Eksperimenti u blogovanju| Moj grad| Nostalgija| Život

Ulice, pasaži i kuća na lakat

myredneckself RSS / 14.04.2016. u 23:50

 (Novi Sad, krajem marta 2016.)

1.

Kiša je počela da pada kao iz kabla kad sam utrčala u pasaž na početku Zmaj Jovine. Dobro je što sam se s prijateljicom dogovorila da se nađemo u Bezecu. Obe oldschool tipovi, mogle smo kao nekad da se dogovorimo da se nađemo kod Miletića, što je tipično novosadski. Pokisle bismo kao miševi. 

WtpeUk5.jpg

Stajala sam u pokrivenom pasažu četvorke naslonjena na zid i otpetljavala kapuljaču iz kragne na jakni, ne bih li kad kiša malo oslabi pretrčala još nekoliko desetina metara do kafića. Da ne uđem unutra  baš k’o pokislo pile. Kišobran sam po običaju zaboravila. Ostao je, i suv suvcat leškario negde u autu.

Blaženi bili pokriveni pasaži Novog Sada i svi oni koji su ih gradili, pomislih. To su putevi koji su uvek suvi.

Ono što je arhitektonski kuriozitet u centru Novog Sada, u Dunavskoj i Zmaj Jovinoj ulici, su svakako pasaži. Često nepotrebno zapostavljani i zapuštani kao svi putevi kojima se ređe ide, i kod nas, i u svetu, ti gradski anđeli garavog lica  žive svoj život iza sređenih i lepih kitnjastih fasada i u ove dve značajne i važne novosadske ulice. Volim novosadske pasaže, te svojevrsne spojnice paralelnih ulica, prečice, štediše vremena, pa i nogu pešaka.

Izblede sećanja. Kao kroz maglu se sećam kako su pasaži izgledali i živeli ranije. Posebno oni dugački, uži, većim delom pokriveni, sa otvorenim nepokrivenim ostatkom.Teško je zaboraviti njihove stanare kako u domaćinskom, ležernom maniru pred vratima svojih stanova spremaju zimnicu, cepaju višnje, šljive, ljušte pečene paprike, i rade ostale domaće poslove koje nisu mogli da obavljaju u svojim skučenim stanovima. Žene su napolju u koritima na ruke prale veš i prostirale ga na užad vezanu popreko, s jedne na drugu stranu pasaža. Ponekad je to bilo nedovoljno visoko, tako da se pri prolazu moralo probijati kroz čaršave, peškire, čarape, krpe i sl. Porodična dinamika, svađe, vriska dece… prava mala Italija! Gradske vlasti su uglavnom u stanove po pasažima smeštale socijalno ugrožene porodice. Bila je tu i u ono doba po neka retka zanatska radnja, nisu u to socijalističko vreme baš svi imali državni posao. Do tih radnji si kad prođeš taj pokriveni deo, morao da se probijaš kroz lokve vode i blato. 

TC0etb0.jpg

Bio je to  blatnjav, prljav period novosadskih pasaža i njihovih žitelja s gradskim održavanjem tipa spolja gladac, iznutra jadac. Ispred ulaza u radnje i prodavnice je zato obavezno  bio zabetoniran, ili ukopan u zemlju komad flah gvožđa koji je služio kao otirač - strugalica za blato sa cipela.

Seća li se toga još iko? Teško, mlađi svet ne može ni znati za to, jer odavno na gradskim ulicama više nema blata.

Usput, Pariz je takođe imao puno pasaža, u jednom periodu na stotine. Kažu da je do danas posle raznih urbanističkih planova, preživelo njih 12–20. U 18. i 19. veku pariski pasaži su takođe muku mučili sa blatom, prljavštinom i ostalim smećem. Na ulazima u pariske pasaže bile su posebne prostorije koje su se zvale salon de décrottage. (doslovno de-pooping sobice, ono i danas sveprisutno francusko merde možda vuče korene baš iz tog perioda?) 

Kasnije je došlo do ubedljivog pomaka. Socijalni stanovi su nestali. U duhu vremena pretvorili su se u poslovni prostor. Novosadski pasaži su se postepeno patosali i sređivali, uglavnom prema finansijskim mogućnostima novopridošlih vlasnika i zakupaca mnogobrojnih lokala. 

Oni danas uglavnom nose obeležja novog, modernog doba i konzumerizma, načičkani su pretežno buticima, frizerskim i kozmetičkim salonima, restoranima, kafićima, a nađe se i po neka second hand knjižara. U nekima možete naići na prodavnice i radionice starih zanatlija čiji zanati još uvek nisu sasvim izumrli. Za nastavak svojih života žilavo se bori još po neki tašnar, obućar, krznar, prodavci dugmadi i ostalog krojačkog asesoara, i sl. 

WKYIE68.jpg

Kafići s baštama su lepo sređeni, puni gostiju kojima smeta vreva na glavnim ulicama. Neki su zgodni za ljubavnike, u nekima se odvijaju sumnjive radnje, i sve te debaucheries, kao u svakom velikom gradu. I Novi Sad ne bi bio to što postaje  - veliki grad - da nema i takvih mesta u njemu. Pasaži kao onaj kod Muzeja Grada Novog Sada posebno ožive u Noći muzeja i u okviru te manifestacije prave dobre retro žurke koje se kasnije do u neko doba nastavljaju na renoviranom Trgu Republike, i kafićima oko Riblje pijace. 

Neki su kao ukleti ostali još uvek ružni i neumiveni, s prepunim kantama za smeće, izbačenim i razbacanim šutom ispred lokala, viškom posle nekog završenog građevinskog posla.

Skoro da sam opisala ovaj u Zmaj Jovinoj, u koji sam upala na početku priče.

On u svom središtu ima jednu lepu zgradu, spomenik kulture, koja propada na očigled svih, i ako se nešto uskoro ne preduzme, više neće biti ničeg što se mora spasavati. Zgrada će propasti skroz. Velika šteta.

v6Tptjd.jpg

To je zgrada starog bioskopa Korzo, u koji je nekad išla novosadska sirotinja. Projektant je bio Anton Tikmajer, vrednost zgrade 10.000 kruna, a novac je obezbedio fotograf Ivan Stojković koji je u novoizgrađenom objektu prvobitno otvorio fotografski atelje. Do danas su mnoge gradske vlasti obećavale da će se ta zgrada renovirati, privesti staroj nameni, ili nečemu drugom iz oblasti kulture. Ali, nažalost, zgrada je i danas u jako lošem stanju. Posle tombole iz osamdesetih prošlog veka, u njoj se danas prave i skladište neki delovi HTZ opreme. Ako vas zanima nešto više o tome, pratite ovaj link -  iz lista Dnevnik od 5.4.2005.

 

2.

Posle Bezeca sam žurila na sastanak s mužem i našim prijateljem, sticajem okolnosti u kafiću na početku Kosovske. To je moderan kafić u novoizgrađenoj zgradi, na placu deda-Savine stare, velike kuće na lakat, na ćošku i ukrštanju dveju Podbarskih ulica (Podbara, deo Novog Sada). Staru kuću i taj kraj sam baš volela i često se s nostalgijom sećam svega. U novom kafiću sam za devet godina od kada postoji, bila tri ili četiri puta, uvek kad sam baš morala. 

S5VG4z9.jpg

U tu novu petospratnicu uglavnom idem samo poslom.Stara vojvođanska kuća je bila velika, mnogo lepša iznutra nego spolja, s puno soba, gonkom, velikim dvorištem, bašticom sa cvećem, velikom šupom i sodarom. Imala je i jedan lokal sa ulazom iz manje, sporedne ulice koji se posle deda-Savine smrti i prestanka rada njegove sodare, uvek izdavao. Bile su u njemu kancelarije raznih firmi, neka turistička agencija, i na kraju kafić. Jedan od prvih u Novom Sadu, sigurna kuća za urbanu gerilu, ha, ha… Jednostavno uređen, s dušom, neuniformisan, ništa od luksuza i onog hladnog tria — mermer, staklo, mesing… Često su mu zidove krasile izložbe i dela poznatih novosadskih slikara. Opuštena atmosfera, toplo, ušuškano mesto gde su se svi gosti znali međusobno. Zaštitni znak dobar provod, dobra muzika. Do kraja je ostao takav, i nikad tokom godina nije pokleknuo pred najezdom turbo folk treša, silikona, aviona i ostalih đipova, akomerazumete, iako su mu se zakupci menjali. Ako je jedan odlazio, dolazio bi drugi kojeg bi prethodni preporučio, i tako godinama. Verna klijentela je ostajala obogaćivana podmlatkom koji se uvek uklapao u profil, jer bože moj, što bi dolazio i ostajao, da baš to nije tražio. Pravi roken'rol od kafića. U njemu smo visili, proslavljali rođendane, venčanja, veridbe, bili tamo kuvani i pečeni. 

Onda su jednog dana došli građevinski investitori…

 — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — 

Sedeli smo za šankom novog, modernog kafića u novoj zgradi, pijuckali pića i pričali. Obuhvatala sam pogledom sve oko nas, uključujući i malobrojne goste. Dve devojke su sedele udobno zavaljene u fotelje i gledale svaka u svoj mobilni telefon. Ni dva čoveka koji su stajali preko puta šanka nisu pričali međusobno. I oni su gledali u telefone. Povremeno bi samo nešto promrmljali. Jedan par je sedeo u foteljama, za stolićem sa strane. Ćutali su, svako zabavljen svojim mislima. Na radiju su pevali neke sladunjave pesme, uspavanke…

Meni, međutim, u ušima odjekuju glasovi mnoštva ljudi, smeh i veseli žagor pomešan s muzikom. Sve to prekida rezak zvuk zvona iznad šanka. Tura pića za sve prisutne goste, u najavi...Eh! 

Ne znam čiji je to sada kafić. Ali, zar taj kupac, govori se da je iz Crne Gore, (?) kad je birao i kupovao taj prostor predviđen po svojoj strukturi za ugostiteljstvo, nije mogao da se raspita kog profila i kakvi su bili ljudi koji su tu do nedavno dolazili, da se poveže, da sebi na neki način olakša početak, prilagodi situaciju, a ljude - potencijalne goste da sačuva, da ih ponovo okupi? Ne znam...

 B. je tražio račun od lepe, ćutljive devojke za šankom. Pošli smo kući. 

Usput se nisam mogla odupreti jednoj asocijaciji. Atmosfera u novom modernom kafiću me je podsetila na atmosferu sa slike Edwarda Hoppera, Nighthawks. Znate ona četiri lika u corner-baru, na ukrštanju dve ulice u Grinič Vilidžu, koje je Hoper uhvatio kao svojevrsne žive slike, ćutljive,  zamrznute,  nežive, kao one tableaux vivants iz vremena zabave pre filma, radija i televizije? (Btw, ne znam da li se deca danas igraju živih slika? Verovatno ne, i mnogo mlađe i novije igre su već zaboravljene.)

U tom novom kafiću, mestu bez duše i poruke, bilo je toliko nepodnošljive količine utrnutosti i otuđenosti, koju sam mogla da opipam. Možda su one bile drugog porekla, posledica nečeg drugog od onoga na Hopperovoj slici, ali…Duh starog mesta, onaj šmek, zeitgeist, nestali su zauvek.

I, na kraju, šta sam htela da kažem u ovom javljanju?!

Duh ovog vremena se sve manje, ili uopšte ne kombinuje s iskustvom bilo kakve baštine. Prolazimo kroz ogledala, menjamo se mi i način života koji živimo. Pitanje je, da li smo na tim novim slikama lepši? 



Komentari (102)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

krkar krkar 00:29 15.04.2016

Zet

Kao novosadski zet samo da se prijavim. Kasnije ću i da pročitam.
myredneckself myredneckself 00:45 15.04.2016

Re: Zet

krkar
Kao novosadski zet samo da se prijavim. Kasnije ću i da pročitam.

Imaš pravo prvenstva, zagarantovano mesto br.1, i ako posle čitanja budeš imao još neki komentar.
Naši zetovi su nama svetinja.
Черевићан Черевићан 00:31 15.04.2016

ах, бившега дах . . .

новим садом . . шетња прија
мисли ето ка прошлости лете
где год прођеш оно историја
усмерава вазда на присете
myredneckself myredneckself 00:54 15.04.2016

Re: ах, бившега дах . . .

Черевићан
новим садом . . шетња прија
мисли ето ка прошлости лете
где год прођеш оно историја
усмерава вазда на присете


Da, dragi sugrađanine, istorija i priseti.
I misli lete unatraške, k'o da sam neka starosađanka.
krkar krkar 00:47 15.04.2016

Ne vidi se

Nešto se ne vide one slike što si kačila

myredneckself myredneckself 00:58 15.04.2016

Re: Ne vidi se

krkar
Nešto se ne vide one slike što si kačila


Kako, šta ću sad? A ja vidim sve...
Imala sam velikih problema prilikom objavljivanja posta, a slike sam smanjivala, i kačila onako hakerski, možda zato?
Saću ja njih da okačim ovde u komentarima, po redosledu. Ne znam šta drugo da radim.
myredneckself myredneckself 01:16 15.04.2016

Slike

Pasaž



Bivši bioskop Korzo



Pasaž



Otirač, strugalica za blato



Kafić u novoj zgradi




Nighthawks



Da li sada vidite slike?
myredneckself myredneckself 01:39 15.04.2016

Re: Ne vidi se

krkar


Pa nego šta, lepše je, novija, pa u tom zlatnom ramu...
Dobri su ti ovi tipovi, k'o Lolek i Bolek.
marco_de.manccini marco_de.manccini 01:59 15.04.2016

Re: Ne vidi se

Otirač, strugalica za blato

Ово бих препознао, али са села.
angie01 angie01 07:52 15.04.2016

Re: Slike

Da li se sada ovde vide slike?


ne,...samo se vidi Nighthawks, isto kao i u tekstu.
alselone alselone 07:57 15.04.2016

Re: Slike

Slike se ne vide zato sto sa Google+ ili Drive-a. Tako da ih verovatno vide samo tvoji kontanti. Bilo bi najbolje da ih prebacis na neki besplatan servis, na primer Imgur. Onda zamenis linkove i bice super.

Prijavljujem se, kao Krki, pa cu citati kad posao malo ohane.
myredneckself myredneckself 09:31 15.04.2016

Re: Slike

alselone
Bilo bi najbolje da ih prebacis na neki besplatan servis, na primer Imgur.

Uradila sam to što si preporučio, hvala ti.
Da li se sada vide slike?
mirelarado mirelarado 09:45 15.04.2016

Re: Slike

myredneckself
alselone
Bilo bi najbolje da ih prebacis na neki besplatan servis, na primer Imgur.

Uradila sam to što si preporučio, hvala ti.
Da li se sada vide slike?


Виде се и врло су речите, употпуњују текст.
Подсетила си ме сада на извесну шетњу Змај Јовином и ДунАвском, с драгим другарицама.(Опет ћемо ми...)

А да су се пасажи и кафеи променили, јесу. И ми смо се променили.

Иде уз ову твоју причу, као музичка подлога, Паоло Конте и песма/прича о кафеу "Мокамбо".


myredneckself myredneckself 11:34 15.04.2016

Re: Ne vidi se

marco_de.manccini
Otirač, strugalica za blato

Ово бих препознао, али са села.

Da, marco, sa sela. Ja sam se toga setila kao obeležja jednog vremena.
Mislim da ih ni na selu više nema, bar ja nisam videla u skorije vreme, što je dobro.
Nema blata, osim ako ga ne tražiš.
U novosadskim pasažima ih je bilo, jer je bilo i blata.
Život u njima (dok nije sve postalo poslovni prostor) je u neku ruku i podsećao na onaj na selu. Mikro svet za sebe.
Nije ga zanimalo šta se dešava na 20m od njega, na ulici...
myredneckself myredneckself 11:40 15.04.2016

Re: Slike

mirelarado
Подсетила си ме сада на извесну шетњу Змај Јовином и ДунАвском, с драгим другарицама.(Опет ћемо ми...)

Jedva čekam.
A la lanterna, čorba od vrganja i poneko pićence čekaju na nas, Mirela. Ono je bilo za Miholjskog leta. Još lepše je u proleće.
Preostaje nam samo da se dogovorimo.
Lionsgate Lionsgate 11:42 15.04.2016

Re: Ne vidi se

Da, marco, sa sela. Ja sam se toga setila kao obeležja jednog vremena.
Mislim da ih ni na selu više nema, bar ja nisam videla u skorije vreme, što je dobro.
Nema blata, osim ako ga ne tražiš.
U novosadskim pasažima ih je bilo, jer je bilo i blata.


Bilo ih je i na glavnim novosadskim ulicama, isto kao i u svakom drugom gradu jer su sporedne ulice u gradovima pocele da se uredjuju tek posle II sv.rata, kanalizacija nije ni dan danas prokopana u svim ulicama cak ni u Beogradu i NS. Te sipke sa skidanje blata sa obuce su nekad pravili kovaci od pljosteg gvozdja ( i mogu da budu vrlo lepo uradjene) a bilo je i raznih improvizacija.

Edit.
Na pamet mi pada i jedan vrlo lep i za mene sentimetalan detalj gradske infrastrukture. tkz. cesljevi za bicikle, pre 30-tak godina jos bilo ih je na svakom uglu, pogotovo u NS. Danas iako su izgradjene biciklisticke staze kojih tad nije bilo, tih cesljeva ima mnogo manje. Danas, opet, pokusavaju da ugradjuju neke drugacije, modernije, anti-teft cesljeve.
mirelarado mirelarado 12:33 15.04.2016

Re: Slike

myredneckself
mirelarado
Подсетила си ме сада на извесну шетњу Змај Јовином и ДунАвском, с драгим другарицама.(Опет ћемо ми...)

Jedva čekam.
A la lanterna, čorba od vrganja i poneko pićence čekaju na nas, Mirela. Ono je bilo za Miholjskog leta. Još lepše je u proleće.
Preostaje nam samo da se dogovorimo.


Oво подвучено мора да се провери. ;-)

А лако ћемо се договорити.
myredneckself myredneckself 12:36 15.04.2016

Re: Slike

Mirela
А лако ћемо се договорити.

Hoćemo, gde je volje, tu je i načina.
alselone alselone 12:38 15.04.2016

Re: Slike

Oво подвучено мора да се провери. ;-)


To kazem i ja svim nasim poslovnim partnerima kada biraju kada ce doci u NS.

Prolece je prelepo. Leto je too much za strance cesto nenaviknute.
blogovatelj blogovatelj 12:41 15.04.2016

Re: Slike

ДунАвском


Nikad nisam mogao da se naviknem na ovo i na to kako Kragujevcani izgovaraju ime kragujevackog naselja VinogrAdi.
myredneckself myredneckself 12:47 15.04.2016

Re: Ne vidi se

Lionsgate
cesljevi za bicikle,

Češljamo češljeve stalno.
Novi Sad je bike friendly, pun je biciklista.




mirelarado mirelarado 12:48 15.04.2016

Re: Slike

Prolece je prelepo. Leto je too much za strance cesto nenaviknute.


Једном сам провела неколико летњих дана и било је све супер, осим комараца на Дунаву. :)
mirelarado mirelarado 12:49 15.04.2016

Re: Slike

blogovatelj
ДунАвском


Nikad nisam mogao da se naviknem na ovo i na to kako Kragujevcani izgovaraju ime kragujevackog naselja VinogrAdi.


А у Истри има место ЛивАде, па ти види. :)
myredneckself myredneckself 12:58 15.04.2016

Re: Slike

alselone
Oво подвучено мора да се провери. ;-)


To kazem i ja svim nasim poslovnim partnerima kada biraju kada ce doci u NS.

Prolece je prelepo. Leto je too much za strance cesto nenaviknute.

Pravo zboriš, alselone, naša letnja omorina nije za sissies.
A moja baba je celog života i leti pila po čašu mlakog piva, ustvari nerashlađenog.
Kad su joj nudili hladno pivo zbog boljeg osveženja, govorila je, dovoljna je njegova gorčina, i miris, ostavite me na miru...
alselone alselone 12:59 15.04.2016

Re: Slike

naša letnja omorina nije za sissies.


Mislio sam na lepotu, khm, okoliša.
myredneckself myredneckself 13:07 15.04.2016

Re: Ne vidi se

Lionsgate
Te sipke sa skidanje blata sa obuce su nekad pravili kovaci od pljosteg gvozdja ( i mogu da budu vrlo lepo uradjene) a bilo je i raznih improvizacija.


Evo jednog otirača-strugalice za blato sa zagrebačke Trešnjevke.

docsumann docsumann 13:22 15.04.2016

Re: Ne vidi se

marco_de.manccini
Otirač, strugalica za blato

Ово бих препознао, али са села.


bio itekako neophodan za vrijeme EXIT-a

ono kad su Slayer prizvali sile nebeske i nebo izvrnuli ko čarapu naglavačke ...

Lionsgate Lionsgate 13:39 15.04.2016

Re: Ne vidi se

Evo jednog otirača-strugalice za blato sa zagrebačke Trešnjevke.


Nemoj sad da popodne odem i islikam zemunske strugalice za obucu...

Edit.

Nisam bio lenj, svi "otiraci" su iz iste ulice, ulaz do ulaza, fotografisani danas popodne..








A mislio sam i na ovakve prave cesljeve za bicikle od livenog gvozdja, mislim da takav ima ispred Vremeplova na Bulevaru


marco_de.manccini marco_de.manccini 00:29 16.04.2016

Re: Ne vidi se

zemunske strugalice

Па, да, не изненађује ме да су стари градови сачували те стругалице, нажалост мој град је био срушен и кад су подигли нови, лепши и асфалтиранији стругалица више није било.
Lionsgate Lionsgate 07:33 15.04.2016

Crtice

Ta zalba "a ne znam ko je vlasnik" je tako prisutna kod novosadjana, moja supruga i njena rodbina stalno raspravljaju ciji je lokal, ko je on i ciji je (ko mu je rodbina), gde je bio ranije, sa kim je bio/jeste... alo ljudi, jel mozete da znate ceo grad, nije vam to Novi Sad od pre 30 godina, sad ima duplo vise stanovnika. Ponekad, kvarno, ubacim da znam coveka i da nisu u pravu ( setim se neke od prica u istom lokalu od pre koju godinu pa povezem nesto na brzinu), tek onda nastaje dokazivanje ko je stariji i rodjeniji novosadjanin

Jednom sam bas po Podbari i centru gledao te celicne sipke za skidanje blata sa obuce i nigde ih vise nema, bar ih ja nisam video, izgleda da su masovno poskidane... ali zato ih jos ima u Zemunu, doduse samo u jos jednoj ulici, zanimljivo, znam da stanari iz tih zgrada nisu dozvolili komunalcima pre 50-tak godina da ih skinu, ne dozvoljavaju ni danas - to im dodje kao kulturno nasledje.

Pasazi u NS mi nikad nisu bili zanimljivi zbog lokala, uglavnom su tu butici robe sumnjivog kvaliteta i porekla, zanimljivi su mi iz graditeljskog i arhitektonskog razloga. Ulazi u stanove su sa zajednickih terasa a same terase su ekstra zanimljive, konzolnog tipa pa je interesantno videti kako su nekad majstori pravili te terase u vreme kad nije bilo armiranog betona. Uglavnom su to konzole od kovanog ili livenog gvozdja, cesto umetnicki rad, danas u prilicno losem stanju najedene rdjom ili prefarbane nekom bezveznom bojom.

Uhh, malo me lupi nostalgija, moracu suprugu da nagovorim (tesko zabu naterati u vodu, ha) da ovaj ili sledeci vikend skoknemo do NS..
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:09 15.04.2016

Re: Crtice

Lionsgate
Ta zalba "a ne znam ko je vlasnik" je tako prisutna kod novosadjana, moja supruga i njena rodbina stalno raspravljaju ciji je lokal, ko je on i ciji je (ko mu je rodbina), gde je bio ranije, sa kim je bio/jeste... alo ljudi, jel mozete da znate ceo grad, nije vam to Novi Sad od pre 30 godina, sad ima duplo vise stanovnika. Ponekad, kvarno, ubacim da znam coveka i da nisu u pravu ( setim se neke od prica u istom lokalu od pre koju godinu pa povezem nesto na brzinu), tek onda nastaje dokazivanje ko je stariji i rodjeniji novosadjanin

Jednom sam bas po Podbari i centru gledao te celicne sipke za skidanje blata sa obuce i nigde ih vise nema, bar ih ja nisam video, izgleda da su masovno poskidane... ali zato ih jos ima u Zemunu, doduse samo u jos jednoj ulici, zanimljivo, znam da stanari iz tih zgrada nisu dozvolili komunalcima pre 50-tak godina da ih skinu, ne dozvoljavaju ni danas - to im dodje kao kulturno nasledje.

Pasazi u NS mi nikad nisu bili zanimljivi zbog lokala, uglavnom su tu butici robe sumnjivog kvaliteta i porekla, zanimljivi su mi iz graditeljskog i arhitektonskog razloga. Ulazi u stanove su sa zajednickih terasa a same terase su ekstra zanimljive, konzolnog tipa pa je interesantno videti kako su nekad majstori pravili te terase u vreme kad nije bilo armiranog betona. Uglavnom su to konzole od kovanog ili livenog gvozdja, cesto umetnicki rad, danas u prilicno losem stanju najedene rdjom ili prefarbane nekom bezveznom bojom.

Uhh, malo me lupi nostalgija, moracu suprugu da nagovorim (tesko zabu naterati u vodu, ha) da ovaj ili sledeci vikend skoknemo do NS..


Ja mnogo volim pasaze, tajne prolaze, pisala sam o jednom, a Tasadebeli je spominjao neki od hotela Palas do Zelenog venca, da uopste ne izadjes na ulicu.
U divnom Novom sadu videla sam te terase o kojima pricas, ima ih i u Beogradu, oko Knez Mihajlove, znam i jedno dvoriste u Kralja Milana, ima u Bircaninovoj.U Novom sadu videh na pocetku pesacke zone, sakrivene terase, u ulazu iza nekog kafica.
Nisu svi pasazi u Novom sadu sa buticima, ima i neki iza hotela nekog gde ima divan restoran.
Lionsgate Lionsgate 11:06 15.04.2016

Re: Crtice

a Tasadebeli je spominjao neki od hotela Palas do Zelenog venca, da uopste ne izadjes na ulicu.


Paa, nije bas izvodljivo, Palas je odvojen ulicama Marsala Birjuzova i Carice Milice od Zelenjaka... a u tom pasazu izmedju Toplicinog venca i M.Birjuzova pored Palasa je pre 20-21 godinu krenuo internet provajder EUnet, kako to budi sentimentalna secanja, kad vrti modem 33.6k, ehh.


U divnom Novom sadu videla sam te terase o kojima pricas, ima ih i u Beogradu, oko Knez Mihajlove, znam i jedno dvoriste u Kralja Milana, ima u Bircaninovoj.U Novom sadu videh na pocetku pesacke zone, sakrivene terase, u ulazu iza nekog kafica.

Ima ih mnogo vise i u Beogradu, to je u pretproslom i s pocetka propslog stoleca bio standard u zgradarstvu, tad su samo luksuzne, gospodske zgrade imale unutrasnje stepeniste i lift. Jedno vreme mi je sanacije takvih zajednickih terasa bio deo posla pa me to interesuje.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:14 15.04.2016

Re: Crtice

Lionsgate
a Tasadebeli je spominjao neki od hotela Palas do Zelenog venca, da uopste ne izadjes na ulicu.


Paa, nije bas izvodljivo, Palas je odvojen ulicama Marsala Birjuzova i Carice Milice od Zelenjaka... a u tom pasazu izmedju Toplicinog venca i M.Birjuzova pored Palasa je pre 20-21 godinu krenuo internet provajder EUnet, kako to budi sentimentalna secanja, kad vrti modem 33.6k, ehh.


U divnom Novom sadu videla sam te terase o kojima pricas, ima ih i u Beogradu, oko Knez Mihajlove, znam i jedno dvoriste u Kralja Milana, ima u Bircaninovoj.U Novom sadu videh na pocetku pesacke zone, sakrivene terase, u ulazu iza nekog kafica.

Ima ih mnogo vise i u Beogradu, to je u pretproslom i s pocetka propslog stoleca bio standard u zgradarstvu, tad su samo luksuzne, gospodske zgrade imale unutrasnje stepeniste i lift. Jedno vreme su mi sanacije takvih zajednickih terasa bio deo posla pa me to interesuje.



I meni je zvucalo neobicno, al ko zna, mozda ima lagum prolaz Mozda se pojavi Tasa da nam razjasni.
E vidis ja ne znam nijednu da je sanirana, ili mozda jesu u medjuvremenu.Mora da izgleda lepo i romanticno kad se to dovede u red.Evo sad se jos jedne setih, Cubura.
myredneckself myredneckself 12:22 15.04.2016

Re: Crtice

Lionsgate
Pasazi u NS mi nikad nisu bili zanimljivi zbog lokala, uglavnom su tu butici robe sumnjivog kvaliteta i porekla...

Pa kao svugde, iz Kine i Turske.
U pariskim, čujem, vladaju Vijetnamci. Čujem kažem, nisam bila da se uverim.
Ta zalba "a ne znam ko je vlasnik"...

Ako aludiraš na noviju i stariju novosađanštinu, Lionsgate, pogrešna su ti ova moja vrata.
Volim sve Novosađane, stare i ove novije.
Samo da se dobro uštimamo.
To kao svugde ide polako i teško, ali ide. Važno je da hejtu, ako me razumeš, mesta nema, niti će ga ikad biti.

Kad bih ja došla u BG, (da utučem lovu u neku nekretninu) i otvorila kafić kao novajlija u gradu, dobro bih prostudirala kraj u kome to radim. Dala bih sve od sebe da animiram klijentelu (i zadržim staru!) iz kraja, od koje živim.
To je bio kontekst moje rečenice, ne znam ko je sada vlasnik, (ma ko da je) jer izgleda kao da ga ovo što sam gore rekla ne zanima, što opet otvara nova pitanja.
A imaš pravo, i Novosađani vole ponekad čamprac divane, kao i svi drugi. Nismo mi ništa posebno.
A zetovi sa strane su nam svetinja, kao što sam već rekla.
myredneckself myredneckself 12:34 15.04.2016

Re: Crtice

fonmoi
Ja mnogo volim pasaze, tajne prolaze, pisala sam o jednom, a Tasadebeli je spominjao neki od hotela Palas do Zelenog venca, da uopste ne izadjes na ulicu.
U divnom Novom sadu videla sam te terase o kojima pricas, ima ih i u Beogradu, oko Knez Mihajlove, znam i jedno dvoriste u Kralja Milana, ima u Bircaninovoj.U Novom sadu videh na pocetku pesacke zone, sakrivene terase, u ulazu iza nekog kafica...

Lepe su ove priče o dva grada, fonmoi, dobrodošla.
Lionsgate Lionsgate 12:43 15.04.2016

Re: Crtice

Ako aludiraš na noviju i stariju novosađanštinu, Lionsgate, pogrešna su ti ova moja vrata.
Volim sve Novosađane, stare i ove novije.
Samo da se dobro uštimamo.


Napisah da je to u mojoj tazbini i njihovoj siroj okolini, dodjosi iz Bosne ili Crne Gore i nadjosi im stalno u ustima.

Sedeli mi tako pre vise godina na Ribarcu, u nekoj ribljoj cardi baraci (imaju dobru ribu) na nizvodnom rtu, opet prica ko je vlasnik, ko mu je ko u rodu, sta je pre radio itd., meni to smor, vidim sliku Zemuna na zidu i da ih prekinem "smislim" pricu, alo ljudi on je zemunac, nemate vi pojma. Odakle ti znas, pa evo vidite sliku, a uz put pitam gazdu koju se tu muvao kako su mu zemunci, on nesto promumla ( u stilu, koja budala, sta me smara) a ovi moji novosadjani nesigurno ucute i pocnu pricu o lepom vremenu. Uplasili se ljudi da je to istina, iako gazdin rodoslov "znaju" pet kolena unazad
Kad bih ja došla u BG, (da utučem lovu u neku nekretninu) i otvorila kafić kao novajlija u gradu, dobro bih prostudirala kraj u kome to radim. Dala bih sve od sebe da animiram klijentelu (i zadržim staru!) iz kraja, od koje živim.

2004-2008 je i u NS i u BGD prodata gomila stanova i lokala Crnogorcima, oni su tad skupo prodavali svoju dedovinu po moru Rusima i visak novca ulagali u nekretnine ovamo (jer koji je to crnogoricni a da nema nesto u Beograd ili Novi Sad). Sad ti lokali i stanovi uglavnom stoje prazni ili sa nekom bezveze svrhom, tako i duz cele Kosovske na Podbari imas 5-6 kafea koji nemaju vise od 2-3 gosta maksimalno.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 13:36 15.04.2016

Re: Crtice

myredneckself
fonmoi
Ja mnogo volim pasaze, tajne prolaze, pisala sam o jednom, a Tasadebeli je spominjao neki od hotela Palas do Zelenog venca, da uopste ne izadjes na ulicu.
U divnom Novom sadu videla sam te terase o kojima pricas, ima ih i u Beogradu, oko Knez Mihajlove, znam i jedno dvoriste u Kralja Milana, ima u Bircaninovoj.U Novom sadu videh na pocetku pesacke zone, sakrivene terase, u ulazu iza nekog kafica...

Lepe su ove priče o dva grada, fonmoi, dobrodošla.



Bolje te nasla,myredneckself:)

Delimo ljubav ocigledno prema tim skrivenim delovima gradova.Uzivala sam citajuci tvoju pricu o Novom Sadu.

Pisala sam skoro blog Beogradske male tajne, gde se spominju tajni prolazi, i gde je Tasa spomenuo taj neki za koji jos nr znamo da li zaista postoji kao takav.Lionsgate ako cita, terase postoje u Kralja Milana 13 i mozda iza postoji neki put negde preko dvorista.

Nista mi nisu smetali butici u pasazima oko DunAvske, jer eto,negde je butik,negde restoran, ali pasaz ostaje pasaz.Sklonjen od zagora, zivi drugacijim zivotom, tisim od glavnih ulica.
krkar krkar 13:40 15.04.2016

Re: Crtice

čamprac divane


Božemesačuvajisakloni, kad ovi Madžaroni unakaze pošten turcizam!
myredneckself myredneckself 17:55 15.04.2016

Re: Crtice

krkar
čamprac divane


Božemesačuvajisakloni, kad ovi Madžaroni unakaze pošten turcizam!

Eh, živeti na sredokraći.
Sve nam se pomešalo.
mariopan mariopan 17:59 15.04.2016

Re: Crtice

novosađanštinu

Kaže se novosadisti.

Lep blog, za uživanje.

Kada je snajkina mama (Poljakinja) prvi put videla Novi Sad bila je oduševljena, stalno je govorila kako su joj njeni Poljaci rekli šta ide u Srbiju tamo nema ništa.
Napravila je mnogo fotografija da im pokaže.

I stalno je uzdisala OOOOOH i AAAAAAH.....
myredneckself myredneckself 23:17 15.04.2016

Re: Crtice

mariopan
novosađanštinu

Kaže se novosadisti.

Lep blog, za uživanje.

Kada je snajkina mama (Poljakinja) prvi put videla Novi Sad bila je oduševljena, stalno je govorila kako su joj njeni Poljaci rekli šta ide u Srbiju tamo nema ništa.
Napravila je mnogo fotografija da im pokaže.

I stalno je uzdisala OOOOOH i AAAAAAH.....

mariopan, evo za tebe još malo Novog Sada i pasaža






mariopan mariopan 10:09 16.04.2016

Re: Crtice

evo za tebe još malo Novog Sada i pasaža



bocvena bocvena 08:26 15.04.2016

lep blog...

daje mnogo pravaca za razgovor...kao novosadski pasaži!

baština je ponekad precenjena. kao i novo. za srećnu koegzistenciju treba da ih uklapaju neki obrazovani, obavešteni i bogati ljudi.

npr., o čemu su razmišljali svi ovi ljudi: urbanisti, arhitekte, prodavci cveća?

myredneckself myredneckself 12:29 15.04.2016

Re: lep blog...

bocvena
daje mnogo pravaca za razgovor...

Mnogo, bo.
Načeću možda malo i londonske, (da i geografski obuhvatimo stvar), sve je to isto, ili veoma slično.
Urbana skrajnutost koja vrvi od života.
freehand freehand 11:47 15.04.2016

Ogledalo

Pitanje je, da li smo na tim novim slikama lepši?

Staračka dalekovidost i Alchajmer sve kompenzuju.
myredneckself myredneckself 12:31 15.04.2016

Re: Ogledalo

freehand
Pitanje je, da li smo na tim novim slikama lepši?

Staračka dalekovidost i Alchajmer sve kompenzuju.

Želiš li opet neku kompeticiju, derane?
freehand freehand 13:00 15.04.2016

Re: Ogledalo

myredneckself
freehand
Pitanje je, da li smo na tim novim slikama lepši?

Staračka dalekovidost i Alchajmer sve kompenzuju.

Želiš li opet neku kompeticiju, derane?

Razum kaće - ne. Čast urla: DA!
myredneckself myredneckself 13:38 15.04.2016

Re: Ogledalo

freehand
myredneckself
freehand
Pitanje je, da li smo na tim novim slikama lepši?

Staračka dalekovidost i Alchajmer sve kompenzuju.

Želiš li opet neku kompeticiju, derane?

Razum kaće - ne. Čast urla: DA!

OK, kad dođeš u NS.
Ali pre svega ću te nahraniti, kako meni čast nalaže.
Dobro?
Špic su, fri, friške iz Jegričke! Ne mogu ti ovde praviti društvo, na prolećnoj dijeti sam.



Očekujem i kargo pošiljku iz Saut Koreje, stići će dok ti ne dođeš.
Neću dangubiti oko kuhanja, ovako se jede ako nisi znao, spremi se dobro!



docsumann docsumann 13:12 15.04.2016

that memories kill me


aaa, kad se samo sjetim da je čitav taj grad, sa svim svojim mističnim kutcima, postojao da bi ona u uglu svoje sobe raščešljala kosu pred na pod spuštenim ogledalom ... usput, pokupiuo sam tamo neviđene garije & garijevke

obožavam NS (iako sam silno propatio na tim sokacima)



a ove tvoje okačene fotografije su mi izbombardovale skladište uspomena samo tako - live & direct






myredneckself myredneckself 17:13 15.04.2016

Re: that memories kill me

docsumann
obožavam NS (iako sam silno propatio na tim sokacima)

Zbunila te sva ta ravnica, valjda...
Jes, ima nezgodnih sokaka, a i devojaka u Novom Sadu.

Heeej doc, disti?

Ovih dana preslušavam Nevils braću i Hajata





docsumann docsumann 22:23 15.04.2016

Re: that memories kill me

Heeej doc, disti?


tunake, no pušti mene, bitno da namse krofnica vrnula

myredneckself myredneckself 23:26 15.04.2016

Re: that memories kill me

docsumann
Heeej doc, disti?


tunake, no pušti mene, bitno da namse krofnica vrnula



Ma, puštiću te, a đe je biiila kase vrnula?
Ja je, bogumi, viđam svaki dan.
Eto ti, kad ne svraćaš na druge društvene mreže.

cassiopeia cassiopeia 14:49 15.04.2016

Moj NS :-)



Moram podhitno da se organizujem i dođem. Baš mi nedostaje! Sve nešto u prolazu, ima par godina da nisam ostajala malo duže. Volela sam što mogu sve peške, u Ise Bajića, mislim da sam dobro zapamtila ime ulice, bio jedan italijanski restoran. Tamo sam jela sa guštom.
Pa beskrajna šetnja kejom, futoška pijaca, pa uživancija kod drugarice u bašti, tamo kod Almaške crkve...Što ja volim Novi Sad!
myredneckself myredneckself 16:32 15.04.2016

Re: Moj NS :-)

cass
Volela sam što mogu sve peške, u Ise Bajića, mislim da sam dobro zapamtila ime ulice, bio jedan italijanski restoran.

Aha, Mediteraneo, mislim da ne radi više.
cassiopeia cassiopeia 19:20 15.04.2016

Re: Moj NS :-)

myredneckself

Aha, Mediteraneo, mislim da ne radi više.


Šteta. Onda kod tetke na supu od morke :) To mi ne gine, svakako.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:09 15.04.2016

.

Novi Sad, glavni grad.
myredneckself myredneckself 17:27 15.04.2016

Re: .

BebaOdLonchara
Novi Sad, glavni grad.

I takozvani pasaž do raja, pogotovo dok ovih dana otpadaš pored Dunava na Štrandu, Bećarcu, Keju...

Bebe, ovi Beograđani će nas porokati, pa i oni imaju duš...ovaaaj, Dunav.
Jel se bojiš? Ja, ne.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:57 15.04.2016

Re: .

daleko bilo.

nego, nisam dugo bila po budžacima u dunavskoj i okolini, ali nekoć su tamo mogle ozbiljne pare da se potroše na krpe.
cassiopeia cassiopeia 19:21 15.04.2016

Re: .

BebaOdLonchara

nego, nisam dugo bila po budžacima u dunavskoj i okolini, ali nekoć su tamo mogle ozbiljne pare da se potroše na krpe.


Ja se jedno vreme oblačila u NS, a tetke išle za Beograd
myredneckself myredneckself 01:27 16.04.2016

Re: .

BebaOdLonchara
daleko bilo.

nego, nisam dugo bila po budžacima u dunavskoj i okolini, ali nekoć su tamo mogle ozbiljne pare da se potroše na krpe.

Možeš i sada da potrošiš koliko hoćeš, ali na ulici, u Dunavskoj i Jovinoj, pasaži su onako...kako koji.
4krofnica 4krofnica 18:36 15.04.2016

*

komad flah gvožđa koji je služio kao otirač - strugalica za blato sa cipela.
Seća li se toga još iko?


čuj da li.. posle posla sam morala da odem do mesta gde tako nešto još postoji, da slikam, na tim stepenicama je otišlo mnogo sati maštarija, dok sam sedela tamo..to su staze mog detinjstva, gde žmurečki znam da nađem svaki komad gvožđa, kamena, asfalta, fasade, ograde.. nisu taj kraj mnogo ni menjali od tada, sem što su skoro postavili onu belu spodobu kod crvenog pevca, prekoputa koga je ovaj ulaz.



Lionsgate Lionsgate 19:58 15.04.2016

Re: *

Cosak Gracanicke i Vuka Karadzica?
4krofnica 4krofnica 20:25 15.04.2016

Re: *


taj ćošak.

mirelarado mirelarado 20:32 15.04.2016

Re: *

sem što su skoro postavili onu belu spodobu kod crvenog pevca, prekoputa koga je ovaj ulaz.


Да ми је знати који је генијА заслужан за тај хорор... не би му зуби, не би му зуби...
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:50 15.04.2016

Re: *

na tim stepenicama je otišlo mnogo sati maštarija, dok sam sedela tamo.


A jel koristilo to da se za njega veže jedan kraj lastiša kad su samo dve drugarice i igri, kad nema treće?
4krofnica 4krofnica 21:22 15.04.2016

Re: *

mirelarado
sem što su skoro postavili onu belu spodobu kod crvenog pevca, prekoputa koga je ovaj ulaz.


Да ми је знати који је генијА заслужан за тај хорор... не би му зуби, не би му зуби...


mnogo gadno. i ne samo to belo pojilo, nego ceo potez gde je bila bašta kafane, opasali su drveće sa sivim mermerom, udarili one ploče, grandparadna estetika..
a samo staneš ispred i zažmuriš, setiš se tog mesta kako je bilo osunčano a u hladu, ušuškano i udobno...


4krofnica 4krofnica 21:25 15.04.2016

Re: *

hoochie coochie man
na tim stepenicama je otišlo mnogo sati maštarija, dok sam sedela tamo.


A jel koristilo to da se za njega veže jedan kraj lastiša kad su samo dve drugarice i igri, kad nema treće?


moglo ali loš trotoar, glavno je naći ravnu površinu da ne lomiš zglobove, lako je naći gde zakačiti lastiš.

mirelarado mirelarado 21:41 15.04.2016

Re: *

4krofnica
mirelarado
sem što su skoro postavili onu belu spodobu kod crvenog pevca, prekoputa koga je ovaj ulaz.


Да ми је знати који је генијА заслужан за тај хорор... не би му зуби, не би му зуби...


mnogo gadno. i ne samo to belo pojilo, nego ceo potez gde je bila bašta kafane, opasali su drveće sa sivim mermerom, udarili one ploče, grandparadna estetika..
a samo staneš ispred i zažmuriš, setiš se tog mesta kako je bilo osunčano a u hladu, ušuškano i udobno...





Пролазим туда и околним улицама тако да сам пратила радове на уништавању тог скровитог месташца, с неверицом. :(
jasnaz jasnaz 21:50 15.04.2016

:

mirelarado
4krofnica
mirelarado
sem što su skoro postavili onu belu spodobu kod crvenog pevca, prekoputa koga je ovaj ulaz.


Да ми је знати који је генијА заслужан за тај хорор... не би му зуби, не би му зуби...


mnogo gadno. i ne samo to belo pojilo, nego ceo potez gde je bila bašta kafane, opasali su drveće sa sivim mermerom, udarili one ploče, grandparadna estetika..
a samo staneš ispred i zažmuriš, setiš se tog mesta kako je bilo osunčano a u hladu, ušuškano i udobno...



Пролазим туда и околним улицама тако да сам пратила радове на уништавању тог скровитог месташца, с неверицом. :(


moram i ovde da napišem isto što sam kačila na par mesta na fb, kada su se pojavile prve slike 'incidenta': 'Ovako je počelo u Skoplju :)'



mirelarado mirelarado 22:09 15.04.2016

Re: :

moram i ovde da napišem isto što sam kačila na par mesta na fb, kada su se pojavile prve slike 'incidenta': 'Ovako je počelo u Skoplju :)'


Да, то је тај рад! :) Ови наши убрзано иду у том правцу.
angie01 angie01 23:25 15.04.2016

Re: *

mnogo gadno.


kasno nocu, kao sto se to desava u filmovima kriminalistickog zanra, kada placeni ubica, sunjajuci se, dok svi spavaju, stize do targetiranog mesta i ubija u tajnosti svoju zrtvu i onda pobegne, neki su nasi novopridosli placenici ubili petoro nasih sugradjana starosedeoca u centru grada, ostavivsi za sobom samo bezivotna trupla na asfaltu, da zgroze komsije kada ujutro krenu po hleb ili na posao.

Dva javora i tri japanska bagrema u basti kultne kafane Crveni Petao na uglu ulica Cara Lazara i Gracnicke, sasecena su bez milosti i krivice.

njihove krosnje su svakoga leta pravile ugodnu hladovinu ispod koje su se ispijala pica i druzilo.

sa njima su nestali jos neki stanovnici iz cenra, cije domove je ovo drvece cuvalo.

Zelenilo u gradu i njegovoj okolini ima mnogostruki značaj. Biljke na zelenim površinama, svojim oblikom, građom i životnim osobinama, predstavljaju nezamenljive elemente prirode, koji doprinose melioraciji životne sredine u najširem smislu reči. Zelene površine grada pozitivno utiču na okolinu delovanjem na mikroklimat, tako što smanjuju visoke temperature vazduha, povećavaju stepen vlažnosti, regulišu jačinu vetra, prečišćavaju vazduh, smanjuju i ublažavaju jačinu gradskog šuma...

dipl. inž. pejzažne arhitekture Marija Živanović

myredneckself myredneckself 00:40 16.04.2016

Re: *

NG
Zelenilo u gradu i njegovoj okolini ima mnogostruki značaj. Biljke na zelenim površinama, svojim oblikom, građom i životnim osobinama, predstavljaju nezamenljive elemente prirode, koji doprinose melioraciji životne sredine u najširem smislu reči. Zelene površine grada pozitivno utiču na okolinu delovanjem na mikroklimat, tako što smanjuju visoke temperature vazduha, povećavaju stepen vlažnosti, regulišu jačinu vetra, prečišćavaju vazduh, smanjuju i ublažavaju jačinu gradskog šuma...dipl. inž. pejzažne arhitekture Marija Živanović


Upravo sam malo niže kod alselone-a rekla nešto o ovome i Somboru.
Hladovina od bođoša je tako dobra da, ubeđena sam, spasava živote za vreme nepodnošljivih vojvođanskih vrućina.

myredneckself myredneckself 01:29 16.04.2016

Re: *

4krofnica
čuj da li.. posle posla sam morala da odem do mesta gde tako nešto još postoji, da slikam,

Krofnico, vredna devojčico!
angie01 angie01 08:35 16.04.2016

Re: *


, ubeđena sam, spasava živote


sigurno.
myredneckself myredneckself 09:15 16.04.2016

Re: *

hoochie coochie man
na tim stepenicama je otišlo mnogo sati maštarija, dok sam sedela tamo.


A jel koristilo to da se za njega veže jedan kraj lastiša kad su samo dve drugarice i igri, kad nema treće?

Što se hučikuči razume u lastiš i probleme oko njega!
I to je jedna od zaboravljenih igara.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:05 16.04.2016

Re: *

Što se hučikuči razume u lastiš i probleme oko njega!
I to je jedna od zaboravljenih igara.


:)

Neverovatno jak utisak mi to ostavilo, ne znam zbog čega.
I nije u lepom sećanju, žao mi bilo tih devojčica, imao sam utisak da niko sa njima neće da se druži pa moraju same.
Znam da nije tako, ali na to mi ličila scena.

Uvek kad vidim taj čistač u gradu (a ima toga) setim se tih devojčica kojima je falila treća, pa vežu lastiš za čistač.
Valjda ih roditelji pustali samo ispred zgrade, a to im bilo pri ruci.
Nekad se i jedna nekako dovijala, veže lastiš za nešto pa sama skakuće.
myredneckself myredneckself 19:35 16.04.2016

Re: *

hoochie coochie man
Što se hučikuči razume u lastiš i probleme oko njega!
I to je jedna od zaboravljenih igara.


:)

Neverovatno jak utisak mi to ostavilo, ne znam zbog čega.
I nije u lepom sećanju, žao mi bilo tih devojčica, imao sam utisak da niko sa njima neće da se druži pa moraju same.
Znam da nije tako, ali na to mi ličila scena.

Uvek kad vidim taj čistač u gradu (a ima toga) setim se tih devojčica kojima je falila treća, pa vežu lastiš za čistač.
Valjda ih roditelji pustali samo ispred zgrade, a to im bilo pri ruci.
Nekad se i jedna nekako dovijala, veže lastiš za nešto pa sama skakuće.


Snalažljivost.
Moja generacija je igrala i skakutala ovako, po planu i nacrtu -



Ali, dobro je to skakutanje protiv celulita.
Blaženi bili lastiši, školice, i dr. Nije bilo puno sedenja kao danas.
zilikaka zilikaka 20:44 15.04.2016

da znaš

da se još neko seća takvih pasaža. Doduše, ne pamtim baš blato, al to probijanje kroz sve i svašta do nekog zanatlije...to da.
Posle stvarno počeli da uređuju jedan po jedan.

Manje - više svuda bilo tako. Nekad da ne uđeš bez preke potrebe, posle našminkani, sad opet lagano klize u zapuštenost.

Nego, spram tih "češljeva" za bicikle, kod nas u varoši doneli neku odluku da onaj ko to postavi ispred lokala mora da plati posebnu taksu. Čujem ne ni malu.

Sad će opet naslanjanja na fasade, lomljenja mladih stabala...al aj ti nekom objasni.

Inače, prilično godina mi se život odvijao na trouglu NS-BG-moja varoš, i znala i detalje šta se kod koga na kojoj pijaci pazari, al sad mi se sve češće dešava da ne prepoznam u kojoj sam ulici. Naročito posle najezde zidanja stambenih zgradica na mestu gde su bile one naše normalne kuće.

U jednoj takvoj, u Stevana Sremca, naš drugar uspešno odoleva novom trendu, i lepo mi da to vidim.
myredneckself myredneckself 23:58 15.04.2016

Re: da znaš

zilikaka
Nego, spram tih "češljeva" za bicikle, kod nas u varoši doneli neku odluku da onaj ko to postavi ispred lokala mora da plati posebnu taksu. Čujem ne ni malu.

U Novom Sadu, srpskoj biciklističkoj prestonici, jelte, o tim stvarima dobro brine Novosadska biciklistička inicijativa, vrlo su aktivni, pa i u tome da ima što više parkinga za biciklove. Ne znam da se mora plaćati taksa na češalj, i baš ću da pitam sina za to. Nedavno su iz NBI pokrenuli akciju da se registruju svi ukradeni biciklovi u NS, spisak je ogroman iako ima mnogo ljudi koji ni ne prijave krađu, pa je spisak sigurno mnogo duži.

Evo češljeva u centru NS, baš lepo je li?


jasnaz jasnaz 21:39 15.04.2016

Đava 012


Duh ovog vremena se sve manje, ili uopšte ne kombinuje s iskustvom bilo kakve baštine. Prolazimo kroz ogledala, menjamo se mi i način života koji živimo. Pitanje je, da li smo na tim novim slikama lepši?

uvek smo dovoljno lepi, ako se osmehujemo na pravim mestima :)

myredneckself myredneckself 01:12 16.04.2016

Re: Đava 012

jasnaz
uvek smo dovoljno lepi, ako se osmehujemo na pravim mestima :)

Perspicacity.



angie01 angie01 08:33 16.04.2016

Re: Đava 012

kroz ogledala,


mondrijanovska:).



alselone alselone 22:02 15.04.2016

U aprilu Sombor varos zazeleni

Malopre mi iskoci na FB slika iz Sombora, oma sam se setio ovog bloga.

Cista lepota.



myredneckself myredneckself 00:10 16.04.2016

Ravangrad

alselone
Malopre mi iskoci na FB slika iz Sombora, oma sam se setio ovog bloga.

Cista lepota.




Sombor je predivan grad, a važi za najzeleniji grad u Srbiji.
Onaj prilaz Županiji i svega oko nje je retko lep prizor.
Dugo nisam bila u Somboru, verujem da je još uvek briga o zelenilu i zelenim površinama na visini.
Ja volim njegove bođoše.



myredneckself myredneckself 00:33 16.04.2016

Re: Ravangrad

Juxtaposition (sort of ?)

Evo ga još jedan pasaž koji povezuje Dunavsku i Zmaj Jovinu, i kontrast - desno na slici stara zgrada u kojoj je Ajriš Pab, i levo na slici sasvim novo zdanje, sivometalik boje. Stoje jedna do druge, bez da ih išta povezuje...a opet ima neka tajna, neodređena veza, nešto između prošlosti i sadašnjosti.

alselone alselone 08:45 16.04.2016

Re: Ravangrad

Zupanija je zaista prelepa.



A ima i suncani sat.


Izgleda da je nas drug bloger somborac zauzet izborima, nema ga da sudeluje.
alselone alselone 08:47 16.04.2016

Re: Ravangrad

sasvim novo zdanje, sivometalik boje


Ova sranja nisu smela da se dozvole i dogode. Ono sranje od Pariskog magaCina je za robiju onome ko je dozvolio. Djubrad "proevropska", uz smesak i smekersko rukovanje su dodatno upropastili drzavu. Uf! Divergiram. Moram da se ugasim. :)
alselone alselone 08:53 16.04.2016

Re: Ravangrad

A jesi videla ono sranje, Pupinova palata, ili tako nesto sto se zida kod poste!? Hesus Marija!
myredneckself myredneckself 09:30 16.04.2016

Re: Ravangrad

alselone
sasvim novo zdanje, sivometalik boje


Ova sranja nisu smela da se dozvole i dogode. Ono sranje od Pariskog magaCina je za robiju onome ko je dozvolio. Djubrad "proevropska", uz smesak i smekersko rukovanje su dodatno upropastili drzavu. Uf! Divergiram. Moram da se ugasim. :)

Ne, ne, baš si potrefio, PM i ovo zdanje bode oči. (ali ko sam ja, nije samo ovo, ima...ihaj) Gde smo stigli?
Zavod za zaštitu spomenika, urbanisti...?
Simbol nemoći, ili novčane moći
Kaže meni jedan - šta oćeš, PM baš razbija monotoniju u Narodnih heroja.
Pa, ono, jes' dosadna secesija, klasicizam, i ostale kerefeke, na tom potezu do Vladike. A i Trg Slobode bi se mogo smanjiti, mnogo mu je ono mesta.

Sunčani sat je meni isto nedavno iskočio na FB. Ništa, samo se spakovati, pa jedne subote u Somborvarošmojdikanotaroš.
A ko je Somborac ovde?

Edit: šta kažeš za Trg, jedna staklena piramida, na pr., ha?!
myredneckself myredneckself 09:32 16.04.2016

Re: Ravangrad

alselone
A jesi videla ono sranje, Pupinova palata, ili tako nesto sto se zida kod poste!? Hesus Marija!

Ono gde je bila Jermenska crkva, Novosadska banka posle, na ćošku?
alselone alselone 20:59 16.04.2016

Re: Ravangrad

A ko je Somborac ovde?


Ne bi bilo fer da kazem, ako se autuje, dobrodosao. :)
alselone alselone 21:00 16.04.2016

Re: Ravangrad

Ono gde je bila Jermenska crkva, Novosadska banka posle, na ćošku?


Jeste, bas tamo. Sjebase nam onaj lep zemljani parking u sred centra grada.
alselone alselone 21:01 16.04.2016

Re: Ravangrad

Sto se tice bodjosa, cuo sam pricu kako su sadjeni jer odlicno lezu na mocvarno zemljiste i, ne znam na koji nacin, isusuju ga.
myredneckself myredneckself 00:05 17.04.2016

Re: Ravangrad

alselone
Sto se tice bodjosa, cuo sam pricu kako su sadjeni jer odlicno lezu na mocvarno zemljiste i, ne znam na koji nacin, isusuju ga.

Ne znam, pričali mi samo da je zahvalno drvo, lišću mu ne smeta ravničarska prašina i ostala gradska zagađenja, guta, vari sve, pa se lepo diše u Somboru. Nisam upoznala Somborca/ku, a da ne obožava bođoše.
Volim i njegove plodove, one bobice, probala ja...slatki ko med!

Ima smisla ova pesma koju kačim, koju svi znamo o Jagri fijakeristi. Njegovo omiljeno mesto u predahu između dve mušterije, bilo je pod bođošima.




myredneckself myredneckself 00:22 17.04.2016

Re: Ravangrad

alselone
Ono gde je bila Jermenska crkva, Novosadska banka posle, na ćošku?


Jeste, bas tamo. Sjebase nam onaj lep zemljani parking u sred centra grada.

Sjebaše. Nedostaje, koliko god puta da sam se tamo ukaljala kad pada kiša. (znam, on je bio samo privremeno sređen, ali preko potreban)
O samoj zgradi i rušenju, o tom ćošku - nestao je još jedan znak raspoznavanja Novog Sada.
Pa, dokle braćo moja mila, stotinuvamsađenjanovogbetona?
Pa, nije uvek sve u profitu, evre, dolorese, miljenike... vam vaše!
49 41 49 41 13:54 17.04.2016

Novosadiskinji

Verici (?!?) Cherovoj zemljakinji ...

https://youtu.be/CD4zSNSGkHs

Ajde Bane razvuci za daleko secanje.
myredneckself myredneckself 01:32 18.04.2016

Re: Novosadiskinji

49 41
Verici (?!?) Cherovoj zemljakinji ...

https://youtu.be/CD4zSNSGkHs

Ajde Bane razvuci za daleko secanje.


Radio mrns to 49 41:
da razjasnimo prvo, ko je Verica, ko je Cher?
Znam jednog Čera, Aleksandra, ali, hmm...49 41, moraćeš prvo da regulišeš račun u redakciji za marketing, odeljenje pozdravi i želje slušalaca.
Posle toga se javi.
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:15 17.04.2016

.

a zašto u Bezecu više nema besplatnog kikirikija uz pivo?


myredneckself myredneckself 00:58 18.04.2016

Re: .


stefan.hauzer
a zašto u Bezecu više nema besplatnog kikirikija uz pivo?



Valjda zato što u Bezecu Biljane ima sve manje.
4krofnica 4krofnica 08:50 18.04.2016

Re: .

stefan.hauzer
a zašto u Bezecu više nema besplatnog kikirikija uz pivo?



imali su više prijava da je neki momak, koji voli opskurnu muziku, stalno umakao prste u kikiriki i lizao prste! pa su morali da ukinu. :)

za stefa


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana