Budućnost| Gost autor| Kultura

Da li je vaše iskustvo palanačko?

tasadebeli RSS / 10.04.2016. u 13:17

Gost autor: feliks.krul

 

 

 

 "Naše iskustvo je palanačko"

"Nema niti može biti promene."

"Znao sam da je umro Tito: on nas je naučio da ništa ne krijemo. On je učitelj otvorenosti." Radomir Konstantinović

 


Posvećujem gospodi Nsarskom, Apostati, Milanu Novkoviću, Unfuckableu, marco_de.mancciniju, Srđanu Fuchsu, svakom pažljivom čitaocu, zdravom razumu, bilo kom ko želi pomoći, pročitajte ovo i molim vas da komentarišite najbolje što možete. Potrebna mi je pomoć da razumem reči kultnog kritičara srpske kulture Radomira Konstantinovića jer možda grešim. Siguran sam da vaša iskustva nisu palanačka. Znam da niste palančani jer vam iskustvo nije palanačko. Ako je ikad bilo, davno ste ga prevazišli. Ko danas uopšte može reći da mu je iskustvo palanačko? U dobu interneta, televizije, komunikacija, putovanja, gasterbajterisanja? Uđimo u srž i suštinu monstruoznog, grotesknog, i genocidnog književnog dela i njegovog kulta. Ovo je apel za takvu pomoć i ništa više od toga.

Genocidi našeg doba su deo našeg zajedničkog iskustva.


1.
"Sam duh palanke je jedna apsolutna palanka", tu besmilicu je izgovorio Radomir Konstantinović srpski kritičar, filozof provincije, falsifikator ideologije, ubica kulture, intelektualni kriminalac, tamničar, osnivač kulta... i ko zna šta konkretno još. Služba inteligencije, služba bezbednosti, fizički likvidator, ratni ubica? Samo žrtva? Ne zna se. Njegova prošlost je obavijena velom tajne. Njegov život je još uvek nepoznanica za svet.

"Svet palanke postoji u duhu; sam duh palanke je jedna apsolutna palanka, za kojom zaostaje svaka stvarnost palanke." Ukoliko niste razumeli onda ste normalni, ne brinite se. Ove reči nemaju smisao.

Pročitajte ponovo, "...sam duh palanke je jedna apsolutna palanka, za kojom zaostaje svaka stvarnost palanke."

Da ponovim na engleskom u slučaju da neko misli da nazire neki smisao tih reči:

"...the spirit of the province is the absolute province, lagging behind is each provincial reality."

Možda bi to trebalo napisati sa velikim slovima:

"The Spirit of the Province is the Absolute Province, lagging behind is each Provincial Reality."

Molim vas prevedite na nemački, francuski, ruski... i zapamtite mantru:

"the Spirit of the Province is Absolute Province..."

"the Spirit of the Province is Absolute Province..."


2.
Prve tri rečenice u uvod za knjigu "Filosofija palanke" (1966) koju neki učitelji koriste u Bosni i Hercegovini kao nastavno sredstvo, a u Beogradu kao sredstvo za "dekontaminaciju" ili deradikalizaciju kako se danas kaže na Zapadu:

"Naše iskustvo je palanačko.
Ponekad, opasno je (i kažnjivo) reći to na uho palanačkoj oholosti; ponekada, međutim, ova reč ide do pojma sudbinskog: palanka je, kaže se, naša sudbina, naš zao udes. Nema niti može da bude promene."

Gledam kako same reči "(kažnjivo)" iskaču iz druge rečenice ove knjige, pa onda "oholost" praćena "sudbinskim", pa onda "zao udes" za kojim zaostaje vrhunska mema: "Nema niti može da bude promene"!


Radomir Konstantinović je filozof, pisac, kritičar i čovek koga izgleda ne poznaje ni jedna svetska filozofska enciklopedija. Čovek čija je prošlost sakrivena, izbrisana ili teško dostupna; detinjstvo nepoznato, školovanje nepoznato, životni put nepoznat. Otac: Mihailo Konstantinović pravnik. Tvorac srpskog obligacionog prava. Građanin sandžačkog porekla, rođen u Čačku 1897. godine, roditelji zemljoradnici, nepismeni. Nosilac Albanske spomenice, Redovni član Matice srpske, 24. juli 1920. god., Kraljevski orden Svetog Save - prvog reda, 1. oktobar 1939. god., Kraljevski orden Belog orla - trećeg reda, 3. oktobar. 1940.god., Odlikovanje grčkog kralja Konstantina, 2. avgust 1966. god., Spomen plaketa grada Beograda 1974., Orden zasluga za narod sa zlatnom zvezdom, 25. 5. 1978.god., Zlatna plaketa Privredne komore Beograda 1978., Sedmojulska nagrada, i Dopisni član JAZU.

Jula 1924. Mihailo se oženio sa Radojkom (Bekom) Popović, kćerkom Sime Popovića, profesora gimnazije u Pirotu i Jelisavete Popović, učiteljice.


Njihov sin Radomir je rođen u Subotici 1928 a umro u Beogradu 2011. "Био је члан Литерарне редакције Радио Београда од своје 21. године. Уређивао је часопис „Младост", „Књижевне новине" и двонедељник „Данас". Више деценија био је угледни сарадник Трећег програма Радио Београда." wiki
"Четири године након књиге „Декартова смрт", објавио је књигу под насловом „Бекет пријатељ". Ово дело у крајње сведеној форми сачињено је од тридесетак писама које је Семјуел Бекет слао Константиновићу и Каћи Самарџић пропраћено са исто толико есејистичких напомена. "
"О Константиновићу Ото Бихаљи Мерин је писао: „Писци који имају свој семантичко-философски корен у грудви свог мало познатог језика или средине, теже продиру у свет; да су се књиге као "Философија паланке" и „Биће и језик" Радета Константиновића родиле у великим језичким центрима, њихове резонанце би биле сличне онима које имају дела Бекета и Сартра."" wiki

Da li je Oto Bihalji Merin bio iskren kad je napisao ovo gore? Kako to da ni Beket ni Sartr, čije literature sam sam dobar poznavalac i na čijoj filozofiji sam odrastao od svoje 15 ili 16 godine, nisu svojom filozofijom govorili o situaciji irskog ili francuskog provincijskog čoveka, već o situaciji marginalizovanog univerzalnog čoveka. Marginalizovanog i otuđenog. Konstantinovićeva knjiga je nešto drugo ona cilja na jednu konkretnu kulturu. On je svojim intelektom i znanjem mogao da stupi u kontakt sa Beketom ali to suštinski ne mora da svedoči o Konstantinovićevoj genijalnosti ili veličini. Dela mnogi marginalizovanih pisaca su ugledala svetlo dana van svog malo poznatog jezika i sredine.

3.
"Iskustvo nam je palanačko." To su četiri reči koje treba da zapamtite i koje otvaraju kultne stranice građanske grupe koja se naziva "Druga Srbija". Samo četiri reči. Ponovite u sebi "Iskustvo nam je palanačko."

Nek vam to postane kao mantra koja će vam pomoći da čitate ovaj tekst i "Filosofiju palanke". Mantra kojom ćete čitati ostatak knjige od 328 stranica koju možete naći na webu u PDF formatu pod pokroviteljstvom Fonda za Otvoreno Društvo.

Nastavite mantru:

"Nema niti može biti promene."

"Iskustvo nam je palanačko. "

"Nema niti može da bude promene."


Nema i niti može biti promene!

Dakle svaki govornik srpskog jezika treba da zna da su to ključne reči Radomira Konstantinovića.

Sve to me je tek počelo zanimati pošto sam pokušao da večeras ponovo po ko zna koji put pročitam "Filozosofiju palanke". Nigde nisam mogao da nađem smisao, samo apsurdni proliv reči i misli, jedan smrdljivi povraćaj koji beskonačno traje.


Najubitačniju knjigu koja je napisana na srpskom jeziku, a možda ikad na ovoj planeti, mogao je samo da smisli jedan čovek izuzetne inteligencije i bolesne psihe, čovek sa zadatkom i sa jasnom namerom da ubaci duh uništenja, duh samonipodištavanja i samoubilačku memu u narativ jedne kulture. Naravno misli se na kulturu naroda koji čita i govori srpski jezik i čijoj tradiciji pripadaju pesnici koje on obrađuje. Ta knjiga nije prevedena ni na jedan svetski jezik iako su provincije univerzalna mesta na svetu. Kod njega se radi samo o srpskim provincijama i nijednoj drugo. Drugi narodi koji oko nas govore srpski ne glorifikuju Konstantinovića kao nekog univerzalnog filozofa već kao kritičara "srpske nacističke" kulture. Možda ni jedan filozof ovog sveta ne može shvatiti dela Radomirova.

Godinama sam pokušavao da shvatim knjigu „Filosofija palanke" i jednostavno nisam mogao da je upijem u sebe tj. da je razumem. Nije da nisam čitao filozofska dela, čitao sam i uživao u univerzalnom smislu kojeg nam pružaju filozofije. Ali ova knjiga nosi naslov koji obmanjuje jer se tu se ne radi o filozofiji radi se antifilozofiji, radi se o eksperimentu, ne, radi se o oružju za genocid. Radi se o smišljenom implantu koji je ubrizgnut u intelektualnu sferu jedne konkretne evropske kulture sa namerom da je razori.

Iako postoje čitaoci ove knjige koji se identifikuju sa njom, ja ne mogu da se identifikujem sa njom ni malo. Ko se može identifikovati sa knjigom koja se ne može čitati i razumeti? A postoje grupe i institucije koje se bave delom Radomira Konstantinovića i koje neguju njegov kult. Zašto? Kako?

4.
Čitao sam mnoge filozofske knjige, znam da svaka stvarna filozofija mora da pre svega bude razumljiva. „Filozofija" palanke mora da bude razumljiva ako je stvarno filozofija. Međutim kad se pročita ova knjiga onda je jasno da se ne radi o razumljivoj filozofiji već da se radi o jednom radikalnom destruktivnom oružju.

To mi je jedino jasno i razumljivo, jer Radomir je imao je oko dvanaest godina kada počeo svetski rat. To mora da je bilo teško iskustvo, uporedivo sa iskustvima svih nas ljudi koji smo bili zahvaćeni ratovima bilo kad i bile gde. A rat izaziva jedno ekstremno emocionalno iskustvo i radikalizuje nas, svakoga na nekom čudnom cerebralnom nivou. Mene su na primer ratovi u Jugoslaviji radikalizovali, srećom da prirodno imam miroljubive tendencije pa sam se sklonio od rata i od stalnih televizijskih ratova koji su se godinama vrteli na britanskoj televiziji, a nisam otišao u neke ratne dobrovoljce kao drugi jadnici, već sam sticajem okolnosti otišao u meditativnu askezu prirode. Mogu se sasvim poistovetiti sa žrtvama ratova, sa emocionalnim bolovima i sa intelektualnim narativima koji se rezultati rata, jer sam i ja bio žrtva rata ali žrtva koja se oporavila, kao što se većina preživelih oporavlja. A, Konstantinovićev narativ je narativ osvetnika, ubice osvetnika, psihopate čija je psiha nepromenljiva. Njegovi sledbenici su kao vampiri čija je mantra "Mi smo provincija" i "uvek ćemo ostati provincija", "Mi smo srpski nacisti i uvek ćemo ostati nacisti". Promene nema niti je može biti.


Da se vratimo na prvi podnaslov ove knjige "Filosofija palanke" koji glasi:

"UMESTO UVODA: STIL, NAJVIŠE NAČELO PALANKE"

Stil je najviše načelo palanke!
"Style is the utmost Principle of the Province."

Kako bih voleo da mi ugledni Profesor marco_de.manccini pomogne da shvatim dubinu ove misli i da kaže nešto o ovoj akademskoj rečenici. Na primer koje su joj reference u svetskim filozofijama. Kako je stil značajan za razliku od suštine kod srpskih pesnika kojima se bavi Konstantinović.


"It is said that the Province is our destiny, our evil fortune."

"Sudbinska palanka"? "Zao udes"? Da li te reči imaju značenje danas 2016. godine? Samo odvratne babetine provincijske intelektualne vračare „znaju" šta je "sudbinska palanka". A ustvari ne znaju ništa. Plodovi poremećenih i umova. A ko nije bio poremećenog uma u ratnim danima, osim možda psihopata i onih ekstremnih i retkih tipova koji mogu da uživaju u ubijanji i kriminalu? Jedno praistorijsko indijsko učenje Svara Joge govori o tome kako kroz kriminal i rat čovek dostiže izvesna stanja svesti koja su drukčija od normalnih stanja i koja se mogu uporediti sa osećanjima doživljenim u stanjima "prosvetljenosti" koje navodno jogistički put put može da otvori, poverovaću im. Konstantinovićev bolesni i poremećeni mozak je stvorio svoju fiksaciju. Radomir Konstantinović je postao savršeni kriminalac bez fizičkog nasilja, ubica kulture, njegovo oružje je oružje misaonog implanta kojeg on implantiru u kulturu jednog naroda koristeći jezik tog naroda. Jer šta je jezik za Konstantinovića? O tome kasnije.


Ko je iskopao Radomira Konstantinovića iz ruina Drugog svetskog rata i postavio ga za tvorca srpskog javnog diskurza? Ko ga je postavio na beogradske radio talase da lansira svoje ideološke bombe ka slušaocima srpskog govornog područja od pedesetih godina 20. veka do današnjeg dana?

5.
Tek kad sam pronašao sledeći citat neke kockice su počele da se slažu.
Konstantinović je negde napisao:

„Znao sam da je umro Tito: on nas je naučio da ništa ne krijemo. On je učitelj otvorenosti. Za njim, čovek plače bez stida. Sa njim, čovek je na samom vrelu otvorene jednostavnosti."

Tito je bio njegov učitelj otvorenosti?! Kakve tajne krije ova rečenica? U kakvom odnosu su bili Radomir Konstantinović i Josip Broz Tito?

Kako nam to niko u svetu nije rekao i ni dan-danas ne govori o Titu kao "učitelju otvorenosti"? Kakve otvorenosti? Voleo bih da znam. O čemu se radi ovde? Ne znam, mogu samo da nagađam. Znam ljudi će se praviti da znaju i čutaće, ili neće ni sami ništa razumeti ali će održavati status quo i ostaće nominalni sledbenici kulta "Filosofije palanke", Centra za kulturnu dekontaminaciju i Druge Srbije.


Dakle ponovite u sebi dragi čitatelji srpskog jezka i nastavite da čitate reči samoživog genija Konstantinovića:

Naše iskustvo je palanačko.

Naše iskustvo je palančko.

Naše iskustvo je palančko.

Nema i ne može biti promene.

Nema i ne može biti promene.

Nema i ne može biti promene.

"Nema niti može da bude promene. Istorija nas je zaboravila, kao u nekakvoj velikoj rasejanosti. Između sela i grada, ovako zaboravljen, svet palanke nije ni selo ni grad.
Duh njegov, međutim, jeste duh između plemenskog, kao idealno-jedinstvenog, i svetskog duha, kao idealno-otvorenog.
Kada ovaj duh ovako govori o svojoj zloj sudbini, on govori o svojoj izuzetosti iz istorije.
Ali, i kada je oglašava za prokletstvo, on hoće tu izuzetost.
Osnovna pretpostavka duha palanke negde je u tome: da je to duh koji, zaboravljen od istorije, pokušava sada ovaj udes da preobrazi u svoju privilegiju, time što će i sam (onako kao što se klin klinom vadi) da zaboravi istoriju, ovim zaboravom da se ovekoveči u samom sebi, zaveren trajanju, s onu stranu vremena.
Vreme je s druge strane brda, tamo gde počinje svetski haos, ili haos apsolutno-otvorenog sveta."
"Ma šta moglo da se vidi u ovom nagonu za zatvaranjem, za izuzimanjem iz vremena (kada se, u „večnosti", živi zajedno sa mrtvima, i kada nema mrtvih, kada je svet kao u nekakvom večnom Danu večno-praroditeljskog sveta) izvesno je da ovaj svet apsolutne otvorenosti postoji samo u duhu palanke, u njegovom strahu od sveta, da je taj svet jedan nedvosmisleno palanački svet. Nema sveta izvan duha palanke.
Ma šta moglo da se vidi u ovom nagonu za zatvaranjem, za izuzimanjem iz vremena (kada se, u „večnosti", živi zajedno sa mrtvima, i kada nema mrtvih, kada je svet kao u nekakvom večnom Danu večno-praroditeljskog sveta) izvesno je da ovaj svet apsolutne otvorenosti postoji samo u duhu palanke, u njegovom strahu od sveta, da je taj svet jedan nedvosmisleno palanački svet. Nema sveta izvan duha palanke. Samo on, koji ispoveda religiju zatvorenosti, religiju u kojoj je vrhovni bog ovaj bog jedinstva, a njegova antitetička, demonska sila, zlo apsolutne otvorenosti, samo on poznaje ovaj apsolutno-otvoreni svet; ali, ne znači li to da, ako je svet palanački, isto tako nije i palanka - svetska? Gde je svet idealno-zatvorenog, ako ne samo u duhu koji se protivi otvaranju, na iskonski svoj način, i koji pokušava da ovo svoje protivljenje postvari, da ga nađe u jednom njemu savršeno saobraznom svetu? Svet palanke postoji samo u duhu; sam duh palanke je jedna apsolutna palanka, za kojom zaostaje svaka stvarnost palanke. On nema svog sveta, u koji bi mogao savršeno da se materijalizuje, koji bi bio njegovo idealno oličenje. Ma koliko pokušavao da prikaže svet palanke, u kome je rođen, kao svoj svet, i ma koliko taj svet njemu bio najbliži, on je jedan lutajući duh, jedan nemogući duh: nema zemlje u kojoj on nije moguć, jer je on svuda podjednako nemoguć, u ovom svom zahtevu za idealno zatvorenim, koje bi bilo vanvremeno i, samim tim, ništavilo večnosti."

Pitam se šta ovo sve treba da znači?

"Svet palanke postoji samo u duhu; sam duh palanke je jedna apsolutna palanka, za kojom zaostaje svaka stvarnost palanke."
"Ali, upravo zato što nema svog sveta, on i jeste duh:
tamo gde prestaje mogućnost sveta počinje mogućnost ovoga duha.
Pretvoren svojom nemogućnošću u ovu stalnu mogućnost duha,
on se javlja kao rodonačelni duh svake težnje ka zatvaranju u svoj svet, kao svake težnje da se svet preobrazi u svet palanke. "

"Svet je, u njegovom doživljaju, s neke druge strane brda,
a ne u njegovom svetu, kao svetu palanke koji je, u tom smislu, ne-svet.
Sve što karakteriše ne-svet (do samog ništavila, do samog ne-bića) odlikuje i palanku, u doživljaju ovoga duha. Mogući stav palančanina je stav odobravanja ili pobune, stav svesnog konzervatizma, koji se zasniva na kritici „sveta", na osećanju sopstvene prvorodnosti (svet je bio kao što sam ja sada, ja sam dakle prošlost sveta, njegova živa istorija; ja sam tamo gde je nekada bio svet, ja sam ostao, svet se otpadio od prvašnje svoje sudbine, on se odrodio; svet je, dakle, odrod a ne ja), ili stav očajanja koje sanja uključenje u svet, negacijom palanke. Duh palanački u oba vida se javlja i u oba vida trijumfuje. On, u svakom slučaju, mora da se shvati kao jedan delatan duh. Čak i u prvome slučaju, ako je konzervativni stav nesumnjiv, ovaj duh je delatan: on je samo pasivno delatan, on palanački pokušava da akciji suprotstavi pasivnost, u tome smislu što ono što jeste pokušava da suprotstavi onome što nastaje. Ono što palanački jeste, samim tim što je početak koji se nije odvojio od sebe, koji nije evoluirao, ne dozvoljava aktivnost, da njome ne bi bio izneveren, preobražen. Ne sme da bude preobražaja, dakle ne sme da bude rada, potrebna je pasivnost, prepuštanje onome što jeste. Ali ovo prepuštanje je takođe svojevrsna delatnost, jedna negativna delatnost. Pasivnost je takođe izbor volje, a njen jezik (neradom, nepreduzimljivošću) takođe je jezik voljnog opredeljenja. Najčešće, ovo se gubi iz vida zato što palanačanin, rođen u jednom zatvorenom svetu, ne pristaje da vidi sebe kao subjekt toga sveta već kao njegov objekt. Otkuda to? "

"Ako bi palančanin priznao sebe kao subjekt, palanka bi time bila ugrožena kao volja: tamo gde sam ja subjekt, svet ne može da bude subjekt. Palančanin, međutim, verniji je palanci nego samom sebi, bar po osnovnom svom opredeljenja. On nije pojedinac na personalnom putu; on je sumum jednoga iskustva, jedan stav i jedan stil."

 


Strašna je ova mentalna masturbacija, koja je postala mentalni implant u srpskoj kulturi, stvoren hirom, osvetom ili mržnjom. Ova knjiga je oružje koje uništava srpsku kulturu, samo srpsku kulturu jer je napisana na srpskom jeziku i samo govornici tog jezika je mogu pročitati. Knjiga je neprevedena i nikad neće biti prevedena i objavljena na neki svetski jezik, u to sam siguran. Nijedan čovek ne može ovo prevesti i ostati čistog uma.

Dakle, svet je za Srbina sa neke druge strane brda, a ne u njegovom svetu, kao svetu palanke koji je, u tom smislu, ne-svet.


Pronašao sam na Fejsbuk stranici Grupe Radomir Konstantinović sledeći komentar o knjizi "Filozofija palanke":

"Bojan Antycz
January 10

Сјећам се док сам био дијете, у вријеме рата у Сарајеву током опсаде, имао сам наставника енглеског језика који је био одушевљен овом књигом. Међутим, он није био човјек који одаје утисак некога ко је љубитељ не-национализма, он је био типичан "факир-фукара" и тип човјека о коме говори књига Философија Паланке. Он је имао обичај да цитира ову књигу, са циљем да покаже како Срби не ваљају, а група којој он припада (он је громогласно истицао да су у питању Бошњаци) је дивна. Често је имао обичај мене лично малтретирати због моје народности (претпостављам да је он мислио да сам ја Србин, мада ја никада то не истичем, јер мени као полиглоти је то најмање важно).

Пошто сам знао колико он цитира ову књигу, мрзио сам је. Међутим током мог првог доласка у Београд послије скидања са власти Милошевића (нисам хтио раније долазити) гледао сам на некој локалној телевизији једну емисију од средине. Било је много одличних цитата који фантастично описују коријен свих оних ружних ствари које су ми се дешавале током опсаде, све гранате, опсада, редови за хљеб у опкољеном Сарајеву, све се фантастично поклапало. Тек на крају емисије, сазнао сам да је то она иста "грозна" књига коју је цитирао онај мој наставник. Одмах сам желио цијелу да је прочитам.

То је била једна од најбољих и најуниверзалнијих књига коју сам прочитао у свом животу, и веома често је цитирам. То је најбољи опис тамне стране Балкана (цијелог) и књига је свевремена."


Ova knjiga objašnjava stanje svesti koje žrtve rata mogu osetiti. Naravno shvatio sam, ova knjiga "Filosofija palanke" je knjiga neodraslog i neizlečenog psihički poremećenog deteta odraslog tokom Drugog svetskog rata i nacizma, deteta nemoćnog da se odupre zlu.

Konstantinović je poremećena žrtva rata koja je radikalizovana do ekstremne granice. Konstantinović je radikalizovan jer želi da se osveti. Ne vatrenim oružijem ili nasiljem već kulturnim genocidom. Kome se on osvećuje? Osvećuje se svom životu, svom detinjstvu, svom ocu, i narodu kojeg on percipira kao svog neprijatelja.

Njegovu radikalizaciju danas koriste da bi deradikalizovali jednu kulturu ili kako "drugosrbijaci" kažu da bi je dekontaminirali. O kakve neprevaziđene ironije! Drugosrbijanci!

Granica na kojoj Konstantinović operiše je granica genocida, on vrši genocid nad jednom kulturom, kulturni genocid, kulturogenocid. Konstantinović je genocidan čovek. Psihopata. Čovek totalno skoncentrisan na svoj zadatak da zada poslednji udarac srpskoj kulturi svom imaginarnom neprijatelju.

 

Draga Tess, ti moraš da shvatiš da se mi nalazimo u jednoj vrsti pakla u kojem je Radomir Konstantinović naš dželat, a demoni koji nas muče u predgasnoj komori centra za dekontaminaciju su članovi Druge Srbije. Intelektualni manijaci koje je Pazolini opisao u scenama filma „Salo" u kojima fašisti baterijskim lampama osvetljavaju i gledaju govna koja izlaze kroz čmarove mladih muškaraca i žena. Tako Radomir Konstantinović treperi nad čmarom "srpskog naciste" zatočenog i zatečenog provincijalca. Tako mnogi opsednuti Srbi sa strepnjom danas gledaju u govna svojih političara.

To upravo radi Konstantinović nad poezijom srpskih pesnika svojim dekonstruktivnim i destruktivnim logosom kojeg koristi da rasparča telo jedne kulture. Slučajem srpska jer se takav zlikovac stvorio u tom području i govorio je taj jezik. Konstantinović je radikalizovan totalitaristički duh na osvetničkom zadatku. Intelektualni Fakir-fukara kojeg podržavaju sledbenici njegovog kulta. On je čovek koji je obukao intelektualni prsluk samoubice džihadiste. On je čovek koje je rešio da sebe ubije svojim logosom i da sa sobom ponese jednu kulturu, kulturu običnog čoveka koji govori srpskim jezikom.

Radomir Konstantinović je u napisao knjigu koja je u stvari najubojitije oružje u rukama ljudi koji su se naoružali novcem Fonda za Otvoreno Društvo i koji od tih silnih milijardi nisu odvojili ni stotinku da plate prevode na druge jezike dela svog navodnog gurua. Zašto? Jer guru je neprevodiv. "Filozofija palanke" je tekst koji nema smisla, isto bi se dobilo i kad bi se ta bujica reči prevela na neki svetski jezik.

Ono što treba raditi je analizirati reč po reč, rečenicu po rečenicu te lažne i krivotvorene ideologije tj. fantazmagorije Radomira Konstantinovića koja je pisana sa ciljem da bude osvetničko oružje protiv srpske kulture, Konstantinovićevog neprijatelja.

„Znao sam da je umro Tito: on nas je naučio da ništa ne krijemo. On je učitelj otvorenosti. Za njim, čovek plače bez stida. Sa njim, čovek je na samom vrelu otvorene jednostavnosti", by Radomir Konstantinović.


Za kraj i za one koji su mazohisti do kraja ili koji su imuni na ovakve besmislice Radomira Konstantinovića, malo više o "stilu" te glupe reči koja se pojavljuje u podnaslovu knjige,

"Ova služba stilu je, u svojoj osnovi, služba sigurnosti", on piše. A šta hoće da kaže ne znam.

"Kada palanački pojedinac čuva palanku, kao vrhovnu volju, kao svoje nad-ja, on čuva pre svega ovaj stil jedno-obraznosti, i, zbog toga, kada se on boji sveta, izlaska u svet, on se boji ovog izlaska u svet bez stila. Najčešća optužba, koja se baca palančaninu u lice: da je čovek bez stila, savršeno je nespojiva sa duhom palanke koji je duh kolektivne volje, jedno-obraznosti kojom se ta volja izražava, pa sledstveno tome i sam duh stila.
Ova služba stilu ide do njegovog obogotvorenja. Stil je sve, čovek je mnogo manje. U svetu palanke, važnije je dobro se držati ustaljenog običaja nego biti ličnost. Sve što je pretežno lično, individualno (ma u kom pravcu) nepoželjno je pre svega zato što je obećanje „sveta", kao čiste negacije palanke, dakle obećanje stilske polivalencije, a ova polivalencija je, za palanački duh, čisto otelotvorenje kakofonije, muzika samog pakla.

Ova služba stilu je, u svojoj osnovi, služba sigurnosti. Odreknut od sopstvene volje, stilizovan po obrascu kolektivne volje, palančanin je sklonjen u sigurnost opštega. On ima utisak produženog detinjstva, ili utisak produženog života pod okriljem porodice. Infantilizam je korelativan palanačkom duhu. Ne može se biti u palanačkom duhu a ne biti u infantilizmu: palanački duh, kao duh nad-ja, kao duh kolektivne volje koja nas je uzela pod svoje, koja nas štiti od svega, a pre svega od nas samih, od svih izazova i iskušenja koja se zovu Ja (lična odgovornost i lična preduzetnost), nužno je duh koji posvećuje u infantilizam. On zahteva, iznuđuje taj infantilizam, kao zaštitnički, kao duh koji je nad-stavljen svemu individualnom. Jedno-obraznost stila znači, nesumnjivo, i izvesno protiv-vremensko opredeljenje. Ako je jedno-obrazni stil moguć, kao delo svih, on nije moguć samo u prostoru. On podrazumeva i svoju važnost, kao svoje rasprostiranje, u vremenu. Stil ne priznaje mrtve. On je nad-smrtan, jer je nad-graničan. Kao što mora da važi svuda (kao što mora svuda da prodre), on mora da važi i uvek. Duh tradicionalizma jedan je od osnovnih izražaja palanačkog duha; biti u duhu palanke, znači biti u njenoj volji, konkretno-stilski oličenoj, ali tako što će se, ovim stilom, ponoviti jučerašnjica palanke. Jako osećanje istorije, izvestan duh istoričnosti, koji se često uočavaju, kao jedna od bitnih odlika palanačkog duha, u suštini su delo van-istorijskog a ne samo ne-istorijskog (ili samo protiv-istorijskog) duha. Radoznalost za ono što je bilo ovde se javlja pod maskom istorije, ili istoričnosti; u stvari, u njoj nije teško prepoznati protiv-istoričnost palanke, zasnovanu ovde na dva činioca: 1) na radoznalosti, kojom palanka izražava svoju želju za jedno-obraznošću, za prodiranjem svuda, za apsorbovanjem svega, i to uništenjem onoga što bi njoj bilo nepoznato, što bi ostalo „tajna" za nju, van domašaja njenog oka, sluha i mogućnosti delanja, kao mogućnosti „odgovora" na sadržinu dogođenog, i 2) ovde nije teško otkriti ovu protiv-istoričnost i u palanačkoj težnji za vremenskim dejstvovanjem vrhunskog, praksom obogotvorenog stila. Treba svuda prodreti pogledom da bi se moglo sve „povezati" protiv-dejstvom palanačkog duha, njegovim tumačenjem, koje je uvek tumačenje stila."


Ovde se radi o proizvodu jednog pomućenog mozga i kulturnom genocidu započetog u dubini dvadestog veka. Kulturnog genocida koji se danas finansira novcem svetskog Fonda za Otvoreno Društvo, tj. novca ekonomiste, mislioca, i ideologa otvorenog društva Đorđa Šoroša. Meni se čini da Đorđe Šoroš ne zna kako se troši njegov novac. Ja verujem da ni predsednica fonda u Srbiji nije svesna šta radi. Verujem da čovek uglavnom deluje pod uticajem i dejstvom okolnosti, prijatelja, sredine i autoriteta. Verujem i da su sledbenici kulta Radomira Konstantinovića nesvesne žrtve autoriteta.

Koliko je godina i eona potrebno čoveku da se snađe u ovom univerzumu unutar kojeg obitavamo? Fascinantno. Život jeste čudo i opasnost za nesmotrene.

Na kraju mi samo ostaje da se izvinim zbog svog stila pisanja i da zahvalim onima koji su pročitali ovaj tekst i popravili greške.

Inspirisano nedavnim rečima jednog blogera.

"Srbin uvek ostaje isto govno. I moj savet budućim emigrantima: Kad čuješ slučajno srpski u radnji, beži glavom bez obzira što dalje, kud te noge nose."

"ich bin ein drugosrbijaner"

 



Komentari (796)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 21:24 11.04.2016

Re: Ne brisati blog

Ali Angie je u pravu.


auuubre, covece, ovo nece dobro da se zavrsi.



Što se ostalih tiče - pa Narcis je klon. Čemu priča?


Narcis je odmah rekao ko je i jos stavio svoju slicku u avatar- ako cemo pravo.

...a i da nije, tesko bi se sakrio.:)
tasadebeli tasadebeli 21:31 11.04.2016

Re: Ne brisati blog

freehand

Ne znam koliko njih piše pod više pseudonima. Realno - ni Feliksa nisam prepoznao. Ali Angie je u pravu. Takav način - pojavljivanje u više likova - nije fer, a realno - nije ni normalan. Pažljivo čitaj šta je Angie napisala. Ona nije tražila anihilaciju.



Ја и рекох да се слажем са Енџи да не треба брисати. Рекох то већ и Нарцису тамо горе, не пада снег да покрије брег, него да свака зверка остави свој траг.

Поготово оне зверке које су у нама.


А што се тиче дуплих никова...

Па чекај, ја се сећам да је Ламброс имао ко зна колико никова (једном сам му и ја поверовао да је млада Босанчица па се дописивао с њим у коменатрима ) и да му нико није брисао ни постове ни коментаре.

Ламброса су, ако ме памћење добро служи, бановали тек када је објавио пост у којем је тврдио да су исламски џихадисти и терористи фашисти... Или тако некако, препричавам, не могу да цитирам.

Тек тада су га бановали.

Знаш како је, у то време су се исламски џихадисти у нашим преписивачким медијима још увек углавном називали борциома за слободу и демократију.

И попи Ламброс на правди бога бановање зато што смо га тада сви овде извикали за нацисту јер вређа верска осећања других, бла-бла-бла-трућ...

Али за вишеструке никове и лажне идентитете Ламброса нико овде није оптуживао до брисања и бановања, зар не?

Напротив, сви смо уживали у музици коју нам је пуштао.







freehand

Nekad mislim da je ovaj blog ko minsko polje: svako malo neko prsne. A bude i masovki.



Ма јок, Фри, какво минско поље. Не прувеличавајмо значај овог поста. (А са њим и Блога Б92.)

Ово је тек камичак бачен у мртво море окошталих фраза и набифланих флоскула које нам се ваљају преко овог сокоћала. (Много ми се свиђа она метафора Непрејебивог о кокошкама које кокодачу и кљуцају по екрану монитора. А зна се шта коке кљуцају по дворишту.)

А оваква реакција на овај Феликсов текст ти, друже мој, говори шта?

Избезумљени и погубљени у овом времену и у овом простору, без система вредности који би нам кичму држао усправљеном и учинио да своје животе проживимо достојно људима, више и не слушамо једни друге, не умемо да сачекамо ни крај реченице оног другог, одмах скачемо у очи саговорнику, запењени, заслепљени, сујетни...

О чему се ради?

Све смо сазнали, видели, чули, омирисали, куснули, опипали и више нам ништа није ново?

Ништа више не може да нас учини правим, живим људима, него смо постали поживотињени манијаци?

Више не можемо постајати бољи људи један кроз другог?

Јебо нас постмодернизам, што рече Докс.
narcis narcis 21:35 11.04.2016

Re: Ne brisati blog

Što se ostalih tiče - pa Narcis je klon. Čemu priča?

jeste narcis je dragoljubov klon, ali narcis nema još jedan aktivan nalog, znači narcis je unikatan u svojoj suštini i bivstvovanju na blogu, i narcis je odma objavio svima što na pepeju što u komentarima i svud se potpisivao kao dragoljub, da ne bi bilo zabune,
evo blogi može da potvrdi, pošto me on oma prepozno po fotografiji i pitao i ja sam odgovorio istinom.
i ti znaš , al zloba ti ne dozvoljava da razumno misliš.mada može bit da nije samo zloba kriva , al baš me zabole.
tasadebeli tasadebeli 21:36 11.04.2016

Re: Ne brisati blog

antioksidant
taso, ramo moj, pre nego nastavis da se busas u svoje pravedne grudi koje nikog nece brisati pogledaj gore gde ti upozoravas da ces ti brisati ako te neljudi na to nateraju.
citirano je gore, nije da si zaboravio (ili si ti dva blogera sa jednim nikom pa se ne snalazis?)



АО (ова ми се свиђа - Рамо, Рамо... ), до сада сам на овом посту обрисао 5 коментара. Због:

1) аутовања;
2) псовачина, и вулгарности;
3) лепљења атрибута попут "нацистичко говно";

За дупле никове нисам никога бановао нити ћу... Колико људи овде на Блогу Б92 би требало да буде бановано због дуплих никова од почетака Блога па до данас?
zilikaka zilikaka 21:37 11.04.2016

Re: Ne brisati blog

А оваква реакција на овај Феликсов текст ти, друже мој, говори шта?

Da stvarno imamo previše vremena...
tasadebeli tasadebeli 21:42 11.04.2016

Re: Ne brisati blog

narcis

kad se malo bolje osmislim, jebote kako si uspeo da me ozbiljno razumeš i po pitanju baniranja, i još da ti ja ozbiljno dajem razloge zašto.



У, извини, друже!

Зае'бали ме, бре, ови са овим озбиљним коментарима о бановању, а ти се затече међу њима...

Па кад овде све брзо пише! Не постизава човек пажљиво да чита!

Извини! Твој друг Таса је овде на Блогу само калфа Алекса... Није Мајстор...






antioksidant antioksidant 21:42 11.04.2016

Re: Ne brisati blog

taso, rekao si gore i da svoju opciju brisanja neces koristiti a sad kazes i da si je vec 5puta koristio?
a to zastobi kako opet je tvoje.imas dugmice i igras se njima po svom nahodjenju.
ja sam ti samo skrenuo da si pretio brisanjem zbog licnih kvalifikacija a tekst koji si okacionjima obiluje.
posle si objasnio da se to tvoje pravilo odnosi samo na zastitu svetih blogerskih kafa a ostalo je cist trol koji hrani usamljenosti.
pricacemo dalje sutra popodne, putujem sad.
narcis narcis 21:43 11.04.2016

Re: Ne brisati blog

Избезумљени и погубљени у овом времену и у овом простору, без система вредности који би нам кичму држао усправљеном и учинио да своје животе проживимо достојно људима, више и не слушамо једни друге, не умемо да сачекамо ни крај реченице оног другог, одмах скачемо у очи саговорнику, запењени, заслепљени, сујетни

taso, crni taso, ne zajebavaj sirotinju.
uvodni tekst je tako, namerno , napisan da izazove burnu reakciju negodovanja, i čak mislim , pošto je autor nesposoban, da je neko ko se bavi pisačkim radovima vršio kolekturu texta i da izazove ovu buru.
freehand freehand 21:47 11.04.2016

Re: Ne brisati blog

i ti znaš , al zloba ti ne dozvoljava da razumno misliš.mada može bit da nije samo zloba kriva , al baš me zabole.

I ja saučestvujem zbog bolova koje trpiš, ali ono šo mi nije jasno druga je stvar: banovan si ovde zbog nečega. Zabranjen ti je pristup iz nekog razloga. Šta je to što te nagoni da promeniš pseudonim i način logovanja, brauzer, šta već da bi se ponovo pojavio, objavljujući - evo me ponovo! - ?
U čemu je tvoj problem?
freehand freehand 21:57 11.04.2016

Re: Ne brisati blog

Па чекај, ја се сећам да је Ламброс имао ко зна колико никова (једном сам му и ја поверовао да је млада Босанчица па се дописивао с њим у коменатрима ) и да му нико није брисао ни постове ни коментаре.

Ламброса су, ако ме памћење добро служи, бановали тек када је објавио пост у којем је тврдио да су исламски џихадисти и терористи фашисти... Или тако некако, препричавам, не могу да цитирам.

Тек тада су га бановали.

Знаш како је, у то време су се исламски џихадисти у нашим преписивачким медијима још увек углавном називали борциома за слободу и демократију.

И попи Ламброс на правди бога бановање зато што смо га тада сви овде извикали за нацисту јер вређа верска осећања других, бла-бла-бла-трућ...

Али за вишеструке никове и лажне идентитете Ламброса нико овде није оптуживао до брисања и бановања, зар не?

Напротив, сви смо уживали у музици коју нам је пуштао.


Ne znam nijedan Lambrosov dupli nick, mada je bilo tih kretena raznoraznih koji su trčali za njum - svaki je mogao da bude on. Ali to je nebitno. Ovde je bitnije ovo kukavičje jaje koje podmećeš: nije, dakle, Lambros banovan zbog dubine svojih promišljanja i snage svojih vizija, niti zbog bolova izazvanih istinama koje je ovde podastirao. Banovan je zato što je šoven, kriptofašista, egzibicionista-intelektualni masturbant čiji se smisao javnog pojavljivanja na ovom mestu svodio na najvulgarniju i njjeftiniju a mrziteljsku provokaciju.
bar ja mislim da je banovan zbog toga.
Te njegove prosvetiteljske podvige o kojima govoriš, priznajem, nisam zapazio.
Samo borboritske rituale sa valjanjem po govnima i bacanjem istin u veliki ventilator.
tasadebeli tasadebeli 22:00 11.04.2016

Re: Ne brisati blog

antioksidant

taso, rekao si gore i da svoju opciju brisanja neces koristiti a sad kazes i da si je vec 5puta koristio?



Ау, АО!

Па читај мало пажљивије ако ми већ примедбујеш! (Добра реч, а? )

Поновићу: Радомир Константиновић није овдашњи блогер заштићен дисклејмером.

Бановао сам и бановаћу само за:


1) аутовања;
2) псовачина, и вулгарности;
3) лепљења атрибута попут "нацистичко говно";


И то је то.
tasadebeli tasadebeli 22:06 11.04.2016

Re: Ne brisati blog

angie01

ne znam sto me prozivas,...


Ма не прозивам, само разговарам са тобом, исто као и са Фријем, о изгледу овог нашег блогодворишта.


Ali Angie je u pravu.



auuubre, covece, ovo nece dobro da se zavrsi.






Енџи, ред је да се и ти и ја сложимо око нечега на овом Блогу. Та тол'ко се дуго знамо!
tasadebeli tasadebeli 22:14 11.04.2016

Re: Ne brisati blog

zilikaka
А оваква реакција на овај Феликсов текст ти, друже мој, говори шта?

Da stvarno imamo previše vremena...






krkar krkar 22:24 11.04.2016

Čarlijev šrink

Како твој психијатар ?


Ne ordinira trenutno (a i neće još neko izvesno vreme), mora malo da sedi u Hagu zbog pokušaja proširivanja tvoje države puštanjem tuđe krvi.


narcis narcis 22:25 11.04.2016

Re: Ne brisati blog

U čemu je tvoj problem?

sviđa mi se da budem ovde,
u čemu je tvoj problem što sam ponovo ovde?
tasadebeli tasadebeli 22:27 11.04.2016

Re: Ne brisati blog

И на крају овог низа коментара о брисању само да кажем да сам добио пријаву на мој (наглашавам, мој) коментар у којем сам по ко зна који пут замолио Кркара да не вређа друге људе по блогу.

И то сам га замолио сасвим другарски, да не говори никоме да је мајмун зрео за психијатра и сличне ствари. (Зна он шта смо се дописивали нас двојица данас поподне, а и раније о свему томе, ван блога.)

А онда сам добио пријаву за тај мој коментар.

Можда је пријава стигла зато што сам коментар отпочео са "јебига"?

Мада, не верујем... Има овде и горих псовки и није ни мени првина да псујем на блогу, па ме нико није за то пријављивао.

А Кркиша и ја, иначе, тако разговарамо и приватно, ван блога.

Нема везе, брисаћу тај свој коментар. Пријава је пријава...

У реду, дакле, бришем самог себе!




(Како је овај Блог добро лудило! Време ми је за самобановање.)


EDIT: Бложе, Бложе, свакаква си створења ти створио! И на томе ти фала!

Мало поезије? (Кркар је први почео са поезијом, нисам ја! Он је крив за све!)


Ubio si, sveti Nestore, alu,
hvala ti!
Al da smo posle odahnuli — nismo!
Razmileli se iz njene strvi miševi,
daždevnjaci, zmije, i ostala gamad,
ne znaš kad ćeš zmiju pod jastukom zateći,
kad miša kašikom izvući iz tanjira,
kad će te daždevnjak iz hleba ujesti;
možeš lopatom gamad po zemlji da skupljaš,
iz vode izviru, padaju sa zvezda;
što nam je nekad sa jednog mesta smrdelo,
sveti Nestore, posle tvog junaštva
preti i smrdi sa hiljadu mesta!

Pokupi, sveti Nestore, ove zmije,
guštere, miševe, slepiće, daždevnjake,
škorpione, i drugu gamad, u vreću,
odnesi vreću na vrh brda,
istresi je, zasuči visoko rukave,
pa od njih opet onu alu umesi,
veliku ko što je bila, i još veću!
S daždevnjakom u ustima, sa zmijom oko ruku i nogu,
sa slepićem na očima, sa škorpionom u nozdrvi,
dok mi u žabi nestaju ovca i pas,
gvozdenzubu i stoglavatu, molim te,
sveti Nestore,
vrati nam onu alu,
spasi nas!




krkar krkar 22:31 11.04.2016

Pura Moca

Kad tako uleti često se setim stihova velikog Jove Zmaja o ćuranu koji po dvorištu šeće.


Koliko god da Čika Jova jeste genijalan - ipak je on i krajnji domet tvojih spoznajnih mogućnosti. Sa poezijom za decu, ona za odrasle ti je već prezahtevna.

Nema veze, ako ima terapeutsko dejstvo slobodno ti zapamti poneku tuđu rečenicu pa je s vremena na vreme ponavljaj.

A možeš da probaš i Nušića: Voli li Vaša tetka sira? Svakako, ali moj komšija lepo svira violinu.
tasadebeli tasadebeli 22:32 11.04.2016

Re: Majmun bez Šekspira

emsiemsi

Како твој психијатар ?



Емси! Емси!

Одмори мало од оваквих реченица, молио бих те.

Као што и Кркија молим да буде пристојан, исто тако молим то и тебе.
krkar krkar 22:32 11.04.2016

Re: Ne brisati blog

Можда је пријава стигла зато што сам коментар отпочео са "јебига"?


To je zato što si ti profa pa treba da budeš na ugled.

A meni se može
predatortz predatortz 22:33 11.04.2016

Re: Pura Moca

Voli li Vaša tetka sira? Svakako, ali moj komšija lepo svira violinu.


Moj stariji brat ne govori francuski, ali on ima jedan perorez.
krkar krkar 22:34 11.04.2016

Finese srbstvovanja

Нема везе, брисаћу тај свој коментар. Пријава је пријава...

У реду, дакле, бришем самог себе!


Aman, jesi normalan?

Prijavu u fioku pa nek zastari. Kad istekne 7 dana - a ti kreni da rešavaš prijave.

Ccc, Taso, ja da te učim!
tasadebeli tasadebeli 22:36 11.04.2016

Re: Ne brisati blog

krkar
Можда је пријава стигла зато што сам коментар отпочео са "јебига"?


To je zato što si ti profa pa treba da budeš na ugled.

A meni se može






Сви смо ми рођени једнаки... Само су неки једнакији од других.

Штета што моја кева не може да нам се придружи овде, она би нас ушила са псовањем све заједно на гомили.
tasadebeli tasadebeli 22:37 11.04.2016

Re: Finese srbstvovanja

krkar
Нема везе, брисаћу тај свој коментар. Пријава је пријава...

У реду, дакле, бришем самог себе!


Aman, jesi normalan?

Prijavu u fioku pa nek zastari. Kad istekne 7 dana - a ti kreni da rešavaš prijave.

Ccc, Taso, ja da te učim!


Е, јеб... Само Е! Сад ми то кажеш... Готово. Обрис'о.

Кажем лепо Драгољубу да сам ја овде калфа, а не мајстор.
krkar krkar 22:46 11.04.2016

Re: Pura Moca

Moj stariji brat ne govori francuski, ali on ima jedan perorez.


Perorez ti je sa bosanskog bloga, sve si pobrkao!
tasadebeli tasadebeli 22:48 11.04.2016

Re: Pura Moca

predatortz
Voli li Vaša tetka sira? Svakako, ali moj komšija lepo svira violinu.


Moj stariji brat ne govori francuski, ali on ima jedan perorez.



Кад рече француски, што ми се једе онај сир Крава која се смеје!

То знам на француском.





Кад ће, бре, ови наши дрипци почети да га увозе...
krkar krkar 22:51 11.04.2016

Malo prigodne poezije

Мало поезије?



Kad aždaja nije u dobrom stanju
treba se odmah pobrinut za nju,
pa ili je poslati u Vrnjačku Banju
ili joj odseći glavu na panju.

Na smrt!
Milan Novković Milan Novković 23:00 11.04.2016

"... plunge into it, move with it, and ...

наметнути ментални оквир

join the dance..."

Auuu koliko komentara

tasadebeli tasadebeli 23:00 11.04.2016

Re: crni taso

nowhereman

Мислим,кад си већ повукао ту тему, питање је Дефиниције Другосрбијанаца (ДД).
Дакле, шта каже ДД, ко је он, ко је тај Другосрбијанац?
(...)

То плитко фиочарење -- пет фиока, и свет је сређен, као дечји веш и постељина и гаће и чарапе и кравате -- не даје баш неке резултате. То је
монотони жрвањ за људе без жеље да се преиспитују.


Uprkos okolonosti da Srbija jeste podeljena zemlja, a srpsko društvo - podeljeno društvo, trebalo bi napustiti lažnu podelu na Prvu i Drugu Srbiju.

Ako je nekada takva podela i imala razlog i opravdanje, danas više takvih razloga nema.

Držim da Prva i Druga Srbija postoje još samo u glavama onih koji svoju mržnju i netrpeljivost hrane navodnim postojanjem onih "drugih".

Nekadašnji pripadnici i pristalice Prve i Druge Srbije isuviše su daleko odmakli na putu koji nema nikakve veze sa Srbijom, ali ima veze sa prastarim ljudskim strastima - da bismo ozbiljno uzimali bilo čije zaklinjanje u Prvu, odn. Drugu Srbiju.

Ako podele među Srbima i postoje, hajde da ih nazovemo nekako drugačije, smislenije.



Убих се од поспремања блога, чишћења, брисања прашине, скидања паучине, па не стигох да реагујем на ово твоје:





(То питање сам баш ја поставио и тамо на Принцијевом блогу.)



tasadebeli tasadebeli 23:07 11.04.2016

Re: НЕМА КРАЈА КРАЈУ

feliks.krul

vcucko

НЕМА КРАЈА КРАЈУ



Како нема?

Па Фукујама је рекао да смо дошли до краја историје.

Ваљда Фукујама зна шта прича.

zilikaka zilikaka 23:23 11.04.2016

Re: Pura Moca

Perorez ti je sa bosanskog bloga, sve si pobrkao!

Ne bih rekla. Nemam vremena da proveravam, al na osnovu sećanja od bar 50 puta pročitanog štiva, obojica se pozivate na isto.
predatortz predatortz 23:26 11.04.2016

Re: Pura Moca

zilikaka
Perorez ti je sa bosanskog bloga, sve si pobrkao!

Ne bih rekla. Nemam vremena da proveravam, al na osnovu sećanja od bar 50 puta pročitanog štiva, obojica se pozivate na isto.


Ma, isto! Samo mi smorno da objašnjavam.
narcis narcis 23:32 11.04.2016

Re: Pura Moca

gde je bosanski blog
predatortz predatortz 23:34 11.04.2016

Re: Pura Moca

narcis
gde je bosanski blog


U krkijevoj glavi. Prezupčio!
narcis narcis 23:38 11.04.2016

Re: Pura Moca

predatortz
narcis
gde je bosanski blog


U krkijevoj glavi. Prezupčio!

angie01 angie01 23:56 11.04.2016

Re: Ne brisati blog

Енџи, ред је да се и ти и ја сложимо око нечега на овом Блогу. Та тол'ко се дуго знамо


taso, ovo je bilo namenjeno freeju,...ti i ja smo se tu i tamo slagali,


a labros nije imao dupli nik, i nije banovan, obrisan mu je jedan blog i sam je otisao.
tasadebeli tasadebeli 00:04 12.04.2016

Re: Ne brisati blog

angie01
Енџи, ред је да се и ти и ја сложимо око нечега на овом Блогу. Та тол'ко се дуго знамо


taso, ovo je bilo namenjeno freeju,...ti i ja smo se tu i tamo slagali



У, извини... Велики ми нос, па се често гура тамо где му није место.


a labros nije imao dupli nik, i nije banovan, obrisan mu je jedan blog i sam je otisao.


Ма да, тако нешто је било за Ламброса. Са брисањем.

А имао је дупли ник, памтим то добро Енџи. На посту у којем је писао о дану Републике Српске као геноцидне творевине, бла-бла, трућ-трућ...

Добро сам то запамтио. Због Босанчице, како се тада представљао.

Ја нисам као тата Бране Црнчевића који је пре рата био труо и стар, а после рата млад и здрав.

Ја сам некада био још млађи и зеленији на Блогу него што сам то данас.
mirelarado mirelarado 00:08 12.04.2016

Re: Pura Moca

Кад рече француски, што ми се једе онај сир Крава која се смеје!

То знам на француском.





Кад ће, бре, ови наши дрипци почети да га увозе...


Не знам кад ће, али кад једном почну, увозиће га сви и клаће једни друге с ценама.
Елем, кад се појави, не купуј на прву лопту, сачекај да снизе дурбин.
Говорим из личног искуства с овом напашћу:

tasadebeli tasadebeli 00:12 12.04.2016

Re: Pura Moca

mirelarado
Кад рече француски, што ми се једе онај сир Крава која се смеје!

То знам на француском.





Кад ће, бре, ови наши дрипци почети да га увозе...


Не знам кад ће, али кад једном почну, увозиће га сви и клаће једни друге с ценама.
Елем, кад се појави, не купуј на прву лопту, сачекај да снизе дурбин.
Говорим из личног искуства с овом напашћу:




Да, у праву си. За њихов дурбин.

А замисли мене кад одем у Грчку. Имају Насмејану краву колико хоћеш на полицама, али имају и фету, па домаће козје сиреве, па... Јед'те, очи гладне!

Знам на шта мислиш када кажеш напаст.
emsiemsi emsiemsi 04:48 12.04.2016

Re: Čarlijev šrink

krkar
Како твој психијатар ?


Ne ordinira trenutno (a i neće još neko izvesno vreme), mora malo da sedi u Hagu zbog pokušaja proširivanja tvoje države puštanjem tuđe krvi.



Знам ја да је теби (и теби сличнима) прихватљиво да се туђе државе стварају и проширују пуштањем српске крви. Отуда и незадовољство што Срби овога пута нису ишли као некада послушно и ћутке да буду заклани од стране башибозука и калакурције.
Што се тиче моје државе, она ми није толико битна, колико су ми битни Срби --- нека нас је више, па макар живели и у Америкама.
emsiemsi emsiemsi 04:59 12.04.2016

Re: Majmun bez Šekspira

tasadebeli
emsiemsi

Како твој психијатар ?



Емси! Емси!

Одмори мало од оваквих реченица, молио бих те.

Као што и Кркија молим да буде пристојан, исто тако молим то и тебе.

Сагласан !
Наравно да си видео да сам ја (само) реаговао на крканову експресију !?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:28 12.04.2016

Re: crni taso

blogovatelj
ako me pak pitas, da li sam nacionalista- nisam, ne brojim nicija krvna zrnca da bi po njima o nekome imala misljenje


Ovo je klasičan primer palanačkog mentaliteta i licemerja.
Ova ista osoba, blogoimenom angie01 je ne jednom po blogovima pričala kako su joj Beograd zaprljali doseljenici i kako Beograd nije ono što je bio isključivo krivicom onih koji su se u njega doselili.
Takav tip osobe je veoma lepo opisan u ulozi Feme u Pokondirenoj tikvi.



ali nije rešavala Planetu Zemlju od polarnih bića zvanih medvedi i losovi puke zabave radi, prema tome, ti si podlac. inače, moja žena razmišlja slično Endži, ja se ne slažem sa njom ali je zato volim, a tebe bih patosirao, i to tako da ne bi video pesnaju pre neg' bi ti završila u ćozlucima, kada bi joj nešto ovako rekao. Endži, za razliku od vas mnogih, uvek vidiš biće i srce, uvek je iskrena i uvek direktna, čak i kada nije u pravu. zato će Endži za govnare poput tebe, Ripera, Krkara, frihenda, i slične... uvek biti domaći zadatak ljudskosti... inače još nešto, koliko si ti potpuna pičoka od čoveka govori to da si bio na mojoj frend listi, gledao slike moje porodice, a sada me ovde kao poslednje pičokasto govance prozivaš, i to pod pseudonimom. jadniče.

inače, Felikse, slažem se sa osnovnom idejom tvoje teme, i da, titoizam će teško biti iskoreniti. prosto će morati svi ovi gorenabrojani da riknu, da bismo mogli da pričamo o nekakvom razumnom prelazu na demokratsku misao ili školstvo.

dotle, moraćemo da trpimo sektu... nego, da li si znao da Đole Soroš ima zabranu ulaska u Izrael? ozbiljna država, neće podlace u svojoj avliji, a Srbija, je nažalost nemoćna, i onda morate da trpite svašta. jebi ga.

ne slažem se da je meni mesto u redu veličina kakvi su Unfika, NŠarski, Milanče, Marco, Apostata... ja sam samo skromni uča, a ovo su profesorčine i stručnjačine, mada hvala Ti da si me stavio u tako visoko društvo. što kaže Predatorz, нису почасти за мене.

ипак, ако ме питаш, how to be cool, easy, just don't be emotional stewpie and Nature murderous Barabbah like blogi, don't be perfidious like freehand, don't be treacherous bustard like krki, and finally, don't be poisonous self-deceptive arrogant motherfuckah like reaper - and u 'll be cool. how to achieve this - easy, be like Angie! ово говорим за блогерску породицу, а за арогантне смрадове попут небојша крстића, дефинитивно немој бити као он, али то се ваљда подразумева.

and, let love in...



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:40 12.04.2016

Бели Таса, Мистер Бели Таса

inače, za raznorazne blogerske pičoke, anonimuse i bedne ulizice najrazličitijih vrsta, izdajnike, bulje, arogantne samonabeđene macane, Brat Iskandar je za vas - Бели Таса, Господин Бели Таса. толико једно дубокоумно, нежно и дружељубиво биће ви, јадници и сметлари људског морала, можете само да сањате да ћете постати...

вратићу се још...



елем, драги Тасо и поштовани Феликше (не могу да кажем да си ми драг јер Те не познајем још; за Блогија, Кркара и Фрија сам мислио да су драги па су се испоставили као перфидне хијене од људи (првоименовани је још ноторни истребитељ недужних Божјих створења), док сам за Рипера одувек сматрао да је ледепеовска ђаница, јака на речима и бедна на делу, што би рекао Брат Кејв, motherfuckah with big mouth and no guts),

тема коју постављате, како се решити и искоренити Удбу, постскојевце и шупаке антидемократске, да ли левичарске фашисте Логоса попут Кркара, Фрихенда и Блогија, или десничарског либералкапиталистичног расисту и културфашисту попут Рипера, једноставно - никако. морамо да сачекамо да их Прируда сама угаси, а дотле, са мозговима попут Тасиног или врлог Алселонетовог, са Енџином искреношћу и онтолошком филокалијом и покајношћу Пеје Брата Брајовића, с Прединим нинџа (или си нинџа или си минџа) способностима, и Тесиним безобразлуком, морамо налазити начина да их премошћујемо. значи, с тврдим дорчолско-мунзеконза ћ, чека нас тешка и рововска битка. али, love n humanity will prevail.



пс. извињавам са овде Урбаној Герили, који је најнежније и најсексипилније биће овде, али ми је забранио да га отворено хвалим, већ само дуовно, невидљиво, што га нисам уврстио у ултимативно српско Супербиће.
krkar krkar 12:28 12.04.2016

Ricinus je radioaktivan

Srđan Fuchs



Definitivno ricinus!

Nego izgleda da je još i radioaktivan pa ćelije brzom brzinom degenerišu.
feliks.krul feliks.krul 12:36 12.04.2016

Re: Ricinus je radioaktivan

ипак, ако ме питаш, how to be cool, easy, just don't be emotional stewpie and Nature murderous Barabbah like blogi, don't be perfidious like freehand, don't be treacherous bustard like krki, and finally, don't be poisonous self-deceptive arrogant motherfuckah like reaper - and u 'll be cool. how to achieve this - easy, be like Angie! ово говорим за блогерску породицу, а за арогантне смрадове попут небојша крстића, дефинитивно немој бити као он, али то се ваљда подразумева.

and, let love in...


Hvala na napomenama o ličnostima, i ja sad pravim listu pod naslovom IGNORE.

Thanks.
emsiemsi emsiemsi 14:28 12.04.2016

Re: Бели Таса, Мистер Бели Таса

Srđan Fuchs
inače, za raznorazne blogerske pičoke, anonimuse i bedne ulizice najrazličitijih vrsta, izdajnike, bulje, arogantne samonabeđene macane, Brat Iskandar je za vas - Бели Таса, Господин Бели Таса. толико једно дубокоумно, нежно и дружељубиво биће ви, јадници и сметлари људског морала, можете само да сањате да ћете постати...

вратићу се још...



елем, драги Тасо и поштовани Феликше (не могу да кажем да си ми драг јер Те не познајем још; за Блогија, Кркара и Фрија сам мислио да су драги па су се испоставили као перфидне хијене од људи (првоименовани је још ноторни истребитељ недужних Божјих створења), док сам за Рипера одувек сматрао да је ледепеовска ђаница, јака на речима и бедна на делу, што би рекао Брат Кејв, motherfuckah with big mouth and no guts),

тема коју постављате, како се решити и искоренити Удбу, постскојевце и шупаке антидемократске, да ли левичарске фашисте Логоса попут Кркара, Фрихенда и Блогија, или десничарског либералкапиталистичног расисту и културфашисту попут Рипера, једноставно - никако. морамо да сачекамо да их Прируда сама угаси, а дотле, са мозговима попут Тасиног или врлог Алселонетовог, са Енџином искреношћу и онтолошком филокалијом и покајношћу Пеје Брата Брајовића, с Прединим нинџа (или си нинџа или си минџа) способностима, и Тесиним безобразлуком, морамо налазити начина да их премошћујемо. значи, с тврдим дорчолско-мунзеконза ћ, чека нас тешка и рововска битка. али, love n humanity will prevail.



пс. извињавам са овде Урбаној Герили, који је најнежније и најсексипилније биће овде, али ми је забранио да га отворено хвалим, већ само дуовно, невидљиво, што га нисам уврстио у ултимативно српско Супербиће.

Ко је Рипер ?
freehand freehand 14:42 12.04.2016

Re: crni taso

ипак, ако ме питаш, how to be cool, easy, just don't be emotional stewpie and Nature murderous Barabbah like blogi, don't be perfidious like freehand, don't be treacherous bustard like krki, and finally, don't be poisonous self-deceptive arrogant motherfuckah like reaper - and u 'll be cool. how to achieve this - easy, be like Angie!

Nekad nije loše biti debil, pretpostavljam. A debil - to je stepen iznad nišči. Za to nije dovoljno da si nesvestan realnosti, za to moraš da budeš još i beskrajno glup i zao.
I još usput folirant tipa srba-izra-usa-srki-fuksa-mosad-džuksa.
Mislim - mosad wanabe, džuksa od jutra do sutra.
gavrilo1 gavrilo1 21:57 12.04.2016

Re: Slučaj 1. Grupa B

urbana_gerila
feliks.krul
urbana_gerila
feliks.krul
Ali, ja feliks.krul sam izgleda osuđen na smrt. Već mi lupaja na vrata. Ispod vrata prolazi dim za dekontaminaciju.


ako je dekontaminacija - znači da ti pomažu, i na srpskom i na na engleskom.


a, smrad koji njušiš je, pre, znak da si se i definitivno usro.


A ti definitivno spadaš u Slučaj 1. Grupa B. (vidi ilustraciju na kraju bloga)



mlad, lep, visok, plav i nesklon inkluziji?



Jesi li i slobodan?

PS. odgovor na PM
urbana_gerila urbana_gerila 22:06 12.04.2016

Re: Slučaj 1. Grupa B

gavrilo1
urbana_gerila
feliks.krul
urbana_gerila
feliks.krul
Ali, ja feliks.krul sam izgleda osuđen na smrt. Već mi lupaja na vrata. Ispod vrata prolazi dim za dekontaminaciju.


ako je dekontaminacija - znači da ti pomažu, i na srpskom i na na engleskom.


a, smrad koji njušiš je, pre, znak da si se i definitivno usro.


A ti definitivno spadaš u Slučaj 1. Grupa B. (vidi ilustraciju na kraju bloga)



mlad, lep, visok, plav i nesklon inkluziji?



Jesi li i slobodan?

PS. odgovor na PM



gerilica tvrdi da nisam, ipak - uložio sam amandman, jer mi je do sada branila samo devojku da imam.
blogovatelj blogovatelj 01:09 13.04.2016

Re: Pura Moca

Sa poezijom za decu, ona za odrasle ti je već prezahtevna.


Ti bi da se takmicis? Ja ne bih. Ne takmicim se sa decacima kojima su devojcice slabo davale u mladosti. A i potpuni je idiotluk i sama pomisao porediti se sa nekim u razumevalju ili voljenju poezije. To samo znaci da predstave nemas sta poezija i umetnost jesu.

A možeš da probaš i Nušića: Voli li Vaša tetka sira? Svakako, ali moj komšija lepo svira violinu


Ako se dobro secam ovde je posle sira isla recenica koja je sadrzala rec perorez. Ne sumnjam da si pravilno citirao, samo preispitujem sebe.
Razumi me, zivim van Srbije, nemam bas svaku srpsku knjigu pri ruci, a citat iz Autobiografije koji si naveo mi ne pomaze puno u guglanju citavog teksta, ili bar poglavlja koje opisuje francuski jezik.
gavrilo1 gavrilo1 09:58 13.04.2016

Re: Slučaj 1. Grupa B

urbana_gerila
gavrilo1
urbana_gerila
feliks.krul
urbana_gerila
feliks.krul
Ali, ja feliks.krul sam izgleda osuđen na smrt. Već mi lupaja na vrata. Ispod vrata prolazi dim za dekontaminaciju.


ako je dekontaminacija - znači da ti pomažu, i na srpskom i na na engleskom.


a, smrad koji njušiš je, pre, znak da si se i definitivno usro.


A ti definitivno spadaš u Slučaj 1. Grupa B. (vidi ilustraciju na kraju bloga)



mlad, lep, visok, plav i nesklon inkluziji?



Jesi li i slobodan?

PS. odgovor na PM



gerilica tvrdi da nisam, ipak - uložio sam amandman, jer mi je do sada branila samo devojku da imam.


Devojke su sklone otimanju momaka
Momci to ne rade, oni uredno vrate momka nazad devojci.
urbana_gerila urbana_gerila 10:29 13.04.2016

Re: Slučaj 1. Grupa B

gavrilo1
urbana_gerila
gavrilo1
urbana_gerila
feliks.krul
urbana_gerila
feliks.krul
Ali, ja feliks.krul sam izgleda osuđen na smrt. Već mi lupaja na vrata. Ispod vrata prolazi dim za dekontaminaciju.


ako je dekontaminacija - znači da ti pomažu, i na srpskom i na na engleskom.


a, smrad koji njušiš je, pre, znak da si se i definitivno usro.


A ti definitivno spadaš u Slučaj 1. Grupa B. (vidi ilustraciju na kraju bloga)



mlad, lep, visok, plav i nesklon inkluziji?



Jesi li i slobodan?

PS. odgovor na PM



gerilica tvrdi da nisam, ipak - uložio sam amandman, jer mi je do sada branila samo devojku da imam.


Devojke su sklone otimanju momaka
Momci to ne rade, oni uredno vrate momka nazad devojci.



ništa onda.
ti bi, vidim, samo da se malo poigraš pa da vratiš, a ja radim na trajnije emocije.
mariopan mariopan 13:04 14.04.2016

Re: Ne brisati blog

У реду, дакле, бришем самог себе!



Taso crni Taso, šta ti bi da se samoubiješ na početku autorke karijere? Maknem na par dana sa bloga i ne pazim, i vidi šta se desilo?
feliks.krul feliks.krul 13:27 10.04.2016

Tasi zahvaljujem na popravci

i objavljivanju. Tebi prilog:

feliks.krul feliks.krul 13:29 10.04.2016

Prostor za zezanje

feliks.krul feliks.krul 13:33 10.04.2016

Tessi zahvalnost na čitanju



Ево човека
Фридрих Ниче


Да! Знам одакле дођох!

Незадовољан као пламен

Ја светлим и сагоревам.

Светло постаје све што ја прекривам,

Угаљ, што за собом остављам:

Пламен сам сигурно.
feliks.krul feliks.krul 13:39 10.04.2016

Radomiru Konstantinoviću Samuel Beckett

martin_krpan martin_krpan 13:45 10.04.2016

Hahahahaha

Davanjem autorske opcije novim autorima, vratiše Baku Evdokiju i unuku Đinu u tandemu sa Rastkom Pocestom i ljudima drekavcima, kanibalima iz gradske kanalizacije.


urbana_gerila urbana_gerila 13:54 10.04.2016

Re: Hahahahaha

martin_krpan
Davanjem autorske opcije novim autorima, vratiše Baku Evdokiju i unuku Đinu u tandemu sa Rastkom Pocestom i ljudima drekavcima, kanibalima iz gradske kanalizacije.


nisam, baš, siguran ko su sve novi autori, ali - mislim da si preoštar.
feliks.krul feliks.krul 13:54 10.04.2016

Re: Hahahahaha

martine, hvala na komentaru pretpostavljam da si pročitao Filosofiju palanke.
looping looping 14:23 10.04.2016

Re: Hahahahaha

martin_krpan
Davanjem autorske opcije novim autorima, vratiše Baku Evdokiju i unuku Đinu u tandemu sa Rastkom Pocestom i ljudima drekavcima, kanibalima iz gradske kanalizacije.

Ti si baš onako, tipičan srbenda.
tasadebeli tasadebeli 14:53 10.04.2016

Re: Hahahahaha

martin_krpan
Davanjem autorske opcije novim autorima, vratiše Baku Evdokiju i unuku Đinu u tandemu sa Rastkom Pocestom i ljudima drekavcima, kanibalima iz gradske kanalizacije.





Чекај, Мартине, па зар се нисте ти и још многи жалили како је Блог замро, како више нема оних људи са почетка овог Блога Б92 који су му давали шмек и чинили га интересантним местом, како је у Србији све пропало, па ето и овај Блог Б92...?

А онда, када човек баци каменчић у ту жабокречину на коју се жалите, одмах се дигне кука и мотика што се таласа мртво море.

Ниси ми јасан, Мартине. Ни ти ни остали жалбеници.

Шта, у ствари хоћете? Шта је у питању?

"То код нас не може да буде" ?


blogovatelj blogovatelj 01:33 11.04.2016

Re: Hahahahaha

Davanjem autorske opcije novim autorima, vratiše Baku Evdokiju i unuku Đinu


Kako to da si ti ovde od 2014. a znaš ko su Evda i Đina? Biće da si i ranije istim stazama hodio, ali drugačije inkarniran.
urbana_gerila urbana_gerila 13:50 10.04.2016

eufemizam za budalu

moja dobra majka je uvek pazila da ne uvredi nikoga, pa je govorila - svet je velik, i u njemu svašta...
feliks.krul feliks.krul 13:55 10.04.2016

Re: eufemizam za budalu

urbana_gerila
moja dobra majka je uvek pazila da ne uvredi nikoga, pa je govorila - svet je velik, i u njemu svašta...


vređanje se vraća uvredom, prirodno je.

Nego jesili pročitao Filosofiju palanke?
urbana_gerila urbana_gerila 14:03 10.04.2016

Re: eufemizam za budalu

feliks.krul
urbana_gerila
moja dobra majka je uvek pazila da ne uvredi nikoga, pa je govorila - svet je velik, i u njemu svašta...


vređanje se vraća uvredom, prirodno je.

Nego je si li pročitao Filosofiju palanke?


je sam, što pitaš?
feliks.krul feliks.krul 14:09 10.04.2016

Re: eufemizam za budalu

je sam, što pitaš?


pa onda mi pomogni da razumem i promenim mišljenje
urbana_gerila urbana_gerila 14:18 10.04.2016

Re: eufemizam za budalu

feliks.krul
je sam, što pitaš?


pa onda mi pomogni da razumem i promenim mišljenje


važi, čim uvidim da si savladao osnove jezika na kome je napisana - eto mene.
feliks.krul feliks.krul 19:43 10.04.2016

Re: eufemizam za budalu

je sam - iskaču mi greške očigledno.

Ali ja sam dvojezičan već oko 55 godina. Živim dugo van srpskog govornog područja i ovakve stvari mi promiču u uzbuđenju. A bilo mi je uzbudljivo kad sam sročio tekst ovog bloga za šest sati preksinoć. Još uvek sam pod utiskom otkrića koje naslućujem ali ne mogu dokazati. Sad me interesuje mogućnost da radim doktorat o Konstantinoviću, jer ovo što rade drugoserbianeri i Otvoreno društvo je za mene kriminal nad čovečanstvom
tess tess 14:09 10.04.2016

Pločnici i kaljuža

E, Urbani i Krpane, 'ajde o'ladite malo, važi, pustite čovjeka da kaže šta ima, il?
Šta ste mu skočili za vrat kao raščerupani blogerski pevci, m?
Krpan se ukakio od mukice, namah.

Felixe, već ti rekoh da je ovo sjajno.
Posebno dio da niko nema Filozofiju palanke kao mi, il kao Srbija. Zamisli, niko kao mi.
Niko nema filozofa autošovena kao srpska palanka.
Krpan i Urbani da ti dozvole da i ti imaš mamu i tebe je neko rodio, il,
i Bog nas vido.

I odavno mi se činilo da Filozofiji palanke nedostaje jedna Barunica Castelli- Glembay, da uzme škare i iskasapi filozofa. Ne bi li mu bilo lakše.

Toliko, za sad.

:)
feliks.krul feliks.krul 14:16 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

Posebno dio da niko nema Filozofiju palanke kao mi, il kao Srbija. Zamisli, niko kao mi.
Niko nema filozofa autošovena kao srpska palanka.


Što me ne ubije ojačaće me, kako reče Niče koji je takođe ustao protiv uskogrudosti Fridriha Vagnera i njegovih slepih sledbenika. i protiv hrišćanstva i nacije.

Ja nisam nacionalista, samo mi pripala ta čast da pripadam srpskoj kulturi. Jednom nogom sam i drugoj kulturi i to mi je čast.

Ja branim malog čoveka kojem nije data ta mogućnost da se sam brani. Branim decu svuda u svetu.

Ali sad idem na plac da bukvalno obrađujem zemlju britansku. Čujemo se posle.
urbana_gerila urbana_gerila 14:17 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

tess
E, Urbani i Krpane, `ajde o'ladite malo, važi, pustite čovjeka da kaže šta ima, il?
Šta ste mu skočili za vrat kao raščerupani blogerski pevci, m?
Krpan se ukakio od mukice, namah.

Felixe, već ti rekoh da je ovo sjajno.
Posebno dio da niko nema Filozofiju palanke kao mi, il kao Srbija. Zamisli, niko kao mi.
Niko nema filozofa autošovena kao srpska palanka.
Krpan i Urbani da ti dozvole da i ti imaš mamu i tebe je neko rodio, il,
i Bog nas vido.

I odavno mi se činilo da Filozofiji palanke nedostaje jedna Barunica Castelli- Glembay, da uzme škare i iskasapi filozofa. Ne bi li mu bilo lakše.

Toliko, za sad.

:)



tess, mila, ne mora se uvek kazati baš sve što prođe kroz glavu.

poslušaj, bar, sebe samu - dizaj ručnu!
tasadebeli tasadebeli 14:38 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

feliks.krul

Ali sad idem na plac da bukvalno obrađujem zemlju britansku. Čujemo se posle.



То ти кажем. Држи се рецепта: козе и рибизла.


А што само ти да качиш овде клипове?

За све радомире у Србији:





па да причамо о књизи коју изгледа нико није читао, али се сви осећају позваним да је бране.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:08 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

Ja branim malog čoveka kojem nije data ta mogućnost da se sam brani. Branim decu svuda u svetu.

Ali sad idem na plac da bukvalno obrađujem zemlju britansku. Čujemo se posle.




Brate, to je to, filosofija palanke.
tess tess 16:16 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

UG
tess, mila

Ma da, tako mi je i Spiridon rekao da odoh predaleko radi onih 65 Poršea tetka Seinfeld-a.

Prvo, nije moj dan. Mili.

Drugo, dođe mi neka mučnina radi vaših reakcija.

Javiću se sutra. Možda.

p.s. Felixe, jel ti Tasa sugerisao da promjeniš naslov? Tasa je drugarčina, za razliku od mene, :).
narcis narcis 16:31 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

па да причамо о књизи коју изгледа нико није читао, али се сви осећају позваним да је бране.

taso sovo se nerazgovara, ovo je onaj isti mentalni sklop prazilukovića zbog kog je onomad i meša selimović morao da ode u egzodus.
oni koji ovakvim pamfletima hoće da skrenu pažnju sa praziluka koji im viri izdupeta nisu vredni moje reči ni pomena.
ovaj sam text je najbolja potvrda palanačkog duha gosta autora.
sloboda govora, na koju se taso crni taso pozivljaš ne podrazumeva i slobodu lupetanja.
doduše autor bi svoje lupetanje teo da umota u retoričku formu , al ne može palančanin u njemu nikako nemože da se sakrije.
odjavljujem se sa komunikatora, taso crni taso, dok se ovaj kužni oblak ne razloži.
narcis narcis 16:46 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

па да причамо о књизи коју изгледа нико није читао

aj prvo da pročitaju i oni koji nisu
Citati iz knjige

"Iskustvo nam je palanačko."

"Između sela i grada, ovako zaboravljen, svet palanke nije ni selo ni grad. Duh njegov, međutim, jeste duh između plemenskog, kao idealno-jedinstvenog, i svetskog duha, kao idealno-otvorenog."


"Nema sveta izvan duha palanke. Samo on, koji ispoveda religiju zatvorenosti, religiju u kojoj je vrhovni bog ovaj bog jedinstva..."

"Palančanin, međutim, verniji je palanci nego samom sebi, bar po osnovnom svom opredeljenju. On nije pojedinac na personalnom putu; on je sumum jednoga iskustva, jedan stav i jedan stil. Ono što on čuva, kad čuva palanku, to je taj stav i stil."

"Veliki “svet” je svet koji, množinom mogućnosti (stilova) razara ovu jedinstvenost stila, ovu njegovu jedno-obraznost."

"U svetu palanke, važnije je dobro se držati ustaljenog običaja nego biti ličnost."

"Ova služba stilu je, u svojoj osnovi, služba sigurnosti... On ima utisak produženog detinjstva, ili utisak produženog života pod okriljem porodice. Infantilizam je korelativan palanačkom duhu."

"Prošlost nije ono što nije sadašnjost, neka pre-sadašnjost, ili neka ne-sadašnjost. Prošlost je u najmanju ruku predviđanje sadašnjeg, ali je mnogo više potvrđivanje njeno."

"Život je rutinski život, siguran onom sigurnošću koju nudi rutina."

"Kult čistote je kult rutinskog (i rutinizovanog) života. Između čistote i rutine vlada znak moćne kauzalnosti koja, ponekad, ide do same istovetnosti, tako da bismo o rutini smeli govoriti, pre svega, kao o čistoj rutini a o čistoti kao rutinskoj čistoti. Kult čistote, u ovoj stilskoj svedenosti, doveden je do prave manije, i to u svemu, u stvarima materijalnog sveta, ali i u sferi ideala moralnih vrednosti."

"Palanka nije u svetu, ona je u duhu, svud moguća..."
emsiemsi emsiemsi 17:17 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

narcis
па да причамо о књизи коју изгледа нико није читао

aj prvo da pročiatju i oni koji nisu
Citati iz knjige

"Iskustvo nam je palanačko."

"Između sela i grada, ovako zaboravljen, svet palanke nije ni selo ni grad. Duh njegov, međutim, jeste duh između plemenskog, kao idealno-jedinstvenog, i svetskog duha, kao idealno-otvorenog."


"Nema sveta izvan duha palanke. Samo on, koji ispoveda religiju zatvorenosti, religiju u kojoj je vrhovni bog ovaj bog jedinstva..."

"Palančanin, međutim, verniji je palanci nego samom sebi, bar po osnovnom svom opredeljenju. On nije pojedinac na personalnom putu; on je sumum jednoga iskustva, jedan stav i jedan stil. Ono što on čuva, kad čuva palanku, to je taj stav i stil."

"Veliki “svet” je svet koji, množinom mogućnosti (stilova) razara ovu jedinstvenost stila, ovu njegovu jedno-obraznost."

"U svetu palanke, važnije je dobro se držati ustaljenog običaja nego biti ličnost."

"Ova služba stilu je, u svojoj osnovi, služba sigurnosti... On ima utisak produženog detinjstva, ili utisak produženog života pod okriljem porodice. Infantilizam je korelativan palanačkom duhu."

"Prošlost nije ono što nije sadašnjost, neka pre-sadašnjost, ili neka ne-sadašnjost. Prošlost je u najmanju ruku predviđanje sadašnjeg, ali je mnogo više potvrđivanje njeno."

"Život je rutinski život, siguran onom sigurnošću koju nudi rutina."

"Kult čistote je kult rutinskog (i rutinizovanog) života. Između čistote i rutine vlada znak moćne kauzalnosti koja, ponekad, ide do same istovetnosti, tako da bismo o rutini smeli govoriti, pre svega, kao o čistoj rutini a o čistoti kao rutinskoj čistoti. Kult čistote, u ovoj stilskoj svedenosti, doveden je do prave manije, i to u svemu, u stvarima materijalnog sveta, ali i u sferi ideala moralnih vrednosti."

"Palanka nije u svetu, ona je u duhu, svud moguća..."

Сплачине !
tasadebeli tasadebeli 17:55 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

narcis

aj prvo da pročiatju i oni koji nisu



Али неки и јесу, па је не разумеју и само траже додатна објашњења попут Феликса (четврта легија Флавијева, стационирана у Сингидунуму).

Драгољубе, друже, не пада снег да покрије брег, него да свака зверка остави свој траг.

То смо научили још као сасвим мали јербо је и то део српске културе о којој је овде реч.
narcis narcis 18:11 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

Али неки и јесу, па је не разумеју

a što pljuju kad ne razumeju
tasadebeli tasadebeli 18:18 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

tess

p.s. Felixe, jel ti Tasa sugerisao da promjeniš naslov? Tasa je drugarčina, za razliku od mene, :).



Јок, то он сам слободоручно.

Па да ли ти ја личим на Јернеја Копитара, цензора за словенске књиге у царствујушчој Вијени?

Али, факат, као да ми је читао мисли.


П.С. - Како си то схватила, ти... ти... Моргано ле Феј једна!
urbana_gerila urbana_gerila 19:19 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

tess
UG
tess, mila

Ma da, tako mi je i Spiridon rekao da odoh predaleko radi onih 65 Poršea tetka Seinfeld-a.

Prvo, nije moj dan. Mili.

Drugo, dođe mi neka mučnina radi vaših reakcija.

Javiću se sutra. Možda.

p.s. Felixe, jel ti Tasa sugerisao da promjeniš naslov? Tasa je drugarčina, za razliku od mene, :).


ti nemaš loše dane, samo si nekada manje svoja.
a moja si uvek. mila.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:25 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

Али неки и јесу, па је не разумеју и само траже додатна објашњења попут Феликса (четврта легија Флавијева, стационирана у Сингидунуму).


Pa ako ćemo pošteno, po svoj prilici nije ni Feliks pročitao ovu knjigu, to i sam negde kaže, nego je "ponovo pokušao da pročita". A, drugo, on je tražio dodatna objašenja, zbog nerazumevanja valjda, ali ga to nije sprečilo da, ne dočekavši objašenjenja, o čoveku, njegovom delu, i dobrom delu čitalaca koji poštuju Radeta Konstantinovića, da prilčno, ajde da kažem blago, oštar sud, upravo na osnovu tog dela za čiju interpretaciju traži pomoć. Po meni je ovo bilo krajnje besmisleni rant ozlojeđenog čoveka, upućen na pogrešnu adresu.
mariopan mariopan 19:31 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

"Palanka nije u svetu, ona je u duhu, svud moguća..."


otprilike:

"Otišao je on/ona iz sela odavno ali selo iz njega/nje nije nikad"
narcis narcis 19:42 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

mariopan
"Palanka nije u svetu, ona je u duhu, svud moguća..."


otprilike:

"Otišao je on/ona iz sela odavno ali selo iz njega/nje nije nikad"

to i ovo
neko je seljak po mestu rođenja a neko po stavovima,
felix je ovo drugo
emsiemsi emsiemsi 19:53 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

narcis
...
neko je seljak po mestu rođenja a neko po stavovima,
felix je ovo drugo

Феликс је господин човек.
mariopan mariopan 19:57 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

felix je ovo drugo

Ček ček polaaaako, ne znam ja šta je felix, i ceo tekst moram polako da čitam jer su moji intelektualni kapaciteti ograničeni, ništa ne razumem a izgleda da sam po definiciji iz teksta normalna?


Samo znam da sam film "salo" (pominje se u tekstu) odgledala sa užasom i još imam noćne more od nemerljive ljudske pakosti i zla.



feliks.krul feliks.krul 21:29 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

narcis
mariopan
"Palanka nije u svetu, ona je u duhu, svud moguća..."


otprilike:

"Otišao je on/ona iz sela odavno ali selo iz njega/nje nije nikad"

to i ovo
neko je seljak po mestu rođenja a neko po stavovima,
felix je ovo drugo


Narcise, narcise, bilo bi lepo pročitati nešto o tebi u profilu.

Ja nisam otišao sa sela, moj genetski pul je u gružanskoj dolini, centru Šumadije. Moji dedovi nisu bilu poljoprivrednici, već oficir i direktor škole u Kragujevcu.

Dede i babe Radomira Konstantinovića su bili nepismeni seljaci sa očeve strane. Ne shvatam tvoje uvrede. Napiši nešto koherentno ili se odjavi odavde, i piši negde drugde. Tvoji prilozi su na nivou deteta.
feliks.krul feliks.krul 21:35 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

srdjan.pajic
Али неки и јесу, па је не разумеју и само траже додатна објашњења попут Феликса (четврта легија Флавијева, стационирана у Сингидунуму).


Pa ako ćemo pošteno, po svoj prilici nije ni Feliks pročitao ovu knjigu, to i sam negde kaže, nego je "ponovo pokušao da pročita". A, drugo, on je tražio dodatna objašenja, zbog nerazumevanja valjda, ali ga to nije sprečilo da, ne dočekavši objašenjenja, o čoveku, njegovom delu, i dobrom delu čitalaca koji poštuju Radeta Konstantinovića, da prilčno, ajde da kažem blago, oštar sud, upravo na osnovu tog dela za čiju interpretaciju traži pomoć. Po meni je ovo bilo krajnje besmisleni rant ozlojeđenog čoveka, upućen na pogrešnu adresu.


Ja samo tražim da mi neko ko je pročitao ovu knjigu, a može je pročitati odmah na internetu, kaže da li ona ima logičnog smisla.

Ja ne mogu čitati nelogične misli na 328 strana. A prevodio sam na engleski veoma uspešno savremena teološka dela. Sa uživanje sam čitao Hegela, Aristotela i Platona. Moj maturski rad je bio o Platonovij Republici na engleskom jeziku. Sa uživanjem čitam Fukoa i Žižeka.

Ako postoji razum, ako postoji logos u knjizi onda je knjiga čitljiva.

Sve me navodi na zaključak da sa Konstantinovićem nije nešto bilo uredu. Kako je on postao kultni pisac je za mene tajna. Radi se o nečemu drugom ne samo o filozofiji. Radi se o pokušaju ubistva jedne kulture.
gavrilo1 gavrilo1 22:21 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

narcis
па да причамо о књизи коју изгледа нико није читао



"Palanka nije u svetu, ona je u duhu, svud moguća..."


Palanka je pesma koju duh svira a covek je ko kajdanka gde je pesma zapisana i odakle duh cita.
Ceo svet je palanacka pesma koju duh svira.
Zato i pise tamo, "oprosti im boze ne znaju sta rade"
Ali covek je spoznao da je vazno da svaki duh svira tako da drugi covek igra.
Vazno je da covek tako svira da ceo svet igra da kada jedan covek svira drugom da zna da bogu svira.
Blago onome coveku koji radosnim boga ucini.
Zato je vazno u coveka gledati kao u boga. Ko to nauci zivot mu postade lakoca i radost.
narcis narcis 22:24 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

metanojo obiđi me
alselone alselone 22:25 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

metanojo obiđi me


dragoljube, ne nerviraj se. jesi u holandiji? pa tu makar covek ima kako da se opusti.
urbana_gerila urbana_gerila 22:27 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža


feliks.krul

Ja nisam otišao sa sela, moj genetski pul je u gružanskoj dolini, centru Šumadije. Moji dedovi nisu bilu poljoprivrednici, već oficir i direktor škole u Kragujevcu.

Dede i babe Radomira Konstantinovića su bili nepismeni seljaci sa očeve strane.



što odmah ne reče da si drugošumadinac, da se ne akam.
narcis narcis 22:36 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

Narcise, narcise, bilo bi lepo pročitati nešto o tebi u profilu.

moji se vode još od 1860 kao stanovnici grada. i to sa očeve i majčine strane. dovoljno.
Moji dedovi nisu bilu poljoprivrednici, već oficir i direktor škole u Kragujevcu.

ovo samo palanačko seljački mentalitet može o sebi da napiše, sramota te da su bili nepismeni u doba kad je manje od 10% srba bilo pismeno. karakteristika seljačkog mentaliteta , kolko bežiš od njega tolko te stiže.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:45 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

Radi se o pokušaju ubistva jedne kulture.


Ni manje ni više nego pokušaj ubistva, i to kulture? Ovo je sve bolje i bolje
Daj, bre, čoveče, jel ti stvano ne vidiš ništa blesavo u ove tvoje dve rečenice:

Ja samo tražim da mi neko ko je pročitao ovu knjigu, a može je pročitati odmah na internetu, kaže da li ona ima logičnog smisla.

Ja ne mogu čitati nelogične misli na 328 strana.


Mislim, što pitaš, kad već imaš spreman odgovor na to pitanje? Sasvim je ok da kažeš, ja bre ne razumem ovu knjigu, jel može pomoć. Ili, ova knjiga je totalno sranje, i oni koji to čitaju su budale, evo zašto. Ali ne može i jedno i drugo. Kapiraš?



feliks.krul feliks.krul 23:45 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

srdjan.pajic
Radi se o pokušaju ubistva jedne kulture.


Ni manje ni više nego pokušaj ubistva, i to kulture? Ovo je sve bolje i bolje
Daj, bre, čoveče, jel ti stvano ne vidiš ništa blesavo u ove tvoje dve rečenice:

Ja samo tražim da mi neko ko je pročitao ovu knjigu, a može je pročitati odmah na internetu, kaže da li ona ima logičnog smisla.

Ja ne mogu čitati nelogične misli na 328 strana.


Mislim, što pitaš, kad već imaš spreman odgovor na to pitanje? Sasvim je ok da kažeš, ja bre ne razumem ovu knjigu, jel može pomoć. Ili, ova knjiga je totalno sranje, i oni koji to čitaju su budale, evo zašto. Ali ne može i jedno i drugo. Kapiraš?


Da ali ko bi stvarno reagovao i odgovorio na dosadan blog? Nisam ja naivan.

Dok sam pokušavao da nađem odgovor na svoje pitanje već sam oformio mišljenje koje sam izneo.

U spoju tih stvari napisao sam blog. Ništa naročito. Veliki filozof, ako je to zaista, neće ništa trpeti samo može postati još interesantniji.

Znam ja i ponešto o marketingu.
feliks.krul feliks.krul 23:47 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

gavrilo1
narcis
па да причамо о књизи коју изгледа нико није читао


"Palanka nije u svetu, ona je u duhu, svud moguća..."


Palanka je pesma koju duh svira a covek je ko kajdanka gde je pesma zapisana i odakle duh cita.
Ceo svet je palanacka pesma koju duh svira.
Zato i pise tamo, "oprosti im boze ne znaju sta rade"
Ali covek je spoznao da je vazno da svaki duh svira tako da drugi covek igra.
Vazno je da covek tako svira da ceo svet igra da kada jedan covek svira drugom da zna da bogu svira.
Blago onome coveku koji radosnim boga ucini.
Zato je vazno u coveka gledati kao u boga. Ko to nauci zivot mu postade lakoca i radost.


Logos je važan.
feliks.krul feliks.krul 23:50 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

tasadebeli
narcis

aj prvo da pročiatju i oni koji nisu



Али неки и јесу, па је не разумеју и само траже додатна објашњења попут Феликса (четврта легија Флавијева, стационирана у Сингидунуму).

Драгољубе, друже, не пада снег да покрије брег, него да свака зверка остави свој траг.

То смо научили још као сасвим мали јербо је и то део српске културе о којој је овде реч.


To brate!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:57 10.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

Ili, ova knjiga je totalno sranje, i oni koji to čitaju su budale, evo zašto.


Ja ne mislim da su oni koji je čitaju budale. Naprotiv, svima koji do sada nisu toplo preporučujem da je pročitaju, upravo da bi shvatili o kakvoj baljezgariji se radi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:39 11.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

vrabac_u_steni
Ili, ova knjiga je totalno sranje, i oni koji to čitaju su budale, evo zašto.


Ja ne mislim da su oni koji je čitaju budale. Naprotiv, svima koji do sada nisu toplo preporučujem da je pročitaju, upravo da bi shvatili o kakvoj baljezgariji se radi.


Ali treba pri tome biti maksimalno oprezan jer od čitanja te knjige moš ti rikne kultura. Ili da ti izrastu drugosrbijanski rep i roščići, ako imaš manje sreće.

Inače, cela ova baljezgarija od bloga ima da se, u sažetoj verziji, pročita na NSPM sajtu, naročito je kvalitetan Antonićev uradak, odakle je valjda i potekla ta ideja o opasnosti i pretnji koju lik i delo Radeta Konstantinovića predstavljaju po srpsku bit. Mislim, megaproseravanje, ako mene pitaš.
kalaf kalaf 04:21 11.04.2016

Re: Pločnici i kaljuža

srdjan.pajic
Ali treba pri tome biti maksimalno oprezan jer od čitanja te knjige moš ti rikne kultura. Ili da ti izrastu drugosrbijanski rep i roščići, ako imaš manje sreće.

Inače, cela ova baljezgarija od bloga ima da se, u sažetoj verziji, pročita na NSPM sajtu, naročito je kvalitetan Antonićev uradak, odakle je valjda i potekla ta ideja o opasnosti i pretnji koju lik i delo Radeta Konstantinovića predstavljaju po srpsku bit. Mislim, megaproseravanje, ako mene pitaš.

Naivnog kvazi-filozofa Konstantinovica niko iole ozbiljan ne smatra nikakvnom pretnjom (ni Antonic, ni ozbiljniji kriticari Konstantinoviceve "filozofije" tipa Mila Lompara), a jos manje opasnoscu, vec samo postavljaju na pravo mesto njegova isprazna baljezganja, sto naravno da opasno nervira 90% Konstantinoviceve publike iz okolnih palanki, a i par ovdasnjih blogovskih e-pero-lukovicevskih-dupelizaca koji su u poslednje vreme malko neurozni posto su im od prvog marta ukinuli dnevnu terapiju lecenja frustracija.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana