Biz| Društvo| Ekonomija| Obrazovanje| Umetnost

RELIGIOZNI PUT EMIRA KUSTURICE

tsunade RSS / 15.06.2016. u 10:01

 

 

Moji projekti su moj religiozni put. Verovatno najbolji mogući odgovor svim budalama koje su se baš pitale kojem se bogu moli Emir Kusturica.

Od religije se, ipak, ne živi, a pitanje je glasilo: Od čega živite?

Možda malo na ivici pristojnosti, ali mislim da umetnici koji znaju da zaradjuju, o tome treba glasno da govore.

Dakle, da li reditelj Emir Kusturica živi od umetnosti ili od poduhvata koji nemaju veze sa tim – odgovor je u video klipu.

Ja bih da proširim temu. Zašto su novac i umetnost toliko udaljeni? Zašto od umetnosti uglavnom ne može da se živi. Zašto je to tako privlačan hobi a tako očajna profesija?

Jedino što mi, kao mogući odgovor, pada na pamet je činjenica da umetničke škole i fakulteti ne uče svoje polaznike kako da prodaju sebe i svoj rad.

Nije im objašnjeno: Kako da se predstave i koriste različite resurse pristupa publici? Kako da odaberu mušterije, ciljnu grupu, fanove i da svoju umetnost prilagode njihovim potrebama? Kako da vrednuju svoje delo i da ga prodaju, koliko god im se činilo ispod časti, dostojanstva pa i morala?

Moja iskustva sa umetnicima u poslu su svakojaka, uglavnom loša. Ne zato što njih novac ne interesuje. Naprotiv, kad sednete sa njima vrlo brzo ćete doći do te teme i taj razgovor može trajati satima. Problem je to što oni uglavnom žele da rade pod svojim uslovima.

Postoje ljudi, istina malo ih je, koji su i to uspeli. Emir Kusturica na primer. Mada, kada ga pitate za pare on će vam uvek reći: “Nije moj cilj da pravim profit, nego da živim”. Super. Ali, živeti se može i na narodnoj kuhinji i u privatnom planinskom resortu. Kako do zlatne sredine?

Priznajem da me malo nervira mit o umetniku koji umire od gladi dok čeka bogatstvo i slavu. Razbila bih ga u paramparčad ali nisam stoprocentno sigurna da li je to uopšte mitologija ili stvarnost.




Komentari (222)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

emsiemsi emsiemsi 08:26 16.06.2016

Re: Gospode Bože, spasi nas..

tsunade
Да ли сам ја добро схватио да ти овом (болдовано) пошалицом желиш Тесс да кажеш да је она (нека) животиња - или ја нисам најбоље схватио ?!




kako je meni dobro kad ti shvataš. dobro ili loše, svejedno. sam proces je fantastičan.

Ако, ако - наши смо !
tess tess 08:48 16.06.2016

Re: Gospode Bože, spasi nas..


tsunade
Gospode Bože, spasi nas


hej tess, nije mi ideja da ti drmam kavez.


Ma sve bi bilo ok da drmaš tim jednim klikerom, onako za sebe. U glavici. Kakva crna ideja. Zveckaš đinđuvicom i linčuješ prezgodne gospoje.

Jbt jeziv masakr, kao američke parodije kad postanu realitet, i niko dobronamjeran da ti kaže da si "rada al nisu tvoje visine".

Ej, pa ti nisi skapirala šta je čovjek rekao i mislio i sa tim religioznim putem. Nisi čula za ktitorstvo, pretpostavila da on neće Mokru Goru strpati u džep i ponijeti sa sobom u grob. Postavljaš mu pitanja kao da je  pevaljka s kojom ćeš poslije na ćepi. Ej, od čega živi? Propast. Kao naivnim budalama ti otvorila oči, kao on se moli samo novcu? Bullshit.

I svi mi sve znamo o Kusti, a ti i kad bi 'tela nisi ta koja bi nam otkrila nešto novo..Pera Luković je to radio mnogo genijalnije. Složio bi se sa tim i Kusta, da vidi ove tvoje jecaje nad gladnim i neobuvenim piscima. Čovječe, popucaše mi moždane tanane spone prateći besmisao i apsurd.

Koliko si klikova dobila tj love za ovaj intervju? Reci - drugi put - ljudima otvoreno koja je tvoja cijena i dozvoli im da razmisle dal žele da ti plate da ne objavljuješ ništa, i pazi  okreneš se radit' ono što je prilagođeno lepršavom umu..eno, Marijana Mateus planira novu knjigu i izgleda fenomenalno.  Fenomenalna čkapi.
 Fe no me na lna.
tsunade tsunade 09:22 16.06.2016

Re: Gospode Bože, spasi nas..

Čovječe, popucaše mi moždane tanane spone prateći besmisao i apsurd.


sama si i trezna? ne smeš to da si dozvoliš. ne u tom stanju.

g.radicevic g.radicevic 11:02 16.06.2016

Re: ...

Srbi će nestati jer se sa tolikim nedostatkom estetike ne može živeti.

el ovo aksiom
ili teorema za koju ćeš tek napisati dokaz

krkar krkar 12:34 16.06.2016

Re: ...

el ovo aksiom


Aksiom
alselone alselone 13:24 16.06.2016

Re: ...

Dragoljub izdominir'o.

Nebilotizapovedjeno, ako nekad budes imao vremena, napisi neki blog o umetnosti, iskustvu ili sta god. Bilo bi mi zadovoljstvo citati.
mikele9 mikele9 13:42 16.06.2016

Re: ...

baš bih volela da znam kako se kreću cene njihovih slika. ako neko zna nek kaže. a opet, nikad ne bih držala njihova dela na svom zidu... sad moguće da je do mog lošeg ukusa al moguće da to stvarno i nije neka umetnost. kako se to procenjuje i koja je korelacija sa cenom?

Slažem se s tobom 100%! Slike od mnogih i njihove, ne bih uzeo pa da mi plate.
Ja sam (i ne samo ja, nego većina umetnika) sedamdesetih godina živeo od prodaje slika u tada jedinoj Galeriji (na Kosančićevom Vencu). Moji kupci su bili u dijapazonu od švajcarskog bankara koji ih je kupovao preko jednog beogradskog advokata do našeg poštara koji je pravio kolekciju slika samo od Miće Popovića i mene. Naravno, Galerija je slike kupcima davala na nekoliko rata a nama je isplaćivana cela suma. Dolazimo dakle do pitanja o postojanju tz srednje klase. Onomad je postojala a sada je nema ni od korova. Ljudi, pripadnici ondašnje srednje klase, bili su pravi kupci, tačno su znali šta i čiju sliku žele da kupe.
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:22 16.06.2016

Re: ...

ali crkvi to treba i ona to traži, to je njeno pravo.

Јесте, с тим што се канон током времена мењао (да, знам, поента канона је да се не мења, али, ето, шта да се ради, проклета дијалектика). Да су се палеолошки мајстори држали комненских канона, не би имали фреске Високих Дечана, Студенице, Грачанице, ... односно не би изгледале како изгледају.

Хоћу да кажем, све си у праву, али само напомињем да су се канони с времена на време и сами прилагођавали.
narcis narcis 18:02 16.06.2016

Re: ...

al Milic ima neke dobre crteze, koji uopste ne lice po maniru na slike sa balvanima i te munje.

ja nisam ni reko da mi se milić ne sviđa, daleko od nesviđanja, čak naprotiv balvani me oduševljavaju, nešto najoriginalnije u našem slikarstvu i uopšte ceo taj period do nekih kasnih 80ih,
meni se ne sviđa njegov političko-kulturnni angažman zastranjivanja u neku našu veličanstvenu kulturnu prošlost, jedenja govana kako smo mi naj , možda je u dubini duše mislio najamebe al nisam parpsiholog ko njegovi sledbenici.
mislim, umjetnik ima pravo da bude lud ali ne sme svojim ludošću da izludi svoj soj, narod i tako to.
ako vidi da sluđuje narodsvojim baljezgarijama duže je da stane na fuzbal i kaže - ej, zajebite nije to istina nego moja ludoost koja nema veze sa stvarnošću i da prekine da jebe u mozak narod.
narcis narcis 18:09 16.06.2016

Re: ...

Јесте, с тим што се канон током времена мењао

da , al samo uz pristanak crkve, nije se manjao ovako kako je ovaj naš hteo.
a postoje i podele po školama, a sad nije tema ikonografija pa da ulazio u sitna crevca.
Хоћу да кажем, све си у праву, али само напомињем да су се канони с времена на време и сами прилагођавали.

da ali na sitno, ovo o čemu pričamo je bila drastična promena, trebalo je da se pregovara u toku a ne da se stave pred svršen čin- ili ili.
narcis narcis 18:45 16.06.2016

Re: ...

sedamdesetih godina živeo od prodaje slika u tada jedinoj Galeriji

viš to je u niš stiglo tek krajem 80ih i trajalo do velikog stradanja 93. ja sam u autobusu ujutru dok sam klipsao u jjerjer slušao razgovor dve (bankarske?) službenice i jedna od njih je pričala kko skuplja slike dva tri slikara, jedan je radi u istoj firmi samnom a znam ga iz srednje, i kako daje na čekove i te munje,čak je i ta galerija bila državna.
a sedamdesete u nišu, tuga pregolema po tom pitanju.
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:51 16.06.2016

Re: ...

da , al samo uz pristanak crkve, nije se manjao ovako kako je ovaj naš hteo.
a postoje i podele po školama, a sad nije tema ikonografija pa da ulazio u sitna crevca.

Ne baš uvek uz pristanak, bar ne prethodan i eksplicitan, mislim, nije išla komisija iz Carigrada da pregleda svaku crkvicu u balkanskim planininama ili po grčkim ostrvima, pa su poneka rešenja i organski ušla u upotrebu. Ali imaš pravo, o freskopisu nekom drugom prilikom.
narcis narcis 19:00 16.06.2016

Re: ...

Ne baš uvek uz pristanak

pa dobro, ako uzmeš tursko doba kad je četku izimao neko ko je sa četkom na "idi begaj da te ne vidim" a nije bilo druge opcije, onda po vojvodini su radili ljudi koji su školovani po tadašnjim zapadnim škloama, tako da imaš barok u srpskoj ikonografiji pa ondak romantizam, pa ruski uticaj , one ikone štampane na papiru koje su na tone uvezene između dva rata.
ali to je sve bilo iznuđeno.
sad kad su se "oslobodili" i ojačali vratili su se na staro i provereno, no polako počeće i ovde da se dešava renesansa , samo to mora se pusti vremenu, da se ižive kompleksi i glupost.
tsunade tsunade 23:16 16.06.2016

Re: ...

Kad su došli kažu imaju previše posla za Ruse i Švajcarce (nemam pojma otkud Švajcarci) a posebno za filmsku industriju za koju prave makete.

Liju ljudi gips kao što sam ja u osnovnoj iz likovnog, eto umetnosti, samo na mnogo višem nivou.


opak biznis kad imaš razvijenu filmsku industriju :)

inače od svih umetnosti samo film je "evoluirao" do industrije, što je dosta interesantno.
maksa83 maksa83 23:36 16.06.2016

Re: ...

inače od svih umetnosti samo film je "evoluirao" do industrije

WUT?

Muzička industrija je industrija za sve pare, možda i više od filmske. Hitovi koje čuješ na radiju su plod ozbiljnog inžinjeringa, ništa tu nije prepušteno slučaju, prvo se napravi neki tumpa-tumpa-nca-nca beat, on se pošalje nekoj desetini tzv. toplinera koji na beat kaleme tzv. hooks (komade melodije za koje se slušalac 'zakači'), oni moraju da budu raspoređeni na otpr. 7 sekundi, računa se da toliko vremena imaš dok neko ne promeni stanicu i traži nešto zanimljivije. Toplajneri vraćaju svoj rezultat producentu, on bira najbolji, izmisle se neke reči odozgo i - paf - andr maj ambrelaelaelaela-e-e-e-o-o-o, gotovo, idemo nov krug. Postoji čak i softver za kontrolu kvaliteta kroz koji se propusti pesma a koji ocenjuje potencijal pesme da bude hit.
mirelarado mirelarado 00:00 17.06.2016

Re: ...

maksa83
inače od svih umetnosti samo film je "evoluirao" do industrije

WUT?

Muzička industrija je industrija za sve pare, možda i više od filmske. Hitovi koje čuješ na radiju su plod ozbiljnog inžinjeringa, ništa tu nije prepušteno slučaju, prvo se napravi neki tumpa-tumpa-nca-nca beat, on se pošalje nekoj desetini tzv. toplinera koji na beat kaleme tzv. hooks (komade melodije za koje se slušalac 'zakači'), oni moraju da budu raspoređeni na otpr. 7 sekundi, računa se da toliko vremena imaš dok neko ne promeni stanicu i traži nešto zanimljivije. Toplajneri vraćaju svoj rezultat producentu, on bira najbolji, izmisle se neke reči odozgo i - paf - andr maj ambrelaelaelaela-e-e-e-o-o-o, gotovo, idemo nov krug. Postoji čak i softver kroz koji se propusti pesma a koji ocenjuje potencijal pesme da bude hit.


Исто важи и за индустријски дизајн - то чедо ликовних уметности.
tsunade tsunade 00:14 17.06.2016

Re: ...

WUT?

Muzička industrija je industrija za sve pare,


potpuno sam je prenebregla. mea culpa.

индустријски дизајн


takodje.
viola92 viola92 08:21 17.06.2016

Re: ...

tsunade
WUT?

Muzička industrija je industrija za sve pare,


potpuno sam je prenebregla. mea culpa.

индустријски дизајн


takodje.


Molim da se ne izostavi i industrija video igara koja je trenutno i najbrže rastuća industrija.

Igre su inače prošle godine ušle u stalnu postavku Muzeja moderne umetnosti MOMA. Tu se posle naravno povela rasprava kako sad pa to, gde je tu umEtnost uopšte, i te fore (od onih koji nisu u mladosti igrali Myst, pretpostavljam). Ali okreni obrni, stereotip o gladnom slikaru iz potkrovlja je ipak gotov, danas rade umetnici svakojaka čudesa, dim se diže.
maksa83 maksa83 08:28 17.06.2016

Re: ...

Molim da se ne izostavi i industrija video igara koja je trenutno i najbrže rastuća industrija.

Da, ovo nisam hteo da pomenem zato što u korenu industrije igara nije neka, da kažemo, klasična umetnost, ali je zapravo integrisano nekoliko oblika umetnosti - zvučna, vizuelna (i likovna i filmska), pa čak i književna, pošto je 'priča' bitan deo.

To je ujedno najsurovija grana softverske industrije, em zahteva ozbiljno umeće (nema mesta za ispodprosečne programere), em su rokovi suludi, mesecima se izgara i satire po 80 sati nedeljno, itd. Više nego i za jednu softversku granu za industriju igara važi da "počiva na samoeksploataciji dvadesetšestogodišnjaka".

Tu se posle naravno povela rasprava kako sad pa to, gde je tu umEtnost uopšte,

Pa bre Hideo Kojima ima status današnjeg Endija Vorhola.
Kraj priče, industrija igara je najfinija primenjena umetnost. Kao i u filmskoj umetnosti imaš blockbustere tj. sigurice sa budžetima od pola milijarde USD, a imaš i feneomenalne minijature tzv. indie developera koji nemaju te stomilionske budžete pa moraju da smisle nešto nesvakidašnje lepo i pametno.
bene_geserit bene_geserit 09:10 17.06.2016

Re: ...

Milan Novković
Ako je tačna sugestija da je svaka nova generacija oko 15 IQ poena uzdignuta iznad roditelja, i da tome uglavnom doprinosi sve više sadržaja oko nas, mulitmedijalnog, fluidnog, iza kojeg su često ljudi što još uvek mrdaju, i da nije bitan neki formalizovani koncept "kvaliteta" svega toga nego embeded "provokacija", teranje na razmišljanje i nuđenje ideja, onda:

- Doakavanje ovde na blogu, uspešno i kreativno, drugima je, u stvari, relativno uspešan "vektor" podizanja naših sposobnosti.
...
takodje postoji sugestija zasnovana na genetskoj bazi koja određuje pik inteligencije na period prelaska sa lova na zemljoradnju ... po istoj toj sugestiji, u sledećih 3000 godina biće još gore ...

sve u svemu, ljudi su jako prilagodljivi tako da neki oblici inteligencije "rastu"dok drugi "nazaduju" ...

Merenje IQa jeste jako problematicno.
Ali ovi sto koriste tradicionalne metode su primetili trend da taj skok od 15 IQ poena postoji samo kada dodje do pristupa normalnoj ishrani (sa dovoljno joda), higijeni, medicini, i skolstvu u jednoj generaciji.
Tj. kad zemlja treceg sveta dodje na nivo razvijenosti recimo Srbije.
15 poena je ogrooooman skok, da je srece da se to desava u svakoj generaciji.

Sa druge strane, u razvijenim zemljama se primecuje pad prosecnog IQa.
O tome su ljudi snimili filmove, recimo: .

A da prepucavanje na Blogu b92 dize (kolektivni IQ) - you wish.
To i nekako, ali konzumiranje multimedijalnog sadrzaja - tu sam tek skeptican.
Suvise ovih iZombija sto zevaju u smart-phone dok idu ulicom vidim oko sebe.
Jos kad krene Virtual Reality ozbiljnije ...
tsunade tsunade 09:14 17.06.2016

Re: ...

Kraj priče, industrija igara je najfinija primenjena umetnost. Kao i u filmskoj umetnosti imaš blockbustere tj. sigurice sa budžetima od pola milijarde USD, a imaš i feneomenalne minijature tzv. indie developera koji nemaju te stomilionske budžete pa moraju da smisle nešto nesvakidašnje lepo i pametno.


znaš od kad nisam videla ništa lepo i pametno. brika i propast.

video igrice me ne lože, ali ono što vidim oko sebe to je uglavnom neka crush, kill, destroy estetika. zašto žene nisu nikada ciljna grupa tih autora video igrica. ne postoji dovoljno dobra igrica za žene. a ako postoji nek me neko obavesti.

btw, kad se maksa uključio i kad smo zagrebali ispod te lepe umetničke površine, evo došli smo do dosta razvijenih industrija koje ne bi postojale da nije umetnosti... mene zanima danak (u krvi što bi rekao kusta) koji mora da se tu namiri... ko je u tim industrijama glavni baja? stvaralac ili menadžer?
maksa83 maksa83 09:27 17.06.2016

Re: ...

znaš od kad nisam videla ništa lepo i pametno. brika i propast.
video igrice me ne lože, ali ono što vidim oko sebe to je uglavnom neka crush, kill, destroy estetika.

Pa to je zato što ti blokbasteri imaju i fenomenalne marketing budžete pa ne možeš da vidiš ništa osim njih, prava umetnost je u indie svetu - gugluj slike za Machinarium, Limbo, npr. Pored toga imaš igre sa neuhvatljivim kvalitetima kojima je teško dati ime zato što spajaju vizuelno, i zvučno i interaktivnu prirodu medija.
ko je u tim industrijama glavni baja? stvaralac ili menadžer?

Glavni baja je u tim industrijama uvek izdavačka kuća, ako je "ko pokupi najviše para" aršin.
viola92 viola92 09:36 17.06.2016

Re: ...

Machinarium


To je remek. Nedavno im je izašao Samorost 3, fenomenalno izgleda, nisam još stigla da igram. Inače Tsunade nema tu neke muško-ženske podele, sve je u afinitetima. Ako imaš PlayStation 3 obavezno odigraj Journey, super je.
maksa83 maksa83 09:40 17.06.2016

Re: ...

Nedavno im je izašao Samorost 3

Daaaa - Samorost serijal, fenomenalno. Ja priznajem da padam na te Salvador Dali meets Pahek meets steampunk ilustracije k'o pile. Okačio bih neku sliku ali ne znam koju pre da izaberem.
maksa83 maksa83 09:47 17.06.2016

Re: ...

Inače Tsunade nema tu neke muško-ženske podele, sve je u afinitetima

Ma ima zapravo, samo toga mi kao konzumenti nismo svesni. Taj svet je precizno demografski isprofilisan od strane industrije, npr. u kežual gejming grani se tačno zna "pravimo igru za stay at home domaćice između 30 i 40 godina", i tako dobiješ zilion klonova Candy Crush sa varijacijama (nekad je bila Zoome), itd., ali to je "sintetika" u tom svetu, ekvivalent high sugar high fat adiktivnih grickalica bez nutritivne (umetničke) vrednosti. Target free to play igara je nešto što oni zovu Whale - neko spreman da potroši ogromno vreme koje će dž. igru učiniti isplativom (preko reklama) ili da potroši oko $20 dolara po igri, njega je fora uhvatiti, zna se tačno koliko ima godina (opseg), kog je pola, koliko zarađuje, koji su mu afiniteti.
viola92 viola92 09:47 17.06.2016

Re: ...

Okačio bih neku sliku ali ne znam koju pre da izaberem.


Upravo. Najbolje da se gugla. A i muzika im je dobra, ja slušam Machinarium soundtrack često dok radim, zaista svaka čast Česima!
viola92 viola92 09:52 17.06.2016

Re: ...

Taj svet je precizno demografski isprofilisan od strane industrije


OK govorimo o industriji, razume se. Dečacima plava devojčicama roze roba. Htedoh reći da Tsunade ne mora da se prima na to.
alselone alselone 10:02 17.06.2016

Re: ...

U NS ima firma koja pravi point and click igrice i njihova ciljna grupa se zove "americke domacice".
tsunade tsunade 11:09 17.06.2016

Re: ...

Dečacima plava devojčicama roze roba.


ne pristajem na tu podelu. može obrnuto.

Ako imaš PlayStation 3 obavezno odigraj Journey, super je.


nemam. al sad kad ovako pričate, dodje mi da odmah nabavim.
maksa83 maksa83 12:03 17.06.2016

Re: ...

nemam. al sad kad ovako pričate, dodje mi da odmah nabavim.

Ma ne treba ti konzola, naprotiv, na PC-ju ćeš pre naći gejming umetnos' nego na konzoli zbog cene ufura - naime te firme koje prave konzole licence za pravljenje igara i prateće SDK-ove (alate za pravljenje igara za njihovu konzolu) daju izbirljivo - moraš da imaš track record velike kuće sa uspešnim naslovima, em koštaju netrivijalno (ranije su to bile stotine hiljada USD, sad je nekoliko hiljada). Sad se to olabavilo ali svejedno te fine indie stvari obično nastaju u podrumu i iz ljubavi, neki noulajfer je godinu dana zanemarivao ličnu higijenu, jeo ramen i spavao kad stigne, kako to već sa umetnošću biva. To ne znači da AAA naslovi na konzolama nisu velelepni, jesu, pošto se pragovi stalno pomeraju i raju moraš da hvataš na velelepne eksterijere, pejzaže i fine detalje, ali true art je negde drugde ... osim ako iza nije Hideo Kojima.

Sledeći frontier su VR konzole. Sve što treba da zapamtite na tu temu je - ko kupi Oculus Rift - ćelava mu keva. Ponavljajte za mnom - Facebook baaaad, HTC gooood.

Eh, a Minecrafta - ultimativne pobede anti-estetike i minimalizma - se nismo ni dotaki...
sasaminijature sasaminijature 21:07 15.06.2016

Ako mogu da se ukljucim

Prvo veliki pozdrav svim blogerima!
Posle par meseci pracenja resih da se ukljucim , jednostavno nisam mogao ovoj diskusiji da odolim...
Posto sam zavrsio skolu za umetnicke zanate i umetnoscu se bavim , pre bih rekao zivim je , vec preko petnaest godina izneo bih svoje vidjenje...
Umetnost , umetnici ....to je nacin zivota , to je proces. Da bi se doslo do cilja , jednog umetnickog dela , uh mora se pustiti krv u svakom smislu. Umetnik bi trebao u neku ruku biti , da tako kazem , savremeni svestenik . To je osoba koja je nadarena i koja svojim radom delom treba da obicnom svetu porusi granice za nova sagledavanja , da pokaze nove svetove , produbi mastu , postavlja nova pitanja ,kritikuje , analizira. Da bi to ostvario on mora da zivi umetnost , da ima veoooma sirok spektar sagledavanja ....
Sto se tice gospodina Kusturice , covek je svojim delima dokazao da je u umetnickom smislu genije .E sad sto ima svoj stav i po pitanjima ostalih zivotnih tema i nema problem da ih iznese a mejnstrim kultura ne prihvata takve obrasce misljenja , to je druga tema i ne sme se mesati sa njegovim delom
emsiemsi emsiemsi 21:13 15.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

sasaminijature
Prvo veliki pozdrav svim blogerima!
Posle par meseci pracenja resih da se ukljucim , jednostavno nisam mogao ovoj diskusiji da odolim...
Posto sam zavrsio skolu za umetnicke zanate i umetnoscu se bavim , pre bih rekao zivim je , vec preko petnaest godina izneo bih svoje vidjenje...
Umetnost , umetnici ....to je nacin zivota , to je proces. Da bi se doslo do cilja , jednog umetnickog dela , uh mora se pustiti krv u svakom smislu. Umetnik bi trebao u neku ruku biti , da tako kazem , savremeni svestenik . To je osoba koja je nadarena i koja svojim radom delom treba da obicnom svetu porusi granice za nova sagledavanja , da pokaze nove svetove , produbi mastu , postavlja nova pitanja ,kritikuje , analizira. Da bi to ostvario on mora da zivi umetnost , da ima veoooma sirok spektar sagledavanja ....
Sto se tice gospodina Kusturice , covek je svojim delima dokazao da je u umetnickom smislu genije .E sad sto ima svoj stav i po pitanjima ostalih zivotnih tema i nema problem da ih iznese a mejnstrim kultura ne prihvata takve obrasce misljenja , to je druga tema i ne sme se mesati sa njegovim delom

Јеботе патак !
54. минут, а Албанци се против Француске још увек држе - тренутни резултат је још увек 0 : 0.
sasaminijature sasaminijature 21:34 15.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

tsunade tsunade 21:54 15.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

Јеботе патак !
54. минут, а Албанци се против Француске још увек држе - тренутни резултат је још увек 0 : 0.



padam s kreveta
tsunade tsunade 21:58 15.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

Prvo veliki pozdrav svim blogerima!
Posle par meseci pracenja resih da se ukljucim , jednostavno nisam mogao ovoj diskusiji da odolim...


pozdrav tebi, dobro došao, drago mi je što nisi odoleo.

Posto sam zavrsio skolu za umetnicke zanate i umetnoscu se bavim , pre bih rekao zivim je ,


jel to znači da živiš od umetnosti, plaćaš hranu, infostan, struju, obuću i odeću?
sasaminijature sasaminijature 22:08 15.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

tsunade
Prvo veliki pozdrav svim blogerima!
Posle par meseci pracenja resih da se ukljucim , jednostavno nisam mogao ovoj diskusiji da odolim...


pozdrav tebi, dobro došao, drago mi je što nisi odoleo.

Posto sam zavrsio skolu za umetnicke zanate i umetnoscu se bavim , pre bih rekao zivim je ,


jel to znači da živiš od umetnosti, plaćaš hranu, infostan, struju, obuću i odeću?

Hvala na dobrodoslici.
Da i u tom materijalnom smislu a i drugom metafizickom...
krkar krkar 22:26 15.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

Sto se tice gospodina Kusturice , covek je svojim delima dokazao da je u umetnickom smislu genije


Mogu li da te zamolim da mi navedeš ta dela kojima je Kusturica dokazao da je genije. Jedan čisto tvoj spisak.
sasaminijature sasaminijature 22:40 15.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

krkar
Sto se tice gospodina Kusturice , covek je svojim delima dokazao da je u umetnickom smislu genije


Mogu li da te zamolim da mi navedeš ta dela kojima je Kusturica dokazao da je genije. Jedan čisto tvoj spisak.

Naravno. Cist dragulj "Podzemlje" ima jos dobrih ali nisu ni blizu tom ostvarenju.
krkar krkar 22:43 15.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

Naravno. Cist dragulj "Podzemlje" ima jos dobrih ali nisu ni blizu tom ostvarenju.


To je jedno. Govorio si o delima (množina), znači ima bar 2.

Za mene je Podzemlje najgore smeće.
sasaminijature sasaminijature 23:00 15.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

krkar
Naravno. Cist dragulj "Podzemlje" ima jos dobrih ali nisu ni blizu tom ostvarenju.


To je jedno. Govorio si o delima (množina), znači ima bar 2.

Za mene je Podzemlje najgore smeće.

Postujem tvoj stav ali se ne slazem. Imam utisak da ljudi ne vide velicinu tog dela zbog toga sto im je pogled zamagljen etiketama koje mu kače. Njegova vrednost je sto ima stav koji se ne uklapa u mejn strim korektnosti i ostala sranja. A sam film, kao sto sam rekao cist dragulj. Objasnio je prostor balkana genijalno i to sve fino obojio svojim umetnickim potpisom.
Ako bas insistiras na drugom onda "Arizona dream"
krkar krkar 23:10 15.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

A sam film, kao sto sam rekao cist dragulj. Objasnio je prostor balkana genijalno


Samo svojim političkim istomišljenicima. Slugama Slobodana Miloševića i njegovog tumačenja Balkana.

P.S.

Ne uključujem tebe nužno u ovo gore. Ti si umetnik, ti imaš pravo da svet vidiš redukovano. Ili prostoprošireno. Ili kako bilo. Što je za umetnika sve legitimno, jedino ga se ne može uzimati kao ocenitelja i procenitelja realnosti.
sasaminijature sasaminijature 06:53 16.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

krkar
A sam film, kao sto sam rekao cist dragulj. Objasnio je prostor balkana genijalno


Samo svojim političkim istomišljenicima. Slugama Slobodana Miloševića i njegovog tumačenja Balkana.

P.S.

Ne uključujem tebe nužno u ovo gore. Ti si umetnik, ti imaš pravo da svet vidiš redukovano. Ili prostoprošireno. Ili kako bilo. Što je za umetnika sve legitimno, jedino ga se ne može uzimati kao ocenitelja i procenitelja realnosti.

Jok more ,kao sto rekoh zamagljen ti pogled . Film je vanremenski odlican , i o tome nema polemike . Mozda tvom senzibilitetu manje ili vise prija ali nemas ni jedan argument da kazes da je smece .
Ti svojom percepcijom svet i desavanja sagledavas na odredjen nacin i to nije ni dobro ni lose , to je tako. On na neki drugi nacin , sto ljudi sto razmisljanja . Sve i da nije u pravu sa svojim razmisljanjima on je jedan od malobrojnih koji sme da iskoraci iz trenutne zabokrecine , opsteprihvacene, i da iznese drugaciji stav. To je jedan od primarnih zadataka umetnika , preispitivanje . Ja mu zbog toga skidam kapu .
g.radicevic g.radicevic 09:30 16.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

Samo svojim političkim istomišljenicima. Slugama Slobodana Miloševića i njegovog tumačenja Balkana.


ma da
2 srebrna medveda, zlatnog lava, 2 palme..
sve je to dobio od gorepomenutih

umetnost koja se dopada svima i nije neka


pogled iz kutije je jako skučen
krkar krkar 12:35 16.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

2 srebrna medveda, zlatnog lava, 2 palme..
sve je to dobio od gorepomenutih


Najveći deo za antiglobalizam, lizanje sa Čavesom...

blogovatelj blogovatelj 18:19 16.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

Za mene je Podzemlje najgore smeće.


Zato ja i tvrdim da si glup ko budak. Svoje političko neslaganje sa Kusturicom reflektuješ i na njegovu umetnost.
Podzemlje je jedan od najboljih filmova u istoriji svetske kinematografije.
Priča u felinijevskom stilu o čudu zvanom SFRJ.
freehand freehand 19:20 16.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

sasaminijature
krkar
Sto se tice gospodina Kusturice , covek je svojim delima dokazao da je u umetnickom smislu genije


Mogu li da te zamolim da mi navedeš ta dela kojima je Kusturica dokazao da je genije. Jedan čisto tvoj spisak.

Naravno. Cist dragulj "Podzemlje" ima jos dobrih ali nisu ni blizu tom ostvarenju.

Hm... Ja bih rekao da ni jedan od kasnije snimljenih filmova ne može ni da priđe "Sećaš li se Doli Bel", samo što je to u ovoj raspravi nebitno. Problematizacija Kusturičine "umetnosti" maska je za frustraciju Kusturičinim izborom srpstva i pravoslavlja.
To je ono što se ne prašta i gde mu se ništi pravo na izbor i samodefinisanje.
Inače bi, da je izabrao bilo koju drugu stranu mogao da snima bilo kakav treš i da bude veliki uemtnik a svi koji bi se takvim ocenama istih ljudi koji ga sada nište suprotstavili - bili proglašeni srbočetničkim komunjarskim genocidnim isprdcima koji "napadaju Našeg Kustu Emira".
Tako to funkcioniše.
narcis narcis 19:32 16.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

Hm... Ja bih rekao da ni jedan od kasnije snimljenih filmova ne može ni da priđe "Sećaš li se Doli Bel", samo što je to u ovoj raspravi nebitno. Problematizacija Kusturičine "umetnosti" maska je za frustraciju Kusturičinim izborom srpstva i pravoslavlja.
To je ono što se ne prašta i gde mu se ništi pravo na izbor i samodefinisanje.
Inače bi, da je izabrao bilo koju drugu stranu mogao da snima bilo kakav treš i da bude veliki uemtnik a svi koji bi se takvim ocenama istih ljudi koji ga sada nište suprotstavili - bili proglašeni srbočetničkim komunjarskim genocidnim isprdcima koji "napadaju Našeg Kustu Emira".
Tako to funkcioniše.

principessa_etrusca principessa_etrusca 20:48 16.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

krkar

Ne uključujem tebe nužno u ovo gore. Ti si umetnik, ti imaš pravo da svet vidiš redukovano. Ili prostoprošireno. Ili kako bilo. Što je za umetnika sve legitimno, jedino ga se ne može uzimati kao ocenitelja i procenitelja realnosti.


Хоћеш можда рећи да право да буду оценитељи и проценитељи треба да имају само bullshitter-и опште праксе?
principessa_etrusca principessa_etrusca 21:00 16.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

krkar
Naravno. Cist dragulj "Podzemlje" ima jos dobrih ali nisu ni blizu tom ostvarenju.


To je jedno. Govorio si o delima (množina), znači ima bar 2.

Za mene je Podzemlje najgore smeće.


Рече човек са квалификацијама!

Ево ја ћу да додам још два: Arizona Dream и Black Cat, White Cat.
Черевићан Черевићан 22:27 16.06.2016

2 putica......

ako zivis za umetnost
trajanje ti vazda tuga
od talenta ako zivis
prica je uglavnom druga
alselone alselone 08:07 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

Arizona Dream


Meni je ovo posle Oca na sluzbenom putu njegov najbolji film.
blogovatelj blogovatelj 08:54 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

Ево ја ћу да додам још два: Arizona Dream и Black Cat, White Cat.


A ja Oca na službenom putu i Dom za vešanje.
alselone alselone 11:51 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

Arizona Dream ima jednu od boljih mjuza u filmovima.

Fantasticna stvar.

principessa_etrusca principessa_etrusca 12:13 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

То је Бреговићева ствар, а савршено је пева Иги Поп.

narcis narcis 12:54 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

principessa_etrusca
То је Бреговићева ствар, а савршено је пева Иги Поп.


kolko ja znam tamo je sve bregovićeva muzika
bregović uber ales
freehand freehand 13:09 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

kolko ja znam tamo je sve bregovićeva muzika
bregović uber ales

A ponekad se sazna i čija je Bregovićeva muzika.
maksa83 maksa83 13:12 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

A ponekad se sazna i čija je Bregovićeva muzika.

Mnoge su od Šabana Bajramovića. No Šaban se nije ljutio na njega, kaže "on kad ti ukrade pesmu bar je ne ošugavi...".

narcis narcis 14:39 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

freehand
kolko ja znam tamo je sve bregovićeva muzika
bregović uber ales

A ponekad se sazna i čija je Bregovićeva muzika.

ma moš mu popušite, što ga nisu tužili, čak ste proneli i glas da ga tužio neki franak za onu franačku seriju, kad ... ništa laž. da ima nešto od toga bilo bi todokumentovano, ovako kučiki laju al gi karavani ne registruju
freehand freehand 14:41 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

narcis
freehand
kolko ja znam tamo je sve bregovićeva muzika
bregović uber ales

A ponekad se sazna i čija je Bregovićeva muzika.

ma moš mu popušite, što ga nisu tužili, čak ste proneli i glas da ga tužio neki franak za onu franačku seriju, kad ... ništa laž. da ima nešto od toga bilo bi todokumentovano, ovako kučiki laju al gi karavani ne registruju

Izgledala je malo čudno u kaputu žutom u Zairu.
maksa83 maksa83 14:53 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

ma moš mu popušite, što ga nisu tužili, čak ste proneli i glas da ga tužio neki franak za onu franačku seriju, kad ... ništa laž. da ima nešto od toga bilo bi todokumentovano, ovako kučiki laju al gi karavani ne registruju

Bregović je briljantno jahao sve trendove - kad su se slušali Cepelini, kopirao je Cepeline, kad je zavladao ska, Hajdemo u Planine, kad je došla u modu jugoslovensko partizanska muzika bilo je Pljuni i Zapjevaj, kad je po svetu počeo da se nosi tzv. world music Bregović se otisnuo i reciklirao ono što je maznuo od Šabana. Uvek spreman da zajaši trend i masno zaradi na njemu, nikad dovoljno kreativan i inventivan da ga sam kreira.
angie01 angie01 15:06 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

Bregović se otisnuo i reciklirao ono što je maznuo od Šabana. Uvek spreman da zajaši trend i masno zaradi na njemu, nikad dovoljno kreativan i inventivan da ga sam kreira.


da je krao, krao je:)),...al nije sve, pri tome je apsolutna svaka pesma koju je napravio postala hit- pa hebiga, voleo to ili ne, treba postovati,...ne vidim da s neki drugi mogli da mu pridju u tom smislu, a nije da nisu i oni pozajmljivali,


a jos mi je jadnija fora tipa Iliceve Balkanike, koja je iskopirala citav Bregin koncept, kada je video da radi....a mjuza, teska smaracina,...a kao fol, bozanstvena:(,...jos kad je skinuo manir sa zenskim vokalima a na etno manir pevanja,...bljak.
emsiemsi emsiemsi 15:14 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

angie01
Bregović se otisnuo i reciklirao ono što je maznuo od Šabana. Uvek spreman da zajaši trend i masno zaradi na njemu, nikad dovoljno kreativan i inventivan da ga sam kreira.


da je krao, krao je:)),...al nije sve, pri tome je apsolutna svaka pesma koju je napravio postala hit- pa hebiga, voleo to ili ne, treba postovati,...ne vidim da s neki drugi mogli da mu pridju u tom smislu, a nije da nisu i oni pozajmljivali,


a jos mi je jadnija fora tipa Iliceve Balkanike, koja je iskopirala citav Bregin koncept, kada je video da radi....a mjuza, teska smaracina,...a kao fol, bozanstvena:(,...jos kad je skinuo manir sa zenskim vokalima a na etno manir pevanja,...bljak.

Копирао или не, ја Бреговића никада нисам слушао.
tsunade tsunade 15:31 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

Bregović je briljantno jahao sve trendove - kad su se slušali Cepelini, kopirao je Cepeline, kad je zavladao ska, Hajdemo u Planine, kad je došla u modu jugoslovensko partizanska muzika bilo je Pljuni i Zapjevaj, kad je po svetu počeo da se nosi tzv. world music Bregović se otisnuo i reciklirao ono što je maznuo od Šabana. Uvek spreman da zajaši trend i masno zaradi na njemu, nikad dovoljno kreativan i inventivan da ga sam kreira.




imam teoriju da se jugoslavija raspala onoga trenutka kad je električna gitara ušla u bosnu i hercegovinu. pa pucajte.
maksa83 maksa83 15:32 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

da je krao, krao je:)),...al nije sve, pri tome je apsolutna svaka pesma koju je napravio postala hit-

Apsolutno nije svaka pesma koju je napravio postala hit, ali da - jeste napravio mnogo dobrih pesama i kasnije npr. cela Uspavanka je briljantna, i otpr. to sa Tifom je kraj, ono posle sa Alenom je ... pa, krš. Ono sa čim je otišao u svet je krađa Šabana i recikliranje.

a jos mi je jadnija fora tipa Iliceve Balkanike, koja je iskopirala citav Bregin koncept, kada je video da radi....a mjuza, teska smaracina,...a kao fol, bozanstvena:(,...jos kad je skinuo manir sa zenskim vokalima a na etno manir pevanja,...bljak.

Oštro bih se nesložio. Etno nije moja šoljica ruma, ali Sanja Ilić & Balkanika je quality stuff.
angie01 angie01 15:38 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

to sa Tifom je kraj,


to sa Tifom je najbolje,...sa Alenom je cist promasaj- da je Tifa otpevao albume snimljene sa Alenom, to bi bila druga prica,

balkanika je cista, al cista i neprevazidjena smaracijna!!!!!!!!!!

...je l slusas ti nekad nesto sa balkanike, ako ti je kvaliti staf?...ono imas cd u kolima pa uzivas????
maksa83 maksa83 15:49 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

...je l slusas ti nekad nesto sa balkanike, ako ti je kvaliti staf?...ono imas cd u kolima pa uzivas????

Pa rekoh da etno i world music nisu moje šoljica ruma, ali to ne znači da ne mogu da prepoznam i priznam neki kvalitet. Isto tako ne slušam ni Sunshine, pa mislim da je to za taj žanr jako dobra grupa, isto važi i za Eyesburn, Joe Bonamassu, Gary Clark Jr. i koješta još okolo što nije na mojim plejlistama. To što se neka muzika nije konektovala sa mnom ne znači da je loša, samo da nam eto nije suđeno.
angie01 angie01 16:07 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

To što se neka muzika nije konektovala sa mnom ne znači da je loša, samo da nam eto nije suđeno.


samo je smaracka:)))

koji god zanr bio, njegova uloga i jeste da te zaitrigira, da imas reakciju, da te uvuce, bio to sevdah, Prisli, Plasido Domingo, Cune, Tifa, Areta, fado, Toska, Nirvana, Bovi,....a hebote, kada cijem balkaniku,...menjam odmah....jer me udavi odmah.

lakse mi da slusam Halida Beslica i prvi poljubac,...doduse, moram da budem u kafani...al ove sporne ne bih mogla da izdrzim ni u Karnegi Holu.
princi princi 17:00 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

maksa83
ma moš mu popušite, što ga nisu tužili, čak ste proneli i glas da ga tužio neki franak za onu franačku seriju, kad ... ništa laž. da ima nešto od toga bilo bi todokumentovano, ovako kučiki laju al gi karavani ne registruju

Bregović je briljantno jahao sve trendove - kad su se slušali Cepelini, kopirao je Cepeline, kad je zavladao ska, Hajdemo u Planine, kad je došla u modu jugoslovensko partizanska muzika bilo je Pljuni i Zapjevaj, kad je po svetu počeo da se nosi tzv. world music Bregović se otisnuo i reciklirao ono što je maznuo od Šabana. Uvek spreman da zajaši trend i masno zaradi na njemu, nikad dovoljno kreativan i inventivan da ga sam kreira.

On možda nije mnogo talentovan, ali je extra pametan. Jednom je lepo rekao da za njega r'n'r nije nikakva umetnost, nego medij. I upravo tako je pristupao. On je, u neku ruku, ono što je Krstić uvek hteo a nikad nije mogao da bude zbog ograničenja koja je nametnula priroda (pri čemu ta ograničenja nisu ni raspon ruku ni visina).
princi princi 17:03 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

To što se neka ... nije konektovala sa mnom ne znači da je loša, samo da nam, eto, nije suđeno.


Da, da, ja to keep saying to myself. Rek'o mi doktor, i stvarno pomaže.
emsiemsi emsiemsi 17:24 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

princi
maksa83
ma moš mu popušite, što ga nisu tužili, čak ste proneli i glas da ga tužio neki franak za onu franačku seriju, kad ... ništa laž. da ima nešto od toga bilo bi todokumentovano, ovako kučiki laju al gi karavani ne registruju

Bregović je briljantno jahao sve trendove - kad su se slušali Cepelini, kopirao je Cepeline, kad je zavladao ska, Hajdemo u Planine, kad je došla u modu jugoslovensko partizanska muzika bilo je Pljuni i Zapjevaj, kad je po svetu počeo da se nosi tzv. world music Bregović se otisnuo i reciklirao ono što je maznuo od Šabana. Uvek spreman da zajaši trend i masno zaradi na njemu, nikad dovoljno kreativan i inventivan da ga sam kreira.

On možda nije mnogo talentovan, ali je extra pametan. Jednom je lepo rekao da za njega r'n'r nije nikakva umetnost, nego medij. I upravo tako je pristupao. On je, u neku ruku, ono što je Krstić uvek hteo a nikad nije mogao da bude zbog ograničenja koja je nametnula priroda (pri čemu ta ograničenja nisu ni raspon ruku ni visina).

Сада си ме баш заинтригирао --- а шта је онда, ако није то што си поменуо !?
emsiemsi emsiemsi 17:25 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

maksa83
...je l slusas ti nekad nesto sa balkanike, ako ti je kvaliti staf?...ono imas cd u kolima pa uzivas????

Pa rekoh da etno i world music nisu moje šoljica ruma, ali to ne znači da ne mogu da prepoznam i priznam neki kvalitet. Isto tako ne slušam ni Sunshine, pa mislim da je to za taj žanr jako dobra grupa, isto važi i za Eyesburn, Joe Bonamassu, Gary Clark Jr. i koješta još okolo što nije na mojim plejlistama. To što se neka muzika nije konektovala sa mnom ne znači da je loša, samo da nam eto nije suđeno.

Сада се аутуј до краја и кажи који ЦД имаш у колима --- Маринка, Митра, Еру, Крљушу, Цецу ... ?
freehand freehand 20:46 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

Uvek spreman da zajaši trend i masno zaradi na njemu, nikad dovoljno kreativan i inventivan da ga sam kreira.

Mejbi. Ali je meni "Bitanga i prinbceza" najbolji album jugoslovenske rok muzike ever.
Iako sam buldožerista do koske, koliko da se autujem sad.
angie01 angie01 21:14 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

Mejbi. Ali je meni "Bitanga i prinbceza" najbolji album jugoslkovenske rok muzike ever.
Iako sam buldožerista do koske, koliko da se autujem sad.


jesti i jos neki od Azre, Paket aranzman, Dnevnik jedne ljubavi,...na prvu loptu-nesto mi stoji mozak, zagrejan do topljenja-...al stoji i taj neki nametnuti fazon da je truba, aut da kazes bilo sta pozitivno o Bjelom dugmetu, jer time navodno pokazujes kako imas neke lose standarde i nikakav muzucki ukus, a fakat su razdrmali yugu....i sad da izaberu bilo koju tacku na tim prostorima, skupilo bi se more ljudi ljubitelji raznih zanrvova i izvodjaca i svi bi do zadnjeg stiha znali reci svih pesama.
freehand freehand 21:21 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

angie01
Mejbi. Ali je meni "Bitanga i prinbceza" najbolji album jugoslkovenske rok muzike ever.
Iako sam buldožerista do koske, koliko da se autujem sad.


jesti i jos neki od Azre, Paket aranzman, Dnevnik jedne ljubavi,...na prvu loptu-nesto mi stoji mozak, zagrejan do topljenja-...al stoji i taj neki nametnuti fazon da je truba, aut da kazes bilo sta pozitivno o Bjelom dugmetu, jer time navodno pokazujes kako imas neke lose standarde i nikakav muzucki ukus, a fakat su razdrmali yugu....i sad da izaberu bilo koju tacku na tim prostorima, skupilo se more ljudi ljubitelji raznih zanrvova i izvodjaca i svi bi do zadnjeg stiha znali reci svih pesama.

Pa ok, al da bude jasno, ja sam ovde napravio dva iskaza:
- Brega je krao pa nije znao šta je dosta, u raznim formama i periodima;
- "Bitanga i princeza" je najbolji album ikad, a ima još nekoliko pesama koje ulaze u sve antologije bez kucanja.
A jes krao uusta ga žvalava! (moj drug cigan, a voli Bregu)
angie01 angie01 21:38 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

- Brega je krao pa nije znao šta je dosta, u raznim formama i periodima;


pa to smo se vec ispricali tamo gore,...a i nije sve, od toliko toga sto je napravio, nije sve taj rad,...volela bih da neko jednom decidirano kaze sta tacno podpada pod tu kradju, da vidimo kolko je toga sporno, pa da se zavrsi vise ta tema,...od ovih novih hitova, malo malo, pa se provali da postoji neki original i to u kompletu.
maksa83 maksa83 21:44 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

- "Bitanga i princeza" je najbolji album ikad, a ima još nekoliko pesama koje ulaze u sve antologije bez kucanja.

Jeste, to je sjajan album. "Najbolji ikad" je ... u uhu slušaoca, ali to smo već utvrdili. Ja ne umem da izdvojim najbolji album ikad ni u jednoj kategoriji.

- Brega je krao pa nije znao šta je dosta, u raznim formama i periodima;

Bio bre prevarant. Npr. mitski koncert kod Hajdučke Česme se desio tako kako se desio, bogznakako itd. itd. A onda je Brega shvatio da nije dovoljno zaradio od njega pa je odlučio da objavi album Koncert Kod Hajdučke Česme, što je sve fajn end dendi, koncertni album - najnormalnija stvar na svetu ... osim što to što je bilo na tom albumu uopšte nije bio snimak koncerta kod Hajdučke Česme nego neka vrlo prosečna svirka u nekoj sali na koju je nakalemljena buka gomile. Još tada je shvatao moć hajpa i nije mu bilo gadno da ga iskoristi.
maksa83 maksa83 21:52 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

On možda nije mnogo talentovan, ali je extra pametan.

Ekstremno pametan ... pazi, u onoj Titovoj uravnatoj socijalističkoj samoupravnoj Jugoslaviji mlatiti onoliku lovu (on je već početkom osamdesetih imao dve jahte-jedrilice, stanove u Parizu, kuće, čuda) a da te niko ne nagazi, koji genije slalomaš moraš da budeš.
freehand freehand 21:52 17.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

Jeste, to je sjajan album. "Najbolji ikad" je ... u uhu slušaoca, ali to smo već utvrdili. Ja ne umem da izdvojim najbolji album ikad ni u jednoj kategoriji.

Pazi, i ovako mi nije bilo lako, ne staj mi na muku!
Podrazumeva se među pametnim ljudima da takav iskaz sadrži onaj "za mene" disklejmer.
blogovatelj blogovatelj 09:42 18.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

Mnoge su od Šabana Bajramovića. No Šaban se nije ljutio na njega, kaže "on kad ti ukrade pesmu bar je ne ošugavi...".


On je kupio narodne pesme, na koje niko nije imao autorska prava, ali su ih drugi pre njega izvodili sa dosta komercijalnog uspeha.
Npr. Esma



Ili Sarievski



S tim što je za Uči me majko, karaj me bio toliko bezobrazan da je pola Vlatkove obrade ukrao.

blogovatelj blogovatelj 09:48 18.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

Mejbi. Ali je meni "Bitanga i prinbceza" najbolji album jugoslovenske rok muzike ever.


To su verovatno generacijski uticaji. Meni su dva Bregovićeva albuma bez premca Doživeti stotu i Uspavanka.
A najbolji albumi u SFRJ su mi Sunčana strana ulice i Mrtva priroda.
blogovatelj blogovatelj 09:49 18.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

Dnevnik jedne ljubavi,


Uuuuuuuuu i ovo je čudo od albuma, zaboravih na to.
narcis narcis 13:47 18.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

blogovatelj
Mejbi. Ali je meni "Bitanga i prinbceza" najbolji album jugoslovenske rok muzike ever.


To su verovatno generacijski uticaji. Meni su dva Bregovićeva albuma bez premca Doživeti stotu i Uspavanka.
A najbolji albumi u SFRJ su mi Sunčana strana ulice i Mrtva priroda.

najbolji onaj trostruki live, takorekuć sve
a bitanga i princeza uber ales, mada ja sam imao 16 kad sam u autobusu čuo , ne sećam se tačno koja dal glavni junak ili nešto uglavnom sa prvog, posle stonjićevog jecanja vajoline, moš misliti kako su dugmad prštala tad.
blogovatelj blogovatelj 19:19 18.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

najbolji onaj trostruki live, takorekuć sve


Ravno do dna? Predivan, ali je te žive albume ne računam, oni su sami po sebi kompilacija, tj probrane najbolje pesme. Računam samo originalne studijske albume, oni mogu da se tretiraju kao umetničko delo. Uživo albumi su reprodukcije.
narcis narcis 21:33 18.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

blogovatelj
najbolji onaj trostruki live, takorekuć sve


Ravno do dna? Predivan, ali je te žive albume ne računam, oni su sami po sebi kompilacija, tj probrane najbolje pesme. Računam samo originalne studijske albume, oni mogu da se tretiraju kao umetničko delo. Uživo albumi su reprodukcije.

taj album upravo i volim jer je praktično odsvirao sve što je do tad snimio.
e sd ima jedan fazon, muzika in live je ustvari ono što je pisac teo da rekne a albumi samo koncepat, po meni.
recimomeni je hendrix dosadan na studijskim albumima, bezveze ali uživo, e to je prva stvar.to je hendrix.
cepelini su imali problem što su bili cicje pa nisu nikad uspeli da uživo imaju zvuk koji su pravili u studiju i to im je veliki minus, ako su već toliko teli i nasnimavali ondak su trebali da pljunu kintu za prateće mjuzišne a ne da zvuče šuplje, u odnosu na ploču. kao ping i flojd povedeš bandu od 123 mjuzšionara sa sobom i pičiš ko na ploći.
idalje tvrdim da rock treba slušati samo u live modu, sve ostalo je <_<
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:42 18.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

Apsolutno nije svaka pesma koju je napravio postala hit, ali da - jeste napravio mnogo dobrih pesama

То се види већ сада, кад му песме опстају, просто -- као сјајне мелодије:



У оригиналу мени је ово неслушљиво. Овако -- скоро па генијално.
milisav68 milisav68 22:11 18.06.2016

Re: Ako mogu da se ukljucim

Predrag Brajovic
У оригиналу мени је ово неслушљиво. Овако -- скоро па генијално.

Zato što Alen krešti, tada ga nije bilo briga za zvuk, nego izgled pevača.


sasaminijature sasaminijature 22:24 15.06.2016

...

Ako uzmemo za primer cuveno delo od Pikasa "Glava bika", vecina bi u prvu ruku rekla to sam i ja mogao da uzmem sediste bicila da stavim rucke i da to kao bude umetnost. Ali tu je njegova genijalnost, on se prvi toga setio. On je taj koji je zahvaljujuci svojim kontemplacijama, video daleko ispred svih u vremenu u kojem zivi i svojim delima osvetlio put za nove spoznaje.
Dali, Vorhol, Roden bilo koja velicina lako ih je kopirati sada, ali je mali broj onih koji kao gorepomenuti mogu naciniti umetnicka dela vremena u kom zive.
sasaminijature sasaminijature 22:49 15.06.2016

Nas savremenik

Dobar primer je cuveni Zinon. Arhimandrit ruske pravoslavne crkve, on je izabrao taj put, nit podrzavam niti osudjujem. Ali njegove ikone uuuuu dolaze mu cuveni italijanski strucnjaci da kradu zanat. On je zanimljiv primer jer je totalno odbacio materijalne iluzije i predao se radu. Molitva i rad i nista vise ne postoji. Covek zna i po nekoliko godina da se povuce i da radi samo na jednoj ikoni dok ne dobije zeljeni rezultat
narcis narcis 23:13 15.06.2016

mitovi

Razbila bih ga u paramparčad ali nisam stoprocentno sigurna da li je to uopšte mitologija ili stvarnost.
postoje dve vrste ljudi extrovertni i introvertni, to važi i za umetnike
ovi prvi imaju šamse da se probiju svojom društvenošću da budu vidljivi, ovi drugi nemaju nikakve ako im neko ne pomogne.
ima još ali ... sudbina je teška kurva ...
krkar krkar 10:39 16.06.2016

115 replika i nigde suštine


A suština je da je Građanin Kusturica dobio zaštićeno prirodno dobro kao Upravljač.

Upravljač z.p.d. je zakonom definisana kategorija i Građanin K. po zakonu nije mogao da bbude Upravljač, ni kao građanin ni kao vlasnik/suvlasnik preduzeća preko kojeg on z.p.d. (Park prirode Mokra gora) upravlja. Niti bi sve i da ima zakonske uslove da bude Upravljač smeo da se bavi velikim delom aktivnosti kojima se u PP bavi. A još manje da državi ne plaća poreze, ne podnosi račune itd.

TO je priča. Kako u Srbistanu mežeš da postaneš Ovlašćeni Državni Feudalac za kojeg zakoni ne važe - samo treba da se sližeš sa pravim Legalistom.
nikvet pn nikvet pn 11:22 16.06.2016

Re: 115 replika i nigde suštine

krkar
da postaneš Ovlašćeni Državni Feudalac za kojeg zakoni ne važe


Да, то је суштина.

Узгред, одавно си обећао блог о судству у Србаља.
sasaminijature sasaminijature 11:55 16.06.2016

Re: 115 replika i nigde suštine

krkar

A suština je da je Građanin Kusturica dobio zaštićeno prirodno dobro kao Upravljač.

Upravljač z.p.d. je zakonom definisana kategorija i Građanin K. po zakonu nije mogao da bbude Upravljač, ni kao građanin ni kao vlasnik/suvlasnik preduzeća preko kojeg on z.p.d. (Park prirode Mokra gora) upravlja. Niti bi sve i da ima zakonske uslove da bude Upravljač smeo da se bavi velikim delom aktivnosti kojima se u PP bavi. A još manje da državi ne plaća poreze, ne podnosi račune itd.

TO je priča. Kako u Srbistanu mežeš da postaneš Ovlašćeni Državni Feudalac za kojeg zakoni ne važe - samo treba da se sližeš sa pravim Legalistom.

A ha to je sustina!?!
Onda ne mesaj njegova umetnicka dela i njihovu vrednost , smesno je pogotovo kada za to nemas nijedan argument .
Ako te zulja njegovo upravljanje Mokrom gorom onda iznosi cinjenice na tu temu ne pokusavajuci da time umanjis njegovu umetnost. Ostvarenja su mu svetski priznata , nije svetac , to sa parkom je druga prica.
I daleko manja je steta po ovo nase pleme njegovo upravljanje parkom od ostalih domacih i uvezenih hijena . Sisaju nas decenijama ali je sad eto NEMANJA strasan problem i vise nije ni njegova umetnost ikakvog znacaja . Skoliski primeri spinovanja .
krkar krkar 12:30 16.06.2016

Re: 115 replika i nigde suštine

A ha to je sustina!?!
Onda ne mesaj njegova umetnicka dela i njihovu vrednost , smesno je pogotovo kada za to nemas nijedan argument .


Niti sam ja počeo priču o Kusturicinim filmovima niti nameravam u tu priču da se upuštam.

No, čisto da te obavestim da baš za to imam neke kvalifikacije. Dok si ti, kako reče, slikar pa ne znam čime te to kvalifikuje da sudiš o filmu.

Ali nije to suština. Suština je

Ako te zulja njegovo upravljanje Mokrom gorom onda iznosi cinjenice na tu temu ne pokusavajuci da time umanjis njegovu umetnost. Ostvarenja su mu svetski priznata , nije svetac , to sa parkom je druga prica.
I daleko manja je steta po ovo nase pleme njegovo upravljanje parkom od ostalih domacih i uvezenih hijena . Sisaju nas decenijama ali je sad eto NEMANJA strasan problem i vise nije ni njegova umetnost ikakvog znacaja . Skoliski primeri spinovanja .


Ne "žulja" MENE nego moju državu, društvo, sistem vrednosti, poreski sistem i svašta još.

Nikakve činjenice ti neću iznositi, čak i ako si umetnik imaš pravo i obavezu da se informišeš (pogotovu o stvarima o kojima javno govoriš i sudiš). I samo ono što je po medijima objavljeno sasvim je dovoljno.
krkar krkar 12:30 16.06.2016

Re: 115 replika i nigde suštine

Узгред, одавно си обећао блог о судству у Србаља.


Kad da stignem, pobogu!

Imam jedan aktuelan blog - ne stižem ni njega da napišem
emsiemsi emsiemsi 13:15 16.06.2016

Re: 115 replika i nigde suštine

krkar

...
Niti sam ja počeo priču o Kusturicinim filmovima niti nameravam u tu priču da se upuštam.

No, čisto da te obavestim da baš za to imam neke kvalifikacije. Dok si ti, kako reče, slikar pa ne znam čime te to kvalifikuje da sudiš o filmu.
...

Ма нисмо ни сумњали !
Јеботе !
sasaminijature sasaminijature 13:24 16.06.2016

Re: 115 replika i nigde suštine

krkar
A ha to je sustina!?!
Onda ne mesaj njegova umetnicka dela i njihovu vrednost , smesno je pogotovo kada za to nemas nijedan argument .


Niti sam ja počeo priču o Kusturicinim filmovima niti nameravam u tu priču da se upuštam.

No, čisto da te obavestim da baš za to imam neke kvalifikacije. Dok si ti, kako reče, slikar pa ne znam čime te to kvalifikuje da sudiš o filmu.

Ali nije to suština. Suština je

Ako te zulja njegovo upravljanje Mokrom gorom onda iznosi cinjenice na tu temu ne pokusavajuci da time umanjis njegovu umetnost. Ostvarenja su mu svetski priznata , nije svetac , to sa parkom je druga prica.
I daleko manja je steta po ovo nase pleme njegovo upravljanje parkom od ostalih domacih i uvezenih hijena . Sisaju nas decenijama ali je sad eto NEMANJA strasan problem i vise nije ni njegova umetnost ikakvog znacaja . Skoliski primeri spinovanja .


Ne "žulja" MENE nego moju državu, društvo, sistem vrednosti, poreski sistem i svašta još.

Nikakve činjenice ti neću iznositi, čak i ako si umetnik imaš pravo i obavezu da se informišeš (pogotovu o stvarima o kojima javno govoriš i sudiš). I samo ono što je po medijima objavljeno sasvim je dovoljno.

Rekao si da je njegov film smece . Kazes da imas neke kvalifikacije za kritiku njegovih dela . Onda znaci da toliki priznati umetnici koji su dali sud suprotan tvom su smece ili njihovo misljenje je smece???? Sebi sam u usta uskaces .
Nisam rekao da sam slikar vec umetnik , i to mi daje pravo da imam misljenje o srodnoj umetnosti i njenim uticajima .
OOOO veoma me boli kako gde i ko trosi pare poreskih obveznika . Sam bejah zrtva protekticionizma nepotizma drugih i veoma me brine ta tema . Samo kazem da cim se spomene njegovo delo hijene odmah krecu sa spinovanjem i pljuvanjem . Vise me brine Slobina svita , DOS-ovska skupina ulicarskog olosa koji bi oca i mater prodali za krstarenjem okolo Hvara , ova kamarila usminkanih radikala "biznismeni" tajkuni i ostale hijene . Pravedije i bitnije za drzavu je prvo taj mulj napadati pa tek coveka koji je bar nesto doprineo kulturnom nasledju ovog napacenog plemena .
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:41 16.06.2016

Re: 115 replika i nigde suštine

sasaminijature

Добродошао на блог.
sasaminijature sasaminijature 13:45 16.06.2016

Re: 115 replika i nigde suštine

principessa_etrusca
sasaminijature

Добродошао на блог.

Hvala na dobrodoslici.Trudicu se da doprinesem razmeni misljenja postujuci drugacije stavove.
freehand freehand 19:32 16.06.2016

Re: 115 replika i nigde suštine

Nikakve činjenice ti neću iznositi, čak i ako si umetnik imaš pravo i obavezu da se informišeš (pogotovu o stvarima o kojima javno govoriš i sudiš). I samo ono što je po medijima objavljeno sasvim je dovoljno.

Pa ne žulja njega nego tebe, niti o Mokroj gori i Andrićgradu govori on nego ti.
Inače, koliko sam ja razumeo informišući se sa raznih strana - najveće žuljanje oseća se kod građana koji imaju placeve i šume u zaštićenim zonama a koje zbog statusa područja ne mogu da pretvore u milione trgujući sa zainteresovanim i vazda spremnim investitorima.
g.radicevic g.radicevic 08:23 17.06.2016

Re: 115 replika i nigde suštine

najveće žuljanje oseća se kod građana koji imaju placeve i šume u zaštićenim zonama a koje zbog statusa područja ne mogu da pretvore u milione trgujući sa zainteresovanim i vazda spremnim investitorima.


da i napravio onomad onoliki džumbus da ne dozvoli eksploataciju nikla.
jbg golem je to greh u doba globalizma i ekstremnih patriJotsko-profitnih udruga.
uostalom priupitajte lokalno stanovništvo koliko im se popravio kvalitet života, nastankom drvengtrada. Činjenica je da Kusta jeste veliki i svetski poznat umetnik, svidelo se to nekome ovde ili ne.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana