Moj grad

Beogradske male tajne

jednarecfonmoi RSS / 05.04.2016. u 18:38

Pustila sam malopre pesmu nedavno preminule dame i beograđanke Lole Novaković Moj Beograd i, šetajući kroz stan, dolazila do ukućana i puštala im na uvce. Pomalo se pričalo o starim singl pločama i jednoj slici Terazija noću sa dugom ekspozicijom.

 Za mene, Beograd je i dalje nekako naš, dokle god možemo da spomenemo ljude koji hodaju određenim delom grada ili sjajan kolač u nekoj staroj poslastičarnici. Dokle god postoji drvo na istom mestu ili bar sećanje da je bilo tu.

 Sećanja se prepliću sa sadašnjošću kao igra senki. Mus u Zlati blizu Slavije stoji nepromenjen i ukusan godinama. "Jel' vidiš ovo drvo? E na njega smo se jednom popeli nas nekoliko. Do pola." Ulaz u kojem je u prizemlju šio odela po meri predratni gospodin Vukajlović. Nema ga odavno, ni krojačkog metra, ali ulaz je i dalje tu, kao i priča.

Nekada su u Beogradu, pre nego što smo postali previše bahati a interfoni postavljeni kao štit za viteze, postojali tajni prolazi kroz dvorišta. Uđeš na jednu kapiju, izadješ na drugu, u drugoj ulici! Pamtim jedan iz detinjstva mog tate koji je onda otkrivenom putanjom postao i deo mog oduševljenja. Otkriću vam da se nalazi blizu Beograđanke ali sada verovatno okovan sa svih strana. Promenila su se vremena.
Uvek mi je bilo pomalo smešno kad je moj pokojni deda (tatin otac) u duetu sa mamom
govorio o Novom Beogradu onako pomalo sa visine, nazivajući ga... močvarom. E cvrc! Zato je Novi Beograd imao klizanje po barama zimi, kao i ostatke austrijske pruge, i pesak sa dinama. I tako svaki deo Beograda, ima poneku lepotu, tajno mesto, stazu, drvo, građevinu.

Eto, to je par crtica o gradu koji je uvek putovao sa mnom, gde god sam otišla. Belim, imenom svojim, drag toliko... da mi dođe da ga zagrlim.

Atačmenti

Tagovi



Komentari (228)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Черевићан Черевићан 00:13 06.04.2016

jednarecfonmoi,

ауторске ето, БРАВО
сада ..... обавезе следе
(али драге, списатељске,
па им многотог подреде)
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 00:38 06.04.2016

Re: jednarecfonmoi,

Черевићан
ауторске ето, БРАВО
сада ..... обавезе следе
(али драге, списатеске,
па им многотог подреде)



Hvala na recima lepim pesnice nas pravi,

uzivam u pricama o Beogradu,uvek,

i u snu i na javi.
milojep milojep 01:11 06.04.2016

Re: jednarecfonmoi,

uzivam u pricama o Beogradu,uvek,


sad mi kasno ali gledaću sutra da ispričam koju smešnu pričicu nigde zabeleženu

laku noć
milojep milojep 09:39 06.04.2016

Kako je Gušter sredio Nindžu

Priča je iz neke druge treće ruke i sad' je već dosta stara. Radi se o nesretim devedesetim negde sa početka. Nestašice benzina,restrikcije uličnog osvetljenja...dušu dalo za kradljivce benzina/goriva. Lokalni karaburmski nedokazani (da ja znam) delikvent sa nadimkom 'Gušter' (možda će neko slučajno i znati o kome se radi) se u gore pomenutoj delatnosti oprobao. Meta je bio hram Hare Krišne u Ćustendilskoj. Iznajmljena velika kuća gde su oni obitavali. Imali su u to doba velike kombije kojma su se prevozili. Gušter u neko gluvo doba noći krene da istače gorivo! Nakon nekog vremena niotkuda, stvori se lik u nindža kostimu!! Gušter preneražen u momentu udari ovoga posred čela i obori ga. U svom strahu pobeže koliko ga noge nose. Kasnije se pročulo da je Krišna zaista unajmila Nindžu da ih čuva od lokalaca koji su im krali gorivo i patike koje su tih godina bile na ceni!
Lokalci se i sećaju da su po zvezdarskoj šumi viđali lika koji je trčao, lomatao se i naravno bacao šurikene Neka proširena priča kaže da je taj lik bio ozbiljna priča i da je zamenio onog prvog nindžu koji se nije proslavio

p.s. kada ou priču LIVE ispriča neko ko zna kako se priča to je valjanje!
bolid1 bolid1 10:06 06.04.2016

Re: Kako je Gušter sredio Nindžu

Lokalci se i sećaju da su po zvezdarskoj šumi viđali lika koji je trčao, lomatao se i naravno bacao šurikene Neka proširena priča kaže da je taj lik bio ozbiljna priča i da je zamenio onog prvog nindžu koji se nije proslavio


Vidis, ovu pricu ne znam, a odrastao sam u Zvezdarskoj sumi, prvo vrtic pa onda Marija Bursac i toga se apsulutno ne secam...a, da je neko pricao mi klinci bi valjda zapamtili, narocito surikene
milojep milojep 10:13 06.04.2016

Re: Kako je Gušter sredio Nindžu

bolid1
Lokalci se i sećaju da su po zvezdarskoj šumi viđali lika koji je trčao, lomatao se i naravno bacao šurikene Neka proširena priča kaže da je taj lik bio ozbiljna priča i da je zamenio onog prvog nindžu koji se nije proslavio


Vidis, ovu pricu ne znam, a odrastao sam u Zvezdarskoj sumi, prvo vrtic pa onda Marija Bursac i toga se apsulutno ne secam...a, da je neko pricao mi klinci bi valjda zapamtili, narocito surikene


Ćustendilaska ulica je na Ćalijama. Koliko vidim ti pričaš o zvezdarskoj strani zvezdarske šume Moguće je da su se 'Nindža treninzi' održavali na ovu stranu prema partizanskom putu, sve mi onaj plato partizanskog spomenika u glavi kad razmišljam o tome.
bolid1 bolid1 11:02 06.04.2016

Re: Kako je Gušter sredio Nindžu

milojep
bolid1
Lokalci se i sećaju da su po zvezdarskoj šumi viđali lika koji je trčao, lomatao se i naravno bacao šurikene Neka proširena priča kaže da je taj lik bio ozbiljna priča i da je zamenio onog prvog nindžu koji se nije proslavio


Vidis, ovu pricu ne znam, a odrastao sam u Zvezdarskoj sumi, prvo vrtic pa onda Marija Bursac i toga se apsulutno ne secam...a, da je neko pricao mi klinci bi valjda zapamtili, narocito surikene


Ćustendilaska ulica je na Ćalijama. Koliko vidim ti pričaš o zvezdarskoj strani zvezdarske šume Moguće je da su se 'Nindža treninzi' održavali na ovu stranu prema partizanskom putu, sve mi onaj plato partizanskog spomenika u glavi kad razmišljam o tome.


That explains!

Baba je zivela preko puta pumpe u Pere Cetkovica, tako da sam se I po tom kraju motao, ma nikad dovoljno da bi znao neke klince ili cuo takve price...pored kasarne i opservatorije, pa niz brdo do Banidten Strasse i onda strmoglav niz Pere Cetkovica ili dijagonala preko Custendilske

Kad smo kod sume, jel oziveo Beli Bagrem ili su svi odustali?


milojep milojep 11:26 06.04.2016

Re: Kako je Gušter sredio Nindžu

Kad smo kod sume, jel oziveo Beli Bagrem ili su svi odustali?


Ponekad samo prođem kolima al' izgleda sve gore i gore. Ja sam znao sa društvom da odem tamo početkom 2000-tih. To je izgleda bio poslednji trzaj normalnog rada.Socijala ali imali su Ok girice,pivo i živu muziku vikendom. Terasa gore nije ni tada radila ali moglo se popeti i videti najlepši pogled na Dunav iz Beograda.
Posle čuh da je gazdi (Stenka) sin nastradao i posle toga to nikada nije radilo...šteta.Pozicijom jedno od najlepših mesta u Beogradu. Nisam siguran ni da ovaj ispod njega 'Vrh Beograda' još radi. Moglo je tu prstojno da se jede pre neki 5-6 godina. Za posle neznam.
bolid1 bolid1 11:36 06.04.2016

Re: Kako je Gušter sredio Nindžu

'Vrh Beograda'


Svracao sam sa nekom curom tamo otprilike u to vreme koje pominjes (5-6 godina u nazad), sve je to bilo super, ali da pored onakve baste, sa onakvim pogledom, sednes u kafanu koja gleda na sumu nikad logike nije imalo.


milojep milojep 11:47 06.04.2016

Re: Kako je Gušter sredio Nindžu

sednes u kafanu koja gleda na sumu nikad logike nije imalo.


Zamisli da na moru kujnu okreneš ka vodi a stolove ka kamenjaru

milojep milojep 11:52 06.04.2016

Re: Kako je Gušter sredio Nindžu

bolid1

Beli Bagrem


Kada si već pomenuo Beli Bagrem, da li si ili bilo ko čuo priču vezanu za tu kafanu i Zdravka Čolića?
bolid1 bolid1 11:55 06.04.2016

Re: Kako je Gušter sredio Nindžu

milojep
bolid1

Beli Bagrem


Kada si već pomenuo Beli Bagrem, da li si ili bilo ko čuo priču vezanu za tu kafanu i Zdravka Čolića?


Jok ja, pisi. :)
milojep milojep 12:06 06.04.2016

Re: Kako je Gušter sredio Nindžu

bolid1
milojep
bolid1

Beli Bagrem


Kada si već pomenuo Beli Bagrem, da li si ili bilo ko čuo priču vezanu za tu kafanu i Zdravka Čolića?


Jok ja, pisi. :)


Ne znam ni ja celu priču ali pošto mi je nešto skoro pomenuo sin jednog Krstaša (naziv za nekadašnje momke sa Crvenog Krsta) a poklopilo se donekle sa jednom pričom koju sam čuo još osamdesetih kao klinac. Naime, Čolića su negde kod B.Bagrema ,s početka tih osamdesetih valjda i navodno savatali neki pederi!? Pojedinosti ne znam, a za razlog sam čuo ali u svetlu nekih skorašnjih događaja nije primereno objaviti ga. Ko želi mogu na pp da mu pošaljem navodni razlog!
milojep milojep 13:02 06.04.2016

Re: Kako je Gušter sredio Nindžu

Da i drugi otprilike vide ono o čemu pričamo





Ova druga je otprilike slikana u blizini Belog Bagrema. Sa njegove terase ova bandera ne bi smetala i bio bi veći ugao.
milojep milojep 15:52 06.04.2016

Re: Kako je Gušter sredio Nindžu



Od 23.15-23.40 imamo kratku panoramu Karaburme i Dunava posmatranu sa Zvezdare te 1968. a od strane dvoje zaljubljenih
bolid1 bolid1 14:53 07.04.2016

Re: Kako je Gušter sredio Nindžu

Beli Bagrem


Na poljani preko puta BB su bili neki čudni šančevi u koje smo se zaletali kao klinci, nikad nam baš nije bilo jasno otkud tamo i čemu služe. Godinama kasnije neko objasni kako je to ostatak ukopa za PVO artiljeriju dok su plavci držali kasarnu...jeste ili nije, pojma nemam.

I da...Beli Bagrem je propao, ali Balinari žive i dalje. Ti ljudi su neuništivi, kiša, sneg, vetar, vruće, hladno...nema veze, uvek njih par balinaju...
milojep milojep 15:28 07.04.2016

Re: Kako je Gušter sredio Nindžu

I da...Beli Bagrem je propao, ali Balinari žive i dalje. Ti ljudi su neuništivi, kiša, sneg, vetar, vruće, hladno...nema veze, uvek njih par balinaju...


Ja sam ih zvao Balotarima! Na Karaburmi su se nekada sakupljali iznad igrališta FK Beograd a baš blizu jednog od ćoškova raskrsnice Danteove i G.Lorke. Znalo je da ih bude i po 50 što igrača što posmatrača.Uglavnom penzosi.
Mi kao deca igramo fudbal i onda nekome ko je lenjiji kažemo idi dole na balote ako nećeš da igraš fudbal:)) Eee stara vremena
zovitemegrunf zovitemegrunf 10:59 08.04.2016

Re: Kako je Gušter sredio Nindžu

I da...Beli Bagrem je propao, ali Balinari žive i dalje. Ti ljudi su neuništivi, kiša, sneg, vetar, vruće, hladno...nema veze, uvek njih par balinaju...


Ja sam ih zvao Balotarima


Govorite različite strane jezike . Balotari su u Dalmaciji, a balinari u Sloveniji. Mislim da je nekakav zvaničan naziv na srpskom boćari i sport boćanje. Uostalom, imamo ovde kolektorku , pa nek' pomogne.
milojep milojep 11:29 08.04.2016

Re: Kako je Gušter sredio Nindžu

Uostalom, imamo ovde kolektorku


I ti mi nešto štucaš
peti_element peti_element 12:44 08.04.2016

Re: Kako je Gušter sredio Nindžu

zovitemegrunf
I da...Beli Bagrem je propao, ali Balinari žive i dalje. Ti ljudi su neuništivi, kiša, sneg, vetar, vruće, hladno...nema veze, uvek njih par balinaju...


Ja sam ih zvao Balotarima


Govorite različite strane jezike . Balotari su u Dalmaciji, a balinari u Sloveniji. Mislim da je nekakav zvaničan naziv na srpskom boćari i sport boćanje. Uostalom, imamo ovde kolektorku , pa nek' pomogne.


Tako je, Grunfe :) Kod nas je boćanje, boćari.
zovitemegrunf zovitemegrunf 14:41 08.04.2016

Re: Kako je Gušter sredio Nindžu


Tako je, Grunfe :) Kod nas je boćanje, boćari


E, kad smo razjasnili ime sporta, možemo svi zajedno na pivo. A pivo se na Zvezdari kupuje u garaži iznad koje visi tabla 'Boćarski klub...', pored pokojnog BB. Uđeš, probiješ se kroz oblake dima, pazariš pivo, malo skuple nego u posluzi, ali ledeno, ne može da omane, i onda lepo sediš na klupi na onom proplanku i uživaš.

A nekada, pre četrdesetak godina, u drvo koje je raslo na uglu Volgine i onog putića koji se spušta ka Zvezdanom gaju,bio je zakucan otvarač za flaše. Da mu priđeš, hodao si po odbačenim čepovima
milojep milojep 10:10 06.04.2016

Forest Gamp sa Karaburme

Djole je bio dečak generacije s'kraja sedamdesetih reklo bi se, mentalno umanjenih sposbnosti (ili kako kgod se to danas ispravno kaže) iz ulice Danteova na Karaburmi. Živeo je sa bakom i majkom koja je bila ne mnogo pametnija od njega samog. Trpeli smo ga u našoj okolini sa vremena na vreme jer je imao simpatičnu rođaku koja je dolazila vikendima na Karaburmu, zvali smo je Vikica i osim toga i još po nečeg ne znam ništa više o njoj. No to i nije bitno za ovu priču.Nakon toga putevi svih nas iz kraja su se i generacijski i geografski razišli i Đoleta lika sa svih margina niko se nije ni sećao.
Pre desetak godina slučajno čuh priču o Đoletu i činjenici da je učestvovao na prvih par beogradskih maratona! Kunu mi se tu neke njemu bliže komšije da je istrčao celu trku od 42 km, a da je jedne od tih godina bio najbolji beli trkač i došao do nekog 7-8 mesta u ukupnom plasmanu!? Prepričavaju njegove komentare gde kaže: 'Cnci povlaćaju a Đoletu nita samo ide...'
Sećam se da sam pokušao izguglati neke podatke da koliko toliko potvdim priču o Đoletu ali nisam uspeo. Opet, možda će neko sa podacima pročitati ovo i eventualno nam dati tačne činjenice. Ono što sam čuo a i čemu sam sam bio svedok u jednom vremenu je da Đole nikada nije trenirao ništa, osim ako se beskonačno tabananje ulicama Karaburme ne uzme u obzir. O Đoletu nakon toga ne znam ništa osim toga da su mu baka i majka poodavno umrle i da je on pod nečijim starateljstvom...
Kada sam čuo ovu priču prva asocijacija mi je bila Forest Gamp, lik iz istoimenog filma za koga sam mislio da po svojim trkačkim sposobnostima ,palim s' neba, može biti samo fikcija Holivuda.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:35 06.04.2016

Beogradsko letnje popodne

Toliko sam pod utiskom vasih prica da ne znam sta sve da napisem, pa cu probati da napisem kratko.

Omiljena knjiga(jedna od) Bg ispod Bg, Taso, i ...toliko zanimljivih stvari si napisao.Ima i lwgenda o tunelu, austrougarskom ispod Dunava ..od Kalemegdana do Gardosa.I potopljenih brodova koji spavaju na dnu reke, to znaju zemunski alasi, kako chuh.

Milojep, sjajna prica i o Nindji i o Djoletu-Forestu.
Aposlutno ste skapirali moj pocetni tekst, o tom licnom dozivljaju Beograda, gde on nije ogroman, i tudj, hladan, i naprqvili blog jos lepsim, ovo maltene sad sa ovim pricicama deluje kao ideja za knjigu Beogradske price.

Hvala svim decacima koji su pisali do sad, ulepsali ste mi i danasnji dan, muzikom, pricama.

Kazah "decaci" jer za sad, jedina sam zenska osoba na ovom blogu.Moram da kazem da me i to podseca na Bg i detinjstvo, kad se neka urotila protiv men(imali smo 11 godina) i ja sta cu, pozalim se drugarima iz kraja.Jedan je odmah rekao da ce da motku urolja u mrtvog goluba, pa da malo ih time zaplasi, da bi se pomirile.I tako i bi,sto od straha, sto iz simpatija prema tom drugaru, doslo je do mirenja..i nastavili smo da svi zajedno trcimo, vristimo,na uzas komsija, tog beogradskog popodneva, jednog davnog leta...

I ovo se zove- Bicu kratka? Lol
milojep milojep 11:50 06.04.2016

Re: Beogradsko letnje popodne

Moram da kazem da me i to podseca na Bg i detinjstvo, kad se neka urotila protiv men(imali smo 11 godina) i ja sta cu, pozalim se drugarima iz kraja.


Samo mi reci kraj možda znam neku priču
silver silver 12:23 06.04.2016

Re: Beogradsko letnje popodne

Draga jednarecfonmoi, nisam stigla ranije da se javim a ima i dosta toga da se pročita ovde :) Čestitke na autorskoj opciji (i velika preporuka), a posebno mi je drago da si posvetila prvi blog mom rodnom Beogradu. Sa uživanjem nastavljam da čitam
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 12:46 06.04.2016

Re: Beogradsko letnje popodne

silver
Draga jednarecfonmoi, nisam stigla ranije da se javim a ima i dosta toga da se pročita ovde :) Čestitke na autorskoj opciji (i velika preporuka), a posebno mi je drago da si posvetila prvi blog mom rodnom Beogradu. Sa uživanjem nastavljam da čitam



Evo, prva dama koja je dosla na blog, i to draga Sliver! Znas za onu, valjda sportsku izreku: " Srebro koje sija kao zlato "

Dobrodosla, i uzvracam cestitke, cini mi se da si i ti dobila autorsku, kao kroz maglu vidim( moram da proverim sad) da neko to spomenu

Nadam se da ne gresim.

Divno su se svi nadovezivali na moj pocetni tekst, ja evo citam neke stvari i po vise puta.

Mozda i ti dobijes inspiraciju pa napises neki podatak koji ne znamo.

I jos jednom, za radost sto si se javila, umesto buketa, saljem mislima jednu poljanu prepunu poljskog cveca.Bilo ga je dosta u Beogradu, ima ga jos ponegde, sad u prolece dok prkosi betonu i staklu

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 13:07 06.04.2016

Re: Beogradsko letnje popodne

milojep
Moram da kazem da me i to podseca na Bg i detinjstvo, kad se neka urotila protiv men(imali smo 11 godina) i ja sta cu, pozalim se drugarima iz kraja.


Samo mi reci kraj možda znam neku priču



Ja sam kombinacija nekoliko krajeva Beograda, osnovna skola i baba i deda - Beogradjanka.

Druga baka - Savamala.

Plus detinsjtvo u divnom delu Nbg, nisu ljuuuuti blokovi, mada i tamo ima divnih delova, uz Savu.

Ovaj slep koji spominju Tasa i jos neki, mislim da znam koji je, u Zemunu.

Dakle...najveci uzas za mene kad me mama sprovede do babe i dede da tu sacekam malo, dok me posle vodi na balet kod jedne jos tada, vec u godinama, primabalerine.Da naucim da se drzim lepo.

Za to vreme propustim svasta na Nbg gde svi jure po pesku, beru cvece, voze bajseve...

Jel dovoljno?
milojep milojep 13:19 06.04.2016

Re: Beogradsko letnje popodne

Ja sam kombinacija nekoliko krajeva Beograda, osnovna skola i baba i deda - Beogradjanka.

Druga baka - Savamala.




I meni je Beogradjanka nekako centar oko kog se vrtim. Najranija sećanja su mi iz robne kuće ,keva mi je radila preko puta u Jugobanci godinama. Srednja u Narodnog Fronta, prvi posao u Dobrinjskoj, ja sada na Tašu...

Savamala, studentksi dani, Hotel Bristol i beskrajne žurke kod izgnanih kolega-prijatelja, dece vojnih lica smeštenih u Bristolu.

Novi Beograd, nekada dalek na sve načine, sada mislim da bih se uklopio kada bih morao

Mali-veliki je ovaj naš grad

p.s. Da,za Beograđanku zaboravih reći da smo vršnjaci
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 14:35 06.04.2016

Re: Beogradsko letnje popodne

milojep
Moram da kazem da me i to podseca na Bg i detinjstvo, kad se neka urotila protiv men(imali smo 11 godina) i ja sta cu, pozalim se drugarima iz kraja.


Samo mi reci kraj možda znam neku priču


Gore ste spominjali Zvezdaru, koja je kao i Lion meni daleko uvek bila i prilicno nepoznata.

Ali zato imam drugaricu sa Liona,jednu od najboljih bg lektorki, zahvaljujuci kojoj moj blog gore nema gresaka ni slovnih, ni drugih.Nagovaram je da se prilkljuci ovde i mozda i ona newto napise o vasem kraju.


milojep milojep 14:54 06.04.2016

Re: Beogradsko letnje popodne

Gore ste spominjali Zvezdaru, koja je kao i Lion meni daleko uvek bila i prilicno nepoznata.


Ja sam do sada precizno računajući 3/4 života živeo na Karaburmi.Zvezdara (šuma), njena severna strana se naslanjala na Karaburmu pa otud i neke priče odatle. Lion koji pomenuste je moja druga destinacija na kojoj sam živeo, precizno 1/2 one jedne četvrtine, dakle 1/8 dosadašnjeg života. Za taj kraj me možda veže i najlepši deo života. Na Lionu sam bio zgrada susedna zgradi u kojoj je živeo Duško Radović.
Nisam mogao da nađem bolju sliku:



Duško Radović je živeo u onom desnom soliteru iza Zorana Radmilovića.
Bez veze ali ti podaci o Dušku Radoviću i dvorištu u kom je snimana moja omiljena serija su dale poseban šmek tom kraju u mojim očima.
milojep milojep 15:40 06.04.2016

Re: Beogradsko letnje popodne

.Nagovaram je da se prilkljuci ovde i mozda i ona newto napise o vasem kraju.


Bilo bi super!
peti_element peti_element 17:48 06.04.2016

Re: Beogradsko letnje popodne

Soliteri s fotke su u Vranjskoj jednoj od najlepših ulica u gradu (nakon mog Bulevara) i poslednji, peti, u Toneta Tomšiča (bar se tako zvala) :) I Danteova, kao i Ane Frank ispod nje (tu mi je živela tetka), su prelepe male ulice. Živeo si na lepim mestima, milojep :)
bolid1 bolid1 17:53 06.04.2016

Re: Beogradsko letnje popodne


Bilo bi super!


Definitivno!

Lyon su uvek bili "oni ispod", mi sa Olimpa se nikad nesto nismo mirisali sa tim komsilukom...zapravo, ako me secanje sluzi, podela je isla sredinom Bulevara za Olimp (Marija Bursac) i na ekipicu iz Mrse koja je blejala kod doma zdravlja, to je bilo love-hate relationship, zavisilo do sezone, cega li. Dalje je od Batutove, na dole, kretao Lyon i medj one crvene solitere nisi zalazio bez preke potrebe..kad sad pogledam, smesno je do suza, al dzaba, to su onomad bile ozbiljne stvari.

Na temu Olimpa, od kako su ga sredili meni neprijatno da prodjem kroz isti, ne vredi, lep je, sluzi svrsi, izgleda kako treba...ma, fale raspale sijalice, odvaljene ograde i ekipa iz mraka...Stokholmski sindrom valjda, otkdu znam. Vezu me za taj Olimp razni dogadjaji, neki ljudi koji vise nisu medju zivima, pizdarije koje smo pravili, a koje nekad i nisu bili toliko bezazlene...suma sumarum, ja pamtim onu terasu koja gleda na bazen, nas 10ak besnih cetrnaestogodisnjaka koji u vecernje doba skacu bez majici u sred nekog pljuska i deru se: jedna je upala pluca (yelow submarine ritam), zasto/kako, pojma nemam...jer smo bili u mogucnosti.

Sa Drencinog bloga:

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 17:55 06.04.2016

Re: Beogradsko letnje popodne

peti_element
Soliteri s fotke su u Vranjskoj jednoj od najlepših ulica u gradu (nakon mog Bulevara) i poslednji, peti, u Toneta Tomšiča (bar se tako zvala) :) I Danteova, kao i Ane Frank ispod nje (tu mi je živela tetka), su prelepe male ulice. Živeo si na lepim mestima, milojep :)



Dobrodosla :)

*!
milojep milojep 19:01 06.04.2016

Re: Beogradsko letnje popodne

peti_element
Soliteri s fotke su u Vranjskoj jednoj od najlepših ulica u gradu (nakon mog Bulevara) i poslednji, peti, u Toneta Tomšiča (bar se tako zvala) :) I Danteova, kao i Ane Frank ispod nje (tu mi je živela tetka), su prelepe male ulice. Živeo si na lepim mestima, milojep :)


Moja zgrada je bila upravo do pretposlednjeg u kome je živeo Duško Radović i vodila se na Bulevar! Taj četvrti soliter, odmah do škole, se vodio na Despota Olivera!
Kako bilo nije Vranjska neka lepota od ulice, mene je i nervirala jer nisam imao gde da parkiram nego sam kružio beskonačno Dorjanskom,Ravničkom (tu je snimana serija) i Marka Miljanova do parkinga u Despota Olivera. Ali bilo je tog nekog šmeka. Sa druge strane na Karaburmi živeo sam maltene na uglu Danteove i Garsije Lorke, potpisujem da to jeste najlepši kraj Karaburme, taj potez odatle do stare okretnice!
milojep milojep 19:08 06.04.2016

Re: Beogradsko letnje popodne

Lyon su uvek bili "oni ispod"...


Sada kada gledaš oglase pod Lionom računaju deo bukvalno od Đerma pa do Cvetka Valjda misle da će tako bolje prodati nekretninu.
Da sada imam kintu gledao bih da uzmem neki plac sa starom kućom na potezu ulica Hektorovićeve,Brsjačke odnosno dela između Milana Rakića , Bulevara,Batutove i Cvetka gde bih naravno izbegavao ove ivične ulice. I tu krenuo u izgradnju kuće! 'ebiga za tako nešto nemoš' bez pola miliona
milojep milojep 19:51 06.04.2016

Re: Beogradsko letnje popodne

Dalje je od Batutove, na dole, kretao Lyon


Pomozi kada su tačno zatvorili kafe poslastičarnicu Mocart odmah ispod Liona. Tu sam se smucao sa nekom zvezdarskom ekipicom (patris deo) početkom devedesetih mislim...Sada je tu istoimena kladionica!?
peti_element peti_element 08:26 07.04.2016

Re: Beogradsko letnje popodne

milojep
peti_element
Soliteri s fotke su u Vranjskoj jednoj od najlepših ulica u gradu (nakon mog Bulevara) i poslednji, peti, u Toneta Tomšiča (bar se tako zvala) :) I Danteova, kao i Ane Frank ispod nje (tu mi je živela tetka), su prelepe male ulice. Živeo si na lepim mestima, milojep :)


Moja zgrada je bila upravo do pretposlednjeg u kome je živeo Duško Radović i vodila se na Bulevar! Taj četvrti soliter, odmah do škole, se vodio na Despota Olivera!
Kako bilo nije Vranjska neka lepota od ulice, mene je i nervirala jer nisam imao gde da parkiram nego sam kružio beskonačno Dorjanskom,Ravničkom (tu je snimana serija) i Marka Miljanova do parkinga u Despota Olivera. Ali bilo je tog nekog šmeka. Sa druge strane na Karaburmi živeo sam maltene na uglu Danteove i Garsije Lorke, potpisujem da to jeste najlepši kraj Karaburme, taj potez odatle do stare okretnice!


E, da! Toneta Tomšiča je postala Despota Olivera ali to moj mozak nikako da usvoji :) Ti si živeo u šestospratnici kad se vodila na Bulevar? Jer svi soliteri su u Vranjskoj i T. Tomšiča (Despota Olivera). Za Karaburmu je velika šteta što je postala kao geto. Još taj tvoj kraj (Danteova, Ane Frank, Lorkina Husinskih rudara..., tj, stara okretnica 25-ice) liči na ono što pamtim kao dete i, nažalost, ništa više.
milojep milojep 09:14 07.04.2016

Re: Beogradsko letnje popodne

peti_element

E, da! Toneta Tomšiča je postala Despota Olivera ali to moj mozak nikako da usvoji :) Ti si živeo u šestospratnici kad se vodila na Bulevar? Jer svi soliteri su u Vranjskoj i T. Tomšiča (Despota Olivera). Za Karaburmu je velika šteta što je postala kao geto. Još taj tvoj kraj (Danteova, Ane Frank, Lorkina Husinskih rudara..., tj, stara okretnica 25-ice) liči na ono što pamtim kao dete i, nažalost, ništa više.


Da, ja sam bio u šestospratnici (doduše nadograđenoj za još jedan sprat). Inače ostao sam vezan i za Lion i za Karaburmu, na Lionu taj stan izdajemo a na Karaburmi žive matori. Što se tiče Karaburme donekle si u pravu, ne bih baš rekao da je geto (mnogi Karaburmu shvataju kao najgori narkomanski kraj i sl. ali nije baš tako) ali je jesu uništili nadogradnjama i gradnjama gde god da je moglo! Kada pričam o tome kažem da su nam uzeli vidike. I stvarno, nekada se iz školskog dvorišta Stevanke (moja OŠ) video Dunav, sada vidiš stambenjake nikle na pomoćnom terenu FK Beograd. Taj jedan sprat nadogradnje na skoro celoj Karaburmi je ukrao komad neba nekim novim klincima...
bolid1 bolid1 10:30 07.04.2016

Re: Beogradsko letnje popodne


Pomozi kada su tačno zatvorili kafe poslastičarnicu Mocart odmah ispod Liona. Tu sam se smucao sa nekom zvezdarskom ekipicom (patris deo) početkom devedesetih mislim...Sada je tu istoimena kladionica!?


Nemam pojma, znam samo da je u nekom trenutku poslasticarnica postala kladionica.

Sibnem ti jos malo detalja na PP.
zovitemegrunf zovitemegrunf 16:06 08.04.2016

Re: Beogradsko letnje popodne

milojep
Dalje je od Batutove, na dole, kretao Lyon Pomozi kada su tačno zatvorili kafe poslastičarnicu Mocart odmah ispod Liona. Tu sam se smucao sa nekom zvezdarskom ekipicom (patris deo) početkom devedesetih mislim...Sada je tu istoimena kladionica!?


Mocart je Mocart, a dvaput je dvaput, evo tebi dva Mocarta . Mislim da je poslastičara bila ovo što se sada zove Caffe, ma, nisam siguran, nikad svraćao, samo prolazio

milojep milojep 21:12 08.04.2016

Re: Beogradsko letnje popodne

zovitemegrunf
milojep
Dalje je od Batutove, na dole, kretao Lyon Pomozi kada su tačno zatvorili kafe poslastičarnicu Mocart odmah ispod Liona. Tu sam se smucao sa nekom zvezdarskom ekipicom (patris deo) početkom devedesetih mislim...Sada je tu istoimena kladionica!?


Mocart je Mocart, a dvaput je dvaput, evo tebi dva Mocarta . Mislim da je poslastičara bila ovo što se sada zove Caffe, ma, nisam siguran, nikad svraćao, samo prolazio



Ne mogu da procenim gde ja tačno bila poslastičarnica ali znam da se sedelo u staklencu ispred!
jinks jinks 14:58 06.04.2016

...

Što bi neki rekli, ko se jednom napije beogradske savske vode nijedna mu druga više nije milija.
milojep milojep 15:18 06.04.2016

Re: ...

jinks
Što bi neki rekli, ko se jednom napije beogradske savske vode nijedna mu druga više nije milija.


Izgleda da je tako! Kada pomenu vodu ne mogu a da se i sa tim ne nadovežem! Kao klinci na Karaburmi bazali smo okolinom. Tako smo se našli i na nekom napuštenom imanju odmah iza škole Stevan Dukić. Bilo je napušteno utoliko što gazde nisu bile tu a dvorište nije bilo zagrađeno niti je bilo pasa Na tom imanju (kažem imanje jer je imalo jedno 15-20 ari placa koji je od Danteove išao padinom prema partizancu (Partizanski put, danas Dragoslava Srejovića) postojao je izvor sa koga smo pili vodu! Naravo kada su roditelji saznali malo je falilo da bude batina ali od te vode nismo imali nikakve smetnje Kasnije jedno vreme, gazda je napravio mali ribnjak sa pastrmkama kroz koji je ta voda proticala! Sada je to imanje u vlasništvu nekog privrednika koji je skoro sve betonirao. Poruka priče bi eto bila da smo u Beogradu (a Karaburma je maltene centar za druga periferna naselja) imali izvor pijaće vode na par stotina metara od kuće!
jinks jinks 16:17 06.04.2016

Re: ...

Bila je skoro emisija u kojoj su rekli da je negde u okolini Patrijaršije i Konaka Kneginje Ljubice, na jednom pod podzemnih nivoa, pronađena česma, uređeni izvor ustvari, za koji se procenjuje da je star više hiljada godina ... i da potiče iz doba jedne od mnogih prethodnih inkarnacija Beograda.
zovitemegrunf zovitemegrunf 19:49 06.04.2016

kasnim na žurku

Uf, koji provod, a ja blejim po kojekakvim info sajtovima i predizbornim blogovima. Blog odmakao, da sad guram komentare pod svaki meni interesantan post, mislim da ne ide, nego evo nekoliko mojih uspomena. Da ne preterujem, pa da kažem crno/belih, nisam toooliko mator. Mada, baš danas sam se obradovao kada sam u jednom izlogu video poređane c/b fotografije iz Felinijevih filmova

O kešanju: Izađem sa fakulteta, na uglu Bulevara i Ruzveltove stoji dvojka, vrata zatvorena. Od onih starih, čeških, kondukter je vukao sajlu, na drugom kraju sajle zvonce, da javi majstoru da može da krene. Spolja, komotna, široka, papuča, i, taman na pravoj visini, neka ručka, da se prihvatim. Lepa vožnja do Pravnog, onda uđem, kao svaki pristojan đak pokažem kondukteru povlasticu i vozi dalje. Siguran sam da sam se tako vozio u proleće '71, za dalje ne znam.

O Đoki: Godinama sam ga viđao kako vodi pudlice Miloševom, neparna strana. Na svaki znak prepoznavanja je zahvalno reagovao. A LP sa slike imamo u kući . Nego, do sada nisam znao za ovaj PGPov zvanični kanal, treba to pregledati...



Pitalica: Dva plava oka i 14 svežih jaja?
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 16:35 07.04.2016

Re: kasnim na žurku

Zovitemegrunf,

pa da, ovde uzivamo u Beogradu, na blogu.

Dobrodosao:)
zovitemegrunf zovitemegrunf 18:25 08.04.2016

Re: kasnim na žurku

jednarecfonmoi
Zovitemegrunf,pa da, ovde uzivamo u Beogradu, na blogu.Dobrodosao:)


Hvala, hvala, bolje vas našao. Za Gazdaricu, ljubičice sa Bulevara, sunčana strana . Ulepšaju dan kad se zaplave.



jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:33 08.04.2016

Re: kasnim na žurku

zovitemegrunf
jednarecfonmoi
Zovitemegrunf,pa da, ovde uzivamo u Beogradu, na blogu.Dobrodosao:)


Hvala, hvala, bolje vas našao. Za Gazdaricu, ljubičice sa Bulevara, sunčana strana . Ulepšaju dan kad se zaplave.






Hvala puno za ove bulevarske ljubicice.

Divno je poljsko cvece u svojoj borbi bojama protiv betona.
blogovatelj blogovatelj 22:37 08.04.2016

Re: kasnim na žurku

Hvala, hvala, bolje vas našao. Za Gazdaricu, ljubičice sa Bulevara, sunčana strana . Ulepšaju dan kad se zaplave.


Da se zaplave zvale bi se plavičice
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:48 08.04.2016

Re: kasnim na žurku

blogovatelj
Hvala, hvala, bolje vas našao. Za Gazdaricu, ljubičice sa Bulevara, sunčana strana . Ulepšaju dan kad se zaplave.


Da se zaplave zvale bi se plavičice



He, he.

Ali ipak, cudna je boja cveta tog, izmedju plave i ljubicaste?
blogovatelj blogovatelj 04:57 09.04.2016

Re: kasnim na žurku

Ali ipak, cudna je boja cveta tog, izmedju plave i ljubicaste?


Ljubičasta ima hiljade nijansi, a mešavina je plave i crvene. Ako ima malo crvene, vuče na plavu. I obratno, ako ima malo plave, onda ide ka crvenoj.
Ali je i dalje ljubičasta.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:28 06.04.2016

Ej, beogađani

Dosadni ste bre više.


Šalim se, šalim se :)
milojep milojep 20:42 06.04.2016

Re: Ej, beogađani

hoochie coochie man
Dosadni ste bre više.


Šalim se, šalim se :)


hoochie coochie man hoochie coochie man 21:11 06.04.2016

Re: Ej, beogađani

tasadebeli tasadebeli 09:42 07.04.2016

Re: Ej, beogađani

mariopan mariopan 15:51 07.04.2016

Re: Ej, beogađani

hoochie coochie man

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:13 07.04.2016

Re: Ej, beogađani

Београђани? Београђани???


Е, мој Хучи Кучи... Где ти живиш? Погледај ти то мало пажљивије... (ЛИНК)


Pogledao, gadno, sunce sija al u duši 'ladno...

:)

Ajd baš da objasnim.

Nemam ja predrasude o Beograđanima, ili, ako ih i imam, to su one pozitivne predrasude.
Nije da sam nešto fasciniran Beograđanima ali, jbg, mora se priznati da veliki grad pruža dosta šansi onima koji u njemu žive, posebno onima koji su u njemu rođeni, na svakom polju.

Nije svejedno ako je ono što se prvo čuje i uz šta se provedu neke godine braća Bajić ili Lola Novaković.
Jer između Bajić braders benda i Alman braders benda je ogroman put koji se mora prođi, a između Lole i almana i ne tako dug.

Jeste da su to samo šanse, koje se mogu iskoristiti, a mogu i ne iskoristiti, ali neki drugi (oni iz raznih materina) su bez tih šansi.
Nije to fer, ali život nije fer, šta da se radi.

Tako da kad neko kaže da je iz Beograda, kod mene u startu ima pozitivno brojanje, dalje se stvar razvija kako se razvija.

I jedan primer od skora koji mislim potvrđuje da još uvek postoji onaj beogradski šmek.
Radi se o centru grada, krug dvojke pa još uže, i u zgradi stanuje neki klinac, krimos.
Prvo što se pomisli kad se kaže klinac i krimos je bahatost, nevaspitanje i ta slika.
Međutim, klinac je skroz fer momak, čak bi se moglo reći lepo vaspitan dečko.

Ulazim u zgradu, dečko ulazi u lift, okrene se, vidi mene na vratima i pridrži vrata od lifta dok ja stignem.

Hvala, molim, ode on, a ja to ispričam ćerama, kako u zgradi imaju finog komšiju.
Pitaju me kako izgleda, opišem im, kažu, pa taj je kriminalac, dolazi policija po njega.
Ali, kažu, jeste fin momak, uvek propusti druge, ponudi im pomoć ako nešto nose, ljubazno se javlja, ma milina, ali sa zakonom je u svađi, žešćoj :)

Na tako nešto kod ovih mojih (iz materine) krimosa, posebno klinaca, nisam naletao.
Veliki je to plus za Beograđane kod mene.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:38 07.04.2016

Re: Ej, beogađani

hoochie coochie man
Београђани? Београђани???


Е, мој Хучи Кучи... Где ти живиш? Погледај ти то мало пажљивије... (ЛИНК)


Pogledao, gadno, sunce sija al u duši 'ladno...

:)

Ajd baš da objasnim.

Nemam ja predrasude o Beograđanima, ili, ako ih i imam, to su one pozitivne predrasude.
Nije da sam nešto fasciniran Beograđanima ali, jbg, mora se priznati da veliki grad pruža dosta šansi onima koji u njemu žive, posebno onima koji su u njemu rođeni, na svakom polju.

Nije svejedno ako je ono što se prvo čuje i uz šta se provedu neke godine braća Bajić ili Lola Novaković.
Jer između Bajić braders benda i Alman braders benda je ogroman put koji se mora prođi, a između Lole i almana i ne tako dug.

Jeste da su to samo šanse, koje se mogu iskoristiti, a mogu i ne iskoristiti, ali neki drugi (oni iz raznih materina) su bez tih šansi.
Nije to fer, ali život nije fer, šta da se radi.

Tako da kad neko kaže da je iz Beograda, kod mene u startu ima pozitivno brojanje, dalje se stvar razvija kako se razvija.

I jedan primer od skora koji mislim potvrđuje da još uvek postoji onaj beogradski šmek.
Radi se o centru grada, krug dvojke pa još uže, i u zgradi stanuje neki klinac, krimos.
Prvo što se pomisli kad se kaže klinac i krimos je bahatost, nevaspitanje i ta slika.
Međutim, klinac je skroz fer momak, čak bi se moglo reći lepo vaspitan dečko.

Ulazim u zgradu, dečko ulazi u lift, okrene se, vidi mene na vratima i pridrži vrata od lifta dok ja stignem.

Hvala, molim, ode on, a ja to ispričam ćerama, kako u zgradi imaju finog komšiju.
Pitaju me kako izgleda, opišem im, kažu, pa taj je kriminalac, dolazi policija po njega.
Ali, kažu, jeste fin momak, uvek propusti druge, ponudi im pomoć ako nešto nose, ljubazno se javlja, ma milina, ali sa zakonom je u svađi, žešćoj :)

Na tako nešto kod ovih mojih (iz materine) krimosa, posebno klinaca, nisam naletao.
Veliki je to plus za Beograđane kod mene.


Huchi hvala za ovaj osvrt, drago mi je da to postoji jos uvek bar negde u tim najmladjim generacijama.Ne mislim na krimi pricu, nego na te neke buntovnike finih manira.

Zaista jesu na neki nacin simbol naseg grada, slusala sam o tome.Ti neki mangupi, ulicne tuce iz nekih verovatno nevinijih vremena, imali su lepe manire kada je potrebno.Mozda naucili u detinjstvu dok nisu otisli preko ograde sa druge strane zakona, i tom im je ostalo.

Meni je uvek bio odlican izraz za ulicnu tuchu - FERka:)
tasadebeli tasadebeli 20:46 08.04.2016

Re: Ej, beogađani

hoochie coochie man

Ajd baš da objasnim



Шалим се ја, Хучи Кучи, видео си шта ја стварно мислим о тим предностима...

То сам већ пар пута писао на овом блогу.

И ја сам се родио на пар стотина метара од Ужичке улице на Дедињу, у Железничкој болници преко пута "Драгише Мишовић", али ме заменили у породилишту, па ме однели у неко двориште на старој Чукарици са пољским клозетом и са неким вешом који се вазда сушио по дворишту као у италијанским црно-белим филмовима.

Без зезања, купао сам се у лавору или кориту до пола и од пола до своје 16. године јер у кући нисмо имали ни ве-це ни купатило, а канализацију кроз моју улицу, иначе одмах ту уз Хиподром, код Цркве Светог Ђорђа, протнули су тек 1969/70, када сам ја имао 5-6 година

(Јбт, Нил Армстронг хода по Месецу, а кроз моју улицу тек провлаче канализацију!)

Централно грејање никада нисмо ни добили, и дан-данас се у тој мојој улици у којој сам провео читав свој живот до пре пет година људи греју на угаљ и дрва. Кућерци стари по стотинак година, влажни и зими вазда хладни. Некадашња стара, "црвена", радничка Чукарица којој се нова власт после револуције и није баш нешто одужила за све оне штрајкове пре Другог светског рата, пре свега у фабрици шећера.

И онда кажемо Београд...

(Није ни чудо што ни данас не волим да се купам и запирам, па кад случајно и кренем у купатило, после дугих и тешких психолошких припрема, моја жена обавезно каже:"О! О! Шта ово треба да значи? Црвено слово у календару?"

EDIT: Теши ме чињеница да ни она није много боље прошла по истом питању купатила и тоалета јербо се родила и живела у једном истом таквом дворишту на Чубури. Два различита краја Београда, али нам судбина истоветна по питању смрзавања буље. )

Али не спорим то што ти кажеш... Живот у великом граду итекако има својих предности и пружа шансу свакоме.

А живот у Београду, у овој и оваквој Србији, јесте предност у односу на остале крајеве (мислим на градове), пре свега због посла.

А да је била Србија нормална земља у последњих 70 година, ја дубоко верујем да те и такве предности Београда у односу на остале градове данас не би било.

Nije svejedno ako je ono što se prvo čuje i uz šta se provedu neke godine braća Bajić ili Lola Novaković.
Jer između Bajić braders benda i Alman braders benda je ogroman put koji se mora prođi, a između Lole i almana i ne tako dug.



Убиће ме домаћица што јој оптерећујем пост толиким клиповима, али не могу издржати...

Пази ово! Ма какав Џејмс Браун! Ни принети!



jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:08 06.04.2016

Nas Beograd

I dalje citam neke komentare ponovo i uzivam:)

Pominjali smo Grlom u Jagode malkice, Majstorsku rqdionicu, eto, onda i Pozoriste u kuci (staro) da spomenem,mada lepa je i nova melodija spice.Ali stara....bas nostalgija u svakoj noti.Jos jedan prodjeeeee dan..

Trazila sam i neku lepu verziju pesme Beograd ima balkone cvetne.Nisam nasla.A i bolje.Koci se vec blog, jedva se drzi od yt, iako su svi divni zaista.
milojep milojep 23:13 06.04.2016

Re: Nas Beograd

A i bolje.Koci se vec blog, jedva se drzi od yt, iako su svi divni zaista.


Ma nek se sruši!

p.s. asocijacija na ovu Đoletovu priču ...Ma nek se sruči...

peti_element peti_element 08:34 07.04.2016

Re: Nas Beograd

jednarecfonmoi
I dalje citam neke komentare ponovo i uzivam:)

Pominjali smo Grlom u Jagode malkice, Majstorsku rqdionicu, eto, onda i Pozoriste u kuci (staro) da spomenem,mada lepa je i nova melodija spice.Ali stara....bas nostalgija u svakoj noti.Jos jedan prodjeeeee dan..

Trazila sam i neku lepu verziju pesme Beograd ima balkone cvetne.Nisam nasla.A i bolje.Koci se vec blog, jedva se drzi od yt, iako su svi divni zaista.


Majstorska radionica je snimana tačno iza moje osnovne škole. Jelena Ćetković je bila divna škola.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:37 07.04.2016

Re: Nas Beograd

peti_element
jednarecfonmoi
I dalje citam neke komentare ponovo i uzivam:)

Pominjali smo Grlom u Jagode malkice, Majstorsku rqdionicu, eto, onda i Pozoriste u kuci (staro) da spomenem,mada lepa je i nova melodija spice.Ali stara....bas nostalgija u svakoj noti.Jos jedan prodjeeeee dan..

Trazila sam i neku lepu verziju pesme Beograd ima balkone cvetne.Nisam nasla.A i bolje.Koci se vec blog, jedva se drzi od yt, iako su svi divni zaista.


Majstorska radionica je snimana tačno iza moje osnovne škole. Jelena Ćetković je bila divna škola.


Wow! Pa nikad mi nisi to rekla, pridavicu te posle za detalje.
tasadebeli tasadebeli 10:47 07.04.2016

Re: Nas Beograd

peti_element

moje osnovne škole. Jelena Ćetković



Ја сам тамо предавао српски седмацима и осмацима 1992/93...
jinks jinks 11:07 07.04.2016

Re: Nas Beograd

Jelena Ćetković je bila divna škola.

Skola V. Dugosevic :) ... imala je nekog predratnog duha, kao, doduse, i citava Zvezdara.
peti_element peti_element 17:59 07.04.2016

Re: Nas Beograd

tasadebeli
peti_element

moje osnovne škole. Jelena Ćetković



Ја сам тамо предавао српски седмацима и осмацима 1992/93...


Bila sam u završnom razredu osnovne kad je umro Najveći Sin naših naroda i narodnosti. Maričićka mi je predavala srpski i prepisivala moje pismene pa ih slala na konkurse (večito sam tako dobijala nagrade pa su me pohvaljivali preko razglasa). Možda je Maričićka tada bila u penziji, mada ne verujem, ali Stjepan Krsmanović je još bio u školi :)
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:22 07.04.2016

Re: Nas Beograd

Pohvale na razglasu??!

Dakle, sjajno, kao film da gledam.

Nije ni cudo da si postala lektor-perfekcionista.

E da, jedna sasvim obicna misao...sto nam je lep grad kad ovako na sve strane procveta cvece u svim bojama.Ja tada vidim samo to, i imam neku malu srecu u dushi.
mariopan mariopan 19:07 07.04.2016

Re: Nas Beograd

jednarecfonmoi

Prvo čestitke za autorsku



peti element - lektor-perfekcionista.


Sad smo nagrabusili? Ima lepo da pišemo, nema zezanja? Aj što ću ja, ali ....onaj dragoljub iz niš, ima čovek načisto da propadne...
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:11 07.04.2016

Re: Nas Beograd

mariopan
jednarecfonmoi

Prvo čestitke za autorsku



peti element - lektor-perfekcionista.


Sad smo nagrabusili? Ima lepo da pišemo, nema zezanja? Aj što ću ja, ali ....onaj dragoljub iz niš, ima čovek načisto da propadne...



Hvala Mariopan za ove divne ruze i cestitke.Volim tu boju ceo zivot:)

A lektorka-perfekcionista? Pa mislim da ce biti popustljiva ovako kad pisemo komentare, zamolicu je da zmuri malo.Ja gresim slovno ohohoho.E, ali druga stvar je kad lektorise tekst ili knjigu.Upomoc! Nema zezanja, kao sto siti lepo primetila.
milojep milojep 20:44 07.04.2016

Re: Nas Beograd

Volim tu boju ceo zivot:)


Nijanse su u pitanju
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:20 07.04.2016

Re: Nas Beograd

Lepe su i ove jestive ruze,simpa.

Volim nijansu pink (fuschia) ..bugenvilije su ponekad takve, i svetlu, neznu roze.

Svako ima boje koje oseca svojim.Meni je recimo bordo ili zelena tamna boja skolske table miljama udaljena
tasadebeli tasadebeli 21:20 07.04.2016

Re: Nas Beograd

peti_element
Možda je Maričićka tada bila u penziji, mada ne verujem, ali Stjepan Krsmanović je još bio u školi :)




Ух, ја сам тамо био заиста у пролазу, на једној од многобројних замена по читавом Београду током деведесетих... Ово у Јелени Ћетковић јесте била породиљска замена (те замене ми биле као да сам убо седмицу на лотоу), али су ми имена колегиница и колега потпуно ишчилела... А сећам се неке деце... Занимљиво...




Bila sam u završnom razredu osnovne kad je umro Najveći Sin naših naroda i narodnosti.


Ја био први разред средње...


Овај... А где си ти стајала у реду тада испред Скупштине? Имам неке успомене везане за заједничко бежање из тог реда и одлазак на клупицу на Калишу...


Ово је била прва ствар коју сам ја чуо на радију Студио Б после месец дана жалости и искључиво класичне музике на радију и телевизији...






(Није ни чудо што 90% овог народа класичну музику зове и дан-данас мртвачка музика.)
mariopan mariopan 21:56 07.04.2016

Re: Nas Beograd

jednarecfonmoi
Volim tu boju ceo zivot:)

Tu boju vidim kada čitam šta pišeš, lepo ti stoji.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:07 07.04.2016

Re: Nas Beograd

mariopan
jednarecfonmoi
Volim tu boju ceo zivot:)

Tu boju vidim kada čitam šta pišeš, lepo ti stoji.



Divno Mariopan *

Odlicno si to zapazila, ja volim da je nosim, a eto sad mi se izgleda i u slovima pojavljuje:)
peti_element peti_element 06:40 08.04.2016

Re: Nas Beograd

tasadebeli


Ја био први разред средње...

Овај... А где си ти стајала у реду тада испред Скупштине? Имам неке успомене везане за заједничко бежање из тог реда и одлазак на клупицу на Калишу...


Taso, red se protezao do Liona. Šalim se :) Počinjao je negde kod Đerma. A nisam išla organizovano. U neko doba nagovorila sam mamu i brata da idemo. Mislim da smo u Skupštini bili oko 2 ujutro. Njima se već od 11 neviđeno spavalo i preklinjali su me da se vratimo kući. Uzalud, jer ja ne odustajem :)
tasadebeli tasadebeli 09:29 08.04.2016

Re: Nas Beograd

peti_element

Taso, red se protezao do Liona. Šalim se :) Počinjao je negde kod Đerma.



Јес, јес... Било више редова. Овај мој је почињао од Зелењака. Организовано.

Издржао сам до Теразија, а и ту је пажња професора мало попустила, па остатак дана проведох на Калишу.


Uzalud, jer ja ne odustajem :)



Е, то ја зовем човек са ставом! А не к'о ја...

milojep milojep 09:36 08.04.2016

Re: Nas Beograd

Издржао сам до Теразија, а и ту је пажња професора мало попустила, па остатак дана проведох на Калишу.



Ja se sećam da sam gledao TV, te godine ću poći u školu. Išla serija Zimzelen o dečaku i konju. Prekidoše je i ubaciše neke violiniste

Drugog trenutka upada izbezumljena komšinica i viče: -umro,umro,umro...
Moji skočiše i pitaše je: ko? Boža? (njen muž)
-Ne, umrooo Tiitooo.
Mojima laknu Bio sam klinac ali sam taj momenat uhvatio!
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:05 07.04.2016

Kad ljudi obeleze ulichicu

Evo jos jednog detalja iz detinjstva.

Osvrnula sam se na taj momenat donekle u tekstu.Kad neka osoba obelezi ulicu ili deo grada, uopste ne mora da bude poznata licnost, ali ostane vam kao simbol nekog dela grada.

Postojale su zgrade nekako iza Manjeza, ka Slaviji, koje su kasnije srusene.Jedna se drzi, deluje kao odseceno parce torte grilijash koja se uspravila.

U tim zgradama u prizemlju uvek je pred prozorom sedela predratna dama, pomalo odsutna, sa svojih mozda cak i 90 godina.Bila je seda, vitka i kompletno nasminkana.Roze drecav karmin, kao za izlazak na pozorisnu scenu.
Pozadi u sobi stajao je klavir

.Kada smo se vracali iz skole, uvek smo nehajno bacali pogled na nju,bila je uvek u istoj pozi, zamisljena.
Delovala je da je daleko, u mozda nekom sasvim drugom Beogradu njenog secanja.

milojep milojep 22:08 07.04.2016

Priča svih nas

Ja sam kombinacija nekoliko krajeva Beograda
Za mene, Beograd je i dalje nekako naš, dokle god možemo da spomenemo ljude koji hodaju određenim delom grada ili sjajan kolač u nekoj staroj poslastičarnici. Dokle god postoji drvo na istom mestu ili bar sećanje da je bilo tu.
Što bi neki rekli, ko se jednom napije beogradske savske vode nijedna mu druga više nije milija.

А ко се овде још сећа кешања на трамваје? На двојку, па од Бајлонија до Калиша? U krugu dvojke je živeo sasvim običan svet.
A trojka do Rakovice? Od onih starih, čeških, kondukter je vukao sajlu, na drugom kraju sajle zvonce, da javi majstoru da može da krene. Pola dana čiste avanture.
Upoznasmo se u prvom gimnazije, valjda prva bezanja sa casova su bila na 25. maj uz obavezno zaustavljanje u onom podrumu pica na uglu Skender Begove i Kapetan Misine... a riblju corbu na Dunavu ko je probao, tako neobsvezno pored vode, kotlic, dugo je pamti! A na slep (stek, sto vi mladi kazete) navratim redovno, bar na pivo i girice ako ne na ribu.
И сећам се да смо ушли у неки хаустор код хотела Палас и степеницама, пролазима, ходницима, мало по мало, изашли скроз на Зеленом венцу, а да нисмо излазили на улицу уопште. Има доста тога у подземљу белог града по чему свакодневно ходамо.
Јбг, нема више Атине ни пирошки.
.. И оне кафанице у дебелој 'ладовини која тако прија на летњој врућинштини.
Terasa gore nije ni tada radila ali moglo se popeti i videti najlepši pogled na Dunav iz Beograda.
Kada pričam o tome kažem da su nam uzeli vidike.
Дође ми да те загрлим.
Divno mi je ovde nocas, moram opet da kazem, komentari, pesme, price...kao da svi sedimo zajedno negde, evociramo uspomene, gledamo stare fotke.
I jos jednom, za radost sto si se javila, umesto buketa, saljem mislima jednu poljanu prepunu poljskog cveca.Bilo ga je dosta u Beogradu, ima ga jos ponegde, sad u prolece dok prkosi betonu i staklu
Mali-veliki je ovaj naš grad
Много њих је пре нас овде бивало јер је много интересантно место за провести живот у њему.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:32 07.04.2016

Re: Priča svih nas

milojep
Ja sam kombinacija nekoliko krajeva Beograda
Za mene, Beograd je i dalje nekako naš, dokle god možemo da spomenemo ljude koji hodaju određenim delom grada ili sjajan kolač u nekoj staroj poslastičarnici. Dokle god postoji drvo na istom mestu ili bar sećanje da je bilo tu.
Što bi neki rekli, ko se jednom napije beogradske savske vode nijedna mu druga više nije milija.

А ко се овде још сећа кешања на трамваје? На двојку, па од Бајлонија до Калиша? U krugu dvojke je živeo sasvim običan svet.
A trojka do Rakovice? Od onih starih, čeških, kondukter je vukao sajlu, na drugom kraju sajle zvonce, da javi majstoru da može da krene. Pola dana čiste avanture.
Upoznasmo se u prvom gimnazije, valjda prva bezanja sa casova su bila na 25. maj uz obavezno zaustavljanje u onom podrumu pica na uglu Skender Begove i Kapetan Misine... a riblju corbu na Dunavu ko je probao, tako neobsvezno pored vode, kotlic, dugo je pamti! A na slep (stek, sto vi mladi kazete) navratim redovno, bar na pivo i girice ako ne na ribu.
И сећам се да смо ушли у неки хаустор код хотела Палас и степеницама, пролазима, ходницима, мало по мало, изашли скроз на Зеленом венцу, а да нисмо излазили на улицу уопште. Има доста тога у подземљу белог града по чему свакодневно ходамо.
Јбг, нема више Атине ни пирошки.
.. И оне кафанице у дебелој 'ладовини која тако прија на летњој врућинштини.
Terasa gore nije ni tada radila ali moglo se popeti i videti najlepši pogled na Dunav iz Beograda.
Kada pričam o tome kažem da su nam uzeli vidike.
Дође ми да те загрлим.
Divno mi je ovde nocas, moram opet da kazem, komentari, pesme, price...kao da svi sedimo zajedno negde, evociramo uspomene, gledamo stare fotke.
I jos jednom, za radost sto si se javila, umesto buketa, saljem mislima jednu poljanu prepunu poljskog cveca.Bilo ga je dosta u Beogradu, ima ga jos ponegde, sad u prolece dok prkosi betonu i staklu
Mali-veliki je ovaj naš grad
Много њих је пре нас овде бивало јер је много интересантно место за провести живот у њему.


Hahah sjajno Milojep, hvala za trud.

Mislim da mi je negde u podsvesti bilo da napisem ne previse dugacak tekst, emotivan, a kasnije da ljudi dopunjuju pricu svojim secanjima.

Svidja mi se ova Prica svih nas :)
tasadebeli tasadebeli 23:33 07.04.2016

Re: Priča svih nas

milojep



mariopan mariopan 07:12 08.04.2016

Re: Priča svih nas

А ко се овде још сећа кешања на трамваје?

Ja se sećam kešanja na tramvaje, drug izgubio obe noge tako.
Sin poznatog glumca.
nikvet pn nikvet pn 08:35 08.04.2016

Re: Priča svih nas

Два дана гледам наслов блога и све једну песму дозива:

tasadebeli tasadebeli 09:06 08.04.2016

Re: Priča svih nas

mariopan

Ja se sećam kešanja na tramvaje, drug izgubio obe noge tako.
Sin poznatog glumca.



Јао, и ја се сећам тога. Куд ме подсети...
tasadebeli tasadebeli 09:10 08.04.2016

Re: Priča svih nas

nikvet pn


Два дана гледам наслов блога и све једну песму дозива:



Химна!

Амин!

Има и онај клип са лепим сликама које много говоре о Београду. (ЛИНК)


П.С. - Знаш ли да су у Тозовчевом старом крају Београда (као и у мом, уосталом) голубарници и голубари скоро потпуно нестали?

Јбг, не могу голубови да лете између солитера вертикално, као хеликоптери.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:22 08.04.2016

Re: Priča svih nas

nikvet pn
Два дана гледам наслов блога и све једну песму дозива:




Nikvet:))))

Juce sam htela da stavim tskst te pesme ovde.

A boja ove ruze,e to je boja koju obozavam!

( pricasmo Mariopan i ja o bojama psr refova iznad)
milojep milojep 09:27 08.04.2016

Re: Priča svih nas

П.С. - Знаш ли да су у Тозовчевом старом крају Београда (као и у мом, уосталом) голубарници и голубари скоро потпуно нестали?


Odmah se setih ploče koju imam!

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:41 08.04.2016

Neke nove ptice

tasadebeli
nikvet pn


Два дана гледам наслов блога и све једну песму дозива:



Химна!

Амин!

Има и онај клип са лепим сликама које много говоре о Београду. (ЛИНК)


П.С. - Знаш ли да су у Тозовчевом старом крају Београда (као и у мом, уосталом) голубарници и голубари скоро потпуно нестали?

Јбг, не могу голубови да лете између солитера вертикално, као хеликоптери.



Tacno golubari su isto simbol tog nekog starog Beograda.Ja sam ih u glavi vezivala za Crveni krst i Dusanovac, ali to onako po osecaju.Mozda ih i nije bilo tamo.

Vrabaca kazu ima sve manje.Ne znam da li je to neka urbana izmisljotina, golubove vidjam cesto kao i gakove.Juce je jedan stajao na ogradi kao gospodin u fraku koji posmatra operu.Nije sljivio prolaznike humanoidnog tipa.

A nove ptice, doletele iz shuma, gledajuci solitere kao odlicne osmatracnicd su vetruske.Kazu da ime dolazi od toga sto se oslone na strujanja vetra.Gledala sam se sa jednim vetrusanom ( kako bi bio muski rod od vetruska ) na prozoru.Zeznut pogled predatora.

Izgledaju divno kad bacis pogled ka oblacima.
tasadebeli tasadebeli 10:01 08.04.2016

Re: Neke nove ptice

jednarecfonmoi

Vrabaca kazu ima sve manje.



Богами, стварно су били нестали у једном периоду. Али у последњих годину-две их опет виђам. Ово је чисто субјективно речено, можда истраживања говоре другачије.

Долазе ми врапци на прозор (четврти сам спрат) да краду голубовима ово што им остављам на симсу да једу. (Протераће ме комшије из зграде као главног кривца којег ипак могу да се дочепају због онеређивања прозора.)

Тако да опет имамо покриће за маскоту:


milojep milojep 10:08 08.04.2016

Re: Neke nove ptice

Тако да опет имамо покриће за маскоту:


Meni ova maskota liči na Dačića
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:17 08.04.2016

Re: Neke nove ptice

tasadebeli
jednarecfonmoi

Vrabaca kazu ima sve manje.



Богами, стварно су били нестали у једном периоду. Али у последњих годину-две их опет виђам. Ово је чисто субјективно речено, можда истраживања говоре другачије.

Долазе ми врапци на прозор (четврти сам спрат) да краду голубовима ово што им остављам на симсу да једу. (Протераће ме комшије из зграде као главног кривца којег ипак могу да се дочепају због онеређивања прозора.)

Тако да опет имамо покриће за маскоту:



Ja ih vidjam najvise oko terase moje kume.To bude zurka.Njih dvadesetak.

E sad sta se desava sa brojem vrabaca, verovatno zna Abicila.Mozda procita ovo pa nam napise tacno.

Ja sam se jednom vrlo zeznula sa golubovima davno.Posto volim zivotinje jako,i uvek sam imala neki poseban odnos.Pricala sam dugo sa jednim golubom, dok na kraju nije mi sleteo na ruku, na mojoj terasi.Kakav divan osecaj.E al svaka prica ima i avoju drugu stranu.Videse to tad davno ukucani, i u sledecih par dana neki na terasi kao Kip slobode ali rasirene ruke prepune zita, u iscekivanju goluba.

Onda je golub doveo i celu familiju na gozbu, a zvao i drugare iz kraja, a i poznanike u preletu.

I tako je terasa krenula da lici na smetliste.I onda je krenula borba za terasu." Pa kako da ih oteramo, jadni, evo gladni su."

Terasa je sredjena skroz. Ociscena. Iizmedju terase i oblaka stoji sad mreza.

bolid1 bolid1 10:31 08.04.2016

Re: Priča svih nas

једну песму дозива:


Skoro sam nekome u Lj pričao da je poseban osećaj, nogu pred nogu, po terazijama u letnje svitanje...

tasadebeli tasadebeli 13:44 08.04.2016

Re: Neke nove ptice

jednarecfonmoi

Pricala sam dugo sa jednim golubom, dok na kraju nije mi sleteo na ruku, na mojoj terasi.






Неки од наших најбољих селектора, тренера, репрезентација, што фудбалских, што кошаркашких кроз историју били су голубари.

Колико сам чуо, обавезна калузула у сваком уговору Дуде Ивковића била је да може да довуче своје голубове у нови луб који преузима.

Озбиљно, не шалим се. Зна га мој таст, такође голубар, који је и сам побегао у викендицу из Београда одавно и сада има голубарник величине к'о ратарска црква.

О Бошку Симоновићу и Радоју и да не причамо... Ушли су у филмску легенду... (ЛИНК)


jednarecfonmoi jednarecfonmoi 15:07 08.04.2016

Re: Neke nove ptice

tasadebeli
jednarecfonmoi

Pricala sam dugo sa jednim golubom, dok na kraju nije mi sleteo na ruku, na mojoj terasi.






Неки од наших најбољих селектора, тренера, репрезентација, што фудбалских, што кошаркашких кроз историју били су голубари.

Колико сам чуо, обавезна калузула у сваком уговору Дуде Ивковића била је да може да довуче своје голубове у нови луб који преузима.

Озбиљно, не шалим се. Зна га мој таст, такође голубар, који је и сам побегао у викендицу из Београда одавно и сада има голубарник величине к'о ратарска црква.

О Бошку Симоновићу и Радоју и да не причамо... Ушли су у филмску легенду... (ЛИНК)


Nije iskljuceno da je ovaj zbrisao nekom golubaru, te zato bio polupitom, a mi kolektivno umislili da smo sa prirodom i golubovima koji nas se ne plase na "ti".

Mozda bi sve bilo ok da nije doveo xy "padobranaca" na zurku sa klopom na terasi.Al ko da mu zameri.Stoje humanoidna stvorenja nepomicno na terasi sa gozbom u shakama i dozivaju.



milisav68 milisav68 18:43 08.04.2016

Re: Neke nove ptice

tasadebeli
Колико сам чуо, обавезна калузула у сваком уговору Дуде Ивковића била је да може да довуче своје голубове у нови луб који преузима.

Озбиљно, не шалим се. Зна га мој таст, такође голубар, који је и сам побегао у викендицу из Београда одавно и сада има голубарник величине к'о ратарска црква.

To je tačno.


albicilla albicilla 14:21 09.04.2016

Re: Neke nove ptice

E sad sta se desava sa brojem vrabaca, verovatno zna Abicila.Mozda procita ovo pa nam napise tacno.


Ne bih znao da znam. Ja ih vidjam, ali tek poslednjih godina, ovih naprednih, me je je toliko stislo da sam i po gradu poceo da pticarim, inace sam uvek bezao negde van grada.

A cim iz grada izadjete, vrapci oko vas vise nisu isti, nisu pokucari Passer domesticus, vec poljski v. P. montanus.

Tako da ova gradska zapazanja nemam s cim istorijskim da poredim.

PS. A golubari... nam sokolove potrovase. U poslednjih deset godina smo izgubili polovinu svih gnezda sivih sokolova i dve trecine svih gnezda globalno ugrozenih stepskih sokolova – dve najkrupnije vrste koje rado love golubove.

U Srbiji se godisnje proizvede preko milion golubova visokoletaca (od strane 20 do 25 000 odgajivaca), a u zemlji nemamo vise od 50 preteklih gnezda sivih i stepskih sokolava – zajedno.

Pa moze li 100 odraslih sokolova da napravi stetu populaciji od milion visokoletaca?
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 14:47 09.04.2016

Re: Neke nove ptice

albicilla
E sad sta se desava sa brojem vrabaca, verovatno zna Abicila.Mozda procita ovo pa nam napise tacno.


Ne bih znao da znam. Ja ih vidjam, ali tek poslednjih godina, ovih naprednih, me je je toliko stislo da sam i po gradu poceo da pticarim, inace sam uvek bezao negde van grada.

A cim iz grada izadjete, vrapci oko vas vise nisu isti, nisu pokucari Passer domesticus, vec poljski v. P. montanus.

Tako da ova gradska zapazanja nemam s cim istorijskim da poredim.

PS. A golubari... nam sokolove potrovase. U poslednjih deset godina smo izgubili polovinu svih gnezda sivih sokolova i dve trecine svih gnezda globalno ugrozenih stepskih sokolova – dve najkrupnije vrste koje rado love golubove.

U Srbiji se godisnje proizvede preko milion golubova visokoletaca (od strane 20 do 25 000 odgajivaca), a u zemlji nemamo vise od 50 preteklih gnezda sivih i stepskih sokolava – zajedno.

Pa moze li 100 odraslih sokolova da napravi stetu populaciji od milion visokoletaca?


Hvala na komentaru i jos ovim drugim pricama o beogradskim pticama.

Meni je uvek tesko da prihvatim da je priroda surova, ali ona ima svoje zakone.Tako je koncipirana planeta.Ako neka zivotinja ili,ptica ne ubije drugu, u divljini, umire od gladi.Ovo sebi govorim od detinjstva, da lakse prihvatim neminovnost predatora i zrtve(hrane)

Lepo je ovo nase beogradsko nebo kad god vidim jato kako leti gore visoko i odlazi nekud daleko.

Jednom sam dugo sa deugaricom posmatrala neke divne bele ptice kako lete u jatu, ispod isto tako belih oblaka i plavim nebom kakvo samo moze da bude kad je lep, suncan dan.
milojep milojep 08:49 08.04.2016

O Beogradu...još malo


... došavši, nađoh najkrasnije mesto od davnine, preveliki grad Beograd, koji je po slucaju razrusen i zapusteo, sazdah ga i posvetih Bogomateri ... (Despot Stefan Lazarević)

U Beogradu sam prvi put (1973). Došao sam i zato što nikad još nisam bio u ovoj sredini, na istoku Evrope. Za kratko vreme sam utvrdio dve stvari, za mene vrlo važne: jede se izvrsno, a pristup filmovima je mnogo intelektualniji nego u Americi. (Džek Nikolson)

Da li je iko ikada pitao Beograd šta bi voleo da bude kad poraste? (Ninus Nestorović)

Beograd nije u Beogradu, jer Beograd, u stvari i nije grad – on je metafora, način života, ugao gledanja na stvari. (Momo Kapor)

Najveće bogatstvo Beograda nisu rude ni minerali. Nisu ni devizne, ni dinarske zalihe. Nije ni naše tradicionalno gostoprimstvo. Najveće bogatstvo su devojke! I majke što ih rađaju. (Prljavi inspektor Blaža)

Ako išta pogodi Beograd, pogodiće ga to što više neće moći da priča sa svetom! U ovom gradu, naime, gotovo da nema porodice koja nema nekog od bližnjih u inostranstvu. I ne postoji grad na planeti gde se više priča preko telefona! Naravno, više zovemo mi, nego naši nas! Naši u belom svetu su se već navikli da štede novac, impulse i osećanja. Prezaduženi preko guše, s neplaćenim kirijama i telefonskim računima, kada nas uhvati sentimentalno raspoloženje zovemo koga stignemo u Americi, Australiji ili Francuskoj. (Momo Kapor)

Ovaj veliki grad bio je, izgleda, oduvek ovakav: istrgan, prosut, upravo kao da nikad ne postoji, nego večno nastaje, dograđuje se i oporavlja. S jednog kraja niče i raste, a sa drugog vene i propada. Uvek se kreće i talasa, nikad ne miruje i ne zna šta je spokoj i tišina. Grad na dve reke, na velikom prostoru sapet vetrovima. (Ivo Andrić)

Nema grada na svetu oko koga su se jagmili toliki narodi, pod čijim su se bedemima vodile tolike bitke, koji je toliko puta menjao vlasnika i pedeset puta uništavan da bi se svih pedeset puta ponovo iz istorijskog groba podigao – kao što je naš Beograd. Pa zar ta činjenica što je taj grad srpski ni najmanje o Srbima ne govori? (Borislav Pekić)

Koliko ste vi tek imali da gradite kad se zna da su bombardovali i Nemci i saveznici. Lako je drugim velikim gradovima Evrope da se hvale svojom lepotom… Imate lep mali zoo-vrt… Kazali su mi da je u vreme bombardovanja i zoološki vrt bio porušen i da su životinje bile pobegle na ulice, ali da su se same vratile nazad… Stvarno lepa priča – ne znam da li je istinita… (Alfred Hičkok)


Ti, međutim, dišeš, u noćnoj tišini,

do zvezda, što kazuju put Suncu u tvoj san.

Ti slušaš svog srca lupu, u dubini,

što udara, ko stenom, u mračni Kalemegdan.

Tebi su naši boli sitni mravi.

Ti biser suza naših bacaš u prah.

Ali se nad njima, posle, Tvoja zora zaplavi,

u koju se mlad i veseo zagledah.

A kad umorno srce moje ućuti, da spi,

uzglavlje meko ćeš mi, u snu, biti, Ti.
(Miloš Crnjanski - "Lament nad Beogradom" )
mariopan mariopan 08:59 08.04.2016

Re: O Beogradu...još malo

milojep

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana