Gost autor

Program razvoja turizma Srbije

uros_vozdovac RSS / 31.05.2016. u 11:40

Gost autor : Nenad Vukašinović NOVA stranka - nefa-63

Kako je nastao ovaj Program?

Kada čovek u zrelom dobu može da kaže da je pola života proveo baveći se poslom, u okviru jednog prirednog sektora- u ovom slučaju uslugama, kada može da kaže da je tokom celog tog perioda stepen razvoja privrede u svojoj zemlji upoređivao sa privredno razvijenijim i kad može da kaže da je skoro ceo život posvetio učenju, prirodno je što poželi da napiše kako on vidi stvari i kako veruje da bi sve moglo da bude bolje...

Turizam je jedan od najvažnijih privrednih sektora sa aspekta razvoja Republike Srbije. Razlozi za to su:

Globalni rast turizma

Prirodni i drugi potencijali koje naša zemlja ima u tom pogledu

Značaj turizma u smislu razvoja drugih privrednih delatnosti

Porastom broja stranih gostiju, raste popularnost i poznatost jedne zemlje, a time i zainteresovanost investitora.

Program NOVE u oblasti razvoja turizma je izvozno orijentisan, podstiče privatnu inicijativu, kreativnost i preduzetništvo.

U poslednjih deset godina, devizni priliv od turizma naše zemlje je povećan skoro četiri puta i dostigao je vrednost od oko milijardu evra. Teško je pronaći neku drugu oblast poslovanja u kojoj smo zabeležili ovakav rast.Ovakav rezultat će imati pozitivan uticaj na:

povećanje ukupnog prihoda od turizma (ne treba zaboraviti ni domaće goste)

razvoj drugih grana privrede (poljoprivreda, industrija, građevinarstvo, trgovina, saobraćaj...)

otvaranje novih radnih mesta

razvoj banjskog turizma, koji će dalje imati pozitivan uticaj na razvoj pojedinih regiona koji sada zamiru

povećanje popularnosti naše zemlje, na njenu prepoznatljivost na tržištu, što će u krajnjem dovesti do povećanja zainteresovanosti stranih investitora.

4 milijarde evra deviznog priliva od turizma. Moguće je!

Međutim, ovaj rast je mnogo više proizvod niza objektivnih i subjektivnih okolnosti, nego što je rezultat koordinisanog rada, usmerenog ka jasnom cilju. Sama vlada i turistička privreda je na taj rezultat uticala, otprilike isto onoliko koliko i na kišu koja danas pada u Beogradu.

Zamislite kakav bi taj rezultat danas bio, da smo imali jasnu strategiju razvoja turizma.

Ono što mi nudimo je upravo strategija – program, jasan koncept razvoja koji bi doprineo konstantnom povećanju deviznog prihoda. Taj devizni priliv prema našem planu, za deset godina bi mogao da dostigne iznos od preko četiri milijarde evra, što je za našu zemlju značajan rezultat.

Naš cilj je jasan – 4 milijarde evra.

Kako ovo ostvariti?

1. Potrebno je definisati turistički proizvod. Činjenica je da taj proizvod do sada nismo definisali i da previše lutamo u kreiranju turističke ponude. Prvi uslov da bismo postigli planirani rezultat prodaje je da imamo proizvod. Mi to danas nemamo.

Naš plan je da to bude: BMB – Beograd, Manifestacije, Banje. Osnova turističkog proizvoda je glavni grad sa svim svojim potencijalima koji se ogledaju u razvoju kongresnog turizma, gradskog odmora, manifestacija, festivala. To je mesto gde se prepliću istorija, kultura, reke; središte regiona i dr. Potencijal u oblasti manifestacionog turizma će se najbolje videti posmatranjem slučaja EXITA. Festival koji je krenuo zahvaljujući kreativnosti, upornosti i preduzetničkom duhu nekoliko ljudi, danas je izrastao u jedan od najvažnijih svetskih događaja tog tipa. Postoji još mnogo manifestacija koje bi mogle dostići nivo Exita. Potrebno je ljudima dati šansu da iznesu svoje ideje i pružiti podršku onim događajima koji mogu svojim rastom doprineti porastu prihoda od turizma. Banje – imamo preko 300 izvora geotermalnih voda, a njihova iskorišćenost je svega 10%!? Potrebno je napraviti jasan plan investiranja u pojedina banjska mesta kako bi u realnom periodu, od 3 – 4 godine bar 20 banja u Srbiji svojom ponudom doveli na nivo destinacija tog tipa iz okruženja, npr. Mađarska i Slovenija. Od ostalih vrsta turizma obratićemo pažnju na kongresni turizam, zdravstveni, sportski, nautički, religiozno-kulturni turizam, turizam zasnovan na sportskim aktivnostima i dr. U okviru kompletne ponude, plan je da promovišemo domaću kuhinju i tradicionalnu gostoljubivost i srdačnost našeg naroda.

2. Definisati tržište. Tržišta prvog prioriteta su zemlje ex Yu prostora, Nemačka, Rusija, Italija, Bugarska, Rumunija, ali i zemlje iz kojih nam ne dolazi veliki broj gostiju, iako one imaju ogroman potencijal u tom smislu, a to su SAD, Velika Britanija, Francuska i posebno Kina. Kina je najbrže rastuće tržište u pogledu putovanja turista u druge zemlje i u tom smislu je potrebno iskoristiti i tradicionalno dobre odnose koje imamo sa ovom državom. Postoji i dobar deo zemalja u kojima bi trebalo koristiti brojnost naše dijaspore, npr. Austrija, Švajcarska, Švedska, Norveška, Kanada, Australija i dr.

3. Promocija. Postići ćemo efektnije i efikasnije korišćenje sredstava namenjenih za promociju i koordinisanje svih aktivnosti ka postavljenom cilju (prednost PR-a u odnosu na marketing, e- marketing, sajmovi turizma). Planiramo angažovanje ambasadora turizma. Ambasadori turizma bi bili neki od naših vrhunskih sportista, umetnika, naučnika, koji bi mogli da budu promoteri turističke ponude Srbije. Osim njih, za Turističku organizaciju Srbije – TOS, bi radili i posebno odabrani pojedinci koji žive u državama definisanim kao tržišta prvog prioriteta. Ovi ljudi bi prošli odgovarajuće obuke. Efekti njihovog rada bi bili lako merljivi.

4. Ljudi. Najvažnija tačka našeg programa. Zbog značaja ove oblasti zalažemo se za osnivanje posebnog ministarstva turizma. Zalažemo se za depolitizaciju i profesionalizaciju Turističke organizacije Srbije i lokalnih turističkih organizacija. Izbor direktora TOS-a i njegovog tima je jako značajan za ostvarenje ciljeva. Neophodan je javni konkurs, na kome bi se izabralo najbolje rešenje. Direktor bi bio izabran na period od četiri godine, na osnovu svoje radne biografije i predloženog programa rada. Dalje, potrebno je organizovati treninge i obuke za sve subjekte turističke privrede.

5. Procesi. Neophodno je kreiranje procesa koji će za rezultat imati povećan broj gostiju i profit. Škole/fakulteti → praksa → kadrovi → obuke/treninzi → GOST/PROFIT.

Kroz obuke nastavnog osoblja stvoriti kvalitetniji output iz škola i fakulteta, što će se postići i povećanim brojem časova praktične nastave. Dobijamo određeni broj svršenih učenika i studenata koji je neophodno usaglasiti sa potrebnim brojem u privredi. Iz tog razloga, oni će relativno brzo pronalaziti posao, a kroz dodatne obuke i treninge će se osposobiti za kvalitetan rad koji će rezultirati dovođenjem gostiju i povećanjem prihoda.

Investicije → projekti → kontrola → standardi → GOST/PROFIT → investicije → projekti...

Potrebno je obezbediti odgovarajuće investicije, uložiti u kvalitetne projekte koji su usklađeni sa strategijom razvoja, kontrolisati izvođenje projekata. Završeni projekti moraju da budu u skladu sa unapred usvojenim standardima, što će dovesti do povećanja broja gostiju i prihoda. Ovo je kružni proces.

6. Cenovna politika je nešto što će diktirati tržište, ali je potrebno da ona bude balansirana. Generalno cene bi trebalo da budu niže od Slovenije. U strukturi cena je potrebno ukalkulisati troškove marketinga i PR-a i troškove radne snage što se kod nas u značajnom broju slučajeva ne radi.Ovakav rezultat će imati pozitivan uticaj na:

povećanje ukupnog prihoda od turizma (ne treba zaboraviti ni domaće goste)

razvoj drugih grana privrede (poljoprivreda, industrija, građevinarstvo, trgovina, saobraćaj...)

otvaranje novih radnih mesta

razvoj banjskog turizma, koji će dalje imati pozitivan uticaj na razvoj pojedinih regiona koji sada zamiru

povećanje popularnosti naše zemlje, na njenu prepoznatljivost na tržištu, što će u krajnjem dovesti do povećanja zainteresovanosti stranih investitora.

4 milijarde evra deviznog priliva od turizma. Moguće je!

7. Prepoznatljivost na tržištu

Sve ovo što smo zamislili može imati efekta samo pod jednim uslovom- da sve ovo što pričamo kupci i potencijalni kupci naših usluga prepoznaju na tržištu.

Cilj ovog programa je devizni priliv od preko 4 milijarde evra na kraju posmatranog perioda. Ovakav rezultat će imati pozitivan uticaj na:

povećanje ukupnog prihoda od turizma (ne treba zaboraviti ni domaće goste)

razvoj drugih grana privrede (poljoprivreda, industrija, građevinarstvo, trgovina, saobraćaj...)

otvaranje novih radnih mesta

razvoj banjskog turizma, koji će dalje imati pozitivan uticaj na razvoj pojedinih regiona koji sada zamiru

povećanje popularnosti naše zemlje, na njenu prepoznatljivost na tržištu, što će u krajnjem dovesti do povećanja zainteresovanosti stranih investitora.

4 milijarde evra deviznog priliva od turizma. Moguće je!

 
Link ka pezentaciji

Atačmenti



Komentari (258)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

emsiemsi emsiemsi 19:58 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

kukusigameni
svarog
Sve je ovo more of the same - mi ćemo to isto samo bolje nego oni jer smo pametni i pošteni i sve se svodi na država duradi nešto. Za mene razočarenje od Nove, ali pozdravljam ideju da stavite program ovde na javnu raspravu

disklejmer: nije ovo ništa lično, nemojte da se uvredite ili tako nešto, nije mi to bila namera


Btw, ovo nije ceo program. Ovo je samo prezentacija.
Ako se ne varam, program ima oko 50 strana.

A ideja i jeste da se dođe do još boljeg programa, naravno kroz diskusiju na blogu.

Јебало си мајку !
Успут --- ево кркан поставио 10 питања, нека аутор да макар један одговор.
zilikaka zilikaka 20:50 31.05.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

5 mlrd $ = 4 mlrd €?


Šta se čudiš, milijarda tamo-vamo.
Kolega kanda ima poteškoća sa tim brojevima što imaju puno cifara, pa se još i komplikovano izgovaraju.
Ima u prezentaciji jedan momenat kad pominje rast od 77 miliona dolara do milijardustotridesetdevet, a-a (bem ti srpski kad nema ono obrnuto e za spelovanje), pa onda kratak štuc, pa opet pokuša milijardustotridesetdevet, vidiš fali ono čega stotridesetdevet, al snašo se, preskočio.

Msm, ko da je to važno da se znaju brojevi, bitno da se prave planovi.
nefa-63 nefa-63 08:42 02.06.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

principessa_etrusca
Пре неки дан сам узела податке о хотелу/бањи у Констанци на Црном мору од познанице Американке која је била веома задовољна својим прошлогодишњим једномесечним боравком и третманима, и проследила сам их другој познаници која хоће са иде негде на две недеље детокса овог лета. Цена у том хотелу је око €900 недељно, вишеструко мање него што би била у неком западном хотелу за сличан, веома богат пакет.

Где је ту Србија? Шта се нуди у бањама, који третмани за детоксификовање, губитак тежине, улепшавање, подмлађивање и који програми вежбања, јоге, пилатеса итд?

То би могао да буде златни рудник, да запосли много радне снаге јер је окосница тих програма 1-1 вежбање или третмани, али ми још увек морамо да се бавимо чистоћом клозета!

Slažem se sa Vama. Ogroman potencijal leži u razvoju banjskog turizma. Dovoljno je pogledati primere Austrije, Slovenije, Mađarske.
zovitemegrunf zovitemegrunf 09:57 02.06.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije


nefa-63

Slažem se sa Vama. Ogroman potencijal leži u razvoju banjskog turizma. Dovoljno je pogledati primere Austrije, Slovenije, Mađarske.


Si bio u Ribarskoj banji? Na šta bi tamo prvo potrošio (investirao) 1K€ državnih para?

Svaka banja ima svoje komparativne prednosti, evo zašto su Vrnjci dobri: linak

dekster.didi dekster.didi 13:20 02.06.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

Šta ti imaš protiv pravoslavne braće Bugara?


S V E



nefa-63 nefa-63 09:34 06.06.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

principessa_etrusca
Пре неки дан сам узела податке о хотелу/бањи у Констанци на Црном мору од познанице Американке која је била веома задовољна својим прошлогодишњим једномесечним боравком и третманима, и проследила сам их другој познаници која хоће са иде негде на две недеље детокса овог лета. Цена у том хотелу је око €900 недељно, вишеструко мање него што би била у неком западном хотелу за сличан, веома богат пакет.

Где је ту Србија? Шта се нуди у бањама, који третмани за детоксификовање, губитак тежине, улепшавање, подмлађивање и који програми вежбања, јоге, пилатеса итд?

То би могао да буде златни рудник, да запосли много радне снаге јер је окосница тих програма 1-1 вежбање или третмани, али ми још увек морамо да се бавимо чистоћом клозета!

Slažem se. U našim banjama, ali i u drugim turističkom destinacijama ima jako malo konkretnih programa, paketa koji se prodaju. Jedan od retkih je Program za regulaciju telesne težine, koji se sprovodi već dvadeset godina u "Čigoti" , na Zlatiboru. Bez obzira na sve nedostatke i dalje pravi rezultat.
nefa-63 nefa-63 10:29 06.06.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

krkar
Hajde prvo pošteno da priznamo - jel` iko pogledao video do kraja? Ma Jel uopšte pokušao da ga odgleda. Tekst je, naime, krajnje dajdžestirana verzija


Video je još gluplji, bar do 11:00 dokle sam stigao (jedva).

Uroše, ovo je teško sviranje kurcu. Nemojte ovo nikome da pokazujete.

U stvari, povlačim reč. Baš pokazujte!

P.S. Dok sam pisao stigao video do kraja. Ovaj vaš veseli Užičanin (za kojim se inače u turizmu vuče nekoliko repova sa prethodnih radnih mesta, pitao) na 12:32 kaže da je cilj pet (5) milijardi dolara.

Dobro, bre, 4 ili 5? Ili je 5 milijardi cilj unutar Nove stranke pa kad uzmete svoj tal da Srbiji ostane 4?

Uostalom 1000000000 $ tamo-ovamo, da ne cepidlačimo!

krkar
Hajde prvo pošteno da priznamo - jel` iko pogledao video do kraja? Ma Jel uopšte pokušao da ga odgleda. Tekst je, naime, krajnje dajdžestirana verzija


Video je još gluplji, bar do 11:00 dokle sam stigao (jedva).

Uroše, ovo je teško sviranje kurcu. Nemojte ovo nikome da pokazujete.

U stvari, povlačim reč. Baš pokazujte!

P.S. Dok sam pisao stigao video do kraja. Ovaj vaš veseli Užičanin (za kojim se inače u turizmu vuče nekoliko repova sa prethodnih radnih mesta, pitao) na 12:32 kaže da je cilj pet (5) milijardi dolara.

Dobro, bre, 4 ili 5? Ili je 5 milijardi cilj unutar Nove stranke pa kad uzmete svoj tal da Srbiji ostane 4?

Uostalom 1000000000 $ tamo-ovamo, da ne cepidlačimo!

Koristićemo svaku priliku da predstavimo i ovaj, ali i druge programe koje su uradili naši resorni odbori. Imamo konkretna, jasna, precizna rešenja. Rešenja koja su uradili ljudi koji imaju uredne fakultetske diplome, dovoljno iskustva, znanja i hrabrosti da se uhvate u koštac sa problemima.
Cilj Programa je 5 milijardi američkih dolara. Razlog korišćenja pomenute valute u Programu je taj što je kompletna statistika Svetske banke data u US$. Kada smo radili Sažetak Programa, koji bi trebalo predstaviti našim građanima i građankama, iznos od 5 milijardi US$ je odgovarao iznosu od 4,2 milijarde evra. Prebacili smo rezultat u evre iz razloga što je u našoj zemlji to daleko zastupljenija valuta. Ponoviću- cilj Programa je 5 milijardi US$.
Ne vidim kakve veze moj privatni život ima sa ovim radom, ali pretpostavljam da je opšta "tabloidizacija" društva zahvatila i ovaj blog. Ako je to bitno- rođen sam u Užicu. U svojoj karijeri sam radio u nekoliko firmi i nemam nikakav problem sa tim kompanijama, naprotiv.
nefa-63 nefa-63 10:39 06.06.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

svarog
Hajde prvo pošteno da priznamo - jel` iko pogledao video do kraja? Ma Jel uopšte pokušao da ga odgleda. Tekst je, naime, krajnje dajdžestirana verzija



Evo mene pecnula savest i uzeo da odgledam. Stigao do 7 minuta, ne mogu dalje

oko 5. minuta - "Povećan priliv 15 puta, ni u jednoj grani nije zabeležen ovakav rast, rezultat subjektivnih i objektivnih okolnosti, država sa tim nema nikakve veze, desilo se neplanski. Mi ćemo da donesemo plan" - ovde je koren mog neslaganja sa ovim, a i većinom drugih programa koji su u opticaju. Upravo je do rasta došlo jer niko nije doneo nikakav plan i pustio je same ljude da svoj novac uposle na najbolji način. Da ste napisali program: pustićemo vas na miru, nećemo povećavati poreze i uvoditi nove, pomoći ćemo sa komunalnom insfrastrukturom i inspekcije neće biti kazneni odredi za punjenje budžeta, ja bih se odmah učlanio u stranku i još bih i platio članarinu

a da i na snimku je cilj 5 milijardi dolara priliva - ovde sam stao

Pozdrav

edit: opet sam zakasnio za krkarom

Cilj je 5 milijardi US$. U trenutku kada je rađen ovaj rad, taj iznos izražen u evrima je bio oko 4,2 milijarde evra. Suština našeg Programa je da podstaknemo i motivišemo privatnu inicijativu, preduzetništvo, kreativnost. Institucije koje bi trebalo da utiču na povećanje deviznog priliva su na isti uticale do 10 procenata. Zamislite rezultat kombinacije preduzetništva i profesionalnog rada u pomenutim institucijama. Naše turističke organizacije, su danas leglo nerada, neznanja i nekreativnosti. I to nije problem ljudi koji tamo rade, već onih koji njima rukovode i onih koji te ljude postavljaju.
nefa-63 nefa-63 10:52 06.06.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

angie01
Btw, ovo nije ceo program. Ovo je samo prezentacija.
Ako se ne varam, program ima oko 50 strana.


pa ta prezentacija treba da je srz svega, dobro postavljena-konstruisana i efektna-prezenter samo dodaje slag i jagodice, razbija nedoumice, podvlaci, adekvatno intonira, zavodi ponudjenim do tacke da svi prisutni ostanu u stanju, pa cekaj, kako to vec nismo, moramo odmah,...al to treba znati.

Verbalna prezentacija je rađena, zajedno sa PowerPoint prez. Ovde je data, samo kao snimak da bi svi koji to žele, pročitali Program razvoja. Hvala!
nefa-63 nefa-63 10:57 06.06.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

antioksidant
Pozdravljam ideju Dualnog obrazovanja

zašto?

Pruža mogućnost većeg broja časova, kvalitetnije praktične nastave.
nefa-63 nefa-63 11:02 06.06.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

svarog
nefa-63
svarog

Ko da obezbedi investicije? Odakle? Ko određuje koji su projekti kvalitetni? Ko kontroliše izvođenje projekata?

Prvo, moram da priznam da ste me nasmejali sa Naslovom teme. Nadam se da moj i rad mojih kolega/nica neće ličiti na "Leteći cirkus..."
Postoji ozbiljan potencijal u pojedinim destinacijama širom Srbije. Na primer: Zlatibor (ne mislim na Kraljeve/Partizanske vode, već na celu planinu), Tara, Kopaonik, Bela Crkva, Sombor, Novi Sad, Dunav, Sava i mnoge druge.
Bez obzira što ideja za ambasadore turizma nije u potpunosti originalna, verujem da je kvalitetna, kao ideja.
Neophodno je smanjivanje administracije, slažem se.
Pozdravljam ideju Dualnog obrazovanja, ali ne verujem da je ova, ni naredna Vlada mogu sprovesti.
Što se tiče investicija, kao i okruženja za sprovođenje programa, potrebna je Vlada u kojoj sede stručni ljudi, koji uz to imaju dovoljno iskustva. Da li je to ova Vlada, procenite sami.


Jel ovo znači da bi po vašem planu vlada finansirala i pravila hotele?

Što se tiče banja, verujem da je moguće pronaći investicije iz predpristupnih fondova EU. Uloga države kao investitora-da. S tim, da je potrebno praviti razliku između subvencija i investicija. Mi smo za investicije.
nefa-63 nefa-63 11:10 06.06.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

zilikaka
5 mlrd $ = 4 mlrd €?


Šta se čudiš, milijarda tamo-vamo.
Kolega kanda ima poteškoća sa tim brojevima što imaju puno cifara, pa se još i komplikovano izgovaraju.
Ima u prezentaciji jedan momenat kad pominje rast od 77 miliona dolara do milijardustotridesetdevet, a-a (bem ti srpski kad nema ono obrnuto e za spelovanje), pa onda kratak štuc, pa opet pokuša milijardustotridesetdevet, vidiš fali ono čega stotridesetdevet, al snašo se, preskočio.

Msm, ko da je to važno da se znaju brojevi, bitno da se prave planovi.

Imao sam problem sa izgovaranjem tog broja, tu ste potpuno u pravu. Previše brojeva za deset minuta.
Trebalo je reći sa 77 miliona, na 1139 miliona. Zbunile su me milijarde, zato su ih u nekim jezicima ukinuli.
Najvažnije je da znam o čemu govorim. A to što ponekad pogrešim kod izgovora reči je dokaz da sam daleko od savršenstva, još uvek...
nefa-63 nefa-63 11:14 06.06.2016

Re: A sada nešto potpuno drugačije

zovitemegrunf

nefa-63

Slažem se sa Vama. Ogroman potencijal leži u razvoju banjskog turizma. Dovoljno je pogledati primere Austrije, Slovenije, Mađarske.


Si bio u Ribarskoj banji? Na šta bi tamo prvo potrošio (investirao) 1K€ državnih para?

Svaka banja ima svoje komparativne prednosti, evo zašto su Vrnjci dobri: linak


Nisam bio u Ribarskoj banji, na žalost.
Odlična stvar. Nadam se da će se neko dosetiti da je iskoristi u narednoj promotivnoj kamanji VB-a.
Lionsgate Lionsgate 12:45 31.05.2016

~~~

Blog je ukrasen fotografijom vonogorja na desnoj dunavskoj strani, preko je cini mi se, backa strana preko puta Krcedina (moze biti i banatska) pa u to ime pitam, jel' ovo promocija vinograda shefa stranke? Vinogradsarski turizam itajrad...
krkar krkar 12:46 31.05.2016

Re: ~~~

jel' ovo promocija vinograda shefa stranke?


Ma prodao je on to odavno.

Toliko je bio zainteresovan za vinogradarstvo
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:47 31.05.2016

Re: ~~~

Lionsgate
Blog je ukrasen fotografijom vonogorja na desnoj dunavskoj strani, preko je cini mi se, backa strana preko puta Krcedina (moze biti i banatska) pa u to ime pitam, jel' ovo promocija vinograda shefa stranke? Vinogradsarski turizam itajrad...


Jeste maznuo sam od drugara sa Twittera jer mi se baš pa sviđa nekako :) Ja kad uspem u životu neću majkemi gajim vinograde, ima da vas smaram farmama servera :)
Lionsgate Lionsgate 12:57 31.05.2016

Re: ~~~

Ma prodao je on to odavno.

Toliko je bio zainteresovan za vinogradarstvo


Cek, jel' onda prodao i ime? Vidim na Netu da postoji kuca vina sa tim imenom u Indjiji, doduse sajt im ne radi.

Edit.
Izvini ali "podizanje" i prodaja vinograda su sjajan nacin da operes keshovinu. Odakle novci? Pa covek je prodao vinograd.
krkar krkar 13:05 31.05.2016

Re: ~~~

Cek, jel' onda prodao i ime? Vidim na Netu da postoji kuca vina sa tim imenom u Indjiji, doduse sajt im ne radi.


Prodao i brend. Baš sam neki dan bio u Krčedinu na vinogradu Nišlije sa Vračar. A prekoputa njega Koletovi voćnjaci pod mrežom, na 16 ha, za sada, ima još mesta za širenje.

Krčedinci taj deo krstili Feudalni breg!
Lionsgate Lionsgate 14:18 31.05.2016

Re: ~~~

Jbt, ko bi bre kupio to "ime", kao da je to ne znam kakav brand sa ne znam kakvom tradicijom... da ga nije kupio bata Kole, preko povezanih firmi?

I onda kad neko kaze da se u Srbistanu ne isplati baviti politikom.

Edit.
Znate kako ide fora sa trange-frange? Ja ti ne mogu dati kesh ali ti mogu pomoci da sazidas kucu, dam ti plac, kupim gradjevinski materijal, platim radnu snagu, organizujem posao i na kraju kupim tu kucu od tebe za 3000eura po kvadratu iako je u Koceljevi kvadrat 500eura, sve legalno.. Mislim, tako rade u gradjevinarstvu, ne verujem da je tako u poljoprivredi, ipak su tu posteniji
dekster.didi dekster.didi 14:38 31.05.2016

Re: ~~~

Feudalni breg


Gde ja živim i čemu?
G.Cross G.Cross 13:05 31.05.2016

Jesus Maria

U strukturi cena je potrebno ukalkulisati troškove marketinga i PR-a i troškove radne snage što se kod nas u značajnom broju slučajeva ne radi.



Jesus Maria
krkar krkar 13:08 31.05.2016

Re: Jesus Maria

Jesus Maria




Ti si em ekonomista em nisi ovde - pod hitno da popiješ neki lek za srce pre nego što te strefi infarkt!

Nego, kaže mi ptičica da pitam našeg blogera kako je i zašto pomalo neočekivano otišao iz firme Elite Palić?

uros_vozdovac uros_vozdovac 13:12 31.05.2016

Re: Jesus Maria

a šta je Elite Palić? Da googlam ili mi ispričaš :)
krkar krkar 13:15 31.05.2016

Re: Jesus Maria

a šta je Elite Palić? Da googlam ili mi ispričaš :)


Pa nek ti ispriča stranački kolega
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:44 31.05.2016

Re: Jesus Maria

krkar
a šta je Elite Palić? Da googlam ili mi ispričaš :)


Pa nek ti ispriča stranački kolega

Pa čekam da se javi, aman. Can`t wait...
krkar krkar 14:36 31.05.2016

Re: Jesus Maria

Pa čekam da se javi, aman. Can`t wait...


Javio se ali ovde ne odgovara. Čudo!
nefa-63 nefa-63 14:42 31.05.2016

Re: Jesus Maria

krkar
Jesus Maria




Ti si em ekonomista em nisi ovde - pod hitno da popiješ neki lek za srce pre nego što te strefi infarkt!

Nego, kaže mi ptičica da pitam našeg blogera kako je i zašto pomalo neočekivano otišao iz firme Elite Palić?


Prvi put sam na blogu b92 i moram Vam priznati da je jako zanimljivo. Opušteno, kao kod zubara.
Ne znam koliko je to tema ovoga bloga, ali nemam nikakav problem sa samim sobom, pa ni sa Elitte Palić. Radio sam gore nekoliko godina, otišao sam u trenutku kada sam mislio da je potrebno da nešto promenim. I to je to. Deo moje poslovne biografije. Da li sam tu, ili na nekom drugom mestu radio dobro, ili loše, nije moje da sudim.
emsiemsi emsiemsi 20:09 31.05.2016

Re: Jesus Maria

nefa-63
krkar
Jesus Maria




Ti si em ekonomista em nisi ovde - pod hitno da popiješ neki lek za srce pre nego što te strefi infarkt!

Nego, kaže mi ptičica da pitam našeg blogera kako je i zašto pomalo neočekivano otišao iz firme Elite Palić?


Prvi put sam na blogu b92 i moram Vam priznati da je jako zanimljivo. Opušteno, kao kod zubara.
Ne znam koliko je to tema ovoga bloga, ali nemam nikakav problem sa samim sobom, pa ni sa Elitte Palić. Radio sam gore nekoliko godina, otišao sam u trenutku kada sam mislio da je potrebno da nešto promenim. I to je to. Deo moje poslovne biografije. Da li sam tu, ili na nekom drugom mestu radio dobro, ili loše, nije moje da sudim.

Ако се ради добро, ником ништа. Ако се ради лоше, суди судија.
dekster.didi dekster.didi 13:29 02.06.2016

Re: Jesus Maria

Prvi put sam na blogu b92 i moram Vam priznati da je jako zanimljivo. Opušteno, kao kod zubara.




E moj ti..


nefa-63 nefa-63 11:24 06.06.2016

Re: Jesus Maria

krkar
Jesus Maria




Ti si em ekonomista em nisi ovde - pod hitno da popiješ neki lek za srce pre nego što te strefi infarkt!

Nego, kaže mi ptičica da pitam našeg blogera kako je i zašto pomalo neočekivano otišao iz firme Elite Palić?


Pre bih rekao da sam u Elitte Palić odigrao ulogu Alana Forda, a ne Sir Olivera.
nefa-63 nefa-63 11:28 06.06.2016

Re: Jesus Maria

emsiemsi
nefa-63
krkar
Jesus Maria




Ti si em ekonomista em nisi ovde - pod hitno da popiješ neki lek za srce pre nego što te strefi infarkt!

Nego, kaže mi ptičica da pitam našeg blogera kako je i zašto pomalo neočekivano otišao iz firme Elite Palić?


Prvi put sam na blogu b92 i moram Vam priznati da je jako zanimljivo. Opušteno, kao kod zubara.
Ne znam koliko je to tema ovoga bloga, ali nemam nikakav problem sa samim sobom, pa ni sa Elitte Palić. Radio sam gore nekoliko godina, otišao sam u trenutku kada sam mislio da je potrebno da nešto promenim. I to je to. Deo moje poslovne biografije. Da li sam tu, ili na nekom drugom mestu radio dobro, ili loše, nije moje da sudim.

Ако се ради добро, ником ништа. Ако се ради лоше, суди судија.

Prvo sudi savest, sudija je manji problem.
emsiemsi emsiemsi 18:09 06.06.2016

Re: Jesus Maria

nefa-63
emsiemsi
nefa-63
krkar
Jesus Maria




Ti si em ekonomista em nisi ovde - pod hitno da popiješ neki lek za srce pre nego što te strefi infarkt!

Nego, kaže mi ptičica da pitam našeg blogera kako je i zašto pomalo neočekivano otišao iz firme Elite Palić?


Prvi put sam na blogu b92 i moram Vam priznati da je jako zanimljivo. Opušteno, kao kod zubara.
Ne znam koliko je to tema ovoga bloga, ali nemam nikakav problem sa samim sobom, pa ni sa Elitte Palić. Radio sam gore nekoliko godina, otišao sam u trenutku kada sam mislio da je potrebno da nešto promenim. I to je to. Deo moje poslovne biografije. Da li sam tu, ili na nekom drugom mestu radio dobro, ili loše, nije moje da sudim.

Ако се ради добро, ником ништа. Ако се ради лоше, суди судија.

Prvo sudi savest, sudija je manji problem.

Лако ћемо ми са пресудом савести. Ја бих се, ипак, залагао за пресуду судије.
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:10 31.05.2016

e sad ozbiljno -

šta ja mislim:

Mislim da turistička privreda u Srbiji pati od preterane regulacije. Kao uostalom i bilo koja grana. Od manjka slobode.

Gde svako hoće da se ogrebe od subjekta koji ima neki svoj mali biznis.

Airbnb - npr, veliki rast prometa ima zato jer je jednostavan, user oriented, ali kod nas - kilavi. Pogodite zašto? Pa preterana regulacija. Mi nismo Berlin... da ne objašnjavam...

Drugo, užasno slaba infrastruktura za planiranje putovanja. Manjak opcija na prvom mestu.

svarog svarog 13:13 31.05.2016

Re: e sad ozbiljno -

A kačiš nam program koji nema ništa sem dodatne regulacije
angie01 angie01 13:13 31.05.2016

Re: e sad ozbiljno -

Pa preterana regulacija.


preterani haos i beznadje, zapustenost, svake godine sve gore, niko se problemom ni ne bavi,.....

a ovo sto je priprepljeno- nije nista.
tadejus tadejus 13:24 31.05.2016

Re: e sad ozbiljno -

uros_vozdovac
Mi nismo Berlin...


Berlin zabranio air-bnb, povećavaju cijene rente za Berlinere pa ovi zabranili..
e sad ne znam šta si ti teo
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:27 31.05.2016

Re: e sad ozbiljno -

svarog
A kačiš nam program koji nema ništa sem dodatne regulacije

Jasno. Pre svega - gost autor u mom svetonazoru ne da ne mora da misli isto kao ja, nego može potpuno drugačije od mene, pa vidi samo ko je sve gost autor na mom blogu...

Drugo, ovo jeste neka početna tačka, o kojoj svi možemo da raspravljamo i kritikujemo, što, u mo svetonazoru - opet nije loše. I neka se na kraju autor suoči sa kritikama, nema ničeg lošeg u tome.
st.jepan st.jepan 13:29 31.05.2016

Re: e sad ozbiljno -

e sad ozbiljno -
šta ja mislim:

A ja mislim otprilike ono što sam sinoć napisao u KostaBabićevom, već dobrano mrtvosanom) blogu "Otvoreno pismo Aleksandru Vučiću" (btw, nije objavio Vučićev otvoreni odgovor, a složićete se da čovek ima pravo na odgovor).

Mislim dakle da je u Srbiji najsmislenije podsticati različite forme alternativnog turizma, na primer, već prilično zahuktali katastrofički turizam, pa pušački ("smoke proudly in Serbia" ) turizam, pa zagrobni (jeftine sarane i grobna mesta) turizam, pa razne survival aranžmane (preživite dve nedelje sa sto evra, i onda doveka prepričavajte)...
nefa-63 nefa-63 14:44 31.05.2016

Re: e sad ozbiljno -

uros_vozdovac
šta ja mislim:

Mislim da turistička privreda u Srbiji pati od preterane regulacije. Kao uostalom i bilo koja grana. Od manjka slobode.

Gde svako hoće da se ogrebe od subjekta koji ima neki svoj mali biznis.

Airbnb - npr, veliki rast prometa ima zato jer je jednostavan, user oriented, ali kod nas - kilavi. Pogodite zašto? Pa preterana regulacija. Mi nismo Berlin... da ne objašnjavam...

Drugo, užasno slaba infrastruktura za planiranje putovanja. Manjak opcija na prvom mestu.


Slažem se, Uroše. Preterana regulacija, nedostatak kvalitetne infrastrukture, nedostatak kreativnosti, usled raznoraznih ograničenja.
zilikaka zilikaka 19:33 31.05.2016

Re: e sad ozbiljno -


Mislim dakle da je u Srbiji najsmislenije podsticati različite forme alternativnog turizma, na primer, već prilično zahuktali katastrofički turizam, pa pušački ("smoke proudly in Serbia" ) turizam, pa zagrobni (jeftine sarane) turizam,


A, pa može ovo da ima i veselu notu:

emsiemsi emsiemsi 20:11 31.05.2016

Re: e sad ozbiljno -

nefa-63
uros_vozdovac
šta ja mislim:

Mislim da turistička privreda u Srbiji pati od preterane regulacije. Kao uostalom i bilo koja grana. Od manjka slobode.

Gde svako hoće da se ogrebe od subjekta koji ima neki svoj mali biznis.

Airbnb - npr, veliki rast prometa ima zato jer je jednostavan, user oriented, ali kod nas - kilavi. Pogodite zašto? Pa preterana regulacija. Mi nismo Berlin... da ne objašnjavam...

Drugo, užasno slaba infrastruktura za planiranje putovanja. Manjak opcija na prvom mestu.


Slažem se, Uroše. Preterana regulacija, nedostatak kvalitetne infrastrukture, nedostatak kreativnosti, usled raznoraznih ograničenja.

Добра идеја !
Како повећати креативност ?
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:23 31.05.2016

Re: e sad ozbiljno -

emsiemsi
nefa-63
uros_vozdovac
šta ja mislim:

Mislim da turistička privreda u Srbiji pati od preterane regulacije. Kao uostalom i bilo koja grana. Od manjka slobode.

Gde svako hoće da se ogrebe od subjekta koji ima neki svoj mali biznis.

Airbnb - npr, veliki rast prometa ima zato jer je jednostavan, user oriented, ali kod nas - kilavi. Pogodite zašto? Pa preterana regulacija. Mi nismo Berlin... da ne objašnjavam...

Drugo, užasno slaba infrastruktura za planiranje putovanja. Manjak opcija na prvom mestu.


Slažem se, Uroše. Preterana regulacija, nedostatak kvalitetne infrastrukture, nedostatak kreativnosti, usled raznoraznih ograničenja.

Добра идеја !
Како повећати креативност ?


iz iskustva zajednice kreativnost dolazi kada nestane reguacija, kada oslobodiš pojedinca. Jesam li u pravu - pojma nemam, ali iskustvo je takvo
emsiemsi emsiemsi 20:42 31.05.2016

Re: e sad ozbiljno -

uros_vozdovac
emsiemsi
nefa-63
uros_vozdovac
šta ja mislim:

Mislim da turistička privreda u Srbiji pati od preterane regulacije. Kao uostalom i bilo koja grana. Od manjka slobode.

Gde svako hoće da se ogrebe od subjekta koji ima neki svoj mali biznis.

Airbnb - npr, veliki rast prometa ima zato jer je jednostavan, user oriented, ali kod nas - kilavi. Pogodite zašto? Pa preterana regulacija. Mi nismo Berlin... da ne objašnjavam...

Drugo, užasno slaba infrastruktura za planiranje putovanja. Manjak opcija na prvom mestu.


Slažem se, Uroše. Preterana regulacija, nedostatak kvalitetne infrastrukture, nedostatak kreativnosti, usled raznoraznih ograničenja.

Добра идеја !
Како повећати креативност ?


iz iskustva zajednice kreativnost dolazi kada nestane reguacija, kada oslobodiš pojedinca. Jesam li u pravu - pojma nemam, ali iskustvo je takvo

Ма, нисам питао тебе, питао сам креатора овога програм пошто је он навео да недостаје креативност.
Ако одговори на то, виђен је за нобеловца.
Успут --- боље да идемо да се зајебавамо на крканов блог о шерпама. Ово је стварно (али стварно) без везе.
nefa-63 nefa-63 09:52 02.06.2016

Re: e sad ozbiljno -

emsiemsi
nefa-63
uros_vozdovac
šta ja mislim:

Mislim da turistička privreda u Srbiji pati od preterane regulacije. Kao uostalom i bilo koja grana. Od manjka slobode.

Gde svako hoće da se ogrebe od subjekta koji ima neki svoj mali biznis.

Airbnb - npr, veliki rast prometa ima zato jer je jednostavan, user oriented, ali kod nas - kilavi. Pogodite zašto? Pa preterana regulacija. Mi nismo Berlin... da ne objašnjavam...

Drugo, užasno slaba infrastruktura za planiranje putovanja. Manjak opcija na prvom mestu.


Slažem se, Uroše. Preterana regulacija, nedostatak kvalitetne infrastrukture, nedostatak kreativnosti, usled raznoraznih ograničenja.

Добра идеја !
Како повећати креативност ?
Nekoliko hiljada ljudi je pogledalo i komentarisalo Program, ali ovo je ubedljivo najbolje pitanje! Svaka Vam čast!
Ključna stvar koja nama kao društvu, u ovom trenu nedostaje, je kreativnost.
Profesor Isak Adižes u jednom od svojih predavanja, održanih u Beogradu, kaže:
"Najveći problem prostora koji čine bivše članice SFRJ je poremećen sistem vrednosti. Vi se varate kada mislite da imate puno problema. Vi zapravo, imate samo jedan- poremećen sistem vrednosti! Sve ostalo su posledice tog problema."
Nadovezaću se na prethodno.
Zašto nema kreativnosti u društvu?
1. Zbog poremećenog sistema vrednosti.
2. Zbog opšteg stanja u društvu, prvenstveno stanja u kulturi. U SAD-u je svojevremeno urađeno istraživanje u cilju određivanja isplativosti investiranja u pojedine oblasti ljudskog delanja, sa ciljem napretka društvene zajednice. Istraživanje je urađeno na malom uzorku (jedan manji grad je bio u pitanju) i dalo je ne(očekivan) odgovor- kultura!
3. Nedovoljne primene metode "moždane oluje" , itd.
Posle poremećenog sistema vrednosti, pitanje kreativnosti je od suštinskog značaja za Srbiju. Potrebna je promena kompletnog ambijenta, da bi kreativni ljudi kojih svakako ima dobili šansu da se iskažu.
Potrebna je Vlada koja je sama po sebi kreativna i spremna da motiviše i podstiče kreativnost.
Da li ova Vlada i ovi ministri deluju kao kreativne osobe?

nefa-63 nefa-63 10:05 02.06.2016

Re: e sad ozbiljno -

emsiemsi
uros_vozdovac
emsiemsi
nefa-63
uros_vozdovac
šta ja mislim:

Mislim da turistička privreda u Srbiji pati od preterane regulacije. Kao uostalom i bilo koja grana. Od manjka slobode.

Gde svako hoće da se ogrebe od subjekta koji ima neki svoj mali biznis.

Airbnb - npr, veliki rast prometa ima zato jer je jednostavan, user oriented, ali kod nas - kilavi. Pogodite zašto? Pa preterana regulacija. Mi nismo Berlin... da ne objašnjavam...

Drugo, užasno slaba infrastruktura za planiranje putovanja. Manjak opcija na prvom mestu.


Slažem se, Uroše. Preterana regulacija, nedostatak kvalitetne infrastrukture, nedostatak kreativnosti, usled raznoraznih ograničenja.

Добра идеја !
Како повећати креативност ?


iz iskustva zajednice kreativnost dolazi kada nestane reguacija, kada oslobodiš pojedinca. Jesam li u pravu - pojma nemam, ali iskustvo je takvo

Ма, нисам питао тебе, питао сам креатора овога програм пошто је он навео да недостаје креативност.
Ако одговори на то, виђен је за нобеловца.
Успут --- боље да идемо да се зајебавамо на крканов блог о шерпама. Ово је стварно (али стварно) без везе.
Blizu sam Nobelove nagrade, otprilike kao prvom timu Real Madrida, ali mogu pokušati da odgovorim na pitanje.
Šta podstiče kreativnost?
1. Konstantno učenje.
2. Sloboda u iznošenju ideja.
3. Proces realizacije kvalitetnih ideja.
emsiemsi emsiemsi 10:59 02.06.2016

Re: e sad ozbiljno -

nefa-63
emsiemsi
uros_vozdovac
emsiemsi
nefa-63
uros_vozdovac
šta ja mislim:

Mislim da turistička privreda u Srbiji pati od preterane regulacije. Kao uostalom i bilo koja grana. Od manjka slobode.

Gde svako hoće da se ogrebe od subjekta koji ima neki svoj mali biznis.

Airbnb - npr, veliki rast prometa ima zato jer je jednostavan, user oriented, ali kod nas - kilavi. Pogodite zašto? Pa preterana regulacija. Mi nismo Berlin... da ne objašnjavam...

Drugo, užasno slaba infrastruktura za planiranje putovanja. Manjak opcija na prvom mestu.


Slažem se, Uroše. Preterana regulacija, nedostatak kvalitetne infrastrukture, nedostatak kreativnosti, usled raznoraznih ograničenja.

Добра идеја !
Како повећати креативност ?


iz iskustva zajednice kreativnost dolazi kada nestane reguacija, kada oslobodiš pojedinca. Jesam li u pravu - pojma nemam, ali iskustvo je takvo

Ма, нисам питао тебе, питао сам креатора овога програм пошто је он навео да недостаје креативност.
Ако одговори на то, виђен је за нобеловца.
Успут --- боље да идемо да се зајебавамо на крканов блог о шерпама. Ово је стварно (али стварно) без везе.
Blizu sam Nobelove nagrade, otprilike kao prvom timu Real Madrida, ali mogu pokušati da odgovorim na pitanje.
Šta podstiče kreativnost?
1. Konstantno učenje.
2. Sloboda u iznošenju ideja.
3. Proces realizacije kvalitetnih ideja.

У константно учење спада и употреба овога дркавога едитора на блогу --- дакле, концентриши се где пишеш када одговараш цитирајући (прескролуј до дна) ... употреба опен и клоз тагова није тако компликована.
Atomski mrav Atomski mrav 13:20 31.05.2016

Na'rani svinje i ne diraj ništa!

Ako se nešto u Srbiji razvija i napreduje, to je zato što naši genijalni političari i još genijalniji stručnjaci koje su oni postavili da odlučuju o nečemu nisu umešali prste u tu oblast. Tako da je bolje da na'ranite svinje i ne dirate ništa nego da nešto prčkate, reformišete, sistematizujete...
krkar krkar 13:23 31.05.2016

Turisćka Prasa


Nekako osećam da će ovaj blog da bude jedna vrhunska Prasa.

Uroše, nemoj slučajno da si ga obrisao sve i ako ti potegnu stranačku disciplinu i demokratski centralizam!

Meni nažalost već posao žestoko pati zbog ovog prasovanja i moram ovog trenutka da se isključim do večeras.

uros_vozdovac uros_vozdovac 13:28 31.05.2016

Re: Turisćka Prasa

krkar

Nekako osećam da će ovaj blog da bude jedna vrhunska Prasa.

Uroše, nemoj slučajno da si ga obrisao sve i ako ti potegnu stranačku disciplinu i demokratski centralizam!

Meni nažalost već posao žestoko pati zbog ovog prasovanja i moram ovog trenutka da se isključim do večeras.


Tako mi obraza - neće nestati :)
st.jepan st.jepan 13:48 31.05.2016

Re: Turisćka Prasa

uros_vozdovac
krkar

Nekako osećam da će ovaj blog da bude jedna vrhunska Prasa.
Uroše, nemoj slučajno da si ga obrisao sve i ako ti potegnu stranačku disciplinu i demokratski centralizam!
Meni nažalost već posao žestoko pati zbog ovog prasovanja i moram ovog trenutka da se isključim do večeras.

Tako mi obraza - neće nestati :)

OK, verujem, al nemoj ni da ga edituješ.
Nipošto, na primer, ne diraj ovaj refreshing detalj:
Potencijal u oblasti manifestacionog turizma

uros_vozdovac uros_vozdovac 13:51 31.05.2016

Re: Turisćka Prasa

st.jepan
uros_vozdovac
krkar

Nekako osećam da će ovaj blog da bude jedna vrhunska Prasa.
Uroše, nemoj slučajno da si ga obrisao sve i ako ti potegnu stranačku disciplinu i demokratski centralizam!
Meni nažalost već posao žestoko pati zbog ovog prasovanja i moram ovog trenutka da se isključim do večeras.

Tako mi obraza - neće nestati :)

OK, verujem, al nemoj ni da ga edituješ.
Nipošto, na primer, ne diraj ovaj refreshing detalj:
Potencijal u oblasti manifestacionog turizma


:) ne diram dugmiće
emsiemsi emsiemsi 20:14 31.05.2016

Re: Turisćka Prasa

st.jepan
uros_vozdovac
krkar

Nekako osećam da će ovaj blog da bude jedna vrhunska Prasa.
Uroše, nemoj slučajno da si ga obrisao sve i ako ti potegnu stranačku disciplinu i demokratski centralizam!
Meni nažalost već posao žestoko pati zbog ovog prasovanja i moram ovog trenutka da se isključim do večeras.

Tako mi obraza - neće nestati :)

OK, verujem, al nemoj ni da ga edituješ.
Nipošto, na primer, ne diraj ovaj refreshing detalj:
Potencijal u oblasti manifestacionog turizma


Јеботе патак --- па није ваљда да је и то (манифестационог) нашло своје место у овом тзв. програму !
Немогуће !
angie01 angie01 20:41 31.05.2016

Re: Turisćka Prasa

Potencijal u oblasti manifestacionog turizma


pa sad, ovo je veoma popularan i nadasve isplativ oblik turizma, svidjao se vama naziv ili ne,...npr, karneval u Riu, ili gej parada u Torontu,...mesecima unapred turisti planiraju odlaske na ove manifestacije, bukiraju smestaj i prevoz ili uplate aranzmane- u to vreme, spontani putnik namernik u oba grada moze da spava samo u parku- gde bi ga u Riu orobili, a u Torontu uhapsili,...a zarada od turista koji su na ove dogadjaje dosli, je vise nego odlicna.
st.jepan st.jepan 21:00 31.05.2016

Re: Turisćka Prasa

angie01
Potencijal u oblasti manifestacionog turizma


pa sad, ovo je veoma popularan i nadasve isplativ oblik turizma, svidjao se vama naziv ili ne,...npr, karneval u Riu, ili gej parada u Torontu,...mesecima unapred turisti planiraju odlaske na ove manifestacije, bukiraju smestaj i prevoz ili uplate aranzmane- u to vreme, spontani putnik namernik u oba grada moze da spava samo u parku- gde bi ga u Riu orobili, a u Torontu uhapsili,...a zarada od turista koji su na ove dogadjaje dosli, je vise nego odlicna.

:)
Ma sve OK, samo što bi, po mom osećanju za jezik, to trebalo da se zove manifestacijski turizam (dakle koji je u vezi s manifestacijama, a ne koji je po sebi manifestacionog karaktera).
U tom smislu, prilično me začudilo što sam na Guglu pronašao oba oblika, ali OK, nije prvi put da neki stručni termin, mada jezički i logički suspektan, postane uobičajen.

nefa-63 nefa-63 11:33 06.06.2016

Re: Turisćka Prasa

angie01
Potencijal u oblasti manifestacionog turizma


pa sad, ovo je veoma popularan i nadasve isplativ oblik turizma, svidjao se vama naziv ili ne,...npr, karneval u Riu, ili gej parada u Torontu,...mesecima unapred turisti planiraju odlaske na ove manifestacije, bukiraju smestaj i prevoz ili uplate aranzmane- u to vreme, spontani putnik namernik u oba grada moze da spava samo u parku- gde bi ga u Riu orobili, a u Torontu uhapsili,...a zarada od turista koji su na ove dogadjaje dosli, je vise nego odlicna.

Slažem se sa Vama.
svarog svarog 13:44 31.05.2016

kad smo kod turizma

Ove godine urađena je jedna stvar koja je, mislim mada bi trebalo potvrditi podacima, bila blagotvorna za turizam. Zimski raspust je podeljen na dva dela, dve nedelje u januaru i nedelju dana u februaru, za razliku od prethodnih godina kada su bile 3 nedelje u komadu u januaru. Na ovaj način je produžena zimska sezona.

Čuo sam neke predloge da se čak skrati letnji raspust i produži zimski jer naš narod leti tradicionalni pali na more koje je sada 100% u inostranstvu (sem onog komada Jagodine na Egejskom moru), a zimuje se uglavnom na domaćim destinacijama. To bi teoretski, a mislim i praktično, podstaklo domaću komponentu srpskog turizma. Šta mislite o tome?
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:51 31.05.2016

Re: kad smo kod turizma

svarog
Ove godine urađena je jedna stvar koja je, mislim mada bi trebalo potvrditi podacima, bila blagotvorna za turizam. Zimski raspust je podeljen na dva dela, dve nedelje u januaru i nedelju dana u februaru, za razliku od prethodnih godina kada su bile 3 nedelje u komadu u januaru. Na ovaj način je produžena zimska sezona.

Čuo sam neke predloge da se čak skrati letnji raspust i produži zimski jer naš narod leti tradicionalni pali na more koje je sada 100% u inostranstvu (sem onog komada Jagodine na Egejskom moru), a zimuje se uglavnom na domaćim destinacijama. To bi teoretski, a mislim i praktično, podstaklo domaću komponentu srpskog turizma. Šta mislite o tome?


Mislim da moramo da se otarasimo domaći/strani termina. Da privlačimo goste koji su ravnopravni nebitno odakle, i ako je nekom atraktivnije da pali na more - neka ga. Da se posvetimo svojim destinacijama, da ih infrastrukturno obogaćujemo. I da smanjimo regulaciju.
svarog svarog 13:58 31.05.2016

Re: kad smo kod turizma

Ovaj potez bi imao efekta samo na domaće turiste, jer bi pomerio raspust naše dece, prema kome se mnogi orjentišu kada planiraju odmor (otud sam spomenuo domaće). Ovo bi bilo fino podešavanje, jer svako i dalje može da bira kako će da iskoristi odmor, ali bi zimovanje bilo atraktivnije. Osim toga,ako se neko opredeli za više dana zimovanja to ne mora biti u Srbiji, samo što ovde postoji konkurencija inostranim zimskim centrima, a kontru moru nemamo nikakvu. Tako da bi bez ikakvih subvencija, vaučera i štatijaznam bio povećan broj noćenja u Srbiji.

Inače jedan od razloga visokih cena noćenja (apsolutno, a posebno u odnosu na kvalitet) je mali promet, pa da bi vlasnici smeštaja nešto zaradili dižu cene za ono malo njih koji dolaze. Sa većim iskorišćenjem kapaciteta fiksni troškovi po jedinici bi pali, pa bi bilo prostora i za smanjenje krajnje cene
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:01 31.05.2016

Re: kad smo kod turizma

svarog
Ovaj potez bi imao efekta samo na domaće turiste, jer bi pomerio raspust naše dece, prema kome se mnogi orjentišu kada planiraju odmor (otud sam spomenuo domaće). Ovo bi bilo fino podešavanje, jer svako i dalje može da bira kako će da iskoristi odmor, ali bi zimovanje bilo atraktivnije. Osim toga,ako se neko opredeli za više dana zimovanja to ne mora biti u Srbiji, samo što ovde postoji konkurencija inostranim zimskim centrima, a kontru moru nemamo nikakvu. Tako da bi bez ikakvih subvencija, vaučera i štatijaznam bio povećan broj noćenja u Srbiji.

Inače jedan od razloga visokih cena noćenja (apsolutno, a posebno u odnosu na kvalitet) je mali promet, pa da bi vlasnici smeštaja nešto zaradili dižu cene za ono malo njih koji dolaze. Sa većim iskorišćenjem kapaciteta fiksni troškovi po jedinici bi pali, pa bi bilo prostora i za smanjenje krajnje cene


Jasno mi je ovo oko iskorišćenja sasvim, i ja se preturim na leđa kad vidim cene smeštaja.
Nedostaje promocija i kreativnost vidim.
st.jepan st.jepan 14:05 31.05.2016

Re: kad smo kod turizma

a kontru moru nemamo nikakvu.

Nemao još, ali ne klonite duhom, imajte na umu krilate reči Gordana Vesnića, jednog od najbližih saradnika Ljubiše Preletačevića Belog:
"Obećali smo da ćemo od Markovačkog jezera napraviti more. Projekat je predviđao ubacivanje 50.000 tona soli kako bi jezero postalo more i da ćemo radi pravog ugođaja uvesti dve bele ajkule".

svarog svarog 14:07 31.05.2016

Re: kad smo kod turizma

Samo jako!
kukusigameni kukusigameni 14:07 31.05.2016

Re: kad smo kod turizma

svarog
Ovaj potez bi imao efekta samo na domaće turiste, jer bi pomerio raspust naše dece, prema kome se mnogi orjentišu kada planiraju odmor (otud sam spomenuo domaće). Ovo bi bilo fino podešavanje, jer svako i dalje može da bira kako će da iskoristi odmor, ali bi zimovanje bilo atraktivnije. Osim toga,ako se neko opredeli za više dana zimovanja to ne mora biti u Srbiji, samo što ovde postoji konkurencija inostranim zimskim centrima, a kontru moru nemamo nikakvu. Tako da bi bez ikakvih subvencija, vaučera i štatijaznam bio povećan broj noćenja u Srbiji.

Inače jedan od razloga visokih cena noćenja (apsolutno, a posebno u odnosu na kvalitet) je mali promet, pa da bi vlasnici smeštaja nešto zaradili dižu cene za ono malo njih koji dolaze. Sa većim iskorišćenjem kapaciteta fiksni troškovi po jedinici bi pali, pa bi bilo prostora i za smanjenje krajnje cene


Meni ovo sve za 5
svarog svarog 14:10 31.05.2016

Re: kad smo kod turizma

Nisam ovo ja smislio, ministartvo turizma (ili u čijem delokrugu je turizam već bio) pre nekoliko godina je ovo predlagalo ali ih je ministarstvo prosvete otkovalo na keca
nefa-63 nefa-63 14:47 31.05.2016

Re: kad smo kod turizma

svarog
Ove godine urađena je jedna stvar koja je, mislim mada bi trebalo potvrditi podacima, bila blagotvorna za turizam. Zimski raspust je podeljen na dva dela, dve nedelje u januaru i nedelju dana u februaru, za razliku od prethodnih godina kada su bile 3 nedelje u komadu u januaru. Na ovaj način je produžena zimska sezona.

Čuo sam neke predloge da se čak skrati letnji raspust i produži zimski jer naš narod leti tradicionalni pali na more koje je sada 100% u inostranstvu (sem onog komada Jagodine na Egejskom moru), a zimuje se uglavnom na domaćim destinacijama. To bi teoretski, a mislim i praktično, podstaklo domaću komponentu srpskog turizma. Šta mislite o tome?

Slažem se, za zimski raspust. Tako je nekada bilo. Kraći deo raspusta oko Nove godine i duži kasnije u zimu. Bolje rešenje, pogotovo za destinacije u kojima je zastupljen turizam zasnovan na zimskim sportovima, kao npr. Kopaonik, Zlatibor, Stara planina i dr.
Jukie Jukie 02:38 01.06.2016

Re: kad smo kod turizma

Letnji raspust sigurno treba skratiti jer od njega nema koristi, deca tri meseca vitlaju po suncu na 40 stepeni što uopšte nije zdravo, ili sede unutra i igraju igrice jer je napolju previše vruće. Glavni raspust bi trebalo da bude u doba godine kada je najbolja temperatura (proleće i jesen) - onda deca (roditelji) zakupe sobu a nisu u njoj, pa su manji troškovi održavanja sobe zbog habanja a dobiješ iste pare od roditelja.
nefa-63 nefa-63 11:39 06.06.2016

Re: kad smo kod turizma

kukusigameni
svarog
Ovaj potez bi imao efekta samo na domaće turiste, jer bi pomerio raspust naše dece, prema kome se mnogi orjentišu kada planiraju odmor (otud sam spomenuo domaće). Ovo bi bilo fino podešavanje, jer svako i dalje može da bira kako će da iskoristi odmor, ali bi zimovanje bilo atraktivnije. Osim toga,ako se neko opredeli za više dana zimovanja to ne mora biti u Srbiji, samo što ovde postoji konkurencija inostranim zimskim centrima, a kontru moru nemamo nikakvu. Tako da bi bez ikakvih subvencija, vaučera i štatijaznam bio povećan broj noćenja u Srbiji.

Inače jedan od razloga visokih cena noćenja (apsolutno, a posebno u odnosu na kvalitet) je mali promet, pa da bi vlasnici smeštaja nešto zaradili dižu cene za ono malo njih koji dolaze. Sa većim iskorišćenjem kapaciteta fiksni troškovi po jedinici bi pali, pa bi bilo prostora i za smanjenje krajnje cene


Meni ovo sve za 5

Za 5 u srednjoj, ili na fakultetu?
nim_opet nim_opet 14:28 31.05.2016

Ugh

Naravno da je potrebno definisati strategiju i viziju, da ne bi kao guske u magli tumarali. Ali, bitno je biti vrlo specifican na koga se strategija odnosi i sta joj je svrha. Dakle je li ovo strategija za usmeravanje drzavnih sredstava u turizam? Ako jeste, onda specificno objasniti zasto recimo programi za trziste kao sto je SAD treba da primaju sredstva iz budzeta, gde i kako su dosadasnja sredstva potrosena, kakvi su rezultati itd. Ovako izgleda kao spisak lepih zelja i jako sirokih dobrih namera. Ako je namera da se usmerava privatni sektor (tipa ili cete u Kini da promovisete banju, ili banja nece dobiti budzetska sredstva) onda je malo teze razumeti ideju. Privatnom sektoru se ne moze cak ni savetovati da "generalno cene bi trebale da budu nize od Slovenije". Ako neko uspeva sa cenama visim od Slovenije, svaka mu cast, ako ne, na njegovu glavu...Prepoznatljivost na trzistu....moze samo da se odnosi na ono sto drzavni aparat radi na istome, ali ne i na ono sto radi privatni sektor - ako neko hoce umesto banja da promovise sta znam, kazino, na njemu je....
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:34 31.05.2016

Тржиште

Tržišta prvog prioriteta su zemlje ex Yu prostora, Nemačka, Rusija, Italija, Bugarska, Rumunija, ali i zemlje iz kojih nam ne dolazi veliki broj gostiju, iako one imaju ogroman potencijal u tom smislu, a to su SAD, Velika Britanija, Francuska i posebno Kina...

Србија никада није била туристичка дестинација за остале Југословене, осим можда за Словенце који су долазили на скијање на Брезовицу и у провод у београдске кафане.

Откуд сада "zemlje ex Yu" представљају тржиште првог приоритета? На кога се овде мисли?
nefa-63 nefa-63 11:43 06.06.2016

Re: Тржиште

principessa_etrusca
Tržišta prvog prioriteta su zemlje ex Yu prostora, Nemačka, Rusija, Italija, Bugarska, Rumunija, ali i zemlje iz kojih nam ne dolazi veliki broj gostiju, iako one imaju ogroman potencijal u tom smislu, a to su SAD, Velika Britanija, Francuska i posebno Kina...

Србија никада није била туристичка дестинација за остале Југословене, осим можда за Словенце који су долазили на скијање на Брезовицу и у провод у београдске кафане.

Откуд сада "zemlje ex Yu" представљају тржиште првог приоритета? На кога се овде мисли?

Iz pomenutih zemalja dolazi solidan broj turista u Srbiju. Što je još važnije, to tržište i dalje ima priličan potencijal. Pogledajte u Programu prvih deset zemalja po broju turista i videćete da su sve Ex Yu zemlje na toj listi.
little_radojica little_radojica 15:06 31.05.2016

Блоговски топли зец

Брале, овде шта год когод да је икад предложио био је исмејан и испрдан. Нема потребе за тим, мада је програм стварно лош, тј. пошто програм нисам још видео, презентација програма је лоша.

Прво, сврха предложених мера. Ако је за дванаест година туризам порастао 15 пута, која је сврха предлагати да за наредних десет година циљ буде да порасте 4 (5) пута? Да ли то значи да је садашњи модел раста превазиђен, па ако се не уради све ово следи неки суноврат? Притом, рећи да за толики раст ни најмање није заслужна држава ми делује непристојно. Па што је ПДВ на хотелске услуге по нижој стопи? Зар то није огроман уступак државе целом том сектору?

Друго, малтене све што је предложено већ постоји и већ се ради. Чак и координација одозго на неком нивоу постоји. Брат ми је у тој бранши, за претходне две године се напутовао по региону све у тесној сарадњи са ТОС-ом, од Словеније преко Булгарије и Грчке до Турске и којекуде, све у сврху агресивне промоције домаћих услуга и сарадње са ино-партнерима, па је за НГ имао пун хотел веселих не-фантомских Булгара. Да не смарам сад колико он мене смара о томе какве проблеме има у хотелу, али ниједан од њих није покривен овим програмом.

Једина тачка која има смисла је "људи", али ту се по природи ствари све споро мења и потребно је време да се људи оспособе. Наши најбољи угоститељи и кулинари раде по белом свету, по бродовима, по Дубаијима, по Лас Вегасима. Школовани у Србији, а тамо имају одличну прођу у хотелима и услугама највишег ранга (својим очима гледао). Вероватно би и мој брат и снајка отишли да немају зеца (да, ја мислим да их буквално само тај зец држи овде да их газде заврћу за хиљаде евра муком зарађених пара )

Дефинисање производа ми делује само као набрајање који све видови туризма постоје. Која је сврха дељења по категоријама? Да ли то значи да ће неке категорије имати већи приоритет, а ако је тако, на основу чега је то тако одлучено и шта то конкретно значи у смислу подстицаја?

Оно што ја видим као неопходност (а то је само једна од ствари) је брендирање производа као регионалних, па да онда ТОС може конкретну листу да користи у промотивним активностима. Рецимо направи се конкурс, предложе се идеје, селектирају се по томе колико су аутентични, оригинални, колико потенцијала имају да туристичку понуду учине атрактивнијом и онда се листа стално ревидира, прочишћава и допуњује. Стално гледам у талијанску мапу на којој је једно двајес-тријес врста тестенине, све исте, а различите и свака има своје име везано за регију. То су неке ситне ствари које страшно значе. Гледао сам на јапанској телевизији емисију о Србији, ладно су запичили у Шумадију на неко сеоско газдинство само да би пробали сир од магарећег млека који кошта љаду евра кило, јербо је најскупљи на свету и лепо је брендиран па се истиче у понуди. Нису били одушевљени, али су ипак били (Јапанци и сир, ко ја да ми неко сервира тофу од љаду евра за кило).

Ово за бање ми није јасно, помиње се неких двадесет бања, али није јасно шта са њима. Мени пада на памет да се селектује двадесетак најрепрезентативнијих кроз конкурс, па да држава циљано помогне у промоцији, евентуално плати и организује израду анализе и плана унапређења/диференцирања понуде, да преусмери приоритет развоја инфраструктуре ка тим дестинацијама итд. Ако то већ и не раде.

У сваком случају, похвале за изношење овога на светло дана, па још овде на фронцлисање
angie01 angie01 15:25 31.05.2016

Re: Блоговски топли зец

Брале, овде шта год когод да је икад предложио био је исмејан и испрдан. Нема потребе за тим, мада је програм стварно лош, тј. пошто програм нисам још видео, презентација програма је лоша.


pa kad se sam servirao i to jos u salamuri,...pa svi izvadili escajg,...

jeste, malo je bez veze docek, meni je vise neprijatno zbog nasih drugara, koje bas gotivim, al brate, stvarno je nabacano, improvizovano, lose prezentovano,...ako vec nije profi verzija, bolje da je ideja ispricana kao predlog, manji bi bio efekat serviranog pecenog pileta.

evo, samo uopredi sa ona dva klipa koje je kuku snimio za potrebe klikera- kratko, tecno, efektno,....iako je namena i ideja savim drugacija, ali je krajnji proizvod imao pozitivnu reakciju jer je odgovorio zahtevu,...sto ovde nije slucaj,...eto,...izvinjavam se.


krkar krkar 06:07 01.06.2016

Re: Блоговски топли зец

angie01
Брале, овде шта год когод да је икад предложио био је исмејан и испрдан. Нема потребе за тим, мада је програм стварно лош, тј. пошто програм нисам још видео, презентација програма је лоша.


pa kad se sam servirao i to jos u salamuri,...pa svi izvadili escajg,...

jeste, malo je bez veze docek, meni je vise neprijatno zbog nasih drugara, koje bas gotivim, al brate, stvarno je nabacano, improvizovano, lose prezentovano,...ako vec nije profi verzija, bolje da je ideja ispricana kao predlog, manji bi bio efekat serviranog pecenog pileta.

evo, samo uopredi sa ona dva klipa koje je kuku snimio za potrebe klikera- kratko, tecno, efektno,....iako je namena i ideja savim drugacija, ali je krajnji proizvod imao pozitivnu reakciju jer je odgovorio zahtevu,...sto ovde nije slucaj,...eto,...izvinjavam se.




nefa-63 nefa-63 12:31 06.06.2016

Re: Блоговски топли зец

little_radojica
Брале, овде шта год когод да је икад предложио био је исмејан и испрдан. Нема потребе за тим, мада је програм стварно лош, тј. пошто програм нисам још видео, презентација програма је лоша.

Прво, сврха предложених мера. Ако је за дванаест година туризам порастао 15 пута, која је сврха предлагати да за наредних десет година циљ буде да порасте 4 (5) пута? Да ли то значи да је садашњи модел раста превазиђен, па ако се не уради све ово следи неки суноврат? Притом, рећи да за толики раст ни најмање није заслужна држава ми делује непристојно. Па што је ПДВ на хотелске услуге по нижој стопи? Зар то није огроман уступак државе целом том сектору?

Друго, малтене све што је предложено већ постоји и већ се ради. Чак и координација одозго на неком нивоу постоји. Брат ми је у тој бранши, за претходне две године се напутовао по региону све у тесној сарадњи са ТОС-ом, од Словеније преко Булгарије и Грчке до Турске и којекуде, све у сврху агресивне промоције домаћих услуга и сарадње са ино-партнерима, па је за НГ имао пун хотел веселих не-фантомских Булгара. Да не смарам сад колико он мене смара о томе какве проблеме има у хотелу, али ниједан од њих није покривен овим програмом.

Једина тачка која има смисла је "људи", али ту се по природи ствари све споро мења и потребно је време да се људи оспособе. Наши најбољи угоститељи и кулинари раде по белом свету, по бродовима, по Дубаијима, по Лас Вегасима. Школовани у Србији, а тамо имају одличну прођу у хотелима и услугама највишег ранга (својим очима гледао). Вероватно би и мој брат и снајка отишли да немају зеца (да, ја мислим да их буквално само тај зец држи овде да их газде заврћу за хиљаде евра муком зарађених пара )

Дефинисање производа ми делује само као набрајање који све видови туризма постоје. Која је сврха дељења по категоријама? Да ли то значи да ће неке категорије имати већи приоритет, а ако је тако, на основу чега је то тако одлучено и шта то конкретно значи у смислу подстицаја?

Оно што ја видим као неопходност (а то је само једна од ствари) је брендирање производа као регионалних, па да онда ТОС може конкретну листу да користи у промотивним активностима. Рецимо направи се конкурс, предложе се идеје, селектирају се по томе колико су аутентични, оригинални, колико потенцијала имају да туристичку понуду учине атрактивнијом и онда се листа стално ревидира, прочишћава и допуњује. Стално гледам у талијанску мапу на којој је једно двајес-тријес врста тестенине, све исте, а различите и свака има своје име везано за регију. То су неке ситне ствари које страшно значе. Гледао сам на јапанској телевизији емисију о Србији, ладно су запичили у Шумадију на неко сеоско газдинство само да би пробали сир од магарећег млека који кошта љаду евра кило, јербо је најскупљи на свету и лепо је брендиран па се истиче у понуди. Нису били одушевљени, али су ипак били (Јапанци и сир, ко ја да ми неко сервира тофу од љаду евра за кило).

Ово за бање ми није јасно, помиње се неких двадесет бања, али није јасно шта са њима. Мени пада на памет да се селектује двадесетак најрепрезентативнијих кроз конкурс, па да држава циљано помогне у промоцији, евентуално плати и организује израду анализе и плана унапређења/диференцирања понуде, да преусмери приоритет развоја инфраструктуре ка тим дестинацијама итд. Ако то већ и не раде.

У сваком случају, похвале за изношење овога на светло дана, па још овде на фронцлисање

Ne slažem se da sve već postoji i da se sve već radi, naprotiv. Ranije sam izneo svoje mišljenje o radu turističkih organizacija, počev od TOS-a, pa dalje.Ovaj Program je, kao što ste mogli videti urađen na principu Marketing mixa 7P, tj. okrenut je tržištu i cilju u smislu realizacije. Ovo je u osnovi plan prodaje, marketinga, promocije. Plan za postizanje postavljenog cilja.
Suština je u tome da je Srbiji, kao turističkom proizvodu potrebno novo, precizno definisano tržište, a ne da sve bude u kao do sada- "Ko doš'o, dobrodoš'o..."
princi princi 15:39 31.05.2016

Totalno puzzling.

Da neko za zemlju sa tolikim problemima koje ima Srbija nađe za shodno da piše program o razvoju- turizma!

Možda Vučić, ipak, i nije najmanje loš izbor.
predatortz predatortz 16:25 31.05.2016

Re: Totalno puzzling.

Da neko za zemlju sa tolikim problemima koje ima Srbija nađe za shodno da piše program o razvoju- turizma!


Samo probaj da zamisliš lep hotel, na lepom mestu, sa pratećim sadržajima, u kojem će ti za pristojnu cenu pružiti vrhunske stomatološke usluge.
Tamo kod vas je blistav osmeh prilično skupa zajebancija.
Kao i estetska hirurgija. Kao i rehabilitacije posle povreda.

Ja tu vidim ogroman potencijal Srbije.
princi princi 16:32 31.05.2016

Re: Totalno puzzling.

predatortz
Da neko za zemlju sa tolikim problemima koje ima Srbija nađe za shodno da piše program o razvoju- turizma!


Samo probaj da zamisliš lep hotel, na lepom mestu, sa pratećim sadržajima, u kojem će ti za pristojnu cenu pružiti vrhunske stomatološke usluge.
Tamo kod vas je blistav osmeh prilično skupa zajebancija.
Kao i estetska hirurgija. Kao i rehabilitacije posle povreda.

Ja tu vidim ogroman potencijal Srbije.

Burazeru, znaš ti koja je infrastruktura potrebna za taj sci fi? Turizam je samo šlag na torti, nisu dovoljni hoteli i raveku.
predatortz predatortz 16:38 31.05.2016

Re: Totalno puzzling.


Burazeru, znaš ti koja je infrastruktura potrebna za taj sci fi?


Znam. Znam da je Koviljaču, recimo, jedan pametan čovek izvukao od propadanja i doveo do pristojnog nivoa. Neću reći vrhunskog, jer nije. Ali je sasvim pristojna rehabilitaciona ustanova, sa tendencijom daljeg napredovanja. I uvek je puna. Lekari su eksperti, ostalo osoblje kvalifikovano i ljubazno. A lečenje košta n puta manje nego u sličnim centrima u EU. Za sitnu kintu ćeš da iznajmiš solidnu garsonjeru, ili stan na par stotina metara od lečilišta.

Može se to, nije nedostižno. naročito ako ne pucaš na snobovsku klijentelu, nego neku evropsku srednju klasu.
angie01 angie01 17:52 31.05.2016

Re: Totalno puzzling.

Da neko za zemlju sa tolikim problemima koje ima Srbija nađe za shodno da piše program o razvoju- turizma!


tu gresis, neke zemlje imaju najveci dohodak od turizma....i to upravo zahvaljujuci ozbiljnom ispitivanju trzista, resursa, postavljanju ciljeva u odnosu na njih i kreiranju planova i programa razvoja u tom smilu.

...recimo, cela Antalijska regija u Turskoj je izgradjena po planu koji je trebalo da ispuni cilj da se zadovolje potrebe na letovanju prosecnih turista zapadne Evrope iz nekih srednje visih slojeva, koji su tada opsedali Spaniju.
karabasbarabas karabasbarabas 22:14 31.05.2016

Re: Totalno puzzling.

predatortz

Burazeru, znaš ti koja je infrastruktura potrebna za taj sci fi?


Znam. Znam da je Koviljaču, recimo, jedan pametan čovek izvukao od propadanja i doveo do pristojnog nivoa. Neću reći vrhunskog, jer nije. Ali je sasvim pristojna rehabilitaciona ustanova, sa tendencijom daljeg napredovanja. I uvek je puna. Lekari su eksperti, ostalo osoblje kvalifikovano i ljubazno. A lečenje košta n puta manje nego u sličnim centrima u EU. Za sitnu kintu ćeš da iznajmiš solidnu garsonjeru, ili stan na par stotina metara od lečilišta.

Može se to, nije nedostižno. naročito ako ne pucaš na snobovsku klijentelu, nego neku evropsku srednju klasu.

Mislis KUR salon? Da citiram Kusturicu "Pola se Zvornika kurva u Banji Koviljaci"
predatortz predatortz 22:22 31.05.2016

Re: Totalno puzzling.

karabasbarabas
predatortz

Burazeru, znaš ti koja je infrastruktura potrebna za taj sci fi?


Znam. Znam da je Koviljaču, recimo, jedan pametan čovek izvukao od propadanja i doveo do pristojnog nivoa. Neću reći vrhunskog, jer nije. Ali je sasvim pristojna rehabilitaciona ustanova, sa tendencijom daljeg napredovanja. I uvek je puna. Lekari su eksperti, ostalo osoblje kvalifikovano i ljubazno. A lečenje košta n puta manje nego u sličnim centrima u EU. Za sitnu kintu ćeš da iznajmiš solidnu garsonjeru, ili stan na par stotina metara od lečilišta.

Može se to, nije nedostižno. naročito ako ne pucaš na snobovsku klijentelu, nego neku evropsku srednju klasu.

Mislis KUR salon? Da citiram Kusturicu "Pola se Zvornika kurva u Banji Koviljaci"

To je sada ozbiljan rehabilitacioni centar.
st.jepan st.jepan 22:23 31.05.2016

Re: Totalno puzzling.

Mislis KUR salon?

Kursalon - skraćenica - salon kulture i razonode.
Kažu.
karabasbarabas karabasbarabas 07:05 01.06.2016

Re: Totalno puzzling.

st.jepan
Mislis KUR salon?

Kursalon - skraćenica - salon kulture i razonode.
Kažu.

Kultura
Umjetnost
Razonoda
Tako se tada politicki korektno zvala prostitucija.
Danas se kaze rehabilitacija.
predatortz predatortz 07:18 01.06.2016

Re: Totalno puzzling.

karabasbarabas
st.jepan
Mislis KUR salon?

Kursalon - skraćenica - salon kulture i razonode.
Kažu.

Kultura
Umjetnost
Razonoda
Tako se tada politicki korektno zvala prostitucija.
Danas se kaze rehabilitacija.


Ja mislim da ti blatiš jednu ozbiljnu ustanovu, u kojoj se najčešće leče deca. Deca iz cele Srbije, a i regiona. Koviljača opstaje zbog dobrog rada te ustanove. Što ti ovo treba - pojma nemam!
st.jepan st.jepan 09:52 01.06.2016

Re: Totalno puzzling.

karabasbarabas
st.jepan

Kursalon - skraćenica - salon kulture i razonode.
Kažu.

Kultura
Umjetnost
Razonoda

Da, i umetnosti..., previd, hvala.
Kad su mi razjasnili zašto se čuveni hvarski Kursalon zove kursalon, mislio sam da se zezaju - taj naziv (salon kulture, umjetnosti i razobode) delovao mi nekako retardirano, agitpropovski, nimalo prikladno jednoj prelepoj renesansnoj građevini, koja je nekada služila kao sudnica, pa kao carinarnica, i napokon kao gradska kavana, čitaonica, plesna dvorana, i uopšte, kao okupljalište hvarske društvene elite i elitnih inostranaca.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:02 01.06.2016

Re: Totalno puzzling.

st.jepan
Mislis KUR salon?

Kursalon - skraćenica - salon kulture i razonode.
Kažu.

Курсалон (Kursalon или Kursaal) има културне и забавне садржаје, али му име не потиче од 'културе', већ од kur - лек, лечење, а настао је као бањска институција за променадне концерте, забаву и разоноду.

У бечком Градском парку је можда најчувенији 'курсалон' и можда најбоље место за играње валцера (или гледање професионалних играча).
st.jepan st.jepan 11:13 01.06.2016

Re: Totalno puzzling.

principessa_etrusca
st.jepan
Mislis KUR salon?

Kursalon - skraćenica - salon kulture i razonode.
Kažu.

Курсалон (Kursalon или Kursaal) има културне и забавне садржаје, али му име не потиче од 'културе', већ од kur - лек, лечење, а настао је као бањска институција за променадне концерте, забаву и разоноду.

У бечком Градском парку је можда најчувенији 'курсалон' и можда најбоље место за играње валцера (или гледање професионалних играча).

Hvala na objašnjenju.
Znači to "kuttura-umetnost-razonoda" ipak je, kao što sam i mislio, bila samo zajebancija.
octopus octopus 17:16 01.06.2016

Re: Totalno puzzling.

predatortz

Burazeru, znaš ti koja je infrastruktura potrebna za taj sci fi?


Znam. Znam da je Koviljaču, recimo, jedan pametan čovek izvukao od propadanja i doveo do pristojnog nivoa. Neću reći vrhunskog, jer nije. Ali je sasvim pristojna rehabilitaciona ustanova, sa tendencijom daljeg napredovanja. I uvek je puna. Lekari su eksperti, ostalo osoblje kvalifikovano i ljubazno. A lečenje košta n puta manje nego u sličnim centrima u EU. Za sitnu kintu ćeš da iznajmiš solidnu garsonjeru, ili stan na par stotina metara od lečilišta.

Može se to, nije nedostižno. naročito ako ne pucaš na snobovsku klijentelu, nego neku evropsku srednju klasu.


Tačno, Nikola Sremćević je u pitanju, sad je njegov naslednik na mestu direktora dr.Jokić nastavlja na isti način. Nije vrhunski tačno, ali je sasvim ok i welness im je dobar. Ja sam iz Loznice, kolega sam pa znam situaciju, dobro si je opisao.
predatortz predatortz 17:25 01.06.2016

Re: Totalno puzzling.

Nije vrhunski tačno, ali je sasvim ok i welness im je dobar. Ja sam iz Loznice, kolega sam pa znam situaciju, dobro si je opisao.


Često svratim do 'Kovilja'. Častim sebe i gospoju.
Sasvim pristojan ambijent i usluga.
Koviljača je 'živnula' zahvaljujući radu čoveka kojeg si pomenuo.
Dokaz da jedan pametan i istrajan čovek može da bude na korist široj zajednici.
Inače, gospodina ne poznajem lično. Da neko ne pomisli da agitujem zarad poznanstva, ili nekog interesa.

Da se malo bolje uredi put do Gučeva, ponuda bi bila zanimljiva i onim koji vole šumu i pešačenje po brdima - a taj sam, pa sam često gore - ili vrljam šumom, ili pičim basket sa klincima.
nefa-63 nefa-63 12:35 06.06.2016

Re: Totalno puzzling.

princi
Da neko za zemlju sa tolikim problemima koje ima Srbija nađe za shodno da piše program o razvoju- turizma!

Možda Vučić, ipak, i nije najmanje loš izbor.

Želimo da ukažemo na probleme, tako što ćemo ponuditi konkretna rešenja. Bilo da se radi o privredi, zdravstvu, kulturi, spoljnoj politici, stanju u medijima, vladavini prava, načinu rada Skupštine, ili turizmu.
nefa-63 nefa-63 12:35 06.06.2016

Re: Totalno puzzling.

princi
Da neko za zemlju sa tolikim problemima koje ima Srbija nađe za shodno da piše program o razvoju- turizma!

Možda Vučić, ipak, i nije najmanje loš izbor.

Želimo da ukažemo na probleme, tako što ćemo ponuditi konkretna rešenja. Bilo da se radi o privredi, zdravstvu, kulturi, spoljnoj politici, stanju u medijima, vladavini prava, načinu rada Skupštine, ili turizmu.
nefa-63 nefa-63 12:40 06.06.2016

Re: Totalno puzzling.

predatortz
Da neko za zemlju sa tolikim problemima koje ima Srbija nađe za shodno da piše program o razvoju- turizma!


Samo probaj da zamisliš lep hotel, na lepom mestu, sa pratećim sadržajima, u kojem će ti za pristojnu cenu pružiti vrhunske stomatološke usluge.
Tamo kod vas je blistav osmeh prilično skupa zajebancija.
Kao i estetska hirurgija. Kao i rehabilitacije posle povreda.

Ja tu vidim ogroman potencijal Srbije.

predatortz
Da neko za zemlju sa tolikim problemima koje ima Srbija nađe za shodno da piše program o razvoju- turizma!


Samo probaj da zamisliš lep hotel, na lepom mestu, sa pratećim sadržajima, u kojem će ti za pristojnu cenu pružiti vrhunske stomatološke usluge.
Tamo kod vas je blistav osmeh prilično skupa zajebancija.
Kao i estetska hirurgija. Kao i rehabilitacije posle povreda.

Ja tu vidim ogroman potencijal Srbije.

Slažem se. Medicinski turizam predstavlja veliki potencijal. Uzmimo primer Šoprona u Mađarskoj, u periodu pristupanja zemlje EU. U smislu medicinskog turizma najzanimljiviji oblasti su: stomatologija, oftamologija i estetska hirurgija. Postoji par pozitvnih primera u našoj zemlji.
nefa-63 nefa-63 12:43 06.06.2016

Re: Totalno puzzling.

neke zemlje imaju najveci dohodak od turizma....

Najuspešnija turistička država u Evropi je Austrija. Lako je to zaključiti, upoređivanjem njihovog deviznog priliva od turizma sa brojem stanovnika.
nefa-63 nefa-63 12:46 06.06.2016

Re: Totalno puzzling.

predatortz
Nije vrhunski tačno, ali je sasvim ok i welness im je dobar. Ja sam iz Loznice, kolega sam pa znam situaciju, dobro si je opisao.


Često svratim do 'Kovilja'. Častim sebe i gospoju.
Sasvim pristojan ambijent i usluga.
Koviljača je 'živnula' zahvaljujući radu čoveka kojeg si pomenuo.
Dokaz da jedan pametan i istrajan čovek može da bude na korist široj zajednici.
Inače, gospodina ne poznajem lično. Da neko ne pomisli da agitujem zarad poznanstva, ili nekog interesa.

Da se malo bolje uredi put do Gučeva, ponuda bi bila zanimljiva i onim koji vole šumu i pešačenje po brdima - a taj sam, pa sam često gore - ili vrljam šumom, ili pičim basket sa klincima.

Pozdravljamo pozitivne primere, kojih u Srbiji svakako ima.
kukusigameni kukusigameni 18:49 31.05.2016

predlog


Evo, iako ja baš nisam nešto previše verziran u turizam kao većina blogera hteo bih da predložim da se turizam priključi ministarstvu kulture.

Dakle da bude Ministarstvo kulture i turizma.

Meni to deluje nekako bolje nego ovako kako je sada.

ivana23 ivana23 19:55 31.05.2016

Re: predlog

Dakle da bude Ministarstvo kulture i turizma.


Sada je Ministarstvo kulture i informisanja.
kukusigameni kukusigameni 19:57 31.05.2016

Re: predlog

ivana23
Dakle da bude Ministarstvo kulture i turizma.


Sada je Ministarstvo kulture i informisanja.


Znam bre
emsiemsi emsiemsi 20:20 31.05.2016

Re: predlog

kukusigameni

Evo, iako ja baš nisam nešto previše verziran u turizam kao većina blogera hteo bih da predložim da se turizam priključi ministarstvu kulture.

Dakle da bude Ministarstvo kulture i turizma.

Meni to deluje nekako bolje nego ovako kako je sada.


А може да му се дода и оно кркарево --- за услужни бизнис и факс хелизим.
Јеботе патак !
А можда је ипак, насупрот принцијевом мишљењу, у куравама спас !
vcucko vcucko 22:42 31.05.2016

Re: predlog

emsiemsi
kukusigameni

Evo, iako ja baš nisam nešto previše verziran u turizam kao većina blogera hteo bih da predložim da se turizam priključi ministarstvu kulture.

Dakle da bude Ministarstvo kulture i turizma.

Meni to deluje nekako bolje nego ovako kako je sada.


А може да му се дода и оно кркарево --- за услужни бизнис и факс хелизим.
Јеботе патак !
А можда је ипак, насупрот принцијевом мишљењу, у куравама спас !

Hrvatska ima ministarstvo turizma kao takvo. Ministar je ispred HDZ, lik iz Pule koji je završio ekonomiju u Zagrebu. Fućkam se na to kad ministar nije završio Opatiju Iznenađenje za mene - Grčka nominalno nema, ima ministarstvo ekonomije, razvoja i turizma; doduše u sklopu toga je mesto nekakvog alternativnog ministra samo za turizam (nije pomoćnik nego baš tako piše). Turci su spojili upravo kulturu i turizam, kao u gornjem predlogu.

Kod nas je situacija idealna - naime ko god šta da počne imaće tabula rasa situaciju, što je sa njegovog stanovišta idealno, samo ako hoće da radi. Pitanje je samo zna li (taj neko ili bilo ko) šta da počne. I koliko će da ga trpe

Da definišemo našu ponudu - ajde banje (socrealizam), provod-piće-sojke po BG/NS; dalje već treba da razmislim - dobro zdravstveni, to je kad naši gastosi pola odmora provedu kod zubara. Sportski - bilo nekad, sad se spominjalo.

Ciljna grupa? To je tek nedefinisano. Dobro neko reče, Srbija jednostavno nije bila, nije i neće biti destinacija za Ex-Yu, ma postavili se mi na glavu. Nešto klinaca za već pomenuti provod. Dunavski kruzeri, OK, to je dobro ali malo. Pecaroši ista priča. Lovci, što se mene tiče ne trebaju mi, prvi se javljam da ih gađam iz bokerice dok se kriju po šumi, mislim ako im je već do adrenalina. Rus i Nemac, super, ali i jednom i drugom već par vekova nasušna potreba je toplo more , za to ratuju i ginu, a mi to nemamo ni za lek kamo li za mas-turizam.

Mrka kapa bratja, kad vam kaže diplomac Opatije. Ko zna da programira i sl. neka radi, ostali na njive, nema nam druge.
angie01 angie01 23:10 31.05.2016

Re: predlog

ajde banje (socrealizam),


samo cu ovaj deo, jer ono sve drugo sto je nabacano, ne stoji bas previse- sem da se ovde niko ne bavi ozbiljno nekim pravim projektom za razvoj turizma.

u celom svetu je banjski turizam hit- to sto je kod nas postojala super mogucnost da zbog zdravstevnih razloga u vreme socijalizma pacijenti mogu na ime socijalno-zdravstvenog osiguranja da koriste usluge banja i da se lece, a nama to ostalo u secanju kao neki seknd hend odmor za penzose, je stvar pogresne percepcije.

stvarnost je sasvim drugacija,...u bivsoj Yu, Srbija je imala najvise prirodnih termalnih izvora i to veoma razlicitog sastava, cija je lekovitost pokrivala sirok spektar oboljenja- i iste, posle raspada velike drzave, za razliku od Slovenije npr.-zapustila, sem nekoliko njih u poslednje vreme, u cije revitalizacije su se ukljucili privatnici povratnici, koji su u belom svetu videli sta takvi izvori znace....tamo gde nema prirodnih, prave vestacke, dodavajuci vodi potrebne sastojke i grejuci je, ( nase vode vecinom moraju da se hlade)-i boravak u njima skupo naplacuju,...pokazao se kao izuzetno trazen vikend paket, jer se ljudi za 2-3 dana uz odgovarajuce tretmane stvarno resetuju, u ponudi su ceto i kozmeticki tretmani, pa tim jednim odlaskom uradis i retusiranje:))),....kako da kazem- potpuno obozavana destinacije,....dok se mi femkamo sa prirodnim bogatstvom koje imamo.
vcucko vcucko 23:48 31.05.2016

Re: predlog

angie01

stvarnost je sasvim drugacija,...u bivsoj Yu, Srbija je imala najvise prirodnih termalnih izvora i to veoma razlicitog sastava, cija je lekovitost pokrivala sirok spektar oboljenja- i iste, posle raspada velike drzave, za razliku od Slovenije npr.-zapustila,

Da. A šta to mi nismo zapustili? Koju proizvodnju, bilo šta?
U situaciji kad su se sve minus par fabrika urušile i zarasle u travu, uz aplauz svih vlasti otkad je izbora i demokratije, očekivati da sačuvamo banje je bilo nerealno. To jedino da je neko normalan vukao konce - čuj mene normalan na vlasti, ovde - pa da je svesno vršio preraspodelu iz-u. Ali ko?
Ne sporim, u pitanju je radno intenzivna delatnost (može da skloni deo ljudi sa ulice i donese im hleba, bar nešto). Daj Bože da neko uloži, smisli priču, pokrene, u krajnjem izmisli neku destinaciju. Ali na turizmu da se zasniva preporod zemlje Srbije, nema šanse. Nismo mi ti, nije situacija ta. I nemamo vremena. Treba bar dva olimpijska ciklusa da bi se osetio taj pomak, mi nemamo ni jedan. Mi smo donji mnogo pre roka, o tome pričam.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana