Budućnost| Društvo| Istorija| Mediji| Reč i slika

PRAZNIK U ITALIJI

Filip Mladenović RSS / 01.05.2016. u 21:39

Program proslave
Program proslave
Plakat u Napulju
Plakat u Napulju
Iako je Italija poput Srbije otrovana korupcijom i kriminalom, iako njihov premijer Mateo Renci ni malo ne zaostaje u demagoškim i obmanjujućim potencijalima za Vučićem, iako je tamošnja desnica od početka devedesetih veoma agilna u reviziji istorije i gušenju kulture sećanja, Dan oslobođenja od fašizma, 25. april (Festa della Liberazione), kao državni praznik obeležava se u svim većim i manjim italijanskim gradovima. Hiljade i hiljade Italijanki i Italijana svih uzrasta, političkih opredeljenja i socijalnog statusa na trgovima, u radosnoj atmosferi, proslavljaju dan pobede nad fašizmom.

Da ironija bude veća, upravo je Italija rodno mesto fašizma. Daleke 1919. godine Benito Musolini je osnovao fašističku stranku, da bi potom 1922, dakle 11 godina pre Hitlera, došao na vlast i kao diktator vladao Italijom sve do njene kapitulacije 1943. godine. Potom je vladao nacističkom marionetskom državom Republika Salo u severnoj Italiji do 27. aprila 1945. kada je uhvaćen i ubijen, da bi dan kasnije bio obešen za noge na glavnom trgu u Milanu.

Do 1. maja 1945, teritorija čitave severne Italije bila je oslobođena. Naredne godine, 2. juna 1946, referendumom je ukinuta monarhija i stvarena Republika Italija, nakon čega je usledilo donošenje Ustava 1947. godine.

Datum 25. april odabran je 1946. i otada se u većini italijanskih gradova organizuju marševi, parade i narodne svetkovine u znak sećanja na sve italijanske antifašiste. Po gradovima širom Italije lepe se plakati sa fotografijama partizana i programom obeležavanja 25. aprila, dok štampani i elektronski mediji posvećuju veliku pažnju ovom nacionalnom prazniku. Na spomenike i spomen ploče partizanima visoki državni i lokalni zvaničnici polažu cveće i vence, a na centralnim trgovima se pred okupljenim narodom održavaju raznovrsni programi.

Na glavnom trgu u Sijeni, Piazza del Campo, imao sam privilegiju da prisustvujem ovogodišnjem obeležavanju Dana oslobodjenja od fašizma. Gledajući i mlado i staro oko sebe nisam mogao da se ne zapitam: ako ovako slave ovaj dan u zemlji gde je rodjen fašizam, šta se to desilo sa Srbijom, koja se prosto stidi svog antifašizma, iako je imala znatno više žrtava tokom II svetskog rata? I zašto ne poštujemo sve one koji su imali ideale, spremne da u ime njih daju svoje živote u borbi protiv jednog od dva najveća zla XX veka?

 

 

 

Atačmenti



Komentari (77)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

urbana_gerila urbana_gerila 21:59 01.05.2016

:)


hoochie coochie man hoochie coochie man 22:16 01.05.2016

....

zašto ne poštujemo sve one koji su imali ideale, spremne da u ime njih daju svoje živote u borbi protiv jednog od dva najveća zla XX veka?

Zato što su im mnogo komplikovani ti ideali bili.
Borili se protiv dva najveća zla, a instalirali treće ko je je rame uz rame sa njima.
E tu su se zaebali.
Talijanski partizani nisu instalirali komunizam pa ih, eto, slave i poštuju.
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:50 01.05.2016

Re: ....

hoochie coochie man
zašto ne poštujemo sve one koji su imali ideale, spremne da u ime njih daju svoje živote u borbi protiv jednog od dva najveća zla XX veka?Zato što su im mnogo komplikovani ti ideali bili.Borili se protiv dva najveća zla, a instalirali treće ko je je rame uz rame sa njima.E tu su se zaebali.Talijanski partizani nisu instalirali komunizam pa ih, eto, slave i poštuju.


Oni koji su poginuli u borbi protiv nacista i fašista nemaju ama baš nikakve veze sa onim što se događalo po okončanju II svetskog rata.
Upravo ti antifašisti, narodni heroji zaslužuju slavu i poštovanje potonjih generacija, zar ne?
vlad_aleksh vlad_aleksh 09:35 06.05.2016

Re: ....

Filip Mladenović
hoochie coochie man
zašto ne poštujemo sve one koji su imali ideale, spremne da u ime njih daju svoje živote u borbi protiv jednog od dva najveća zla XX veka?Zato što su im mnogo komplikovani ti ideali bili.Borili se protiv dva najveća zla, a instalirali treće ko je je rame uz rame sa njima.E tu su se zaebali.Talijanski partizani nisu instalirali komunizam pa ih, eto, slave i poštuju.


Oni koji su poginuli u borbi protiv nacista i fašista nemaju ama baš nikakve veze sa onim što se događalo po okončanju II svetskog rata.
Upravo ti antifašisti, narodni heroji zaslužuju slavu i poštovanje potonjih generacija, zar ne?


Četnički kapetan Jovan Deroko. Neka mu je večna slava.
gedza.73 gedza.73 22:29 01.05.2016

Filipe,

jel' možeš da objasniš kraj snimka i čija se ono zastava vijori na jarbolu?

@hoochie coochie man
I partigiani e tutte le parti che si opponevano ai nazifascisti (cattolici, comunisti, liberali, socialisti, azionisti, monarchici, anarchici) erano riuniti nel Comitato di Liberazione Nazionale. Dopo la guerra, questo Comitato partecipò attivamente alla nascita della Repubblica.

U italijanskim partizanima je bilo katolika, komunista, liberala, socijalista, acionisti (svašta od ovih), monarhista, anarhista koji su se ujedinili u otpor (tako su se i zvali) fašistima.
Posle rata odbor je aktivno učestvovao u rađanju Republike.
Nisu ovi jedni pobili sve ostale, nego su zajedno učestvovali u stvaranju svoje države.
Inače je odbor za oslobođenje nastao tek četrdeset treće.
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:48 01.05.2016

Re: Filipe,

Pretpostavljam da je to zastava neke od vojnih jedinica.
highshalfbooze highshalfbooze 22:58 01.05.2016

Re: Filipe,

jel' možeš da objasniš kraj snimka i čija se ono zastava vijori na jarbolu?

Gle, četnička zastava
gedza.73 gedza.73 23:00 01.05.2016

Re: Filipe,

Filip Mladenović
Pretpostavljam da je to zastava neke od vojnih jedinica.

Jeste. Musolinijevih jedinica.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:06 01.05.2016

Re: Filipe,

Jeste. Musolinijevih jedinica.


Na koji li je skup Filip zabasao :)

ps.
Šalim se Filipe..
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:13 01.05.2016

Re: Filipe,

gedza.73
jel' možeš da objasniš kraj snimka i čija se ono zastava vijori na jarbolu?@hoochie coochie man
I partigiani e tutte le parti che si opponevano ai nazifascisti (cattolici, comunisti, liberali, socialisti, azionisti, monarchici, anarchici) erano riuniti nel Comitato di Liberazione Nazionale. Dopo la guerra, questo Comitato partecipò attivamente alla nascita della Repubblica. U italijanskim partizanima je bilo katolika, komunista, liberala, socijalista, acionisti (svašta od ovih), monarhista, anarhista koji su se ujedinili u otpor (tako su se i zvali) fašistima.Posle rata odbor je aktivno učestvovao u rađanju Republike. Nisu ovi jedni pobili sve ostale, nego su zajedno učestvovali u stvaranju svoje države.Inače je odbor za oslobođenje nastao tek četrdeset treće.


Medju jugoslovenskim partizanima bilo je pripadnika svih religija, nacija, političkih opredeljenja... Veliki broj njih je poginuo u borbi protiv fašista, nacista, ustaša, četnika, ljotićevaca...
Kamo sreće da im se odaje ista počast kao u Italiji!

P.S. Inače, italijanski partizani su se kao i sa Musolinijem i njegovom ljubavnicom na isti način obračunali i sa mnogim drugim fašističkim vodjama!
gedza.73 gedza.73 10:39 02.05.2016

Re: Filipe,

Filip
jugoslovenskim partizanima



Filip
italijanski partizani




vlad_aleksh vlad_aleksh 09:48 06.05.2016

Re: Filipe,

Filip Mladenović
gedza.73
jel' možeš da objasniš kraj snimka i čija se ono zastava vijori na jarbolu?@hoochie coochie man
I partigiani e tutte le parti che si opponevano ai nazifascisti (cattolici, comunisti, liberali, socialisti, azionisti, monarchici, anarchici) erano riuniti nel Comitato di Liberazione Nazionale. Dopo la guerra, questo Comitato partecipò attivamente alla nascita della Repubblica. U italijanskim partizanima je bilo katolika, komunista, liberala, socijalista, acionisti (svašta od ovih), monarhista, anarhista koji su se ujedinili u otpor (tako su se i zvali) fašistima.Posle rata odbor je aktivno učestvovao u rađanju Republike. Nisu ovi jedni pobili sve ostale, nego su zajedno učestvovali u stvaranju svoje države.Inače je odbor za oslobođenje nastao tek četrdeset treće.


Medju jugoslovenskim partizanima bilo je pripadnika svih religija, nacija, političkih opredeljenja... Veliki broj njih je poginuo u borbi protiv fašista, nacista, ustaša, četnika, ljotićevaca...
Kamo sreće da im se odaje ista počast kao u Italiji!

P.S. Inače, italijanski partizani su se kao i sa Musolinijem i njegovom ljubavnicom na isti način obračunali i sa mnogim drugim fašističkim vodjama!


Rat je trajao isuviše dugo da bi banalizovao na ovakav način. U početku rata su u redovima partizana bili uglavnom Srbi sa teritorije NDH. Komandanti su im uglavnom bili Hrvati, i svi, zamisli čuda, komunisti. Kako je rat odmicao u redovima partizana je sve više bilo i drugih nacija, a komandni kadar je ostaojao sličan ili čak isti. Jedan od bitnih datuma je, na primer, dan kapitulacije Italije, 9.9.1943. Na kraju rata, nakon ulaska Crvene armije u kraljevinu Jugoslaviju, i upada Titovaca u Beograd, došlo je do potpune mobilizacije na prostorima istočno od Drine. Nakon toga, većina ratno sposobnog stanovništva je ušla u partizanske redove. Jedan deo je poslat na Sremski front, a drugi preko Bosne na Trst. Moj deda je, na primer, oslobađao Trst od mrskog italijanskog okupatora. Nije ga oslobodio, jer je Pela bio džukela. Sa druge strane, Draža je izvesno vreme, par meseci nakon partizanske ekspanzije, pružao junački otpor. Ali, to je već neka druga i duga priča.
predatortz predatortz 09:54 06.05.2016

Re: Filipe,


Medju jugoslovenskim partizanima bilo je pripadnika svih religija, nacija, političkih opredeljenja..


Isto se može reći i za JVuO. Pod komandom DM nalazili su se jugoslovenski patruioti slovenačke, hrvatske, muslimanske nacionalnosti. Tek je politička pripadnost bila šarolika, a sam DM je vukao na levu stranu u mladosti. Sve te ljude je vezivala istinska ljubav prema otadžbini i rešenost da se odupiru totalitarcima - bili oni nacisti ili komunisti.

Slava i čast svim palim na tom putu!
vlad_aleksh vlad_aleksh 11:25 06.05.2016

Re: Filipe,

predatortz

Medju jugoslovenskim partizanima bilo je pripadnika svih religija, nacija, političkih opredeljenja..


Isto se može reći i za JVuO. Pod komandom DM nalazili su se jugoslovenski patruioti slovenačke, hrvatske, muslimanske nacionalnosti. Tek je politička pripadnost bila šarolika, a sam DM je vukao na levu stranu u mladosti. Sve te ljude je vezivala istinska ljubav prema otadžbini i rešenost da se odupiru totalitarcima - bili oni nacisti ili komunisti.

Slava i čast svim palim na tom putu!


Не постоји сличност између ЈВуО са партизанима, или са љотићевцима. ЈВуО су подржале све партије, изузев тоталитарних партија КПЈ и Збора. Дражин покрет је био свенародни, и ако тако може да се каже - вишестраначки. Ова два друга војна покрета су била под директном контролом партијских вођа.
predatortz predatortz 11:32 06.05.2016

Re: Filipe,

vlad_aleksh
predatortz

Medju jugoslovenskim partizanima bilo je pripadnika svih religija, nacija, političkih opredeljenja..


Isto se može reći i za JVuO. Pod komandom DM nalazili su se jugoslovenski patruioti slovenačke, hrvatske, muslimanske nacionalnosti. Tek je politička pripadnost bila šarolika, a sam DM je vukao na levu stranu u mladosti. Sve te ljude je vezivala istinska ljubav prema otadžbini i rešenost da se odupiru totalitarcima - bili oni nacisti ili komunisti.

Slava i čast svim palim na tom putu!


Не постоји сличност између ЈВуО са партизанима, или са љотићевцима. ЈВуО су подржале све партије, изузев тоталитарних партија КПЈ и Збора. Дражин покрет је био свенародни, и ако тако може да се каже - вишестраначки. Ова два друга војна покрета су била под директном контролом партијских вођа.


Ako pažljivije pročitaš, to sam i rekao.
krkar krkar 01:16 07.05.2016

Re: Filipe,

ЈВуО су подржале све партије, изузев тоталитарних партија КПЈ и Збора. Дражин покрет је био свенародни, и ако тако може да се каже - вишестраначки. Ова два друга војна покрета су била под директном контролом партијских вођа.


Sve čovekoljuBci, patriJote, eruditi i antifašisti. Stigli u Berlin pre mrskih ruskih komunista, kao što je poznato.

DIJAGNOZA!
krkar krkar 22:54 01.05.2016

Trg

da bi dan kasnije bio obešen za noge na glavnom trgu u Milanu.


Netačno
feliks.krul feliks.krul 20:00 04.05.2016

Re: Trg

Pozdrav Italiji iz sunčanog Londona. U sledećom blogu o Italiji.

Ja sam svojevremeno predlagao da se naš autohtoni komunista okači za jaja na Terazijama. Pogodi koji.

Ovde u Sitiju pored Londonske Kule (Tower) postoji još uvek kafana sa nazivom Obešen,
Razapet i Raščerećen
, inače veoma prijatno mesto sedenje. www.hung-drawn-and-quartered.co.uk/
highshalfbooze highshalfbooze 23:08 01.05.2016

A revizija?

Daleke 1919. godine Benito Musolini je osnovao fašističku stranku, da bi potom 1922, dakle 11 godina pre Hitlera, došao na vlast i kao diktator vladao Italijom sve do njene kapitulacije 1943. godine. Potom je vladao nacističkom marionetskom državom Republika Salo u severnoj Italiji do 27. aprila 1945. kada je uhvaćen i ubijen, da bi dan kasnije bio obešen za noge na glavnom trgu u Milanu.




Dal je neko poveo postupak za rehabilitaciju?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:10 01.05.2016

Re: A revizija?

Dal je neko poveo postupak za rehabilitaciju?


Poveo ne poveo, oni koji vešaju, i to za noge, su divljaci.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:16 01.05.2016

Re: A revizija?

A one koji su od 1922, odnosno od 1933. do 1945. harali Evropom pomoću konc-logora, gasnih komora i krematorijuma (da ne nabrajam dalje), kako njih nazvati!?

I šta su ti i takvi drugo zaslužili posle miliona i miliona pobijenih na najbrutalnije načine!?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:20 01.05.2016

Re: A revizija?

I šta su ti i takvi drugo zaslužili


Kad se tom metodom zaključuje sve je dozvoljeno.
I Aušvic, i Jasenovac, i Srebrenica, jer uvek onaj ko to radi može reći, a šta su drugo zaslužili, jer...pa onda nevede neke svoje razloge.

Divljaštvo je, Filipe, vešati ljude za noge, divljaštvo.
A ko to odobrava je, pogađaš, ....
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:23 01.05.2016

Re: A revizija?

Divljake vešati za noge nije divljaštvo, već civilizacijski čin.

Divljaštvo je kada se obični, normalni ljudi ubijaju u konc-logorima, streljaju u Kragujevcu, vešaju u Pančevu...
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:30 01.05.2016

Re: A revizija?

Divljake vešati za noge nije divljaštvo, već civilizacijski čin.

Dobro, a kako ide skala na tom civilizacijskom nizu.
Ko se veša za noge, ko se konjima rastrže, kome se seku ruke, kome samo prsti, kome uši?
alselone alselone 23:41 01.05.2016

Re: A revizija?

Divljake vešati za noge nije divljaštvo, već civilizacijski čin.

Leptejebo.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:45 01.05.2016

Re: A revizija?

Evo jednog primera iz tog civilizacijskog niza: nakon izvršenja smrtnih kazni nad nacističkim vodjama osudjenim u Nirnbergu, njihovi leševi su spaljeni, a pepeo bačen.

Zašto?

Pa da nove generacije divljaka ne bi imale gde da idu na divljačka hodočašća!
I da posle ne bi mogli da revidiraju istoriju i guše kulturu sećanja na žrtve divljaka!
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:04 02.05.2016

Re: A revizija?

vodjama osudjenim u Nirnbergu


Koji im je krasni to suđenje trebalo.
Što to nisu, kako su koga hvatali, vešali, sekli, palili, rastrzali...jer, šta su drugo zaslužili.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:10 02.05.2016

Re: A revizija?

Bilo je i takvih slučajeva, poput hvatanja i streljanja Musolinija, koji je sa svojom ljubavnicom pokušao da pobegne u Švajcarsku.

Na žalost, mnogi divljaci su izbegli sudjenje.
blogovatelj blogovatelj 02:12 02.05.2016

Re: A revizija?

Evo jednog primera iz tog civilizacijskog niza: nakon izvršenja smrtnih kazni nad nacističkim vodjama osudjenim u Nirnbergu, njihovi leševi su spaljeni, a pepeo bačen.


Filipe, smrtna presuda sama po sebi nosi i to da je grob osuđenog nepoznat široj javnosti.
Takođe, ukoliko osuđenik na vremensku kaznu zatvora premine u toku izvršenja kazne, prijatelji i rodbina ne mogu znati gde je pokopan do isticanja presude. Oni koji se u američkim zatvorima osuđuju na stotine godina robije, na njihove grobove tek posle tog vremena potomci mogu da dođu.
Nisam siguran da li ovo važi u svim državama, znam da za Ameriku važi. A mogli bi blogoadvokati da se jave, zašta ih imamo na blogu nego da nam objasne ovakve stvari.
docsumann docsumann 09:43 02.05.2016

Re: A revizija?

Filip Mladenović
Divljake vešati za noge nije divljaštvo, već civilizacijski čin.

Divljaštvo je kada se obični, normalni ljudi ubijaju u konc-logorima, streljaju u Kragujevcu, vešaju u Pančevu...


dobro, pretpostavljam da nije problem toj kategoriji divljaka priključiti i masovne ubice, višestruke silovatelje, i slične monstrume ljudskog roda.

i šta ćemo s njima?

vješati naopačke po trgovima metropola? javno kamenovat? odsjecati i noge i ruke ...


highshalfbooze highshalfbooze 09:52 02.05.2016

Re: A revizija?

i šta ćemo s njima?

Rehabilitovati ih.
urbana_gerila urbana_gerila 13:40 02.05.2016

Re: A revizija?

highshalfbooze
i šta ćemo s njima?

Rehabilitovati ih.


malo je - vratiti pošteno stečenu imovinu časnim naslednicima!
apostata apostata 14:02 02.05.2016

Re: A revizija?

urbana_gerila
highshalfbooze
i šta ćemo s njima?

Rehabilitovati ih.


malo je - vratiti pošteno stečenu imovinu časnim naslednicima!

I procesuirati potomke egzekutora.
urbana_gerila urbana_gerila 14:14 02.05.2016

Re: A revizija?

apostata
urbana_gerila
highshalfbooze
i šta ćemo s njima?

Rehabilitovati ih.


malo je - vratiti pošteno stečenu imovinu časnim naslednicima!

I procesuirati potomke egzekutora.


lobotomisati ih, i sterilisati za svaki slučaj.
urbana_gerila urbana_gerila 14:14 02.05.2016

Re: A revizija?

apostata
urbana_gerila
highshalfbooze
i šta ćemo s njima?

Rehabilitovati ih.


malo je - vratiti pošteno stečenu imovinu časnim naslednicima!

I procesuirati potomke egzekutora.


lobotomisati ih, i sterilisati za svaki slučaj.
gedza.73 gedza.73 14:25 02.05.2016

Re: A revizija?

Rehabilitovati ih.



malo je - vratiti pošteno stečenu imovinu časnim naslednicima!

I procesuirati potomke egzekutora.


NEKRETNINE naših Jevreja, ali i državljana Izraela koji imaju naslednike, već su dobrim delom vraćeni. Zahtev za restituciju podneo je 81 državljanin Izraela.

Vraćeno je poljoprivredno zemljište veličine 64 hektara i devet poslovnih prostora i stanova površine 810 kvadrata. Jevrejima iz Srbije su vraćene oranice površine 2,87 hektara, neizgrađeno gradsko građevinsko zemljište od 16.193 kvadrata i sedam lokala, stanova i zgrada površine 1.000 kvadratnih metara.

highshalfbooze highshalfbooze 16:14 02.05.2016

Re: A revizija?

gedza.73
Rehabilitovati ih.



malo je - vratiti pošteno stečenu imovinu časnim naslednicima!

I procesuirati potomke egzekutora.


NEKRETNINE naših Jevreja, ali i državljana Izraela koji imaju naslednike, već su dobrim delom vraćeni. Zahtev za restituciju podneo je 81 državljanin Izraela.

Vraćeno je poljoprivredno zemljište veličine 64 hektara i devet poslovnih prostora i stanova površine 810 kvadrata. Jevrejima iz Srbije su vraćene oranice površine 2,87 hektara, neizgrađeno gradsko građevinsko zemljište od 16.193 kvadrata i sedam lokala, stanova i zgrada površine 1.000 kvadratnih metara.


Ja sam govorio o rehabilitaciji onih koji su pobili Jevreje i oduzeli im imovinu. O onima što su, kako kažu nezakonito osuđeni posle rata.
gedza.73 gedza.73 17:03 02.05.2016

Re: A revizija?

Ja sam govorio o rehabilitaciji onih koji su pobili Jevreje i oduzeli im imovinu. O onima što su, kako kažu nezakonito osuđeni posle rata.

Ja o sličnostima i razlikama.
Ako kriminalac ubije vlasnika prilikom pljačke i sam pogine tokom sukoba sa policijom da li policajac vraća porodici vlasnika nakit ili ga zadržava za sebe?
Da li postoje slučajevi u kojima je policajac van zakonskog plota?



highshalfbooze highshalfbooze 19:32 02.05.2016

Re: A revizija?

Ja o sličnostima i razlikama.

Da, kapiram. Ja teško kapiram, ali sam zato spor :)

Mislim da možemo uglavnom o sličnostima da govorimo. Evo, i ta komunistička vlast je smenjena, došla je takozvana demokratija, odavno je stupio zakon o restituciji na snagu, pa ipak se "demokratska vlast" ne odriče dobrovoljno imovine. Sporovi se vode redovno, a ni to nebi pomoglo da nije tog puta u Evropu. Mnoga imovina je namerno prodata kroz privatizaciju i sad to ne može ni da se vrati.
Evo, na primer u Srbiji je u 21. stoleću urađena jedina nacionalizacija u Evropi. Čak je to uradila i stranka na vlasti koja se zove "demokratska".
Ali, to je samo imovina. Ja sam pričao o oslobađanju od krivice kriminalaca i ubica.
gedza.73 gedza.73 19:59 02.05.2016

Re: A revizija?

. Evo, i ta komunistička vlast je smenjena, došla je takozvana demokratija, odavno je stupio zakon o restituciji na snagu, pa ipak se "demokratska vlast" ne odriče dobrovoljno imovine.

Moglo bi ovde da se raspravlja kome su roditelji oficiri OZNE, kome KPJ visoki dužnosnici, ko je drmao velikim sistemima i ko je naplaćivao dugove tih firmi po inostranstvu, ko je odrastao u 'kućama narodnih neprijatelja' pa mu se sad baž i ne mili da ono što je tatko 'pošteno' uzeo vraća tamo nekim vlasnicima.

Ali, to je samo imovina.


Ja sam pričao o oslobađanju od krivice kriminalaca i ubica.

Ja isto. Samo bih dodao da ima neki koji nisu ni bili okrivljeni za zločine pa nisu ni osuđeni.
Ali svi su oni bili zaslužni članovi, pa su time i izuzeti od zakona.

Potpuno isti stav imam o onima koji kriminalce i ubice oslobađaju od odgovornosti kao i o onima koji ih štite od krivične odgovornosti.
Dakle, ja nisam za rehabilitaciju, ja sam da se svima podjednako sudi. A ne da 'članovi' i 'prvoborci' imaju licencu za ubijanje i pljačku.
highshalfbooze highshalfbooze 20:35 02.05.2016

Re: A revizija?

Dakle, ja nisam za rehabilitaciju, ja sam da se svima podjednako sudi. A ne da 'članovi' i 'prvoborci' imaju licencu za ubijanje i pljačku.

Apsolutno potpisujem ovo. Ali se to na našu žalost neće desiti. I zbog toga će uvek biti otvorena opcija osvete kao instituta pravde.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:43 02.05.2016

Re: A revizija?

pa ipak se "demokratska vlast" ne odriče dobrovoljno imovine.


A kako ti to zamišljaš da se "dobrovoljno odrekne imovine"?
Ono, kaže, ovo nije naše, mi iz toga izlazimo i baš nas briga šta će sa tim biti i ko će ga uzeti.

Ne može to tako, komunisti su toliko zabrljali da je mnogo teško te njihove brljotine ispraviti.
Ne kaže se zalud da što jedna budala pokvari, sto pametnih ne može da popravi.

Restitucija sporo ide, zakoni se prepravljaju u hodu, pravosuđe hramlje, korupcije ima, sve to stoji, ali ne stoji da je postkomunistička vlast ista kao komunistiška po tom pitanju.

Komunisti su otimali, isterivali ljude iz svojih kuća, iz svojih njiva, otimali nameštaj i stoku, sa tim zlom se ništa ne može porediti, pa ni ova vlast ovakva kakva je.
highshalfbooze highshalfbooze 21:00 02.05.2016

Re: A revizija?

A kako ti to zamišljaš da se "dobrovoljno odrekne imovine"?
Ono, kaže, ovo nije naše, mi iz toga izlazimo i baš nas briga šta će sa tim biti i ko će ga uzeti.

Znači, ti daješ za pravo komunistima što nisu vratili jevrejima imovinu koju su im oduzeli fašisti?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:13 02.05.2016

Re: A revizija?

Znači, ti daješ za pravo komunistima što nisu vratili jevrejima imovinu koju su im oduzeli fašisti?


Pa ako ti misliš da to znači to, misli.

A ja komunistima nikakvo pravo ne dajem, postoje i veoma valjani razlozi da se toj ideologiji zabrani i pravo na političko organizovanje.

A kakva je razlika između komunista i fašista po tom pitanju, kad su i jedni i drugi oduzimali imovinu svojim ideološkim protivnicima?
Što ti to osuđuješ kad imovinu oduzimaju fašisti, a nekkao si uzdržan kad je komunističko otimanje u pitanuju?
highshalfbooze highshalfbooze 21:37 02.05.2016

Re: A revizija?

A kakva je razlika između komunista i fašista po tom pitanju

... i demokrata, zaboravio si da kažeš. Pa nije nikakva, lopov je lopov.
a nekkao si uzdržan kad je komunističko otimanje u pitanuju?

Ne znam kako si zaključio da sam uzdržan. Kao što rekoh, otimačina je otimačina, nije važno pod čijom je zastavom sprovedena. A oduzimanje nezakonito stečene imovine je druga stvar. To bih voleo da se desi i sada.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:51 02.05.2016

Re: A revizija?

i demokrata, zaboravio si da kažeš.

Nisam zaboravio nego im tu nije mesto.

Kad su demokrate donele zakon koji nalaže oduzimanje privatne imovine građanima?
Ne znam kako si zaključio da sam uzdržan.


Tako što relativizuješ komunističku otimačinu stavljajući tu i demokrate pa ispada da to svi rade, to je loše ali, eto, tako svi rade.
Ne, ne rade svi, rade samo fašisti i komunisti.
highshalfbooze highshalfbooze 22:01 02.05.2016

Re: A revizija?

Ne, ne rade svi, rade samo fašisti i komunisti.


Mogu ti reći da si u trendu. Sada je u modi negiranje stvarnosti.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:07 02.05.2016

Re: A revizija?

Mogu ti reći da si u trendu. Sada je u modi negiranje stvarnosti.


E pošto meni nije stalo do trendova nego do stvarnosti, ja te molim da mi navedeš taj zakon o oduzimanju privatne imovine, koji demokrate stavlja u istu ravan sa komunistima.
highshalfbooze highshalfbooze 22:34 02.05.2016

Re: A revizija?

ja te molim da mi navedeš taj zakon o oduzimanju privatne imovine, koji demokrate stavlja u istu ravan sa komunistima.

Pa pandam nacionalizaciji je denacionalizacija, odnosno privatizacija društvene imovine. Ja nemam problem da se na primer zemlja koja je agrarnom reformom nacionalizovana vrati, ali imam problem kad se ta zemlja poklanja Kinezu zato što voli Valtera ili Nemcu prijatelju srpskog naroda. Ne znam kako ti posmatraš te stvari, ali vreme izgradnje zemlje razorene u ratu je jedna stvar, a namerno izazivanje građanskog rata radi sticanja imovine je sasvim druga stvar.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:05 02.05.2016

Re: A revizija?

Ja nemam problem da se na primer zemlja koja je agrarnom reformom nacionalizovana vrati


Nije dovoljno nemati problem, treba imati problem što je uopšte nacionalizovana, jer je taj čin nacionalizacije stvorio sve ostale probleme.
Naravno da treba da se vrati, naravno da treba efikasnije to da se radi, ali ko je kriv što smo uopšte dospeli u tu situaciju da se bavimo vraćanjem?
Demokrate?
Ne nego komunisti, da njih nije bilo sve bi nam bilo mnogo bolje.
ali imam problem kad se ta zemlja poklanja Kinezu zato što voli Valtera ili Nemcu prijatelju srpskog naroda.


Samo poklanjanje zemljišta investitiorima nije ništa novo niti je naš izum, svud se tako radi, a da li je odabran pravi Kinez ili pravi Nemac, to je već druga tema i van ove priče je.


ali vreme izgradnje zemlje razorene u ratu je jedna stvar


Mnoge zemlje su izgrađivane posle ratnog razaranja i bez oduzimanja privatne imovine, tako da to oduzimanje nema veze sa ratnim razaranjima nego je posledica bolesti društva zvane komunizam.


a namerno izazivanje građanskog rata radi sticanja imovine

Ne znam ko je namerno izazvao građanski rat da bi stekao imovinu, pa ovo nemogu da komentarišem.
predatortz predatortz 22:43 04.05.2016

Re: A revizija?

alselone
Divljake vešati za noge nije divljaštvo, već civilizacijski čin.

Leptejebo.


Što bi rekli moji dušmani:
Alahu dragi! Ovaj prolup'o!
emsiemsi emsiemsi 07:51 02.05.2016

Јебеш овај блог !

Ти си написао ономад да у Италију идеш због љубави, а овамо блог о овим будалаштинама !
Стога, реци ти нама, да ли је било нешто, да ли си се омрсио !?
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:54 02.05.2016

Re: Јебеш овај блог !

Moja ljubav je jedna emancipovana, angažovana Italijanka, koja je odavno ukapirala gde je sakrivena realna moć i šta su zapravo tzv. izbori.
I u Italiji je sve uticajniji gradjanski pokret "Demokratija sada" - www.democracynow.org. Pre par dana njihov gost je bio Janis Varufakis, bivši ministar finansija Grčke.
gedza.73 gedza.73 12:00 02.05.2016

Re: Јебеш овај блог !

Moja ljubav je jedna emancipovana, angažovana Italijanka

Evo nama doznaka u najavi.

urbana_gerila urbana_gerila 13:38 02.05.2016

Re: Јебеш овај блог !

gedza.73
Moja ljubav je jedna emancipovana, angažovana Italijanka

Evo nama doznaka u najavi.



ti si kreten, čak i ako samo pokušavaš da budeš duhovit.
gedza.73 gedza.73 14:17 02.05.2016

Re: Јебеш овај блог !

urbana_gerila
ti si kreten

A ti si nešto nervozan ovih dana?

čak i ako samo pokušavaš da budeš duhovit.

Mene su zezali na sličnu foru pa se nisam ljutio.

Al' dobro. AKo se Filip ljuti ja ću da mu se izvinim ili da obrišem komentar.
urbana_gerila urbana_gerila 14:20 02.05.2016

Re: Јебеш овај блог !

gedza.73
A ti si nešto nervozan ovih dana?


nikada nisam nervozan, reagujem jer si ti, uz predatortza, jedini koga vrlo cijenim iz domaćinske sekcije...
gedza.73 gedza.73 14:41 02.05.2016

Re: Јебеш овај блог !

domaćinske sekcije...

Drago mi je što me svrstavaš uz predatortz-a.
A to oko 'domaćinske sekcije' je pomalo diskutabilno. Na blogu su mi ponekad bliski stavovi komentatora sa kojima se, po nekim temama, uopšte ne slažem. Ili obrnuto.

Bliži su mi ljudi nego ideologije. U ideologijama vidiš 'Il Principe' princip a među ljudima i dalje provejava neki karmički loš-dobar-zao.

urbana_gerila urbana_gerila 14:57 02.05.2016

Re: Јебеш овај блог !

gedza.73
domaćinske sekcije...

Drago mi je što me svrstavaš uz predatortz-a.
A to oko 'domaćinske sekcije' je pomalo diskutabilno. Na blogu su mi ponekad bliski stavovi komentatora sa kojima se, po nekim temama, uopšte ne slažem. Ili obrnuto.

Bliži su mi ljudi nego ideologije. U ideologijama vidiš 'Il Principe' princip a među ljudima i dalje provejava neki karmički loš-dobar-zao.




sama činjenica da ističem selektivnost, ukazuje na to da - slušam šta govori, a ne ko govori, reakcija je, možda, rezultat prevelikih očekivanja.
gedza.73 gedza.73 17:14 02.05.2016

Re: Јебеш овај блог !

prevelikih očekivanja

Kad ništa ne očekuješ onda se i ne razočaraš
urbana_gerila urbana_gerila 22:09 02.05.2016

Re: Јебеш овај блог !

gedza.73
prevelikih očekivanja

Kad ništa ne očekuješ onda se i ne razočaraš


ja i od kišne gliste očekujem da prijatno iznenadi, a kamoli od iksana.
blogovatelj blogovatelj 23:03 02.05.2016

Re: Јебеш овај блог !

a kamoli od iksana.


Kaže se insan, a znači biće koje veruje u Boga.
Za razliku od insana postoji i hajvan, to je biće kome je koncept Boga nepoznat.
urbana_gerila urbana_gerila 23:36 02.05.2016

Re: Јебеш овај блог !

blogovatelj
a kamoli od iksana.


Kaže se insan, a znači biće koje veruje u Boga.
Za razliku od insana postoji i hajvan, to je biće kome je koncept Boga nepoznat.


hvala za nepotrebnu informaciju, no - meni je ivo andrić veći autoritet od šipke, što, naravno, ne dovodi u pitanje ispravnost izvornog turcizma.
blogovatelj blogovatelj 05:14 03.05.2016

Re: Јебеш овај блог !

meni je ivo andrić veći autoritet od šipke,


Kod Andrića si našao reč iksan?
gedza.73 gedza.73 07:27 03.05.2016

Re: Јебеш овај блог !

urbana_gerila
kišne gliste




urbana_gerila urbana_gerila 11:53 03.05.2016

Re: Јебеш овај блог !

blogovatelj
Kod Andrića si našao reč iksan?


jesam.


sad tresni jednu rakiju, ups, raku, i pojedi ratluk, ups, rahat-lokum, pa ću, ako lepo zamoliš, dati i primer.

st.jepan st.jepan 12:31 03.05.2016

Re: Јебеш овај блог !

a kamoli od iksana.

Kaže se insan,

Tačno. A kaže se i iksan.
Diljem interneta, iksan označva ljudso biće, coveka, naročito nepoznatog coveka.
Reč je verovatno u vezi sa slovom X (iks), kojim se pak označava nepoznato.


urbana_gerila urbana_gerila 12:53 03.05.2016

Re: Јебеш овај блог !

st.jepan
Reč je verovatno u vezi sa slovom X (iks), kojim se pak označava nepoznato.


opšte je poznato da je u vreme turske vlasti, pogotovo na teritoriji današnje bosne i hercegovine, bila vrlo zastupljena ljubav prema matematici i (meta)fizici, posebno su bile razvijene naučne sekcije na selu od kojih je dekart i ukrao pravo prvenstva na "x", a vrlo verovatno i na cogito ergo sum.
urbana_gerila urbana_gerila 12:54 03.05.2016

Re: Јебеш овај блог !

st.jepan st.jepan 13:09 03.05.2016

Re: Јебеш овај блог !

urbana_gerila
st.jepan
Reč je verovatno u vezi sa slovom X (iks), kojim se pak označava nepoznato.


opšte je poznato da je u vreme turske vlasti, pogotovo na teritoriji današnje bosne i hercegovine, bila vrlo zastupljena ljubav prema matematici i (meta)fizici, posebno su bile razvijene naučne sekcije na selu od kojih je dekart i ukrao pravo prvenstva na "x", a vrlo verovatno i na cogito ergo sum.

Eh, a ja se konačno vinuo do upotrebe smajliča.
Izgleda, moraću to umijeće još da usavršavam.
urbana_gerila urbana_gerila 13:12 03.05.2016

Re: Јебеш овај блог !

st.jepan
urbana_gerila
st.jepan
Reč je verovatno u vezi sa slovom X (iks), kojim se pak označava nepoznato.


opšte je poznato da je u vreme turske vlasti, pogotovo na teritoriji današnje bosne i hercegovine, bila vrlo zastupljena ljubav prema matematici i (meta)fizici, posebno su bile razvijene naučne sekcije na selu od kojih je dekart i ukrao pravo prvenstva na "x", a vrlo verovatno i na cogito ergo sum.

Eh, a ja se konačno vinuo do upotrebe smajliča.
Izgleda, moraću to umijeće još da usavršavam.


ondaK, izvinjotka - nijesam zamjetio smajliča.
ulicni-muzicar ulicni-muzicar 00:43 03.05.2016

Toscana

Mislim da je taj deo Italije levičarski i da se ne slavi toliko u ostalim regionima.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:13 03.05.2016

Re: Toscana

Dan oslobođenja od fašizma je državni praznik i tog dana, 25. aprila se ne radi.
Dakle, svi ga podjednako obeležavaju u svih 20 regiona Italije.
mariopan mariopan 09:12 03.05.2016

Salo

Kada si već pomenuo "Republiku Salo" u Italiji, da pomenem i ja film "Salo 120 dana sodome" , režirao Paolo Pasolini. Radnja je smeštena u gradiđ Salo i u vreme pred kraj rata.

Strahovit film, antiratni, antifašistički, težak za gledati i u mnogim zemljama zabranjivan zbog užasnih scena bestijalnosti, silovanja, ponižavanja, ubistava....ali....ko uspe da ga odgleda ( ja sam žmurila na mnoge scene i nisam videla do kraja)...pa ko uspe da ga vidi.... razumeće da je ceo film snažna antifašistička poruka.

Kako Pasolini pokazuje za šta je, na kraju, apsolutna vlast sposobna, za kakva zverstva, jer se apsolutna vlast uvek izopači do kraja, to je snažan antifašistički film, smešen u to vreme, pri kraju drugog svetskog rata.

Ko može neka pogleda, onima sa slabim stomakom ne preporučujem, ni ja nisam mogla sve da gledam.
vlad_aleksh vlad_aleksh 10:01 06.05.2016

Re: Salo

A posle ubiše Paola.
feliks.krul feliks.krul 20:07 04.05.2016

APEL

Ima li neko slobodnog vremena i volje da objavi zavrešeni tekst povodom Filosofije palanke. Ima interesantnih pitanja. Može se čitati i kao fikcija.

Mogao bi da se zove u "Palanci u pohode" ili "Libreto za Filosofiju palanke".
Čačka me. Moram da move on.
feliks.krul feliks.krul 20:14 04.05.2016

Re: APEL

Možda nije samo libreto...

Glavna lica:

Volter

Didro

Katarina Velika

Dositej Obradović

Karađjordje

Lord North

Lord Byron

Pavle Solarić

Atanasije Stojković

Mihailo Konstantinović

Radomir Konstantinović

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana