Istine i laži Interneta

Vlasta RSS / 25.03.2008. u 08:43


Jutros me je na Facebook sačekala ova poruka:

1) Oprah Winfrey Show

I'm sure many of you watched the recent taping of the Oprah Winfrey Show where her guest was Tommy Hilfiger. On the show, she asked him if the statements about race he was accused of saying were true.
Statements like"..."If I'd known African-Americans, Hispanics, Jewish
and Asians would buy my clothes, I WOULD NOT have made them so nice. I
wish these people would *NOT* buy my clothes, as they are made for upper
class white people."

His answer to Oprah was a simple "YES".
/Where after she immediately asked him to leave her show. //
My suggestion? Don't buy your next shirt or perfume from Tommy Hilfiger.
Let's give him what he asked for. Let's not buy his clothes, let's put Him in a financial state where he himself will not be able to afford the ridiculous prices he puts on his clothes. BOYCOTT.
PLEASE SEND THIS MESSAGE TO ANYONE YOU KNOW
.

OK, možda ću bojkotovati sve proizvode Tommy Hilfigera, sve ću ih pobacati (sic!), ali nakon što probam da proverim ima li istine u toj priči. Na čarobnom youtube pronašla sam Oprin šou u kojem gostuje ovaj navodni rasista. Pa pogledajte šta je rečeno:

Čuli ste Opru i njega. Jednu bolesnu laž dnevno pročita možda i stotine hiljada ljudi. Neki od njih, uglavnom većina, poveruje u ono što je pročitala, što je sasvim sumanuto. Kako možete da verujete šlajfni teksta na Facebook-u? Najgore je što, kako i sam Tommy kaže, ima četvoro dece za koju se sada misli da im je otac rasista.

Nisam nikada bila u Americi i ne mogu da tvrdim, ali nekako mislim da rasizam ne sme da se iznosi ovako javno, naročito ako želite da budete uspešni i bogati. Moj drugar o kojem sam več ranije pisala, Todd, povremeno mi ukazuje na neke pojave kojih ja nisam svesna živeći u Srbiji. Osim par slučajeva, od kojih je poslednji slučaj fudbalera čačanskog Borca, Nigerijca Babatundea, kojeg su ponosni srpski momci pretukli jer se usudio zakoračiti crnom nogom na svetu srpsku zemlju, ovde smo za sada pošteđeni ove sumorne ideologije većih razmera, što može da se objasni prostom činjenicom da ovde još uvek nema dovoljno onih na koje bi rasizam bio usmeren. Naravno, rasna segregacija i diskriminacija nigde nije bila do te mere institucionalizovana kao u južnim državama SAD, zbog čega se danas tamo najviše vodi računa o tome. Ali, Todd vidi stvari koje ja ne vidim. Nakon nekoliko epizoda "Prijatelja" on je odskakao na mojoj divnoj strarinskoj fotelji, iz koje dole u takvim slučajevima ispada slama, zaključivši da su autori serije prikrivene rasiste jer se u toj seriji ne pojavljuju Afro-Amerikanci. Takvih je serija puno, kao što ima i onih koje idu u potpuno drugu krajnost, u kojima se ne pojavljuje ni jedan beli glumac, kao reakcija na američki rasizam.

Ne samo zbog činjenice što je moj dobar prijatelj crn kao ugarak, ja sam apsolutno za sve dozvoljene i civilizovane oblike borbe protiv rasizma, ali sam i protiv ovakvih sumanutih akcija kakve se danas šire Internetom. Mreža je jedna divna stvar i "mediamorfoza" (po kjnizi "Mediamorphosis" Rodžera Fidlera), koja se ne može porediti ni sa jednom revolucijom u sferi medija, osim možda sa televizijom, koja je ipak jednosmerna. Bar bila do sada. Mrežom kruže mnoge bolesti i mnogi lekovi, mnoge istine i mnoge laži. I šire se brže od svih do sada poznatih virusa. "Strast" će Internet otrovati, ako je ne kontrolišemo. Budimo pažljivi.

 

 



Komentari (164)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

shure shure 09:04 25.03.2008

Stvarno preporuka...

Rasizam stvarno jeste jedan od najvecih problema sa kojim se suocava ljudski rod.Stalno se pitam,kako iskoreniti bilo kakvu diskriminaciju.A onda uhvatim sebe kako pomislim recimo:"Vidi Siptar,a stvarno dobar covek"....Naravno da se postidim i cak uzasnem zbog toga.No,ja o tome razmisljam i ne dozvoljavam da se bilo kakva diskriminacija "mota" po mojoj glavi.
Sta je to,sto sprecava ljude da razlicitost prihvate kao vrlinu,a ne kao manu?
Atomski mrav Atomski mrav 09:13 25.03.2008

Re: Stvarno preporuka...

Priča meni jedan kolega sa faksa iz Subotice kako je neka žena grdila sina skinhead-a... "Sine, zašto ti mrziš crnce? I oni su ljudi, nisu Cigani..."
Posle se pitamo otkud rasizam. Nove generacije nisu "nahranjene" pričama o nesvrstanosti i bratskim afričkim narodima, ali su zato nahranjene raznim patološkim oblicima mržnje, ksenofobije itd.
edi-va edi-va 10:57 25.03.2008

Re: Stvarno preporuka...

A onda uhvatim sebe kako pomislim recimo:"Vidi Siptar,a stvarno dobar covek"...

Evo ja se upravo vratila iz konzulata, vishe nas je otishlo da se prijavimo na spisak za glasanje.
Komentar koji mi je zaparao ushi je bio sledeci: Muka mi je sad kad pomislim na gomilu shiptara u konzulatu, uopshte mi se ne ulazi ...
Inache dotichni se dvoumi da li da glasa opet za DS ili ovog puta za LDP.
pufna pufna 11:33 25.03.2008

Re: Stvarno preporuka...

Evo ja se upravo vratila iz konzulata, vishe nas je otishlo da se prijavimo na spisak za glasanje.
Komentar koji mi je zaparao ushi je bio sledeci: Muka mi je sad kad pomislim na gomilu shiptara u konzulatu, uopshte mi se ne ulazi ...
Inache dotichni se dvoumi da li da glasa opet za DS ili ovog puta za LDP.

taj uzajamni rasizam jako dugo traje. Sve smo probali (srbi - Albanci), samo ne i ljubav.

edi-va edi-va 11:41 25.03.2008

Re: Stvarno preporuka...

taj uzajamni rasizam jako dugo traje. Sve smo probali (srbi - Albanci), samo ne i ljubav.


Mene vishe iritira kontradiktornost izjave i opcije za koju bi dotichni da glasa, jer je malo falilo da mu kazem da bi trebao da se preispita, pa da ipak mozzda da glas nekoj desnoj varijanti. Izludjuje me to, ali sam prestala da se upushtam u rasprave moralnog uchitelja, jer ne mogu da ispravim bash sve sto mi smeta, dovoljno je da sam nauchila da radim na sebi, a i to da sam par njih mobilisala da pokrenu guzice i uopshte glasaju, jer im i to predstavlja "maltretiranje", da odu do susednog grada, da se prijave na spisak, pa da opet odu da glasaju ... sve je to "komplikovno".
Jaril Jaril 14:49 25.03.2008

Re: Stvarno preporuka...

Sta je to,sto sprecava ljude da razlicitost prihvate kao vrlinu,a ne kao manu?

Самонеоствареност у сопственој различитости.
MilutinM MilutinM 09:30 25.03.2008

Internet

Isto je i sa ženama, i sa mnogo čime. Jednostavno, nema nijedne stvari koja nije u isto vreme i dobra i loša. U današnjem svetu
Budimo pažljivi
.
margos margos 09:49 25.03.2008

Re: Internet

MilutinM
Isto je i sa ženama, i sa mnogo čime. Jednostavno, nema nijedne stvari koja nije u isto vreme i dobra i loša. U današnjem svetu
Budimo pažljivi.

Na jednom seminaru, gde su se neki od učesnika utrkivali da postave što zanimljivija pitanja (pri čemu su mnoga bila oprilično tupava), predavač je svaki odgovor na takva pitanja započinjao 'Kao prvo, koristite zdrav razum...' a ja sam se pitala da li to još postoji u dovoljnoj meri, pa i da spreči ovakva pitanja!?'
Dilan Dog Dilan Dog 09:53 25.03.2008

Re: Internet

margos
MilutinM
Isto je i sa ženama, i sa mnogo čime. Jednostavno, nema nijedne stvari koja nije u isto vreme i dobra i loša. U današnjem svetu
Budimo pažljivi.

Na jednom seminaru, gde su se neki od učesnika utrkivali da postave što zanimljivija pitanja (pri čemu su mnoga bila oprilično tupava), predavač je svaki odgovor na takva pitanja započinjao 'Kao prvo, koristite zdrav razum...' a ja sam se pitala da li to još postoji u dovoljnoj meri, pa i da spreči ovakva pitanja!?'


"Zdrav razum je nešto što je na svetu najbolje podeljeno, jer svak misli da ga ima sasvim dovoljno; tako da čak i oni koje u svemu drugom je vrlo teško zadovoljiti, nemaju običaj da ga žele imati više nego što ga imaju."

Rene Dekart (1596-1650)
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:05 25.03.2008

Re: Internet i žene

Isto je i sa ženama, i sa mnogo čime. Jednostavno, nema nijedne stvari koja nije u isto vreme i dobra i loša. U današnjem svetu


Milutine, sve se kao suzdržavam da ne budem baš džvanjkava, ali kako možeš da porediš internet sa ženama i drugim stvarima? U današnjem svetu...
Dilan Dog Dilan Dog 10:08 25.03.2008

Re: Internet i žene

Jelica Greganović
Isto je i sa ženama, i sa mnogo čime. Jednostavno, nema nijedne stvari koja nije u isto vreme i dobra i loša. U današnjem svetu


Milutine, sve se kao suzdržavam da ne budem baš džvanjkava, ali kako možeš da porediš internet sa ženama i drugim stvarima? U današnjem svetu...

neke žene danas su u značajnoj meri postale stvari :)
MilutinM MilutinM 10:33 25.03.2008

Re: Internet i žene

Milutine, sve se kao suzdržavam da ne budem baš džvanjkava, ali kako možeš da porediš internet sa ženama i drugim stvarima? U današnjem svetu...

Jelice, nismo se razumeli. Hteo sam da kažem da se na Internetu, kao i u običnom životu, iste stvari dešavaju u odnosu prema ženama (kao što se dešava u odnosu prema drugim rasama, nacijama... što je bila osnovna tema teksta). Prepuni smo predrasuda, predubedjenja, svrstavanja ljudi u odredjenje modele, urodjenih shvatanja...
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:44 25.03.2008

Re: Internet i žene

Aha...ok.
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:45 25.03.2008

Re: Internet i žene

neke žene danas su u značajnoj meri postale stvari :)


kao uostalom i neki muškarci :)
MilutinM MilutinM 10:48 25.03.2008

Re: Internet i žene

Aha...ok.

Za malo prodjoh kao Hilfiger )))
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:49 25.03.2008

Re: Internet i žene

ovooolicko ti falilo :)))
stari stari 10:51 25.03.2008

Re: Internet i žene

, al' Muškarci s merom !
Dilan Dog Dilan Dog 10:58 25.03.2008

Re: Internet i žene

Jelica Greganović
neke žene danas su u značajnoj meri postale stvari :)


kao uostalom i neki muškarci :)

a je l znaš da ima više nekih žena? :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:04 25.03.2008

Re: Internet i žene

Više u poređenju sa?
edi-va edi-va 11:05 25.03.2008

Re: Internet i žene

a je l znaš da ima više nekih žena? :)


DD to sad pokushavash da se izvuchesh?!

:))
Dilan Dog Dilan Dog 11:06 25.03.2008

Re: Internet i žene

Jelica Greganović
Više u poređenju sa?

nekim muškarcima
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:22 25.03.2008

Re: Internet i žene

Ne znam, pravo da ti kažem, nemam tačne podatke...imaš ti?
Dilan Dog Dilan Dog 11:33 25.03.2008

Re: Internet i žene

Jelica Greganović
Ne znam, pravo da ti kažem, nemam tačne podatke...imaš ti?

Nemam. Ali može logikom.
veća količina kapitala u malom broju ruku = neki muškarci
poveći broj ruku ima težnju ka većoj količinu kapitala = neke žene

Zaključak
veliki broj nekih žena hoće mali broj nekih muškaraca
Dilan Dog Dilan Dog 11:41 25.03.2008

Re: Internet i žene

što, čini mi se da dodatno komplikuje životne situacije većini žena- recimo u našem društvu.
Konkurencija u vidu druge žene, najveći je problem žene u biološkom smislu, a pogledajte
koliko je ovo konkurencija :)))
Dilan Dog Dilan Dog 11:53 25.03.2008

Re: Internet i žene

edi-va
a je l znaš da ima više nekih žena? :)


DD to sad pokushavash da se izvuchesh?!

:))

Ne, naprotiv :)
margos margos 12:02 25.03.2008

Re: Internet i žene

Dilan Dog
što, čini mi se da dodatno komplikuje životne situacije većini žena- recimo u našem društvu. Konkurencija u vidu druge žene, najveći je problem žene u biološkom smislu, a pogledajtekoliko je ovo konkurencija :)))

Situacija se menja jer sve veći broj žena ima u svojim rukama kapital ka kome pružaju ruke neki muškarci, ako pričamo samo iz tog ugla kapitala.
Dilan Dog Dilan Dog 12:10 25.03.2008

Re: Internet i žene

margos
Dilan Dog
što, čini mi se da dodatno komplikuje životne situacije većini žena- recimo u našem društvu. Konkurencija u vidu druge žene, najveći je problem žene u biološkom smislu, a pogledajtekoliko je ovo konkurencija :)))

Situacija se menja jer sve veći broj žena ima u svojim rukama kapital ka kome pružaju ruke neki muškarci, ako pričamo samo iz tog ugla kapitala.

Jesam, ja sam govorio o kapitalu. Ali, na tom primeru kapital se samo uglavio u primarnije biloške odnose
između muškarca i žene. Žena neće kapital sam po sebi, nego biološki teži "moćnom" muškarcu kako bi zaštitio nju i njihovo buduće potomstvo.
Gorio Gorio 12:11 25.03.2008

Re: Internet i žene

ali kako možeš da porediš internet sa ženama i drugim stvarima?

Bravo Jelice, žene su ne uporedive.
stari stari 12:21 25.03.2008

Re: Internet i žene

једна ж. и некако - три жене = ЖИНТЕРНЕТ !
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:04 25.03.2008

Re: Internet i žene

)) grešiš, neće te žene te muškarce, već TAJ kapital
Dilan Dog Dilan Dog 13:28 25.03.2008

Re: Internet i žene

Jelica Greganović
)) grešiš, neće te žene te muškarce, već TAJ kapital

TAJ
pa da
:)))
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:32 25.03.2008

Re: Internet i žene

DD, e tu se već slažemo, kapital je postao biološki razlog, moćan mužjak (pretpostavka prirodna moćno potomstvo i moćna zaštita) mami ženke.
Dilan Dog Dilan Dog 13:41 25.03.2008

Re: Internet i žene

Jelica Greganović
DD, e tu se već slažemo, kapital je postao biološki razlog, moćan mužjak (pretpostavka prirodna moćno potomstvo i moćna zaštita) mami ženke.

Dilan Dog Dilan Dog 13:46 25.03.2008

Re: Internet i žene

Ja sam lav kralj džungle i životinjskog carstva, a ko si ti ?

rockn_roll

Jelica Greganović Jelica Greganović 13:59 25.03.2008

DD, tako nešto...

mada da sam ja iz tog sveta, ja bih ovakvog macana izabrala (gornji je mnogo lenj i čupav za moj ukus):

MilutinM MilutinM 14:01 25.03.2008

Re: Internet i žene

kapital je postao biološki razlog, moćan mužjak (pretpostavka prirodna moćno potomstvo i moćna zaštita) mami ženke

Možda je problem što je kapital muškog roda? Da li bi se stvari drugačije odvijale da je "kapitalka" (ili je to samo "gender sensitive" govor koji pravi razliku izmedju pojmova).
Dilan Dog Dilan Dog 14:05 25.03.2008

Re: DD, tako nešto...

Jelica Greganović
mada da sam ja iz tog sveta, ja bih ovakvog macana izabrala (gornji je mnogo lenj i čupav za moj ukus):


A šta je ovo?
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:09 25.03.2008

Jao, znam!

To je mešanac lava i tigra. Mada meni se klot tigar više sviđa, ovo mi mnogo na žuto, a i fale crte. Al' ne bih se branila da mi neko pokloni takvu macu, mora da prede k'o helikopter.
ivana23 ivana23 14:12 25.03.2008

Re: DD, tako nešto...



Dilan Dog Dilan Dog 14:20 25.03.2008

Re: Jao, znam!

Jelica Greganović
To je mešanac lava i tigra. Mada meni se klot tigar više sviđa, ovo mi mnogo na žuto, a i fale crte. Al' ne bih se branila da mi neko pokloni takvu macu, mora da prede k'o helikopter.

bravo!
"Ligar - najveća (hibridna) mačka na svetu

Ime Ligar je kovanica koja označava hibridnu rasu nastalu ukrštanjem mužjaka lava (Panthera leo) i ženke tigra (Panthera tigris) koja se na latinskom označava Panthera leo x Panthera tigris
Ligar nosi više osobina lava.
Takođe postoji i hibrid nastao ukrštanjem mužjaka tigra i ženke lava kada se dobija tigon - jedinka koja nosi više genetskih osobina tigra. "
Dilan Dog Dilan Dog 14:24 25.03.2008

Re: DD, tako nešto...

ivana23



I ja da sam žensko, smuvao bi se sa tigrom.
Ili što reče jedan moj drug: "ja da sam žensko, pa ja bi svima dala!"


Dilan Dog Dilan Dog 14:27 25.03.2008

Re: DD, tako nešto...

Dilan Dog Dilan Dog 14:33 25.03.2008

Re: DD, tako nešto...

Jelica Greganović Jelica Greganović 14:53 25.03.2008

Re: Deco, znate šta,

sa'će Vlasta da se pojavi, ima da najuri i nas i mačore...ja sam već obećala, pa nikako da do toga stignem, da ću jedan blog posvetiti mačkama. Dakle, danas sigurno, ima da kačimo mace samo tako...a sad da prestanemo, istrolovasmo Vlasti blog...
Dilan Dog Dilan Dog 14:57 25.03.2008

Re: Deco, znate šta,

Jelica Greganović
sa'će Vlasta da se pojavi, ima da najuri i nas i mačore...ja sam već obećala, pa nikako da do toga stignem, da ću jedan blog posvetiti mačkama. Dakle, danas sigurno, ima da kačimo mace samo tako...a sad da prestanemo, istrolovasmo Vlasti blog...

NI* Dr. NI* Dr. 17:18 25.03.2008

Re: Internet i žene

Re : BB theor.

eno z . = / - 1 / imag. 1 /

Two * = 'ajde de

*** = WWW
Dolybell Dolybell 21:36 25.03.2008

Re: Internet i žene

urodjenih shvatanja...


Izvinite, što se mešam, ali ne postoje urođena shvatanja,
jedino ako pod tim ne mislite na shvatanja koja se stiču i
prihvataju u porodici još od detinjstva.
Uglavnom se tu i stvaraju prve predrasude.
Svaki čovek je samo čovek, sa svim svojim vrlinama i manama.
Može biti bilo koje boje ili rase, ali je samo čovek.


Rasizam, nacionalizam, i sve ostale DISKRIMINACIJE, a ima ih
koliko hoćete (odnos prema invalidima - bilo kog oblika, odnos prema
ženama i ženskih prema muškarcima, ....) su dokaz da je Dekart bio
apsolutno u pravu, (vidi gore) a VOLJA ZA MOĆ - je najjača,
i tu se i nalazi koren svih diskriminacija.
Kada čovek nema šta da "obuče", onda se oblači u rasizam i nacionalizam,
najgore od svih odevnih predmeta, (koji inače više otkrivaju nego
što skrivaju), "garderoba" najniže moguće svesti.
MilutinM MilutinM 22:50 25.03.2008

Re: Internet i žene

urodjenih shvatanja...

Izvinite, što se mešam, ali ne postoje urođena shvatanja,
jedino ako pod tim ne mislite na shvatanja koja se stiču i
prihvataju u porodici još od detinjstva.
Uglavnom se tu i stvaraju prve predrasude.

Prihvatam. To sam upravo i hteo da kažem. Greška u koracima sa moje strane.
Avram Goldmann Avram Goldmann 10:01 25.03.2008

TH

Spike Lee ima jedan film, Bamboozled, u kojem Hilfigera odmila zovu Hillnigger. Nema mnogo veze sa temom, ali velim zabavan je detalj...
Tanja Jakobi Tanja Jakobi 10:07 25.03.2008

preporuka :-)



You can't stop the beat
Tracy Turnblad, a big girl with big hair and an even bigger heart, has only one passion - dancing. Her dream is to appear on "The Corny Collins Show," Baltimore's hippest dance party on TV. Tracy (Nikki Blonsky) seems a natural fit for the show except for one not-so-little problem - she doesn't fit in. Her plus-sized figure has always set her apart from the cool crowd, which she is reminded of by her loving but overly protective plus-sized mother, Edna (John Travolta). That doesn't stop Tracy because if there is one thing that this girl knows, it's that she was born to dance. As her father Wilbur (Christopher Walken) tells her, "Go for it! You've got to think big to be big."

After wowing Corny Collins (James Marsden) at her high school dance, Tracy wins a spot on his show and becomes an instant on-air sensation, much to the chagrin of the show's reigning princess, Amber Von Tussle (Brittany Snow), and her scheming mother, Velma (Michelle Pfeiffer), who runs television station WYZT. Even worse for Amber is the fact that it's not just the audience who loves the new girl in town; Amber's sweetheart, Link Larkin (Zac Efron), seems to be smitten with Tracy's charms as well. This dance party gets personal as a bitter feud erupts between the girls as they compete for the coveted "Miss Teenage Hairspray" crown.

At school, however, a short stint in detention and raised-eyebrows caused by the budding relationship between her best friend Penny Pingleton (Amanda Bynes) and Seaweed (Elijah Kelley) opens Tracy's eyes to a bigger issue than the latest dance craze or the coolest hairdo - racial inequality. Throwing caution to the wind, she leads a march with Motormouth Maybelle (Queen Latifah) to fight for integration and winds up with an arrest warrant instead. Tracy is on the lam now and goes underground - literally - to her best friend Penny's basement.

Has Tracy's luck finally run out? Will she miss the final dance-off against Amber and forfeit the title of "Miss Hairspray," or will she sing and dance her way out of trouble again?

When big hair meets big dreams anything can happen - and does - in this high-energy comedy that proves you don't have to fit in to win.

Based on the 1988 John Waters cult classic film and the critically-acclaimed, Tony Award-winning Broadway hit musical, Hairspray features the all-star ensemble of John Travolta as Edna Turnblad, Michelle Pfeiffer as Velma Von Tussle, Christopher Walken as Wilbur Turnblad, Amanda Bynes as Penny Pingleton, James Marsden as Corny Collins and Queen Latifah as Motormouth Maybelle, as well Brittany Snow as Amber Von Tussle, Zac Efron as Link Larkin, Elijah Kelley as Seaweed, Allison Janney as Prudy Pingleton, Jerry Stiller, Paul Dooley and introducing eighteen-year-old newcomer Nikki Blonsky as Tracy Turnblad.
scabzine scabzine 10:36 25.03.2008

...

Stara urbana legenda...
http://www.snopes.com/racial/business/hilfiger.asp
pufna pufna 11:36 25.03.2008

mucnina

sedela sam u drustvu gde se ( naravno) pricalo o Kosovu i udari zena paljbu po Kusneru ( neka) i Medlin Olbrajt (takodje) kako su kupovali zemlju proteranih Srba ( u prvi mah sam i okrenula glavu da saslusam) kad nastavi u stilu da je sve to jevrejska zavera interesa i vlasnistva...
Uh bre, dokle vise?!
Ne govorim da interesa nema, kao i da nema lobija, ali kako ne nestaje ta mrznja prema odredjenim grupacijama.

S druge strane, gledavsi emisiju ( inostranu) gde Jevreji iz Izraela pricaju o politici njihove zemlje i cujem da u njihovoj drzavi ne mozes da se vencas sa osobom koja nije ''pravoverna'', tj. da mozes ''uvesti'' zenu druge vere kad se doseljavas, ali ne mozes se ozakoniti u sopstvenoj zemlji koja je po definiciji isto tako ''laicka'' ( ali u nekom posebnom, njihovom aranzmanu).
I ostanem bez teksta- zrtva postala dzelat.
Atomski mrav Atomski mrav 11:47 25.03.2008

Re: mucnina

Nije sve tako crno u Izraelu, pogledaj ovu vest...

http://www.blic.co.yu/svet.php?id=35366
pufna pufna 15:39 25.03.2008

Re: mucnina

kako nije crno? Vojska da ti izdaje posebnu dozvoli da zivis sa kim ti zelis da zivis?
O kojim vrednostima mi ovde pricamo? DA smo mozda u srednjem veku, pa da i kazem da nije tako crno...


kad smo vec kod informacija i interneta. Da malo skrenemo temu-
o cemu pisu nase novine? Sta njih zanima? ozbiljne drustvene prilike i politicke situacije ili skandali i skandali na svim poljima?
mi smo tek otuzna zemlja...
Dolybell Dolybell 21:53 25.03.2008

Re: mucnina

tj. da mozes ''uvesti'' zenu druge vere kad se doseljavas, ali ne mozes se ozakoniti u sopstvenoj zemlji koja je po definiciji isto tako ''laicka'' ( ali u nekom posebnom, njihovom aranzmanu).


Jevreji nisu samo oni koji ispovedaju jevrejsku religiju, oni su pre svega narod
Jevreja, koji ima svoju religiju. Prihvatanjem Jevrejske religije ne može se postati
Jevrej. Još jedna napomena, mada je verovatno znate, a to je da se kod Jevreja
nasleđe određuje prema ženi a ne prema muškarcu.
Jevreje rađaju samo Jevrejke, a ne žene drugog naroda.
Nije u pitanju samo vera, već žena drugog naroda, tj. rase.
Kod Muslimana je slučaj obrnut, njihovim velikim uspehom se
smatra kad se Musliman oženi ženom druge vere.
Zato što će ona rađati Muslimane, i njihov broj će rasti,
a smanjivaće se brojnost nekog drugog naroda, koji nije
pripadnik Islama.

p.s. To što ste naveli, za Jevreje, više nije tako "ortodox".
Znam mnoge primere.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:47 25.03.2008

proveriti informaciju!

OK, možda ću bojkotovati sve proizvode Tommy Hilfigera, sve ću ih pobacati (sic!), ali nakon što probam da proverim ima li istine u toj priči.
]


Vlasto, mislim da je ovaj citat sustinski za shvatanje drustva i citavog sistema u kojem zivimo, to da PROVERIMO informaciju i da ne verujemo u svaku budalastinu koju cujemo. Od one "ej, majke mi, rekao mi ..." mi se dize kosa na glavi...
a glede rasizma.....tu zaista nema sta da se kaze a da nije vec receno, osim da, prema mom skromnom misljenju, Srbija pliva u puzajucem nacizmu...
pozdrav i preporuka
sabi sabi 12:21 25.03.2008

Ko ce koga

Stojim jednom u toru ispred ambasade Nemacke. Dosla sam kasno, pa sam vec na izmaku snage, kao i jos petnaestak ljudi koji su bili do mene. Ne znam kako se doslo do te teme, ali sve vreme slusam jednog tinejdzera (po izgledu i naglasku rekla bih da je bio Rom, ali nisam sigurna), koji otprilike drzi monolog o tome kako su muslimani prljavi i smrdljivi, kako se zavijaju u neke krpe, kako se nikada ne kupaju, jedu rukama,... .Jedna sredovecna zena je uporno pokusavala da mu dokaze da su ipak i muslimani ljudi kao i svi drugi. Kada vec nisam mogla da izdrzim, rekla sam mu da me dobro pogleda, da vidi da nemam rogove ili slicno, a onda i da me omirise (doduse, bilo je jako toplo, mi na suncu vec satima, mozda i nije bila dobra ideja :), i kada je on konstatovao da je sa mnom sve u redu, rekla mu da sam muslimanka. Decko nije mogao da se nacudi,...
Dilan Dog Dilan Dog 12:25 25.03.2008

Re: Ko ce koga

sabi
Kada vec nisam mogla da izdrzim, rekla sam mu da me dobro pogleda, da vidi da nemam rogove ili slicno, a onda i da me omirise (doduse, bilo je jako toplo, mi na suncu vec satima, mozda i nije bila dobra ideja :), i kada je on konstatovao da je sa mnom sve u redu, rekla mu da sam muslimanka. Decko nije mogao da se nacudi,...

Atomski mrav Atomski mrav 12:42 25.03.2008

Re: Ko ce koga

bela bela 13:45 25.03.2008

rasizam

kakve univerzalne teme mojih novosadjanki jutros zatekoh na blogu.. Preporuke!!
Ja sam uvek mislila da ako ista moze da promeni ljudsku zlocestost je da na svoj kozi osete kako je to biti diskriminisan zbog boje koze, prezimena, imena, religije i ostalih razlicitosti ( tome nikad kraja, setimo se samo grafita "detelinara do stranda" ).
Ali mrka kapa.
U USA sam se srela sa toliko stravicnih bosanskih prica, hteo da saznas ili ne, ljudi iz Bosne koji su proziveli logore, progon, isterivanje pred haustor u sred noci od strane dojucerasnjih komsija i sl, kad tad podele svoj duboko potisnut horor sa tobom. Posle tih prica, danima si bolestan, pomislis dok sam ja sedela i lelemudala po Tremi i Pipingu, ovi ljudi su prolazili najgori pakao koji je covek coveku mogao da smesti, a ja sam bila tako ignorantna..Skoro sam sam sedela sa deckom koji je preziveo visemesece torture u logoru u okolini Prijedora sa svojih 16 godina. U logoru je bio sa svoja dva starija brata i ocem, samo on je preziveo. Sa majkom je zavrsio u Americi.
Guess what? Pljuje po crncima uzduz i popreko, na moje "I am Obama girl" je rekao "kad si vec odlucila da glasas u ovoj zemlji mogla si da nadjes i nekog manje crnog" i "tek onda bi se crnci popismanili" sl.
Ne znam.. Sedeci sa njim u drustvu, sve mu oprastam, zbog sopstvenog parceta krivice u genocidu koji je nad nejgovom porodicom izvrsen, a kojem sam doprinela svojom cutnjom. Ali cinjenica je da da je vecina Bosanaca rasisticki raspolozena prema crncima, i ako jedan narod koji je u skorijoj istoriji na svojoj kozi osetio sav uzas diskriminacije, sta mozemo da ocekujemo od ostalih?
Nadpalfi Nadpalfi 13:53 25.03.2008

Re: Ko ce koga

Predrasude su cudna stvar. Najgore od svega je da ljudi pricaju o stvarima o kojima nemaju pojma, nego, kao na primjeru Hilfigera, izvlace zakljucke po sistemu "rekli oni"... I sam sam bio pun predrasuda, narocito po pitanju homoseksualaca i lezbejki, ali kad sam sticajem okolnost dosao u Keln, koji je skoro pa glavni grad za ovu grupu ljudi, i te isto licno upoznao, promijenio sam misljenje. Nije da se slazem sa njihovim pogledima na seksualnost, ali ih bar vise ne gledam kao "cudovista" ili sta vec. Ako nesto zelis da kritikujes, potrudi se da dodjes licno u dodir sa temom, pa ces mozda onda mnoge stvari vidjeti drugacije. Ali, dok svi to shvate, proci ce mnogo vremena. A ovo se narocito odnosi na Jevreje. Nad njima su ucinjeni strasni zlocini, i to se prenosi sa koljena na koljeno, bez imalo pokusaja da se neke stvari zaborave ili bar oproste. Sada ovdje u Njemackoj skacu na svaku sitnicu koja im nije po volji i vicu "bio je holokaust". Bio je, ali to ne opravdava da se zlo zlim vraca. Ja sam samo ovo naveo kao primjer, jer sam upravo citao jedan tekst gdje se udruzenje jevreja zgrazava nad jednim natpisom u novinama. A slicnih primjera mozemo kod nas na Balkanu naci i napretek
margos margos 14:49 25.03.2008

Re: Ko ce koga

Predrasude su cudna stvar. Najgore od svega je da ljudi pricaju o stvarima o kojima nemaju pojma

Najčešće se upravo o tome priča - o onome o čemu nemamo pojma.
Ovde je sramota biti neobavešten, sramota ne biti u toku, sramota pogrešiti, sramota pitati!

Možda je najgore, ipak, kada oni koji se profesionalno bave razotkrivanjem predrasuda i obučavanjem drugih, ulete u mrz i predrasude prema onima koji imaju predrasude - umesto da ih poduče.
Alava Alava 19:42 25.03.2008

Re: Ko ce koga

Kad smo kod tih predrasuda, rasizma i tih stvari da i ja kažem poneku...
Zbog prirode posla sam upućena na majstore, ono svakodnevno, i sad ima onih koji recimo treba da urade kupatilo ljudima koji su ih unajmili, i oni bez blama govore kako njima ne pada na pamet da ugrade bide u kupatilo, kao ja to ne radim, taj bide to je za muslimane, oni se stalno peru, a ja to da ugrađujem neću.
Stvarno ti bude muka kad čuješ tako nešto, a na stranu to što još ispada da je dotični smrdljevak jer mu smeta što se neko pere... ma strašno.
Ili glavni argument za Albance na Kosovu - njihove kuće su sve opasane visokim zidovima, stalno nešto kriju i neće sa nama ništa da imaju. Pa s obzirom na to kakav nam je mentalni sklop i da je važnije od života šta ima kod komšije, i meni dođe da se opašem zidinama.
edi-va edi-va 20:07 25.03.2008

Re: Ko ce koga

Pa s obzirom na to kakav nam je mentalni sklop i da je važnije od života šta ima kod komšije, i meni dođe da se opašem zidinama.
Dolybell Dolybell 22:00 25.03.2008

Re: Ko ce koga

i kada je on konstatovao da je sa mnom sve u redu, rekla mu da sam muslimanka. Decko nije mogao da se nacudi,...


Predrasude su najgori i najbesmisleniji sudovi o bilo čemu,
pa i o ljudima, gde je šteta najveća.
One su isto što i vera, prihvataju se a priori,
i nema se potreba za znanjem ili nekim dokazom.
palex011 palex011 13:42 25.03.2008

Predrasude...

naravno o predrasudama je pevao i Svetski Mega Car Rambo Amadeus...

Smatram da tokom zivota covek lako navlaci predrasude, prema drugoj rasi, drugom polu (npr. zene vozaci), drugom narodu (kod nas Srba najcesce uvrede su Siptar, Ustasa, Balija, Cokalija, Rumuncina, Bugarin, Pista), razlicitom seksualnom opredeljenju (pedercina, dupedavac) itd.

zasto je to tako? pa zato sto su to precice....tako na lak nacin, gotovo podsvesno, objasnjavamo sebi neke fenomene i sto je najvaznije laskamo svom egu da smo superiorniji od te neke osobe koju svrstavamo u diskreditovanu grupu.

Takve predrasude se uzasno lako nabacuju, i nazalost svi ih imamo.....laz je da neko nema predrasude, ali to je nesto na cemu svaki pojedinac mora da radi....potrebno je dosta samospoznaje i iskrene ljubavi prema ljudima i vremenom i radom se jedna po jedna predrasuda ocisti....

moj licni primer je gay populacija: kako sam rastao u Bgd devedesetih, tu je socio-okruzenje imalo stav koji sam nekriticki prihvatio, a svodi se otprilike na: kad vidis faggota, ili ga posalji na lecenje, a ako nece skrsi mu p****u

i tako jedan nalozena Srbenda ode da studira u London :))))

nesto je Strongman pisao o tome u na njegovom blogu, ali imam utisak da ga ljudi nisu najbolje razumeli. To su jednostavno faze kroz koje covek prolazi u borbi sa jednom dosta jakom predrasudom koju je stvorio a potvrdilo mu celo okruzenje u kom je odrastao.
expert expert 14:17 25.03.2008

Da li sam razumeo temu?

Da li je tema ovog bloga rasizam ili podmetanje? Koliko sam ja razumeo Hilfiger je lazno optuzen za rasizam i nateran da se opravdava za nesto sto nije ucinio. Cena slave? Mozda.
Kod nas je stara dobra DB praksa bila ocrniti nekog na vreme pre nego sto taj neko dodje u situaciju da ih ugrozi. Najbolji primer za to je Cedomir Jovanovic. Mogu samo da zamislim koliko se muce clanovi LDP-a da objasne da Ceda nije narkoman. Zarko Korac je peder jel da, to svi znaju. Optuzujem DB iliti BIA-u zato sto sam neke njihove sluzbenike video i cuo u kafanskim akcijama zvanim "valjda sam ja DB pa znam sve" a naravno uticaj sluzbe na odredjene medije je jako vidljiv i eto rezultata.
Meni se desilo da po selu u kome zivim krene prica da sam napustio porodicu i sa mladjom devojkom zivim u novom stanu. Nicim nisam dao povoda za takvu pricu ali je moju suprugu i mene to nateralo da se cesto pojavljujemo po lokalnim kaficima i ljubimo pred svima. Em nam lepo em smesno sto znamo da ih to nervira i cudi sto mi u ovim godinama to radimo.
Vlasta Vlasta 14:36 25.03.2008

Aman,

kakvo je ovo životinjsko carstvo? Jako sam se skoncentrisala, ali ne vredi...Nikako mi lavovi ne upadaju u koncept. ali, lepi su....
Dilan Dog Dilan Dog 14:46 25.03.2008

Re: Aman,

Vlasta
kakvo je ovo životinjsko carstvo? Jako sam se skoncentrisala, ali ne vredi...Nikako mi lavovi ne upadaju u koncept. ali, lepi su....

sorry
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:55 25.03.2008

Izvini slatka, evo

upravo sam uzbrdo pozvala da se prekine sa macama, nismo 'teli, samo od sebe, nećemo više, ljub, cmok, cmok...
expert expert 14:57 25.03.2008

Re: Izvini slatka, evo

A sto odgovor na moj post opet o mackama?
Vlasta Vlasta 16:02 25.03.2008

Re: Izvini slatka, evo

Pa tako ispalo..., pošto je komentar na komenatar. Ja sam stavila ispod jedne od mačaka, ali vidiš...Sorry. Nisam ja kriva, ONI su krivi.
kuki kuki 16:31 25.03.2008

Evo necu ni ja vise.

Vlasta
kakvo je ovo životinjsko carstvo? Jako sam se skoncentrisala, ali ne vredi...Nikako mi lavovi ne upadaju u koncept. ali, lepi su....

Vlasta Vlasta 19:50 25.03.2008

Kuki....kuku....riku...

c,c,c....
kuki kuki 19:53 25.03.2008

Re: Kuki....kuku....riku...

Vlasta
c,c,c....

Sta je sad idemo na zivinu?
gordanac gordanac 20:05 25.03.2008

Re: Kuki....kuku....riku...

....ako se ovde prodaju ulaznice za dobar troll, slobodna sam pitati tapkaroše da li ima koja, ne pitam za cenu ako je na pomolu kreativan troll :)))
Još se jedim što sam propustila onog mačora što viri...ne moš` stići sve...a ni Jelici i Vlasti se nisam našla, a i Krajšić bolešljiva...msleeeeem...
kuki kuki 20:28 25.03.2008

Re: Kuki....kuku....riku...

..a ni Jelici i Vlasti se nisam našla, a i Krajšić bolešljiva...msleeeeem...

Smo mi jos to falilo; da se udruzite pa da mi slobode budu ugrozene.
Vlasta Vlasta 21:34 25.03.2008

Re: Kuki....kuku....riku...

Čuti Kuki, usamljen si medžu nama. Džido loma ako smeš!
Dolybell Dolybell 22:17 25.03.2008

Re: Da li sam razumeo temu?

Mogu samo da zamislim koliko se muce clanovi LDP-a da objasne da Ceda nije narkoman.


Ako je Čeda "narkos", a zastupa najlogičnije i najrazumnije stavove,
kakav bi tek bio da nije!
Meni više odgovara Čeda - "narkos" (i uopšte nemam nameru da
ga branim od tuđih podmetačina), pa čak i da je istina,
bar je za sada najpametniji od svih koji su na tapetu,
dok se, možda, ne pojavi neko bolji od njega, za jedno 100 godina.
Kad pogedam šta zastupaju Šešeljevci, a i ostali
više uopšte nisam sigurna ko je narkos?
Čak i da je narkoman - to se leči, (mada mi više odgovara ovakav)
a ovi drugi se ne mogu ni lečiti.
kuki kuki 22:20 25.03.2008

Re: Kuki....kuku....riku...

Vlasta
Čuti Kuki, usamljen si medžu nama. Džido loma ako smeš!

Evo mene, evo vas. Rat Turcima!
gordanac gordanac 22:58 25.03.2008

Re: Kuki....kuku....riku...



sad ću da zovem Jelicu
Vlasta Vlasta 23:01 25.03.2008

Re: Kuki....kuku....riku...

Proverila ja. Nije tu. Skuplja mačke beskućnice po SLO, da se slika, pa posle nama prodaje priču kako ima dvesta maca na gajbi.
kuki kuki 23:05 25.03.2008

Re: Kuki....kuku....riku...

gordanac
sad ću da zovem Jelicu

S'a je b'e! Ne zesmo sama? Ista si ko ona Vlasta, odma kukas za pomoc.
A vidju mene, sokola, kako stojim gordo medj' klisurine.
Umetnica Umetnica 15:06 25.03.2008

Istina je, čitala sam na internetu!

Za sve što se pročita na internetu, lako je proveriti: http://www.snopes.com/
A ako ima potpis "obavezno prosledite svima koje poznajete", 99% je sigurno da je u pitanju izmišljotina.

Van interneta, nažalost ne postoji lek.
Uostalom, ljude generalno i ne zanima istina, sve dok laž zvuči sočnije...
Dolybell Dolybell 22:23 25.03.2008

Re: Istina je, čitala sam na internetu!

Uostalom, ljude generalno i ne zanima istina, sve dok laž zvuči sočnije...

samo je treba ponavljati ponavljati ponavljati ....i eto ti istine,
kad već toliko njih "tvrdi", nema tu šta da se sumnja,
gde ima dima ima i vatre.....pa svedoci koji su lično nešto videli, čuli,
koje nikad lično ne sretneš jer su nečija familija ili prijatelji.....ali
izvor je bez ikakve sumnje....
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 15:12 25.03.2008

papuce

pre dve godine, htela ja da kupim neke papuce koje potpisuje taj Tommy Hilfiger , mislim, zabole me dupe za njega, papuce mi se svidele i zovem cerku da me saceka ispred prodavnice.... elem, cim sam izgovorila Tommy Hilfiger , ona se zgadila i kaze, nemoj breee njegovo da nosis, ja ga nikad ne bih kupila, ni pod moranje.

ok. ne secam se razlog koji je navela, da li je to izjava da on ne kreira odeću da bi je nosili Crnci ili Jevreji, ili jos nesto gnusno u vezi dece, ne secam se, nije ni bitno, ima ljudi, a tu spada moje dete kojima verujem blanko.

U svakom slucaju, meni se svidja ta javna prozivka javnih magaraca. Sto da ne, ima tu svakakvih, cisto sumnjam da im samo andjeli sapucu s ramena.

Ok, u Srbiji je Tommy Hilfiger i dalje prestizna marka, ali mi smo siromasni i u tranziciji i tesko nam je da se naviknemo na toliko suptilnog merenja korektnosti.

sto se mene tice, ucim i prihvatam. Ako mi neko kaze da neka robna marka zloupotrebljava decu i slicno, ne yebem ih ni 2 %.
expert expert 15:17 25.03.2008

Re: papuce

Kupio sam juce odbojkasku loptu. Na istoj pise: Made in Pakistan Adult labor only . Interesantno.
Vlasta Vlasta 16:25 25.03.2008

Vesna,

ja prva neću kupiti nešto ako čujem da ga proizvode deca za sitne pare. Ali, malo ću se promuvati po Netu...Znaš kako je, đavo ne spava.
A što se tiče verovanja blanco svojoj deci, tu zbora nema. Osim ako i dete nije pogrešno informisano. Ne govorim samo o ovom slučaju, govorim o principu.
Kazezoze Kazezoze 17:33 25.03.2008

Re: Vesna,

Vlasta
ja prva neću kupiti nešto ako čujem da ga proizvode deca za sitne pare. Ali, malo ću se promuvati po Netu...Znaš kako je, đavo ne spava. A što se tiče verovanja blanco svojoj deci, tu zbora nema. Osim ako i dete nije pogrešno informisano. Ne govorim samo o ovom slučaju, govorim o principu.

ja ne jedem chokolade koje proizvode nestle, zato shto na plantazhama kakao na obali slonovache rade robovi i to deca. bila pre neku godinu dokumentarno- istrazhivachka emisija o tome na holandskoj tv, gde je tip trazhio od nestla i josh nekih velikih firmi za slatkishe da na svakom proizvodu napishe 100% slave free. naravno da ni jedna od tih firmi nije to zhelila da napishe. Jedina firma koja je pristala je Tony i na njoj pishe slave free 100%.



zato jedite samo Tony chokolade i bolje ce te se osecati!
Vlasta Vlasta 18:11 25.03.2008

Re: Vesna,

Jel ima to kod nas, nešto mi nije poznato...?
Nas, kao Srbija.
Kazezoze Kazezoze 18:20 25.03.2008

Re: Vesna,

Vlasta
Jel ima to kod nas, nešto mi nije poznato...? Nas, kao Srbija.

nemam pojma, ali mozhesh pitati u prodavnici za chokoladu na kojoj to pishe, mozhda i ima.
Dolybell Dolybell 22:26 25.03.2008

Re: papuce

Kupio sam juce odbojkasku loptu. Na istoj pise: Made in Pakistan Adult labor only . Interesantno.


Pa jel' veruješ u natpis?
Da ne "sumnjaš" nešto?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 23:09 25.03.2008

Re: Vesna,

nemam pojma dal ima, bas cu da pogledam u cokoladarnici u kraju, ima jedna doobra, samo mi falio povod da udjem:)

jao imam jednu kucnu anegdotu na temu cokolade. elem, nasa bakuta, ovde vec vise puta pominjana u raznim kontekstima, kad kupuje cokoladu, uzima iskljucivo onu "za kuvanje", po mogucstvu "zvecevo", jerbo je zdrava. ok, zdrava je, slazem se, ali brate nije bas najukusnija, al kad nema druge, dobra i ova, bakuta uvek vadi iz steka i daje, ne zali.

nisam ni ukapirala da ju je snimio jan, nas kucni holandjanin, koji svako malo je ovde, u bg, na gajbi, u statusu cerkinog decka. e sad, ko clan porodice, i on ide u nabavku klope, sto po zadatku, sto samoinicijativno, jerbo je fino dete i ne mora dva puta da mu se kaze, dok on izmedju vice "evo sa'cu".

i tako, dodje jan joost iz maxija, nosi kese i vadi zvecevo cokolade za kuvanje, sav srecan, kaze, obigro je tri samoposluge dok ju je nasao:) on je bio ubedjen da se mi lozimo na nju, jer uvek ima neka koja se mota po gajbi.

onda smo mu nacrtali da je to bakutin trip, pa je njoj dao te zvecevo na osnovu cega je baka zakljucila po stoti put da je on jedan jako fin mladic:)))

izvin'te za troll

Vlasta Vlasta 23:12 25.03.2008

Re: Vesna,

Čokolada ni po najstrožim blog zakonima nikada nije trol. Moramo si malo vratiti energije. Ja najviše volimonu crnu, crnu, sa puno kakaaaa. Najbolje neka skupa iz Njemačke, ali ako nema, može i za kuvanje. Samo treba da je crna :'))
Milan Novković Milan Novković 15:34 25.03.2008

Fintira on

Vlasto, ja mislim da ti je ovaj UTube fabrikacija :)

Evo, ja sam juče dokazao da Tommy Hilfiger mrzi debele Srbe.
Snimim dva t-šrt-a (uh što ova reč ide teško fonetski) i nema moj broj!
On. izgleda, gotivi samo ove ludake što pokušavaju da se ubiju od zdravlja :)

Social Networking je na vrhu Internet piramide, po mnogim kriterijumima, u ovom trenutku. Znači probijamo se kroz tranziciju. A tranzicija ko svaka, nosi nejasne trendove, mnogo šuma, ne uvek logične pozitivne povratne sprege, pa tako razna manje ili više lokalizovana zasićenja, zasićenja u dobru ili zlu.

Na kraju će to da bude ko velika ulica, nauči se čovek na koga da obraća pažnju, a na koga ne.

Tranzicija donosi razne kvalitete i "kvalitete" i kad ne moraš da skrećeš pažnju na ozbiljnije probleme uvek možeš pomalo i da uživaš u posmatranju bogatstva ljudi u svetlu u kom ih ne vidiš svaki dan ako isključiš Internet.
Vlasta Vlasta 16:21 25.03.2008

Re: Fintira on

Social Networking je ok, sve dok je ok. I nij meni žao ovog kreatora, kao opala mu prodaja, pa da mu pomogne Vlasta sa svojim blogom....Ali, pretrpavaju se sadržajima koji nemaju veze sa mozgom. Sutra neko može da napravi jedno od tih pisama, koje će se prenositi putem tih mreža, a u kojoj će pisati: "Čuveni blogeri Jelica G, Dilan Dog, Ivana 23 i još nekolicina njih viđena je kako baca kamenje na pse lutalice i nekoliko mačaka na Novom Beogradu. Bojkotujmo ih."
I? Šta? Neka krene pismo i neka pola od ljudi od onih koji ga dobiju poveruje, od ljubitelja životinja ispade nam Jelica neprjatelj. E neće moći!!
Jednako mi na ganglije idu i ona pisma koja stižu na mail, a u kojima ti pošalju sliku Bogorodice i napomenu da je nekom tamo umro sin jer je isto pismo izbrisao, uz napomenu da treba da pošalješ na 20 adresa. I onda ja treba da pošaljem tako nešto svom prijatelju? Da li ste svesni koliko ljudi forvarduje? Enormno mnogo!!
Ko iz izmišlja i kakvu ima korist? Bogorodica nije, sveštenici valjda imaju kreativnijih načina da privuku ljude, ali ko nam onda ostaje? Ko profitira od toga? Kome ide u korist da izmisli čitavu emisiju u kojoj je kreator Tommy gostovao kod Opre? I dok se ne sazna da nije bilo takve emisije, Tommy je rasista, a Jelica mačkomrzac..
Sa druge strane, taj isti Internet i Facebook šire i neke pozitivne ideje i akcije i upravo je to razlog zašto treba profiltrirati, a to može svako od nas, pojedinačno. Moj forward moja odgovornost.
gordanac gordanac 16:56 25.03.2008

eh, queen...

...to ti je cena slobode na internetu, ono "mnogo pruža, ali mnogo i traži" (uzimala-davala model).
Nisam sigurna da se, uz ovo malo postojećih propisa koji se tiču interneta, može još mnogo šta uraditi na pravilima. Problem su - sankcije. Kako da ih sprovedeš? Primeri kažnjavanja zbpg uznemiravanja na internetu već postoje (i verovatno će ih biti sve više), ali će se i internet - širiti (nisam baš sigurna da znamo kako, koliko i kuda) i ja nekako mislim da je to dobro. Demokratizacija interneta je najbolja stvar koja ljudima može da se dogodi, a cena ume da bude i ovakvi događaji koje opisuješ u postu (ili još gori).
Funkcionisalo bi kad bi svi prihvatili tvoje:
Sa druge strane, taj isti Internet i Facebook šire i neke pozitivne ideje i akcije i upravo je to razlog zašto treba profiltrirati, a to može svako od nas, pojedinačno. Moj forward moja odgovornost

Ali i međutim...o ljudima se radi. Skroz šašava i nepouzdana vrsta :))))
Vlasta Vlasta 17:04 25.03.2008

Re: eh, queen...

Ljudima, ljudima. I njihovim bolesnim ćudima (krajnje "rimatozno". Ali, neka, bar sam ja spasla dnevni pazar Tomiju. Čak sam odustala i dalje čoveka da provaravam. Mislim se, proverila je to Opra, nema greške.
Što se mog angažovanja tiče, molim da se notira i javi kreatoru, pa ako može neka simbolična nadoknada...
Milan Novković Milan Novković 17:11 25.03.2008

Re: Fintira on

Sve tačno što se mene tiče.

Ono što je meni posebno interesantno je da dobar čovek može da se provuče i ako je u lošoj kondiciji, po prirodi stvari gde su većina ljudi normalni i ok, dok je kod lošijih to nešto teže, potrebna je kondicija.

Loše vesti uvek imaju jaču pozitivnu povratnu spregu, učesnici u mreži ih jače i brže pojačavaju. Ni sam ne znam kako ih se otresti, pretpostavljam da ćemo na kraju završiti sa verovanjem u odabrano društvo, igrnorisanjem većine i velikom sumnom u ono što ne poznajemo a privlači nam pažnju.

U ovoj sumnji bi možda mogla da bude i jedna od ozbiljnih kvalitativnih razlika između Interneta i ne-Interneta. Mi, bar ja mislim, iako umemo da budemo sumnjičavi prema novom u običnom životu obično, tj u proseku to nismo.

A možda smo mnogo otporniji od toga, i pametniji u context sensitivnosti nego što mislimo, naglašena sumnjičavost na Internetu ne mora da implicira progresivniju sumnjičavost u običnom životu, reči su samo deo jezika kojim mi u stvari pričamo kad se sretnemo sa nekim.

Pomalo je i pitanje kako ne gubiti vreme na debile na Internetu. Dok ih je manje, a čini ti se da su opasnijih ti reaguješ ovako. Na kraju nećeš imati vremena.

Uz urođenu sumnjičavost možeš da priuštiš i "blentaviju" strategiju, a mnogo resourse-efikasniju, verovatno bolja value-for-money. Npr, kad jednom osećaš da Jelici veruješ pa ti neko kaže da Jelica baca kamenje na regdol mace ti ili kažeš "ovaj laže" ili "ko zna zašto baš tako mora" i ideš dalje. Od sebične mladalačke estetike, dobaciš do etike dok ne ukapiraš da te iz raznih knotradikcija samo vera u potez koji činiš, ako treba instiktivno, može izvlačiti iz situacija bez nepotrebnog gubljenja vremena na razmišljanje. Ovo ja sad malo mlatim i dekorišem jednu drugu slamu pošto se sećam kako i sam dozvoljavam da mi Internet gluposti prečesto protraće vreme. Ne pričam o bilo kom konkretnom slučaju nego mnogim gde ma koliko čovek razmišljao ignorisanje je ipak najbolja strategija.

Iako, ovo mu više dođe ne kao strategija sada nego deo strategije budućnosti pošto je neminovno da nam Internet donosi sve više ludaka i na kraju će ih biti više nego što ćemo moći odraditi. Biće previše čak i onih koji će se doticati onog što nam je drago.
Dolybell Dolybell 22:27 25.03.2008

Re: Fintira on

Snimim dva t-šrt-a (uh što ova reč ide teško fonetski) i nema moj broj!


Pa ti kupi tvoj broj a nakači marku, ko ne veruje magarac !

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana