Društvo| Politika

Politika se na velika vrata vraća u parlament

Neven Cvetićanin RSS / 19.05.2016. u 12:16

Srbi, osim oko Novaka Đokovića, odavno ne mogu da se slože ni oko čega. Tako ne mogu da se slože ni oko toga ko je pobedio na upravo održanim izborima. U narodu koji je onomad u direktnom fajtu pobedio NATO-pakt, svi su rođeni pobednici i svi vole da se proglašavaju pobednicima i tu svako pronalazi neki svoj parametar za koji bi se uhvatio. No, nije ni to bez nekoga vraga, jer su upravo održani izbori, za razliku od onih pre dve godine, žestoko ustalasali političko tlo pod Srbijom i ubacili njenu političku elitu u petu brzinu. U godine raspleta, rekli bi cinično zlobnici.

Dakle, ko je zapravo pobedio na ovim, konačno završenim, „dvokružnim", izborima?

Jedine dve liste za koje se može bez problema reći da su apsolutni pobednici izbora, obzirom na čitav njihov kontekst i raniju situaciju u parlamentu, su pokret „Dosta je bilo" Saše Radulovića i Srpska radikalna stranka Vojislava Šešelja. I jedni i drugi su više nego poduplali rezultat sa prethodnih izbora iz 2014. godine i iz mraka vanparlamentarne opozicije skočili pravo u parlament, što, obzirom na radikalni predznak i jednog i drugog pokreta (u prvom slučaju se radi o ekonomskim reformskim radikalima, u drugom o onim nepatvoreno narodnjačkim) u „radikalnim" vremenima u kojima živimo, može biti gotovo sigurna garancija za dalji politički rast. Izborni uspeh ove dve liste je nesumnjiv i ne mogu ga dovesti u pitanje ni najzluradiji komentatori.

S druge strane, mnogi zainteresovani i nezainteresovani posmatrač je u proteklih dvadesetak dana bio rad da ospori izborni uspeh Srpske napredne stranke i pored velikog broja mandata (131) koje je osvojila ova partija u koaliciji sa manjim partnerima. Opet, nije ni to bez nekoga vraga, jer je činjenica da će lista SNS imati 27 mandata manje nego u prethodnom sazivu parlamenta, ali još uvek dovoljno da joj za sastavljanje vlade neće trebati drugi partneri. Možda je najpribližnije istini reći da je SNS na upravo održanim izborima ostvarila izborni uspeh koji je respektabilan, ali koji, pak, nije onakav kakav se verovatno očekivao u toj stranci. Naprednjaci su uspeli da ostvare jedan od svojih izbornih „strateških" ciljeva - da preuzmu vlast u Vojvodini i jednom broju lokalnih samouprava i saobraze je republičkom nivou, ali nisu uspeli da ostvare drugi „strateški" izborni cilj - da potpuno neutrališu opoziciju, izbace je iz parlamenta i tako bukvalno ovladaju svim nivoima vlasti i u bukvalnom i u prenesenom smislu reči. Štaviše, nakon upravo održanih izbora opozicija je jača i opasnija i, čemu se malo ko mogao nadati pre izbora, i ujedinjenija. Politika će se, stoga, na velika vrata vratiti u parlament, gde je nije bilo godinama, te možemo očekivati da sveži parlamentarni saziv bude nalik onima sa početka/sredine devedesetih godina.

Opozicija je uspela da u izbornoj noći i noćima koje su usledile, svoj nesumnjiv izborni neuspeh (ne računajući DJB) - budući da se radi o strankama poput DS-a i DSS-a koje su nekada bile stožerne državne stranke, ili o SDS-u koji je imao predsednika republike, a koje su sada tik iznad cenzusa - relativizuje u pretvori u neku vrstu ograničenog uspeha, ujedinjujući se i delujući jedinstveno u odnosu na naprednjački cunami. Pajtić je učinio potez dostojan Zorana Đinđića pozivajući opoziciju na zajednički sastanak i potom pozivajući svoje demokrate da glasaju na ponovljenim izborima za listu DSS-Dveri čime se kandidovao za simboličkog šefa opozicije i relativizovao izborni neuspeh svoje stranke. No, tek ćemo u parlamentu, gde će Pajtić biti vođa svoje parlamentarne frakcije, videti da li on zaista može da prevaziđe nivo regionalnog lidera i izgradi se u onog nacionalnog, te da li je zaista politički kalibar približan Đinđiću. U tom zadatku će mu odmagati negativan imidž koji njegova stranka vuče iz prošlosti, kao i niz bledunjavih „večnih" demokrata, koji čak pretenduju i da budu novi lideri partije, usled neugodne činjenice da Demokratska stranka nije uspela da privuče sveža i nova lica. Ipak, Pajtićev status jednog od potencijalnih lidera opozicije će ponajviše zavisiti od ukupne dinamike odnosa u opoziciji, budući da DJB Saše Radulovića svoje glasove može „tankati" uglavnom na uštrb demokrata i obrnuto, dok se u koncept jedinstvene opozicije trebaju uklopiti i DSS i Dveri sa svim svojim programskim specifičnostima. Pri svemu tome će Pajtić i Radulović biti pred dva strateška izbora. Prvi je da idu na Vučića zajednički, onako kao što su nekad Đinđić i Koštunica išli na Miloševića, budući da čak i podsećaju u osnovnim crtama na ovu dvojicu lidera (pragmatik Pajtić i principjelista Radulović). U ovoj situaciji bi Tadić mogao preuzeti medijatorsku veteransku ulogu, kao što je nekada činio Mićunović između Đinđića i Koštunice, dok bi sličnu veteransku ulogu medijacije i mirenja muških sujeta mogla da ima i Sanda Rašković-Ivić. Drugi scenario je da Saša Radulović, kao realno najveće iznenađenje izbora i trenutno (još uvek) najveći politički hit Srbije, izabere, na krilima rastuće popularnosti, strategiju sopstvenog rasta i razvoja, što bi dotaklo posebno demokrate i listu oko SDS-a i LDP-a sa kojima DJB deli slično biračko telo. Dakle, kada krenu parlamentarne borbe ćemo videti da li opozicija može da održi svoje akciono jedinstvo koje je uspostavila u „besanim" postizbornim noćima.

No, šta god da opozicija planira lopta je još uvek čvrsto u nogama Aleksandra Vučića, čoveka koji je dosada više puta pokazao da ume da „politički" radi na sebi (ali i na protivnicima i to na „sirovo") i koji će verovatno nakon tvrđenja pazara i spuštanja cene robi ponovo ponuditi koaliciju socijalistima, budući da mu je iovako opozicija ispala neočekivano jaka i prpošna, te ne postoji racionalan razlog da je još više jača šaljući SPS u opozicione klupe. Ponudom koalicije socijalistima Vučić će ostvariti nekoliko ciljeva; proširiti će parlamentarnu većinu i međusobno neutralisati partnere koji bi ga mogli ucenjivati i omogućiti će svojoj vladi komotniji spoljnopolitički balans, pri svemu tome koristeći i „opozicionog" Šešelja kao malj za disciplinovanje neposlušnih. Baš kao što je radio, u svojim najboljim godinama, zadnji istinski jak lider pre Vučića kojeg smo imali - Slobodan Milošević.

U tom smislu smo se, nakon upravo održanih izbora, politički vratili u pred-dejtonsko proleće 1995. godine, pogotovo stoga što i Vučić, verovatno, može uskoro očekivati neki svoj „kosovski Dejton". On će ga čekati sa natpolovičnom većinom u usijanom parlamentu u kojem će sazrevati neki novi Đinđići i Koštunice, na koje će kidisati stari-novi (zapravo večni) Šešelj. Videćemo da li će Vučić imati i svoju „protesnu" 1996/1997. godinu, što će zavisiti od napete igre živaca među glavnim političkim akterima i od spremnosti svih da ostanu u okvirima demokratskih procesa unutar demokratskih institucija - što bi nesumnjivo bilo i najbolje za zemlju. No, to će jednako zavisiti, kao što prosto iskustvo pokazuje, i od uticaja spoljnih faktora, budući da je veliki deo naše unutrašnje politike - zapravo spoljna politika.

Rešenja svih odnosa i definitivan pravac kojim će ići država će, naposletku, biti opredeljeni na predsedničkim izborima sledeće godine, a do tada ćemo u parlamentu imati frontalnu borbu „starih radikala" (SNS+SRS) sa „starim demokratama" (DS+DSS+SDS, itd.) pojačanih sa DJB Saše Radulovića. To će biti i osnovna linija političkih podela u narednom periodu, svedočeći da smo se „vratili u budućnost", u našem večnom istorijskom šlajfovanju.


Članak je objavljen kao lični stav u nedeljniku NIN



Komentari (35)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 12:29 19.05.2016

.

zadrzao si ozbiljnost i smirenost sinoc na rtv, pohvalno. :)
interesantno mi je bilo to da li vucic predstavlja glas naroda ili je pak predstavnik pismenijeg dela stanovnistva. otvorene su tu izgleda obe opcije.
da, u pravu si, dobro je sto je parlament reprezentativniji (u njemu su sve relevantne opcije) ali ipak ne ocekujem previse znacajan parlamentarni zivot. snaga parlamenta direktno ce zavisiti od toga koliko predsednik sns-a bude kontrolisao svoju sarenu koaliciju a za sada izgleda da tu nema problema.
videcemo
Neven Cvetićanin Neven Cvetićanin 23:08 19.05.2016

Re: .

Klint je uvek ozbiljan i smiren. I odbojno mu je kada neko histeriše po TV-u. Pozdrav i sve najbolje.
jinks jinks 12:38 19.05.2016

...

budući da DJB Saše Radulovića svoje glasove može „tankati" uglavnom na uštrb demokrata i obrnuto

Pitanje u kom će smeru teći pomenuto tankovanje glasova ukoliko DJB uđe sa DS i LDP u koaliciju na, na primer, nekim centralnim beogradskim opštinama.

Mislim, lako je reći "bićemo beskonačno transparentni", dok iskušenja Vračara i Starog Grada, između ostalog, umeju da budu raznolika i višestruka. A delite odgovornost i za nešto što se dešavalo u prošlosti preslikano u sadašnjost, i tu mislim da DJB može samo da izgubi.

tada ćemo u parlamentu imati frontalnu borbu „starih radikala" (SNS+SRS) sa „starim demokratama" (DS+DSS+SDS, itd.) pojačanih sa DJB Saše Radulovića.

A možda će tabori ipak biti preraspodeljeni i na neke druge načine, gde će možda biti i više od dva tabora, što da ne.
princi princi 13:52 19.05.2016

Re: ...

Mislim, lako je reći "bićemo beskonačno transparentni", dok iskušenja Vračara i Starog Grada, između ostalog, umeju da budu raznolika i višestruka. A delite odgovornost i za nešto što se dešavalo u prošlosti preslikano u sadašnjost, i tu mislim da DJB može samo da izgubi.

Da, videh pre neki dan da se Stevanović već poziva na to da će DJB biti prvi pokret čiji će politički program biti "moral i čast". Mislim, čim vidiš da se političar poziva na čast i moral, odmah znaš da od čitave stvari nema ništa. Srpskoj političkoj sceni treba mnogo više od vague i maglovitih, teško definisanih izraza. Potrebni su konkretni, vrlo specifični i lako merljivi ciljevi. DJB, izgleda, to nije u stanju da odradi, što, s obzirom na profil njegovih poslanika, i ne treba previše da čudi.
svarog svarog 14:09 19.05.2016

Re: ...

Potrebni su konkretni, vrlo specifični i lako merljivi ciljevi

Pa kad su ih postavili za izbor odbornika ovde su neki šiljili patkicu (sad se ne sećam da li si i ti), kao šta će nam onda izbori kad će da se boduju.
Evo odhebali su novi DOS+SRS (jebote ) na Starom gradu. Izgleda da se ipak drže nekih principa.
Mada realno od "svaki političar je đubre i lopov inače ne bi bio političar" nema odbrane
jinks jinks 14:16 19.05.2016

Re: ...

prvi pokret čiji će politički program biti "moral i čast"

Naravno, lepo bi bilo da uspeju u tome.

Jedino što bi možda trebalo da imaju na umu da su svi do sada politički pokreti u istoriji, uključujući i našu bližu i dalju prošlost, u početku govorili slično.

Na primer, Milošević kada je dolazio na vlast: "Živela transparentna antibiroktratska revolucija, čista i moralna."

LDP pre desetak godina: "Živeli transparentnost, poštenje i moralna superiornost obrazovane mlade generacije, kojoj su retrogradno okruženje i zaostali preci krivi za sve neuspehe."

Komunisti, da ne pominjem.

Što, naravno, ne znači da upravo baš DJB neće biti savršeno moralan i častan.
princi princi 14:39 19.05.2016

Re: ...

Naravno, lepo bi bilo da uspeju u tome.

Ne bi uopšte bilo lepo. Mene je, iskreno, najviše strah tih koji se kunu u "čast". Kad čovek samo pomisli šta je zaista "čast" i šta je učinjeno sve u ime "časti". Jer "čast" najčešće ne predstavlja ništa više od prikrivanja nekog felera, da li intelektualnog, da li moralnog, da li fizičkog, da li šprehen, to je manje bitno.
princi princi 14:43 19.05.2016

Re: ...

Evo odhebali su novi DOS+SRS (jebote ) na Starom gradu. Izgleda da se ipak drže nekih principa.

Koliko pratim po Fejsbuku, doduše vrlo površno, ispada da je taj DS+SRS zapravo napadački manevar DJB, tj da nema ništa od te koalicije, ali da oni puštaju te patke (opet ta patkica), sa ciljem da dobiju inicijativu (tj oslabe poziciju DSa i ledepea) u pregovorima oko Vračara. Tih grifova njima ne fali, fali onoga što sam rekao.

I, da, nemoj to "kome je do morala u crkvu", upravo o tome sam i pisao. Daj malo da vidimo SMART ciljeve i za političare.
jinks jinks 14:43 19.05.2016

Re: ...

Mene je, iskreno, najviše strah tih koji se kunu u "čast".

Da. Postoje stvari koje bi trebalo da se podrazumevaju, i koje valjda nije potrebno posebno naglašavati. Možda si i na to mislio.

Nije posao političara, kao ni bilo kog drugog, da priča za sebe koliko je "častan i pošten". Uradi šta znaš i umeš, pa će se videti ko si i kakav si.
princi princi 14:49 19.05.2016

Re: ...

Nije posao političara, kao ni bilo kog drugog, da priča za sebe koliko je "častan i pošten". Uradi šta znaš i umeš, pa će se videti ko si i kakav si.

Tako je. Čast i poštenje nek ostavi za lične kontakte, on ima posao koji treba da radi. Zamisli kad bi ti inženjer ili lekar rekli: "Ja sam prvi koji uvodi "čast i moral" u svoju struku." Gledao bi ga k'o dileju.
jinks jinks 14:51 19.05.2016

Re: ...

"Ja sam prvi koji uvodi "čast i moral" u svoju struku."

Ili: "Ja sam poštena inteligencija." :)
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 16:36 19.05.2016

Re: ...

Ne bi uopšte bilo lepo. Mene je, iskreno, najviše strah tih koji se kunu u "čast".


čAst i mOral, uvek najgori u celoj sveCkoj istoriji.

A i oni koji su najponosni na slučajnost rođenja. Kao recimo Đoković (kad ga već ovi teoretičari iz Vlast, Vlast i Samo Vlast stranaka pomenuše *). Koji je, evo javljaju mediji ;> "Izuzetno ponosan što je Srbin!" ali ipak ne toliko ponosan e da bi Srbiji plaćao porez. Znači Ponos za Srbiju, đenge u Monako. Pametno i nemoralno! ;>

(*) Mislim, svi su oni i sve su one samo za Vlast, Vlast, Vlast po svaku cenu, ali ipak, Dinkić i Ljajić to su dva posebna Slučaja ;>
michiganac michiganac 18:21 19.05.2016

Re: ...

Tako je. Čast i poštenje nek ostavi za lične kontakte, on ima posao koji treba da radi. Zamisli kad bi ti inženjer ili lekar rekli: "Ja sam prvi koji uvodi "čast i moral" u svoju struku." Gledao bi ga k'o dileju.

Mene je, iskreno, najviše strah tih koji se kunu u "čast".


A zasto?

Evo upravo jedan takav castan primjer.

Doduse, pokazao se kao slab vizionar pred nedavno okoncane izbore. Slicno bih rekao i za Radulovica sa ovom tvrdnjom dole na naslovnoj NIN-a. Naime, nisam citao tekst, ali ne uspijevam da sagledam na koji nacin ce se raspasti ta bulumenta oko Vucica iduce godine (onoj u kojoj je po slijedu stvari izvjesno mijenjanje ustava - iliti novi "kosovski Dejton", sto bi rekao autor ovog bloga - za koji mora da pridobije 2/3 vecinu).

Dakle, ne vidim da cemo na jednoj strani polit. fronta gledati SNS+SRS (sto opet istice autor bloga) prije nego iznova SNS+SPS.
princi princi 20:41 19.05.2016

Re: ...

A zasto?

Pa vrlo jednostavno: zato što je "čast i moral" zapravo vladavina tabloida. Eto, pokaži mi jednog jedinog političara kome danas ne možeš uništiti karijeru sa 2 ili 3 naslova u Kuriru ili Informeru. Ako je kupio 2 ili 3 kvadrata na Senjaku, neki Vučićević ili kao se već zovu će opaliti : Evo ga, ljudi scrapeuju po kantama za đubre a ovaj se baškari u 3 kvadrata.

Ako ima ljubavnicu, napisaće, evo ga, orgija li orgija dok nam uzimaju Kosovo.

Ako nema ljubavnicu, onda će reći, e, gledaj ga, šatro ima ženu i dvoje dece, a ovamo dukatlija, derpe, kreše se u bulju, nije ni čudo što podržava paradu.

Nema toga što ti tabloidi ne mogu ispinovati na najgori mogući način. Mislim, ta vrsta politike, "čast i moral" je, u principu, vrlo opasna, jer vodi u tu neku Daily Mail demokratiju u kojoj onaj koji ima medije ima potpunu kontrolu nad svime što se dešava u društvu. I apsolutno ne postoji zakon kojim se to može regulisati.
a_jovicic a_jovicic 21:48 19.05.2016

Re: ...

princi
A zasto?

Pa vrlo jednostavno: zato što je "čast i moral" zapravo vladavina tabloida. Eto, pokaži mi jednog jedinog političara kome danas ne možeš uništiti karijeru sa 2 ili 3 naslova u Kuriru ili Informeru. Ako je kupio 2 ili 3 kvadrata na Senjaku, neki Vučićević ili kao se već zovu će opaliti : Evo ga, ljudi scrapeuju po kantama za đubre a ovaj se baškari u 3 kvadrata.

Mislim da je u ovom slučaju reč pre o pridržavanju obećanja iz kampanje i poštovanju "crvene linije" nego o nekoj "univerzalnoj časti i moralu". Ako bi DJB počela da "šara" i "njuška se" sa "sumnjivim likovima" zarad nekih sitnih beneficija, manje bi vremena trebalo da izgubi članstvo i simpatizere nego što im je trebalo da ih steknu ... a sledeći cilj je pobeda na izborima ... to svakako nije moguće bez doslednog pridržavanja proklamovanih načela.

Ne treba zaboraviti i da su im odbornici na lokalu uglavnom politički neiskusni što naravno izaziva lučenje "žvala" i zakrvavljenost očiju kod "veterana" političkog života u tim sredinama koji će svakako pokušati da primene oprobane metode izazivanja "preletačkog sindroma" tako da "centrala" mora i kroz priču o "časti i moralu" da ih podseti kako lako mogu biti "pojedeni" ako misle da pojedinačno mogu da budu lukaviji od iskusnih protivnika.
G.Cross G.Cross 21:56 19.05.2016

Re: ...


Nema toga što ti tabloidi ne mogu ispinovati na najgori mogući način


Tabloid - A newspaper having pages half the size of those of the average broadsheet, typically popular in style and dominated by sensational stories:



Ti srpski papiri sa slikama i slovima su Tabloidi onoliko koliko su srpski banditi i dileri droge biznismeni.

Tako da kad mi mislimo da kazemo nesto lose o njima kad kazemo Tabloidi ili BIznismeni mi ih u stvari dovodimo u sferu legalnosti od koje su oni gigaparsecima daleko.

Informer, Kurir etc. ne zasluzuju da se zovu tabloidima.

To su glasila frakcija bivse i sadasnje DB.

Ostalo si u pravu.

EDIT: Kad vidim tog Vucicevica ili Rodica uvek mi na pamet padnu Dafina i Gazda Jezda.
Ista skola i isti IQ.
krkar krkar 22:37 19.05.2016

Re: ...

Ti srpski papiri sa slikama i slovima su Tabloidi onoliko koliko su srpski banditi i dileri droge biznismeni.

To su glasila frakcija bivse i sadasnje DB.


Nemam šta da dodam. Bravo.
makemyday makemyday 08:48 23.05.2016

Re: ...


Nije posao političara, kao ni bilo kog drugog, da priča za sebe koliko je "častan i pošten". Uradi šta znaš i umeš, pa će se videti ko si i kakav si.

A ovi naši rade sve obrnuto.
karabasbarabas karabasbarabas 13:00 19.05.2016

Odmah na startu greska

Srbi, osim oko Novaka Đokovića, odavno ne mogu da se slože ni oko čega.

Jedan je Nole
krkar krkar 13:41 19.05.2016

Jebeš NIN


Kad mu tekstovi počinju banalnim i prežvakanim opštim mestom.

A ni lektora više nema.
dekster.didi dekster.didi 14:01 19.05.2016

Re: Jebeš NIN

Jebeš NIN


anonymous anonymous 14:08 19.05.2016

Re: Jebeš NIN

krkar

Kad mu tekstovi počinju banalnim i prežvakanim opštim mestom.

A ni lektora više nema.


Preuzmi stvar u svoje ruke.
krkar krkar 14:33 19.05.2016

Re: Jebeš NIN

Preuzmi stvar u svoje ruke.


Nema šanse. Taj kompletan poslovno-izdavački model čekam četvrtak da nešto mudro pročitam a u međuvremenu mi veb stranica izgleda OVAKO



a ažurira se SVAKOG četvrtka popodne

propao je već i u Ekvatorijalnoj Gvineji.

Samo u Srbistanu još postoji papirni tjednik sa prodatim tiražom od 3500 primeraka!

A posebno što tvrdi da je relevantan!
dekster.didi dekster.didi 14:41 19.05.2016

Re: Jebeš NIN

Samo u Srbistanu još postoji papirni tjednik sa prodatim tiražom od 3500 primeraka!

A posebno što tvrdi da je relevantan!




Sportskim rečnikom, kad smo već od Novaka krenuli, tjednik tragičar.
anonymous anonymous 14:48 19.05.2016

Re: Jebeš NIN


krkar
15:33 19.05.2016
Re: Jebeš NIN


Ko ti je kriv, kad ne čitaš Pečat.


krkar krkar 16:13 19.05.2016

Re: Jebeš NIN

Ko ti je kriv, kad ne čitaš Pečat.


U normalnoj državi pola te redakcije bilo bi suđeno za izdaju, pola za utaju i proneveru a bilo bi među njima i kandidata za Guberevac.
princi princi 16:21 19.05.2016

Re: Jebeš NIN

krkar
Ko ti je kriv, kad ne čitaš Pečat.


U normalnoj državi pola te redakcije bilo bi suđeno za izdaju, pola za utaju i proneveru a bilo bi među njima i kandidata za Guberevac.

To verovatno može da se kaže za 99.99% ako ne i svih 100% redakcija u Srbiji.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 16:40 19.05.2016

Re: Jebeš NIN

a u međuvremenu mi veb stranica izgleda OVAKO


E, ova Za na "Šećer i Kolači", slika mora ipak u većem formatu:




Ne znaš da l' pokušava da hipnotiše zeca, ili da se pretvori u šišmiša ;> šta god da je, nedostaje mu crni plašt s crvenom postavom ☻
dekster.didi dekster.didi 16:44 19.05.2016

Re: Jebeš NIN


E, ova Za na "Šećer i Kolači", slika mora ipak u većem formatu:


Al deluje normalno, kao da zna šta misli.


G.Cross G.Cross 22:14 19.05.2016

Re: Jebeš NIN



Molim te reci mi da je ovo sa Njuz.net
anonymous anonymous 23:03 19.05.2016

Re: Jebeš NIN

krkar
Ko ti je kriv, kad ne čitaš Pečat.


U normalnoj državi pola te redakcije bilo bi suđeno za izdaju, pola za utaju i proneveru a bilo bi među njima i kandidata za Guberevac.


Izdaja kao krivično delo odavno ne postoji u krivičnom zakonodavstvu Srbije, utaja i pronevera još uvek nisu tako drastično sankcionisane kao u zapadnim demokratijama, a u Guberevcu u kojem i inače nema dovoljno mesta, za slobodno mesto u redu već čekaju mnogi iz drugih redakcija.


Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 00:56 20.05.2016

Re: Jebeš NIN

Molim te reci mi da je ovo sa Njuz.net


Ma kakvi, ta faca je i za njih preterana, samo mu Del Boy nedostaje ;>

dekster.didi dekster.didi 14:02 19.05.2016

greška u startu

Srbi, osim oko Novaka Đokovića, odavno ne mogu da se slože ni oko čega.
anonymous anonymous 22:57 19.05.2016

Re: greška u startu

dekster.didi
Srbi, osim oko Novaka Đokovića, odavno ne mogu da se slože ni oko čega.


Misliš

Srbi, izuzev oko Novaka Đokovića, odavno ne mogu da se slože ni oko čega.
narcis narcis 19:33 23.05.2016

dobro

kamo faksimili uplate za dečju bolnicu, na videlo nema trtemrte DJB prešo cenzus i pare da se uplate.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana