralnih iluzija, doima X puta grđa i poganija no što zaista jeste, drugi je par rukava.

Ако мислиш да о Његошевом делу треба да се расправља са практичних позиција (дневно-политичких?), онда га можда ниси разумео. Његошево дело је метафизичко, а историјски догађај који је описан у "Горском вијенцу" је тек оквир.
docsumann docsumann 12:48 17.03.2016

Re: Sto jes', jes'...

principessa_etrusca


docsumanne, sad, što je njegov lik (i dijelo (djelu svaka čast, mada bi se o istrazi poturica dalo raspravljati sa etičko-praktičnih pozicija) ) hiperidealizovan i izmitologizovan do supeherojskih dimenzija, pa se svaka kritika, uslijed moralnih iluzija, doima X puta grđa i poganija no što zaista jeste, drugi je par rukava.

Ако мислиш да о Његошевом делу треба да се расправља са практичних позиција (дневно-политичких?), онда га можда ниси разумео, јер је Његошево дело метафизичко, а историјски догађај који је описан у "Горском вијенцу" је тек оквир.


paa, postoje i metafizičkija Njegoševa ostvarenja od Gorskog Vijenca no, nije to poenta.

značaj i uticaj koje je Gorski Vjenac imao na crnogorski društveni, kulturni, politički život je enorman u svakom pogledu. malo je reći da je on postao kulturno-moralni kod svakog (pravoslavnog) Crnogorca.
generacije njih su odrastale nadahnute tim stihovima.

međutim, još u ta vremena, bilo je znamenitih i mudrih Crnogoraca (jedan je igrom slučaja i neminovnosti bio i moj čukunđed) koji su smatrali da je epizoda sa istragom poturica, inače, čista fikcija, nepotrebno dolijevanje zle krvi na ionako prebremenitu, zapaljivu i opasnu crnogorsku svakodnevnicu.

rekao bih da je novija i starija istorija pokazala da su ti usamnljenici u mišljenju bili u pravu.

a pazi, moj čukunđed je proveo 30 godina u vojevanju protiv Turaka, pa opet to mu nije smetalo da bude i kum sa Dedagom Čengićem (sinom Smail Age).
kako je vrijeme pokazalo, to i slična kumstva su itekako pomogla da se smanji prolijevanje krvi nedužnog stanovništva, i da se ublaži zulum koji je tradicionalno vršen u pobjedničkim odmazdama.


P.S. misim, neće biti da je metafizika ono što u tim maestralnim stihovima žulja Crnogorce Muhamedanske vjeroispovijesti.
nowhereman nowhereman 13:01 17.03.2016

Re: Sto jes', jes'...


značaj i uticaj koje je Gorski Vjenac imao na crnogorski društveni, kulturni, politički život je enorman u svakom pogledu. malo je reći da je on postao kulturno-motalni kod svakog (pravoslavnog) Crnogorca.
generacije njih su odrastale nadahnute tim stihovima.


Tako bih i ja rekao, da umijem.

Nego, evo da se umešam, jednim citatom, koji po mome skromnom mišljenju dolazi nakon svega:


Владика Данило (међу свима као да је сам)

(...)
Луна и крст, два страшна символа -
њихово је на гробнице царство.
Сљедоват им ријеком крвавом
у лађици грдна страданија,
то је бити једно или друго.




tess tess 13:07 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

i pored tvoje gnojne malicioznosti.:).


I pored mene - bez osmeha - sve će biti ok. Nemoj samo da „reči zasvrbe“, molim te, smatram to vrhom literarnog prostaštva. Kao da na Kilimandžaro dođeš i pljuneš žvaku Bazooku.
„Kad reči zasvrbe“, brr, kakav atak i nakarada mojoj dušici.

Bye.
angie01 angie01 13:42 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл


I pored mene - bez osmeha - sve će biti ok. Nemoj samo da „reči zasvrbe“, molim te


alo tes,...mene tvoje reci ne mogu da dirnu, jer je tvoja namera jasna, a ona nije bas nesto cime neko treba da se dici,...i smesno je da ti bilo kome objasnjavas sta je tudje prostastvo, jer je dovoljno da se pogledaju tvoji komentari, koji su skolski primer za to.


brr, kakav atak i nakarada mojoj dušici.


eto, bona, umesto da uzivas u uredjenoj zemlji i naucis nesto, tebi je dusevna hrana ovo bedacnje ovde,


Bye.


uzmi da sam ti ucinila, jer si me nepotrebno pominjala, bez da sam ti se obratila i ovde i na drugim mestima,...meni nisi vise interesantna, jer samo ponavljas jedno te isto, krajnje predvidljivo i isprazno, sa besmislenim prizivanjem nekih poznatih ljudi koji bi trebalo u tom tvom bunilu, da valjda budu zalog da to sto blebeces ima nekog smisla...

tako da baj i tebi:)

zao mi samo sto nema Nevena, jer je najsmehotresnije tvoje komentarisanje na njegovom blogu, gde se upinjes da budes drazesna.:)))
predatortz predatortz 13:49 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл


eto, bona, umesto da uzivas u uredjenoj zemlji i naucis nesto, tebi je dusevna hrana ovo bedacnje ovde,


Onda ste slične. I ti si se vratila iz uređene zemlje, pa kukaš na ovo ovde.
angie01 angie01 14:28 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

predatortz


sta ti hoces?...sta se mesas?...i kakve ti veze imas sa mnom?

uopste ti se ne obracam, tvoje komentare preskacem i ti uporno dotrcavas i komentarises mene....
predatortz predatortz 14:33 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

angie01
predatortz


sta ti hoces?...sta se mesas?...i kakve ti veze imas sa mnom?

uopste ti se ne obracam, tvoje komentare preskacem i ti uporno dotrcavas i komentarises mene....


Pa, zaljubljen sam u tebe!

Ja sam mislio da na ovom mestu svako može da učestvuje u diskusiji, pa reko da primetim da si i ti napustila uređen sistem, te da se i tebi može spočitati ono što ti spočitavaš drugima.
Znam da bi, u drugo vreme dok je kod tebe bila gumica, meni bilo uskraćeno to pravo i zadovoljstvo da se javljam ovde. No, vremena se menjaju... Napredujemo, otvoreniji smo za tuđa mišljenja i različite stavove, makar se nekad i posvađali.

PS

Ja tvoje komentare ne preskačem. Jako su smešni, zabavljaju me često. Mada, nisam siguran da ti je uvek namera bila da budeš duhovita.
docsumann docsumann 14:42 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

il' si svetac il' fašista. nema ništa između.




tess tess 14:45 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

Znam da bi, u drugo vreme dok je kod tebe bila gumica, meni bilo uskraćeno to pravo i zadovoljstvo da se javljam ovde

Ma nemoj da zezaš, Angie je imala pravdu u rukama - ovde - u božijoj bašti? Čovječe, kakva patnja. Kakve muke Isusove.



Angie, i šta ti je sa tim Nevenom, cc, kad svi znaju da mi se malo onaj smoreni imperijalista Princi sviđao. Ako sam se nešto frajlala bilo je radi njega. Ej, saberi se.
angie01 angie01 15:00 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

pa reko da primetim da si i ti napustila uređen sistem, te da se i tebi može spočitati ono što ti spočitavaš drugima.


prvo- glupo ti je poredjenje, a drugo, odakle ti znas zasto sam se ja vratila, mozda su neki tragicni razlozi u pitanju, a svakako su licni, pa nije tvoje (ni bilo koga drugog ovde- posto jos neki imaju taj manir),da se oko toga mesas spekulacijama.

ako ja ne komentarisem tvoje pracenje mladica i karadzica i sve u vezi toga, ni jednom se nism uklucila u tvoje prepucavanje s nekim drugim, sto je mnogo konkretnija tema i tice se svih nas u svojim posledicama, zasto ti dotrcavas svaki put da bi se prikljucio necijim bedastocama licne prirode, koje su same po sebe vec nonsens i odraz tog nekog ko ih primenjuje.

a i to sa gumicom je vec izvikano i jadno- o tome sam napisala davno blog, da bi prestale insinuacije i tracevi raznih dobronamernika i apsolutno svako je mogao da iznese svoja saznanja na tu temu,...kada sam ja imala gumicu, ti nisi ni bio na blogu,.... i vrlo brzo sam je vratila....tako da ta tema uopste nema nikakvog znacaja.

ps- tvoju duhovitost ne mogu da komentarisem, jer je nisam uopcila.


toliko, mene zaobidji, uopste me ne interesuje sta ti mislis o bilo cemu.
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:03 17.03.2016

Re: Sto jes', jes'...

paa, postoje metafizičija Njegoševa ostvarenja od Gorskog Vijenca no, nije to poenta.

značaj i uticaj koje je Gorski Vjenac imao na crnogorski društveni, kulturni, politički život je enorman u svakom pogledu. malo je reći da je on postao kulturno-motalni kod svakog (pravoslavnog) Crnogorca.
generacije njih su odrastale nadahnute tim stihovima.

Наравно, али оно што неки виде као спорно је Горски вијенац, а не Луча, и управо је трагикомична површност са којом се данас посматра Његошево дело. Његош је у рангу Шекспира и Гетеа, па замисли да се не обележи Шекспирова годишњица "јер је био антисемита".

Иначе, мислим да је тај огромни утицај Горског вијенца (који је капитално књижевно дело српског језика) ствар прошлости јер су данас ретки они који су то дело прочитали (а још ређи они који су га разумели).

А културни идентитет је веома сложена ствар. Синоћ сам гледала једну занимљиву представу која је на Вест Енд стигла са Оф Бродвеја, Bad Jews, на тему шта данас значи бити Јеврејин кроз причу о троје младих Њујорчана на дан сахране њиховог деде који је преживео холокауст.

Шта данас значи бити Црногорац? Шта значи бити Србин? Где је Његош у томе?
angie01 angie01 15:05 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл


Angie, i šta ti je sa tim Nevenom, cc, kad svi znaju da mi se malo onaj smoreni imperijalista Princi sviđao. Ako sam se nešto frajlala bilo je radi njega. Ej, saberi se.


nisam htela dalje,..a sta cu:)),

ne znam na koga si se nameracila, al si se samo kod Nevena trudila da budes drazesna i treperava,....i kao filozofiras:))),...e, al bilo je simpa...kad ti kazem.
tess tess 15:21 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

ne znam na koga si se nameracila, al si se samo kod Nevena trudila da budes drazesna i treperava,....i kao filozofiras:))),...e, al bilo je simpa...kad ti kazem.

Rekla sam ti prošli put, odala tajnu. A ti zapela o Nevenu, ne bre, o doci sam snevala, :).
Bila i dražesna. Al sad piši propalo.
:)
angie01 angie01 15:30 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

A ti zapela o Nevenu, ne bre, o doci sam snevala, :).


ti najbolje znas za svoju ceznju, ne kazem- al se ovako videlo,..mozda podsvest:),...sve leptirici, cvetici, smajlici i kao razumes se....:))))

samo fali cip end dejl stolica a ti u carlston haljiniici prekrstenih nogu, trepces okicama ko zene iz caplinovih filmova.


Al sad piši propalo.


kad je bio nesmotren onim komentarom o silovanju,( khm, da ne kazem nesto drugo- nije prisutan, a i ne bi da otvaram novi fajl)...mislim da je imao drugu nameru, da se trudio- nespretno, al nije prepoznao ovo sto kazes, pa na kraju ispao corak.
tess tess 16:19 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

Eee, nije valjda bilo tako romantično?
Angie, malo si ti ukrasila sve, razvila film u glavi, :).
I neću više ništa da pričam, da odajem moju ljubavno-filozofsku prošlost.
Beži, bre. :)
docsumann docsumann 16:25 17.03.2016

Re: Sto jes', jes'...

и управо је трагикомична површност са којом се данас посматра Његошево дело. Његош је у рангу Шекспира и Гетеа, па замисли да се не обележи Шекспирова годишњица "јер је био антисемита".


ako si pažljivo pročitala moj predhodni komentara ( a ne sumnjam da jesi) sigurno si primjetila da sam naveo da su još tada, u istorijskoj žiži borbe Crnogoraca za očuvanje slobodarske tradicije i rješavanja državnog pitanja kroz turbulentne i violentne decenije druge polovine XIX vijeka, postojali istaknuti pojedinci koji su smatrali (ne ulazeći "preduboko" u književnu teoriju i kritiku, jer za to nisu imali ni znanja ni sluha) da je epizoda sa istragom poturica u GV-u opasno poigravanje fikcijama i provociranje efekta "svako svoje da okaje stare" u kolektivnom sjećanju jednog ratničkog društva.
a onaj drugi dio (vjerolomni) tog istog naroda je već uveliko živio u skladu sa svojom novom tradicijom potpuno uključen i prihvaćen od matične populacije.

(jbt, kolika rečenica ... stvarno epski )

paradaoksalno da je kralj Nikola, koji je umnogome zaslužan za civilizovano prihvaćanje i fer tretman muslimanske i albanske zajednice od strane crnogorske države, nekritički, rado javno citirao (recitovao) upravo te dijelove GV, na što mu je moj čukunđed ne jednom skretao pažnju.

pitanje je kako bi mi sami, da smo kojim slučajem muslimani po vjerskoj opredjeljenosti, reagovali na te stihove?
kako bi ih doživljavali i kako bi se u njima nalazili, bez obzira na njihovu umjetničku vrijednost?

bješe li ono čojstvo zaštititi druge od sebe (i sebi sličnih).

ima nas i koji nismo naši
Domazet Domazet 17:27 17.03.2016

Netakticnost is my middle name...

docsumann
Za tebe sam, medjutim mislio (i jos uvek mislim a pitanje je dokle cu) da si pametniji...


malo je bzv i nezahvalno u diskusiji pretresati tuđu pamet i služiti se koment-šlajfnama tipa "a mislio sam da si pametan čovjek" ili "čudim se da ti tako pametan to kažeš".

to je tako netaktičan šablon. nije tvoj nivo


Doc, ja oduvek tvrdim (kad god se ne radi o meni) da pamet nije privilegija nego responsibility. Tako da nije do nas netakticnih da drzimo nivo nego do tebe pametnog. Onaj prvi post na koji sam se nakacio je bio toliko 'Vidi me Tato, ja bez ruku!' da stvarno...Mislim, da je to napisao Brajovic pa ajde. Quod licet bovi, non licet Jovi!

I ti sad mozes da se vadis i da kukas Nije fer! A mozes i da kazes Opasan onaj Domazet, sine alaj miga skres'o!? Nece se ponovi! Nikad nije kasno za Pravi Pocetak!

P.S. Don't take this too seriously. Mislim da si shvatio da je je to sto si uradio ne samo bezveze nego i bas bezveze. Odmah dolete lesinari pa krenu da leprsaju ko kolibrici
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:28 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

predatortz

A čika Brajović prije par dana u'sova na pasja kola Predatortza i mene


Ma, ko ga jebe!


Nu, što slučilos, imamo dvije vrste fašista iz fašističke RS, il? Prva vrsta predatortz i ja, jadnici. Druga vrsta Emir, Bregović, Nele, Kapor (pazi, ni Đinđić nije bio na nas gadljiv),


Đinđić ne da nije bio gadljiv, nego se slobodno može smatrati jednim od nas. No, to se ne uklapa o sliku o njemu koju su sebi utripovali 'nastavljači puta'. Još kad bi znali da im je i Čedicu stvorio jedan naš, odnosno njegove pare, da zamajava ocvale dokoličarke, da čini sve da ljudi takve orjentacije ne postanu nikad ozbiljna snaga u Srbiji... A Čeda je taj posao odradio majstorski. Pušćali su balone, džuskali i lajali na prazno. Da ih je neko drugi organizovao, ko zna, možda bi u nešto i izrasli.


Kada se stvarala Demokratska stranka, imala je Opštinski odbor u Tuzli, i imala je bogami i članstvo. Zoran je čak jednom išao na sastanak Opštinskog odbora u vreme kada je bio Glodg "Demokratije".

Kad se zaratilo, dosta tog sveta iz članstva i OO je prešlo u Bijeljinu, i tamo su obnovili rad. Tako je nastala Demokratska stranka Republike Srpske, učestvovali su na nekoliko izbora, a predsednik je bio Ljubiša Savić, do atentata, nakon njega .- ne sećam se više valjda neki Vukotić. Demokratska stranka u RS je imala u zenitu uspeha i gradonačelnika Bijeljine, što uopšte nije malo.


Nakon atentata mislim da je brod počeo da naglo tone, i da je potonuo potpuno, bar internet više ne daje nikakve rezultate za upit.
docsumann docsumann 17:34 17.03.2016

Re: Sto jes', jes'...

Шта данас значи бити Црногорац? Шта значи бити Србин?


ili još bolje - šta će značiti za 300 godina?

Где је Његош у томе?


šta znam ... igra šah sa Teslom ... možda
Domazet Domazet 17:39 17.03.2016

A sada ozbiljno...

...cisto radi istorijske tacnosti i da se celavi kolibrici ne zbune, nije Istragu poturica naredio i odradio Vladika Rade nego Vladika Danilo, nekih sto godina ranije. Da ne ulazimo u pricu da li se to stvarno desilo ili je Njegos koristio predanje zarad slanja politickih poruka, ne menja znacenje poruke...
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:56 17.03.2016

Re: Sto jes', jes'...

docsumann
Шта данас значи бити Црногорац? Шта значи бити Србин?


ili još bolje - šta će značiti za 300 godina?


То питање је постављено у контексту другог: шта представља јеврејство за 21. век, а још од јеврејског просветитељства 18. или 19. века, вера није оно што обавезно дефинише Јеврејина.

Пусти пројекције за следећих 300 година. Шта дефинише Црногорца и/или Србина данас?
docsumann docsumann 18:05 17.03.2016

Re: Netakticnost is my middle name...

Don't take this too seriously. Mislim da si shvatio da je je to sto si uradio ne samo bezveze nego i bas bezveze.




ok, ok, nećemo sad tu prećerivati s seriozštinom, al' dajmo se ipak malo uozbiljiti.

misim, ovaj komentar ti je u rangu smislenosti sledeće situacije - uplati članarinu u streljani i počni da vježbaš gađanje iz pištolja.
mjenjaj modele, municiju, stavove, mete ... pa kad se, nakon par mjeseci, dobro uvježbaš, uperi tu cijevku sebi u čelo i ne budi pusy, pjesniče.




EDIT: i još jedno ok, pa da počnem sa laganim uozbiljavanjem i potkrepljivanjem priče o Njegoševoj osvetoljubivosti (onoj iz najnižih pobuda) - izguglaj, za početak, slučaj ubistva Pera Kršikape ... pa ćemo nastaviti

docsumann docsumann 18:37 17.03.2016

Re: Sto jes', jes'...

Пусти пројекције за следећих 300 година. Шта дефинише Црногорца и/или Србина данас?


vidiš ja mislim da stavljanje tog pitanja u xistorijski kontekst, odnosno njeno sagledavanje niz futurističku perspektivu upotpunjuje sliku o značenju bivanja Srbinom, odnosno Crnogorcem.

kao što davno prije ti pojmovi nisu ni postojali na istorijskoj sceni, tako će i u budućnosti iščeznuti sa nje.

300 godina je tek paušalni simbolički time-reper.

kao što sagledavanje stvari iz kosmičke perspektive čini da one postanu oslobođenje svakog lažnog smisla, napumpane važnosti i tragične težine, tako i dovoljno velika vremenska distanca lišava stvari balasta "važnosti".

kao lošem Srbinu i još gorem Crnogorcu (takođe i očajnom Bokelju) čini mi se da pojma nemam o postavljenom pitanju.
blogovatelj blogovatelj 18:56 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

pogresno ih umetajuci



Kaže se "pogrešno ih umećući"
Hajde sad probaj se da kažeš "izvinjavam se, pogrešila sam. Ali sam naučila i trudiću se da se ne ponovi."
Domazet Domazet 19:02 17.03.2016

Don't think little...

docsumann
Don't take this too seriously. Mislim da si shvatio da je je to sto si uradio ne samo bezveze nego i bas bezveze.




ok, ok, nećemo sad tu prećerivati s seriozštinom, al' dajmo se ipak malo uozbiljiti.

misim, ovaj komentar ti je u rangu smislenosti sledeće situacije - uplati članarinu u streljani i počni da vježbaš gađanje iz pištolja.
mjenjaj modele, municiju, stavove, mete ... pa kad se, nakon par mjeseci, dobro uvježbaš, uperi tu cijevku sebi u čelo i ne budi pusy, pjesniče.




EDIT: i još jedno ok, pa da počnem sa laganim uozbiljavanjem i potkrepljivanjem priče o Njegoševoj osvetoljubivosti (onoj iz najnižih pobuda) - izguglaj, za početak, slučaj ubistva Pera Kršikape ... pa ćemo nastaviti


...think big. Hebo Krsikapu, 'ajmo malo o sinu Petra Velikog...

I da znas da stvarno nema smisla da si ovoliko zabrazdio Brajovicevom stazom! Ako nastavis da nas zasmejavas postovima sta onda ja da radim? Znas li ti koliko je meni godina, gde da nadjem novi posao...

Doc, The Cosmic Thinker!
blogovatelj blogovatelj 19:05 17.03.2016

Re: Sto jes', jes'...

šta znam ... igra šah sa Teslom ... možda


A Andrić sa strane kibicuje.
Možda oni gore imaju i internet. Mogu da zamislim kako se grohotom smiju kad pročitaju Andžine ili nowhereman komentare.
freehand freehand 19:07 17.03.2016

Re: Netakticnost is my middle name...

uperi tu cijevku sebi u čelo i ne budi pusy, pjesniče.

... i ne vadi se na stihove, pussy.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:51 17.03.2016

Re: Netakticnost is my middle name...

Au, šta nadrobiste.
Pa i o meni...
docsumann docsumann 20:14 17.03.2016

Re: Netakticnost is my middle name...

Au, šta nadrobiste.


nije nečasno drobiti ako si u stanju da kusaš nadrobljeno
tess tess 20:23 17.03.2016

Re: Netakticnost is my middle name...

i ne vadi se na stihove, pussy.

Ma da, dobro si primjetio. Kakve nakane pjesništva biše?

Da raskrinka
suri soj vrleti u kamenu jakako
il doskoči Domazetu
kanda
do kleta boja
biva štono i ništa
nije bitno, braćo
tjah,
sinji u prah i pepeo
strmeknušmo.

Da, velikani baviše se običnim ljudima, obični ljudi metafizikom pjesništva velikana.
Tako nastaju zablude. I nevjera, na sve pod milim Bogom.
:)
angie01 angie01 20:34 17.03.2016

Re: Sto jes', jes'...

kad pročitaju Andžine


bogtemazo, pa ti vise mene pominjes nego rodjenu zenu.
docsumann docsumann 20:49 17.03.2016

Re: Don't think little...

...think big. Hebo Krsikapu


think strong rather than big



(manje-više poznate stvari, pomalo već i prežvakane, ali ovdje ih imamo kompresovane i spakovane u instant (zausput) podsjetnik o tome koliko ničeg i ništeg se odigrava neprestano, konstantno, (po)svuda, zauvijek, vječno, beskonačno ... i sad ja ne znam kako je sve to išlo, ali ih je Srbin na kraju sve nadmudrio.

očigledno da negdje sistematski griješim. meni uopšte nije teško da budem Srbin. mora da ne radim nešto kako valja.

jbg

Hebo (Pera) Krsikapu


Pero po Pero očerupaše orla... dvoglavog zlaćana.

I da znas da stvarno nema smisla da si ovoliko zabrazdio Brajovicevom stazom!Ako nastavis da nas zasmejavas postovima sta onda ja da radim? Znas li ti koliko je meni godina, gde da nadjem novi posao...


stvarno ne priliči matorom čoeku da šibicari ispred skladišta municije


hoochie coochie man hoochie coochie man 21:07 17.03.2016

Re: Netakticnost is my middle name...

Au, šta nadrobiste.


Jes vala.
I ja čitam pa ne verujem da se ovako ozbiljni ljudi ovako ne razumeju.

Sve tražim Docsovo zastranjivanje i zabražđivanje, al nema ga brate.
predatortz predatortz 21:46 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

Kada se stvarala Demokratska stranka, imala je Opštinski odbor u Tuzli, i imala je bogami i članstvo. Zoran je čak jednom išao na sastanak Opštinskog odbora u vreme kada je bio Glodg "Demokratije".

Kad se zaratilo, dosta tog sveta iz članstva i OO je prešlo u Bijeljinu, i tamo su obnovili rad. Tako je nastala Demokratska stranka Republike Srpske, učestvovali su na nekoliko izbora, a predsednik je bio Ljubiša Savić, do atentata, nakon njega .- ne sećam se više valjda neki Vukotić. Demokratska stranka u RS je imala u zenitu uspeha i gradonačelnika Bijeljine, što uopšte nije malo.


Nakon atentata mislim da je brod počeo da naglo tone, i da je potonuo potpuno, bar internet više ne daje nikakve rezultate za upit.


Lepa elaboracija!
DS je imala potpredsednika u gradskoj skupštini Tuzle. Na izborima su imali više glasova nego Alijina SDA, koja je bila 4. po snazi u gradskom parlamentu - iza Reformista, SDS i DS.
Većina tih ljudi je prešla u Bijeljinu i nastavila sa radom. Bijeljinski odbor je bio prilično jak, i jeste ga vodio Ljubiša Savić - Mauzer. Red je ljudima i objasniti ko je taj čovek. Bio je komandant jedne od najelitnijih specijalnih brigada VRS. Bez njega i te brigade majevica, Semberija i Posavina bi imale daleko veće žrtve. Zmaj od čoveka.



Nakon rata ga je Đinđić postavio za predsednika DS Republike Srpske. Veliki čovek, sa ogromnim ugledom u narodu. Slava mu!
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:01 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

Tako je, nisam baš nameravao da se bavim likom Ljubiše Savića, naprosto mislim da ličnost tog kalibra zaslužuje poseban blog, a biće ga kad tad, samo da me uhvati dobra inspiracija.

Nadahnuće i patriotizam koji su bili pogonsko gorivo Ljubiše i brigade je jedno od svetlih primera da ovaj narod može bolje, na žalost baš retki.
predatortz predatortz 22:30 17.03.2016

Re: Последња времена су дошл

Tako je, nisam baš nameravao da se bavim likom Ljubiše Savića, naprosto mislim da ličnost tog kalibra zaslužuje poseban blog, a biće ga kad tad, samo da me uhvati dobra inspiracija.


Nestrpljivo ga očekujem.



Nadahnuće i patriotizam koji su bili pogonsko gorivo Ljubiše i brigade je jedno od svetlih primera da ovaj narod može bolje, na žalost baš retki.


Mislim da grešiš. Ljubiša i Panteri su bili u većini, samo nekako uvek isplivaju oni lošiji. Pa zar misliš da su Šešelji, Tome, Vučići većina u našem narodu? Nisu, prijatelju! Samo ih iznedri nevreme i apatija.
Domazet Domazet 23:10 17.03.2016

Ozbiljni ljudi???

hoochie coochie man
Au, šta nadrobiste.


Jes vala.
I ja čitam pa ne verujem da se ovako ozbiljni ljudi ovako ne razumeju.

Sve tražim Docsovo zastranjivanje i zabražđivanje, al nema ga brate.


Nemoj ti bre da vredjas, znas! Mislim, mozes Doca ali nemoj mene!! Znas!!!
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:02 18.03.2016

Re: Ozbiljni ljudi???

Nemoj ti bre da vredjas, znas! Mislim, mozes Doca ali nemoj mene!! Znas!!!


:)

A Brajovića? :)

Stvarno mislim da se ne razumete, i da ti izmiče Docsova poenta.

Pominjanje negativnih detalja može da ima cilj da se tim detaljom obeleži kompletna ličnost, a može da bude i bez te namere.
A šta je stvarna namera se zaključuje iz opšteg konteksta.

Ima primera koji to lepo slikaju, recimo, kad neko na pominjanje Kusturice odmah uskilkne, Nemanja! jasno je da mu nije stalo do racionalnog, do objektivnog, nego bi nekako da omalovaži Kusturicu.
Ili, to se ranije dešavalo češće, kad se na pomen Đinđića krene sa volom na Palama.
Ili Koštunica i mačke ili sove, i takvi primeri.

E ja u Docsovom kontekstu ne vidim to, ne vidim želju da se Njegoš omalovaži, da mu se išta od veličine oduzme, vidim samo objektivan pristup.
Jeste opasno to raditi kad je u pitanju takva ličnost kao što je Njegoš, i sam Docs je to rekao, ali ako je dobre volje da se pravilno shvati rečeno, i da se stavi u pravi kontekst, ne bi trebalo da bude problema.
Bar ne ovde.

Braja se neće naljutiti, zna on da se tu ne slažemo, ali kod njega i njegovih komentara o Srbiji i Srbima, vidim nameru da se unize i Srbi i Srbija prre nego da se sagleda realno stanje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:10 18.03.2016

Re: Последња времена су дошл

Ma, ko ga jebe!

Zaista duhovito i na nivou.
predatortz predatortz 00:18 18.03.2016

Re: Последња времена су дошл

Predrag Brajovic
Ma, ko ga jebe!

Zaista duhovito i na nivou.


Ti, evidentno, sa ljudima iz Bosne nisi puno posla imao. 'Ko ga jebe' ne znači uvek uvredu. Tuzlak će to reći za nekoga ko se dugo ne javlja. Nekome koga je baš poželeo, kazaće 'gdje si, jebem ti mater?!'.

Za ovo moje, nadam se da je jasno da je rečeno u šali.
Ako te je uvredilo - izvini!
docsumann docsumann 06:16 18.03.2016

Re: Ozbiljni ljudi???

E ja u Docsovom kontekstu ne vidim to, ne vidim želju da se Njegoš omalovaži


naravno, ne možeš je vidjeti jer je i nema

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:01 18.03.2016

Re: Последња времена су дошл

predatortz
Predrag Brajovic
Ma, ko ga jebe!

Zaista duhovito i na nivou.


Ti, evidentno, sa ljudima iz Bosne nisi puno posla imao. 'Ko ga jebe' ne znači uvek uvredu. Tuzlak će to reći za nekoga ko se dugo ne javlja. Nekome koga je baš poželeo, kazaće 'gdje si, jebem ti mater?!'.

Za ovo moje, nadam se da je jasno da je rečeno u šali.
Ako te je uvredilo - izvini!

Izgubio si svaku meru.
Ponelo te.
milisav68 milisav68 08:55 18.03.2016

Re: Последња времена су дошл

tess tess 08:58 18.03.2016

Re: Последња времена су дошл

Ponelo te.

Dobro sad, „ljudi iz Bosne“ izaziva averziju,
prvo da dokažu da nisu međedi zatim do fašizma: dug put.
Evoluciono od međeda do fašiste.

No - ne slažem se sa izrečenim - čika Brajoviću: jebanje matere uz dobar dan, u mom selu nije običaj.

Predatortze,
mani se jalijaških finti "nas glupih iz Bosne", učili me da se stvor (insan) tako ponaša samo kad se majmuniše.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 10:59 18.03.2016

Re: Последња времена су дошл

Nekome koga je baš poželeo, kazaće 'gdje si, jebem ti mater?!'.


И ту се види та огромна разлика између вас дивљих Босанчероса и нас смерних Геџована. Наиме, у таквој ситуацији ми сасвим одмерено и културно кажемо:
"Де си бре ти, пизда ти материна !?"
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:11 18.03.2016

Re: Последња времена су дошл

tess
Ponelo te.

Dobro sad, „ljudi iz Bosne“ izaziva averziju,
prvo da dokažu da nisu međedi zatim do fašizma: dug put.
Evoluciono od međeda do fašiste.

No - ne slažem se sa izrečenim - čika Brajoviću: jebanje matere uz dobar dan, u mom selu nije običaj.

Predatortze,
mani se jalijaških finti "nas glupih iz Bosne", učili me da se stvor (insan) tako ponaša samo kad se majmuniše.


Цеo арсенал учитавања.
Ја, несретан, и сам сам рођен у Босни, у Сарајеву, и тамо живео неко време. Мојих је рођака, док нису избегли, било по Тузли и Сарајеву прегршт.
Такође, некакав став сеоског мудраца провејава из ових ваших иступа.
Итд. итсл.

Дакле:
1) Куста је велики уметник, а никакав политичар. Танак је и као модерни филозоф :)
2) Његош је велики уметник, а као владар -- буди подозрење. И то оправдано.
3) Фашистi су они који на тај начин наступају -- фашистички. Ја сам само рекао да масовна стрељања, попут оних у Сребрници, била су одлика фашиста у Србији за време Другог светског рата (Краљево, Крагујевац). И да је злочин у Сребрници најпре упоредив са њима. Не свиђа вам се поређење? Па -- не били убијали заробљенике и немоћне....
4) РС јесте држава делом настала и на злочину. Но, шта да се ради: тако државе обично и настају. Погледајте данашњу Хрватску, рецимо.

Живот је леп.
Сунце сија.
Само опуштено.
tess tess 11:33 18.03.2016

Re: Последња времена су дошл

некакав став сеоског мудраца провејава


Misliš da bi njujorški mudrac znao više o svemu od mene, kao što ja znam o svemu više od tebe?
O Bosni, o Germanima, o Hrvatskoj, etc.
Dozvolićeš i oprostićeš.

O Kusturici znaš više - izuzetnost vas spaja - al ajde kad ga vidiš upitaj ga kako je imao obraza u Višegradu napraviti Andrićgrad. Fino, pitaš. Besmisleno je muda fašistička mrsiti Predatortzu i meni. Nejako. Il?

I usput, izginulo je mnogo dobrih momaka u toj fašističkoj vojsci, radi kojih bi ti (ako ćeš pravo, ti i bilo ko drugi) dobio po crnogorskom dupencetu: kad si već zapeo o junaštvu i časti nas srpskih fašista preko Drine.
nowhereman nowhereman 12:28 18.03.2016

Re: Последња времена су дошл


Brajović
Дакле:
1) Куста је велики уметник, а никакав политичар. Танак је и као модерни филозоф :)
2) Његош је велики уметник, а као владар -- буди подозрење. И то оправдано.
3) Фашисте су они који на тај начин наступају -- фашистички. (...)
4) РС јесте држава делом настала и на злочину. (...)


Brajoviću, napreduješ! "U (ne baš) svakom pogledu, svakoga (drugog) dana..."


nowhereman nowhereman 12:31 18.03.2016

Re: Последња времена су дошл


I usput, izginulo je mnogo dobrih momaka u toj fašističkoj vojsci...





* * *

Ase ležit
Vojnik Gorčin
U zemlji svojoj
Na baštini
Tuždi

Žih
A smrt dozivah
Noć i dan

Mrava ne zgazih
U vojnike
Odoh


(Mak Dizdar)



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:58 18.03.2016

Re: Последња времена су дошл

crnogorskom dupencetu:

Dupence?
I like it.

Crnogorsko?
Ne, srpsko.

Hm, zašto mi se čini da ovo potezanje "mog" crnogorstva ima negativnu konotaciju?! Sećam se da je čestiti Vojislav Stojković prvi ga potegnuo. Potom malo malo pa i ostali. Eh...
tess tess 14:17 18.03.2016

Re: Последња времена су дошл

zašto mi se čini da ovo potezanje "mog" crnogorstva ima negativnu konotaciju

Jbg, vidiš šta biva kad se potegne "moj", šta se pričinjava. Ale, čika Brajoviću, ale.

Ne negativna, rekla bih neobavezujuća. Kao iz polja kući.
Evo šta nam juče ispripovjeda kosmički Doks:
1. Bolje peče hajdučku jagnjetinu od nas Srba iz Bosne.
2. Ne jede jagnjetinu jer je pametniji.
3. Pamet je naslijedio s koljena na koljeno, po đedovima.
4. Nas je Srbe iz Bosne rodila baba.

etc.

No, da se ne gnjavim više (sve moj do mojega) blogerskim komunizmom - tj da ne bojam bojama ljubavi - ukratko đetiću: Ako ne poštuješ svoje mrtve, teško da ćeš tuđe. Nikako.

I, nauči - konačno - da rat nije stereotipan vic o Srbinu, Hrvatu i Bošnjaku. Ništa nije smiješno.

p.s. Ni Germani ti - jer su zakonski regulisali kulturni (nacionalni) obrazac dostojanstva u smrti - ne bi dozvolili da ih i svojataš i da im nevino mažeš govnima po grobovima. Našli bi nešto nastrano u svemu.

angie01 angie01 14:28 18.03.2016

Re: Последња времена су дошл

Brajovicu, gledacu te veceras:)
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:12 18.03.2016

Re: Последња времена су дошл

Evo šta nam juče ispripovjeda kosmički Doks:


Ma, Docs je skroz dobar momak i nikada mi nije delovalo da je iz te priče. Malo ste mu učitali da kaže i ono što u stvari nije rekao.
HCM je već skrenuo pažnju na to.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:40 18.03.2016

Re: Последња времена су дошл

Ma, Docs je skroz dobar momak i nikada mi nije delovalo da je iz te priče. Malo ste mu učitali da kaže i ono što u stvari nije rekao.

Тачно.
Немојте да бркате Доцу са мном.
tess tess 16:45 18.03.2016

Re: Последња времена су дошл

Ma, Docs je skroz dobar momak

Ee, to ti kažem, dobar je Docs na đeda, a ja zla na babu. Otrovnica.

:)

Vrabac, ti si prava dobrica.

:)

blogovatelj blogovatelj 16:48 18.03.2016

Re: Последња времена су дошл

Наиме, у таквој ситуацији ми сасвим одмерено и културно кажемо:
"Де си бре ти, пизда ти материна !?"


А ако се баш много обрадујемо онда постоји и варијанта

"Де си бре ти, јебем тудупе"
nowhereman nowhereman 21:38 18.03.2016

Re: Последња времена су дошл


Живот је леп.
Сунце сија.
Само опуштено.



















feliks.krul feliks.krul 23:22 15.03.2016

Dobro receno

"Praksa protestantnska, ideja o slobodi pravoslavna" LINK

nowhereman nowhereman 23:29 15.03.2016

Re: Dobro receno

"Praksa protestantnska, ideja o slobodi pravoslavna"


Verujem da je i Kusta čitao, kao i naš premijer, dela Maksa Vebera, pa među njima i onu čuvenu knjigu "Protestantska etika i duh kapitalizma".

Možda je, upravo zato, a i iz poštovanja prema liku i delu našeg premijera - Kusta spomenuo "protestantsku praksu"!?






angie01 angie01 23:35 15.03.2016

...zaboravio je da pomene vucelica...

cela prica moze da stane u jednu rec- lova.

...kada je dobio prvog zlatnog lava, kusta je pokrio nemanje para za odlazak u Kan pricom o postavljanju parketa- kao bas je nonsalantan, boli ga uvo,...ristic je godinama u jednim farmerkama i jakni vodio najbolje pozoriste u yu, al igrajuci na trgovima , ulici ili alternativnim scenama, bez cvonjka u dzepu,...posle se sve promenilo, ...kao emir u nemanja.
nowhereman nowhereman 23:38 15.03.2016

Re: ...zaboravio je da pomene vucelica...

nemanje para za odlazak u Kan


posle se sve promenilo, ...kao emir u nemanja


Ovo sve objašnjava!


freehand freehand 23:39 15.03.2016

Re: ...zaboravio je da pomene vucelica...

kao emir u nemanja.

Čemer.
angie01 angie01 23:41 15.03.2016

Re: ...zaboravio je da pomene vucelica...

Ovo sve objašnjava!


svemirska ravnoteza:)
freehand freehand 23:43 15.03.2016

Re: ...zaboravio je da pomene vucelica...

angie01
Ovo sve objašnjava!


svemirska ravnoteza:)

Jeste, licemerja i šovinizma. Mada je to spojeno u fašizmu kao ideologiji.
nowhereman nowhereman 23:44 15.03.2016

Re: ...zaboravio je da pomene vucelica...

freehand
Čemer.


A ne, nije čemer, no - sevdah. Kara-sevdah!


freehand freehand 23:46 15.03.2016

Re: ...zaboravio je da pomene vucelica...

nowhereman
freehand
Čemer.


A ne, nije čemer, no - sevdah. Kara-sevdah!



Da, vidim da je zajednički. Samo, ne zove se čačkanje u tuđ identitet i tuđe izbore tako.
nowhereman nowhereman 23:55 15.03.2016

Re: ...zaboravio je da pomene vucelica...


Samo, ne zove se čačkanje u tuđ identitet i tuđe izbore tako.


I sam smatram da je nacionalno i versko opredeljenje privatna stvar, o kojoj ne treba trubiti naokolo.

Ali, o svome identitetu sam Kusturica veoma često i veoma javno govori.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana