Moj grad| Nostalgija| Životni stil

Krovovi Beograda

jednarecfonmoi RSS / 25.04.2016. u 18:25

 Wudc9dd.jpg
Kada smo bili deca jedna od glavnih zanimacija bila je da otkrijemo iz koje zgrade moze da se izađe na krov.


Mislim da nas je mnogo stvari u isto vreme vuklo ka gore. Otkrivanje novog prostora gde nema gužve, pogled sa najviše tačke zgrade ka noćnom nebu. Zvezde su delovale bliže. Mogućnost da sa visine gledamo automobile, ljude i čitav grad kako diše u daljini.

Kad smo malo porasli neko je provalio sunčanje na krovu. To se upražnjavalo neko vreme sa sve flašicama za vodu. Polivalo se po kosi.
Pamtim i par žurki gde se, ipak, pazilo da neko od nervoznih komšija ne dođe gore sa ručnom bombom i kalašnjikovim.

E onda je moj tata, ima tome mnogo godina unazad dok još nije bilo toliko popularno, krenuo da gradi baštu na krovu i da pravi kalupe za povrće iz štosa. Pojavio se krastavac neuobičajenog oblika. Sve je sadio u gajbice od voća i povrća. Komšije nisu imale razumevanja, proteran je polako uz gunđanje da zaliva povrće a to će kad tad probiti do njihovih soba. S rezignacijom je napustio svoju baštu blizu oblaka.

Lepi su vračarski krovovi kad gledaš sa prozora kako polako nestaju dužinom ulice i vire između kestenova. Moja drugarica, sad već dugo u Nemačkoj, pričala mi je o nekoj zgradi gde može preko krova na drugu zgradu. Ali bilo je opasno i uzak prolaz. Divni su krovovi visokih zgrada Novog Beograda jer vidiš ceo grad. Ako se ikada još budem popela na neki krov u nekom delu Beograda preneću utisak. Moram da kažem da ni na Avalskom tornju, ni na vidikovcu na vrhu Beograđanke nemam taj doživljaj. Lepo je, visoko si, okružen si staklom, vidiš daleko, ali kao da nedostaje momenat "Ovde samo ja stigoh". Nemaš utisak da si došao tajnim putem, nije zanimljivo. Jer još uvek imam u mislima neki beskrajni osećaj slobode koju može samo dete da ima kada otkrije neki novi put, neki novi krov. Možda bi trebalo da stavim naznaku uz tekst "Ne pokušavajte ovo kod kuće ili bez nadzora".

A ima još nešto što se otvori kao tema skoro svakog beogradskog leta kad upekne zvezda i temperature postanu previsoke: "Da li postoji šansa da nekako izgradimo bazen na krovu?". Onda kreću uvek iste polemike: "Jao, biće gužva...", "Kako da sprovedemo vodu?", "Procureće komšijama.". I tako polako nestane poneki letnji dan u mislima o imaginarnom bazenu u kojem nikako da zaplivamo. Ma i bolje (kiselo grozđe), verovatno bi bila gužva kao u busu.

Tagovi



Komentari (160)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nim_opet nim_opet 18:45 25.04.2016

moja dva omiljena krova

Jedan u BG:


i jedan njujorski:
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:48 25.04.2016

Re: moja dva omiljena krova

Sjajno Nim :)

Dva grada, dva omiljena krova.

Imala sam problema sa stavljanjem teksta sa slikom, nije bio izasao ceo tekst, sad je sredjeno zahvaljujuci mojoj Stasi...
Sad ima ceo tekst od pocetka.
docsumann docsumann 18:53 25.04.2016

retro

lile su kiše na staklene krovove grada



jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:58 25.04.2016

Re: retro

Potpuno se uklapa Docs, pljusak je napolju, pada kisa na krovove gradske """"""""""""
G.Cross G.Cross 19:42 25.04.2016

Krovovi Mostara

Vidite na slici gde pise Hotel Bristol? Odmah iznad mosta .
Levo od toga je bela zgrada koja ide do coska . Ona se zvala Revija . Onaj deo blizi mostu je Hotel Bristol.
Tacno gde pise Hotel je zid koji spaja dve zgrade. Sa jedne strane je oko 2 mestra visok , do krova ispod a sa druge strane 6 spratova visok. I zid je oko 20 cm sirok.
I dug je oko desetak metara.

Dokaz muskosti za nas iz kraja cak i pre skakanja sa Starog Mosta je bilo preci taj zid.

Ja sam imao 11 godina kad sam to uradio. Ja sada imam 11 godina starog sina i jezim se kad pomislim na to.
Na vedriju stranu uzivali smo da odozgo bacamo kese pune vode na setace na Korzu dole ispod.

Ja sam stanovao u Santicevoj . gora prva zgrada sa crvenim krovom.

A gore na slici je moja skola Sesta osnovna. Popeli bi se na krov i igrali Remi do besvesti.

Hvala na razlogu da se setim svega ovoga.


Capture
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:51 25.04.2016

Re: Krovovi Mostara

Dragi Cross,

hvala puno za ovaj prikaz.

Zato sam napisala gore napomenu "Ne pokusavajte ovo" :)

Idem sad pazljivo da pogledam mapu da vidim tacno gde je hotel, zid itd
Lionsgate Lionsgate 22:05 25.04.2016

Re: Krovovi Mostara

Ja sam stanovao u Santicevoj . gora prva zgrada sa crvenim krovom.


Upoznao sam jednog Mostarca daleko od njegovog grada, cak na pacifickoj obali. Pricao mi da je sa suprugom 1992 otisao u posetu bratu u Kanadu, predosecajuci da ce se dole gadno zakuvati, kaze sedi 10 hiljada kilometara daleko od Mostara i gleda TV a tamo slike o pocetku rata u BiH, slika Mostara i gori zgrada na obali Neretve u kojoj je njegovo potkrovlje. Televizijski se uverio da nema potrebe da se vraca nazad
G.Cross G.Cross 19:58 25.04.2016

NYC krov

A sa druge strane Krov Future Building na uglu 32nd and 3rd.Ziveo sam tamo na 22. spratu i gledao dole niz 3rd avenue crvena svetla taksija u gradu koji nikada ne spava. U leto bismo se popeli na krov ( mislim 37. sprat) i suncali se. Nije ona zgrada sa zelenim krovom nego preko puta, gde pise Vino Tapa.

111
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:09 25.04.2016

Beogradski puz sa sarenim krovom

Lionsgate Lionsgate 20:34 25.04.2016

Krovovi Beograda

Panoramio, album sa slikama beogradskih krovova.


Pogled sa krova Istocne kapije Beograda, najbolji pogled u Beogradu.


Pogled sa solitera u Grcica Milenka, Vracar, drugi najbolji pogled u Beogradu.


Pogled sa zgrade u Lominoj.


Pogled sa zgrade na cosku Beogradske i Bulevara.

Mogu da se pohvalim da sam se sem odzacara mozda, popoeo na najvise beogradskih krovova, po Vracaru, Zvezdari, Paliluli, Vozdovcu, Novom Beogradu, Zemunu. Beogradski krovovi su ogledalo ovog grada, najcesce u rasulu kao i sam grad, nazalost.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:41 25.04.2016

Re: Krovovi Beograda

Odlicne slike Lionsgate, hvala puno za poglede sa krovova.

Jao,da, odzacari, ne videh nijednog dugo bas..

A ovo za Bg i krovove, pa znam, to je po izjavi poznanika iz Kajmakcalanske sistem "Pusti puze rogove" ..gradi se i dogradjuje gde ko stigne.

Ipak, volela bih da zadrzim misli na onome sto je lepo, ovi kestenovi i krovovi iz teksta su tu oko Slavije.
blind.willie blind.willie 20:55 25.04.2016

Re: Krovovi Beograda

Sa Beogradjanke :)

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:06 25.04.2016

Re: Krovovi Beograda

Da, jedan od cuvenih pogleda na grad :)

Da li znas koji je ono deo grada potpuno u pozadini?
Lionsgate Lionsgate 21:13 25.04.2016

Re: Krovovi Beograda

Smanjite malo rezoluciju fotografija ljudi ( max 600*400) kad gledas na tabletu ili telefonu ne moze da stane na ekran.

Edit.
Veliki Mokri Lug, vidi se i autoput pre nego sto savije za Bubanj potok, zgrade su u Medaku 3.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:33 25.04.2016

Re: Krovovi Beograda

Lionsgate
Smanjite malo rezoluciju fotografija ljudi ( max 600*400) kad gledas na tabletu ili telefonu ne moze da stane na ekran.

Edit.
Veliki Mokri Lug, vidi se i autoput pre nego sto savije za Bubanj potok, zgrade su u Medaku 3.


Aaa, uopste ne povezah:)MML.

A rezolucija, puf, ovog puza mi je smanjila drugarica iz teksta sto je u Nemackoj, jer sam se umorila vise, a glavnu sliku druga drugarica i ja jedva postavismo, tako da ostade velika.

Ima na netu free resize neki sajt, eto da pripomognem.
Lionsgate Lionsgate 21:55 25.04.2016

Re: Krovovi Beograda

Jao,da, odzacari, ne videh nijednog dugo bas..


Dimnicar je privatizovan i vise skoro da ne rade nekad svoju glavnu delatnost, sad se vise bave popravkama krovova, alpinistickim radovima na zgradama a i sve manji broj dimnjaka u gradu se koristi za njihovu pravu namenu.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:58 25.04.2016

Re: Krovovi Beograda

Lionsgate
Jao,da, odzacari, ne videh nijednog dugo bas..


Dimnicar je privatizovan i vise skoro da ne rade nekad svoju glavnu delatnost, sad se vise bave popravkama krovova, alpinistickim radovima na zgradama a i sve manji broj dimnjaka u gradu se koristi za njihovu pravu namenu.



Dakle zato se tako retko vide.A eto, donose srecu:)
feliks.krul feliks.krul 09:00 26.04.2016

Re: Krovovi Beograda

jednarecfonmoi
Da, jedan od cuvenih pogleda na grad :)

Da li znas koji je ono deo grada potpuno u pozadini?


U pozadini je Zvezdara do koje je Knez Mihajlo jahao svako jutro, valjda umesto dzoginga.
Lionsgate Lionsgate 12:05 26.04.2016

Re: Krovovi Beograda

U pozadini je Zvezdara do koje je Knez Mihajlo jahao svako jutro, valjda umesto dzoginga


Zvezdara je levo u odnosu na predeo na slici (ne vidi se na slici), vide se Mali (leva strana slike na vrhu brda) i Veliki Mokri Lug (desna strana autoputa), cak se ne vidi ni Konjarnik (levo od slike) tj. Istocna kapija. Skroz desno na vrhu slike je Kumodraz a ispod njega Medakovic 3. Autoputem (uglavnom) ide granica izmedju SO Zvezdara i SO Vozdovac.
milojep milojep 12:41 26.04.2016

Re: Krovovi Beograda

Pogled sa solitera u Grcica Milenka, Vracar, drugi najbolji pogled u Beogradu.


Eeeh, u jednom od tih solitera mi je živela jedna školska...
Dal' zbog pogleda il' zbog školske i danas mi nekako milo da prođem tuda.
emsiemsi emsiemsi 14:39 26.04.2016

Re: Krovovi Beograda

milojep
Pogled sa solitera u Grcica Milenka, Vracar, drugi najbolji pogled u Beogradu.


Eeeh, u jednom od tih solitera mi je živela jedna školska...
Dal' zbog pogleda il' zbog školske i danas mi nekako milo da prođem tuda.

Јел било шта ?
milojep milojep 14:50 26.04.2016

Re: Krovovi Beograda

emsiemsi
milojep
Pogled sa solitera u Grcica Milenka, Vracar, drugi najbolji pogled u Beogradu.


Eeeh, u jednom od tih solitera mi je živela jedna školska...
Dal' zbog pogleda il' zbog školske i danas mi nekako milo da prođem tuda.

Јел било шта ?

Iz tadašnje perspektive skoro ništa iz današanje skoro sve
Lionsgate Lionsgate 08:18 27.04.2016

Re: Krovovi Beograda

Re: Krovovi Beograda
Pogled sa solitera u Grcica Milenka, Vracar, drugi najbolji pogled u Beogradu.


Eeeh, u jednom od tih solitera mi je živela jedna školska...
Dal' zbog pogleda il' zbog školske i danas mi nekako milo da prođem tuda.

U jednom od ta 4 solitera na 20-22. spratu je duplex u kome je stan i atelje jednog vajara (necemo da mu otkrivamo ime), kaze da crpi inspiraciju iz pogleda odozgo. A zajednicka terasa na tom zadnjem spratu je puna panjeva (iz njih vaja), neverovatno, kao da je Dunav naneo panjeve cak gore.
mariopan mariopan 15:56 01.05.2016

Re: Krovovi Beograda

Veliki Mokri Lug, vidi se i autoput pre nego sto savije za Bubanj potok, zgrade su u Medaku 3.


Da li se iko seća kada se Beograd završavao kod hotela Srbija na Dušanovcu?
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:22 01.05.2016

Re: Krovovi Beograda

mariopan
Veliki Mokri Lug, vidi se i autoput pre nego sto savije za Bubanj potok, zgrade su u Medaku 3.


Da li se iko seća kada se Beograd završavao kod hotela Srbija na Dušanovcu?



He, he, ja ne, ali stalno se siri Beograd stalno, pomeraju se granice grada...
tasadebeli tasadebeli 20:51 25.04.2016

Мој скромни допринос







Мој другар и ја смо месецима обигравали око једне радње у 7. јула (Краља Петра) у чијем излогу је био један аматерски телескоп. Био је прескуп за наше тадашње основношколске џепарце, па смо само обигравали око њега иако смо на крову зграде тог мог другара већ припремили све за свечано отварање наше мале опсерваторије.

Шта ћеш... Сиротињо, и богу си тешка. Преостала нам била само метода посматрања ноћног неба голим оком.

У овим годинама вредни су и они снови који се нису остварили.

Сад си ме подсетила и да сам нашег блогодругара Крла упознао уживо давних осамдесетих на једној журци на крову у Војводе Миленка испод америчке амбасаде на којој се он појавио са Шапером.

А оно што заузима посебно место код мене у причи о београдским крововима јесте једна звездана ноћ на крову једне зграде на Топличином венцу код Мажестика.


Бранкаааааааа!!! (Рецимо, да баш не аутујемо овде све. )



jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:03 25.04.2016

Re: Мој скромни допринос

Divno Taso, muzika ....potpuno ide uz tekst.

I ta zvezdana noc koju spominjes.

A ovo poslednje je iz filma Kengur ( tsko nekako, zar ne?)

Bio je i neki kafic valjda devedesetih, zvao se Tipo, nije bas mnogo daleko od Mazestika, pelo se liftom na poslednji sprat, i tamo na krovu je bio, negde ulicom iza Petla.

Ali, najlepse je naci neki krov koji niko ne zna, u tisini posmatrati nebo i grad.Odes onda posle dalje svojim putem u noc.
Lionsgate Lionsgate 21:28 25.04.2016

Re: Мој скромни допринос


Сад си ме подсетила и да сам нашег блогодругара Крла упознао уживо давних осамдесетих на једној журци на крову у Војводе Миленка испод америчке амбасаде на којој се он појавио са Шапером.

Nisam imao cast tako visoko da ga upoznajem, upoznao sam ga ispred Cvetica, prvi put takodje osamdestih, nesto posle perioda dok je lupao dairama u Idolima, drugi put kad je bio savetnik nesudjenom psihologu, tad nas je vojno obezbedjenje izbacilo iz baste Cvetica zbog njih. Da smo bili na krovu verovatno bi nas bacili dole.
tasadebeli tasadebeli 21:44 25.04.2016

Re: Мој скромни допринос

Lionsgate

upoznao sam ga ispred Cvetica, prvi put takodje osamdestih,

drugi put kad je bio savetnik nesudjenom psihologu, tad nas je vojno obezbedjenje izbacilo iz baste Cvetica zbog njih.


Први пут су тамо били вероватно због матуранткиња из Осме.

А други пут су сигурно дошли да евоцирају успомене из младости.

Него шта си ти тамо тражио тај други пут? Такође евоцирао успомене?

Da smo bili na krovu verovatno bi nas bacili dole.


И ти, као и ја, одавно знаш прво и златно правило вајлдлајф ин Белгрејд:

Не бити никако у погрешно време на погрешном месту са погрешним људима.

Ето, ја баш то свакодневно учим клинце у школи...
Lionsgate Lionsgate 21:50 25.04.2016

Re: Мој скромни допринос

Него шта си ти тамо тражио тај други пут?


Bio na pauzi za rucak, kancelarija mi bila iza coska pa navratio na kafu u Cvetic. Odavno tamo nema devojcica, samo ocvalih gospodja nostalgicnih za ranim 80tim.

Pogled sa Gardosa

To nije pogled sa Gardosa, to je pogled iz helikoptera na Gardos.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:52 25.04.2016

Re: Мој скромни допринос

Lionsgate
Него шта си ти тамо тражио тај други пут?


Bio na pauzi za rucak, kancelarija mi bila iza coska pa navratio na kafu u Cvetic. Odavno tamo nema devojcica, samo ocvalih gospodja nostalgicnih za ranim 80tim.

Pogled sa Gardosa

To nije pogled sa Gardosa, to je pogled iz helikoptera na Gardos.



Slazem se, pozurila sam da postavim sliku.Pogled SA Gardosa je kad krenes malo napred od kule, sa desne strane su strme stepenice, iza jednog ksmena se vidi grad.

Hvala za ispravku:)
tasadebeli tasadebeli 22:16 25.04.2016

Re: Мој скромни допринос

Lionsgate

Odavno tamo nema devojcica, samo ocvalih gospodja nostalgicnih za ranim 80tim.


Окрени-обрни, мени моја госпоја још увек не дозвољава да седнем тамо.


To nije pogled sa Gardosa,


jednarecfonmoi

Pogled SA Gardosa je kad krenes malo napred od kule, sa desne strane su strme stepenice, iza jednog ksmena se vidi grad.



Ово је пре неколико година радио мој буразер од ујака... (ЛИНК)


Хи ејнт хеви, хиз мај брадер...
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 23:06 25.04.2016

Re: Мој скромни допринос

tasadebeli
Lionsgate

Odavno tamo nema devojcica, samo ocvalih gospodja nostalgicnih za ranim 80tim.


Окрени-обрни, мени моја госпоја још увек не дозвољава да седнем тамо.










Drugacija je ekipa oko Cvetica sada.Mozda ima tih nostalgicnih dama, ali otkad se, sad vec i odavno, pojavio Peti element pa i ostali kafici, sve je izmesano.Studenti iz unutrasnjosti, uspesne beogradske arhitekte, starije dame na kafi, poneki snob, dva, tri padavicara ( ne znam drugi naziv ), neki stranac.I svi sede zajedno.

Ranije je to, bilo skoro pa nemoguce.Sedeo je samo odredjen krug ljudi, likovi iz kraja..
bolid1 bolid1 09:02 26.04.2016

Re: Мој скромни допринос


једна звездана ноћ на крову једне зграде.


Evo i jedan moj krov



BTW, za prikaz krovova je bolji bing maps, lepse se vidi:)
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:54 26.04.2016

Re: Мој скромни допринос

bolid1

једна звездана ноћ на крову једне зграде.


Evo i jedan moj krov



BTW, za prikaz krovova je bolji bing maps, lepse se vidi:)



Nazalost, ne vidi se krov.

Mozda je ostalo on s posle http ili tako nesto
bolid1 bolid1 11:10 26.04.2016

Re: Мој скромни допринос



Nazalost, ne vidi se krov.

Mozda je ostalo on s posle http ili tako nesto


Bolje sad?
Lionsgate Lionsgate 12:07 26.04.2016

Re: Мој скромни допринос

za prikaz krovova je bolji bing maps, lepse se vidi:)


Za prikaz zgrada je najbolji Earth, tamo imate i gomilu 3D modela zgrada u Beogradu.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 12:18 26.04.2016

Re: Мој скромни допринос

bolid1


Nazalost, ne vidi se krov.

Mozda je ostalo on s posle http ili tako nesto


Bolje sad?



Da, da, evo upravo gledam:)
Черевићан Черевићан 21:28 25.04.2016

malta,valletta,south street ,"Scots House"

има разних лепота
у Свеeта . . .
присећам се,
једна је Валета

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:40 25.04.2016

Re: malta,valletta,south street ,"Scots House"

Черевићан
има разних лепота
у Свеeта . . .
присећам се,
једна је Валета



Divno :)

Bila sam jednom tamo, ali davnoooo bas, Malta ima oko 400 crkvi zar ne? ( ovo iz glave pisem, ogradjujem se ako gresim). Bili smo u nekim katakombama i nestala je struja.I secam se sulude plaze gde je kamenje toliko klizavo da padas, balansiras i slicno dok nekako stignes do mora.I da je u Sliemi, tako se valjda bese zove, domah kad ulazis u vodu ogromna dubina, a tek kasnije mi neko rekao da ajkule radjaju male ajkule nedaleko od Malte.

Sve pisano u jednom dahu, iz secanja, mozda ima greski u podacima.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 23:39 25.04.2016

Re: беше му . . .

Черевићан
https://sr.wikipedia.org/sr/%D0%9C%D0%B0%D0%BB%D1%82%D0%B0


:)

Eto, kaze wiki oko 360 crkvi.
kosta.babic kosta.babic 23:00 25.04.2016

Krovovi Beograda

Vrlo poetičan naslov,kao i tekst bloga.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 23:13 25.04.2016

Re: Krovovi Beograda

Hvala puno Kosta, tako i ih i vidim.

Krovove. ^ ^ ^^ ^ ^^
milojep milojep 00:10 26.04.2016

Nebeska zaseda

Evo nečega što mi je prvo palo na pamet u vezi sa temom bloga.
Bili smo klinci sa ne više od 10 godina. Igrali smo se dve zaraćene strane (da ne kažem partizana i Nemaca jer zaista nisam siguran).Skoro pobednička ekipa ostade sa samo jednim neotkrivenim 'neprijateljem', ostale 'potamanismo'. Njega smo zvali 'Sreda' po karakterističnom prezimenu. Lutamo mi tako među zgradama, šibljacima i šumarcima u našim parkićima kad odjedanput se začu: -ratatatata !?
Par sekundi smo bili toliko zbunjeni odakle nas to Sreda rešeta da je to najverovatnije razlog tako upečatljivog sećanja koje mi je tako živo ostalo!
U nekom momentu neko pogleda ka nebu i uzviknu: Eno ga!
Pogledavši gore videsmo Sredinu glavu i ruku sa 'puškom' koje remete spoj ivice krova njegove zgrade sa osunčanim nebom. Ludak je izašao na krov koji nije bio ravan ,došao do ivice i 'pobio' nas!
Pomešani utisci klinačkog divljenja, straha i dečije želje da se ta ludost ispriča dalje evo prate me do sad.
Sredo prijatelju živ mi bio gde god da si!

p.s. uspedoh da nađem fotku Sredine zgrade (ova crvena) i to iz vremena pre svih nadogradnji na Karaburmi. Na zgradi ispod se vidi kakvi su korvovi na tim zgradama.Zaista je bila ludost doći do ivice...








jednarecfonmoi jednarecfonmoi 07:22 26.04.2016

Re: Nebeska zaseda

Ufffff Milojep,

uvecala sam krov u pozadini.

Da, to su ta secanja iz detinjstva zbog cega sam napisala da ne probamo ovo :)

Ko zna gde je neustrasivi Sreda sad...
feliks.krul feliks.krul 08:57 26.04.2016

Agorofobija

U jednom od svojih proslih zivota prodavah stanove u voljenom nam Beogradu i u, cini mi se Dubljanskoj ili jednoj od paralelnih ulica, naleteh na zgradu koja je imala tri-cetiri sprata. Svaki stan je imao besna kupatila. Donji spratovi su imali zgodne djakuzije, ali sto se penjes visocije to su djakuzi bili sve veci. Najveci djakuzi je u jednom dupleksu. Oktagonalnog je oblika, valjda za osmoro svingera. A najvisociji stan ima svoj izlaz na krov. I kad se popnes uz tanke metalne lestvice dodjes do dva djakuzija pod vedrim nebom. Ne preporucujem agorofobicnima.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:52 26.04.2016

Re: Agorofobija

feliks.krul
U jednom od svojih proslih zivota prodavah stanove u voljenom nam Beogradu i u, cini mi se Dubljanskoj ili jednoj od paralelnih ulica, naleteh na zgradu koja je imala tri-cetiri sprata. Svaki stan je imao besna kupatila. Donji spratovi su imali zgodne djakuzije, ali sto se penjes visocije to su djakuzi bili sve veci. Najveci djakuzi je u jednom dupleksu. Oktagonalnog je oblika, valjda za osmoro svingera. A najvisociji stan ima svoj izlaz na krov. I kad se popnes uz tanke metalne lestvice dodjes do dva djakuzija pod vedrim nebom. Ne preporucujem agorofobicnima.


He, he, pa da li su ti stanovi imali uopste bilo sta drugo, recimo - fotelje? :)))
feliks.krul feliks.krul 12:00 26.04.2016

Re: Agorofobija

Ne, to je bila paprena novogradnja. Verujem da su i danas prazni. Neko je tu prao novac big time.
predatortz predatortz 11:06 26.04.2016

Gde je moja bajadera?!



Na krovove sam se pentrao, kao i svi klinci uostalom. Posle sam, kao momak, krovove gledao odozgo, jer sam se bavio sportskim padobranstvom. Oni manji, krovovi privatnih kuća u blizini aerodroma, ličili na pečurke razbacane po livadi.

Lep ti je ovaj post.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:15 26.04.2016

Re: Gde je moja bajadera?!

predatortz


Na krovove sam se pentrao, kao i svi klinci uostalom. Posle sam, kao momak, krovove gledao odozgo, jer sam se bavio sportskim padobranstvom. Oni manji, krovovi privatnih kuća u blizini aerodroma, ličili na pečurke razbacane po livadi.

Lep ti je ovaj post.

Hvala puno.

Predator, pa ceka te na jednom Bg krovu, bajadera :) samo da otkrijes koji :)

Ne bih smela ni bandzi a kamoli padobran:) svaka cast. Avion, helikopter, sve ok.Najvisa tacka neke zgrade, ako ima ogradu, moze.
Gledala sam kad su farbali ( na tv-u) neku zgradu do oblaka, kad iz ljuljaske farbaju, pa na kraju jos izadju na vrh, a kako se ljulja, vidis dole ambis...jezzzzivo
predatortz predatortz 11:19 26.04.2016

Re: Gde je moja bajadera?!

Gledala sam kad su farbali ( na tv-u) neku zgradu do oblaka, kad iz ljuljaske farbaju, pa na kraju jos izadju na vrh, a kako se ljulja, vidis dole ambis...jezzzzivo


Da budem iskren, nikad ne bih smeo da se bavim visinskim građevinskim radovima. Jedna je stvar skočiti iz aviona opremljen glavnim i rezervnim padobranom, a sasvim druga kao veverica hodati po gredama par desetina ili stotina metara iznad zemlje. Za ovo drugo treba imati mnogo veću petlju. Skok iz aviona, uz dobru obuku i pripremu, ne zahteva toliko hrabrosti koliko ljudi misle da je potrebno.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:28 26.04.2016

Re: Gde je moja bajadera?!

predatortz
Gledala sam kad su farbali ( na tv-u) neku zgradu do oblaka, kad iz ljuljaske farbaju, pa na kraju jos izadju na vrh, a kako se ljulja, vidis dole ambis...jezzzzivo


Da budem iskren, nikad ne bih smeo da se bavim visinskim građevinskim radovima. Jedna je stvar skočiti iz aviona opremljen glavnim i rezervnim padobranom, a sasvim druga kao veverica hodati po gredama par desetina ili stotina metara iznad zemlje. Za ovo drugo treba imati mnogo veću petlju. Skok iz aviona, uz dobru obuku i pripremu, ne zahteva toliko hrabrosti koliko ljudi misle da je potrebno. [/quote

Kapiram sta kazes, i verujem da ima razlike.

Ja sam jednom davno upoznala u Bg gospodina koji je alpinista i koji mi je rekao da je ngde farbao nesto na nekom soliteru, iz te "ljuljaske"
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 12:05 26.04.2016

Beograd,noc,pogled



Mislim da ce prva ekipa sa Banovog brda ili okoline da prepozna odakle je ovo snimano.

Ili gresim?
Lionsgate Lionsgate 12:09 26.04.2016

Re: Beograd,noc,pogled

Ski staza?
adriana adriana 12:10 26.04.2016

Re: Gde je moja bajadera?!


Da budem iskren, nikad ne bih smeo da se bavim visinskim građevinskim radovima.


Postoji šala među tim visinskim radnicima (vevericama) kad odu na pregled. Na pitanje psihologa da li se plaše visine odgovoraju:

- Visine? Neee. Ali dubine....
predatortz predatortz 12:12 26.04.2016

Re: Beograd,noc,pogled

Beograd,noc,pogled

Lionsgate Lionsgate 12:13 26.04.2016

Re: Beograd,noc,pogled



nikad ne bih smeo da se bavim visinskim građevinskim radovima. Jedna je stvar skočiti iz aviona opremljen glavnim i rezervnim padobranom, a sasvim druga kao veverica hodati po gredama par desetina ili stotina metara iznad zemlje


E sad sine pokusaj zamisliti da se jos petljas po nekom krovu a ti je trenutno ugasen centar za ravnotezu...
Lionsgate Lionsgate 12:14 26.04.2016

Re: Beograd,noc,pogled



.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 12:21 26.04.2016

Re: Beograd,noc,pogled

Lionsgate
Ski staza?



:)))))) znala sam da ces tri prvi da "snimis"

Pa da.

Zaista znas mnoge delove grada Lion's gate:)

A znas mozda jednu jezivu ski stazu sa tvojim imenom, daleko od Beograda.

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 12:24 26.04.2016

Re: Beograd,noc,pogled

predatortz
Beograd,noc,pogled




Ovo je iz aviona snimak, pred sletanje?

Kad god sam to videla, imala sam utisak da je ceo krajolik deo halijine crne, vezene sa zlatnim neke srednjovekovne dame
Lionsgate Lionsgate 12:27 26.04.2016

Re: Beograd,noc,pogled

Zaista znas mnoge delove grada Lion's gate:)


Jel sam bio ili nisam bio taksista...
predatortz predatortz 12:27 26.04.2016

Re: Beograd,noc,pogled

Ovo je iz aviona snimak, pred sletanje?


Ne. Ovo je objavio astronaut NASA-e, sa Međunarodne svemirske stanice. Iz aviona bi, ipak, sve izgledalo znatno 'krupnije'.
tasadebeli tasadebeli 16:14 26.04.2016

Re: Beograd,noc,pogled

jednarecfonmoi

Mislim da ce prva ekipa sa Banovog brda ili okoline da prepozna odakle je ovo snimano.

Ili gresim?


Lionsgate
Ski staza?



Ја, ја, тако је.

И тамо сваког лета Буда из Вокс клуба у Љешкој са екипом правио летњи блуз фестивал (Voxstock).

Са заласком сунца и ноћним погледом на Београд!

Но, нешто се стало са тим последњих година... Последњи пут су тамо организовали добротворни блуз концерт после оних силних поплава пре две године.






П.С. - А лево од овог дрвета на слици, па мало у шуми, према ОШ "Бановић Страхиња", налази се онај немачки подземни бункер из Другог светског рата о којем сам вам причао.

Замандаљен. Нагађа се да још увек није ни разниниран. Као ни онај на Ташмајдану.

Ту Руси '44. нису окачили оно њихово





па после тога више нико није смео то да ради...
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 16:17 26.04.2016

Re: Beograd,noc,pogled

Hvala Taso za ove detalje :)

Lionsgate Lionsgate 08:13 27.04.2016

Re: Beograd,noc,pogled

налази се онај немачки подземни бункер из Другог светског рата о којем сам вам причао.

Замандаљен. Нагађа се да још увек није ни разниниран. Као ни онај на Ташмајдану.

Koja urbana legenda, isto tako imas tunel od Kalemegdana do Petrovaradina iskopan u doba KundK, a postoji i onaj od Tasa do barutane podno Kalisa, zatim jos jedan od Gardosa do Rimskog bunara na Kalisu takodje, a 1999 sam cuo i da postoji podzemni tunel od batajnickog aerodroma pa do Dunava - migovi izlecu iz dunavskog brega negde izmedju Zemuna i Batajnice... jbt, mi smo grad podzemnih bunkera i tunela. Doduse i novosadjani imaju pricu o istom tunelu od petrovaradinske do kalemegdanske tvrdjave, kao i o tunelu od Petrovaradina ispod Dunava do porte u centru NS. Ala se nekad kopalo... eto gde je inspiraciju crpeo Dan Brown.
silver silver 12:03 26.04.2016

Opet

napišeš nešto da me podsetiš na rodni grad :) Pa onda ove priče o Cvetiću :) Uvek se setim letnjih dana, još u školi, poslednji čas, otvoreni prozori, žamor brojnih glasova i automobili koji pokušavaju da prodju kroz ovo parče Njegoševe ulice. Uvek se prošetam do škole kada dodjem, dovučem i ćerku, vrzmamo se malo po Cvetnom trgu, sad se dosta promenio :)
Sa krovovima nemam nikakvog iskustva :) Inače volim da sa mamine terase gledam okolne zgrade, a vidi se krov jednog poznatog restorana preko puta :)
Ovde gde sam, naidjem na lepe "roof terraces": neke su ultra moderne a neke su onako starinske. I jedne i druge su primamljive: kao sobe otvorenog svoda: umesto plafona: nebo.
Nedavno sam gledala dva omiljena filma: jedan ima krov u naslovu (Mačka na usijanom limenom krovu) a jedan opisuje i moj strah od visina i pad na krov: Hičkokov Vertigo.

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 12:28 26.04.2016

Re: Opet

silver
napišeš nešto da me podsetiš na rodni grad :) Pa onda ove priče o Cvetiću :) Uvek se setim letnjih dana, još u školi, poslednji čas, otvoreni prozori, žamor brojnih glasova i automobili koji pokušavaju da prodju kroz ovo parče Njegoševe ulice. Uvek se prošetam do škole kada dodjem, dovučem i ćerku, vrzmamo se malo po Cvetnom trgu, sad se dosta promenio :)
Sa krovovima nemam nikakvog iskustva :) Inače volim da sa mamine terase gledam okolne zgrade, a vidi se krov jednog poznatog restorana preko puta :)
Ovde gde sam, naidjem na lepe "roof terraces": neke su ultra moderne a neke su onako starinske. I jedne i druge su primamljive: kao sobe otvorenog svoda: umesto plafona: nebo.
Nedavno sam gledala dva omiljena filma: jedan ima krov u naslovu (Mačka na usijanom limenom krovu) a jedan opisuje i moj strah od visina i pad na krov: Hičkokov Vertigo.




Silver :)))))

I ja se setih Macke na usijanom limenom krovu kad sam pisala tekst.

Inace onaj krov iz teksta, sa uskim prolazom je negde u Svetozara Markovica.

E a da li se secas mozda jednog vrlo zeznutog prolaZa iz skole Vladislav Ribnikar.Sad ovog trena si me podsetila.Tamo ka osmoj(trecoj) kroz maglu vidim neko preskakanje ograde iz skole na ulicu Kralja Milutina, iznad ambisa dole.
silver silver 12:55 26.04.2016

Re: Opet

Znači na isti film smo pomislile :)

Bio je neki prolaz (uz pad!) pored Ribnikara ali ga mi nismo koristili :) Videla sam da je poslastičarnica na ćošku kod škole još uvek živa i zdrava. Tamo smo se nakupovali užine i ostavili brdo para, mora da su vlasnici milioneri :)
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 13:11 26.04.2016

Re: Opet

silver
Znači na isti film smo pomislile :)

Bio je neki prolaz (uz pad!) pored Ribnikara ali ga mi nismo koristili :) Videla sam da je poslastičarnica na ćošku kod škole još uvek živa i zdrava. Tamo smo se nakupovali užine i ostavili brdo para, mora da su vlasnici milioneri :)


Jeziv prolaz :)))

Ona na pocetku Misarske?

Da, da, ali nekako nije to to vise jer okolo neki kafici, a i poslasticarnica je redizajnirana.

Secam se i one radnje u Krunskoj (Proleterskih brigada) kad izadjes iz Dadova.Tu se isto "visilo"Na kraju je poludela prodavacica od guzve i proterala sve sa izjavom "Otplivajte odavde" To se posle citiralo, meni to i dan danas smesno, iako nista posebno.
silver silver 13:22 26.04.2016

Re: Opet

Da, ugao Mišarske i Sv. Markovića. U jednom od tih kafića smo popili dobru (za mene: ne jaku) kafu zimus, uleteli smo promrzli (jer smo naravno doputovali potpuno neadekvatno obučeni za beogradski januar :)
U tzv. "Malu osmu" pored Dadova sam išla u prvom razredu; posle smo uznapredovali do glavne zgrade iako se nije smeo koristiti glavni ulaz iz Njegoševe. A ni salu nismo imali za fizičko, nego se išlo u Lazarac :) Sad kada mi ovako pričaš o prolazima i radnjicama iz tog kraja, kao da me vraćaš u neki predhodni život :)
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 15:45 26.04.2016

Re: Opet

:))

Pa to jeste ideja bloga, da vratimo neka davna secanja ali i primerimo ono sto mozda ne bi u nekom sasvim obicnom danu.
emsiemsi emsiemsi 18:19 26.04.2016

Re: Opet

jednarecfonmoi
:))

Pa to jeste ideja bloga, da vratimo neka davna secanja ali i primerimo ono sto mozda ne bi u nekom sasvim obicnom danu.

И да се мало спрдамо, ругамо и слично.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:22 26.04.2016

Re: Opet

emsiemsi
jednarecfonmoi
:))

Pa to jeste ideja bloga, da vratimo neka davna secanja ali i primerimo ono sto mozda ne bi u nekom sasvim obicnom danu.

И да се мало спрдамо, ругамо и слично.



Mislila sam na ovu temu(blog)konkretno, cccc, emsi:)

milojep milojep 12:51 26.04.2016

Malo ličnog

Malo ulja, Zoran Stojović slikar, krovovi Sava Male







jednarecfonmoi jednarecfonmoi 13:18 26.04.2016

Re: Malo ličnog

Eto i jnjega su inspirisali krovovi.

Nekako kad gledas krovove novih zgrada, bzvz je, nema duse.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:25 26.04.2016

Geneks kula

Kapija Beograda.

Da li je neko mozda imao tu cast da prodje tunelom izmedju dve kule ili mozda cak bivstvuje u onoj okrugloj kucici sa desne strane?Bilo bi zanimljivo chuti.

Lep je zalazak sunca iza Geneksa.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:19 26.04.2016

.

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:30 26.04.2016

Re: .

Bebo, da li je snimljeno skroz sa vrha Palate Albanija?

Lep pogled
milojep milojep 00:16 27.04.2016

Kad nemaš gde...

Jeste stara stvar ali više nego prikladna

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 00:23 27.04.2016

Re: Kad nemaš gde...

Milojep, da li volis film Americki grafiti?
milojep milojep 00:35 27.04.2016

Re: Kad nemaš gde...

jednarecfonmoi
Milojep, da li volis film Americki grafiti?


Neš' mi verovati ali nikada ga nisam odgledao. Pre x godina bio negde na nekom kanalu al' se sećam da sam bio smoren i zaspao sam
Al' igrom slučaja imam soundtrack CD-ove... negde
milojep milojep 00:19 27.04.2016

I ko nije video obavezno

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 00:27 27.04.2016

Re: I ko nije video obavezno

milojep



Ovo je mnogo lepo :))

Skroz se uklapa u blog, dopunjava pricu.
milojep milojep 00:36 27.04.2016

Re: I ko nije video obavezno

jednarecfonmoi
milojep



Ovo je mnogo lepo :))

Skroz se uklapa u blog, dopunjava pricu.


Hvala dronovima, iz ovih uglova ,bez njih , Beograd i mnogo čega još nikada ne bi videli.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 00:47 27.04.2016

Re: I ko nije video obavezno

milojep
jednarecfonmoi
milojep



Ovo je mnogo lepo :))

Skroz se uklapa u blog, dopunjava pricu.


Hvala dronovima, iz ovih uglova ,bez njih , Beograd i mnogo čega još nikada ne bi videli.


:)
silver silver 08:10 27.04.2016

Re: I ko nije video obavezno

Stvarno je vredelo pogledati, predivno :) Hvala, milojep.
milojep milojep 00:57 27.04.2016

Sećanja

Draga jednarecfonmoi,
da te nema trebalo bi te izmisliti na ovom blogo-dunjaluku! Jedino na tvojim blogovima čovek proluftira dušu i ode do svih ćoškova sećanja...
Za tebe


jednarecfonmoi jednarecfonmoi 01:07 27.04.2016

Re: Sećanja

milojep
Draga jednarecfonmoi,
da te nema trebalo bi te izmisliti na ovom blogo-dunjaluku! Jedino na tvojim blogovima čovek proluftira dušu i ode do svih ćoškova sećanja...
Za tebe





Stvarno ti MNOGO hvala Milojep na ovim recima i pesmi!
milojep milojep 01:16 27.04.2016

Re: Sećanja

jednarecfonmoi
milojep
Draga jednarecfonmoi,
da te nema trebalo bi te izmisliti na ovom blogo-dunjaluku! Jedino na tvojim blogovima čovek proluftira dušu i ode do svih ćoškova sećanja...
Za tebe





Stvarno ti MNOGO hvala Milojep na ovim recima i pesmi!


Just keep on! laku noć
emsiemsi emsiemsi 21:02 01.05.2016

Re: Sećanja

milojep
Draga jednarecfonmoi,
da te nema trebalo bi te izmisliti na ovom blogo-dunjaluku! Jedino na tvojim blogovima čovek proluftira dušu i ode do svih ćoškova sećanja...
Za tebe



Јеботе патак !
Нека си јој рекао ...
milojep milojep 23:29 01.05.2016

Re: Sećanja

emsiemsi
milojep
Draga jednarecfonmoi,
da te nema trebalo bi te izmisliti na ovom blogo-dunjaluku! Jedino na tvojim blogovima čovek proluftira dušu i ode do svih ćoškova sećanja...
Za tebe



Јеботе патак !
Нека си јој рекао ...


I nemoj da misliš da ponovo neću!!!
tasadebeli tasadebeli 07:28 27.04.2016

Не дам, бре!

Е, неће Кркиша да има више коментара од тебе са оним својим изборима ('ебали га избори)!


Причао ми мој матори да су се некада на крову зграде у којој се налазио биоскоп "20. октобар"

(у мојој младости најпознатији по треш филмовима, кунг фу, шпагети вестерни етц. на којима се учило како се праве филмови)

педесетих година прошлог века биле игранке са живом музиком и да је то било чувено место за излазак.


Суботом увече... (ЛИНКЛИНКЛИНК)


А пуштали су се и филмови на том крову. Под отвореним небом.


Ја не памтим игранке, али јесам гледао филмове на том крову. Под отвореним звезданим небом... Летњим... Београдским...


"Jazz? Real hot!"







EDIT: Беше, на жито са шлагом се ишло у посластичарницу у Сремској?

Заборавих да ставим шлаг на овај коментар...



Lionsgate Lionsgate 08:27 27.04.2016

Re: Не дам, бре!

А пуштали су се и филмови на том крову. Под отвореним небом.


Ја не памтим игранке, али јесам гледао филмове на том крову.


Nisam bio na krovu 20.oktobra, hmm, samo na Domu JNA... nas nekako mrzelo da prelazimo preko reke u bioskop, iamli smo 3 u glavnoj ulici (Sloboda, Jedinstvo i Central), eventualno se islo do Jugoslavije (stari merkator), a kad si avanturisticki raspolozen do Fontane ili cak do Sava centra. Tek kad se preko reke krenulo u skolu onda je pocelo malo obilazenja prestonickih bionja.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:20 27.04.2016

Re: Не дам, бре!

He, he Taso.

Da, sjajno si se setio bioskopa na krovu i linkovi su skroz uz prichu:)

Mislim da sam dva put bila u biskisu na krovu.Jednom, cini mi se Dom JNA, a drugi put 20. oktobar ili je to mozda bila Zvezda(?)

Toliko su to davna secanja da se samo secam da sam bila odusevljena, pa gde ne.Gledas film a gore zvezde.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:25 27.04.2016

Re: Не дам, бре!

Lionsgate
А пуштали су се и филмови на том крову. Под отвореним небом.


Ја не памтим игранке, али јесам гледао филмове на том крову.


Nisam bio na krovu 20.oktobra, hmm, samo na Domu JNA... nas nekako mrzelo da prelazimo preko reke u bioskop, iamli smo 3 u glavnoj ulici (Sloboda, Jedinstvo i Central), eventualno se islo do Jugoslavije (stari merkator), a kad si avanturisticki raspolozen do Fontane ili cak do Sava centra. Tek kad se preko reke krenulo u skolu onda je pocelo malo obilazenja prestonickih bionja.


Pponadala sam se da si mozda bio na Geneksu da cujem kako to izgleda.

Ne znam zasto je valjda vrlo brzo zabranjen prolaz onim tunelom, a tamo u onoj kruznoj kuli je trebalo da bude restoran.

Mozda ja i umisljam, mozda nam je neko davno ispricao tu pricu da ne probamo da se nekako provucemo gore.

:)

Sad razmisljam koja je to neiskoriscena turisticka atrakcija, da je gore restoran.

Jednan deo je valjda poslovna zgrada.
milojep milojep 09:47 27.04.2016

Re: Не дам, бре!

Pponadala sam se da si mozda bio na Geneksu da cujem kako to izgleda.


Mislim da je bila neka emisija o toj kuli. Taj restoran je napravljen tako da rotira kao ringišpil (sporije naravno).
Možda ne bi bilo loše da neko 'poturi' ideju rekonstrukcije svemogućem premijeru.
predatortz predatortz 09:53 27.04.2016

Re: Не дам, бре!

Možda ne bi bilo loše da neko 'poturi' ideju rekonstrukcije svemogućem premijeru.


Ne bih ja ove petljao u bilo kakve inženjerske poslove. Zajebaće nešto, izginuće narod...
Znaš kako, najveću štetu nanese vredan a glup. Taj zajebe sve čega se dohvati.
Neka se oni, blago nama, naredne četiri godine bave onim što najbolje rade - demagogijom!
Koristi od toga neće biti, ali će biti najmanja šteta.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:54 27.04.2016

Re: Не дам, бре!

milojep
Pponadala sam se da si mozda bio na Geneksu da cujem kako to izgleda.


Mislim da je bila neka emisija o toj kuli. Taj restoran je napravljen tako da rotira kao ringišpil (sporije naravno).
Možda ne bi bilo loše da neko 'poturi' ideju rekonstrukcije svemogućem premijeru.



Da, da, rotiranje..

Kazem ti ja da je to kao pod nekim velom tajne i misterije x godina.

A mogao bi da bude bas bas velika atrakcija.

milojep milojep 10:02 27.04.2016

Re: Не дам, бре!

Zajebaće nešto, izginuće narod...



Vidi 'njegovi' će da ga testiraju ,možda se i sednica vlade održi tu

Svašta im je padalo na pamet

edit: al' neću da zagadim njima blog, ende

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana