Gost autor

Program razvoja turizma Srbije

uros_vozdovac RSS / 31.05.2016. u 11:40

Gost autor : Nenad Vukašinović NOVA stranka - nefa-63

Kako je nastao ovaj Program?

Kada čovek u zrelom dobu može da kaže da je pola života proveo baveći se poslom, u okviru jednog prirednog sektora- u ovom slučaju uslugama, kada može da kaže da je tokom celog tog perioda stepen razvoja privrede u svojoj zemlji upoređivao sa privredno razvijenijim i kad može da kaže da je skoro ceo život posvetio učenju, prirodno je što poželi da napiše kako on vidi stvari i kako veruje da bi sve moglo da bude bolje...

Turizam je jedan od najvažnijih privrednih sektora sa aspekta razvoja Republike Srbije. Razlozi za to su:

Globalni rast turizma

Prirodni i drugi potencijali koje naša zemlja ima u tom pogledu

Značaj turizma u smislu razvoja drugih privrednih delatnosti

Porastom broja stranih gostiju, raste popularnost i poznatost jedne zemlje, a time i zainteresovanost investitora.

Program NOVE u oblasti razvoja turizma je izvozno orijentisan, podstiče privatnu inicijativu, kreativnost i preduzetništvo.

U poslednjih deset godina, devizni priliv od turizma naše zemlje je povećan skoro četiri puta i dostigao je vrednost od oko milijardu evra. Teško je pronaći neku drugu oblast poslovanja u kojoj smo zabeležili ovakav rast.Ovakav rezultat će imati pozitivan uticaj na:

povećanje ukupnog prihoda od turizma (ne treba zaboraviti ni domaće goste)

razvoj drugih grana privrede (poljoprivreda, industrija, građevinarstvo, trgovina, saobraćaj...)

otvaranje novih radnih mesta

razvoj banjskog turizma, koji će dalje imati pozitivan uticaj na razvoj pojedinih regiona koji sada zamiru

povećanje popularnosti naše zemlje, na njenu prepoznatljivost na tržištu, što će u krajnjem dovesti do povećanja zainteresovanosti stranih investitora.

4 milijarde evra deviznog priliva od turizma. Moguće je!

Međutim, ovaj rast je mnogo više proizvod niza objektivnih i subjektivnih okolnosti, nego što je rezultat koordinisanog rada, usmerenog ka jasnom cilju. Sama vlada i turistička privreda je na taj rezultat uticala, otprilike isto onoliko koliko i na kišu koja danas pada u Beogradu.

Zamislite kakav bi taj rezultat danas bio, da smo imali jasnu strategiju razvoja turizma.

Ono što mi nudimo je upravo strategija – program, jasan koncept razvoja koji bi doprineo konstantnom povećanju deviznog prihoda. Taj devizni priliv prema našem planu, za deset godina bi mogao da dostigne iznos od preko četiri milijarde evra, što je za našu zemlju značajan rezultat.

Naš cilj je jasan – 4 milijarde evra.

Kako ovo ostvariti?

1. Potrebno je definisati turistički proizvod. Činjenica je da taj proizvod do sada nismo definisali i da previše lutamo u kreiranju turističke ponude. Prvi uslov da bismo postigli planirani rezultat prodaje je da imamo proizvod. Mi to danas nemamo.

Naš plan je da to bude: BMB – Beograd, Manifestacije, Banje. Osnova turističkog proizvoda je glavni grad sa svim svojim potencijalima koji se ogledaju u razvoju kongresnog turizma, gradskog odmora, manifestacija, festivala. To je mesto gde se prepliću istorija, kultura, reke; središte regiona i dr. Potencijal u oblasti manifestacionog turizma će se najbolje videti posmatranjem slučaja EXITA. Festival koji je krenuo zahvaljujući kreativnosti, upornosti i preduzetničkom duhu nekoliko ljudi, danas je izrastao u jedan od najvažnijih svetskih događaja tog tipa. Postoji još mnogo manifestacija koje bi mogle dostići nivo Exita. Potrebno je ljudima dati šansu da iznesu svoje ideje i pružiti podršku onim događajima koji mogu svojim rastom doprineti porastu prihoda od turizma. Banje – imamo preko 300 izvora geotermalnih voda, a njihova iskorišćenost je svega 10%!? Potrebno je napraviti jasan plan investiranja u pojedina banjska mesta kako bi u realnom periodu, od 3 – 4 godine bar 20 banja u Srbiji svojom ponudom doveli na nivo destinacija tog tipa iz okruženja, npr. Mađarska i Slovenija. Od ostalih vrsta turizma obratićemo pažnju na kongresni turizam, zdravstveni, sportski, nautički, religiozno-kulturni turizam, turizam zasnovan na sportskim aktivnostima i dr. U okviru kompletne ponude, plan je da promovišemo domaću kuhinju i tradicionalnu gostoljubivost i srdačnost našeg naroda.

2. Definisati tržište. Tržišta prvog prioriteta su zemlje ex Yu prostora, Nemačka, Rusija, Italija, Bugarska, Rumunija, ali i zemlje iz kojih nam ne dolazi veliki broj gostiju, iako one imaju ogroman potencijal u tom smislu, a to su SAD, Velika Britanija, Francuska i posebno Kina. Kina je najbrže rastuće tržište u pogledu putovanja turista u druge zemlje i u tom smislu je potrebno iskoristiti i tradicionalno dobre odnose koje imamo sa ovom državom. Postoji i dobar deo zemalja u kojima bi trebalo koristiti brojnost naše dijaspore, npr. Austrija, Švajcarska, Švedska, Norveška, Kanada, Australija i dr.

3. Promocija. Postići ćemo efektnije i efikasnije korišćenje sredstava namenjenih za promociju i koordinisanje svih aktivnosti ka postavljenom cilju (prednost PR-a u odnosu na marketing, e- marketing, sajmovi turizma). Planiramo angažovanje ambasadora turizma. Ambasadori turizma bi bili neki od naših vrhunskih sportista, umetnika, naučnika, koji bi mogli da budu promoteri turističke ponude Srbije. Osim njih, za Turističku organizaciju Srbije – TOS, bi radili i posebno odabrani pojedinci koji žive u državama definisanim kao tržišta prvog prioriteta. Ovi ljudi bi prošli odgovarajuće obuke. Efekti njihovog rada bi bili lako merljivi.

4. Ljudi. Najvažnija tačka našeg programa. Zbog značaja ove oblasti zalažemo se za osnivanje posebnog ministarstva turizma. Zalažemo se za depolitizaciju i profesionalizaciju Turističke organizacije Srbije i lokalnih turističkih organizacija. Izbor direktora TOS-a i njegovog tima je jako značajan za ostvarenje ciljeva. Neophodan je javni konkurs, na kome bi se izabralo najbolje rešenje. Direktor bi bio izabran na period od četiri godine, na osnovu svoje radne biografije i predloženog programa rada. Dalje, potrebno je organizovati treninge i obuke za sve subjekte turističke privrede.

5. Procesi. Neophodno je kreiranje procesa koji će za rezultat imati povećan broj gostiju i profit. Škole/fakulteti → praksa → kadrovi → obuke/treninzi → GOST/PROFIT.

Kroz obuke nastavnog osoblja stvoriti kvalitetniji output iz škola i fakulteta, što će se postići i povećanim brojem časova praktične nastave. Dobijamo određeni broj svršenih učenika i studenata koji je neophodno usaglasiti sa potrebnim brojem u privredi. Iz tog razloga, oni će relativno brzo pronalaziti posao, a kroz dodatne obuke i treninge će se osposobiti za kvalitetan rad koji će rezultirati dovođenjem gostiju i povećanjem prihoda.

Investicije → projekti → kontrola → standardi → GOST/PROFIT → investicije → projekti...

Potrebno je obezbediti odgovarajuće investicije, uložiti u kvalitetne projekte koji su usklađeni sa strategijom razvoja, kontrolisati izvođenje projekata. Završeni projekti moraju da budu u skladu sa unapred usvojenim standardima, što će dovesti do povećanja broja gostiju i prihoda. Ovo je kružni proces.

6. Cenovna politika je nešto što će diktirati tržište, ali je potrebno da ona bude balansirana. Generalno cene bi trebalo da budu niže od Slovenije. U strukturi cena je potrebno ukalkulisati troškove marketinga i PR-a i troškove radne snage što se kod nas u značajnom broju slučajeva ne radi.Ovakav rezultat će imati pozitivan uticaj na:

povećanje ukupnog prihoda od turizma (ne treba zaboraviti ni domaće goste)

razvoj drugih grana privrede (poljoprivreda, industrija, građevinarstvo, trgovina, saobraćaj...)

otvaranje novih radnih mesta

razvoj banjskog turizma, koji će dalje imati pozitivan uticaj na razvoj pojedinih regiona koji sada zamiru

povećanje popularnosti naše zemlje, na njenu prepoznatljivost na tržištu, što će u krajnjem dovesti do povećanja zainteresovanosti stranih investitora.

4 milijarde evra deviznog priliva od turizma. Moguće je!

7. Prepoznatljivost na tržištu

Sve ovo što smo zamislili može imati efekta samo pod jednim uslovom- da sve ovo što pričamo kupci i potencijalni kupci naših usluga prepoznaju na tržištu.

Cilj ovog programa je devizni priliv od preko 4 milijarde evra na kraju posmatranog perioda. Ovakav rezultat će imati pozitivan uticaj na:

povećanje ukupnog prihoda od turizma (ne treba zaboraviti ni domaće goste)

razvoj drugih grana privrede (poljoprivreda, industrija, građevinarstvo, trgovina, saobraćaj...)

otvaranje novih radnih mesta

razvoj banjskog turizma, koji će dalje imati pozitivan uticaj na razvoj pojedinih regiona koji sada zamiru

povećanje popularnosti naše zemlje, na njenu prepoznatljivost na tržištu, što će u krajnjem dovesti do povećanja zainteresovanosti stranih investitora.

4 milijarde evra deviznog priliva od turizma. Moguće je!

 
Link ka pezentaciji

Atačmenti



Komentari (258)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kukusigameni kukusigameni 12:00 31.05.2016

1.

st.jepan st.jepan 12:15 31.05.2016

...

4 milijarde evra deviznog priliva od turizma. Moguće je!

Taj devizni priliv prema našem planu, za deset godina bi mogao da dostigne iznos od preko četiri milijarde evra, što je za našu zemlju značajan rezultat.

Naš cilj je jasan – 4 milijarde evra.

4 milijarde evra deviznog priliva od turizma. Moguće je!

Cilj ovog programa je devizni priliv od preko 4 milijarde evra

4 milijarde evra deviznog priliva od turizma. Moguće je!




Pomozite mi, kako se stručno zove ova motivaciona ja-hoću-hoću-pa-hoću tehnika?

alselone alselone 12:22 31.05.2016

Re: ...

Pomozite mi, kako se stručno zove ova motivaciona ja-hoću-hoću-pa-hoću tehnika?

krkar krkar 12:26 31.05.2016

Re: ...


A zašto baš 4? Što ne 3 ili 7? Je li to neki magičan broj ili postoji i neka kalkulacija?

Ili je to broj razreda škole nekog stručnjaka?
st.jepan st.jepan 12:34 31.05.2016

Re: ...

A zašto baš 4? Što ne 3 ili 7? Je li to neki magičan broj ili postoji i neka kalkulacija?

Ma ne, nisi pažljivo čitao, čovek je lepo rekao:
U poslednjih deset godina, devizni priliv od turizma naše zemlje je povećan skoro četiri puta i dostigao je vrednost od oko milijardu evra

Logično je dakle očekivati da će se u narednih deset godina prihod opet učetvorostručiti.
angie01 angie01 12:54 31.05.2016

Re: ...

Pomozite mi, kako se stručno zove ova motivaciona ja-hoću-hoću-pa-hoću tehnika?


pod jedan, zasto je neko ko je zavrsio organizacione nauke prepoznat kao ekspert za turizam- bez obzira sto je u tom sektoru radio, ( turizam je mnogo sira i komplikovanija privredna grana od rada u nekom hotelu), vidim da je i u nekom telu za reforme u skolstvu vezane za ovu privrednu granu-pored onoliko visokoobrazovanih kadrova sa PMF-a i ekonomskog fakulteta- odsek za turizam?!

da li gospodin zna ko predaje na tim fakultetima, kada tako pausalno ruzno govori o njima,...pa i za treninge i praksu- nema pojma.

nema osnovne konstrukcije i mnogo toga fali- naprosto bi trebalo sve ispocetka.

program i prezentacije su,khm...kako mali dzokica zamislja da se to radi.

gospodin je mogao da se barem utrenira da pismeno i tecno govori- kao Aris, npr:).
nefa-63 nefa-63 14:05 31.05.2016

Re: ...

st.jepan
4 milijarde evra deviznog priliva od turizma. Moguće je!

Taj devizni priliv prema našem planu, za deset godina bi mogao da dostigne iznos od preko četiri milijarde evra, što je za našu zemlju značajan rezultat.

Naš cilj je jasan – 4 milijarde evra.

4 milijarde evra deviznog priliva od turizma. Moguće je!

Cilj ovog programa je devizni priliv od preko 4 milijarde evra

4 milijarde evra deviznog priliva od turizma. Moguće je!




Pomozite mi, kako se stručno zove ova motivaciona ja-hoću-hoću-pa-hoću tehnika?


Nije u pitanju motivaciona tehnika, već jasno predstavljen cilj. Rezultat kome težimo. Kada se predstavi kvantifikovan plan, javnost lako može da oceni, da li je ostvaren, ili ne.
nefa-63 nefa-63 14:10 31.05.2016

Re: ...

st.jepan
A zašto baš 4? Što ne 3 ili 7? Je li to neki magičan broj ili postoji i neka kalkulacija?

Ma ne, nisi pažljivo čitao, čovek je lepo rekao:
U poslednjih deset godina, devizni priliv od turizma naše zemlje je povećan skoro četiri puta i dostigao je vrednost od oko milijardu evra

Logično je dakle očekivati da će se u narednih deset godina prihod opet učetvorostručiti.

U poslednjih 13 godina, devizni priliv je povećan između 14-15 puta. Problem je što je taj rast ostvaren manje-više u prvih nekoliko godina. Devizni priliv stagnira već sedam godina, to je jedan od razloga koji nas je podstakao da napravimo program.
st.jepan st.jepan 14:14 31.05.2016

Re: ...

nefa-63

Nije u pitanju motivaciona tehnika, već jasno predstavljen cilj. Rezultat kome težimo. Kada se predstavi kvantifikovan plan, javnost lako može da oceni, da li je ostvaren, ili ne.


Ne, ne mogu se reči tek tako gomilati, valja urednije misliti.
Bar na ovom mestu.
Jer kad se "predstavi kvantifikativan plan" javnost eventualno može da oceni da li je taj plan ostvariv ili ne, a "da li je ostvaren ili ne", javnost može da oceni tek nakon realizacije, odnosno pokušaja realizacije plana.
nefa-63 nefa-63 15:10 31.05.2016

Re: ...

angie01
Pomozite mi, kako se stručno zove ova motivaciona ja-hoću-hoću-pa-hoću tehnika?


pod jedan, zasto je neko ko je zavrsio organizacione nauke prepoznat kao ekspert za turizam- bez obzira sto je u tom sektoru radio, ( turizam je mnogo sira i komplikovanija privredna grana od rada u nekom hotelu), vidim da je i u nekom telu za reforme u skolstvu vezane za ovu privrednu granu-pored onoliko visokoobrazovanih kadrova sa PMF-a i ekonomskog fakulteta- odsek za turizam?!

da li gospodin zna ko predaje na tim fakultetima, kada tako pausalno ruzno govori o njima,...pa i za treninge i praksu- nema pojma.

nema osnovne konstrukcije i mnogo toga fali- naprosto bi trebalo sve ispocetka.

program i prezentacije su,khm...kako mali dzokica zamislja da se to radi.

gospodin je mogao da se barem utrenira da pismeno i tecno govori- kao Aris, npr:).

Nije lako govoriti kao Aris. To je stvar treninga i talenta.
Uz dužno poštovanje pomenutog odseka na Ekonomskom fakultetu UB, kao i posebno poštovanje prema PMF-u, Departmanu za geografiju, turizam i hotelijerstvo Univerziteta u Novom Sadu, baš mislim da je srpskom turizmu potrebno malo tog "FON pristupa" , da se tako izrazim. Zapravo, mišljenja sam da bi kroz saradnju ova tri fakulteta u oblasti turizma, mnogo toga dobrog nastalo.
nefa-63 nefa-63 15:18 31.05.2016

Re: ...

st.jepan
nefa-63

Nije u pitanju motivaciona tehnika, već jasno predstavljen cilj. Rezultat kome težimo. Kada se predstavi kvantifikovan plan, javnost lako može da oceni, da li je ostvaren, ili ne.


Ne, ne mogu se reči tek tako gomilati, valja urednije misliti.
Bar na ovom mestu.
Jer kad se "predstavi kvantifikativan plan" javnost eventualno može da oceni da li je taj plan ostvariv ili ne, a "da li je ostvaren ili ne", javnost može da oceni tek nakon realizacije, odnosno pokušaja realizacije plana.

Da li sam gomilao reči? Možda, ali želja mi je bila da naglasim cilj. Tačno sam napisao, ono što sam želeo. Kvantifikacija- u smislu izražavanja cilja u brojevima. I OSTVAREN, kako bi javnost imala priliku da oceni da li je ostvaren u budućnosti. Sada, možemo pričati o tome, da li je ostvariv.
Hvala na primedbama!
angie01 angie01 15:30 31.05.2016

Re: ...

Zapravo, mišljenja sam da


da vam je trebalo neko strucno lice da bi ste i program i prezentaciju pripremili onako kako treba.
emsiemsi emsiemsi 19:50 31.05.2016

Re: ...

nefa-63

...
Uz dužno poštovanje pomenutog odseka na Ekonomskom fakultetu UB, kao i posebno poštovanje prema PMF-u, Departmanu za geografiju, turizam i hotelijerstvo Univerziteta u Novom Sadu, baš mislim da je srpskom turizmu potrebno malo tog "FON pristupa" , da se tako izrazim. Zapravo, mišljenja sam da bi kroz saradnju ova tri fakulteta u oblasti turizma, mnogo toga dobrog nastalo.

Претпостављам да се клинци спрдају када кажу да акроним ФОН значи - Факултет Опуштених Наука.
krkar krkar 05:56 01.06.2016

Re: ...

Zapravo, mišljenja sam da bi kroz saradnju ova tri fakulteta u oblasti turizma, mnogo toga dobrog nastalo.


Ja bih tu dodao i teološki i tehnološko-metalurški pa da mrsomuđenje bude potpuno.
krkar krkar 12:24 31.05.2016

Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ


Na SSRNJ se svojevremeno ovako sviralo kurcu a da ništa nije rečeno.

Pošto je ovo struka moje žene i svakodnevno slušam i gledam pa sam ponešto i naučio stojim vam dobar da je ovo jedno veliko ništa. Salata od reči za političarenje i impresioniranje budala.

Ali da ne bude da nisam konkretan:

1. Ko će da ulaže u banje i pod kakvim vlasničkim odnosima?
2. Kakva će biti politika koncesija na geotermalne izvore?
3. Kakva će biti strateška orijentacija po pitanju koncentracije?
4. Imate li neku analizu stručnog kadra za ovo?
5. Kako ćete privući stručnjake u banje koje su po vukojebinama, subvencijama ili?
6. Kako ste odabrali navedene zemlje, po metodu babe Vange?
7. Šta je sa zemljama iz kojih već sada dolazi više turista nego iz nekih navedenih?
8. Šta je sa Dunavom i krstarenjima? Ukinućete ih?
9. Ako nećete hoćete li graditi nova pristaništa za krstaše? Gde i po kojim kriterijumima?
10. Koja je vaša politika po pitanju regionalnih aerodroma trenutno bez saobraćaja?

Evo, i ovo je dovoljno, nadam se.

Iako mi je u ovom slučaju strepnja daleko dublja od nade. Samo na osnovu uvodnog teksta koji bi bio sasvim pristojan za neku stabilizacionu 1986.
st.jepan st.jepan 13:01 31.05.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

Na SSRNJ se svojevremeno ovako sviralo kurcu a da ništa nije rečeno.

A ja sam u gimnaziji ovako "odgovarao" kad god nisam imao pojma, dakle najčešće.

Nego Uroše, što nisi upozorio čoveka na nemilosnu svirepost ovog mesta?
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:04 31.05.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

st.jepan
Na SSRNJ se svojevremeno ovako sviralo kurcu a da ništa nije rečeno.

A ja sam u gimnaziji ovako "odgovarao" kad god nisam imao pojma, dakle najčešće.

Nego Uroše, što nisi upozorio čoveka na nemilosnu svirepost ovog mesta?


Ma di nisam...
angie01 angie01 13:05 31.05.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ


A ja sam u gimnaziji ovako "odgovarao" kad god nisam imao pojma, dakle najčešće.




secam se tog rada- sa setom:)....ono vrtis par cinjenica u svim pravcima, pa negde i pogodis, a izmedju filujes svime sto dohvatis-od onoga sto ti sapucu.

s ove distance- krajnje romanticno.
antioksidant antioksidant 13:18 31.05.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

angie01

A ja sam u gimnaziji ovako "odgovarao" kad god nisam imao pojma, dakle najčešće.




secam se tog rada- sa setom:)....ono vrtis par cinjenica u svim pravcima, pa negde i pogodis, a izmedju filujes svime sto dohvatis-od onoga sto ti sapucu.

s ove distance- krajnje romanticno.

naucio deckic iz biologije samo lekciju o leptirima a pitaju ga o slonu pa on krene:

"slonovi su... zivotinje (upitno gleda profesora)... velike (usporava)... sa velikim usima (profesor je sve nervozniji) ... i malim ocima (taman da profesor progovori a on ubrzava)... i tim ocima savrseno mogu uociti leptire (latinski - lepidoptera) a oni su drugi po velicini red insekata, kome pripadaju dnevni leptiri, moljci i nocni leptiri, odrasle jedinke imaju dva para membranastih krila i usni aparat prilagodjeen za srkanje, red ima oko 180.000 vrsta podeljenih u 127 porodica i 46 nadporodica, naziv potiče iz grckog lepido-pteron..."

naravno dobije keca k'o vrata ali i zasluzeni aplauz i osnovu da posle komentarise kako je sve znao i da mu je potpuno nejasno zasto ga profa mrzi.
little_radojica little_radojica 14:00 31.05.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

secam se tog rada- sa setom:)....ono vrtis par cinjenica u svim pravcima, pa negde i pogodis, a izmedju filujes svime sto dohvatis-od onoga sto ti sapucu.


Јао, дохватио мој другар оно што су му шапутали кад је одговарао о пауцима. Пита наставник: које је природно станиште паука? Он муца, нема појма, ови шапућу: "шума, шума", и он испали (као баш се сад сетио) - шупа! Легенда!
nefa-63 nefa-63 14:19 31.05.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

krkar

Na SSRNJ se svojevremeno ovako sviralo kurcu a da ništa nije rečeno.

Pošto je ovo struka moje žene i svakodnevno slušam i gledam pa sam ponešto i naučio stojim vam dobar da je ovo jedno veliko ništa. Salata od reči za političarenje i impresioniranje budala.

Ali da ne bude da nisam konkretan:

1. Ko će da ulaže u banje i pod kakvim vlasničkim odnosima?
2. Kakva će biti politika koncesija na geotermalne izvore?
3. Kakva će biti strateška orijentacija po pitanju koncentracije?
4. Imate li neku analizu stručnog kadra za ovo?
5. Kako ćete privući stručnjake u banje koje su po vukojebinama, subvencijama ili?
6. Kako ste odabrali navedene zemlje, po metodu babe Vange?
7. Šta je sa zemljama iz kojih već sada dolazi više turista nego iz nekih navedenih?
8. Šta je sa Dunavom i krstarenjima? Ukinućete ih?
9. Ako nećete hoćete li graditi nova pristaništa za krstaše? Gde i po kojim kriterijumima?
10. Koja je vaša politika po pitanju regionalnih aerodroma trenutno bez saobraćaja?

Evo, i ovo je dovoljno, nadam se.

Iako mi je u ovom slučaju strepnja daleko dublja od nade. Samo na osnovu uvodnog teksta koji bi bio sasvim pristojan za neku stabilizacionu 1986.

Hvala Vam na primedbama i na postavljenim pitanjima!
Dobar deo odgovora na Vaša pitanja možete naći u kompletnoj verziji Programa razvoja turizma na sajtu Nove, mada verujem da je kolega Uroš već postavio link ka istom. Ovaj Program nije savršen, naravno. Verujem da ima manjkavosti i neke i sam uviđam. Ono što je ovde zanimljivo je da je Nova prva organizacija koja je izašla sa Programom razvoja u oblasti koja ima priličan značaj za našu zemlju. Poslednji sličan pokušaj je bila Strategija razvoja turizma RS (2005-2015). Urađena 2005-te godine, skupo plaćena i zaboravljena već sledeće godine. Osim, što smo prvi izašli sa programom, želimo i da čujemo mišljenje javnosti o njemu.
krkar krkar 14:33 31.05.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

Dobar deo odgovora na Vaša pitanja možete naći u kompletnoj verziji Programa razvoja turizma na sajtu Nove, mada verujem da je kolega Uroš već postavio link ka istom. Ovaj Program nije savršen, naravno. Verujem da ima manjkavosti i neke i sam uviđam. Ono što je ovde zanimljivo je da je Nova prva organizacija koja je izašla sa Programom razvoja u oblasti koja ima priličan značaj za našu zemlju.


Ne seri, molim te.

Nego, dobio si 10 pitanja od po 1 reda. Daj 10 odgovora od po 1 reda.

Poslednji sličan pokušaj je bila Strategija razvoja turizma RS (2005-2015). Urađena 2005-te godine, skupo plaćena i zaboravljena već sledeće godine.


Ono što je radio Horvath Consulting iz Zagreba pa podelio lovu sa Mlađom Dinkićem. Uzor u pičku materinu!

Osim, što smo prvi izašli sa programom, želimo i da čujemo mišljenje javnosti o njemu.


Već sam ga izrekao. Nit je program nit išta vredi. Govno u pakpapiru, čak ne ni u šarenom papiru!
dekster.didi dekster.didi 14:35 31.05.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

Ovaj Program nije savršen, naravno.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:28 31.05.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

ТОС је тешка комуњарска рупа од организације, ликови у врху су најортодокснији титоисти, рупа. и та милијарда је чудо да правите. Србија треба да превазиђе комуњарске оквире, па тек онда да прави планове. стање нашег туризма је жалосно.
zovitemegrunf zovitemegrunf 14:48 01.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

antioksidant
angie01

A ja sam u gimnaziji ovako "odgovarao" kad god nisam imao pojma, dakle najčešće.




secam se tog rada- sa setom:)....ono vrtis par cinjenica u svim pravcima, pa negde i pogodis, a izmedju filujes svime sto dohvatis-od onoga sto ti sapucu.

s ove distance- krajnje romanticno.

naucio deckic iz biologije samo lekciju o leptirima a pitaju ga o slonu pa on krene:

"slonovi su... zivotinje (upitno gleda profesora)... velike (usporava)... sa velikim usima (profesor je sve nervozniji) ... i malim ocima (taman da profesor progovori a on ubrzava)... i tim ocima savrseno mogu uociti leptire (latinski - lepidoptera) a oni su drugi po velicini red insekata, kome pripadaju dnevni leptiri, moljci i nocni leptiri, odrasle jedinke imaju dva para membranastih krila i usni aparat prilagodjeen za srkanje, red ima oko 180.000 vrsta podeljenih u 127 porodica i 46 nadporodica, naziv potiče iz grckog lepido-pteron..."

naravno dobije keca k'o vrata ali i zasluzeni aplauz i osnovu da posle komentarise kako je sve znao i da mu je potpuno nejasno zasto ga profa mrzi.

Zili,

Čitaš li ti ovo?
zilikaka zilikaka 16:24 01.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

Zili,

Čitaš li ti ovo?


Daaaa, štooo?

Me poznaješ iz gimnazije?

Tako sam nekako ja odgovarala geografiju. Ne jednom. Al mnogo bezobraznije i sa potpunim uspehom.

Imali neku babu koja je imala običaj da te podigne da odgovaraš, a kad počneš da pričaš ona se jednostavno isključi zvera kroz prozor i ne sluša te.
Bila žena pred penzijom a verujem da ni pre nije bila mnogo drugačija.
Jedino bilo važno da s vremena na vreme pomeneš neki za uho prepoznatljiv termin. I da sve bude tečno.

I onda bez obzira kakvo je pitanje počneš monotonim glasom da mantraš i vrtiš 3-4 rečenice (toliko uvek možeš da nakrpiš), i još šta ti padne na pamet, a zvuči slično.
Jedino mi bilo bitno da ovi što slušaju ne počnu da se smeju, i da naučim drugara iz klupe da skine zabezeknutu facu dok ja to sve radim.

...i onda kad procenim da je bilo dovoljno, naglasim nešto od već pet puta rečenog, kolko da registruje, i stanem.

Na to se ona trgne, klimne glavom i uz komentar "dobro, lepo" upiše mi PET.

Sad imam prokleti osećaj da se ona samo dobro navežbala da liči da je budna, i je meni vreme da tu tehniku savladam.
zovitemegrunf zovitemegrunf 16:58 01.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

zilikaka
Zili,

Čitaš li ti ovo?


Daaaa, štooo?

Me poznaješ iz gimnazije?



Nažalost, ne, a šta svašta ovde pišeš, bilo dobro zezanje u tvojoj blizini .

Očekivao sam da uletiš kao deklarisani poznavaoc (numem ovo da napišem u novom rodno ravnopravnom trendu, pa da me ubiješ) Nušićeve Autobiografije. Behu slon i kišna glista? Ili sam glistu izmislio, a tebe zamenUo sa nekim drugim?
zilikaka zilikaka 17:20 01.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

Očekivao sam da uletiš kao deklarisani poznavaoc (numem ovo da napišem u novom rodno ravnopravnom trendu, pa da me ubiješ) Nušićeve Autobiografije.

Ovo nije bilo iz Autobografije.
Mada, nešto držim da ima jedna opaska za nekog ko odgovara sve što ga ne pitaju, al to je usput.
Ali, dobro si me podsetio, mogla bih da obnovim gradivo.
Dugo nisam a svaki put prija.
nefa-63 nefa-63 08:17 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

krkar

Na SSRNJ se svojevremeno ovako sviralo kurcu a da ništa nije rečeno.

Pošto je ovo struka moje žene i svakodnevno slušam i gledam pa sam ponešto i naučio stojim vam dobar da je ovo jedno veliko ništa. Salata od reči za političarenje i impresioniranje budala.

Ali da ne bude da nisam konkretan:

1. Ko će da ulaže u banje i pod kakvim vlasničkim odnosima?
2. Kakva će biti politika koncesija na geotermalne izvore?
3. Kakva će biti strateška orijentacija po pitanju koncentracije?
4. Imate li neku analizu stručnog kadra za ovo?
5. Kako ćete privući stručnjake u banje koje su po vukojebinama, subvencijama ili?
6. Kako ste odabrali navedene zemlje, po metodu babe Vange?
7. Šta je sa zemljama iz kojih već sada dolazi više turista nego iz nekih navedenih?
8. Šta je sa Dunavom i krstarenjima? Ukinućete ih?
9. Ako nećete hoćete li graditi nova pristaništa za krstaše? Gde i po kojim kriterijumima?
10. Koja je vaša politika po pitanju regionalnih aerodroma trenutno bez saobraćaja?

Evo, i ovo je dovoljno, nadam se.

Iako mi je u ovom slučaju strepnja daleko dublja od nade. Samo na osnovu uvodnog teksta koji bi bio sasvim pristojan za neku stabilizacionu 1986.

1. Ulaganja iz pristupnih fondova EU. Detaljnije u Programu.
2. Nema koncesija na geotermalne izvore.
3. Koncentracije čega?
4. Nekoliko desetina ljudi koji se bave turizmom, hotelijerstvom, investicijama, prodajom, marketingom i PR-om, je dalo svoju ocenu preliminarne verzije Programa. Nakon toga, je urađena finalna verzija.
5. Svaki taj stručnjak bi trebalo sam da zaradi svoju platu. Subvencije su nepotrebne u ovom slučaju.
6. Zemlje su odabrane na osnovu analize broja gostiju i broja noćenja u Srbiji u periodu (2002-2014. g.). Izvor Svetska turistička organizacija. Detaljnije u Programu.
7. Sve relevantne zemlje su obuhvaćene Programom.
8. Pogledajte deo: Nautički turizam u Programu razvoja turizma RS
9. Nautički turizam. Videti odgovor pod 8.
10. Osposobiti aerodrome, prema mogućnostima i potrebama, za korišćenje. Prvenstveno mislim na Ponikve i Lađevce.
nefa-63 nefa-63 08:22 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

krkar
Dobar deo odgovora na Vaša pitanja možete naći u kompletnoj verziji Programa razvoja turizma na sajtu Nove, mada verujem da je kolega Uroš već postavio link ka istom. Ovaj Program nije savršen, naravno. Verujem da ima manjkavosti i neke i sam uviđam. Ono što je ovde zanimljivo je da je Nova prva organizacija koja je izašla sa Programom razvoja u oblasti koja ima priličan značaj za našu zemlju.


Ne seri, molim te.

Nego, dobio si 10 pitanja od po 1 reda. Daj 10 odgovora od po 1 reda.

Poslednji sličan pokušaj je bila Strategija razvoja turizma RS (2005-2015). Urađena 2005-te godine, skupo plaćena i zaboravljena već sledeće godine.


Ono što je radio Horvath Consulting iz Zagreba pa podelio lovu sa Mlađom Dinkićem. Uzor u pičku materinu!

Osim, što smo prvi izašli sa programom, želimo i da čujemo mišljenje javnosti o njemu.


Već sam ga izrekao. Nit je program nit išta vredi. Govno u pakpapiru, čak ne ni u šarenom papiru!

Nije nam uzor bila Stategija razvoja turizma koju je uradio Horvath consulting. Ko je čitao naš Program i pomenutu Strategiju, lako će to zaključiti.
krkar krkar 08:48 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

nefa-63
krkar

Na SSRNJ se svojevremeno ovako sviralo kurcu a da ništa nije rečeno.

Pošto je ovo struka moje žene i svakodnevno slušam i gledam pa sam ponešto i naučio stojim vam dobar da je ovo jedno veliko ništa. Salata od reči za političarenje i impresioniranje budala.

Ali da ne bude da nisam konkretan:

1. Ko će da ulaže u banje i pod kakvim vlasničkim odnosima?
2. Kakva će biti politika koncesija na geotermalne izvore?
3. Kakva će biti strateška orijentacija po pitanju koncentracije?
4. Imate li neku analizu stručnog kadra za ovo?
5. Kako ćete privući stručnjake u banje koje su po vukojebinama, subvencijama ili?
6. Kako ste odabrali navedene zemlje, po metodu babe Vange?
7. Šta je sa zemljama iz kojih već sada dolazi više turista nego iz nekih navedenih?
8. Šta je sa Dunavom i krstarenjima? Ukinućete ih?
9. Ako nećete hoćete li graditi nova pristaništa za krstaše? Gde i po kojim kriterijumima?
10. Koja je vaša politika po pitanju regionalnih aerodroma trenutno bez saobraćaja?

Evo, i ovo je dovoljno, nadam se.

Iako mi je u ovom slučaju strepnja daleko dublja od nade. Samo na osnovu uvodnog teksta koji bi bio sasvim pristojan za neku stabilizacionu 1986.

1. Ulaganja iz pristupnih fondova EU. Detaljnije u Programu.
2. Nema koncesija na geotermalne izvore.
3. Koncentracije čega?
4. Nekoliko desetina ljudi koji se bave turizmom, hotelijerstvom, investicijama, prodajom, marketingom i PR-om, je dalo svoju ocenu preliminarne verzije Programa. Nakon toga, je urađena finalna verzija.
5. Svaki taj stručnjak bi trebalo sam da zaradi svoju platu. Subvencije su nepotrebne u ovom slučaju.
6. Zemlje su odabrane na osnovu analize broja gostiju i broja noćenja u Srbiji u periodu (2002-2014. g.). Izvor Svetska turistička organizacija. Detaljnije u Programu.
7. Sve relevantne zemlje su obuhvaćene Programom.
8. Pogledajte deo: Nautički turizam u Programu razvoja turizma RS
9. Nautički turizam. Videti odgovor pod 8.
10. Osposobiti aerodrome, prema mogućnostima i potrebama, za korišćenje. Prvenstveno mislim na Ponikve i Lađevce.


I dalje ništa konkretno - govno u pakpapiru.

Pošto nemam vremena da se razvačim s tobom u sitna crevca po svakom pitanju, nudim ti da odabereš DVE (2) od ovih deset tačaka, po tvom slobodnom izboru, pa da o njima konkretno diskutujemo na blogu.

Jedini uslov: na svako pitanje pola sata za odgovor.

Čak ću i vreme da prilagodim tvome.
kukusigameni kukusigameni 09:14 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

krkar


Nego, dobio si 10 pitanja od po 1 reda. Daj 10 odgovora od po 1 reda.


Pošto nemam vremena da se razvačim s tobom u sitna crevca po svakom pitanju, nudim ti da odabereš DVE (2) od ovih deset tačaka, po tvom slobodnom izboru, pa da o njima konkretno diskutujemo na blogu.


krkar krkar 09:20 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ


Ti umesto što se kliberiš možeš da naučiš partijskog druga kako da ne ispada glup i ne gubi ni to malo glasova što imate!

Kako, bre, ti ozbiljan čovek i stručnjak možeš sa ovakvim luftinšpektorima da sedneš u isti autobus???
kukusigameni kukusigameni 11:52 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

krkar

Ti umesto što se kliberiš možeš da naučiš partijskog druga kako da ne ispada glup i ne gubi ni to malo glasova što imate!

Kako, bre, ti ozbiljan čovek i stručnjak možeš sa ovakvim luftinšpektorima da sedneš u isti autobus???


Šta ja znam?! Meni je na primer interesantan ovaj grafikon.
Vidi se da postoji određena stagnacija i jedino što me zanima je kako da se to popravi, makar za koji milion.

svarog svarog 12:02 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

Zar ti nije čudno što stagnacija počinje baš kad je izbila kriza? Možda bi se ovaj grafikon poklopio sa prihodima domaćinstava u EU na primer? I da li vam je palo na pamet da je prirodno da što je veća osnovica sporiji je rast?

A s druge strane da li vam je promaklo koliko je novih hotela otvoreno u Beogradu poslednjih 6-7 godina? I to bez EU fondova, znam da je neverovatno ali je istinito.
krkar krkar 12:06 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

Vidi se da postoji određena stagnacija i jedino što me zanima je kako da se to popravi, makar za koji milion.


Dublja mi je strepnja od nade da će ovaj stručnjak da ti ispegla grafikon.

Možda hoće ako krene Brisel da plaća po dužnom metru floskule. Ili po kvadratnom metru papira potrošenog za štampanje rečenica bez sadržaja.

EDIT A možda me demantuje, možda prihvati izazov pa me razbije ovde konkretnim podacima, strukom, znanjem.

I za to mi je, doduše, strepnja dublja od nade.
kukusigameni kukusigameni 12:12 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

svarog
Zar ti nije čudno što stagnacija počinje baš kad je izbila kriza?

To je i meni palo na pamet.

Al evo još jedan grafikon koji može da pomogne ilustraciji stanja.

kukusigameni kukusigameni 12:42 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

krkar


Meni su od tvojih pitanja zanimljiva ova:

4. Imate li neku analizu stručnog kadra za ovo?


Ako sam dobro razumeo, ovde pitaš: da li je urađena stručna analiza s kojim kadrom se raspolaže da bi se bilo koji program (strategija) izveo?

I siguran sam da bi odgovor na ovo pitanje trebalo da glasi: I bez analize, sa velikom sigurnošću tvrdim da nema dovoljno stručnog kadra.

Ono što je sreća, a vezano je za turizam, je baš prednost ove privredne grane, koja ne zahteva ogroman broj stručnih ljudi. Čak se i smatra da je zato pogodna delatnost za države kao što je Srbija.

Dodatno, turizam zapošljava veliki broj žena (sad će da me čereče) ali je i grana u kojoj ni same godine ljudi koji se daju zaposliti, nisu preterano bitne.

10. Koja je vaša politika po pitanju regionalnih aerodroma trenutno bez saobraćaja?


E ovo je po meni jako važna i ozbiljna stvar i smatram je sjajnom šansom da se oni, gore navedeni grafikoni, malko više poprave.

A ono, Dunav, Sava, nautički turizam, splavovi... to služba ako hoće da unapredi, nek unapredi.
svarog svarog 13:06 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

kukusigameni


Prihod = količina x cena

pošto pričamo o deviznom prilivu, broj stranaca konstantno raste što dovodi do zaključka da cene padaju (mada na gonjem grafiku piše broj gostiju, to je manje bitno gleda se broj noćenja)

I šta sad, rešenje je da se povećaju cene?
kukusigameni kukusigameni 13:13 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

svarog
kukusigameni


Prihod = količina x cena

pošto pričamo o deviznom prilivu, broj stranaca konstantno raste što dovodi do zaključka da cene padaju (mada na gonjem grafiku piše broj gostiju, to je manje bitno gleda se broj noćenja)


Evo, ima i to u programu.



Ja samo pomažem jer je čovek nov na blogu.
angie01 angie01 13:14 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

I siguran sam da bi odgovor na ovo pitanje trebalo da glasi: I bez analize, sa velikom sigurnošću tvrdim da nema dovoljno stručnog kadra


ima, al ih, kao i u drugim delatnostima niko ne sljivi- sem ako su iz neke stranke koja je trenutno na vlasti....privatne, agencije, hoteli, i ostali objekti, su neka druga prica


Ono što je sreća, a vezano je za turizam, je baš prednost ove privredne grane, koja ne zahteva ogroman broj stručnih ljudi


zbog takvog stava sve i izgleda i funkcionise po sistemu, kako mali djokica zamislja da treba,- menadzment u svim granama treba prepustiti strucnim licima, a ne lose priucenim, ali zato "prigodnim" kadrovima,....cak i kod nas mozes lako da uporedis firme koje se bave nekom granom turizma u smislu, ko radi kako treba za strucnim kadrovima i one koje improvizuju i zaposlajavaju neke dunstere....pri tome, neki naizgled jednostavni poslovi, zahtevaju visok stepen strucnosti, znanja i kojekakvih vestina da bi rezultat bio odgovarajuci.
emsiemsi emsiemsi 13:16 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

krkar
Vidi se da postoji određena stagnacija i jedino što me zanima je kako da se to popravi, makar za koji milion.


Dublja mi je strepnja od nade da će ovaj stručnjak da ti ispegla grafikon.

Možda hoće ako krene Brisel da plaća po dužnom metru floskule. Ili po kvadratnom metru papira potrošenog za štampanje rečenica bez sadržaja.

EDIT A možda me demantuje, možda prihvati izazov pa me razbije ovde konkretnim podacima, strukom, znanjem.

I za to mi je, doduše, strepnja dublja od nade.

Ко може са тобом ?!
Тај се још није родио.
krkar krkar 13:22 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

4. Imate li neku analizu stručnog kadra za ovo?



Ako sam dobro razumeo, ovde pitaš: da li je urađena stručna analiza s kojim kadrom se raspolaže da bi se bilo koji program (strategija) izveo?

I siguran sam da bi odgovor na ovo pitanje trebalo da glasi: I bez analize, sa velikom sigurnošću tvrdim da nema dovoljno stručnog kadra.


Jok, odnosilo se upravo na kadar koji bi trebalo da bude nosilac usluge u tim novim/budućim banjama, spaama i resortima za koje će EU da da milijarde, onako ofrlje.

Pitanje je bilo kako ćeš da obezbediš u Lukovskoj banji i sličnim vukojebinama po periferiji stručne recepcionere, masere, fitnes, joga i pilates instruktore itd. koji su stručni, imaju iskustva u radu sa ljudima, govore 2 strana jezika i motivisani su da rade kvalitetno i pošteno.

Sa kojim kadrom će da se otvaraju te banje i slično? Sa lokalnim seljankama (kojima svaka čast) od kojih je možda 1/6 radila na nekoj socijalističkoj samoupravnoj traci u fabrici ili vadila krompir u zadruzi?

Još je Lenjin govorio "sve je u kadrovima".

Pričao mi čovek koji je bio direktor izgradnje hotela Panorama na Zlataru (ili Omorika na Tari, sad damubiješ, ali nije to najbitnije). Dok su oni završavali unutrašnje uređenje i puštanje u rad opreme istovremeno je tekla obuka lokalnih kadrova. Za to su doveli nekog vrlo poznatog direktora hotela i predavača na hotelijerskom fakultetu u Opatiji, čoveka sa iskustvom. Ovaj došao sa timom, učili ih valjda dva meseca, bili jako zadovoljni kako su ljudi vredni, žene čiste...

I sad 2 dana pred svečano otvaranje na koje će da dođu budže - generalna proba. Sve kao pravo osim gostiju. Ovaj moj glumi glavnog gosta, nekog ministra, šta li.

Šefica sale, lokalna, bez iskustva u hotelu ali odabrana kao najbolja, kreće da poslužuje.

Skače onaj iz Opatije: "Ali Marice, pobogu, prvo damu morate da poslužite"

"Kako ću jadan direktore prvo ženu pored živa čoeka!

E, to je to. Da ih naučiš da je gost uvek u pravu makar ti onaj drugi bio stričević, da preskočiš jednu veliku rupu. To sam pitao.



10. Koja je vaša politika po pitanju regionalnih aerodroma trenutno bez saobraćaja?



E ovo je po meni jako važna i ozbiljna stvar i smatram je sjajnom šansom da se oni, gore navedeni grafikoni, malko više poprave.


Lađevci imaju pistu širine 30 metara, za standardni putnički saobraćaj u Evropi minimum je 40 m, uobičajeni 45m. Postoji, doduše, nekih 10-12 aerodroma sa pistama od 30 m na koje sleću putnički avioni ali samo 2 ili 3 na koja sleću avioni u klasi B737/A320 koja je referentni standard.

I u tom slučaju sleću samo posebno obučeni piloti i to je uvek kapetansko sletanje. A kompanije neće sa time da se bakću, ne treba im.

Dodatni, i još ozbiljniji problem, je što Lađevci nemaju drenažu a podzemne vode su visoke i aerodrom je u zakonskom smislu potopljen najmanje 60 dana u godini. To znači da voda možda ne preplavljuje betonske i asfaltne piste, rulnice i stajanke ali su sve travnate površine natopljene i zasićene vodom (waterlogged) i ne zadovoljavaju standarde za izletanja sa piste i niko u zim uslovima neće da leti. Stvar je bezbednosti, statistike i cene osiguranja.

Baš kao i na Ponikvama koje nisu još razminirane. Da li iko ozbiljan u Srbistanu zaista misli da će ijedna evropska kompanije da sleće na aerodrom koji nije razminiran?

Nije doduše ni ograđen, što je bezbednosni standard.

Za dovođenje Lađevaca na upotrebljivi standard treba oko 10-15 miliona € za pistu i verovatno najmanje još toliko za drenažu. Troškove održavanja niko još izračunao nije. Jer su stručnjaci OVAKVI ko ovaj. Socsavezni parolaši pa ne umeju.

To ja pitam KO ĆE DA PLATI? Kojim parama, iz kojih sredstava, i zašto? I koliko dugo i ko šta ima od toga?
kukusigameni kukusigameni 13:33 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

krkar


Pa evo, dogovori se sa Endži da li ima ili nema kadrova.

Ja isto pričam što i ti. I to ne samo u vezi turizma. Velika je zabluda da MI imamo kadrove i samo da sad neko nešto, ovako onako, tržište dirigovana ekonomija, ovo ono, kad gle, niđe tog kadra. Posebno ne u količinama koje su neophodne.

I neka ovo bude odgovor i za Endži, turizam je po svetskoj literaturi meni dostupnoj, baš privredna grana gde taj menadžment može da bude koncentrisan na manji broj veoma stručnih ljudi, a ostalo se da provući malo bolje ili malo lošije. Tako piše tamo (copyright Šećeroski).

Stručni kadar? Pa mi nemamo drvoseče, ni varioce. O čemu pričamo?!

A ovo za aerodrome nisam znao, tako da sam ti zahvalan za podatke. I da, nemam pojma ko bi dao tolike pare za te aerodrome. Nemam uvid da li bi se to nekome isplatilo.

Naravno, izuzimam državu iz mogućeg ulaganja i podizanja kredita i sličnih socijalističkih munja.
angie01 angie01 14:25 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

Pa evo, dogovori se sa Endži da li ima ili nema kadrova


nije to stvar mog misljenja, evo ti spisak visokoskolskih ustanovau Srbiji, koje obrazuju te kadrove,

KLIK

negde valjda postoje i podaci koliko njih godisnje zavrsi te studije....moze da se racuna samo sa onih ozbiljnih, pa je opet neki poprilican broj.


u moje vreme, turizmologija je bila odvojeni odsek za turizam na PMF-u, koji je tada upisivao 40 redovnih- sa prijemnim, i tu su iz velike Yu upali sve vukovci- i 200 vanrednih,....iz moje generacije znam desetak njih koji nisu diplomirali, neki od njih su posle presli na visu,...uglavnom, za razliku od podsmesljivog misljenja koje vlada zbog puke neinformisanosti, za cetiri godine si na ovom odseku morao da polozis oko 40 ispita, + diplomski, a progaram se sastojao od mesavine- gomile ekonomija sa ekonomskog, gomile geografija sa geografskog + strucnih ekonomija i geografija, statistike, vise matematike, istorije umetnosti, prostornog planiranja, uredjenja prostora, dva jezika- kroz sve 4 godine, raznih sociologija, demografije, saobracaja, kartografije, privrednog prava, fiziologije rada i odmora,zivotne sredine, teorije sistema,... do strucnih tipa, organizacija i politika turizma, agencije, hotelijerstvo, propaganda, komunalna higijena....mrzi me sada da trazim izvode,... svake godine strucno putovanje,...profani su isto bili sve poznati strucnjaci iz svojih oblasti- Jovici, Stankovic, Nikolic, Vlaskalicka,....( prosecan broj ispista na ostalim fakultetima po godini je bio 5- 6, mahom usko vezanih za struku),....tada je na tom odseku postojao i tzv kurs za vodice, koji je opet bio sastavljen iz gomile potrebnih predmeta, koje su predavali profani sa naseg odseka i prakticnog dela, obicno, manastirska tura- posle si morao da polazes ozbiljne ispite da bi prosao+ da bi uopste upisao, morao si da doneses potvrdu iz Jovanove o polozanom jeziku- najvisi stepen i potvrdu sa nekog psiho testa- da si pogodan za taj posao....da bi poceo da radis, morao si opet da se uclanis u udruzanje vodica, gde si opet prolazio kroz novi dril.


svarog svarog 14:41 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

Pitanje je bilo kako ćeš da obezbediš u Lukovskoj banji i sličnim vukojebinama po periferiji stručne recepcionere, masere, fitnes, joga i pilates instruktore itd. koji su stručni, imaju iskustva u radu sa ljudima, govore 2 strana jezika i motivisani su da rade kvalitetno i pošteno.


I ti ga drviš, pa ne može odjednom da se preskoči 20-30 godina razvoja, investiranja i učenja i odmah sve ko u Austriji.
Dovoljno je da se krene nekako, da počnu da se razvijaju 2-3 najpoznatije, pa da se razradi tržište pa će ići dalje. Najvažnije je da se zaustavi pad i krene polako napred. Izučiće se i obučiće se kad bude bilo nekom potrebno da se obuče ljudi. Samo prvo treba taj neko da izračuna da mu se isplati da napravi hotel. Zato treba prvo da mu sjaše predsednik opštine i bulumenta koja bi da reketira, da se reši komunalna infrstruktura, reše imovinsko-pravni odnosi zemljišta i samih banja...

Druga ima jedna stvar, koliko znate turističkih agencija koje dovode turiste u Srbiju, a koliko znate agencija koje odvode turiste iz Srbije u inostranstvo?
angie01 angie01 15:44 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

za kadrove u malim sredinama,

znam za primer Dubrovnika, gde lokalni turisticki savez ili tako neka organizacija, ima uvud kakvi im kadrovi fale, pa namenski, neko iz familije ko vec radi u turizmu, posalje dete na studije, jer je vec odlucilo da bi radilo u toj oblasti- a i ima sve predispozicije:),...tamo je bila neka visa skola,...ja imala kolegu iz DU, isto kao iz Budve dvojicu, ciji su ocevi radili godinama u turizmu i njih je posle faksa cekao posao,...sve je stvar uskladjivanja profila na univerzitetima sa potrebama privrede....dok su recimo u BGD-u, godinama izlazili oglasi za posao za pozicije u turistickim firmama, sa zahtevom da kandidat ima diplomu ekonomskog ili pravnog fakulteta- sto je bilo skroz blesavo, s obzirom da su vec dugo postojali diplomirani kadrovi iz struke.

uostalom, svuda u svetu se ljudi sele zbog posla, moja drugarica iz gimnazije, koja je zavrsila za fizioteraputa se preselila u neko malo banjsko mesto gde je odmah po diplomiranju dobila posao.

opet druga, cerka poznatog lekara, cija je tetka predavala na medicini, je isto tako po zavrsetku studija medicine otisla u neku vukojebinu u Sloveniji, jer su trazili lekara, dobila posao i na kraju tamo ostala- sada vec godinama tamo ima svoju kliniku.

u krajnjoj liniji, kada bi se sve postavilo na noge, svaki hotel, odmaraliste, banja,...moze da stipendira neke klince iz svog mesta, sa obavezom rada kod njih na neko dogovoreno vreme.


Druga ima jedna stvar, koliko znate turističkih agencija koje dovode turiste u Srbiju, a koliko znate agencija koje odvode turiste iz Srbije u inostranstvo?


pa ovo prvo im je lakse- samo su posrednici u svemu, komisn je najsladja lova, za ovo drugo, sem sto sve treba da se organizuje i pripremi po nekim standardima, i prezentacija mora da bude na visini zadatka kako bi je targetirana klijentela prepoznala i odabrala medju velikom ponudom...tako da ostajemo mahom na improvizaciji, inerciji i po nekom usamljenom pokusaju privatnika.
zovitemegrunf zovitemegrunf 21:08 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ


angie01


a progaram se sastojao od mesavine- gomile ekonomija sa ekonomskog, gomile geografija sa geografskog + strucnih ekonomija i geografija, statistike, vise matematike

...
Ta viša matematika se radila u Studentskom parku ili Smederevu, a kako su se unosili zadaci u salu stvarno ne znam, nije me interesovalo
principessa_etrusca principessa_etrusca 21:31 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

Када сам раније говорила о "образованим кадровима" у вези са бањама, нисам сигурно мислила на туризмологе, већ на тренере и инструкторе физичког, нутриционисте, куваре, лекаре, масере итд. и наравно, на знање језика.

Када си већ ставила линк на списак факултета на којима се студира туризмологија, мени изгледа да се у Србији пролиферују неки општеобразовани туристички кадрови који имају диплому, али је велико питање за који се они конкретно посао у туризму спремају и шта уопште могу да раде после завршене школе.

Ако се ради о турама са посебним фокусом, планинарењу, сплаварењу, винским турама, посматрању птица, спелеологији, оперским турама, историји уметности итд, потребан је неко зна добро одређену област, а не "туризмолог" који може да сачека групу и подели им кључеве када стигну у хотел. Тај посао могу сасвим добро да раде "представници", значи интелигентни и комуникативни људи који имају локално знање и говоре језик клијената веома добро, ако не да су сасвим двојезични, као што је случај свугде у свету.

За који посао у туризму се у ствари спремају туризмолози?
angie01 angie01 21:58 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

Ta viša matematika se radila u Studentskom parku ili Smederevu, a kako su se unosili zadaci u salu stvarno ne znam, nije me interesovalo


ja sam polagala u sali heroja- sa svim ostalim smerovima sa pmf-a,...zadaci su bili po grupama- pa sad ti koji cekaju da urade, pa da unesu, moraju da potrefe i grupu:)))- ono, eventualno da sacekaju prvo da neko izdadje,....al posle imas i usmeni:).
zovitemegrunf zovitemegrunf 22:09 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

angie01
Ta viša matematika se radila u Studentskom parku ili Smederevu, a kako su se unosili zadaci u salu stvarno ne znam, nije me interesovalo


ja sam polagala u sali heroja- sa svim ostalim smerovima sa pmf-a,...zadaci su bili po grupama- pa sad ti koji cekaju da urade, pa da unesu, moraju da potrefe i grupu:)))- ono, eventualno da sacekaju prvo da neko izdadje,....al posle imas i usmeni:).


Bemliga, jednom me dovatiše na patriotski i još tako neki ženski razlozi, što reče Moljac, , i stvarno sam radio zadatke u parku, tamo negde '74. ili '75.
angie01 angie01 22:23 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

Ако се ради о турама са посебним фокусом, планинарењу, сплаварењу, винским турама, посматрању птица, спелеологији, оперским турама, историји уметности итд, потребан је неко зна добро одређену област, а не "туризмолог" који може да сачека групу и подели им кључеве када стигну у хотел. Тај посао могу сасвим добро да раде "представници", значи интелигентни и комуникативни људи који имају локално знање и говоре језик клијената веома добро, ако не да су сасвим двојезични, као што је случај свугде у свету.


ovo su poslovi za vodice....sto sam isto objasnila da ima vodica i "vodica".Imas skolovane vodice, koji svoj posao rade profi u svakom segmentu, inteligencija, komunikativnost su samo deo potrebnih uslova, koje dokazuju na testu, koji je opet uslov da skolu za vodice upisu, kao i dokaz o polozenom ispitu jezika.


За који посао у туризму се у ствари спремају туризмолози?


pa eto, da pitaju takvi kao ti, koji ne prave bas puno razlike izmedju radnika u turizmu, grani privrede, koja takodje, vidi cuda, ima potrebu za mendzmentom, planiranjem, organizovanjem, kreiranjem, inoviranjem,... a izlistala sam i neke predmete koje sam ja imala na pmf-u, koji svi imaju itekao veze sa ovom privrednom granom, koja je vrlo kompleksna, pa otuda i potreba za izucavanjem toliko razlicitih oblasti.
principessa_etrusca principessa_etrusca 22:50 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

pa eto, da pitaju takvi kao ti, koji ne prave bas puno razlike izmedju radnika u turizmu, grani privrede, koja takodje, vidi cuda, ima potrebu za mendzmentom, planiranjem, organizovanjem, kreiranjem, inoviranjem,... a izlistala sam i neke predmete koje sam ja imala na pmf-u, koji svi imaju itekao veze sa ovom privrednom granom, koja je vrlo kompleksna, pa otuda i potreba za izucavanjem toliko razlicitih oblasti.


Колико је људи потребно у Србији да се баве mendzmentom, planiranjem, organizovanjem, kreiranjem, inoviranjem,...? И чиме тачно треба да управљају и шта да креирају и иновирају?

Да ли имаш идеју ко такве послове ради по белом свету?
angie01 angie01 23:25 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

Bemliga, jednom me dovatiše na patriotski i još tako neki ženski razlozi, što reče Moljac, , i stvarno sam radio zadatke u parku, tamo negde '74. ili '75.


jedino da ste sacekali kraj ispita, jer se sala zakljucavala- pa da napisete sve na posebnom papiru, sve sa imenom i brojem indexa i smera,...sad se ne secam da l su na te papire udarali neki mur,...pa kad otvore vrata i pocnu studenti da izlaze, da neko u toj guzvi udje i doturi djevuski:))),...sad samo mora da zna kako izgleda, gde sedi i da ste potrefili grupu zadataka....i kako ce ona na usmenom da to sve potvrdi svojim znanjem.
angie01 angie01 23:38 02.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

Колико је људи потребно у Србији да се баве mendzmentom, planiranjem, organizovanjem, kreiranjem, inoviranjem,...? И чиме тачно треба да управљају и шта да креирају и иновирају?


pa sad, onoliko koliko ima firmi u toj privrednoj grani, kreiraju sve sto je potrebno da bi poslovanje napredovalo, kao i u bilo kojoj drugog oblasti.

sad to u svetu je sirok pojam, kako gde,...tamo gde funkcionise sve kako treba, obrazovani strucnjaci- skoro svuda imas studije turizma, programe za master, PHD, sta je tu cudno?....imas i u Londonu, koliko znam, sad me mrzi da guglam, al lako ces naci gde sve postoje takvi programi na fakultetima.
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:13 03.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

Просто се питам где ради армија српских туристичких стручњака и било би интересантно упоредити бројеве, не само студената, већ запослених туризмолога у агенцијама у Србији и у другим земљама, у националним, регионалним и градским туристичким организацијама у Србији и у другим земљама, у путном новинарству у Србији и у другим земљама итд.

Србија је мало тржиште, а како ми се чини, не оскудева у one-man фирмама без специјализације, где све фирме раде све, а понајвише препродају ноћења у Грчкој (која би и тако сваки клијент могао онлајн да букира за себе).

Туризмологија је практична дисциплина, не фундаментална наука, па је искуство од непроцењивог значаја, а чини ми се да је оно у Србији потцењено на рачун дипломе. (У свету се образовни профил нпр. директора врхунских хотела веома разликује, али сви обавезно имају макар пар деценија искуства на различитим пословима у хотелима.)

Такође, ТОС је до недавно, целих десетак година, изузетно успешно водила жена са великим искуством у туристичкој привреди, а правница по образовању.

Где је edge који имају туризмолози над неким другим струкама?
angie01 angie01 10:33 03.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

Где је edge који имају туризмолози над неким другим струкама?


pa vidi, ono iz petnih zila se trudis da pokazes na vrlo ocigledno malicozan nacin- da je ta struka nepotrebna, pored gomile pausalnih gluposti- tipa, diploma vs iskustvo, kao da su te dve stvari u koliziji i funkcionisu drugacije u drugim strukama, (prakticna disciplina:)),...kao da praksa ne egzistira apsolutno u svim oblastima,...pa svaki zidar moze da sazida kucu,( kao sto se to u Srbiji mahom i radi- Crnotravci su najbolji, kazu), naucio je od caleta, od malena mu pomaze, pa ima neprocenjivo iskustvo, koji ce nam gradjevinski inzenjer....

...ono, natezes- morala si do jutros da smisljas ovih par besmislica,...veliki strucnjak i poznavalac:).


principessa_etrusca principessa_etrusca 17:02 03.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

Ја не живом на блогу, већ пишем када стигнем.

Нико овде није малициозан. Ја нисам ни знала да си ти туризмолог, мислила сам да радиш нешто у медијима.

Откад су програми студија туризмологије уведени, дипломирало је на разним факултетима и вишим школама неколико хиљада људи. Где су они данас у туристичкој привреди и како је Србија употребила њихово знање?

Твој пример са Црнотравцима и грађевинским инжињерима је бесмислен. Ја нигде нисам супротстављала праксу и школу, већ сам нагласила да пракса нема свугде исти значај, а добри примери су рецимо клинички лекар или архитекта са једне стране, и са друге стране рецимо теоријски физичар или математичар.

Туристичка привреда је labour intensive. Потребно је много више оних који треба да засучу рукаве, кувају, точе пиће, возе, воде, чисте, информишу, уче клијенте да се скијају, продају улазнице итд. (и то све, по могућству, раде са лакоћом и осмехом), него оних који "креирају и иновирају", на шта год се то односило.

На нивоу планирања и стратегије постоје економисти за развојне пројекте, саобраћајни инжињери да планирају саобраћајну инфраструктуру. Затим постоје музеолози, хотелијери, превозници. У рецептиви је изузетно важно знање језика, било да се ради о продаји или реализацији већ продатих програма.

На нивоу промоције, постоје стручњаци за ПР, стручњаци за брендирање, за планирање кампања итд.

За које конкретно управљање, планирање и иновирање су обучени туризмолози?
angie01 angie01 17:40 03.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

Туристичка привреда је labour intensive. Потребно је много више оних који треба да засучу рукаве, кувају, точе пиће, возе, воде, чисте, информишу, уче клијенте да се скијају, продају улазнице итд. (и то све, по могућству, раде са лакоћом и осмехом), него оних који "креирају и иновирају", на шта год се то односило.


pa i njima treba neki menadzment, majkumu:)),...opet smo stigli do Crnotravaca.

i u gradjevinarstvu treba manje arhitekata i gradjevinskih inzenjera od zidara, limara, keramicara, elektricara, vodoinstalatera...


На нивоу планирања и стратегије постоје економисти за развојне пројекте, саобраћајни инжињери да планирају саобраћајну инфраструктуру. Затим постоје музеолози, хотелијери, превозници. У рецептиви је изузетно важно знање језика, било да се ради о продаји или реализацији већ продатих програма.


e, sta si ti sve pomesala, ,...mora da ceo svet nije shvatio ovu tvoju mudru opseraciju, pa organizovali onolike visoke skole za potpuno nepotreban profil...to mi kazi, sestro, sta tu okolo naokolo...pa na ekonomskom isto postoji odsek za turizam, da ovi obicni ekonomisti pokrivaju potrebe te privredne grane, ne bi organizovali potpuno specijalizovan smer- kao i u drugim zemljama.

pravo da ti kazem, da se na ovom nivou preganjam mi nije bas neka potreba, ono, vozis kruznu turu, a sve je vec receno, na sta nisi dovoljno skoncentrisana, jer moras da nastavis sa ovim:)))- eno, imas i u Londri fax i kadrove tog tipa, pa se raspitaj malo i razbi zabludu.

ps-
Ја нисам ни знала да си ти туризмолог, мислила сам да радиш нешто у медијима.


ne radim kao turizmolog,

zaletela sam se, jer je bio hit, privlacan smer, imala sam neke svoje zamisljaje- ne zalim, bilo drustvo do jaja, diplomirala, malo radila,...al sam posle ipak krenula za srcem i skolovala se i za ono sto najvise volim i to posle i radila veci deo zivota...i specijalizirala....ne znamo samo sta si ti i po struci i po obrazovanju.
emsiemsi emsiemsi 06:33 04.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

angie01
Туристичка привреда је labour intensive. Потребно је много више оних који треба да засучу рукаве, кувају, точе пиће, возе, воде, чисте, информишу, уче клијенте да се скијају, продају улазнице итд. (и то све, по могућству, раде са лакоћом и осмехом), него оних који "креирају и иновирају", на шта год се то односило.


pa i njima treba neki menadzment, majkumu:)),...opet smo stigli do Crnotravaca.

i u gradjevinarstvu treba manje arhitekata i gradjevinskih inzenjera od zidara, limara, keramicara, elektricara, vodoinstalatera...


На нивоу планирања и стратегије постоје економисти за развојне пројекте, саобраћајни инжињери да планирају саобраћајну инфраструктуру. Затим постоје музеолози, хотелијери, превозници. У рецептиви је изузетно важно знање језика, било да се ради о продаји или реализацији већ продатих програма.


e, sta si ti sve pomesala, ,...mora da ceo svet nije shvatio ovu tvoju mudru opseraciju, pa organizovali onolike visoke skole za potpuno nepotreban profil...to mi kazi, sestro, sta tu okolo naokolo...pa na ekonomskom isto postoji odsek za turizam, da ovi obicni ekonomisti pokrivaju potrebe te privredne grane, ne bi organizovali potpuno specijalizovan smer- kao i u drugim zemljama.

pravo da ti kazem, da se na ovom nivou preganjam mi nije bas neka potreba, ono, vozis kruznu turu, a sve je vec receno, na sta nisi dovoljno skoncentrisana, jer moras da nastavis sa ovim:)))- eno, imas i u Londri fax i kadrove tog tipa, pa se raspitaj malo i razbi zabludu.

ps-
Ја нисам ни знала да си ти туризмолог, мислила сам да радиш нешто у медијима.


ne radim kao turizmolog,

zaletela sam se, jer je bio hit, privlacan smer, imala sam neke svoje zamisljaje- ne zalim, bilo drustvo do jaja, diplomirala, malo radila,...al sam posle ipak krenula za srcem i skolovala se i za ono sto najvise volim i to posle i radila veci deo zivota...i specijalizirala....ne znamo samo sta si ti i po struci i po obrazovanju.

Не верујем да је туризмолог --- јбт. каквих све занимања нема !? Некада се знао ред - инжењер, лекар, учитељ, фишкал.
nefa-63 nefa-63 08:06 06.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

krkar
nefa-63
krkar

Na SSRNJ se svojevremeno ovako sviralo kurcu a da ništa nije rečeno.

Pošto je ovo struka moje žene i svakodnevno slušam i gledam pa sam ponešto i naučio stojim vam dobar da je ovo jedno veliko ništa. Salata od reči za političarenje i impresioniranje budala.

Ali da ne bude da nisam konkretan:

1. Ko će da ulaže u banje i pod kakvim vlasničkim odnosima?
2. Kakva će biti politika koncesija na geotermalne izvore?
3. Kakva će biti strateška orijentacija po pitanju koncentracije?
4. Imate li neku analizu stručnog kadra za ovo?
5. Kako ćete privući stručnjake u banje koje su po vukojebinama, subvencijama ili?
6. Kako ste odabrali navedene zemlje, po metodu babe Vange?
7. Šta je sa zemljama iz kojih već sada dolazi više turista nego iz nekih navedenih?
8. Šta je sa Dunavom i krstarenjima? Ukinućete ih?
9. Ako nećete hoćete li graditi nova pristaništa za krstaše? Gde i po kojim kriterijumima?
10. Koja je vaša politika po pitanju regionalnih aerodroma trenutno bez saobraćaja?

Evo, i ovo je dovoljno, nadam se.

Iako mi je u ovom slučaju strepnja daleko dublja od nade. Samo na osnovu uvodnog teksta koji bi bio sasvim pristojan za neku stabilizacionu 1986.

1. Ulaganja iz pristupnih fondova EU. Detaljnije u Programu.
2. Nema koncesija na geotermalne izvore.
3. Koncentracije čega?
4. Nekoliko desetina ljudi koji se bave turizmom, hotelijerstvom, investicijama, prodajom, marketingom i PR-om, je dalo svoju ocenu preliminarne verzije Programa. Nakon toga, je urađena finalna verzija.
5. Svaki taj stručnjak bi trebalo sam da zaradi svoju platu. Subvencije su nepotrebne u ovom slučaju.
6. Zemlje su odabrane na osnovu analize broja gostiju i broja noćenja u Srbiji u periodu (2002-2014. g.). Izvor Svetska turistička organizacija. Detaljnije u Programu.
7. Sve relevantne zemlje su obuhvaćene Programom.
8. Pogledajte deo: Nautički turizam u Programu razvoja turizma RS
9. Nautički turizam. Videti odgovor pod 8.
10. Osposobiti aerodrome, prema mogućnostima i potrebama, za korišćenje. Prvenstveno mislim na Ponikve i Lađevce.


I dalje ništa konkretno - govno u pakpapiru.

Pošto nemam vremena da se razvačim s tobom u sitna crevca po svakom pitanju, nudim ti da odabereš DVE (2) od ovih deset tačaka, po tvom slobodnom izboru, pa da o njima konkretno diskutujemo na blogu.

Jedini uslov: na svako pitanje pola sata za odgovor.

Čak ću i vreme da prilagodim tvome.

Naprotiv, Program je konkretan, jasan i precizan.
Odgovor na Vaš predlog: Zašto bih to radio? Ne vidim smisao.
nefa-63 nefa-63 08:11 06.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

kukusigameni
krkar

Ti umesto što se kliberiš možeš da naučiš partijskog druga kako da ne ispada glup i ne gubi ni to malo glasova što imate!

Kako, bre, ti ozbiljan čovek i stručnjak možeš sa ovakvim luftinšpektorima da sedneš u isti autobus???


Šta ja znam?! Meni je na primer interesantan ovaj grafikon.
Vidi se da postoji određena stagnacija i jedino što me zanima je kako da se to popravi, makar za koji milion.


Glavni problem je u tome, što je rast ostvaren u periodu od 2002-2007. g. Ima puno razloga, zašto je to tako. Ali, ono što je najvažnije je kako prevazići stagnaciju od 2007. g. do danas.
nefa-63 nefa-63 08:31 06.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

svarog
Zar ti nije čudno što stagnacija počinje baš kad je izbila kriza? Možda bi se ovaj grafikon poklopio sa prihodima domaćinstava u EU na primer? I da li vam je palo na pamet da je prirodno da što je veća osnovica sporiji je rast?

A s druge strane da li vam je promaklo koliko je novih hotela otvoreno u Beogradu poslednjih 6-7 godina? I to bez EU fondova, znam da je neverovatno ali je istinito.

Uticaj svetske ekonomske krize u Srbiji, u smislu prihoda od turizma, je počeo da se primećuje 2009. g. i to najviše kroz pad prihoda od domaćih turista. Međutim, u posmatranom periodu se konstantno beleži rast broja inostranih gostiju. Stoji činjenica i da se od 2007. g. gosti iz CG vode kao inostrani, no bez obzira na to-rast je stabilan. Uzeli smo u obzir odnos osnovice i rasta. Ali, naša glavna teza je- sve ovo nam se jednostavno desilo, kao kiša. Smislene aktivnosti u ovoj oblasti, usklađene sa odgovarajućom Strategijom razvoja, donele bi daleko bolji rezultat.
Pozdravljamo otvaranje novih hotela u Beogradu. To je posledica porasta broja turista. Na žalost, mnogi od tih hotela su glavobolja za svoje vlasnike, već sada, ili će uskoro biti. Zašto? Nedostatak Strategije razvoja, jasnog plana, cilja.
Hvala na primedbama!
nefa-63 nefa-63 08:44 06.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

I šta sad, rešenje je da se povećaju cene?

Rešenje je da se poveća broj gostiju.
nefa-63 nefa-63 08:57 06.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

angie01
I siguran sam da bi odgovor na ovo pitanje trebalo da glasi: I bez analize, sa velikom sigurnošću tvrdim da nema dovoljno stručnog kadra


ima, al ih, kao i u drugim delatnostima niko ne sljivi- sem ako su iz neke stranke koja je trenutno na vlasti....privatne, agencije, hoteli, i ostali objekti, su neka druga prica


Ono što je sreća, a vezano je za turizam, je baš prednost ove privredne grane, koja ne zahteva ogroman broj stručnih ljudi


zbog takvog stava sve i izgleda i funkcionise po sistemu, kako mali djokica zamislja da treba,- menadzment u svim granama treba prepustiti strucnim licima, a ne lose priucenim, ali zato "prigodnim" kadrovima,....cak i kod nas mozes lako da uporedis firme koje se bave nekom granom turizma u smislu, ko radi kako treba za strucnim kadrovima i one koje improvizuju i zaposlajavaju neke dunstere....pri tome, neki naizgled jednostavni poslovi, zahtevaju visok stepen strucnosti, znanja i kojekakvih vestina da bi rezultat bio odgovarajuci.

Postoje oblasti turizma koje ne zahtevaju veliki broj visoko obrazovane radne snage. Npr. hotelijerstvo i restoraterstvo. Sa druge strane, u poslovanju turističkih agencija je drugačije. Generalno, na svim mestima na kojima postoji potreba za donošenjem strateških odluka su potrebni visoko obrazovani kadrovi, a to je relativno mali procenat ukupnih radnih mesta. U našoj zemlji se već uveliko oseća nedostatak kuvara, konobara i sl. Na žalost, tek će da se primeti koliko nam nedostaje srednjeg stručnog kadra.
nefa-63 nefa-63 09:04 06.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

svarog
Pitanje je bilo kako ćeš da obezbediš u Lukovskoj banji i sličnim vukojebinama po periferiji stručne recepcionere, masere, fitnes, joga i pilates instruktore itd. koji su stručni, imaju iskustva u radu sa ljudima, govore 2 strana jezika i motivisani su da rade kvalitetno i pošteno.


I ti ga drviš, pa ne može odjednom da se preskoči 20-30 godina razvoja, investiranja i učenja i odmah sve ko u Austriji.
Dovoljno je da se krene nekako, da počnu da se razvijaju 2-3 najpoznatije, pa da se razradi tržište pa će ići dalje. Najvažnije je da se zaustavi pad i krene polako napred. Izučiće se i obučiće se kad bude bilo nekom potrebno da se obuče ljudi. Samo prvo treba taj neko da izračuna da mu se isplati da napravi hotel. Zato treba prvo da mu sjaše predsednik opštine i bulumenta koja bi da reketira, da se reši komunalna infrstruktura, reše imovinsko-pravni odnosi zemljišta i samih banja...

Druga ima jedna stvar, koliko znate turističkih agencija koje dovode turiste u Srbiju, a koliko znate agencija koje odvode turiste iz Srbije u inostranstvo?

Slažem se!
Nemam šta da dodam.
nefa-63 nefa-63 09:27 06.06.2016

Re: Socijalistički savez radnog naroda - SSRNJ

principessa_etrusca
Ја не живом на блогу, већ пишем када стигнем.

Нико овде није малициозан. Ја нисам ни знала да си ти туризмолог, мислила сам да радиш нешто у медијима.

Откад су програми студија туризмологије уведени, дипломирало је на разним факултетима и вишим школама неколико хиљада људи. Где су они данас у туристичкој привреди и како је Србија употребила њихово знање?

Твој пример са Црнотравцима и грађевинским инжињерима је бесмислен. Ја нигде нисам супротстављала праксу и школу, већ сам нагласила да пракса нема свугде исти значај, а добри примери су рецимо клинички лекар или архитекта са једне стране, и са друге стране рецимо теоријски физичар или математичар.

Туристичка привреда је labour intensive. Потребно је много више оних који треба да засучу рукаве, кувају, точе пиће, возе, воде, чисте, информишу, уче клијенте да се скијају, продају улазнице итд. (и то све, по могућству, раде са лакоћом и осмехом), него оних који "креирају и иновирају", на шта год се то односило.

На нивоу планирања и стратегије постоје економисти за развојне пројекте, саобраћајни инжињери да планирају саобраћајну инфраструктуру. Затим постоје музеолози, хотелијери, превозници. У рецептиви је изузетно важно знање језика, било да се ради о продаји или реализацији већ продатих програма.

На нивоу промоције, постоје стручњаци за ПР, стручњаци за брендирање, за планирање кампања итд.

За које конкретно управљање, планирање и иновирање су обучени туризмолози?

Prilikom izrade Programa smo se potrudili da u obzir uzmemo iskustva razvijenijih zemalja. Prvenstveno, Austrije i Slovenije. U smislu školovanja, jedna od najpriznatijih visokoškolskih ustanova u svetu je Fakultet za hotelijerski menadžment u Lozani. Najbolji školski sistem u ovoj oblasti, ipak imaju Austrijanci. Našem školskom sistemu nedostaje specijalizacija, usko stručna orijentacija, to ste u pravu. Nedostaje nam srednjeg stručnog kadra. U svakom slučaju, potrebno je iskoristi iskustva razvijenijih zemalja, gde god je to moguće.
svarog svarog 12:31 31.05.2016

A sada nešto potpuno drugačije


1.
Činjenica je da taj proizvod do sada nismo definisali i da previše lutamo u kreiranju turističke ponude. Prvi uslov da bismo postigli planirani rezultat prodaje je da imamo proizvod. Mi to danas nemamo.

Naš plan je da to bude: BMB – Beograd, Manifestacije, Banje.


A šta su danas turističke destinacije u Srbiji ako nisu BGD, manifestacije i banje?

3.
Planiramo angažovanje ambasadora turizma.


Pozdravlja vas gospodin Dinkić sa ekonomskim ambasadorima. Uspeh je zagarantovan

4.

zbog značaja ove oblasti zalažemo se za osnivanje posebnog ministarstva turizma.


Obavezno još i 3-4 agencije i jedno 6 komisija za nešto. Jel se to držite Krkine "nema viška ljudi nego ima manjka posla" pa onda problem nezapsolenosti rešite otvaranjem još jednog ministarstva?

5
Ok za obrazovanje kadrova, ali tom vam već vučić pokušava sa ovim dualnim obrazovanjem

Potrebno je obezbediti odgovarajuće investicije, uložiti u kvalitetne projekte koji su usklađeni sa strategijom razvoja, kontrolisati izvođenje projekata. Završeni projekti moraju da budu u skladu sa unapred usvojenim standardima, što će dovesti do povećanja broja gostiju i prihoda. Ovo je kružni proces.



Ko da obezbedi investicije? Odakle? Ko određuje koji su projekti kvalitetni? Ko kontroliše izvođenje projekata?

6.

Cenovna politika je nešto što će diktirati tržište, ali je potrebno da ona bude balansirana.


A balansiraće je stručnjaci iz novoosnovanog ministarstva. Pretpostavljam da će oni profesionlaizovati i one turističke organizacije gore pomenute. Sve u svemu kontrola cena, a kao da mogu da namirišem i nekakve subvencije

Cilj ovog programa je devizni priliv od preko 4 milijarde evra na kraju posmatranog perioda. Ovakav rezultat će imati pozitivan uticaj na:


Ali ovo je definitivno pobedilo, ako uđe 4 milijarde evra imaće pozitivan uticaj. Broj jedan bi pozavideo na ovakvoj rečenici

Sve je ovo more of the same - mi ćemo to isto samo bolje nego oni jer smo pametni i pošteni i sve se svodi na država duradi nešto. Za mene razočarenje od Nove, ali pozdravljam ideju da stavite program ovde na javnu raspravu

disklejmer: nije ovo ništa lično, nemojte da se uvredite ili tako nešto, nije mi to bila namera
krkar krkar 12:33 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

disklejmer: nije ovo ništa lično, nemojte da se uvredite ili tako nešto, nije mi to bila namera


Jok, neće suvrede, nije nego!

Pitanje je samo oće da opauče prvo po tebi ili po meni. Al ko nam je kriv kad ne razumemo genijalnost ideje da nam treba baš 4 milijarde i da ćemo ih imati ako žmurimo dovoljno dugo i želimo ih dovoljno žarko.
alselone alselone 12:36 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

Ovo je na nivou - evo dolazi 150.000 Bugara.
krkar krkar 12:37 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

Ovo je na nivou - evo dolazi 150.000 Bugara.


Šta ti imaš protiv pravoslavne braće Bugara?
alselone alselone 12:40 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

Šta ti imaš protiv pravoslavne braće Bugara?

Ништа бре батко, ја био на Златни Пјасци.
kukusigameni kukusigameni 12:41 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

svarog
Sve je ovo more of the same - mi ćemo to isto samo bolje nego oni jer smo pametni i pošteni i sve se svodi na država duradi nešto. Za mene razočarenje od Nove, ali pozdravljam ideju da stavite program ovde na javnu raspravu

disklejmer: nije ovo ništa lično, nemojte da se uvredite ili tako nešto, nije mi to bila namera


Btw, ovo nije ceo program. Ovo je samo prezentacija.
Ako se ne varam, program ima oko 50 strana.

A ideja i jeste da se dođe do još boljeg programa, naravno kroz diskusiju na blogu.
st.jepan st.jepan 12:41 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

krkar
disklejmer: nije ovo ništa lično, nemojte da se uvredite ili tako nešto, nije mi to bila namera

Jok, neće suvrede, nije nego!
Pitanje je samo oće da opauče prvo po tebi ili po meni.

A po meni? E, sa'ću ja da se uvredim.
genijalnost ideje da nam treba baš 4 milijarde i da ćemo ih imati ako žmurimo dovoljno dugo i želimo ih dovoljno žarko.

Pa to sam gore pitao, kako se zove ta tehnika?
Mislim da jogi letači baš na taj način postižu zavidne rezultate.
svarog svarog 12:44 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

Ovaj program svodi se na donećemo strategiju, a onda stiže 4 milijarde

Nego ja imam konkretno pitanje, a i krkar ga je postavio:

Banje? Privatizacija, vlasnički odnosi, investicije.Ko, šta kako?
daj program samo o tome, pusti 4 milijarde

uros_vozdovac uros_vozdovac 12:45 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

alselone
Ovo je na nivou - evo dolazi 150.000 Bugara.

Ne - nije. Ovo je reality check. Kako autora - tako i svih nas. Pa bogami i sistema uopšte.

Hajde prvo pošteno da priznamo - jel` iko pogledao video do kraja? Ma Jel uopšte pokušao da ga odgleda. Tekst je, naime, krajnje dajdžestirana verzija

Takođe, od Nenada očekujem da postavi poptpunu prezentaciju i plan. Koliko sam imao uvid ja lično - plan je opširniji. Čim stigne kaćim, važi?

Ovo je prezentovano tokom kampanje, iz tehničko marketinških, blabla razloga skraćena je na 10 minuta. A šteta božija.

krkar krkar 12:46 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

Mislim da jogi letači baš na taj način postižu zavidne rezultate.



principessa_etrusca principessa_etrusca 12:51 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

Пре неки дан сам узела податке о хотелу/бањи у Констанци на Црном мору од познанице Американке која је била веома задовољна својим прошлогодишњим једномесечним боравком и третманима, и проследила сам их другој познаници која хоће са иде негде на две недеље детокса овог лета. Цена у том хотелу је око €900 недељно, вишеструко мање него што би била у неком западном хотелу за сличан, веома богат пакет.

Где је ту Србија? Шта се нуди у бањама, који третмани за детоксификовање, губитак тежине, улепшавање, подмлађивање и који програми вежбања, јоге, пилатеса итд?

То би могао да буде златни рудник, да запосли много радне снаге јер је окосница тих програма 1-1 вежбање или третмани, али ми још увек морамо да се бавимо чистоћом клозета!
krkar krkar 12:54 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

Hajde prvo pošteno da priznamo - jel` iko pogledao video do kraja? Ma Jel uopšte pokušao da ga odgleda. Tekst je, naime, krajnje dajdžestirana verzija


Video je još gluplji, bar do 11:00 dokle sam stigao (jedva).

Uroše, ovo je teško sviranje kurcu. Nemojte ovo nikome da pokazujete.

U stvari, povlačim reč. Baš pokazujte!

P.S. Dok sam pisao stigao video do kraja. Ovaj vaš veseli Užičanin (za kojim se inače u turizmu vuče nekoliko repova sa prethodnih radnih mesta, pitao) na 12:32 kaže da je cilj pet (5) milijardi dolara.

Dobro, bre, 4 ili 5? Ili je 5 milijardi cilj unutar Nove stranke pa kad uzmete svoj tal da Srbiji ostane 4?

Uostalom 1000000000 $ tamo-ovamo, da ne cepidlačimo!
angie01 angie01 12:56 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

Hajde prvo pošteno da priznamo - jel` iko pogledao video do kraja? Ma Jel uopšte pokušao da ga odgleda


na zalost- ja sam.
kukusigameni kukusigameni 12:56 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

principessa_etrusca


Evo ja nešto o Paliluli. Dakle, nadomak Beograda.

Tako stvari stoje danas.



Ovča
krkar krkar 13:01 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

Где је ту Србија? Шта се нуди у бањама, који третмани за детоксификовање, губитак тежине, улепшавање, подмлађивање и који програми вежбања, јоге, пилатеса итд?


Nema ništa. Imaš socijalističke zgrade, netaknute od vremena samoupravljanja, sa samoupravljačicama u borosanama koji preko kurca u najboljem samoupravnom maniru pružaju uslugu osmišljenu još u socijalizmu.

Prošle godine bio u Vrnjačkoj banji koja je, kao, avangarda. Ka-ta-stro-fa!

U hotelu koji skupo naplaćuju bazen radi do 8. Imaš 1 saunu i 2 vrste masaže.

A onda uveče te do zore drži budnim svadba koja je u tom istom hotelu, jebe kevu.

Zato i idem u Sloveniju i ne pada mi na pamet da tu išta menjam. Zato što u Deželi savn imam 7 raznih sauna i još koješta (LINK), zato što mi titraju jajca, zato što su ljubazni i nasmejani i zato što je tamo prošlo 6000 godina od socijalizma!



svarog svarog 13:02 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

Hajde prvo pošteno da priznamo - jel` iko pogledao video do kraja? Ma Jel uopšte pokušao da ga odgleda. Tekst je, naime, krajnje dajdžestirana verzija



Evo mene pecnula savest i uzeo da odgledam. Stigao do 7 minuta, ne mogu dalje

oko 5. minuta - "Povećan priliv 15 puta, ni u jednoj grani nije zabeležen ovakav rast, rezultat subjektivnih i objektivnih okolnosti, država sa tim nema nikakve veze, desilo se neplanski. Mi ćemo da donesemo plan" - ovde je koren mog neslaganja sa ovim, a i većinom drugih programa koji su u opticaju. Upravo je do rasta došlo jer niko nije doneo nikakav plan i pustio je same ljude da svoj novac uposle na najbolji način. Da ste napisali program: pustićemo vas na miru, nećemo povećavati poreze i uvoditi nove, pomoći ćemo sa komunalnom insfrastrukturom i inspekcije neće biti kazneni odredi za punjenje budžeta, ja bih se odmah učlanio u stranku i još bih i platio članarinu

a da i na snimku je cilj 5 milijardi dolara priliva - ovde sam stao

Pozdrav

edit: opet sam zakasnio za krkarom
angie01 angie01 13:10 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

Btw, ovo nije ceo program. Ovo je samo prezentacija.
Ako se ne varam, program ima oko 50 strana.


pa ta prezentacija treba da je srz svega, dobro postavljena-konstruisana i efektna-prezenter samo dodaje slag i jagodice, razbija nedoumice, podvlaci, adekvatno intonira, zavodi ponudjenim do tacke da svi prisutni ostanu u stanju, pa cekaj, kako to vec nismo, moramo odmah,...al to treba znati.
Atomski mrav Atomski mrav 13:23 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

P.S. Dok sam pisao stigao video do kraja. Ovaj vaš veseli Užičanin (za kojim se inače u turizmu vuče nekoliko repova sa prethodnih radnih mesta, pitao) na 12:32 kaže da je cilj pet (5) milijardi dolara.


5 mlrd $ = 4 mlrd €?

alselone alselone 13:24 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

Zato i idem u Sloveniju


Madjarska je blize, pogotovo kad krenes iz tazbine, a ima bas lepih banja i akva parkova. Mi smo bili u Segedinu i odlican je. Morahalom takodje a bas je blizu.
narcis narcis 14:07 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

krkar
Ovo je na nivou - evo dolazi 150.000 Bugara.


Šta ti imaš protiv pravoslavne braće Bugara?

S V E
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:10 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

krkar

За данашњи концепт "бање" није битан извор лековите воде, мада то јесте бонус, већ да хотел, уз одрђени ниво луксуза нуди разноврсне третмане који на неки начин доприносе телесном и менталном бољитку.

Тај данашњи "бањски туризам" може да апсорбује велики број радника јер гости не пију само минералну воду и шетају по бањском парку, али захтева образовану радну снагу.
svarog svarog 14:15 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

Kod banja bi trebalo napraviti distinkciju između namenskih banja gde se leče neke bolesti i onih za odmor, rekreaciju, spa ... Trebalo bi razdvojiti medicinski turizam od rekreacije, jer ne vole ljudi da gledaju bolest
nefa-63 nefa-63 14:31 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

svarog

1.
Činjenica je da taj proizvod do sada nismo definisali i da previše lutamo u kreiranju turističke ponude. Prvi uslov da bismo postigli planirani rezultat prodaje je da imamo proizvod. Mi to danas nemamo.

Naš plan je da to bude: BMB – Beograd, Manifestacije, Banje.


A šta su danas turističke destinacije u Srbiji ako nisu BGD, manifestacije i banje?

3.
Planiramo angažovanje ambasadora turizma.


Pozdravlja vas gospodin Dinkić sa ekonomskim ambasadorima. Uspeh je zagarantovan

4.

zbog značaja ove oblasti zalažemo se za osnivanje posebnog ministarstva turizma.


Obavezno još i 3-4 agencije i jedno 6 komisija za nešto. Jel se to držite Krkine "nema viška ljudi nego ima manjka posla" pa onda problem nezapsolenosti rešite otvaranjem još jednog ministarstva?

5
Ok za obrazovanje kadrova, ali tom vam već vučić pokušava sa ovim dualnim obrazovanjem

Potrebno je obezbediti odgovarajuće investicije, uložiti u kvalitetne projekte koji su usklađeni sa strategijom razvoja, kontrolisati izvođenje projekata. Završeni projekti moraju da budu u skladu sa unapred usvojenim standardima, što će dovesti do povećanja broja gostiju i prihoda. Ovo je kružni proces.



Ko da obezbedi investicije? Odakle? Ko određuje koji su projekti kvalitetni? Ko kontroliše izvođenje projekata?

6.

Cenovna politika je nešto što će diktirati tržište, ali je potrebno da ona bude balansirana.


A balansiraće je stručnjaci iz novoosnovanog ministarstva. Pretpostavljam da će oni profesionlaizovati i one turističke organizacije gore pomenute. Sve u svemu kontrola cena, a kao da mogu da namirišem i nekakve subvencije

Cilj ovog programa je devizni priliv od preko 4 milijarde evra na kraju posmatranog perioda. Ovakav rezultat će imati pozitivan uticaj na:


Ali ovo je definitivno pobedilo, ako uđe 4 milijarde evra imaće pozitivan uticaj. Broj jedan bi pozavideo na ovakvoj rečenici

Sve je ovo more of the same - mi ćemo to isto samo bolje nego oni jer smo pametni i pošteni i sve se svodi na država duradi nešto. Za mene razočarenje od Nove, ali pozdravljam ideju da stavite program ovde na javnu raspravu

disklejmer: nije ovo ništa lično, nemojte da se uvredite ili tako nešto, nije mi to bila namera

Prvo, moram da priznam da ste me nasmejali sa Naslovom teme. Nadam se da moj i rad mojih kolega/nica neće ličiti na "Leteći cirkus..."
Postoji ozbiljan potencijal u pojedinim destinacijama širom Srbije. Na primer: Zlatibor (ne mislim na Kraljeve/Partizanske vode, već na celu planinu), Tara, Kopaonik, Bela Crkva, Sombor, Novi Sad, Dunav, Sava i mnoge druge.
Bez obzira što ideja za ambasadore turizma nije u potpunosti originalna, verujem da je kvalitetna, kao ideja.
Neophodno je smanjivanje administracije, slažem se.
Pozdravljam ideju Dualnog obrazovanja, ali ne verujem da je ova, ni naredna Vlada mogu sprovesti.
Što se tiče investicija, kao i okruženja za sprovođenje programa, potrebna je Vlada u kojoj sede stručni ljudi, koji uz to imaju dovoljno iskustva. Da li je to ova Vlada, procenite sami.
antioksidant antioksidant 14:32 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

Pozdravljam ideju Dualnog obrazovanja

zašto?
krkar krkar 14:34 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

Madjarska je blize, pogotovo kad krenes iz tazbine, a ima bas lepih banja i akva parkova. Mi smo bili u Segedinu i odlican je. Morahalom takodje a bas je blizu.



Previše Srba za moj ukus.
alselone alselone 14:35 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

S V E

dekster.didi dekster.didi 14:36 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

Jok, neće suvrede, nije nego!

Pitanje je samo oće da opauče prvo po tebi ili po meni. Al ko nam je kriv kad ne razumemo genijalnost ideje da nam treba baš 4 milijarde i da ćemo ih imati ako žmurimo dovoljno dugo i želimo ih dovoljno žarko.



alselone alselone 14:38 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

Previše Srba za moj ukus.


Al' ima gulaša.
svarog svarog 14:54 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

nefa-63
svarog

Ko da obezbedi investicije? Odakle? Ko određuje koji su projekti kvalitetni? Ko kontroliše izvođenje projekata?

Prvo, moram da priznam da ste me nasmejali sa Naslovom teme. Nadam se da moj i rad mojih kolega/nica neće ličiti na "Leteći cirkus..."
Postoji ozbiljan potencijal u pojedinim destinacijama širom Srbije. Na primer: Zlatibor (ne mislim na Kraljeve/Partizanske vode, već na celu planinu), Tara, Kopaonik, Bela Crkva, Sombor, Novi Sad, Dunav, Sava i mnoge druge.
Bez obzira što ideja za ambasadore turizma nije u potpunosti originalna, verujem da je kvalitetna, kao ideja.
Neophodno je smanjivanje administracije, slažem se.
Pozdravljam ideju Dualnog obrazovanja, ali ne verujem da je ova, ni naredna Vlada mogu sprovesti.
Što se tiče investicija, kao i okruženja za sprovođenje programa, potrebna je Vlada u kojoj sede stručni ljudi, koji uz to imaju dovoljno iskustva. Da li je to ova Vlada, procenite sami.


Jel ovo znači da bi po vašem planu vlada finansirala i pravila hotele?
Atomski mrav Atomski mrav 14:59 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

alselone
krkar
Previše Srba za moj ukus.


Al' ima gulaša.


I Mađarica.
angie01 angie01 15:05 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

al vezujete te portiklice,...
maksa83 maksa83 15:50 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

narcis
krkar
Ovo je na nivou - evo dolazi 150.000 Bugara.


Šta ti imaš protiv pravoslavne braće Bugara?

S V E


"Kad se zarati, a ti udri na Bugarina, neš pogrešiti."

(Stara srpska poslovica, tj. sa teškom mukom stečeni rule of thumb.)
alselone alselone 15:59 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

Atomski mrav


Al' ima gulaša.

I Mađarica.


Puna kapa!

A ima i sladoled od maka! Zaista.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana