Istorija| Sport

No1e - to rule them all

NNN RSS / 27.06.2016. u 03:44

Novak4GS.18785.jpg 

Novak Đoković je ujedinio sve četiri Gren Slem titule
i to je jedno od najvećih sportskih dostignuća našeg vremena!
Sumnjam da ću uspeti da obuhvatim i prenesm veličinu tog dostignuća, ali bar da probam....

Prvo treba sagledati gde je tenis među ostalim sportovima.
Fudbal je apsolutno neprikosnoven u bukvalno svim kategorijama (mada na šta liči poslednjih par godina...), a ako bismo gledali popularnost, novac koji se obrće, rasprostranjenost, tenis se otprilike kolje za drugo mesto sa košarkom i kriketom (jbg. Indija je ogromna, mada realno van britanskih kolonija, kriket je prilično beznačajan).
Ako bi se u priču ubacile i žene, onda je tenis van svake sumnje, posle fudbala najpopularniji sport na planeti. Ono što je bar očigledno, to je da je tenis ubedljivo najpopularniji individualni sport!

U tenisu su najveći i najcenjenini Gren Slem turniri, ima ih četiri i svi imaju tradiciju dugu preko 100 godina (npr. danas počinje 130. Vimbldon).
Do sada su samo osmorica tenisera (Fred Peri, Don Badž, Rod Lejver, Ron Emerson, Andre Agasi, Rodžer Federer, Rafael Nadal i Novak Đoković) uspela da osvoje sva četiri Gren Slem turnira, a samo trojica (Don Badž 1938, Rod Lejver 1962. i 1969. i Novak Đoković sada) su uspela da istovremeno drže sve četiri titule!
Dakle, na ovo dostignuće se čekalo skoro pola veka! Koliko je ovo redak uspeh govori i činjenica da je samo još Federer bio u prilici da igra meč(eve) za ujedinjenje svih GS trofeja (2006. i 2007. ga je Nadal zaustavio u finalu Rolan Garosa, a to Rafa je to uradio i Novaku 2012. na istom mestu).
Posle Lejvera, osim pomenutih Đokovića i Federera, još su samo Sampras i Nadal uspeli po jednom da osvoje 3 uzastopna GS trofeja, što opet govori u prilog izuzetnosti Novakovog dostignuća.

Negde se moglo čuti da ovo nema težinu kalendarskog Gren Slema (sva 4 GS u jednoj kalendarskoj godini), ali iskreno ne vidim neku preteranu razliku da li neko ima sva četiri trofeja u 13. u decembru ili bilo kog drugog... evo i par sitnica u prilog tome
1986. sadašnji Novakov trener Boris Beker je odbranio titulu u Vimbldonu pobedivši u finalu (sadašnjeg Marijevog trenera) Ivana Lendla. Ispostavilo se da ga je time sprečio da osvoji "kalendarski GS", iako je Lendl te godine osvojio samo dva GS! Kako? Pa, eto, zbog pomeranja termina sa decembra na januar, Australian Open se te godine nije ni igrao! (kao što se iz obratnih razloga 1977. igrao dva puta!) Još drastičniji primer bi bio da se npr. umanji uspeh Martine Navratilove koja je jednom uspela da veže čak 6 uzastopnih GS titula u singlu, ali se nije pogodilo da neka 4 upadnu u jednu kalendarsku godinu...

Sa druge strane, postoji dosta toga (subjektivnog i objektivnog) u prilog tome da je ovaj uspeh Novaka Đokovića veći od prethodnih,
prvo to što je naš :)
i drugo to što je sada :)
Tenis je godinama rastao, u poslednjoj deceniji je na vrhuncu. U vreme kada je prethodni put ostvaren ovakav uspeh 3 GS su se igrala na travi, a samo Rolan Garos na šljaci, sada je teže i zbog toga što ima više različitih podloga koje opet pogoduju različitim stilovima igre. Vimbldon je naravno ostao na travi, a ni RG se nije menjao, ali su US Open i Australian Open sada na tvrdim podlogama (koje se opet međusobno prilično razlikuju!). Svako ko iole prati tenis može da vidi kako se različite podloge ponašaju i kao variraju stilovi igre, pa da ne drvim preterano o tome.
Ono na šta bih skrenuo pažnju i što daje dodatnu težinu Novakovom uspehu (nisam nešto primetio da se bacao poseban fokus na to) je da je Novak u svakom od ova 4 finala pobeđivao 2. nosioca!
Šta to znači? Po defaultu je 2. nosilac 2. najbolje rangirani teniser na turniru (nije uvak nužno), a u Novakovoj eri biti 2. nosilac je već samo po sebi uspeh :)  
A ti protivnici nisu bili bilo ko, već najteži mogući - prisetimo se:

U finalu Vimbldona je pobedio najuspešnijeg svih vremena i ujedno (su)rekordera sa 7 titula (i rekordera sa 10 finala) - Rodžera Federera u reprizi prošlogodišnjeg finala (koje je jedan od najboljih mečeva svih vremena). Federer je bio u odličnoj formi, došao je u Vimbldon, tradicionalno osvojivši Hale i stigao je do finala uz samo jedan jedini izgubljen servis! Novak je dobio sa 3:1, posle neverovatno uzbudljiva prva dva seta, u druga dva je već uspeo da izdominira iako je publika bila na protivnikovoj strani.

U finalu US Opena opet je dobio (su)rekordera Federera (5 titula) u možda i najtežem meču u prethodnih godinu dana. Federer je inače igrao u vrhunskoj formi, pre US Opena je osvojio Masters u Sinsinatiju (rekordni 7. put), i to tako da nije izgubio nijednom svoj servis! I ovde se prošetao do finala, a onda je Novak u finalu slavio sa 3:1 (spasivši čini mi se 19 od 23 brejk lopte) i uprkos "fudbalskoj" podršci preko 20 hiljada navijača Federeru.

U finalu Australian Opena nije mogao da pobedi rekordera, jer je on sam rekorder :) ali je dobio 3:0 Marija kome je ovo bilo 5. finale tamo (samo Novak ima više u Open eri), a u polufinalu je pobedio četvorostrukog šampiona Federera (koji npr. drži rekord po broju pojedinačnih pobeda na AO) i to prikazavši neverovatan nivo tenisa (o ovome bi moglo naširoko...).

U finalu Rolan Garosa trešnja na šlagu na torti bi bila da je u jubilarnom 50. međusobnom meču pobedio neprikosnovanog kralja šljake Nadala, ali to bi bilo previše holivudski. Rafa se ranije povukao zbog povrede (a prijatelj Mats Vilander kaže da nije to to ako se osovji RG, a da se ne pobedi Nadal, srećom Novak ga je dobio prošle godine na RG što znači da je dvojicu najuspešnijih u istoriji pobeđivao na svim GS turnirima!). Novak je u finalu pobedio Marija 3:1 posle preokreta.
a sama činjenica da je Mari bio 2. finalista je ovo rivalstvo podiglo na viši nivo - rivali su kompletirali sva 4 GS finala (2. put u istoriji, još su samo Novak i Rafa bili protivnici u svim GS finalima, što je najjače uspeli su i na 4 uzastopna!). E da, u ovoj deceniji Novak protiv Nadala na šljaci ima skor 7:5 - sada se može smatrati za novog kralja šljake :)

Dakle, Novak je uspeo da ujedini sve četiri Gren Slem titule kada je tenis kao sport na vrhuncu, kada konkurenciju čine najuspešniji u istoriji i to pobeđujući upravo najjače moguće protivnike!

Ukratko je opisano kako je Novak došao do ovog uspeha i koliko je to u tenisu veliko. Trenutno ne mogu da napravim neko adekvatno poređenje sa drugim sportovima (prvo zato što je teško porediti individualne sa timskim, a opet i svaki sport ima svoje specifičnosti).
Ovaj uspeh na nivou dostignuća bi mi bio možda kao kada bi neko (Bolt npr.) sada na Olimpijskim Igrama istrčao 100 metara za 9,5 sekundi (ili 200 za 19 :)) Interesantno je da je granica od 10 sekundi probijena otpilike u vreme Lejverovog poslednjeg GS, eto koliko je sport napredovao.

PS. Počinje Vimbldon

opširnije u komentarima :)



Komentari (77)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

sasaminijature sasaminijature 05:43 27.06.2016

Hvala na temi

Dobaar tekst . Djokovic je definitivno ziva legenda , s druge strane nikako mi nisu jasni ljudi koji mu traze dlaku u jajetu samo da ne bi priznali ovakav podvig . Da li su to licne frustracije jebem li ga . To sto je neki od igraca vise ili manje simpatican stvar je individualne percepcije i ne sme se mesati sa cinjenicama .
Iskreno , jedva cekam dan kada ce izaci biografija i da ce u njoj biti sto vise detalja o njegovoj unutrasnjoj borbi . Kako se on bavi sopstvenom disciplinom borba sa strastima , strahovima , kako se fokusira . Koje je tehnike primenjivao i kojom literaturom se sluzio . Nesumljivo je napravio ovakve rezultate jer mentalno daleko ispred svih . Ove godine u Parizu se videla njegova bitka sa samim sobom , ali je pbedio sebe a posle toga je brutalna zver .Nek ga drzi zdravlje i srecno mu bilo !
Kazezoze Kazezoze 06:11 27.06.2016

Re: Hvala na temi

Boris o Novaku...

g.radicevic g.radicevic 08:46 27.06.2016

sve u jednom

No1e je uspeo, po meni, da spoji najvažnije ''sastojke'' vrhunskog sportiste u fantastičan mix.
Vrhunske atletske performanse, odnos snage, brzine i elastičnosti
Vanserijsku mentalnu snagu i vrhunsku samokontrolu
Talenat podigne na nivo lucidnosti
Motivaciju (da se takmiči sam sa sobom), obzirom da je ostale protivnike pregazio
Šarm, duhovitost i onu dečiju potrebu za igrom

i naravno, možda najvažnije, ogromnu ljudskost.



P.S. pošto je fudbal u trendu, Nole bi bio Ronaldo (pravi), Ronaldinjo i Mesi ''all at once''
sweet64 sweet64 19:03 27.06.2016

Re: sve u jednom

No1e je uspeo, po meni, da spoji najvažnije ''sastojke'' vrhunskog sportiste u fantastičan mix.
Vrhunske atletske performanse, odnos snage, brzine i elastičnosti
Vanserijsku mentalnu snagu i vrhunsku samokontrolu
Talenat podigne na nivo lucidnosti
Motivaciju (da se takmiči sam sa sobom), obzirom da je ostale protivnike pregazio


... a pri tom, što mene, za razliku od mnogih koji ga ne simpatišu, oduševljava je apsolutna jednostavnost - stil koji pruža najviše mogućnosti i prostora. To ti je ono kad ti se čini da je sasvim moguće da i ti izvedeš neki potez.
g.radicevic g.radicevic 22:18 27.06.2016

Re: sve u jednom

a pri tom, što mene, za razliku od mnogih koji ga ne simpatišu, oduševljava je apsolutna jednostavnost - stil koji pruža najviše mogućnosti i prostora. To ti je ono kad ti se čini da je sasvim moguće da i ti izvedeš neki potez.


to i jeste suština savršenstva
niccolo niccolo 09:21 27.06.2016

odlično, kolega

volim kad drugi urade moj posao

Šalim se, odličan tekst...
NNN NNN 09:35 27.06.2016

Re: odlično, kolega

jedva stigoh

Tekst kasni jedno tri nedelje (ali opet je nekako na vreme, tj. u poslednjem trenutku),
probao sam neka dva tekst editora, na različitim telefonima,
na kraju sam morao sa računara, 3 nedelje nisam bio kući (a nisam hteo da nosim laptop na odmor)...

Bitno je da je Novak uspeo
i danas tradicionalno otvara Vimbldon
NNN NNN 13:20 27.06.2016

Počelo

Nole i Tipsa odmah uzeli brejk
nsarski nsarski 16:19 27.06.2016

Re: Počelo

NNN
Nole i Tipsa odmah uzeli brejk


Ma, slaba vajda.
Nije mi sto ce Tipsa da izgubi (jbg., i gubitak se desava), nego sto ce taj smor Gilles "Smrt Tenisu" Simon da dobije. To je neprirodno i depresivno.
NNN NNN 12:58 30.06.2016

Re: Počelo

nego sto ce taj smor Gilles "Smrt Tenisu" Simon da dobije. To je neprirodno i depresivno.

Njega oduvek bije glas da na terenu ume da izvuče najgore iz svog protivnika,
tako je i Tipsu bio ugušio,
na svakom važnijem poenu je isprovocirao neuznuđenu grešku.

Inače ovako (osim frizure) mi deluje skroz OK,
i u intervjuima je zanimljiv...
princi princi 14:00 27.06.2016

Ne, dečko je čudo

Vrlo moguće najbolji teniser svih vremena.
g.radicevic g.radicevic 15:11 27.06.2016

Re: Ne, dečko je čudo

Vrlo moguće najbolji teniser svih vremena.

Najinteligentniji i najkreativniji u svojoj generaciji sigurno
a statistika, .....
znate onu već o lažima raznih veličina.



nadam se da će uživanje u njegovim čarolijama trajati što više godina
NNN NNN 15:25 27.06.2016

Re: Ne, dečko je čudo

najbolji teniser svih vremena
Ja već duže vreme živim u tom ubeđenju.

Ako dovoljno dugo održi ovakav nivo i bude i najuspešniji,
onda će to da je najbolji biti svima očiglednije.

6:1 6:2
je rezultat kjima je ove godine mleo najveće protivnike u najvažnijim mečevima!

Prvo je tim rezultatom dobio Nadala u finalu Dohe i tom pobedom je konačno poveo u međusobnom rivalstvu

Onda je u polufinalu AO odličnog Federera (koji se u prethodnim mečevima sprdao sa Gofanom i Berdihom) ovim rezultatom u prva dva seta rasturio,
1. set je ujedno i možda najviši nivo tenisa koji sam video,
Novak je bukvalno svaki udarac igrao agresivno i loptice slao duboku uz samu liniju, da Federer nije mogao ni da pomisli da napadne...
sa 6:1 Novak je otvorio i finale AO protiv Marija
Polufinale RG protiv odličnog Tima (najviše pobeda ove sezone) je počeo sa 6:1 6:2 (praktično je svaki servis protivnika pritiskao brejk loptama)
a onda je i u finalu protiv Marija, posle izgubljenog prvog seta zaigao bez greške i opet je krenuo da delje 6:1 6:2 ...
princi princi 15:54 27.06.2016

Re: Ne, dečko je čudo

Mislim, onaj njegov return protiv Federera u polufinalu US Opena 2012., na 1:2 i meč lopti za Federera, to je meni sportski potez veka. I posle to isto ponovio protiv Nadala u finalu. Mislim, nema veze što je Srbin, ali ne smeta.
docsumann docsumann 16:08 27.06.2016

Re: Ne, dečko je čudo

Mislim, nema veze što je Srbin, ali ne smeta.


nije lako ne smetati !
alselone alselone 17:08 27.06.2016

Re: Ne, dečko je čudo

nema veze što je Srbin, ali ne smeta


To mi je jos otezavajuca okolnost je NIJE LAKO SRBIN BITI !
NNN NNN 19:19 27.06.2016

Re: Ne, dečko je čudo

njegov return protiv Federera u polufinalu US Opena

2011.

Mislim da je MekInro za taj ritern rekoao da je najbolji u istoriji.
Federer je igrao 6 uzastopnih finala na US Openu (2004 - 2009.)
pa je 2010. u polufinalu protiv Đokovića stigao do dve vezane meč lopte (doduše na Novakov servis),
Novak je odigrao nekoliko perfektnih poena izvukao se i pobedio,
onda je sledeće godine bila slična situacija, samo na Federereov servis.
Novak je tim reternom resetovao Federera na fabrička podešavanja,
posle toga je do kraja meča osvojio još 15 peona, a Federer samo dva i nije uspeo da se sredi ni do konferencije za štampu,
posle toga je polako počeo da prihvata realnost...

Ps. To je ujedno poslednji put da je neki teniser osvojio Gren Slem, a da je pre toga na turniru bio suočen sa meč loptom.
princi princi 19:31 27.06.2016

Re: Ne, dečko je čudo

Tačno! 2011. sad se i ja setio, jer sam 2 dana posle toga leteo za Brizbejn. Jednom mi je pričao jedan baja da su Tipsu, kad je bio klinac i kad je osvajao one silne grand slamove i mastere u juniorskoj konkurenciji i šta sve ne, vodili kod Bolitijerija u kamp. I Bolitijeri, ono, kaže, ajde da vidimo šta dečko zna. Gleda Tipsu, gleda, i kaže, strašan dečko, ima potencijal za top 20, možda top 10, ali ne i za No 1. Što? Jbg, nema killer stroke, nema ono što nema niko drugi, što će ga vaditi on a bad day.

E Novaku je return taj killer stroke.
docsumann docsumann 21:37 27.06.2016

Re: Ne, dečko je čudo

ima potencijal za top 20, možda top 10,


nekako smo razmaženi Novakovim uspjesima izgubili osjećaj za to koliko je zapravo teško, koliko je veliko sportsko postignuće biti u prvih 10 tenisera svijeta.

izgubili smo pomalo kompas u svemu tome, i ko što to srbi obično čine zapali u stanje ekstatične iracionalnosti s epskim nabojem.
princi princi 01:26 28.06.2016

Re: Ne, dečko je čudo

docsumann
ima potencijal za top 20, možda top 10,


nekako smo razmaženi Novakovim uspjesima izgubili osjećaj za to koliko je zapravo teško, koliko je veliko sportsko postignuće biti u prvih 10 tenisera svijeta.

izgubili smo pomalo kompas u svemu tome, i ko što to srbi obično čine zapali u stanje ekstatične iracionalnosti s epskim nabojem.

Druže, pričam o Bolitijerijevom stavu, ne svom.
docsumann docsumann 06:31 28.06.2016

Re: Ne, dečko je čudo

Druže, pričam o Bolitijerijevom stavu, ne svom.


a ja ne ni o tvom, već nekom generalnom.
princi princi 06:59 28.06.2016

Re: Ne, dečko je čudo

docsumann
Druže, pričam o Bolitijerijevom stavu, ne svom.


a ja ne ni o tvom, već nekom generalnom.

Pa ne znam koliko se Bolitijerijev stav može tako generalizovati. Ipak on trenira pretežno teniske šampione, i za njega lično se razlika između top 10 i No 1 verovatno meri stotinama hiljada, ako ne i milionima dolara.
docsumann docsumann 07:43 28.06.2016

Re: Ne, dečko je čudo


ta njegova izjava mi je bila tek šlagvort za komentar, ali se on nije na nju odnosio.

mislim da ne produbljujemo dalje nerazumjevanje.
NNN NNN 08:44 28.06.2016

Re: Ne, dečko je čudo

Obojica ste u pravu,
princi oko toga da je Bolitijeri verovatno najveća svetska faca da prepozna i izbrusi šampiona,
a docs da je "narodu" sve osim ovakvog Novaka postalo malo.

Baš kad smo tod Tipse, kad je ušao u prvih 10
(što je neverovatno velika stvar naročito u ovoj konkurenciji)
i neki novinar mu to čestita, a Tipsa kaže
"nisam čak najbolji teniser ni u Beogradu"
niccolo niccolo 09:34 28.06.2016

Re: Ne, dečko je čudo

a docs da je "narodu" sve osim ovakvog Novaka postalo malo

Za to su Jelena i Ana možda još bolji primeri. Devojke su u nekom momentu bile prve, nisu uspele da se nešto predugo zadrže na tom mestu, ali su posle još dugo bile u vrhu (sad će NNN ili Ivana da nam kažu koliko dugo je Jelena recimo bila u prvih deset). Ali kao da to nije to, jer nisu stalno bile najbolje (za Anu praktično od kako je pala sa prvog mesta se viče da treba da se udaje - valjda se u Srbiji to doživljava kao najveće dostignuće za ženu, šta znam)...
princi princi 09:42 28.06.2016

Re: Ne, dečko je čudo

docsumann

ta njegova izjava mi je bila tek šlagvort za komentar, ali se on nije na nju odnosio.

mislim da ne produbljujemo dalje nerazumjevanje.

Pa jel nerazumijevanje ili razjašnjenje?
docsumann docsumann 09:57 28.06.2016

Re: Ne, dečko je čudo

princi
docsumann

ta njegova izjava mi je bila tek šlagvort za komentar, ali se on nije na nju odnosio.

mislim da ne produbljujemo dalje nerazumjevanje.

Pa jel nerazumijevanje ili razjašnjenje?



NNN NNN 10:06 28.06.2016

Re: Ne, dečko je čudo

sad će NNN ili Ivana da nam kažu koliko dugo je Jelena recimo bila u prvih deset

Ne znam napamet (ali može da se izgugla)
Ono što znam iz glave je da je 18 nedelja bila na prvom mestu i da je čak 2008. završila koa najbolja teniserka!
ono što je interesantno je da je Jelena dok je bila u top 10 bila teniserka sa najdužim kontinuitetom tamo (bar 5 godina)
i da je jedno vreme imala pozitivan skor protiv sestara Vilijams!
protiv Venus i dalje vodi 7:6,ali je od Serene izgubila poslednjih 6 mečeva i sada je 4:10
NNN NNN 10:10 28.06.2016

Re: Ne, dečko je čudo

E da,
ono što je najzanimljivije je da smo imali 3 teniserke na prvom mestu
i po tome je samo Amerika ispred nas
princi princi 10:26 28.06.2016

Re: Ne, dečko je čudo

Elem, side effect ove priče o Bolitijeriju, kao i Tipsina karijera je pokazala da je matori bio u pravu. To je meni, onako, ostalo kao trajna fascinacija: da neko na osnovu 15 minuta gledanja dečijeg pikanja tenisa može vrlo tačno i precizno predvideti njenu ili njegovu karijeru.
Atomski mrav Atomski mrav 14:13 28.06.2016

Re: Ne, dečko je čudo

To je meni, onako, ostalo kao trajna fascinacija: da neko na osnovu 15 minuta gledanja dečijeg pikanja tenisa može vrlo tačno i precizno predvideti njenu ili njegovu karijeru.

Znanje i pre svega iskustvo...
niccolo niccolo 15:18 28.06.2016

Re: Ne, dečko je čudo

ono što je interesantno je da je Jelena dok je bila u top 10 bila teniserka sa najdužim kontinuitetom tamo (bar 5 godina)

Da, da, na to sam mislio.
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:40 29.06.2016

Re: Ne, dečko je čudo

Mislim da je MekInro za taj ritern rekoao da je najbolji u istoriji.

A Federer na konferenciji za stampu posle tog meca da se tako ne igra tenis..
cassiopeia cassiopeia 15:22 27.06.2016

Ana, Ana

Ana je tipičan primer igrača/igračice koji ume i može, al' fali samo ono nešto, šta god to bilo u njenom slučaju.
Možemo samo da pretpostavljamo šta je to.

Kad beše njena svadba, možda se fokusirala na haljinu i ostale prateće elemente.
urbana_gerila urbana_gerila 15:58 27.06.2016

Re: Ana, Ana

cassiopeia
Ana


objektivno je vrlo lepa i zgodna, ali kunem se da je ne bih kresnuo čak i da nije geriličinog što si jebo - jebo si upozorenja: karakteri poput njenog mi imaoce čine apsolutno aseksualnim.
cassiopeia cassiopeia 09:00 28.06.2016

Re: Ana, Ana

urbana_gerila
cassiopeia
Ana


objektivno je vrlo lepa i zgodna, ali kunem se da je ne bih kresnuo čak i da nije geriličinog što si jebo - jebo si upozorenja: karakteri poput njenog mi imaoce čine apsolutno aseksualnim.


Kakve veze ima da li bi je ti kresnuo ili ne?

Izmiče mi poenta tvog komentara, ako je nešto mnogo komplikovano nemoj da objašnjavaš, mozak mi ovih dana dopire samo do jednostavnih stvari
g.radicevic g.radicevic 11:04 28.06.2016

Re: Ana, Ana

Izmiče mi poenta tvog komentara, ako je nešto mnogo komplikovano nemoj da objašnjavaš,


dovoljno je napraviti paralelu u npr komunikaciji sa novinarima, i o'ma ti bude jasno. Ništa komplikovano




urbana_gerila urbana_gerila 12:04 28.06.2016

Re: Ana, Ana

cassiopeia
urbana_gerila
cassiopeia
Ana


objektivno je vrlo lepa i zgodna, ali kunem se da je ne bih kresnuo čak i da nije geriličinog što si jebo - jebo si upozorenja: karakteri poput njenog mi imaoce čine apsolutno aseksualnim.


Kakve veze ima da li bi je ti kresnuo ili ne?

Izmiče mi poenta tvog komentara, ako je nešto mnogo komplikovano nemoj da objašnjavaš, mozak mi ovih dana dopire samo do jednostavnih stvari



tebi koja tvrdiš da ani fali misteriozno "ono nešto, šta god to bilo", a potom daješ sebi za pravo da tog nečeg ni drugi nisu svesni jer i u njihovo ime konstatuješ da "možemo samo da pretpostavljamo šta je", ja odgovaram da je to toliko očito - karakter.

da li lično imaš neki problem sa sexom usled čega nisi uočila da nije kres već karakter poenta mog komentara - nemoj mi objašnjavati, jer me, ma koliko to i eventualno bila "jednostavna stvar", ne interesuje.

alselone alselone 15:13 28.06.2016

Re: Ana, Ana

Kakve veze ima da li bi je ti kresnuo ili ne?


Natural born šmeker.
urbana_gerila urbana_gerila 15:38 28.06.2016

Re: Ana, Ana

alselone
Natural born šmeker.


oprosti, bre, ženi prošlost - proći će ti život u konstantnoj frustriranosti.




još samo ovo fali...
alselone alselone 16:10 28.06.2016

Re: Ana, Ana

fudbal i ribe, stvarno si smekercina.
urbana_gerila urbana_gerila 16:35 28.06.2016

Re: Ana, Ana

alselone
fudbal i ribe, stvarno si smekercina.


i karanje nadobudnih budala, nemoj mi to odvajat.
cassiopeia cassiopeia 18:13 28.06.2016

Re: Ana, Ana

Blago tebi
urbana_gerila urbana_gerila 18:23 28.06.2016

Re: Ana, Ana

cassiopeia
Blago tebi


ne žalim se, ma na šta ti mislila.
NNN NNN 15:28 27.06.2016

Knjiga rekorda

Već smo navikli da Novak redovno ispisuje nove stranice u "knjizi rekorda"
Danas se pobedom u prvom kolu protiv Varda izjednačio sa Lejverom na 1. mestu sa najviše uzastopnih pobeda na Gren Slem mečevima u Open eri - 29
g.radicevic g.radicevic 16:07 27.06.2016

Re: Knjiga rekorda

Danas se pobedom u prvom kolu protiv Varda izjednačio sa Lejverom na 1. mestu sa najviše uzastopnih pobeda na Gren Slem mečevima u Open eri - 29


kako je krenuo
i 50-tu će da slavimo u prvom kolu RG-a dogodine

docsumann docsumann 19:12 27.06.2016

ovo i sam često ponavljam


u šankovskim diskusijama sa prijateljima

Ono što je bar očigledno, to je da je tenis ubedljivo najpopularniji individualni sport!


tenis je globalna (sportska) piramida sa najvećom bazom (brojem igrača) iz koje svi upiru u taj visoko uzdignut vrh.
a kao da je ta piramida izvrnuta naglavačke, pa težina truda, snova i želja miliona igrača stvara nepojmljiv pritisak na mjesto 1. igrača na svijetu.

tenis se igra na svim kontinentima. kad to kažem mislim na ozbiljnu popularnost, sportsko-organizacionu infrastrukturu, saveze, turnire, takmičare, ali i na silan novac koji se oko i u njemu vrti.
popularan je u svim velikim državama i najsportskijim nacijama svijeta - USA, RUS, Kina, Njemačka, GB, Italija, Francuska, Australija, Španija, Japan, Brazil...
i sem nešto slabije zastupljenosti u Africi (izuzeci JAR i možda mediteranske zemčlje) tenis je, počev od rekreativaca, amatera, početnika, pa do najboljih profesionalaca, redovni učesnik top liste najpopularnijih sportova iole sređenijih država.

ne bi tek tako godišnje nagrade za najbolje sportiste svijeta (kako u M tako i u Ž konkurenciji) tako često dospjevala u ruke tenisera i teniserki.

i baš je u toj tamte-ovamte, opskurnoj, i u zabačenim krajevima Prokletija i zakavkazja slabo znanoj, a za polupismene nadničare teško razumljivoj igri, s izuzetno komplikovanim i zaguljenim pravilima i sistemom bodovanja (van svake pameti, mamicu im onu izopačenu, incestoidnu, nakaradnu...) i, i ... koja jedva da zadovoljava osnovne kriterijume po kojima je neka aktivnost na svježem vazduhu sport a ne tek jutarnjegimnasticičarsko rastrčavanje, Đole ili Nole (ma koje li je ispravno od to dvoje, jbmlg) našao za shodno da bude najbolji.
i to još svih vremena (!?) k'o da se to pikanje dlakavim lopticama sašivenim od krzna radioaktivnih pacova (otud ona fluoroscentna nijansa) igra još od prije piramida, kupa, i velike šizme (joj šiznuću majkemi), iliti nedajbože (no daće džavo, ne brini) kosovskog boja, otkrivanja Amerike, teleskopa, tople vode i kineskog zida sa mjeseca.

a taj kalendarski Gren Šlem - po kojem je on kalendaru - Julijanskom ili Junijanskom? Lipanjskom, možda!?
jer čini mi se da je upravo to udica na koju oće da nam uvale Papu na mala vrata.
mi tamo nešto kao navijamo, aJmo, idemo, Uraa, a ono - prc! aha, eto, priznali ste naše katoličko vrijeme... i Kosovo i Prevlaku i Stepinca... i ko zna što još. vrijeme će pokazati, i to ono njihovo pokvareno, latinsko, od koga se dvaput brže stari, a odma svršava, ni dva put da ga zavu... i utakmice redovno odlaze u sudijsku nadoknadu kako bi u njoj pao gol (jbmg u ona usta škrbava...) i oborio te na kladionici za 300 eura. eej, 300 eura!?! pa to je nečijeg kolege plata i po! aaa, mamicu im onu kulturno-umjetničko fašističku.
oni će nas da jebu nabrzaka za 250 eura
ma jebo ja njia u hok aj... uh, rokaj, samo rokaj!

NNN NNN 14:58 28.06.2016

Naši

Troicki lagano prošao,
Lajović u 5 setova ispao od Brauna
NNN NNN 21:20 28.06.2016

Poslastica

u 2. kolu će se sastati DelPotro i Vavrinka
retki su ovakvi blokbasteri u ranim fazama,
nadam se da će Delpo da se vrati na stare staze.
docsumann docsumann 22:50 28.06.2016

Re: Poslastica

NNN
u 2. kolu će se sastati DelPotro i Vavrinka
retki su ovakvi blokbasteri u ranim fazama,
nadam se da će Delpo da se vrati na stare staze.


kakva šteta što su mu povrijeede ruinirale karijeru.

a što se te teme tiče, mislim da Novaku, njegova konstitucija (izuzetno lagana i žilava), te hiperelastičnost i fizička pripremljenost, umnogome umanjuju rizik od povrijeda.
mada, one špage i proklizavanja, istezanja da se lopta zahvati iz najteže defanzive, opet, predstavljaju dodatni teret na dkontratas tih terazija.
Kazezoze Kazezoze 22:56 28.06.2016

Re: Poslastica

docsumann
NNN
u 2. kolu će se sastati DelPotro i Vavrinka
retki su ovakvi blokbasteri u ranim fazama,
nadam se da će Delpo da se vrati na stare staze.


kakva šteta što su mu povrijeede ruinirale karijeru.

a što se te teme tiče, mislim da Novaku, njegova konstitucija (izuzetno lagana i žilava), te hiperelastičnost i fizička pripremljenost, umnogome umanjuju rizik od povrijeda.
mada, one špage i proklizavanja, istezanja da se lopta zahvati iz najteže defanzive, opet, predstavljaju dodatni teret na dkontratas tih terazija.


Čuo sam da je Noletov hobi istezanje. Ta elastičnost je dakle hobi, to najradije radi.
docsumann docsumann 22:45 28.06.2016

inače


mlađa sestra jedne naše blogokoleginice trenirala Noleta u pionirskom uzrastu.
ne mogu više o tome bez njenog apruvela.
NNN NNN 17:04 29.06.2016

30

je novi rekord u broju uzastopnih pobeda na Gren Slemovima u Open eri!
NNN NNN 12:57 30.06.2016

Re: 30

nama ovako razmaženima to možda ne deluje mnogo,
međutim kada se npr. zna da Troicki (koji je nekada bio 12. teniser sveta i do sada je u karijeri zaradio preko 6 M$) ima maksimalan niz od 3 GS pobede...
niccolo niccolo 16:23 30.06.2016

Re: 30

A što u Politici danas pominju da je kao drugi najveći broj?

Kad reče Troicki...peti set...
NNN NNN 16:41 30.06.2016

Re: 30

Čitaš Politiku?

Daj mi kontekst, da bih ukapirao o čemu je reč.

Ako je reč o broju uzasšnih pobeda, Lejver je imao 31 pobedu (i to stižemo :)),
ali to je bile pre Open ere.

A apsolutni rekorder je Don Badž sa 34 uzastopne pobede i to je bilo 1937-38.
NNN NNN 16:57 30.06.2016

Re: 30

Troicki...peti set...
Izgubio i opet se izmajmunisao!
Loš gubitnik
niccolo niccolo 19:41 30.06.2016

Re: 30

Čitaš Politiku?

Ne, neko drugi je čitao, a ja bacio pogled preko ramena što se kaže.

Pa valjda su mislili na tih 31 odnosno 34, nemam pojma...
NNN NNN 16:40 01.07.2016

Danas

Delpo (dobrodošao!) pobedio Vavrinku 3:1
Kirjos i Braun igraju egzibicioni meč
Pobedili i Berdih i Conga,
kiša zaebavala i sad nešto duva vetar, ali valjda dans više neće
(jer Novak ovo kolo ne igra na centralnom terenu)
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:10 01.07.2016

Re: Danas

kiša zaebavala i sad nešto duva vetar, ali valjda dans više neće

Меч између Венус Вилијамс и Касаткине прекинут на меч лопти за Венус.
NNN NNN 17:24 01.07.2016

Re: Danas

video sam,
a sledeći meč je Đoković - Kveri
niccolo niccolo 18:03 01.07.2016

Re: Danas

Delpo (dobrodošao!) pobedio Vavrinku 3:1

Bravo, bravo
ivana23 ivana23 20:30 01.07.2016

***

Tom Perrotta @TomPerrotta
Remember when Kevin Anderson won the first two sets against Djokovic last year? Djokovic came back, they had to play the next day, won in 5.
NNN NNN 11:25 02.07.2016

Re: ***

Prošle godine je Novak igrao dosta bolje protiv Andersona u prva dva seta nego sinoć protiv Kverija.
Protiv krupnih igrača (osim da se nekako izmisli ritern) primenjeuju se šabloni
1) da se raširi što više,
2) da im se šalju niske lopte pod noge.
Novak je protiv Andersona (u nedostatku 1. bolje opcije) primenjivao drugu,
ali je Anderson začuđujuće dobro izlazio na kraj s tim, nekoliko puta je izveo daleki poluvolej, a da ni sam nije bio svestan kako (u stilu Federera),
ali najviše od svega (inače odličan) servis mu je bio nestvaran,
nekoliko puta je na 2. servisu sa 200 km/h pogađao liniju i izvlačio se uz neugodnih situacija.
Pa i pored toga u oba taj-brejka Novak je spektakularnim poenima dolazio do prednosti,
a onda na kraju servis-greškama poklanjao protivniku set.
Međutim kako je vreme odmicalo Novak je sve više pritiskao, bolje čitao servis, a Anderson se umarao, pa bi 5. set bio formalnost da je igran istog dana.
Sutradan je odmorni Anderson opet pritisnuo (imao je čak i dve vezane brejk lopte), Novak se izvukao i ostalo je istorija.
Inače Anderson je tada igrao najbolji tenis u životu,
bio je 10. u rejsu posle 1. (sporijeg!) dela sezone, čak je na US Openu stigao do (svog jedinog) 1/4 finala izbacivši Marija (kome je to bio jedini veliki turnir u 2015. u kome nije stigao bar do polufinala)!


Sinoć se Novak u 1. setu održavao "u konopcima", nekako je čuvao svoj servis, a Kveri je lagao čuvao svoj (valjda je bio 3:17 u poenima osvjenim na protivnikov servis pre taj-brejka). I pored toga Novak je par puta prionuo, izvukao se i bio na dva poena od seta (da je uzeo bila bi druga priča).
U 2. setu je izgledao kao da čeka da počne kiše i prekine meč.
A Vimbldom je oduvek bio "najklizaviji",
ako se naleti na protivnika koji dobro servira i ima svoj dan,
svašta može da se desi.

Svakako će najviše zavisiti od Novaka,
sa kakvim će stavom da izađe,
nije lako 30 GS mečeva (i godinu i po sve ukupno) održavati motivisanost, koncentraciju i snagu.
Ako iko može, Novak je to pokazao.
NNN NNN 12:30 02.07.2016

Re: ***

Danas je Novak izašao na teren,
pri 4:0 je meč prekinut zbog kiše.
little_radojica little_radojica 16:25 02.07.2016

Re: ***

NNN
Danas je Novak izašao na teren,
pri 4:0 je meč prekinut zbog kiše.

Ео, жив нисам после оне неискоришћене прилике на 5-4 у четвртом сету.
Јел' овај шатор служи само као заштита од кише или испод суше терен? Неам коментатора на стримингу, само буљим у глупу цераду...
NNN NNN 16:45 02.07.2016

Re: ***

Ozmo kaže da bi uskoro trebalo da nastave i da ne bi trebalo da bude kiše ko kraja dana...

Ono na 5:4 je bila velika prilika, naročito kada se zna koliko je preteško došao do brejka. Novak baš nije imao sreće do sad generalno, Kveri je odservirao 15 asova u 4. setu, od toga bar pola na brejk loptama + što je nekiliko puta od vrha mreže upala u teren...
Sad sledi teži način.
little_radojica little_radojica 17:07 02.07.2016

Re: ***

Ono na 5:4 je bila velika prilika,


И у тај брејку пропуштена предност...
NNN NNN 18:05 02.07.2016

Re: ***



Ala je ispoklanjao poene u taj-brejku
od 3:1 je bukvalno poklonio sve poene koje je Kveri uzeo
AlexDunja AlexDunja 17:52 02.07.2016

izbaksuziro si naslovom

novak zaista nije ličio na sebe ni sinoć ni danas,
ali svako od nas ponekad ne liči na sebe.

sve je ok, igre su bitne, a 30 grenslem pobeda zaredom su podvig.
ivana23 ivana23 18:06 02.07.2016

Re: izbaksuziro si naslovom

Carole Bouchard ‏@carole_bouchard 3m3 minutes ago

100% ? "Not really but it's not the moment to talk about it". BH off and even here Novak still touching left shoulder from time to time
"I don't want to talk about it, please respect that", Djokovic when said he didn't look well at practice this morning.
.............

Prica se da je rame u pitanju i da prima kortizone.
NNN NNN 18:06 02.07.2016

Re: izbaksuziro si naslovom

naslov se odnosio na prethodna 4 GS
(tekst je trebalo da bude objavljen pre 3 nedelje, ali nisam bio pri računaru)
NNN NNN 18:08 02.07.2016

Re: izbaksuziro si naslovom

Prica se da je rame u pitanju


Samo da bude fit za Olimpijske Igre u Riju!
AlexDunja AlexDunja 18:18 02.07.2016

Re: izbaksuziro si naslovom

Prica se da je rame u pitanju i da prima kortizone.

prevelik napor cele godine,
nko od njih ne uspe da se baš sačuva, neki problem se ipak pojavi...
natčovečanski napor je u pitanju
AlexDunja AlexDunja 18:39 02.07.2016

Re: izbaksuziro si naslovom

naslov se odnosio na prethodna 4 GS
(tekst je trebalo da bude objavljen pre 3 nedelje, ali nisam bio pri računaru)

ma šalila sam se, naravno:)
NNN NNN 11:36 03.07.2016

Prekinut niz

Novak je poslednjih 7 godina konstantno igrao 2. nedelju,
imao je 28 uzastopnih QF na GS
(2. najduži niz u istoriji - Federer je imao suludih 36)!
Novak poslednji put nije bio u četvrtfinalu nekog GS još na Rolan Garosu 2009.
tada se mnogi ljudi koje znam još nisu ni rodili
AlexDunja AlexDunja 16:48 03.07.2016

jelena i alex

prošle treće nositeljke u ženskom dublu,
igraju ko zmajevi, odlična kombinacija

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana