Budućnost| Obrazovanje| Tehnologija| Život

Nebeskoj Srbiji ne treba informatika

nurudin RSS / 27.06.2016. u 20:48
 
 d0bcd0b8d0bbd0bed188-d181d0b8d0bcd0b5d183d0bdd0bed0b2d0b8d19b-d0b8-d0bfd0b5d182d0b0d180-d0bad0bed0b2d0b0d187d0b8d19b.jpg
 
 
 
Национални просветни савет донео је одлуку: ОТО је потребније деци, информатика им није преко потребна. (ОТО је онај предмет из којег су вичне комшије, и шира и ужа родбина, добијале највише оцене.)
 
 
П. С. Има логике, у причи „Три прасета” вук не каже: дуваћу и пухаћу, и срушићу ти систем, већ дуваћу и пухаћу, и срушићу ти кућу од сламе.
 
 
 
 
 Национални просветни савет, на данашњој седници није усвојио предлог Министарства просвете, науке и технолошког развоја да „Информатика и рачунарство“ постане обавезни предмет у основној школи од ове школске године.

Током дискусије, чланови Националног просветног савета изнели су потпуно различита мишљења о предлогу Министарства – од потпуне подршке до одређених резерви.

Иако су представници Министарства просвете, науке и технолошког развоја, као и представници Министарства за телекомуникације образложили  предлог и дали одговоре по питању техничких услова, обучености наставника и временске динамике промена, НПС није прихватио предлог да ученици од петог до осмог разреда имају информатику и рачунарство као обавезни предмет.

Предлог за увођење информатике као обавезног предмета добио је подршку великог броја компанија из ИКТ сектора.

Министарство просвете, науке и технолошког развоја изражава жаљење, због данашње одлуке о НПС да се не усвоји предлог промене статуса „ Информатике и рачунарства“  из изборног у обавезни предмет.


ПРЕДЛОГ НАСТАВНИХ ПРОГРАМА КОЈЕ ЈЕ НАПРАВИЛА РАДНА ГРУПА МПНТР
27. јуна НПС је разматрао предлоге наставних планова и програма предмета:
Предлог наставног плана који је предвиђао да уместо „Техничког и информатичког образовања“ предмет поново буде „Техничко образовање“, а да „Информатика и рачунарство уместо изборног буде обавезан није добио подршку НПС-а већ је само предлог наставног програма предмета „Информатика и рачунарство“ усвојен за изборни предмет.
Опис читавог предлога доступан је на goo.gl/BX3yMN

НПС је, данас усвојио нове наставне програме за изборни предмет „д играчке до рачунара“ и „Информатика и рачунарство“ у основној школи, као и за обавезни  премет „Рачунарство и информатика“ у гимназији, као и  за први разред у средњим стручним школама.

Да би се примењивали од 1. септембра 2016. неопходно је да буду објављени од стране МПНТР што ће бити учињено током лета.


Komentari (72)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:31 27.06.2016

Ode Oto da...

Dobro, OTO, ali gde je Domaćinstvo!?

NB - Buduća ministarka Telekomunikacija i Informativnih tehnologija
            
nurudin nurudin 21:38 27.06.2016

Re: Ode Oto da...

Dont Fear The Reaper
Dobro, OTO, ali gde je Domaćinstvo!?

NB - Buduća ministarka Telekomunikacija i Informativnih tehnologija
            



Полако, сад ће се укинути енглески, увешће се црквенословенски, а онда и верска настава постаје обавезна. Логично.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:53 27.06.2016

Re: Ode Oto da...

Полако, сад ће се укинути енглески, увешће се црквенословенски, а онда и верска настава постаје обавезна. Логично.


Eh, pa ponovo da bubamo kako je Bog "priličan"
mlatisa mlatisa 22:06 27.06.2016

Ništa nije izbačeno

Koliko znam, ništa nije izbačeno iz tekućeg plana. Postoji predmet tehničko i informatičko obrazovanje gde se informatika delimično pokriva. Kako su smanjili ukupan fond časova, da bi ubacili informatiku, moraju da izbace neki predmet i to verovatno drugi strani jezik.
tasadebeli tasadebeli 23:29 27.06.2016

Re: Ništa nije izbačeno

mlatisa
Koliko znam, ništa nije izbačeno iz tekućeg plana. Postoji predmet tehničko i informatičko obrazovanje gde se informatika delimično pokriva. Kako su smanjili ukupan fond časova, da bi ubacili informatiku, moraju da izbace neki predmet i to verovatno drugi strani jezik.






Колико сам разумео, часови предмета који се званично зове Техничко и информатичко образовање, усвајањем овог предлога би били подељени на два предмета који би исто тако поделили и недељни фонд часова за тај већ постојећи предмет, као и наставнике који би то предавали, а који су сада званично наставници Техничког и информатичког образовања.


Јесам ли ја то добро разумео?


Дакле, не би био избачен страни језик, барем мислим да је то тако уређено, него би се предмет који ионако покрива информатику (Техничко и информатика) поделио на два.


Не знам како би то у другим школама било уређено организационо, али код мене су сада у јуну помињали да бисмо због тога од септембра морали да имамо и клизни распоред што и јесте потпуна новина за ове клинце у основној школи. Па замисли са клизним распоредом петаке који тек стигну од учитељице и којима је ионако проблематичан тај прелазак у старије разреде основне школе... На крају би нам деца одлазила кући плачући јер су испромашивали све предмете које су мислили да имају тог дана.


(О томе да ја не могу да потрефим ни смену у коју треба да одем, а камоли распоред, да ти не причам. Не лаје куца села ради, него себе ради.)


Дакле, суштински се увођењем тог новог предмета, односно поделом на два предмета једног већ постојећег са истим називом, не би ништа променило осим што би се, барем у мојој школи, која ионако има мањак простора, направили прилични проблеми у организацији наставе.


И претпостављам да моја (основна) школа и није и једина таква у Србији.


А Информатика и рачунарство ионако може да буде понуђено као изборни предмет у основним школама (у мојој школи то и јесте и велики број ученика бира тај предмет за изборни) и тај изборни предмет има један час недељно поред она два часа предвиђена за Техничко и информатичко образовање.

У гимназијама и у средњим школама Информатичко образовање јесте обавезни предмет (на првој години).


П.С. - Нурудине, мислим да је од тога како ћемо нешто називати, много већи проблем у нашим школама је то што оне нису адекватно опремљене за извођење информатичке наставе. Чак ни у оквиру предмета Техничко и ингорматичко образовање. Што значи да би и предмет Информатичко образовање без опреме за ту врсту наставе био једна празна прича.

Као кад би клинце на физичком натерао да на терену симулирају играње фудбала, али им при томе не даш лопту, него да трче онако на празно и да имитирају шутирање лопте.

Jukie Jukie 03:52 28.06.2016

Re: Ništa nije izbačeno

Taso, Mlatiša i ostali,
na nastavničkim fejsbuk grupama se već par meseci intenzivno diskutuje o svim mogućim i nemogućim posledicama uvođenja informatike kao posebnog predmeta, i u toku prošle nedelje se (bar što se mene tiče) iskristalisao zaključak da je, tako kako je isplanirano, ovo dobra stvar, da skoro niko ništa ne gubi a da skoro svi dobijaju. Dakle, sve što Tasa ovde navodi je već prežvakano.

Predlažem da se đacima u drugom ciklusu izbaci npr. biologija i uvede informatika u tim časovima po rasporedu.
tasadebeli tasadebeli 07:38 28.06.2016

Re: Ništa nije izbačeno

Jukie



Хвала ти, Јуки!

(Инсајдеру!)


Не користим фејсбук, ни твитер, а право да ти кажем, у последњих неколико година се и у зборници углавном искључим (знаш оно, имаш слику, немаш тон) јербо знаш и сам колико се ту прича о разноразним глупостима...

Па онда пропустим и понешто што би ме можда интересовало. Као ово, на пример.
milisav68 milisav68 08:17 28.06.2016

Re: Ništa nije izbačeno

tasadebeli
(О томе да ја не могу да потрефим ни смену у коју треба да одем,)

Jel` može neko da objasni kakva je korist od tih menjanja smena.

Ja vidim samo štetu, deca su pogubljena sa ritmom (spavanje, klopa), a deca sa sela tumaraju gradom dok ne dođe vreme za prevoz.
maksa83 maksa83 08:44 28.06.2016

Re: Ništa nije izbačeno

Jel` može neko da objasni kakva je korist od tih menjanja smena.

To prepodne/popodne je najveći kretenizam na svetu.
tasadebeli tasadebeli 08:48 28.06.2016

Re: Ništa nije izbačeno

milisav68
tasadebeli
(О томе да ја не могу да потрефим ни смену у коју треба да одем,)

Jel` može neko da objasni kakva je korist od tih menjanja smena.

Ja vidim samo štetu, deca su pogubljena sa ritmom (spavanje, klopa), a deca sa sela tumaraju gradom dok ne dođe vreme za prevoz.



Не знам, брате, и ја се то исто питам...

Средњошколци који путују стварно се муче због тога.

Када сам ја ишао у основну школу, мењали смо смене на месец дана, што је опет боље него на недељу дана.

Дакле, то није неко свето писмо, па да не може свака школа то да уреди како јој одговара.

Једино ми пада на памет да је то због родитеља који морају на свом послу да мењају смене, па се онда усклађују тако да буду са својом децом код куће заједно.

Тако барем кажу у мојој школи. Мада не знам колико заиста таквих родитеља има, немам податке о томе.

И једино што су код мене урадили, то је да обе смене у недељи када су ујутро, стартују у 8 сати, а када су поподне, млађи стартују у 14 (краћи им је распоред, па сви заврше до 18), а старији стартују поподне у 13, па и они ипак заврше до 18. EDIT: (Смене су подељене на млађе и старије разреде.)

Што је заиста значајно у зимским месецима када рано пада мрак.

Али да се смене фиксирају, мислим да то нико и не жели да предложи родитељима.

А имаш и оних школа што имају мали број ђака, па су вазда у преподневној смени.


П.С. - Не волим да причам о себи, али узмите мој случај!

Ја сам бре, Милисаве, човек у годинама!

Већ ми је време да имам неку утаначену дневну сатницу (знаш онај рад, ручак увек у исто време поподне, новине после ручка. дремка, увече у кревет увек у исто време итд.)

Е! Клин мој!

Због овог мењања смена ја и у овим годинама имам дневну сатницу потпуно неутврђену и лабаву као и у доба када сам био студент.

Има дана када ручам тек у 10 увече, бре!



Ономад сам предлагао овима мојима у зборници да потписујемо петицију да се донесе закон да сви они који имају преко 50 година, не треба да раде поподне после ручка...

Сви ови моји исписници се сложили. Ове млађе колеге и колегинице се смејали.

Шта да ти кажем...



antioksidant antioksidant 09:14 28.06.2016

Re: Ništa nije izbačeno

maksa83
Jel` može neko da objasni kakva je korist od tih menjanja smena.

To prepodne/popodne je najveći kretenizam na svetu.

Postojanje smena je najbeci kretenizam na svetu ali kad vec postoje onda je ok menjanje, da dete bar nekad vidis
maksa83 maksa83 09:34 28.06.2016

Re: Ništa nije izbačeno

Postojanje smena je najbeci kretenizam na svetu ali kad vec postoje onda je ok menjanje, da dete bar nekad vidis

Pa dobro, od menjanja smena kretenskije bi bilo samo "vi do kraja sveta idete samo popodne, a vi samo prepodne". Razumem da je to stvar štednje - dve škole strpaš u jednu, ali srednjeročno i dugoročno društvu treba da bude cilj da se otarasi nastave po smenama.
Jukie Jukie 10:00 28.06.2016

Re: Ništa nije izbačeno

U svim školama u kojima sam bio, smene se menjaju jednom nedeljno.

Kad smo kretali u dve smene nama deci su objasnili da je to fer, jer svako ima šansu da jedne nedelje bude prepodne pa da posle može ceo dan da se igra (u naše vreme su mali đaci imali 3-4 časa dnevno, pa ako završiš nastavu u 10:30 onda stvarno imaš ceo dan slobodno) a druge nedelje bude poslepodne pa može duže da spava.

Sa stanovišta nastavnika, kada nemaš časove prepodne imaš šansu da odeš i pozavršavaš poslove u gradu.

* * *
Inače ovo da je u nekim školama 1-4.razred u jednoj a 5-8. u drugoj smeni, to sam saznao tek pre par godina kad su uveli obavezne smene u svim školama i bilo mi je stvarno neobično. Znači da osmaci imaju časove u istoj učionici gde su prvaci i da nema kabineta prilagođenih predmetnoj nastavi, ili to ili kabineti/učionice prvaka zvrje prazni celu jednu smenu.

tasadebeli tasadebeli 10:16 28.06.2016

Re: Ništa nije izbačeno

Jukie

nače ovo da je u nekim školama 1-4.razred u jednoj a 5-8. u drugoj smeni, to sam saznao tek pre par godina kad su uveli obavezne smene u svim školama i bilo mi je stvarno neobično. Znači da osmaci imaju časove u istoj učionici gde su prvaci i da nema kabineta prilagođenih predmetnoj nastavi,



Ово ти је случај у мојој школи још од 2002.

(Што опет даје повода учитељицама за свакодневне кукумавке како им ови старији упропашћују кабинет за разредну наставу претварајући га поподне у кабинет за предметну наставу итд, итд, итд... Углавном, сад ти је јасно зашто ја у школској зборници најчешће "имам слику, немам тон" )
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 11:47 28.06.2016

Re: Ništa nije izbačeno

Pa dobro, od menjanja smena kretenskije bi bilo samo "vi do kraja sveta idete samo popodne, a vi samo prepodne". Razumem da je to stvar štednje - dve škole strpaš u jednu, ali srednjeročno i dugoročno društvu treba da bude cilj da se otarasi nastave po smenama.


Zašto? Zato što je bolje napraviti veće kasarne, i strpati svu tu gomilu u jednu smenu? Ili zidati - valjda na sprat, pošto slobodnih mesta za škole u centru grada, ihaj, OnolikO! - gomilu novih?

Kako god, razumem za mala deca, ali čim malo ovećaju ;> daj ih u smene, neka se pripreme za život, većina će i inače da završi radeći u smenama, što po fabrici što po bankama ;>

A mimo toga, meni je najlepši deo školovanja bila popodnevna smena! Pre podne sam možda u 25% uspevao da ne zakasnim na prvi čas, a onda sam ga redovno prespavao. Doduše i i za popodnevne smene sam počesto kasnio zbog što ne ustanem na vreme ;> ali sam barem bio budan na prvom času. Hmm, osim kada je Engleski, pa laboratorija, tu nisam mogao da propustim dremku ☻
maksa83 maksa83 13:11 28.06.2016

Re: Ništa nije izbačeno

Dont Fir D Riper
Zašto?

Zato što je tako bolje, tj. ja sam u pravu a ti nisi. ;>


P.S. Uvek kad ti vidim nick ne mogu da ne pomislim na:

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:47 28.06.2016

Re: Ništa nije izbačeno

P.S. Uvek kad ti vidim nick ne mogu da ne pomislim na:


He, he, he! Feel the Power, Feel the Burn! ;>

Zato što je tako bolje, tj. ja sam u pravu a ti nisi. ;>


Ja? Ja?! Ja da nisam u pravu!? Nema to da može!

               
milisav68 milisav68 14:26 28.06.2016

Re: Ništa nije izbačeno

tasadebeli
Дакле, то није неко свето писмо, па да не може свака школа то да уреди како јој одговара.

Ma jeste - zakon, dolazila inspekcija iz Beograda (pre dve godine) i htela da piše kazne zato što nijedna osnovna škola to nije sprovela baš zbog đaka sa sela koji putuju (jer neka sela imaju samo do četvrtog razreda).

dopuna.
A što se tiče posla, prvo, vrlo ga malo ima, pa ljudi uglavnom rade pre podne.
zilikaka zilikaka 16:23 28.06.2016

Re: Ništa nije izbačeno

да потписујемо петицију да се донесе закон да сви они који имају преко 50 година, не треба да раде поподне после ручка...


Šta, kod vas nema da posle 45. zadužiš službeno ćebe?

Mi upravo sastavljamo peticiju da se tri godine kasnije zaduži i perjani jastuk.
49 41 49 41 19:36 28.06.2016

Re: Ništa nije izbačeno

maksa83
Jel` može neko da objasni kakva je korist od tih menjanja smena.

To prepodne/popodne je najveći kretenizam na svetu.


Ja sam jedno vreme, kao klinac morao u tri smene.

Zasto?!?

Izgradile su se mnoge nove osn. u gradu (bar 3-4). Milina videti nove zgrade, ucionice...

Niko nije hteo od stare garde nastavnika da radi u njima; iako su im bile mnogima pod nosom.
Klipsali su preko celog grada do skole.

Sa nama klincima bilo isto.

Mi bili mali, pa nas krkali u neuslovnu zgradu.
Tad je vazio zakon jaceg, pa svako pravio DC3 - prosek.
"Sabraca"-Titova DC12.
Ne mogu svi da stanu u dve smene, uvedu i trecu smenu kao svima u Fabrikama, Rudnicima.

Pa rotirajuci sistem. Bio si prosli mesec III smena, sad te siknemo u I smenu.
Da ih j... sa drugom smenom.
Ukradu mi parce od prepodneva, okrnje mi popodne.


blogovatelj blogovatelj 05:49 29.06.2016

Re: Ništa nije izbačeno

Uvek kad ti vidim nick ne mogu da ne pomislim na:


Kako je ovo nemoguće fenomenalan video. Ja pri jednom gledanju na primer gledam samo u njegov pupak, a pri drugom glavu od basiste, pa tako redom, svaki detalj.
maksa83 maksa83 06:58 29.06.2016

Re: Ništa nije izbačeno

Kako je ovo nemoguće fenomenalan video. Ja pri jednom gledanju na primer gledam samo u njegov pupak, a pri drugom glavu od basiste, pa tako redom, svaki detalj.

Jeste, a ako ga nisi video pre potraži punu verziju pošto zbog kopirajta itsl. na jućubu ima samo nekih patrljaka kao što je taj okačeni.
blogovatelj blogovatelj 18:45 29.06.2016

Re: Ništa nije izbačeno

Jeste, a ako ga nisi video pre potraži punu verziju pošto zbog kopirajta itsl. na jućubu ima samo nekih patrljaka kao što je taj okačeni.


Kako nisam. Ovo je SNL uradak koji su oni ovde po televizijama vrteli za svaku novu godinu ili kad su radili reprize emisija i takve stvari.
Inače, SNL mi je najbolja američka TV emisija svih vremena, uz Simpsonove.

Jesi nekad gledao ovo? Ja minimum sto puta i svaki put mi suze krenu na oči.
highshalfbooze highshalfbooze 08:49 28.06.2016

Sistem?

Национални просветни савет донео је одлуку: ОТО је потребније деци, информатика им није преко потребна. (ОТО је онај предмет из којег су вичне комшије, и шира и ужа родбина, добијале највише оцене.)

Meni se čini da opšte tehničko obrazovanje treba da postoji. I da u okviru tog predmeta treba da se izučavaju ta sokoćala od računara.
A mislim da je osnovci nisu baš uzrast za izučavanje informatike.

Takođe mislim da profesori stručnih predmeta treba u programu rada da imaju primenu računara u rešavanju problema predmeta koji predaju.
tasadebeli tasadebeli 08:56 28.06.2016

Re: Sistem?

highshalfbooze

A mislim da je osnovci nisu baš uzrast za izučavanje informatike.







Takođe mislim da profesori stručnih predmeta treba u programu rada da imaju primenu računara u rešavanju problema predmeta koji predaju.






И мени се обе те ствари врзмају по глави...
maksa83 maksa83 08:57 28.06.2016

Re: Sistem?

A mislim da je osnovci nisu baš uzrast za izučavanje informatike.

Grešiš.
cassiopeia cassiopeia 09:08 28.06.2016

Re: Sistem?

maksa83
A mislim da je osnovci nisu baš uzrast za izučavanje informatike.

Grešiš.


Baš sam to htela da kažem. Moja ćerka zna mnogo više nego što se tražilo od nje na časovima informatike. Totalno razočarana.

Deca mogu mnogo više nego što mi mislimo.

maksa83 maksa83 09:16 28.06.2016

Re: Sistem?

Baš sam to htela da kažem. Moja ćerka zna mnogo više nego što se tražilo od nje na časovima informatike. Totalno razočarana.

To je jedan od razloga zbog kojih treba uvesti informatiku kao poseban predmet - da se to "polje izravna" i da se da šansa deci iz socijalno ugroženih porodica koja ili nemaju računar ili ne znaju šta bi sa njim.

A oko fonda časova i tih dilema - nedobog da ukinu građansko/veronauku i umesto toga posade informatiku, kućemoštaćemo onda sve tako građanski nevaspitani i veronaučno neizobraženi.
mija12 mija12 09:18 28.06.2016

Re: Sistem?

Grešiš.


Ovo je skroz tačno. Osnovci jesu uzrast za informatiku.

Da li informatika sa programiranjem treba da bude obavezan predmet ne znam, ali svi bi morali da znaju word/excel iliti writer/calc (open source alternativa MS).
mija12 mija12 09:20 28.06.2016

Re: Sistem?

ili ne znaju šta bi sa njim.


Kod mog sina u školi nastavnica informatike može da se podvede pod ovu kategoriju
maksa83 maksa83 09:27 28.06.2016

Re: Sistem?

Da li informatika sa programiranjem treba da bude obavezan predmet ne znam, ali svi bi morali da znaju word/excel iliti writer/calc (open source alternativa MS).

Da umeju da saberu kolonu u nekom spredšitu - minimum, i da nakucaju neki tekst (sa našim slovima koja nisu ALL CAPS SA PUNO ZNAKOVA UZVIKA!!!! kao u debilinim jućub komentarima), da nauče da se iza zapete i tačke kuca spejs. Za početak. Da im se probudi radoznalost, i da nauče da koriste računar kao ono što on zapravo jeste - "bicikl, al' za mozak".
highshalfbooze highshalfbooze 09:39 28.06.2016

Re: Sistem?

Da umeju da saberu kolonu u nekom spredšitu - minimum, i da nakucaju neki tekst (sa našim slovima koja nisu ALL CAPS SA PUNO ZNAKOVA UZVIKA!!!! kao u debilinim jućub komentarima), da nauče da se iza zapete i tačke kuca spejs. Za početak. Da im se probudi radoznalost, i da nauče da koriste računar kao ono što on zapravo jeste - "bicikl, al' za mozak".

Izvini, ali to nije informatika. Za mene je to tehnička kultura i opšte tehničko obrazovanje.
Vi govorite isključivo o računarima, a računarski informacioni sistemi su samo jedan deo informatike.
cassiopeia cassiopeia 09:40 28.06.2016

Re: Sistem?

maksa83
Baš sam to htela da kažem. Moja ćerka zna mnogo više nego što se tražilo od nje na časovima informatike. Totalno razočarana.

To je jedan od razloga zbog kojih treba uvesti informatiku kao poseban predmet - da se to "polje izravna" i da se da šansa deci iz socijalno ugroženih porodica koja ili nemaju računar ili ne znaju šta bi sa njim.

A oko fonda časova i tih dilema - nedobog da ukinu građansko/veronauku i umesto toga posade informatiku, kućemoštaćemo onda sve tako građanski neosvešćeni i veronaučno neizobraženi.


Meni je neverovatno da u tom prosvetnom savetu ne dobacuju ni do prekosutra sa razmišljanjem zašto to deci jeste potrebno i čemu to služi.

Evo jednog lepo primera, selo Pajsijevići kod Gruže, cela škola ima 11 đaka i jednu učiteljicu. Škola se raspadala od starosti, seljani se organizovali, nabavili materijal i sami renovirali jedan deo škole. Novi prozori, pod, stolice i klupe, samo da im deca ne bi išla peške do najbliže škole. I onda su kupili računar, projektor i pametnu tablu i klinci su oduševljeni.

Uuu, ne dirati građansko i veronauku ni pod razno.
maksa83 maksa83 09:51 28.06.2016

Re: Sistem?

Izvini, ali to nije informatika. Za mene je to tehnička kultura i opšte tehničko obrazovanje.
Vi govorite isključivo o računarima, a računarski informacioni sistemi su samo jedan deo informatike.

To je sve informatika, a ono je apsolutni minimum da bi se smatrao računarski pismenim (dodao bih i slanje i primanje mejla).

Vi govorite isključivo o računarima, a računarski informacioni sistemi su samo jedan deo informatike.

Ja ne pričam o računarskim informacionim sistemima, nego o tome da deci treba približiti računar kao alat sa kojim mogu kreativno da se ispolje na razne načine. Kao što ni svi mi koji smo lomili one testerice na OTO-u nismo postali stolari tako neće svako postati ni arhitekta ni naučnik ni razvojni inžinjer (ali zapravo ne znaš ko će od njih to postati), nek' nauče da nacrtaju neku 3D džidžu u SkechUpu, jednog dana će možda sebi izmodelirati neku igračkicu, polomeljnu dršku za fijoku koju će odštampati na nekom 3D štampaču (firme koje 3D štampaju niču kao nekad fotokopirnice). Neki minimum programiranja mogu da nauče kroz "mrdni čovečuljka 3 koraka napred, dva levo, jedan napred", a kome se svidi može i da skriptuje, itd.
highshalfbooze highshalfbooze 10:32 28.06.2016

Re: Sistem?

nego o tome da deci treba približiti računar kao alat sa kojim mogu kreativno da se ispolje na razne načine.

Da, o tome sam i ja govorio.

Циљеви предмета техничко образовање:
−Развијање алгоритамског и техничког начина мишљења
−Развијање и подстицање креативности
−Разумевање принципа рада машина и уређаја и примена стечених знања и
вештина
−Упознање са техничко
-технолошким развојем и окружењем
−Стицање основне техничке писмености
−Развијање техничке културе, техничких вештина и културе рада
−Развијање способности тимског рада и критичког мишљења
−Развијање предузетничког духа и финансиј
ске писмености

Pod uslovom da se među mašinama i uređajima nalazi i računar.
nurudin nurudin 17:37 28.06.2016

Re: Sistem?

tasadebeli
highshalfbooze

A mislim da je osnovci nisu baš uzrast za izučavanje informatike.







Takođe mislim da profesori stručnih predmeta treba u programu rada da imaju primenu računara u rešavanju problema predmeta koji predaju.








И мени се обе те ствари врзмају по глави...



Па кад ће, ко пензионери?!

Мени је ово само пример да се код нас не гледа у будуђност, већ се види само садашњи моменат, а онда образовања и нема.
emsiemsi emsiemsi 17:50 28.06.2016

Re: Sistem?

maksa83
Baš sam to htela da kažem. Moja ćerka zna mnogo više nego što se tražilo od nje na časovima informatike. Totalno razočarana.

To je jedan od razloga zbog kojih treba uvesti informatiku kao poseban predmet - da se to "polje izravna" i da se da šansa deci iz socijalno ugroženih porodica koja ili nemaju računar ili ne znaju šta bi sa njim.

A oko fonda časova i tih dilema - nedobog da ukinu građansko/veronauku i umesto toga posade informatiku, kućemoštaćemo onda sve tako građanski nevaspitani i veronaučno neizobraženi.

Подржавам увођење информатике. Ништа ту не смета веронаука.
emsiemsi emsiemsi 17:53 28.06.2016

Re: Sistem?

maksa83
Da li informatika sa programiranjem treba da bude obavezan predmet ne znam, ali svi bi morali da znaju word/excel iliti writer/calc (open source alternativa MS).

Da umeju da saberu kolonu u nekom spredšitu - minimum, i da nakucaju neki tekst (sa našim slovima koja nisu ALL CAPS SA PUNO ZNAKOVA UZVIKA!!!! kao u debilinim jućub komentarima), da nauče da se iza zapete i tačke kuca spejs. Za početak. Da im se probudi radoznalost, i da nauče da koriste računar kao ono što on zapravo jeste - "bicikl, al' za mozak".

Сагласан !
Успут --- да се законом уведе да се пре знака узвика обавезно убаци спејс (погледати под Сагласан !), јер на начин без спејса знак узвика изгледа као слепљен са последњим словом.
emsiemsi emsiemsi 17:57 28.06.2016

Re: Sistem?

highshalfbooze
Da umeju da saberu kolonu u nekom spredšitu - minimum, i da nakucaju neki tekst (sa našim slovima koja nisu ALL CAPS SA PUNO ZNAKOVA UZVIKA!!!! kao u debilinim jućub komentarima), da nauče da se iza zapete i tačke kuca spejs. Za početak. Da im se probudi radoznalost, i da nauče da koriste računar kao ono što on zapravo jeste - "bicikl, al' za mozak".

Izvini, ali to nije informatika. Za mene je to tehnička kultura i opšte tehničko obrazovanje.
Vi govorite isključivo o računarima, a računarski informacioni sistemi su samo jedan deo informatike.

Нормално --- одмах кренути са буловом алгебром, барем три програмска језика и неколико развојних окружења.
maksa83 maksa83 18:12 28.06.2016

Re: Sistem?

Нормално --- одмах кренути са буловом алгебром, барем три програмска језика и неколико развојних окружења.

Buljavu algebru uvesti u predškolskom, a pred kraj prvog polugodišta prvog razreda da umeju da definišu - i implementiraju - sabiranje kao rekurzivnu funkciju. I indukcijom dokažu komutativnost sabiranja. To kao lagani uvod, i onda su spremni za ozbiljan Lambda calculus u drugom.

Al' ozbiljno sad, može sve to da se učini zabavnim i deci prijemčivim (ne ovo iznad, nego informatika an ženeral).
highshalfbooze highshalfbooze 19:23 28.06.2016

Re: Sistem?

Па кад ће, ко пензионери?!

Kao doprinos konstruktivnoj diskusiji od strane autora bloga je ovo sasvim u redu

Dodatak: Uostalom napravi test. Daj nekom učeniku u osnovnoj školi da pročita bilo koji rad, esej, knjigu Maršala Makluana, pa ga propitaj posle. Nego je problem što moraš i ti da ga pročitaš i razumeš.
nurudin nurudin 20:59 28.06.2016

Re: Sistem?

highshalfbooze
Па кад ће, ко пензионери?!

Kao doprinos konstruktivnoj diskusiji od strane autora bloga je ovo sasvim u redu

Dodatak: Uostalom napravi test. Daj nekom učeniku u osnovnoj školi da pročita bilo koji rad, esej, knjigu Maršala Makluana, pa ga propitaj posle. Nego je problem što moraš i ti da ga pročitaš i razumeš.



Ја конструктивно пратим дискусију, и то је важно.

П. С. Овог пута није проблем у кадру, информатичара има. У ствари, проблем је, страх да наставници техничког не остану без посла; али, колико ми је познато, из Министарства су пажљиво истраживали, и не би нико остао без посла.
babmilos babmilos 05:22 29.06.2016

Re: Sistem?

uvesti u predškolskom

Skupove uvesti, a ne zvona i praporce!
blogovatelj blogovatelj 05:52 29.06.2016

Re: Sistem?

sa našim slovima koja nisu ALL CAPS SA PUNO ZNAKOVA UZVIKA!!!! kao u debilinim jućub komentarima),


NAJLUĐI SU MI ONI ŠTO IMAJU TRI UZVIČNIKA, PA KECA, JER IM SE OMAKAO ŠIFT TASTER !!!1
SKORO KAO KAD ČARLI PIŠE KOMENTARE !!!1
blogovatelj blogovatelj 05:57 29.06.2016

Re: Sistem?

Evo jednog lepo primera, selo Pajsijevići kod Gruže, cela škola ima 11 đaka i jednu učiteljicu.


Sa mnom u elektro školi bio jedan iz Pajsijevića. Dobijemo za domaći iz srpskog u četvrtom srednje povodom osmog marta da pokupimo što više citata o ženama (eh, šta ti je vreme bez Gugla) a on prvi citat stavio Njegoša

"Ćud je ženska smiješna rabota
Ne zna žena ko je kakve vjere
stotinu će promijenit vjerah
da učini što joj srce žudi."
Jukie Jukie 11:16 28.06.2016

Tehničko

Nego, čitajući ove spiskove naziva lekcija koje se obrađuju iz tehničkog, očigledno je da je potrebno više časova tog predmeta kako bi se pokrilo svo gradivo. Ovako mislim da se samo pretrči (i iskreno se nadam da se u praksi taj predmet više ne svodi na seckanje i lemljenje
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 11:17 28.06.2016

Budućnost

Mislim da postoji odsustvo svesti da se sada "dele karte" za Četvrtu industrijsku revoluciju i da će od toga zavisiti ekonomija i budućnost za narednih par decenija. One zemlje koje zauzmu bolje pozicije, imaće prednost za duži period u budućnosti. Tako nas uči iskustvo iz istorije. Optimista sam da mi tu imamo ozbiljnu šansu, ako budemo imali pamet i viziju, kao i sposobnost, znanje, organizaciju i upornost da to ostvarimo.

Ubiquitous, mobile supercomputing. Artificially-intelligent robots. Self-driving cars. Neuro-technological brain enhancements. Genetic editing. The evidence of dramatic change is all around us and it’s happening at exponential speed.


Rekao bih da je problem, u ovom sasvim konkretnom slučaju, u nedostatku vizije, pa se to možda malo i zamagljuje nekim, naizgled nerešivim praktičnim problemima. Zato ću biti slobodan da podelim malo literature ovde.

"The Industries of the Future"

The Future of the Professions: How Technology Will Transform the Work of Human Experts

The Fourth Industrial Revolution


Sa druge strane, u svakom trenutku, u Srbiji postoji barem 1.000 nepopunjenih radnih mesta u oblasti informaciono-komunikacionih tehnologija. Evo samo na ovom mestu konstantno ima između 400 i 500 oglasa. A par stotina i ovde. Itd.

Sa treće strane, ICT tehnologije su izašle u sam vrh po izvozu prošle godine. A mogu i duplo bolje, ubrzo, uz pametan pristup. O tome sam pisao pre par godina na ovom blogu kada je bilo znatno manje. To treba podržati, a obrazovanje je verovatno jedna od najbitnijih karika. Pogledajte recimo kvote za upis na fakultete koje su aktulne ovih dana. Ne idu u tom smeru ni približno.

Naravno, uz to bi išle i mnoge druge sistemske mere, ali da ne dužim.

Mislim da je deo problema u tome što se na računar i slične stvari gleda samo kao na tehničke uređaje. Bojim se da su informatika i računarstvo, kao i njihove interakcije sa drugim oblastima i njihov značaj, malo širi pojam od toga. Zanemaruje se širina primene u tolikom spektru oblasti, kao i neke nove revolucionarne stvari u nauci i tehnici. One dolaze i imaju snagu da menjaju celo društvo, pa i neke odnose u raznim sferama. Koga ne mrzi da čita, toplo preporučujem gore pomenute knjige, zaista.


cassiopeia cassiopeia 11:34 28.06.2016

Re: Budućnost

Mislim da je deo problema u tome što se na računar i slične stvari gleda samo kao na tehničke uređaje. Bojim se da su informatika i računarstvo, kao i njihove interakcije sa drugim oblastima i njihov značaj, malo širi pojam od toga. Zanemaruje se širina primene u tolikom spektru oblasti, kao i neke nove revolucionarne stvari u nauci i tehnici. One dolaze i imaju snagu da menjaju celo društvo pa i neke odnose u raznim sferama.


A tu bi škola mogla da bude izvor informacija za decu, da im pokaže šta sve mogu, a onda bi izbor čime se baviti bio lakši i imao smisla.
Problem je i neopremljenost škola, odbijanje nastavnika da koriste računar i kad ga imaju. Znam za priču da je nastavnik namerno kvario komp da ne bi morao da ga koristi u nastavi.


Skoro sam videla u vestima da je psiholog iz Niša osmislio aplikaciju za vežbe disanja kod paničnog napada.
zoja444 zoja444 12:10 28.06.2016

Re: Budućnost

bolje je da nauce kako da zamene sijalicu, nego kako da otvore porno sajt.
cassiopeia cassiopeia 12:21 28.06.2016

Re: Budućnost

zoja444
bolje je da nauce kako da zamene sijalicu, nego kako da otvore porno sajt.


E, sad. Gde baš iskopa porno sajt od svega što može da se nađe na mreži. Moje dete vežba matematiku, fiziku, hemiju preko programa koji se baziraju na nastavi, gleda serije i filmove bez titlova već godinu dana, vlada slengom i otvorila je uho za jezik. Trenutno uči japanski preko nekog sajta za početnike. A najvažnije mi je da zna da se snađe, obučava moju mamu koja nikada u svom radnom veku nije imala mogućnost da radi na računaru, sve se radilo peške.
A zna i sijalicu da zameni.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 12:22 28.06.2016

Re: Budućnost

zoja444
bolje je da nauce kako da zamene sijalicu, nego kako da otvore porno sajt.


Nemoj da zaboraviš promaju, to je uz obrazovanje najveća pogub.

         
rade.radumilo rade.radumilo 12:30 28.06.2016

Re: Budućnost

E, sad. Gde baš iskopa porno sajt od svega što može da se nađe na mreži.


Znaće i to, ako se zainteresuje. Najmanji problem. Kada sam ja bio klinac, išlo se kod nekoga ko ima VHS VCR da se gledaju pornići dok su odrasli na poslu. Pre podne, ako se popodne išlo u školu, a bežalo se i sa časova.
Međutim, ako nauči da napravi takav isti sajt (kako valja), poprilično će stvari savladati. Od front end razvoja i dizajna, do back end restrikcije pristupa sadržaju.
cassiopeia cassiopeia 13:05 28.06.2016

Re: Budućnost

Znaće i to, ako se zainteresuje. Najmanji problem.


Nemam ja iluzija da neće i to znati, al' kako je Zoja napisala ispada da je to glavna stvar koju će naučiti.
maksa83 maksa83 13:08 28.06.2016

Re: Budućnost

Nemoj da zaboraviš promaju, to je uz obrazovanje najveća pogub.

Bolje da nauči da pravi porno sajtove nego da sedi na 'ladan beton.
rade.radumilo rade.radumilo 13:11 28.06.2016

Re: Budućnost

Nemam ja iluzija da neće i to znati, al' kako je Zoja napisala ispada da je to glavna stvar koju će naučiti.


Ja i dalje ne vidm problem u tome, sve i da to bude jedina stvar za koju koristi računar.
arianna arianna 13:19 28.06.2016

Re: Budućnost

Mislim da je učenje i rad na daljinu - budućnost, a za tako nešto se svakako treba pripremiti i "opismeniti" i to čim se savlada pisanje i brojanje, i mislim da je pravo vreme uvesti informatiku od drugog razreda osnovne.

Deca, već sad mogu da predaju informatiku pojedinim nastavnicima, da ne kažem većini
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:55 28.06.2016

Re: Budućnost

maksa83
Nemoj da zaboraviš promaju, to je uz obrazovanje najveća pogub.

Bolje da nauči da pravi porno sajtove nego da sedi na 'ladan beton.


A kada savladaju pravljenje porno sajtova, možda pomognu promajašima sa Bloga da se reše random "javascript" ubacivanja ☻
maksa83 maksa83 14:00 28.06.2016

Re: Budućnost

A kada savladaju pravljenje porno sajtova, možda pomognu promajašima sa Bloga da se reše random "javascript" ubacivanja ☻

Jedna od jačih američkih firmi tog tipa ovde ima i razvoj i tehničko administriranje, dosta ljudi ovde živi od toga jako dobro i skroz legalno.

Neke od njih znaš sa potonule sajberatlantide, makar kao juzernejmove.

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 15:16 28.06.2016

Re: Budućnost

maksa83
A kada savladaju pravljenje porno sajtova, možda pomognu promajašima sa Bloga da se reše random "javascript" ubacivanja ☻

Jedna od jačih američkih firmi tog tipa ovde ima i razvoj i tehničko administriranje, dosta ljudi ovde živi od toga jako dobro i skroz legalno.


Kada kažeš "skroz legalno", misliš, ne samo da je sve prijavljeno, porezi, plate, doprinosi, sve lege artis nego još pri tome prave i održavaju sajtove koji nešto i rade i za to dobijaju pare koliko to zapravo i košta, ništa sajt od pola bilijuna koji ništa ne radi, osim što izjavljuje da Očišćava i slične kerefeke vezane za sledeću najstariju profesiju ;>>

Ma pravi web porno-aši, to je, što reče Onaj Sartr, profesija dostojna poštovanja. A ne kao oni hobistički ;> Tviteraši koji proizvode logoreičnu pornografiju političke provenijencije ☻ uzmimo stvar globalno, eto (CC) Averel na primer ☺

                               

zilikaka zilikaka 16:31 28.06.2016

Re: Budućnost

Nemoj da zaboraviš promaju, to je uz obrazovanje najveća pogub.


Molim dotičnog kolegu da ne provocira...
nurudin nurudin 17:49 28.06.2016

Re: Budućnost

Dragan Pleskonjic
Mislim da postoji odsustvo svesti da se sada "dele karte" za Četvrtu industrijsku revoluciju i da će od toga zavisiti ekonomija i budućnost za narednih par decenija. One zemlje koje zauzmu bolje pozicije, imaće prednost za duži period u budućnosti. Tako nas uči iskustvo iz istorije. Optimista sam da mi tu imamo ozbiljnu šansu, ako budemo imali pamet i viziju, kao i sposobnost, znanje, organizaciju i upornost da to ostvarimo.

Ubiquitous, mobile supercomputing. Artificially-intelligent robots. Self-driving cars. Neuro-technological brain enhancements. Genetic editing. The evidence of dramatic change is all around us and it’s happening at exponential speed.


Rekao bih da je problem, u ovom sasvim konkretnom slučaju, u nedostatku vizije, pa se to možda malo i zamagljuje nekim, naizgled nerešivim praktičnim problemima. Zato ću biti slobodan da podelim malo literature ovde.

"The Industries of the Future"

The Future of the Professions: How Technology Will Transform the Work of Human Experts

The Fourth Industrial Revolution


Sa druge strane, u svakom trenutku, u Srbiji postoji barem 1.000 nepopunjenih radnih mesta u oblasti informaciono-komunikacionih tehnologija. Evo samo na ovom mestu konstantno ima između 400 i 500 oglasa. A par stotina i ovde. Itd.

Sa treće strane, ICT tehnologije su izašle u sam vrh po izvozu prošle godine. A mogu i duplo bolje, ubrzo, uz pametan pristup. O tome sam pisao pre par godina na ovom blogu kada je bilo znatno manje. To treba podržati, a obrazovanje je verovatno jedna od najbitnijih karika. Pogledajte recimo kvote za upis na fakultete koje su aktulne ovih dana. Ne idu u tom smeru ni približno.

Naravno, uz to bi išle i mnoge druge sistemske mere, ali da ne dužim.

Mislim da je deo problema u tome što se na računar i slične stvari gleda samo kao na tehničke uređaje. Bojim se da su informatika i računarstvo, kao i njihove interakcije sa drugim oblastima i njihov značaj, malo širi pojam od toga. Zanemaruje se širina primene u tolikom spektru oblasti, kao i neke nove revolucionarne stvari u nauci i tehnici. One dolaze i imaju snagu da menjaju celo društvo, pa i neke odnose u raznim sferama. Koga ne mrzi da čita, toplo preporučujem gore pomenute knjige, zaista.




Драгане, хвала на препоруци. У потпуности се слажем, али шта ми даље да дуљимо кад је председник НПС, Александар Липковски заговорник оваквих теорија:


Bitka za nacionalne i moralne tradicije u obrazovanju je poslednje uporište odbrane tradicionalnog kulturnog koncepta pojedinac-porodica-narod, na kome se već hiljadama godina zasniva ljudsko društvo. Mondijalisti žele da izbace porodicu i narod kao determinante ponašanja pojedinca i da njime upravljaju neposredno, koristeći složene psihološke metode ubijanja svesti i zatupljivanja intelektualne oštrice.
emsiemsi emsiemsi 18:25 28.06.2016

Re: Budućnost

zoja444
bolje je da nauce kako da zamene sijalicu, nego kako da otvore porno sajt.

Ниси у праву !
Да би се дркало, није потребна сијалица - напротив.
blogov_kolac blogov_kolac 21:24 28.06.2016

Re: Budućnost

Dragan Pleskonjic
Mislim da postoji odsustvo svesti da se sada "dele karte" za Četvrtu industrijsku revoluciju i da će od toga zavisiti ekonomija i budućnost za narednih par decenija. One zemlje koje zauzmu bolje pozicije, imaće prednost za duži period u budućnosti.
Ovde je sizifov posao i bitka sa vetrenjačama drznuti se gledati decenijama unapred. Poslužiću se namerno jednim bizarnim primerom da do krajnosti prikažem koliko grešimo sa svojim prevaziđenim pristupom oko obrazovanja. Jedna od stvari koje se predviđaju da će se najverovatnije dogoditi u prilično skoroj budućnosti, ma koliko to sada zvučalo neverovatno, je opcija ugradnje "čipova" iz kojih će ljudski mozak moći da izvlači željene informacije po potrebi i u realnom vremenu. I sad, neka kaže meni neko iz tog Nacionalnog prosvetnog saveta, ako će recimo 2050. svako ko zaželi moći u glavu da pohrani kompletnu enciklopediju Britaniku i mnogo više podataka nego što ih je svojevremeno imala cela Aleksandrijska biblioteka, koji je smisao i dalje se ko pijan plota držati koncepta "Resavske škole" i skupljanja/bubanja "enciklopedijskog znanja" koje kada se ne uči uz razumevanje ionako ispari za mesec dana i brže!? Mi sa tim nismo raskrstili što je trebalo da bude napušteno još davno u XX veku, a sada diskutujemo treba li informatika da bude obavezni predmet (što je takođe pitanje u naprednijim obrazovanim sistemima zaključeno još u XX veku). Da ne budem pogrešno shvaćen, ne treba čekati 2050. da "kiborzi" sa ugrađenim memorijskim čipovima pokažu koliko nam je ovaj koncept obrazovanja promašen i prevaziđen - dovoljno je samo ubaciti đacima petacima informatiku, naučiti ih kako da malko efikasnije koriste google, i koncept koji sam eufemistički nazvao "Resavska škola & enciklopedijsko znanje" već u startu je obesmišljen.

Programiranje je jedno od oblasti gde nadarena deca školskog uzrasta mogu postizati spektakularan napredak, možda čak i više nego što je reč kod darovitih muzičara ili matematičara (koji su kod nas pojam za vunderkind fenomene), a đak koji završi srednju makar sa dobrim i primenjivim programerskim skils je utoliko dodatni blagoslov za ovo osiromašeno društvo što odmah može da nađe posao (već u startu iznadprosečno plaćen), ili da nastavi dalje IT školovanje kao bukvalno "samofinansirajući" student bez obzira da li roditelji mogu a država hoće da mu u tome pomognu! Ako smo par decenija zakasnili da obezbedimo da se čitave generacije "na vreme" sretnu sa računarima, pa iz mnogo veće baze da su se filtrirali i selektovali budući IT stručnjaci i zaposleni, perverzno je iz nemuštih razloga to odložiti za još jednu generaciju. Ali ajde i to, uostalom naravno da ne mogu svi da budu dobri programeri ili ostali IT stručnjaci... ali rani praktični i kontinuirani dodir mladih sa računarima i ostalom osnovnom pratećom opremom, sa informatikom, internetom... i njihovo osposobljavanje makar za najosnovnije operacije i znanja trebalo je da bude pod "obavezno" u školskim programima osnovnih škola još od kraja prošlog veka. Sa stanovišta XXI veka ne treba valjda bilo kome još dokazivati da se tu radi o jednim od najkorisnijih praktičnih znanja koja će đjaci poneti sa sobom iz školovanja.

Ja lično niti radim u prosveti, niti imam neku direktniju vezu sa njom, ali ono što dolazi do mene oko toga me često jako zabrine (npr sestra mi radi u jednoj višoj školi pa povremeno iz prve ruke dobijem neka zanimljiva svedočenja), u smislu kuda ide ova zemlja, ili kako i kada ćemo se iz ovoga izvući... jer obrazovanje ako samo gledate godinu po godinu je samo jedna džinovska stavka u budžetu, ali ako hoćete da gledate decenijama unapred, to je jako zgodna alatka da kao društvo naglo krenemo dalje, ili da se ukopavamo tu gde jesmo (a što nažalost uglavnom i činimo).
angie01 angie01 13:42 28.06.2016

'ajd i ja:),

informatika- obavezno,...to im je pod osnovno opismenjavanje, ful pojnt.

OTO & domacinstvo, da nauce iz prvog da zakucaju ekser, koriste srafciger, gde se podize osigurac i kako da zavrnu centralni ventil za vodu u slucaju da nedajbozezatreba, zastita i prevencija od pozara i sl,....iz domacinstva, kako da usiju dugme, zakrpe pantalone, isprze jaje, spreme sobu, sloze stvari, vaznost higijene,...verujte da ima dece kojima nema ko to da kaze, pokaze i nauci ih,...znaci vazne prakticne stvari,

gradjansko- da se prvo napravi dobar program za ovaj predmet, da deca ne igraju fubal tokom istog- obavezan za sve,...pre svega pravila ponasnja, odnosi, komunikacija i razumevanje, funkcinisanje drustva, prava i obaveze,....

versko- nek svako izucava u svom hramu....to nije za skolu.

razumem roditelje sa malom decom i problematiku sa smenama,....al posto smo mi porasli i savladali- glasam za popodnevnu smenu iskljucivo-znaci, stariji neka idu stalno popodne, mali stalno prepodne,....popodne je pogodnije po vise osnova- prvi i najvazniji, nema nesnosnog i uzurpirajuceg i smarajuceg uterivanja u krevet blentavaca koji ce makar ispod jorgana da bulje u neki ekran,...imaju vise vremena za sve sto im treba, posle skole, pa pre podne, a bez budjenja, kad mu vreme nije:).
nurudin nurudin 17:50 28.06.2016

Re: 'ajd i ja:),

versko- nek svako izucava u svom hramu....to nije za skolu.


По свему судећи постаће обавезно.
iqiqiq iqiqiq 14:36 28.06.2016

i jare i pare

Moja malenkost se ne usuđuje da protivureči bilo čemu što najpametnije glave u Nacionalnom Prosvetnom Savetu odluče, ali me kopka kada su pravili kompromis ili građansko ili veronauka, ko je to onda odlučio i zašto sada recimo ne bude ili OTO ili Informatika pa da se deca oprobaju ako hoće u jednom ili drugom.

To brdo predmeta i lobiji koji zagovaraju da bez ovog ili onog predmeta nema osnovnog obrazovanja, pa onda posle ni srednjeg itd očigledno nisu svesni koliko je naše školstvo skupo a rezultati mršavi. Ako se ja pitam, a srećom se ne pitam, uvela bih posle 4 razreda osnovne škole ( i obaveznog opismenjavanja i osnove računanja) sve ostalo po tipu obavezni + izborni predmeti, gde bi obaveznih bilo maksimalno 6.
Slažem se da je divno znati dva strana jezika, ali mnogi kroz celo školovanje ne nauče ni osnove svog sopstvenog jezika..itd itd i za sve ostale predmete važi isto.

Neće se verovatno ništa suštinski rešiti ni ovaj put u obrazovnom sistemu Srbije, a nadam se da će deca nekako izgurati i neće ostati obrazovno osakaćena jer u 21. veku imamo obrazovanje po principu 19.veka.


nurudin nurudin 17:56 28.06.2016

Re: i jare i pare

nisu svesni koliko je naše školstvo skupo a rezultati mršavi


Jukie Jukie 21:58 28.06.2016

Re: i jare i pare

iqiqiq
uvela bih posle 4 razreda osnovne škole ( i obaveznog opismenjavanja i osnove računanja) sve ostalo po tipu obavezni + izborni predmeti, gde bi obaveznih bilo maksimalno 6.

-Srpski,
-matematika,
-zdravlje (kako preživeti u svom telu),
-informatika (kako preživeti u sajberspejsu),
-domaćinstvo (kako preživeti u stanu),
-izviđači (kako preživeti u divljini)
49 41 49 41 19:52 28.06.2016

Predlog

-OTO (za muske)
-Domacinstvo ( za zenske)
-Lepo pisanje (za oba pola)- Krasnopis (pre II sv)

Ministra bez portfelja, bivseg da ovce cuva u Sjenicu.
Ministrta za prosvetu, nauku i kulturu; da rasteruje vukove po Pesterskoj visoravni zimi
-da ne izjedu vukovi ovce.
Jukie Jukie 21:54 28.06.2016

Re: Predlog

49 41
-OTO (za muske)
-Domacinstvo ( za zenske)

Valjda obrnuto
nurudin nurudin 23:03 28.06.2016

Re: Predlog

Jukie
49 41
-OTO (za muske)
-Domacinstvo ( za zenske)

Valjda obrnuto


Како сад обрнуто?! Па зна се ваљда -- плаво за дечаке, розе за девојчице.
Jukie Jukie 08:08 29.06.2016

Re: Predlog

Lepo kažu sitkomi: muškarci su po difoltu traljavi pa im treba obuka da uspešno operu veš, kupuju prašak, spreme nešto što nije roštilj itd.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana