Planeta| Sex

Uništava li globalizacija individualizam

alselone RSS / 08.05.2016. u 13:34

Ovaj kratki blogić (da, tako ga ovde zovemo iako je samo post) je više povod za razgovor nego moj sociološki traktat koji se svakako ne bih usudio da napišem. Ponukao me je apostata neki dan kada je napisao kako su sva piva kod nas jednaka.

 Ne samo da su sva piva jednaka kod nas nego mi se čini kako entropija globalizacija melje sve vrhove i ravna dolje i da ćemo uskoro imati potpuno ujednačen mali skup proizvoda. Evo me u Ekvadoru, u poslednjih 12 meseci bio sam u Americi, par država Južne Amerike, dve države Azije, Africi, naravno po Evropi. I, čoveče, sve je jednako. Pa da li je moguće da svi peru zube istim pastama, da svi imaju iste šampone, da u Ekvadoru i Kolumbiji piju Nes kafu (!?), da svi piju iste sokove, ista piva, ista zestoka pica, da ti u dalekoj Aziji teže naći lokalni specijalitet nego biftek, da svi nose iste patike, iste majice, farmerice, isto mirišu itd. Pre'ladim se prošli put na putovanju, iste pastile za grlo u Aziji kao kod nas. Juče Dačija u Ekvadoru, samo se Reno zove. 

Globalizam koji je nekad označavao slobodu i negovao originalnosti danas se pretvorio u svoju suprotnost. Pogledajte samo Uber, Facebbok, Google, Viber, Nestle, Nike, pa možemo videti šta će nas dočekati i u drugim granama industije.

 Ja sam neko ko veoma voli lokalne varijacije, pretpostavljam kao i velika većina. Lokalnu klopu, lokalna pića, lokalnu garderobu. Sećam se kakve sam kašmirske šalove donosi sa putovanja ranije, da ti oko stane, a danas moram da se pomučim da pronadjem išta što nije Nike, Addidas ili Puma. A danas u postojbnini kakaa ne mogu da kupim drugu čokoladicu osim onih na slici dole. 

Neki dan mi kolega bloger donese domaće maslinovo ulje iz Dalmacije. Prejebalo rutinski sva industrijska ulja. Al' ti treba veza i  inspektorski duh da znaš gde tako nešto uopšte može da se kupi, a može čak i u Beogradu.  

Slika je velika, ne znam da li je tačna, ali se čini kako jeste.

LINK za sliku. 

 original.jpg



Komentari (263)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:20 08.05.2016

Zatvoren krug

Toliko ste sve ispricali, zakljucili, dali bezbroj primera, da nema sta da se doda.

Tema je u redu, sveprisutno gusenje individualnog.Alse, cestitke za prvi objavljen blog kao svoj na svome :)

Sve sto nastane u nekoj razvijenoj zemlji polako dodje i do one manje razvijene.

U Londonu pre mozda deset godina cujem neka Makedonka koja je postala zavisnik od organske hrane putuje za svoje neko selo tamo i opseda se sta ce sve da ponese u svoju postojbinu da se kuku jadna ne otruje, ne napuni sa E skljmn stabilizatorima, odakle znam kojim sve posastima.Pakuje tonu svega i svacega, placa dodatni prtljag preskupo.

Moja baba tetka prokomentarise: .Ali tamo je sve stvarno organic, kod nje na selu u Makedoniji, sto nosi sve ovo???

Evo meni i sad smesno dok pisem.
emsiemsi emsiemsi 20:26 08.05.2016

Re: Zatvoren krug

jednarecfonmoi
Toliko ste sve ispricali, zakljucili, dali bezbroj primera, da nema sta da se doda.

Tema je u redu, sveprisutno gusenje individualnog.Alse, cestitke za prvi objavljen blog kao svoj na svome :)

Sve sto nastane u nekoj razvijenoj zemlji polako dodje i do one manje razvijene.

U Londonu pre mozda deset godina cujem neka Makedonka koja je postala zavisnik od organske hrane putuje za svoje neko selo tamo i opseda se sta ce sve da ponese u svoju postojbinu da se kuku jadna ne otruje, ne napuni sa E skljmn stabilizatorima, odakle znam kojim sve posastima.Pakuje tonu svega i svacega, placa dodatni prtljag preskupo.

Moja baba tetka prokomentarise: .Ali tamo je sve stvarno organic, kod nje na selu u Makedoniji, sto nosi sve ovo???

Evo meni i sad smesno dok pisem.

Ти си најзанимљивије ствари чула у Лондону ?!
emsiemsi emsiemsi 20:40 08.05.2016

Re: Oko globusa

krkar


Da ne zaboravim, kao što sam obećao, fotografiju sa povratka Dore u Split nakon puta oko sveta, baš na dan Svetog Duje, zaštitnika grada.



Reportaža i još slika (LINK)


Шта кажу Хрвати, коментаришу ли данашњи помен у Јасеновцу !?
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:37 08.05.2016

Re: Zatvoren krug

emsiemsi
jednarecfonmoi
Toliko ste sve ispricali, zakljucili, dali bezbroj primera, da nema sta da se doda.

Tema je u redu, sveprisutno gusenje individualnog.Alse, cestitke za prvi objavljen blog kao svoj na svome :)

Sve sto nastane u nekoj razvijenoj zemlji polako dodje i do one manje razvijene.

U Londonu pre mozda deset godina cujem neka Makedonka koja je postala zavisnik od organske hrane putuje za svoje neko selo tamo i opseda se sta ce sve da ponese u svoju postojbinu da se kuku jadna ne otruje, ne napuni sa E skljmn stabilizatorima, odakle znam kojim sve posastima.Pakuje tonu svega i svacega, placa dodatni prtljag preskupo.

Moja baba tetka prokomentarise: .Ali tamo je sve stvarno organic, kod nje na selu u Makedoniji, sto nosi sve ovo???

Evo meni i sad smesno dok pisem.

Ти си најзанимљивије ствари чула у Лондону ?!


Pa ok, mogla sam da kazem negde u inostranstvu, ali sto da se ogradjujem, kazem kako jeste.A London, pa nije Fidzi :) Kad budem imala neki dozivljaj kog se slucajno setim iz nekog zaseoka, isto cu navesti ako se uklapa u temu.Kako sad da pricam kako sam srela ljude koji se zentaju vukova nocu u nekim zaseocima iza Tornika, i videla dozivanje sa brda na brdo,Ima i kad sam u jednom arapskom mestu najnormalnije pitala vlasnika garden centra( haos sta je to ) jel smem da prodjem do biljki, jel nema pacova? Faar?La? (Pacov? Ne?) Tu globalizacija ne menja individuu, nije ni dosla dotle:)

Ipak najvise volim neke dozivljaje iz detinjstva, iz Beograda.Auuuu bre emsi al me raspisaaaa:)

Poenta price je da je ta neka zena zastranila bila :))


emsiemsi emsiemsi 13:12 09.05.2016

Re: Zatvoren krug

jednarecfonmoi
emsiemsi
jednarecfonmoi
Toliko ste sve ispricali, zakljucili, dali bezbroj primera, da nema sta da se doda.

Tema je u redu, sveprisutno gusenje individualnog.Alse, cestitke za prvi objavljen blog kao svoj na svome :)

Sve sto nastane u nekoj razvijenoj zemlji polako dodje i do one manje razvijene.

U Londonu pre mozda deset godina cujem neka Makedonka koja je postala zavisnik od organske hrane putuje za svoje neko selo tamo i opseda se sta ce sve da ponese u svoju postojbinu da se kuku jadna ne otruje, ne napuni sa E skljmn stabilizatorima, odakle znam kojim sve posastima.Pakuje tonu svega i svacega, placa dodatni prtljag preskupo.

Moja baba tetka prokomentarise: .Ali tamo je sve stvarno organic, kod nje na selu u Makedoniji, sto nosi sve ovo???

Evo meni i sad smesno dok pisem.

Ти си најзанимљивије ствари чула у Лондону ?!


Pa ok, mogla sam da kazem negde u inostranstvu, ali sto da se ogradjujem, kazem kako jeste.A London, pa nije Fidzi :) Kad budem imala neki dozivljaj kog se slucajno setim iz nekog zaseoka, isto cu navesti ako se uklapa u temu.Kako sad da pricam kako sam srela ljude koji se zentaju vukova nocu u nekim zaseocima iza Tornika, i videla dozivanje sa brda na brdo,Ima i kad sam u jednom arapskom mestu najnormalnije pitala vlasnika garden centra( haos sta je to ) jel smem da prodjem do biljki, jel nema pacova? Faar?La? (Pacov? Ne?) Tu globalizacija ne menja individuu, nije ni dosla dotle:)

Ipak najvise volim neke dozivljaje iz detinjstva, iz Beograda.Auuuu bre emsi al me raspisaaaa:)

Poenta price je da je ta neka zena zastranila bila :))



Знам шта је то гарден центар --- чуо сам да то има, не смо код Арапа, него и код нас.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 15:02 09.05.2016

Daleko od globalizacije

jednarecfonmoi
Toliko ste sve ispricali, zakljucili, dali bezbroj primera, da nema sta da se doda.

Tema je u redu, sveprisutno gusenje individualnog.Alse, cestitke za prvi objavljen blog kao svoj na svome :)

Sve sto nastane u nekoj razvijenoj zemlji polako dodje i do one manje razvijene.



Знам шта је то гарден центар --- чуо сам да то има, не смо код Арапа, него и код нас.






Nas Garden centar je usminkan, vodopadchici, biljke u fensi saksijama...

Ovo mesto gde sam bila ima tablu Garden centar koja se raspada.Ali lepo uredno pise sta je.Prolazis kroz prasnjava dvorista i na kraju stignes do arapina u polumraku koji stvarno ima na podu sijaset palmica, bugenvilija.Nema kameleone, njih prodaje kolega par ulica dalje.

Ako resis da sadis nesto odandI, dam ti kordinate :)
docsumann docsumann 18:40 08.05.2016

globularnik


docsumann docsumann 19:15 08.05.2016

nego


da se izmaknem iz polutrola i direktno odgovorim na pitanje iz naslova.

mislim da ne.

istinskim individualcima spoljnji okvir ne predstavlja nikakvo ograničenje.
G.Cross G.Cross 21:06 08.05.2016

Re: nego

docsumann

da se izmaknem iz polutrola i direktno odgovorim na pitanje iz naslova.

mislim da ne.

istinskim individualcima spoljnji okvir ne predstavlja nikakvo ograničenje.


Hvala ti sto si me postedeo pisanja komentara.

U mom selu kad je kisa ljudi otvore kisobran a ne zale se na kisu.



anonymous anonymous 21:14 08.05.2016

Re: nego

G.Cross
docsumann

da se izmaknem iz polutrola i direktno odgovorim na pitanje iz naslova.

mislim da ne.

istinskim individualcima spoljnji okvir ne predstavlja nikakvo ograničenje.


Hvala ti sto si me postedeo pisanja komentara.

U mom selu kad je kisa ljudi otvore kisobran a ne zale se na kisu.






A ja ću pokušati da te vratim na pitanje .

A šta ako su ti senzori zakazali, pa ne osečaš da kiša pada.

Sve dok ne dobiješ kijavicu .

A onda bude .....kasno.
G.Cross G.Cross 21:31 08.05.2016

Re: nego

anonymous
G.Cross
docsumann

da se izmaknem iz polutrola i direktno odgovorim na pitanje iz naslova.

mislim da ne.

istinskim individualcima spoljnji okvir ne predstavlja nikakvo ograničenje.


Hvala ti sto si me postedeo pisanja komentara.

U mom selu kad je kisa ljudi otvore kisobran a ne zale se na kisu.








A ja ću pokušati da te vratim na pitanje .

A šta ako su ti senzori zakazali, pa ne osečaš da kiša pada.

Sve dok ne dobiješ kijavicu .

A onda bude .....kasno.


Ako su ti senzori zakazali ti si na pogresnoj strani prirodne selekcije.
Ako je to u pitanju sledece pitanje je zivis li u Senegalu ili Svedskoj.
Ako je odgovor Senegal, vise srece u sledecem izvlacenju.
anonymous anonymous 21:39 08.05.2016

Re: nego

G.Cross
anonymous
G.Cross
docsumann

da se izmaknem iz polutrola i direktno odgovorim na pitanje iz naslova.

mislim da ne.

istinskim individualcima spoljnji okvir ne predstavlja nikakvo ograničenje.


Hvala ti sto si me postedeo pisanja komentara.

U mom selu kad je kisa ljudi otvore kisobran a ne zale se na kisu.








A ja ću pokušati da te vratim na pitanje .

A šta ako su ti senzori zakazali, pa ne osečaš da kiša pada.

Sve dok ne dobiješ kijavicu .

A onda bude .....kasno.


Ako su ti senzori zakazali ti si na pogresnoj strani prirodne selekcije.
Ako je to u pitanju sledece pitanje je zivis li u Senegalu ili Svedskoj.
Ako je odgovor Senegal, vise srece u sledecem izvlacenju.



Dobro, prihvatam ovo socijaldarvinističko mudrovanje.

Ko ti je kriv što si kljakav i ubog u mozak.

Ako si takav onda i ne vredi da živiš.

Jel to. Jesam li dobro razumeo.?

G.Cross G.Cross 21:44 08.05.2016

Re: nego

anonymous
G.Cross
anonymous
G.Cross
docsumann

da se izmaknem iz polutrola i direktno odgovorim na pitanje iz naslova.

mislim da ne.

istinskim individualcima spoljnji okvir ne predstavlja nikakvo ograničenje.


Hvala ti sto si me postedeo pisanja komentara.

U mom selu kad je kisa ljudi otvore kisobran a ne zale se na kisu.








A ja ću pokušati da te vratim na pitanje .

A šta ako su ti senzori zakazali, pa ne osečaš da kiša pada.

Sve dok ne dobiješ kijavicu .

A onda bude .....kasno.


Ako su ti senzori zakazali ti si na pogresnoj strani prirodne selekcije.
Ako je to u pitanju sledece pitanje je zivis li u Senegalu ili Svedskoj.
Ako je odgovor Senegal, vise srece u sledecem izvlacenju.



Dobro, prihvatam ovo socijaldarvinističko mudrovanje.

Ko ti je kriv što si kljakav i ubog u mozak.

Ako si takav onda i ne vredi da živiš.

Jel to. Jesam li dobro razumeo.?



Ne, ti si dobro razumeo ali namerno izvrces moje reci. A ja nekako nemam vremena da dangubim. Izvini.
anonymous anonymous 22:11 08.05.2016

Re: nego



G.Cross
22:44 08.05.2016


Ne, ti si dobro razumeo ali namerno izvrces moje reci. A ja nekako nemam vremena da dangubim. Izvini.


Nisam od onih koji namerno izvrću reči , već pokušavam da preispitam sebe da li sam dobro razumeo odgovor, a tebi dam šansu da još jednom promisliš.

Elem , nije važno ako si zauzet.

Ja ću nastaviti.

Dakle, Doc je odgovorio sa pozicije idealističkog razumevanja stvarnosti.

Koje je i u ranijem vremenu bilo problematično , ali je moglo da se brani.

U bilo kakvoj situaciji i spoljnim okolnostima , ja mogu zadržati svoju individualnost, distanciranjem i zatvaranjem u sebe - krativnošću koja ne zavisi od spoljnih uticaja.

Ovo je varijanta prethodnog vremena kada je preteća ili ugrožavajuća opasnost bila spoljašnje prirode, egzogena.

Problem današnjeg vremena je što su opasnosti endogene prirode.

One mogu da te razore iznutra , kako u fizičkom tako i u psihičkom i emocionalnom smislu.

Neprimetno. Podmuklo. Kao virus - od koga nema odbrane. Jer ne znaš ni da te je napao.

To je negativni aspekt globalizacije.

Postojeća situacija je takva da ne možeš da se distanciraš, zadržiš i odbraniš svoju individualnost, jer nisi u stanju ni da prepoznaš trenutak kada ona počinje da biva ugrožena, kruni se i nestaje, u svakom pogledu.


Dakle, moja prethodna intervencija, koja je kišu povezala ne sa kišobranima,već sa odsustvom mogućnosti oseta vlažnosti, koji za posledicu ima kijavicu, ticala se upravo objašnjenog rizika koji donosi globalizacija.

Kišobran tu ne pomaže.

mirelarado mirelarado 22:21 08.05.2016

Re: nego

Ako je to u pitanju sledece pitanje je zivis li u Senegalu ili Svedskoj.
Ako je odgovor Senegal, vise srece u sledecem izvlacenju.


Изгледа да Сенегалци немају намеру да чекају следеће извлачење, већ хрле ка Шведској и сличним земљама...
docsumann docsumann 22:35 08.05.2016

Re: nego

Dakle, Doc je odgovorio sa pozicije idealističkog razumevanja stvarnosti.


objection.

moguće da problem u razumjevanju potiče od lapidarnosti mog komentara ... no, ja uopšte nisam mislio na starinski (romantičarski) tip individualizma, već prije neki univerzalni, koji sukladno duhu modernog vremena, odnosno brutalnosti, beskrupuloznosti i perfidnosti njegovog tlačiteljskog mehanizma, zahtjeva i od individue radikalnije mjere samozaštite.

svako vrijeme nosi svoje. no, tu su i bezvremenski fenomeni.



anonymous anonymous 22:57 08.05.2016

Re: nego


docsumann
23:35 08.05.2016

objection.

moguće da problem u razumjevanju potiče od lapidarnosti mog komentara ... no, ja uopšte nisam mislio na starinski (romantičarski) tip individualizma, već prije neki univerzalni, koji sukladno duhu modernog vremena, odnosno brutalnosti, beskrupuloznosti i perfidnosti njegovog tlačiteljskog mehanizma, zahtjeva i od individue radikalnije mjere samozaštite.

svako vrijeme nosi svoje. no, tu su i bezvremenski fenomeni.


Ja sam mislio da si ti reagovao iz pozicije umetnika,....stvaraoca, koji može da se učini nedodirljivim.
Iz komentara vidim da smo se razumeli.


docsumann docsumann 23:23 08.05.2016

Re: nego

Ja sam mislio da si ti reagovao iz pozicije umetnika,....stvaraoca, koji može da se učini nedodirljivim.


čak i najhermetičniji umjetnci teško da mogu biti imuni na duh vremena.
jedino to možda nije najočiglednije u njihovom dijelu.

ključna stvar je dakako stvarnost, tj. percepcija stvarnosti, manipulacija percepcijom odnosno samom stvarnošću.
to su fundamentalne kategorije, uz to veoma delikatne.
kad si u matrix-u teško da to možeš neposredno da spoznaš ... moraš doći u posjed crvene pilule.

u mom slučaju dmt je bio crvena pilula, ali i još mnogo više ... u svakom slučaju imao je snažan wake up momenat.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:25 09.05.2016

Re: nego

Изгледа да Сенегалци немају намеру да чекају следеће извлачење, већ хрле ка Шведској и сличним земљама...

"I was unemployed. I'd had no job for six months. My only option was to go somewhere else."
ili su razmaženi, ili im roditelji nemaju penziju.
mirelarado mirelarado 00:44 09.05.2016

Re: nego

BebaOdLonchara
Изгледа да Сенегалци немају намеру да чекају следеће извлачење, већ хрле ка Шведској и сличним земљама...

"I was unemployed. I'd had no job for six months. My only option was to go somewhere else."
ili su razmaženi, ili im roditelji nemaju penziju.


"According to the head of the International Organization for Migration (IOM) in Senegal, Jo-Lind Roberts-Sene, among the refugees who made the dangerous trip to the Italian coast between January and March of this year were 1,200 Senegalese."

A možda, kao Albanci devedesetih godina prošlog veka, gledaju RAI i tamošnje kvizove, pa misle da je Italija (i Evropa) zemlja dembelija gde pare padaju s neba. Po dolasku ih čeka gorko suočavanje sa stvarnošću.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:50 09.05.2016

Re: nego

A možda, kao Albanci devedesetih godina prošlog veka, gledaju RAI i tamošnje kvizove, pa misle da je Italija (i Evropa) zemlja dembelija gde pare padaju s neba. Po dolasku ih čeka gorko suočavanje sa stvarnošću.

ima jedan sjajan i pretužan film, tursko-švajcarsko-italijanska koprodukcija, o turčinu iz nekog zabitog sela, koji dobija razglednicu od prijatelja iz švajcarske gde mu ovaj poručuje da je tamo "med&mleko" i da dođe. čovek sve rasprodaje, ostavlja starog oca sa svojom mnogobrojnom decom, i sa ženom i najmlađim sinom pokušava da se domogne švajcarske...sve do alpa gde se izgubio kada im se grupa rasturila (jer su ih provalili), gde mu se smrzlo dete u naručju. dugo me proganjao taj film.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:58 09.05.2016

Re: nego

Изгледа да Сенегалци немају намеру да чекају следеће извлачење, већ хрле ка Шведској и сличним земљама..

Сећам се како су овде по блогу неки серињали зашто ти људи -- избеглице и економски емигранти -- толико ризикују, ризикују и животе своје фамилије, прелазеће границе у по живот ризичнм условима.

Та неизвесност је била боља него извесност да ће у једном трену тај канал бити затворен. (Надао сам се да ће се дуже издржати, но -- на жалост није.)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:41 10.05.2016

Re: nego

G.Cross



Ne, ti si dobro razumeo ali namerno izvrces moje reci. A ja nekako nemam vremena da dangubim. Izvini.


anonimo je stvarno postao natprosečni smor, a tako je fino startao...
emsiemsi emsiemsi 23:30 10.05.2016

Re: nego

BebaOdLonchara
A možda, kao Albanci devedesetih godina prošlog veka, gledaju RAI i tamošnje kvizove, pa misle da je Italija (i Evropa) zemlja dembelija gde pare padaju s neba. Po dolasku ih čeka gorko suočavanje sa stvarnošću.

ima jedan sjajan i pretužan film, tursko-švajcarsko-italijanska koprodukcija, o turčinu iz nekog zabitog sela, koji dobija razglednicu od prijatelja iz švajcarske gde mu ovaj poručuje da je tamo "med&mleko" i da dođe. čovek sve rasprodaje, ostavlja starog oca sa svojom mnogobrojnom decom, i sa ženom i najmlađim sinom pokušava da se domogne švajcarske...sve do alpa gde se izgubio kada im se grupa rasturila (jer su ih provalili), gde mu se smrzlo dete u naručju. dugo me proganjao taj film.

Респектујем !
Мени је, ипак, некако ближе страдање мога народа.
Када се сетим мука, изгибије, избеглиштва мога народа, осетим мучнину и горчину. Тек онда ми постане схватљива мука јадних људи из Сирије.
tasadebeli tasadebeli 22:19 08.05.2016

Глобализација=банализација=канализација?

Под чврстом руком глобализма као идеологије ако сам ту разлику добро схватио... И тако дођосмо онда до краја историје и вечите рециклаже идеја... И ђубрета... И гована...

Видим да се овде под овом темом углавном прича о чоколади, јагњићима, пиву, пршути, органској храни итд.

Још нам само фали баба Јара Рибникар са јогом и медитацијом...

Додуше, то ми опет некако дође и логично ако под процесом глобализације подразумевамо искључиво потрошњу и стварање вишка вредности, те профита и надасве мистичног економског раста и развоја.

Али шта је са начинима на које покушавамо да схватимо свет око себе? (ЛИНК)

(Ако је то више уопште и могуће због јачине симулакрума који стварају медији, опет зарад потрошње, стварања вишка вредности и профита, те мистичног економског раста и развоја?)

И, последично, шта бива у свему томе онда са идејама као главним одликама индивидуализма?

Има ли их? Или су и оне униформне као и производи за потрошњу, стварање вишка вредности, профита, мистичног бла-бла-бла...?

Или још једноставније речено, кој' ће ми мој Београд на води ако ће он да изгледа исто као и Дубаи? Мислим, ако хоћу Дубаи, онда ћу и да одем у Дубаи, а нећу да правим Дубаи на савској обали, јеботе те патак!








EDIT: Јбг, кол' ко год ја изузетно волео француску Насмејану краву, још више волим домаћи намаз од квасца и свињске масти по бабином рецепту... Шта ћу...
anonymous anonymous 22:32 08.05.2016

Re: Глобализација=банализација=канализација?


tasadebeli
23:19 08.05.2016


Odličan prilog , Taso.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:48 08.05.2016

Re: Глобализација=банализација=канализација?

Додуше, то ми опет некако дође и логично ако под процесом глобализације подразумевамо искључиво потрошњу и стварање вишка вредности, те профита и надасве мистичног економског раста и развоја.

po staroj dobroj just follow the money line. ili, prvo ti ponude Snikers, pa ti uvale dijabetes i 200 kila viška. btw, u kini ekspanzija gojazne dece, dvanaestogodišnji kinez od 120kg u nike patikama je globalna dijagnoza.
doduše, nije da ne volim što sam u sred evrope probala razne azijske kuhinje (nisam morala da idem u pakistan, iran, siriju, indiju, japan, kinu, vijetnam...ne da ne bih želela), samo se tu vrti daleko manja kinta.
apostata apostata 00:29 09.05.2016

Re: Глобализација=банализација=канализација?

anonymous

tasadebeli
23:19 08.05.2016


Odličan prilog , Taso.

Da, to bi bilo to.

Kratko, jasno i jebitačno.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:34 09.05.2016

Re: Глобализација=банализација=канализација?

намаз од квасца и свињске масти

(sorry)
tasadebeli tasadebeli 00:50 09.05.2016

Re: Глобализација=банализација=канализација?

BebaOdLonchara
намаз од квасца и свињске масти

(sorry)



Мммм, њамзи, њамзи... Знаш како то лепо!

А и здраво. Због мас'.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:13 09.05.2016

Re: Глобализација=банализација=канализација?

А и здраво. Због мас'.

to je tačno. pošla mi voda na usta na onu slaninu od mangulice. mada mi je i puter vrlo drag, jedino ga u supu ne stavljam.
cassiopeia cassiopeia 08:10 09.05.2016

Re: Глобализација=банализација=канализација?

pošla mi voda na usta na onu slaninu od mangulice.





mada mi je i puter vrlo drag, jedino ga u supu ne stavljam.


Mene čudno gledaju u mlečnoj gde nabavljam puter. Svako malo kupujem. Juče sam bila tužna, nema ga u prodaji, otišle zalihe a mlekara se renovira. A šta li je tek mislio tehnolog kad sam ga zvala da se raspitam o proizvodnji
tess tess 09:29 09.05.2016

Re: Глобализација=банализација=канализација?

apostata
anonymous

tasadebeli
23:19 08.05.2016


Odličan prilog , Taso.

Da, to bi bilo to.

Kratko, jasno i jebitačno.

Da, u tom je sva mudrost.
Dostupna nam jednakost.
Kreirana jednakost. Kreirati Trend.
Mi smo kreacije kreiranih političkih korektnosti i ratova.
Humanosti i pohlepe.

I ono što Doks reče o robovlasništvu.
Dobro reče.

Il, što reče Pejo "nismo gladni", da, skoro pa istina, siromaštvo ne znači više prazan želudac i bose noge.

Da, globalizacija je "sitost i obuvenost". A evolucija proizvodnja i obrada smeća na Netu.. i u prirodi. U oceanima.
Kad istrijebimo životinjske vrste u npr Africi iz puke dosade i idiotizma, pravićemo nove. U Kini.

I nahranićemo Etiopljane paradajzom. Šta sad, kad ga jedemo plastičnog mi, neka ga jedu i oni.

emsiemsi emsiemsi 16:50 09.05.2016

Re: Глобализација=банализација=канализација?

tess
apostata
anonymous

tasadebeli
23:19 08.05.2016


Odličan prilog , Taso.

Da, to bi bilo to.

Kratko, jasno i jebitačno.

Da, u tom je sva mudrost.
Dostupna nam jednakost.
Kreirana jednakost. Kreirati Trend.
Mi smo kreacije kreiranih političkih korektnosti i ratova.
Humanosti i pohlepe.

I ono što Doks reče o robovlasništvu.
Dobro reče.

Il, što reče Pejo "nismo gladni", da, skoro pa istina, siromaštvo ne znači više prazan želudac i bose noge.

Da, globalizacija je "sitost i obuvenost". A evolucija proizvodnja i obrada smeća na Netu.. i u prirodi. U oceanima.
Kad istrijebimo životinjske vrste u npr Africi iz puke dosade i idiotizma, pravićemo nove. U Kini.

I nahranićemo Etiopljane paradajzom. Šta sad, kad ga jedemo plastičnog mi, neka ga jedu i oni.


И шта сада рећи после Тесс ?! Шта ?
emsiemsi emsiemsi 16:55 09.05.2016

Re: Глобализација=банализација=канализација?

BebaOdLonchara
А и здраво. Због мас'.

to je tačno. pošla mi voda na usta na onu slaninu od mangulice. mada mi je i puter vrlo drag, jedino ga u supu ne stavljam.

Испред Беча има један ресторан који се рекламира са свињетином од мангулице.
Када сам стигао тамо и изашао из аутомобила, одмах ми је било јасно, истог трена према (хм) мирису, а потом и погледом на велики ограђени простор у коме су ровале свиње мангулице, да не лажу.
Успут --- изгледа да је то неки породични ресторан са просеком старости особља од цца 74 године --- иза шанка су извиривали да нас осмотре подсећајући ме на Адамс фемили.
milisav68 milisav68 20:47 09.05.2016

Re: Глобализација=банализација=канализација?

tess
Il, što reče Pejo "nismo gladni", da, skoro pa istina, siromaštvo ne znači više prazan želudac i bose noge.

Da, nismo gladni, al` smo zato bolesni.


tess tess 07:09 10.05.2016

Re: Глобализација=банализација=канализација?

milisav68
tess
Il, što reče Pejo "nismo gladni", da, skoro pa istina, siromaštvo ne znači više prazan želudac i bose noge.

Da, nismo gladni, al` smo zato bolesni.



Kako ko.

I da skeniram „krvnu sliku“ od prije neki dan, ne znam da je postavim ovde.
Il da vjerujete doktoru da je „Brilliant!“.
Ne, ne, ne znate kako izgleda perfektna krv.

Hm, dal u dijagnozama tj u fobijama postoje ljudi - mislim, manijaci kao ja - da „drže“ do dobre krvne slike…sad sam zapetljala, da imaju strah od „loše krvi“, jbg neko ima strah od „loša vina“, što bi moj najnoviji - nazvaćemo ga hobi - bio nenormalan..

:)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 09:11 10.05.2016

Re: Глобализација=банализација=канализација?

Mene čudno gledaju u mlečnoj gde nabavljam puter. Svako malo kupujem. Juče sam bila tužna, nema ga u prodaji, otišle zalihe a mlekara se renovira. A šta li je tek mislio tehnolog kad sam ga zvala da se raspitam o proizvodnji

koji uzimaš? ja rokam industriju, imlek, president, amaterski neiskusno.
milisav68 milisav68 09:49 10.05.2016

Re: Глобализација=банализација=канализација?

tess

I da skeniram „krvnu sliku“ od prije neki dan, ne znam da je postavim ovde.
Il da vjerujete doktoru da je „Brilliant!“.
Ne, ne, ne znate kako izgleda perfektna krv.

:)

A urin?

Sad malo ozbiljno, mamograf, papa-test?

Zdravlje nije za zezanje, a truju nas sa svih strana.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:17 08.05.2016

.

Neki dan mi kolega bloger donese domaće maslinovo ulje iz Dalmacije. Prejebalo rutinski sva industrijska ulja. Al' ti treba veza i inspektorski duh da znaš gde tako nešto uopšte može da se kupi, a može čak i u Beogradu.


sad ti meni blogokolega daš info na pp, pa posle možemo opet o klavirima. mislim, pliz. :)
krkar krkar 01:05 09.05.2016

Koristi globalizacije



Sad sam došao sa večere gde su se degustirali regionalni specijaliteti: pršut iz Crne Gore, kobasice iz Vojvodine, centralne Srbije i Crne Gore, sirevi iz CG, Hercegovine i Bosne, vina iz Hercegovine i CG. A sve to u Hrvatskoj.

Otprilike polovina ljudi za večerom su profesionalno orijentisani na hranu i piće: ugostitelji, uvoznici, distributeri. I odmah se videlo da svi imaju koristi od degustacije i poređenja.

Crnogorski pršut se izrazito popravio iako je još uvek u proseku za klasu ispod dalmatinskog i istarskog a hrvatski su sada već gotovo izjednačeni sa italijanskim.

Najbolje kobasice i kulen su iz Vojvodine. Za klasu bolje od crnogorskih iako je travnički sudžuk u samom vrhu.

Kod sireva iz mijeha mrtva trka između Kolašina, Mojkovca i Bileće. Livanjski tvrdi ovčiji nedostižan za sve iz CG i Srbije.

Interesantna situacija kod vina: Tvrdoški vranac bolji od pomalo izvikanog 13.julskog Vladike (80% vranac) i od vranca iz Čitluka a i od Blatine. Iako mi je žao što nije bilo nijednog vina iz Srbije jer već ima nekoliko interesantnih vina iz ne-sulude kategorije koja su bolja od svega što se večeras pilo.

Pa ako je to mala lokalna globalizacija - od nje svi imaju koristi. Neke od stvari koje su se večeras probale neki će hrvatski ugostitelkji i uvoznici naručiti već za ovu sezonu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:34 09.05.2016

Re: Koristi globalizacije

Tvrdoški vranac

Најбољи а за мене и једини вранац вредан тога да буде стоно вино. И тако је већ годинама. (Не би пало на памет да купим вранац, осим ако је тврдошки.) Остали се боре са прекомерним танином и киселином.
jasnaz jasnaz 23:10 09.05.2016

: ex global

krkar


Sad sam došao sa večere gde su se degustirali regionalni specijaliteti: pršut iz Crne Gore, kobasice iz Vojvodine, centralne Srbije i Crne Gore, sirevi iz CG, Hercegovine i Bosne, vina iz Hercegovine i CG. A sve to u Hrvatskoj.



:)

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:32 10.05.2016

Re: : ex global

jasnaz
Radenska reklama

Sjajna, zaboravio sam je!
:))))))

Srećom pa u SFRJ nije bilo više od tih šest republika i dve pokrajine za prezentovanje inače bi reklama trajala dva sata.
alselone alselone 03:49 09.05.2016

Njan

Prodje prvenac nekako kilavo. Dajte nekog fajta, bar jednog da banujem (mada se Carli naslonio). Partizani, Cetnici, DS, Krstic, uniforme za osnovnu skolu, Biki Siki, Vucic, gejevi, bre nesto konkretno!!!!1 Napred Obilic!
emsiemsi emsiemsi 05:34 09.05.2016

Re: Njan

alselone
Prodje prvenac nekako kilavo. Dajte nekog fajta, bar jednog da banujem (mada se Carli naslonio). Partizani, Cetnici, DS, Krstic, uniforme za osnovnu skolu, Biki Siki, Vucic, gejevi, bre nesto konkretno!!!!1 Napred Obilic!

Глупости !
Па ниси ти, ваљда, као неки.
Ниси и ти испао из комуњарског кожног капута !?
tasadebeli tasadebeli 06:10 09.05.2016

Re: Njan

alselone

Dajte nekog fajta,

Partizani, Cetnici, DS, Krstic, uniforme za osnovnu skolu, Biki Siki, Vucic, gejevi, bre nesto konkretno!!!!



Ма јок, све ти је то килаво...



Пај сад!

Ја мислим да процеси глобализације доводе мушкарце у инфериоран положај према женама!

Пунктум!



mirelarado mirelarado 07:06 09.05.2016

Re: Njan

Ја мислим да процеси глобализације доводе мушкарце у инфериоран положај према женама!

Пунктум!


Их, Тасо, па како то да их ти процеси доводе у положај у којем се они одувек налазе? ;-)


antioksidant antioksidant 07:59 09.05.2016

Re: Njan

Ја мислим да процеси глобализације доводе мушкарце у инфериоран положај према женама!

a to je kao lose?
nikvet pn nikvet pn 08:06 09.05.2016

Re: Njan

alselone
Prodje prvenac nekako kilavo. Dajte nekog fajta


Гле!? Нов астал у кафани, нови домаћин! А на асталу богами свашта лепо; ајде са срећом.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 09:52 09.05.2016

Uništava li globalizacija individualizam?

Moglo bi se razmišljati u suprotnom smeru.
Uvek je bilo lakše sakriti se ili se izgubiti u gomili, ostati neprimetan.
Tako da ima aspekata globalizcije koji možda olakšavaju indvidualno delovanje&bivstovanje.
alselone alselone 13:49 09.05.2016

Razgovor je skrenuo

u pravcu u kom nisam želeo. Vidim da mi se na više mesta objašnjavaju i predstavljaju dobre strane globalizacije kao da je tema za ili protiv globalizacije i ja sam bio protiv. Vidim čak i da mi Pedja objašnjava kako je komunizam bio loš iako sam samo rekao da je dugo vremena bio protivteža kapitalizmu što se tiče prava radnika i kako je nestala potreba za srednjom klasom kako je nestala ta pretnja.

Ne, nisam rekao kako je globalizam loša pojava, naprotiv mislim da su granice veštačke i da bi smo svi u nekoj utopijskoj budućnosti trebali da živimo bez granica i bez država a da nam se sprema nesto slično, bez granica u jednoj korporativnoj državi. Kao u 1984 i tri superdrzave koje odrzavaju tenziju. Takodje, rekao sam kako je globalizacija kao trend dovela do kartelizacije velikog broja megakompanija (pogledati sliku na pocetku, pogledati i druge industrije) koja dovodi do globalnog pada kvaliteta velikog broja proizvoda. Da, postoje lokalne varijacije i lokalni svici koji se pičuju kvalitetom ali oni su samo to, lokalni svici.

Kako je komunizam loš, neću komentarisati.
Atomski mrav Atomski mrav 14:34 09.05.2016

Re: Razgovor je skrenuo

Razgovor je skrenuo
u pravcu u kom nisam želeo.



svarog svarog 15:20 09.05.2016

Re: Razgovor je skrenuo

Da, postoje lokalne varijacije i lokalni svici koji se pičuju kvalitetom ali oni su samo to, lokalni svici.


Ali ako više ne bi bili lokalni postali bi deo globalnog sistema zar ne? Zato nije samo. U stvari si pokazao da u ovoj globalizaciji zaista ima izbora. Jedino je "problem"
- što veliki deo ljudi želi te globalizovane industrijske proizvode (mislim da ni mi koji smo se dosta manje privikli na njih od npr. amera ne bi prihvatili neke ukuse tradicionalne hrane (meni je na primer mangulica premasna) ili tradicionalne materijale (za graderobu npr)

- oni koji žele craft mogu da nađu ali je potrebno da se potrude što opet mnogi nisu spremni

btw. meni je zanimljivo kako skoro svakom pričom o inostranstvu, putovanjima, globalizaciji dominira hrana. Mislim da se ljudi (podsvesno) i dalje boje gladi (to ovaj bogatiji deo sveta, za dobar broj je to faktičko stanje stvari)
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 19:27 09.05.2016

Re: Razgovor je skrenuo

meni je zanimljivo kako skoro svakom pričom o inostranstvu, putovanjima, globalizaciji dominira hrana. Mislim da se ljudi (podsvesno) i dalje boje gladi (to ovaj bogatiji deo sveta, za dobar broj je to faktičko stanje stvari)


ma ne bre, ljudi vole da žderu i da se jebu.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 19:35 09.05.2016

Re: Razgovor je skrenuo

vrabac_u_steni
meni je zanimljivo kako skoro svakom pričom o inostranstvu, putovanjima, globalizaciji dominira hrana. Mislim da se ljudi (podsvesno) i dalje boje gladi (to ovaj bogatiji deo sveta, za dobar broj je to faktičko stanje stvari)


ma ne bre, ljudi vole da žderu i da se jebu.


edit:
e da, u švabiji možeš da nađeš craft po supermarketima, baš kao i proizvode lokalnih mlekara.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:01 09.05.2016

Re: Razgovor je skrenuo

ma ne bre, ljudi vole da žderu i da se jebu.

Мислим да је ово један од најесенцијалнијих коментара на блогу Б92.
(Мада, за ово друго нисам сигуран...)
Atomski mrav Atomski mrav 23:29 09.05.2016

Re: Razgovor je skrenuo

myredneckself myredneckself 11:58 10.05.2016

Re: Razgovor je skrenuo

vrabac_u_steni
meni je zanimljivo kako skoro svakom pričom o inostranstvu, putovanjima, globalizaciji dominira hrana. Mislim da se ljudi (podsvesno) i dalje boje gladi (to ovaj bogatiji deo sveta, za dobar broj je to faktičko stanje stvari)


ma ne bre, ljudi vole da žderu i da se jebu.


Dodati i cybersex, kao novo emotivno globalno iskustvo.

alselone
...bar jednog da banujem


Evo banuj mene na sat-dva, šta fali što sam malo okasnila?!
(taj prvi ban bi ti ujedno bio i poklon čestitka za prvenca)
Milan Novković Milan Novković 12:20 10.05.2016

Re: Razgovor je skrenuo

Evo banuj mene na sat-dva

Saglasan, banuj Myredneckself, ona je mnogo nešto bre ... ne znam baš šta al osećam da je zdrava za banovanje
myredneckself myredneckself 12:41 10.05.2016

Re: Razgovor je skrenuo

Milan Novković
Evo banuj mene na sat-dva

Saglasan, banuj Myredneckself, ona je mnogo nešto bre ... ne znam baš šta al osećam da je zdrava za banovanje



Touché!
Može i na dan-dva, Milane.
B. upravo menja paket kod SBB i možda neću imati net do sutra, pa kad već dangubim bez mreže da imam i valjan razlog.
niccolo niccolo 06:10 10.05.2016

Dobar tekst

ista piva

Na ovoj slici ti fali koncentracija u pivarskoj industriji. Manje više gde god da odeš piva koja možeš da popiješ su u vlasništvu ili Anheuser-Busch InBeva ili SABMillera ili Heinekena ili Carlsberga...Pri čemu je trebalo da se ova prva dva spajaju, ne znam šta je posle bilo sa time.

Zato su tu kraft piva.
svarog svarog 09:28 10.05.2016

Re: Dobar tekst

Pri čemu je trebalo da se ova prva dva spajaju, ne znam šta je posle bilo sa time.


Skupljaju dozvole antitrustovskih agencija po svetu. Australijanci su im dozvolili, čekaju se i ostala velika tržišta.
Inače i ta kraft piva, čim se za neko pročuje odmah ih kupuju veliki... jbg najbolje sam praviti

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana