Biz| Ekologija| Energetika| Religija| Sex

Šerpe i lonci

krkar RSS / 27.05.2016. u 10:57


Hero-Banner.jpg

Odavno nije bilo bloga o kuvanju - sve neke dosadne teme, te politika, te Vučićev visoki pritisak, te oće li Radule preuzeti vlast ili napisati simfoniju ili će možda izmisliti teleportovanje pa svakog člana svoje sekte teleportovati direktno u Fort Knox, te oće li Nišlija sa Vračar duđe u vladi, te oće li Čeda da kresne Tadića ili obratno i sve tako neke štajtigajaznam teme. Dosta je bilo mlaćenja okolo džbuna, štobono rekla jedna pokondirena blogoštrokondža, da vidimo od čega se živi.

Živi se od hrane (ovo čak i vegani kojekakvi priznaju). A hranu treba pripremiti. Za to su potrebne šerpe, lonci, tiganji, plehovi... Pa onda i noževi, satare, testere, makaze i slične alatke. Pa onda daske i podmetači razni. Pa šporet i rerna. Dakle, svašta treba živu čoveku da bi mogao da spremi dobru hranu (pa i ženi).

Naravno da se može kuvati u najjeftinijoj plehanoj šerpi, može se i gulaš iz konzerve podgrejati u istoj toj konzervi a mogu se kupovati gotova jela pa grejati u mikrotalasnoj. Može se i celog života hraniti u kafani ili jesti pljeskavice na ulici. Pristalicama svih tih aktivnosti i pristupa životu ovaj blog nije ni namenjen. Ciljna grupa su mu više oni koji bi zaista hteli da im hrana, kad već provode neko vreme spremajući je, bude ukusna, dobra a i lepa za oko. Jedna blogerka se žali da joj je meso uvek suvo. Pod uslovom da je meso dobro - a u Srbiji je vrlo lako naći zaista dobro meso pa svaki koji kupi loše samo sebe za to može da krivi - razlog mogu biti dve stvari: kuvar/ica i suđe. O kuvaricama neću sada ali hoću o suđu.

U poštenoj domaćinskoj kući potrebno je što pre u životu uložiti u nekoliko osnovnih posuda:

1. Kuhinjski lonac
2. Tiganj obični mali
3. Šerpa najveća
4. Šerpe male
5. Tiganj veliki
6. Gusani sud za krčkanje

Iz moga iskustva (a selio sam se najmanje 27 puta, brojao, i kućio se bar 5-6) baš je ovo redosled kojim treba kupovati KVALITETNO posuđe. Za neko vreme (sasvim kratko) možete preživeti i sa najjeftinijim smećem koje se kupuje po samoposlugama, bilo koje vrste, ali za dobro kuvanje potrebno je dobro posuđe.

Na ovo vredi potrošiti pare. Da ne počinjemo sada sa uobičajenim posleratnim i poslepljačkaškim pričama kako se ni za šta nema para i kako je sve skupo. Računajte ovako: neka se prosečan Balkanac kući sa 35 - znači da bi trebalo da očekuje nekih 40 godina kuhinjskog života. Garantujem vam da se u sledećih pola veka u tehnologiji pripreme DOBRE hrane ništa neće toliko promeniti da bi vam propala investicija u posuđe. A dobra šerpa, stvarno dobra šerpa, garantovano će trajati 40 godina.

Na primer ova:

27039674.jpg

Ako se u mojoj familiji ikada posvađamo oko nasledstva, biće to oko ove šerpe koju je 1955. prilikom definitivnog povratka iz Amerike gde je proveo život doneo moj pokojni deda-ujak: Wagner Ware Magnalite šerpa od masivnog aluminijuma, 5 litara. U njoj se samo još olovo nije topilo, kuvala je na plinu, struji, otvorenoj vatri, uglju... U njoj se kuvalo, dinstalo, peklo, pržilo - i još joj ništa nije. Niti će joj uskoro išta biti, majka je svakoga dana koristi i siguran sam da će i naši unuci (kogod da je od nas dece nasledi) u njoj spremati hranu. Pravi se i dan-danas (LINK) iako su aluminijumsku ručku poklopca zamenili bakelitnom (iako i ta može u rernu). A ima još svašta korisnog od iste firme (LINK), od istog masivnog aluminijuma i najtoplije preporučujem. Može se naručiti online (mada, mogu da zamislim kako bi ta procedura uvoza u Srbistan izgledala!). Svaki put kad odem u Ameriku na duže od par dana namerim da naručim ceo komplet i uvek nešto iskrsne ili smetnem s uma.

Ako ima mane - to je da je malkice mala, 5 litara, što je na donjoj granici za pravi "glavni" kuhinjski lonac. Inače je pravilo kod posuđa da ništa nije preveliko odnosno da u većem sudu možete spremiti sve što možete i u manjem - a obrnuto ne važi.

Veličina posude nije određena samo količinom hrane koja se u njoj sprema nego i praktičnošću kuvanja. Recimo, moja velika kuhinjska šerpa je od 15 litara i to je prava mera za spremanje supa i čorbi. Recimo, taman sad kad krene proleće uzmeš sve što kupiš sveže na pijaci, opereš, iseckaš, skuvaš i iskrčkaš i razliješ u plastične posude od po litre i zamrzneš kao temeljac od povrća za kuvanje na brzinu i ljute zimske dane. E - za to treba lonac od 10-15 litara.

Odlični su klasični crni emajlirani koje prave Metalac i Emo Celje:

lonac.jpg
Odlične šerpe ima i Ikea, ima jedna serija prohromskih od 5 i 10 litara i sjajne su, odlična vrednost za tu cenu.

Kod malog tiganja danas je najlakše izabrati. Šta god izaberete da je malo masivniji metal i da je sa keramičkom oblogom - nećete pogrešiti. Teflon izbegavati po svaku cenu, teflon treba uzimati samo za rebrasti tiganj za pečenje mesa i za tiganj za palačinke - a onda strogo voditi računa da se rukuje samo drvenom lopaticom ili, još bolje, silikonom.

Kod velike šerpe važi isto što i kod velikog lonca: treba vam što veća! Moja najveća je prečnika 53 cm ali se redovno koristi. Ne baš svaki dan ali redovno. Emo Celje, crna, klasična, debeli lim, debeli emajl. Nije za žene iako bi poznata bilderka BoL možda i mogla njome da rukuje.

Za male šerpe je najteže dati savet. Za sve što treba nadgledati, često mešati, krčkati a posebno paziti da ne zagori preferiram šerpe i lonce sa dugom ručkom, za ono što staviš jednom na šporet bolje su sa 2 ručke jer štede prostor. NAPOMENA: uvek su bolje zavarene ručke od onih na šrafljenje. Zavarenima ništa ne može da se desi, one šrafljene se raprafljuju, otpadaju...

Sve moje male šerpe su od prohroma (inox) jer se lakše peru i teže zagorevaju. Imam jedan komplet WMF još od neke 1995. i ništa im se ne vidi i još raznih drugih raspar od raznih firmi i kvalitetnih no-name. Ukupno imam 3 veličine poklopaca (ne znam sad napamet koje) zbog praktičnosti. Meni je prohrom mnogo bolji od svega ali ko voli - može i emajl. Zepter ne podnosim.

Veliki tiganj je veliki tiganj, nezamenljiv za, recimo, pravu pastu koju je posle kuvanja potrebno smešati sa svim sastojcima. Mora biti baš veliki i dovoljno dubok. Moj omiljeni je jedan italijanski od debelog sirovog aluminijuma prečnika 35 cm ali sličan, takođe odličan, pravi i Metalac (LINK), kupio sam ga kumu i izrazito je zadovoljan. prof1.jpg

Osim velikog tiganja koristim i vok (komada 2) ali to je zato što kuvam kinesku hranu a i volim lakoću rukovanja vokom. Moj omiljeni je jedan no-name od običnog čeličnog lima kupljen na kineskoj pijaci od pravih Kineza koji kuvaju baš u takvima. Ume i da zarđa ali kad se dobro temperuje nema mu ravnog na svetu. Moja žena preferira jedan fancy sa pomoćnom ručkom i keramičkom oblogom koji se lako pere. Vok se u principu za dosta stvari može koristiti i kao veliki tiganj iako IMA RAZLIKE!

E, sad dolazi glavni i najosetljiviji deo: gusano posuđe.

Za kvalitetno spremanje sočnog mesa i ribe svih vrsta treba vam ono što se na engleskom zove Dutch oven: gusani oval sa poklopcem (gus je liveno gvožđe, može biti neemajliran i emajliran ali je emajlirani milijardu puta bolji i praktičniji).

Majka svog gusanog posuđa je neprevaziđeni francuski Le Creuset (LINK).

8639f57caa972aa30008.jpg


Ima i drugih proizvođača koji imaju kvalitetne gusane ovale ali Le Creuset je apsolutno neprevaziđen. Ko je jednom u njemu kuvao nema više vraćanja na staro! Nije jeftin, ovaj oval na slici od 31 cm (manji se ne isplati, ima i većih) je preko 300€ ali podelite to na recimo 30 godina - a traje duplo, garant.

Ima načina da prođete i jeftinije. Recimo Salzburg: u jednom tamošnjem tržnom centru ima Le Creuset Outlet (LINK) sa popustima koji su kad god sam gledao bili 25-30% na redovnu cenu a ako naletite na posude sa sitnom greškom u farbi (razlilo se malo deblje ili kapnula negde druga farba ili tako nešto što ne smeta kvalitetu) - možete ga dobiti i ispod polovine cene.

Moja jedina zamerka LC je što više ne prave ove ovale sa izdignutim rebrima na dnu što je sjajna stvar da sokovi kruže ISPOD mesa. Takav sam jedan kupio bratu za svadbu i evo dan-danas posle skoro 20 godina izgleda kao da je juče iz fabrike izašao. Kasnije kad sam kupovao za sebe nije se više pravio. Zašto, o zašto?

To vam je, za sada, to.

A da ne prođe bez recepta, evo jedan za jelo koje rado spremam baš u ovom gusanom sudu: Daube Nicoise iliti Doba Nisarda (LINK).

Nije baš sasvim kako je ja pravim: ne dodajem brašno kako piše u ovom receptu nego govedinu uvaljam u brašno u koje su umešani so i biber (a ima i još nekih sitnih razlika ali da ne zakeram). Evo ko zna francuski jedan alternativni recept, bez slanine, jednostavniji i verovatno originalniji (LINK). Ima na netu raznih recepata sa belim vinom ali to je izmišljotina čista!

To je to. Unapred se upozorava Čarli...



Komentari (646)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

uros_vozdovac uros_vozdovac 11:10 27.05.2016

Živela Ikea

u Solunu.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 11:11 27.05.2016

'ebeš šerpe bez plotne ;)

... a ne mereš više naći (osim jedan jedini model ) šporet koji ima veliku plotnu (23) sve samo 2 x 20 Express. I kako da krčkam džemove, pinđure (i pindžure☻), gulaše i ostalo na takvim glupostima ;>
emsiemsi emsiemsi 11:14 27.05.2016

Re: 'ebeš šerpe bez plotne ;)

Dont Fear The Reaper
... a ne mereš više naći (osim jedan jedini model ) šporet koji ima veliku plotnu (23) sve samo 2 x 20 Express. I kako da krčkam džemove, pinđure, gulaše i ostalo na takvim glupostima ;>

На смедеревцу у сутерену !
krkar krkar 11:15 27.05.2016

Re: 'ebeš šerpe bez plotne ;)

Dont Fear The Reaper
... a ne mereš više naći (osim jedan jedini model ) šporet koji ima veliku plotnu (23) sve samo 2 x 20 Express. I kako da krčkam džemove, pinđure, gulaše i ostalo na takvim glupostima ;>


Jebeš elektriku. Plin je jedina prava stvar za kuvanje. Odmah puna radna temperatura, vrlo precizna kontrola temperature (tj. količine toplote) i - trenutna. Kad ugasiš nema više kuvanja, ne može da zagori.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:17 27.05.2016

Re: 'ebeš šerpe bez plotne ;)

emsiemsi
Dont Fear The Reaper
... a ne mereš više naći (osim jedan jedini model ) šporet koji ima veliku plotnu (23) sve samo 2 x 20 Express. I kako da krčkam džemove, pinđure, gulaše i ostalo na takvim glupostima ;>

На смедеревцу у сутерену !

Онај твој шпорет за печење паприка је уметничко дело!
emsiemsi emsiemsi 11:20 27.05.2016

Re: 'ebeš šerpe bez plotne ;)

principessa_etrusca
emsiemsi
Dont Fear The Reaper
... a ne mereš više naći (osim jedan jedini model ) šporet koji ima veliku plotnu (23) sve samo 2 x 20 Express. I kako da krčkam džemove, pinđure, gulaše i ostalo na takvim glupostima ;>

На смедеревцу у сутерену !

Онај твој шпорет за печење паприка је уметничко дело!

Ееее, ми смо се за то борили !
emsiemsi emsiemsi 11:21 27.05.2016

Re: 'ebeš šerpe bez plotne ;)

krkar
Dont Fear The Reaper
... a ne mereš više naći (osim jedan jedini model ) šporet koji ima veliku plotnu (23) sve samo 2 x 20 Express. I kako da krčkam džemove, pinđure, gulaše i ostalo na takvim glupostima ;>


Jebeš elektriku. Plin je jedina prava stvar za kuvanje. Odmah puna radna temperatura, vrlo precizna kontrola temperature (tj. količine toplote) i - trenutna. Kad ugasiš nema više kuvanja, ne može da zagori.

У праву си !
Но, ја сам плин из куће одавно избацио.
Јебига !
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 11:26 27.05.2016

Re: 'ebeš šerpe bez plotne ;)

Jebeš elektriku. Plin je jedina prava stvar za kuvanje.


Osim kad živiš u kući, pa to držiš u odvojenoj zgradi s druge strane dvorišta ;> 'ebeš plin u stanu pa u bocama, neka hvala, videh kako to izgleda kada te jedva spasu nakon što ti eksplodirala boca u stanu, pa mesecima ležiš na oporavku.

Jeste, retko se dešava, ali sigurno je sigurno, ili što reče onaj moj drgar ono leto nakon što je video Ajkulu, pa nije hteo ni na jezeru koje je uskim i plitkim kanalom spojeno sa morem da spušta noge preko čamca u vodu - ma šta ja znam, možda pretrče preko ;>
krkar krkar 11:47 27.05.2016

Re: 'ebeš šerpe bez plotne ;)

'ebeš plin u stanu pa u bocama, neka hvala, videh kako to izgleda kada te jedva spasu nakon što ti eksplodirala boca u stanu, pa mesecima ležiš na oporavku.


A struja ti u stanu nije frka?

Znaš kakvo ti je uzemljenje? Merio si uzemljenje u stanu? Imaš funkcionišuću fid sklopku?

Moj drug elektroinženjer, celog života se bavi bojlerima, ima spisak sa nekih 52 ili 53 imena ljudi koje je ubio neispravan bojler i/ili instalacija. U zemlji Srbiji. Sve sa imenom i prezimenom i datumom...
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 12:15 27.05.2016

Re: 'ebeš šerpe bez plotne ;)

A struja ti u stanu nije frka?


Jeste, zato redovno proveravam Doduše ne zbog sigurnosti, nego kvaliteta Pa tako svaki TV proverim na RF kablovskom ulazu da li ima struje, pa ako ima, prebacuj na drugi utikač dok ne nestane na glimerici, pa onda proverim sa Multimetrom (kilavo su pravili instalacije, pa su pojedine šuko utičnice u suštini obične). A sve to da ne bih posle, kada intrnet krene da zajebava, morao da se naganjam s kablovskom da je problem u internetu do mene zbog povratne struje u kablu.

A bojler, i kuhinjski i kupatilski mi rade samo kada sam tu. Kupatilski zagrejem uveče dok ne odem na spavanje, i onda je isključen do sledeće večeri ili dogrevam preko dana kada zatreba. I da, redovno proveravam i menjam sigurnosni ventil, pa ili redovno čistim kamenac i menjam grejač ili menjam ceo bojler (to zato što sam ja uvek baksuz ) Trenutno je maltene friški nov! :)

tsunade tsunade 15:23 27.05.2016

Re: 'ebeš šerpe bez plotne ;)

Plin je jedina prava stvar za kuvanje.


ma neka :)
tu se bre vidi vatra golim okom i odmah nije komotno.
nsarski nsarski 15:36 27.05.2016

Re: 'ebeš šerpe bez plotne ;)


Jebeš elektriku. Plin je jedina prava stvar za kuvanje.


Da, i to upravo iz razloga koji si naveo. Pravi sporeti za ozbiljno kuvanje su plinski. Ja sam plin koristio oko 25 godina u USA, sada imam struju u SRB. Jbg., moze i struja, ali onda covek zaista treba da "poznaje" sporet i sve njegove hirove.
Plin je keva. Moj san je Viking sporet za domace (ne profesionalno) kuvanje.


Moj brat ga ima, ali on ne voli da kuva.
Lionsgate Lionsgate 15:46 27.05.2016

Re: 'ebeš šerpe bez plotne ;)

Plin je keva.

Zasto ne uzmes sporet na plin? Ni kod mene nije uveden plin ali koristim kombinovanu plocu ( indukovana strujna i gasna) a bocu drzim ispod. I da budem iskren posle 4 godine nemam pojma kako radi taj strujni deo ploce. Bocu menjam na otprilike 6 meseci a kuva se skoro svaki dan tako da boca nije smaranje.
elenold elenold 16:18 27.05.2016

Re: 'ebeš šerpe bez plotne ;)

emsiemsi
krkar
...

Jebeš elektriku. Plin je jedina prava stvar za kuvanje. Odmah puna radna temperatura, vrlo precizna kontrola temperature (tj. količine toplote) i - trenutna. Kad ugasiš nema više kuvanja, ne može da zagori.

У праву си !
Но, ја сам плин из куће одавно избацио.
Јебига !


Nemamo tradiciju koriscenja plina. Uglavnom je to bio smederevac na drva.

I nikada mi nije bilo jasno, zasto sve a narocito pasulj i sarma imaju drugi ukus ako se kuvaju na drva ili na struju. Ostalo mi je nerazjasnjeno,
ali je ukus drasticno bolji kada je kuvanje ne drvima.
cassiopeia cassiopeia 16:18 27.05.2016

Re: 'ebeš šerpe bez plotne ;)

Lionsgate
Plin je keva.

Zasto ne uzmes sporet na plin? Ni kod mene nije uveden plin ali koristim kombinovanu plocu ( indukovana strujna i gasna) a bocu drzim ispod. I da budem iskren posle 4 godine nemam pojma kako radi taj strujni deo ploce. Bocu menjam na otprilike 6 meseci a kuva se skoro svaki dan tako da boca nije smaranje.


I ja imam kombinovani, struju koristim samo kad moram. Ja obožavam kuvanje na plin.

Što se šerpi tiče nasledila zepter i još neko nemačko tog tipa i skroz zadovoljna.

Patim za gusanim, mnogo mi to novca da odjednom izdvojim. Imam ogromnu glinenu posudu, dobro sam je pripremila za rad pa se ne zadrzavaju mirisi. Hobotnica bude kao puter. Probala je na roštilju na terasi, u rerni i pokazala se odlična. Kupili je u Zlakusi.

Najvolem jela iz jednog lonca, krčkana dugo
krkar krkar 01:21 28.05.2016

Re: 'ebeš šerpe bez plotne ;)

Bocu menjam na otprilike 6 meseci a kuva se skoro svaki dan tako da boca nije smaranje.


Jebeš to kuvanje svaki dan kad boca traje 6 meseci! Meni traje u proseku 2 meseca. 4 obična plinska gorionika i srednji wok od 5500 W.

Uopšte nemam šporet na struju, ne znam šta će mi. Radna ploča na plin slična ovoj Šarskijevoj i rerna na struju.

Imam pored plinske boce ugrađen detektor plina, na struju, nikad dosad nije zasvirao (testiram redovno). Svake 2-3 godine treba promeniti crevo, svakih 10 i regulacioni ventil a dihtung menjati pri SVAKOJ promeni boce. Korsititi prave dihtunge, ne one sa boce koji su često sumnjivi. Ima u radnji koja drži ama baš sve što vam treba za plin u Mije Kovačevića, preko puta rahmetli Autoservisa Zastava. Dihtung je 10 dinara (slovima: deset) i jebem svaku budalu koja na tome štedi.

A plinske boce mi donosi po narudžbi jedan taksista, pouzdan, nepogrešiv, 2000 din/boca.
krkar krkar 02:06 28.05.2016

Re: 'ebeš šerpe bez plotne ;)

Hobotnica bude kao puter.


Bravo majstorice! Hobotnica traži baš zemljani sud. Uski visoki.

Negde 1982-3 nas četvorica na jedrenju, ostali bez kinte, imamo jedva za cigarete i otprilike 5 litara vina i 2 kila krompira i/ili hleba dnevno. Svi ronimo, dvojica vrhunski podvodni ribolovci, ribe, naravno, više nego što možemo da pojedemo (to je ono stanje kad si željan viršle). Ali nikako da naleti neki kapitalac da prodamo nekom restoranu.

Krenemo sa Ilovika, na hridima između Silbe i Premude krene ludilo - Nm. zaroni bez opreme, onako da se okupa, i evo ga nazad sa hobotnicom, pa opet, pa opet - u 10 minuta izvadi 6 komada, najmanja od dobrih pola kila, najveća debelo preko kila. Najbliža nam je Škarda, lepa uvala kad nema gužve, tamo jedan Zadranin sa ženom, svastikom, dečurlijom... izvukao mrežu punu sardela, mi oko njega, nudimo da trampimo jednu hobotnicu za vino, baja nam da 4 pune kašete sardela i još nas časti 3 l vina, ni da čuje da bar uzme jednu hobotnicu, i oni se svaki dan ubijaju od ribe, hobotnica i svega.

Na brodu ne možemo da ložimo, mala jedrilica, Zefir poljski 6 metara, krenemo na Ist, najbliže mesto, možda ćemo nekome nešto prodati. Tamo nema radnje, neka baba prodaje povrće i voće a cigarete prodaju u pošti, ni jedan strani brod, nikome ništa da prodamo. Naložimo vatru na lukobranu, kupimo nekoliko kila krompira i luka, kad smo kupili cigare ni za hleb i paradajz imali nismo. Rešimo da prvo na brzinu spremimo malo sardela, još je popodne, a za večeru da pristavimo posle ručka hobotnice.

Taman gotov žar, mi očistili kašetu sardela, evo jedrilice sa nekim Englezima. Matorci, porodice, ekipa. Čim su se vezali odmah oko nas, gledaju, slikaju - dogovorimo mi da im za neku jezivu lovu očistimo i ispečemo one 3 preostale kašete sardela, sad će da dođe još jedna jedrilica njihovih ortaka. Tu im još uzmemo i box Silk Cuta i flašu viskija.

Ručali mi, ručali Englezi, sve sardele otišle, mi imamo love za bar 5 dana, svi srećni. Predveče uzmem ja da pristavim one hobotnice za večeru. A poznato je da se hobotnice moraju tući da omekšaju. Uzmeš je za kesu (otvor ispod vrata) i mlatiš o kamen da omekša. (Danas je mnogo efikasnije zamrznuti - omekša jednako a bez mučenja i teatra).

Mlatim ja one hobe onako u sumrak - uplovljavaju 2 jedrilice neuobičajeno velike za ono vreme (po 11-12m), na njima 1 muškarac i jedno 7-8 ženskih, Engleskinje. Skoče odmah na mene kako sam surov, gad, đubre, kako mučim jadne hobotnice koje su još žive... samo što me prebile nisu.

Mislim se kakve budale a dobre ribe, podložim, stavim da se krčkaju hobotnice u zemljani sud (tad nisam išao bez njega a danas ga nemam na brodu jer je problem ložiti vatru okolo). To ako je sve dobro urađeno traje skoro 3 sata, znači biće večera skoro u 11 uveče, ali gladni nismo.

U međuvremenu zvali nas oni Englezi matorci kod sebe na brodove, kul likovi, izvadili piće, ponudili nas pravim cigarama, zezanje, ne gledamo mi one lujke zaštitnice hobotnica. Samo neko od nas s vremena na vreme doda po neko drvce pod onaj ćup.

Mrak, zvezde, miriše more i mirišu moje hobotnice. A Engleskinje jedu neko sranje gotovo, konzerve, šta li, na ona 2 broda (u to doba nije bilo nikakve kafane na Istu).

U neko doba gotove hobotnice, nudimo mi matorcima, oni siti, 2-3 uzeli da probaju, izašli svako sa svojim tanjirom na mol, nezgodno nositi onaj vreo ćup, jeli oni, jeli nas četvorica, ima još više od pola, al ne možemo, svi da puknemo.

Kad - evo ti 2 brigateljke za hobotnice. Ponizno, mirisalo im ono 2 sata, "možemo li da kupimo po porciju toga, lepo miriše". Kaže Nb, stari šmeker, švaler i šarmer, "ma probajte prvo, možda vam se ne svidi", samo donesite svoje tanjire i kašike. Odu njih 2 - vrate se 6, sve sa tanjirima i kašikama.

Kad su počele da cokću, ližu, viču jao i uf! Došle posle i one ostale, ispostavilo se da su imali pića za 15 dana, doneli. Matorci se uskoro izblenduju na spavanje a mi smo ostali do jutra na višestrano i višekratno zadovoljstvo.
emsiemsi emsiemsi 05:00 28.05.2016

Re: 'ebeš šerpe bez plotne ;)

krkar
Bocu menjam na otprilike 6 meseci a kuva se skoro svaki dan tako da boca nije smaranje.


Jebeš to kuvanje svaki dan kad boca traje 6 meseci! Meni traje u proseku 2 meseca. 4 obična plinska gorionika i srednji wok od 5500 W.

Uopšte nemam šporet na struju, ne znam šta će mi. Radna ploča na plin slična ovoj Šarskijevoj i rerna na struju.

Imam pored plinske boce ugrađen detektor plina, na struju, nikad dosad nije zasvirao (testiram redovno). Svake 2-3 godine treba promeniti crevo, svakih 10 i regulacioni ventil a dihtung menjati pri SVAKOJ promeni boce. Korsititi prave dihtunge, ne one sa boce koji su često sumnjivi. Ima u radnji koja drži ama baš sve što vam treba za plin u Mije Kovačevića, preko puta rahmetli Autoservisa Zastava. Dihtung je 10 dinara (slovima: deset) i jebem svaku budalu koja na tome štedi.

A plinske boce mi donosi po narudžbi jedan taksista, pouzdan, nepogrešiv, 2000 din/boca.

Како ти иде печење у плинској рерни ?
Слушао сам жене да баш нису одушевљене плинском рерном.
Уосталом, то су жене.
Lionsgate Lionsgate 12:03 28.05.2016

Re: 'ebeš šerpe bez plotne ;)

.
Lionsgate Lionsgate 12:06 28.05.2016

Re: 'ebeš šerpe bez plotne ;)

Lionsgate
Jebeš to kuvanje svaki dan kad boca traje 6 meseci! Meni traje u proseku 2 meseca. 4 obična plinska gorionika i srednji wok od 5500 W.


Care,

I koristis 5.5kW u svakom trenutku kad kuvas? Mozda ti radi maksimalno 2 gorionika i to do 1 sat, pa sracunaj koliko potrosis, tih 5.5kW ti je instalisana snaga u piku. Inace plinska boca od 10kg ima 128kWh sto je sa jednim prosecnim gorionikom od 1kW snage (gle proste li matematike) dovoljno za 128h rada na maksinamlnoj snazi (tko kuha zna da se retko kuha na maximalnoj vatri) a na "pola vatre" to traje proporcionalno duze. Ako kuvas 5 dana nedeljno, koliko se to mozda radi kod mene kuci (zanimljivo, idemo i u restoran ponekad) za 6 meseci je to oko 130 dana kad se kuva, odnosno 1 sat kuvanja dnevno na jednom gorioniku pri maksimalnoj snazi.

Po tvojoj racunici bi ispalo da svaki bogovetni dan u ta dva meseca kuvas na dva gorionika pri njihovoj maksimalnoj snazi ( oko 2.2kW) oko sat vremena. Ali posto imas i rernu pretpostavljam da na nju ode veci deo potrosnje tvoje boce. Ja koristim elektricnu rernu, bolje su od plinskih.
krkar krkar 09:21 29.05.2016

Re: 'ebeš šerpe bez plotne ;)

Ali posto imas i rernu pretpostavljam da na nju ode veci deo potrosnje tvoje boce. Ja koristim elektricnu rernu, bolje su od plinskih.


E sad kad nema Čarlija da unosi pometnju da objasnim rernu. U mom postu gore lepo, jasno i glasno, piše


Radna ploča na plin slična ovoj Šarskijevoj i rerna na struju.


Prevodeći mrsku latinicu Čarli mi je gasifikovao rernu. Valjda zato što je gas pravoslavni energent i dolazi iz Rusije.

Nemam plinsku rernu!

Ne volim plinske rerne, električne su mnogo bolje. Koliko god je za šporet bolji plin, toliko je za rernu bolja struja. Imao sam jednom plinsku rernu, u Africi, i daleko je manje fleksibilna od električne. Prvo, nemoguće je u plinsku rernu ubaciti bilo kakav ventilator za opstrujavanje toplote. Drugo, rerna je praktično ograničena na gornji gorionik (one koje omaju donji zahtevaju da on bude potpuno pokriven plehom itd.). Treće, električna rerna dugo zadržava toplotu, plinska se vrlo brzo hladi. Što je razumljivo jer su različiti principi.

Uostalom, objasniće indžilirka.


I koristis 5.5kW u svakom trenutku kad kuvas? Mozda ti radi maksimalno 2 gorionika i to do 1 sat, pa sracunaj koliko potrosis, tih 5.5kW ti je instalisana snaga u piku. Inace plinska boca od 10kg ima 128kWh sto je sa jednim prosecnim gorionikom od 1kW snage (gle proste li matematike) dovoljno za 128h rada na maksinamlnoj snazi (tko kuha zna da se retko kuha na maximalnoj vatri) a na "pola vatre" to traje proporcionalno duze. Ako kuvas 5 dana nedeljno, koliko se to mozda radi kod mene kuci (zanimljivo, idemo i u restoran ponekad) za 6 meseci je to oko 130 dana kad se kuva, odnosno 1 sat kuvanja dnevno na jednom gorioniku pri maksimalnoj snazi.

Po tvojoj racunici bi ispalo da svaki bogovetni dan u ta dva meseca kuvas na dva gorionika pri njihovoj maksimalnoj snazi ( oko 2.2kW) oko sat vremena.


Meni stvarno boca u proseku toliko traje. Nekad malo manje, nekad više ali to više je uglavnom ako nismo tu. Hvala na info za 128kWh, nisam znao.

Ali, pogrešio si za gorionike:

1 kW je onaj najmanji, za kafu
normalni su po 1,7kW (2 kom)
veliki ili brzi je 3 kW
vok je 5kW

Ukupna snaga 12,4kW. Dobro, ne sećam se da sam ikada uključio svih 5 odjednom. I činjenica je da se ne kuva uvek, ili najčešće, na punoj snazi. Ali - 128kWh za 2 meseca. Oko 2kWh dnevno. To je, recimo, 45 minuta standardnog gorionika + 1 h malog. Meni to i računski deluje OK. Retko kad mi se nešto kuva samo na jednom plameniku.

Kalkulacija na stranu, plin je zakon.

mariopan mariopan 13:53 02.06.2016

Re: 'ebeš šerpe bez plotne ;)

krkar
Dont Fear The Reaper
... a ne mereš više naći (osim jedan jedini model ) šporet koji ima veliku plotnu (23) sve samo 2 x 20 Express. I kako da krčkam džemove, pinđure, gulaše i ostalo na takvim glupostima ;>


Jebeš elektriku. Plin je jedina prava stvar za kuvanje. Odmah puna radna temperatura, vrlo precizna kontrola temperature (tj. količine toplote) i - trenutna. Kad ugasiš nema više kuvanja, ne može da zagori.


Kuvate bez mene?


Ovom blogu fali samo kuvanje u glinenim posudama, što preporučujem jer je divno i lako a ukus je ....

mariopan mariopan 13:57 02.06.2016

Re: 'ebeš šerpe bez plotne ;)

Hobotnica traži baš zemljani sud. Uski visoki.



Eto, pomenuo si i kuvanje u zmeljanoj posudi, izvinjavam se što samo to zamerila, nisam pročitala sve komentare.
emsiemsi emsiemsi 11:14 27.05.2016

Динстана храна

Ми у кући све више једемо динстану храну. Месо готово не печемо, пржимо и слично.
Најукусније јело (уопште) које сам у животу јео (пардон, друго) је динстана јагњетина коју сам јео у логору преде реке сплаварећи Таром - ономад.
Ја, делимично и остали укућани, преферирам кувана јела.
Када једем супу, у њу убацим и оно што обично иде после са куваним месом и сосом --- а то је кувани кромпир, шаргарепа, целер, срце од купуса, лук, пашканат ... и све остало што се претходно скува у супи.
То обожавам и у парадајз чорби.
Шта да радим, такав сам.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:24 27.05.2016

Re: Динстана храна

emsiemsi

Најукусније јело (уопште) које сам у животу јео (пардон, друго) је динстана јагњетина коју сам јео у логору преде реке сплаварећи Таром - ономад.

Да ли још увек јагње путује један дан на сплаву пре клања? (После наравно не можеш да окусиш то месо.)
krkar krkar 09:23 29.05.2016

Re: Динстана храна

После наравно не можеш да окусиш то месо


Što? Pa poznato je da je najbolje meso od životinje koju si poznavao. Dati život za nekoga ko te voli - pa to je najuzvišeniji vid ljubavi!
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 11:14 27.05.2016

Što reće Aligrudić (onaj pravi!): Koliko?

ali podelite to na recimo 30 godina - a traje duplo, garant.


Pa koliko ti to nameravaš da živiš? ;>

krkar krkar 11:16 27.05.2016

Re: Što reće Aligrudić (onaj pravi!): Koliko?

Pa koliko ti to nameravaš da živiš? ;>


Trolovi tek posle 200. posta!

Inače - najmanje 80. A po porodičnoj genetici možda i 100
emsiemsi emsiemsi 11:18 27.05.2016

Re: Što reće Aligrudić (onaj pravi!): Koliko?

krkar
Pa koliko ti to nameravaš da živiš? ;>


Trolovi tek posle 200. posta!

Inače - najmanje 80. A po porodičnoj genetici možda i do 100

Ооооо, јеботе патак --- како ћемо да те издржимо толико ?!
krkar krkar 11:48 27.05.2016

Re: Što reće Aligrudić (onaj pravi!): Koliko?

Ооооо, јеботе патак --- како ћемо да те издржимо толико ?!


Nemoj da ti odmah sad olakšam!
emsiemsi emsiemsi 14:28 27.05.2016

Re: Što reće Aligrudić (onaj pravi!): Koliko?

krkar
Ооооо, јеботе патак --- како ћемо да те издржимо толико ?!


Nemoj da ti odmah sad olakšam!

Оооо, јеботе патак --- само претиш, гора си пичка него нека блогерка.
JJ Beba JJ Beba 19:47 27.05.2016

Re: Što reće Aligrudić (onaj pravi!): Koliko?


Оооо, јеботе патак --- само претиш, гора си пичка него нека блогерка.

kakvi su ovo seksizmi? :)
docsumann docsumann 19:58 27.05.2016

Re: Što reće Aligrudić (onaj pravi!): Koliko?

JJ Beba

Оооо, јеботе патак --- само претиш, гора си пичка него нека блогерка.

kakvi su ovo skesizmi? :)


da, malo im je što vrše glavodstranu tim životinjama, peku ih, preže i tranžiraju u krugu svojih najmilijih, već propagiraju i sodomiju i gomoriju usred dana.

tko tebe sodom ti njega špricerom.


JJ Beba JJ Beba 20:01 27.05.2016

Re: Što reće Aligrudić (onaj pravi!): Koliko?

tko tebe sodom ti njega špricerom.

hahha, fali godom :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:01 27.05.2016

Re: Što reće Aligrudić (onaj pravi!): Koliko?

da, malo im je što vrše glavodstranu tim životinjama

Stojim ja jedan dan pred nekom mesarom, i gledam u nju, i kažem ovom pored mene: Ovo je prodavnica tuđih smrti.
docsumann docsumann 20:44 27.05.2016

Re: Što reće Aligrudić (onaj pravi!): Koliko?

JJ Beba
tko tebe sodom ti njega špricerom.

hahha, fali godom :)


može, kupljeno (godoom).
docsumann docsumann 20:46 27.05.2016

Re: Što reće Aligrudić (onaj pravi!): Koliko?

Predrag Brajovic
da, malo im je što vrše glavodstranu tim životinjama

Stojim ja jedan dan pred nekom mesarom, i gledam u nju, i kažem ovom pored mene: Ovo je prodavnica tuđih smrti.


krkar krkar 02:14 28.05.2016

Kako odabrati živinče za klanje?

Stojim ja jedan dan pred nekom mesarom


Ove godine sam prvi put klao svinju. Naravno, ne ja nego majstor, ja samo platio. Doduše, i išao da me vide vlasnik prasića, kasapin, pa komšije i prijatelji koji su nas spojili... Ne može to samo da dodžu Beogradžani i daju pare, nego i da ih seljak vidi i proba, kakvi su na piću, kakvi na priči, gade li se na krv...

Uglavnom kaže meni drugar izodatle ima pošten seljak hrani svinje samo žirom i kukuruzom (posle ispalo da dohranjuje sa 20% koncentrata ali vrhunsko je sve!). A ima i kasapin koji će sve da uredi, istranžira, odimi, osuši... Dogovorim ja sa drugarom svinju po pola, odemo, odvedu nas u štalu, čista, sređena, uredna... da biramo svinju. Kaže on "ajde ti".

Pokaže mi seljak 3 komada "one su ti te kilaže koja tebi treba" (oko 110 kila). Pogledam ih, jedna obori glavu, jedna me gleda tupo a treća veselim i inteligentnim očicama.

Naravno da sam tu pametnicu izabrao.

I nisam se pokajao, sve bilo sjajno. Rekla moja žena da nikad lepšu slaninu jela nije ... a i sve ostalo bilo za čistu peticu!
docsumann docsumann 04:52 28.05.2016

Re: Kako odabrati živinče za klanje?


tko svinju nije klao
ne zna da l' mu je svinje žao




to je to što se prikladne poezije tiče

a priča nas uči
da je bolje duvati džoint
nego u praseće kućice

emsiemsi emsiemsi 11:15 28.05.2016

Re: Što reće Aligrudić (onaj pravi!): Koliko?

JJ Beba

Оооо, јеботе патак --- само претиш, гора си пичка него нека блогерка.

kakvi su ovo seksizmi? :)

Малопре се вратио из шетње, убио 14,3 км, идем сада да поједем лонац, шерпу или тигањ - шта пронађем.
elenold elenold 21:24 28.05.2016

Re: Kako odabrati živinče za klanje?

krkar
Stojim ja jedan dan pred nekom mesarom


Ove godine sam prvi put klao svinju. Naravno, ne ja nego majstor, ja samo platio. Doduše, i išao da me vide vlasnik prasića, kasapin, pa komšije i prijatelji koji su nas spojili... Ne može to samo da dodžu Beogradžani i daju pare, nego i da ih seljak vidi i proba, kakvi su na piću, kakvi na priči, gade li se na krv...

...
I nisam se pokajao, sve bilo sjajno. Rekla moja žena da nikad lepšu slaninu jela nije ... a i sve ostalo bilo za čistu peticu!


Pa ti do sada nisi znao kakav je to merak. I nemoj da te farbaju, svinja ne treba da je manja od 160 kg. A moze i do 300 kg ali da nije starija od dve godine i da se nije pasila vise od dva puta. Te teze svinje imaju bolje meso za kobasicu i kulen. A slanina sapunjara , to ti je kao buter.

I jos nesto da znas, treba da se sa seljakom dogovoris jos dok su prasici, da ih vidis i da ti uhrani do 200 kg. I da vidis u kakvim uslovima ih hrani. I najbolje kada ih rani samo sa bundevama, stirom i detelinom i prekrupom. Nicim vise. A znas li kako se zovu cvarsci od takve svinje.
krkar krkar 09:28 29.05.2016

Re: Kako odabrati živinče za klanje?

I nemoj da te farbaju, svinja ne treba da je manja od 160 kg.


To je neka gornja granica, zaključio sam da je idealno 140kg.


Te teze svinje imaju bolje meso za kobasicu i kulen. A slanina sapunjara , to ti je kao buter.


Ne volimo sapunjaru, više pancetu. Za nju ne sme svinja da bude prevelika.

I jos nesto da znas, treba da se sa seljakom dogovoris jos dok su prasici, da ih vidis i da ti uhrani do 200 kg. I da vidis u kakvim uslovima ih hrani. I najbolje kada ih rani samo sa bundevama, stirom i detelinom i prekrupom. Nicim vise. A znas li kako se zovu cvarsci od takve svinje.


Pa jebote koliko puta treba da prelazim po 200 km za 100 kila mesa i prerađevina? Te da se upoznam sa gospođom krmačom, te da merkam prasiće, te na klanje...

Video štalu, upoznao seljaka, znam da ih hrani kako rekoh, meni baš dobro. Jebiga, možda bi bilo bolje sa bundevama (a ko zna tek kako je sa šumskim jagodama ili mangom) ali nemam takvoga a ovoga imam, i dobrog kasapina i zasad je meni to to.

Inače, prvi put sam video kako se prave duvan čvarci i sve mi je konačno jasno. Bili su kao lek!
elenold elenold 15:31 29.05.2016

Re: Kako odabrati živinče za klanje?

krkar
...
To je neka gornja granica, zaključio sam da je idealno 140kg.
...

Ne volimo sapunjaru, više pancetu. Za nju ne sme svinja da bude prevelika.
....
Pa jebote koliko puta treba da prelazim po 200 km za 100 kila mesa i prerađevina? Te da se upoznam sa gospođom krmačom, te da merkam prasiće, te na klanje...

Video štalu, upoznao seljaka, ...

Inače, prvi put sam video kako se prave duvan čvarci i sve mi je konačno jasno. Bili su kao lek!


Pa dobro napredujes, mozda sam ja mislio skok da napravis veliki.
Probaj i svinju pd 180 kg pa ces videti razliku. Nema slanine prave bez svinje od preko 160 kg. Sta ce ti panceta, uzmi prsutu i spunjaru. To se topi kao buter. Ove tovljene svinje daju tzv adidas slaninu, koja se meni nicemu ne svidja , moze biti i zilava. A sapunjara, samo jednom kada probas pravu, videcu kako ces pisati.
A za put, to je u redu. Problem ti je mozda naci pravog seljaka da ti nije daleko, mislim da mesara svuda ima koji obrdjuju svinju.
I jos jednu tajnu da ti odam, svinjac mora da ima najmanje dva dela, i jako je bitno da svinja izlaz napolje i da je tu oval iz koga jede. Te su svinje psihicki drugacije od onih koje su stisnjenje i ne izlaze napolje. Takvo meso je mnogo zdarvije, to mi je seljak jedan objasnjava i ima logike.

Te duvan cvarke su izmislili ercovi , da lakse a više da yarade . Cvraci nikada nisu bili skuplji nego sada, a ti duvan su sigurno preko 1000 dinara skoro kao pršuta, a gde je logika , .

Kada sam pašenogu odneo posle klanja svega pomalo, znas ja po onom - dobre obicaje kod Srba treba negovati kaze mi on da to nisu čvarci već bombone od svinje.
stopalo stopalo 11:17 27.05.2016

ma sve je to cia snajka

kao nije blog o politici a samo pice preporuke za serpe koje od lupanja ne mogu da se ostete
g.radicevic g.radicevic 11:17 27.05.2016

a može i bez...



za ovaj recept ti nisu potrebne šerpe, lonci i poklopci
ne moraš ni kuću (stan) da imaš
ekonomično
i krajnje ukusno
emsiemsi emsiemsi 11:19 27.05.2016

Re: a može i bez...

g.radicevic


za ovaj recept ti nisu potrebne šerpe, lonci i poklopci
ne moraš ni kuću (stan) da imaš
ekonomično
i krajnje ukusno

Али је некако, како би рекли ови из ноблес секције блога, сељачки.
alles_atze alles_atze 11:34 27.05.2016

Re: a može i bez...

сељачки

... ustvari najbolji pokazatelj nase bijede (balkanske). Dal' prase, janje il' nesto drugo, sasvim nebitno.
g.radicevic g.radicevic 12:44 27.05.2016

Re: a može i bez...

Али је некако, како би рекли ови из ноблес секције блога, сељачки.

i nobles department voli da ''omasti brkove'', (kad niko ne vidi ).
seljaka je na žalost malo, seljačina, opet na žalost, na svakom koraku...
prijatan dan želim

AlexDunja AlexDunja 11:18 27.05.2016

---

uglavnom si pokrio sve neophodno...

ja sam nasledila cepter komplet star oko 40 godina i prilično sam zadovoljna.

tučanu ovalnu šerpu smo dobili za useljenje u kuću 1979, potpuno je kao nova.

vok i duboki tiganj sa keramičkim premazom su mi jedine investicije...
i noževi daske i ostali aksesoarčići:)
krkar krkar 11:20 27.05.2016

Re: ---

i noževi daske i ostali aksesoarčići:)


O noževima i daskama će poseban blog, ne može sve odjednom!
antioksidant antioksidant 11:22 27.05.2016

Re: ---

O noževima i daskama će poseban blog, ne može sve odjednom!

nemoj samo ponovo o ciscenju dasaka
emsiemsi emsiemsi 11:23 27.05.2016

Re: ---

krkar
i noževi daske i ostali aksesoarčići:)


O noževima i daskama će poseban blog, ne može sve odjednom!

Немој да заборавиш ни aksesoarčiće !
Успут --- до мојега оне који не могу без тога.
Lionsgate Lionsgate 11:57 27.05.2016

Re: ---

ja sam nasledila cepter komplet star oko 40 godina i prilično sam zadovoljna.

tučanu ovalnu šerpu smo dobili za useljenje u kuću 1979, potpuno je kao nova.


Imam samo da dodam da Zepter ove godine slavi 30 godina od osnivanja firme. Pre toga je radio za AMC pa je maznuo njihov fazon, zepter serpe je poceo u YU da valja oko '88-89.

edit.
Secam se da me kao klinca sa 22-23 terala tadasnja devojka da idemo na prezentaciju zepter posudja kod nekih njenih kumova, nas dvoje sa toliko godina medju parovima od 40-50, to joj nikad nisam zaboravio.
AlexDunja AlexDunja 12:02 27.05.2016

Re: ---


Imam samo da dodam da Zepter ove godine slavi 30 godina od osnivanja firme.

ha, kad dođeš u mje godine lako promašiš koju deceniju:))

mislila sam da su tučana šerpa i cepter tu negde:)

svejedno, moja majka je kupila taj komplet odmah kada se pojavilo kod nas njihovo posuđe, znači tridesetak
Lionsgate Lionsgate 12:17 27.05.2016

Re: ---

svejedno, moja majka je kupila taj komplet odmah kada se pojavilo kod nas njihovo posuđe, znači tridesetak


Kupovali su to posudje kao da ga dele za dzabe (a bilo je tad skupo boga oca, i sad je valjda), mene terali tad da ga kupim i ja, u stilu: sine, trebace ti, kad se ozenis da se ima. Inace prodavali su ga samo po tim kucnim prezentacijama, tad su kod nas i uveli pojam "menadzer prodaje" ili sto je moj deda zvao trgovacki putnik.
AlexDunja AlexDunja 12:54 27.05.2016

Re: ---

(a bilo je tad skupo boga oca, i sad je valjda),


jeste skupo, ali je zaista večno
i ekonomično je kuvanje sa mnogo manje masnoće, za mnogo kraće vreme,
na dosta nižim temperaturama, ja sam navikla na te šerpe,
čini mi se da ne bih umela da kuvam u nekim drugim.

tada to nije bio neki nedostižan novac, a prečistiš sa šerpama za ceo
život. u stvari, verujem da će i mene nadživeti.
elenold elenold 16:30 27.05.2016

Re: ---

Lionsgate
..
Imam samo da dodam da Zepter ove godine slavi 30 godina od osnivanja firme. Pre toga je radio za AMC pa je maznuo njihov fazon, zepter serpe je poceo u YU da valja oko '88-89.


Kada pomenu ovo sudje, zena ( posto uglavnom ona kuva, ja ukljucujem i iskljucujem sporet, a maksimum mi je da pečem jaja za doručak) ima obe vrste.
I kod AMC dubokog lonca u koji je kuvala ajvar, jednom joj se desilo da se ohladio, i predpostavljam da je kiselna iz ajvara ostavila neke crne tacke po dnu, kao da je izjedeno. Posto nismo mogli to da očistimo, onda smo hteli da ispoliramo i onda su nam u AMCu rekli da znaju za taj problem , da nemaju rešenje. Koliko sam razumeo onda su uspeli da u tehnologiji i sastavu materijala da prevazidju taj nedostatk. Nisu me ubedli, tako da im i verujem i neverujem. Da znate za taj nedostatak AMCa. Inace to AMC sudje imamo još malo pa 30 godina.
dekster.didi dekster.didi 16:33 27.05.2016

Re: ---


Немој да заборавиш ни aksesoarčiće !



krkar krkar 02:18 28.05.2016

Re: ---

moja majka je kupila taj komplet odmah kada se pojavilo kod nas njihovo posuđe


Moj drug Ž je radio prezentacije za AMC oko 1985. Već 1988. je bio Zepter. Moja majka je toliko toga nakupovala da je mogla ladno novog golfa da kupi.

Kad sam video kutiju mislim vešmašina. Ono piše "Zepter". Pitam je je li poludela a ona "ova kutija je za vama deci za miraz, u drugoj je ono što sam sebi naručila".

Naravno da mi na pamet nije palo da uzmem. Prezirem Zepter i Zeptera i krš dizajn i loše ručke...

A keva je do danas valjda otplatila
AlexDunja AlexDunja 11:21 28.05.2016

Re: ---

Prezirem Zepter i Zeptera i krš dizajn i loše ručke...

da nije mallo prejako, prezir prema sudovima?

ni meni ni gospodin a ni gospođa nisu ni malo simpatični,
dizajn bi mogao da bude bolji, a na ručke se vremenom navikneš...

nemi se šerpe odlično pokazale i još se pokazuju...
a u madlenijanum idem samo kad dođe silvi gilem:))
Milan Novković Milan Novković 11:20 27.05.2016

Svaki muškarac ...

...ovaj oval na slici...

... što drži do sebe koristi jedan ovakav i čita The Australian Women's Weekly

Uzela ga moja majka jednom u ruke ovde, imala već mnogo godina, i kaže "Auuuu, ova ti je posuda teška ko tuč..."
krkar krkar 10:17 29.05.2016

Re: Svaki muškarac ...


... što drži do sebe


Ima ženu koja sprema slatke stvari.

Granita alle fragole, spremljena juče dok sam ja kosio, sa svežim jagodama sa pijace i nanom sa naše terase:

tadejus tadejus 11:12 29.05.2016

Re: Svaki muškarac ...

krkar
Ima ženu koja sprema slatke stvari. Granita alle fragole, spremljena juče dok sam ja kosio, sa svežim jagodama sa pijace i nanom sa naše terase:


pustio si ti gospođu da se izvuče elegantno..
ja juče za desert spremila pitu sa breskvama i bademom.. breskve su još kiselkaste pa mi je punjenje u klasičnom prhkom tijestu bila smjesa od sitno sjeckane breskve, smeđeg šećera, mljevenog badema i likera od gorkog badema..
recipe of my own, mind you..
muž me nije pohvalio, standardno se ističem.. (jutros sam se istakla sa 6 tegli džema od jagode, popodne me možda izvede u šetnju)
krkar krkar 19:44 29.05.2016

Re: Svaki muškarac ...

pustio si ti gospođu da se izvuče elegantno..
ja juče za desert spremila pitu sa breskvama i bademom.. breskve su još kiselkaste pa mi je punjenje u klasičnom prhkom tijestu bila smjesa od sitno sjeckane breskve, smeđeg šećera, mljevenog badema i likera od gorkog badema..


Ne diraj mi ženu. Dok sam ja kosio ona je napravila jedno 5-6 litara granite od svežih jagoda, pola sa jagodama u graniti a pola bez, ja volim bez. Pa je napravila 3 ture zašećerenih kora od limuna, od mog domaćeg limuna, doneo sam pre 10 dana jedno 50 kila, iz moje bašte, neprskan, sočan, miriše mi cela kuća. Prethodno je nacedila limunade, narendala kora od limuna i zamrzla.

Pa je stavila 2 litre limoncella da odleži (treba mu ceo mesec u prvoj fazi pa se ukuvava šećer pa još dva meseca).

Džaba ti što se ističeš kad si lajava, evo Brajović već traumu dobio od tebe.

Nego, oš da trampiš taj džem od jagoda za slatko od limunove kore. Naravno, ako ti je dobar.
tadejus tadejus 10:41 30.05.2016

Re: Svaki muškarac ...

krkar
pustio si ti gospođu da se izvuče elegantno..ja juče za desert spremila pitu sa breskvama i bademom.. breskve su još kiselkaste pa mi je punjenje u klasičnom prhkom tijestu bila smjesa od sitno sjeckane breskve, smeđeg šećera, mljevenog badema i likera od gorkog badema..Ne diraj mi ženu. Dok sam ja kosio ona je napravila jedno 5-6 litara granite od svežih jagoda, pola sa jagodama u graniti a pola bez, ja volim bez. Pa je napravila 3 ture zašećerenih kora od limuna, od mog domaćeg limuna, doneo sam pre 10 dana jedno 50 kila, iz moje bašte, neprskan, sočan, miriše mi cela kuća. Prethodno je nacedila limunade, narendala kora od limuna i zamrzla. Pa je stavila 2 litre limoncella da odleži (treba mu ceo mesec u prvoj fazi pa se ukuvava šećer pa još dva meseca).Džaba ti što se ističeš kad si lajava, evo Brajović već traumu dobio od tebe.Nego, oš da trampiš taj džem od jagoda za slatko od limunove kore. Naravno, ako ti je dobar.


hvali ženu da ti duže traje..
elem, nažalost ove godine mi džem nije da bih ga poklanjala.. već nekoliko godina je previše kiše u maju pa su jagode previše vodenaste.. mada sam pazarila lijepo gajbenče, imam ženu koja mi donese a zna da odabere ali opet nije to to.. pa tako ni džem nije najbolji ali je i dalje daleko bolji od bilo čega što može da se kupi (zato se i akam oko njega)..
e al trešnje su odlične a od trešanja što sam prošle godine pravila, e taj je zaista bio da se podičim, i ove ću da pravim ali malo, čišćenje trešanja je stvarno đavolja rabota..
krkar krkar 11:43 30.05.2016

Re: Svaki muškarac ...

čišćenje trešanja je stvarno đavolja rabota.


Crna ti, pa naručiš lepo kod moje Dese čišćene. Garantujem da ćeš biti zadovoljna.

Ja za jelo kupujem nečišćene, naravno. Al' kad je za džemove ko bi se zajebavao!

Isto i za grašak.

Kad rekoh grašak žena u subotu uzela mlad, mlad, topi se kad ga pogledaš!
antioksidant antioksidant 11:48 30.05.2016

Re: Svaki muškarac ...

Isto i za grašak.

odlicna je stvar navuci decu na ciscenje graska.
k'o bromazepam da si im dao u nedelju pre podne... idealno za dremku (kilo za dva deteta je oko 15 minuta pa dalje racunajte sami)
emsiemsi emsiemsi 14:47 30.05.2016

Re: Svaki muškarac ...

krkar
čišćenje trešanja je stvarno đavolja rabota.


Crna ti, pa naručiš lepo kod moje Dese čišćene. Garantujem da ćeš biti zadovoljna.

Ja za jelo kupujem nečišćene, naravno. Al' kad je za džemove ko bi se zajebavao!

Isto i za grašak.

Kad rekoh grašak žena u subotu uzela mlad, mlad, topi se kad ga pogledaš!

Ееее, када си поменуо грашак !
Ја волим грашак, али много више волим боранију (не знам каква је то грешка код мене).
Но, већина мојих укућана више воли грашак него боранију - тако да, када год гласамо, ја увек извисим.
narcis narcis 14:58 30.05.2016

Re: Svaki muškarac ...

krkare ne radi ti fajervol
nsarski nsarski 15:01 30.05.2016

Re: Svaki muškarac ...

krkare ne radi ti fajervol

emsiemsi emsiemsi 15:57 30.05.2016

Re: Svaki muškarac ...

narcis
krkare ne radi ti fajervol

Ради, ради !
Кркан ме је бановао на један дан, таман да ме зајебе да недељом поподне не знам шта ћу са собом.
Јутрос ме је уредно одбановао.
Успут --- кркар јесте пичка, али није баш највећа пиздетина.
nsarski nsarski 11:24 27.05.2016

Tema po mom ukusu

odmah sam ti dao preporuku.

Glede recepta koji si prilozio, takodje skidam kapu. Govedina kuvana u crvenom vinu je vrh za zimske dane, a ja imam posebno postovanje za hranu koja se kuva vise sati (cak vise dana).

Jedna alternativa, tj. varijanta, Daube Nicoise, koju ja najcesce koristim, je Bœuf bourguignon. Dodatak malih glavica luka (pearl onions ili shallots) jelu daje posebnu slast, a dodatak sampinjona doprinosi teksturi. Recepti se mogu naci svugde po netu, ovo gore je onaj osnovni koji moze da se dopunjava (razumno dopunjava, naravno).
Generalno, kadgod sam recept "skinuo" iz NY Timesa nisam pogresio.

Nisi pomenuo pleh za pecenje, jer nisu svi isti. A kad se pece ozbiljan komad mesa, neophodan je i termometar za meso. Ali, o tome cemo kasnije, kad stignemo do pecenja.
Milan Novković Milan Novković 11:35 27.05.2016

Re: Tema po mom ukusu

a ja imam posebno postovanje za hranu koja se kuva vise sati (cak vise dana)

Jednom je ovde Heston Blumenthal, kuvarev kuvar i naučnik, išao kroz neke stororimske recepte pa pripremio i prase - kuvao ga oko tri dana u kadi u nekoj, šta znam, tu negde oko 70C+ vodi umotanog u nešto.

Ostali kuvari što su bili pozvani da probaju su se oduševili, a mi što smo gledali TV smo uživali koliko i u maštanju o vožnji biciklom, u odnosu na one što ga stvarno voze
nsarski nsarski 11:52 27.05.2016

Re: Tema po mom ukusu

Jednom je ovde Heston Blumenthal, kuvarev kuvar i naučnik, išao kroz neke stororimske recepte pa pripremio i prase - kuvao ga oko tri dana u kadi u nekoj, šta znam, tu negde oko 70C+ vodi umotanog u nešto.

Da, gledao sam tu emisiju! Mislim da je temperatura bila 60C.
maksa83 maksa83 12:00 27.05.2016

Re: Tema po mom ukusu

pa pripremio i prase - kuvao ga oko tri dana u kadi u nekoj, šta znam, tu negde oko 70C+ vodi umotanog u nešto.

I tako je Ivica ušao u Vučićevu a ne Tadićevu vladu...
krkar krkar 12:04 27.05.2016

Re: Tema po mom ukusu

u crvenom vinu


Crno, majstore. Crno.

Crveno su izmislili tehnolozi, uvoznici i vlasnici kafana kad su naučili da na engleskom red znači crven. Ali to za vino ne važi.

Kod nas ti je to marker seljaštva, reći za vino da je crveno.

Znam da kod tebe nije to nego jezička interferencija.
antioksidant antioksidant 12:06 27.05.2016

Re: Tema po mom ukusu

Crno, majstore. Crno.

moze i crveno vino ali onda je belo u stvari zuto :) samo nek piju ljudi a oko imena ce se vec nekako dogovoriti
princi princi 13:18 27.05.2016

Re: Tema po mom ukusu

Jednom je ovde Heston Blumenthal, kuvarev kuvar i naučnik, išao kroz neke stororimske recepte pa pripremio i prase - kuvao ga oko tri dana u kadi u nekoj, šta znam, tu negde oko 70C+ vodi umotanog u nešto.

A jel se sećaš kad je onaj William Harcourt Cooze braiseovao jagnje 3 dana ga ostavio zakopanog u nekoj rupi u zemlji? Posle ga stavio sa nekim mashom od kakaa i gremolate.

Ovde slowly cooked meat uglavnom rade na 60 stepeni, i ostave ga tako po 3 dana. Kad ga skinu, mrtva usta da jedu.
docsumann docsumann 15:30 27.05.2016

Re: Tema po mom ukusu

kuvao ga oko tri dana u kadi u nekoj, šta znam, tu negde oko 70C+ vodi umotanog u nešto.


to kao u onom vicu kako ljudožderi pripremaju glavu od bosanca.
znači potreban je veeliki kazan (je l' ovo pleonazam s tehničke strane?), par većih kamenja, začini npo afinitetu i glavni objekat recepta ...
kazan napunuiti vodom, postaviti ga na jaku (logorsku vatru) ubaciti kamenje i GOR.
nakon tri do četri dana kuvanja, uz obavezno dodavanje vode kako bi se nadoknadila evaporirana količina, provjerava se da li je kamenje omekšalo.
u slučaju potvrdnog rezultata, nastaviti kuvanje glave na istoj temperaturi još 36 sati.
cassiopeia cassiopeia 17:46 27.05.2016

Re: Tema po mom ukusu

Jedna alternativa, tj. varijanta, Daube Nicoise, koju ja najcesce koristim, je Bœuf bourguignon. Dodatak malih glavica luka (pearl onions ili shallots) jelu daje posebnu slast, a dodatak sampinjona doprinosi teksturi. Recepti se mogu naci svugde po netu, ovo gore je onaj osnovni koji moze da se dopunjava (razumno dopunjava, naravno).


Ja skinula recept Džulije Čajld, svaki put se oduševim kako je to jelo dobro.
nsarski nsarski 20:06 27.05.2016

Re: Tema po mom ukusu

Crno, majstore. Crno.


Mmujbm! Tokom najveceg dela mog "vinskog" zivota sam ziveo u okruzenju koje je govorilo "red wine". I u Latino okruzenju koje je imalo "vino blanco" i "vino tinto" (umesto vino rojo).
Onda dodjem u SRB, i tu saznam da je "crveno vino" out, i da nema smisla da se tako zove, te da je u pitanju "crno vino" ako zelim da budem politicki korektan.
I to zapamtim: OK, crno vino, crno vino, crno vino, al' se povremeno zeznem pa i ispalim kao i ovde; tj. znam da je jedno "in" a drugo "out", ali nikako da zapamtim koje. Jbg.
alselone alselone 20:19 27.05.2016

Re: Tema po mom ukusu

ali nikako da zapamtim koje. Jbg.


Samo se seti ove pesme

nsarski nsarski 21:31 27.05.2016

Re: Tema po mom ukusu

alselone
ali nikako da zapamtim koje. Jbg.


Samo se seti ove pesme


Ili ove:

Re: Tema po mom ukusu

Milan Novković
a ja imam posebno postovanje za hranu koja se kuva vise sati (cak vise dana)

Jednom je ovde Heston Blumenthal, kuvarev kuvar i naučnik, išao kroz neke stororimske recepte pa pripremio i prase - kuvao ga oko tri dana u kadi u nekoj, šta znam, tu negde oko 70C+ vodi umotanog u nešto.

Ostali kuvari što su bili pozvani da probaju su se oduševili, a mi što smo gledali TV smo uživali koliko i u maštanju o vožnji biciklom, u odnosu na one što ga stvarno voze


Kuvao je u jacuzzi-ju :)
Atomski mrav Atomski mrav 11:26 27.05.2016

Loš tajming

Krkare, zar nisi mogao da objaviš ovo malo kasnije? Sad ne mogu da dočekam ručak...
tsunade tsunade 11:26 27.05.2016

dobar nož

gde u beogradu da kupim baš dobar dobar oštar nož?
tadejus tadejus 11:31 27.05.2016

Re: dobar nož

tsunade
gde u beogradu da kupim baš dobar dobar oštar nož?


sunmoonstars ima wmf..
mada je nemam njihove kuhinjske noževe ali trebalo bi da su dobri..
imam zwilling al mislim da nema više ovde da se kupi.. oni jesu dobri..
ako treba mužu recimo da se priprjeti, dok se sjecka lukac, baš onako lijepo leže u ruci
krkar krkar 11:31 27.05.2016

Re: dobar nož

gde u beogradu da kupim baš dobar dobar oštar nož?


Pa nije ni čudo da ti je meso suvo kad pitaš gde možeš da kupiš "oštar nož".

Nož ZA ŠTA?

Svaki nož je za nešto, ne postoji univerzalni nož. Ceo svet se ubi da nešto tu izmisli ili bar proglasi za univerzalni nož ali - jok. Ne može. Fizika, ergonomija, metalurgija... ne daju.

Ajde lepo redom: za koju namenu?
krkar krkar 11:32 27.05.2016

Re: dobar nož

zwilling al mislim da nema više ovde da se kupi.. oni jesu dobri..



Zwilling je najbolji zapadni nož. Dobro, i WMF je u istoj kategoriji ali ja oduvek preferiram Zwilling.
nsarski nsarski 11:33 27.05.2016

Re: dobar nož

gde u beogradu da kupim baš dobar dobar oštar nož?

Nijedan noz ne ostane vecno ostar. Pravi dobri nozevi se ostre po potrebi. Znaci, i masat je neophodan. Ja imam nekoliko Zwillingera, raznih velicina. Traju mi vec 15 godina. Ne znam da li u Bg. mogu da se nadju.
Razume se, najbolji nozevi su marke Chicago cutlery (profesionalni), ali njih u Evropi nisam video.
tsunade tsunade 11:37 27.05.2016

Re: dobar nož

sunmoonstars ima wmf..
mada je nemam njihove kuhinjske noževe ali trebalo bi da su dobri..
imam zwilling al mislim da nema više ovde da se kupi.. oni jesu dobri..
ako treba mužu recimo da se priprjeti, dok se sjecka lukac, baš onako lijepo leže u ruci


hvala tadejus. možda danas odem da potražim. ispizdeh sa tupim noževima

Ajde lepo redom: za koju namenu?


pa oću danas da isečem medaljončiće od svinjskog filea... na primer... meso mi je problem... od sitno sečenog povrća sam odustala i sad sve trpam u super secka
krkar krkar 11:40 27.05.2016

Re: dobar nož

Nijedan noz ne ostane vecno ostar. Pravi dobri nozevi se ostre po potrebi. Znaci, i masat je neophodan.


Masat nije za OŠTRENJE noža nego za dooštravanje. Nemamo mi za to pravi izraz, na engleskom je honing. Masat je u stvari metalurški zajeb, da zajebe metal noža da se ponaša kao da je oštar.

Ali nož se oštri na kamenu. To je umetnost i zaista treba znati. Učio sam godinama. Oštrenje je zametan posao, traje. Ali je, kao i sve što je manuelno a traži pravu veštinu veliko zadovoljstvo.

Moja žena obavezno odlazi od kuće kad ja proglasim dan oštrenja noževa. Ali onda dođu drugari, donesu svoje noževe, toči se rakijica, noževi se probaju na slaninici i kobasicama...
krkar krkar 11:45 27.05.2016

Re: dobar nož

pa oću danas da isečem medaljončiće od svinjskog filea... na primer... meso mi je problem... od sitno sečenog povrća sam odustala i sad sve trpam u super secka


Ajde NEMOJ danas da kupuješ bilo šta dok se ne objasnimo. Nije ni za meso svaki nož isti: imaš kuhinjski nož, veliki, pa imaš nož za filetiranje, uski, pa nož sa otkoštavanje, kratki, čvrsti, uski...

Dakle za

da isečem medaljončiće od svinjskog filea


Najbolji ti je osnovni kuhinjski nož. Chef's knife. Mora da bude masivan, jake i teške oštrice, ravne, bez ikakvih zubaca itd. Ali moraš da ga probaš u ruci, da ti leži.

I da imaš masat i znaš šta i kako s njim da radiš.

I kvalitetnu dasku.

Inače - razjebaćeš svaki nož za 2 meseca, pa i najskuplji.
nsarski nsarski 11:49 27.05.2016

Re: dobar nož

Masat nije za OŠTRENJE noža nego za dooštravanje.

Imas pravo. Na doostravanje sam i mislio, ono sto rade mesari po radnjama svako malo. Hvala.
Ostrenje je vestina koju nisam savladao - ja koristim tocilo koje imam u garazi.
AlexDunja AlexDunja 11:50 27.05.2016

Re: dobar nož

Ali nož se oštri na kamenu. To je umetnost i zaista treba znati. Učio sam godinama. Oštrenje je zametan posao, traje. Ali je, kao i sve što je manuelno a traži pravu veštinu veliko zadovoljstvo.


ima na kaleniću oštrač noževa. profesionalac čovek.

emsiemsi emsiemsi 12:14 27.05.2016

Re: dobar nož

tsunade
gde u beogradu da kupim baš dobar dobar oštar nož?

Купи било какав и однеси кркару на оштрење --- мислим да је једном причао (хвалио се) како организује сесију оштрења ножева (оно - дођу му другари који имају леве руке и он им оштри ножеве).
Ако кркар не зна да наоштри нож, онда не зна нико.
tsunade tsunade 12:17 27.05.2016

Re: dobar nož

Mora da bude masivan, jake i teške oštrice, ravne, bez ikakvih zubaca itd. Ali moraš da ga probaš u ruci, da ti leži.


umreću od gladi dok ne pronadjem adekvatan
emsiemsi emsiemsi 12:18 27.05.2016

Re: dobar nož

krkar
Nijedan noz ne ostane vecno ostar. Pravi dobri nozevi se ostre po potrebi. Znaci, i masat je neophodan.


Masat nije za OŠTRENJE noža nego za dooštravanje. Nemamo mi za to pravi izraz, na engleskom je honing. Masat je u stvari metalurški zajeb, da zajebe metal noža da se ponaša kao da je oštar.

Ali nož se oštri na kamenu. To je umetnost i zaista treba znati. Učio sam godinama. Oštrenje je zametan posao, traje. Ali je, kao i sve što je manuelno a traži pravu veštinu veliko zadovoljstvo.

Moja žena obavezno odlazi od kuće kad ja proglasim dan oštrenja noževa. Ali onda dođu drugari, donesu svoje noževe, toči se rakijica, noževi se probaju na slaninici i kobasicama...

Еееее, да --- ово сам запамтио да си о томе већ раније писао - мислим да је то било на оном блогу о кухињским даскама.
Успут --- тада сам ја још био поприлично сиров, па нисам код тебе тео нити да коментаришем, јер ми се ниси допадао преко сваке мере.
Lionsgate Lionsgate 12:26 27.05.2016

Re: dobar nož

ima na kaleniću oštrač noževa. profesionalac čovek.


Zanimljivo, dve najstarije radnje za ostrenje u Beogradu su osnovane iste 1938, Skadarska ul. kod pijace i u Zemunu, Zmaj Jovina takodje kod pijace. Kod ovog u Zemunu mogu da se ponekad kupe i kvalitetni nozevi.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:52 27.05.2016

Re: dobar nož

Ajde NEMOJ danas da kupuješ bilo šta dok se ne objasnimo. Nije ni za meso svaki nož isti: imaš kuhinjski nož, veliki, pa imaš nož za filetiranje, uski, pa nož sa otkoštavanje, kratki, čvrsti, uski..

Ne slušaj ga.
Kupi jedan santoku, al' ne žali para.
Santoku je 90% nožnih potreba.

Ovakav jedan koristi Gordon Remzi:
http://www.amazon.com/Wusthof-4183-7-Classic-7-Inch-Santoku/dp/B00005MEGX

Treba ti 17-18cm santoku. To je 7 inča veličina.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana