Vuci samotnjaci

MilutinM RSS / 28.03.2008. u 02:16

Ilustracija:

Krenem danas na put. U Ženevi je sve organizovano, te sa par klikova dobijete najbolji način korišćenja integralnog javnog prevoza (tramvaji, autobusi, vozovi, brodovi). Tako isplaniram da stignem par minuta ranije na stanicu, kupim kartu, udjem u tramvaj koji me odvede do voza i dalje do aerodroma.

 

Na stanici dva automata za karte. U trenutku kada prilazim, vidim tramvaj na prethodnoj stanici. Dovoljno vremena da kupim kartu. Medjutim, neposredno predamnom automatima prilaze jedan stari čikica i jedna gospodja u svojim kasnim pedesetim. OK, sačekaću da to obave, imam dovoljno vremena. Čikica se trese, jednom nogom na kori od banane (za drugu da ne govorim) - dakle stanem iza tete.

Gospodja ubacuje nekih 7 novčića, što malo traje, in onda čeka kartu. Karte nema desetak sekundi, a onda ona (i ja) vidimo da nedostaje 50 santima. Gospodja se ne da zbuniti, nego polako vadi novčanik iz tašne ali, da joj mašina možda ne pojede onih 2,5 franaka, poništi celu operaciju i kovanice iskaču napolje. Tramvaj ulazi u stanicu a gospodja se ne uzbudjuje, mada vidi da ja cupkam sa torbama očigledno nameran da uhvatim taj tramvaj koji ide ka stanici. Narednih pola minuta gospodja nalazi dodatni novčić i počinje da ponovo puni mašinu. U trenutku kada konačno završi operaciju i uzme kartu, ja prilazim automatu i počinjem da ubacujem svoj novac. Utom, tramvaj odlazi.

 

Gospodja mirno seda i gleda mene kako kuvam, bez ikakvog potresanja ili namere da se možda izvini. Uopšte je ne dotiče ideja da je mogla da sačeka da ja, koji očigledno putujem i treba da uhvatim baš taj tramvaj, kupim kartu pre nje. Nije uhvatila ni naredni tramvaj i ostala je iza mene na stanici.

 

Srećom, stigao sam i na voz i na avion.

 

 

Ovo je jedna mala i neprimetna situacija koja opisuje jednu crtu mentaliteta ženevljana. Neverovatni su individualci, da ne kažem egoisti. Najveći broj stanovnika ovog lepog i organizovanog grada su usamljena ostrva. Čak i u svojim porodicama žive kao arhipelazi a ne kao jedna kompaktna teritorija. Ima tu i naglašene pristojnosti i ljubaznosti i čega sve ne. Ali, na kraju dana, svako brine najpre, bolje reći skoro isključivo, samo o sebi i svojim interesima.

 

Prijateljica moga šuraka, koja ovde živi malo više godina od mene, rekla mi je za dva tragična slučaja koji u najcrnjoj boji odslikavaju ovaj problem. Jedna ne baš tačna majka otišla je u grad ostavivši svoje dete vezano za radijator, da ne pravi probleme. Tako otkačena, vratila se ko zna koliko dana kasnije. Dete je umrlo od gladi. Ko zna koliko je jadno plakalo i vrištalo tražeći pomoć. Niko od komšija nije čuo, ili nije želeo da čuje. Jedan čovek, pak, umro je u svom stanu. Našli su ga posle pola godine, kada je smrad već zamalo ugušio celu zgradu. Tragedija je da mu u istom gradu živi kćerka, koja šest meseci nije pomislila da zove oca i vidi da li je živ i zdrav.

 

Otkud ovo? Pa, izgleda da je ovo najpre nasledna bolest. U zemlji u kojoj se novac ceni više od svega, lično blagostanje važnije je od mnogih drugih potreba i vrednosti.

 

Nadalje, u Ženevi zvanično živi oko 50% stranaca. Svi smo mi došli da radimo i nešto kao zaradimo. Retki su oni koji hoće i da žive. Pa, kako su rad i zarada skoro isključivi razlog boravka ovde, nema mesta opuštanju, druženju, ne daj Bože teško zaradjenog trošenju novca. Kuća - posao - kuća. Kao banatska krmača.

 

Treba onda i razumeti domaćine koji su pod pritiskom svih nas došljaka skrajnuti, pa samim tim i beže u neke svoje zaklone i lične rezervate. Grad umire oko 6 popodne, sem nekih mikro mestašaca. Ima kafana koje rade do 8 uveče. Ej, bre, do osam uveče! Nedeljom pre podne možete goli da se šetate po sred Ženeve da vas niko ne primeti - nema nikoga na ulici! Ili su u dubini svojih zamračenih stanova, ili jurcaju Hajdi po planinama, sami po pešačkim ili skijaškim stazama.

 

Čak su i moje kolege, Irac i Rumun, koji dolaze iz dvaju veoma društveno povezanih kultura, postali potpuni samotnjaci. Ja sam u poslednjih godinu i po od kada imam iznajmljen stan barem jednom mesečno imao u gostima po makar 5 ljudi (manje se ne računa kod mene u kraju). 

 

Kako bih drugačije? Imam dva brata (puna kuća), veliku rodbinu (sada razbacanu po svetu), ooogroman krug prijatelja (škola, gimnazija, izvidjači, folklor, svaki posao koji sam radio). Da sakupim kumove na jedno mesto, trebala bi mi dva kombija da ih povezem. Ceo život sam proveo u čoporu. Gde god krenemo na put, čude mi se kolege kako imam  sa kim da se vidim, kako se veselimo jedni drugima kao da smo rod najrodjeniji a pričamo sa žarom kao da smo sinoć kasno prekinuli razgovor koji sada nastavljamo.

 

A nisam ni jednom  pozvan kod kolega! Nema gledanja utakmica, igranja karata, svraćanja na pivo i kafu. Svako hita u svoj brlog da nekako preturi noć do narednod dana i narednih radnih izazova.

 

Kažu da u Ženevi treba 5 godina da stekneš prijatelja. Hej, bre, pa to je 1826 ili 1827 dana. Imam li ja vremena za to? Treba li da potrošim preostalih 15-tak godina produktivnog života da nadjem ta tri prijatelja?

Atačmenti



Komentari (326)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Gorstak Gorstak 22:04 28.03.2008

Re: Oktober Fest

Edi
Gorstak, kako da ti kazzem, a da ne pomislish da ti se udvaram ... elem, kad te sretnem na blogu, ja se prosto oduzmem od srece:)))


Sta ja da kazem, a da ti ne pomislis da sam ja pomislio da si ti pomislila da mi se udvaras?
Uf, pitanje prevazilazi moje logicke sposobnosti.
Zamisli da sam ti namignuo, a da niko u drustvu nije video:)))

Ja se taman spremio da odgovorim na ocekivanu prozivku (ugrozena prava Slovenaca na BloguB92), a ti me iznenadi sa ovim neiskazivanjem udvaranja:)))
Ђак Ђак 07:22 29.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

Marija Radovanovic

U tom slucaju, mozete da se uclanite u organizaciju koja ima uticaj na politicki rezim te drzave. U protivnom, nemojte mladim ljudima u Srbiji pricati kako je na zapadu lose, vezuju decu za radijatore i nocu ih kradu vukodlaci.


Значи ли то да човек мора бити члан одређене партије да би смео да негативно да коментарише неки систем у ком се налази? А за позитивне оцене не мора? Глупости.
Плаћање пореза је више него довољна улазница за тако нешто.
Поред тога, право гласа на изборима се стиче добијањем држављанства. Шта ако то још немате?

То везивање за радијатор се могло свугде десити, у Србији се дешавају такође страшне ствари.

Човек прича о иностранству онако како га доживљава, исто као и о Србији или о било чему другом. Било то истина или не, друго је питање...
MilutinM MilutinM 12:11 29.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

Човек прича о иностранству онако како га доживљава, исто као и о Србији или о било чему другом. Било то истина или не, друго је питање...

Djak (imam prijatelja iz mladosti sa ovim nadimkom i uvek mi drago da ga čujem ili pomenem), mislim da je ovo lepo rečeno. To je, u stvari, i filozofija bloga - izneti lično mišljenje o nečemu. Ja sam ga nekako oformio, i nije mi problem što neko može imati drugačije. Štaviše, može mi pomoći da pobošljam ili promenim svoj stav.
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 19:37 30.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

Значи ли то да човек мора бити члан одређене партије да би смео да негативно да коментарише неки систем у ком се налази? А за позитивне оцене не мора? Глупости.
Плаћање пореза је више него довољна улазница за тако нешто.



Komentarisanje je jedno a pljuvanje je drugo.
Gorstak Gorstak 20:51 30.03.2008

Trol veci i od Pecinskog:)

Marija Radovanovic
Komentarisanje je jedno a pljuvanje je drugo.

@Marija,

Prosto sam bio iznenadjen brojem tvojih komentara na ovome Postu.
MilutinM je covek koji bolje vodi statistiku od mene na blogu (ima i Post o tome) tako da prihvatam da me ispravi ako gresim.

Tvojih komentara ima 36 od ukupnog broja 241 na celom Postu.

Mene je taj ljutiti antiprotivan stav pomnozen brojem postavljenih komentara naterao da odem na tvoj profil i vidim kako se predstavio entitet Marija Radovanovic (tako se strucno kaze).
Nema nista:)))
Tj. ima jedan bitan podatak, a to je vreme registracije koji dosta govori.

Vidim da si se registrovao/la 28.03.2008!

To znaci da si za nepuna dva dana napisao/la najmanje 36 komentara i izazvao/la najmanje toliko odgovora.
Ako te ima jos i na drugim blogovima ti si jedan veoma aktivan bloger.
Mislim da prosecan bloger postavi 36 komentara na mesecnom nivou, a ti za dva dana i to sve kod Milutina.

Koliko se ja razumem u blogovanje ovo je klasican trol.
Cest je slucaj da se neko ubloguje samo sa odredjenim ciljem pa i ako ga banuju nema veze.
Nije mi samo jasno zasto si se zakacio/la na Milutinov blog. Vecina komentatora ce da se slozi da on to nije nicim zasluzio. Nije lepo.

Mozda imas neki licni problem sa Milutinom?

Odgovori bi mogli biti:

a) Da nisi ti jedan od kolega koje Milutin ogovara pa mu se ovako svetis? Svajcarci su poznati kao poliglote pa je za ocekivati da trolujes kod Milutina na njegovom jeziku:).

b) Da nisi ti Milutinova supruga pa mu se ovako svetis? Kada si provalila koliko ti je muz prisutan na Blogu, a tebi ,,prodavao" pricu da je mnogo umoran jer je radio ceo dan.

c) Da nisi ti samo jedan zivotom nezadovoljan bloger pa mu se ovako svetis? Ako poverujemo da zivis u toj Norveskoj onda je deMpresija izazvana mecavama koje su do skoro bile u toku. Meteoropata?

d) Ne mogu vise nista da smislim. Stvarno mi nije jasno zasto ljudi to rade.

Sto se mene tice ja zavrsavam trol sa ovim komentarom.
Znam da cu izazvati tvoju ,,ljutitu" reakciju jer trol raste sa brojem komentara.
Ti se fino ispucaj i probaj jos nekog da provociras.


Pozdrav
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 08:26 31.03.2008

Re: Trol veci i od Pecinskog:)

Gorstak
Marija Radovanovic
Komentarisanje je jedno a pljuvanje je drugo.

@Marija,

Prosto sam bio iznenadjen brojem tvojih komentara na ovome Postu.
MilutinM je covek koji bolje vodi statistiku od mene na blogu (ima i Post o tome) tako da prihvatam da me ispravi ako gresim.

Tvojih komentara ima 36 od ukupnog broja 241 na celom Postu.

Mene je taj ljutiti antiprotivan stav pomnozen brojem postavljenih komentara naterao da odem na tvoj profil i vidim kako se predstavio entitet Marija Radovanovic (tako se strucno kaze).
Nema nista:)))
Tj. ima jedan bitan podatak, a to je vreme registracije koji dosta govori.

Vidim da si se registrovao/la 28.03.2008!

To znaci da si za nepuna dva dana napisao/la najmanje 36 komentara i izazvao/la najmanje toliko odgovora.
Ako te ima jos i na drugim blogovima ti si jedan veoma aktivan bloger.
Mislim da prosecan bloger postavi 36 komentara na mesecnom nivou, a ti za dva dana i to sve kod Milutina.

Koliko se ja razumem u blogovanje ovo je klasican trol.
Cest je slucaj da se neko ubloguje samo sa odredjenim ciljem pa i ako ga banuju nema veze.
Nije mi samo jasno zasto si se zakacio/la na Milutinov blog. Vecina komentatora ce da se slozi da on to nije nicim zasluzio. Nije lepo.

Mozda imas neki licni problem sa Milutinom?

Odgovori bi mogli biti:

a) Da nisi ti jedan od kolega koje Milutin ogovara pa mu se ovako svetis? Svajcarci su poznati kao poliglote pa je za ocekivati da trolujes kod Milutina na njegovom jeziku:).

b) Da nisi ti Milutinova supruga pa mu se ovako svetis? Kada si provalila koliko ti je muz prisutan na Blogu, a tebi ,,prodavao" pricu da je mnogo umoran jer je radio ceo dan.

c) Da nisi ti samo jedan zivotom nezadovoljan bloger pa mu se ovako svetis? Ako poverujemo da zivis u toj Norveskoj onda je deMpresija izazvana mecavama koje su do skoro bile u toku. Meteoropata?

d) Ne mogu vise nista da smislim. Stvarno mi nije jasno zasto ljudi to rade.

Sto se mene tice ja zavrsavam trol sa ovim komentarom.
Znam da cu izazvati tvoju ,,ljutitu" reakciju jer trol raste sa brojem komentara.
Ti se fino ispucaj i probaj jos nekog da provociras.


Pozdrav



Zaista nemam nikakav licni odnos ni prema kome na blogu. CAk mislim da su mnogi komentari zabavni i duhoviti. Nisam narocito aktivan bloger, a vrlo sam impresionirana vasom posvecenoscu, nije vas mrzelo da brojite.
Procitala sam Milutonov tekst koji je lepo napisan, ali iznosi neke stereotipove i predrasude.
Onda je usledila gomila komentara koji se svi slazu sa time da je na zapadu veoma los zivot, i to od ljudi koji na zapadu zive (ali ipak nece da se vrate u Srbiju, gde je reklo bi se bolje) ili od onih koji nikad tamo nisu bili ( pa o tome nista n znaju, ali su spremni da prihvate tudje misljenje kao svoje).
I onda je moje misljenje, samo zato jer je drugacije od nekoliko prethodnih, izazvalo nekakvu burnu reakciju i vas je cak navelo da branite Milutina, ostale blogere, blog uopste, istoriju, univerzum...itd.

Ako je neko veoma analitican, kao sto vi delujete, i ako se pazljivo udubi u komentare, videce da je pisana gomila gluposti, bezvezni i netacni argumenti, smisljeni na brzaka i bez ikakve logike. Ne kazem da nema komentara sa kojima se slazem, nemam nikakav antiprotivan stav, imam protiv da se iznose pausalne ocene, pune predrasuda.
Nemam pojma sta je trol u ovom kontekstu, ali nije mi ni narocito vazno.

Nemojte ocekivati ljutit odgovor od mene, nisam nimalo ljuta i nemam nameru nikog da provociram.
Vas komentar je duhovit i lepo napisan, a to da li vi verujete (nepoznatoj osobi se inace govori 'vi', to je prosto stvar manira) da ja zivim ovde ili nege drugde je samo vasa stvar.
Svako treba da ima pravo da kaze sta mu se ne dopada gde god da se nalazi, i svako nalazi zamerke okolini gde zivim. Ali iskljuciv stav mnogih nasih ljudi pokazuje koliko ljudi nisu u stanju da tolerisu ono sto se razlikuje od njih niti da daju konstruktivne kritike.

A gluposti kao sto su ropstvo u kapitalizmu zbog 8 sati rada, truli zapad, kolonijalizam i vaspitanje koje neguje sebicnost zvuce amaterski i otrcano. Osmocasovno radno vreme je ustanovljeno u socijalizmu, verujem da to znate, bar bi trebalo, jer se pre revolucije radilo 12 sati i vise. Zemlje u Skandinaviji nemaju i nisu imale kolonije (osim norveske kolonije arhipelag Svalbard, gde zivi 1000 ljudi i to Norvezana) a imaju najvisi standard. Slazem se da je kolonijalisticka politika tokom istorije donela mnogo loseg kolonijama, ali neprekidno potencirati jedan jedini argument a ne uzimati u obzir druge okolnosti je neuko i prilicno dosadno.

Mnogo zemalja na istoku imaju problem sa separatizmom, zbog svoje imperijalisticke politike u proslosti, tako da su to o zapadu sve polu argumenti i nedovoljna obavestenost.
Dakle, malo obrazovanja, otvorenosti i tolerancije za ljude i okolnosti koji su drugacije od vas vam nece naskoditi. Veoma ce vam skoditi da zivite u tom svetu gde je jako moderno mrzeti sve na zapadu, sto je ako malo bolje razmislite posledica politike kojom smo trovani vise od 15 godina.

Tema je pomalo istrosena tako da ako nemate da kazete nesto sto vec nije receno mozemo i da zavrsimo bez ljutnje.
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 15:39 28.03.2008

Vuci samotnjaci

A da, dobro vidim, pazljivije procitavsi komentare koje su postavljeni, pohvaljen je Amsterdam i Australija. Posto ni Holandija ni Autralija nisu 'trule' kapitalisticke zemlje, pretpostavljam. Na Novom Zelandu je legalizovana prostitucija. U Holandiji lake droge. ZA ljude koji nece da budu, mozda su to mesta izbora. Dilujes drogu ili postanjes makro, to valjda ne mora da se radi 8 sati. A i imas robove koji rade za tebe.

Imam jos jedan predlog. Kristijanija, u Kopenhagenu. Mesto anarhizma, neo hipika i svega sto simbolise pseudo ljudske slobode, ne radi se 8 sati (tj. ne radi se uopste), neprekidne proteste protiv ovoga ili onoga , isto tako trazenje ovoga ili onoga itd.
Ili jednostavno se vratiti/ziveti u Srbiji, zaradjivati dovoljno da se nategne za kiriju i ne obracati paznju 'sta hoce dete, sta prica zena'. To je zivot!
antioksidant antioksidant 15:43 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

jednostavno se vratiti/ziveti u Srbiji, zaradjivati dovoljno da se nategne za kiriju i ne obracati paznju 'sta hoce dete, sta prica zena'. To je zivot!

podrzavam ))))
samo mora da se zaradi malo i za vinjace i za kladionicu
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 15:45 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

antioksidant
jednostavno se vratiti/ziveti u Srbiji, zaradjivati dovoljno da se nategne za kiriju i ne obracati paznju 'sta hoce dete, sta prica zena'. To je zivot!

podrzavam ))))
samo mora da se zaradi malo i za vinjace i za kladionicu



:)))
rayzippo rayzippo 15:47 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

sto ste vi neka ljutita zena...kontate li vi salu !?
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 16:07 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

rayzippo
sto ste vi neka ljutita zena...kontate li vi salu !?


Nisam ljutita, ali sve zvuci kao doticni gospodin koji je diplomirao na Imperial College u Londonu , i sad beogradskim studentima govori kako je tamo odvratno i da nikako ne idu tamo. Da, a mi smo svi ovce. Nikako na Imperial, na taj demonski kapitalisticki univerzitet.
rayzippo rayzippo 16:33 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

meni vise deluje kao njegovo licno vidjenje zivota obicnih ljudi u "kazablanci" nego neko uputstvo zasto mladi ljudi trebaju izbegavati zapad...na zapadu je ok,samo sto su ljudi vise otudjeni,oni,mi...uostalom videcete
edi-va edi-va 16:41 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

poenta moje priche je bila, da bih ja volela da se meni komshinica javi i kad nije u nevolji:)
a kad je u nevolji, da ne mora da se plashi da mi udje u stan jer mi je ime stranog porekla:)
ne pljujem Nemachku, daleko bilo u njoj sam se rodila, ali mi mentalitet ne odgovara, sto je opet moj problem , ali svakako ne dovoljan razlog da se vratim u Srbiju.

Znate, ono sto sam zakljuchila za sve ove godine boravka (mada ne u celovitosti, zivela sam ja i u Srbiji, tachnije zavrshila sam osnovnu i srednju skolu, a i pochela da studiram) u Nemachkoj je, da se ovde zivi da bi se radilo, a ja bih vishe volela da radim da bih zivela ... toliko:)
Kazezoze Kazezoze 16:59 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Posto ni Holandija ni Autralija nisu 'trule' kapitalisticke zemlje, pretpostavljam. Na Novom Zelandu je legalizovana prostitucija. U Holandiji lake droge. ZA ljude koji nece da budu, mozda su to mesta izbora. Dilujes drogu ili postanjes makro, to valjda ne mora da se radi 8 sati. A i imas robove koji rade za tebe.

ja kad sam govorio o amsterdamu ni u jednom trenutku nisam spomenuo da se u amsterdamu ne radi, da ljudi zhive dilujuci drogu i sl.
ja sam samo rekao da je komunikacija medju ljudima dobra, da su ljudi opushteni i da su odnosi sa komshijama lako ostvarljivi jer holandjani vole da se druzhe. to je uostalom i tema ovog bloga.
e sad shto su neki promashili temu i pocheli prichati o nekim drugim stvarima,to ne daje nikom za pravo da karikira moje pohvale ljudskim odnosima u amsterdamu i stvara pogreshne zakljuchke o gradu u kojem zhivim.
korto malteze korto malteze 17:12 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Marija, rekao bih da je za generalizacije koje pravite potrebno malo vise staza od pola godine.
Individualizam jeste jedna od najjacih zajednickih imenitelja za Sever-Severozapad Evrope, i kulture koje su odatle nikle. Postovanje individualnosti, pre svega. Pravo da se bude razlicit sve dok postujes sistem. S jedne strane, ta raznolikost je velika bioloska prednost tako uredjenih drustava, ona predstavlja veoma bogat pool raznih profila licnosti i vrlo raznolikih sposobnosti, iz kojih se u razlicitim situacijama mogu upotrebiti oni koji su u trenutku korisni. Nazovimo to adaptivnim odgovorom drustva na promene - sto vise karata u rukama, vise mogucnosti za igru. To je pozitivna strana ovih materijalno uspesnih drustava. Mana je sto se odgovor drustva na promene usmerava sve iskljucivije na ekonomsku stabilnost, naustrp dusevnih potreba. Kombinovano sa skoro apsolutnom nebrigom za druge (to se usadjuje od malena), ljudi imaju priliku da zadju u ekstreme po zelji.
Isprobajte koliko su jaki odnosi prilikom drustvenih zbivanja o kojima pisete. Primeticete da je osnovni kriterijum 'ne smem da kaliram' i to cak kada je u pitanju velika potreba drugog naspram apsurdno malog gubitka ako se pomogne. Sa izuzetkom nekih bliskih prijateljstava.
E sad, moram Vam reci - to sto ste pomenuste 'kome se ne svidja, moze se vratiti u Srbiju' (sto meni lici na ono ko digne glas nestaje bez glasa), prilicno je ruzno zazvucalo, a cuo sam mnogo puta od zemljaka daleko manje recitih i promisljenih nego Vi. Ako vec zivi negde, covek ima pravo i da zamera svom okruzenju - u protivnom, postaje upravo rob. To sto okruzenje pruza nesto sto ranije nismo imali nikako ne znaci da se moraju izgubiti kriterijumi.
Zivim nekih sedam godina u Nemackoj. Postujem navike svoje okoline i dobro se uklapam. Ali, vidim i njene mane. I neke od njih nikada nisu prestale da me zuljaju. Ne ocekujem da se iko u toj mojoj okolini promeni zbog mojih osecanja i mog nacina razmisljanja, ali to svakako nije razlog da prestanem da zapazam i pocnem da idealizujem svoje okruzenje. Poznajem ljude koji su pokusali i to...vremenom, poceli su da misle da niko ne primecuje da su stranci, sto ih je ucinilo daleko najpateticnijim oblikom dosljaka. I medju ovdasnjima i medju dosljacima.
Moja zapazanja, ili, hajde, zamerke, iste su kao i kod MilutinaM. Egoizam i izolovanost kao losa nadgradnja individualnosti, otezana razmena emocija i opsta hladnoca jesu nesto od cega bogata drustva pate.

Marija Radovanovic Marija Radovanovic 17:15 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Kazezoze
Posto ni Holandija ni Autralija nisu 'trule' kapitalisticke zemlje, pretpostavljam. Na Novom Zelandu je legalizovana prostitucija. U Holandiji lake droge. ZA ljude koji nece da budu, mozda su to mesta izbora. Dilujes drogu ili postanjes makro, to valjda ne mora da se radi 8 sati. A i imas robove koji rade za tebe.

ja kad sam govorio o amsterdamu ni u jednom trenutku nisam spomenuo da se u amsterdamu ne radi, da ljudi zhive dilujuci drogu i sl.
ja sam samo rekao da je komunikacija medju ljudima dobra, da su ljudi opushteni i da su odnosi sa komshijama lako ostvarljivi jer holandjani vole da se druzhe. to je uostalom i tema ovog bloga.
e sad shto su neki promashili temu i pocheli prichati o nekim drugim stvarima,to ne daje nikom za pravo da karikira moje pohvale ljudskim odnosima u amsterdamu i stvara pogreshne zakljuchke o gradu u kojem zhivim.


Zapravo moj komentar o Amsterdamu se nije vezivao za vas, i izvinite zbog nesporazuma. Naravno da nije grad u kome se samo valja droga. I daleko od toga. Ali neki komentari na blogu su zvucali kao da je rad ropstvo, a nerad opcija. Htela sam da se osvrnem na hipoteticku ideju nekoga kome je rad ropstvo o zivotu u Amsterdamu.
Spiridon Spiridon 17:22 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Poznajem ljude koji su pokusali i to...vremenom, poceli su da misle da niko ne primecuje da su stranci, sto ih je ucinilo daleko najpateticnijim oblikom dosljaka


Naravno da postoji i ova kategorija. Sa takvima se i najcesce sukobljavam.
U pitanju su klasicni kompleksi.

pozdrav legendarnom moreplovcu od spire
Kazezoze Kazezoze 17:42 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Htela sam da se osvrnem na hipoteticku ideju nekoga kome je rad ropstvo o zivotu u Amsterdamu.

opet pogreshno.
ako je dilovanje lake droge legalizovano onda onaj koji uzhiva tu drogu svakako nije rob.
ako tako gledamo onda su dileri cigara, alkohola ili hamburgera stvaraoci veceg broja robova (ovisnika) od dilera marihuane. ovde vutru izdaju i na recept po apotekama.
edi-va edi-va 17:44 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

ovde vutru izdaju i na recept po apotekama


:)))))
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 17:44 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Marija, rekao bih da je za generalizacije koje pravite potrebno malo vise staza od pola godine.


Slazem se. Mada ja uopste i ne zelim da pravim neku generalizaciju. Govorim o pojedinacnim osobama i njihovim reakcijama. S druge strane, covekom mozak nije u stanju da analizira svaku individualni entitet, pa onda ako do neke mere moramo da generalizujemo, da bar onda razgovaramo o OBE strane zivota u dijaspori.

Mana je sto se odgovor drustva na promene usmerava sve iskljucivije na ekonomsku stabilnost, naustrp dusevnih potreba. Kombinovano sa skoro apsolutnom nebrigom za druge (to se usadjuje od malena), ljudi imaju priliku da zadju u ekstreme po zelji.


Zasto ljudi uopste ulaze u trku sa novcem, i duzim radnim vremenom? Da bi im taj novac omogucio zadovoljenje potreba. Naravno, duhovne, dusevne, mentalne ili kako god da ih nazovemo, potrebe variraju od osobe do osobe. Materijalne, isto tako. Ljudi koji nemaju potrebu za dusevnim/mentalnim anganzmanom nece se njima baviti vise u Srbiji, gde navodno imaju mnogo vise vremena, nego u Svajcarskoj, gde se navodno nema vremena.
Oni kojima je to vazno, ce na racun neceg drugog naci vremena za takve aktivnosti.

A sta im se to zaboga usadjuje od malena? 'Nemoj da pomognes svom drugu, nece ni on tebi'?
Nisam primetila ne brigu o kojoj vi govorite (ni ovde, ni drugde), bas naprotiv. Iako se uzdrzavaju da traze pomoc, mnogi su spremni da pruze pomoc. Opet moram da naglasim da je ovo svakako indivisualno.

Primetila sam da ovde ljudi znaju gde im je mesto, i koje su granice primerenog ponasanja. Ono sto se Srbima, nama, ne dopada je sto ljudi na zapadu nemaju vremena za isprazne price i dangubljenje, za deset tura pica i ne zna se kad je dosta.
To na sta smo mi navikli, poslovicno 'Radio, ne radio...' samo da radio svira do zore je koncept koji nas je doveo tu gde smo (uz naravno, jos niz nesrecnih okolnosti) i mi i dalje mislimo da covek moze i treba dobro da zivi, a da nista ne radi.
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 17:58 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

opet pogreshno.


A sta ste vi nastavnik?

ako je dilovanje lake droge legalizovano onda onaj koji uzhiva tu drogu svakako nije rob.
ako tako gledamo onda su dileri cigara, alkohola ili hamburgera stvaraoci veceg broja robova (ovisnika) od dilera marihuane. ovde vutru izdaju i na recept po apotekama.


Diskusija u kojo ja ucestvujem nema nikakve veze sa ljudima kupovinom droge, cigareta ili alkohola niti sa ovisnicima.
Za to je verovatno potrebna nova tema.
dragoljub dragoljub 18:36 28.03.2008

Re: Vuci samotnjac

undefined
Dilujes drogu ili postanjes makro, to valjda ne mora da se radi 8 sati. A i imas robove koji rade za tebe.

стварно то се не ради осам већ четрдесет осам сати дневно и сви те јуре па јуриш и ти њих то је ропски посо ал је привилегован
ја ценим овако газда Мајлутин је дошо скоро из МУНЗЕКОНЗА па нафатала носталги
Dilan Dog Dilan Dog 18:39 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Kazezoze
e sad shto su neki promashili temu i pocheli prichati o nekim drugim stvarima,

Ne mislis valjda ovde na mene?
Dilan Dog Dilan Dog 18:46 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Marija Radovanovic
Ali neki komentari na blogu su zvucali kao da je rad ropstvo, a nerad opcija

Ja to nisam rekao.
Ali tvrdim da je rad u kapitalizmu najcesce ropstvo
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 18:57 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Dilan Dog

Marija Radovanovic Ali neki komentari na blogu su zvucali kao da je rad ropstvo, a nerad opcijaJa to nisam rekao.Ali tvrdim da je rad u kapitalizmu najcesce ropstvo


Isto tako ste rekli da biste radije umrli nego radili od 9 do 5. Vi ste ili srednjoskolac, pa je vas komentar primeren vasim godinama, ili je vas komentar potpuno besmislen.
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 18:58 28.03.2008

Re: Vuci samotnjac

dragoljub
undefined
Dilujes drogu ili postanjes makro, to valjda ne mora da se radi 8 sati. A i imas robove koji rade za tebe.стварно то се не ради осам већ четрдесет осам сати дневно и сви те јуре па јуриш и ти њих то је ропски посо ал је привилегованја ценим овако газда Мајлутин је дошо скоро из МУНЗЕКОНЗА па нафатала носталги



Vidim da ste vi strucnjak :))
Dilan Dog Dilan Dog 19:01 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Marija Radovanovic
Dilan Dog

Marija Radovanovic Ali neki komentari na blogu su zvucali kao da je rad ropstvo, a nerad opcijaJa to nisam rekao.Ali tvrdim da je rad u kapitalizmu najcesce ropstvo

Isto tako ste rekli da biste radije umrli nego radili od 9 do 5. Vi ste ili srednjoskolac, pa je vas komentar primeren vasim godinama, ili je vas komentar potpuno besmislen.

pa mozda sam i srednkeskolac nikad se ne zna :)))
da, necu da radim od 9 do 5, a koliko mi se cini pomenuti slucaj je bio od pola 10 do pola 6.
i da ponovim jos jedno, ja nisam rekao da je rad ropstvo,
nego da je rad u kapitalizmu ropstvo
dragoljub dragoljub 19:06 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Ali tvrdim da je rad u kapitalizmu najcesce ropstvo

аја тврдим добро плаћено ропство а како би ти назво ово наше кад радиш цео дан а плате те колко да не цркнеш од глади идеално а?

пс
ел си ти био негде западно дуже од пар сати рецимо 6 месеци годину две?
Dilan Dog Dilan Dog 19:23 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

dragoljub
аја тврдим добро плаћено ропство а како би ти назво ово наше кад радиш цео дан а плате те колко да не цркнеш од глади идеално а?

divlji kapitalizam.

dragoljub
ел си ти био негде западно дуже од пар сати рецимо 6 месеци годину две?

a znam ja sta bi ti hteo sad. ako ti ja odgovorim sa ne, onda nemam pravo da pricam :)
zato- nema odgovora.
:)
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 19:23 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Dilan Dog

Marija Radovanovic

Dilan DogMarija Radovanovic Ali neki komentari na blogu su zvucali kao da je rad ropstvo, a nerad opcijaJa to nisam rekao.Ali tvrdim da je rad u kapitalizmu najcesce ropstvoIsto tako ste rekli da biste radije umrli nego radili od 9 do 5. Vi ste ili srednjoskolac, pa je vas komentar primeren vasim godinama, ili je vas komentar potpuno besmislen.pa mozda sam i srednkeskolac nikad se ne zna :)))da, necu da radim od 9 do 5, a koliko mi se cini pomenuti slucaj je bio od pola 10 do pola 6.i da ponovim jos jedno, ja nisam rekao da je rad ropstvo,nego da je rad u kapitalizmu ropstvo


A sta sad vlada u Srbiji, socijalizam?
Kapitalizam, tj. slobodno trziste vlada svuda. U zapadnoj Evropi su daleko bolje regulisani radni uslovi, nego na istoku, gde deca 16 sati dnevno lepe patike najke koje mi posle kupujemo, jer su jeftinije nego da su proizvedene u Americi.

Ne znam koje biste vi radno vreme izabrali za sebe, a zvuci kao da ne biste uopste da izaberete.
Uostalom, nije svaki rad motivisan samo novcem. Postoji nesto sto se zove svrsishodnost, ali i ljubav prema poslu koji ste izabrali, jer ako ste npr. lekar a radite samo da biste kupili skupa kola, onda bolje da batalite.
Dilan Dog Dilan Dog 19:26 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Marija Radovanovic
U zapadnoj Evropi su daleko bolje regulisani radni uslovi, nego na istoku, gde deca 16 sati dnevno lepe patike najke koje mi posle kupujemo, jer su jeftinije nego da su proizvedene u Americi.

Aha.
A za koje firme rade ta deca? :)
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 19:29 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

аја тврдим добро плаћено ропство а како би ти назво ово наше кад радиш цео дан а плате те колко да не цркнеш од глади идеално а?



Znate sta je to? To je kad dozvolimo ljudima koje smo MI izabrali, i kojima MI dajemo platu da rade u nasem interesu, da rade sta hoce i povrh svega kradu pare. Pare koje su trebale da obezbede nase plate i penzije. I onda kad se raspisu izbori, glasamo ponovo za njih. Eto, to je to. Mislim da za sad nema naziv. Ili se sve zajedno svugde zove tranzicija.
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 19:31 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Dilan Dog

Marija RadovanovicU zapadnoj Evropi su daleko bolje regulisani radni uslovi, nego na istoku, gde deca 16 sati dnevno lepe patike najke koje mi posle kupujemo, jer su jeftinije nego da su proizvedene u Americi.Aha. A za koje firme rade ta deca? :)


Dala sam primer i za to. Nisam koristila originalni naziv na engleskom. Mozda vam je promakao.
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 19:32 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

a znam ja sta bi ti hteo sad. ako ti ja odgovorim sa ne, onda nemam pravo da pricam :)
zato- nema odgovora.
:)


I eto odgovora :)
MilutinM MilutinM 19:47 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

To na sta smo mi navikli, poslovicno 'Radio, ne radio...' samo da radio svira do zore je koncept koji nas je doveo tu gde smo (uz naravno, jos niz nesrecnih okolnosti) i mi i dalje mislimo da covek moze i treba dobro da zivi, a da nista ne radi.

Zeza me prijem pa nikako da postavim ovaj komentar. Molim da ga shvatite dobronamerno.

Naši ljudi koji odu u inostranstvo rade barem barabar kao i domaći, ako ne i bolje. Kao primer, moram da budem malo i neskroman i da kažem da u mojoj kancelariji kolega rumun i ja radimo i pogotovo uradimo više nego troje drugih kolega zajedno. I ne mogu čudom da se načude odakle nam energija da radimo i po 12 sati dnevno, da na akrivnostima poslednji idemo u krevet (a kasnije i spavamo), a prvi se budimo, da znamo da uradimo skoro sve šta je potrebna.

Problem je u kulturi, u pristupu, u organizaciji.

Nisam ovo hteo da kažem blogom, ali uhvatiste me na brzaka
Kazezoze Kazezoze 19:51 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

U zapadnoj Evropi su daleko bolje regulisani radni uslovi, nego na istoku, gde deca 16 sati dnevno lepe patike najke koje mi posle kupujemo, jer su jeftinije nego da su proizvedene u Americi.

zapadna Evropa je regulisala i rad u Africi gde africhka deca rade na plantazhama kaka(o)a za velike evropske firme kao shto je Nestle, kako bi njihova deca uzhivala u slatkishima proizvedenim tim malim crnim ruchicama.
dragoljub dragoljub 19:57 28.03.2008

Re: Vuci samotnjac

Marija Radovanovic
dragoljub
undefined
Dilujes drogu ili postanjes makro, to valjda ne mora da se radi 8 sati. A i imas robove koji rade za tebe.стварно то се не ради осам већ четрдесет осам сати дневно и сви те јуре па јуриш и ти њих то је ропски посо ал је привилегованја ценим овако газда Мајлутин је дошо скоро из МУНЗЕКОНЗА па нафатала носталги



Vidim da ste vi strucnjak :))


ја сам јебиветар,али без зезања ту се губи глава заједно са послом то иде као везана трговина::)))
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 19:58 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Kazezoze
U zapadnoj Evropi su daleko bolje regulisani radni uslovi, nego na istoku, gde deca 16 sati dnevno lepe patike najke koje mi posle kupujemo, jer su jeftinije nego da su proizvedene u Americi.zapadna Evropa je regulisala i rad u Africi gde africhka deca rade na plantazhama kaka(o)a za velike evropske firme kao shto je Nestle, kako bi njihova deca uzhivala u slatkishima proizvedenim tim malim crnim ruchicama.


Da to je i bila moja poenta. Kao i da je zivot u zapadnoj Evropi mnogo bolji nego bilo drugde. Dakle, vasa poenta je bila ... sta?
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 20:04 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

MilutinM
To na sta smo mi navikli, poslovicno 'Radio, ne radio...' samo da radio svira do zore je koncept koji nas je doveo tu gde smo (uz naravno, jos niz nesrecnih okolnosti) i mi i dalje mislimo da covek moze i treba dobro da zivi, a da nista ne radi.

Zeza me prijem pa nikako da postavim ovaj komentar. Molim da ga shvatite dobronamerno.Naši ljudi koji odu u inostranstvo rade barem barabar kao i domaći, ako ne i bolje. Kao primer, moram da budem malo i neskroman i da kažem da u mojoj kancelariji kolega rumun i ja radimo i pogotovo uradimo više nego troje drugih kolega zajedno. I ne mogu čudom da se načude odakle nam energija da radimo i po 12 sati dnevno, da na akrivnostima poslednji idemo u krevet (a kasnije i spavamo), a prvi se budimo, da znamo da uradimo skoro sve šta je potrebna.Problem je u kulturi, u pristupu, u organizaciji.Nisam ovo hteo da kažem blogom, ali uhvatiste me na brzaka


U svakom slucaju, nisam ga shvatila kao zlonameran :)
Cula sam i od drugih slicno, ali posto sam ja jedina ne-norvezanka na poslu, i radim bas podjednako kao i drugi, ne mogu da se (ne)slozim. Doduse, moj komentar o poslovici se odnosio na Srbiju a ne na Srbe u inostranstvu
Kazezoze Kazezoze 20:10 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Da to je i bila moja poenta. Kao i da je zivot u zapadnoj Evropi mnogo bolji nego bilo drugde. Dakle, vasa poenta je bila ... sta?

moja poenta je da zapadna evropa iskorishtava radnu snagu dece isto kao i istochne zemlje kojima oni to velikodushno pripisuju. cilj je isti - zgrnuti shto vecu lovu.
chudno je da niste razumeli poentu)))
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 20:16 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Kazezoze
Da to je i bila moja poenta. Kao i da je zivot u zapadnoj Evropi mnogo bolji nego bilo drugde. Dakle, vasa poenta je bila ... sta?moja poenta je da zapadna evropa iskorishtava radnu snagu dece isto kao i istochne zemlje kojima oni to velikodushno pripisuju. cilj je isti - zgrnuti shto vecu lovu.chudno je da niste razumeli poentu)))


Ono sto ja nisam razumela je da je tema na ovom blogu socijalna nepravda. Mislila sam da se prica o necem drugom.
Vi ste cini se veoma zabrinuti nad sudbinom treceg sveta, da li mozda radite na uspostavljanju boljih uslova rada ili slicno? Ako ne, nemojte paradirati svojom etikom. Ako da, vi i ja cemo imati o mnogo cemu da razgovaramo.
ivana23 ivana23 20:16 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Marija Radovanovic

KazezozeU zapadnoj Evropi su daleko bolje regulisani radni uslovi, nego na istoku, gde deca 16 sati dnevno lepe patike najke koje mi posle kupujemo, jer su jeftinije nego da su proizvedene u Americi.zapadna Evropa je regulisala i rad u Africi gde africhka deca rade na plantazhama kaka(o)a za velike evropske firme kao shto je Nestle, kako bi njihova deca uzhivala u slatkishima proizvedenim tim malim crnim ruchicama.Da to je i bila moja poenta. Kao i da je zivot u zapadnoj Evropi mnogo bolji nego bilo drugde. Dakle, vasa poenta je bila ... sta?

Niste pazljivo procitali sa je Kazezoze napisao!
MilutinM MilutinM 20:22 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Doduse, moj komentar o poslovici se odnosio na Srbiju a ne na Srbe u inostranstvu

Zato sam se unapred izvinuo ))
Kazezoze Kazezoze 20:38 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Ono sto ja nisam razumela je da je tema na ovom blogu socijalna nepravda. Mislila sam da se prica o necem drugom.
Vi ste cini se veoma zabrinuti nad sudbinom treceg sveta, da li mozda radite na uspostavljanju boljih uslova rada ili slicno? Ako ne, nemojte paradirati svojom etikom. Ako da, vi i ja cemo imati o mnogo cemu da razgovaramo.

pa vi ste gospodjo zabrinuti za radno vreme dece na istoku jer sre ustvrdili da
deca 16 sati dnevno lepe patike najke koje mi posle kupujemo, jer su jeftinije nego da su proizvedene u Americi

da li ste vi neshto preduzeli da deca ne rade toliko na istoku, ili bar da evropa ne kupuje jeftine nike sa istoka nego skupe iz amerike?
ja chokolade proizvedene od crnih dechijih ruku bojkotujem i kupujem samo one koje garantuju da su 100% slave free.
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 20:42 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

ivana23

Marija RadovanovicKazezozeU zapadnoj Evropi su daleko bolje regulisani radni uslovi, nego na istoku, gde deca 16 sati dnevno lepe patike najke koje mi posle kupujemo, jer su jeftinije nego da su proizvedene u Americi.zapadna Evropa je regulisala i rad u Africi gde africhka deca rade na plantazhama kaka(o)a za velike evropske firme kao shto je Nestle, kako bi njihova deca uzhivala u slatkishima proizvedenim tim malim crnim ruchicama.Da to je i bila moja poenta. Kao i da je zivot u zapadnoj Evropi mnogo bolji nego bilo drugde. Dakle, vasa poenta je bila ... sta?

Niste pazljivo procitali sa je Kazezoze napisao!



Procitala sam pazljivo. Iako je tema bloga zivot na zapadu, a ne zivot u Africi, zapadna Evropa ne regulise nista u Africi, firme zemalja zapada imaju ugovore sa firmama zemalja Afrike (i Azije) gde ljudi, da, rade u uzasnim uslovima i da, zaradjuju ponizavajuce malo novca. Ali moze se mnogo uraditi da se to stanje popravi. Vi sigurno vec radite na tome? Sigurno ste vec bili u Africi?
Kad ste rekli da NJIHOVA (zapadnoevropska?) deca uzivaju u Nestle slatkisima, napravljenih od kakaa koji su brala africka deca, vi verovatno ne nosite ni patike Nike, nego mozda Borovo ? Mislim, kad ste vec toliko politicki i socijalno osvesceni, znate da se Borovo patike prave u mnogo manje nepravednim radnim uslovima.
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 20:44 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Kazezoze
Ono sto ja nisam razumela je da je tema na ovom blogu socijalna nepravda. Mislila sam da se prica o necem drugom.Vi ste cini se veoma zabrinuti nad sudbinom treceg sveta, da li mozda radite na uspostavljanju boljih uslova rada ili slicno? Ako ne, nemojte paradirati svojom etikom. Ako da, vi i ja cemo imati o mnogo cemu da razgovaramo.pa vi ste gospodjo zabrinuti za radno vreme dece na istoku jer sre ustvrdili da
deca 16 sati dnevno lepe patike najke koje mi posle kupujemo, jer su jeftinije nego da su proizvedene u Americida li ste vi neshto preduzeli da deca ne rade toliko na istoku, ili bar da evropa ne kupuje jeftine nike sa istoka nego skupe iz amerike?ja chokolade proizvedene od crnih dechijih ruku bojkotujem i kupujem samo one koje garantuju da su 100% slave free.



Da. To je prakticno moj posao, to i radim. A vi?
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 20:56 28.03.2008

Re: Vuci samotnjac

dragoljub

Marija Radovanovic

dragoljubundefinedDilujes drogu ili postanjes makro, to valjda ne mora da se radi 8 sati. A i imas robove koji rade za tebe.
стварно то се не ради осам већ четрдесет осам сати дневно и сви те јуре па јуриш и ти њих то је ропски посо ал је привилегованја ценим овако газда Мајлутин је дошо скоро из МУНЗЕКОНЗА па нафатала носталги
Vidim da ste vi strucnjak :))

ја сам јебиветар,али без зезања ту се губи глава заједно са послом то иде као везана трговина::)))


Pa gospodin tvrdi, ako je legalno, sve je ok. Ko tu onda gubi glavu?
ivana23 ivana23 21:00 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Procitala sam pazljivo. Iako je tema bloga zivot na zapadu, a ne zivot u Africi, zapadna Evropa ne regulise nista u Africi, firme zemalja zapada imaju ugovore sa firmama zemalja Afrike (i Azije) gde ljudi, da, rade u uzasnim uslovima i da, zaradjuju ponizavajuce malo novca.

Vi ste prvi spomenuli Nike patike i Istok, pa vam je odgovarajuce replicirano.
Kazezoze Kazezoze 21:03 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Da. To je prakticno moj posao, to i radim. A vi?

shta konkretno radite, prodajete skupe americhke nike ili shirite propagandu o robovlasnichkim uslovima pod kojim rade ljudi u kini i indiji, ili mozhda i jedno i drugo?
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 21:05 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

ivana23
Procitala sam pazljivo. Iako je tema bloga zivot na zapadu, a ne zivot u Africi, zapadna Evropa ne regulise nista u Africi, firme zemalja zapada imaju ugovore sa firmama zemalja Afrike (i Azije) gde ljudi, da, rade u uzasnim uslovima i da, zaradjuju ponizavajuce malo novca. Vi ste prvi spomenuli Nike patike i Istok, pa vam je odgovarajuce replicirano.


Da, kao poredjenje. Posto se kvalitet uvek meri u poredjenju sa necim drugim.
Ne kao slagvort za necije razmetanje o humanitarizmu.
dragoljub dragoljub 21:07 28.03.2008

Re: Vuci samotnjac

Marija Radovanovic
dragoljub

Marija Radovanovic

dragoljubundefinedDilujes drogu ili postanjes makro, to valjda ne mora da se radi 8 sati. A i imas robove koji rade za tebe.
стварно то се не ради осам већ четрдесет осам сати дневно и сви те јуре па јуриш и ти њих то је ропски посо ал је привилегованја ценим овако газда Мајлутин је дошо скоро из МУНЗЕКОНЗА па нафатала носталги
Vidim da ste vi strucnjak :))

ја сам јебиветар,али без зезања ту се губи глава заједно са послом то иде као везана трговина::)))


Pa gospodin tvrdi, ako je legalno, sve je ok. Ko tu onda gubi glavu?

а одакле онолко бело робље,то је само мали део,као коцка преваре ватање у маказе и сечење су део игре
само будале верују у поштену коцку
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 21:09 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Kazezoze
Da. To je prakticno moj posao, to i radim. A vi?shta konkretno radite, prodajete skupe americhke nike ili shirite propagandu o robovlasnichkim uslovima pod kojim rade ljudi u kini i indiji, ili mozhda i jedno i drugo?



Da li vi mislite da je ovo duhovito? Mozda i tu nisam shvatila poentu.
Stigli ste se da pitate da li mozda radim na poboljsanju radnih uslova, kao da ste vi sef Programa za razvoj, ali pri tom niste bas mnogo informacija dali o tome na koji nacin vas posao utice na isto.
Ako hocete da razgovarate o uslovima rada u trecem svetu nemojte se sprdati. Krajnje je neumesno.
Kazezoze Kazezoze 21:23 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Ako hocete da razgovarate o uslovima rada u trecem svetu nemojte se sprdati. Krajnje je neumesno

zar vam izgledam kao neko ko se sprda kada govorim o iskorishcavanju ljudi u africi od strane zapada?
halo gospodjo probudite se, nije zapadni svet cvecka. oni su vekovima robovlasnici i toga se, koliko god to pokushavali da sakriju, nisu oslobodili.
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 21:31 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Kazezoze
Ako hocete da razgovarate o uslovima rada u trecem svetu nemojte se sprdati. Krajnje je neumesnozar vam izgledam kao neko ko se sprda kada govorim o iskorishcavanju ljudi u africi od strane zapada?halo gospodjo probudite se, nije zapadni svet cvecka. oni su vekovima robovlasnici i toga se, koliko god to pokushavali da sakriju, nisu oslobodili.


Da izgleda kao da se sprdate. Nekoliko puta sam vas pitala kako VI uticete na problem za koji ste toliko angazovani na blogu. Ne znam odakle to treba da se 'halo probudim', hvala vam ne lekciji iz istorije, ja nisam znala za kolonijalizam ali posto ste me obavestili, sad znam.
Kazezoze Kazezoze 21:50 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

jabote nekima je ovde potrebno da se crta.
chitajte pazhljivo i svaticete (mozhda) da kolonijalizam nije zavrshen poshto josh uvek traje.
nije kolonijalist holandija, ali jeste njihova firma shel u nigeriji.
nije kolonijalist shvicarska ali njihova firma nestle i dan danas koristi robove na svojim plantazhama na obali slonovache.
i nije uopshte bitno chim se ja bavim da bi vi gospodjo svatili da je ovo istina o chemu govorim.
dragoljub dragoljub 22:00 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci #Link

undefined
Kazezoze
jabote nekima je ovde potrebno da se crta.
chitajte pazhljivo i svaticete (mozhda) da kolonijalizam nije zavrshen poshto josh uvek traje.
nije kolonijalist holandija, ali jeste njihova firma shel u nigeriji.
nije kolonijalist shvicarska ali njihova firma nestle i dan danas koristi robove na svojim plantazhama na obali slonovache.
i nije uopshte bitno chim se ja bavim da bi vi gospodjo svatili da je ovo istina o chemu govorim.


holandija je prva dala političku nezavisnost svijim kolonijama ali ih i dalje drži u kao ekonomske kolonije i nisu sve one kurve po kanalima svojom voljom tamo i bez obzira što ima najmanji procenat kriminala u evropi ipak ga ima a ima i korupciju i to baš na visokom nivou,slučaj Lokid i zapad je lepše mesto za život ali je daleko od idealnog
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 22:04 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

Kazezoze
jabote nekima je ovde potrebno da se crta.chitajte pazhljivo i svaticete (mozhda) da kolonijalizam nije zavrshen poshto josh uvek traje.nije kolonijalist holandija, ali jeste njihova firma shel u nigeriji.nije kolonijalist shvicarska ali njihova firma nestle i dan danas koristi robove na svojim plantazhama na obali slonovache.i nije uopshte bitno chim se ja bavim da bi vi gospodjo svatili da je ovo istina o chemu govorim.


Dobro da skratimo. Firma ne moze da bude kolonijalist, jer ne stavlja ni jednu drugu politicku jedinicu (drzavu, opstinu, regiju) pod svoju upravu. Dakle, pogresno koriscenje termina. Nije vazno cime se bavite, jer se ocigledno ne bavite nicim sto pomaze resavanju problema za koji ste toliko zabrinuti.
Posto ste(smo) potpuno skrenuli sa teme, najbolje je da ne nastavljamo, bar ne na ovom blogu.
Osim sto ste nadobudni, bez ikakvog razloga, pri tom ste i nevaspitani, a i nije narocito zanimljivo vrteti se u krug sa istim argumentima.
Gorstak Gorstak 22:21 28.03.2008

Paint ball

Gazda Milutin
rumun i ja radimo i pogotovo uradimo više nego troje drugih kolega zajedno


@Mylutine,

Resenje za smanjenje napetosti je paint ball.
Novi japijevski sport.

Iznajmite arenu i izazovete ti i kolega Rumun ostalu trojicu kolega na fight.
Kako ti dolazis sa prostora gde se redovno ratuje ta ,,igra" ti je jednostavno usadjena u gene. Nema sta da se brines. Cim dobijes pusku u ruke adrenalin skace i osmeh je na licu:)))
Nekako mu dodjes kao crnac na poziciji pleja u nasoj kosarkaskoj ligi.
U Rumuniji je kolko juce bio aktuelan grof Drakula. Divne price za laku noc o nabijanju na kolac i sisanju krvi kod protivnika izaziva trenutnu paralizu od straha. Ti samo treba da iskontrolises kolegu da ,,civilizovano" ubije neprijatelja.

Izazov treba da bude potcenjvacki:,,hajte vi Evropljani da vam malo pustimo krvcu..."
Ovi Svajcarci su odgajani na viteskim bajkama i ako sebi dozvole da ih tamo neki varvari sa Balkana zahebavaju onda nece moci u ogledalo da se pogledaju vise.

Dakle, bacis rukavicu u lice i zakazete fight.
Ko god pobedio obavezno se stvara pozitivna atmosfera u firmi.
Probao sam, video i radi.

Prvo sam se opirao u stilu da je to decija igra i koji ce to meni. Na silna nagovaranja i kad sam potrosio sve moguce izgovore bejah odveden. I sad sam se navukao.

Nasa ekipa se redovno sastajala sa pritivnickom ekipom iz konkurentske firme.
Ne mogu da ti opisem kakvo je zavitlavanje bilo na terenu. Cuju za to menadzeri pa se ukljucili sa bonusima ako razbijemo protivnike... Ma ludilo.

Paint ball rulles!
Kazezoze Kazezoze 22:27 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci


Dobro da skratimo. Firma ne moze da bude kolonijalist, jer ne stavlja ni jednu drugu politicku jedinicu (drzavu, opstinu, regiju) pod svoju upravu

u pravu sre da skratimo. nije vishe drzhava kolonijalist, nego njezine firme.
vishe se zemlje ne kolonizuju u ime kralja iz neke drzhave, nego u ime gazde korporacijske firme iz te iste drzhave.
shto ce reci (za dunjichin blog) - nije shija nego je vrat.
stvarno je i meni dosadilo da se natezhem sa vama oko ovoga.
vi niste bili bezobrazni, ali ste na sve nachine pokushali da relativizujete stvar, izmedju ostalog tvrdnjom i da sam ja bezobrazan, nakon shto sam se, po vama, sprdao na rachun 3 sveta.
edi-va edi-va 22:34 28.03.2008

Re: Paint ball

Gorstak Gorstak 22:55 28.03.2008

Re: Paint ball

@Edi,

Ovi su bre neki robokapovi u odnosu na opremu sa kojom smo se mi igrali.
Dobijes samo pusku i kacigu sa maskom.
Prviput kad sam dosao, naivno ponesem samo majcu kratkih rukava. Neka stara i bas me briga za boju.
Nisam imao predstavu da kad me pogode da to toliko boli. Jeste vazdusna puska, ai masnice su velicine pesnice. Nakon drugog ubistva mene bezao sam ko djavo da me goni da me ne pogode treci put. Boli bre.

I dok sam ja objasnio mojoj zeni da su masnice od paint ball-a...

Na drugi mec sam dosao sa tri sloja dukserica. Rukavice obavezno. Hehehe, ce oni mene:)))

Najsladje je kad se prikrades iza ledja onome sto te ubio vec cetiri puta.
Uf, kako je to slatka osveta. Iza ledja, mucki.
Nije mi zao ni ceo sarzer da potrosim. Pa jos vicem ratatatata:)))
MilutinM MilutinM 23:47 28.03.2008

Re: Paint ball

PreCedniche,

od kada se pojavio paintball razmisljao sam kako bi izgledalo da probam. Pretpostavljam da bih bio dobar - tu je ipak dugo skautsko i iskustvo rezervnog vojnog staresina (Bileca 83. klasa, nije sala). Na nesrecu, nije imao ko da me povede.

Kolege da povedem, mogao bih da im dam da mi vezu jednu ruku i jednu nogu i da mi stave naocare sa najvecom doptrijom. Toliko su spretni ))

Inace, mi u skautskoj organizaciji znamo za vrednost timskih igara. Sta vise, organizujemo ih ne samo za nas, nego i za kompanije. Cak je nas Savez izvidjaca Srbije jedne godine organizovao igre za neko osoblje Hajata! Da ne pricam kako to rade skauti Velike Britanije.
Covek u belom Covek u belom 00:50 29.03.2008

Re: Paint ball

Milutine ima i mnogo bolja stvar od paint ball-a, relativno blizu, ne boli i ne prljas nista, a dozivljaj mnogo dobar, mozda i bolji od paint ball-a. Vidi ovo.
MilutinM MilutinM 01:55 29.03.2008

Re: Paint ball

Milutine ima i mnogo bolja stvar od paint ball-a, relativno blizu, ne boli i ne prljas nista, a dozivljaj mnogo dobar, mozda i bolji od paint ball-a

Kurafte teknika
Unfuckable Unfuckable 07:14 29.03.2008

Re: gre'ota bi bila

da ovako lepa rasprava prođe bez menekaotakvog.....

samo jedno ću reći , "naslanjajući " se na edi-vin komentar da "radi da bi živela..." - što mi se dopalo:

možda je rad stvorio čoveka, ali to ne znači da je čovek stvoren da bi radio

(podvarijanta : rad jeste stvorio čoveka ali ne treba da ga ubije)
edi-va edi-va 10:30 29.03.2008

Re: gre'ota bi bila

vidish cenjeni Unfuck,

jakaotakva (missajmaautomobilaiokoline), izgleda nisam razumela kako se svet okrece, jer da jesam, ne bih morala da radim, vec da nadjem nekoga da radi za mene, a ja da uzivam u blagodetimazapadnoevropskihstandarda:))))
korto malteze korto malteze 16:38 29.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

mozak nije u stanju da analizira svaku individualni entitet, pa onda ako do neke mere moramo da generalizujemo, da bar onda razgovaramo o OBE strane zivota u dijaspori.


Mozak bi trebalo da jeste u stanju da analizira svaki individualni entitet sa kojim se sretne. Uopstavanja bi trebalo da se dostignu tek posle poveceg broja ovakvih analiza. Stoga, strpljenja.



Da bi im taj novac omogucio zadovoljenje potreba.


Osnovne potrebe su manje-vise zadovoljene vecini ljudi koji zive u uspesnim drustvima. Ulazenje u trku za novcem je u ovom trenutku pretezno strah da u starosti nece biti zbrinuti (ili 'redovni' strahovi od gubitka posla i kaskade koju to za sobom vuce-neisplaceni krediti, oduzimanje imovine...). Mnogi sebi zadaju daleko vece potrebe od osnovnih, a za to treba vise novca. Sto vece potrebe, vise trke za novcem. Ali, to i nije problem, jer je stvar izbora. Kada govorim o zanemarenim dusevnim potrebama, mislim na hladnocu i otudjenje, nezainteresovanost za tudje emocije i probleme. Ono sto ja vidim je da je takav zivotni stav dominantan kod vecine ljudi. Jednostavno, procena trade-off-a je razlicita u raznim drustvima. U uspesnim je dovedena do maksimuma. Pomoc se, najcesce, dobija SAMO ako onaj koji pomaze nece biti na apsolutno nikakvoj steti. Moto nikako nije 'Nemoj pomoci', ako ga vec moram srociti u necije ime, bio bi 'Pomozi ako te nista ne kosta'. To vazi za sve povrsne interakcije. Medju bliskim prijateljima je nekad drugacije. Sledeci moto je 'Iskoristi priliku ako ti se pruzi', sto je sasvim OK ukoliko je u granicama normale. S obzirom da se prelazenje granica normale usled postovanja individualnosti ne sankcionise ukoliko nije protivzakonito, niko se nece pobuniti ako neko ovaj moto upotrebi kao iskreni predator.

To da ljudi znaju gde im je mesto, donekle je tacno. Problem je u lakoj dezorijentaciji koju mnogi dobiju u vezi sa tim mestom. Naime, ima mnogo ljudi koji veruju da im mesto uopste nije medju drugim ljudima, jer distancu na koju su naucili shvataju previse ozbiljno. Tako da nije nikakav izuzetak da se od te silne politicke korektnosti ljudi koji provode mnogo vremena zajedno ni najmanje ne zblize i da jedni o drugima ne znaju bas nista osim sta naruce za rucak, pod uslovom da se usude pogledati mimo svog tanjira na koji tren. Rezultat je mnostvo usamljenika.


O Radio-ne radio, ispraznim pricama, dangubljenju i deset tura pica stvarno ne bih znao, jer nisam iz te price.
Unfuckable Unfuckable 23:16 29.03.2008

Re: gre'ota bi bila

edi-va
vidish cenjeni Unfuck,

jakaotakva (missajmaautomobilaiokoline), izgleda nisam razumela kako se svet okrece, jer da jesam, ne bih morala da radim, vec da nadjem nekoga da radi za mene, a ja da uzivam u blagodetimazapadnoevropskihstandarda:))))



ima nešto u tome, nije da nema....kad pročitah ovu naivnost ; )))), pade mi na pamet da repliciram sa :
"eh. gde si bila prethodnih aprila, dok sam još bio svežiji..."

ali . dosta nas kuka na pominjanje rada, mrzak nam je....svo to ustajanje, putovanje....rmbanje....šefovi & koleze....povratak ....
- a definitivno bi smo bez posla pošizeli....mislim ja - i to ne zbog kinte, nego ovako - od beskorisnosti itakotoga
tako da ...ne uklapaš mi se u profil tzitze koja čeka svog Aliju Sirotanovića da rmbači za obatroje, dok se ona brčka u "banji - spa" (ovo sam čuo neki dan i paooooo sam...)
MilutinM MilutinM 01:53 30.03.2008

Re: gre'ota bi bila

u "banji - spa"

Banja u Belgiji - tri slova ))
bauer bauer 08:04 30.03.2008

Re: gre'ota bi bila

Banja u Belgiji - tri slova ))

grad u italiji, tri slova? :))
MilutinM MilutinM 11:08 30.03.2008

Re: gre'ota bi bila

grad u italiji, tri slova? :))

Trs
Gorstak Gorstak 11:41 30.03.2008

Re: gre'ota bi bila

MilutinM
grad u italiji, tri slova? :))Trs


Trs je glavni grad Italije - 3 slova:)

2nd pitanje: Grad na reci Nisavi - 6 slova?
Odgovor: Nis bre
Gorstak Gorstak 11:41 30.03.2008

.

.
bauer bauer 06:18 31.03.2008

Re: gre'ota bi bila

MilutinM
grad u italiji, tri slova? :))

Trs

pa to ti kazem :))
MilutinM MilutinM 12:59 31.03.2008

Re: gre'ota bi bila

Znaš ono kada igrači Partizana putuju na utakmicu početkom sedamdesetih i igraju zanimljive geografije. Znam da je bio tu goaman Furtula, ali ne znam tačno koji su njegove reči. Dakle, ispadne slovo "j". Dodje reč na grad, a jedan od igrača kaže Jajce. Drugi protestvuje jer takav grad ne postoji. Ma postoji, kaže onaj prvi, tamo je rodjen drug Tito. Ma, mene ćeš da zezaš. Znam ja da je drug Tito rodjen u Kumodražu!
bauer bauer 15:53 31.03.2008

Re: gre'ota bi bila

titovo jajce :)
Spiridon Spiridon 16:25 28.03.2008

..

zaista nikada nisam razumeo ljude koji pljuju po zemlji u kojoj se nalaze kao stranci. Ako se covek ukljuci u politicki zivot pa ima priliku da se bori za neke korisne stvari to je druga prica.

one price, oni su hladni, mrtav grad, bezveze komsiluk su klasicne predrasude i gluposti i sto ih se pre oslobodis bice ti lakse.

zaista me mrzi da citiram ali ovde je iznesena gomila neistina i nepravednih osuda na racun jednog grada i jednog naroda. Kada bih to uradio mislim da bih izdao sve svoje prijatelje koje sam ovde stekao. U krajnjoj liniji, ovde se rodilo moje dete i ovo je njegov grad. Jel treba i njemu da usadjujem to da su mu drugari hladni, i da zivi u mrtvom gradu? Gluposti.

nisam dosao u jedan evropski grad da bih glumio pamet,a ziveo ludilo. Nema sanse.
Covek u belom Covek u belom 17:28 28.03.2008

Re: ..

Spiridon
one price, oni su hladni, mrtav grad, bezveze komsiluk su klasicne predrasude i gluposti i sto ih se pre oslobodis bice ti lakse.
Ja rekoh da je Zeneva mrtav grad i stojim iza toga. Kad to kazem ne kritikujem Svajcarsku i Svajcarce nego grad kao takav. Ima u Svajcarskoj bar 3-4 grada koji su daleko zivlji i sa vise desavanja od Zeneve. S druge strane po lepoti, za neke je mozda i najlepsi. Dakle svaki grad ima svoje prednosti i mane.
Mozda bi trebalo da pojasnim u kom smislu je mrtav grad, da ne bih bio shvacen pogresno. Dakle, posle 7h uvece i nedeljom ulice su prazene, zaista je tesko sresti ljude na ulici. Videti decu kako se igraju u parku je gotovo nemoguce. Ima malo barova, pabova, kafica koji rade uvece i kojima je moguce videti vise od 2-3 coveka. Nedeljom nista pod milim bogom ne radi. U poredjenju sa nekim drugim gradovima u Svajcarskoj kulturnih dogadjanja, festivala itd. ima manje. Izuzetak su razni sajmovi i najbolji vatromet :). Za mlade ljude je narocito dosadan. Dobra mesta za izlazak se na prste mogu nabrojati.
Da ne ispadne da samo kritikujem ima i mnogo pozitivnih stvari. Npr. Zeneva je jedan od najliberalnijih, ako ne i najliberalniji grad (kanton) u Svajcarskoj. To je takodje grad gde je ksenofobija najmanje izrazena.
kuki kuki 16:36 28.03.2008

Ima nas razni..

Sramota me da priznam, ali Zeneva bi mi bas odgovarala. Za mene je i Toronto mnogo komsijski a o Beogradu gde komsija zna bolje od tebe sta si prekjuce doruckovao, necu ni da pricam. Ovde su komsije ljubazne, uvek spremne da pomognu. U nekoj zatvorenoj sredini (npr.firma) svako, ako vam se sretnu pogledi, ce ti nazvati dobar dan.

I ja sam ljubazan i sve to, ali sam od nekih stvari operisan. Jednostavno neznanci me uopste ne interesuju. A umem ponekad i da preteram u tome.

Jedno jutro, posle 4-5 godina stanovanja u mirnom i izolovanom kraju, krenem na posao. Usput, svratim do sanduceta da bacim pismo. Sanduce je odmah iza autobuske stanice, na kojoj je bilo 5-6 ljudi. Usporavam, a iz grupe se izdvaja zena sa velikim osmehom na licu i zakoracuje ka kolima. Stajem posle stanice, izadjem da bacim pismo i kada sam se okrenuo da se vratim u kola, vidim istu zenu koja me upitno gleda i pri tome jos uvek ne skida osmeh. Sedam u kola, odlazim i mislim "sta se ova nepoznata zena meni smesi?" Koliko sutra, izlazim iz kuce i u istom trenutku iz kuce prekoputa izlazi ona. Opisu da je prosla kao pored turskog groblja treba dodati da me je u sred juna zapahnuo ledeni vetar. Posle mi je moja pametnija polovina otkrila veliku tajnu da nam je to komsinica. Takodje je i opovrgnula moje uporne tvrdnje da se tu prekjuce doselila.

Bas bi mi prijala Zeneva.
Spiridon Spiridon 16:42 28.03.2008

Re: Ima nas razni..

Sramota me da priznam, ali Zeneva bi mi bas odgovarala.


nemas potrebe nista da priznajes. To sto je par komentara sa ovog bloga napravilo atmosferu da te blam sto bi voleo da dodjes u Zenevu vise govori o njima nego o tebi =]

ja nikada nisam bio u Zenevi ali bih voleo da je posetim. Evo Milutin moze da mi napravi vizu =] pa da mu se nakacim na gajbu sa celom familijom.
kuki kuki 17:00 28.03.2008

Re: Ima nas razni..

Spiridon
To sto je par komentara sa ovog bloga napravilo atmosferu da te blam sto bi voleo da dodjes u Zenevu vise govori o njima nego o tebi =]


Ne sekeriaj se Spiro :) Mene je blam od komsinice.
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 17:05 28.03.2008

Re: Ima nas razni..

Bas bi mi prijala Zeneva.


Svakome bi prijala Zeneva. Svakome, i onima koji se busaju da nikad ne bi napustili Srbiju i onima koji im veruju. Evropa je prelepa i strasna je nepravda sto ljudi iz Srbije toliko tesko mogu da priuste putovanja.
I zato mladi ljudi pljuju na kapitalizam, a ne znaju ni sta to znaci, nikad ne bi otisli iz Srbije a nose samo reebok i diesel, hoce da imaju para a nece da rade (odnosno, nece da budu robovi) i tako u nedogled.
Spiridon Spiridon 17:08 28.03.2008

Re: Ima nas razni..

kuki
Spiridon
To sto je par komentara sa ovog bloga napravilo atmosferu da te blam sto bi voleo da dodjes u Zenevu vise govori o njima nego o tebi =]


Ne sekeriaj se Spiro :) Mene je blam od komsinice.


e kada si vec spomenuo komsinicu da ti ja ispricam pricu.

Jedna moja poznanica napravila zurku za svoju ekipu i pozvala svog prvog komsiju da dodje. On covek doso, malo cirkao, stipkao joj drugarice, otiso oko keca kuci i u pola dva zvao muriju (nije mogao da spava od buke =)
MilutinM MilutinM 18:27 28.03.2008

Re: Ima nas razni..

Evo Milutin moze da mi napravi vizu =] pa da mu se nakacim na gajbu sa celom familijom.
Će bidne sredjeno
(sa mekim đ)
kuki kuki 18:38 28.03.2008

Re: Ima nas razni..

Spiridon
malo cirkao, stipkao joj drugarice, otiso oko keca kuci i u pola dva zvao muriju

Cirkanje, stipkanje, murija, Svajcarska. Sve zajedno, potsetise me na dogadjaj:
U Svici, srpska kafana. Znaci, cirkanje, muzika do daske i naravno pipkanje. Muz uvati zenu kako je dozvolila da je drugi pipka i razvali joj samarcinu. Vrlo brzo, pojavise se panduri. Dovela ih jos jedna srpska osobina - cinkarenje.
- Jel' tako bilo? - pitaju
- Jeste.
- To je prekrsaj koji ce da vas kosta 500SFR.
- U redu. Evo vam cela tisuca. - okrete se pa zeni odvali i drugi samar.
eli eli 20:12 28.03.2008

Re: Ima nas razni..

I zato mladi ljudi pljuju na kapitalizam, a ne znaju ni sta to znaci,

OK,mozda i ne znamo?!,ali znamo da su nasi roditelji radili i imali dovoljno novca za nase potrebe i dovoljno vremena za nas.Ja sam radila veoma dobar i placen posao,imala veliku platu za nase uslove.Mogla sam da priustim sebi sve,kupovala knjige koje nisam stizala da procitam,garderobu koju nisam imala gde da nosim,izlazila gledajuci na sat koliko vremena mi ostaje za spavanje.I to je zivot?Nije robija?Radis ceo dan da bi zaradio i onda sta?Imas vremena samo da radis i spavas.Na poslu pricas o poslu,van posla opet isto jer ti posao okupira zivot.Sa druge strane mi smo navikli da se oslanjamo na prijatelje i komsije(ovo za Dunjicu-jer rodbinu i komsije ne mozemo birati),sto zbog lepe nam i mirne istorije sto iz nuzde i meni je sasvim normalno da prijatelji samo kucnu i udju u kucu ili samo banu kada je neki problem u pitanju,normalno mi je da makar jedan put nedeljno veceramo zajedno,da pricamo dva sata na telefon i opet da ne mozemo da dodjemo do reci kada se vidimo.Zato su nam strani hladni medjukomsiski odnosi i bilo bi lepo da se nikada ne nadjemo u situaciji da nemamo sa kim da progovorimo kada nam je potrebno.
edi-va edi-va 20:29 28.03.2008

Re: Ima nas razni..

eli
I zato mladi ljudi pljuju na kapitalizam, a ne znaju ni sta to znaci,

OK,mozda i ne znamo?!,ali znamo da su nasi roditelji radili i imali dovoljno novca za nase potrebe i dovoljno vremena za nas.Ja sam radila veoma dobar i placen posao,imala veliku platu za nase uslove.Mogla sam da priustim sebi sve,kupovala knjige koje nisam stizala da procitam,garderobu koju nisam imala gde da nosim,izlazila gledajuci na sat koliko vremena mi ostaje za spavanje.I to je zivot?Nije robija?Radis ceo dan da bi zaradio i onda sta?Imas vremena samo da radis i spavas.Na poslu pricas o poslu,van posla opet isto jer ti posao okupira zivot.Sa druge strane mi smo navikli da se oslanjamo na prijatelje i komsije(ovo za Dunjicu-jer rodbinu i komsije ne mozemo birati),sto zbog lepe nam i mirne istorije sto iz nuzde i meni je sasvim normalno da prijatelji samo kucnu i udju u kucu ili samo banu kada je neki problem u pitanju,normalno mi je da makar jedan put nedeljno veceramo zajedno,da pricamo dva sata na telefon i opet da ne mozemo da dodjemo do reci kada se vidimo.Zato su nam strani hladni medjukomsiski odnosi i bilo bi lepo da se nikada ne nadjemo u situaciji da nemamo sa kim da progovorimo kada nam je potrebno.


tachno tako ...
kao sto sam vec napisala: ovde se zivi da bi se radilo, a ja bih volela da radim da bih zivela ...
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 20:50 28.03.2008

Re: Ima nas razni..

edi-va

eliI zato mladi ljudi pljuju na kapitalizam, a ne znaju ni sta to znaci,OK,mozda i ne znamo?!,ali znamo da su nasi roditelji radili i imali dovoljno novca za nase potrebe i dovoljno vremena za nas.Ja sam radila veoma dobar i placen posao,imala veliku platu za nase uslove.Mogla sam da priustim sebi sve,kupovala knjige koje nisam stizala da procitam,garderobu koju nisam imala gde da nosim,izlazila gledajuci na sat koliko vremena mi ostaje za spavanje.I to je zivot?Nije robija?Radis ceo dan da bi zaradio i onda sta?Imas vremena samo da radis i spavas.Na poslu pricas o poslu,van posla opet isto jer ti posao okupira zivot.Sa druge strane mi smo navikli da se oslanjamo na prijatelje i komsije(ovo za Dunjicu-jer rodbinu i komsije ne mozemo birati),sto zbog lepe nam i mirne istorije sto iz nuzde i meni je sasvim normalno da prijatelji samo kucnu i udju u kucu ili samo banu kada je neki problem u pitanju,normalno mi je da makar jedan put nedeljno veceramo zajedno,da pricamo dva sata na telefon i opet da ne mozemo da dodjemo do reci kada se vidimo.Zato su nam strani hladni medjukomsiski odnosi i bilo bi lepo da se nikada ne nadjemo u situaciji da nemamo sa kim da progovorimo kada nam je potrebno.

tachno tako ... kao sto sam vec napisala: ovde se zivi da bi se radilo, a ja bih volela da radim da bih zivela ...


Malo je teze komentarisati nesto opstim frazama, ne znam cime se bavite. Nisam sigurna da je bolje ziveti u Srbiji, raditi malo manje nego u Nemackoj, i nemati novca da priustite knjige koje imate kad da procitate i ne kupovati odecu koju imate gde da nosite.
edi-va edi-va 21:07 28.03.2008

Re: Ima nas razni..


Malo je teze komentarisati nesto opstim frazama, ne znam cime se bavite. Nisam sigurna da je bolje ziveti u Srbiji, raditi malo manje nego u Nemackoj, i nemati novca da priustite knjige koje imate kad da procitate i ne kupovati odecu koju imate gde da nosite.


Vi izgleda necete ili ne zelite da razumete o chemu smo mi ovde zapocheli, a na kraju stigli do Afrike i patika!?
Nebitno je chime se ja, ti, on, mi, vi,oni bavimo. Nema veze sa temom. Razumeli smo svi da ste Vi zadovoljni Vashim boravkom u Norveshkoj, Vashim radnim mestom, Vashim komshijama i prijateljima ... sve je excellent!
Razumite i Vi da pored Vasheg sveophteg zadovoljstva, postoje i drugi koji uzivaju u svim blagodetima zapadnoevropskih standarda, ali im nedostaje: das gewisse Etwas, pokushacu da slobodno prevedem (dunjice ispravi me ako greshim), to neshto posebno ... Naslov ovog bloga je: Vuk samotnjak, a poenta priche je da se Milutin u Zenevi oseca malo samotno, sto chisto sumnjam da ima veze sa njegovom prirodom, vec sa stvarima koje je naveo u svom tekstu.
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 21:21 28.03.2008

Re: Ima nas razni..

edi-va

Malo je teze komentarisati nesto opstim frazama, ne znam cime se bavite. Nisam sigurna da je bolje ziveti u Srbiji, raditi malo manje nego u Nemackoj, i nemati novca da priustite knjige koje imate kad da procitate i ne kupovati odecu koju imate gde da nosite.

Vi izgleda necete ili ne zelite da razumete o chemu smo mi ovde zapocheli, a na kraju stigli do Afrike i patika!?Nebitno je chime se ja, ti, on, mi, vi,oni bavimo. Nema veze sa temom. Razumeli smo svi da ste Vi zadovoljni Vashim boravkom u Norveshkoj, Vashim radnim mestom, Vashim komshijama i prijateljima ... sve je excellent!Razumite i Vi da pored Vasheg sveophteg zadovoljstva, postoje i drugi koji uzivaju u svim blagodetima zapadnoevropskih standarda, ali im nedostaje: das gewisse Etwas, pokushacu da slobodno prevedem (dunjice ispravi me ako greshim), to neshto posebno ... Naslov ovog bloga je: Vuk samotnjak, a poenta priche je da se Milutin u Zenevi oseca malo samotno, sto chisto sumnjam da ima veze sa njegovom prirodom, vec sa stvarima koje je naveo u svom tekstu.



Razumem da vam fali to nesto posebno i uopste ne osporavam. Ja sam samo htela da kazem da zivot u zapadnoj Evropi mnogo vise pruza, nego sto uskracuje.
eli eli 22:07 28.03.2008

Re: Ima nas razni..

Nisam sigurna da je bolje ziveti u Srbiji, raditi malo manje nego u Nemackoj, i nemati novca da priustite knjige koje imate kad da procitate i ne kupovati odecu koju imate gde da nosite.

Zivot se ne svodi samo na rad,rad,rad.Covek treba malo i da zeli stvari,da se potrudi da ih dobije,da malo masta.Ako mozete da dobijete sve sto pozelite,sta vam ostaje,cemu se nadate?Govorim vam o normalnom zivotu gde imate vremena za sve po malo:da radite i uzivate u plodovima rada,a ne samo u gomilanju necega.
eli eli 22:14 28.03.2008

Re: Ima nas razni..

kao sto sam vec napisala: ovde se zivi da bi se radilo, a ja bih volela da radim da bih zivela ...

Upravo zato sam dala otkaz.Posao je poceo da mi oduzima zivot.Sada imam manje para ali zato sam mirnija,radim stvari za koje odavno nisam imala vremena ni volje.I sasvim sam srecna i zadovoljna.
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 22:29 28.03.2008

Re: Ima nas razni..

eli
kao sto sam vec napisala: ovde se zivi da bi se radilo, a ja bih volela da radim da bih zivela ...Upravo zato sam dala otkaz.Posao je poceo da mi oduzima zivot.Sada imam manje para ali zato sam mirnija,radim stvari za koje odavno nisam imala vremena ni volje.I sasvim sam srecna i zadovoljna.


Pa o tome sam ja govorila. Zato sam pomenula da ima veze cime se covek bavi. Ko radi posao zbog velike plate, svi ocekuju mnogo od njega i niko te ne pita jel imas vremena za decu, za knjige ali ako se ne juri samo za parama, ostane vremena i za druge stvari.

Evropa je surova samo ako se juri za profitom.
dunjica dunjica 16:40 28.03.2008

Milutine,

Kuća - posao - kuća. Kao banatska krmača.

Ovo bih rado uvrstila na moj novi post o neprevodivim uzrečicama. Smijem li? I još da tražim preko hleba pogače, zanimalo bi me odakle baš "kao banatska krmača"?

Priznajem, nekoliko me stvari iritiralo u tekstu, jer sam ga shvatila kao crno-bijelo, u našu korist. Ja nisam ljubitelj Švicarske, priznajem, ali mi se Vaš opis učinio pristranim, opis Švicaraca-automata.

Za utjehu ;-): javna dokolica

Pozdrav iz grada za koji biste komotno mogli reći da je "naš"!
Spiridon Spiridon 16:43 28.03.2008

Re: Milutine,

Pozdrav iz grada za koji biste komotno mogli reći da je "naš"!


Pristina !
edi-va edi-va 16:49 28.03.2008

Re: Milutine,

Pristina !


Spiridone :)))

@ dunjica

Grüße nach Berlin:))
dunjica dunjica 17:40 28.03.2008

Re: Milutine,

edi-va
Pristina !


Spiridone :)))

@ dunjica

Grüße nach Berlin:))


Danke!

Spiridone,
krajem rata u BiH sam putovala kroz sva 3 entiteta s moje 2 prijateljice Muslimanke i uvijek nekim strancima s različitih strana vjetra. Kada bi nas zaustavila saobraćajna policija ili neka kontrola i pitali: "Ima li ovdje naših?", moje prijateljice bi uvijek širile ruke (kao za zagrljaj) i odgovarale: "Svi smo mi ovdje naši!" ;-)

Lijepa riječ i gvozdena vrata otvara.
MilutinM MilutinM 18:29 28.03.2008

Re: Milutine,

Ovo bih rado uvrstila na moj novi post o neprevodivim uzrečicama. Smijem li? I još da tražim preko hleba pogače, zanimalo bi me odakle baš "kao banatska krmača"?

Dunjice, uvek u slobodno ))

U Banatu, krmače vode iztim putem iz obora na ispašu i nazad. Tako, vremenom, one upamte put (svinja je izuzetno inteligentna životinja - ali o njoj neće pisati blog) i mogu same ići i vraćati se. Izraz se odnosi na nekoga ko sve stvari radi iznova istom rutinom i ne želi da od nje odstupi.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:52 28.03.2008

geografija

Milutine, cini mi se da je sve stvar podneblja....Jer, da si kojim slucajem negde na Mediteranu, od Kipra do Portugala, samo bi sedeo u kafani i uzivao bi sto u pivu, sto u kafici, a prici ne bi bilo nikad kraja. Severno od Mediterana, izgleda da to nije slucaj...Geografija je ccudo...
inace, lep tekst, dajem prepruku
Spiridon Spiridon 16:56 28.03.2008

Re: geografija

samo bi sedeo u kafani i uzivao bi sto u pivu


a posle se zalis sto ti je narasla trba =]

i ja budala se jos uneo u tvoju zalopojku

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana