Astrologija| Gastronauti| Sex| Zdravlje

Najkorumpiranija zemlja u Evropi?

princi RSS / 15.04.2016. u 19:02

Bio na kvori zanimljiv tekst, pa k'o velim da podelim, jer se bavi pitanjem koje dosta aktuelno u Srbiji. Često se, kad se priča o Srbiji, pominje kako je to ovakva ili onakva zemlja i često su tu ljudi potpuno u pravu. U tom smislu, mnogima je Srbija kao postala neki simbol korumpiranog društva i često se vajka kako bi bilo lepo kad bi Srbija bila organizovana kao, ne znam, neka zapadna zemlja. Kad je organizacija društva u pitanju, onda se ista, društva, mislim, sreću sa nizom jako kompleksnih pitanja i tu je onda interesantno videti kako Srbija stoji u odnosu na neke druge zemlje i koliko je zaista korumpirana u tom nekom širem kontekstu. 

Kad je korupcija društva u pitanju, kao neki konsenzus je da procena korumpiranosti zemlje zavisi od tiga kako se ista (tj korupcija)  meri. Ako se gleda ona svakodnevna (tj njena učestanost), onda je tu, izgleda, neprikosnoveni šampion Ukrajina. Tamo je korupcija postala deo svakodnevnog života do te mere da su ljudi izbacili tehnički pregled kola iz upotrebe. Razlog? Ne zato što su sva kola preko noći postala tehnički ispravna nego što se za 10$ može potkupiti svaki pandur na ulici, tako da je tehnički pregled izgubio svaki praktični smisao.

Ako se pak korupcija meri samim iznosom korupcije, onda je tu situacija malo kompleksnija i tu su, izgleda, šampioni Češka i Britanija. Naime britanski BAE (to je njihova namenska) je uspeo da potkupi čitavu češku vladu kako bi im uvalio gripen borbene lovce. Naravno, Ameri su povilenili na takvo britansko ponašanje i njihov DOJ je kaznio BAE sa kaznom od nekih 400 miliona dolara.

Sad, daleko od toga da je ovakva vrsta poslovanja retkost za BAE i to možda nije previše ni bitno. Mislim, poruka je da kad se gledaju nekakve ovakve mape kao i nekakve druge mape, grafici, statistike, njih uvek treba gledati sa, što kažu Englezi "pinch of salt", tj uvek treba imati u vidu kada, ko, kako i za koje potrebe ih je pravio. Korupcija je, izgleda, sastavni deo svih organizovanih društava i nju je, praktično, nemoguće sprečiti. U tom smislu je borba protiv korupcije per se jalov posao i gubljenje vremena. Ono što je moguće, međutim, promeniti je izgleda njen oblik - ispada da u nesređenijim društvima ona obuhvata široko građanstvo i svakodnevne interakcije među ljudima, dok je u visoko organizovanim društvima ona pretežno ograničena na sferu visoke politike i upravljanja korporacijama.



Komentari (292)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

st.jepan st.jepan 13:33 16.04.2016

Re: Same as ever was

Šteta te nema ko da te hvali.

Trenutno sam u poSitivnoj fazi.
Sve ću, bre, da vas nahvalim!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:15 16.04.2016

Re: Same as ever was

freehand
Šteta te nema ko da te hvali. ja bih tu tipovao na zavidljivost.

Hvala ti na ovoj indirektnoj pohvali.
;-)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:25 16.04.2016

Re: Same as ever was

Juraj Dr. Špiler

Kakva biografija!
Juraj Špiler Biografija

I što lepo ne kažeš -- Šicer...
princi princi 00:55 17.04.2016

Re: Same as ever was

Juraj Dr. Špiler

Uau, kakav lik. Zaslužio je spomenik, mislim, ono, spomenik zlu. Retko se na tako nešto tako nailazi, no ipak se naiđe- Imao sam takvog nekog kaplara u vojsci, mislim, ono, original ustaša, Željko Klaus. Bio je glavna uzdanica onik kapetana i majora (uglavnom Srbi). Nije bilo prilježnijeg JNA 10-ara u čitavoj Koprivnici. Identičan lik, osećam da je lično klao po Baniji, Lici i Kordunu tijekom oslobodilačkog rata.
tyson tyson 06:11 17.04.2016

Re: Same as ever was

Kakva biografija!

Da, veoma upečatljivo. Protivno tadašnjim običajima, iako je na brzopoteznom suđenju bio osuđen na smrt, držan je u životu prilično dugo gde je komunističkim vlastima podrobno opisao svoje metode rada i, rumor has it, obučavao odabrani kadar UDB. Zajeban lik.


Juraj Špiler Biografija

Eto, nisam izdržao, morao sam da ispravim mnogobrojne pravopisne i kucaće greške u linkovanom tekstu... <_<
tyson tyson 06:28 17.04.2016

Re: Same as ever was

Uau, kakav lik. Zaslužio je spomenik, mislim, ono, spomenik zlu. Retko se na tako nešto tako nailazi, no ipak se naiđe- Imao sam takvog nekog kaplara u vojsci, mislim, ono, original ustaša, Željko Klaus. Bio je glavna uzdanica onik kapetana i majora (uglavnom Srbi). Nije bilo prilježnijeg JNA 10-ara u čitavoj Koprivnici. Identičan lik, osećam da je lično klao po Baniji, Lici i Kordunu tijekom oslobodilačkog rata.

Ne znam, ne bih Špilera tako olako okarakterisao. Mislim da je pre rata bio suvi profesionalac, omražen od strane svih arhineprijatelja Kraljevine protiv kojih je prilježno radio (ustaše su raspisale nagradu za njegovu glavu 1941. godine, Mađari ga neuspešno streljali, a komunisti mu na kraju 'sudili' i došli glave, no tek pošto su izvukli svaku moguću korist od njega), a tokom okupacije je svoje znanje i iskustvo stavio u službu pre svega sopstvenog opstanka pa tek onda okupatora.

Naravno, metode koje je koristio u svom radu tokom okupacije opravdavaju zasluženu sudbinu, ali kao što rekoh ne znam da li bih ga tako olako svrstao u kategoriju iskonskog zla per se.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:11 17.04.2016

Re: Same as ever was

Naravno, metode koje je koristio u svom radu tokom okupacije opravdavaju zasluženu sudbinu, ali kao što rekoh ne znam da li bih ga tako olako svrstao u kategoriju iskonskog zla per se.

Слично мислим: љути профи, не зло по коренима идеологије. Има Киш опис Стаљинових иследника, именом Федјукин, у Гробници за Бориса Давидовича. То је та слика: имаш задатак, види како да га решиш.

Дакле, љути професионалац, види се из овога: Бранислав Божовић: Јурај Шпилер

Требало би га екранизовати.
Имаш ли још неке примарне изворе?
tyson tyson 16:55 17.04.2016

Re: Same as ever was

Имаш ли још неке примарне изворе?

Objavljivali su u nekim lokalnim vojvođanskim novinama kao feljton zapisnike sa njegovih saslušanja i njegove sopstvene zapise iz vremena posle presude, dakle kada su ga još uvek držali u životu ne bi li što više koristi izvukli od jega (a on valjda kapirao da, što duže, više i zanimljivije priča, veće su mu šanse da ga poštede). Bilo je čak i po internetu, po nekim davno zaboravljenim sajtovima, potraži.

A vidi se da je i Božović koristio iste izvore, samo ih ne navodi već samo kaže "kasnije je Špiler izjavio..." i slično. Vrlo neprofesionalno.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:38 17.04.2016

Re: Same as ever was

princi princi 19:41 17.04.2016

Re: Same as ever was

Naravno, metode koje je koristio u svom radu tokom okupacije opravdavaju zasluženu sudbinu, ali kao što rekoh ne znam da li bih ga tako olako svrstao u kategoriju iskonskog zla per se.


Apsoutno. To je čovek bez emocija, bez ideologije, psihopata. Hrvat koji se germanizovao da bi preživeo, sadista, izdajnik, ničeg profesionalnog tu nema. Kao Carpenterov thing, ili Scottov Alien prelazio iz tela u telo ne bi li preživeo. Čak i ti Kajzer Sozeovski detalji, u kojoj on kao neka zla Šeherezada sebi produžava život otezanjem priče. Svakako filmski lik, ali ništa pozitivno ne vidim kod njega.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:20 17.04.2016

Re: Same as ever was

princi
Naravno, metode koje je koristio u svom radu tokom okupacije opravdavaju zasluženu sudbinu, ali kao što rekoh ne znam da li bih ga tako olako svrstao u kategoriju iskonskog zla per se.


Apsoutno. To je čovek bez emocija, bez ideologije, psihopata. Hrvat koji se germanizovao da bi preživeo, sadista, izdajnik, ničeg profesionalnog tu nema. Kao Carpenterov thing, ili Scottov Alien prelazio iz tela u telo ne bi li preživeo. Čak i ti Kajzer Sozeovski detalji, u kojoj on kao neka zla Šeherezada sebi produžava život otezanjem priče. Svakako filmski lik, ali ništa pozitivno ne vidim kod njega.

Ja otkad mi je ovo ime iskrslo, kopam po internetu tragajći za Špilerovim ostacima. O njemu kolaju legende... Od toga da bi, nenadano, nekog komunističkog zarobljenika lično oslobodio iz zatvora, i poljubio ga na rastanku, tako da svi vide, preko toga da je pomagao Jevrejima da pobegnu, do napokon priče sa sve imenima kao svedocima kako je 1948. godine u Vrbasu i na Fruškoj Gori obučavao islednike KOSa za Goli otok i ostalo, a Sretena Žujovića i Andriju Hebranga lično mučio, i kako 1954. godine nestaje svaki njegov trag.

Neverovatna priča.
Očigledno je doktor Juraj bio fascinantan lik.
tyson tyson 05:56 18.04.2016

Re: Same as ever was

A pazi sad ovo??? (Ctrl+F Špiler)

Reklo bi se, po linkovanom, da ga je za rasne teorije Rajha prilično bolelo ćoše, što me ako je tačno ne bi iznenadilo jer bi se uklopilo u pretpostavljeni profil.

Njegov prevashodni zadatak u Banatu 1941-44. je bio da održava javni red i mir, čemu su glavna pretnja bili komunisti, pa se komunistima i bavio (tako da mi zvuči labavo i tvrdnja da je bio "strah i trepet srpskog stanovništva"; možda onog koje je imalo posredne ili neposredne veze sa komunistima. Sumnjam da ga je bolelo ćoše i za Srbe kao takve.)


martin_krpan martin_krpan 07:25 16.04.2016

Politics of the Belly

Dobra tema, dobri komentari.

Problem korupcije u Srbiji je slojevit. Po meni je ključna stvar Bayardova sintagma "Politics of the Belly".

Vidjeli smo u skorijoj istoriji da nema veze ko je na vlasti, da demokratije u Srbiji u stvari i nema, već da se stranke isključivo bore za državne resurse, identično onako kako se to radi u demokratijama poput DR Konga, Nigerije ili Zaira. "Do sada ste se vi prežderavali oko kazana, sada je vrijeme na nas da zasjednemo", je indirektna slika koju šalje srpska politička scena.

Stvar je veoma jasna. U privatnom sektoru su u prednosti vještine radnika, dok je u državnom plemenska dimenzija bitnija. U Srbiji je problem manjak privatnog sektora. Jedino rješenje je ekstremna šok terapija da bi se državni sektor potpuno isčistio i da bi se de facto pravila nova država sa novim vezama i ugovorima među ljudima. Na kratki rok kolateralna šteta bi bila stravična. Na srednji i dugi, društvo bi ozdravilo.
anonymous anonymous 07:43 16.04.2016

Re: Politics of the Belly

martin_krpan
Dobra tema, dobri komentari.

Problem korupcije u Srbiji je slojevit. Po meni je ključna stvar Bayardova sintagma "Politics of the Belly".

Vidjeli smo u skorijoj istoriji da nema veze ko je na vlasti, da demokratije u Srbiji u stvari i nema, već da se stranke isključivo bore za državne resurse, identično onako kako se to radi u demokratijama poput DR Konga, Nigerije ili Zaira. "Do sada ste se vi prežderavali oko kazana, sada je vrijeme na nas da zasjednemo", je indirektna slika koju šalje srpska politička scena.

Stvar je veoma jasna. U privatnom sektoru su u prednosti vještine radnika, dok je u državnom plemenska dimenzija bitnija. U Srbiji je problem manjak privatnog sektora. Jedino rješenje je ekstremna šok terapija da bi se državni sektor potpuno isčistio i da bi se de facto pravila nova država sa novim vezama i ugovorima među ljudima. Na kratki rok kolateralna šteta bi bila stravična. Na srednji i dugi, društvo bi ozdravilo.


Očigledno je da nisi pročitao knjigu ili pogledao film koji u naslovu imaju singamu koju koristiš.

Komentar bi ti tada nadam se bio drugačiji.

Korupcija nema nikakve veze sa karakterom svojine. Najzastupljenija je upravo u najmoćnijim zemljama liberalno kapitalističkim, gde je dominantna privatna svojina.


martin_krpan martin_krpan 08:50 16.04.2016

Re: Politics of the Belly

anonymous
martin_krpan
Dobra tema, dobri komentari.

Problem korupcije u Srbiji je slojevit. Po meni je ključna stvar Bayardova sintagma "Politics of the Belly".

Vidjeli smo u skorijoj istoriji da nema veze ko je na vlasti, da demokratije u Srbiji u stvari i nema, već da se stranke isključivo bore za državne resurse, identično onako kako se to radi u demokratijama poput DR Konga, Nigerije ili Zaira. "Do sada ste se vi prežderavali oko kazana, sada je vrijeme na nas da zasjednemo", je indirektna slika koju šalje srpska politička scena.

Stvar je veoma jasna. U privatnom sektoru su u prednosti vještine radnika, dok je u državnom plemenska dimenzija bitnija. U Srbiji je problem manjak privatnog sektora. Jedino rješenje je ekstremna šok terapija da bi se državni sektor potpuno isčistio i da bi se de facto pravila nova država sa novim vezama i ugovorima među ljudima. Na kratki rok kolateralna šteta bi bila stravična. Na srednji i dugi, društvo bi ozdravilo.


Očigledno je da nisi pročitao knjigu ili pogledao film koji u naslovu imaju singamu koju koristiš.

Komentar bi ti tada nadam se bio drugačiji.

Korupcija nema nikakve veze sa karakterom svojine. Najzastupljenija je upravo u najmoćnijim zemljama liberalno kapitalističkim, gde je dominantna privatna svojina.




Sa jedne strane imaš teoretske pamflete a sa druge korupciju u realnom životu. Korupcije ima svugdje ali je, složićeš se, za prosječnog građanina razlika, da li se korupcija reflektuje u poslu nabavke borbenih aviona ili u tome da moraš doktoru dati 300€ da ti porodi ženu.

P.S. Naomi Klajn na koju aludiraš je lako štivo.

P.P.S. Da. U liberalnim društvima korupcija u suštini je legalna i ima karakteristiku vještina. U društvima gdje država direktno zapošljava i gdje u svojim rukama drži sredstva za proizvodnju, korupcija je pitanje života i smrti. Nigerija, Ukrajina, Srbija...
freehand freehand 08:59 16.04.2016

Re: Politics of the Belly

P.P.S. Da. U liberalnim društvima korupcija u suštini je legalna i ima karakteristiku vještina. U društvima gdje država direktno zapošljava i gdje u svojim rukama drži sredstva za proizvodnju, korupcija je pitanje života i smrti. Nigerija, Ukrajina, Srbija...

U svakom pseudoliberalu čuči mali marksista-kursista.
anonymous anonymous 09:32 16.04.2016

Re: Politics of the Belly


martin_krpan
09:50 16.04.2016
Re: Politics of the Belly


P.S. Naomi Klajn na koju aludiraš je lako štivo.


Interesantno je kako su mnogima na blogu neki tekstovi lako štivo.

A kad se sudare sa ozbiljnijim ....

Ove se ne odnosi na tebe.

Ali ako te interesuje i čitao si, onda bi trebalo da ti je jasno da neoliberalizam u sprovođenju svoje globalne politike uvek iza leđa ima batinu.

Doktoru daješ pare, upravo zato što je vlada bila prinuđena da kupi avione o kojima govoriš,koji su joj potpuno nepotrebni, bilo silom ili koruptivnim radnjama.

Da nije toga , možda ne bi plaćao ni doktora.

Korupcija čitavih država i vlada,ucenjivanje i pritisak , su mnogo ozbiljnija pojava, od korupcije lekara, i za običnog malog ćoveka, jer naddeterminiše sve druge slične društvene pojave.







anja99 anja99 09:40 16.04.2016

Re: Politics of the Belly

Dobra tema, dobri komentari.


e kad je pala pohvala takve snage i to čija, pa mogu laganica na pijac. jbg, maraton u gradu, znači kasnije samo obližnji kafići.
što ja volim corner

anja99 anja99 09:45 16.04.2016

Re: Politics of the Belly

Očigledno je da nisi pročitao knjigu ili pogledao film koji u naslovu imaju singamu koju koristiš.


Posle tog filma, Naomi i Vinterbotom grdno se posvadjali, a on utanjio, jedva ga ima, mada snimucka.
Inače, potpuno kul lik, i dobar mu film, ali ona htela da ona bude narator. Bilo još razloga..
anja99 anja99 09:47 16.04.2016

Re: Politics of the Belly

P.S. Naomi Klajn na koju aludiraš je lako štivo.


poenta je uvek u P.S.



princi princi 14:51 16.04.2016

Re: Politics of the Belly

Sa jedne strane imaš teoretske pamflete a sa druge korupciju u realnom životu. Korupcije ima svugdje ali je, složićeš se, za prosječnog građanina razlika, da li se korupcija reflektuje u poslu nabavke borbenih aviona ili u tome da moraš doktoru dati 300€ da ti porodi ženu.

Pa ti avioni će se otplaćivati iz nekog poreza, dakle pogodiće ne samo porodilje i njihove porodice nego čitavu radnu populaciju, a zbog tog nekog sunk costa (lova potrošena na avione neće moći da se koristi za puteve, bolnice, škole) i čitav narod.

300€ šušnuto u džep ili dekolte (i toga ima) nekog dra je skoro pitanje nekakve preraspodele društvenog bogatstva: porodilja i njena porodica plaćaju ono što ne plaća država. Dr će tih 300€ potrošiti na nekakve usluge ili proizvode (mada su dr i drke prilično predvidljivi po pitanju svog srebroljupstva), tako da društveni gubitak nije potpun. Kupovina oružja je, u tom smislu, čista šteta.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:30 16.04.2016

Re: Politics of the Belly

Uzgred budi rečeno, mislim da korupcija nije ključni problem srpskog društva, već je to njegova neefikasnost i nekohezivnost, u kojoj je korupcija tek deo problema.
blogovatelj blogovatelj 16:32 16.04.2016

Re: Politics of the Belly

Problem korupcije u Srbiji je slojevit.


Ne reče ti meni kako znaš za Evdokiju i Đinu?
alselone alselone 21:03 16.04.2016

Re: Politics of the Belly

martin_krpan



Sine, Riki Martine, shvati me, odlican ti je ovaj diskurs. Da nisi jeo makovnjace?
tyson tyson 06:36 17.04.2016

Re: Politics of the Belly

Vidjeli smo u skorijoj istoriji da nema veze ko je na vlasti, da demokratije u Srbiji u stvari i nema,

Ne slažem se. Demokratije ima, ali je sistem jako loš a ljudi na vlasti ne čine mnogo da ga promene i poboljšaju.


tyson tyson 06:39 17.04.2016

Re: Politics of the Belly

država direktno zapošljava i gdje u svojim rukama drži sredstva za proizvodnju

"Država", ma šta to bilo, u Srbiji direktno zapošljava dosta ljudi baš kao i u velikom broju drugih država u svetu, ali teško da danas u svojim rukama drži "sredstva za proizvodnju". I ona šaka jada preduzeća koja još uvek čekaju privatizaciju te su formalno u vlasništvu "države" slabo šta proizvode. Jedan od retkih uspešnih izuzetaka po tom pitanju je Fiat Automobili Srbija.


martin_krpan martin_krpan 07:14 17.04.2016

Re: Politics of the Belly

Demokratije ima, ali je sistem jako loš


Ovo ti je malo inkongruentna rečenica. Reklo bi se da je sistem jako loš zato što demokratije suštinski nema. Demokratsko je samo ubacivanje listića u kutije. I to samo ubacivanje. Prebrojavanje je već problem.

U svojoj prirodi, Srbija je netransformisano, neefikasno, netransparentno - deep state komunističko društvo.
tsunade tsunade 11:23 18.04.2016

Re: Politics of the Belly

Uzgred budi rečeno, mislim da korupcija nije ključni problem srpskog društva, već je to njegova neefikasnost i nekohezivnost, u kojoj je korupcija tek deo problema.


tačno... ima i jedna specifičnost. ovde korumpiraš, podmićuješ ne da bi neko, recimo državni službenik, zbog tebe kršio neki zakon, nego da bi ga sproveo.
milisav68 milisav68 16:00 18.04.2016

Re: Politics of the Belly

tsunade
Uzgred budi rečeno, mislim da korupcija nije ključni problem srpskog društva, već je to njegova neefikasnost i nekohezivnost, u kojoj je korupcija tek deo problema.


tačno... ima i jedna specifičnost. ovde korumpiraš, podmićuješ ne da bi neko, recimo državni službenik, zbog tebe kršio neki zakon, nego da bi ga sproveo.

Da, meni se dešavalo da potežem neke veze (mala sredina) da bih dobio nešto što mi po zakonu pripada, a bilo gurnuto negde sa strane.
emsiemsi emsiemsi 18:58 18.04.2016

Re: Politics of the Belly

anja99
Dobra tema, dobri komentari.

...
znači kasnije samo obližnji kafići.
što ja volim corner


Где ти је то ?
pnbb pnbb 14:30 19.04.2016

Re: Politics of the Belly

što ja volim corner

zar iko vise tamo i ide
freehand freehand 11:03 16.04.2016

Temeljac

Možda ima veze sa korupcijom a možda i ne. Ali znam da ovde ima i arhitekata i građevinaca, pa htedoh da pitam - kako se radi projekat za zgradu od "oko 40 spratova"'
Da li je stvarno mnoguće da se položi kamen temeljac, počne gradnja a onda spratovi dodaju usput?
st.jepan st.jepan 14:39 16.04.2016

Re: Temeljac

freehand
Možda ima veze sa korupcijom a možda i ne. Ali znam da ovde ima i arhitekata i građevinaca, pa htedoh da pitam - kako se radi projekat za zgradu od "oko 40 spratova"'
Da li je stvarno mnoguće da se položi kamen temeljac, počne gradnja a onda spratovi dodaju usput?

A mene pak zanima kako se odabire taj kamen temeljac.
Ne verujem da je nasumično, jer čak i odabir kamena za kacu s kupusom, čitava je nauka.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:55 16.04.2016

Re: Temeljac

Ово је последњи update: 80% станова из зграде број 1 је продато, то јест купци су уплатили најмање другу рату(двоје њих је уплатило цео износ). Цена је од 2400 па нагоре, до за трећину више. Друга зграда се такође ОК продаје.
anonymous anonymous 22:14 16.04.2016

Re: Temeljac

freehand
Možda ima veze sa korupcijom a možda i ne. Ali znam da ovde ima i arhitekata i građevinaca, pa htedoh da pitam - kako se radi projekat za zgradu od "oko 40 spratova"'
Da li je stvarno mnoguće da se položi kamen temeljac, počne gradnja a onda spratovi dodaju usput?


Не, погрешно си обавештен.

Прво се направе спратови,онда почне градња,а камен темељац се положи на крају - кад се и пресеца врпца.



princi princi 22:23 16.04.2016

Re: Temeljac

anonymous
freehand
Možda ima veze sa korupcijom a možda i ne. Ali znam da ovde ima i arhitekata i građevinaca, pa htedoh da pitam - kako se radi projekat za zgradu od "oko 40 spratova"'
Da li je stvarno mnoguće da se položi kamen temeljac, počne gradnja a onda spratovi dodaju usput?


Не, погрешно си обавештен.

Прво се направе спратови,онда почне градња,а камен темељац се положи на крају - кад се и пресеца врпца.





To, zapravo, zavisi od ugovornog aranžmana između naručioca i izvođača i tu je onda moguć čitav spektar različitih rešenja pitanja izvođenja i projektovanja, ali vas ne bih smarao s tim glupostima, :).
princi princi 14:23 16.04.2016

Da vratimo priču malo u tokove

U kontekstu američkih izbora, interesantne diskusije su se povele povodom toga što Hillary više zaradi za jednu noć nego Sanders tokom čitave godine. E sad, Hillary je po svim nekim merilima uspešna žena (mada ja, iskreno, prezirem takvu vrstu uspeha), ali, ono što je bitnije, izgleda da je Amerima, pogotovu onim mlađim, millenials, dokurčila ta vrsta sistema. Broken system, tako odnose. Znači, čak i kad uspeš da na neki način legalizuješ tu otvorenu korupciju političkog sistema, kao što je to slučaj u USA i sve više u Evropi, to na duži rok ne može stvoriti stabilan sistem.

Mislim, ovo u sklopu one priče da ta masivna korupcija na visokom nivou, iako daleko od očiju nekog Average Joea ili nekog Pajića (evo ti nazad to j, jebalo te j), pa prema tome se i ne percipira toliko, itekako utiče na njihove živote.
tyson tyson 06:52 17.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

E sad, Hillary je po svim nekim merilima uspešna žena (mada ja, iskreno, prezirem takvu vrstu uspeha), ali, ono što je bitnije, izgleda da je Amerima, pogotovu onim mlađim, millenials, dokurčila ta vrsta sistema.

Uspešna my ass; pa ta žena nikada u životu nije nešto napravila svojim rukama a pliva u parama, zato je i prezrena i levo i desno.

Dokurčila je ona i onim starijim, uglavnom manje obrazovanim, mahom iz rust i Bible belta i (ne nužno) ruralnih sredina, no se oni listom opredeljuju za D.J. Trumpa i nešto manje za R. Edvarda Kruza. Ali je vrsta dokurčivanja generalno ista.

Mislim da prisustvujemo trećoj američkoj revoluciji.


princi princi 12:05 17.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

tyson
E sad, Hillary je po svim nekim merilima uspešna žena (mada ja, iskreno, prezirem takvu vrstu uspeha), ali, ono što je bitnije, izgleda da je Amerima, pogotovu onim mlađim, millenials, dokurčila ta vrsta sistema.

Uspešna my ass; pa ta žena nikada u životu nije nešto napravila svojim rukama a pliva u parama, zato je i prezrena i levo i desno.

Dokurčila je ona i onim starijim, uglavnom manje obrazovanim, mahom iz rust i Bible belta i (ne nužno) ruralnih sredina, no se oni listom opredeljuju za D.J. Trumpa i nešto manje za R. Edvarda Kruza. Ali je vrsta dokurčivanja generalno ista.

Mislim da prisustvujemo trećoj američkoj revoluciji.




Ne, slažem se, šta god su ti Clintoni započeli, to je negde further down the line imalo katastrofalne posledice, sve Bosnu i Kosovo uključujući.

Što se tiče 3. američke revolucije, voleo bih da si u pravu, ali me stalno iz prikrajka pameti opominje ime George McGovern. Ne bi me iznenadilo da ovi millenials u svojoj zrelosti i starosti ispadnu još veći konzervativci od svojih baby boomer baba i deda. Istorija nas uči da sve što je potrebno za tako nešto je jedna budala poput Regana.
princi princi 12:18 17.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

Inače, Cruz je još gore govedo od Trumpa.
tyson tyson 06:09 18.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

Što se tiče 3. američke revolucije, voleo bih da si u pravu, ali me stalno iz prikrajka pameti opominje ime George McGovern. Ne bi me iznenadilo da ovi millenials u svojoj zrelosti i starosti ispadnu još veći konzervativci od svojih baby boomer baba i deda. Istorija nas uči da sve što je potrebno za tako nešto je jedna budala poput Regana.

Ih, mnogo će vode proteći Potomakom i Hadsonom dok pobunjeni milenijalsi stasaju do životnog doba kada se postaje konzervativcom.

Ozbiljno, baš sam danas raspravljao sa jednom svojom prijateljicom, Amerikankom, ozbiljnom republikankom, profesionalno angažovanom duže od deceniju i po na raznim nivoima u stranci i sa izabranim glavonjama vrlo visokog nivoa.

GOP je evidentno u kolosalnoj krizi, 80% registrovanih stranačkih glasača bira ljude van tokova stranke, dok kod demokrata jedan deklarisani socijalista u poznim godinama, do skoro malo poznat i prilično iščašen lik, ozbiljno ugrožava high profile kandidatkinju partijske vrhuške i tradicionalnih finansijera i donosilaca odluka.

Prisustvujemo pobuni američkog glasača u velikom stilu, koja će primorati tradicionalne partije da pod hitno redefinišu svoj pristup bavljenja politikom, težišta izbornih kampanja, proces biranja kandidata, i odgovornost i komunikaciju sa građanima. Ljudi jednostavno više ne veruju i ne žele političare kakvim smo ih do sada videli, kako su sebe doživljavali, i svoju ulogu u sistemu.

GOP trenutno po pitanjima neophodne reforme očajnički luta u mraku, a cijenim da demokratama predstoji ista faza vrlo uskoro.


(slično imamo i u Evropi - Grčkoj, Španiji, Francuskoj, pa i Engleskoj, tako da USA nije izolovani slučaj)


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:28 18.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

(slično imamo i u Evropi - Grčkoj, Španiji, Francuskoj, pa i Engleskoj, tako da USA nije izolovani slučaj)

Што би, по мојој процени, једном Радуловићу требало да омогући улазак у парламент. Саша Јанковић, велика нада српске интелектуалне елите (ја ово говорим са добрим зрном ироније), пропустио је, изгледа, своју прилику. Најбољи тренутак за његово политичко лансирање је прошао.
tsunade tsunade 11:44 18.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

Саша Јанковић,


on će biti sproveden u predsedničkog kandidata kad za to dodje vreme. nije, dakle prošlo.
princi princi 13:19 18.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

Prisustvujemo pobuni američkog glasača u velikom stilu, koja će primorati tradicionalne partije da pod hitno redefinišu svoj pristup bavljenja politikom, težišta izbornih kampanja, proces biranja kandidata, i odgovornost i komunikaciju sa građanima. Ljudi jednostavno više ne veruju i ne žele političare kakvim smo ih do sada videli, kako su sebe doživljavali, i svoju ulogu u sistemu.

GOP trenutno po pitanjima neophodne reforme očajnički luta u mraku, a cijenim da demokratama predstoji ista faza vrlo uskoro.


(slično imamo i u Evropi - Grčkoj, Španiji, Francuskoj, pa i Engleskoj, tako da USA nije izolovani slučaj)

Meni se čini da je to jednog velikog, globalnog procesa izazvanog rastom interneta, razvojem društvenih mreža. Nacionalna država je u velikoj krizi, a s njom i institucije koje je održavaju. Ti stari, i u velikoj meri, prevaziđeni modeli političkog predstavljanja se nekako održavaju, ali očigledno je da ljudi traže nove načine političkog organizovanja i predstavljanja. Ne možemo istovremeno imati robote, driverless cars, sunčane ćelije, AI i politički sistem, pa i društvene odnose (mislim, ovakve društvene nejednakosti u raspodeli bogatstva su jednostavno neodržive) koji su na nivou kasnog 18. ili 19. veka. Nešto će morati da give, :).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:58 18.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

on će biti sproveden u predsedničkog kandidata kad za to dodje vreme. nije, dakle prošlo.

Видиш, није ми то пало на памет... Опет, пао је испод хоризонта.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:07 18.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

Ne možemo istovremeno imati robote, driverless cars, sunčane ćelije, AI i politički sistem, pa i društvene odnose (mislim, ovakve društvene nejednakosti u raspodeli bogatstva su jednostavno neodržive) koji su na nivou kasnog 18. ili 19. veka. Nešto će morati da give, :).

Да, свет се незаустављиво мења. Сам концепт националне државе све ће више губити на значају. Даљине су све мањи проблем, а интернет комуникација моћно средство умрежавања појединаца и друштва. Наши паметни телефони чине да смо непрекидно online и доступни пријатељима, породици, љубавницима и љубавницама. И супротно традиционалним схватањима, интернет нас све више зближава и чини више људима. Ето, ја неке блогере одавде сматрам готово за браћу (има и сестара, наравно).

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:09 18.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

GOP je evidentno u kolosalnoj krizi, 80% registrovanih stranačkih glasača bira ljude van tokova stranke, dok kod demokrata jedan deklarisani socijalista u poznim godinama, do skoro malo poznat i prilično iščašen lik, ozbiljno ugrožava high profile kandidatkinju partijske vrhuške i tradicionalnih finansijera i donosilaca odluka.

Када сам овде, пре две-три године, први пут споменуо Бернија, неки су га блогери дефинисали као левичарску лујку. А Берни је сада main stream.
princi princi 14:24 18.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

Наши паметни телефони чине да смо непрекидно online и доступни пријатељима, породици, љубавницима и љубавницама.

A, boga mi, i pacijentima! Zato, s vremena na vreme, nije zgoreg isključiti i pamet i telefon. Neki malo preteraju u tom ludizmu, pa im se ponekad učini da uključen telefon automatski podrazumeva uključenu pamet, a to ne mora biti slučaj.
И супротно традиционалним схватањима, интернет нас све више зближава и чини више људима.

I da i ne. Informacione tehnologije nas, svakako, čine drugačijim ljudima. Ovakvih intenzivnih interakcija između ljudskih i artificijelnih neuralnih mreža nije bilo nikada pre u istoriji čovečanstva. Potpuno druga iskustva, potpuno drugačiji načini komunikacije, sve to premrežuje ove naše sinapse, naša "shvatanja" stvarnosti. Moguće je da sve intenzivnije preživljavamo, ali je sigurno da smo drugačiji u odnosu na ranije generacije.
princi princi 14:52 18.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

А Берни је сада main stream.

Možda u nekim kvartovima Brooklyna i u Vermontu. Ali Amerika je ogromna i raznolika zemlja i preterano je reći da je Sanders mainstream u nekoj Oklahomi, Kanzasu, Tenesiju, Južnoj Karolini, Juti, Alabami, Misisipiju pa čak i Ohaju. Meni se čini da BerniJe nije mainstream čak ni u NYC.
blogovatelj blogovatelj 15:54 18.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

Prisustvujemo pobuni američkog glasača u velikom stilu, koja će primorati tradicionalne partije da pod hitno redefinišu svoj pristup bavljenja politikom, težišta izbornih kampanja, proces biranja kandidata


Mislim da ako glavni kandidati za predsednika budu Berni I Doni da se moze ocekivati tektonski poremecaj i formiranje i trece americke stranke.
tsunade tsunade 17:08 18.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

Опет, пао је испод хоризонта.


vratiće se, ako se ne pojavi jači igrač za tu poziciju. a neće.
tsunade tsunade 17:36 18.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

Када сам овде, пре две-три године, први пут споменуо Бернија, неки су га блогери дефинисали као левичарску лујку. А Берни је сада main stream.


"a choleric 74-year-old democratic socialist".

u poredjenju s obamom, mejnstrim se upravo srozava s konja na magarca.

mada verujem da će bernijeve teme i ideje biti uvrštene u agendu buduće predsednice jer razvija se takvo raspoloženje.

svi spavaju s pištoljem pod jastukom i istovremeno čeznu za opštim haosom bliskosti i prijateljstva... i da bude svetski osmeh. a levičari, djavo da ih nosi, zrače tom čudesnom iluzijom pa su ko droga. ako se neoprezno igraš, gotovo. ćaobaj.

princi princi 18:32 18.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

svi spavaju s pištoljem pod jastukom i istovremeno čeznu za opštim haosom bliskosti i prijateljstva... i da bude svetski osmeh. a levičari, djavo da ih nosi, zrače tom čudesnom iluzijom pa su ko droga. ako se neoprezno igraš, gotovo. ćaobaj.

Fatalni, al' neodoljivi!
tyson tyson 19:04 18.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

tsunade
Саша Јанковић,


on će biti sproveden u predsedničkog kandidata kad za to dodje vreme. nije, dakle prošlo.

Kakva će to borba titana biti, Saša Janković vs. Vuk Jeremić.

The end of the world is near.


emsiemsi emsiemsi 19:19 18.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

Predrag Brajovic
...
интернет нас све више зближава и чини више људима. Ето, ја неке блогере одавде сматрам готово за браћу (има и сестара, наравно).


И ја --- Мариопан, ТасуДебелог, Тесс, Принција, Милана Новковића, једнарецфонмои, ...
Истина, да будем искрен - има и оних блогера који ми се гаде. Шта да радим, такав сам.
emsiemsi emsiemsi 19:22 18.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

princi

...
I da i ne. Informacione tehnologije nas, svakako, čine drugačijim ljudima. Ovakvih intenzivnih interakcija između ljudskih i artificijelnih neuralnih mreža nije bilo nikada pre u istoriji čovečanstva. Potpuno druga iskustva, potpuno drugačiji načini komunikacije, sve to premrežuje ove naše sinapse, naša "shvatanja" stvarnosti. Moguće je da sve intenzivnije preživljavamo, ali je sigurno da smo drugačiji u odnosu na ranije generacije.

Ја не мислим да су суштаствени параметри и пропертији (људски) промењени --- добри људи су и сада добри, а гамад је и сада гамад (мрзи ме да наводим примере са блога).
tsunade tsunade 21:44 18.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

Kakva će to borba titana biti, Saša Janković vs. Vuk Jeremić.


pa reci... dvojica kapitalnih karijerista... s tim što je jedan baš, onako i bolid kapitalac.
bene_geserit bene_geserit 05:27 19.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

princi
šta god su ti Clintoni započeli, to je negde further down the line imalo katastrofalne posledice ...
...Istorija nas uči da sve što je potrebno za tako nešto je jedna budala poput Regana.
...Inače, Cruz je još gore govedo od Trumpa.

Pecas?
Preskocilo seansu kod psihologa pa vabi ko ce da se svadja sa njim umesto psihoterapije.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:41 19.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

mada verujem da će bernijeve teme i ideje biti uvrštene u agendu buduće predsednice jer razvija se takvo raspoloženje.

Na to mislim kada kažem da je Berni main stream. Njegovi su stavovi legitmizovani u javnosti.
princi princi 14:26 19.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

Ja mislim da je Robert Rajh sjajno to rezimirao: Hilary je najkvalifikovanija da vodi postojeći sistem, ali je Bernie najkvalifikovaniji da uspostavi novi. Postojeći sistem jednostavno ne valja, totalno je broken.

Jedini aspekt Bernijeve politike s kojim se uopšte ne slažem je njegovo suprotstavljanje slobodnoj trgovini i protekcionizam. Sve drugo za šta se zalaže je OK.
bene_geserit bene_geserit 00:00 20.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

Bernijeva politika:
OK:
- izolacionisticka spoljna politika (bez intervencija)
- protekcionizam i redefinisanje slobodne trgovine da ne steti americkom gradjaninu

not OK:
- "besplatno" zdravstvo za sve.
Gubici firmi za zdravstveno osiguranje zbog Obamacare koji su ogromni i izlazak istih iz biznisa - ilustruje do cega dovode populisticke a ekonomski neosmisljene ideje. Naravno cela ideja je bila da se nateraju da izadju iz biznisa pa kada cela stvar pukne da se stado utera u jedinstveno osiguranje kroz drzavu - da se politicari jos malo pitaju za sve a i sta fali komunizmu. 2017-ta ce da tek pokaze propast cele Obamacare ideje.
Umesto urusavanja celog sistema koje se upravo dogadja naravno logicno je inkrementalno poboljsati sistem - pocevsi od dozvole osiguranja kroz granice drzava, javne i jedinstvene cene usluga, obaranje cene lekova (koji su trenutno ~2x veci nego recimo u Kanadi za iste lekove) kroz jedinstveno pregovaranje od strane svih insurance kompanija kombinovano ili od strane federalne vlasti (koja ima poluge da natera farmaceutske kuce da redukuju cene lekova), reforma FDA i pojeftinjenje celog procesa odobravanja novih lekova.

- "besplatno" skolstvo (koledz nivo) za sve.
U skolstvu bi tek cela prica bila katastrofa. Sa dugovima od skolskih kredita koji su enormni, sa celom skolskom "industrijom" koja je postala nevidjeni scam - bezbroj "liberal art" koledza koji fabrikuju "strucnjake" tipa 'istoricar dzeza' i slicne izmisljotine sa kojima ne mozete posao da nadjete u ludilu ali zato dugovi ostaju, gde broj ljudi koji idu na STREM (science - technology - robotics - engineering - mathematics), na cemu je bazirana americka kompetitivna prednost, je sve manji dobrim delom zbog nevidjenih zloupotreba u H1B programu, Bernijevo "resenje" je besplatan koledz. Naravno cela stvar bi bila ekonomski osmisljena/zatvorena kao i Obamacare, pa bi samo cekali na katastrofu koja ce da se desi za par godina.

- Nepostovanje USA zakona i umesto proterivanja ilegalnih imigranata davanje prava istima na zdravstveno i skolstvo, zagovaranje trenutne otvorene granice (gde ilegalci uhvaceni mokri tek izasli iz reke od strane granicne patrole dok su ilegalno presli granicu, moraju da budu pusteni).
Obavezna jedinstvena elektronska verifikacija zaposlenih i oduzimanje prava na drzavljanstvo rodjenjem na teritoriji USA bi ceo problem sa ilegalnim imigrantima resila ocas posla. Problem sa nedostajucom radnom snagom u poljoprivredi i drugim oblastima bi mogla da se resi legalnim putem kroz privremene gastarbajterske dozvole.
princi princi 10:56 20.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

gde broj ljudi koji idu na STREM (science - technology - robotics - engineering - mathematics), na cemu je bazirana americka kompetitivna prednost

Ma, americka "kompetitivna prednost" je bazirana na ogromnom kapitalu i maltene nesmetanom pristupu istom, a to je, opet, posledica potpune integrisanosti trzista. Nisu Ameri u ST(R)EMu nista jaci od ostatka sveta, evo ih Kinezi razbijaju u CRISPRu, samo tako, a vec u nivou i kvalitetu srednjeskolskog obrazovanja da ne pricam. Da nema Kineza i, u mnogo manjoj meri Indusa, uostalom, masa tehnickih departmana u US bi mogla da se zatvori, ukljucujuci i one najvece.
bene_geserit bene_geserit 05:16 21.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

.
bene_geserit bene_geserit 05:21 21.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

Interesantan clanak moze cak da se nadje i u Vanity Fair-u:
why-democrats-are-becoming-the-party-of-the-1-percent
koji se naslanja na nesto ozbiljniji clanak u NY Times-u.

"financial support for Democrats among the 1 percent of the 1 percent has risen dramatically
...
In a world of Trumpism and Clintonism, Democrats would become the party of globalist-minded elites, both economic and cultural, while Republicans would become the party of the working class. Democrats would win backing from those who support expanded trade and immigration, while Republicans would win the support of those who prefer less of both."
...
The combination of super-rich Democrats and poor Democrats would exacerbate internal party tensions, but the party would probably resort to forms of appeasement that are already in use. To their rich constituents, Democrats offer more trade, more immigration, and general globalism. To their non-rich constituents, they offer the promise of social justice, which critics might call identity politics. That’s one reason why Democrats have devoted so much attention to issues such as transgender rights, sexual assault on campus, racial disparities in criminal justice, and immigration reform. The causes may be worthy—and they attract sincere advocates—but politically they’re also useful. They don’t bother rich people.
...
Things get darker still, for, if the G.O.P. becomes ever whiter, failing to peel away working-class voters of other races, then partisan conflict could look more and more like racial conflict."
princi princi 14:12 21.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

Super je napisala, ali su joj premise pomalo netačne. Na Floridi je više od 50% Trumpovih glasača (mislim, 57%) bilo u $150K+ bracketu.
bene_geserit bene_geserit 18:26 21.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

$150K+ "bracket" je i dalje srednja klasa.
1% of 1%, to su oni sto zaradjuju milione (i to uglavnom capital income).
princi princi 18:39 21.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

bene_geserit
$150K+ "bracket" je i dalje srednja klasa.
1% of 1%, to su oni sto zaradjuju milione (i to uglavnom capital income).

Ha, zavisi kako definišeš srednju klasu, ali definitivno nije sirotinja. Možda top 2%. Imaj u vidu da je US median household income $50K.
princi princi 18:55 21.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

Mislim da je PEW u onom skorom istraživanju na temu gubljenja srednje klase definisao kao raspon od 0.5-2.0 medijanska prihoda. Po tome onda ispada da je $150K ohoho iznad srednje klase.
bene_geserit bene_geserit 04:53 22.04.2016

Re: Da vratimo priču malo u tokove

Pa tipicna definicija bi bila:
Capitalist/Upper/super-rich class (1%) Top-level executives, high-rung politicians, celebrities, heirs; income of $500,000+ common. Ivy League education common. Multi-millionaires.

Upper middle class (15%) Highly-educated (often with graduate degrees), professionals and middle management with large work autonomy, with household incomes varying from the high 5-figure range up to $300K-$500K.

Household income naravno nije jedini parametar, Households net worth je mozda i vazniji za rangiranje izmedju ove 2 kategorije.
Srednja klasa ne nestaje, vec se raslojava.

U svakom slucaju, "Trumpism" cilja kategorije od working class do upper middle class.
princi princi 15:23 16.04.2016

Evo još jednog interesantnog primera

koji dokazuje koliko su ljudi, u osnovi, budale, i koliko precenjujemo njihovu (pa i sopstvenu) racionalnost. U nekom istraživanju na američkim univerzitetima, bele studente su pitali šta bi radili u situaciji kad bi mogli da imaju snošaj sa ženom protiv njene volje "kad za to nikad ne bi saznao i kad ne bi bilo nikakvih posledica". Trećina ispitanih ili, preciznije, 31.7% je odgovorilo da bi prisilili ženu na snošaj u takvoj situaciji bez posledica- što je silovanje po definiciji.

Kad su, međutim, studente pitali direktno da li bi silovali ženu kad ne bi bilo nikakvih posledica, značajno manji procenat, gotovo tri puta manje (13.6%) ih je potvrdno odgovorilo.

Samo pokazuje koliko je bitno frameovanje pitanja, i kako je lako izmanipulisati ljude da dobiješ odgovor kakav hoćeš.

Amongst other questions they were asked how they would act in a situation where they could have sexual intercourse with a woman against her will “if nobody would ever know and there wouldn’t be any consequences”.

31.7% of all men participating in the study would force a woman to have sexual intercourse in such a “consequence-free situation” – which is rape...

When explicitly asked whether they would rape a woman if there were no consequences, only 13.6% of participants said they would do so, a marked fall on those who had described that they would commit rape.

Link na istraživanje.

Pouka? Ljudi, stišajte malo uzbuđenje s tim graficima i statistikama.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:18 16.04.2016

Re: Evo još jednog interesantnog primera

Eh, Mirela, Mirela...

Možda za takvo pipavo istraživanje treba biti obazriv, naravno. Ili, pogledajmo samo kako je lažna naša statistika, u kojoj žene ljubazno pitamo da li bi otišle s nama u krevet, i kada to isto pitanje konkretnije postavimo posle večere i dve flaše vina. Zaista, zaista vam kažem -- frameovanje presudno utiče na odgovore.

Sećam se da je Arijeli radio neko istraživanje koje je ukazivalo kako se odgovori ispitanika promene kada se seksualna uzbuđenost uključi u postavku.

No, to su specifične stvari i ankete. One koje govore kolika nam je medijanska plata, broj kola po stanovniku, dužina puteva -- teško je sporiti. To su monotone ankete monotonih odgovora.
tyson tyson 06:55 17.04.2016

Re: Evo još jednog interesantnog primera

No, to su specifične stvari i ankete. One koje govore kolika nam je medijanska plata, broj kola po stanovniku, dužina puteva -- teško je sporiti.

Pa to se ne saznaje anketama, jebiga.


tess tess 06:56 17.04.2016

Re: Evo još jednog interesantnog primera

u kojoj žene ljubazno pitamo da li bi otišle s nama u krevet

tess tess 07:00 17.04.2016

Re: Evo još jednog interesantnog primera

I da li je učestanost il učestalost? Od čestica il od stalnosti? Hm. Il ništa od toga..
emsiemsi emsiemsi 19:25 18.04.2016

Re: Evo još jednog interesantnog primera

Predrag Brajovic
Eh, Mirela, Mirela...

Možda za takvo pipavo istraživanje treba biti obazriv, naravno. Ili, pogledajmo samo kako je lažna naša statistika, u kojoj žene ljubazno pitamo da li bi otišle s nama u krevet, i kada to isto pitanje konkretnije postavimo posle večere i dve flaše vina. Zaista, zaista vam kažem -- frameovanje presudno utiče na odgovore.

Sećam se da je Arijeli radio neko istraživanje koje je ukazivalo kako se odgovori ispitanika promene kada se seksualna uzbuđenost uključi u postavku.

No, to su specifične stvari i ankete. One koje govore kolika nam je medijanska plata, broj kola po stanovniku, dužina puteva -- teško je sporiti. To su monotone ankete monotonih odgovora.

Ја сам у тим стварима много практичнији --- питам да ли хоће да се прцамо !?
freehand freehand 22:03 18.04.2016

Re: Evo još jednog interesantnog primera

frameovanje presudno utiče na odgovore.

Znači - frameovanje! A baš sam se pitao šta je po sredi. Hvala, Brajoviću, sad sam i ja pametniji.
G.Cross G.Cross 20:36 16.04.2016

Kapitalizam i Nacije

Problem Srbije je da nikada nije ni bila u Kapitalizmu.
Preskocila je iz Feudalno-Kolonijalne pozicije pre drugog rata (kao deo Jugoslavije) u Feudalni Komunizam odakle je hoooop skocila nazad u Feudalno-Kolonijalnu poziciju.

Vucic izgleda, misli i ponasa se kao seoski Kmet.


tyson tyson 06:57 17.04.2016

Re: Kapitalizam i Nacije

Problem Srbije je da nikada nije ni bila u Kapitalizmu.
Preskocila je iz Feudalno-Kolonijalne pozicije pre drugog rata (kao deo Jugoslavije) u Feudalni Komunizam odakle je hoooop skocila nazad u Feudalno-Kolonijalnu poziciju.

To što ti zoveš "feudalno-kolonijalna pozicija" danas se zove globalizacija. Slobodan protok novca; ko god je voljan da uloži novac dobro je došao bez obzira na to odake dolazi.


tsunade tsunade 11:52 18.04.2016

Re: Kapitalizam i Nacije

Problem Srbije je da nikada nije ni bila u Kapitalizmu.
Preskocila je iz Feudalno-Kolonijalne pozicije pre drugog rata (kao deo Jugoslavije) u Feudalni Komunizam odakle je hoooop skocila nazad u Feudalno-Kolonijalnu poziciju.


manje više

Vucic izgleda, misli i ponasa se kao seoski Kmet.


sa njim ti je ko sa hilari... po mnogo čemu mnogo sporan ali je ubačen na traku s amortizerima, potezi su mu programirani izvan njegove glave (što je dobra stvar), predvidiva budućnost.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:30 17.04.2016

.

Zar je korupcija bilo šta drugo, osim uvreženog mišljenja čoveka; kako se novcem može sve kupiti?



(zaljubio sam se )
princi princi 15:37 17.04.2016

Re: .

I ja! Meni duša korumpirana celo jutro nekim Le Cafe Paris mixom, predivno vreme u Torontaji, sad izlazim napolje.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:36 17.04.2016

Re: .

Le Cafe Paris mixom, predivno vreme u Torontaji,


teBra, odbaci taj beton (to je sjebalo sve stare komunjarske kuke) - prigrli travu:)



stefan.hauzer stefan.hauzer 16:41 17.04.2016

Re: .

+ čitam jutros neki članak koji kaže, kako su većina levo orjentisanih medija u krizi (osim Vox Medije, ali to zato što ovi još nisu objavili obračune)
princi princi 19:44 17.04.2016

Re: .

stefan.hauzer
+ čitam jutros neki članak koji kaže, kako su većina levo orjentisanih medija u krizi (osim Vox Medije, ali to zato što ovi još nisu objavili obračune)

Dobro, imamo još Mo Jo, Nation... Salon je več dugo platforma za objavljivanje svega i svačega (vidim da i Independent koristi sad tu formu). I ja se bojim da je Vox isuviše kvalitetan za free status.
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:48 18.04.2016

Re: .

I ja se bojim da je Vox isuviše kvalitetan za free status.

Osim ponekad, kada imaju tu faličnu rubriku za spoljnu politiku, uostalom kao i svi američki mediji; opet, rekao bih kako su isuviše dobri za svoje dobro:)
princi princi 13:28 18.04.2016

Re: .

Ja to više po autorima. Ezra Klein mi je skoro standardno sjajan, a Matthew Yglesias, tak tak, touch and go, nekad ovakav, nekad onakav.
princi princi 15:51 17.04.2016

Gripen

in action.
docsumann docsumann 08:23 18.04.2016

Re: Gripen

princi
in action.


ma, što kaže moj dobar drug, a danas vrhunski avio-inžinjer po amerikama, priznaje samo Suhojeva dostignuća u aerodinamici i manevarskim sposobnostima ... o svemu drugom sa svim ostalima.
princi princi 02:23 18.04.2016

Još malo o vrhunskoj

svarog svarog 12:28 18.04.2016

A jel ovo

korupcija

U ovom tvom primeru gledano sa strane jesu gadni englezi, ali gledano iz ugla čeha mnogo je gadnija i opasnija njihova vlada koja kupila te avione.
princi princi 13:25 18.04.2016

Re: Naravno

da jeste.

Što se tiče primera, BAE je sa britanskog gledišta uradila pravu stvar: korumpirala vladu neke bantu rintintin zemlje (jer Češka, svim hvalospevima uprkos, i nije ništa bolje) ne bi li obezbedila neki cash flow koji će završiti na engleskim bankovnim računima, zaposliti nekakve engleske računovođe i fond managere, i čak obezbediti posao nekim Kinezima i Šveđanima (pošto ne verujem da se Englezi bave ikakvom manufakturom, previše su lenji a i sloppy za to).
anja99 anja99 17:57 20.04.2016

kako ide ono?

posle se pokazalo da i nisu bile mlade ali jesu bile živahne :))



šifra: od trača do istine.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana