Astrologija| Gastronauti| Sex| Zdravlje

Najkorumpiranija zemlja u Evropi?

princi RSS / 15.04.2016. u 19:02

Bio na kvori zanimljiv tekst, pa k'o velim da podelim, jer se bavi pitanjem koje dosta aktuelno u Srbiji. Često se, kad se priča o Srbiji, pominje kako je to ovakva ili onakva zemlja i često su tu ljudi potpuno u pravu. U tom smislu, mnogima je Srbija kao postala neki simbol korumpiranog društva i često se vajka kako bi bilo lepo kad bi Srbija bila organizovana kao, ne znam, neka zapadna zemlja. Kad je organizacija društva u pitanju, onda se ista, društva, mislim, sreću sa nizom jako kompleksnih pitanja i tu je onda interesantno videti kako Srbija stoji u odnosu na neke druge zemlje i koliko je zaista korumpirana u tom nekom širem kontekstu. 

Kad je korupcija društva u pitanju, kao neki konsenzus je da procena korumpiranosti zemlje zavisi od tiga kako se ista (tj korupcija)  meri. Ako se gleda ona svakodnevna (tj njena učestanost), onda je tu, izgleda, neprikosnoveni šampion Ukrajina. Tamo je korupcija postala deo svakodnevnog života do te mere da su ljudi izbacili tehnički pregled kola iz upotrebe. Razlog? Ne zato što su sva kola preko noći postala tehnički ispravna nego što se za 10$ može potkupiti svaki pandur na ulici, tako da je tehnički pregled izgubio svaki praktični smisao.

Ako se pak korupcija meri samim iznosom korupcije, onda je tu situacija malo kompleksnija i tu su, izgleda, šampioni Češka i Britanija. Naime britanski BAE (to je njihova namenska) je uspeo da potkupi čitavu češku vladu kako bi im uvalio gripen borbene lovce. Naravno, Ameri su povilenili na takvo britansko ponašanje i njihov DOJ je kaznio BAE sa kaznom od nekih 400 miliona dolara.

Sad, daleko od toga da je ovakva vrsta poslovanja retkost za BAE i to možda nije previše ni bitno. Mislim, poruka je da kad se gledaju nekakve ovakve mape kao i nekakve druge mape, grafici, statistike, njih uvek treba gledati sa, što kažu Englezi "pinch of salt", tj uvek treba imati u vidu kada, ko, kako i za koje potrebe ih je pravio. Korupcija je, izgleda, sastavni deo svih organizovanih društava i nju je, praktično, nemoguće sprečiti. U tom smislu je borba protiv korupcije per se jalov posao i gubljenje vremena. Ono što je moguće, međutim, promeniti je izgleda njen oblik - ispada da u nesređenijim društvima ona obuhvata široko građanstvo i svakodnevne interakcije među ljudima, dok je u visoko organizovanim društvima ona pretežno ograničena na sferu visoke politike i upravljanja korporacijama.



Komentari (292)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

anonymous anonymous 19:28 15.04.2016

Ајде да кренемо ...

..надам се мирнијим тоном ...и аргументовано.
gavrilo1 gavrilo1 20:31 15.04.2016

Re: Ајде да кренемо ...

anonymous
..надам се мирнијим тоном ...и аргументовано.

Prvo treba definisati sta je to korupcija. Moze li se korupcija ozakoniti tj. da i sama postane zakon?
Eto ta Panama, nije li to ozakonjena korupcija?
Zar nema toga i u Evropi?
Svajcarska i skorasnje afere?
Nemacka, izduvni gasovi automobilskog giganta? Posledice?
Pa, korupcija nije samo i jagnje i prase, gradjevinska dozvola...
Ozakonjena korupcija je nesto veliko sto trpi ceo svet. To obican covek ne vidi jer obican covek je okrenut sebi, salteru, zaposlenju, snimanju bubrega a ta ozakonjena korupcija je okrenuta ka zajednici, drzavi, grupi drzava, covecanstvu, ona je stvarna.
Hocu da kazem da je jako vazno gledati siru sliku korupcije.
princi princi 20:41 15.04.2016

Re: Ајде да кренемо ...

Eto ta Panama, nije li to ozakonjena korupcija?
Zar nema toga i u Evropi?
Svajcarska i skorasnje afere?

Da, između ostalog, i na to sam mislio dok sam pisao tekst. U tim poreskim rajevima se, prema nekim podacima, pohranjuje gotovo 7 hiljada milijardi dolara, oko 8% (dvanaestina) svetskog ukupnog bogatstva. Prema nekim drugim procenama možda i 4 puta toliko, tome zaista niko ne može da uđe u trag. Kažu da poreski sistemi zemalja od Afrike do Južne Amerika ostaju uskraćeni za nekih 200 do 250 milijardi dolara godišnje. Pošto države nemaju te prihode, države se zadužuju, najčešće upravo kod onih ljudi koji taje taj porez. U pitanju je vrlo perfidna igra koja ima za cilj da dokaže kako je za sve kriva "welfare" state.

Mislim, ti bogatuni finansiraju svoje puppet političare diljem sveta, najčešće u državama koje zvanično slove za nekorumpirane- nije li i to neka, možda i najgora vrsta korupcije? Sad, doduše, ne znam koliko je baš transparentna.
antioksidant antioksidant 20:11 15.04.2016

.

koliko znam meri se percepcija korupcije a to mnogo zavisi i od kurturoloskih razlika
princi princi 20:22 15.04.2016

Re: .

Pa da. Recimo, proglasiš nešto za lobiranje, to ne sankcionišeš i time se rešio i pitanje korupcije i njene percepcije. Pitanje je jedino koliko tako nešto šljaka ili je sustainable na duže staze. Mislim, moja teza je da je korupciju, u izvesnom smislu, nemoguće iskoreniti i da se samo postavlja pitanje nekog njenog, da kažem, društevno prihvatljivog frameovanja.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:12 15.04.2016

Покушаћу...

... да неспутано набрајам оно за шта, као, поуздано знам да је наша корупција:
1) грађевинске дозволе, рецимо -- за Југу, један из странке приципијалних мачака тражио је 1 М € за грађевинске дозволе;
2) уносни послови: подземни паркинзи, рецимо, дошли били неки Французи, покупили се када су чули колико мита се тражи, и мој друг ми каже: "Ови твоји нису нормални."
3) медицинске услуге: рођење мог сина коштало ме је извесне своте новаца за докторе и сестре, али -- то као није био мито;
4) саобраћајци: чудесно је на шта су све спремни;
5) разне инспекције: тржишна је крем дела крем корупције; финасијска полиција заиста је узорна, она је коруптивна само на политичком нивоу, када се њихово деловање уграђује у политички капитал неке странке;
6) судије, судови, правосдуне функције: политичка корупција -- да би опстали на свом положају, људи су принуђени да приступају подобној странци;
7) универзитетска корупција -- диплома/рад/докторат добијају се корупцијом;
8) општинска корупција, за различите дозволе;
9) банкарска корупција: добијање кредита преко странке...

И тако даље.
Дубоко верујем да је корупција умешена у беспотребно скупи Мост на Ади, Београд на Води, уградњу подземних контејнера за ђубре, готово свако новизграђену зграду на Врачару (или барем пола), Мишковићев некада монополски положај (лажем, то знам како се штелило за њега).

Углавном: Pan metron ariston.
То нам фали.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 20:22 15.04.2016

definicija


Mislim, poruka je da kad se gledaju nekakve ovakve mape kao i nekakve druge mape, grafici, statistike, njih uvek treba gledati sa, što kažu Englezi "pinch of salt", tj uvek treba imati u vidu kada, ko, kako i za koje potrebe ih je pravio.


Da, ovo važi generalno. Pri tome, razni grafici, statistički podaci i ostali "raw data" moraju se znati čitati, a to se pomalo i uči (a ima i do talenta, da ne kažem do inteligencije, bar jednog tipa iste).

No, što bi rekao Domazet, nisam hteo o tome već o nečem drugom.

Zanimljivo je kako se definiše korupcija. Mislim da TA ima dosta dobar pristup, a to je baziranje indeksa na osnovu lokalne percepcije. Zašto? Zato što korupcija u različitim društvima i kulturama može značiti različite stvari.

Na primer u Srbiji, svi će reči da ako ti hirurg traži par soma evra za operaciju (u državnom sistemu zdravstva) da je to korupcija. Sa druge strane, večina smatra da je flaša viskija, prasence itd. u toku lečenja sasvim ok (jebiga, vraču se uvek davalo pa što bi se to menjalo ) i to se ne doživljava kao korupcija. Ni sam taj hirurg to (ovaj drugi slučaj) ne doživljava kao korupciju, pošto je i on deo plemena i sa njim deli iste vrednosti bez obzira na formalno stručno obrazovanje.

EDIT:
Vidim AO me prestigao, slično pričamo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:29 15.04.2016

Re: definicija

Sa druge strane, večina smatra da je flaša viskija, prasence itd. u toku lečenja sasvim ok (jebiga, vraču se uvek davalo pa što bi se to menjalo ) i to se ne doživljava kao korupcija. Ni sam taj hirurg to (ovaj drugi slučaj) ne doživljava kao korupciju, pošto je i on deo plemena i sa njim deli iste vrednosti bez obzira na formalno stručno obrazovanje.

Why People Are OK With Stealing Coca-Cola, But Not Money


Има једна занимљива причица с тим докторским вискијима. Наиме, веровали или не, знао сам неке докторе који су радили и као велепродаје алкохолних пића. Количина поклон-вискија које су добијали била је толика да су их препродавали, по дампинг ценама, разним специјализованим продавницама за трговину алкохолом. Лично сам срео доктора који је у свом "бифеу" имао преко 300 флаша жестине.
princi princi 20:35 15.04.2016

Re: definicija

Na primer u Srbiji, svi će reči da ako ti hirurg traži par soma evra za operaciju (u državnom sistemu zdravstva) da je to korupcija. Sa druge strane, večina smatra da je flaša viskija, prasence itd. u toku lečenja sasvim ok (jebiga, vraču se uvek davalo pa što bi se to menjalo ) i to se ne doživljava kao korupcija. Ni sam taj hirurg to (ovaj drugi slučaj) ne doživljava kao korupciju, pošto je i on deo plemena i sa njim deli iste vrednosti bez obzira na formalno stručno obrazovanje.

Pa da, recimo Singapur visoko kotira na svim tim listama korupcije i slobodne trgovine (libertarijanci često ističu Singapur kao svetli primer gde slobodno tržište šljaka), a tamo se, na primer, tačno zna koja porodica radi koji posao i u kom delu grada. Vrlo hijerarhizovano društvo, ono, praktično 20-ak porodica praktično drži ceo grad, državu, luku, šta je već. Nema ni k od konkurencije ili slobodne kompeticije za poslove, sve je kontrolisano, samo što je ta kontrola, nekako, prirodna i, na prvi pogled, neformalna. Ali niko ne postavlja pitanje svega toga jer šljaka u praksi i daje rezultate, mislim, zapošljava ljude, plaća im mortgage, klopu, itd, itd.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:38 15.04.2016

Re: definicija

N.ema ni k od konkurencije ili slobodne kompeticije za poslove, sve je kontrolisano, samo što je ta kontrola, nekako, prirodna i, na prvi pogled, neformalnaAli niko ne postavlja pitanje svega toga jer šljaka u praksi i daje rezultate, mislim, zapošljava ljude, plaća im mortgage, klopu, itd, itd.

Као код Тита???
:)))))))))))
princi princi 20:46 15.04.2016

Re: definicija

Као код Тита???

Pa da, u principu. Moja teza je da se nivo korupcije u Srbiji, na primer, uopšte nije toliko podigao u odnosu na SFRJ, ali da se promenio nivo percepcije, kao i načini interakcije. Ono što je nekad odrađivao socijalni ili rodbinski pritisak, danas više odrađuje onaj finansijski.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:54 15.04.2016

Re: definicija

Pa da, u principu. Moja teza je da se nivo korupcije u Srbiji, na primer, uopšte nije toliko podigao u odnosu na SFRJ, ali da se promenio nivo percepcije, kao i načini interakcije. Ono što je nekad odrađivao socijalni ili rodbinski pritisak, danas više odrađuje onaj finansijski.

Тешко мерљиво и упоредиво.

Сад сам се сетио оне серије Бољи живот -- Кока, Јатаганац, Гиле и остала екипа... са свим оним иконичним приказивањима свакодневне корупције тадашњег друштва: од синдиката и летовања до доделе друштвених станова.

Како год: ондашњи СКЈ данас се раслојио у скуп разноразних партија. Каткад није важно која си Партија, већ да ли си у некој. Као ССРН -- сви су наши...
princi princi 21:09 15.04.2016

Re: definicija

Сад сам се сетио оне серије Бољи живот -- Кока, Јатаганац, Гиле и остала екипа... са свим оним иконичним приказивањима свакодневне корупције тадашњег друштва: од синдиката и летовања до доделе друштвених станова.

Pa ne samo to, nego i plemenska zapošljavanja po osnovu pripadanja ovom ili onom plemenu, plemensko nenaplaćivanje kazni pa i pravo nesankcionisanje kriminalnih dela. To tribalno društveno ustrojstvo je i inače veliki problem Srbije kao države i Srba kao nacije. Prema onom Vučkovom Benediktu Andersonu, ustrojstva nacije kao imagined community nema bez štamparske prese i pisane literature. Ta, pisana reč je neophodna za formiranje te neke "zajedničke" svesti ili, da kažem, "zajedničkog sećanja" ljudi koji u svakodnevnom životu nemaju ništa jedan s drugim. Po meni, Srbi nikad nisu napravili taj korak proper i oni, zapravo, i ne postoje kao nacija u zapadnoevropskom smislu reči- više je to kao neki skup plemena. Ali, da ne širim priču, o tome ćemo možda neki drugi put.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:14 15.04.2016

Re: definicija

Па не можеш очекивати аутентично формирање нација док се средства комуникације -- транспорт, али и писана реч -- не подигну на ниво који омогућава какву такву кохезију. Нација није само историјска категорија, већ и технолошка.
freehand freehand 21:15 15.04.2016

Re: definicija

Predrag Brajovic
Па не можеш очекивати аутентично формирање нација док се средства комуникације -- транспорт, али и писана реч -- не подигну на ниво који омогућава какву такву кохезију. Нација није само историјска категорија, већ и технолошка.

Izvini što se mešam, ali - šta ovo tačno znači?
princi princi 21:22 15.04.2016

Re: definicija

Predrag Brajovic
Па не можеш очекивати аутентично формирање нација док се средства комуникације -- транспорт, али и писана реч -- не подигну на ниво који омогућава какву такву кохезију. Нација није само историјска категорија, већ и технолошка.

Da, ovaj BA nije pominjao trolejbuse i tramvaje, više bio fokusiran na uticaj knjiga na formiranje te neke nacionalne svesti. Po njemu nacije su proizvod rane faze kapitalizma, dok još nije bilo motora sa unutrašnjim sagorevanjem i tih radnji i ta, nova, nacionalna svest je zamenila onu feudalnu koja je više bila povezana idejom boga (nacije su, više, ono, romantične priče, po pravilu sa početka prvom milenijuma, ono backward romantizovanje perioda od 10. do 12. veka). Ali, još jednom, da ne širimo priču, možemo neki drugi put o tome.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:40 15.04.2016

Re: definicija

Izvini što se mešam, ali - šta ovo tačno znači?

Нема потребе да се извињаваш.

Формирање нација, тај новији процес, поклапа се са индустријализацијом света, са новопронађеним способностима да се путује, комуницира, тргује. Некад си својом земљом могао сматрати оно што је наоколо на дан-два хода. Са технологијама, које су чвршће повезале расцепкане протонационалне заједнице, уследила је нова сезона формирања нација, насталих на новим концептима.

Уосталом, ја бих обратио пажњу на Аутопут Братства и Јединства. Никада незавршени... Ето.
freehand freehand 21:45 15.04.2016

Re: definicija

Формирање нација, тај новији процес, поклапа се са индустријализацијом света, са новопронађеним способностима да се путује, комуницира, тргује. Некад си својом земљом могао сматрати оно што је наоколо на дан-два хода. Са технологијама, које су чвршће повезале расцепкане протонационалне заједнице, уследила је нова сезона формирања нација, насталих на новим концептима.

Iz prethodnog dijaloga sam skapirao da hoćeš da kažeš da se Srbi nisu autentično formirali kao nacija - šta god to značilo, a sad vidim da to stavljaš u vezu i sa nekim auto-putem. I slobodan sam da zaključim da se ti samo malo šališ ovde da ti prođe vreme.
princi princi 21:50 15.04.2016

Re: definicija

Predrag Brajovic
Izvini što se mešam, ali - šta ovo tačno znači?

Нема потребе да се извињаваш.

Формирање нација, тај новији процес, поклапа се са индустријализацијом света, са новопронађеним способностима да се путује, комуницира, тргује. Некад си својом земљом могао сматрати оно што је наоколо на дан-два хода. Са технологијама, које су чвршће повезале расцепкане протонационалне заједнице, уследила је нова сезона формирања нација, насталих на новим концептима.

Уосталом, ја бих обратио пажњу на Аутопут Братства и Јединства. Никада незавршени... Ето.

Da budem malo devil's advocate ali nacije su na zapadu Evrope nastale i pre, znatno pre, formiranja mreže puteva, pruga, a značajno pre ozbiljnije industrijalizacije. Poreklo nacija, čini se, pre svega ima veze sa uništavanjem feudalnog ustrojstva društva i formiranjem klasa bogatih trgovaca kojima je trebala populacija određene veličine (ni prevelika ali ni premala) a koju neće objedinjavati ideja boga i kralja koliko zajednički jezik i običaji (znači, u doba racionalizma i sumnje u postojanje boga, bilo je potrebno nečim zameniti tu ideju zajedništva zbog koje će ljudi biti spremni da idu u rat i ubijaju i budu ubivani). I te knjige i bajke, mitovi su upravo poslužili za tu svrhu.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:52 15.04.2016

Re: definicija

Уосталом, ја бих обратио пажњу на Аутопут Братства и Јединства. Никада незавршени... Ето.


Nikada nezavršen.

Dakle, po tvojoj sopstvenoj teoriji, ti uporno radiš na razgrađenju srpske nacije, razgrađujući "sredstva komunikacije, pisanu reč".
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:54 15.04.2016

Re: definicija

Da budem malo devil's advocate ali nacije su na zapadu Evrope nastale i pre, znatno pre, formiranja mreže puteva, pruga, a značajno pre ozbiljnije industrijalizacije.

Наравно, и тачно.
То су задуго bile високо уређене земље, добре кохезије.
Овима другима -- индустријализацiја, путеви и штампа били су драгоцена штака.
princi princi 21:54 15.04.2016

Re: definicija

Dont Fear The Reaper
Уосталом, ја бих обратио пажњу на Аутопут Братства и Јединства. Никада незавршени... Ето.


Nikada nezavršen.

Dakle, po tvojoj sopstvenoj teoriji, ti uporno radiš na razgrađenju srpske nacije, razgrađujući "sredstva komunikacije, pisanu reč".

Dobro, omaška, mislim da smo svi razumeli šta je gosn Brajović hteo da kaže.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:00 15.04.2016

Re: definicija

Nikada nezavršen.

:)))))))))))
Сад ћеш ти мени да објашњаваш одређени и неодређени вид придева!

Нов мост.
Нови мост.
Незавршен мост.
Незавршени мост.

Језик се утромио, и изгубио је ову дистинктивну црту, све га мање брига за њу.
Ево КОШЕР ПРИСТУПА. За оног који у њега још верује...
anja99 anja99 23:08 15.04.2016

Re: definicija

Па не можеш очекивати аутентично формирање нација док се средства комуникације -- транспорт, али и писана реч -- не подигну на ниво који омогућава какву такву кохезију. Нација није само историјска категорија, већ и технолошка.




vidi predrage, da me ti smatraš duhovitom, odmah bih se bacila s mosta na beton.

anonymous anonymous 23:55 15.04.2016

Re: definicija

princi
Dont Fear The Reaper
Уосталом, ја бих обратио пажњу на Аутопут Братства и Јединства. Никада незавршени... Ето.


Nikada nezavršen.

Dakle, po tvojoj sopstvenoj teoriji, ti uporno radiš na razgrađenju srpske nacije, razgrađujući "sredstva komunikacije, pisanu reč".

Dobro, omaška, mislim da smo svi razumeli šta je gosn Brajović hteo da kaže.


Ништа.

А ви сви уљудно покушавате да га схватите и оправдате, а он истрајава.

Уљудно и коректно.

То се зове толеранција различитости .


nowhereman nowhereman 04:30 16.04.2016

Re: definicija


Brajović
Уосталом, ја бих обратио пажњу на Аутопут Братства и Јединства. Никада незавршени... Ето.

Dont Fear The Reaper
Nikada nezavršen.

princi
Dobro, omaška


Brajović
Сад ћеш ти мени да објашњаваш одређени и неодређени вид придева!


Nisam stučan da komentarišem jezička pitanja, ali...

Imam utisak da se ne radi o "vidu prideva", već o tzv. dvostrukoj negaciji, koja je u srpskom jeziku uobičajena i dozvoljena, dok u nekim drugim jezicima to nije slučaj.

Npr. mi kažemo ovako:
"Taj projekat (Beograd na vodi) nikada neće biti završen."

U nekim stranim jezicima bilo bi dovoljno reći "neće biti završen", a "nikada neće" ne znači negaciju, već afirmaciju, tj. znači isto što i "biće (završen)".


Sada - kako stoji sa "nikada nezavršenim" auto-putem (gore spomenutim), to valja pitati nekog vlasnika doktorata, stečenog marljivim radom, a ne putem korupcije.

Naravno, korupcija u Srbiji nikada neće biti iskorenjena.

(Naime, pomenuti Beograd na vodi gradiće se narednih 30 godina. Odn. neće se graditi.)


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:07 16.04.2016

Re: definicija

Ah, to.
Reč je o dvostrukoj negaciji u srpskom jeziku:

U izrazima ništa se nije dogodilo“, „nikad nemaš vremena“ i sličnim uvek su dve negacije i one se u jeziku ne potiru kao u matematici

Članak o dvostrukoj negaciji je u linku. Verujem да се то радило у средњој школи?
А сад брзо да ми се извините...

Него -- stalkuju me???
:)))))))
tess tess 10:11 16.04.2016

Re: definicija

Predrag Brajovic

Него -- stalkuju me???
:)))))))

Jeste, Pejo.
Anonimne su Malene u fazonu "Šta bi dale da su na vašem mjestu". Mrze, dive i tako to. Jaka stvar.

No, moram ti priznati da je duhovito, onomad kad si - "bio zaludan i čitao neku knjigu, tad još nisi oblačio Cicu" -

Za ostalo, Anja i ja smo razmjenjivale komplimente, i, čini se da je skoncentrisanija da bi vam dupenca pomjerala, ne.

Odoh, imam posla. Lijep dan želim, dečki. Gospodo draga.
:)

tess tess 10:11 16.04.2016

Re: definicija

Ček, nađem. Kad se vratim, sad me mrzi.


anja99 anja99 19:16 16.04.2016

Re: definicija

Формирање нација, тај новији процес, поклапа се са индустријализацијом света, са новопронађеним способностима да се путује, комуницира, тргује. Некад си својом земљом могао сматрати оно што је наоколо на дан-два хода. Са технологијама, које су чвршће повезале расцепкане протонационалне заједнице, уследила је нова сезона формирања нација, насталих на новим концептима.

Уосталом, ја бих обратио пажњу на Аутопут Братства и Јединства. Никада незавршени... Ето.


stalkujem?!
ti si mi poslednja rupa na svirali, ali, ALI, bilo bi me istinski stid da ponudim ovakvo - nova sezona formiranja nacija - tumacenje; ni nivo srednje škole. psovke, pa i moje, uvek su u funkciji, tvoje baljezganje nema veze s mozgom.

više da šetaš.........

anja99 anja99 19:56 16.04.2016

Re: definicija

Malene

tess tess 04:20 17.04.2016

Re: definicija

:)
tsunade tsunade 22:31 18.04.2016

Re: definicija

Pa da, u principu. Moja teza je da se nivo korupcije u Srbiji, na primer, uopšte nije toliko podigao u odnosu na SFRJ, ali da se promenio nivo percepcije, kao i načini interakcije. Ono što je nekad odrađivao socijalni ili rodbinski pritisak, danas više odrađuje onaj finansijski.


pnbb pnbb 14:27 19.04.2016

Re: definicija

Poreklo nacija, čini se, pre svega ima veze sa uništavanjem feudalnog ustrojstva društva i formiranjem klasa bogatih trgovaca kojima je trebala populacija određene veličine (ni prevelika ali ni premala) a koju neće objedinjavati ideja boga i kralja koliko zajednički jezik i običaji (znači, u doba racionalizma i sumnje u postojanje boga, bilo je potrebno nečim zameniti tu ideju zajedništva zbog koje će ljudi biti spremni da idu u rat i ubijaju i budu ubivani).

koliko se secam, zar nije italija napravljena bas tako - dekretom, sad ste svi italijani, iako veze nemaju ni jezik ni obicaji jedni s drugim
princi princi 15:08 19.04.2016

Re: definicija

koliko se secam, zar nije italija napravljena bas tako - dekretom, sad ste svi italijani, iako veze nemaju ni jezik ni obicaji jedni s drugim

Kako je napravljeno, tako i traje. Zato su u stanju permanentnog raspada.
mirelarado mirelarado 20:28 15.04.2016

E, сад је стварно задње време дошло...

...кад ја линкујем мапе и графике као допринос дискусији.

Мапа земаља по степену корупције

Земље рангиране по степену корупције.

На овом другом линку наћи ћете Србију на 71. месту, док су, на пример, Канада и ВБ на 9. и 10. месту.

Скала, очито, иде од најмање ка највећој заступљености.
princi princi 20:44 15.04.2016

Re: E, сад је стварно задње време дошло...

mirelarado
...кад ја линкујем мапе и графике као допринос дискусији.

Мапа земаља по степену корупције

Земље рангиране по степену корупције.

На овом другом линку наћи ћете Србију на 71. месту, док су, на пример, Канада и ВБ на 9. и 10. месту.

Скала, очито, иде од најмање ка највећој заступљености.

Vidim ja da ću morati početi sa banovanjem!
docsumann docsumann 21:59 15.04.2016

Re: E, сад је стварно задње време дошло...

Vidim ja da ću morati početi sa banovanjem!




I got a letter from the government
The other day
I opened and read it
It said they were suckers
They wanted me for their army or whatever
Picture me given' a damn I said never
Here is a land that never gave a damn
About a brother like me and myself
Because they never did
I wasn't wit' it but just that very minute...
It occured to me
The suckers had authority
Cold sweatin' as I dwell in my cell
How long has it been?
They got me sittin' in the state pen
I gotta get out - but that thought was thought before
I contemplated a plan on the cell floor
I'm not a fugitive on the run
But a brother like me begun - to be another one
Public enemy servin' time - they drew the line y'all
To criticize me some crime - never the less
They could not understand that I'm a Black man
And I could never be a veteran
On the strength, the situation's unreal
I got a raw deal, so I'm goin' for the steel

They got me rottin' in the time that I'm servin'
Tellin' you what happened the same time they're throwin'
4 of us packed in a cell like slaves - oh well
The same motherfucker got us livin' is his hell
You have to realize - what its a form of slavery
Organized under a swarm of devils
Straight up - word'em up on the level
The reasons are several, most of them federal
Here is my plan anyway and I say
I got gusto, but only some I can trust - yo
Some do a bid from 1 to 10
And I never did, and plus I never been
I'm on a tier where no tears should ever fall
Cell block and locked - I never clock it y'all
'Cause time and time again time
They got me servin' to those and to them
I'm not a citizen
But ever when I catch a C-O
Sleepin' on the job - my plan is on go-ahead
On the strength, I'ma tell you the deal
I got nothin' to lose
'Cause I'm goin' for the steel

You know I caught a C-O
Fallin' asleep on death row
I grabbed his gun - then he did what I said so
And everyman's got served
Along with the time they served
Decency was deserved
To understand my demands
I gave a warnin' - I wanted the governor, y'all
And plus the warden to know
That I was innocent -
Because I'm militant
Posing a threat, you bet it's fuckin' up the government
My plan said I had to get out and break north
Just like with Oliver's neck
I had to get off - my boys had the feds in check
They couldn't do nuthin'
We had a force to instigate a prison riot
This is what it takes for peace
So I just took the piece
Black for Black inside time to cut the leash
Freedom to get out - to the ghetto - no sell out
6 C-Os we got we ought to put their head out
But I'll give 'em a chance, cause I'm civilized
As for the rest of the world, they can't realize
A cell is hell - I'm a rebel so I rebel
Between bars, got me thinkin' like an animal
Got a woman C-O to call me a copter
She tried to get away, and I popped her
Twice, right
Now who wanna get nice?
I had 6 C-Os, now it's 5 to go
And I'm serious - call me delirious
But I'm still a captive
I gotta rap this
Time to break as time grows intense
I got the steel in my right hand
Now I'm lookin' for the fence

I ventured into the courtyard
Followed by 52 brothers
Bruised, battered, and scarred but hard
Goin' out with a bang
Ready to bang out
But power from the sky
And from the tower shots rang out
A high number of dose - yes
And some came close
Figure I trigger my steel
Stand and hold my post
This is what I mean - an anti-nigger machine
If I come out alive and then they won't - come clean
And then I threw up my steel bullets - flew up
Blew up, who shot...
What, who, the bazooka was who
And to my rescue, it was the S1Ws
Secured my getaway, so I just gotaway
The joint broke, from the black smoke
Then they saw it was rougher thatn the average bluffer
'Cause the steel was black, the attitude exact
Now the chase is on tellin' you to c'mon
53 brothers on the run, and we are gone
freehand freehand 20:42 15.04.2016

Verovali ili ne

Naime britanski BAE (to je njihova namenska) je uspeo da potkupi čitavu češku vladu kako bi im uvalio gripen borbene lovce. Naravno, Ameri su povilenili na takvo britansko ponašanje i njihov DOJ je kaznio BAE sa kaznom od nekih 400 miliona dolara.
Sad, daleko od toga da je ovakva vrsta poslovanja retkost za BAE i to možda nije previše ni bitno.

Kad je već pomenuto, stari a čuveni primer:
The Lockheed bribery scandals encompassed a series of bribes and contributions made by officials of U.S. aerospace company Lockheed from the late 1950s to the 1970s in the process of negotiating the sale of aircraft.[1]
The scandal caused considerable political controversy in West Germany, Italy, the Netherlands and Japan. In the U.S. the scandal nearly led to the corporation's downfall, as it was already struggling due to the commercial failure of the L-1011 TriStar airliner.

Afera Lokid, srce američke namenske industrije. Inače, naveliko se prodavao Starfajter, među pilotima i poznavaocima poznat kao "leteći mrtvački kovčeg".

No meni su ovde zanimljivije neke druge stvari: spremnost da se u korupciji učestvuje kao kontributor, na pojavu osipa paljba svom silinom a prenebregava činjenica da se obe strane-učesnice u kroupciji pred zakonom tretiraju kao kriminalci. Doktor i pacijent.
Drugo interesantno pitanje jeste - koliko građana neke zemlje je spremno da za svoju državu tvrdi da je najgora. Da se ne pitamo tek koliko je takvih koji kao najbolje rešenje smatraju da im država bude okupirana i stavljena pod protektorat.
jinks jinks 20:43 15.04.2016

...

Bila je skoro analiza koliko je u zemljama u tranziciji korupcija endemska, a koliko indukovana spolja, od strane korporacija, banaka, bogatijih država, ... koji i tim putem iznalaze načine da ostvare svoje interese.

Postoji i slučaj poznate kompanije iz oblasti tehnike kojoj je u jednoj zapadnobalkanskoj zemlji godinama bilo zabranjeno poslovanje zbog fondova za ...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:47 15.04.2016

Re: ...

Postoji i slučaj poznate kompanije iz oblasti tehnike kojoj je u jednoj zapadnobalkanskoj zemlji godinama bilo zabranjeno poslovanje zbog fondova za ...

Потом, занимљиве су и форме корупције. Рецимо, доктори од стране фармацеутских компанија добијају разне погодности, обиласке, туристичке туре, а неки пут и проценте од продаје лека... (Док их не ухвате.)
princi princi 20:51 15.04.2016

Re: ...

Потом, занимљиве су и форме корупције. Рецимо, доктори од стране фармацеутских компанија добијају разне погодности, обиласке, туристичке туре, а неки пут и проценте од продаје лека... (Док их не ухвате.)

Ali to je, izgleda, slučaj svugde. Sasvim slučajno znam da farmaceutske kuće itekako vrše pritisak na dijabetologe u UK, vodaju ih po kongresima širom sveta, finansiraju istraživački rad, debatne krugove, čuda... Nije Srbija po tome nikakav izuzetak. Po meni, takvu vrstu interakcije je praktično nemoguće sprečiti. I jedni i drugi, i farmaceuti i lekari su u misiji lečenja i izlečenja napaćenih tela i duša, :).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:02 15.04.2016

Re: ...

Медицина је, данас, индустрија страха. Изгледа да си га се ти на'ватао.
Него, нисам хтео о томе: писао сам скоро о мом другу доктору кога су водали по Шкотској беше, да обилази фабрику стентова, овога-онога. Признаде ми човек: сума његових трошкова са тог путовања -- нула (0). Питање је да ли се овако нешто уопште рачуна у корупцију? Рецимо, свака производна фирма -- багера, шипова, кола, апарата за еспресо... -- својим несуђеним клијентима омогућава нарочити "комфор" док одлучују којем ће се царству приволети, то јест којег ће добављача одабрати. Немам, рецимо, информације из прве руке, али ми је мој друг, представник једне велике европске фирме на Истоку, причао како се његови састанци с клијентима одигравају овим редом: састанак-ручак-куплерај-вечера.
princi princi 21:15 15.04.2016

Re: ...

Naprotiv, ja samo toliko bio neustrašiv u svojim jurišima na razorazne dre i drke, da se, zapravo, tek sad, sa zadrškom, plašim i to više sebe nego drki.

Nego, ni ja nisam hteo o tome, nego kako, bre, mene uvek fasuju neka tehnička pitanja a uvek zaobiđu ti kupleraji? Uvek nekako na kraju u kafani ostanemo sami Tozovac i ja. Nepravda.
mirelarado mirelarado 21:16 15.04.2016

Re: ...

Медицина је, данас, индустрија страха. Изгледа да си га се ти на'ватао.


Ту има и горих ствари од пословичне корупције. Недавно су и Италији ухапсили медицинску сестру која је радила у болници, на одељењу интензивне неге, и изгледа да је усмртила најмање тринаест старијих особа, дајући им знатно повећане дозе хепарина, те су тако умирали од унутрашњих крварења после безазлених операција... И то није прва таква медицинска сестра - серијски убица у Италији.
princi princi 21:18 15.04.2016

Re: ...

Недавно су и Италији ухапсили медицинску сестру која је радила у болници, на одељењу интензивне неге, и изгледа да је усмртила најмање тринаест старијих особа, дајући им знатно повећане дозе хепарина, те су тако умирали од унутрашњих крварења после безазлених операција... И то није прва таква медицинска сестра - серијски убица у Италији.

Da, da, to je redovan slučaj i u Engleskoj. Bio onaj Harold Shipman, baja, ono, 'ladno pobio na stotine ljudi, serijski ubica.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:24 15.04.2016

Re: ...

Nego, ni ja nisam hteo o tome, nego kako, bre, mene uvek fasuju neka tehnička pitanja a uvek zaobiđu ti kupleraji?

Може бити да си извукао погрешан chinese fortune cookies. А може бити да је и до карактера.

Него, нисам хтео о томе: овај се мој заљубио у једну од тих анимир дама, замало да је ожени. Тако да, изгледа, боље је да се човек држи даље од куплераја.
princi princi 21:32 15.04.2016

Re: ...

Da, da, ljubav može biti skroz zajebata stvar, ponekad se čoveku od kurvi pričine dame (doduše, ređe se događa obratno) mada na koncu, pre ili kasnije, svaka Hillary nađe nekog svog Bernieja. Nekad, doduše, i sama sreća odlučuje.
alselone alselone 21:57 15.04.2016

Re: ...

састанак-ручак-куплерај-вечера.


Tzv. customer entertainment stavka u budzetu. U Aziji, Kini na primer, imas lokale koji mogu da ti pruze utociste za kompletan poslovni ugodjaj o kom pricas i da ti na kraju izdaju racun za firmu sa "siframa" za pojedine usluge gde se prakticno ne vidi sta je naplaceno. Brena za 4 osobe varijanta.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:07 15.04.2016

Re: ...

Вот хепнс ин Сеул стејз ин Сеул.
emsiemsi emsiemsi 17:20 18.04.2016

Re: ...

princi
Naprotiv, ja samo toliko bio neustrašiv u svojim jurišima na razorazne dre i drke, da se, zapravo, tek sad, sa zadrškom, plašim i to više sebe nego drki.

Nego, ni ja nisam hteo o tome, nego kako, bre, mene uvek fasuju neka tehnička pitanja a uvek zaobiđu ti kupleraji? Uvek nekako na kraju u kafani ostanemo sami Tozovac i ja. Nepravda.

Ма, није то баш тако лоше !
У куплерају можеш да будеш и јебен, никада се не зна. Зато боље само низ "састанак - ручкић - вечерица".
emsiemsi emsiemsi 17:23 18.04.2016

Re: ...

princi
Недавно су и Италији ухапсили медицинску сестру која је радила у болници, на одељењу интензивне неге, и изгледа да је усмртила најмање тринаест старијих особа, дајући им знатно повећане дозе хепарина, те су тако умирали од унутрашњих крварења после безазлених операција... И то није прва таква медицинска сестра - серијски убица у Италији.

Da, da, to je redovan slučaj i u Engleskoj. Bio onaj Harold Shipman, baja, ono, 'ladno pobio na stotine ljudi, serijski ubica.

Будале енглеске !
Да су имали најтупавију ексцел табелу и записивали ко је од медицинског особља био задужен за те пацијенте, могли су да лако закључе да код њега превише умиру.
emsiemsi emsiemsi 16:29 20.04.2016

Re: ...

princi
Da, da, ljubav može biti skroz zajebata stvar, ponekad se čoveku od kurvi pričine dame (doduše, ređe se događa obratno) mada na koncu, pre ili kasnije, svaka Hillary nađe nekog svog Bernieja. Nekad, doduše, i sama sreća odlučuje.

Знаш шта --- када оно анимално издоминира, свуда му је боље него у гаћама.
princi princi 21:34 15.04.2016

Sine, nego ja se razblebetao

na ovim blogovima, bože me oprosti, k'o da sam na slavi, nikom ne dam usta da otvori. Komentarišite, ljudi, ja ću malo da ćutim i čitam.
zilikaka zilikaka 21:50 15.04.2016

Re: Sine, nego ja se razblebetao

princi
na ovim blogovima, bože me oprosti, k'o da sam na slavi, nikom ne dam usta da otvori. Komentarišite, ljudi, ja ću malo da ćutim i čitam.

Ja baš tela to da ti predložim.

Msm, ponese to čoveka pa mu se oladi supa.
princi princi 21:56 15.04.2016

Re: Sine, nego ja se razblebetao

zilikaka
princi
na ovim blogovima, bože me oprosti, k'o da sam na slavi, nikom ne dam usta da otvori. Komentarišite, ljudi, ja ću malo da ćutim i čitam.

Ja baš tela to da ti predložim.

Msm, ponese to čoveka pa mu se oladi supa.

Eto, a na Facebooku ima ono mute. Čarobna stvar.
mirelarado mirelarado 22:06 15.04.2016

Re: Sine, nego ja se razblebetao

princi
na ovim blogovima, bože me oprosti, k'o da sam na slavi, nikom ne dam usta da otvori. Komentarišite, ljudi, ja ću malo da ćutim i čitam.


Запретио си бановањем...

И како сад ја смем да кажем за италијански случај где је спрега политичара, предузетника и мафије непресушан извор корупције. Не знам да ли је тамо ишта значајније изграђено, преуређено, организована нека међународна манифестација, без пратећег корупционашког скандала. Буде и хапшења, али некако увек дођу други, исти такви...
blogovatelj blogovatelj 22:12 15.04.2016

Re: Sine, nego ja se razblebetao

Komentarišite, ljudi, ja ću malo da ćutim i čitam.


Zajebana ti tema, zahteva istraživanje prvo, posle komentarisanje.
A što ovi naši kurčevi političari ne zabrane saobraćajcima da uzimaju keš? Taj deo je bar ekspresno lako eliminisati. Ako te uhvate da ti neko daje kešovinu, letiš sa posla i ideš u ćorku. Ne mogu da verujem da to ministrima i vladaru nije od koristi, ko god oni bili.
mirelarado mirelarado 22:15 15.04.2016

Re: Sine, nego ja se razblebetao

Taj deo je bar ekspresno lako eliminisati. Ako te uhvate da ti neko daje kešovinu, letiš sa posla i ideš u ćorku. Ne mogu da verujem da to ministrima i vladaru nije od koristi, ko god oni bili.


Сигуран си да им је неизбежан пропратни гнев собраћајаца пожељан?

Куповина социјалног мира, Блоги, то жмурење на ситну корупцију.
alselone alselone 22:34 15.04.2016

Re: Sine, nego ja se razblebetao

Сигуран си да им је неизбежан пропратни гнев собраћајаца пожељан?

Куповина социјалног мира, Блоги, то жмурење на ситну корупцију.


Ne samo to, ne mozes bas terati na robiju zbog 10 evra, moras imati neke proporcije u kaznama. Mogu na primer da ih suspenduju.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:53 15.04.2016

Re: Sine, nego ja se razblebetao

alselone
Сигуран си да им је неизбежан пропратни гнев собраћајаца пожељан?

Куповина социјалног мира, Блоги, то жмурење на ситну корупцију.


Ne samo to, ne mozes bas terati na robiju zbog 10 evra, moras imati neke proporcije u kaznama. Mogu na primer da ih suspenduju.


Ima i pomalo neobičnih slučajeva korupcije, i ja sam bio deo jedne: pre godinu dve, zaustavi mog matorog saobraćajac na jednoj poznatoj raskrsnici na Zvezdari, gde ima semafor na kome svako voli malo da uštine, kad nema nikog okolo. I panduri iz Milana Rakića znaju za jadac, pa ponekad tu postave zasedu. Ćalac baš tad zaigrao na tajno srpsko oružje, Neće Valjda Mene, i bi ukeban. Pandur, krajnje ljubazan, dajte gospodine vozačku i saobraćajnu. Matori preda dokumenta, nema šta da se buni, ukeban je, i sad samo da mu ovaj kaže koliko treba da plati. Gleda murkan, dozvolu, gleda mog ćaleta, opet dozvolu i pita, izvinite gospodine, da li ste vi možda Pajketov otac? Ćale gleda murkana, kaže, jesam. Murkan - kez od uveta do uveta, i reče: pa ja sam sa Pajketom išao u osnovnu školu! I vrati ona dokumenta matorom, posavetuje ga da pazi na ovoj rasrksnici jer tu panduri ponekad čekaju žrtve, kao što vidi, i zamoli ga da mi prenese pozdrave kad sledeći put bude skajpovao sa mnom.

Da iskoristim priliku da se zahvalim svom drugaru A, iako smo se kao klinci jednom ili dvaput pobili. Tako da je akt ove korupcije zaokružen.
blogovatelj blogovatelj 04:34 16.04.2016

Re: Sine, nego ja se razblebetao

Tako da je akt ove korupcije zaokružen.


Oduvek si bio subverzivni elemenat u ruskoj sferi uticaja.
nowhereman nowhereman 05:02 16.04.2016

Re: Sine, nego ja se razblebetao


A što ovi naši kurčevi političari ne zabrane saobraćajcima da uzimaju keš? Taj deo je bar ekspresno lako eliminisati.


To se, u našem slučaju, ne zove korupcija, već tzv. burazerska ekonomija.

Saobraćaj treba nekako regulisati, tu se slažemo? A policija treba da bude poslušna, da priskoči vlasti kad zatreba? A policajcu je mala plata?

Zato će policajac da malko zavuče svoju ruku u džep građaninu.(I privoli ga, tim putem, da ubuduće poštuje pravila saobraćaja. Reda mora da bude!)

Ali, ni to nije sve... Zar ne treba i građani da budu srećni i zadovoljni (kako policijom, tako i vladarem)? Treba!

O tome se i radi (tako, barem, neki tumače): umesto da odrapi kaznu po zakonu, policajac se lepo i pristojno dogovorio sa građaninom o izvesnoj sumi. Suma, ni mala, ni velika, dovoljna je da za turu pića, a građanin srećan što ne mora da se aka sa sudijama i zakonom.

Svima na korist i berićet!




mariopan mariopan 10:32 16.04.2016

Re: Sine, nego ja se razblebetao

Куповина социјалног мира, Блоги, то жмурење на ситну корупцију.

Ja im rekao da mogu malo da kraduckaju a oni......Velja Ilić.
blogovatelj blogovatelj 16:31 16.04.2016

Re: Sine, nego ja se razblebetao

A policajcu je mala plata?


Pa neka mu povećaju platu od naplate saobraćajnih prekršaja. Toronćanski policajci imaju bonuse od takvih stvari.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:00 16.04.2016

Re: Sine, nego ja se razblebetao

blogovatelj
A policajcu je mala plata?


Pa neka mu povećaju platu od naplate saobraćajnih prekršaja. Toronćanski policajci imaju bonuse od takvih stvari.


Ne valja ni to, jer onda imaš murkane koji rade pod pritiskom da napišu kaznu, pa stradaju i krivi i nevini. To je ovde kod nas problem, pa su taj običaj ukinuli, barem formalno, neformalno kažu da to i dajle postoji.

Za mito treba da postoji paprena kazna, i za onog koji daje i onog koji prima. Doduše, murkani imaju i diskreciono pravo da nekog ne kazne za prekršaj iako ga je počinio, pa ako im se neko svidja, mogu samo da mu izdaju upozorenje, iako je prekršaj dovoljno veliki za novčanu kaznu. Ali to valjda nije mito.

princi princi 12:16 17.04.2016

Re: Sine, nego ja se razblebetao

Za mito treba da postoji paprena kazna, i za onog koji daje i onog koji prima. Doduše, murkani imaju i diskreciono pravo da nekog ne kazne za prekršaj iako ga je počinio, pa ako im se neko svidja, mogu samo da mu izdaju upozorenje, iako je prekršaj dovoljno veliki za novčanu kaznu. Ali to valjda nije mito.

U Americi imaš i one priče strave i užasa gde panduri, naročito FBI, navode ljude na zločin (koji se u nekim državama svodi na kockanje, u nekim drugim na konzumaciju narkotika) kako bi ih potom pohvatali. Mnogi su tako izgubili i glave. Panduri su, valjda, incentiveizovani napretkom u karijeri, a, šire, društveno imaš i taj jak zatvorski lobby, te vlasnike privatnih zatvora koji vrše pritisak na lokalne policijske organe da obezbede steady priliv zatvorenika (inače će im zatvoriti privatne zatvore i prekinuti steady priliv love). To nije baš korupcija, ali jeste pogrešan incentive; Amerika, pogotovu neki njeni delovi, je postala nasty place za život.
docsumann docsumann 21:49 15.04.2016

i poslije Tita Mito


iliti estetika smrti i razaranja

iako sam zakleti (ukleti) pacifista moja inžinjerska strana i dalje voli da zaviri u potonja dostignuća ratne tehnike....



Naime britanski BAE (to je njihova namenska) je uspeo da potkupi čitavu češku vladu kako bi im uvalio gripen borbene lovce


freehand freehand 21:51 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito


Naime britanski BAE (to je njihova namenska) je uspeo da potkupi čitavu češku vladu kako bi im uvalio gripen borbene lovce


Da, to zaboravih da pitam - zašto bi britanska namenska korumpirala Čehe da kupuju švedske lovce?
princi princi 21:52 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

docsumann

iliti estetika smrti i razaranja

iako sam zakleti (ukleti) pacifista moja inžinjerska strana i dalje voli da zaviri u potonja dostignuća ratne tehnike....



Naime britanski BAE (to je njihova namenska) je uspeo da potkupi čitavu češku vladu kako bi im uvalio gripen borbene lovce



Četkaj, koji je od ove dvojice lepotana gripen?
princi princi 21:55 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

freehand

Naime britanski BAE (to je njihova namenska) je uspeo da potkupi čitavu češku vladu kako bi im uvalio gripen borbene lovce


Da, to zaboravih da pitam - zašto bi britanska namenska korumpirala Čehe da kupuju švedske lovce?

Jel švedski? Eto, pogreših, grešna mi duša!
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:58 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

freehand

Naime britanski BAE (to je njihova namenska) je uspeo da potkupi čitavu češku vladu kako bi im uvalio gripen borbene lovce


Da, to zaboravih da pitam - zašto bi britanska namenska korumpirala Čehe da kupuju švedske lovce?


Zato što ih oni i prodaju (tj. "su" ). Formirali (BAE) pre 15 godina zajedničku firmu sa Švedima za prodaju Gripena. Pa tako dok ih nisu "UhvatilI" ☻
docsumann docsumann 22:00 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

Četkaj, koji je od ove dvojice lepotana gripen?


nitjedan,

no ja to više nako principijelno ... bazirajući se na potonjoj rečenici sa slike



EDIT:

izbubl'o za Saab JAS 39 Gripen:

Program cost US$ 13.54 billion (2006)

Unit cost US$ 68.9 million (2014) for JAS 39C



mamicu mu, i on je lep

freehand freehand 22:05 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

Dont Fear The Reaper
freehand

Naime britanski BAE (to je njihova namenska) je uspeo da potkupi čitavu češku vladu kako bi im uvalio gripen borbene lovce


Da, to zaboravih da pitam - zašto bi britanska namenska korumpirala Čehe da kupuju švedske lovce?


Zato što ih oni i prodaju. Formirali (BAE) pre 15 godina zajedničku firmu sa Švedima za prodaju Gripena.

To nisam znao, dakle Princi nije pogrešio bez obzira što je postavka delovala nelogićno..
Hvala na odgovoru.
jinks jinks 22:10 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

Na koje li će tek onda sve načine US morati da motiviše potenicijalne kupce aviona F-35. Kažu da je to jedna od najvećih rupa bez dna u istoriji vojne industrije, gde se još uvek radi o avionu u koji piloti ne smeju da uđu.

Takođe, negde je pisalo, ne sećam se više gde, za britanski vojni kompleks da neretko i nema nešto preterano pouzdane i kvalitetne proizvode, te da se poseban odnos sa komintentima i zbog toga odavno podrazumeva.

docsumann docsumann 22:17 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

Na koje li će tek onda sve načine US morati da motiviše potenicijalne kupce, na primer, aviona F-35. Kažu da je to jedna od najvećih rupa bez dna u istoriji vojne industrije, gde se još uvek radi o avionu u koga piloti ne smeju da uđu.


nadajmo se da nikad nećemo saznati koji je avion zaista bolji u realnoj borbi ... no meni je suhojev dizajn ono ubercool, nešto kao što bješe pežo 407 međ avtomobilima

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:21 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

Mislim da je danas potpuno nebitno kako avion leti. Bitno je šta ima za pasom:

gedza.73 gedza.73 22:21 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

da britanski vojni kompleks generalno i nema baš nešto preterano pouzdane i kvalitetne proizvode, te da se poseban odnos sa komintentima i zbog toga odavno podrazumeva.


Što je dozvoljeno Jupiteru, nije volu.


Nisu isti nivoi korupcije. 'Evo ti pare, psolaniče banana republike, da kupiš moj avion koji će mojim radnicima doneti posao, platu, mojoj državi porez a tvojoj rashod i meni ogroman profit' nije isto sa 'daj 500 eura da te operišem ili ćeš čekati na listi do sledeće godine'.

antioksidant antioksidant 22:21 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

suhojev sa crvenom zvezdom na sebi
<3
ljubav
docsumann docsumann 22:33 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

Mislim da je danas potpuno nebitno kako avion leti. Bitno je šta ima za pasom:


ha, to je upravo koncept kojim ameri opravdavaju slabije manevarske osobine svojih lovaca u odnosu na ruske.

no šta ako oba revolveraša za pojasom nose slične livore ... dobija li tad vještina na težini?

docsumann docsumann 22:34 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

antioksidant
suhojev sa crvenom zvezdom na sebi

ljubav






Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:37 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

no šta ako oba revolveraša za pojasom nose slične livore ... dobija li tad vještina na težini?

Na žalost -- jok. Nema slični, a i ako ima -- masa/količina presuđuje.
Izaći ovim savremeno opremljenim mašinama u nekoj makar za jednu tehnološku generaciju zaostaloj kanti jednako je -- kao da ideš na streljanje.
I zato se s tugom sećam onih naših nesretnih pilota što izginuše u jednom od najlepših aviona koji su ikada napravljeni.
freehand freehand 22:37 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

docsumann
Mislim da je danas potpuno nebitno kako avion leti. Bitno je šta ima za pasom:


ha, to je upravo koncept kojim ameri opravdavaju slabije manevarske osobine svojih lovaca u odnosu na ruske.

no šta ako oba revolveraša za pojasom nose slične livore ... dobija li tad vještina na težini?


Naročito što po pravilu nije toliko bitno kakav je avion već ko njime upravlja.
docsumann docsumann 22:50 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

zaći ovim savremeno opremljenim mašinama u nekoj makar za jednu tehnološku generaciju zaostaloj kanti jednako je -- kao da ideš na streljanj


pa radi se o avionima iste generacije ( 5.)

stručnjaci navode prednosti suhoja (T50) u manevraskim sposbnostima, a reptora (f22) što se tiče stelt tehnologije ... ostale karakteristuike su im manje-više iste.

opet prednost suhoja je u skoro dvostruko nižoj cjeni proizvodnje.

EDIT: u slučaju NATO napada na SRJ, osnovni hendikep naših pilota je bio "elektronsko slijepilo", i nemogućnost oslanjanja na veće radarske sisteme sa zemlje....

docsumann docsumann 22:55 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

freehand
docsumann
Mislim da je danas potpuno nebitno kako avion leti. Bitno je šta ima za pasom:


ha, to je upravo koncept kojim ameri opravdavaju slabije manevarske osobine svojih lovaca u odnosu na ruske.

no šta ako oba revolveraša za pojasom nose slične livore ... dobija li tad vještina na težini?


Naročito što po pravilu nije toliko bitno kakav je avion već ko njime upravlja.


no to je već iluzorno za procjenit.
msm Aleksej vs. Džefri, Tom vs. Jurij ... kako ono bješe - boj ne bije svjetlo oružje već boj bije jetra u ludaka
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:56 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

Samo je važno ko, kako i odakle puca i skriva se a nebitno je kako leti.
docsumann docsumann 23:02 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

Samo je važno ko, kako i odakle puca i skriva se a nebitno je kako leti.


pa ne bi najbolji američki piloti (pripadnici us navy air force-a) toliko besomučno uvježbavali pilotske vještine da je to baš tako.

recimo, najzahtjevni oblik treninga podrazunjeva 12-to časovno neprekidno sletanje i uzletanje sa piste nosača aviona, gdje se psiho-fizičke sposobnosti pilota testiraju do krajnjih granica.
freehand freehand 23:05 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito


no to je već iluzorno za procjenit.
msm Aleksej vs. Džefri, Tom vs. Jurij ... kako ono bješe - boj ne bije svjetlo oružje već boj bije jetra u ludaka

Da ne tražim sad, ali bih konsultovao iskustva američkih pilota po pitanju susreta sa MiG 17, 19 i 21 iznad Vijetnama kada su u tim avionima leteli vijetnamski i sovjetski piloti.
princi princi 23:05 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

recimo, najzahtjevni oblik treninga podrazunjeva 12-to časovno neprekidno sletanje i uzletanje sa piste nosača aviona, gdje se psiho-fizičke sposobnosti pilota testiraju do krajnjih granica.

I opet Rus na kraj ispadne najpametniji...
antioksidant antioksidant 23:11 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

a u rukama mandusica vuka svaka puska bice ubojita
docsumann docsumann 23:11 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

freehand

no to je već iluzorno za procjenit.
msm Aleksej vs. Džefri, Tom vs. Jurij ... kako ono bješe - boj ne bije svjetlo oružje već boj bije jetra u ludaka

Da ne tražim sad, ali bih konsultovao iskustva američkih pilota po pitanju susreta sa MiG 17, 19 i 21 iznad Vijetnama kada su u tim avionima leteli vijetnamski i sovjetski piloti.


mislim da usporedba nije naš najsrećnije odabrana.
ameri i rusi tu dođu kao članovi premijer i bundes lige, a vijetnamci kao jelen ligaši.
dakle, među vrhunski obučenim pilotima, koji avion ima prednost, koje karakteristike aviona (radar, stelt teh., elektronski sistemi praćenja ciljeva, manevarske mogućnosti, brzina....) su ključne?
docsumann docsumann 23:12 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

antioksidant
a u rukama mandusica vuka svaka puska bice ubojita


il' - rđavom kurcu i muda smetaju
antioksidant antioksidant 23:15 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

dlake valjda, kakvi beli bubrezi?
docsumann docsumann 23:15 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

princi
recimo, najzahtjevni oblik treninga podrazunjeva 12-to časovno neprekidno sletanje i uzletanje sa piste nosača aviona, gdje se psiho-fizičke sposobnosti pilota testiraju do krajnjih granica.

I opet Rus na kraj ispadne najpametniji...


ono što nas plaši to su đavli od papira...

docsumann docsumann 23:16 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

antioksidant
dlake valjda, kakvi beli bubrezi?


ma, obična varijacija na poznatu temu
freehand freehand 23:18 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

mislim da usporedba nije naš najsrećnije odabrana.

Mislim da je usporedba taman ono što sam govorio i pre toga.
A šta se u direktnom okršaju dešava znaš tek posle okršaja, jer poređenja na papiru ničemu ne vrede.
Da ne davim navodeći druge primere, ali proguglaj imena Sakai, Ota, Nišizava, pa vidi na čemu su i protiv čega, i u kom odnosu snaga posle '43 leteli. Na kraju rata Sakai sa jednim okom.
antioksidant antioksidant 23:21 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

ma tema nije za zezanje i varijacije, ozbiljna je stvar uskracenost
docsumann docsumann 23:22 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

Da ne davim navodeći druge primere, ali proguglaj imena Sakai, Ota, Nišizava, pa vidi na čemu su i protiv čega, i u kom odnosu snaga posle '43 leteli. Na kraju rata Sakai sa jednim okom.


u ranijim razdobljima vojne aviacije vještina pilota jeste bila dominantni faktor uspjeha u borbi.



danas je čini mi se situacija znatno drugačija.
anja99 anja99 23:23 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

il' - rđavom kurcu i muda smetaju

ovakav trol na ovako smrtno ozbiljnom, skoro pa akademdskom blogu, cc

docsumann docsumann 23:24 15.04.2016

Re: i poslije Tita Mito

antioksidant
ma tema nije za zezanje i varijacije, ozbiljna je stvar uskracenost


tema koja nije za zajebanciju nije ni vrijedna zajebancije.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana