Eksperimenti u blogovanju| In memoriam| Religija| Umetnost

Obi-Wan Kenobi или You can be what you want to be

principessa_etrusca RSS / 05.04.2016. u 09:16

 4164400487_aec4f58711_o.jpg

Прошла недеља је имала неколико не-обичних дана.

Једног од њих сам била на сахрани. Нећу о томе како сам успела да закасним на опело, ни о томе где су се дели они некадашњи таксисти који су знали све корисне пречице. (Заиста, да ли су се у међувремену сви претворили у  џангризаве старце за које се питам како уопште продужавају возачку дозволу, и који су истовремено развили таленат да непогрешиво пронађу улицу са најгушћим саобраћајем у коме се ништа не креће?)

Сахрана је била свечана и нимало туробна. Преминули је био монах и дубоки  верник, умро је позним годинама и смрт је била мирна, у сну. Био је архимандрит Васељенске патријаршије у архиепископији Тијатире и овог острва, па је много свештенства присуствовало испраћају, али наравно, не само њих.

Отац Ефрем Лаш је био класични филолог, професор грчког и латинског у приватним школама и на универзитету, а пре свега врсни преводилац мноштва светоотачке литературе и литургијских текстова на енглески (укључујући литургију св. Јована Златоуста). Такође, имао је и веома бројну (а и занимљиву) породицу, међу којима су вероватно најпознатији сестрићи Реиф и Џозеф Фајнс.

Рођен у Индији у породици бригадног генерала 1930, имао је школовање уобичајено за децу чији су родитељи живели у колонијама, у интернатским школама у Енглеској, што је значило неминовну одвојеност од породице.  У његовом случају, одвојеност је потрајала због рата и он родитеље, брата и сестре није видео шест година.

По одслужењу војске, отишао је на Оксфорд да студира Greats (старо име за оно што се данас зове Classics) и где се исто толико бавио позориштем као и студијама (зато и кажу да су сестрићи повукли на њега), затим је предавао, преводио, постао католички ђакон, научио сирски, хебрејски и коптски, и  вративши се на Оксфорд да ради на Оксфордском хебрејском речнику почео да иде на православну службу. Уследило је рукоположење у ђакона, рад на универзитету, рукоположење у чин свештеника и коначно монашење се у Дохијару на Светој гори, сада већ  пре више од 30 година.

Када се радило о појању, био је чврсто опредељен "Грк", а не "Рус", и словенске распеване химне је поредио са оперским аријама. Такође, блиско је сарађивао са Џоном Тавенером на текстовима за његове композиције, а наводно је у данима пред смрт дотеривао  текст православног Опела. 

Неки су га сматрали екцентриком, био свакако познат по изузетном смислу за хумор, а и једно, и друго су две прилично есенцијалне енглеске црте. 

После сахране у северном Лондону сам узела први аутобус који је ишао на југ, и тако, скоро случајно стигла у Кларкенвел. Било ми је потребно приземљење након свих небеских химни и појања, па сам свратила у један кафић Гозвел Роуду у који дуго нисам залазила.

Кафић је део „несташног“ мини-ланца (један од друга два кафића се зове Fuckoffee, најбуквалније, „сиктеруша“), служи добру, наравно прескупу кафу и уклапа се у очекивану понуду за кларкенвелску хипстерско-креативну заједницу. На зидовима и полицама је наизглед потпуно случајна колекција предмета, од параферналије Рата звезда до Путиновог портрета. Кафић се налази на средини између северног и јужног краја улице, скоро тачно преко пута галерије Захе Хадид.  

Скоро сва места су била заузета, па сам се нашла за столом са двоје људи, човеком и младом женом. Када сам приметила њихове црвене и сузне очи, помислила сам да су пар који преживљава неку своју драму, међутим, било је већ касно да се окренем и тражим друго место. Лажни аларм! Били су сарадници Захе Хадид који тек што су примили вест о њеној изненадној смрти од срчаног удара у Мајамију, у болници где је примљена неки дан раније због бронхитиса. 

Заху Хадид сам уочила пре двадесетак година када је њен победнички пројекат на конкурсу за зграду Велшке народне опере срамотно одбачен. Наводно, финансирање се искомпликовало, а градска влада Кардифа и Миленијумска комисија која је усмеравала новац државне лутрије су одбиле награђени пројекат, и Cardiff Bay Opera House није угледала светло дана.  Онда су пројекат и медији узели на нишан као "премодеран" и "елитистички".

Претпостављам да би неправда која јој је учињена многе сломила, али њу није: неколико година након кардифског дебакла сам налетела на чланак о Розентал центру за савремену уметност у Синсинатију, ограничењима задатог простора и интелигентним архитектонским решењима и обрадовала се видевши да је она аутор.

Архитектура је веома компетитивна област чијим светским врхом доминирају мушкарци. Ја се противим позитивној дискриминацији јер жене неће моћи да буду једнаке ако себе виде као оне којима су потребне посебне повластице, али слутим да је Заха, и као жена и Ирачанка, морала да буде више него само једнако добра.

Заха је рођена у муслиманској породици у Багдаду 1950. и школована у школи коју су држале француске часне сестре, па у Енглеској и Швајцарској, а онда су уследиле студије математике у Бејруту и пресељење у Лондон да студира архитектуру.

Фасцинантно је колико је урадила у најразличитијим деловима света, од Синсинатија до Хонг Конга, и од Москве до Мелбурна. Њена архитектура је смела, иновативна, чак футуристичка, а истовремено моментално препознатљива. Закривљења која је маштовито користила и која су била њен потпис су јој зарадила надимак Queen of the Curve. 

Као прва жена архитекта, 2004. године добила је престижну Прицкер награду коју зову Нобелом за архитектуру, 2012. добила је титулу дејм (Dame Commander of the Most Excellent Order of the British Empire), а пре неку недељу, поново као прва жена, Краљевску златну медаљу од R.I.B.A. - Краљевског института британских архитеката. У сваком случају, прокрчила је пут женама из генерација које долазе после ње.

Седећи у кафићу са погледом на Захину галерију и разговарајући са њеним сарадницима који су ми причали анегдоде о њој као особи, а посебно гледајући light sabres и другу параферналију Рата звезда, искристалисала се идеја о овом блогу.

Животни избори и путеви су често непредвидљиви и заиста, као што је Оби-Ван Кеноби показао Луку Скајвокеру, можеш да будеш све што год пожелиш.                      



Komentari (158)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tess tess 11:26 08.04.2016

Re: Danima

narcis
vec samo da napomenem da je praksa da se pisac predstavi barem nekako,

ja omatore ovdi na blog i nevido tu praxu

Narcis, pravi si ti dasa, bravo, tako reci, :).
tess tess 11:29 08.04.2016

Re: Danima

Felix
Što se tiče znanja i neznanja prvo što moraš da shvatiš kad dolaziš iz šumske je da si ovde na blogu u raljama inteligencije - cvijetom srpskog naroda a takođe i u raljama "intelligence service-a" kako bi se lijepo reklo na engleskom.

Šumska se piše velikim slovom, il? Tu gore sam napisala druga Srbija malim slovom, i Druga je velikim?
Ček, pokušavaš ostati bez večere? :)

No, za inteligenciju sam maltene naivno svima precjenila skor (palanačka zadivljenost velikim svijetom), ne, ozbiljno, dugo vremena razmišljam u čemu je štos i shvatim: Aaa, precjenih dinamiku pameti, nađoh se sa drugarima u ćorsokaku. :)

I dobro, nisi jutros ljut što te Principessa ne pita ko si ti, m? Što je diskretno ne interesuje odakle dolaziš, s kakvih mora i golih gora i čiji si? I zamisli da si i ti pisac a ona nema pojma, tj zamisli da te smatra bezveznim škrabalom, hm, stari moj, poželio bi da si stolar.
I to dobar stolar.
(i Isus je bio, ne)


:)
feliks.krul feliks.krul 11:40 08.04.2016

Re: Danima

Ček, pokušavaš ostati bez večere? :)


Tessa. Opet propuštaš VAŽNU poentu zbog malog slova. Šumadija i Šumska to su par. Nisam od onih koji to koriste u derogativu već u deminutivu.

Gde smo stali? Posle inteligencije i servisa dolazi sujeta, jer šta će nam inteligencija ako ne držimo do sebe?

Što se tiče autorke bloga, to je završeno, ja sam se autovoao kod nje, ona neće da se autuje pred publikom... i to je to, pa čak i freehand se druži iza zavese.

feliks.krul feliks.krul 11:42 08.04.2016

Re: Danima

narcis
vec samo da napomenem da je praksa da se pisac predstavi barem nekako,

ja omatore ovdi na blog i nevido tu praxu


Pa nisi baš omatoreo..
KOD DOKTORA
tess tess 11:58 08.04.2016

Re: Danima

Felix
Opet propuštaš VAŽNU poentu zbog malog slova. Šumadija i Šumska to su par. Nisam od onih koji to koriste u derogativu već u deminutivu.

Pokušavam ja ostati bez večere.
Felixe, izvini, :).

Gde smo stali? Posle inteligencije i servisa dolazi sujeta, jer šta će nam inteligencija ako ne držimo do sebe?

Uuu, ovo mi se sviđa.
Kad smo kod nečega i ne znamo šta će nam to, uzmemo fino i bacimo, :).
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:19 08.04.2016

Re: Danima

Naravno da nije bitno ko je ko, ja samo dramatizujem radi zabave, inače svet bez drame postane dosadan. (Zato mi je omiljen bloger bio vladimir petrovic.)

Pre neki dan dobih knjigu od prijateljice čiji muž boluje od raka na prostati. Kniga se zove se "Gorsky" a napisala ju je londonska-beogradska spisateljica Vesna Goldsworthy (i to dođe kao nik). Evo slučajnog odabira:


Резултат је да сам међувремену добила поруке где ме блогери питају да ли сам Весна Голдсворти.

Нисам.

Феликс зна ко је принчипеса, али ја нисам знала ко је феликс (мада сам знала неке његове претходне инкарнације). Сада знам.

Феликсова и моја пријатељица која му је дала књигу је нудила и мени прошле године и ово је део мог мејла њој:

No, I haven't read Gorsky, have also missed the radio broadcast, but have been intending to read it, especially as I have met Vesna G. (I hated her Chernobyl Strawberries though.)
feliks.krul feliks.krul 12:42 08.04.2016

Re: Danima

Феликсова и моја пријатељица која му је дала књигу је нудила и мени прошле године и ово је део мог мејла њој:


... čemu iznošenje dokaza, verujemo rečima... u svakom slučaju čestitke na stupanju na javnu scenu...
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:06 08.04.2016

Re: Danima

Хвала. Ти знаш да нисам Весна Г. или нека друга, а за остале, па ето, не само да кажем да нисам, него потврђујем да ми се Чернобилске јагоде нису свиделе.
freehand freehand 15:45 08.04.2016

Re: Danima

i to je to, pa čak i freehand se druži iza zavese.

Frihend se ne druži iza zavese. Kad se druži - Frihend se druži javno.
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:12 08.04.2016

Re: Danima

Da li si gledao advokata Srđu Popovića, u emisiji Aleksandra Stankovića, pitam, on je bio predstavnik druge Srbije. Ali je u toj emisiji bio vjerovatno poslednji živi građanin aristokratskog Beograda i Kraljevine Jugoslavije, za sebe sam reče da je Jugosloven.

"Аристократски Београд" је оксиморон: од Турака до данас, част изузецима, београдску елиту представљају таласи нових скоројевића, не много различитих од де Божинова и де Карића.
freehand freehand 16:17 08.04.2016

Re: Danima

principessa_etrusca
Da li si gledao advokata Srđu Popovića, u emisiji Aleksandra Stankovića, pitam, on je bio predstavnik druge Srbije. Ali je u toj emisiji bio vjerovatno poslednji živi građanin aristokratskog Beograda i Kraljevine Jugoslavije, za sebe sam reče da je Jugosloven.

"Аристократски Београд" је оксиморон: од Турака до данас, част изузецима, београдску елиту представљају таласи нових скоројевића, не много различитих од де Божинова и де Карића.

Nov je von Vučić.
feliks.krul feliks.krul 16:51 08.04.2016

Re: Danima

Аристократски Београд


Da li je to oksimoron ili "oksimoron"?

An oxymoron (usual plural oxymorons, less commonly the Greek-style oxymora) is a figure of speech that juxtaposes elements that appear to be contradictory.

A Despot Stefan, a Obrenovići, a Karađorđevići, a crvena aristokratija,

Aristocracy (Greek ἀριστοκρατία aristokratía, from ἄριστος aristos "excellent," and κράτος kratos "power" is a form of government that places power in the hands of a small, privileged ruling class.[1] The term derives from the Greek aristokratia, meaning "rule of the best".

Frihend se ne druži iza zavese. Kad se druži - Frihend se druži javno.
Govorimo o istom? "Druženju" na ovom blogu?
freehand freehand 18:11 08.04.2016

Re: Danima

Govorimo o istom? "Druženju" na ovom blogu?

Ne. Šta te sprečava da budeš jasan i direktan?
feliks.krul feliks.krul 19:52 08.04.2016

Re: Danima

"Iskustvo nam je palanačko."
feliks.krul feliks.krul 19:57 08.04.2016

Re: Danima

freehand
Govorimo o istom? "Druženju" na ovom blogu?

Ne. Šta te sprečava da budeš jasan i direktan?


Već sam se navikao na tvoje žbirovske metode ispitivanja. Vidim obrise profila.
freehand freehand 20:03 08.04.2016

Re: Danima

feliks.krul
freehand
Govorimo o istom? "Druženju" na ovom blogu?

Ne. Šta te sprečava da budeš jasan i direktan?


Već sam se navikao na tvoje žbirovske metode ispitivanja. Vidim obrise profila.

Dobro, račun verovatnoće garantuje da ćeš se u nekoj od budućih emanacija pojaviti kao normalan.
principessa_etrusca principessa_etrusca 20:07 08.04.2016

Re: Danima

I ko, zaista, hoda i sedi u ovakvim objektima?
Što ih više gledam meni izazivaju sve veću neprijatnost, svom tom amorfnošću i utiskom da se sve vreme pomeraju, bubre i rastu.

Данас читам чланак у новинама о политици изградње станова у Лондону и налетим на овај пасус:

So why does London not have more beautiful Islington squares? Partly it is to do with architectural, artistic fashion; in 1987 a young psychologist called David Halpern asked students to rate buildings by attractiveness. Almost everyone had similar tastes, except the architecture students, whose favourite was everyone else’s least favourite and vice-versa.

Занимљиво!
narcis narcis 21:06 08.04.2016

Re: Danima

tess
narcis
vec samo da napomenem da je praksa da se pisac predstavi barem nekako,

ja omatore ovdi na blog i nevido tu praxu

Narcis, pravi si ti dasa, bravo, tako reci, :).

ne znam dal me zajebavaš ili ne, no ipak za ovih 9 godina na blogu , sa manje ili više dugim pazama i banovima, nisam video taj običaj da autori objašnjavaju ko su i šta su. i mislim da je to nepotrebno, ono si što ovde pišeš a svoju ličnu kartu čuvaj za stvarne i dobre prijatelje.
ja, kao i vi, poznajem neke meni drage ljude sa bloga i uživo ali poželeo sam da ih upoznam zbog onoga što su na blogu a ne zato što su nešto u ličnoj karti.
ovo je jedinstvana prilika da se upoznamo i postanemo prijatelji ili neprijatelji samo na osnovu onoga što pišemo i mislimo,tako prikazujemo pravoga sebe, bez da nas ometaju izgled i društveni položaj, lepota ili ružnoća-fizička, ružnoću karaktera niko ovde nije uspeo da sakrije dok je lepota karaktera lakša za neviđenje i ovde kao i u životu.
narcis narcis 00:16 09.04.2016

Re: Danima

feliks.krul
narcis
vec samo da napomenem da je praksa da se pisac predstavi barem nekako,

ja omatore ovdi na blog i nevido tu praxu


Pa nisi baš omatoreo..
KOD DOKTORA

ma to je izuzetak, ima par njih, mada ja ne pratim te objave. ono što se napiše na blogu to je ovo , neka nova moda.
tess tess 06:51 09.04.2016

Re: Danima

ne znam dal me zajebavaš ili ne

Ne, ..
narcis narcis 07:41 09.04.2016

Re: Danima

tess
ne znam dal me zajebavaš ili ne

Ne, ..

što?
nešto sam počeo da se doživljavam ki zaštićena manjina, ovdi na blogu, ko da mi je, nedaj bože, unesko ujak.
tess tess 08:40 09.04.2016

Re: Danima

narcis
tess
ne znam dal me zajebavaš ili ne

Ne, ..

što?


:))
narcis narcis 08:44 09.04.2016

Re: Danima

tess
narcis
tess
ne znam dal me zajebavaš ili ne

Ne, ..

što?


:))

ma zajebavaš al neće priznavaš
tess tess 08:57 10.04.2016

Re: Danima

Narcise, imaš finesu zeza, prepoznah je.. i šta sad.



p.s. Lijep blog, Principessine sublimacije, :).
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:15 10.04.2016

Re: Danima

tess

p.s. Lijep blog, Principessine sublimacije, :).

Tess, код Сребренке прича скренула на Стоунхенџ, па сам малопре окачила једну иконичну слику Настасје Кински као Тес на прослави пролећа из филма Романа Поланског.

Да ли си ти Хардијева Тес? (Обе сте храбре.)
narcis narcis 09:30 10.04.2016

Re: Danima

Narcise, imaš finesu zeza, prepoznah je.. i šta sad.

ništa , razbijamo monotoniju dosade vodeći visokoumna besmislena natezanja
feliks.krul feliks.krul 10:34 10.04.2016

Re: Danima

narcis
tess
narcis
vec samo da napomenem da je praksa da se pisac predstavi barem nekako,

ja omatore ovdi na blog i nevido tu praxu

Narcis, pravi si ti dasa, bravo, tako reci, :).

ne znam dal me zajebavaš ili ne, no ipak za ovih 9 godina na blogu , sa manje ili više dugim pazama i banovima, nisam video taj običaj da autori objašnjavaju ko su i šta su. i mislim da je to nepotrebno, ono si što ovde pišeš a svoju ličnu kartu čuvaj za stvarne i dobre prijatelje.
ja, kao i vi, poznajem neke meni drage ljude sa bloga i uživo ali poželeo sam da ih upoznam zbog onoga što su na blogu a ne zato što su nešto u ličnoj karti.
ovo je jedinstvana prilika da se upoznamo i postanemo prijatelji ili neprijatelji samo na osnovu onoga što pišemo i mislimo,tako prikazujemo pravoga sebe, bez da nas ometaju izgled i društveni položaj, lepota ili ružnoća-fizička, ružnoću karaktera niko ovde nije uspeo da sakrije dok je lepota karaktera lakša za neviđenje i ovde kao i u životu.


Mislim da postoje dva glavna nivoa komunikacije u virtuelnom svetu. Mene interesuju oba. Prvi: zajebancija, zezanje, druženje, drugi: ozbiljne teme.

Za nivo virtuelnog druženja nema potrebe za identitetom osim virtuelnim kojim manipulišemo virtuelni svet kompjutera.

Za nivo ozbiljne građanske diskusije što i jeste važniji razlog postojanja ovog BlogaB92 mislim da je bolje kada se zna identitet radi jednostavnosti i lakšeg razumevanja.

Naročito je bolje i lakše kada čovek ne živi u kontinuitetu sa blogom i laptopom, jer su u međuvremenu došli novi ljudi čije stavove ne znamo.

Ništa više. Ne radi se o ličnoj karti.

tess tess 10:39 10.04.2016

Re: Danima

(Обе сте храбре.)

Dobardan, :).

Misliš virtuelno, il inače u strašnom životu (da nema kvačice bilo bi strasnom).

Nastavim li da se ‚ponašam ovako‘ hrabro i eterično, samoj sebi ću reći da sam neurotična. Ma da, što mi se više ćuti ja pišem a znam da punim bezdane - al nisam nervozna - kao kad čovjek rješava neki problem i troši snagu na nebitnost. Dočim suština ostane netaknuta.

U životu - ovom smrtnom - jesam hrabra, il sam bila, usijane glave, s godinama zadivljeno vidim i neke ljudske časti u instinktima. I uhvati me sjeta, :). Znala sam izigravati junake, iz knjige, za džabe, bez da imam koristi tuđe, sem samu sebe da nahranim. Ko ne zna kako suludo zna kucati hrabro srce, ne zna o čemu o govorim. O kakvim adrenalinskim pohvalama ludosti.

Sad sam povučenija i ćutljivija. Do: Ne lezi vraže.
:)

Noćas sanjam čovjeka. Velikog čovjeka. I kako oči otvorih, povežem da je on nekako ovih dana i umro. Evo, sjećanje na njega mi ne izlazi iz glave ili iz srca, preplavilo me i plutam. I razmišljam: Moja kratka faza ateizma (uvrijeđenost) je primjer hrabrosti, prazna hrabrost, nije ljudski duh džepni sat, nema odgovore iz knjige „Hiljadu zašto, hiljadu zato“.

Sinoć - inspirisana 'Teflon tavama tetka Seinfelda' - pišem nešto o smijehu.
Hm,
jutros mislim da fale nove definicije (i smijeh je improvizacija) i nove filozofije, pa i nove Velike hrabrosti, :).

I kako si ti?

tess tess 10:41 10.04.2016

Re: Danima

Narcis
ništa

Dobro, :).
narcis narcis 10:48 10.04.2016

Re: Danima

Za nivo ozbiljne građanske diskusije što i jeste važniji razlog postojanja ovog BlogaB92 mislim da je bolje kada se zna identitet radi jednostavnosti i lakšeg razumevanja.

imaš pravo da očekuješ šta hoćeš, samo prvo ti ne poštuješ to , ti si ovde pod pseudonimom, popularnim niskom i avatarom koji ne otkriva tvoj lik, bar da bude prepoznatljiv i onom ko te ne zna.
moj avatar je moj portret i ljudi me znaju, čak i oni koji me nisu sreli.
peto il deseto, vidim da si postavio svoje podatke, međutim to je nova praksa na blogu koju vi novi-il stari, uvodite na blog.
do sada je bilo sda oni koji hoće objave svoje pravo ime na nalogu , uglavnom ljudi koji su poznati široj javnosti,
mada smo ovde imali i jako poznate ličnosti koje su objavljivale blogove pod nickom.
tvoje pravo je da očekuješ, i ništa više od toga, ne možeš nikom da zameriš ako neće da se zna njegova privatnost.
vlasnik bloga je jedini koji ima pravo da odredi da li će da se koriste nickovi ili puno ime.
na fejsbuku ljudi gube naloge ako neće da vlasniku dostave faksimil dokumenta koji dokazuje da su stvarni ljudi a ne izmišljeni likovi.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:00 10.04.2016

Re: Danima

tess
(Обе сте храбре.)


Misliš virtuelno, il inače u strašnom životu (da nema kvačice bilo bi strasnom).

Драга Тес, у виртуелном, а слутим и у стварном, страшном животу, јер живот јесте страшан, пун стрепње и страха, а и страсан, испуњен страстима свих врста.

Страхови и страсти нас покрећу, муче, воде и разбијају о стене.

И шта је уопште храброст?

Можда најпре изаћи из своје зоне удобности, свесно преузети ризик било које врсте, а можда је највећи од свих ризика суочавање са собом.

Могуће да су потребне нове филозовије, али је могуће и да је све веома једноставно: оно што, чини ми се одувек интуитивно осећам, а одавно и поуздано знам је да само права и дубока љубав, што би психоаналитичари рекли, зрела љубав, може да нас спасе.
tess tess 16:21 10.04.2016

Re: Danima

а одавно и поуздано знам је да само права и дубока љубав, што би психоаналитичари рекли, зрела љубав, може да нас спасе.

Ovo zvuči strašno, :).


principessa_etrusca principessa_etrusca 16:55 10.04.2016

Re: Danima

tess


Мали поклон за тебе: Тавенер, "Посланица љубави", у извођењу Патрише Розарио (када возиш кроз неки живописни предео у тиролским брдима).

tess tess 22:05 10.04.2016

Re: Danima

Lijepo, .
tasadebeli tasadebeli 12:44 07.04.2016

Архитектура духа




П.С. - Осам година? Ц, ц, ц,...

Па ови из модерације су гори селектори од ових што се ређају на "кормилу наше фудбалске репрезентације".



mariopan mariopan 19:48 07.04.2016

Re: Архитектура духа

Čestitke za autorsku



Lep blog.
Dopadaju mi se Zehrini projekti koje sam do sada videla (samo na fotografijama), liče na prelepe moderne skulpture. Ne znam kako izgledaju u stvarnosti ali volim zakrivljenost, mekoću i nežnost u tim linijama.

Fantastične su mi i Gaudijeve neobične građevine. Ne znam zašto mi je i on došao u misli kada se govori o neobičnom u arhitekturi?
Mislim da su oboje bili genijalni, svako na svoj način, i da je svet mnogo izgubio njihovom preranom smrću.
principessa_etrusca principessa_etrusca 00:10 08.04.2016

Re: Архитектура духа

tasadebeli




Ах, Етрурци!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:29 08.04.2016

Re: Архитектура духа

Ах, Етрурци!

a vavilonci?

ovo kad sam bila videla, ne samo da mi je stao dah, nego sam imala nagon da kleknem ispred kapije. nisam mogla da se odvojim. i naravno da zamišljaš kako je želiš u svojoj kući, kao što su je jednom nemci poželeli i fino i bez pitanja zapakovali i odneli.

principessa_etrusca principessa_etrusca 00:30 08.04.2016

Re: Архитектура духа

mariopan

Хвала, Мариопан, ево је и ваза за те лепе руже:



Заха је имала и пројекат за Београд за стамбено-пословни комплекс на месту фабрике "Беко" испод Калемегдана:



principessa_etrusca principessa_etrusca 00:35 08.04.2016

Re: Архитектура духа

BebaOdLonchara

a vavilonci?

ovo kad sam bila videla, ne samo da mi je stao dah, nego sam imala nagon da kleknem ispred kapije. nisam mogla da se odvojim. i naravno da zamišljaš kako je želiš u svojoj kući, kao što su je jednom nemci poželeli i fino i bez pitanja zapakovali i odneli.



Па цео су Пергамон преселили, све што је могло да се спакује!

(Али су макар музеју дали име по главном експонату.)
principessa_etrusca principessa_etrusca 00:49 08.04.2016

Re: Архитектура духа

Музејски експонат, храм:

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:57 08.04.2016

Re: Архитектура духа

Па цео су Пергамон преселили, све што је могло да се спакује!

da, i nisu bili usamljeni u toj akciji.
ovo je mislim u Londonu:
freehand freehand 07:47 08.04.2016

Re: Архитектура духа

BebaOdLonchara
Па цео су Пергамон преселили, све што је могло да се спакује!

da, i nisu bili usamljeni u toj akciji.
ovo je mislim u Londonu:

Jedan od retkih detalja u Britiš Mjuzeumu među delima saksonskih umetnika i vrednih britskih švalja.
feliks.krul feliks.krul 11:52 08.04.2016

Re: Архитектура духа

vrednih britskih švalja.


pravi umetnici govore o univerzalnom tj. palanačkom


grayson perry
narcis narcis 16:23 08.04.2016

Re: Архитектура духа

principessa_etrusca
mariopan

Хвала, Мариопан, ево је и ваза за те лепе руже:



Заха је имала и пројекат за Београд за стамбено-пословни комплекс на месту фабрике "Беко" испод Калемегдана:




mislim da je ovo bilo na blogu i da su seljoberima popucale džigerice od muku što se ovako nešto pojavilo , makar i kao ponuda, a šta bi tek bilo da je kojom nesrećom i prihvaćeno. srećom pa smo zaostala nacija i takav slučaj nije mogo da se desi, mislim da ovo prođe.
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:39 08.04.2016

Re: Архитектура духа

То је пројекат који би Београд ставио на мапу, али ми више волимо генеричке пројекте.

Шта да се ради?
narcis narcis 16:52 08.04.2016

Re: Архитектура духа

principessa_etrusca
То је пројекат који би Београд ставио на мапу, али ми више волимо генеричке пројекте.

Шта да се ради?

to bi zatalasalo beograd kao onomad meštrovićev pobednik
feliks.krul feliks.krul 16:57 08.04.2016

Re: Архитектура духа

Ko zna to se može i desiti, držimo fige.

Zaha u Beogradu
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:33 08.04.2016

Re: Архитектура духа

Добар чланак и walk-through, стварно импресивно.
freehand freehand 18:03 08.04.2016

Re: Архитектура духа

principessa_etrusca
То је пројекат који би Београд ставио на мапу, али ми више волимо генеричке пројекте.

Шта да се ради?

U fotošopu postoji efekat koji se zove liquify. Služi tome da svaki 2d objekat načini "testom" i omogući da ga potezom miša ili peda "umulja" na ovaj način. Da ravne linije učini krivim, da jasne oblike učini amorfnim, u neku tačku postoji centar vrtloga koji će da povuče i zarotira sve oko sebe.
freehand freehand 18:04 08.04.2016

Re: Архитектура духа

...
apacherosepeacock apacherosepeacock 18:27 08.04.2016

Re: Архитектура духа

Jedan od retkih detalja u Britiš Mjuzeumu među delima saksonskih umetnika i vrednih britskih švalja.


Zajebavajte se vi ali kako je krenulo u tom delu sveta (postanka civilizacije) razaranje i/ili cega se docepaju fundamentalisti kad osvoje pa proglase gresnim po islamu pa miniraju, ispasce da su ovi lopovi ustvari sacuvali blago za civilizaciju od neprocenjive vrednosti.
principessa_etrusca principessa_etrusca 20:23 08.04.2016

Re: Архитектура духа

BebaOdLonchara

da, i nisu bili usamljeni u toj akciji.
ovo je mislim u Londonu:

Нису. Треба само погледати "Елгинов мермер", т.ј. фризове са Партенона.


freehand freehand 21:47 08.04.2016

Re: Архитектура духа

principessa_etrusca
BebaOdLonchara

da, i nisu bili usamljeni u toj akciji.
ovo je mislim u Londonu:

Нису. Треба само погледати "Елгинов мермер", т.ј. фризове са Партенона.



Tako su čitav London gledali Sik i Indus, Zulu i Čekov, službenici indijske ambasade u jednoj od priča iz zbirke "Istok-Zapad" Salmana Rušdija.
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:34 09.04.2016

Re: Архитектура духа

Не знам да ли ова дебата на БиБиСи Радију 4 може да се слуша ван УК, али имам утисак да је овде споменута већина аргумената које бисмо евентуално могли да употребимо у разговору о враћању или задржавању уметничких дела.

WHO OWNS CULTURE
narcis narcis 07:49 09.04.2016

Re: Архитектура духа

principessa_etrusca
Не знам да ли ова дебата на БиБиСи Радију 4 може да се слуша ван УК, али имам утисак да је овде споменута већина аргумената које бисмо евентуално могли да употребимо у разговору о враћању или задржавању уметничких дела.

WHO OWNS CULTURE

neće, samo vrti bez da otvori.
što se tiče povratka-
nema otoič ništa
te su kamenčine i ostali mobilijar legalno kupljene od tadašnjih vlasti, čitaj turaka, tako da nisu ukradene, sad to što grcite ne priznaju da su turci tad bili legalna vlast, nek tuže turcite.
a , miloska venera, ako je verovati mojoj memoriji panćenja je legalno otkupljena od nekog grčkog ribara koji ju je upecao u svoju mrežu. tako nekako mi ostalo u memoriji panćenja.
mlogo bi velika strka bila kad bi neki sud te kupovine proglasio nevažećim.
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:24 09.04.2016

Re: Архитектура духа

narcis

neće, samo vrti bez da otvori.
što se tiče povratka-
nema otoič ništa
te su kamenčine i ostali mobilijar legalno kupljene od tadašnjih vlasti, čitaj turaka, tako da nisu ukradene, sad to što grcite ne priznaju da su turci tad bili legalna vlast, nek tuže turcite.
a , miloska venera, ako je verovati mojoj memoriji panćenja je legalno otkupljena od nekog grčkog ribara koji ju je upecao u svoju mrežu. tako nekako mi ostalo u memoriji panćenja.
mlogo bi velika strka bila kad bi neki sud te kupovine proglasio nevažećim.

Штета за емисију.

Партенонски фриз је најпознатији пример, има их заиста много.

Нешто се ипак и врати, као Аксумски обелиск у Етиопију.

principessa_etrusca principessa_etrusca 20:23 09.04.2016

Re: Архитектура духа

narcis

neće, samo vrti bez da otvori.


Поправила сам линк:

WHO OWNS CULTURE

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana