Biz| Budućnost| Društvo| Ekonomija| Politika

SVE SE LEPO NAMEŠTA

tsunade RSS / 20.03.2016. u 10:33

 

 

 

Trenutno stanje na tržištu ne ide na ruku svinjarima. Cena tovljenika je značajno pala. Svinje se prodaju i za manje od evra po kilogramu, što dovodi u pitanje isplativost te proizvodnje. U sred tog klizanja, stiže krupna vest.

U Srbiju dolazi kompanija Klemensa Tenisa sa obećanjem da će u narednih pet godina uložiti 300 miliona evra i da će uvećati fond za oko četiri miliona svinja. U ovoj zemlji svaki posao je državni posao, pa tako i dolazak nemačke privatne kompanije. Punih godinu dana Srbija čeka Tenisa. I on izgleda, u junu dolazi da potpiše ugovor.

Vojvođanski proizvodjači svinja uplašeni su da će enormno povećanje proizvodnje dovesti do pada otkupne cene žive stoke.

Tenis kaže da mu nije cilj da domaće svinjogojce isključi, već samo da ih pripremi za izvoz.

Zvuči divno. Naročito u kampanji. U realnosti, kada kampanja prođe, stvari će izgledati kao na Koraksovoj karikaturi na www.klikeri.rs. Spremna sam da se kladim.



Komentari (32)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

G.Cross G.Cross 11:47 20.03.2016

Stanje na tržištu ne ide na ruku svinjama

Pa to je svinjarija.
nikvet pn nikvet pn 11:55 20.03.2016

АТП листа

Top Ten Pork Producing Countries

Rank Country Production (Int 1,000 MT )

1 China 49,000
2 United States America 10,555
3 Germany 5,474
4 Spain 3,466
5 Brazil 3,465
5 Vietnam 3,160
7 Russian Federation 2,559
8 France 2,180
9 Canada 1,998
10 Poland 1,836
niccolo niccolo 13:21 20.03.2016

Svinje

su dobre životinje, uzdržimo se od ubijanja svinja.
mariopan mariopan 14:37 20.03.2016

Re: Svinje

KO je sada upropastio domaće seljake, jer oni su već upropašćeni?

Sada će da usledi pokolj krmača i prasadi jer je cena svinjetine pala ispod cene piletine...a piletu treba samo 4-5 nedelja da doraste do stola.
Svinjčetu pola godine.

Srbija će biti počišćena od domaćih svinja i proizvođača i širom otvorena svakom mešetaru, uvoznicima i ostalim špekulantima, samo će hermetički biti zatvorena za domaćeg seljaka?
A šta će oni?
Na socijalu?

Idu izbori?
tsunade tsunade 18:16 20.03.2016

Re: Svinje

Srbija će biti počišćena od domaćih svinja i proizvođača i širom otvorena svakom mešetaru, uvoznicima i ostalim špekulantima, samo će hermetički biti zatvorena za domaćeg seljaka?
A šta će oni?
Na socijalu?


definitivno se ide ka toj "industrijalizaciji" poljoprivrede ili kako se to sad moderno kaže, surovom agrobiznisu koji potiskuje male da bi veliki imali prostor. tenis obećava kooperaciju sa domaćim proizvodjačima. i to je moguće. ali oni će morati da kupe od njega genetski materijal, odnosno prasiće. jer njegova kompanija je pre svega poznata po usavršavanju svinjske genetike.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:16 20.03.2016

Re: Svinje

tenis obećava kooperaciju sa domaćim proizvodjačima. i to je moguće.


Pa moguće jeste, ali da li će biti isplativo.
Niko ne pominje način na koji će se formirati cena između Tenisa i kooperanata.
Ako on za cenu postavi svoju kalkulaciju proizvodnje, i nju uzme kao osnov, nema šanse da se bilo ko uklopi u tu cenu, i da zaradi.
Biće najverovatnije priča, ja hoću sve da vam kupim, ali skinite troškove proizvodnje, uklopite se u ovu cenu, pa doterajte.
Znači, praktično, nema šanse.
mariopan mariopan 19:40 20.03.2016

Re: Svinje

tsunade
Srbija će biti počišćena od domaćih svinja i proizvođača i širom otvorena svakom mešetaru, uvoznicima i ostalim špekulantima, samo će hermetički biti zatvorena za domaćeg seljaka?
A šta će oni?
Na socijalu?


definitivno se ide ka toj "industrijalizaciji" poljoprivrede ili kako se to sad moderno kaže, surovom agrobiznisu koji potiskuje male da bi veliki imali prostor. tenis obećava kooperaciju sa domaćim proizvodjačima. i to je moguće. ali oni će morati da kupe od njega genetski materijal, odnosno prasiće. jer njegova kompanija je pre svega poznata po usavršavanju svinjske genetike.

Mi nismo sposobni za takvu vrstu industrijalizacije gde se prvo domaći seljak upropasti, kao sada, pa će onda, navodno, nekako da bude kooperant (ili štogod već) velikom strancu. Od čega, čime, od kojih para će on to moći?
A koliko će ih već sada propasti načisto, da se ne oporave desetak godina?
I od čega će oni da žive?


princi princi 20:35 20.03.2016

Re: Svinje

tsunade
Srbija će biti počišćena od domaćih svinja i proizvođača i širom otvorena svakom mešetaru, uvoznicima i ostalim špekulantima, samo će hermetički biti zatvorena za domaćeg seljaka?
A šta će oni?
Na socijalu?


definitivno se ide ka toj "industrijalizaciji" poljoprivrede ili kako se to sad moderno kaže, surovom agrobiznisu koji potiskuje male da bi veliki imali prostor. tenis obećava kooperaciju sa domaćim proizvodjačima. i to je moguće. ali oni će morati da kupe od njega genetski materijal, odnosno prasiće. jer njegova kompanija je pre svega poznata po usavršavanju svinjske genetike.


Eee, a kad je predsednik Milosevic pricao kako je buducnost Srbije u proizvodnji zdrave ishrane, pljuvali ste ga onoliko. Eeee, Slobce nas, Slobce nas...
tsunade tsunade 21:48 20.03.2016

Re: Svinje

Eee, a kad je predsednik Milosevic pricao kako je buducnost Srbije u proizvodnji zdrave ishrane, pljuvali ste ga onoliko. Eeee, Slobce nas, Slobce nas...


evo me u blatu. pravim slobicu
princi princi 23:10 20.03.2016

Re: Svinje

tsunade
Eee, a kad je predsednik Milosevic pricao kako je buducnost Srbije u proizvodnji zdrave ishrane, pljuvali ste ga onoliko. Eeee, Slobce nas, Slobce nas...


evo me u blatu. pravim slobicu

Srpska majka!
princi princi 23:12 20.03.2016

Re: Svinje

Tako je govorio Slobce!
princi princi 23:17 20.03.2016

Re: Svinje

princi princi 23:18 20.03.2016

Re: Svinje

Covece, fali!
nikvet pn nikvet pn 09:35 21.03.2016

Re: Svinje

hoochie coochie man
cena između Tenisa i kooperanata.
Ako on za cenu postavi svoju kalkulaciju proizvodnje, i nju uzme kao osnov, nema šanse da se bilo ko uklopi u tu cenu, i da zaradi.


Како је Тенис замислио своју овдашњу производњу? Нешто контам ал не иде. Цена сточне хране ту учествује са три четвртине. Ако купује овде проћи ће исто као и домаћи, ако увози своју регресирану има озбиљне трошкове транспорта. Или ... Да притисне нашу политику да се уведу државне дотације по хектару у нивоу европских? Не кошта га ништа. То би покупили наши тајкуни да му произведу јевтине хране колико њему треба а остатак приче препустиће Вучићу.
milisav68 milisav68 09:46 21.03.2016

Re: Svinje

nikvet pn
ако увози своју регресирану има озбиљне трошкове транспорта.

Osim ako nije škart po EU standardima.
nikvet pn nikvet pn 11:51 21.03.2016

Re: Svinje

milisav68
Osim ako nije škart po EU standardima


Наравно. Кад смо већ изели онолико радиоактивно млеко у праху шта ли тек свиње чека?

(Нестају коментари стварно; газда се запио па брише астал и кад не треба)

Та производња може бити профи или аматерска, назовимо то тако. Ова прва побеђује квантитетом и ценом, нема везе што квалитет клизи у пластику. На северу ЕУ начисто победиле; ено Пољска постаде велесила бр. 10 на АТП листи. На југу још држе до квалитета па су прописима омогућили да и мали преживе - Шпанија, глобални произвођач бр.4 још како чува породичне мануфактуре.

Где смо ту ми? Некадашња европска велесила сад је у аматерској лиги у зони испадања. Увлаче нас у профи лигу са смрзлим отпадом и сад наступа Тенис. Која је наша стратегија у том спорту, на који модел да се угледамо?
mariopan mariopan 12:22 21.03.2016

Re: Svinje

nikvet pn
Која је наша стратегија у том спорту, на који модел да се угледамо?

Naša strategija je uništavanje domaće proizvodnje i stvaranje sirotinje. To nam najbolje ide a i godi stranim "ulagačima" pa ćemo to verovatno nastaviti i ubuduće?
milisav68 milisav68 13:22 21.03.2016

Re: Svinje

nikvet pn

(Нестају коментари стварно; газда се запио па брише астал и кад не треба)

Ako misliš na to dok pišeš komentar, to je zbog greške softvera.
nukethew0rld nukethew0rld 14:05 21.03.2016

Re: Svinje

definitivno se ide ka toj "industrijalizaciji" poljoprivrede ili kako se to sad moderno kaže, surovom agrobiznisu koji potiskuje male da bi veliki imali prostor. tenis obećava kooperaciju sa domaćim proizvodjačima. i to je moguće. ali oni će morati da kupe od njega genetski materijal, odnosno prasiće. jer njegova kompanija je pre svega poznata po usavršavanju svinjske genetike.


U zavisnosti od ponuđenih uslova, Tenis će ili spasiti srpsko svinjogojstvo ili će zakucati poslednji ekser u mrtvački sanduk. Do sada je država praktično dopuštala klaničarima da rade šta hoće, što su oni vešto iskoristili da uvoze zamrznute polutke iz inostranstva (jer postoji vrlo zgodna razlika u maksimalnoj dužini čuvanja zamrznutog mesa u EU i kod nas) i time ucenjuju domaće farmere. Najčešće je otkupna cena takva da samo najbolji (najefikasniji) farmeri mogu da budu na nuli ili imaju malu zaradu, a i isplata najčešće kasni pa ljudi gube jedan turnus godišnje.
Kooperacija pod fer uslovima bi bila odlična stvar jer bi garantovala otkup po unapred dogovorenoj ceni, pa bi onda farmer mogao da izračuna da li mu se to isplati. Ovako ljudi ne smeju da rizikuju i krenu u proizvodnju punim kapacitetom jer je tržište potpuno nepredvidivo.
anja99 anja99 15:53 21.03.2016

Re: Svinje

Covece, fali!


Turi mu makar i jednu sliku, boli te uvo a komentari rastu!
Jer friendship

tsunade tsunade 17:09 22.03.2016

Re: Svinje

Kooperacija pod fer uslovima bi bila odlična stvar jer bi garantovala otkup po unapred dogovorenoj ceni, pa bi onda farmer mogao da izračuna da li mu se to isplati.


slažem se
Ribozom Ribozom 16:10 20.03.2016

aj' se ne lazemo

Pre neki dan nadjem u svojoj lokalnoj mesari u No prase od 5,2 kg. Odmah ga uzmem jer je cena od 40€ izgledala sasvim pristojno. Medjutim, na kasi mi kazu da je to cena po kg, tako da prasence kosta preko 200€. To naravno nemam da platim, pa sam se malo vise razocarao.
Iskreno, svinjetinu ne jedem zato sto je bezukusna, sem kad sam u Srbiji.

Sad da postavim pitanje, zasto ne kupe svinjetinu iz Srbije? Zato sto u Evropi NE POSTOJI slobodna trgovina. Mozemo da se zamlacujemo, i da potpisujemu SSP-ove, krivimo politicare i proizvodjace (narocito Matijevica), ali razlog je sto smo u ekonomskoj blokadi.
Blokadu, kao, mogu da razbiju strane firme koje ce poceti proizvodnju kod nas i plasirati vani. Cvrc, njima je samo do srpskog trzista i evt. ruskog.

Sad ce priuceni neoliberali da papagajski ponavljaju pojmove: profit, kvalitet, leptiri, cvece i sunce. E, pa manite me toga, u pitanju je svesno i zlonamerno blokiranje Srbije.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:32 20.03.2016

Re: aj' se ne lazemo

Ribozom
Pre neki dan nadjem u svojoj lokalnoj mesari u No prase od 5,2 kg. Odmah ga uzmem jer je cena od 40€ izgledala sasvim pristojno. Medjutim, na kasi mi kazu da je to cena po kg, tako da prasence kosta preko 200€. To naravno nemam da platim, pa sam se malo vise razocarao.
Iskreno, svinjetinu ne jedem zato sto je bezukusna, sem kad sam u Srbiji.

Sad da postavim pitanje, zasto ne kupe svinjetinu iz Srbije? Zato sto u Evropi NE POSTOJI slobodna trgovina. Mozemo da se zamlacujemo, i da potpisujemu SSP-ove, krivimo politicare i proizvodjace (narocito Matijevica), ali razlog je sto smo u ekonomskoj blokadi.
Blokadu, kao, mogu da razbiju strane firme koje ce poceti proizvodnju kod nas i plasirati vani. Cvrc, njima je samo do srpskog trzista i evt. ruskog.

Sad ce priuceni neoliberali da papagajski ponavljaju pojmove: profit, kvalitet, leptiri, cvece i sunce. E, pa manite me toga, u pitanju je svesno i zlonamerno blokiranje Srbije.

Ех.
Заиста је тако некако.
Суштина: EU политика субвенција јесте прикривена оруђе економског обрачуна. Кроз њу се, делом, успевају и неизвозиве ствари -- локалне услуге -- извозити у цео свет.

Ефикасне борбе нема, јер немамо ефикасно оружје за њу. Нити смо довољно јаки, нити довољно велики, нити имамо своју валуту, нити своју економски одбрањиву пољопровредну производњу. Судбина малих.
tsunade tsunade 18:12 20.03.2016

Re: aj' se ne lazemo

Суштина: EU политика субвенција јесте прикривена оруђе економског обрачуна.


pa sad, obračuna ili zaštite, zavisi iz čijeg ugla gledaš... ali, u svakom slučaju nimo konkurentni.
svarog svarog 18:25 20.03.2016

Re: aj' se ne lazemo

Kad se radi o svinjama, u Srbiji se jos pelcuju od svinjske kuge a u EU je zabranjen uvoz vakcinisanih svinja. Da se kladimo da kad dodje tenis da ce da se ukine obaveza pelcovanja?
tsunade tsunade 18:33 20.03.2016

Re: aj' se ne lazemo

Da se kladimo da kad dodje tenis da ce da se ukine obaveza pelcovanja?


njegove rase su genetski zaštićene od kuge šalim se, ne znam, ali ne bi me čudilo... tenis ima svoje sorte svinja i njegov glavni biznis je prodaja toga. i to jekako čujem vrhunska sorta. domaći genetski materijal je lošiji.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:05 20.03.2016

Re: aj' se ne lazemo

njegove sorte


Ispravljaj :)
Nije sorta nego rasa, sorte su kod biljaka, rase kod životinja.
(a kad ispraviš briši ovaj kmentar)
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:10 20.03.2016

Re: aj' se ne lazemo

нити своју економски одбрањиву пољопровредну производњу.


E o ovome bi se dalo diskutovati.

Ako bismo poljoprivrednu proizvodnju posmatrali kao biznis, i iz nje isključli socijalnu dimenziju, množda bismo i mogli da je učinimo ekonomski odbranjivom.
Prepreka (nepremostiva) tome je to što je uslov za takvu poljoprivredu jaka industrija.
To je možda (čuj možda, sigurno) i najveći problem srpske poljoprivrede, nepostojanje jake industije.

I kad neko to shvati, da se poljoprivreda u Srbiji može razviti samo tako što će s najpre razviti industrija, a ne nekim besmislenim subvencionisanjem, onda će nam svima biti bolje.
tsunade tsunade 19:46 20.03.2016

Re: aj' se ne lazemo

Nije sorta nego rasa,


e izvinjavam se
tsunade tsunade 19:48 20.03.2016

Re: aj' se ne lazemo

industrija


obrni, okreni, kud god da kreneš industrija je ključ
svarog svarog 09:11 21.03.2016

Re: aj' se ne lazemo

tsunade
Da se kladimo da kad dodje tenis da ce da se ukine obaveza pelcovanja?


njegove rase su genetski zaštićene od kuge šalim se, ne znam, ali ne bi me čudilo... tenis ima svoje sorte svinja i njegov glavni biznis je prodaja toga. i to jekako čujem vrhunska sorta. domaći genetski materijal je lošiji.


Možda, možda neko u Srbiji ima farmu genetski kvalitetnijih svinja, ali po zakonu (ili propisu nebitno) svinje moraju da se vakcinišu. Ne verujem da piše ova rasa mora, a ona ne mora da se vakciniše.
Svinjarstvo u Srbiji bi bilo na daleko višem nivou da faktički nismo izolovani zabranom izvoza svinjskog mesa (ne znam da li to važi i za region BiH, CG, Makedonija ali to i nije toliko bitno). Pitanje je i da li je zaista bilo potrebno insistirati na vakcinaciji i zašto ta kuga nije već iskorenjena, kako su u EU to uspeli
mariopan mariopan 12:48 21.03.2016

Re: aj' se ne lazemo

svarog
tsunade
Da se kladimo da kad dodje tenis da ce da se ukine obaveza pelcovanja?


njegove rase su genetski zaštićene od kuge šalim se, ne znam, ali ne bi me čudilo... tenis ima svoje sorte svinja i njegov glavni biznis je prodaja toga. i to jekako čujem vrhunska sorta. domaći genetski materijal je lošiji.


Možda, možda neko u Srbiji ima farmu genetski kvalitetnijih svinja, ali po zakonu (ili propisu nebitno) svinje moraju da se vakcinišu. Ne verujem da piše ova rasa mora, a ona ne mora da se vakciniše.
Svinjarstvo u Srbiji bi bilo na daleko višem nivou da faktički nismo izolovani zabranom izvoza svinjskog mesa (ne znam da li to važi i za region BiH, CG, Makedonija ali to i nije toliko bitno). Pitanje je i da li je zaista bilo potrebno insistirati na vakcinaciji i zašto ta kuga nije već iskorenjena, kako su u EU to uspeli

Ne verujem da je to pravi razlog, (svinjska kuga i vakcina protiv nje), mislim da je to samo izgovor za ekonomsko ugnjetavanje siromašnih zemalja i osvajanje tržišta i jeftine radne snage.
Mogli smo se boriti protiv te bolesti, bilo bi manje štetno od ovog pomora domaće stoke i uništavanja domaćih svinjara, koji se sada radi?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana