Moje ime je Huligan

Dušan Maljković RSS / 26.03.2008. u 02:32

Q5_A1_1.jpg

Hteo sam ranije da postavim ovaj tekst. Ipak, odustao sam od te namere. Bavio sam se Žižekom, a čekao sam i da se "prašina slegne", strasti smire, pa tek onda da ponudim ovaj paralaktički pogled na demonstracije povodom proglašenja nezavisnosti Kosova, 21. februara.

Hrvatska spisateljica Vedrana Rudan, jedan od retkih "glasova razuma", ne pristaje na jednostranu "huliganizaciju" demonstranata, stavljajući naglasak na socijalne uzroke događaja danas poznatih pod ciničnim nazivom "Kosovo za patike".

Stoga, saslušajmo je, da tekst, zagubljen u komentarima bloga, zasluženo stigne na naslovnu stranu.

MOJE IME JE HULIGAN 

by Vedrana Rudan (Nacional, Zagreb)

Bila sam u Beogradu u nedjelju kad je Kosovo proglašeno državom. Na ekranu svog televizora u hotelskoj sobi gledali smo što "huligani" rade Beogradu... Dijelila nas je jedna ulica. U ponoć je portir zamolio moga muža da skine tablice s automobila. Odustali su od toga jer su neki ljudi svojim automobilima sakrili naš. Smak svijeta na televiziji izgledao nam je veći nego onaj u našoj neposrednoj blizini. U ponedjeljak nam se osoblje hotela ispričavalo kao da su oni palili kontejnere i razbijali izloge. Izišli smo iz hotela i šetali Beogradom. Na ulicama nije bilo "huligana", samo specijalci u punoj ratnoj spremi. Šljemovi, palice, štitovi... Policija na svakom uglu. Uvečer smo otišli u Jugoslovensko dramsko pozorište gledati "Fedrinu ljubav" Sarah Kane. Pokrovitelji, Raiffeisen banka i Max Factor. Fedru je igrala Mirjana Karanović, Hipolita sarajevski glumac Ermin Bravo. Znam da ste zaboravili priču o Fedri. Fedra je žena koja se zaljubljuje u Hipolita sina svoga muža, on joj ljubav ne uzvraća, Fedra ga optuži za silovanje pa se ubije, rulja njega raskomada na sitne parčiće. Ne bih vam govorila o sirotoj Fedri da fenomenalna Mirjana Karanović nije imala svoj šou unutar predstave. Kad je na pozornici pokazala gole grudi, fotići su krenuli škljocati. Mirjana je zaprijetila prekidom premijere ako ne napuste gledalište. Dok su drkadžije odlazili, mi smo pljeskali. Mirjana carica. Nakon predstave otišli smo na koktel. Naši prijatelji, i ne samo oni, bili su žalosni zbog "huligana" koji su razvalili centar Beograda. Jedan nam je gospodin rekao, mi smo jedini narod koji bježi pred vlastitim demonstrantima.

1Volim Beograd, možda zato što je glavni grad države u kojoj ljudi žive gore nego kod nas. Plaće su nam više, naši Nikolići ne urlaju, naši "huligani" pale gradove samo nakon utakmice, naše granice su fiksirane, naša manjina miruje jer je zahvaljujući Amerima svedena na pravu mjeru, samo rijetke zemlje od Hrvata traže vizu, kava u Zagrebu košta sedam kuna, u Beogradu deset. Da Zagreb od Beograda ne dijeli samo dva i pol sata vožnje automobilom, Srbija bi bila obećana zemlja za naše ljude koji vole uzbuđenja a Irak im je predaleko. Ovako... Ne bismo smjeli biti mirni dok Beograd gori ni požar koji hara Srbijom nazivati "huliganskim ispadima". Svi danas s visoka govore o Srbiji zato što je na koljenima. Srpski novinari, takozvani "lijevi", bešćutno se rugaju demonstrantima koji su razbijali izloge, krali Nike tenisice, parfeme, "čak i čarape", a onda s "kesama" punim ukradene robe šetali centrom Beograda kao da je to "normalno". Što u tome činu nije "normalno"? Mladi Srbi danas, kao i Hrvati, do skupih tenisica "poštenim" radom nikad ne bi mogli doći, a reklame našoj djeci jasno poručuju što moraš nositi na sebi da bi ti život imao smisla. Takozvani razumni ljudi, ugledni srpski ekonomisti, na takozvanoj lijevoj televiziji apeliraju na takozvani razum i objašnjavaju "huliganima" da strane banke nisu "strane" nego "domaće", da u njima mladi Srbi zarađuju svoj "hleb", nitko ne spominje koliko se "hleba" može kupiti radeći u stranoj banci koja je zapravo domaća. Mojoj prijateljici, uglednoj novinarki, ponuđen je posao za 250 eura mjesečno, najam omanjeg stana u Beogradu košta 300 eura mjesečno, kava u Beogradu stoji euro i pol, jedna od njihovih banaka preko koje Srbi mogu kupiti auto reklamira se sloganom "rata = plata". Zaboravila sam reći, ta "njihova" banka i "naša" je banka.

Kakva budućnost stoji pred mladim Srbima? Oni mogu čitav život robijati u nekom marketu koji jest strani ali i njihov i nikad na stopala navući skupe tenisice, ili zapaliti Beograd pa se Knez Mihailovom prošetati obuveni i namirisani kao sretni ljudi iz reklama. Specijalci im neće razbiti srpske glave. Vidjela sam ih iz velike blizine, i oni su gotovo djeca, i oni vole tenisice, ni oni za njih ne mogu zaraditi "pošteno" lomeći mlada srpska rebra. Zašto ovako govorim? Zato što sam umorna od dvadestogodišnjeg slušanja kako na ovim prostorima žive "divljaci". Kao da "huligana" nema u predgrađima Pariza, Londona, New Yorka, Bagdada... Devedeset i devet posto ljudi na kugli zemaljskoj "huligani" su koje, ako imaju sreće, od bankrota dijeli jedna plaća. Oni drugi nesretnici žive u nadi da će ih jednom jedna plaća dijeliti od propasti. Ostalo su robovlasnici koji se ne ukazuju i analitičari koji objašnjavaju. Žao mi je što mi ovi drugi nisu rekli zašto je Kosovo postalo Amerika?

03_hooligans6.jpgKome treba raskomadana BiH? Makedonija u agoniji? Hrvatska u NATO-u, Srbija u plamenu? Danas na području bivše Jugoslavije živi dvadesetak milijuna porobljenih nesretnika, nekoliko tisuća bogataša koji su sve svoje stekli derući njihovu kožu i stotine ratnih zločinaca koji, ili drže govore na mitinzima, ili sjede u Saboru, ili se, poput Karadžića i Mladića, "kriju" iako ih nitko ne traži. Love se samo razulareni "huligani". Kako stvari stoje, klinci na ovim prostorima neće dugo "divljati". Amerika će svima nama vrlo brzo pokazati tko nam je pravi neprijatelj. Pa će mladi Hrvati, Srbi, Albanci, Slovenci, Makedonci opet postati braća koja će ognjem i mačem širiti američku demokraciju u nekom od mnogobrojnih Iraka. Ne, Putin neće poludjeti, dogovorit će se. Ništa od velikog plamena. Nažalost. Pogledajmo svoj život. Dovijeka ćemo otplaćivati bijednu gajbu u koju ulazimo noći o ponoći prebijeni od "poštenog" rada, naši potomci neće moći platiti školovanje, ni zubara, ni ocu kupiti lijek, majci cvijeće za rođendan, bebi cipelice broj veće. Kako živimo, možda bi svima nama huliganima veliki plamen bio spas. Jebeš život kada svijetom možeš hodati u Nike tenisicama samo ako razvališ izlog.



Komentari (180)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Donaldinjo Donaldinjo 02:57 26.03.2008

Ah


Zanimljiv stil pisanja, ali Vedrana je u brojim emisijama pokazala da je klasična antiglobalistkinja, koja zna da kritikuje, ali ne i da kaže alternativu.

Tačno je da mladi Srbi radi u stranim kompanijama gde plata nije velika,
ali 90 % Srba ipak radi u domaćim kompanijama, gde takođe plata nije velika. (Čak je i manja)

I koja je poenta završmnice njenog teksta? Da treba biti velikog plamena da bi se moć SAD smanjila?

I šta bismo time dobili? U krajnjoj nuždi imali bismo opet jaču Rusiju, koja takođe nije ništa bolja od SAD i to dokazuje prema svojim sudesima - Belorusiji, Ukrajini, Gruziji... kojima podiže stalno cenu gasa i nafte, a kad vlade ovih zemalja nemaju da plate, Rusi im isključe grejanje pa se posmrzavaju.
Zašto bih se borio za propast jedne sile ako će se time samo ojačati druga sila, koja nije ni po čemu bolja već čak i gora?

I nije li najbolje onda želeti bar jaku EU, gde ti je zemlja punopravni član, koji će moći nešto da se pita?

A to što jedna firma ili fabrika postne toliko uspešna da se instalira i u drugim zemljama je prirodna stvar.
I srpska televizija PINK danas više nije sam osrpska već ima svoje kanale PINK BOSNIA i PINK MONTENEGRO, PINK za dijasporu itd.
Ne vidim zašto bi se uspešna firma zaustavila na određenim granicama, kao da su one svete krave?
Bar levičari ne bi trebali toliko uvažavati granice.
Matija M. Matija M. 04:08 26.03.2008

Re: Ah

Donaldinjo

I nije li najbolje onda želeti bar jaku EU, gde ti je zemlja punopravni član, koji će moći nešto da se pita?

A to što jedna firma ili fabrika postne toliko uspešna da se instalira i u drugim zemljama je prirodna stvar.
I srpska televizija PINK danas više nije sam osrpska već ima svoje kanale PINK BOSNIA i PINK MONTENEGRO, PINK za dijasporu itd.
Ne vidim zašto bi se uspešna firma zaustavila na određenim granicama, kao da su one svete krave?
Bar levičari ne bi trebali toliko uvažavati granice.


haha, ko da se pita u EU? srbija? otidi do slovenije pa vidi sta se pitaju oni... ili preko toga procitaj ovu retusiranu lisabonsku verziju ustava, pa razmisli o tome ko se bilo za sta danas pita u evropskoj uniji...

sa druge strane, cenim da nisi dobro shvatio stav levice prema pitanju drzavnih granica (odnosno radikalne, internacionalisticke levice, da ne mesamo ovde smutljivu socijaldemokratiju). ne radi se tu o teritorijalnom ogranicavanju (uostalom i sam "anti-globalisticki" pokret preferira epitet "alter" umesto "anti", jer defakto nije protic globalizacije). medjutim, kada se US Steel preseli iz US-a u srbiju zbog brojnih poslovnih pogodnosti, on to ne radi jer je "uspesna firma". veza izmedju ovog primera, i tvog primera sa pinkom je u tome sto su i jedan i drugi indikatori ocigledne (makar) finansijske moci koja se koncentrise u rukama pojedinca ili male grupe ljudi, i kojoj teritorijalno sirenje omogucava dodatno umnozavanje tog kapitala.

dakle, nacionalno, ili pre, njegov prelazak, ovde je sa jedne strane u funkciji indikatora, ali sa druge se poigrava uvrezenom predstavom o bitnosti porekla kapitala. pa ako je srbin kapitalista, tim bolje po nas i njegov proizvod cemo kupiti. uostalom, bolje da das "svom" nego nekom ameru ili rusu, zar ne? evo, uzmi za primer jugoremediju i stefanovica koji ju je kupio i vidi sta se njima desilo namkon toga...

inace, mislim da je tekst odlican, prava steta sto ovakvih stvari nema vise po domacoj dnevnoj stampi...
doktorka doktorka 05:17 26.03.2008

Zanimljivo razmisljanje

Vedrane Rudan, no , Rudan je zaboravila "sitan detalj " , da je NATO pomogao Hrvatskoj da stekne nezavisnost . Mada, verujem , da to njoj nije ni vazno, jer joj je otac srpskog porekla:

"Moram vam objasniti neke stvari. Moja Stara je pedesetih, to je bilo ranije, ali ja se jednostavno ne mogu pomiriti sa svojim godinama, ovdje u Gradu bila na nekakvim radnim akcijama. To su bile neke lokalne Šamac-Sarajevo. I onda je jednog dana na te akcije došao neki Dušan iz Karlovca, pripadnik takozvane JNA. U uniformi. Komad. I on je na toj radnoj akciji moju Staru tucnuo i nestao u vidu repa od vesele laste. Stara je krampala i gradila Bulevard Marxa i Engelsa, ali joj je trbuh ipak narastao. Komesaru je povjerila svoju tajnu pa su skupa otišli po Dušana u Karlovac. Međutim, jebeni Duki je već bio oženjen i otac dvoje djece. Jedino što se moglo učiniti to se i učinilo. Dule me priznao. Naravno da ni Stara ni ja veselog Dukija nikad više nismo vidjele. A ni čule...I tako sam vam ja jebena Srpkinja. Ali to nitko ne zna. A Kiki je dobio otkaz. Ja sam kriva. Ja sam htjela na balkonu rastegnuti čeličnu žicu koja ne hrđa da mogu bezbrižno sušiti rublje. Kiki je pokušao iz Trećeg maja izvući kolut te žice, ali su ga uhvatili"

A evo , zasto je protiv NATO: "Vlast nas zavarava da ćemo u NATO-u biti sigurniji. Istina je posve suprotna. Od susjeda nam ne prijeti nikakva opasnost, ali će zato islamski teroristi znati odgovoriti na sudjelovanje naših vojnika u NATO-ovim operacijama. A ako računamo da će Hrvatsku braniti NATO, sjetimo se kako je prošla obrana Srebrenice, Vukovara..."

Istina, njima ne preti opsnost od suseda, a ni iznutra, dok nama ,s obzirom na izrazenu rusofiliju , itekako preti. koliko sutra, mozemo postati ruska gubernija.
Dušan Maljković Dušan Maljković 05:40 26.03.2008

Re: Zanimljivo razmisljanje

Ruska gubernija? Pa to je još jedan od paranoičnih scenarija Druge Srbije, još jedno strašilo, pored radikala, kojim se maše ispred građana i građanki Srbije ne bi li u strahu zaokruživali "pro-evropske" opcije.

Ono što smo mi postali jeste kolonija globalnog kapitala, i ruskog i evropskog -- tu su oni ujedinjenji, a imamo i stranke na koje odavno utiču finansijeri i tajkuni. Takvog oblika zavisnosti se daleko više plašim.
Tine i Radojka Tine i Radojka 06:38 26.03.2008

ro varenje popo reklu

adam weisphaut adam weisphaut 07:01 26.03.2008

Re: Zanimljivo razmisljanje

Ruska gubernija? Pa to je još jedan od paranoičnih scenarija Druge Srbije

Slavoj Žižek je Druga Srbija ?
Žižek: Zaboravili ste jedan drugi mogući scenario. Nakon rušenja Miloševića mogla bi nastupiti i "rusifikacija" Srbije. Pod time mislim da bi mogao doći na vlast režim koji prema vani izgleda moderno i zapadnjački, ali potajno iznutra pljačka zemlju i ucjenjuje Zapad na isti način kao što to čini Jeljcin: Ako nas ne podržite, ovdje će se sve urušiti. Takav režim se uopće ne bi morao pretvarati da ima neku viziju, nego bi mogao preživljavati tako da planski jača nihilizam kod ljudi. To je uradio na primjer general Jaruzelski u Poljskoj: nakon što je 1981. proglasio ratno stanje, zemlja je bila preplavljena drogama i pornografijom. Ne mislite li da ta opasnost postoji i za Srbiju, gospodine Đinđić?
Ja sam uvek frazu ruska gubernija doživljavao kao metaforu za ovo o čemu govori Žižek, a ne bukvalno i čudi me Maljkoviću da je tumačiš doslovno.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 11:01 26.03.2008

Re: Zanimljivo razmisljanje

adam weisphaut
Ja sam uvek frazu ruska gubernija doživljavao kao metaforu za ovo o čemu govori Žižek, a ne bukvalno i čudi me Maljkoviću da je tumačiš doslovno


Hehe Adi, opet si "pobrkao loncice", a mozda nisi pazljivo ni procitao ovo sto si citirao - dovoljna ti bila rec "rusifikacija". A Zizek ovde ocigledno misli na stanje u zemlji kakvo je bilo u Rusiji za vreme Jeljcina - sigurno ne misli na neko priblizavanje njoj "nakon rusenja Milosevica" ... To ne bi ni bilo moguce, posto se Sloba vec bio priblizio maksimalno koliko je to bilo moguce ...

U slucaju moguceg dolaska radikala (i eventualno DSS-narodnjaka) na vlast sigurno se moze ocekivati udaljavanje Srbije od zapada i priblizavanje Rusiji ... sto nije ni po mom ukusu. Ali kod nase vrle doktorke (a i kod nekih njenih blog-kolega koja pominje "rusofiliju" i "rusku guberniju" se naravno radi o preterivanju pa i o "rusofobiji" ... Ne bih ja cak iskljucio da ona misli (i plasi se) i bukvalno Srbije kao "ruske gubernije"

pozz
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 11:17 26.03.2008

Re: Ah

Donaldinjo
I šta bismo time dobili? U krajnjoj nuždi imali bismo opet jaču Rusiju, koja takođe nije ništa bolja od SAD i to dokazuje prema svojim sudesima - Belorusiji, Ukrajini, Gruziji... kojima podiže stalno cenu gasa i nafte, a kad vlade ovih zemalja nemaju da plate, Rusi im isključe grejanje pa se posmrzavaju.
Zašto bih se borio za propast jedne sile ako će se time samo ojačati druga sila, koja nije ni po čemu bolja već čak i gora?


Sasvim je normalno da Rusija naplacuje gas po ceni koja vazi i za sve ostale (a ne po nekoj "komsijskoj". Kad su u pitanju medjunarodni odnosi, trenutno je Rusija i njeno delovanje neuporedivo pozitivnije nego USA... Naravno da, ako bi ona ostala jedina svetska sila, ne bi ni ona bila bolja nego USA (sto vazi i za Kinu), ali je zato za svet ocigledno mnogo bolje ako ima vise takvih sila posto jedino one mogu uzajamno da se kontorlisu i ogranicavaju (konkurenicja je i tako uvek bolja nego monopol ... Drugim recima: kad su u pitanju velike sile najbolje je podrzavati one koje su slabije (znaci kad USA jednog dana postane slabija onda treba podrzavati nju

Uostalom to su najbolje pokazale 90-te godine kad je USA ostala sama na svetskoj sceni. Pa je pocela da krsi sve medjunarodne norme i propise, napada svaku zemlju koja nece da joj se pokori ili je to u "americkom interesu" (citaj: ima neka prirodna bogatstva) ... ili da osniva medjunarodne sudove koji sude gradjanima tih drugih zemalja (i istovremeno ne dozvoljava da ti isti sudovi sude njenim gradjanima)...
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 11:50 26.03.2008

doktorka za mrsomuđenje

doktorka
Vedrane Rudan, no , Rudan je zaboravila "sitan detalj " , da je NATO pomogao Hrvatskoj da stekne nezavisnost . Mada, verujem , da to njoj nije ni vazno, jer joj je otac srpskog porekla:


Znači "FUJ" je preblaga reč za ono na šta impliciraš, a ono što si posle citirala neću ni da kritikujem.
Šta si ti- neki inspektor za provođenje nirnberških rasnih zakona? Da je neko ovde napisao za bilo koga "da ga boli dupe za Srbiju jer ćale mu je Hrvat" ti bi prva kidisala da mu vadiš oči.
A za taj NATO koji toliko voliš (a da nemaš pojma zašto) sigurno nećeš ratovati ti. Ako imaš sina ili muža a jedva čekaš da ga pošalješ u Avganistan ili Irak, a ti šalji brate, ne moraš čekati da Srbija uđe u NATO. Primaju dobrovoljce za razne poslove.
Fuj doktorka, razočarali ste me.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 11:54 26.03.2008

Re: Zanimljivo razmisljanje

DM
Ruska gubernija? Pa to je još jedan od paranoičnih scenarija Druge Srbije


Taj pojam "druga Srbija" molim te stavljaj pod znake navoda. Pošto su oni ustvari ista Srbija, samo su im malo drugačiji dresovi i navijačke pesmice. Kad čovek vidi ko nam je nazovi-alternativa "povratku u 90te" pomislim da bi se trebalo vratiti na početak 15.veka, raspustiti državu, pa kud koji mili moji. Pa onda "druga Srbija" neka traži politički azil na zapadu i nek kukaju kako su progonjeni u nepostojećoj državi (ionako je to jedini cilj njihovog besmislenom lelemudanja) A mi ostali ćemo ko Kurdi da se vučemo od Balkana do Male Azije i da nadničimo.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 12:14 26.03.2008

Re: Zanimljivo razmisljanje

Mi smo bili i bicemo samo ono sto jaci od nas zele da budemo. Medju nama ima onih koji ce nas prodati a da ne trepnu stavljajuci honorar na racune razno-raznih svetskih banaka.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 12:17 26.03.2008

Re: Zanimljivo razmisljanje

Jelena Pavlović
Mi smo bili i bicemo samo ono sto jaci od nas zele da budemo. Medju nama ima onih koji ce nas prodati a da ne trepnu stavljajuci honorar na racune razno-raznih svetskih banaka.


ma mi smo gola G, i prva i druga i treća Srbija, svi đuture, frljamo se nekim idealima i parolama a niko ne vidi dalje od svog dupeta. I svi bi se prodali "za šaku čvaraka":))
apatrid apatrid 13:07 26.03.2008

Re: Ah

Tačno je da mladi Srbi radi u stranim kompanijama gde plata nije velika,
ali 90 % Srba ipak radi u domaćim kompanijama, gde takođe plata nije velika. (Čak je i manja)


Poenta?

I šta bismo time dobili? U krajnjoj nuždi imali bismo opet jaču Rusiju, koja takođe nije ništa bolja od SAD i to dokazuje prema svojim sudesima - Belorusiji, Ukrajini, Gruziji... kojima podiže stalno cenu gasa i nafte, a kad vlade ovih zemalja nemaju da plate, Rusi im isključe grejanje pa se posmrzavaju.
Zašto bih se borio za propast jedne sile ako će se time samo ojačati druga sila, koja nije ni po čemu bolja već čak i gora?


Prosvetli me, pa ukaži kako se meri koja je sila bolja, a koja gora?
Oko cene grejanja ti moram postaviti pitanje tvojim jezikom: zašto države pod američkom kontrolom u ruskom okruženju nemaju para za gas, kada ga se još uvek kupuje jevtinije od ostatka sveta?
doktorka doktorka 15:01 26.03.2008

Re: Zanimljivo razmisljanje

Dušan Maljković
Ruska gubernija? Pa to je još jedan od paranoičnih scenarija Druge Srbije, još jedno strašilo, pored radikala, kojima se maše ispred građana i građanki Srbije ne bi li u strahu zaokruživali "pro-evropske" opcije.Ono što smo mi postali jeste kolonija globalnog kapitala, i ruskog i evropskog -- tu su oni ujedinjenji, a imamo i stranke na koje odavno utiču finansijeri i tajkuni. Takvog oblika zavisnosti se daleko više plašim.


maljkovicu , onda gasprom drzava . kazesh , kolonija globalnog kapitala. ovo je vrh. nego , sa cim bi se srbija mogla pojaviti na svetskom trzishtu, a da nisu maline? maljkovicu , vreme naseg parazitizma je odavno proslo , to je ono sto srbe muci. jedino iluzija da smo neko i nesto u svetu , josh uvek traje.
adam weisphaut adam weisphaut 15:02 26.03.2008

Re: Zanimljivo razmisljanje

Hehe Adi, opet si "pobrkao loncice", a mozda nisi pazljivo ni procitao ovo sto si citirao - dovoljna ti bila rec "rusifikacija". A Zizek ovde ocigledno misli na stanje u zemlji kakvo je bilo u Rusiji za vreme Jeljcina - sigurno ne misli na neko priblizavanje njoj "nakon rusenja Milosevica" ... To ne bi ni bilo moguce, posto se Sloba vec bio priblizio maksimalno koliko je to bilo moguce ...

U slucaju moguceg dolaska radikala (i eventualno DSS-narodnjaka) na vlast sigurno se moze ocekivati udaljavanje Srbije od zapada i priblizavanje Rusiji ... sto nije ni po mom ukusu. Ali kod nase vrle doktorke (a i kod nekih njenih blog-kolega koja pominje "rusofiliju" i "rusku guberniju" se naravno radi o preterivanju pa i o "rusofobiji" ... Ne bih ja cak iskljucio da ona misli (i plasi se) i bukvalno Srbije kao "ruske gubernije"

Vasice, pa gde si ti meni, nema te nešto pa sam pomislio da nisi portčao da izvadiš vojvođanski pasoš?
Ono što se da primetiti je da ne čitaš ono što sam napisao. Ja lepo kažem da pod ruskom gubernijom podrazumevam rekreaciju ruskog sistema oligarha i obaveštajaca koje je konstanta i pod Jelcinom i pod Putinom koji je već u velikoj meri prisutan u našem društvu (podanički odnos svih stranaka osim jedne prema jednom tajkunu, prljave kampanje preko UDBAških medija). I to je jako približno onome što Žižek kaže, a sad takođe je činjenica da Rusija mahom podržava takve režime kao recimo onaj Lukašenka, da je spreman da primeni radikalne akcije kada ih štiti (trovanje Jušćenka) i da kao u našem slučaju štiti bivšeg diktatora odnosno njegovu porodicu. Što se tiče preteranog približavanja Rusiji da li treba da te podsetim sramnog potpisivanja ugovora sa Gaspromom kada su se premijer Koštunica ali i predsednik Srbije i DS-a, Tadić, na sablazan Rusa skoro potukli ko će se više dodvoriti Putinu, pri tom činu poklanjanja NIS-a i davanja većinskog udela u budućnoj gasnoj kompaniji, koji su mnogi ugledni ekonosmki novinari i analitičari nazvali ekonomskom veleizdajom i katastrofom .
doktorka doktorka 17:49 26.03.2008

Re: doktorka za mrsomuđenje

Trinidad Tobagović
doktorkaVedrane Rudan, no , Rudan je zaboravila "sitan detalj " , da je NATO pomogao Hrvatskoj da stekne nezavisnost . Mada, verujem , da to njoj nije ni vazno, jer joj je otac srpskog porekla:Znači "FUJ" je preblaga reč za ono na šta impliciraš, a ono što si posle citirala neću ni da kritikujem.Šta si ti- neki inspektor za provođenje nirnberških rasnih zakona? Da je neko ovde napisao za bilo koga "da ga boli dupe za Srbiju jer ćale mu je Hrvat" ti bi prva kidisala da mu vadiš oči.A za taj NATO koji toliko voliš (a da nemaš pojma zašto) sigurno nećeš ratovati ti. Ako imaš sina ili muža a jedva čekaš da ga pošalješ u Avganistan ili Irak, a ti šalji brate, ne moraš čekati da Srbija uđe u NATO. Primaju dobrovoljce za razne poslove.Fuj doktorka, razočarali ste me.


pa ako hoce da bude profesionalni vojnik , onda neka ga salju . nemam sa tim problem . sto s tice rudan , procitaj neku od njenih knjiga , pa ceh videti kako razmislja.
Dušan Maljković Dušan Maljković 18:46 26.03.2008

Re: Zanimljivo razmisljanje

Slavoj Žižek je Druga Srbija ?


Ne, Žan Bodrijar je Druga Srbija -- tako stoji na sajtu Peščanika, u istoimenoj rubrici. Zabavna emisija, nema šta! :)
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 19:18 26.03.2008

Re: Ah

Zanimljiv stil pisanja, ali Vedrana je u brojim emisijama pokazala da je klasična antiglobalistkinja, koja zna da kritikuje, ali ne i da kaže alternativu.


Ja se plasim da alternative i nema. U toj situaciji, treba kritikovati... Mi i jesmo porobljeni. Malo nam je sta sem kritikovanja ostalo...

Preporuka za tekst.

m.
pidola pidola 19:31 26.03.2008

Re: Zanimljivo razmisljanje


U slucaju moguceg dolaska radikala (i eventualno DSS-narodnjaka) na vlast sigurno se moze ocekivati udaljavanje Srbije od zapada i priblizavanje Rusiji ... sto nije ni po mom ukusu.

posto nas je i ova vlada udaljila od evrope,normalno je ocekivati isto to i od radikala.
kad mogu "demokrate"...

nije po ukusu?
sta to,udaljavanja srbije od zapada ili dolazak radikala i eventualno dss-a?
a ovo dosadasnje udaljavanje je ok,po ukusu,ipak nas ds i dss i g17 udaljavaju,nisu radikali,ne?
adam weisphaut adam weisphaut 20:50 26.03.2008

Re: Zanimljivo razmisljanje


Ne, Žan Bodrijar je Druga Srbija -- tako stoji na sajtu Peščanika, u istoimenoj rubrici. Zabavna emisija, nema šta! :)

Pa eto vidiš da može svakio da nađe ono što ga zanima. toliko o navodnoj nedemokratičnosti Peščanika
Dušan Maljković Dušan Maljković 01:14 27.03.2008

Re: Zanimljivo razmisljanje

Ja nikad nisam tvrdio da rasizam isključuje demokratiju -- danas, gde ima demokratije, ima i rasizma. U Peščaniku posebice...

Nego, kad će blog, weispy? Ti bejaše izabran za blogoglagoljivca, al' si se nešto umusio...
Dušan Maljković Dušan Maljković 02:40 27.03.2008

Re: Zanimljivo razmisljanje

Vedrane Rudan, no , Rudan je zaboravila "sitan detalj " , da je NATO pomogao Hrvatskoj da stekne nezavisnost . Mada, verujem , da to njoj nije ni vazno, jer joj je otac srpskog porekla:


I vi se prepoznajete u politici LDP baveći se omiljenom etno-šovinističkom zanimacijom nekih njenih prvaka -- objašnjavanjem ponašanja posredstvom analize nacionalnog porekla... Skandalozno!
doktorka doktorka 03:16 27.03.2008

Re: Zanimljivo razmisljanje

Dušan Maljković
Vedrane Rudan, no , Rudan je zaboravila "sitan detalj " , da je NATO pomogao Hrvatskoj da stekne nezavisnost . Mada, verujem , da to njoj nije ni vazno, jer joj je otac srpskog porekla:I vi se prepoznajete u politici LDP baveći se omiljenom etno-šovinističkom zanimacijom nekih njenih prvaka -- objašnjavanjem ponašanja posredstvom analize nacionalnog porekla... Skandalozno!


skanadlozno je davati podrsku huliganima koji su palili ambasade , razbijali radnje i krali uz podrsku vlasti .no , bila sam cak sklona i da joj oprostim jer sam verovovala da je dozivela strahote u hrvatskoj za vreme tudjmana , pa je eto puna gorcine i besa , kivna na celi svet. . ali kako ipak nije srpskog porekla, onda nemam apsolutno nikakvo razumevanje za nju. za vas odavno.
adam weisphaut adam weisphaut 06:34 27.03.2008

Re: Zanimljivo razmisljanje

Dušan Maljković
Ja nikad nisam tvrdio da rasizam isključuje demokratiju -- danas, gde ima demokratije, ima i rasizma. U Peščaniku posebice...

Nego, kad će blog, weispy? Ti bejaše izabran za blogoglagoljivca, al' si se nešto umusio...

Duki Maki, ti baš odlučio da uiveseljavaš blogonarod
Što se tiče mog bloga, priznajem mrzi me da pišem. Sad jedino da uzmem da masovno kačim tuđe tekstove
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 10:55 27.03.2008

Re: Zanimljivo razmisljanje

Sad jedino da uzmem da masovno kačim tuđe tekstove

Adame, mislite sa vesti B92 ? To se cesto radi ovde na blogu b92. Valjda je to stvar marketinga nekakvog, sta li ?
A, zasto Vas mrzi da pisete ?
Dušan Maljković Dušan Maljković 13:25 27.03.2008

Re: Zanimljivo razmisljanje

Duki Maki, ti baš odlučio da uiveseljavaš blogonarod
Što se tiče mog bloga, priznajem mrzi me da pišem. Sad jedino da uzmem da masovno kačim tuđe tekstove


O Gospode Bože i sveti Nikolaje Velimiroviću, pa to Duki Maki zvuči k'o Sneki Daki! Nemojte, molim vas i Svevišnjim, i novokomponovanim svecem! :) I šta bih ja, estradni filozof, nego da zabavljam narod? I zar to nije bolje od ovog "ozbiljnog" petparačkog politikanstva, tako prisutnog na javnoj sceni? Kaž'te mi, ništa ne prećutkujte!

Niste primetili da ja i pišem, pored toga što prenosim... I nemojte da vas mrzi, weispy, lenjost je reakcionarna!
adam weisphaut adam weisphaut 13:44 27.03.2008

Re: Zanimljivo razmisljanje


Adame, mislite sa vesti B92 ? To se cesto radi ovde na blogu b92. Valjda je to stvar marketinga nekakvog, sta li ?

Uz poduži komentar. i nekako ide uz ličnu, gotovo dnevničku formu kakav je blog.
A, zasto Vas mrzi da pisete ?

Da bi napisao dobar blog treba mi odveć vremena i energije, nisam od onih koji lako pišu. Povremeno piskaranje komentara na blogu je samo propratna aktivnost, i ne može se porediti sa pisanjem blog posta.
Dušan Maljković Dušan Maljković 13:45 27.03.2008

Re: Zanimljivo razmisljanje

skanadlozno je davati podrsku huliganima koji su palili ambasade , razbijali radnje i krali uz podrsku vlasti .no , bila sam cak sklona i da joj oprostim jer sam verovovala da je dozivela strahote u hrvatskoj za vreme tudjmana , pa je eto puna gorcine i besa , kivna na celi svet. . ali kako ipak nije srpskog porekla, onda nemam apsolutno nikakvo razumevanje za nju. za vas odavno.


Ne daje ona podršku huliganima, nego objašnjava zašto se, nasuprot dominantnom esencijalizmu da je takvo ponašanje "inherentno" huliganima i da su svi huligani koji su razbijali izloge, dogodilo masovno pljačkanje nakon demonstracija. I protivi se huliganizaciji, kao upravo toj esencijalizaciji, kao nemogućnosti da se misle društveni uslovi koji dovode do društvenih događaja, nego se to pripisuje "mentalnom sklopu", "specifičnoj kulturi", itd, kao da su to neke varijable nezavisne od društvenog konteksta.
adam weisphaut adam weisphaut 13:52 27.03.2008

Re: Zanimljivo razmisljanje

Nemojte, molim vas i Svevišnjim, i novokomponovanim svecem! :) I

Ja sam ateista
I šta bih ja, estradni filozof, nego da zabavljam narod? I zar to nije bolje od ovog "ozbiljnog" petparačkog politikanstva, tako prisutnog na javnoj sceni? Kaž'te mi, ništa ne prećutkujte!

Ma cool, samo da nije dosadno.
Niste primetili da ja i pišem, pored toga što prenosim

To je zato što se uz tebe vezuju velika očekivanja
Ne pišeš dovoljno, mada reće ti da učiš...
I nemojte da vas mrzi, weispy, lenjost je reakcionarna!

Ih prvo sam na ovom blogu bio komunjara sad sam reakcionar.
Ne može se svetu ugoditi
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 14:56 27.03.2008

Re: Zanimljivo razmisljanje

Da bi napisao dobar blog treba mi odveć vremena i energije, nisam od onih koji lako pišu.

Hvala na odgovoru, Adame. Ako se nekad odlucite da napisete blog post o stvarima koje Vam tek tako padnu na pamet, bicu Vas zainteresovan citalac. Naravno, i komentator.
adam weisphaut adam weisphaut 15:18 27.03.2008

Re: Zanimljivo razmisljanje

Hvala na odgovoru, Adame. Ako se nekad odlucite da napisete blog post o stvarima koje Vam tek tako padnu na pamet, bicu Vas zainteresovan citalac. Naravno, i komentator.

Naravno, Ninoslave. I ja se nadam da ćemo imati prilike da vas uskoro vidimo na TV.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 15:54 27.03.2008

Re: Zanimljivo razmisljanje

I ja se nadam da ćemo imati prilike da vas uskoro vidimo na TV

Hvala !
U medjuvremenu, mozete pogledati ovo na Internetu, ukoliko vec niste. Ako jeste, sta mislite ?
http://209.85.129.104/search?q=cache:-pPHDrOu8zwJ:www.rts.co.yu/emisije.asp%3Fredosled%3Dprioritet%26IDCategory%3D30%26belong%3D+RTS+OKO+Ninoslav+Randjelovic&hl=en&ct=clnk&cd=8&client=safari
Urosh Urosh 16:56 27.03.2008

Re: Ah

Donaldinjo
Zanimljiv stil pisanja, ali Vedrana je u brojim emisijama pokazala da je klasična antiglobalistkinja, koja zna da kritikuje, ali ne i da kaže alternativu

Pa to nije tipicno za Vedranu Rudan, vec za sva antiglobalisticka strashila, koja samo kritikuju, a ne nude resenja.
Izgleda da je za takve najbolje resenje Rusija i njen sistem.
Na to kazem-neka hvala.
USA nije savrsena, ali je najbolje sto se u ovom trenutku moze ponuditi, jer resava probleme koje drugi prave ili ne znaju da ih rese.

dunjica dunjica 19:30 27.03.2008

Re: Ah

Sestre Bogavac
Zanimljiv stil pisanja, ali Vedrana je u brojim emisijama pokazala da je klasična antiglobalistkinja, koja zna da kritikuje, ali ne i da kaže alternativu.


Ja se plasim da alternative i nema. U toj situaciji, treba kritikovati... Mi i jesmo porobljeni. Malo nam je sta sem kritikovanja ostalo...

Preporuka za tekst.

m.


Alternative ima, samo je povezana s ustupcima vlastitom komforu i ozbiljnim shvaćanjem odgovornosti svakog od nas za svijet u kojem se nalazi. Znači, plaća se. U slučaju da se odgovornost za vlastite postupke, svatko za sebe i zajedno, ne preuzme, ceh na naplatu nam dolazi kasnije. Kada stvarno više ne bude bilo alternative.
adam weisphaut adam weisphaut 09:43 28.03.2008

Re: Zanimljivo razmisljanje

Upravo skidam.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 10:00 28.03.2008

Re: Zanimljivo razmisljanje

Upravo skidam.

Rekoh tu sta mislim. Zaista me zanima sta Vi o tom mom misljenju mislite ?
Zanima me i da li Vi mislite da neko sa takvim misljenjem ima sanse da jos dugo prezivi (od sopstvenog rada, razume se) u Srbiji, ako radi to sto radi. I misli to sto misli. Naravno, i da to javno saopstava. Kad je moguce.
Hvala na Vasoj paznji.
Pozdrav !
vukt@cg.yu vukt@cg.yu 21:39 29.03.2008

Re: doktorka za mrsomuđenje

Za doktorku je cudno sto uopste pise o Srbiji, mi nismo ni blizu Hrvatskoj, nismo interesantni. Sve sto se desava u Srbiji za bracu Hrvate je 'fuj' Tako da licno sumnjam u dokt. iskrenost. Trenutno je Srbija crna tacka...
ceda_urosevic ceda_urosevic 07:25 26.03.2008

Ne vidim poentu

Ne vidim poentu ničega što si preneo ovde Dušane. Ova tvoja gošća, njene reči i zapažanja. Milim - čemu to tj. koga briga? Je l' ovo otplata nekog starog duga ili...?

Kako bi bilo da tvoja gošća na uvo izdeklamuje ovo što je napisala ljudima koji su izgubili sina to veče?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 07:57 26.03.2008

Re: Ne vidim poentu

Kako bi bilo da tvoja gošća na uvo izdeklamuje ovo što je napisala ljudima koji su izgubili sina to veče?

Demagogia superpateticus....
AmosMouse AmosMouse 10:02 26.03.2008

Re: Ne vidim poentu

ceda_urosevic
Ne vidim poentu ničega što si preneo ovde Dušane. Ova tvoja gošća, njene reči i zapažanja. Milim - čemu to tj. koga briga? Je l' ovo otplata nekog starog duga ili...?

Kako bi bilo da tvoja gošća na uvo izdeklamuje ovo što je napisala ljudima koji su izgubili sina to veče?


delim cudjenje.

btw, sta je ovo:
naša manjina miruje jer je zahvaljujući Amerima svedena na pravu mjeru

?
antioksidant antioksidant 10:34 26.03.2008

Re: Ne vidim poentu

btw, sta je ovo:
naša manjina miruje jer je zahvaljujući Amerima svedena na pravu mjeru

Iskrenost. Ne verujem da je opravdanje
ogar ogar 07:35 26.03.2008

poz


Odbrana plavuša

“Ova zemlja je rasulo”. Ovo je rečenica kojom jedna od dve već legendarne plavuše završava svoje opravdanje toga što se sa drugaricom upustila u pretragu robe po razbijenim radnjama posle završenog mitinga o Kosovu. Odmah da kažem da se neću zgražavati nad stanjem naše omladine, niti ću objašnjavati uzroke zašto je to tako. Naša “omladina” je većinom pristojna i pametna. A, ako ne iz drugih razloga, plavuše bi trebalo pomilovati, makar zbog toga što su pokazale ono realno jednog stanja i delom obrazložile zašto je ono takvo kakvo jeste.

Jer, teško da je u skorije vreme bilo bolje izjave od ove sa početka: “Ova zemlja je rasulo”. Ona je poruka koja, kada se spoji sa svojim kontekstom i pošiljaocem, kao u ogledalu pokazuje mnogo od skrivenog srpskog političkog apriorija.

Prva stvar je da, kad npr. Maja kaže da je ova zemlja rasulo, ona govori o nečemu što je po njoj sasvim nevezano za nju samu. Ta se izjava, dakle, odnosi na sve druge i sve drugo. Ovde ona nesvesno ponavlja osnovnu ideološku figuru: u ideologiji je subjekt koji govori uvek izvan samog govora. Ideolog nikad ne uključuje sebe u domen koji kritikuje zbog nečeg. I naša plavuša je ukapirala da je to model govora kod nas: samo se zgražavajte nad nečim što je oko vas i to će već u očima dovoljnog broja ljudi obrisati druge vaše osobine i dati vam jedino ulogu potencijalnog moralnog spasioca nacije.

Dalje, Maja tačno vidi da se kod nas govor osamostalio u odnosu na stvarnost. Kada ona kaže da je ova zemlja rasulo, ona pretpostavlja da, opet dovoljan broj ljudi, neće napraviti konekciju tog iskaza sa onim ko govori, što je ovde ona sama kao govornik, dakle, neko ko je očigledno u određenoj proporciji doprineo opštem rasulu. To je isto kao kad je onomad Velimir Ilić kazao kako se regularno susreo sa izmišljenim likom, a da mu to nipošto nije naškodilo političkoj karijeri. Plavuše su, takođe, ukapirale da je to ovde (a nije puno bolje ni drugde) moguće: samo tvrdite ono što vam odgovara, dovoljan broj ljudi se uopšte neće truditi da taj govor proceni u odnosu na realnost.

Ta devojka je takođe demaskirala i moral koji se izborio za polu-legitimitet u Srbiji. Ona kaže: “300.000 ljudi je kralo, pa smo krale i nas dve. Nismo krale što imamo, nego što nemamo, gde su ovi što imaju? Oni nisu krali jer imaju.” Drugi deo njenog opravdanja pokazuje kako se moral zasniva samo na kontingentnoj činjenici da nemate potrebu da kradete. A prvi, da je uvek pri ruci univerzalno opravdanje da radite ono što ne treba: Svi to rade. S tim da je to objašnjenje tu i kada nije tačno. Ako je 300.000 ljudi bilo na mitingu i ako su svi krali, to bi bio kraj trgovine u Beogradu. Problem sa ovom krađom nije u broju, nego u javnom legitimitetu logike koju nam devojka otkriva.

I najzad, ona je u pravu i povodom reakcije medija i države na sve ovo. Na svim vestima je objavljeno da je zbog “teške krađe” devojkama priprećena kazna zatvora od jedne do osam godina. Zaista bi im presele patike. Naravno da je ova javna kazna samo deo kampanje zastrašivanja ne bi li se kako postiglo da se ovo sve nikada ne ponovi. Međutim, svako ko je iole pogledao neku crnu htroniku, zna da se kod nas osam godina dobija za najgora krivična dela sa smrtnim ishodima. Devojke bi trebalo samo da vrate robu koju su uzele, a javna pažnja koju su neželjeno dobile ionako im je dovoljna kazna . Da ne pominjemo da bi one u stvari bile kažnjene zbog slučajnosti da su uslikane, a ne zbog samog dela, jer se ostali koji su radili isto, koliko čujem, ne “jure”.

Posle svega, ako bi bili u stanju da čujemo poruke koje su nam posredno prenele plavuše, trebalo bi baš njih osloboditi i iz tog razloga.

Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 11:58 26.03.2008

Re: poz

ogar
A, ako ne iz drugih razloga, plavuše bi trebalo pomilovati


sve ostalo sam preskočio, kad si krenuo da citiraš Jovanu i objašnjavaš kako je "demaskirala lažni moral" ili šta već, podsetio si me na domaćina bloga Maljkovića i njegove eseje o Karleuši.

ali slažem se da plavuše treba milovati. možda ne ove 2 konkretne ali plavuše su inače umiljata i mazna stvorenja
Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 08:07 26.03.2008

Izgovor

Ok, ali ne mislim da se globalizacija,trivijalizacija, amerikanizacija, polarizacija, svetski finansijski sistemi, medjunacionalne korporacije, tragedija srednje klase i sta god drugo sto dolazi u taj kos moze uzeti kao opravdanje za divljanja u Beogradu

Jedno je pogresan sistem vrednosti na kojima je danasnji svet zasnovan i za koji nam treba alternativa.

Drugo je nesposobnost da se protest i ideja izrazi artikulisanom akcijom nego divljanjem (i na dusu huligana i onih koji su to za njih isplanirali)...
sinisake sinisake 09:19 26.03.2008

Uh...

Bas bih voleo da se gospodja Rudan(i njoj slicni) nadju jednom u drustvu primeraka ljudske vrste koje ovde ovako 'uzviseno' brane...
Dakako, bilo bi lepo da objasni momcima da je iz Hrvatske, ali da je antiglobalistkinja i da je napisala mnogo lep i antiglobalisticki clanak(na koji bi i sam dr Kostunica bio neobicno ponosan)u kom je njih, sirote zrtve americkog imperijalizma, dostojno obranila od napada "takozvanih lijevih"...

Jelena Pavlović Jelena Pavlović 13:27 26.03.2008

Re: Uh...

Nisam shvatila Vedranin tekst kao odbranu bilo cega vec vise kao pojasnjenje. Zena nema dlaku na jeziku i raspaljuje po kome stigne kroz najbolje sto zna, svoje reci. Istina boli. Bila sam ljuta videvsi "rusenje" Beograda i sklona svakakvim zakljuccima, ali videvsi te dve sirote, glupe, jadne devjke koje kao nesto pricaju dok im iz usta izlaze frazirane reci, neke koje su cule da ih drugi izgovaraju, srce mi se steglo. Naravno, one nisu predstavnice citave srpske mladosti, ali su predstavile jad koji je ostao iza prokletog Milosevica i njegovih trabanata koji jos uvek vilenjisu po nasim prostorima. I muka mi je od njih, gadim ih se. Za sve su oni krivi i vreme je da se pociste, oteraju, izgube za vecita vremena.

Sto se globalizacije tice, ono sto se zove njeno sprovodjenje nasilnim merama kroz razne "sitne" poduhvate pod kisobranom NATO pakta koji postoji da bi se gusila neposlusnost svih koji nece dozvoliti tek tako da im se isisavaju prirodna bogatstva zarad neke vojne masinerije koja radi za razne uticajne grupe koje povlace konce kroz svoje eksponente koji deklamuju sa belossvetskih podijuma, ona nema niceg pozitivnog za covecanstvo. Kada bi globalizacija predstavljala ono sto u njenom nazivu stoji, povezivanje ljudi na globalnom nivou, za njihovo dobro, razvoj i prosperitet zemalja u kojima ti ljudi zive, gde bi nam svima kraj bio.
asterix asterix 09:46 26.03.2008

Bravo!

Vec duze vreme govorim da Srbija nema alternativnu politichku scenu. Mislim da je alternativa -Necu Kosovo, hocu Evropu i Globalizaciju veoma jadna "alternativa" onoj drugoj s' druge strane da i ne govorimo- Hocu Kosovo i Metohiju necu Evropu bez Kosova i Metohije, mislim stvaarno!

Jedina prava istina je da se Kosovski Sqiptari i takozvani ne Albanci (inache vecinski deo stanovnishtva Srbije a manjinski deo stanovnishtva Kosova) vec duze vreme ne gotive i jedni drugima lome lobanje i guraju flashe u dupeta. Razlog? Visheslojni, decenijki (vekovni), kulturoloshki, ideoloshki, drushtveni jaz podlozen nacionalnom shizofrenijom i lokalnim fashizmom kleptokratskog drushtva na izdahu, pred najezdom novog svetskog korporacijsko- konzumenskog drushtva.

Shta bi bila prava alternativa? Hm. To je pitanje. Neki misle da je alternativa ukljuchiti se u proizvodnju i postati deo korporacijskog tima radije nego konzumentskog koji smo svi sada, odatle i svi vapaji za domacim brendom i bedni video na CNN-u u promociji seljachkog turizma ili pak seljachke Srbije? Drugi cute i kupuju Vojvodinu dok se otima Kosovo (otimalo se 50 godina).

Razgovarao sam skoro sa jednim drugarom sarajlijom i pitao ga shta mi sad zapravo izvozimo? Shta je nas proizvod u borbi za brend? Odgovorio mi je kratko- Shupke izvozimo jarane (mada smo i tu stali na poslednja dva).

Mi smo previshe popusheni i ojadjeni unutrashnjim neprijateljima koji ogrezli u korupciji, samovlasti i boljshevichkoj ideologiji nas previshe ispishe, da bi smo mogli da pruzimo otpor globalizaciji i korporacijskom svetu chiji je NATO Kerber.
Tako da kad se sve to svede na jedno slovo mi smo kod Evrope u zabavishtu, vrishtimo kad nam neko uzme igrachku, bijemo se i zadirkujemo a oni nas usmeravaju, kaznjavaju, drze u coshku, nagradjuju i polako spremaju za shkolu, gde cemo imati i dzeparac i veliki odmor.

Necu Evropu,Necu Ruski Gas ja proizvodim svoje gasove, necu Kosovo! hocu Yuga, Albatros patike, Kolekciju Beko i Yumko, Hocu da placam TV pretplatu u strahu od Shvetskog TV detektora, vratim stan - imam kucu, hocu Rogov bicikl i Tomos moped, hocu Ei Nish mobilni i laptop, kompjuter Cosmos, Rudi Chajevec TV, i mikrotalasnu Smederevac, necu Vizu i chekove, hocu kesh na ruke u izlizanim izguzvanim masnim novchanicama u raznim apoenima i shto vishe, necu banke ocu madrace i shtekove, tegle i kucne sefove, necu osiguranje hocu poshtenje, necu Nikolica ni Koshtunicu ni Chedu hocu Robina Huda.






Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 09:59 26.03.2008

Re: Bravo!

a?

ne znam jel' to udri brigu na veselje ili ozbiljno....a, ako je ozbiljno: What's the f.... difference?

Dal' ces pare u osiguranje ili pod jastuk, na vizu ili u kesu, isto ti je, znaci 'oces da su tvoje i na sigurnom. Dal' je laptop HP ili EI, mobilni ovaj ili onaj, znaci 'oces da si 24 sata konektovan na globalno selo. 'Oces smederevac mikrotalasnu, znaci 'oces supermarket junkfood. Neces Evropu, neces Rusiju znaci 'oces Uzicku, Beli Dvor ili..?

Koja je to prava alternativa?
asterix asterix 10:03 26.03.2008

Re: Bravo!

U pravu si, pridruzujem ti se:) Necu NISHTA!
Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 10:11 26.03.2008

Re: Bravo!

A od cega cemo ziveti ? :)
asterix asterix 10:17 26.03.2008

Re: Bravo!

A ko nas sad pita? Sem kako cemo glasati.
Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 10:35 26.03.2008

Re: Bravo!

e j... ga, znaci party's over
Kazezoze Kazezoze 10:45 26.03.2008

hmmm,

nisu lopovi oni koji pljachkaju banke, nego oni koji ih osnivaju.

pade mi napamet ona slika kada je uragan katarina protutnjao gradom jazza, a neki jadnici to iskoristili da bi doshli do frizhidera i sl stvari od njihovih veleposednika koji su izvukli svoje guzice i kako je ta slika strashnije prihvacena u svetu od same nesrece. bogati su naplatili svoja osiguranja, a siromashni su pored nesrece bili josh i obiljezheni kao najgori olosh koji se zheli materijalno okoristiti u nesrecnoj situaciji.

leto dijalektike leto dijalektike 11:11 26.03.2008

Re: hmmm,

nisu lopovi oni koji pljachkaju banke, nego oni koji ih osnivaju.



Izjavio Bertold Breht, a ima ih i koji su se slozili sa njim.
Vlada T Vlada T 19:19 26.03.2008

Re: Bravo!

asterix
U pravu si, pridruzujem ti se:) Necu NISHTA!


E, ovo je problem sa Srbijom. Ne (alter)globalizam, ne EU-RUSIJA-USA, draga Vedrana i patike, nego samo banalna, obicna nezainteresovanost, za sebe, za druge, za bilo sta smisleno u zivotu. To je standardno mentalno stanje i mlade i stare Srbije - sve je s...nje, nista ne valja, ajde da sednemo, nista ne cinimo i da kukamo za proslim vremenima kad aje od tog necinjenja mogla da padne i neka kinta. Ima jedna japanska poslovica (mozda sam je upravo ovde na blogu procitao) - onome ko gleda u proslost treba iskopati oci.

Uz malo shale, dodacu da je mozebit jedino resenje za Srbiju dramaticna infuzija protestantske etike. Rekoh etike, ne patetike.
Dušan Maljković Dušan Maljković 02:35 27.03.2008

Re: Bravo!

Mislite da nam fali, pored protestantske etike, i malo duha kapitalizma? Ako je to bila kripto-referenca na Vebera, onda ste uboli u pravu tačku -- u jeku divljokapitalističke tranzicije nama treba više kapitalizma, upravo onoliko koliko nam treba i rupa na glavi! A sve dođe garnirano sa rasističkim idejama o nekakvom posebnom mentalnom stanju koji vlada "ovde", a koje je valjda indukovano nekim čardakom na nebu ni na zemlji, jer sa materijalnim uslovima većine nema nikakve veze?

Pokušajte da pogeldate u prošlost LDP i videćete "Poglede". A zatim će vam oni iskopati oči.
Colin_bgd Colin_bgd 10:05 26.03.2008

Najgori od najgorih...

Najgori tekst koji se pojavio na blogu, ikada.

Vedrana Rudan, sta ona kritikuje, koga ona brani?

Nema ona pojma ni o cemu. Ne razume ona apsolutno nista. Jedino sto ona kritikuje je posten rad, a nacin razmisljanja joj je na nivou nekog polupismenog nadnicara koji je u kafani iz trece ruke cuo o pisanijama Karla Marksa, i to sve negde cirka 1890. godina.

Notorna kolicina gluposti, poluistina, lazi, podmetanja. Kao da se nista nije desilo poslednjih 150 godina u svetu. Kao da se nista nije desilo poslednjih 20 godina u Jugoslaviji. Ona nas (ex-jugoslovene) smatra, u sustini za najgoru bagru, a kao tu nas nesto "brani". Jer da nam je ovo sto nam se desava sve Zapad smestio onda smo mi najgluplje budale. Ukoliko smo sami krivi, onda smo slucaj za bolnicu. U svakom slucaju ne mozes braniti neodbranjivo, ne mozes pravdati nesto sto je olicenje najgoreg ovog balkanskog podrucja. A onda licemerno optuzivati nekog treceg da je kriv jer je uradio ovo, a nije uradio ono...

Ko nije proveo minimum 12 radnih meseci u jednoj prosecnoj kancelariji/gradilistu/magacinu/prodavnici bilo u Londonu, Parizu, New York-u, Dubajiu, Sangaju ili Kuala Lumpuru nema pojma o cemu prica kada na ovaj nacin napada "globalizaciju".

Ovaj tekst je samo jos jedna u nizu "koski" koje se bacaju da narod glodje, dok se i spisateljica se lepo fatira na strani tih zlih bogatuna...

Najgori tekst, apsolutno najgori...
bindu bindu 12:04 26.03.2008

Re: nije strasno:)


Hteo sam ranije da postavim ovaj tekst. Ipak, odustao sam od te namere. Bavio sam se Žižekom,. a čekao sam i da se "prašina slegne", strasti smire, pa tek onda da ponudim ovaj paralaktički pogled na demonstracije povodom proglašenja nezavisnosti Kosova, 21. februara.

Hrvatska spisateljica Vedrana Rudan, jedan od retkih "glasova razuma", ne pristaje na jednostranu "huliganizaciju" demonstranata, stavljajući naglasak na socijalne uzroke događaja danas poznatih pod ciničnim nazivom "Kosovo za patike".


really, not a big deal :)
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 12:08 26.03.2008

Re: Najgori od najgorih...

Collin_bgd
Ko nije proveo minimum 12 radnih meseci u jednoj prosecnoj kancelariji/gradilistu/magacinu/prodavnici bilo u Londonu, Parizu, New York-u, Dubajiu, Sangaju ili Kuala Lumpuru nema pojma o cemu prica kada na ovaj nacin napada "globalizaciju".


Moj ćale je proveo manje-više poslednjih 15 godina po prosečnim gradilištima Arabije. I uopšte nije neki zaljubljenik u globalizaciju. I nikada nije tvrdio da je pravedan model u kojem on zarađuje 3000$, njegov kolega istih kvalifikacija- ali Hindus ili Kinez- 1000$, a debeli Englez koji po ceo dan smrdi i znoji se u kancelariji ne radeći ništa- 10.000$

Gde si ti arbajtovao? Mislim na kojim gradilištima u Dubaiju isl?
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 12:10 26.03.2008

Re: Najgori od najgorih...

bindu
Hrvatska spisateljica Vedrana Rudan, jedan od retkih "glasova razuma", ne pristaje na jednostranu "huliganizaciju" demonstranata, stavljajući naglasak na socijalne uzroke događaja danas poznatih pod ciničnim nazivom "Kosovo za patike".


Ipak ona ne zna o čemu priča. Kod nas se godinama unazad u okviru dočeka nove godine na trgu demoliraju i obijaju trafike. U okviru dočeka sportista demolira se i krade imovina. Možda ne toliko masovno kao na veličanstvenom mitingu za Kosovo ali tako je. Čista sociopatija.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 12:15 26.03.2008

Re: Najgori od najgorih...

Najgori tekst koji se pojavio na blogu, ikada.
Vedrana Rudan, sta ona kritikuje, koga ona brani?
Nema ona pojma ni o cemu. Ne razume ona apsolutno nista.

Notorna kolicina gluposti, poluistina, lazi, podmetanja.

Najgori tekst, apsolutno najgori...


Vidite, ovakvo pisanje kao da je znak izuzetnog neraspolozenja. Mozda bi Vam prijala setnja u prirodi, meditacija, vezbanje neke od tehnika disanja ili nesto tome slicno....?


bindu bindu 12:17 26.03.2008

Re: Najgori od najgorih...

Trinidad Tobagović
bindu
Hrvatska spisateljica Vedrana Rudan, jedan od retkih "glasova razuma", ne pristaje na jednostranu "huliganizaciju" demonstranata, stavljajući naglasak na socijalne uzroke događaja danas poznatih pod ciničnim nazivom "Kosovo za patike".


Ipak ona ne zna o čemu priča. Kod nas se godinama unazad u okviru dočeka nove godine na trgu demoliraju i obijaju trafike. U okviru dočeka sportista demolira se i krade imovina. Možda ne toliko masovno kao na veličanstvenom mitingu za Kosovo ali tako je. Čista sociopatija.


a?
bindu bindu 12:22 26.03.2008

Re: Najgori od najgorih...

a?



a moze i ovo
petria13 petria13 12:25 26.03.2008

Re: Najgori od najgorih...

Vidite, ovakvo pisanje kao da je znak izuzetnog neraspolozenja. Mozda bi Vam prijala setnja u prirodi, meditacija, vezbanje neke od tehnika disanja ili nesto tome slicno....?


ama, uzeli ste mi rijeci iz usta. :) :)
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 12:32 26.03.2008

Re: Najgori od najgorih...

bindu
a?
a moze i ovo


sam ja nešto slagao u mom postu? jel nisu razbijane i demolirane trafike i ranije, dok nije bilo neke goruce krize, dok se zivelo relativno ok u odnosu na '92-95?

a i ti misliš da su one klinkice krale da bi iskazale svoj revolt ka globalizaciji i globalnim brandovima? ili još bolje kao Koštunica misliš da su samo bile revoltirane kršenjem međunarodnog prava?

i da je Karleuša oličenje emancipovane žene i svetli ideal?
bindu bindu 12:40 26.03.2008

Re: Najgori od najgorih...

Trinidad Tobagović
bindu
a?
a moze i ovo


sam ja nešto slagao u mom postu? jel nisu razbijane i demolirane trafike i ranije, dok nije bilo neke goruce krize, dok se zivelo relativno ok u odnosu na '92-95?

a i ti misliš da su one klinkice krale da bi iskazale svoj revolt ka globalizaciji i globalnim brandovima? ili još bolje kao Koštunica misliš da su samo bile revoltirane kršenjem međunarodnog prava?

i da je Karleuša oličenje emancipovane žene i svetli ideal?


a jel' vi mislite da vredi ulaziti u takve rasprave? ja ne! zao mi sto niste mogli da se zabavite na bla bla bla i onaj drugi.e a sad moram na posao.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 12:47 26.03.2008

Re: Najgori od najgorih...

bindu
a jel' vi mislite da vredi ulaziti u takve rasprave? ja ne! zao mi sto niste mogli da se zabavite na bla bla bla i onaj drugi.e a sad moram na posao.


1 je "la linea"
u pravu ste, ne vredi tupiti o tome
odo i ja na poso (trebalo bi)
pozz
apatrid apatrid 13:34 26.03.2008

Re: Najgori od najgorih...

a i ti misliš da su one klinkice krale da bi iskazale svoj revolt ka globalizaciji i globalnim brandovima?


Ne, baš naprotiv. One su krale da bi posedovale te brendirane patike itd. Inače, primećujem, Trinidade da si danas vrlo raspoložen. U nekoliko gornjih komentara si me od srca nasmejao.
pufna pufna 16:48 26.03.2008

Re: Najgori od najgorih...

Vedrana Rudan, sta ona kritikuje, koga ona brani?

Nema ona pojma ni o cemu. Ne razume ona apsolutno nista


ona je strani dopisnik. NIje gradjanin Srbije, ne placa u Srbiji porez. Jednom recju- zabole je ... za nasu muku. I to mi je ok.
Njen tekst je takodje ok zato sto pise iz perspektive nekog stranog posmatraca i zato sto joj je pun kufer inostranog zgrazavanja kao i ( verovatno) hrvatskog prezira.
Meni se njeno pisanje ne sukobljava sa nasom kritikom maliziozno organizovanog mitinga, iako bih ja pre njen tekst primenila za rusenje 5. oktobra. Ona ima pravo da se ne pita o pozadini tog mitinga i toj temi prilazi iz drugog ugla.
I da ne bude zabune, ne brani ona rezim koji je organizovao miting ( po meni), vec relativizuje to ''moralisanje'' i ''zgrazanje'' nad divljastvom. Kao sto treba Maljkovica podsetiti da nije se na blogu rugalo huliganima ( iako ih treba nazvati pravim imenom) niti Srbiji,vec se osula paljba po vladi. I to s pravom!
Vlada T Vlada T 19:24 26.03.2008

Re: Najgori od najgorih...

Colin_bgd
Najgori tekst koji se pojavio na blogu, ikada.

Vedrana Rudan, sta ona kritikuje, koga ona brani?

Nema ona pojma ni o cemu. Ne razume ona apsolutno nista. Jedino sto ona kritikuje je posten rad, a nacin razmisljanja joj je na nivou nekog polupismenog nadnicara koji je u kafani iz trece ruke cuo o pisanijama Karla Marksa, i to sve negde cirka 1890. godina.

Notorna kolicina gluposti, poluistina, lazi, podmetanja. Kao da se nista nije desilo poslednjih 150 godina u svetu. Kao da se nista nije desilo poslednjih 20 godina u Jugoslaviji. Ona nas (ex-jugoslovene) smatra, u sustini za najgoru bagru, a kao tu nas nesto "brani". Jer da nam je ovo sto nam se desava sve Zapad smestio onda smo mi najgluplje budale. Ukoliko smo sami krivi, onda smo slucaj za bolnicu. U svakom slucaju ne mozes braniti neodbranjivo, ne mozes pravdati nesto sto je olicenje najgoreg ovog balkanskog podrucja. A onda licemerno optuzivati nekog treceg da je kriv jer je uradio ovo, a nije uradio ono...

Ko nije proveo minimum 12 radnih meseci u jednoj prosecnoj kancelariji/gradilistu/magacinu/prodavnici bilo u Londonu, Parizu, New York-u, Dubajiu, Sangaju ili Kuala Lumpuru nema pojma o cemu prica kada na ovaj nacin napada "globalizaciju".

Ovaj tekst je samo jos jedna u nizu "koski" koje se bacaju da narod glodje, dok se i spisateljica se lepo fatira na strani tih zlih bogatuna...

Najgori tekst, apsolutno najgori...


Uzgred, bio sam prisutan kada je Vedrana, u jednom prijatnom, uzem krugu pre par godina pripovedala kako se silno namucila pred proslavu jedne nove godine dok je navlacila Versace haljinu koju joj je kupio muz (zagrebacki advokat), jer nikako nije uspevala "svezat' vrpce" na njoj. Naravno, ovim ne zelim da kazem da alterglobalisti ne bi smeli da nose visoku modu.
Dušan Maljković Dušan Maljković 19:31 26.03.2008

Re: Najgori od najgorih...

Prvo, iz teksta uopšte nije transparentno da li je Vedrana alter-globalistkinja: nije svaka kritika lib-kapitalizma nužno alterglobalistička. Drugo, pretpostavljam da muž može da joj kupuje šta on želi, a da ona nije odgovorna ako on "dobro zarađuje". I treće -- bez obzira na imovinsko stanje g. Rudan -- da li njena argumentacija stoji i da li bi se njena zasnovanost menjala s promenom njenog imetka, opadao isti ili rastao?
Dawngreeter Dawngreeter 14:00 26.03.2008

Meni se svidja

terminologija u uvodu. Bas je, onako, odgovarajuca.

[...] ne pristaje na jednostranu "huliganizaciju" demonstranata [...]


Izostavili ste pored "jednostrane" da dodate i "protivpravnu" i "laznu".
Dušan Maljković Dušan Maljković 14:02 26.03.2008

Re: Meni se svidja

Zato ste vi, kao rizničar Koštunicinog diskursa, došli da me podsetite.

Hvala.
Dawngreeter Dawngreeter 14:06 26.03.2008

Re: Meni se svidja

I drugi put.
Dušan Maljković Dušan Maljković 14:14 26.03.2008

Re: Meni se svidja

Eto kako nije teško biti fin!

Pozdrav!
dejanvul dejanvul 14:04 26.03.2008

Hm...

...well, in my humble opinion, mozda bas i nije adekvatno zagovarati "Drustveni ugovor 3.0" na primeru zemlje u kojoj je i sam "Drustveni ugovor 1.0" onemogucen i "majchinskom podrshkom" trecerazrednih obaveshtajaca carske Rusije, i simbolichnom ukoljicom u Radovanjskom lugu, i mnogim drugim tadasnjim i kasnijim budalashtinama u kojima se samo ochitavaju nezrelost i autodestruktivnost jedne elite... shto traje do danas, reklo bi se?
Dušan Maljković Dušan Maljković 16:52 26.03.2008

Nastavak diskusije

Možda bi bilo zanimljivo razmotriti pojam "huligan" -- šta on podrazumeva, šta znači njegova upotreba u kontekstu demonstracija i dela demonstranata, kako se od huliganizacije stiže do varvarizma, pa čak i bestijalizacije (Peščanik govori o "čoporima demonstranata".

Pa ako neko želi, nek' izvoli.
leto dijalektike leto dijalektike 18:27 26.03.2008

Re: Zabrana Marka Ristica?

Maljkovicu,

pitanje Vama, ali i svim prolaznicima.

Ristic je medju prvima u tmini tzv. "huliganske dogadjajnosti" forvardovao ovaj tekst Vedrane Rudan.
Danas je na pp kruzila,imam utisak cirkularna poruka, jednog aktivnog blogera sa navodima da je Marko Ristic trajno uklonjen sa ovog medija. Sa druge strane fakat je da Ristica nema na ovoj temi.. Znate li v i( ili neko drugi) zasto je MR cenzurisan ?
Dušan Maljković Dušan Maljković 18:32 26.03.2008

Re: Nastavak diskusije

Mislim da bi Supermod mogao da precizno odgovori, ukoliko želi i na ovom mestu, budući da Marka Ristića više nema na spisku blogera i da je to jedina precizna informacija koju imam. Da li je banovan, za stalno ili ne, zaista ne znam. Zato i apelujem da se situacija razjasni!
Astrid Astrid 19:07 27.03.2008

Re: Nastavak diskusije

Dušan Maljković
Možda bi bilo zanimljivo razmotriti pojam "huligan"...

Vedrana Rudan koristi isti pojam za tri razlicite "grupacije":

1. Huligani, po definiciji. Dakle, to upravo jesu oni koji su palili ambasadu, razbijali automobile i izloge. Da li su oni krali, potpuno je nebitno.

2. "Socijalno ugrozeni slojevi" koji su krali po radnjama, "zato sto nemaju". Medjutim, oni predstavljaju SAMO DEO ove grupe koja bi se preciznije mogla nazvati oportunisti-lesinari.

Napomena: "dve plavuse" su najvise stigmatizovane upravo od strane "saboraca", a ne "levih novinara", jasno je i zasto. Pogledati komentare na youtube-u.

3. "Proleteri svih zemalja". Internacionalizacija problema.

Pokusaj da se ove tri grupe merge-uju nije bas najbolje izveden, pa samim tim ni zakljucci ne mogu biti relevantni.

Huligani se regrutuju iz nizih slojeva, to je jedina veza.
Astrid Astrid 19:11 27.03.2008

Re: Nastavak diskusije

Dušan Maljković
bestijalizacije...

Nisam primetila, to je bilo upadljivije 90-tih, ali zar to nije uobicajen postupak dehumanizacije 'neprijatelja' da bi se lakse s njim obracunao?
Astrid Astrid 19:16 27.03.2008

Re: Nastavak diskusije

Dušan Maljković
Mislim da bi Supermod mogao da precizno odgovori, ukoliko želi i na ovom mestu, budući da Marka Ristića više nema na spisku blogera i da je to jedina precizna informacija koju imam. Da li je banovan, za stalno ili ne, zaista ne znam. Zato i apelujem da se situacija razjasni!

Pridruzujem se apelu, iako me Marko Ristic ne voli. Smrz :)
A i nesto mi se cini da vi znate sta se desilo, odaje vas usklicnik na kraju :)
Dušan Maljković Dušan Maljković 19:18 27.03.2008

Re: Nastavak diskusije

Astrid, pošaljite mi tu kristalnu kuglu u koju gledate, hoću i ja da sve iz nje saznam, baš kao i vi...:)
Astrid Astrid 01:50 28.03.2008

Re: Nastavak diskusije

Dušan Maljković
Astrid, pošaljite mi tu kristalnu kuglu u koju gledate, hoću i ja da sve iz nje saznam, baš kao i vi...:)

Ako mislite na Ristica, vas komentar o njemu je moja kristalna kugla :) Dakle, ovaj vas komentar je idle.

O huliganima ne zelite da diskutujete?
Dušan Maljković Dušan Maljković 02:20 28.03.2008

Re: Nastavak diskusije

Nije bilo inspirativnih postova, pa odustah od diskusije..:)
Astrid Astrid 17:19 28.03.2008

Re: Nastavak diskusije

Dušan Maljković
Nije bilo inspirativnih postova, pa odustah od diskusije..:)
Aha, verovatno zato :)

E, sad ozbiljno.
1. Da li ste saznali sta je bilo sa Risticem? :)
2. Napisite nam vi sta je (vasa) definicija huligana, posto mi ostali, kao 'ne znamo' :)
Supermod Supermod 19:46 28.03.2008

Obavestenje

Dušan Maljković
Mislim da bi Supermod mogao da precizno odgovori, ukoliko želi i na ovom mestu, budući da Marka Ristića više nema na spisku blogera i da je to jedina precizna informacija koju imam. Da li je banovan, za stalno ili ne, zaista ne znam. Zato i apelujem da se situacija razjasni!



Korisnik Marko Ristic je banovan, a podsecam ucesnike da moderacija nije u obavezi da pojedinačno obrazlaže razloge za uklanjanje poruka i gasenje naloga.
http://blog.b92.net/disclaimer/

pnbb pnbb 17:49 26.03.2008

tumacenje

naša manjina miruje jer je zahvaljujući Amerima svedena na pravu mjeru,


koja manjina?
koja prava mera?
doktorka doktorka 18:01 26.03.2008

Re: tumacenje

pnbb
naša manjina miruje jer je zahvaljujući Amerima svedena na pravu mjeru, koja manjina?koja prava mera?

misli verovatno na srpsku manjinu u hrvatskoj , jer kazem, otac joj je srbin
leto dijalektike leto dijalektike 18:38 26.03.2008

Re: tumacenje

misli verovatno na srpsku manjinu u hrvatskoj , jer kazem, otac joj je srbin


Doktorka,

bez licitiranja nad geneoloskim stablom familije Rudan, ne mislite li da je autorka teksta samo parafrazirala diskurse izbornih partijskih horova koji upravo licitiraju sa manjinama i vecinama, svojatajuci ih i obecavajuci sakom i kapom ...svima sve, po principu " Svi smo mi nasi"...
pnbb pnbb 18:53 26.03.2008

Re: tumacenje

misli verovatno na srpsku manjinu u

svedena na pravu meru.
ma super.
sto manje to bolje, valjda.
kako civilizovano.
bar kaze zahvaljujuci amerima
Ljuttko Ljuttko 19:43 26.03.2008

Re: tumacenje

I tako, posle svih kopipejstovanja kao rezultata raznoraznih guglanja i blogomrsomudjenja mali, loše skriveni šovinista ne odoli da se oglasi. Neizdrž prosto prevlada - kada Doktorka nije u stanju da sroči smislen post na diskusiji, ona poteže prebrojavanje nacionalnih gena čega se inače, gle, deklarativno, tako strašno gnuša. A u prilog svojoj tvrdnji koju , ako je neko nije primetio u svoj njenoj veličini, ponavlja već drugi put, Doktorka citira deo iz knjige Vedrane Rudan .
I sad se ja bijem već par sati po prstima da ovde ne ocenjujem intelektualne domete blogerke Doktorke ali ovo je već jače i od mene.
Ovo dakle nije nikakva odbrana stavova V. Rudan na osnovu njene srpske ili nesrpske krvi, ali Doktorko, romani V. Rudan su fikcija sa podlogom u stvarnosti, Dušan i Kuki su izmišljeni likovi iako ona piše u prvom licu. Razumeš, kao što u šumi žive srne i jeleni i zečići ali se ne odazivaju svi na ime Bambi.
Evo, mene je već sramota što moram ovo ovako da ti napišem ali transfer neprijatnosti koji imam dok čitam ono što ti potpisuješ mi ne da mira. Odmori malo , ko Boga te molim, bar dok ne prodju izbori, ako ti nije bitno kakvu sliku daješ o sebi sažali se bar na stranku koju podržavaš, šteta koju nanosiš je nemerljiva.

misli verovatno na srpsku manjinu u hrvatskoj , jer kazem, otac joj je srbin

pidola pidola 20:04 26.03.2008

Re: tumacenje


kao što u šumi žive srne i jeleni i zečići ali se ne odazivaju svi na ime Bambi.

ne sve,samo neke zivotinje se odazivaju na ime bambi,koje? :)
doktorka doktorka 20:35 26.03.2008

Re: tumacenje

Ljuttko
I tako, posle svih kopipejstovanja kao rezultata raznoraznih guglanja i blogomrsomudjenja mali, loše skriveni šovinista ne odoli da se oglasi. Neizdrž prosto prevlada - kada Doktorka nije u stanju da sroči smislen post na diskusiji, ona poteže prebrojavanje nacionalnih gena čega se inače, gle, deklarativno, tako strašno gnuša. A u prilog svojoj tvrdnji koju , ako je neko nije primetio u svoj njenoj veličini, ponavlja već drugi put, Doktorka citira deo iz knjige Vedrane Rudan . I sad se ja bijem već par sati po prstima da ovde ne ocenjujem intelektualne domete blogerke Doktorke ali ovo je već jače i od mene. Ovo dakle nije nikakva odbrana stavova V. Rudan na osnovu njene srpske ili nesrpske krvi, ali Doktorko, romani V. Rudan su fikcija sa podlogom u stvarnosti, Dušan i Kuki su izmišljeni likovi iako ona piše u prvom licu. Razumeš, kao što u šumi žive srne i jeleni i zečići ali se ne odazivaju svi na ime Bambi. Evo, mene je već sramota što moram ovo ovako da ti napišem ali transfer neprijatnosti koji imam dok čitam ono što ti potpisuješ mi ne da mira. Odmori malo , ko Boga te molim, bar dok ne prodju izbori, ako ti nije bitno kakvu sliku daješ o sebi sažali se bar na stranku koju podržavaš, šteta koju nanosiš je nemerljiva.
misli verovatno na srpsku manjinu u hrvatskoj , jer kazem, otac joj je srbin


dobro , hajde onda da ti nacrtam posto vidim da si se mucio da ukapirash tako jednostavne stvari. .
rudan je zbog svog srpskog porekla imala velike probleme dok je zivela u hrvatskoj za vreme tudjmana.to mozesh procitati u njenoj autbiografskoj knjizi "uho grlo noz" . imala bi nesumnjivo probleme i da je zivela u srbiji zbog svog hrvatskog porekla po majci. zasto naglasavam to njeno poreklo ? pa zbog toga sto je sasvim razumljivo sto je za nju nastojanje hrvatske da udje u NATO, totalno sumanut potez. cinjenica je da je hrvatska oduvek zelela nezavisnost , a to su joj omogucili zapad i NATO. da hrvati nisu imali njihovu pomoc i zastitu , srbi bi koriscenjem jugoslovenskog naoruzanja koje su bespravno prisvojili, caskom od jugoslavije napravili veliku srbiju. imbecilno je tvrditi da hrvatskoj nije potrebno da udje u nato , posebno kad za suseda ima rusofilsku srbiju.
sto se tice huligana , problem je sto su huligani nesmetano palili ambasade i pljackali i razbijali radnje, sto ih je u tome podrzala vlast. a huligana, naravno ima svuda. a da se pljackom , otimacinom , i neradom moze doci do ugodne pozicije u nasem drustvu , nisu naucili od zapada, nego od nase vlasti . ako velja ilic moze da kaze da je u redu da se kraducka, i da posle toga ostane i dalje ministar, onda je svaka dalja rasprava bespotrebna.

Ljuttko Ljuttko 22:20 26.03.2008

Re: tumacenje


Doktorka, hajde se nemoj jos vise ukopavati, molim te lepo, meni je vec neprijatno .
"Uho, grlo nož" nije autobiografska knjiga. Pisati u prvom licu jednine ne znači da je knjiga autobiografska, to je tek jedan od legitimnih spisateljskih načina. Vedrana Rudan je napisala i knjigu Ljubav na posljednji pogled, isto u prvom licu jednine - da li to dokazuje da joj je neki muž bio pasionirani lovac, mučitelj žena i životinja ? Evo ako meni ne veruješ dela njenog intervjua Nacionalu 2002 godine, proguglaj kad to već voliš pa će ti se samo kasti i više puta.
NACIONAL: U knjizi, za Tonku je sve loše: brak, politika, djeca, društvo, a ljubavnik joj spava s najboljom prijateljicom. Zašto ste izabrali svijet bez izlaza? – Knjiga nije autobiografija. Moj život je lijep, zasad. No ne nudim nadu jer nade nema. I mislim da su svi ljudi koji žive na kugli zemaljskoj samo samoubojice bez muda. Uključujući i mene. Jer što je život, to je nada da jednom nećeš krepati u strašnim mukama. Trenuci sreće u odnosu na trenutke pakla, još ako preživiš ovaj rat, zanemarivi su. Tonka je krik ljudskog bića koje je u pedeset i trećoj shvatilo da ništa nema smisla. Mnogi će pomisliti da sam ja Tonka, ali nisam.
Pošto ti je guglanje omiljeni sport hajde nadji gde to ona svojim poreklom koje god da je objašnjava velike probleme pod Tudjmanom. Žena je napisala kilometre kolumni od Ferala do Nacionala a da sa svojim poreklom nikad nije spekulisala sem onih koji kao i ti nisu u stanju da razluče njenu književnost od njenog života pa joj broje poreklo. I tu, kao što već rekoh iskače tvoj nadahnuti šovinistički duh koji ne umeš da sakriješ i kojim pokušavaš da stav jedne osobe po pitanju nato pakta i njene zemlje objasniš njenim delimičnim srpskim poreklom. Po pitanju gluposti koje si ovde ispisal ovim prevazilaziš i samu sebe
Ova rečenica koju si dalje napisala to samo potvrdi - imala bi nesumnjivo probleme i da je zivela u srbiji zbog svog hrvatskog porekla po majci- imaš li ti to moć gledanja u kuglu , šta bi bilo kad bi bilo .
Evo stvarno me je sramota zbog tebe i onoga što sam svojim postom izazvala da napišeš kao odgovor u ostatku tvoje nato opservacije. Pisati o nečemu o čemu, ne da nemaš pojma nego te to niko nije ni pitao niti je to predmet razgovora, ne umeti to čak ni smisleno reći- stvarno ne znam kako da nazovem sem , kako da ti to blago kažem a da te ne uvredim i da pri tome i razumeš - nemoguće je pa ću ovde stati.



rudan je zbog svog srpskog porekla imala velike probleme dok je zivela u hrvatskoj za vreme tudjmana.to mozesh procitati u njenoj autbiografskoj knjizi "uho grlo noz"

[i][/i]
doktorka doktorka 23:22 26.03.2008

Re: tumacenje

Ljuttko
Doktorka, hajde se nemoj jos vise ukopavati, molim te lepo, meni je vec neprijatno . "Uho, grlo nož" nije autobiografska knjiga. Pisati u prvom licu jednine ne znači da je knjiga autobiografska, to je tek jedan od legitimnih spisateljskih načina. Vedrana Rudan je napisala i knjigu Ljubav na posljednji pogled, isto u prvom licu jednine - da li to dokazuje da joj je neki muž bio pasionirani lovac, mučitelj žena i životinja ? Evo ako meni ne veruješ dela njenog intervjua Nacionalu 2002 godine, proguglaj kad to već voliš pa će ti se samo kasti i više puta.NACIONAL: U knjizi, za Tonku je sve loše: brak, politika, djeca, društvo, a ljubavnik joj spava s najboljom prijateljicom. Zašto ste izabrali svijet bez izlaza? – Knjiga nije autobiografija. Moj život je lijep, zasad. No ne nudim nadu jer nade nema. I mislim da su svi ljudi koji žive na kugli zemaljskoj samo samoubojice bez muda. Uključujući i mene. Jer što je život, to je nada da jednom nećeš krepati u strašnim mukama. Trenuci sreće u odnosu na trenutke pakla, još ako preživiš ovaj rat, zanemarivi su. Tonka je krik ljudskog bića koje je u pedeset i trećoj shvatilo da ništa nema smisla. Mnogi će pomisliti da sam ja Tonka, ali nisam.Pošto ti je guglanje omiljeni sport hajde nadji gde to ona svojim poreklom koje god da je objašnjava velike probleme pod Tudjmanom. Žena je napisala kilometre kolumni od Ferala do Nacionala a da sa svojim poreklom nikad nije spekulisala sem onih koji kao i ti nisu u stanju da razluče njenu književnost od njenog života pa joj broje poreklo. I tu, kao što već rekoh iskače tvoj nadahnuti šovinistički duh koji ne umeš da sakriješ i kojim pokušavaš da stav jedne osobe po pitanju nato pakta i njene zemlje objasniš njenim delimičnim srpskim poreklom. Po pitanju gluposti koje si ovde ispisal ovim prevazilaziš i samu sebe Ova rečenica koju si dalje napisala to samo potvrdi - imala bi nesumnjivo probleme i da je zivela u srbiji zbog svog hrvatskog porekla po majci- imaš li ti to moć gledanja u kuglu , šta bi bilo kad bi bilo . Evo stvarno me je sramota zbog tebe i onoga što sam svojim postom izazvala da napišeš kao odgovor u ostatku tvoje nato opservacije. Pisati o nečemu o čemu, ne da nemaš pojma nego te to niko nije ni pitao niti je to predmet razgovora, ne umeti to čak ni smisleno reći- stvarno ne znam kako da nazovem sem , kako da ti to blago kažem a da te ne uvredim i da pri tome i razumeš - nemoguće je pa ću ovde stati.
rudan je zbog svog srpskog porekla imala velike probleme dok je zivela u hrvatskoj za vreme tudjmana.to mozesh procitati u njenoj autbiografskoj knjizi "uho grlo noz" [i][/i]



ako nema elemente autobiografskog ,onda je tek imbecilno njeno razmisljanje u vezi ulaska hrvatske u nato.
o huliganima tek da ne govorim. zasto mi treba kugla ? samo da podsetim na slucaj advokata nikole barovića. no situacija ni sada nije bolja. poslanik srs , stranke koja je pobedila na poslednjim paralamentarnim izborima , zoran krasić nazvao je ministarku ivanu dulić marković ustasom . i prosao nekaznjeno.
Ljuttko Ljuttko 00:32 27.03.2008

Re: tumacenje

Jedna korist večeras od mog pisanja, shvatila si da ja u knjizi ne znači nužno autobiografsko. Još malo da razmisliš pa da pokušaš da razumeš da nečije mišljenje ulasku u NATO zemlje u kojoj se živi ni na koji način ne odredjuje i i samo nečija nacionalna pripadnost. Tj, da ima ljudi koji svoje shvatanje sveta i života grade i na osnovu nekih drugih premisa a ne na osnovu toga da su svi pripadnici jednog naroda loši a ostali dobri i obrnuto. Ili da je NATO izvor radosti ii blagostanja za svaku zemlju članicu bez ijedne negativne konotacije.
To što ti mišljenje V.R o nato paktu jedino pripadnošću naciji možeš da shvatiš i neopravdavaš te svrstava u potpuno isti mod razmišljanja i ponašanja kao što ga imaju i radikali koje navodiš kao negativne. Na isti način i oni, kada nisu u stanju da drugačije pokažu šta ne valja u radi ministarke i kada se ne slažu sa njenim radom i stavovima potežu njeno poreklo. Pročitaj još jednom šta si napisala pa će ti se možda samo kasti - ne slažeš se sa stavom V. Rudan o NATO paktu i to pripisuješ njenom srpskom poreklu a kad se pokaže da to nije presudno onda ti je njen stav još imbecilniji a da objasniš zašto to i kako e tu je muk, aman , zaman . Već postajem dosadna sa tim pitanjem ali pokušaj bar da razmisliš da ima ljudi koji o svakom vojnom udruživanju pa i NATO paktu imaju neki kritički stav mimo života i pripadnosti bilo kojoj naciji ili partiji - ljudi imaju glavu da misle malo i sami a ne samo u nekakvim partijskim ili već kakvim šablonima. Za tvoju informaciju ni svi članovi i simpatizeri stranke koju podržavaš nisu bespogovorni ljubitelji NATO pakta i članstva u njemu
Pošto već negativna podsećanja guraš pod nos i na osnovu njih izvlačiš opšte zaključke da bi VR neminovno u Srbiji bila tretirana loše važi li obrnuto, da pokušamo da navedemo i nekoliko osoba iz javnog života drugog etničkog porekla a koje su bile i voljene i poštovane u Srbiji svih ovih godina pa da na osnovu toga izvedemo zaključak da bi i svi drugih nacija i vera bili tako tretirani u Srbiji . Naravno da je nemoguće da se to zaključi iz 5 dobrih primera kao što i tvoj zaključak leži na lošim postavkam. E sad, ja nemam nameru da padam toliko nisko da ti sad ovde redjam imena ljudi druge nacije ili poludruge nacije što insinuiraš, pa ni hrvatske, koje su u Srbiji dobro živeli.
Načina, kako si to to ovde uradila i što ti je manir, sa tobožnjim podsećanjem na neko zlodelo kad god nemaš šta drugo da napišeš o temi o kojoj pričamo, me mani, to je iz repertoara kandidata za pripravnike u nekoj političkoj stranci . Ako misliš da ti to donosi pozitivne poene, grešiš, nećeš daleko odmaći od lepljenja plakata. Mada, i to je korisnije za stranku nego ovo tvoje bloginjanje.
A iskreno i meni bi bilo bilje da spavam nego što ovde tupim nokte al računam , ako te malo podstaknem bar da razmišljaš moja je današnja misija ispunjena.
Usput, nadam se da si do sada razumela da je Ljuttko ženskog roda te da user name nema veze sa karakternim osobinama blogera bar u mom slučaju:).

ako nema elemente autobiografskog ,onda je tek imbecilno njeno razmisljanje u vezi ulaska hrvatske u nato.
o huliganima tek da ne govorim. zasto mi treba kugla ? samo da podsetim na slucaj advokata nikole barovića. no situacija ni sada nije bolja. poslanik srs , stranke koja je pobedila na poslednjim paralamentarnim izborima , zoran krasić nazvao je ministarku ivanu dulić marković ustasom . i prosao nekaznjeno.

doktorka doktorka 02:04 27.03.2008

Re: tumacenje

Ljuttko
Jedna korist večeras od mog pisanja, shvatila si da ja u knjizi ne znači nužno autobiografsko. Još malo da razmisliš pa da pokušaš da razumeš da nečije mišljenje ulasku u NATO zemlje u kojoj se živi ni na koji način ne odredjuje i i samo nečija nacionalna pripadnost. Tj, da ima ljudi koji svoje shvatanje sveta i života grade i na osnovu nekih drugih premisa a ne na osnovu toga da su svi pripadnici jednog naroda loši a ostali dobri i obrnuto. Ili da je NATO izvor radosti ii blagostanja za svaku zemlju članicu bez ijedne negativne konotacije.To što ti mišljenje V.R o nato paktu jedino pripadnošću naciji možeš da shvatiš i neopravdavaš te svrstava u potpuno isti mod razmišljanja i ponašanja kao što ga imaju i radikali koje navodiš kao negativne. Na isti način i oni, kada nisu u stanju da drugačije pokažu šta ne valja u radi ministarke i kada se ne slažu sa njenim radom i stavovima potežu njeno poreklo. Pročitaj još jednom šta si napisala pa će ti se možda samo kasti - ne slažeš se sa stavom V. Rudan o NATO paktu i to pripisuješ njenom srpskom poreklu a kad se pokaže da to nije presudno onda ti je njen stav još imbecilniji a da objasniš zašto to i kako e tu je muk, aman , zaman . Već postajem dosadna sa tim pitanjem ali pokušaj bar da razmisliš da ima ljudi koji o svakom vojnom udruživanju pa i NATO paktu imaju neki kritički stav mimo života i pripadnosti bilo kojoj naciji ili partiji - ljudi imaju glavu da misle malo i sami a ne samo u nekakvim partijskim ili već kakvim šablonima. Za tvoju informaciju ni svi članovi i simpatizeri stranke koju podržavaš nisu bespogovorni ljubitelji NATO pakta i članstva u njemuPošto već negativna podsećanja guraš pod nos i na osnovu njih izvlačiš opšte zaključke da bi VR neminovno u Srbiji bila tretirana loše važi li obrnuto, da pokušamo da navedemo i nekoliko osoba iz javnog života drugog etničkog porekla a koje su bile i voljene i poštovane u Srbiji svih ovih godina pa da na osnovu toga izvedemo zaključak da bi i svi drugih nacija i vera bili tako tretirani u Srbiji . Naravno da je nemoguće da se to zaključi iz 5 dobrih primera kao što i tvoj zaključak leži na lošim postavkam. E sad, ja nemam nameru da padam toliko nisko da ti sad ovde redjam imena ljudi druge nacije ili poludruge nacije što insinuiraš, pa ni hrvatske, koje su u Srbiji dobro živeli. Načina, kako si to to ovde uradila i što ti je manir, sa tobožnjim podsećanjem na neko zlodelo kad god nemaš šta drugo da napišeš o temi o kojoj pričamo, me mani, to je iz repertoara kandidata za pripravnike u nekoj političkoj stranci . Ako misliš da ti to donosi pozitivne poene, grešiš, nećeš daleko odmaći od lepljenja plakata. Mada, i to je korisnije za stranku nego ovo tvoje bloginjanje. A iskreno i meni bi bilo bilje da spavam nego što ovde tupim nokte al računam , ako te malo podstaknem bar da razmišljaš moja je današnja misija ispunjena. Usput, nadam se da si do sada razumela da je Ljuttko ženskog roda te da user name nema veze sa karakternim osobinama blogera bar u mom slučaju:).
ako nema elemente autobiografskog ,onda je tek imbecilno njeno razmisljanje u vezi ulaska hrvatske u nato.o huliganima tek da ne govorim. zasto mi treba kugla ? samo da podsetim na slucaj advokata nikole barovića. no situacija ni sada nije bolja. poslanik srs , stranke koja je pobedila na poslednjim paralamentarnim izborima , zoran krasić nazvao je ministarku ivanu dulić marković ustasom . i prosao nekaznjeno.



totalno mi je nevazno da li si zenskog ili muskog roda, za mene si samo nick. drugo , vidim da nisi shvatila poentu , navela sam slucaj seselja, i slucaj poslanika srs u skupstini. oba su prosla nekaznjeno, drugim recima ,kad je vlast istolerisala takvo njihovo ponasanje, sta je onda bila garancija gradjanima druge nacionalsti da se osecaju sigurno u srbiji ? osim toga, dovoljno je bilo videti i tretman albanaca na kosovu od strane srpske vlasti, pa se osetiti ugrozenim. btw osecali smo se ugrozenim i mi koji smo srpske nacionalnosti.
sto se tice nato , sad si ti jako pametna ako si protiv ulaska u nato , a ja sam glupa jer smatram da je neophodno da udjemo u nato. e pa vidish , dovoljno sam inteligentna da ukapiram da nemamo puno izbora, ili cemo u nato , ili cemo sa rusima da pravimo vojni savez. . naravno, ja sam uvek za nato i bash me zanima, da nekim slucajem ldp dodje na vlast , da li bio rekao ne nato-u . verujem da ne bi , izmedju ostalog i zato sam za njih .
to sto sam mislila da je knjiga autobiografska , nije zbog toga ste je pisana u prvom licu , nego zato sto se secam da sam negde procitala ,da je v. rudan cesto ostajala bez posla , a i ova podrska huliganima, tolerisanje kradje, sve se nekako uklopilo... pa onda njeno nerazumevanje odakle bi hrvatima pretila opasnost...
ovo bi bilo i moje zadnje obracanje tebi . ignorisacu te ubuduce, zato bolje ne tupi nokte. vec ako ne znash sta cesh sa sobom , lepi plakate radikala !
Ljuttko Ljuttko 07:56 27.03.2008

Re: tumacenje

A ti Doktorka razumeš i uklapaš ko lego kocke, ono baš tako, prožimaš našu stvarnost. A i umeš da pokažeš i objasniš za i protiv. Argumentovano izvlačiš kolosalno glupe zaključke iz gigaglupih, ne samo glupih nego i bezobraznih pretpostavki o nečijem poreklu
Umeš, tako što imaš jedan kriterijum - pripadnost naciji i partiji i to guraš pod nos a usput kad ostaneš bez ikakvog argumenta nalepiš etiketu radikala onome ko ti na pogreške ukaže( evo sam se potresla onoliko).
Ja bih te rado zaobišla da gluposti koje pišeš nisu toliko kolosalne ali kako jesu i kako se, ako je to uopšte mogiće, uvećavaju sa svakim postom ko lavina , ja ti evo dobronamerno ukazujem da ti komentari postaju predmet sprdnje pa cu to i ubuduce raditi kad god na iste naletim. Obrati pažnju, ne kažem ti da si ti glupa što veruješ u nato ili šta već, to je tvoje pravo da misliš kako god želiš, gluposti su ono kako ti to braniš i objašnjavaš. Pa ti nastavi, i samo teraj , možda mi se sledeći put obratiš prednji put ako ne poslednji put.



ovo bi bilo i moje zadnje obracanje tebi . ignorisacu te ubuduce, zato bolje ne tupi nokte. vec ako ne znash sta cesh sa sobom , lepi plakate radikala !

a i ova podrska huliganima, tolerisanje kradje, sve se nekako uklopilo... pa onda njeno nerazumevanje odakle bi hrvatima pretila opasnost...

leto dijalektike leto dijalektike 10:29 27.03.2008

Re: tumacenje


Doktorka je,

sa propagandnog partijskog bombradovanja i 'preciznih hirurskih intevencija" koljima je bila sklona u prethodnom periodu avaj, presla na politicku "argumentaciju" . Eto nevolje! Veoma podseca na James Shea, NATO spoksmena u vreme bombardovanja 1999. koji je godinama kasnije bezao glavom bez obzira sa predavanja na evropskim univerzitetima ( poslednji put u Engleskoj) izvikan od strane studentske "rulje" koja ga je najcesce osim jajima gadjala i uzvicima neodobravanja ponukana njegovom cuvenom zvanicnom "politickom" argumentacijom " Ja sam vernik. Veliki vernik. Verujem u bibliju. Znate, Nato bombardovanje se na kraju svodi na poziciju : ne pomoci u nevolji , isti je greh kao ciniti nevolju". Ispada dakle, sledeci She-a, da se Nato rat vodio oko biblije, sto je naravno jos jedna besmislica vise iz asortimana , u najmanju ruku , nespretnih politickih akata i izjava kojima obiluje nasa konfuzna epoha, a o kojoj i govori duhovita Vedrana Rudan.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana