Budućnost| Obrazovanje| Politika

Vanredna učenica Jovanka

nurudin RSS / 18.05.2016. u 18:50
 
 
Čitam u novinama priče o našim političarima koji su u poznim godinama, kroz rad i uz rad, kako se to nekad govorilo, završili fakultete ali ne mogu da se sete na kom su odseku diplomirali, koji su magistrirali ili doktorirali i došli do diploma za kraće vreme nego što je običnom čoveku potrebno da završi auto školu i dođe do vozačke dozvole, a iz ličnog iskustva znam kakve i kolike pritiske na profesore i direktore srednjih škola vrše đački roditelji, naročito oni koji imaju vezu sa nekim na nekom „visokom mestu”. Sve ove gorke stvari podsetile su me na jedan događaj od pre tačno šesdeset godina.
1955. godine bio sam učenik petog razreda Druge mešovite gimnazije na Banovom Brdu u Beogradu. Te i sledeće godine, vanredna učenica gimnazije bila je Jovanka Broz. Da, Jovanka, supruga Josipa Broza Tita. E, sad, za mlađe čitaoce treba reći ko je bio taj čovek. O njemu su napisane desetine i desetine knjiga, ali, sasvim kratko on je tih godina bio predsednik Jugoslavije, maršal Jugoslavije, vrhovni zapovednik Jugoslovenske Narodne Armije, tada jedne od najjačih u Evropi, generalni sekretar, Komunističke partije Jugoslavije, nosilac tri ordena narodnog heroja Jugoslavije i svih ostalih jugoslovenskih ordena, počasni član ili doktor desetina Akademija nauka.....
Njegovo ime su nosili Titograd, Titov Veles, Titovo Užice, Titov Drvar, Titovo Velenje....., glavne ulice u skoro svim gradovima Jugoslavije, stotine škola, rudnika, fabrika..... O njemu se pevalo u narodnim i zabavnim pesmama, njegova slika je bila na prvoj strani u svim bukvarima, njegovi govori i njegove svakodnevne aktivnosti su bili na prvim stranama svih novina..... U svim republikama je imao na raspolaganju najmanje po jednu ogromnu vilu, imao je svoje ostrvo Vangu sa ogromnim parkom i ličnim zoološkim vrtom. Imao je svoj „Plavi voz” kojim je krstario po Jugi i veliki brod „Galeb, kojim je, po nekoliko meseci, krstario po svetskim morima i okeanima, o čemu smo mi bili redovno obaveštavani preko „Filmskih žurnala“, koji su prikazivani u svim bioskopima pre početka svakog filma. Uživao je ogroman ugled širom sveta. Na ravnoj nozi, a najčešće i malo više od toga, razgovarao je sa engleskom kraljicom, sa predsednikom Sjedinjenih Američkih Država, sa prvim čovekom Sovjetskog Saveza...
Gosti, u Beogradu i na Vangi, su mu bili kraljevi, carevi, državnici, najčuveniji svetski glumci, pisci... Da skratimo priču, u Jugoslaviji, on je bio „Bog i batina“: ono što on kaže, istog trenutka se pretvaralo u zakon za više od dva miliona čalanova komunističke partije, a preko njih i za sve ostale građane Jugoslavije, a za one kojima se to što je on rekao, makar i sasvim malo nije sviđalo, a oni bili neoprezni pa to nekome i rekli, bilo je više mesta „za razmišljanje“, od kojih je najpoznatiji bio zatvor na Golom Otoku.
A supruga TOG čoveka je, držeći se svih stavki Zakona o srednjim školama Srbije, po istoj proceduri i na isti način kao i sve druge vanredne učenice i učenici, polagala redom ispite iz svih predmeta sedmog, pa, iduće godine, osmog razreda gimnazije. (To su danas treći i četvrti razred gimnazije.) Desilo se da sam je jednom prilikom lično video. Stigla je automobilom koji je šofer parkirao u blizini glavnog ulaza u današnji hotel „Šumadija“. Šofer je ostao u kolima, a Jovanka, sa torbom u ruci, obučena u skromnu crnu haljinu, zajedno sa još jednom mlađom ženom, je pešice išla Ščerbinovom ulicom, ka glavnom ulazu u današnju osmogodišnju školu „Josif Pančić“, u kojoj je tada bila i gimnazija. Nas nekoliko „drugara iz kraja“ smo sedeli na jednom malom zidiću, delu ograde neke kuće, i svima nam je bilo veoma interesantno da, na nekoliko koraka udaljenosti, vidimo, danas bismo rekli, „prvu drugaricu“ Jugoslavije.
 Neko je glasno uzviknuo njeno ime, ona se, onako u prolazu, okrenula ka nama, osmehnula se i diskretno nam mahnula rukom. Vremenom je činjenica da je Jovanka Broz vanredna učenica naše škole postalo nešto sasvim obično, na šta niko nije obraćao neku posebnu pažnju. A onda je 1956. godine, kao bomba, odjeknula vest: MAKSA OBORIO JOVANKU. Maksa je bio naš profesor matematike Bogoljub Stanojević. To je bio jedan tih, povučen čovek za koga je, tako smo mi mislili, u životu postojala samo MATEMATIKA. Uvek lepo očešljan i uredan, nosio je, koliko se sećam, uvek jedno isto, skromno ali brižljivo ispeglano odelo, belu košulju i kravatu. Na nogama, savršeno čiste cipele, na nosu male naočare u okruglim okvirima. Niko se nikada nije žalio na njegovu ocenu, ocenjivao je tako tačno i tako pošteno da je Sveti arhangel Mihailo mogao da ga uzme za pomoćnika. U to vreme dvojka je bila ono što je danas jedinica – neprelazna ocena, i svima u školi, i nama đacima i našim profesorima, bilo je savršeno jasno da Jovanka nije znala za više od 2,49 (makar 2,50) i da nije imala nikakve šanse da dobije prelaznu ocenu, makar neku trojčicu. Ali... ona je bila NJEGOVA supruga. Pre par meseci, naš ministar finansija, kada mu, po pravilima službe, u pošti traže ličnu kartu, kaže službenici: „Znate li vi ko sam JA?“. Jovanka, kad je čula da nije položila ispit, nije rekla ništa, ustala je, pozdravila članove komisije i –otišla kući. U sledećem ispitnom roku je položila ispit. Nije mi poznato da li je neko nešto zamerao Maksi, tek u tom sledećem roku, on, na svoj lični zahtev, nije bio u ispitnoj komisiji, ali je, na našu veliku radost, ostao u našoj školi, a par godina kasnije je prešao u ministarstvo prosvete, gde je radio kao školski nadzornik za matematiku i gde je dočekao penziju.
Danas, kada se, posle tolikih godina, setim svojih dragih profesora iz Druge mešovite gimnazije, pomislim kako mi danas živimo u nekoj drugoj zemlji, u zemlji u kojoj ne žive ljudi poput Makse, koji će na ispitu da obore onog koji ne zna, makar da mu je Bog otac, i poput Jovanke, koja nije rekla „Znate li vi ko sam JA“ , mada je bila udata za Boga.
Објавио Moj kardiolog
Преузето са сајта: Likovni studio ReSTART 


Komentari (146)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

deset_slukom deset_slukom 19:08 18.05.2016

Preporuka

Konačno jedan čestit blog o tim vremenima.
nurudin nurudin 19:10 18.05.2016

...

deset_slukom deset_slukom 19:49 18.05.2016

Re: ...

Podseti me na pokojnog oca.

Vidim, bio pet dana stariji od Jovanke. Došao jednom iz večernje škole, sa domaćim zadacima. Kao da je juče bilo, sećam se (okvirno) problema - ako je Mirko težak 20kg i sedi na kraku klackalice dugom 3m, koliko Slavko treba da bude odmaknut od osovine da bi bio u ravnoteži, ako je težak 30kg?

Elem, on je bio fasciniran dometima nauke (šta sve čovek ume da izračuna?) a da ne kažem njegovo dvoje sitne dece i supruga sa četiri osnovne. Nije imalo ko da mu pomogne, jadnik je morao sam da se doseti.
Jukie Jukie 19:27 18.05.2016

Ličnost

To sve zavisi od osobina ličnosti. Ako je Jovanka inače bila pitoma i lepo vaspitana, naravno da će odreagovati na ovaj način. Takva je valjda i većina princeza iz bajke, nijedna od njih nije bila pustahija i harambaša. Sretnu princa i očaraju ga baš time što su fine. Snežana, check. Pepeljuga, check. Mala sirena, check. Crvenkapa, ona nije princeza.
nurudin nurudin 19:39 18.05.2016

Re: Ličnost

Фасцинантан је овај други део приче -- тај човек је из школе прешао у Министарство.
Atomski mrav Atomski mrav 19:41 18.05.2016

Re: Ličnost

Dakle, avanzovao umesto da zaglavi na Goli Otok?
elenold elenold 21:44 18.05.2016

Re: Ličnost

nurudin
Фасцинантан је овај други део приче -- тај човек је из школе прешао у Министарство.


Fascinatno je to vreme u odnosu na ovo sadasnje.
westvleteren westvleteren 20:46 20.05.2016

Re: Ličnost

Očigledno je u pitanju bila predstava za narod, što je vrlo često kada se radi o političkim/javnim ličnostima.
Interesantno je jedino, za kakvim predstavama je vladala potražnja. Danas niko ne bi bilo impresioniran sličnom predstavom o Nikoliću koji pada ispit, pa uči ponovo pa najzad polaže, sve poštujući propise i smeškajući se studentima u prolazu.


Ali eto, meni je u celom blogu najrečitiji ovaj detalj o prof. Maksi.

u tom sledećem roku, on, na svoj lični zahtev, nije bio u ispitnoj komisiji
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:51 18.05.2016

?

A u čemu je poenta bloga.
Da je Joka bila marljiv đak, ili da su nas posle rata zajahali nepismeni?
mariopan mariopan 19:58 18.05.2016

Re: ?

hoochie coochie man
A u čemu je poenta bloga.
Da je Joka bila marljiv đak, ili da su nas posle rata zajahali nepismeni?

Теби лакше кад те зајашу писмени?
deset_slukom deset_slukom 19:59 18.05.2016

Re: ?

hoochie coochie man
ili da su nas posle rata zajahali...


...pošteni?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:01 18.05.2016

Re: ?

mariopan
hoochie coochie man
A u čemu je poenta bloga.
Da je Joka bila marljiv đak, ili da su nas posle rata zajahali nepismeni?

Теби лакше кад те зајашу писмени?


Ma u pravu si, pismeni, nepismeni, sve je to isto.
Treba ove škole ukinuti, ionako ništa dobro ne donose.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:03 18.05.2016

Re: ?

...pošteni?


Ma da, komunisti su poznati po poštenju.
Završi večernju školu, sve po propisanoj proceduri, pa se useli u tuđu kuću.
Zaslužila je jbg, završila gimnaziju, ej!
mariopan mariopan 20:16 18.05.2016

Re: ?

hoochie coochie man
mariopan
hoochie coochie man
A u čemu je poenta bloga.
Da je Joka bila marljiv đak, ili da su nas posle rata zajahali nepismeni?

Теби лакше кад те зајашу писмени?


Ma u pravu si, pismeni, nepismeni, sve je to isto.
Treba ove škole ukinuti, ionako ništa dobro ne donose.



Те у којима се купују дипломе и треба укинути, па дда се раздвоји кукољ од жита.

Овако ме страх ко ће нас лечити будућности, ко ће учити децу у школама, ко ће пројектовати зграде, мостове....,...спсак је дугачак.

Зато бих ја све те пијаце где се купују титуле и дипломе, затворила.
deset_slukom deset_slukom 20:20 18.05.2016

Re: ?

hoochie coochie man

Završi večernju školu, sve po propisanoj proceduri, pa se useli u tuđu kuću.


Desilo se - prazna kuća, šta ćeš? Bez sve šale, osim ideoloških zastranjivanja, bilo je i objektivnih razloga... blog opisuje situaciju koja je danas nezamisliva, iz kojeg god ugla da posmatraš.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:28 18.05.2016

Re: ?

blog opisuje situaciju koja je danas nezamisliva, iz kojeg god ugla da posmatraš.


Blog potencira da se zakona držala supruga onoga ko je ostao upamćen po "nećemo se držati zakona kao pijan plota".

Blog potencira sasvim nebitan detalj iz nekog vremena koji to sumorno i crno vreme boji ružičasto.
Pa šta ako je Jovanka polagala ispite, čini li to taj sistem boljim?
Šta je bitnije, kako je Jovanka završila školu, ili kako se uselila u Beli Dvor?


zemljanin zemljanin 20:36 18.05.2016

Re: ?

deset_slukom
blog opisuje situaciju koja je danas nezamisliva, iz kojeg god ugla da posmatraš.

eh ti bi da se drzis cinjenica ... bilo je samo pitanje trenutka u kome ce bilo kakva poenta da ustukne pred nasrtajem modernih trendova ... sad kad navale partizani pa uzvrate cetnici, ima svasta da bidne ...
ivana23 ivana23 20:39 18.05.2016

Re: ?

Šta je bitnije, kako je Jovanka završila školu, ili kako se uselila u Beli Dvor?


Tito, pa ni Jovanka nisu se nikada uselili u Beli Dvor. Ziveli su Uzickoj ulici br. 15.

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:42 18.05.2016

Re: ?

sad kad navale partizani pa uzvrate cetnici, ima svasta da bidne


Moguće, verovatno čak, ali bilo bi dobro kad bi prošlo bez toga.
Kada bi se neko odvažio da komunizam brani bez četnika i partizana bilo bi super.

Makar ono, oralo se volovima, a Tita izmislio traktor, sedelo se uz petrolejku a Tita izmislio struju, i ti argumenti.
deset_slukom deset_slukom 20:42 18.05.2016

Re: ?

hoochie coochie man

Pa šta ako je Jovanka polagala ispite, čini li to taj sistem boljim?


Ako ćemo samo po ovom kriterijumu, naravno da ga čini boljim. Govori o poštovanju sistema vrednosti. Govori o elementarnom poštenju.

hoochie coochie man

Šta je bitnije, kako je Jovanka završila školu, ili kako se uselila u Beli Dvor?


A kako se uselila u Beli dvor? Sticajem istorijskih prilika, objekat je ostao prazan.

EDIT: Znao sam da nisu ni živeli tamo, ali nisam znao gde. Sada vidim da je to užička...

A kako su vlasnici Belog dvora, uopšte, došli u priliku da ga izgrade? Tako što su iskasapili nosioca prethodne dinastije. Kanda je to malo više bolelo?

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:42 18.05.2016

Re: ?

Ziveli su Uzickoj ulici br. 15.


Na dedovini :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:47 18.05.2016

Re: ?

Ako ćemo samo po ovom kriterijumu, naravno da ga čini boljim.


To kad biramo kriterijume.
Nema tog čoveka koji, po nekom kriterijumu, nije bolji od nekog drugog, nema sistema koji, po nekom kriterijumu, nije bolji od nekog drugog.
Samo, kako biramo kretrijume?
Hitler je, po kriterijumu dobrobiti životinja, bilo super lik.
Pa da taj kriterijum primenjujemo kad o njemu pričamo, važi?
Sticajem istorijskih prilika, objekat je ostao prazan.


A tako? :)
A ko je te prilike obezbedio, ko je oterao vlasnike pa kuća ostala prazna?
deset_slukom deset_slukom 20:50 18.05.2016

Re: ?

hoochie coochie man

Samo, kako biramokretrijume.


Isto kao što ti biraš na šta ćeš da odgovoriš, a šta ti baš i nije po volji.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:55 18.05.2016

Re: ?

Isto kao što ti biraš na šta ćeš da odgovoriš, a šta ti baš i nije po volji.


Odgovaram na ono to me interesuje, i ne znam kakve sad to veze ima sa ocenom sistema koji je ostavio neke posledice.

deset_slukom deset_slukom 21:00 18.05.2016

Re: ?

hoochie coochie man

Odgovaram na ono to me interesuje,


Pa, ne znam... "ovi" zabranili povratak "onima", a "oni" iskasapili prethodne. Meni je sve to interesantno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:19 18.05.2016

Re: ?

a "oni" iskasapili prethodne.


A na to misliš.
Pa jel to znači da atentat na Obrenovića opravdava komunističku otimačinu?

Da ne ulazimo sad u ne do kraja razjašnjenu priču da li su Karađorđevići imali neku ulogu u atentatu, ali kako god bilo to ipak nema veze sa komunističkim otimanjem tuđe imovine.

Nisu se samo Tita i Joka uselili u tuđu kuću, mnogi su, iako pravi vlasnici nikog nisu ubili.
Stvarno ti je bez veze ta ideja o atentatu kao opravdanju, ne znam što ti je ona poslebno bitna pa je podvlačiš.
deset_slukom deset_slukom 21:34 18.05.2016

Re: ?

hoochie coochie man

Stvarno ti je bez veze ta ideja o atentatu kao opravdanju, ne znam što ti je ona poslebno bitna pa je podvlačiš.


Nije mi bitna, i nije opravdanje. Bio jedan prevrat, bio i drugi. Oba su omogućila nekima da steknu neke pozicije, to je sve. Oba su bila prljava, ovaj drugi bio, čak, čistiji.

Bilo bi zanimljivo kada bi se (pošteno) napisala istorija dedinjskih (i drugih) vila, ko su bili vlasnici, da li su preživeli rat (mislim na Jevreje), šta je bilo sa ostalima, da li im je suđeno, ako jeste - po kom osnovu...
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:44 18.05.2016

Re: ?

Bio jedan prevrat, bio i drugi


:)
Kako to nevino zvuči, bio prevrat, prevrati se dešavaju, ništa čudno :)

Šta je, na paktičnom, svakodnevnom životu za nekog građanina, značio prvi prevrat?
Pa ne baš nešto značajno.
Uglavnom je sve ostalo slično, samo se promenula vladarska dinastija.
A drugi prevrat?
Otimanje, ubijanje, hapšenje, oduzimanje prava, oduzimanje slobode...jad i čemer.

Al kad se to stavu u rečenicu, bio jedan prevrat, bio i drugi, sve se potre :)
deset_slukom deset_slukom 21:59 18.05.2016

Re: ?

hoochie coochie man

A drugi prevrat?
Otimanje, ubijanje, hapšenje, oduzimanje prava, oduzimanje slobode...jad i čemer.

Al kad se to stavu u rečenicu, bio jedan prevrat, bio i drugi, sve se potre :)


Objektivno, to je bio kraj jednog velikog rata, imao si otvorenu kolaboraciju sa okupatorom, imao si revolucionarnu promenu uređenja. Moglo je biti i gore.

Zato sam u prethodnom postu napisao kako bi bilo zgodno da se sve malo podrobnije istraži. Verujem da bi se i ovo tvoje "Otimanje, ubijanje, hapšenje..." ispostavilo kao preterivanje. Hm... ako izuzmemo slovenačke jame i retorziju spram nekih etničkih grupa.

Zar nisu i ovi Tadićevi ambiciozno krenuli u traženje Dražinog groba i ispitivanje okolnosti o stotinama hiljada pogubljenja srpskih domaćina? Nešto su se ućutali.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:08 18.05.2016

Re: ?

Moglo je biti i gore.


Ja gore ne mogu da zamisim, stvarno.
Doduše, možda je moglo da bude kao u Albaniji ili Rumuniji, ali i to smo imali u prvim godinama komunistike diktature.

mao si otvorenu kolaboraciju sa okupatorom,

:)

I ovde kreće četničko partizanska priča.
Kako bi lepo bilo da neko komuniste brani bez priče o četnicima.
Ali to je nemoguće, njih je nemoguće braniti, veliko su zlo bili, zato se priča uvek mora prebaciti na nekog drugog, na četnike najčešće.

deset_slukom deset_slukom 22:15 18.05.2016

Re: ?

hoochie coochie man

I ovde kreće četničko partizanska priča.


Ne verujem da je bilo baš mnogo četničkih vila na Dedinju. Ovo, inače, u startu nije bio blog o partizanskoj otimačini, nego o sistemu vrednosti uspostavljenom nakon rata. Barem sam ja to tako shvatio.
predatortz predatortz 22:21 18.05.2016

Re: ?

Ovo, inače, u startu nije bio blog o partizanskoj otimačini, nego o sistemu vrednosti uspostavljenom nakon rata. Barem sam ja to tako shvatio.


Suština je u tome da je profa koji je oborio Jovanku svoj sistem vrednosti formirao u Kraljevini Jugoslaviji. Ovi profani danas, koji diplome dele za sitnu kintu, svoj sistem vrednosti su sticali u SFRJ.

Atomski mrav Atomski mrav 22:26 18.05.2016

Re: ?

Su[tina je u tome da je profa koji je oborio Jovanku svoj sistem vrednosti formirao u Kraljevini Jugoslaviji. Ovi profani danas, koji diplome dele ya sitnu kintu, svoj sistem vrednosti su sticali u SFRJ.

U svakom žitu ima kukolja, a i ćorava koka koje zrno nabode.
predatortz predatortz 22:28 18.05.2016

Re: ?

Atomski mrav
Su[tina je u tome da je profa koji je oborio Jovanku svoj sistem vrednosti formirao u Kraljevini Jugoslaviji. Ovi profani danas, koji diplome dele ya sitnu kintu, svoj sistem vrednosti su sticali u SFRJ.

U svakom žitu ima kukolja, a i ćorava koka koje zrno nabode.


Čekaj! Profa koji je držao do znanja je kukolj i ćorava koka?
Atomski mrav Atomski mrav 22:31 18.05.2016

Re: ?

Čekaj! Profa koji je držao do znanja je kukolj i ćorava koka?

Jok brate, 'teo sam da kažem da je i među profama iz doba Kraljevina bilo kukolja a i među ovima iz doba SFRJ ima bar poneki koji nešto valja...
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:37 18.05.2016

Re: ?

Ne verujem da je bilo baš mnogo četničkih vila na Dedinju

Ne znam kako si siguran u to.
Ne verujem da je među vlasnicima bilo baš mnogo pristalica komunizma.


nego o sistemu vrednosti uspostavljenom nakon rata.


Pa i ja sam ga tako shvatio, i hajde onda da pričamo o tom sistemu vrednosti.
O sistemu vrednosti koji podrazumeva da slobode nema, da onaj ko se dokopa vlasti (silom) otima kuće i imanja, da ubija svoje neistomišljenike, da proganja decu svojih bivših neprijatelja i slično.

Ili je najznačajnija odlika sistema to što je Joka, pod stare dane, završavala srednju večernju školu.
Al po proceduri.
predatortz predatortz 22:38 18.05.2016

Re: ?

Atomski mrav
Čekaj! Profa koji je držao do znanja je kukolj i ćorava koka?

Jok brate, 'teo sam da kažem da je i među profama iz doba Kraljevina bilo kukolja a i među ovima iz doba SFRJ ima bar poneki koji nešto valja...


Sa ovom konstatacijom se mogu složiti. Uzgred, moj otac je, osamdeset i neke, oborio na popravni sina šefa tuzlanskog komiteta. Usledio je neviđeni pritisak i Nastavničko veće je popravilo ocenu mimo volje mog ćaleta. Naredne školske godine moj otac nije predavao tom odjelenju.
deset_slukom deset_slukom 22:43 18.05.2016

Re: ?

predatortz

Suština je u tome da je profa koji je oborio Jovanku svoj sistem vrednosti formirao u Kraljevini Jugoslaviji. Ovi profani danas, koji diplome dele za sitnu kintu, svoj sistem vrednosti su sticali u SFRJ.


Da je u SFRJ bilo moguće nekažnjeno štancati diplome i doktorate, imali bismo poplavu doktora nauka, nema to veze sa Kraljevinom, niti s anekim ličnim sistemom vrednosti. I danas ima poštenih profesora.
predatortz predatortz 22:47 18.05.2016

Re: ?

Da je u SFRJ bilo moguće nekažnjeno štancati diplome i doktorate, imali bismo poplavu doktora nauka,


Jesi li ti čuo za fakultete u Prištini, dopisne magistarske u Zagrebu i slične pojavnosti? No, ovi profesori koji sada tezgare na privatnim fakultetima su moralu učeni u SFRJ.

Eto, rekoh da je moj otac bio izložen pritiscima da popravi ocenu sinu sitnog partijskog funkcionera. To je taj sistem vrednosti o kome ovde govorimo.
deset_slukom deset_slukom 22:55 18.05.2016

Re: ?

hoochie coochie man

Ne verujem da je među vlasnicima bilo baš mnogo pristalica komunizma.


Ali nije bilo "šumskih" neprijatelja komunizma. Bilo je članova vlade i saradnika okupatora. A verovatno je bilo i onih izvan svake priče. Mada mi je teško da zamislim, recimo, industrijalca a da nije morao da sarađuje sa okupatorom.

hoochie coochie man

Pa i ja sam ga tako shvatio, i hajde onda da pričamo o tom sistemu vrednosti.
O sistemu vrednosti koji podrazumeva da slobode nema, da onaj ko se dokopa vlasti (silom) otima kuće i imanja, da ubija svoje neistomišljenike, da proganja decu svojih bivših neprijatelja i slično.


Ne nakon rata... nego nakon, nakon rata.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:00 18.05.2016

Re: ?

Jesi li ti čuo za fakultete u Prištini, dopisne magistarske u Zagrebu i slične pojavnosti?


Ma naravno.
Možemo se praviti blesavi pa se "ne sećati" kako su se škole i fakulteti završavale uz rad, kako se to zvalo, a završavale su se pukom formom.
Partija naloži nekome da završi neku školu, toj školi se dojavi da taj i taj mora da završi, posle se samo otalja.

A evo i u samom tekstu potrvde za to.
Kaže se
A onda je 1956. godine, kao bomba, odjeknula vest: MAKSA OBORIO JOVANKU.

Pa ako je sistem bio takav da se na ispitu mora znati ma ko da si, zašto vest da je neko pao na ispitu odjekuje kao bomba?
Pa zato što je to bio neshvatljiv izuztetak, što je bilo normalno da neki prolaze jer su neki, a kad takav padne to odjekne kao bomba.

I sad treba da se divimo tom sistemu vrednosti.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:02 18.05.2016

Re: ?

Ne nakon rata... nego nakon, nakon rata.


Ono kad je Joka pala na ispitu pa se svi zabezeknuli?
Što su se zabezeknuli kad je to bilo u skladu sa sistemom vrednosti koji je tad vladao?
Atomski mrav Atomski mrav 23:03 18.05.2016

Re: ?

Pa ako je sistem bio takav da se na ispitu mora znati ma ko da si, zašto vest da je neko pao na ispitu odjekuje kao bomba?

Zato što to nije bio "neko", nemoj da se praviš blesav.
deset_slukom deset_slukom 23:11 18.05.2016

Re: ?

predatortz

Jesi li ti čuo za fakultete u Prištini, dopisne magistarske u Zagrebu i slične pojavnosti?


Fakultet sa nižim kriterijumom, dešava se. Ne znam za ovo u Zagrebu, ne znam ni kako se magistrira. Valda se povremeno konsultuješ, nešto napišeš, pa braniš? Valda je bila neka odbrana pred komisijom?

Nego, kada poredim ono vreme sa nekim drugim, nisam sklon da ga poredim sa predratnim, jer ne znam kako je tada bilo. A ne znaš ni ti. Nego ga poredim sa sadašnjim. I onda dođemo do suštine - nije ni potrebno, niti je moguće, ružičastim bojama farbati SFRJ, a da bi se videlo koliko je danas sve upropašćeno.
not2old2rock not2old2rock 23:45 18.05.2016

Re: ?

ivana23


Tito, pa ni Jovanka nisu se nikada uselili u Beli Dvor. Ziveli su Uzickoj ulici br. 15.



Tako je, nije tamo živeo, tamo je samo sahranio švalerku, a ponavljačici Joki se baš nije plevio Davorjankin grob.
elenold elenold 15:16 19.05.2016

Re: ?

ivana23
Šta je bitnije, kako je Jovanka završila školu, ili kako se uselila u Beli Dvor?


Tito, pa ni Jovanka nisu se nikada uselili u Beli Dvor. Ziveli su Uzickoj ulici br. 15.



I niko od Brozovih nije nasledio.
A sada ( a to traje vise od deceniju) kada neko udje u drzavno ( ili ti pak drustveno) posle to nekom magijom, ali obavezno jevtino predje u nekog od njegovih jer kao on kobajagi nije imao para, a ovaj njegov blizak jeste.
jinks jinks 20:13 18.05.2016

...

Normalno da je želela da ima završenu srednju školu, kako bi se izjednačila sa suprugom po školskoj spremi.

Doduše, g. Broz je imao valjda završenu samo osnovnu, ali mu se kao srednja računa Podoficirska obaveštajna škola Habzburške monarhije u Pečuju, koju je pohađao zajedno sa Miroslavom Krležom, a po nekima i sa najpoznatijim Adolfom u istoriji.
elenold elenold 21:52 18.05.2016

Re: ...

jinks
Normalno da je želela da ima završenu srednju školu, kako bi se izjednačila sa suprugom po školskoj spremi.

Doduše, g. Broz je imao valjda završenu samo osnovnu, ali mu se kao srednja računa Podoficirska obaveštajna škola Habzburške monarhije u Pečuju, koju je pohađao zajedno sa Miroslavom Krležom, a po nekima i sa najpoznatijim Adolfom u istoriji.

Ma ovde nije bitan on, vec integritet profesora MAKSE.
karabasbarabas karabasbarabas 21:55 18.05.2016

Re: ...

jinks
Normalno da je želela da ima završenu srednju školu, kako bi se izjednačila sa suprugom po školskoj spremi.

Doduše, g. Broz je imao valjda završenu samo osnovnu, ali mu se kao srednja računa Podoficirska obaveštajna škola Habzburške monarhije u Pečuju, koju je pohađao zajedno sa Miroslavom Krležom, a po nekima i sa najpoznatijim Adolfom u istoriji.

Ne seri da je Dado Topic tol'ko mator!
st.jepan st.jepan 23:07 18.05.2016

Kućna muha

polagala redom ispite iz svih predmeta sedmog, pa, iduće godine, osmog razreda gimnazije.

O njenom polaganju biologije, pričala mi je jedna članica ispitne komisije, inače prijateljica moje majke.
Drugarice Jovanka, obratio joj se predsednik komisije, recite, molim vas, nešto o dvokrilcima.
Jovanka je malo oklevala, a onda bojažljivo upitala: "oće l' to bit' kućna muha?
Predsednik je sinuo, takoreči poskočio: "oće, oće, drugarice!"
O kućnoj muvi rekla je približno onoliko koliko zna svako dete, i dobila peticu.
urbana_gerila urbana_gerila 00:17 19.05.2016

bolja prošlost

čuo sam priču da je, kada su joj javili da se jovanka udala za tita, njena tetka kazala: neka, neka - moglo je ibolje.

ne znam koliko je ova anegdota istinita, ako jeste - možda je ponosna ličanka stvarno tako i mislila, jer jovanku jesu krasile osobine na cijeni: bila je izuzetno lepa, bila je hrabra(u rat otišla već 1941. sa 17 godina, ranjena i preležala tifus), bila je privržena porodici(preuzela brigu o svojim sestrama i školovala ih jer su ostale bez roditelja i braće)...


a možda je tetka samo anticipirala neumitnu kalvariju, izazvanu time što je jovanka umesto da, kako to junački kodeks nalaže, razvija kore za gibanicu i okreće prase - otišla da se tuče sa okupatorom, i tako za sva vremena istraumirala heroje koji joj to neodgovorno ponašanje, kao što to nalaže domaćinski red, nikada neće oprostiti.
tasadebeli tasadebeli 00:46 19.05.2016

Бог

mada je bila udata za Boga.



(Пази ово!

За Бога
.

Велико Б, а односи се на Тита. Макар да је ставио наводнике.)





Занимљив је овај текст. Тема је праведни професор Макса, али је, у ствари више од три четвртине текста хвалоспев Титу и златном добу Титославије.

И мени овде нешто није јасно.

Каже човек:

Sve ove gorke stvari podsetile su me na jedan događaj od pre tačno šesdeset godina.
1955. godine bio sam učenik petog razreda Druge mešovite gimnazije na Banovom Brdu u Beogradu.

A onda je 1956. godine, kao bomba, odjeknula vest: MAKSA OBORIO JOVANKU.


А ја знам да ствари стоје овако:

После ослобођења, Школа је наново почела да ради 1. априла 1945. године, када је добила назив Друга мешовита гимназија. Ово је име задржала до школске 1953/54. год, када је постала XIII београдска гимназија, али је, због недостатка школског простора, престала са радом 1962. године.

Почетком шездестих година Баново брдо је било велико стамбено градилиште. Расло је. Ницали су преко ноћи нови солитери, а са њима и нова школска зграда. Гимназија је поново отворена 1964. године. Овог пута у здању где се и данас одржава настава, у Љешкој улици бр. 47.

Увођењем усмереног образовања у наш школски систем гимназија је преименована у Школу за усмерено образовање и васпитање „Београдски батаљон“. Реформом образовања и враћањем гимназија, Школи је 1990. године враћено старо име, XIII београдска гимназија.



(ЛИНКЛИНКЛИНК)


(Мене је усрало да похађам ову гимназију баш када се звала "Београдски батаљон". Јбг!)


Хоћу да кажем, нешто ми се ту те наведене године не слажу.

Једино што је је тачно, то је да је Друга мешовита гимназија, од школске 1953/1954. године Тринаеста београдска гимназија, била у то време смештена у просторијама Основне школе "Јосиф Панчић" која се тако зове од 1952. А од свога оснивања до 1952. звала се "Матија Бан", односно "Осмољетка бр. 13".

(Јбг, и у ту школу сам ишао пре Гимназије.)

(ЛИНКЛИНКЛИНК)


Ту негде, на тим старим фоткама су и моја кева, тетка, ујаци, сестра, браћа, комшије, другари, ја... Затим све те учитељице, наставници, професори који су генерацијама моје породице и мени предавали.


(А сама Гимназија је, иначе, основана у ратно време, новембра 1941, и није имала своју зграду, па су је сместили у зграду основне школе.)

(Узгред, на осмољетку, основну школу од 8 година, а четири разреда гимназије, у Србији се прешло 1951. године. Али да прихватимо да је писац ових редова о Јованки Броз био нека прелазна генерација, па је могуће да је 1955. похађао пети разред гимназије, што значи да је тада имао 15 година.

1955. godine bio sam učenik petog razreda Druge mešovite gimnazije na Banovom Brdu u Beogradu.


Мада ни то ми не слаже јер по томе испада да је човек 1940. годиште као и моја ташта која је завршила осмогодишњу основну школу на Чубури, па затим гимназију.

Шта га знам... Ова математика ме баш збуњује.


Да није, Нурудине, ово још један исфабрикковани текст са циљем дивљења Титу и времену његове владавине каквих смо се начитали до сада онолико?

О телевизијским и радио програмима и да не причам. Сви они који не спомену Тита и његово доба барем три пута дневно одмах изгубе дозволу за емитовање програма.

Али верујем у причу о праведном професору Макси. Зашто да не?

Познавао сам својевремено неке људе који су ишли у школу са децом краља Александра. И исте овакве приче сам чуо и од њих о праведности њихових професора.

Вазда је било професора који држе до интегритета своје личности, па макар се радило и о краљевским породицама.

И интересантно, мајку му, да ми од свих тих људи које ја познајем и који су ишли у те две школе, Тринаесту гимназију и "Јосиф Панчић", или су ту били учитељи, наставници и професори у оно време, нико никада није поменуо Јованку Броз.

Ниједан од њих не помену Јованку.

Али зато поуздано знам да је Џаја завршио Тринаесту!

Каже ми сестра да су га они редовно виђали у гимназији када је долазио да полаже испите. Исто као и Јованка Броз.





За Дулета Савића не знам, али зато знам да је његова Марина такође завршила Тринаесту.
princi princi 02:07 19.05.2016

Re: Бог

Cekaj, jel nisu i Dule Savic i Dzaja iz Uba?
docsumann docsumann 07:41 19.05.2016

Re: Бог

princi
Cekaj, jel nisu i Dule Savic i Dzaja iz Uba?


oba?
tasadebeli tasadebeli 08:08 19.05.2016

Re: Бог

princi
Cekaj, jel nisu i Dule Savic i Dzaja iz Uba?



Јесу. Па?

Не заборави да је Џаја био првотимац Звезде већ са 17 (рођен 1946).

Моја сестра је ишла у Тринаесту 1964 - 1968, па га је у том периоду и виђала како долази да полаже испите у Гимназији. Довозили га ови из управе Звезде.

Исто као што су и Јованку довозили ови из Службе.

А Дулета смо редовно виђали када је долазио по Марину јербо смо испред Маринине зграде вазда играли на голиће.

И кад Дуле паркира ауто, ми сви станемо и зевамо у њега, а он нас благослови обраћањем:

"Шта је, клинци, игрррате, игрррате, а?"




(На овом клипу једино није адекватан глас коментатора; у питању је био Владанко Стојаковић.)


П.С. - Знаш ли ти, друже, да сам ја тада гледао Звезду у свим њеним утакмицама у Београду у Купу УЕФА ( и уопштено у свим текмама) од Динама Берлин (2:5, па 4:1 ЛИНК!)до финала када је Звезда у две текме испустила пехар од Борусије Менхенгладбах? (Јуришићу, Јуришићу... Ц, ц, ц,... - ЛИНК)

Имао сам бре, Принци, пропусницу за Север и чланску карту клуба навијача. И данас их чувам. Годинама сам редовно плаћао чланарину за то чланство за разлику од Савеза социјалистичке омладине којима никада нисам хтео да платим чланарину, али ето и њихову чланску књижицу чувам.

(EDIT: Оно после 1991, до Барија и Токија, па до Милвокија, нисам пратио. Јбг, дош'о Аркан на Север, Таса отиш'о.)

Хоћу да ти кажем, Принци, Дууууле Савић је за нас био и остао исто оно што и некима другима у Србији





или





А колико видим, многима у Србији су Тито и Јованка и данас исто то.



predatortz predatortz 08:16 19.05.2016

Re: Бог

tasadebeli


Kad Tasa posloži, faktografski, izbije na površinu sva lafina koja nam je trebala da bude servirana ovim tekstom.

Hvala, brat' Taso!
tasadebeli tasadebeli 09:00 19.05.2016

Re: Бог

predatortz
tasadebeli


Kad Tasa posloži, faktografski, izbije na površinu sva lafina koja nam je trebala da bude servirana ovim tekstom.

Hvala, brat' Taso!



Па јесте, друже.

Не морају баш толико да нас у здрав мозак... Да не кажем шта.
not2old2rock not2old2rock 09:01 19.05.2016

Re: Бог

predatortz
tasadebeli


Kad Tasa posloži, faktografski, izbije na površinu sva lafina koja nam je trebala da bude servirana ovim tekstom.

Hvala, brat' Taso!


Vala baš. Taso, alal ti tastatura!
Btw, taj Jurišićev autogol neću zaboraviti dok sam živ. Bio sam na zapadu, nenormalna scena, ceo stadion se zarozao, muk, suze i onda sever počinje da peva. I sad kad sam pogledao snimak slošilo mi se.
princi princi 10:45 19.05.2016

Re: Бог

П.С. - Знаш ли ти, друже, да сам ја тада гледао Звезду у свим њеним утакмицама у Београду у Купу УЕФА ( и уопштено у свим текмама) од Динама Берлин (2:5, па 4:1 ЛИНК!)до финала када је Звезда у две текме испустила пехар од Борусије Менхенгладбах? (Јуришићу, Јуришићу... Ц, ц, ц,... - ЛИНК)


Kako je Muki tada igrao... utakmica zivota. I ja gledao prvo finale sa Severa. Kad proseta, sine, od jednog do drugog gola, niko ni da pipne loptu. Kako je Zvezda tada igrala... najbolji fudbal u zivotu. Pod Brankom Stankovicem.

edit: i nemoj da mi pričaš ništa o Zvezdi. Ja sam u to vreme svake 2 nedelje išao na kiosk da vidim jel stigla Zvezdina Revija, čekao Sportski pregled do pola 11 uveče, da vidim šta su radile odbojkašice, košarkašice (Snežana Zorić) i mačevaockinje (čuvena Vera Jeftimijades). Pa Duci, Serjanović, Moka, Kaponja u Hali sportova, to je bilo još u vreme pre Kiće. Grobari su počeli da nas deru u basketu tek kad im je Kića došao iz Čačka. Pa, sine, mog razočarenja kad sam provalio da je sin Bate Đorđevića, Sale, grobar (stanovali u zgradi iza naše). Jbt, u šoku bio... Pazi, Bata za mene bio ikona, maltene.
docsumann docsumann 12:06 19.05.2016

Re: Бог

džaja je do jaja, al' personifikacija RnR-a u ondašnjem esefrjot fuzbalu je bio

princi princi 13:38 19.05.2016

Re: Бог

Sine, taj Hajduk sam voleo jedino kad skenja grobare 5:1 u Bg, inače su mi uvek bili antipatični. Nekako mi Dinamo s onim Mlinarićem i Deverićem bio OK. Ali ovi... ne znam.
docsumann docsumann 14:20 19.05.2016

Re: Бог

triba bit rojen namore pa volit ajduka
emsiemsi emsiemsi 14:29 19.05.2016

Re: Бог

princi
Sine, taj Hajduk sam voleo jedino kad skenja grobare 5:1 u Bg, inače su mi uvek bili antipatični. Nekako mi Dinamo s onim Mlinarićem i Deverićem bio OK. Ali ovi... ne znam.

Јоооооој, не досољавај ране !
Био на Југу када је Буљан опампрчио са преко 30 метара, за 1 : 0, и лопта улетела под пречку.
Тај један го дао Бјековић и судија се правио да не види да га је угурао руком.
emsiemsi emsiemsi 14:30 19.05.2016

Re: Бог

princi
П.С. - Знаш ли ти, друже, да сам ја тада гледао Звезду у свим њеним утакмицама у Београду у Купу УЕФА ( и уопштено у свим текмама) од Динама Берлин (2:5, па 4:1 ЛИНК!)до финала када је Звезда у две текме испустила пехар од Борусије Менхенгладбах? (Јуришићу, Јуришићу... Ц, ц, ц,... - ЛИНК)


Kako je Muki tada igrao... utakmica zivota. I ja gledao prvo finale sa Severa. Kad proseta, sine, od jednog do drugog gola, niko ni da pipne loptu. Kako je Zvezda tada igrala... najbolji fudbal u zivotu. Pod Brankom Stankovicem.

edit: i nemoj da mi pričaš ništa o Zvezdi. Ja sam u to vreme svake 2 nedelje išao na kiosk da vidim jel stigla Zvezdina Revija, čekao Sportski pregled do pola 11 uveče, da vidim šta su radile odbojkašice, košarkašice (Snežana Zorić) i mačevaockinje (čuvena Vera Jeftimijades). Pa Duci, Serjanović, Moka, Kaponja u Hali sportova, to je bilo još u vreme pre Kiće. Grobari su počeli da nas deru u basketu tek kad im je Kića došao iz Čačka. Pa, sine, mog razočarenja kad sam provalio da je sin Bate Đorđevića, Sale, grobar (stanovali u zgradi iza naše). Jbt, u šoku bio... Pazi, Bata za mene bio ikona, maltene.

Шта рећи !?
Такав човек - а звездаш !
Јбг --- нико није савршен.
princi princi 14:36 19.05.2016

Re: Бог

Emsi, bruko... Srbin, a grobar. To ne bi smelo ni u istu rečenicu da ide.
krkar krkar 14:41 19.05.2016

Re: Бог

Emsi, bruko... Srbin, a grobar. To ne bi smelo ni u istu rečenicu da ide.


Šta bi mu reko Voja Koštunica.

Mism, pretpostavljam da je dosad čuo da postoji fudbal. I u Srbiji.
Atomski mrav Atomski mrav 14:44 19.05.2016

Re: Бог

Mism, pretpostavljam da je dosad čuo da postoji fudbal. I u Srbiji

Kako da ne, upravo proslavlja titulu svetskog prvaka koju je osvojila mlada reprezentacija. U Čileu.
princi princi 14:50 19.05.2016

Re: Бог

Atomski mrav
Mism, pretpostavljam da je dosad čuo da postoji fudbal. I u Srbiji

Kako da ne, upravo proslavlja titulu svetskog prvaka koju je osvojila mlada reprezentacija. U Čileu.

Opet?
urbana_gerila urbana_gerila 15:45 19.05.2016

Re: Бог

emsiemsi
princi
Sine, taj Hajduk sam voleo jedino kad skenja grobare 5:1 u Bg, inače su mi uvek bili antipatični. Nekako mi Dinamo s onim Mlinarićem i Deverićem bio OK. Ali ovi... ne znam.

Јоооооој, не досољавај ране !
Био на Југу када је Буљан опампрчио са преко 30 метара, за 1 : 0, и лопта улетела под пречку.
Тај један го дао Бјековић и судија се правио да не види да га је угурао руком.


bio si ti, i tada, u krilu nekog budućeg poslodavca - prvo bilo je 1:6, drugo buljan je dao gol za 0:3, treće bjeković je dao sasvim regularan gol nogom.

sudija i bjeković su bili glavni akteri 2 meseca kasnije u ljubljani, kada se igralo - dok partizan ne postigne gol.
urbana_gerila urbana_gerila 15:51 19.05.2016

Re: Бог

možda će blogokolegi(?) aci biti interesentno da su od tih 7 golova - 5 dali srbi: žungul i đorđević po 2 i bjeković 1, ovi čarlijevi ostala 2.
vcucko vcucko 16:14 19.05.2016

Re: Бог

princi
Emsi, bruko... Srbin, a grobar. To ne bi smelo ni u istu rečenicu da ide.

A Zvezdaš i čovek ide?
Diskutabilno
princi princi 16:22 19.05.2016

Re: Бог

vcucko
princi
Emsi, bruko... Srbin, a grobar. To ne bi smelo ni u istu rečenicu da ide.

A Zvezdaš i čovek ide?
Diskutabilno

Strašno... ovaj blog je grobarsko leglo.
vcucko vcucko 16:26 19.05.2016

Re: Бог

urbana_gerila
emsiemsi
princi
Sine, taj Hajduk sam voleo jedino kad skenja grobare 5:1 u Bg, inače su mi uvek bili antipatični. Nekako mi Dinamo s onim Mlinarićem i Deverićem bio OK. Ali ovi... ne znam.

Јоооооој, не досољавај ране !
Био на Југу када је Буљан опампрчио са преко 30 метара, за 1 : 0, и лопта улетела под пречку.
Тај један го дао Бјековић и судија се правио да не види да га је угурао руком.


bio si ti, i tada, u krilu nekog budućeg poslodavca - prvo bilo je 1:6, drugo buljan je dao gol za 0:3, treće bjeković je dao sasvim regularan gol nogom.

sudija i bjeković su bili glavni akteri 2 meseca kasnije u ljubljani, kada se igralo - dok partizan ne postigne gol.

Bio u Ljubljani, 12 godina, plus ćale i deda (ili tast, kako kome). Komplet.
Pričali su mi da su posle Bjekinog gola pošli da zovu hitnu, usred one ludnice. Viknuo sam "go..." zakolutao očima i pao, srce k'o ludo, majica poskakuje na grudima. Posle se smirilo. Ali su njih dvojica udarili usput po oštarijama, kako smo stigli do Rijeke ne znam. Biće da nisu znali ni oni. Pokoj im duši obojici.
urbana_gerila urbana_gerila 16:33 19.05.2016

Re: Бог

vcucko
urbana_gerila
emsiemsi
princi
Sine, taj Hajduk sam voleo jedino kad skenja grobare 5:1 u Bg, inače su mi uvek bili antipatični. Nekako mi Dinamo s onim Mlinarićem i Deverićem bio OK. Ali ovi... ne znam.

Јоооооој, не досољавај ране !
Био на Југу када је Буљан опампрчио са преко 30 метара, за 1 : 0, и лопта улетела под пречку.
Тај један го дао Бјековић и судија се правио да не види да га је угурао руком.


bio si ti, i tada, u krilu nekog budućeg poslodavca - prvo bilo je 1:6, drugo buljan je dao gol za 0:3, treće bjeković je dao sasvim regularan gol nogom.

sudija i bjeković su bili glavni akteri 2 meseca kasnije u ljubljani, kada se igralo - dok partizan ne postigne gol.

Bio u Ljubljani, 12 godina, plus ćale i deda (ili tast, kako kome). Komplet.
Pričali su mi da su posle Bjekinog gola pošli da zovu hitnu, usred one ludnice. Viknuo sam "go..." zakolutao očima i pao, srce k'o ludo, majica poskakuje na grudima. Posle se smirilo. Ali su njih dvojica udarili usput po oštarijama, kako smo stigli do Rijeke ne znam. Biće da nisu znali ni oni. Pokoj im duši obojici.


pokoj im duši.

jbt, kako ti uspeva da tepaš bjekoviću?
vcucko vcucko 16:42 19.05.2016

Re: Бог

urbana_gerila


pokoj im duši.

jbt, kako ti uspeva da tepaš bjekoviću?

Vidi, nije to tako jednostavno.

Upravo glavni argument branilaca Titinog lika i dela je ono "Druže Tito ti si krao al' si i drugima dao" ili tako nekako. Pa u tom pravcu razmisli i oko Zeke i Belog u odnosu na ove što su došli posle.

U njihovo vreme, ako ništa, kriminalci iz ovih tzv. navijačkih grupa nisu smeli da zucnu van svog tora. To je, između ostalog, pravilo razliku u funkcionisanju Partizana i Zvezde skoro 20 godina. Sa Đurom Šnajderom razni Vavići i sl. su se raširili van juga, sve otišlo u q.

Tako nekako.
vcucko vcucko 16:44 19.05.2016

Re: Бог

princi
vcucko
princi
Emsi, bruko... Srbin, a grobar. To ne bi smelo ni u istu rečenicu da ide.

A Zvezdaš i čovek ide?
Diskutabilno

Strašno... ovaj blog je grobarsko leglo.

Preko nekih stvari mogu da pređem.

Na ovo:


ne dam
milisav68 milisav68 18:45 19.05.2016

Re: Бог

princi
Sine, taj Hajduk sam voleo jedino kad skenja grobare 5:1 u Bg, inače su mi uvek bili antipatični.

Možda zato što su jedini imali pozitivan skor protiv Zvezde, a negativni protiv Partizana.
urbana_gerila urbana_gerila 18:47 19.05.2016

Re: Бог

vcucko
Upravo glavni argument branilaca Titinog lika i dela je ono "Druže Tito ti si krao al' si i drugima dao" ili tako nekako. Pa u tom pravcu razmisli i oko Zeke i Belog u odnosu na ove što su došli posle.

U njihovo vreme, ako ništa, kriminalci iz ovih tzv. navijačkih grupa nisu smeli da zucnu van svog tora. To je, između ostalog, pravilo razliku u funkcionisanju Partizana i Zvezde skoro 20 godina. Sa Đurom Šnajderom razni Vavići i sl. su se raširili van juga, sve otišlo u q.

Tako nekako.




ono kada zbog istančanog sistema vrednosti i zaključivanja po analogiji - ubodeš pogrešnu logičku premisu, a, samim tim, i sve ostale logičke greške.
emsiemsi emsiemsi 19:14 19.05.2016

Re: Бог

princi
Emsi, bruko... Srbin, a grobar. To ne bi smelo ni u istu rečenicu da ide.

Јбг, рекох горе да нико није савршен.
Успут --- од силне муке смо се смејали када је судија признао Бјековићев гол руком, у паду, против Хајдука.
У то време сам највише ишао на утакмице, но против цигана је то било већ готово фрустрирајуће - било је само питање колико голова ће бити у нашој мрежи, нисам се уопште ни надао победи.
emsiemsi emsiemsi 19:15 19.05.2016

Re: Бог

krkar
Emsi, bruko... Srbin, a grobar. To ne bi smelo ni u istu rečenicu da ide.


Šta bi mu reko Voja Koštunica.

Mism, pretpostavljam da je dosad čuo da postoji fudbal. I u Srbiji.

Ја сам чуо да је Туњави звездаш.
tasadebeli tasadebeli 19:22 19.05.2016

Re: Бог

princi
vcucko
princi
Emsi, bruko... Srbin, a grobar. To ne bi smelo ni u istu rečenicu da ide.

A Zvezdaš i čovek ide?
Diskutabilno

Strašno... ovaj blog je grobarsko leglo.



Шта да радимо... Тако му је то.

Беспућа повијесне збиљности.
tasadebeli tasadebeli 19:40 19.05.2016

Re: Бог

princi

Kako je Zvezda tada igrala... najbolji fudbal u zivotu. Pod Brankom Stankovicem.






Амбасадор је био најбољи фудбалски тренер за којег ја знам у свом животу.

А сећаш ли се када се Џаја вратио из Бастије, па мали Милосављевић изгубио место на левом крилу?

Отплакао сам то.

Тада је, ако се добро сећам, тренер био Гојко Зец. Он је Звезду научио да игра са тзв. "дуплим крилима". Бекови Јеликић и Јовановић су се вазда убацивали у простор у нападу стварајући тако вишак играча по крилима што је силно збуњивало противнике.

Мислим да је тада само још холандска реперезеннтација тако играла.

У првенству 1976/1977. у једном тренутку смо имали чак 16 бодова предности над другопласираним Динамом. На крају је разлика ипак била "само" 9 бодова.

Запамтио сам да смо тада скоро сваког противника на Маракани тукли са 4:1, и то обично тако што би они повели, па од 0:1, на 4:1.







zemljanin zemljanin 19:47 19.05.2016

Re: Бог

vcucko


Na ovo:


ne dam

taman sam krenuo da guglam taj "partizan" kad videh da pise "fudbalski klub"
trala.la trala.la 20:42 19.05.2016

Re: Бог

tasadebeli
до финала када је Звезда у две текме испустила пехар од Борусије Менхенгладбах? (Јуришићу, Јуришићу... Ц, ц, ц,... - ЛИНК)


A je l' se sećaš da je prava utakmica počela tek posle autogola. Zvezda je tako dobro igrala (osim što nisu uspeli da daju gol) da je ceo stadion neko vreme navijao povicima "Rote Stern". Ne Zvezda, nego Rote Stern.

Edit: ne na toj utakmici, nego na revanšu.
princi princi 20:53 19.05.2016

Re: Бог

А сећаш ли се када се Џаја вратио из Бастије, па мали Милосављевић изгубио место на левом крилу?

Neđa! Sine, kad ga opali sa 25m. A Sead? Sine, jebali smo kevu svima, kad se setim onih prvih 60 minuta protiv Bajerna, kad je Rep samo štrikao po levoj strani, Švabe nisu znali gde se nalaze.

Mada, ono Blagoje+ Dule protiv Arsenala, brate... evo sad se smejem od miline dok pišem. Ko se ne smeje dok čita, nije Srbin!
princi princi 20:57 19.05.2016

Re: Бог

ne na toj utakmici, nego na revanšu.

To sam se, bre, ja drao na terasi, :).
emsiemsi emsiemsi 21:02 19.05.2016

Re: Бог

princi
А сећаш ли се када се Џаја вратио из Бастије, па мали Милосављевић изгубио место на левом крилу?

Neđa! Sine, kad ga opali sa 25m. A Sead? Sine, jebali smo kevu svima, kad se setim onih prvih 60 minuta protiv Bajerna, kad je Rep samo štrikao po levoj strani, Švabe nisu znali gde se nalaze.

Mada, ono Blagoje+ Dule protiv Arsenala, brate... evo sad se smejem od miline dok pišem. Ko se ne smeje dok čita, nije Srbin!

Сећам се неке намештене утакмице Партизана и Звезде.
Дуле Савић који никада у животу са лоптом није кретао унатраг (само нанишани у леву или десну стативу, зависи на којо је страни ---- и форвец), на тој утакмици као води нешто лопту, излази из шеснаестерца, ејјј, излази из шеснаестерца Дуле Савић и да то не буде сумњиво итд...
princi princi 21:08 19.05.2016

Re: Бог

Za vas je bio penicilin.
princi princi 21:12 19.05.2016

Re: Бог

Ne, stvarno, emsi, ako si stvarno grobar, pa ti si gori ustaša od ovog Krkara. Ajde lepo, sad pred svima nama, da se javno odrekneš Partizana. Pa, jebote, vas osnjovao Sranjo!
milisav68 milisav68 21:29 19.05.2016

Re: Бог

princi
Pa, jebote, vas osnjovao Sranjo!

Sa 23 godine?


gedza.73 gedza.73 21:30 19.05.2016

Re: Бог


Al' ste upućeni u tematiku. Ja jedino od fudbala znam Belodedićevu sestru. A možda me i slagala da mu je sestra.
vcucko vcucko 21:36 19.05.2016

Re: Бог

princi
А сећаш ли се када се Џаја вратио из Бастије, па мали Милосављевић изгубио место на левом крилу?

Neđa! Sine, kad ga opali sa 25m. A Sead? Sine, jebali smo kevu svima, kad se setim onih prvih 60 minuta protiv Bajerna, kad je Rep samo štrikao po levoj strani, Švabe nisu znali gde se nalaze.

Mada, ono Blagoje+ Dule protiv Arsenala, brate... evo sad se smejem od miline dok pišem. Ko se ne smeje dok čita, nije Srbin!

Iz te sezone 76/77 meni je najlepše sećanje prolećni derbi. Aca Bonhof sa desnog krila u bliže raklje, Prekazi sa 25 m u dalje i 1:2, prva pobeda u rupi posle x godina. Te sezone je Biće Mladinić preuzeo Partizan i najavio sezonu opšteg gaženja parnim valjkom 77/78.
Kad se setim Drezdena i prvog "čuvenog" Borotinog gola, i dan danji dođe mi da zaplačem. U drugom kolu Drezden izvukao prvaka Malte(!?) pa u 1/4 finala ispali od Austrije koja u 1/2 finala ispada od Malmea (Bože, kakvi krševi) koji gubi finale od Notingem Foresta. Prestrašno.
docsumann docsumann 21:47 19.05.2016

Re: Бог

gedza.73

Al' ste upućeni u tematiku. Ja jedino od fudbala znam Belodedićevu sestru. A možda me i slagala da mu je sestra.


ma samo da je žeMsko
vcucko vcucko 22:24 19.05.2016

Re: Бог

princi
Ne, stvarno, emsi, ako si stvarno grobar, pa ti si gori ustaša od ovog Krkara. Ajde lepo, sad pred svima nama, da se javno odrekneš Partizana. Pa, jebote, vas osnjovao Sranjo!

Pukovnik Sranjo je '58. prostom prekomandom postavljen na dužnost predsednika JSD "Partizan". Koju je obavljao do skidanja iz vojske '61. Iz ugla fudbalskog kluba, uspešno - upravo u njegovo vreme stvorena je generacija čuvenih "beba" koja je kasnije stigla do Hejsela.

Takođe, drug Sranjo je u ratu uspešno tamanio ustaše, da kažemo i Nemce, Čerkeze, ukratko gamad. Za razliku od nekih (Krcun?) koji su ceo život uspešno tamanili uglavnom Srbe.

Pa ti vidi oko bespuća poviesne zbilje...
princi princi 23:11 19.05.2016

Re: Бог

Prekazi sa 25 m u dalje i 1:2, prva pobeda u rupi posle x godina. Te sezone je Biće Mladinić

Sve receno. A da, fali i Fadilj Vokri,
emsiemsi emsiemsi 05:30 20.05.2016

Re: Бог

princi
Ne, stvarno, emsi, ako si stvarno grobar, pa ti si gori ustaša od ovog Krkara. Ajde lepo, sad pred svima nama, da se javno odrekneš Partizana. Pa, jebote, vas osnjovao Sranjo!

Не стај на муку !
А сећам се да су ме другари убеђивали, зашто навијаш за те лузере, стално губе --- а ја (и) тада, као и сада на блогу - свирам ку..., увек против струје.
milisav68 milisav68 06:38 20.05.2016

Re: Бог

vcucko
Pukovnik Sranjo je '58. prostom prekomandom postavljen na dužnost predsednika JSD "Partizan".

Da, čak je tada (od osnivanja) naziv bio SDJA (Sportsko Društvo Jugoslovenske Armije) po ugledu na ruski CSKA, čiji je uzor bio (kao i sve ostalo tada), pa je tek kasnih šezdesetih promenjeno u JSD.

Takođe je i boja dresova bila crveno-plava (bordo-teget), opet po uzoru na CSKA.Kada je na jednom turniru koji je organizovao Juventus, pobedio Partizan, dobili su na poklon od Juventusa dva kompleta dresova koji su bili mnogo kvalitetniji, pa je uprava dozvolila da se igra u njima još sredinom pedesetih (pre promene naziva društva).
predatortz predatortz 07:34 20.05.2016

Re: Бог

princi
Emsi, bruko... Srbin, a grobar. To ne bi smelo ni u istu rečenicu da ide.


Srbin Tuđmanovog kova! Unijat, pusti ga...
tasadebeli tasadebeli 07:58 20.05.2016

Re: Бог

trala.la

A je l' se sećaš


princi
ne na toj utakmici, nego na revanšu.

To sam se, bre, ja drao na terasi, :).



Видиш, тога се не сећам...

Није ни чудо. У то време три дана пре Звездине текме и три дана после Звездине текме ја нити чујем ишта, као да имам восак у ушима, нити видим ишта ни било кога... Ни у школи ни у кући... Само ми ми кроз главу пролазе замишљене ситуације у којима Дуле Савић маказицама преко главе са ивице шеснаестерца даје гол у рашље том будућем противнику и слично.


Додуше, сад нешто кроз маглу, као да чујем Принцијев глас са терасе:"Роте Штерн, Роте Штерн!!!"




П.С. - Данас ми се исто то догађа када игра Чука. Додуше, не траје то три дана, него само један дан (Чука је ипак мањи клуб. )...

На тај дан ме не питај ништа. Нити шта видим, нити шта чујем.

Ако овде по блогу кренем да се свађам са људима јербо сам надркан, то значи да је Чука изгубила.

Ако, пак, свима шаљем цвеће и пољупце, то значи да је Чука победила.

Тако то, ваљда, и треба.



Библиографија:



UVOD


Nedelja, 14. jula 1991.


To je tu sve vreme, i traži način da izađe.

Budim se oko deset, sipam dve šolje čaja, odnosim ih u spavaću sobu, stavim ih po jednu sa svake strane kreveta. Oboje zamišljeno srkućemo; tako rano posle buđenja vladaju duge, snovima ispunjene pauze između običnih primedbi – o kiši napolju, o protekloj večeri, o pušenju u spavaćoj sobi iako sam pristao da to ne radim.

Ona me pita šta ću raditi ove sedmice, a ja razmišljam: (1) Treba da se sretnem sa Metjuom u sredu. (2) Kod Metjua je još uvek moja video-traka „Šampioni“. (3) (Sećajući se da Metju, samo nominalno navijač Arsenala, nije bio na Hajberiju nekoliko godina, pa nije imao mogućnosti da posmatra najnovije „regrute“ uživo) pitam se šta misli o Andersu Limparu.

I u tri kratke etape, za petnaest, dvadeset minuta buđenja, ponovo sam na svome.

Vidim Limpara kako trči prema Gilespiju, zanosi se na desno, pada: PENAL! DIKSON POGAĐA! 2:0! ... Mersonov udarac petom i Smitov direktan udarac u ugao u istoj utakmici... Mersonovo lako guranje pored Grobelara gore na Anfildu... Dejvisov dribling i udarac protiv Vile... (A ovo sada je, seti se, julsko jutro, pauza od mesec dana, kada nema nikakvih klupskih fudbalskih utakmica.)

Ponekad, kad dopustim da me to sanjivo stanje potpuno obuzme, putujem i vraćam se, preko Anfilda ’89, Vemblija ’87, Stamford bridža ’78, ceo moj život sa fudbalom proleti mi ispred očiju.

„O čemu razmišljaš?“ pita ona.

U tom trenutku lažem. Nisam uopšte mislio o Martinu Ejmisu, ni Žeraru Depardjeu, niti o laburistima. Ali opsednuti nemaju izbora; oni moraju da lažu u ovakvim prilikama. Kada bismo govorili istinu sve vreme, ne bismo bili sposobni da održimo odnose ni sa jednom osobom iz realnog sveta.


Bili bismo prepušteni da istrunemo sa svojim programima Arsenala ili svojom zbirkom originalnih ploča „Staksa“ sa plavom etiketom ili svojim španijelima kralja Čarlsa, a naši dnevni snovi od po dva minuta postajali bi sve duži i duži i duži dok ne bismo ostali bez posla i prestali da se kupamo, brijemo i jedemo, i ležali bismo na podu u svojoj sopstvenoj prljavštini po ko zna koji put video kasetu u nastojanju da napamet naučimo ceo komentar, uključujući ekspertsku analizu Dejvida Plita u susretu one večeri 26. maja 1989. (Da ne mislite da moram da proverim datum? Ha!)

Istina je: alarmantno veliki deo prosečnog dana, ja sam moron.

Ne želim da kažem da je razmišljanje o fudbalu samo po sebi loš način upotrebe mašte. Dejvid Lejsi, glavni komentator za fudbal u Gardijanu, lepo piše i očigledno je inteligentan čovek, i svakako mora da posveti još više svog unutrašnjeg života toj igri nego ja. Razlika između Lejsija i mene je u tom što ja retko mislim. Ja se sećam, ja fantaziram. Pokušavam da vizualizujem svaki od golova Alana Smita, prebrojavam terene Prve lige koje sam obišao; jednom ili dvaput, kad nisam mogao da zaspim, pokušao sam da prebrojim poimence sve igrače Arsenala koje sam ikada gledao.

(Kada sam bio klinac znao sam imena žena i devojaka Tima Koji Je Osvojio
Duplu Krunu; sada mogu samo da se setim da se verenica Čarlija
Džordža zvala Suzan Fardž, a žena Boba Vilsona Megs, ali je čak i takvo polovično sećanje potpuno nepotrebno.)

Ništa od svega toga nije misao, u pravom smislu te reči. Nema uopšte analize, ni samosvesti, niti mentalnog napora, jer je opsednutima uskraćena svaka vrsta uvida u sopstvene strasti.

Upravo to, na neki način, određuje opsednutog (i služi da objasni zašto tako malo njih prepoznaju sebe kao takve.


Jedan momak koji je u prošloj sezoni išao da gleda rezervni tim Vimbldona protiv rezervnog tima Lutona, sasvim sam, jednog ledenog januarskog popodneva – ne zato da se pokaže kao pravi muškarac ili iz neke vrste samoironične momačke drskosti, već zato što je bio istinski zainteresovan – nedavno mi je uporno tvrdio da nipošto nije ekscentrik.)

Stadionska groznica je pokušaj da na neki način sagledam svoju opsesiju.

Zašto taj odnos, koji je počeo kao pritisak na jednog školskog dečaka, traje gotovo četvrt veka, duže od ma kojeg drugog odnosa koji sam uspostavio sopstvenom voljom?

(Zaista mnogo volim svoju porodicu, ali ona mi je na neki način nametnuta, a više nisam u kontaktu sa bilo kojim od drugara s kojima sam se sprijateljio pre svoje četrnaeste godine – osim sa jednim navijačem Arsenala iz škole.)

I zašto je ta sklonost uspela da preživi moja periodična osećanja ravnodušnosti, tuge i stvarne mržnje?

Ova knjiga je takođe delom istraživanje nekih značenja koja fudbal izgleda da ima za mnoge od nas.

Postalo mi je sasvim jasno da moja odanost odaje nešto o mom sopstvenom karakteru i ličnoj istoriji, ali način na koji se u toj igri uživa izgleda da, nudi sve vrste informacija o našem društvu i kulturi. (Imam prijatelje koji će to smatrati pretencioznom besmislicom koja služi sama sebi, nekom vrstom očajničkog opravdanja koje se može očekivati od čoveka koji je veoma veliki deo svog slobodnog vremena proveo mizerno se tresući na hladnoći.

Oni su posebno protiv te ideje, jer ja pokazujem tendenciju da precenjujem metaforičku vrednost fudbala, pa ga stoga uvodim u razgovore gde on jednostavno ne pripada. Sada prihvatam da fudbal nema nikakve veze sa Foklandskom krizom, aferom oko Ruždija, ratom u Zalivu, rađanjem dece, ozonskim omotačem, porezima, itd., itd., i želim da iskoristim ovu priliku
da se izvinim svima koji su morali da slušaju moje patetično nategnute analogije.)



Najzad, Stadionska groznica govori o tome kako je biti navijač.


Pročitao sam mnoge knjige koje su napisali ljudi koji očigledno vole fudbal, ali to je potpuno druga stvar; a pročitao sam i knjige koje su napisali, da tako kažem, huligani, ali najmanje 95 odsto od onih miliona koji gledaju utakmice svake godine nikad u životu nije nikoga udarilo. Zato je ovo za nas ostale, i za bilo koga ko se pitao kako je to biti ovakav.

Iako su pojedinosti u ovoj knjizi vezane isključivo za mene, nadam se da će se povezati sa svima koji su se, usred radnog dana ili filma ili razgovora, zatekli kako sanjare o voleju levom nogom u gornji desni ugao pre deset ili petnaest ili dvadeset i pet godina



(Ник Хорнби: "Стадионска грозница" )





(Тасин скромни, додуше локалпатриотски али није то суштина, прилог овој Хорнбијевој анализи сопствене опседнитости коју, изгледа, деле и многи од нас. ЛИНК)
tasadebeli tasadebeli 08:19 20.05.2016

Re: Бог

gedza.73

Al' ste upućeni u tematiku. Ja jedino od fudbala znam Belodedićevu sestru. A možda me i slagala da mu je sestra.






Пре 2-3 године у грчкој на некоје целодневној туристичкој тури барком од плаже до плаже, упознамо моја жена и ја један немачки брачни пар наших година.

И, наравно, после првог упознавања (Белграде, а ви? - Мешенгладбах.) нас двојица одмах кренемо са:"А јел' се сећаш финала Купа УЕФА 1979?"

Човече, читав боговетни дан (у води, на барци, на плажама), док су наше мучене жене превртале све време очима и ћутале, нас двојица смо причали о те две утакмице!

Наравно, причали смо на нашем обострано изврсном енглеском.



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana