Ekonomija| Ljudska prava| Umetnost| Život| Životni stil

Brijanje sa izbrijavanjem

G.Cross RSS / 16.04.2016. u 21:57

barber.jpg

 

Trenutno radim na projektu u Rumuniji.

Dva puta mesečno idem na dugi vikend kući u Francusku.

Naravno, jedva čekam da vidim familiju , igram košarku sa klincima, obidjem cveće u bašti i sve što uz to ide.

I svakog trećeg putovanja odem kod frizera.

Dok sam bio stalno kod kuće nisam ni primećivao tu regularnost šišanja i svega što uz to ide.Sada primećujem.

Gospodja kod koje idem na šišanje evo već 7 godina ima moderan salon, sa sve zen muzikom itd, ali ona je jedna od retkih koja još uvek radi i brijanje sa britvom I masažu glave.

Tako da svake treće nedelje uživam u zaboravljenoj umestnosti brijanja.

Ali pre toga dodje masaža glave. Opere ono sto je ostalo od moje kose, onda stavi neka ulja i masira mi glavu.

Ja sam jedan od onih koji obsesivno štiti “lični prostor” što bi rekli , da oprostite, psiholozi. Išao sam već oko pola godine kod nje kad mi je predložila prvi put masažu glave. Trebalo mi je još tri meseca da prihvatim. Ali onda OMG , mirisi, muzika, njene ruke ahhhh I moji rameni mišići posle tolikog stresa odjenom počnu da se opuštaju i ja odjednom shvatim koliko su u stvari bili napeti. Jedva desetak minuta masiranja ali kao poklon u ovom svetu gde se ljudi plaše dodira i ne shvataju važnost čula mirisa.

A onda brijanje.

Sama činjenica da nekome dozvolite da šeta brijač oko vašeg grkljana je znak poverenja koji nije toliko čest u današnjici. Ali čekajte, ona prvo meša onom starinskom četkom sapun i u isto vreme brblja na francuskom sa šarmantnim  portugalskim akcentom i onda počne , sve brbljajući da nanosi penu na moje izmasirano lice. I onda ono teatralno oštrenje britve o kožni kaiš.

I onda brijanje sa izbrijavanjem .  Idi bre, koliko glup mora da budeš da nisi apsolutno srećan zbog toga.

 I posle toga šišanje, koje je manje više kao bilo gde drugo.

I svaki put me upita da li želim , kako se to zove ?, djel na kosi posle šišanja i ja kazem ne ali ona ipak stavi malo.

I onda ustanem i platim i ostavim bakšiš u maloj slot mašini koja se okrene I kao može da ti da više para kao dobitak nego sto si dao kao bakšiš (naravno nikada se nije dogodilo ali koga briga).

Smešak i izlazak napolje i odem na trg gde je svakog pa i tog petka “pijačni dan” sa sve sirevima, pršutama i slatkišima.

Ja sednem u moju kafanu, naručim dupli kratki espresso, izvadim telefon I čitam blog B92.

 



Komentari (166)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 22:00 16.04.2016

To je samo moj bolesni mozak

Ali pre toga dodje masaža glave.


Meni ovo perverzno zvuči, da prostiš.
G.Cross G.Cross 22:02 16.04.2016

Re: To je samo moj bolesni mozak

blogovatelj
Ali pre toga dodje masaža glave.


Meni ovo perverzno zvuči, da prostiš.


Znao sam da ce neko to da kaze, dvoumio sam se izmedju tebe i emsija, ali ipak nisam hteo da menjam tok price.
alselone alselone 02:57 17.04.2016

Re: To je samo moj bolesni mozak

Ali pre toga dodje masaža glave.

smithers massage my brain
emsiemsi emsiemsi 22:36 18.04.2016

Re: To je samo moj bolesni mozak

G.Cross
blogovatelj
Ali pre toga dodje masaža glave.


Meni ovo perverzno zvuči, da prostiš.


Znao sam da ce neko to da kaze, dvoumio sam se izmedju tebe i emsija, ali ipak nisam hteo da menjam tok price.

Шта си рекао ?
antioksidant antioksidant 22:00 16.04.2016

.

dobra fora sa tipom u slot masini
gavrilo1 gavrilo1 22:10 16.04.2016

zadnje vreme doslo

str8 muskarci pisu gay blogove
G.Cross G.Cross 22:13 16.04.2016

Re: zadnje vreme doslo

gavrilo1
str8 muskarci pisu gay blogove


Zdravo Gavrilo druze, dobro dosao, opusti se.
gavrilo1 gavrilo1 22:25 16.04.2016

Re: zadnje vreme doslo

G.Cross
gavrilo1
str8 muskarci pisu gay blogove


Zdravo Gavrilo druze, dobro dosao, opusti se.


Kako da se opustim kada se hvalis sta sve mozes sebi da priustis i sta sve imas meni koji sam gay sirotinja

Edit 1

Sad procitah i masiranje stopala po aerodromima...

Edit 2

Sad procitah da je ovo zapravo blog o brijanju
Nista ne razumem
G.Cross G.Cross 22:31 16.04.2016

Re: zadnje vreme doslo

gavrilo1
G.Cross
gavrilo1
str8 muskarci pisu gay blogove


Zdravo Gavrilo druze, dobro dosao, opusti se.


Kako da se opustim kada se hvalis sta sve mozes sebi da priustis i sta sve imas meni koji sam gay sirotinja


Ovaj, ne znam sta da ti kazem. Osim, veruj mi, ja nisam kriv sto si ti sirotinja i sto ja nisam gay.
Ja postujem tvoje stavove i uverenja. Nadam se da ces i ti moje.
gavrilo1 gavrilo1 22:41 16.04.2016

Re: zadnje vreme doslo

G.Cross
gavrilo1
G.Cross
gavrilo1
str8 muskarci pisu gay blogove


Zdravo Gavrilo druze, dobro dosao, opusti se.


Kako da se opustim kada se hvalis sta sve mozes sebi da priustis i sta sve imas meni koji sam gay sirotinja


Ovaj, ne znam sta da ti kazem. Osim, veruj mi, ja nisam kriv sto si ti sirotinja i sto ja nisam gay.
Ja postujem tvoje stavove i uverenja. Nadam se da ces i ti moje.


Moj stav i uverenje je da se ti hvalis ovde sta imas i mozes.
Pa eto postuj to gospodine gross.

Ne mogu da se opustim kada se oko mene razmecu i hvale bogati.
Kao sto ni ti ne bi mogao biti opusten da se oko tvoje limuzine ili tanjira okupi sirotinja sa ispruzenim rukama.

G.Cross G.Cross 23:06 16.04.2016

Re: zadnje vreme doslo

Kao sto ni ti ne bi mogao biti opusten da se oko tvoje limuzine ili tanjira okupi sirotinja sa ispruzenim rukama.



Druze moj, procitaj moj prethodni post, dok je tvoj idol rastakao moju zemlju , ja sam sve izgubio, bio siromasniji nego sto ti mozes da zamislis.

Ne mrzi . To naš Bog kaze i tebi i meni.
Bog sigurno ne opravdava ni tvoju mrznju samo zato sto si siromasan i gay.
Mislim stvarni Bog a ne Vučić.

gavrilo1 gavrilo1 09:05 17.04.2016

Re: zadnje vreme doslo

G.Cross
Kao sto ni ti ne bi mogao biti opusten da se oko tvoje limuzine ili tanjira okupi sirotinja sa ispruzenim rukama.



Druze moj, procitaj moj prethodni post, dok je tvoj idol rastakao moju zemlju , ja sam sve izgubio, bio siromasniji nego sto ti mozes da zamislis.

Ne mrzi . To naš Bog kaze i tebi i meni.
Bog sigurno ne opravdava ni tvoju mrznju samo zato sto si siromasan i gay.
Mislim stvarni Bog a ne Vučić.



Meni bog sada javio da ti prenesem da
si ti bedna licemerna kukavica.

Moje je da prenesem a ti vidi sta ces sa tim
Cao druze
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:54 17.04.2016

Re: zadnje vreme doslo

gavrilo1


Moj stav i uverenje je da se ti hvalis ovde sta imas i mozes.
Pa eto postuj to gospodine gross.

Ne mogu da se opustim kada se oko mene razmecu i hvale bogati.
Kao sto ni ti ne bi mogao biti opusten da se oko tvoje limuzine ili tanjira okupi sirotinja sa ispruzenim rukama.



mislim da nije u Seržu problem, već u tebi, u nesavladanom porivu agresivnosti. a ovo za sirotinju je laž, paravan, ruku na srce možda nesvestan - pa si samim tim manje kriv. napadaš Serža, koji je svojim mukotrpnim radom stekao sve što je stekao, a pravdaš Acu koji će ti oduzeti i ono malo za šta još kera može da te ujede.

ps. gavra je klasični psihozis kejs, koji se hrani tuđom pažnjom. bris n ignor.
gavrilo1 gavrilo1 10:22 17.04.2016

Re: zadnje vreme doslo

Srđan Fuchs
gavrilo1


Moj stav i uverenje je da se ti hvalis ovde sta imas i mozes.
Pa eto postuj to gospodine gross.

Ne mogu da se opustim kada se oko mene razmecu i hvale bogati.
Kao sto ni ti ne bi mogao biti opusten da se oko tvoje limuzine ili tanjira okupi sirotinja sa ispruzenim rukama.



mislim da nije u Seržu problem, već u tebi, u nesavladanom porivu agresivnosti. a ovo za sirotinju je laž, paravan, ruku na srce možda nesvestan - pa si samim tim manje kriv. napadaš Serža, koji je svojim mukotrpnim radom stekao sve što je stekao, a pravdaš Acu koji će ti oduzeti i ono malo za šta još kera može da te ujede.

ps. gavra je klasični psihozis kejs, koji se hrani tuđom pažnjom. bris n ignor.



Jedino iduci za najgorima od ljudi covek moze videti sve svoje skrivene senke.
Jer senke su ono sto je strah, a strah je ono sto ubija i muci coveka i porod njegov generacijama.

Kukavice jedu svoju decu srebrnim escajgom, hrabri prozdiru sebe da nista od njih ne ostane.

Najhrabriji skace medju najgore i daje im da se najedu njega zivoga.
Jer covek postaje ono sto pojede.

Blago onome ko cuje ovo.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:37 17.04.2016

Re: zadnje vreme doslo

gavrilo1



Jedino iduci za najgorima od ljudi covek moze videti sve svoje skrivene senke.
Jer senke su ono sto je strah, a strah je ono sto ubija i muci coveka i porod njegov generacijama.

Kukavice jedu svoju decu srebrnim escajgom, hrabri prozdiru sebe da nista od njih ne ostane.

Najhrabriji skace medju najgore i daje im da se najedu njega zivoga.
Jer covek postaje ono sto pojede.

Blago onome ko cuje ovo.


друже лажни христе, стално провејава твојим коментарима жеља за крвљу, сада канибализам, да те пита брат нешто - јеси ти убио човека у животу?
gavrilo1 gavrilo1 10:42 17.04.2016

Re: zadnje vreme doslo

Srđan Fuchs
gavrilo1



Jedino iduci za najgorima od ljudi covek moze videti sve svoje skrivene senke.
Jer senke su ono sto je strah, a strah je ono sto ubija i muci coveka i porod njegov generacijama.

Kukavice jedu svoju decu srebrnim escajgom, hrabri prozdiru sebe da nista od njih ne ostane.

Najhrabriji skace medju najgore i daje im da se najedu njega zivoga.
Jer covek postaje ono sto pojede.

Blago onome ko cuje ovo.


друже лажни христе, стално провејава твојим коментарима жеља за крвљу, сада канибализам, да те пита брат нешто - јеси ти убио човека у животу?


Jesam ubio sam jednog coveka, mucio sam ga najgorim mukama dok ga nisam ubio.
A jesi li ti upoznao hrista kada znas koji je pravi a koji lazni?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:51 17.04.2016

Re: zadnje vreme doslo

gavrilo1


Jesam ubio sam jednog coveka, mucio sam ga najgorim mukama dok ga nisam ubio.
A jesi li ti upoznao hrista kada znas koji je pravi a koji lazni?


зашто си то урадио, мислим, зашто га ниси једноставно убио, већ си га и мучио приде?

а Хрилета да, поприлично, радим му код куће рођене и негујем му гробно место.
gavrilo1 gavrilo1 11:45 17.04.2016

Re: zadnje vreme doslo

Srđan Fuchs
gavrilo1


Jesam ubio sam jednog coveka, mucio sam ga najgorim mukama dok ga nisam ubio.
A jesi li ti upoznao hrista kada znas koji je pravi a koji lazni?


зашто си то урадио, мислим, зашто га ниси једноставно убио, већ си га и мучио приде?

а Хрилета да, поприлично, радим му код куће рођене и негујем му гробно место.


Jer me je molio.
A na tom putu do klanja je trazio i trazio to sto ga u srcu grebe i nije nasao nista i tu se mucio, molio me svim srcem da ga mucim.
Mucio sam ga i onda sam ga zaklao.
Jer muka mu je dala nauk a klanje mu je dalo zivot.
Milan Novković Milan Novković 22:12 16.04.2016

Ovaj blog ...

... postaje sve agresivnije mesto

Ja te potpuno razumem ne zbog brijanja nego masiranja - navalili svi ko slepci kako je masaža cool i ja to probam po prvi put prošle godine. Dal kod vas u Fracuskoj ili Španiji sad se ne sećam, ali hotel imao cool spa i isteraše me iz sobe gde sam uredno blogovao i Fejsbučio da probam.

Kad mi je 10 godina mlađa maserka dala one mrežaste gaćice da obučem zamalo me šlog nije strefio, al sam isključio frontal precortex i jes super to kad te drugi pipkaju, pogotovo ako nemaju bug u polnim karakteristikama
G.Cross G.Cross 22:16 16.04.2016

Re: Ovaj blog ...

Milan Novković
... postaje sve agresivnije mesto

Ja te potpuno razumem ne zbog brijanja nego masiranja - navalili svi ko slepci kako je masaža cool i ja to probam po prvi put prošle godine. Dal kod vas u Fracuskoj ili Španiji sad se ne sećam, ali hotel imao cool spa i isteraše me iz sobe gde sam uredno blogovao i Fejsbučio da probam.

Kad mi je 10 godina mlađa maserka dala one mrežaste gaćice da obučem zamalo me šlog nije strefio, al sam isključio frontal precortex i jes super to kad te drugi pipkaju, pogotovo ako nemaju bug u polnim karakteristikama


Ja sam massage addict.
Najlepsa koju sam imao je bila u Sajgonu . Potpuno, kako da kazem, clean bez ocitih seksualnih karakteristika. Kad sam izasao osecao sam da hodam po vazduhu.

Milan Novković Milan Novković 22:20 16.04.2016

Re: Ovaj blog ...

Potpuno, kako da kazem, clean bez ocitih seksualnih karakteristika. Kad sam izasao osecao sam da hodam po vazduhu.

I ovde, naravno, al svaki je početak težak
angie01 angie01 22:23 16.04.2016

Re: Ovaj blog ...

al ste komplikovani, brate,...pa masaza je najbolji hiling ba svetu,...i sto se mene tice-omiljeni sport.
G.Cross G.Cross 22:24 16.04.2016

Re: Ovaj blog ...

Milan Novković
Potpuno, kako da kazem, clean bez ocitih seksualnih karakteristika. Kad sam izasao osecao sam da hodam po vazduhu.

I ovde, naravno, al svaki je početak težak


U Hong Kongu, verujem, na aerodromu rade masazu stopala. Kad sam leteo iz USA u Kinu sa stopom u HK , posle sati letenja uvek bilo vracanje medju zive.
G.Cross G.Cross 22:26 16.04.2016

Re: Ovaj blog ...

angie01
al ste komplikovani, brate,...pa masaza je najbolji hiling ba svetu,...i sto se mene tice-omiljeni sport.


jeste, ali Post je o brijanju . I brijanje je hiling ako prezivis
angie01 angie01 22:34 16.04.2016

Re: Ovaj blog ...

I brijanje je hiling ako prezivis


koliko sam shvatila, najveci hiling je bilo to masiranje.:)
G.Cross G.Cross 22:40 16.04.2016

Re: Ovaj blog ...

angie01
I brijanje je hiling ako prezivis


koliko sam shvatila, najveci hiling je bilo to masiranje.:)


Mislis, Marvin ? Ne ovaj Post nije o tome, nego o citanju Bloga B92 posle šišanja

angie01 angie01 22:42 16.04.2016

Re: Ovaj blog ...

Mislis, Marvin ?


ne, ne mislim Marvin!
G.Cross G.Cross 22:56 16.04.2016

Re: Ovaj blog ...

angie01
Mislis, Marvin ?


ne, ne mislim Marvin!


Masiranje je generalno hiling , ja osetim posle masiranja da mi energija kroz telo tece brze, jasnije.

Kad smo kod brica, davno , davno kad sam ziveo u Alziru, kad bih otisao kod brice on bi me ošišao , obrijao i na kraju uhavtio za glavu i okrenuo je brzo levo - desno i moj vrat bi krcnuo, Kasnije sam citao da je to jako opasno ali ja bih tada osetio nekako da mnogo vise kiseonika dolazi u moj mozak i svet bih video za neko vreme mnogo jasnije.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:55 17.04.2016

Re: Ovaj blog ...

Milan Novković
... postaje sve agresivnije mesto




još samo sedam dana da izdržimo, pa će proći izbori i skloniti se raznorazne partijske šuše.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:48 17.04.2016

Re: Ovaj blog ...

G.Cross
Potpuno, kako da kazem, clean bez ocitih seksualnih karakteristika. Kad sam izasao osecao sam da hodam po vazduhu.


наравно, зато што ти отвара крвоток, долази свеж ваздух у процесор, иначе, Зен је занимљива дисциплина. добро, не можемо очекивати од партизана превише познавања материје, али Зен је психолошка а не религијска дисциплина.
emsiemsi emsiemsi 22:38 18.04.2016

Re: Ovaj blog ...

angie01
al ste komplikovani, brate,...pa masaza je najbolji hiling ba svetu,...i sto se mene tice-omiljeni sport.

Сагласан !
Ајде да се масирамо.
krkar krkar 22:50 16.04.2016

Pizdo!



Bar 2 godine spremam se da napišem blog o brijanju i sve danas ću, sutra ću, te sednem pa ne mogu da nađem sliku koja mi treba, te nešto ispadne... I sad ti da pišeš o brijanju!

Jutros dok sam se brijao kažem sebi da bih baš mogao sad da ga napišem - i šta dočekam? Ovakvu gnusnu izdaju! Gde će ti duša?

Zezam se, dao sam ti preporuku ali ipak nešto fali. Pa ću ja svakako svoj blog o brijanju da napišem.
G.Cross G.Cross 23:11 16.04.2016

Re: Pizdo!

ali ipak nešto fali



Vruc peskir ? Pa ne mogu da lazem, toga nema.
krkar krkar 00:20 17.04.2016

Re: Pizdo!

Vruc peskir ? Pa ne mogu da lazem, toga nema.


Ma slabo ti to uživaš, ne fali samo peškir nego fali meračenje

Hajd, da ne ofiram svoj budući blog.
G.Cross G.Cross 13:03 17.04.2016

Re: Pizdo!

krkar
Vruc peskir ? Pa ne mogu da lazem, toga nema.


Ma slabo ti to uživaš, ne fali samo peškir nego fali meračenje

Hajd, da ne ofiram svoj budući blog.


Hajde da vidimo, ne budi lenj.

Ja sam naucio da stvari treba uraditi kad si 80% spreman, inace ili ih nikada neces uraditi ili kad ih uradis shvatices da ih je neko vec uradio.

Izgleda ja sam 80% ali uradi sad, a ti si 100% mozda jednog dana.
krkar krkar 15:02 17.04.2016

Re: Pizdo!

Hajde da vidimo, ne budi lenj.


Videćeš


Ja sam naucio da stvari treba uraditi kad si 80% spreman, inace ili ih nikada neces uraditi ili kad ih uradis shvatices da ih je neko vec uradio.


I ja tako radim jer niko nikad nije bio 100% spreman, najgore je od 99% do 100% - traje večnost. Zato i ja krećem na 75-80%, ostatak se reši u hodu.

A da je neko moj blog o brijanju uradio - nema šanse. Sad mogu da ga izdiktiram ali dok posložim slike (prvo ih nađem, znam da ima)...

Izgleda ja sam 80% ali uradi sad, a ti si 100% mozda jednog dana.


Meni je i pored ovako sjajnog vremena radni vikend. Xhebga
zilikaka zilikaka 18:24 17.04.2016

Re: Pizdo!

Sad mogu da ga izdiktiram ali dok posložim slike (prvo ih nađem, znam da ima)...

Tako i ja duuugo hoću da ispričam nešto, i tražila slike, al nema nigde.
Jedino da zagrabim po nekim privatnim arhivama prijatelja, al za to tek treba vremena i volje.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:27 17.04.2016

brica

Uh, sjajan blog, ja baš jutros skajpujem sa ćalcem na ovu temu, kaže, on i dalje ide kod nekog našeg "Štikle" na šišanje i ponekad brijanje, iako mu je "Sale" tu ispred nosa, u garažama (to je neformalni centar za uslužne delatnosti u mom kraju grada, sa mnoštvom malih radnjica otvorenih u garažama, svega ima, od mašinskih radionica, autoservisa, preko frizera, fotografa, kineza, i ATM mašine). Pitam ga što, kaže, ma, Sale je dobar dečko, ali je završio Končar i priučeni je frizer, a Štikla je završio frizersku školu i zanat, otac mu je bio frizer, od njega nasledio salon, mlađi brat isto tako, i kad dođe kod njega, jeste stotinak kinti skuplji, ali "mi posveti pažnju, i radi bar dvaes' minuta!".

A ja kad sam emigrirao, odem na prvo i jedino šišanje obavljeno u salonu. Dovati me neka nafrakana debela darkerka, ninašta posle toga nisam ličio. Onda sam u Volmartu kupio mašinicu, još jedno ogledalo, i od tad se šišam sam, evo već 16 godina. Sem kad sam u Beogradu, onda i ja skoknem, do Saleta, Štikla mi daleko, a i puše mnogo, oćudumrem unutra.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:08 17.04.2016

Re: brica

srdjan.pajic


A ja kad sam emigrirao, odem na prvo i jedino šišanje obavljeno u salonu. Dovati me neka nafrakana debela darkerka, ninašta posle toga nisam ličio. Onda sam u Volmartu kupio mašinicu, još jedno ogledalo, i od tad se šišam sam, evo već 16 godina. Sem kad sam u Beogradu, onda i ja skoknem, do Saleta, Štikla mi daleko, a i puše mnogo, oćudumrem unutra.




jaoo, jadna mala, američka cicamaca, nismo valjda pušili u salonu?! pa, kako će to tvoja nežna plućica podneti? ja sam imao neko takvo izbrijavanje, kada sam došao u askaru u novi sad, s kosijanom i bradom od jedno pola godine, pa me dohvatio stari berberin, jedan od poslednjih lokala pre ulaza u Maršalku, ostao je od mene samo basista Husker Du-ja, kada me je ostrigao!

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:02 17.04.2016

Re: brica

Srđan Fuchs

jaoo, jadna mala, američka cicamaca, nismo valjda pušili u salonu?! pa, kako će to tvoja nežna plućica podneti?


Odvikne se čovek od tog dima, i posle stvarno smeta kad uđeš, da oprosti tvoja nežna jevrejska duša, ko u gasnu komoru.

Nego, sad si me podsetio na jedan davni koncert iz '95 možda i '96, godina kulture, ili jedna posle, ovaj Grant Hart na slici (očigledno pre askare), solo, u KST-u. Jebote, kakva je to svirka bila...ali prepun KST ljudi, mislim, ono, sve znaju svaku pesmu od reči do reči, Grant samo svira akustaru, a narod peva, ko u kafani.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:05 18.04.2016

Re: brica

Odvikne se čovek od tog dima, i posle stvarno smeta kad uđeš, da oprosti tvoja nežna jevrejska duša, ko u gasnu komoru.


ej, nego pilici nasi emigracijski, preporucujem svima ovu seriju, izuzetno je lepo uradjena, po delu Aleksandra Tishme, uglavnom sve Vosha ekipa, Novi Sad 40-ih, 50-ih, i 60-ih proslog veka.

evo ovde epizode...
bocvena bocvena 10:19 18.04.2016

Re: brica

Uh, sjajan blog, ja baš jutros skajpujem sa ćalcem na ovu temu, kaže, on i dalje ide kod nekog našeg "Štikle" na šišanje i ponekad brijanje


samo za srkija i štiklu, jedan moj stari blog, objavljen na drugom mestu...

Čvrč, čvrč i pip, pip...


Da vam ispričam što sam se provela kod frizera...

Ulazim u salon, nigde žive duše, samo neki što liči na studenta DIF-a - oniži, ošišan na keca, blago nabildovan, u beloj polo majici i plavom šorcu. Tak'a i tak'a stvar, ja bih da operem kosu i isfeniram se...može, može, da vam ja operem kosu dok ne stigne koleginica?...Osvrnem se da proverim da l' nije skrivena kamera...nije mi svejedno...mali je, ali utreniran, sigurno i brže trči od mene na 100 metara...Ma nek' ide život, peri! I sad krene da šteluje vodu - je l' dovoljno topla, je l' želite hladniju, je l' vam udobno...da,ne,da (?!) E sad, ne umem da vam dočaram šamponiranje. Počeo je sa one normalne strane, iza šamponjerke, ali nešto kao čvrč čvrč oko čela, pa onda nešto iza ušiju, pa pip pip kod vrata...lepo vidiš da je kod Panjkovića na akademiji radio diplomski na temu - Zen pranje kose sa posebnim osvrtom na prvu čakru. A onda lakim skokom predje napred i nadjoh se oči u oči sa njegovom tetovažom na desnom bicepsu. Pa opet to čvrč čvrč, pip pip, al' od napred. I tako dva puta. Kad je stigao do balzama, razmišljala sam da onako mokre glave begam, vruće je napolju, osušiće mi se kosa u tamvaju...ali valjda ovu mačku neće ubiti radoznalost:) Mislim da je to balzamiranje pisao za master - pip pip, čvrč čvrč i onda neka masaža iza ušiju, valjda za otklanjanje stresa i migrene, te spajanja sa unutrašnjim "ja". Na kraju me pomazio par puta po kosi, kao da sam kuče i ispirao, ispirao, ispirao...Da ne bude zabune, nije bilo ničeg seksualnog u ovoj Aperaciji, ali nenormalnog je bilo poprilično:)

Na kraju se ispostavilo da je vlasnik dotičnog salona, ispričala mi koleginica dok me fenirala. Nisam se raspitivala koju je školu završio...mogu na PP da vam objasnim gde je salon:)

Inače, moj muž već godinama ide kod frizera čije je umetničko ime Štikla i jednom je, pokušavajući da dočara veličinu Štikline frizerske umetnosti, uzviknuo: "Štikla je bog!" Tad sam prvi put pomislila da možda i nije trebalo za njega da se udajem.

Sada je promenio frizera jer su svi njegovi ortaci iz kraja emigrirali kod Marijane. Ali ne toliko zbog Marijaninih frizerskih sposobnosti nego zbog jedne male što pere kosu. E za nju je ovaj moj difovac mala maca. Ta kad krene da masira, svi dostižu nirvanu još pre balzama! Mislim da je kod muške populacije ipak nešto seksualno u pitanju, žene nemaju isti ugodjaj. Ja sam ovom mom diskretno sugerisala da se vrati kod Štikle, jer on je, ipak, bog!
tyson tyson 04:57 19.04.2016

Re: brica

Nego, sad si me podsetio na jedan davni koncert iz '95 možda i '96, godina kulture, ili jedna posle, ovaj Grant Hart na slici (očigledno pre askare), solo, u KST-u. Jebote, kakva je to svirka bila...ali prepun KST ljudi, mislim, ono, sve znaju svaku pesmu od reči do reči, Grant samo svira akustaru, a narod peva, ko u kafani.

To je bio nezaboravan koncert, verujem i njemu.


8c_competizione 8c_competizione 00:55 17.04.2016

Kamenicka

uvod: dok pisem ovaj komentar, Jeff Buckley "You and I" se vrti na gramofonu, sluske na glavi. ako se pitate sto pisem ovo, prica o brijanju i takvijem hedonistickim zadovoljstvima zasluzuje jednog Buckleya

naime, dok sam ziveo u Bgdu, bio sam redovan u toj maloj berbernici/frizeraju u Kamenickoj ulici, odmah preko puta pijace. unutra plave plocice na zidovima, posteri sa plavusanima koji su bili moderno osisani negde 80ih i tri devojke koje cine celu atmosferu fantasticnom.

isao sam tamo bar jednom nedeljno na brijanje, svake druge nedelje i sisanje. milincina! pranje kose uz masiranje iste. pripremanje pene onom cetkom preko berberskog sapuna. toplom vodom. pa onda viseminutno opustanje koze brade i obraza sa tom cetkom. sve naravno sa glavom zavaljenom u nazad u naslon. zatvorenih ociju. oket, rajem bi se nazvalo isto mesto kada bi se na radiu vrtelo nesto drugo od Zeljka Joksimovica.

sada, iskoristim priliku kada obidjem Beograd da odem tamo bar jednom na brijanje i posteno sisanje, kakvo mogu samo da sanjam u Nemackoj (doduse, cujem da je kod ludih Turaka moguce odraditi pismeno brijanje; moracu da probam). devojke nisu vise devojke, neke su vec i majke postale u medjuvremenu. no, nisam ni ja junosa vise, tako da nema veze.

posle brijanja obavezno neko visokoprocentno alkoholno "pice" po obrijanom licu (nista qrac metrosexual varijante za osetljivu kozu i slicno) i Nivea, uz uredno masiranje lica!
8c_competizione 8c_competizione 01:35 17.04.2016

@ Gavrilo & @ Cross

Gavrilo, u Kamenickoj je brijanje, ako me secanje ne vara 300 din

bem li ga, vise potrosis na cigare ili neku drugu gupost

ako ti je to mnogo, neke stvari si mozes priustiti i sam

berberski sapun mozes naci i u bolje opremljenim samoposlugama. trebalo bi i da ima cetki. nije to tako skupo. za taj sapun mozes da koristis i neku malko siru staru soljicu za kafu.

naparavanje uradis tokom kupanja, dodatni deo prilikom pravljenja pene

e sada ako vec imas i decka koji je spretniji i zeljan da podeli intimne trenutke i u kupaatilu sa tobom, eto ti uzitka za obojicu. budi korektan, pa se ponudi i ti njemu da uradis brijanje.

nemoj samo da kukas

Mr Cross, lep blog ali daj brate vise sa tim talibanjenjem. 21. vek je tako da daj oladite malko sa tom relogijom vise, probajte sa naukom i umetnoscu, onako za promenu!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:24 17.04.2016

Re: @ Gavrilo & @ Cross

8c_competizione


Mr Cross, lep blog ali daj brate vise sa tim talibanjenjem. 21. vek je tako da daj oladite malko sa tom religijom vise, probajte sa naukom i umetnoscu, onako za promenu!


па, права faith je чиста уметност, али треба много стрпљења и љубави да се то дочара партизанима.
gavrilo1 gavrilo1 11:01 17.04.2016

Re: @ Gavrilo & @ Cross

8c_competizione
Gavrilo, u Kamenickoj je brijanje, ako me secanje ne vara 300 din

bem li ga, vise potrosis na cigare ili neku drugu gupost

ako ti je to mnogo, neke stvari si mozes priustiti i sam

berberski sapun mozes naci i u bolje opremljenim samoposlugama. trebalo bi i da ima cetki. nije to tako skupo. za taj sapun mozes da koristis i neku malko siru staru soljicu za kafu.

naparavanje uradis tokom kupanja, dodatni deo prilikom pravljenja pene

e sada ako vec imas i decka koji je spretniji i zeljan da podeli intimne trenutke i u kupaatilu sa tobom, eto ti uzitka za obojicu. budi korektan, pa se ponudi i ti njemu da uradis brijanje.

nemoj samo da kukas

Mr Cross, lep blog ali daj brate vise sa tim talibanjenjem. 21. vek je tako da daj oladite malko sa tom relogijom vise, probajte sa naukom i umetnoscu, onako za promenu!


21 vek je i bolesna deca na sve strane
Cute i trpe boli sto im nanose licemeri dok ih na klanje vode.
I deciju decu su za klanje vec spremili.
I tudju bi da pokolju.
I rece "nismo mi krivi nismo znali"
Lazljivci, najgori od najgorih
8c_competizione 8c_competizione 21:44 17.04.2016

Re: @ Gavrilo & @ Cross

gavrilo1
21 vek je i bolesna deca na sve strane
Cute i trpe boli sto im nanose licemeri dok ih na klanje vode.
I deciju decu su za klanje vec spremili.
I tudju bi da pokolju.
I rece "nismo mi krivi nismo znali"
Lazljivci, najgori od najgorih






i da, bolesna deca, te licemeri ...

daj oladi Gavrilo i skini nam se sa grbace!
tyson tyson 05:01 19.04.2016

Re: @ Gavrilo & @ Cross

Gavrilo, u Kamenickoj je brijanje, ako me secanje ne vara 300 din

bem li ga, vise potrosis na cigare ili neku drugu gupost



Gde ima cigara za 300 dinara?! Kakva je to krdža za te pare?!


mesan mesan 05:27 17.04.2016

Baš lepo

Pijace u Parizu jako volim --- a zamenio bih espreso sveže ceđenim sokom od narandže.

Kod frizera me fascinira raznovrsnost tehnike, od držanja makaza i kose, preko pokreta, načina premeravanja i pristupa geometriji, do nivoa fokusa koji se očitava u grimasama --- ipak je to negde između zanata i umetnosti.


U tekstu pominjete brijanje na oko šest nedelja (svaka treća poseta, razmaci pola meseca), a potom kažete svake treće nedelje
G.Cross G.Cross 06:52 17.04.2016

Re: Baš lepo

mesan
Pijace u Parizu jako volim --- a zamenio bih espreso sveže ceđenim sokom od narandže.

Kod frizera me fascinira raznovrsnost tehnike, od držanja makaza i kose, preko pokreta, načina premeravanja i pristupa geometriji, do nivoa fokusa koji se očitava u grimasama --- ipak je to negde između zanata i umetnosti.


U tekstu pominjete brijanje na oko šest nedelja (svaka treća poseta, razmaci pola meseca), a potom kažete svake treće nedelje


Da, svake seste nedelje. Svakog treceg putovanja.
Oko sokolovo.

U vezi tehnika , da nikada nisam razumeo kako odluce sta rade makazama, sta masinicom a svi rade razlicito.
Kao sto rekoh I u tekstu , ja veoma nerado menjam frizere samo kad moram zbog dugog putovanja . Pitanje poverenja, nelagidnosti kada neko koga ne poznajem udje u moj "personal space".
mesan mesan 23:38 18.04.2016

Re: Baš lepo

G.Cross
mesan

U tekstu pominjete brijanje na oko šest nedelja (svaka treća poseta, razmaci pola meseca), a potom kažete svake treće nedelje


Da, svake seste nedelje. Svakog treceg putovanja.
Oko sokolovo.


Uzmite to kao znak poštovanja od strane čitaoca :)


U vezi tehnika , da nikada nisam razumeo kako odluce sta rade makazama, sta masinicom a svi rade razlicito.


Najbolja frizerka koju sam iskusio drži makaze "naopačke", sečivo joj ide preko dlana. A majstor zanata.

Kome verovati kad se bira frizer u novom gradu?

Recenzije korisnika, recimo na Yelp-u, su prilično beskorisne --- na primer gomile tetaka/studentkinja koje su oduševljene nekim šatiranjima i novim hitom, a frizer nesposoban i glup za bilo kakvo razumevanje svog posla, osim da štancuje identični oblik frizure i 3 sata stavlja farbu kako su ga bukvarski naučili na nekom skupom kursu. Izbegavam to srećom, nego pustim kosu pola godine dok ne upoznam nove ljude i dobijem preporuke usta-do-usta :-D
mirelarado mirelarado 07:43 17.04.2016

Сличности и разлике

Gospodja kod koje idem na šišanje evo već 7 godina ima moderan salon, sa sve zen muzikom itd


Фризерка код које се шишам има скроман, али чист и лепо уређен салончић у једној земунској припиздини. Али, има и неки мали, стари ТВ, где непрестано гледа овај или онај ријалити шоу. О том трешу најрадије и прича, заједно са осталим муштеријама из комшилука...

Али, лепо, заиста лепо шиша, има жицу. А и цене су јој ниске, и знам да јој није лако у животу, типична српска прича о девојци које је дошла са села, завршила занат, удала се, родила двоје деце и сада ради од јутра до сутра једва састављајући крај с крајем.
Сигурна сам да би с таквим талентом негде другде просперирала, али мора и нас овде неко да шиша... :)
alselone alselone 07:52 17.04.2016

Re: Сличности и разлике

Фризер код ког се ја шишам је мало неодговоран, шиша ме у његовом купатилу. Ма ни не шиша него брије вугла. А и зове се исто као ја. У ствари то сам ја.
gedza.73 gedza.73 07:54 17.04.2016

Re: Сличности и разлике

Ja mislim da frizerkama koje rade ženske frizure treba dati benificiran radni staž.

mirelarado mirelarado 07:57 17.04.2016

Re: Сличности и разлике

alselone
Фризер код ког се ја шишам је мало неодговоран, шиша ме у његовом купатилу. Ма ни не шиша него брије вугла. А и зове се исто као ја. У ствари то сам ја.


Води рачуна да га случајно нешто не наљутиш. Ипак он има бријач у руци.
alselone alselone 08:23 17.04.2016

Re: Сличности и разлике

mirelarado

Води рачуна да га случајно нешто не наљутиш. Ипак он има бријач у руци.


Da, da, par puta kad je bio nervozan dobrano me je isekao. Onda se i posvadjamo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:55 17.04.2016

Re: Сличности и разлике

Ja mislim da frizerkama koje rade ženske frizure treba dati benificiran radni staž.

Веровао или не, ОВАЈ ФРИЗЕРСКИ ЧУДОТВОРАЦ каже ми да су му мушке фризуре теже и захтевније за рад. Код њега долази свакојака клијентела, али... ником се не толеришу кашњења за заказане термине, и ниједна звезда нема третман звезде -- селебретији (па и ја међу њима) тамо су тек обичне муштерије, једнаке с другим муштеријама. Код њега се шишам десетак година, и скоро да смо пријатељи.

Салон му је по нивоима, и једном смо -- ја сам њим на спрату -- слушали неку женсксу муштерију како иритантним гласом као млин меље свакојаке будалаштине, не правећи паузу ни да ваздух ухвати -- био сам се уплашио да се не угуши без ваздуха. Питам га да ли је увек таква, и он каже -- да, јесте, и да сви једва чекају да она оде.

Није то лак занат.
Узгред, као и сваки изузетан занатлија, и мој фризер Горан јесте најпре интелигентан човек.
alselone alselone 09:05 17.04.2016

Re: Сличности и разлике

каже ми да су му мушке фризуре теже и захтевније за рад


Moja komsinica frizerka u penziji je obicno govorila kako su muske teze jer se sisaju preko ceslja a zenske preko prsta. Zasto je to teze, ne znam.
G.Cross G.Cross 13:44 17.04.2016

Re: Сличности и разлике

Веровао или не, ОВАЈ ФРИЗЕРСКИ ЧУДОТВОРАЦ каже ми да су му мушке фризуре теже и захтевније за рад


Pre nekoliko nedelja odem da kupim Nepresso ampule u novootvoreni Nespresso shop u Bukurestu. Trebalo mi 20 minuta ( napolju kola pogresno parkirana) da prodjem kroz celi, "Great customer experience proceduru, da bih dobio faking Nespresso ampule ili kako se vec to zove) te me pitaju koju masinu imam ( ako se pokvari oni ce da mi daju zamenu dok ne popravim itd itd itd)> Da im dam ime, email adresu, broj telefona, svasta nesto od licnih podataka da bi mi oni pomogli da se osecam bolje. Od tad kafu narucujem iskljucivo onlajn.

Isti osecaj sam imao kad sam , po preporuci , usao u jedna takav trendi muski frizerski salon.
Na kraju sam morao da zajaucem, "Prestani bre da mi dajes customer ekspirijence, ošišaj me bre" !
gedza.73 gedza.73 16:52 17.04.2016

Re: Сличности и разлике

Узгред, као и сваки изузетан занатлија, и мој фризер Горан јесте најпре интелигентан човек.

Ima jedan vic ali je politički nekorektan.

Elem, moj frizer je u stvari berberin, brica. Samo muškarce šiša.
Ima tri tipske frizure pa se ti uklopi i njih. Mrdne ti ogledalom da ti pokaže poleđinu frizure, ti pogledaš da li su uši na mestu i srećan odeš kući. Ionako za neku sedmicu si ponovo u istoj stolici.

A žena oće frizuru koja će joj na licu uraditi manje korektivne izmene bez odlaženja kod plastičara. Još malo mora frizer da joj podilazi, malo da je sluša kako se jada na muža, gde je bila na odmoru, koje je cipele kupila...

Nadam se da ovaj blog nije interesantan blogerkama inače odo ja na

principessa_etrusca principessa_etrusca 16:54 17.04.2016

Re: Сличности и разлике

Pre nekoliko nedelja odem da kupim Nepresso ampule u novootvoreni Nespresso shop u Bukurestu.

Ја никада нећу купити Неспресо машину, највише зато што генерално избегавам Нестле производе још од контроверзе са храном за бебе у Африци. (То је сада све теже јер Нестле преузима све нове и нове брендове, нпр. Сан Пелегрино, Перије или Вител су сада сви Нестле.)

Други разлог је зависност од тих Неспресо патрона.

Ја сам за bean-to-cup машине, а радња где купујем кафу има невероватан избор и опстаје од 19. века.
cassiopeia cassiopeia 16:59 17.04.2016

Re: Сличности и разлике

gedza.73
Узгред, као и сваки изузетан занатлија, и мој фризер Горан јесте најпре интелигентан човек.

Ima jedan vic ali je politički nekorektan.

Elem, moj frizer je u stvari berberin, brica. Samo muškarce šiša.
Ima tri tipske frizure pa se ti uklopi i njih. Mrdne ti ogledalom da ti pokaže poleđinu frizure, ti pogledaš da li su uši na mestu i srećan odeš kući. Ionako za neku sedmicu si ponovo u istoj stolici.

A žena oće frizuru koja će joj na licu uraditi manje korektivne izmene bez odlaženja kod plastičara. Još malo mora frizer da joj podilazi, malo da je sluša kako se jada na muža, gde je bila na odmoru, koje je cipele kupila...

Nadam se da ovaj blog nije interesantan blogerkama inače odo ja na



Gde bežiš?

Žene, bar one koje srećem u salonu, hoće frizuru da im se uklopi u zamišljenu sliku sebe, šta god to bilo. Frizer koji se približi toj zamišljenoj slici dobija epitet mađioničara Zato ja svog frizera o b o ž a v a m
Jedino "ratujem" sa devojkama koje feniraju jer ja od četke bežim ko đavo od krsta. Samo prsti i vetar u kosi Nekad popustim, tad sam sama sebi tetkasta.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:04 17.04.2016

Re: Сличности и разлике

Други разлог је зависност од тих Неспресо патрона.

Ниси више завистан од Нестле капсула.
Пресудом EU суда од пре две године другим произвођачима је одобрено да користе истоветне формате капсула као и Нестле, па сад само треба обратити пажњу шта пише на паковању, да ли су капсуле компатибилне за Неспресо апарат.
G.Cross G.Cross 17:40 17.04.2016

Re: Сличности и разлике

Predrag Brajovic
Други разлог је зависност од тих Неспресо патрона.

Ниси више завистан од Нестле капсула.
Пресудом EU суда од пре две године другим произвођачима је одобрено да користе истоветне формате капсула као и Нестле, па сад само треба обратити пажњу шта пише на паковању, да ли су капсуле компатибилне за Неспресо апарат.



Ma ja sam zavistan. Mislim da Nestle nesto stavlja u njih. Nijedna druga mi nema ukus kao crna Nespreso kapsula.

Principeso, srmota me zbog Nestla ali sta cu kad sam se navukao.
gedza.73 gedza.73 18:16 17.04.2016

Re: Сличности и разлике

cassiopeia
Gde bežiš?

U tučama gde si brojčano nadjačan bežiš u neko ćoše, sklupčaš se, probaš što bolje da zaštitiš glavu i bubrege.
I čekaš da oluja prođe.
principessa_etrusca principessa_etrusca 18:33 17.04.2016

Re: Сличности и разлике

G.Cross
Predrag Brajovic
Други разлог је зависност од тих Неспресо патрона.

Ниси више завистан од Нестле капсула.
Пресудом EU суда од пре две године другим произвођачима је одобрено да користе истоветне формате капсула као и Нестле, па сад само треба обратити пажњу шта пише на паковању, да ли су капсуле компатибилне за Неспресо апарат.



Ma ja sam zavistan. Mislim da Nestle nesto stavlja u njih. Nijedna druga mi nema ukus kao crna Nespreso kapsula.

Principeso, srmota me zbog Nestla ali sta cu kad sam se navukao.

Ма знам да си навучен. Није то лако. (А неспресовци су још и као секта, не може да се оде.)
Goran Vučković Goran Vučković 21:32 17.04.2016

Re: Сличности и разлике


Ma ja sam zavistan. Mislim da Nestle nesto stavlja u njih. Nijedna druga mi nema ukus kao crna Nespreso kapsula.

Ljubičaste su bar meni najbolje - malkice slabije od crnih, ali prijatniji ukus. Piješ li Kazaar (plave)?
krkar krkar 23:18 17.04.2016

Re: Сличности и разлике

Ја никада нећу купити Неспресо машину, највише зато што генерално избегавам Нестле производе још од контроверзе са храном за бебе у Африци.


Da ne ulazim sada u diskusiju oko beba u Africi - iako se sećam iz vremena kada sam, kao klinac, živeo u Africi da se pričalo da je Nestle mleko u prahui otkidalo u Africi baš zato što je na konzervi imalo nacrtanu jednu lepu bucmastu belu bebu, plavušana sa loknicama - a kao fora je bla da se u Africi zbog nepismenosti na konzerve stavlja slika sadržine, da znaju domoroci šta kupuju. I baš te konzerve koju pamtim nema nigde na vebu, ova je najsličnija:



iako je bila više u fazonu ove, samo sa drugim likom:



Nego, nisam se zbog Nesleta javio nego zbog kafe.

Sva ta sranja u kapsulama su otprilike kao seks sa lutkom ili dildom bez baterija (izabrati prema polu/realizaciji/seksualnosti(.

Prava kafa je sa mlinom, lulom, pritiskanjem i ručnim pravljenjem. O odabiru kafe - a posebno o interakciji sa svojim pržioničarem koji je osoba prisnija od brice i ginekologa - da i ne govorimo.

Eble vas kapsule!!!
krkar krkar 23:45 17.04.2016

Re: Сличности и разлике

Mislim da Nestle nesto stavlja u njih


Možda istu drogu koju stavljaju u hranu za pse i mačke. Otkako je moja majka počela mačke da hrani onim suvim govnima ("hrana" "u granulama" - neće više da jedu mleko i ribu!!!

To samo može od teške droge
Goran Vučković Goran Vučković 00:01 18.04.2016

Re: Сличности и разлике

Prava kafa je sa mlinom, lulom, pritiskanjem i ručnim pravljenjem. O odabiru kafe - a posebno o interakciji sa svojim pržioničarem koji je osoba prisnija od brice i ginekologa - da i ne govorimo.

u Aalborgu u Danskoj smo imali jednog simpatičnog pržioničara u Algade koji se uvek trudio da nam samelje sitno za tursku kafu. Prodavao je i neke razne čajeve, bombone koje idu uz kafu i svašta nešto u tom fazonu. Kad je slavio 50ti rođendan pozvao je preko lokalnih novina sve mušterije - na kafu - evo spucah 15 minuta da iskopam web sajt - ušao sam u street view na Google da pročitam naziv firme - dakle Kronen, Aalborg.

Inače volim i ja ristreto iz kvalitetne mašine (u našoj firmi u Rimu prave odličan u kantini, inače, uvek se radujem kad svratim u podrum kod njih, a u Bgd obično svratim kod Brajovića kad mi se pije espreso ), ali ne mlati mi se oko toga previše u pauzi za ručak, jbt k'o da puniš kuburu - ovo fino ubaciš, pritisneš dugme i dobiješ svaki put pristojno - povremeno istreseš potrošene patrone i doliješ vode i to je to. Pravi i pristojan late/kapućino - ok ako hoću bolji, uvek mogu da pređem preko ulice kod komšinice u LaTeaDoh, ali to se retko dešava u pauzi za ručak.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:56 18.04.2016

Re: Сличности и разлике

Ко што рекох, само bean-to-cup, а кафу купујем од Algerian Coffee Store, y Old Compton St, вреди да се запише у little black book за Лондон.

Радњица се налази на 5 минута од минималистичких Несрпесо 1,000 квадрата, минијатурна је, претрпана и невероватно снабдевена (све врсте, све земље порекла, органска/неорганска, све нијансе пржења), а у њој и праве одличну кафу (еспресо £1, лате и капучино £1.20, гарантовано најјефтиније на целом Вест Енду).
Goran Vučković Goran Vučković 12:41 18.04.2016

Re: Сличности и разлике

Algerian Coffee Store

Ovo baš dobro izgleda
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:17 18.04.2016

Re: Сличности и разлике

Goran Vučković
Algerian Coffee Store

Ovo baš dobro izgleda

Линк је у неком претходном коментару, наравно, може да се наручује, а радњица у Сохоу им је бомбона.
krkar krkar 13:46 18.04.2016

Re: Сличности и разлике

само bean-to-cup


Kad već znaš šta je dobar bean što se zezaš sa tim plastikanerima automatskim, uzmi lepu pravu ručnu mašinu sa mesinganim delovima pa da vidiš šta je kafa!
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:56 18.04.2016

Re: Сличности и разлике

krkar
само bean-to-cup


Kad već znaš šta je dobar bean što se zezaš sa tim plastikanerima automatskim, uzmi lepu pravu ručnu mašinu sa mesinganim delovima pa da vidiš šta je kafa!

Какви пластиканери, види овог мудраца и пророка:

SAGE the ORACLE

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:06 18.04.2016

Re: Сличности и разлике

Kad već znaš šta je dobar bean što se zezaš sa tim plastikanerima automatskim, uzmi lepu pravu ručnu mašinu sa mesinganim delovima pa da vidiš šta je kafa!

Uh.
Ovo je, sve, jedan nakaradan pristup. Kao, stari dobri mlin, tradicionalni aparat, prženje kafe na plemenskoj vatri -- to nosi kvalitet, dok moderna tehnologija, plastika i kompjuteri nisu u mogućnosti da ga reprodukuju? To je kao ona idolatrija sa drvenom daskom, nožem od japanskih čelika, "mercedesom", vinom koje je napravljeno od grožđa koje su device-devojke svoji tabanima gazile.

Ovako: kao decenijski uvoznik neprikosnoveno na svetu najveće (i verovatno najbolje) firme za proizvodnju aparata za espreso i jednog vrhunskog brenda espreso kafe, da obavestim pučanstvo kako -- dobrih kafa ima u gotovo svijm pojavnim oblicima, na svim meridijanima, od Londona do Beograda, i to -- u džakovima, metalnim limenkama, papirnim vrećama, kapsulama, patronama, plastičnim zaptivenim pakovanjima...

Krkare, samo za mlinove, ako si mislio na ručne :)))) najbolji mlinovi na svetu, koji koštaju i po 3-4 hiljade evra, počivaju na tehnici sporoobrtnih elektromotora, koji pokreću konične noževe za mlevanje. Radili su istraživanja, i utvrđeno je da mlinovi običnih, horizontalno paralelnih noževa stvaraju čestice kafe nepravilnih oblika, sa relativno malim brojem tzv. "faseta", kao kod dijamanata. Broj i površina tih faseta su bitni, budući da vrela voda kroz njih prodire u česticu kafe i iz nje izvlači arome i ulja i šećere našeg espresa. Što veća površina faseta -- to je ekstrakcija sadržine čestice kafe efikasnija. Mlinovi sa koničnim noževima, pak, stvaraju kafenu česticu izduženog, pirinčanog oblika, sa lepim, pravilnim i bogatim fasetama. Ja sam neko vreme bio sklon da kažem kako sam sposoban da prepoznam koja je kafa mlevena na koničnim noževima, koja na običnim. Kao što sam možda još uvek sposoban da prepoznam da li je espreso spremljen od kafe samlevene pre više od 30 minuta ili od neposredno sada mlevene.

Kafa stajanjem, oksidacijom jako brzo gubi arome, a mlevena kafa naročito -- za pet-šest sati čak i amateru značajno ishlapi, i on će primetiti razliku. Zato je u proizvodnji (kafei, hoteli, kuća -- svuda gde se sprema kafa) često sačuvana u zrnu, tu čak tri-četiri dana neće biti vidljive promene, u toj formi. (Ima i druga tehnologija, koja i mlevenu kafu savršeno čuva, ali da ne širim sada priču.) Drugi razlog za slabljenje njenih aroma jeste temperatura. Kada se jednom već ispržena kafa opet zagreje, ona brzinom munje gubi aromu, osobito ako je u formi samlevene kafe. Da bi se ovaj problem rešio, u mlinove se ugrađuju sporoobrtni elektromotori, koji se vrte najviše 6-8 puta sekundi, tako se kafa od trenja-mlenja minimalno greje. Drugi način je da se poveća prečnik samog noža za mlevenje, jer njegova periferna brzina -- na samim ivicama -- smanjuje se sa prečnikom, pa tako neki proizvođači, da se kafa ne bi grejala, ugrađuju noževe od 80-90mm prečnika, iako je standard 60-65. Treći put borbe protivu (nepravednog) povećanja toplote samlevene kafe, čime se gube arome, jeste ugrađivanje coolera, baš kao kod kompjutera. Poslednja generacija mlinova koju uvozim ima: 1) konične noževe 2) sporoobrtne elektromotore 3) ugrađen cooler.

Svežina kafe? Napomenuo sam već: sposoban sam (bio) da razlikujem espreso koji je samleven pre 30 minuta od onog koji je neposredno pre mog testiranja samleven. Za kafu (es-prso) najpogubnije jeste da stoji samlevena, u "prahu", za šta je nađeno rešenje: mlinovi "on demand". Ti mlinovi nemaju silos za samlevenu kafu, već direktno u kašiku (guglati: portafiltro) tradicionalnog aparata melju jednu ili dve doze kafe. Na taj način dobija se maksimum iz njenog potencijala, barem u ovom segmentu tehnologije proizvodnje espresa.

Ukratko: današnja tehnologija sve te "samo da je jabuka kožara i u vodeničnom mlinu samleveno žito" teorije čini tek zastarelim mitovima. Crossov espreso sigurno je odličnog kvaliteta, ne sumnjaj. Plastika? Da, može i plastika da da savršen kvalitet. I to takav da ni stručnajci (evo, ja, na primer) nisu spremni da se opklade da će razlikovati koja je kafa spremljena na "pravom" "mesinganom" (nije mesing uopšte u pitanju, ali nema veze) aparatu, a koja na "plastikaneru". Ovo jedno čudo koje prodajem (a Srbi ne kupuju, skupo im), ima plastični cilindar i klip u kojem se sabija mlevena kafa, a onda kroz nju pušta vrela voda, i košta 8-9 hiljada evra. Crossov espreso spakovan je, samleven, u plastičnu kapsulu, u velikim (uslovno rečeno: 80-90 m2) postrojenjima za pakovanje, koja su potpuno izolovana od spoljašnje atmosfere, i zaptivena i to tako da je kiseonik iz njih izvučen (to jest, sveden je na minimalnu meru, ne biste mogli da normalno dišete). Nepostojanje kiseonika, a time i oksidacije, produžava svežinu kafe do u beskraj, gotovo, i na nekim mojim pakovanjima piše -- Rok svežine 36 meseci. (Pio sam kafu, tako spakovanu, sa isteklim rokovima, staru 5-6 godina. Nisam siguran da bi običan potrošač zapazio razliku.) Ako bude trebalo, objasniću detalje ovih tehnologija.
krkar krkar 16:47 18.04.2016

Re: Сличности и разлике

Kao, stari dobri mlin, tradicionalni aparat, prženje kafe na plemenskoj vatri -- to nosi kvalitet, dok moderna tehnologija, plastika i kompjuteri nisu u mogućnosti da ga reprodukuju?


Probudilo se u tebi pleme pa si meni krenuo da sereš.

Da ne čitam dalje tvoju tupljevinu.

Aparat mi je Bezzera Giulia a mlin Mazer Mini B.

Hoćeš da nasztaviš o ocilima i ognjištima?
krkar krkar 16:58 18.04.2016

Re: Сличности и разлике

Какви пластиканери, види овог мудраца и пророка:


Pa ovo nije automatska, ovo je ručna mašina?

Ovo tvoje čudo ja znam kao Gastroback, pod tim imenom se prodaje u Nemačkoj. Pristojna mašina, kategorije 700 €.

Ja bih u tom rangu cene radije izabrao ovu La Pavoni ali sve je to stvar individualnih preferenci. Jedino što sve mora da bude ručno a ne volim elektroniku ni senzorske dugmiće ni displeje na onome što meni pravi kafu.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:52 18.04.2016

Re: Сличности и разлике

krkar
Kao, stari dobri mlin, tradicionalni aparat, prženje kafe na plemenskoj vatri -- to nosi kvalitet, dok moderna tehnologija, plastika i kompjuteri nisu u mogućnosti da ga reprodukuju?


Probudilo se u tebi pleme pa si meni krenuo da sereš.

Da ne čitam dalje tvoju tupljevinu.

Aparat mi je Bezzera Giulia a mlin Mazer Mini B.

Hoćeš da nasztaviš o ocilima i ognjištima?

Ne, nego ti lepo i pristojno kažem da je to tvoje tupljevina. Da je tehnologija otišla tako daleko da i na malim aparatićima danas dobijaš sjajnu kafu. Uglavnom, na jednom takvom aparatiću (220€) u formatu patrona (espresso pods) i dan danas dobijam kafu koja je bolja od one u 99% srpskih kafića. Problem jedino nastaje ako aparatić treba da proizvede 3-4-5 kafa zaredom, ili ako u toku dana na njemu se spremi više od 20-30 kafa. On za tako nešto -- profesionalnu upotrebu -- jednostavno nije pravljen.

Naravno, ništa se ne može meriti sa tvojim motorom, nožem, aparatom za kafu, daskom za sečenje, veš mašinom (Miele?), pojačalom (neki lampaš, sigurno?), džepnim nožićem... Prosto, ti si takav tip. I samouvereno deliš savete verovatno i za operaciju na otvorenom srcu.

I ne bi trebalo da se bezrazložno ljutiš.
Znaš, ko se ljuti...
freehand freehand 17:59 18.04.2016

Re: Сличности и разлике

Predrag Brajovic
krkar
Kao, stari dobri mlin, tradicionalni aparat, prženje kafe na plemenskoj vatri -- to nosi kvalitet, dok moderna tehnologija, plastika i kompjuteri nisu u mogućnosti da ga reprodukuju?


Probudilo se u tebi pleme pa si meni krenuo da sereš.

Da ne čitam dalje tvoju tupljevinu.

Aparat mi je Bezzera Giulia a mlin Mazer Mini B.

Hoćeš da nasztaviš o ocilima i ognjištima?

Ne, nego ti lepo i pristojno kažem da je to tvoje tupljevina. Da je tehnologija otišla tako daleko da i na malim aparatićima danas dobijaš sjajnu kafu. Uglavnom, na jednom takvom aparatiću (220€) u formatu patrona (espresso pods) i dan danas dobijam kafu koja je bolja od one u 99% srpskih kafića. Problem jedino nastaje ako aparatić treba da proizvede 3-4-5 kafa zaredom, ili ako u toku dana na njemu se spremi više od 20-30 kafa. On za tako nešto -- profesionalnu upotrebu -- jednostavno nije pravljen.

Naravno, ništa se ne može meriti sa tvojim motorom, nožem, aparatom za kafu, daskom za sečenje, veš mašinom (Miele?), pojačalom (neki lampaš, sigurno?), džepnim nožićem... Prosto, ti si takav tip. I samouvereno deliš savete verovatno i za operaciju na otvorenom srcu.

I ne bi trebalo da se bezrazložno ljutiš.
Znaš, ko se ljuti...

E pa Brajoviću, ne pamtim kad sam ti sa tolikim guštom dao preporuku. Zato što ti je prethodni komentar odlično napisan i zato što se vidi da pišeš o nečemu štoi znaš. Pa makar da si negde preterao, pogrešio (što ne znam, samo mećem primer) - meni ovo izgleda kao reč eksperta koji uz to pomalo vlada i jezikom.
I zato što si Krkaru odgovorio taman kako spada. Gospodstveno, bez ljutnje a jebitačno.

G.Cross G.Cross 20:01 18.04.2016

Re: Сличности и разлике

Brajovicu nisam znao svu ovu teoriju (procitao sa zadvoljstvom), ali moje iskutsvo sa Nespresom je da ako kafa ne valja onda je to zbog masine a ne kapsule. Ako se nahvata sediment u masini izgeda da nema dovoljno temperature ili pritiska i onda kafa ne izedje na dobro. Imao sam takvo iskustvo kod nekog komsije. Kad sam mu kupio ono za dekalcinifikaciju i kad je isprao masisnu, kafa opet bila dobra.
krkar krkar 01:37 19.04.2016

Re: Сличности и разлике

Ne, nego ti lepo i pristojno kažem da je to tvoje tupljevina


Ama jok, tvoje je tupljevina. Tupiš kako si veliki znalac i veliki prodavac kafe aparata u Beogradu od po 10000 € koje niko ne kupuje. A ti tako uspešan prodavac.

Nego, pošto se ovde na blogu uglavnom ne deklarišeš kao gvožđarski trgovac nego kao pisac, da ti kažem i da sereš tj. da si promašio temu.


Da je tehnologija otišla tako daleko da i na malim aparatićima danas dobijaš sjajnu kafu.


Ovo nikad nisam dovodio u pitanje. Rekao sam da JA ne volim automatske aparate, da volim manuelnost. Uživam u procesu ručnog pravljenja kafe.

Uglavnom, na jednom takvom aparatiću (220€) u formatu patrona (espresso pods) i dan danas dobijam kafu koja je bolja od one u 99% srpskih kafića


O ovome pogotovu nismo pričali jer su srbijanski kafići potpuno irelevantni po pitanju kvaliteta kafe. Na moju veliku žalost uglavnom služe smeće. I to ne espreso kafu nego supu od espresa.

A pods su po mome mišljenju samo za firmu, gde mašinu čačka više ljudi. A čak ni to nije kvalitetno za takvo akanje u većini slučajeva, ispod 2000 €. Imao sam na poslu jedan automatski (bean-to-cup, ne pods) Saeco klase 1000€ i nije potrajao pola godine uz uobičajeno drndanje 10 različitih ljudi. Preplastično.

A od raznih kapsula mi se ne sviđa Nespresso iako kafa može da bude pristojna, preferiram neke druge proizvođače i to samo za firmu, iz praktičnih razloga.

Problem jedino nastaje ako aparatić treba da proizvede 3-4-5 kafa zaredom, ili ako u toku dana na njemu se spremi više od 20-30 kafa. On za tako nešto -- profesionalnu upotrebu -- jednostavno nije pravljen.


A tek o ovome nismo pričali. Ne držim kafanu. Iako moj aparat, a kad si tako stručan tehničke karakteristike sigurno znaš, bez problema kad treba pravi 5-6-7-8 izvrsnih kafa za redom, istog kvaliteta. Ali to mi treba 5x godišnje.

Dakle po običaju trtljaš stvari van teme u tipičnom opsenarskom maniru: mnogo serem, mora da mnogo znam.

Naravno, ništa se ne može meriti sa tvojim motorom, nožem, aparatom za kafu, daskom za sečenje, veš mašinom (Miele?), pojačalom (neki lampaš, sigurno?), džepnim nožićem... Prosto, ti si takav tip. I samouvereno deliš savete verovatno i za operaciju na otvorenom srcu.


Tjah, na kraju tvoje logoreje stoji priznanje da si glup.

O stvarima koje su mi bitne svakako imam stav. O čemu god da se radi. Sviđa li mi se nešto ili ne, ako da zašto da, ako ne zašto ne. Zašto mi treba A, zašto volim B, čemu mi služi C...

I za razliku od tebe koji čekaš da vidiš kuda teče mutno Dunavo i šta nosi pa da se uvališ u mutljagstream i prodaješ muda za bubrege - ja svoje mišljenje iznosim slobodno, kad JA hoću i svečano me boli kurac šta o tome misle ljudi koji su mi nebitni.

A ti si ovim kompleksaškim postom stekao novog prijatelja, kučence koje će da ti liže nogu dan-dva dok te ne ugrize jer mu je to u džukelskoj naravi.

P.S.
Mašina mi nije Miele jer smatram da za potrošnu tehničku robu u nezahtevnom okruženju nemam potrebe da dajem 1000€ kad mogu 400€ za Samsung koji savršeno radi. Da imam veliki brod sa vešmašinom sigurno bi bila Miele jer moj drug koji je bio glavni serviser Miele za jedno 5 sredozemnih država kaže da je potpuno opravdano.

Lampaša sam imao sa 25 godina kad sam mislio da mi je to bitno, Macintosha. Sad imam integrisani sistem na jednom Onkyo serije 6 ili 7, čak ni to ne znam ali je sjajan i vrlo sam zadovoljan i kako radi u HiFi Stereo modu i kako radi u surroundu 5.1. Danas se sam sebi smejem kad pomislim kako sam teglio iz Engleske neka pojačala, zvučnike i gramofone - ali sve u svoje vreme.

Hajte se vi kompleksaši sad lizuckajte.

Valjda imaš važeći antitetanus
krkar krkar 02:35 19.04.2016

Milanković lično!


Drugi način je da se poveća prečnik samog noža za mlevenje, jer njegova periferna brzina -- na samim ivicama -- smanjuje se sa prečnikom


Buahahaha, pa ti ne samo što si pismeni gvožđarski trgovac, ti si i revolucionar u mehanici!

Šta kažeš, sa povećanjem prečnika smanjuje se brzina rotacije na obodu!

Zaustavite zemlju, silazim!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 05:43 19.04.2016

Re: Milanković lično!

krkar
Šta kažeš, sa povećanjem prečnika smanjuje se brzina rotacije na obodu!

Zaustavite zemlju, silazim!

1) Da, sasvim si u pravu, pogrešio sam, jer nije smanjena brzina, već svrha povećanja prečnika jeste da se poveća površina mlenja, pa tako i efikasnije odvede stvorena toplota i poveća kapacitet. 2) Srpska industrija ugostiteljstva jedna je od najboljih grana privrede koju imamo. Dao bog da smo u drugim granama tako updateovani i uspešni. Jedino u restoranima (kulinarskom pripremanju hrane) malo zaostajemo, ali se i to menja. 3) Srbija je nejako tržište za mnogo koju robu, pa nije čudo ni za ovu moju -- najskupljih espreso aparata, da se oni neslavno prodaju. Mi smo zemlja polovnih automobila i second hand odeće. Isto tako i u segmentu espreso aparata. 4) Srbijanski kafići po kvalitetu espresa koji nude u proseku su bolji od nemačkih, austrijskih, francuskih, portugalskih... Samo za Englesku, Italiju i Grčku mogu verovatno reći da su bolji od nas. Skandinavce ne mogu da poredim sa nama, nisam tamo bio, a oni su najveći potrošači kafe, doduše drugog tipa. 5) U teškog starca rasteš. Čuvaj se.
emsiemsi emsiemsi 07:43 19.04.2016

Re: Сличности и разлике

krkar

...
Dakle po običaju trtljaš stvari van teme u tipičnom opsenarskom maniru: mnogo serem, mora da mnogo znam.
...

Па и ти исто тако - што онда не може и он ?
emsiemsi emsiemsi 07:49 19.04.2016

Re: Milanković lično!

krkar

Drugi način je da se poveća prečnik samog noža za mlevenje, jer njegova periferna brzina -- na samim ivicama -- smanjuje se sa prečnikom


Buahahaha, pa ti ne samo što si pismeni gvožđarski trgovac, ti si i revolucionar u mehanici!

Šta kažeš, sa povećanjem prečnika smanjuje se brzina rotacije na obodu!

Zaustavite zemlju, silazim!

Читај пажљиво, немој да бућкаш --- он је рекао, управо, да се периферна брзина смањује са смањењем пречника, те га стога треба повећати, наравно, повећати пречник (наравно, уз задржавање истог броја обртаја, односно угаоној брзини, односно радијанима у секунди итд...).
freehand freehand 08:17 19.04.2016

Re: Сличности и разлике

Hajte se vi kompleksaši sad lizuckajte.

Puvara o kompleksima sa dva JA u jednom komentaru.
krkar krkar 10:05 19.04.2016

Re: Milanković lično!

Srpska industrija ugostiteljstva


Književnik!

Osim ako nisi ovo pisao kao gvožđarski trgovac.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:44 19.04.2016

Re: Milanković lično!

krkar
Srpska industrija ugostiteljstva


Književnik!

Osim ako nisi ovo pisao kao gvožđarski trgovac.

Dobro, bre, hoćeš da se biješ???
:))))))

Nego, nije to baš važno, tek da te obavestim da uobičajeni engleski naziv za ovu oblast jeste HOSPITALITY INDUSTRY.

Otuda i moja upotreba tog termina.
freehand freehand 10:50 19.04.2016

Re: Milanković lično!

Nego, nije to baš važno, tek da te obavestim da uobičajeni engleski naziv za ovu oblast jeste HOSPITALITY INDUSTRY.

Otuda i moja upotreba tog termina.

Nemoj da zajebavaš da ti misliš na engleskom pa za potrebe komentara sam sebi prevodiš na srpski?
E jebiga, Brajoviću. Šta ti treba da se izlećeš?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:11 19.04.2016

Re: Milanković lično!

freehand
Nego, nije to baš važno, tek da te obavestim da uobičajeni engleski naziv za ovu oblast jeste HOSPITALITY INDUSTRY.

Otuda i moja upotreba tog termina.

Nemoj da zajebavaš da ti misliš na engleskom pa za potrebe komentara sam sebi prevodiš na srpski?
E jebiga, Brajoviću. Šta ti treba da se izlećeš?

A, ne. Ovo je manje više esnafski. Sve su to industrije: ugostiteljstva, finansijska, zabave...
freehand freehand 11:18 19.04.2016

Re: Milanković lično!

Predrag Brajovic
freehand
Nego, nije to baš važno, tek da te obavestim da uobičajeni engleski naziv za ovu oblast jeste HOSPITALITY INDUSTRY.

Otuda i moja upotreba tog termina.

Nemoj da zajebavaš da ti misliš na engleskom pa za potrebe komentara sam sebi prevodiš na srpski?
E jebiga, Brajoviću. Šta ti treba da se izlećeš?

A, ne. Ovo je manje više esnafski

Pa imaj u vidu da bi jezičar u tebi morao malo da kontroliše mehandžiju. U srpskom su ugostiteljstvo i industrija dve striktno odvojene grane privrede, pa treba paziti kako se govori o delovima jedne namenjene onoj drugoj, kao što je industrija koja proizvodi opremu za ugostitelje.
A industrija ugostiteljstva bilo bi čak i katastrofalan prevod ovoga što si naveo. Pa je bolje da odmah kažeš da si se pogrešno izrazio nego da se dalje ukopavaš.
krkar krkar 12:24 19.04.2016

Re: Milanković lično!

Nego, nije to baš važno, tek da te obavestim da uobičajeni engleski naziv za ovu oblast jeste HOSPITALITY INDUSTRY.


Ajde?

Znaš engleski?

Ali ti mali bafer pa ti engleski istisnuo srpski? Ili to vi uvoznici tako malo mešate jezici?



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:53 19.04.2016

Re: Milanković lično!

Jeste!
Stalno sam po hospitality fairovima pa se straglujem sa jezicima, sve mi se pomeša.

Da prostiš, dobri moj Krkare, ovo dalje je sviranje one stvari: niti ti možeš da mi oduzmeš moje znanje engleskog ili srpskog ili umeća pisanja ili jedne od profesija kojima se bavim, pa sve ovde da napišeš 200 puta da sam glup, nepismen i neobrazovan. Vidiš, ja tako nešto tebi nikad ne bih zamerao. Jer ne stoji.

No, imam prečeg posla.
krkar krkar 13:25 19.04.2016

Re: Milanković lično!

ja tako nešto tebi nikad ne bih zamerao. Jer ne stoji.


Kad ja budem pisao gluposti na nekakvom serglišu slobodno mi zameri.

Nadam se da neću, ipak o jeziku i stilu vodim računa. Iako se ne zovem piscem.
krkar krkar 13:28 19.04.2016

Re: Milanković lično!

Читај пажљиво, немој да бућкаш --- он је рекао, управо, да се периферна брзина смањује са смањењем пречника, те га стога треба повећати, наравно, повећати пречник (наравно, уз задржавање истог броја обртаја, односно угаоној брзини, односно радијанима у секунди итд...).


I ti si mi neki kurčevi inžinjer!

Kako se, bre, smanjuje periferna brzina sa povećanjem prečnika (za isti broj okretaja)? Kako?

emsiemsi emsiemsi 14:02 19.04.2016

Re: Milanković lično!

freehand
Nego, nije to baš važno, tek da te obavestim da uobičajeni engleski naziv za ovu oblast jeste HOSPITALITY INDUSTRY.

Otuda i moja upotreba tog termina.

Nemoj da zajebavaš da ti misliš na engleskom pa za potrebe komentara sam sebi prevodiš na srpski?
E jebiga, Brajoviću. Šta ti treba da se izlećeš?

Начитан човек, нема лабаво.
emsiemsi emsiemsi 14:07 19.04.2016

Re: Milanković lično!

krkar
Читај пажљиво, немој да бућкаш --- он је рекао, управо, да се периферна брзина смањује са смањењем пречника, те га стога треба повећати, наравно, повећати пречник (наравно, уз задржавање истог броја обртаја, односно угаоној брзини, односно радијанима у секунди итд...).


I ti si mi neki kurčevi inžinjer!

Kako se, bre, smanjuje periferna brzina sa povećanjem prečnika (za isti broj okretaja)? Kako?


Ааааа, јеботе, који си ти коњ - коњина чак.
Па ја кажем да се не смањује него повећава (повећањем пречника уз исти број обртаја), а ти ми на то кажеш да сам ја рекао да се смањује повећањем пречника.
Дај, сконцентриши се и читај како је написано. Јебо га ти, па ниси, баш, толико блесав.
Дакле, морам да доедитујем за тебе, није ми тешко --- пошто се смањењем пречника (уз исти број обртаја) смањује и периферна брзина, пречник треба да се повећа, како би се (уз исти број обртаја) повећала и периферна брзина.
То је Брајовић, додуше, на нешто другачији начин и рекао (Истина, није сматрао да има будалчина који елементарну ствар могу да обрну. Олакшавајућа околност за тебе је да си можда читао дијагонално, као велики Брана Црнчевић - но та вештина није доступна свакоме).
blogovatelj blogovatelj 15:29 19.04.2016

Re: Milanković lično!

Osim ako nisi ovo pisao kao gvožđarski trgovac.


Kakvo si ti govno! Kao samo sa ljubavlju volis da nipodastavas tudje profesije. A kad ti kazem da je tvoja profesija ljubljenje u dupe, to te jako pogodi.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana